Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Advocaat wijst naar Ajax: ‘Dat kan bij Feyenoord ook gebeuren’

Laatste update:

Feyenoord verkeert in zwaar weer en hoopt met trainer Dick Advocaat aan het roer op betere tijden. De opvolger van Jaap Stam laat zich in De Telegraaf positief uit over de toekomst van de club. Hij ziet voldoende talent rondlopen bij zijn club en denkt dat de doorstroming van talenten uit de eigen jeugdopleiding op den duur weer op gang komt.

Advocaat neemt Orkun Kokcü als voorbeeld. Hij noemt hem ‘echt een groot talent’. “Hij is pas achttien jaar maar in veel opzichten toont hij zich al heel volwassen”, wordt de trainer zaterdag geciteerd in de krant. “Ik heb bewondering voor hoe hij zich manifesteert. Als je dat soort spelers op hun achttiende al in het eerste elftal kan zetten, mag je dankbaar zijn.”

De ervaren oefenmeester kijkt er niet van op dat er momenteel weinig talenten doorstromen. “Er zijn talenten, maar die moeten eerst elders meters maken”, aldus Advocaat. “Een paar jaar terug sprak ik met mensen van Ajax. Toen hadden ze het daar bij de jeugd heel moeilijk. Ze stonden op het punt trainers te ontslaan, er was wrijving in de hele jeugdafdeling en het was over de hele linie kommer en kwel. We zijn een paar jaar verder en iedereen praat alleen maar over Ajax.”

“Dat kan bij Feyenoord ook gebeuren”, denkt Advocaat. “ Feyenoord is net als Ajax een grote club en neem van mij aan dat het hier straks ook zo weer andersom kan zijn met de talenten of een generatie. Soms doe je een paar aankopen, die de jeugd bij de hand nemen zoals bij Ajax en dan valt het in een keer weer allemaal goed.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit omvat voor mij het gehele probleem bij mijn club. Ervaren vakmensen als Advocaat die complete nonsens uitslaan. Een persoon met visie zou dit soort dingen nooit durven uitspreken. Wij hebben een structureel gebrek aan organisatie, visie, financiële mogelijkheden en een goed functionerend scoutingeapparaat. Laat dat nou exact het probleem zijn waarom deze uitspraak bizar is en ongegrond. Zonder hernieuwde kijk op de club, stad en interne posities kunnen wij nooit, zelfs niet met 25 miljoen+ erbij per jaar als het nieuwe stadion er zou komen, concurreren met Ajax. Het doet me pijn te zeggen want het enige dat juist is aan de uitspraak van Dickie is dat we beide grote clubs zijn momenteel. Het verschil is dat bij ons deze grootheid gebaseerd is op de loyale achterban en verre geschiedenis en bij Ajax op inhoudelijke visie.

23 november 2019 om 10:57

Als ik Advocaat zo hoor, kan het zo maar -als bij een wonder- morgen weer opeens weer helemaal draaien, excelleren onze jeugdspelers en stoot Feyenoord door naar de Europese (sub)top. Wat een geruststellende gedachte; ik zal vannacht weer goed slapen.

Met alle respect voor Feyenoord zo’n Kokcü bijvoorbeeld, werd met veel bombarie basis speler gemaakt, maar ik zie het talent niet zo. Valt mij echt niet op. Al is hij nog jong 18 jaar, maar toen hij net doorbrak deden mensen als of het een talent van buiten catogerie is. Ik zie het niet.

23 november 2019 om 09:21

Als vezachtende factor moet je wel meenemen dat hij in dramatisch draaien team loopt. Natuurlijk verzuipt hij dan. Buitencategorie is het inderdaad niet, maar hij heeft best potentie.

De vergelijking met Ajax is op dit moment wel heel ongelukkig. Hij doet nu net alsof het met een beetje meer geluk opeens helemaal om kan draaien.... In werkelijkheid zijn de verschillen op veel vlakken (scouting, organisatie en vooral geld) veel te groot.

23 november 2019 om 08:31

En toch heeft hij wel een punt. Tot aan de "fluwelen revolutie" stond Ajax er vergelijkbaar voor.alleen denkt Advocaat dat een goede generatie het probleem oplost. Ajax kocht grote talenten voor weinig op om de jeugdopleiding te stimuleren, en doet dat nog steeds.echter hield het ook een grote schoonmaak in de organisatie en dat is wat Ajax een fikse boost heeft gegeven waardoor het langzaam kon doorgroeien waar het nu staatdit is wat Feyenoord ook zou moeten doen en het zou mooi voor de club zijn dat Arnesen het begin van het herstel is.

23 november 2019 om 08:50

Het blijft een sleeping giant, ze hebben de achterban op veel vlakken, aanhang maar ook industrie en kweekvijver. Maar de kentering komt pas met goed beleid en dat nieuwe stadion moet er eens door. Er zit nu geen enkele gedachte achter en ze kunnen ook zomaar nog veel verder afzakken. Ze hebben sterke mensen met een lange termijnvisie nodig en op nul beginnen om te gaan bouwen. Het lijkt helemaal nergens op nu maar in potentie is het natuurlijk nog altijd de tweede club van het land.

23 november 2019 om 08:58

Precies. En hoe mooi zou het zijn als Feyenoord weer opnieuw op niveau komt.neem alleen al de klassiekers. Ajax-PSV en vise versa zit totaal geen spanning meer in op een enkele wedstrijd na.erg zonde, het haalt de glans eraf. De eredivisie is gebaat bij een sterk Feyenoord.

23 november 2019 om 09:26

@manodedios maar hoe langer het wanbeleid blijft voortduren hoe verder je afzakt en dan komt er een keer een punt dat je in potentie niet meer de tweede club bent van Nederland want jarenlang wanbeleid gaat je een keer de das om doen

23 november 2019 om 09:37

Is dat werkelijk waar? Ajax deed het niet goed klopt, maar bij Feyenoord gaat het al langere tijd structureel fout. Ja de toppen zijn er altijd gebleven, ze liggen iets verder uit elkaar. Maar in de laatste ca 50 jaar werd Ajax in een slecht jaar 5e en later 2e of 3e. Feyenoord zakta in in slecht jaar altijd voor verder weg. En dat is helaas gebleven.het lijkt erop dat de structuur bij Ajax beter was en is, waardoor de diepste dalen werden voorkomen

Ik lees iedere keer nieuw stadion dan komt het wel goed nou PSV en AZ hebben een kleiner stadion en die doen het beter het probleem van feijenoord is dat ze gewoon niet met geld om kunnen gaan

23 november 2019 om 09:17

En waar heb je dat precies gelezen? Een nieuw stadion helpt. Het feit dat PSV het met een kleiner stadion ook redt, is omdat het ook flink moderner is, waar ze dus meer inkomsten uit kunnen halen.

23 november 2019 om 09:32

Als Feyenoord de kuip had gerenoveerd hadden ze alweer drie jaar in een modern stadion gespeeld. Nu duurt het nog 5 jaar voordat het nieuwe stadion er komt. Daarbij is het niet eens zeker dat dat winstgevend wordt en gebouwd kan worden voor het geld dat begroot is. Die 25 miljoen is niet eens gegarandeerd. Als het minder loopt gaat dat bedrag ook omlaag. Feyenoord heeft geen leiding. VVF die bepalen want die betalen. Een jeugdopleiding die weg gesaneerd is. Een slechte scouting. Geen jong team in de KKD. En een eerste elftal waarbij alleen Kokcu en Berghuis waarde vertegenwoordigen. Dit komt niet meer goed denk ik.

23 november 2019 om 09:41

Of omdat ze de organisatie beter voor elkaar hebben. AZ is momenteel Feyenoord voorbij. En ze hebben veel minder geld te besteden. Geld is niet zaligmakened, het helpt zeker, maar belangrijker is wat je er mee doet. En dan valt alles weer terug op de organisatie.feyenoord is niet voor het eerst afhankelijke van een klein groepje mensen die het goed bedoelen, maar die een heel andere visie hebben. Over een paar naar een ander groepje of 1 persoon en de visie draait weer 180 graden

23 november 2019 om 11:00

Er stond van de week een mooi artikel van Woerts over het nieuwe stadion. Als je dat leest, begrijp je dat een nieuw stadion een stapje is in de goede richting. Echter op andere vlakken kunnen (zullen) vele grotere stappen gezet moeten worden.

23 november 2019 om 11:32

Er zijn veel stukken geschreven positieve en negatieve. Het is maar net wat je wilt geloven. Ik ga het zeker even lezen. Jammer dat het hier niet stond of ik heb het gemist. PS ik heb het zojuist gelezen en in het stukje staat eigenlijk dat renovatie de beste oplossing zou zijn. Althans zo lees ik het. Interessant artikel alleen weinig nieuwe inzichten.

23 november 2019 om 11:36

Het stond donderdag op Fr12; wel de moeite waard.

23 november 2019 om 11:49

Heb het gelezen thanks

Dickie heeft mij heel veel dingen gelijk hier vind ik. Alleen zal dan in de jeugd WBT trainers en opleiding heel veel moeten veranderen.

Ze kunnen zich bij Feyenoord wel goed voor de gek houden. Toornstra die een Europese prijs niet uitsluit de komende jaren en Dickie die een zelfde scenario als bij Ajax niet uitsluit.
Vraag me af waar dat allemaal op gebaseerd is. Want het komt nu nogal kolderiek over.

23 november 2019 om 12:50

Gebaseerd op natte dromen. Feyenoord moet zich niet bezig houden met Ajax of zelfs PSV. Hoeveel prijzen hebben deze twee de laatste dertig jaar gewonnen? En Feyenoord? Ze moeten nu oppassen dat AZ structureel hun niet gaat inhalen. Natuurlijk heeft Feyenoord een basis van een topclub, maar sportief gezien is daar nu weinig van over. Gewoon de tijd nemen en vooral op je eigen club concentreren. Wat Advocaat nu doet is precies wat niet nodig is.

23 november 2019 om 12:56

Inderdaad, ze willen zich vooral als topclub blijven profileren heb ik het idee. Maar ze dreigen de realiteit uit het oog te verliezen dat AZ serieuze stappen maakt om Feyenoord voorbij te gaan streven.

23 november 2019 om 12:58

Een eerste stap is een fatsoenlijke directie neerzetten. Arnesen en Smorenburg zijn inmiddels aangesteld en dat zou een eerste stap moeten zijn.een sterke AD zou een volgende stap zijn en dan de trap van boven naar onder schoonvegen. Als ik de defensieve reactie hoor van Feyenoord op het artikel in het Algemeen Dagblad voorspelt het nog niets goeds.

23 november 2019 om 15:24

@ Njfromvol Zou Blinker geen goede algemene directeur kunnen zijn voor jullie ? De jongen heeft een goede sportieve achtergrond en is neem ik aan nog steeds geliefd, waardoor hij een ook een goed uithangbord zou zijn waar alle gelederen zich wel achter zouden kunnen scharen. Daarnaast is hij ook zakelijk succesvol en heeft hij volgens mij ook organisatorisch wel enig talent.

23 november 2019 om 15:43

F-18Ik heb hem geen moment in gedachten gehad voor deze rol, maar het is inderdaad een jongen van de club, nog steeds begaan met de club en ondernemer. Ongeveer op de plek waar een Overmars zo'n 10 jaar geleden stond. Interessante gedachte! Compliment!

23 november 2019 om 18:23

@ Njfromvol Thanks, ik zag recentelijk een interview met hem (weet helaas alleen niet meer waar), over zijn ondernemersschap en het fashion/lifestyle evenement voor (ex) voetballers. Waar ik denk denkt dat hij over de juiste vaardigheden beschikt om dit te kunnen doen. Het is een vriendelijke charismatische man die ook gewoon zegt waar het op staat, en zich ook uit liet over de situatie bij Feyenoord. Waarbij hij naar mening geen blad voor de mond nam en ook louter verstandige dingen zei. Wat dat betreft deed hij mij ook wel aan Cruijff denken toen hij voor het eerst liet schermen bij Ajax de knuppel in het hoenderhoek te willen gooien, waar ik denk dat hij ook het karakter heeft en het krediet om aanvallen van de oude bobo kliek te kunnen weerstaan.onze revolutie was natuurlijk alles behalve fluweel, maar zo hoort een revolutie naar mijn mening ook te verlopen. Anders krijg je weer zo'n typisch Nederlands constructief nietszeggend compromis, vertaald naar Feyenoord betekend dat; dat iedereen binnen de organisatie tegen het licht moet worden gehouden. En er op dat moment geen rekening moet worden gehouden met hoelang iemand bijvoorbeeld al bij Feyenoord heeft gewerkt. Daarnaast is het naar mijn mening ook een probleem dat Feyenoord zeg maar uit drie soorten bestuursorganen bestaan. Je hebt het stadion, de amateurs en dan Feyenoord, in zo'n constructie is het volgens mij ook schier onmogelijk om tot een unaniem beleid te komen omdat ze allemaal hun eigen belangen hebben. Al les ik volgens mij ergers onlangs dat de amateurs een deel van hun zeggenschap terug gegeven hebben aan de club.overigens zou ik het nieuwbouw plan echt laten varen, ik zag op Youtube een filmpje van "open Rotterdam". Waarbij kraak helder werd uitgelegd hoe het stadion gefinancierd zou moeten worden, en nog belangrijker hoe de verdeling van het geld is op het moment dat de financiële cijfers tegen vallen. Daarbij vielen mij twee dingen op, zoals eigenlijk wel verwacht krijgt Goldman Sachs altijd zijn geld, want in gevallen van tegenvallende cijfers word het verschil of het hele bedrag gewoon afgetrokken van de 25 miljoen die zogenaamd gegarandeerd zou zijn aan Feyenoord. En je dus opeens met een gat van vijf miljoen geconfronteerd word.een aanzienlijk deel van het geld moet ingelegd worden door cumulatieve aandeelhouders die zogenaamd gegarandeerd jaarlijks 6 procent dividend zouden ontvangen. Wanneer die situatie zich voordoet waarbij Goldman Sachs een deel van het "gegarandeerde" bedrag van Feyenoord op eist; is er nadat Feyenoord het restant krijgt geen geld meer over. En kunnen dus ook de cumulatieve aandeelhouders fluiten naar hij eerder gegarandeerde 6 procent dividend. Het gaat erbij mij niet in dat men er ook in zal slagen om (semi) professionele cumulatieve aandeelhouders te vinden die dat risico willen nemen.nu kan ik het volgende niet bewijzen, maar ik heb zo'n het idee dat men zich voor dit soort aandelen gaat richten op supporters die wat spaargeld hebben. Die door club liefde en een gebrek aan ervaring met cumulatieve aandelen waarschijnlijk niet de valkuilen zullen herkennen die een ervaren cumulatieve investeerder wel zal zien. Hoe dan ook, mocht zo'n scenario uitkomen ga ik er vanuit dat cumulatieve aandeelhouders juridische stappen zullen ondernemen. Of dat nu voor hen wel of niet succesvol afloopt, je hebt er een extra puinhoop bij waar je op dat moment totaal niet op zit te wachtenvolgens mij is het nu ook duidelijk geworden dat het onderhoud van het stadion ook tig jaren bewust verwaarloosd is, waarbij er een "point of no return" zich kan voordoen; waarbij alleen nieuwbouw de enige optie is. Met alle risico's van dien, en daarom is het naar mijn mening zo belangrijk dat eerst de hele club schoongeveegd word. De bobo's (zowel intern als extern) die hier voor zijn, zijn hetzelfde type mensen die Ajax richting de verdoemenis leidde door hun ego's en zakelijke belangen. Wat dat betreft benijd ik jullie nu niet, want er staat echt heel veel op het spel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren