Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt geclaimd doelpunt níét: ‘Ik dacht dat ik de wereld over zou gaan’

Laatste update:

Ajax zal woedend zijn om de beslissing van VAR Ingmar Oostrom laat in de wedstrijd tegen sc Heerenveen (3-2 verlies). De Amsterdammers claimden in de allerlaatste minuut, diep in blessuretijd, een eigen doelpunt van Sven van Beek. Na lang beraad besloot Oostrom dat de bal niet volledig over de lijn was geweest, terwijl het er op de beelden veel schijn van had.

"Ik denk niet dat hij zat", reageert Van Beek zelf direct na afloop bij ESPN. "Ik denk dat het een goede beslissing is, anders zou ik het ook zeggen",

Heerenveen overrompelde Ajax en kwam op een 3-0 voorsprong, maar de Amsterdammers knokten zich helemaal terug. "Op het laatste moment was het nog spannend", zegt Van Beek. "Ik dacht: ik ga weer de wereld over, maar gelukkig niet." Van Beek is met acht eigen goals recordhouder aller tijden in Nederland.

Van Beek heeft genoten van de wedstrijd. "Hier zat alles in. Ik denk dat het een mooie wedstrijd was voor iedereen in het stadion."

Cristian Willaert zag Van Beek zeer uitbundig juichen na het laatste fluitsignaal van Danny Makkelie. "Het leek bijna wel of je de Champions League had gewonnen", zegt de verslaggever van ESPN, die verwees naar de uitspraken van Luuk Brouwers na Ajax - Heerenveen eerder dit seizoen.

"Ja ik wist dat dit zou komen", lacht Van Beek. "Veel commotie gehad met Luuk Brouwers. In deze zwaarbevochten wedstrijd zat denk ik alles. De laatste tijd trekken we hem steeds niet over de streep. Nu wel, tegen een grote ploeg. Dat is hartstikke mooi."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 februari 2024 om 16:52

De reactie van Berghuis was zeer maar dan ook zeer genuanceerd.
Niets van woede (iig niet over de var beslissing)

11 februari 2024 om 17:01

Heel fijn interview was dat inderdaad. Mogen vele mensen hier een voorbeeld aan nemen.

Dat vind ik vaak lastig met Berghuis. Soms geeft hij de meest tenenkrommende interviews om een week later een heerlijk nuchter interview te geven waar qua tactiek alles klopt wat hij zegt.

11 februari 2024 om 17:06

Ik vond z'n interview heel netjes, maar vanuit Ajax perspectief (net zoals van t Schip trouwens) wel heel erg gelaten allemaal. En dan heb ik het niet over dat Var-moment, want daar kan je niks anders van zeggen dan zij hebben gedaan. Het is gewoon raar dat er niet in de hele competitie doellijn technologie is, maar op basis van de beelden kan je nooit 100 procent zeggen dat de bal erover was, dus a la daar kan je gelaten over zijn. Maar over het spel van Ajax, zijn eigen spel en het belang van dit resultaat in de race waar je inzit, nee die gelatenheid beviel me niet.

11 februari 2024 om 17:16

Ik hoop ook dat Van 't Schip gaat verlengen bij Ajax. Achterin is het positioneel zeer matig. Het drukzetten lijkt pure willekeur en niet volgens afspraken. Ik zie niets, maar dan ook echt niets, van een tactische aanpak als ik naar Ajax loer. Hiermee is Ajax vaak goed weggekomen, maar had het de laatste weken ook niets te klagen. Van 't Schip lijkt mij echt een hele matige coach en komt al helemaal (flink) tekort voor Ajax. Verlengen dus s.v.p.

11 februari 2024 om 17:27

Berghuis geeft met grote afstand de beste inhoudelijke en intelligente interviews van alle voetballers in Nederland. Al jaren. Al in zijn tijd bij Feyenoord. In het veld soms de weg kwijt, maar daarbuiten erg welbespraakt en intelligent.

11 februari 2024 om 18:12

Helemaal eens, Leidsehood. Op die ene uitglijder van een paar weken geleden komen er altijd wel reële teksten uit zijn mond.

11 februari 2024 om 20:30

Die was vanmiddag dan ook niet kwaad te krijgen.....

11 februari 2024 om 16:56

Ik hoor ook niemand van Ajax protesteren. Berghuis zegt ook, niet te zien.
Ajax stond gewoon weer tactisch niet goed. En het ergste is dat Van 't Schip de ploeg niet op scherp heeft staan. Dat mag je hem aanrekenen.
Schip klaagt zelf ook niet over dit moment

11 februari 2024 om 17:00

Die Schip vind ik maar niks. Een frisse wind en iemand die spelers het goede gevoel geeft en saamhorigheid kan kweken maar tactisch? 0.0

Als ze met hem doorgaan is het de zoveelste flater.

11 februari 2024 om 17:12

Zelfs in het Heerenveen kamp is men verbaasd dat Ajax niet heeft geleerd van de thuiswedstrijd. Daar ging exact hetzelfde mis.
Nu ZSM een TD aanstellen en een nieuwe trainer voor komend seizoen.
Ik reken schip ook aan de ze niet 100% op scherp staan. Dat is wederom gewoon erg kwalijk en doet en zegt er niets over

11 februari 2024 om 17:57

Jansen? Die is vrij er komen meer poppetjes van AZ en je geeft Schip een andere functie, iets meer op de achtergrond, maar wel betrokken bij eerste/jong. Lijkt mij een inkoppertje.

Je ziet de goallijn rechts van de paal lopen en de bal is links van de paal. Hier heb je geen eens goallijntechnologie voor nodig om te kunnen concluderen dat de bal gewoon over de lijn is. Zit Ajax dit seizoen niet meer met cruciale arbitrale beslissingen...

11 februari 2024 om 16:51

Dat is ook onzin. Dit is juist het bewijs dat je wél doellijntechnologie nodig hebt. Ik kan prima leven met deze beslissing, want er is 0 zekerheid. Echter snap ik niet waarom er geen doellijntechnologie was? Iemand?

11 februari 2024 om 16:58

Volgens mij is er bijna nergens in Nederland doellijn technologie in de eredivisie. Die systemen zijn in aanschaf en onderhoud ontzettend duur. Dus om te verplichten dat elk eredivisie team die heeft is niet te doen, voor zo iets dat waarschijnlijk 1x in de paar jaar gaat gebeuren. Volgens mij zijn ze in de Champions league verplicht, dus in die stadions zullen ze hangen maar bij andere niet.

11 februari 2024 om 17:00

Is gewoon een soort competitie vervalsing dat ze niet overal die doellijntechnologie hebben. Ajax in dit geval geen punt en in de arena wel . Als ie werkelijk over de lijn was

11 februari 2024 om 17:02

Dan is het eigenlijk misschien beter om het in de competitie nergens te doen.

11 februari 2024 om 17:09

Onzin natuurlijk. Je moet dit verplichten in de hele competitie wel te doen, die paar momenten in het jaar kunnen doorslaggevend zijn (zo bewijst vandaag wel weer), desnoods kijk je naar een pot dat je met zn allen de kosten deelt zodat het voor kleine clubs niet teveel op de begroting drukt.

11 februari 2024 om 17:26

Paar momenten per jaar? Dat valt toch wel mee, bijna altijd is het voor de var te zien, deze keer niet. Wanneer is dit nog meer gebeurd dit jaar dan? En überhaupt sinds we de var hebben. Volgens mij zijn dat systemen van tonnen per jaar. Is niet gek dat niet elke eredivisie clubs dat kan betalen. Europees gezien is het dacht ik ook alleen verplicht in de champions league, dat zegt wel veel. Super vervelend nu, maar moeten niet gaan doen alsof we meerdere keren per jaar in deze situatie zitten.

11 februari 2024 om 20:01

Inderdaad iedereen of niet maar dat is ook met de buitenspel camera s staan ook verschillend in de stadions

11 februari 2024 om 16:54

De vraag is: kun je bewijzen dat de bal over de lijn is? Zelf een conclusie trekken is natuurlijk geen bewijs

11 februari 2024 om 17:04

Als je het stil zet in het bewegende beeld zie je ruimte komen tussen de doelpaal en de bal. Als je dan de schuin lijn ten opzichte van de paal ziet heb je je bewijs dat het zelfs duidelijk over de lijn is, tenzij de man van de lijnen een boogje hebt gemaakt.

11 februari 2024 om 17:04

Ik denk dat slimme koppen met wiskundige en natuurkundige formules hier plausibeler kunnen maken dat de bal over de lijn is dan dat ie niet over de lijn is. Ik snap dat de var de beslissing niet durft te nemen, maar het heeft er alle schijn van dat deze bal gewoon zit.

11 februari 2024 om 17:23

Dat stilgezette bewegende beeld staat bij het artikel en daar zit er geen ruimte tussen de bal en de paal. Op geen van de beelden zie je de linkerkant van de doellijn dus er is op beeld geen bewijs dat de bal over de lijn is.

11 februari 2024 om 17:23

Precies. Bami. Aangezien de tweede paal duidelijk zichtbaar is en de lijn dus van de bal afloopt.

11 februari 2024 om 17:26

Herinner met nog PSV - Ajax met bal die zeker over de zijlijn leek (gras zichtbaar tussen bal en lijn). Kwam uiteindelijk een doelpunt uit.

11 februari 2024 om 17:29

Tuurlijk kan je het bewijzen, de doelpaal is net zo breed als de doellijn. Je ziet onderaan de paal gelijk staan met de doellijn. Maar naar boven toe zie je dat de doelpaal niet gelijk loopt met de doellijn. Op het punt waar de bal helemaal gelijk aan de linkerkant van de doelpaal zit zie je aan de rechterkant de doellijn nog lopen. Dus daar weet je 100% zeker dat de bal volledig over de doellijn is. Al ben ik wel van mening dat het competitie vervalsing is dat er in sommige stadions wel doellijntechnologie is en andere niet. In de arena was dit gewoon een doelpunt geweest en dus is het meten met 2 maten.

11 februari 2024 om 17:30

Joh, bamihap, denk nog eens terug aan jullie gestolen overwinning bij PSV met die bal die al dan niet uit was. Toen werd bij Studio Voetbal in jullie voordeel bewezen dat het niet altijd is wat het lijkt. Ajax verdiende ook geen punt vandaag. Hoe was Hendo eigenlijk ? 😂

11 februari 2024 om 23:09

Madmarcel, kun je bewijzen dat hij niet over de lijn is?

11 februari 2024 om 16:54

Lijkt er idd op dat Ajax keihahrd genaaid is. Er is zelfs ruimte tussen de paal en de bal, terwijl de lijn idd ook al rechts van de paal loopt. Schandalig.

11 februari 2024 om 16:57

Maar je zegt het nu toch zelf al? ‘Lijkt’. Dan kan je toch nooit zeker van je zaak zijn. Er zijn genoeg theorieën of hij wel of niet zit. Maar niemand kan met de huidige beelden, een definitief oordeel geven.

11 februari 2024 om 16:57

Ruimte tussen de paal en de bal? Hebben we het over dezelfde foto waarbij de bal nog gedeeltelijk achter de paal zit? Een klein gedeelte,maar hij is niet 100% zichtbaar

11 februari 2024 om 17:04

Nu ik nog een keer beter bekijk. Dit is een 100% goal

11 februari 2024 om 17:07

Ooit wel eens van een bolling in de bal gehoord? Maar blijkbaar heb jij de beste ogen van NL of ben je toevallig voor ajax en dus niet objectief in deze

11 februari 2024 om 17:11

Ik ben voor de club die op dit moment derde staat, dus zeer gunstig dat Ajax heeft verloren. Als die lijn gelijk had gelopen met de doelpaal was het geen goal geweest, maar nu gewoon goed duidelijk te zien dat het een goal is.

11 februari 2024 om 17:13

En waarom trekt de VAR dan niet dezelfde conclusie en hebben ze de goal niet goedgekeurd? Blijkbaar was het niet duidelijk, in dat geval wordt een beslissing niet teruggedraaid.

11 februari 2024 om 23:11

Waarom gaf de VAR geen penal aan noa lang bij feyenoord- psv... omdat alles nog steeds zelf te interpreteren is... hands of geen hands.... elke var clown is anders...

11 februari 2024 om 16:58

Helaas niet.
De bal was niet over de lijn
Daarnaast had Heerenveen wellicht ook wel een penal moeten hebben of niet?

11 februari 2024 om 17:06

En had Heerenveen ook gerust een gele kaart of drie meer mogen hebben (waaronder de tweede voor Braude) ...of niet?
maar Heerenveen heeft verdiend gewonnen ondanks dat iedereen met enig ruimtelijk inzicht kan zine dat die laatste bal zat

11 februari 2024 om 17:11

Haha voor t gebruik van deze zoete lekkernij ben ik ik hier ooit gebanned...ben benieuwd hoe t jouw vergaat. Hopelijk zijn ze wat "milder" geworden hier...

11 februari 2024 om 17:03

Ja, het is klote. In Madrid en o.a. destijds tegen PSV zat het mee en nu even tegen. Wonden likken en weer doorgaan. Dat we het zover lieten komen is natuurlijk belachelijk.

11 februari 2024 om 17:09

precies, helemaal eens....zeker in madrid had ik het idee dat hij er ook helemaal over was.....maar daar zaten nog 5 stations tussen tot het doelpunt

11 februari 2024 om 17:12

@Fc-Bami.
Je hebt helemaal gelijk. Ajax wordt hier genaaid.
Je omschrijft precies hoe het is.
De VAR heeft naar de paal gekeken en niet naar de lijn die je idd rechts van de paal ziet.
Iedereen die anders beweerd ziet het echt niet goed en moet nog maar eens goed kijken.
Helaas schiet Ajax hier niet mee op.

Ze mogen toch verdorie blij zijn?

11 februari 2024 om 16:56

Maar toen Ajax blij was toen ze na een moeilijke periode, vindd Brouwers van Heereveen het raar dat ze blij waren en aan t juichen waren alsof ze de CL hadden gewonnen. En nu doen ze precies hetzelfde🤣

De doellijn is niet de doelpaal. Is gewoon een zuivere goal die door onze neus is geboord. Maar zoals ik zal schreef bij het wedstrijdverslag, puntverlies hebben we echt aan onszelf te danken. We waren echt dramatisch.

Het is werkelijk een schande. Je ziet op de beelden dat die paal niet recht op de doellijn staat, de doellijn loopt naar rechts weg. De bal is op de rand van de paal. Met een halve doellijn rechts van de paal. Die bal is 100% over de doellijn.

Maarja, blijkbaar hoeven ze in Heerenveen geen doellijn technologie te hebben. Schandalige competitievervalsing.

11 februari 2024 om 16:50

Als elke wedstrijd bij Heerenveen geen doellijntechnologie heeft dan lijkt me dat eerlijk te zijn voor heel de competitie.

11 februari 2024 om 16:59

Want er wordt alleen maar in Heerenveen gespeeld? Het is of alle wedstrijden wel of allemaal niet.

11 februari 2024 om 17:06

Nee maar het is voor alle teams hetzelfde. Je kan pas spreken van competitievervalsing als bepaalde teams voordelen hebben die andere teams niet hebben. Volgens die definitie is het hebben van doellijntechnologie eerder competitievervalsing in deze dan het niet hebben.

11 februari 2024 om 17:13

Lierse1997. Haha, zo werkt die redenatie rondom eerlijk spel natuurlijk niet als het volledig random is waar een situatie kan ontstaan waar doellijn technologie benodigd is. Als Feyenoord in de kuip deze situatie heeft, terwijl Ajax toevallig in Heerenveen de situatie heeft dan kan het wel degelijk voor een verschil in beoordeling en dus competitievervalsing veroorzaken. Ook je definitie is raar, want een technologie die een situatie eerlijk ipv oneerlijk kan beoordelen kan natuurlijk niet de oorzaak van competitievervalsing zijn.

11 februari 2024 om 17:19

Jawel want Ajax heeft er meer dan 17 keer per seizoen voordeel aan en de rest van de teams maximaal een keer of 4 (even geen idee welke clubs het allemaal hebben). Oneerlijke bevoordeling is ook competitievervalsing natuurlijk.

Wat ik het trouwens niet vind. Want elke team kan dit overkomen tegen Heerenveen. Pas als dat niet zo zou zijn dan is het competitievervalsing.

11 februari 2024 om 18:22

Nee, kies je woorden wat nauwkeuriger. Ajax heeft 17 wedstrijden per jaar meer de mogelijkheid om een voor- of tegendoelpunt goed dan wel afgekeurd te zien worden en dus is het bij Ajax thuis eerlijker.

11 februari 2024 om 16:53

Gewoon beter voetballen volgende keer. Soms heb je het mee (zoals tegen psv) en soms tegen. Vol de focus op die 4de plek, kansen zat!

11 februari 2024 om 16:59

We hadden geluk tegen PSV?

11 februari 2024 om 17:08

Hij doelt op de bal van blind in Eindhoven denk ik…

11 februari 2024 om 17:12

Waarschijnlijk doelt hij op het moment van een paar jaar geleden met Blind. Jammer dat het dit seizoen niet een keer meezit en dat het net de goede kant op valt maar op basis van elk beeld kan gewoon niet met 100% zekerheid gezegd worden dat het oordeel van de grens verkeerd is. Daarom snap ik dat het niet toegekend kan worden ook al zegt mijn gevoel dat de bal helemaal over de lijn was. Maar dat gevoel had ik ook bij Blind tegen PSV en toen viel het de goede kant op.

11 februari 2024 om 16:54

Dat dachten we ook bij die bal bij PSV toen. Zolang je geen loodrecht beeld van bovenop heb kun je nooit met 100% zekerheid stellen dat deze bal over de doellijn was.

11 februari 2024 om 17:05

Bro, 3 tegengoals krijgen tegen een zo slecht Heerenveen. En janken over een geen 100% goal.
Is Ajax zo ver afgezwakt?

Ajax woedend in de titel.In de tekst: Ajax zal woedend zijn. Sterk staaltje journalistiek weer...Camera positie was niet ideaal maar er was geen gras tussen de bal en de paal te zien. Var kan niets anders doen dan de beslissing laten staan.

11 februari 2024 om 17:03

Wat ze bedoelen te zeggen is dat de hele redactie van voetbalzone woedend is.

Het leek millimeter werk, technologie is dan een mooie uitkomst maar laten we de focus leggen op het belabberde optreden van de selectie en een petitie tegen Taylor starten

11 februari 2024 om 17:12

Die Kenneth Taylor is toch 10 keer niks. Ajax moet hem gewoon wegdoen en lekker iemand halen. Of anders uit de jeugd laten doorstromen.

Mogen we het geluk eens mee hebben? Volgens mij heeft Ajax de var vaak genoeg mee gehad.

11 februari 2024 om 16:51

Leg uit, wanneer precies allemaal?

11 februari 2024 om 17:27

Bijvoorbeeld toen Heerenveen in de arena speelde dit seizoen. Daar kon Bergwijn in buitenspelpositie de bal krijgen en scoren

11 februari 2024 om 17:37

Dat dacht ik ook zonder de lijntjes. Na de getrokken lijntjes begon ik te twijfelen en snap ik dat de grens dan niet gecorrigeerd wordt. Net als vandaag overigens. Maar dat staat los van de bewering dat Ajax de VAR vaak genoeg mee heeft gehad

11 februari 2024 om 16:52

Dan heb je vast wat mooie voorbeelden paraat.

11 februari 2024 om 16:53

Helemaal gelijk hoor. Het is jullie gegund.

11 februari 2024 om 17:17



Je mag best een keer het geluk mee hebben, en jullie hebben overigens verdiend gewonnen. Maar de keren dat ajax de VAR mee heeft gehad is sinds de intrede van de VAR op 1 hand te tellen

Gewoon competitie vervalsing dit. Je ziet ook dat de reflex van Makkelie is om te kijken of z’n horloge goal zegt. Nu is het geen goal omdat ze hem daar door niet toe rekenen. de foto waaruit ze het constateren is gewoon schuin en niet gelijk met de doellijn. Idioot dat Heerenveen hier mee weg komt.

11 februari 2024 om 16:54

Ach ja, zo kwamen jullie eens goed weg met een bal die al dan niet uit was. Een keer of twee als ik het me goed herinner. Zo kan dat soms gaan. Als er geen duidelijkheid is, dan is hij niet over de lijn🤷‍♂️

11 februari 2024 om 17:01

Naast dat het toen niet om een doellijn ging werd er toen niet over geklaagd? Een jaar of 4 nu al?

11 februari 2024 om 18:10

Zeker werd er over geklaagd door de tegenstanders. Maar ook toen was het niet duidelijk. En vonden alle ajacieden de bal niet uit omdat er geen duidelijkheid was. Kwamen gewoon doelpunten uit voort, dus vergelijkbaar. Dus nu ook niet zeuren.

11 februari 2024 om 16:55

Had Makkelie maar eerder op zijn horloge gekeken ...dan had ie gezien dat de blessuretijd al anderhalf minuut daarvoor voorbij was

11 februari 2024 om 17:01

Die speler van Heereveen zit 2 minuten op de grond met een blessure in de blessure tijd. Moet je die tijd er dan niet bijtrekken volgens jou?

11 februari 2024 om 17:04

Klagen over de blessure tijd? Die 4 min was al grap.. alleen die wissels duurde al 4 min en dan heeft Haye ook nog die hoofd blessure gehad.

11 februari 2024 om 17:09

Want Ajax loopt nooit tijd te rekken natuurlijk. Ajax kreeg al veel vrije trappen cadeau, niet zo zeurren

11 februari 2024 om 17:13

Jawel maar dat waren geen 2 minuten. Dan kunnen we zeggen dat er eigenlijk meer blessuretijd had moeten bijkomen vanwege de wissels,maar dat was niet zo. Al met al blijft het jammer voor Ajax,maar schandalig is het allemaal niet want dit moment had niet plaatsgevonden als er op tijd was afgefloten én het moment zelf is ook niet 100% aantoonbaar

De bal lijkt op deze foto ook over de lijn te zijn, Ajax is wel hard genaaid hier. Maar hebben het ook helemaal aan zich zelf te danken dat hun punten verspillen, 1ste helft dramatisch en de 2de helft binnen 1 minuut al weer een doelpunt tegen krijgen

Soms zit het mee, soms zit het tegen! maar ik ben een blij man haha wat een weekend

11 februari 2024 om 16:59

Je zegt zelf al "lijkt", dus ook geen zekerheid. Dus er wordt niemand genaaid.

11 februari 2024 om 17:02

Op deze foto lijkt mij juist niet dat de bal over de lijn is. Dat shot van zogenaamd op de achterlijn terwijl je de doellijn aan de rechterkant zag lopen, was voor mij duidelijker.

Probleem is alleen dat het, net als bij PSV - Ajax en Real Madrid - Ajax dus niet te bewijzen is dus kan ik begrijpen dat ze hem niet geven.

Het is gewoon een lastig seizoen en dan hoop je dat het net een keer in een wedstrijd meezit. Je heb het puntverlies volledig aan jezelf te wijten maar je hoopt in een mindere fase dat het dan net een keer de goede kant op valt.

Ook deze wedstrijd weer. Als je de 2 overtredingen ziet voorafgaand aan de 3-1 waar je imo best aan rood kunt denken, de 4 minuten blessuretijd die absurd laag zijn.

Maar ook de andere wedstrijden dit seizoen met PEC Zwolle thuis waar een goal toegekend werd die niet had mogen tellen, RKC uit waar een overtreding op Hlynsonn roodwaardig is, een paar uitwedstrijden dit seizoen waar je niet goed speelt (NEC, Excelsior,…) maar niet wint terwijl je wel beter bent dan de tegenstander.

Ik wil hier overigens ook niet mee zeggen dat ik vind dat Ajax benadeeld wordt door de scheidsrechter/VAR maar dit seizoen zit echt alles tegen wat maar tegen kan zitten.

Wie is er woedend dan? Er was geen doellijn technologie en er zijn ook geen duidelijke beelden of het nu wel of geen goal was. Dus wordt ie afgekeurd.

Ajax heeft weer eens dikke pech zou een veel betere titel zijn.

11 februari 2024 om 16:54

Wel dikke pech ja. Dit was een goal. Niet 'weer eens pech'. We zijn recordkampioen. Mensen hoeven met ons geen medelijden te hebben. Onze grootste pech dit jaar waren Mislintat en Steijn, niet de VAR, toch?

11 februari 2024 om 17:00

Tegen PEC hands en goedgekeurd, nu dit gezeik. Laatste potten zit het gewoon niet bepaald mee, snap ook niet dat mensen doen of Ajax zoveel mee krijgt dit seizoen want op elk vlak zit het momenteel tegen. Kan gebeuren natuurlijk maar om nou te zeggen dat het zo vaak mee zit door andere supporters vind ik ronduit belachelijk, gebaseerd op dit seizoen.

Was niet geheel over de lijn dus geen goal. Als je dit soort discussies wilt voorkomen moet de knvb doellijntechnologie gaan toepassen maar dat kost teveel centjes…..

11 februari 2024 om 17:02

Je ziet op de foto aan de stand van de paal, lat en de doellijn rechts naast de lat dat de bal 100 procent over de lijn is

11 februari 2024 om 17:14

@ajaxfan: nee want je ziet de linkerkant van de doellijn niet dus je ziet niet dat de bal 100% over de lijn is

11 februari 2024 om 17:30

De lat en de doellijn lopen gelijk. Aan de rechterkant van de lat zie je een stuk doellijn. Dat stuk (2 a 3 cm) moet je er links dus afhalen. Daarom zie je de doellijn ook niet. 100 procent goal dus

11 februari 2024 om 18:07

Kortom: je ziet de doellijn niet dus er is geen bewijs

11 februari 2024 om 18:18

Je hoeft de doellijn niet in zn geheel te zien om bewijs te hebben. Het bewijs is dat je de doellijn rechts van de lat ziet, en de doellijn altijd gelijk loopt met de lat. Het feit dat je de doellijn aan de linkerkant niet ziet, maar wel de hele bal, betekend dus dat het een goal is. Want iedereen die een klein beetje iets weet van rekenen, weet dat de linkerkant van de doellijn, ongeveer 2 cm naar rechts zit van waar je de lat ziet. 100% goal dus

Als je zo die foto weer opnieuw ziet dan kan je toch niet anders zien dan een zuivere goal, de lijn loopt naar rechts op deze foto die is niet eens milimeter werk die bal is gewoon dik over de lijn.

Goed interview van Berghuis hierover. Ik snap dat ze hem niet kunnen geven, ook al denk ik dat het een goal is (de paal is niet de lijn). Uiteindelijk moet je dit gewoon zelf doen in de 90 minuten met beter spel en beter verdedigen.

11 februari 2024 om 16:54

Het probleem is dat je de lijn niet kan zien natuurlijk.

11 februari 2024 om 16:55

Maar je weet wel hoe dik een lijn is en je ziet hem naar rechts lopen dus dan heb je al snel een antwoord toch?

11 februari 2024 om 17:07

Uiteindelijk zijn het aannames. Waarschijnlijke aannames, maar nog steeds aannames. Daar kan een VAR niet op afgaan.

11 februari 2024 om 17:04

Vooral hij zelf. Wat een nietsnut is die omhoog geschreven Berghuis. Wil in de buurt van zijn eigen 16 een panna uitdelen, terwijl je juist daar simpel moet voetballen.

Vervolgens op de helft van de tegenstander wil hij Sahraoui wederom passeren en wordt gewoon als een kind de bal ontrafelt alsof hij tegenover een echte back stond.

Typisch voorbeeld van een mooi weer voetballer.

Samen met Sutalo, Taylor en Sosa echt de aller slechtste vandaag.

11 februari 2024 om 17:31

Hmm niet mee eens. Forbs was slechter. Hato was slechter. Gooijer Berghuis Hlynsson Ramaj vond ik allemaal zelfde niveau. Brobbey Henderson beter. De rest onvoldoende. Of mis ik iemand? Ik vergelijk Berghuis met Forbs aan de andere kant. Dan zie je het verschil. Forbs brengt niks, houdt de bal niet vast geeft geen voorzetten komt niet in combinaties en niet in schietpositie. Dat doet Berghuis beter. Maar vandaag was hij zeker weten niet goed genoeg. Een 5,5 voor mij. Forbs een 3.

Bizarre titel dit. Berghuis geeft aan dat de var en scheids terecht hebben gehandeld.

Schande voetbalzone.

11 februari 2024 om 17:12

ohoh, meneer Daniel...zeg dat nu niet. Kritiek op voetbalzone of haar zogenaamd objectieve moderatoren (not!) zal zonder verdere weerwoord leiden tot een ban

11 februari 2024 om 17:41

Nee hoor, het is nog veel slinkser. Dan passen ze het, nadat het in korte tijd veel clicks heeft opgeleverd, snel aan en dan kunnen ze op basis van die reden daarna deze reacties verwijderen en doen alsof er niets gebeurd is.

Ja jammer dat die niet is gegeven maar gaat er ook nog een kritische vraag komen richting Van 't Schip over de tactische keuzes vandaag ipv door te gaan waar we de afgelopen weken succesvol mee zijn geweest?

Waarom woedend? Beetje sneu voor zo’n grote club als Ajax. Laten ze zich druk maken over de 3 doelpunten die ze tegen kregen tegen Heerenveen dat de laatste 6 wedstrijden niet had gewonnen.. Het lek is nog niet boven ondanks het aantrekken van de ervaren Henderson.

11 februari 2024 om 17:00

Lees de titel en de eerste zin nog eens goed.

11 februari 2024 om 17:07

Titel is aangepast door VZ. Stond echt dat Ajax woedend was.

11 februari 2024 om 18:59

Dus jij reageert hier op basis van alleen een titel zonder de inhoud te lezen. Dan wil je als Twente supporter wel heel graag iets over Ajax te vertellen hebben als je niet kunt wachten met reageren voordat je het hele bericht gelezen hebt

11 februari 2024 om 17:02

Doe toch een normaal zeg. Niemand van Ajax is woedend. Waar heb je een woedende reactie gehoord dan, van van het Schip ofzo? Wie van Ajax was er dan 'woedend'?

Dus wie is er hier nu sneu bezig?

11 februari 2024 om 17:05

Dat was toch echt de titel waar ik op reageerde. Kennelijk heeft VZ de titel inmiddels aangepast. Kun je mij niet kwalijk nemen.

11 februari 2024 om 17:09

Natuurlijk kan ik jou wel kwalijk nemen dat je het artikel niet eens leest, dat je zelf niemand van Ajax woedend hebt gezien maar wel meteen je oordeel over Ajax klaar hebt staan en ze zelfs sneu noemt.

11 februari 2024 om 17:16

@speedy. Je moet boos zijn op VZ. Waarom hebben zij de titel aangepast?

11 februari 2024 om 17:02

Wat is er sneu? Ga je alleen op de titel af, wat een soort van quote is van, Van Beek. De ajaxcieden die tot nu toe geïnterviewd zijn reageren genuanceerd. Dus ik vermoed dat er wat wrok bij je zit richting Ajax.

Verder vind ik het belachelijk dat er geen doellijn technologie aanwezig is. Dacht dat dit overal wel zou zijn in deze tijd.

11 februari 2024 om 17:04

Beetje sneu om gelijk weer op Ajax af te geven. Zeker zonder het bericht te hebben gelezen. Nog niemand binnen Ajax heeft zich over de situatie uitgesproken en VZ wil hiermee alleen maar sensatie maken.

Wat is er dan gebeurd met doellijntechnologie? Nu moet de Var oordelen op basis van een foto waarvan de camera niet eens op de doellijn staat. Die bal was gewoon volledig over de lijn. Maar omdat het niet op de scheve foto staat wordt hij niet toegekend. Amateuristische organisatie.

Tja op deze beelden is het 99% geheel over de lijn. Ik zou zeggen doelpunt. Heel zuur voor Ajax.

11 februari 2024 om 17:05

Hij moet 100% over de lijn zijn.

11 februari 2024 om 18:01

Daarom ben ik geen lid van het scheidsrechtercorps.

Matig Ajax zeg vandaag, ze verdiende geen punt. dus prima uitslag.

11 februari 2024 om 17:04

Wat een onzin zeg. Heerenveen was net zo matig bezig, van een 3-0 voorsprong nog bijna op 3-3 gekomen. Dus die verdiende het ook helemaal niet.

Als de bal over de lijn was, dan verdiende Ajax gewoon een punt.

11 februari 2024 om 17:10

Dus jij wilt zeggen dat ajax goed was? Nou dan kan ik je vertellen dat je even je Ajax bril af moet zetten. Geen 1 speler van Ajax speelde op zijn niveau. Herenveen gewoon verdiend gewonnen.

11 februari 2024 om 17:27

@ronaldo9
en daar heb je in principe gelijk in....maar dat betekent nog steeds dat de VAR zijn werk goed moet doen.

Goed dat Berghuis zich niet laat kennen. Soms zit het mee en soms zit het tegen qua arbitrage. Verliezen van Heerenveen is een schande en werkelijk geen enkel excuus is daarvoor valide.

Je krijgt 3 tegengoals tegen het slechtste Heerenveen sinds tijden. En gaat janken over een wel of niet afgekeurde goal. Wat is Ajax en zijn supporters afgezakt zeg.

11 februari 2024 om 17:11

Wie van Ajax is er aan het janken dan? Het enige wat we zien is de gebruikelijk niet Ajax supporters die Ajax sneu noemen, klagen over gejank bij Ajax terwijl je helemaal niemand van Ajax hebt horen klagen.

Ja ze klagen dat er anno 2024 nog geen doellijntechnologie is in alle stadions van de eredivisie. Een terechte klacht lijkt me zo. Want we weten gewoon niet met zekerheid of de bal nu wel of niet over de lijn was.

11 februari 2024 om 17:28

Haha wat?? Ik zie echt overal ajacieden (fans) klagen. Op FB, op VI en hier ook.

100% goal maar geen duidelijk beeld (met de doellijn) is geen goal zeker voor de VAR. Dan zal de eerste beslissing tellen en kheb niet gekeken maar vermoed dat er gewoon is verder gespeeld. Als die in 1ste instantie de goal goedkeurde werd die ook niet afgekeurd.

11 februari 2024 om 17:32

Ja dat klopt. Dat was ook wat de KNVB zei. Begrijpelijke beslissing maar zuur voor Ajax.

Hij had zowiezo afgekeurd moeten worden op het moment van koppen staat brobbey buitenspel

Heerlijk al die Ajacieden die met het blote oog het kunnen zien en zeker weten dat de bal volledig over de lijn was 🤡

11 februari 2024 om 17:13

Net zo heerlijk als al die niet-Ajax supporters die zeker weten dat de bal niet over de lijn was.

We weten het gewoon niet. Beelden geven geen 100 procent duidelijkheid en in 2024 is er nog altijd niet in alle stadions doellijntechnologie. Henderson vroeg nog aan Makkelie wat zijn horloge aangaf. Zegt genoeg lijkt me zo.

Ik zou er zuur van zijn als Ajacied, maar uit de beelden is het niet op te maken. Ik dacht wel meteen goal overigens. Doet verder niets af aan de knappe prestatie van Heerenveen. Die speelden een prima wedstrijd.

De bal leek meer over de lijn dan op de lijn. Heel zuur maar of Ajax een punt verdiende op basis van deze wedstrijd waar ze 70 minuten achter de feiten aan zijn gelopen vind ik ook wel beetje to much. Ook zien we hier waarom Ajax geen 2de gaat worden. Ze hebben gewoon een te matig team om straks tegen een FC Twente, AZ, Sparta (Uit) en Feyenoord minimaal 9 punten te pakken. Het leek leuk maar tegen een PSV dat een zwaardere week had en tegen laagvliegers heeft dit Ajax een kans maar straks tegen Bødo en AZ worden ze weer op hun plek gezet. Ajax moet heel veel geluk hebben om 3de te worden maar dan moeten het veel sterkere FC Twente en Feyenoord instorten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren