Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax mag niet klagen met punt in Griekse heksenketel vol laserpennen

Laatste update:

Ajax heeft donderdagavond een punt overgehouden aan zijn bezoek aan AEK Athene. De Amsterdammers toonden in de Europa League-wedstrijd andermaal grote defensieve kwetsbaarheden, maar kwamen wel op voorsprong via een penalty van Steven Bergwijn. Een rake kopbal van knipoog-Kroaat Domagoj Vida leverde een 1-1 eindstand op.

Ajax moest het in de Griekse hoofdstad doen zonder Silvano Vos, die een wedstrijd geschorst werd naar aanleiding van zijn rode kaart tegen Olympique Marseille (3-3). Benjamin Tahirovic verving Vos. Voor het overige voerde Steijn geen wijzigingen door. Bij AEK stond ex-PSV'er Nordin Amrabat opgesteld als rechtsbuiten.

Het spel golfde vanaf het begin op en neer. Ajax oogde achterin kwetsbaar, maar voorin juist dreigend en kreeg ook de beste kansen in de eerste twintig minuten. Carlos Forbs stuitte bij een vrije schietkans van veertien meter op doelman Cican Stankovic, die vervolgens ook redde toen Brian Brobbey na een indrukwekkende versnelling vrij voor hem kwam.

Ajax werd tijdens de voortdurend bestookt met laserpennen vanaf de tribunes. Dat werd met name zichtbaar toen de Amsterdammers na een half uur een strafschop kregen te nemen. Bergwijn werd bij een fraaie versnelling gehaakt en ging zelf achter de bal staan. Ondanks de vele groene lasers die op zijn gezicht te zien waren schoof de linkeraanvaller de bal in alle rust in de linkeronderhoek: 0-1.

AEK kwam een aantal keren heel dreigend voor het doel van Ajax, maar steeds kon de Amsterdamse defensie op het laatste moment een schot voorkomen. Ajax kwam vlak voor rust dicht bij 0-2 via Steven Berghuis, die zijn vernietigende afstandsschot knap gekeerd zag worden door Stankovic.

Ook na rust bleef sprake van een enorm open wedstrijd, waarin beide ploegen het middenveld telkens probleemloos konden oversteken. Een gevaarlijk aangesneden voorzet van AEK-middenvelder Mijat Gacinovic scheerde in de openingsfase rakelings langs het doel van Jay Gorter.

Ajax werd via een counter dreigend. Bergwijn gaf goed mee aan Berghuis, die hoopte Brobbey een intikker te schenken, maar Damian Szymanski haalde de lage voorzet op de doellijn weg. Berghuis zag daarna een kansrijk schot van zestien meter afketsen op een verdediger en zo in de handen belanden bij Stankovic.

AEK bleef de aanval zoeken. Gorter redde in minuut 66 op een gevaarlijk schot van Gacinovic, maar moest een kwartier voor tijd capituleren bij een kopbal van Vida. De Kroaat werd losgelaten door Josip Sutalo en kon zo een voorzet van Amrabat binnenknikken: 1-1.

In de slotfase kwam Ajax heel goed weg, toen Gastón Ávila de bal zomaar inleverde. Jens Jønsson kwam vrij voor Gorter, maar schoot de bal van dichtbij recht op de keeper van Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Om te janken weer. En dan in de 70e minuut je enige goed voetballende speler er af halen voor die waardeloze Akpom zelfs Collin Kazim-Richards kon nog beter voetballen dan deze pannenkoek. Man man..

5 oktober 2023 om 20:43

Zeg dat. 80% drama voetballers. Eerste helft avila oké. Taylor bij vlagen voldoende en brobbey en Forbs oké. De rest baggerslecht. Hato links is ook niets

5 oktober 2023 om 20:44

Met een beetje pech scoort Athene gewoon 2x doordat Avila de bal zomaar inlevert....

5 oktober 2023 om 20:45

Avila was de eerste helft redelijk, wil vooruit maar krijgt geen opties. De tweede helft echt een paar drama ballen.

Weet niet wat Mikautadze met Steijn z’n dochter gedaan heeft verder… Akpom zal er wel ingaan omdat je dan de lange bal kan blijven geven.

5 oktober 2023 om 20:47

Avilla heeft ook voor rust al zo extreem veel ballen ingeleverd ... dat is absoluut niet oke voor een centrum verdediger. Je wilt gewoon defensieve degelijkheid, eigenlijk was de meest stabiele van de 4 achterin vandaag Rensch. Sutalo wederom heel onzeker, vooral aan de bal maar ook soms in duels. Hato ook zeer wisselvalig.

Om te zwijgen over het feit dat het positiespel van Ajax soms zeeën aan ruimte geeft voor de tegenstander. Vandaag het geluk dat we tegen AEK moesten en niet tegen een elftal wat echt goed kan voetballen.

5 oktober 2023 om 20:54

28 keer balverlies. Dat is gewoon absurd.

5 oktober 2023 om 20:44

Akdom …. Maar goed kijk eens naar het centrale duo van vandaag, dat was echt KKD niveau … Middenveld was totaal afwezig , echt een schandalig slechte wedstrijd. Maar goed blij met een punt ….

5 oktober 2023 om 20:44

Wat een schijtspeler is die Akpom zeg. Dat is de eerste die je moet proberen te lozen in de winter. Desnoods gratis.

5 oktober 2023 om 20:44

Akpom moest er in want op Mikautadze kan je geen lange bal geven…

5 oktober 2023 om 20:45

Wat speelt Ajax ver uit elkaar, wat is Avila slecht in zijn passes, wat is Sutalo traag, wat spelen we 4 tegen 3 toch slecht uit, waarom speelt Brobbey altijd met zijn rug naar de goal, waarom is er geen middenveld, waarom wisselt Stein niet eerder. Man man wat in en in triest dit Ajax.

5 oktober 2023 om 20:49

Avila 29 x balverlies als CV dat is echt schandalig slecht …

5 oktober 2023 om 22:35

Zeker Baradona, maar verdedigend best oké. Passing zal echt beter moeten, of dat er ook in zit zal blijken. Anders snel weer verkopen

5 oktober 2023 om 20:45

Mikautadze zal wel iets verkeerd gedaan hebben denk ik?
Verder kan je beter Medic opstellen, die oogt nog kalmer en zekerder dan Sutalo. Daarbij Gorter eruit halen, want man, wat is die onrustig. Die laatste redding opzich prima, maar het was meer een fout van de aanvaller dat die niet zat. Gorter zorgt wellicht ook wel voor onrust bij het centrale duo. Toch fijn om een coachende en zelfverzekerde keeper achter je te hebben.

Overigens Avila behoorlijk matig aan de bal (vooral tweede helft) maar aan de andere kant, iemand die tenminste eens vooruit wil en denkt! Alleen de echte noodballen moeten er wel uit bij hem.

Het zijn bittere tijden Ajacieden, maar de positieve kant is dat we nog ongeslagen zijn in de poule haha.

5 oktober 2023 om 20:45

Steijn, Bergwijn en Akpom per direct ontslaan. Weer een zielige vertoning. Oh captain, my captain.... Wieberen met die gasten.

5 oktober 2023 om 20:58

En dan dat interview met Bergwijn achteraf??? Dat is toch schrijnend om te zien... Heeft hij een hele andere wedstrijd gespeeld dan wij hebben gezien ofzo.

5 oktober 2023 om 21:09

Wat zei onze "aanvoerder" dan Berend? Heb het nog niet terug kunnen kijken, ben nog onderweg naar huis.

5 oktober 2023 om 21:19

Die zei dat Ajax de eerste helft 'controleerde' en dat ze op deze weg door moesten gaan. Die Bergwijn lult alleen maar onzin. Is ook totaal geen aanvoerder en hij is dus letterlijk de representatie van Ajax momenteel...

5 oktober 2023 om 21:30

Hij heeft vind ik gelijk. Eerste helft controleerde ajax ook gewoon en begonnen ze sterk. Na de rust was het pas verschrikkelijk

5 oktober 2023 om 21:47

Ook toen was het met alle respect gatenkaas. Verdediging staat gewoon dramatisch…

5 oktober 2023 om 21:55

Hij zei dat ze de eerste helft volledige controle had en maar een paar momentjes weggaven en dat ze de tweede helft ook op slot hadden moeten gooien. Hij liet het onwijs lijken alsof ze goed hadden staan spelen...

5 oktober 2023 om 20:46

Maar ook echt iedere aankoop speelt waardeloos. Hoe is het in godsnaam mogelijk?!

5 oktober 2023 om 20:54

Repuiz

Ja bizar, en dat al voor het 2e seizoen op rij.

5 oktober 2023 om 20:57

Forbs onttrekt zich nog enigzins aan die malaise, maar je had op voorhand toch wel kunnen bedenken dat een speler van Middlesbrough, Toulouse of Metz totaal geen versterking kan zijn voor Ajax. Het is compleet natte vingerwerk geweest van Mislintat.

5 oktober 2023 om 21:05

Dat komt omdat er geen natuurlijk verloop was. Mensen zagen zo graag Tadic en Klaassen vertrekken, zelfs Kudus had je kunnen behouden als je wat minder waardeloze aankopen had gedaan. De kracht van Ajax was altijd om niet in de zomer alle sterkhouders, ziel en zaligheid te verkopen maar dat gebeurde al voor een deel vorig jaar en deze zomer was dramatisch.

5 oktober 2023 om 21:13

Tadic en Klaassen zouden met afstand de beste spelers van dit Ajax zijn. Hoe disrespectvol is het ook dat die Klaassen in het voorseizoen heeft moeten banken voor al deze dramatische spelers. Niet dat Klaassen zo geweldig is, maar die scoort er tenminste 10-15 per jaar en weet hoe je druk moet zetten en is tactisch intelligent.

5 oktober 2023 om 22:16

@myvision, denk dat je daar wel een punt hebt. Ajax is volledig ontmanteld. Tegelijk Tadic, Timber, Kudus en Klaassen laten vertrekken is veel te veel van het goede. Nieuwe spelers hebben daardoor ook 0,0 basis om zich aan vast te klampen.

5 oktober 2023 om 22:40

Het was geen nattevingerwerk, het was zakkenvullen.

5 oktober 2023 om 23:59

@myvision er zaten in de selectie inderdaad geen directe opvolgers voor de dragende spelers die zijn vertrokken. Normaal vertrekken ze en niet allemaal tegelijk en zitten er vaak wel 1 of 2 spelers achter die de stap naar sterkhouder kunnen zetten. Helaas zitten er bij de aankopen vooralsnog ook geen spelers waar je daar direct van uit mag gaan. Hooguit Sutalo op papier maar die is nog genoeg met zichzelf in de weer voorlopig.

5 oktober 2023 om 20:46

Ik begrijp die Steijn werkelijk niet.

1) wacht te lang met wisselen;
2) wisselt vervolgens Brobbey die bal voorin kan vasthouden voor Akpom die echt niet kan voetballen
3) Haalt ipv Bergwijn je beste speler Forbs eruit. Iemand die steeds dreigend was. En gooit Axel Dongen in die totaal niet fit is. Amper gespeeld dit seizoen. Is er niet klaar voor.

Meer dan een maand bezig met alle spelers en vanaf begin voorbereiding grote groep, maar nog steeds geen flauw idee wat zijn idee is.

Sommige spelers hebben veel krediet en andere afgeserveerd (Mikautadze, Sosa)


Waardeloos....

Steijn out!

5 oktober 2023 om 20:50

Mislintat is het allerslechtste dat Ajax ooit overkomen is. Die heeft eerst voor 115 miljoen aan miskopen gedaan, Tadic de deur uitgejaagd, de comeback van Blind verhinderd en daarna nog eens de meest incapabele coach ooit aangesteld.

5 oktober 2023 om 20:52

Amen! Ik mag toch hopen dat dit de druppel was. Geen enkele lijk of verbetering in het spel te ontdekken. Laat staan in de wissels van Steijn. Alleen Ammouricio was leuk om te zien, maar Steijn doet dat omdat hij weet dat hij daarmee de handjes op elkaar krijgt.

Weg met die man!!!

5 oktober 2023 om 20:55

Onzin, Steijn is t allerslechtste en daar zal Mislintat waarschijnlijk ook spijt als haren op zn hoofd van hebben.

5 oktober 2023 om 20:56

Drie wissels waarvan twee in de 84ste minuut haha. Wat een wisselbeleid.

En dan is een van die invallers ook nog Akpom, die weer geen bal goed heeft geraakt. Drama.

5 oktober 2023 om 21:01

Brobbey en met name Forbs zaten helemaal stuk. Dus die moesten wel gewisseld worden, maar wel drama dat er dan helemaal niet meer gevoetbald kan worden.

5 oktober 2023 om 21:01

Suarez eens dat Mislintat het allerslechtste wat Ajax ooit overkomen is, maar puur en alleen omdat hij Steijn heeft vastgelegd.

(las x dat op voorspraak was van Edwin vd Sar).

Zie niet alle aankopen als miskopen. Denk oprecht alleen Akpom.

Sutalo is een killer normaal en stond op veel lijstjes. Die kan niet opeens verleerd zijn

Ramaj lijkt mij een betere keeper dan de brok onrust Gorter

Medic prima als back-up

Avila twijfel

Sosa was een vd beste linksbacks in de BL en had ook al paar assist bij Ajax. Ook international van een sterk voetballand.

Tahirovic was wel prima vandaag. Denk meer een 8

vd Boomen wordt ook misbruikt

Mikautadze krijgt geen kansen, maar zie rol Suarez wel voor hem

Forbs doet het goed

Gaaie en Mannsverk nog te weinig gezien.

5 oktober 2023 om 21:03

Steijn heeft niet de kwaliteiten en ervaring om dit om te draaien. En dat heeft hij ook nooit gehad. Dat is overigens geen nieuwe constatering. Dat zei heel Nederland, uitgezonderd van wat verblinde Ajacieden, al bij zijn aanstelling.Waarom is hij dan aangesteld? En waarom zag Mislantat dat dan niet, als de rest van de planeet het wel ziet? En is hij dan niet verantwoordelijk? Dan laat ik al de aankopen van kaliber Heerenveen nog even buiten beschouwing.

5 oktober 2023 om 21:05

Avila twijfel? Serieus? Die krijgt 'm over 2 meter nog geens eens bij iemand met hetzelfde shirtje aan. Forbs is echt de enige die ook maar iets van potentie laat zien.

5 oktober 2023 om 21:10

MrKrillin, doe eens normaal. Steijn is het niet voor Ajax dat is wel duidelijk inmiddels, maar jij doet het voorkomen alsof de spelers die Mislintat gehaald heeft stuk voor stuk wereld toppers zijn.

Medic is echt 10x niks die kan nog niet eens back up zijn bij Jong Ajax. En die

Sutalo was top tijdens de Nations League, maar is nu gewoon bar slecht, daar kan Steijn niet veel aan doen.

VD Boomen, is niks speciaals, nooit wat speciaals geweest, zou bij FC Twente nog niet opvallen.

Sosa is een leuke back voor Stutgart, maar voor het niveau wat Ajax moet ambiëren is hij geen basis materiaal.

5 oktober 2023 om 21:15

Sutalo en Sosa hebben potentie, Forbs lijkt goed omdat dit Ajax op de counter speelt, maar die zal nooit een Ajax-speler zijn. En dan heb je Avila, Medic en Akpom. Dat is zo belachelijk slecht ingekocht. Over Mikautadze kan je niet oordelen enerzijds, maar anderzijds: als je hier je niet in de basis kan knokken in dit zooitje...

5 oktober 2023 om 21:17


Nooit een spits voor een spits wisselen als je met een doelpunt verschil voor staat. Het gaat ten alle tijden fout. Je krijgt binnen een kwartier een doelpunt tegen. Heb dit al honderden malen gezien.

Bij Ajax was het wel extreem snel vandaag die tegengoal.
Wat er dan ook nog eens in komt (akpom) is geen Ajax niveau. Die man kan niet eens een bal controleren man.

Forbs lijkt goed omdat die snel is, maar kan er eigenlijk niet zo veel van. Heb vandaag geen enkele keer bij Forbs het idee gehad dat dat een aankoop is van 20 miljoen.

Sutalo scheet weer in zijn broek vandaag.

Alle spelers die Ajax al had deden het goed vandaag. Zelfs Rensch, Hato en Taylor waren gewoon oke.
Gorter redt je nog op het einde, anders ga je hier nog helemaal af ook.

Miste een type Tadic vandaag die de ploeg op sleeptouw zou nemen.

Al met al bedankt Sven voor de strontspelers die zijn binnen gekomen.
Blij zijn met een punt terwijl er meer in zat.

5 oktober 2023 om 21:18

Eens, wat een drama hebben ze ingekocht zeg. Bedenk even 22 miljoen voor Satulo?? Voor zo een bedrag hoor je een speler te hebben die er meteen staat. Kan geen fatsoenlijke bal inspelen naar voren loopt continue uit positie. Geen moment potentie gezien.

5 oktober 2023 om 21:21

Eens Hamsik. Forbs lijkt een goede speler omdat je gewoon ordinair op de counter speelt. Als de ruimtes kleiner worden komt hij nauwelijks een man voorbij en springen de ballen van de voet af. Wat dat betreft was zijn assist in Waalwijk zaterdag heel atypisch en het enige moment tot nu toe dat hij liet zien misschien toch in de kleine ruimtes te kunnen spelen.

5 oktober 2023 om 22:01

Nou Mrkrillin, ik moet je nageven, qua positiviteit sta je bijzonder goed in het leven. Ik zie het niet in meer dan de helft van de namen die je noemt. Maar goed wellicht dat het in een beter draaiend elftal allemaal wat beter gaat, ik kan ook bijna niet geloven dat die 115 miljoen allemaal door de plee is gespoeld, er moet vast wel iets tussen zitten zou je zeggen.

5 oktober 2023 om 22:10

Sven heeft het ind niet goed gedaan, maar kom op zeg iedere normale coach kan hier toch wel iets van maken. Rkc is nog altijd minder goed maar zit meer voetbal in als bij Ajax momenteel .Waar zit je naar te kijken man. Lopen als een kip zonder kop rond. Geef ze eens wat taken mee en als ie dat al doet moet ie er zoiezo uit.

5 oktober 2023 om 22:26

@mrkrillin - Niet dat ik vind dat Steijn veel goede keuzes maakt hoor, maar het wordt hem ook niet enigszins makkelijk gemaakt. De ene week roept men dat hij te laat is met wisselen, de andere week wisselt hij te vroeg. De ene week had Brobbey allang naar de kant gemoeten, de andere keer vindt men het onbegrijpelijk dat hij eruit moet.

Vergeet ook niet dat hij 12(!) nieuwe spelers in z'n hand gedrukt kreeg, terwijl er ook een aantal sterkhouders en ervaren krachten vertrokken. Als er dan nog spelers zijn die enigszins stabiel presteren, maar er is nog geen aankoop die twee wedstrijden achter elkaar goed gespeeld heeft.

Als dat al niet erg genoeg was, lijken bijna alle aankopen niet eens op het niveau van Klaassen te zitten, laat staan dat het in de buurt komt van een niet zo gemotiveerde Kudus. Dan wordt het wel penibel, zeker als er ook geen collectieve visie achter de aankopen zit.

Ik vind Steijn niet zozeer geschikt voor Ajax, maar ik hoop niet dat jij denkt dat een andere coach hier een winnende ploeg van maakt. Ook met een geschikte coach voor Ajax gaat dit Ajax geen hoge ogen gooien. Het moet echt heel raar lopen, wil deze ploeg een goede reeks neerzetten.

6 oktober 2023 om 00:03

Ik had wel het idee dat Forbs op was de laatste paar minuten. Dus die begreep ik wel.
Brobbey had ik ook laten staan daar hadden ze nog steeds hun handen vol aan.

Ik had eerder op het middenveld en achterin iets gedaan. Dat hij niet weer na 45 minuten een verdediger er uit wil halen begrijp ik, maar na 70 minuten had hij best Avila voor Sosa om kunnen ruilen.

5 oktober 2023 om 20:51

Ik ben heel geduldig geweest, maar mijn geduld is echt op. Steijn blijft dezelfde fouten maken en wat is zijn visie nou precies? Ook zijn wissels zijn ongelofelijk dramatisch. Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat Steijn dit Ajax nog aan spelen krijgt. Je ziet ook dat de spirit in de groep gewoon bar slecht is. Dus het zou me niets verbazen als de spelers het zelf ook niet meer zitten.

Ook de spelers waren ongelofelijk drama. Avila mag van mij weer op de bank plaats nemen. Hato moet je ten alle tijden gewoon centraal achterin laten staan. Sosa mag dan defensief niet heel goed zijn, maar ik zie hem liever erin staan dan Avila. Sutalo mag ondertussen ook wat meer laten zien.

Wat een verschrikkelijk niveau. Nooit gedacht dat we naar dit niveau zouden afzakken. Vreselijk wat een puinhoop.

5 oktober 2023 om 20:46

Dan heb jij een andere wedstrijd gekeken, het was afschuwelijk.

5 oktober 2023 om 20:50

Gorter mist de rust en zekerheid van een Unnerstall/Benitez.
Rensch mist de pit van een Hartman
Sutalo mist een heleboel
Avila mist passnauwkeurigheid
Hato is nog jong, doet het al behoorlijk.
Tahirovic is positioneel nog niet altijd even sterk.
Taylor mist kracht en felheid.
Berghuis is te pussy in de wedstrijden dat het gas erop moet.

Forbs moet zijn bevliegingen hebben willen we gevaar stichten.
Brobbey doet wat hij kan op dat eenzame eiland.
Bergwijn, wie is dat ook alweer? Paar wedstrijden al niet opgevallen...

We missen zoveel in dit team. Maar voornamelijk toch wel intensiteit en pit.

5 oktober 2023 om 20:50

Nja tijd om Steijn te laten gaan, als dit zijn speelstijl is gaat het niks worden, ik word nog liever 8e met kamikaze ultra aanvallend voetbal, dan dit kick and rush. En speelstijl heeft ook niks te maken met de kwaliteit van de spelers, ik heb Heracles nog verzorgder voetbal zien spelen, zelfs de top van de amateurs spelen beter voetbal. Ik heb Steijn het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik ben bang dat dit gewoon geen match made in heaven is.

5 oktober 2023 om 21:07

Sparta speelde vorig jaar ook met een lange spits en dan wat lopers er omheen. Dat Steijn zo voetbalt wisten we al. Dat Ajacieden zo verbaast zijn is wat dat betreft wel opmerkelijk.

5 oktober 2023 om 21:19

Dit was bij zijn aanstelling al heel duidelijk inderdaad. Het is gewoon een dramatische keuze van de slechtste technisch directeur van Ajax ooit.

5 oktober 2023 om 21:07

Toch knap om als nummer 15 van de ED een punt mee te nemen uit Athene. De selectie is gewoon niet beter. Je zal je verlies moeten nemen en opnieuw moeten in kopen of de jeugd een kans durven te geven.

5 oktober 2023 om 21:08

100% gelijk. Maar nog niet iedereen is zover om die waarheid te aanvaarden. Eerst krijgt de trainer nog de schuld. Die verteld Avilla namelijk om elke bal naar de verkeerde kleur te spelen en Sutalo om vrijwel non stop zijn man te laten lopen.

ligt nog helemaal open in deze poule

5 oktober 2023 om 20:46

Oh.. ik dacht achterin. Je kunt nog beter een panda op rolschaatsen achterin zetten dan Avila. De rest, buiten Hato, is ook bras.

5 oktober 2023 om 20:54

Ik snap dat Hato wat extra credits heeft als eigen jeugdspeler. Maar dat is nu ook al een paar wedstrijden op rij erg mager hoor. Al speelt hij niet op zijn favo plekje.

5 oktober 2023 om 21:02

Die jongen is 17. Hij mag een terugval hebben. Het is dan juist aan de andere spelers om dan de kar te trekken. Alleen hebben we op het moment niemand daarvoor.

5 oktober 2023 om 21:15

Sowieso zou ik het allerliefste die Panda op rolschaatsen zien, in de achterhoede of anderszins. Toch nog een lach deze avond, denkend aan die Panda

5 oktober 2023 om 21:16

Maar dat is met favo plekjes... Dat zou Gorter ook hebben als nummer 6 of Berghuis linksachter

5 oktober 2023 om 22:30

@appel1004 - Natuurlijk mag die jongen een terugval hebben en zeker onder deze omstandigheden. Echter is het probleem ook wel dat die jongen dermate snel omhoog is geschreven, dat je dan ook weer hard valt als je in zo'n dip komt. Ook in z'n goede periode zaten er genoeg fouten tussen, maar iedereen zet z'n roze bril weer op en dat komt zo'n jongen niet ten goede op een wat langere termijn. Als je dan de reacties leest, lijkt het alsof een 17-jarige speler iedere wedstrijd foutloos speelt. Dat doen we in Nederland continu met veelbelovende talenten.

Steijn echt wat een dramatische coach zeg. Geen enkele patronen en mijn god die verdediging is gatenkaas. Dit is gewoon middenmoot Eredivisie en dat is Ajax momenteel. Hoe Feyenoord gisteren voetbalde was een wereld van verschil.

5 oktober 2023 om 20:46

Maar 0 punten. Nederlands voetbal is gewoon ver afgegleden.

5 oktober 2023 om 21:09

Onzin, psv en Feyenoord spelen twee prachtige wedstrijden tegen grote clubs

5 oktober 2023 om 20:47

Ajax wel een grotere bijdrage qua Coëfficiënten ;p

Nee je hebt helemaal gelijk hoor. Het lijkt nergens op.

5 oktober 2023 om 20:49

De Ajax leiding is aan het wachten totdat we verliezen met dubbele cijfers, want dat gaat er gebeuren tegen een AZ, Brighton of PSV.

5 oktober 2023 om 20:49

Slechtste trainer aller tijden, aller sporten

5 oktober 2023 om 20:49

Middenmoot is toch te hoog onder Steijn

We zijn nu gewoon van het niveau RKC, Almere, GAE, Heracles en Volendam.
Wordt een leuke strijd met deze clubs om niet onderin te eindigen.

5 oktober 2023 om 22:34

Wel mee eens, maar met Steijn ook de spelers, de kwaliteit daarvan en momenteel eigenlijk alles binnen Ajax. Zelfs de beloften staan momenteel stijf onderaan. Een tunnelvisie jegens Steijn zou de situatie bagatelliseren naar mijn mening. Ik vind hem ook niet geschikt voor Ajax hoor, maar er is zoveel meer mis. Er zit totaal geen collectieve lijn in de aankopen, je merkt ook heel duidelijk dat de ploeg ook niet bij elkaar past en van balans is niet eens enigszins sprake. Kwalitatief heeft Ajax ook een jasje uitgedaan in de zomer, terwijl het al geen indrukwekkende ploeg was voor de zomer.

Het is echt echt geen plezier om naar dit ajax te kijken. Onbegrijpelijke wissels van Steijn ook. De malaise houdt aan. Iedere keer weer een teleurstelling. Wat een armoe.

5 oktober 2023 om 20:58

Maar als je voetballers de grondbeginselen van het voetbal niet beheersen dan houdt alles op

5 oktober 2023 om 21:17

Dat inderdaad. Gewoon de basistechnieken.... Twee jaar terug was de hele bank nu makkelijk basis geweest...

Ajax gaat dit jaar nog best wat wedstrijden winnen op basis van talent, maar het is inmiddels oktober en er is gewoon nog steeds geen lijn te ontdekken. Dat gaat lange termijn nooit werken. Bovendien is dat nog even in de veronderstelling dat de bal naar de juiste kleur gespeeld wordt, want dat ging achterin ook weer flink mis. En dan kom je in de laatste minuut nog goed weg omdat die nummer 6 helemaal niks met die kans doet, triest. Dit weekend tegen AZ, dat wordt ook een probleem.

5 oktober 2023 om 22:38

Zoveel talent loopt er niet rond. Forbs laat zien dat er wat in zit en Brobbey haalt een aardig niveau. Dan heb je nog Sutalo die misschien gewoon een valse start heeft door de omstandigheden (dat hoop ik voor Ajax in ieder geval). Dat was het dan ook wel. Met Hato en Vos hebben ze nog leuke jeugdtalenten, maar die kunnen onder deze omstandigheden geen ploeg dragen natuurlijk. Die zouden zich op moeten trekken aan de ervaren krachten. Ook qua talent is het allemaal niet zo indrukwekkend op het moment.

Akpom, Avila, Sutalo..
Het is schandalig wat die malle Duitser naar binnen gehaald heeft.
Die Akpom beweegt als Peter Beense.

Verder hadden Forbs, Brobbey en Taylor wat sterkte momenten maar het leek collectief gewoon weer nergens op.
Steijn is klaar binnenkort.

5 oktober 2023 om 20:44

en hebben die allemaal een vijfjarig contract gekregen?

5 oktober 2023 om 20:46

Sutalo neem ik hem niet kwalijk. Die deed het bij Zagreb en het Kroatische nationale elftal gewoon goed, en leek van alle aankopen de enige die er meteen zou staan. Dat juist die ene speler tot nu toe zo matig en zo onzeker voetbalt kun je Mislintat niet aanrekenen.

5 oktober 2023 om 20:51

Avila valt nog wel mee

5 oktober 2023 om 21:04

Als hulpje van AEK of als verdediger van Ajax? In dat eerste blonk hij behoorlijk uit, dat tweede ging vandaag ietsjes minder.

5 oktober 2023 om 21:39

29 x balverlies. Had erger gekund. Het had ook 30 keer kunnen zijn

5 oktober 2023 om 21:40

in ieder geval beter dan hato

5 oktober 2023 om 21:03

Akpom en Avila voor bijna 35 miljoen en die bakken er allebei heel weinig van. Ongelofelijk hoe slecht die zijn. Wat heeft Mislintat allemaal gehaald joh...

5 oktober 2023 om 21:17

Iedere wedstrijd hoop je toch een schim te zien van beter spel van de aankopen. Helaas blijft dat uit en word het alsmaar teleurstellender.

5 oktober 2023 om 21:05

Forbs, Sutolo, Sosa en Avila zijn nog redelijke aankopen, deden het vorig jaar prima. Over de rest kan ik nog niks zeggen. Dit elftal moet echt makkelijk beter kunnen als dit niveau. Het is tijd om afscheid te nemen van Steijn.

5 oktober 2023 om 21:19

Sutalo... Echt? Niveau Rensch Sanchez, hoor. Bizar gewoon. Simpelste ballen lukken hem niet...

5 oktober 2023 om 21:40

Ik vind dat sanchez beter gedaan heeft dan deze man

5 oktober 2023 om 22:15

Bij Ajax wel bij Kroatië doet ie het net goed

7 oktober 2023 om 11:09

@vto ja echt, lees mijn reactie eens goed. Satulo was vorig jaar gewoon goed. Bij Ajax zie ik teveel spelers door het ijs zakken.

Die Avila moet je toch nooit meer opstellen als Ajax. Deze gozer is nog slechter als Bassey, maar die kon teminste nog verdedigen...

5 oktober 2023 om 20:48

Wow! Wat een verademing als je die Bassey nog had!

5 oktober 2023 om 21:05

Bassey had nog een goeie periode en was verdedigend nog prima. Als je Sutalo en Avila ziet spelen doet het nog meer pijn aan je ogen. 2 kerels gehaald voor bijna 40 miljoen samen en bakken er allebei helemaal niks van...

Wat een ongelofelijke misser op t laatst van Jonsson, wel heel clutch van Gorter. De zekere 2-1 voorkomen

5 oktober 2023 om 21:09

Inderdaad zeg. Ik schakelde net in, en zag het al misgaan, maar wauw. Echt wel goed gekeept natuurlijk, maar die mag je niet missen.

Akpom weg aub. Grootste miskoop. Komt niet goed met die man.

5 oktober 2023 om 20:44

Hij doet me denken aan Mido.

De Mido van 2010 dan he.

5 oktober 2023 om 20:47

Hebben ze überhaupt één wedstrijd gekeken van hem voordat hij werd gekocht? Hij kan werkelijk helemaal niks.

5 oktober 2023 om 20:50

Als je alle verhalen mag geloven hebben ze dat waarschijnlijk niet gedaan inderdaad.

Steijn is de slechtste Ajax trainer ooit. Ik mis zelfs Schreuder.

5 oktober 2023 om 20:44

Denk dat je gelijk hebt, 40 jaar Ajax en ik kan me geen slechtere ajax coach herinneren

5 oktober 2023 om 21:15

Percoak dat gaat me te ver, Schreuder was ook waardeloos. Ten Hag zal naar huis keren.

5 oktober 2023 om 22:07

Een beetje vlug dan graag.

5 oktober 2023 om 22:24

Ten Hag gaat ten eerste (nog) niet ontslagen worden bij United. Ten tweede zie ik hem dan helaas niet terugkeren bij Ajax. Die zal dan nog steeds wat hoger mikken.

Tja, beetje moeilijk te zeggen of je er blij mee moet zijn…. Vooraf had je erger verwacht. Benieuwd naar zondag tegen Az

5 oktober 2023 om 20:45

Zo benieuwd ben ik niet, dat wordt weer een 2-0 nederlaag voor Ajax. D’r zit nog geen lijn in het hele spel en AZ heeft het aardig op de rit

5 oktober 2023 om 20:59

Zo goed doet AZ het ook niet hoor.

Mikautadze heeft steijn bedreigt dat kan niet anders

5 oktober 2023 om 20:43

Die is nog slechter dan de rest man

5 oktober 2023 om 20:44

Kan niet slechter dan Apkom zijn...

5 oktober 2023 om 20:46

Normaal discussiëren fans welke speler beter is, bij Ajax discussiëren ze nu welke speler slechter is, en om dit bij club te zien als Ajax vind ik wel keer geestig om te zien

5 oktober 2023 om 20:47

Mikautatze kan voetballen in een kleine ruimte. Akpom niet. Wat doet Steijn....zet Akpom er in. logisch natuurlijk.

5 oktober 2023 om 20:55

Precies Akpom is gehaald en wordt opgesteld, kan hij weinig aan doen. Mikau had ie moeten brengen ja, zal wel weer ruzie hebben die steijn, vind ie leuk spelertjes pesten.

5 oktober 2023 om 20:47

Mikautadze zou als een soort Suarez kunnen spelen in een Ajax dat de bal rondtikt. Dit Ajax speelt echter de lange bal. Mijn voetbalhart huilt.

Er zit geen gedachte achter. Geen tactiek. Geen strategie….

Dit is toch wel het moment om Steijn weg te doen. Wat een niveau kijken we telkens weer naar…

5 oktober 2023 om 20:51

Strategie is gewoon lange bal en hopen op bevlieging van Forbs, Bergwijn, Brobbey of Berghuis.

Dit Ajax is echt schrikbarend slecht, en vermoeiend om te zien als men maar de spelers de schuld zit te geven. Veel nieuwe spelers betekent je hebt een goede coach nodig, een Slot zou hier een topteam van maken. Maar wat is dit nu? Er is niets, geen duidelijke tactiek, geen eenheid, niets! Het is los zand, Steijn bakt er gewoon niks van! En dan zijn er nog mensen die hem verdedigen, lachwekkend. Hij is nog dramatischer dan Alfredje. Steijn gaat er niks van bakken! Hij gaat dit Ajax niet leiden, maar laten lijden!

5 oktober 2023 om 20:58

Ik durf echt niet te zeggen dat Slot hier een topteam van zou maken. Voor een topteam is kwaliteit nodig en dat ontbreekt bij Ajax.

Verder met je eens dat Steijn ondermaats is.

5 oktober 2023 om 21:08

Nah, Gewoon een solide team is mogelijk. Je ziet toch zelf wel dat spelers verdrinken op et veld omdat er geen duidelijke tactiek is, geen eenheid, niets.

Slot bij Feyenoord kwam, en zette er meteen een team neer vol vertrouwen, eenheid dat vocht voor elkaar met een duidelijke speelstijl. Verloor ook spelers en kreeg veel nieuwe, ook gewoon uit het buitenland en maakte er meteen weer een team van, en ook nu weer staat er een goede team! Maar Steijntje is gewoon dramatisch! Overduidelijk.

5 oktober 2023 om 21:11

Vorig seizoen had Slot ook heel veel spelers gekregen. Van de KKD (Wieffers), Slowakije, kleine club Brazilië, wat huurlingen (Idrissi was opvulling bij Ajax) etc

Heeft een machine van gemaakt.

5 oktober 2023 om 21:20

Ik heb gisteren toch echt gezien dat er een hoop kwaliteit bij Feyenoord op het veld staat.

Kwaliteit die ik bij mijn cluppie Ajax gewoon mis. Ik reageerde vooral op de opmerking dat Slot hier een topteam van zou maken. Eerst maar eens een solide elftal smeden dat goed georganiseerd is. Kunnen we daarna zien hoeveel kwaliteit de spelers werkelijk hebben.

5 oktober 2023 om 21:44

Je ziet een team staan, een team dat weet wat het moet doen, een team dat een eenheid vormt, een team vol vertrouwen e.d. en daar heeft Slot voor gezorgd. Kom aan, bedoel Minteh, Ueda, Paixao zijn toch niet beter als Bergwijn, Forbs, brobbey e.d. en ga zo maar verder.

5 oktober 2023 om 22:17

Neem aan dat men Louis Steijn wel even op het matje gaat roepen

5 oktober 2023 om 22:43

Ook Slot maakt hier geen topploeg van. Ajax heeft geen echte verdedigende middenvelder, maar wel minimaal 3 backs die totaal niet kunnen verdedigen en 1 back (rensch) die simpelweg het niveau van de Nederlandse top niet heeft. Sterker nog; ook de subtop heeft betere rechtsbacks. Ajax is achterin nog veel kwetsbaarder dan Psv.

Op het middenveld moet de fysieke kracht van een talent van 18 jaar komen en met Tahirovic, Van Den Boomen e.d. heb je aan de bal nou ook niet vreselijk veel kwaliteit.

Alleen de voorhoede is topclub-waardig met Bergwijn (al speelt die echt waardeloos momenteel), Forbs en Brobbey. Aan hen zal het niet liggen, maar er staat zoveel druk op de eerste twee linies dat de aanvallers er heel wat taken bij krijgen die ze niet per se willen. Alleen Brobbey draagt z'n steentje bij in elk opzicht.

Wat is die Amrabat ongelooflijk fysiek man! Wat een beest en dat op zijn 36ste.

5 oktober 2023 om 20:46

Ja wat een beest Die sprint in de laatste minuut was ook heerlijk.

5 oktober 2023 om 20:49

Had wel een kaart mogen krijgen voor hands, maar werd gespaard. Daardoor kon hij fel in de duels blijven. Verder respect voor zijn werklust op deze leeftijd.

Je hebt toch een erg sneu leven als je naar het voetbal gaat en dan de hele match met een laserpennetje op de tegenstander gaat schijnen.

Anyway; Ajax mag inderdaad niet klagen met een gelijkspelletje.

5 oktober 2023 om 20:45

Hoezo? Ajax heeft veruit de grootste kansen gehad. Gelijkspel is hier terecht

5 oktober 2023 om 20:47

Ik zeg ook niet dat het onterecht is, enkel dat ze goed weg zijn gekomen.

Matig! Heel matig! Vooral de jongens achterin. Steijn OUT!

Natuurlijk is dit niet het beste Ajax in jaren. Maar je wint dit seizoen tot dusver drie van je tien wedstrijden. Kan niet eens tegen kleintjes als Excelsior en Fortuna winnen. Verliest thuis van Ludogoretsk. Wordt vernederd door Twente en Feyenoord, en nu wordt je eigenlijk gewoon weggespeeld door Aek.

Zelfs met dit materiaal is dat een wanprestatie. Dat je het in het begin lastig had kon met de nieuwe selectie. Maar zo onderhand heb je ook al een maand de tijd en is er niks verbeterd.

Verdedigend staat het voor geen meter. Heeft iemand die Rensch wel eens verteld dat hij een rechtsback is en geen '10.' De organisatie klopt niet. Het middenveld staat vrijwel iedere wedstrijd slecht.

Voor mijn part als je die tweede helft overlopen wordt haal je Avila naar zes als blok voor de verdediging, schuif je Hato centraal en Sosa linksback. Maar hij doet ook gewoon niks. Is totaal niet in staat met een oplossing te komen, behalve een paar standaard wissels.

Berghuis en Taylor samen op het middenveld leveren niet genoeg verdedigende arbeid. Waarom stel je die dan in godsnaam samen op in een wedstrijd waar je zonder echte zes speelt?! Waarom worden alle aankopen onder de bus gegooid. Maar mogen Brobbey en Bergwijn altijd blijven staan? Balanceer je middenveld beter uit met twee veiligere spelers achter Taylor op 10. Haal Berghuis naar een vrije rol op rechtsbuiten, Forbs op linksbuiten en geef Mikautadze eens de kans in de spits.

Setien is beschikbaar. Een trainer die altijd voetbalt naar Cruijffiaanse opvatting. Vlieg die vanavond nog naar Amsterdam en zet die Steijn op straat. Je kan met dit elftal best wel eens een tegenvallend resultaat neerzetten, maar het totale gebrek aan een spelopvatting en verbetering is onacceptabel.

5 oktober 2023 om 20:46

Brobbey was deze wedstrijd eigenlijk vrij nuttig. Je moet eerder vragen gaan stellen bij de 2 'bergen' - Bergwijn en Berghuis.

5 oktober 2023 om 21:13

Dat een spits "nuttig" is, is toch geen niveau voor Ajax. Het enige wat hij doet is overal tegenaan lopen. Hij werkt niet, zet matig druk, heeft geen voetbalintelligentie en maakt geen doelpunten.

Die keeper van AEK heeft bijvoorbeeld geen enkele bal klem gehad. En geen enkele keer zie je hem bij een schot van Ajax inlopen op een mogelijke rebound. Nee, het staat maar te kijken en reageert, dan ben je al te laat. Idem met voorzetten. Compleet nutteloos want hij kan met zijn fysiek niet koppen, maar vertikt het ook eerste of tweede paal te lopen.

Over zo'n Ronaldo doet men altijd wel lullig dat hij enkel intikkertjes maakte. Maar dat is een kwaliteit die een spits moet hebben. Altijd lopen waar een bal kan vallen, lopen naar palen bij voorzetten en anticiperen op fouten of rebounds. Dat had Huntelaar ook heel erg bijvoorbeeld.

Brobbey heeft echt de voetbal intelligentie van een totempaal. Staat er maar een beetje tegen iedereen aan te duwen. Leuk op het derde niveau van Engeland. Maar hij heeft geen enkele kwaliteit die een spits op dit niveau zou moeten hebben.

5 oktober 2023 om 22:20

Beetje overdreven niet? Brobbey is momenteel een van de betere. Komt in iedere geval nog gevaar van af. En dan moet je nagaan dat ie geen assist krijgt bijna. Beetje hulp van buiten af is wel lekker voor een spits

5 oktober 2023 om 20:46

De aankopen gooien zichzelf onder de bus.

Ondanks dat de middenvelders te diep stonden is het te gek voor woorden wat voor ballen Sutalo en Avila ingeleverd hebben.

5 oktober 2023 om 20:49

Met Brobbey kom je in ieder geval nog een beetje aan voetballen toe. Bergwijn mag je inderdaad wel eens wisselen

5 oktober 2023 om 20:57

Forbs rechtsback zegt ie hahahah, ik kon je echt volgen tot je over de opstelling begon. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Berghuis niet op 8 staat, net als onder Ten Hag. Heeft de snelheid niet meer voor rechtsbuiten van Ajax, en als 10 mist hij toch ook de echte dynamiek, maar als 8 was hij onder Ten Hag echt heel goed, ook in de CL goeie potten gespeeld op 8.

5 oktober 2023 om 21:17

Het probleem is natuurlijk dat om met Berghuis op je middenveld te spelen moet je wel echt een type Alvarez op zes hebben voor je balans. Eventueel zou Mannsverk/vos, Tahirovic en Berghuis ook wel kunnen werken.

Liever zet ik Berghuis dan op rechts in een 'ziyech' rol waar je ook geen snelheid voor nodig hebt. En dan aan de andere kant Forbs met diepgang. Zo denk ik dat je het meeste kwaliteit in je aanval kan hebben. Als je Berghuis op het middenveld laat staan, kom je op links als je Bergwijn eens wilt vervangen al snel op jeugd als Godts uit.

5 oktober 2023 om 22:47

@martijn R - Keurige analyse. Het materiaal is inderdaad verre van geweldig, maar zelfs met de huidige groep moet je wel meer kunnen dan wat ze nu laten zien. Precies dat verschil mag je Steijn inderdaad aanrekenen. Zonder die laatste alinea had ik deze post een groen randje gegeven. Dat is me net iets te veel speculatie en mening-gerelateerd.

Weer een armoedige wedstrijd en weer zonder resultaat, als je dan toch resultaatvoetbal gaat spelen met die f*cking 136 lange ballen moet je hier wel winnen. Weg met Steijn, maakt alles waar Ajax voor staat kapot met dit voetbal.

Snap niet dat je sutalo niet tegen zichzelf in bescherming neemt. Medic was niet verkeerd begonnen. Zet die vent er toch even naast voor een periode. En laat hem goed trainen zodat hij weer in vorm kan raken.
En blijf het zeggen dat 352 het beste is voor Ajax momenteel.
Sosa en Gaaei zullen hierin veel beter spelen. Want aan Hato aanvallend heb je niet veel aan. En Rensch kan je al afschrijven.

5 oktober 2023 om 22:51

Die mening deel ik. Ajax heeft en niet de backs voor een viermansverdediging en niet de juiste middenvelders om de gaten van die backs te dichten. Ajax heeft positioneel weliswaar verdedigende middenvelders, maar Tahirovic en Van Den Boomen zijn eigenlijk gewoon opbouwers. Een vijfmansverdediging met twee aanvallende backs is misschien wel de enige manier voor dit Ajax om dit geen historisch slecht seizoen te laten worden. Ook een andere coach gaat dit Ajax niet aan de praat krijgen in een 4-3-3-formatie. Die balans is er niet eens enigszins.

5 oktober 2023 om 23:10

Dat denk ik ook niet. 433 is gewoon niet mogelijk en je gaat dan elke wedstrijd een gatenkaas krijgen. Ajax geeft nu elke wedstrijd meerdere grote kansen weg alsof het niks is.

Maar ook voorin denk ik dat je dan meer ruimte geeft voor Mikautadze en Bergwijn om beter te spelen. Omdat je in een 352 meer ruimte hebt om je spel te maken. Ook omdat je buiten Forbes niet echt een buitenspeler hebt die zijn man voorbij komt.

5 oktober 2023 om 23:30

Mee eens. Een groot probleem is echter wel dat Ajax ook met een 3-5-2 / 5-3-2 veel de bal zal hebben. Ajax is in elke formatie eigenlijk vreselijk voorspelbaar. Het enige voordeel is vooral dat men het in ieder geval dichthoudt met een vijfmansverdediging. Van daaruit kun je op z'n minst bouwen op bepaalde automatismen.

Long ball Ajax, wat was AEK slecht. Steijn moet echt weggestuurd worden.

Het waren drie "fantastische" maanden Maurice... hopelijk tot nooit meer ziens.

Echt Ajax dit kan niet meer met Steijn. Zit nog steeds geen enkele verbetering in en zijn wisselbeleid is echt te dramatisch voor woorden.

5 oktober 2023 om 20:46

Ligt aan Mislin, daarom is Ajax niet goed. Bedoel Eredivise clubs en AEK zijn natuurlijk geweldige tegenstanders, van het hoogste niveau. Daar heeft Ajax moeite mee natuurlijk duh. Ze hebben allemaal betere spelers dan dit Ajax. Nee maar dit kan echt niet nee, Steijn gaat Ajax niet leiden, maar laten lijden, en dat al een tijdje! Er is niets, geen duidelijke tactiek, geen eenheid, niets!

5 oktober 2023 om 22:53

Steijn is beneden peil, maar echt niet de enige reden voor de huidige situatie. Steijn is niet goed genoeg, Mislintat was niet goed genoeg, 80 procent van de selectie is niet goed genoeg, de balans is niet goed genoeg, de cohesie evenmin. Zo kunnen we wel doorgaan.

5 oktober 2023 om 20:50

Verwacht je dat een andere trainer het veel beter zal doen met deze zeer matige selectie?

5 oktober 2023 om 21:01

Hij hoeft het op zich niet eens echt beter te doen, dit seizoen is al verloren, maar laat een aanvallende speelstijl zien, laat verzorgd aanvalsspel zien. Laat zien dat je iets aan het opbouwen bent, 10 wedstrijden verder, en de tactiek is lange ballen? Dit kan misschien bij Sparta, maar bij Ajax kan dit echt niet. Zelfs al zou hij al zijn wedstrijden winnen, zou er alsnog kritiek zijn op zijn speelstijl. Denk dat de supporters op dit punt niet eens iets geven om de verdediging, maar boven alles gewoon goed aanvallend voetbal willen zien.

5 oktober 2023 om 21:01

100% dat een andere trainer meer uit deze selectie kan halen. Zelfs als de kwaliteit achter blijft hoor je op zijn minst structuur en een speelstijl te kunnen ontdekken. Nu doen ze allemaal maar wat.

5 oktober 2023 om 22:30

Schrikbarend hoeveel mensen elkaar maar napraten dat er 0 kwaliteit in deze selectie zit. Kijk bijv naar Feyenoord, die aanval van gisteren deed het 10x beter dan die van Ajax vandaag. Denk je echt dat Paixao, Ueda en Stengs beter zijn dan Bergwijn, Brobbey en Forbs? No way. Ook een middenveld van Timber, Zerrouiki en Wieffer word ik zo op papier niet warm van, maar prachtig wat die Slot ermee doet. Feyenoord heeft met Slot wel een trainer die tactisch sterk is, en zijn ploeg voorbereidt tot in de puntjes op elke wedstrijd.

5 oktober 2023 om 23:03

@silverfront - Er zit wel kwaliteit in de selectie, maar het blijft een relatieve term. In tegenstelling tot Feyenoord en PSV heeft Ajax in geen enkele linie balans. Ze hebben backs die enkel kunnen aanvallen, een CV die nauwelijks een woord Engels spreekt, een knaap van 17 jaar en Avila.

Op het middenveld hebben ze niet 1 echte verdedigende(!) middenvelder, dus ook niemand die bepaalde verdedigende problemen kan compenseren.

Voorin hebben ze dan wel kwaliteit, maar Bergwijn en Forbs zijn nou niet bepaald de hardste werkers. Daar heb je enkel iets aan als Ajax de bal heeft. Enkel Brobbey werkt zich de slag in de rondte.

Jouw vergelijking met Feyenoord is dan ook heel erg scheef. Feyenoord heeft een verdediging die bestaat uit Hartman, Trauner, Hancko en Geertruida. Die kunnen stuk voor stuk verdedigen.

Dan hebben ze een middenveld met Timber/zerrouki, Stengs en Wieffer. Kwalitatief niet het allerbeste middenvelder, maar wederom jongens die aardig aan de bal zijn en 3 van hen pakken meer dan genoeg ballen af en spelen ze naar de juiste kleur.

Voorin hebben ze Paixao, Ueda, Gimenez, Minteh, Jahanbakhsh e.d. Als ik m'n geld op een aanval zou moeten zetten, zet ik hem toch heel wat liever op die van Feyenoord eigenlijk.

En ja, Slot is een stuk beter dan Steijn, maar dit Ajax is door een volledige afwezigheid van balans zo belachelijk kwetsbaar. Daar ga je aan voorbij. Het is te hopen dat de opvolger van Steijn snapt dat een variant met 5 achterin de enige mogelijkheid is tot resultaat, want in een 4-3-3 systeem blijft Ajax voor iedere ploeg vanaf de Nederlandse subtop (qua niveau) prima te doen.

5 oktober 2023 om 21:43

Nee, je moet hem nog minimaal een maand de tijd geven. Dat waren jouw eigen woorden

5 oktober 2023 om 21:46

Inderdaad. En we zijn nog geen maand verder, helaas.

En iedereen maar voor gek verklaren in de transferperiode, dat het wel goed komt met Mislintat. Dat Steijn meer tijd nodig heeft. Goh... how the tables have turned

We mogen niet klagen met dit punt. 2e helft compleet overlopen. Op conditioneel vlak valt er nog super veel te winnen. Spelers met kramp in de 80ste minuut mag never nooit. Organisatorisch stond het iets beter, maar je blijft met foute passes van achteruit de ellende over jezelf afroepen.

Hard gewerkt hoor ik dan, strijd geleverd en tevreden zijn met een punt.

Maar waar zit ik nou naar te kijken dan? Er is totaal geen vastigheid, er is bijna geen middenveld, verdediging speelt zonder zelfvertrouwen, aanval is op Forbs en Brobbey na totaal onzichtbaar. Waarom krijgt een Mikautadtze niet meer minuten? Waar is de tactiek? Wat is de visie van Maurice Steijn? Dit kan toch niet zo langer?

Het is werkelijk waar ongeloofelijk hoe slecht wij spelen. Het lijkt echt nergens op. We hebben gemiddeld 20 schoten op goal per wedstrijd tegen en er zit gewoon geen verbetering in. En dan zomlaat wisselen, kom op man. Het is klaar, weg met onze vriend.

Dat AEK kon er helemaal niks van. Zelden een ploeg zoveel domme overtredingen zien maken, zoveel kansloze schoten ondernomen. Wel veel rennen en vliegen

Ik schat AEK in als subtop Eredivisie. Zouden denk ik tussen Sparta en Twente eindigen

5 oktober 2023 om 23:14

Het grote probleem is echter dat dit Ajax gedeclasseerd werd door FC Twente. Niet omdat FC Twente zo'n fantastisch goede ploeg heeft hoor, maar in geen enkele linie heeft Ajax ook maar enige balans. Als collectief halen ze een erg laag niveau (voor Ajax-begrippen). Dat mag je Steijn zeker deels aanrekenen, maar er is ook een deel waar Steijn niet zozeer veel aan kan doen. Hoe dan ook gaan PSV en Feyenoord uit beeld raken. Verder is Ajax overgeleverd aan de situatie bij FC Twente, maar vooral AZ. Zoals het nu is, is het zeker niet onrealistisch dat Ajax buiten de top 4 eindigt. Maar goed, voetbal is onvoorspelbaar en over 2 maanden kan het helemaal anders zijn.

Wat een drama weer. Er zit ook echt totaal geen lijn in. Brobbey enige lichtepuntje van de avond.

Moet je hier nou blij mee zijn als Ajax zijnde of is dit gewoon bar- en bar slecht? Ajax is niet meer het Ajax van voorgaande seizoenen.. dat was al maanden duidelijk. Ik weet nou niet of dit resultaat Ajax waardig is of dat het gewoon oer slecht is haha.

5 oktober 2023 om 20:48

Ik ben momenteel blij met alles dat niet verloren wordt. Ik ben 28, maar dit is by far het slechtste Ajax wat ik gezien heb. Zelfs die periode Danny Blind met Olaf Lindenbergh op het middenveld speelde in ieder geval nog top 3

Ajax zag er verdedigend zeer zwak uit regelmatig, maar had geluk dat AEK vaak vergat te scoren. Vooral Jonsson bij AEK spaarde Ajax met regelmaat.

Ajax zag er aanvallend een aantal keer dreigend uit, maar Steijn... WTF waren die wissels van hem?

Verschrikkelijk voetbal gezien wederom, maar wél vechtlust, strijd & karakter. Dit kan je zien als een nieuwe domper zoals de meeste media al aankaarten (AD bijv.) maar onder deze omstandigheden is een punt uit in deze heksenketel iets om tevreden mee te zijn. Ik bedoel er niet mee te zeggen dat we dit maar als ons niveau moeten accepteren, maar op dit moment is het het maximaal haalbare, en dat hebben we dus ook behaald.

Weer een wedstrijd waarin Mikautadze geen kans heeft gekregen. Tweede duurste aankoop deze zomer en doet niks anders dan de bank warmhouden.

Moet toch frustrerend zijn om topscorer van de Ligue 2 te worden. Te promoveren. De eerste paar wedstrijden in de Ligue 1 een aantal g/a hebben. Vervolgens je zogenaamde droomtransfer te maken. Om iedere week op de bank te zitten voor een stel koekenbakkers.

5 oktober 2023 om 20:55

Fysiek is belangrijker dan techniek onder Steijn, Mikautadze vertrekt gewoon weer in de winter als hij niet speelt lijkt me, was op weg naar een veelbelovende carrière.

5 oktober 2023 om 20:59

Steijn heeft werkelijk waar geen idee wat ie doet. Hij zal z’n trainerslicentie vast wel hebben verkregen uit een pak cornflakes

5 oktober 2023 om 22:31

Ik mag toch hopen dat Steijn voor de winterstop al lang weg is..

6 oktober 2023 om 00:23

Leuk de Ligue 2, maar het is niet alsof iemand hier dat niveau kent. Onder PSG ontloopt de de Ligue 1 de eredivisie al niet veel.
Metz heeft bijvoorbeeld een lagere omzet dan Excelsior (club met de laagste begroting in de eredivisie), Dat zegt natuurlijk niet alles, maar wel iets over het niveau waar hij op speelde.

Meer zit er in huidige doen en met deze selectie helaas gewoon niet in. Pure armoede, maar had van te voren wel getekend voor een punt. Het is Europees eigenlijk nooit stabiel. Of enorme uitschieters zoals in 2017, 2019 en 2021. Of dramatische potjes op donderdagavond. Hoop echt dat Steijn niet zo lang mag aankloten als Schreuder. Het constant verkiezen van Akpom boven Mikautadze vind ik al een reden hem de laan uit te sturen

6 oktober 2023 om 00:50

Het is individueel inderdaad heel matig.

Maar iets meer lijn moet hier toch wel in aan te brengen zijn. Ook clubs met nog minder matriaal kunnen linies dichter bij elkaar laten spelen dan bij Ajax vandaag het geval was.

Ik ben benieuwd hoe slecht Mikautadze is als Akpom meer speeltijd boven hem krijgt, ik dacht dat Akpom op bepaalde aspecten wel goed was, maar hij is overal net klungelig

5 oktober 2023 om 21:06

Afkomstig past gewoon beter in Steijn zn tactiek. Lange ballen naar voren en hopen dat er wat goeds valt.

Kon niet kijken, zit in een andere tijdzone, ben benieuwd hoe de Ajax aanwinsten het hebben gedaan, de nieuwe spelers zeg maar. Las al dat Sutalo weer drama was volgens de analist in de rust. Klopte dat? En de rest? 1 1 was boven verwachting wat mij betreft, met name qua aantal tegengoals. Stond het verdedigend beter?

5 oktober 2023 om 20:52

Sutalo was iets beter het was vooral Avila die heel erg slecht was aan de bal. En nee verdedigend was het niet beter, 90 minuten lang open huis met een keeper die op de lijn zit geplakt, middenvelders zonder loopvermogen en backs die geen voorzet eruit kunnen halen.

Voor de rest was Forbs aardig en werkte hard en viel Akpom in als een natte krant.

5 oktober 2023 om 20:56

Sutalo aardig ? Laat bij de 1-1 gewoon de man lopen. Positioneel zeer matig. Avila aan de bal slechter dan slecht. Apkom kan er niets van. Die middenvelder (naam vergeten) werkt hard maar voetballend niet gezien. Forbs is de enige die nog iets kan.

5 oktober 2023 om 20:57

Hahah oké klinkt alsof je hebt genoten. Thanks! Forbs is de laatste weken gelukkig aan het verbeteren, als we dan een lichtpuntje moeten noemen. Hoe slecht zou Mikautadze zijn als die Akpom maar kansen blijft krijgen om elke keer te falen.

5 oktober 2023 om 21:03

Die 1-1 is een 50/50 qua schuld, Sutalo slaapt en de keeper staat binnen bereik van de voorzet maar plakt aan de lijn. Tahirovic inderdaad veel gelopen maar weinig toegevoegd in de opbouw, wel het werk van zowel Berghuis en Taylor moeten opknappen die weigeren te verdedigen.

5 oktober 2023 om 21:04

Mikautadze zal niet slecht zijn hij past gewoonweg niet in deze speelwijze, Steijn gaf vooraf aan snel te gaan voor een lange bal richting Brobbey en daar was niets aan gelogen. Ik heb denk het Stoke City onder Pulis niet eens zoveel lange ballen zien spelen in een wedstrijd.

5 oktober 2023 om 21:11

Heeft hij dat gezegd? Dat Ajax de lange bal ging spelen??? Oke. Deze man.

5 oktober 2023 om 21:47

Deze wedstrijd was te slecht om van te genieten. Bij de vorige wedstrijd tegen OM ging er ook veel fout maar waren er ook goede aanvallen. Nu waren het 2 slecht spelende ploegen. Dat wordt ik niet echt vrolijk van

5 oktober 2023 om 21:04

Avila was prima verdedigend maar aan de bal dramatisch. Sutalo oogde weer enorm onzeker en gaf iedere bal aan Avila met de boodschap zoek het maar uit. In mijn ogen ook diegene die het meest schuldig is aan de 1-1. Verder vond ik zelf Tahirovic en Forbs allebei best wel redelijk, vooral in de 1e helft. Tweede helft viel heel ajax in mijn ogen ver terug. Die Akpom is niveau Telstar.

6 oktober 2023 om 00:27

Thanks! Zo zonde dat Sutalo zijn niveau niet haalt, of althans, het niveau dat ik denk dat hij zou moeten hebben. Forbs had ik al bijna afgeschreven eerlijk gezegd, maar die herpakt zich knap voor zo'n jonge gast in zo'n omgeving.

Die Avila mag nooit, maar dan ook nooit meer in ajax1 spelen. Dan maar met 10 man

Steijn mag je per direct ontslaan na deze wanvertoning....

Je voetbalhart huilt toch als je Ajax, bewierookt voor hun spel en de vertrouwde 433, weer lange ballen ziet spelen... oh en die knipoog Kroaat ziet juichen. Dubbel verdriet.

Avila defensief een aanwinst maar moet net als Sutalo niet passen. Daardoor speelt Ajax de lange bal. Akpom kan echt helemaal niets. Iemand refereerde hierboven aan Kazim-Kazim Richards en dit is zijn broer, kan niets anders.

Het blijft kwalitatief erg pover allemaal bij Ajax. Wel hard gewerkt en een verdiend punt, maar wat is Ajax toch ver weggezakt in vergelijking met de heerlijke Europese avonden van een paar jaar geleden.

Normaal ben ik wel een voorstander van een trainer die er lang zit. Maar sorry Maurice, dit kan niet. Aanvallend klopt het allemaal wel redelijk, alleen de verdediging die bakt er niks van.

Rensch is trouwens wel een lichtpuntje in combinatie met Hato.

Sutalo vond ik trouwens na die goal wel goed, veel onderscheppingen etc. Maar tot aan de goal was die niet best. De verdediging staat gwn niet goed, maar als Avilla gwn een Ajax speler inspeelt dan wordt dat al een stuk beter.

Die Apkom snap ik niet helemaal, waarom brengt die die Georgiër niet?

Mikautadze direct al helemaal afgeschreven of wat? Wat heeft die misdaan dat Steijn hem niet eens laat invallen. Drama.

Griekse heksenketel valt ook wel mee. Bij Atletico Madrid was het meer een heksenketel. Maar goed Feyenoord heeft ook niet gewonnen van AEK.

Hard gewerkt of niet. Het niveau wat Ajax laat zien is schandalig. Een werkelijke schande voor een club als Ajax. Steijn moet echt per direct ontslagen worden. De reeks die Ajax neerzet lijkt op een degradatiekandidaat. Wat ze op zich op basis van de ranglijst ook zijn. Van dit AEK hoort Ajax met minimaal 2 of 3 doelpunten verschil te winnen. Er zit geen enkele lijn in het spel. Het is een gatenkaas XL achterin. Het is duidelijk dat er B spelers zijn gehaald en Ajax naar de klote geholpen is.

Wat een hoop toetsenbord trainers hier. Typisch ajax fans. Alleen maar kijken wat slecht gaat. Het gaat al beter dan een aantal wedstrijden geleden. Beetje teveel verwend de afgelopen jaren. Zeiken als ten Hag komt en nu is hij de ultieme coach. Steun je ploeg...worden ze beter van dan alleen dat gezeik!

5 oktober 2023 om 20:47

Ze worden ook beter van een nieuwe trainer. Ajax speelt nu gewoon gelijk tegen een ploeg waar Amrabat van 36 de sterspeler is

5 oktober 2023 om 20:59

Sorry dat we in Amsterdam wel gewoon eerlijk zijn als er zaken niet deugen en dat wij niet zo opgewonden raken van termen als ''hard werken''. Dit was gewoon niet goed, zo simpel is het. Dat dit niet nog slechter is dan tegen Ludogorets, Twente en Feyenoord ... ik mag het hopen ja, want dat sloeg helemaal nergens op.

Dat heeft niks met verwend te maken, verwend zijn is dat je klaagt na 3-0 overwinning zonder problemen dat het allemaal op 70 procent ging en 6-0 had moeten worden. Wij verwachten echt geen wonderen van deze ploeg. Maar het zou fijn zijn als we iets minder dan 20+ schoten tegen incasseren en dat onze centrale verdediger vaker de tegenpartij aanspeelt dan zijn ploeggenoten.

5 oktober 2023 om 23:27

Als je niet tegen kritiek kan hoor je geen profvoetballer te zijn bij Ajax. Steunen doen de fans echt wel nog hoor elke thuiswedstrijd en de meereizende fans. Alleen kritiek hoort erbij zeker als je een topclub bent in Nederland. Het spel is nu eenmaal dramatisch en er zit geen verbetering in. Dan moet je niet met je kop in het zand steken dat alles zogenaamd prima gaat...

Avila en Sutalo centraal wat een drama. Avila die 5x de bal inlevert waar gelijk gevaarlijke aanvallen uitkomen. Sutalo die vaak op goed geluk gewoon nog even de bal aantikt en denkt loopt wel los. Bij de 1-1 doet hij ook gewoon helemaal niks...

Ajax komt goed weg met een gelijkspel. AEK had een overwinning verdiend, maar omdat ze zelf zo slecht zijn in kansen uitspelen en afmaken maken ze er niet nog 4 of 5. Aan de bal had Ajax maar 1 plan: Brobbey inspelen die de bal afschermt, het middenveld inspeelt en van daaruit verder spelen. Als de bal bij Brobbey kwam onstond er ook wat, maar als dat niet gebeurde wist Ajax echt niet wat ze met de bal moesten. Opbouwend was het heel slecht en voorspelbaar. Bij balbezit tegenstander was het matig. Organisatorisch was het middenveld en de verdediging dramatisch. Qua inzet was het bij de meeste spelers wel redelijk tot goed. Een aantal spelers die goed hebben gespeeld zijn Brobbey, Hato en Gorter met die belangrijke redding natuurlijk. Een aantal spelers was heel slecht: Avila die alle ballen inlevert, maar verdedigend wel prima speelde. Sutalo die alles breed speelt en uiteindelijk Vida niet goed dekt bij de 1-1 en Rensch die zowel aan de bal als verdedigend niets laat zien. De rest: Tahirovic heeft niets bijzonders gedaan. Taylor wisselde matige momenten met hele goede momenten. Forbs was druk bezig met verdedigen en drukken, maar kwam zijn man niet voorbij. Bergwijn en Berghuis waren redelijk, maar hadden beide (nog) een goal moeten maken. Er had niet veel meer ingezeten vandaag maar hopelijk zit er een stijgende lijn in

forbes wisselen en bergwijn laten staan...
gatenkaas achterin
bergwijn die zegt dat ze de wedstrijd onder controle hadden.... sorry maar je hebt niets laten zien en het spel was dramatisch

Klagen klagen.
Bekijk het van de positieve kant we hebben niet verloren en de poule ligt nog helemaal open.

Blijft maar vasthouden aan Sutalo...

Sutalo akpom Avila allemaal weggegooid geld

Hato en Brobbey weer sterk , de rest weer als vanouds armoedig.

Heksenketel? Heb ik iets gemist? 😂 Of zijn laserpennen genoeg om het als heksenketel te bestempelen? Of is het omdat Griekse stadions per definitie vaak als heksenketel worden bestempeld?

Die Avila en Sutalo waren weer dramatisch vandaag zeg. Je mag nog handjes dichtknijpen dat je niet verliest nadat Avila keer op keer de rode loper uitrolde voor de Grieken.

Brobbey was sterk. Forbs wordt steeds beter en bergwijn maakte wat mij part ook een goede indruk. Sutalo avila en akpom waren pure armoe vandaag. Snap niet dat akpom zoveel minuten maakt ik ben toch nie de enige die ziet dat hij er helemaal niks van kan. Sutalo en Avilo gaan ook duidelijk niet samen. Wissels kwamen ook veel telaat zoals ik al weken roep. Je zag dat spelers zoals berghuis, bergwijn, brobbey en taylor na 70min op waren. Maar ik houd er hoop in dat we tegen az ook een puntje kunnen halen

Wat een ongelofelijk bagger elftal is t toch, defensie open huis met werkelijk waar geen enkel Ajax waardige spelers.
Organisatie is er niet, Steijn faalt gewoon compleet!

Laat ik positief zijn. In een uitwedstrijd een punt gehaald en maar 1 tegen doelpunt !!

Nu kan niet meer zeggen dat ik nooit positief ben over Ajax !!

Ajax hard gewerkt, maar totaal niet het niveau wat je verwacht van de club, Kunnen ze niet tijdelijk andere shirts dragen, want eigenlijk verdienen ze niet deze mooie kleuren te dragen, want dit is niet het echte Ajax. Zodra er weer klasse aanwezig is, mogen ze dit shirt weer dragen, zodat de wereld Ajax weer herkent als het echte Ajax.

Akpom. Ik wou dat ze zijn transfer eens goed onderzochten. Die kan er helemaal niks van. Wat een drama. Steijn moet zondag wel klaar zijn. Wat een gigantisch onbenul, wederom.

Wederom niet om aan te zien. De gatenkaas achterin, totaal geen druk op AEK, het verspelen van de meest simpele ballen, elkaar slecht aanspelen en als je dan in kansrijke positie komt ronduit slecht mee om gaan. Met Sutalo begin ik de hoop ook wel langzaam te verliezen. Wat was die weer slecht vandaag zeg. Brobbey werkt zich een slag in de rondte maar ik vind het er niet uit zien dat gehang en gesleur. Piepklein lichtpuntje dan, Tahirovic, Gorter en Taylor prima. Weinig hoopgevende wedstrijd gezien tegen een bijzonder matige tegenstander.

Tadic, Szymanski, Livakovic, Fred, Ferdi Kadioglu en Dzeko op de bank bij Fenerbahce. Gewoon luxe en spelers sparen. Tadic en Szymanski bij Ajax hadden AEK helemaal kapot gespeeld vandaag.

Steijn is niet de verantwoordelijke maar die pruts duitser die Forbs, Tahirovic, Mannsverk, Medic, Sutalo, Ramaj, Mikautatze, Gaaie, Avila en natuurlijk Akpom heeft gehaald. Wat een rijtje nobodys en troep zeg.

slecht stukje Journalistiek hier weer van VZ. wanneer je er neer zet de knipoog-kroaat Vida. Wat is een knipoog-kroaat? volgens mij staat die bekend als de knipoog-kroaat. iets wat overigens nooit bewezen is.
volgens mij zijn hier ook best veel voetballers onder ons. je weet vaak zelfs op amateur niveau bij dit soort dingen van wanneer bv een tegenstander kampioen kan worden en ze hebben veek doelpunten nodig, dan kan ik me best indenken dat iemand een knipoog geeft.

5 oktober 2023 om 21:17

Opmerkelijk dat je het niet begrijpt? Je wordt afgedroogd door je tegenstander, doet totaal geen moeite, verdedigt nog slechter dan Ajax dit seizoen doet en in plaats van balen van de zoveelste tegengoal, lach je er om en geef je een knipoog naar je tegenstanders.

Knipoog Kroaat Vida is wat mij betreft de enige juiste nette benaming.

Dan ben je een volwassen man en ga je na je werk snel door naar de wedstrijd van je favoriete voetbalclub. Onderweg schiet je in de stress, zijn de batterijen van je laserpen nog wel goed genoeg? Je moet tenslotte wel fuckin 90 minuten lang de tegenstander in z'n gezicht schijnen! Na de wedstrijd spreek je met je laserpen vriendjes af om nog even na te beschouwen. 'Hey, hoe ver kwam jouw pen?' 'Mijn pen is groter dan de jouwe.' 'Kijk jongens, ik heb een nieuwe pen, met allemaal glittertjes!'. 'Haha, dat is mijn laser op zijn gezicht!'.

Man man man, ik weet niet wat er triester is.. tijdens een wedstrijd lekker lopen flikkeren met je mede-flikkeraars, of toch de wedstrijd zelf? Hoop dat die dingen niet oplaadblaar zijn. Nu nog een fluitje aan de achterkant van de laserpen maken en je hebt 1. Een nog gezelligere wedstrijd en 2. Een gat in de Griekse markt.

Wat een matige wedstrijd waar Ajax niet 5 keer achtereen naar de zelfde kleur kon spelen .
Tobias Sana , Danny Hoesen , D. Boerrigter ,ricardo Kishna akpom die dure speler uit Franse 2 Klasse .ziet er niet goed Ajax . Dadelijk verlies je weer van de molde etc

Het was in ieder geval weer een wedstrijd met van alles erop en eraan. Het was 90 minuten lang amusant en frustrerend tegelijk. Er gebeurde weer ontzettend veel, aanvallend waren we met Brobbey en Forbs erg gevaarlijk. Ook Taylor kon me vandaag wel bekoren eerlijk gezegd. Als we het iets beter hadden uitgespeeld dan hadden we de voorsprong kunnen uitbreiden en was het geloof bij AEK misschien verdwenen.

Aan de andere kant was het defensief wederom een bende, het sloeg echt helemaal nergens op. Avilla die denkt dat hij mij doet aan 'wie is de mol' en keer op keer AEK in stelling brengt. Sutalo was wisselvallig, aan de bal heel onzeker en soms in duels ook niet scherp genoeg. Hato hetzelfde. Eigenlijk was alleen Rensch redelijk solide vandaag. Oh ja, en Gorter die naast zijn gebruikelijke onzekerheden wel gewoon een 100 procent kans weet te keren waardoor we niet verliezen.

Uiteindelijk ben je natuurlijk met 2 uit 2 verre van kansloos in de groep, maar Marseille thuis en AEK uit zijn (samen met AEK thuis) de drie wedstrijden waarin je de meeste kans hebt op de driepunter. Nu spelen we het tweeluik tegen Brighton en tegen Marseille uit ... dit gaat heel zwaar worden om te overwinteren, zelfs in de conference league.

5 oktober 2023 om 21:25

Taylor, Brobbey en Forbs zijn op dit moment de enige echte lichtpuntjes, dat mag ook best gezegd worden na de maandenlange kritiek op Taylor. Die jongen kreeg overal de schuld van. Hij heeft zich goed herpakt.

Sutalo geeft tot nu toe alles wat hij heeft, het is alleen af en toe echt een grote goochelshow maar ik vond hem vandaag zijn beste wedstrijd in een Ajax shirt spelen. Rensch begon weer eens slecht maar ik moet zeggen dat hij vandaag niet door het ijs gezakt is, wie weet............ wordt het dan toch nog iets.

De scheidsrechter vond ik echt dramatisch. Hoevaak is Brobbey onterecht teruggefloten? 5x? Maar toen Brobbey zich niet meer kon inhouden, begrijpelijk, moest de scheidsrechter maar even met een kaartje zwaaien. De reactie was niet goed, wel terecht. Heb me rot geërgerd aan die arbiter, bah. En dat is knap, aangezien het spel van Ajax ook nog verschrikkelijk was.

Verder vraag ik mij of Steijn weet wat er moet gebeuren? Ik zie niets van tactiek, geen plan B. Wat een drama die vent.

5 oktober 2023 om 21:45

Mijn conclusie is dat Steijn te weinig tactisch vermogen heeft deze situatie en deze groep te vormen. Mijn conclusie is dus ook dat er een nieuwe trainer moet komen. 1 overwinning uit de laatste 8 duels, de laatste 6 duels niet gewonnen. Toegegeven, een bijna (moeizaam) behaalde zege tegen RKC werd door omstandigheden in de vriezer gezet. Maar dan nog, 2 overwinningen uit 9 duels maakt de situatie er niet veel beter op.

5 oktober 2023 om 21:53

Het is al een schande dat Steijn Ajax trainer geworden is, laat staan dat hij er nu nog zit. Zo'n onbenul moet toch gewoon wegwezen? Ik snap dat gezien de omstandigheden met de ontslagen TD en alle zooi daaromheen, dat de verwachtingen wat minder hoog zijn dit jaar, maar dit kunnen we toch niet meer accepteren? We verwachten geen overwinning na overwinning, de meeste Ajacieden zijn wel bewust van de situatie waarin we zitten. Maar dit? Ajax onwaardig. En hij staat ook langs veld, als hij al staat, alsof het hem helemaal geen zak boeit. Geef hem dan maar de zak.

Wat is dat centrale duo slecht zeg! Rest was matig of slecht. Al had Ajax zomaar dik voor kunnen staan in de 1e helft.
Ik denk dat het slechte spel aan de groene lampjes lag.....Al irriteer ik mij er serieus aan.

Avila mag nooit meer centraal staan , heb nog nooit zo veel fouten gezien ,hij leverde letterlijk alle ballen in , verschrikkelijk!

5 oktober 2023 om 21:26

Daar betaal je 12,5 miljoen voor. Kan amper een bal goed inspelen. Sutalo. Betaal je een dikke 20 miljoen voor. Dan heb je Rensch rechts staan. En Hato weer op linksback. Die ook veel te vaak in de luren werd gelegd. Daarvoor een niet functionerend middenveld. Aanvallend dan nog wat lichtpuntjes. Maar het is een aanslag op je incasseringsvermogen om wedstrijden van Ajax af te kijken.

Iedere wedstrijd hetzelfde verhaal. Doelpogingen van de tegenstander altijd ver boven de 20. En Steijn weigert er organisatie in te slijpen. I.c.m. bagger aankopen gedoemd te mislukken. Je mag blij zijn dat je er nog een puntje uitsleept. Net als tegen Ol. Marseille. Of benauwd voor tegen RKC. En het wordt met deze technische staf niet beter. Na en dikke drie maanden.

5 oktober 2023 om 21:33

Het is verschrikkelijk met deze technische staf. Dat deze spelers niet allemaal iets toevoegen is helaas waar, maar als er dan een fatsoenlijke trainer staat kan hij er vast nog wel iets mee. Als je een gast als Steijn voor deze selectie zet moet je geen wonderen verwachten, maar duimen dat je niet verliest. Ik zeg niet dat een trainer als Ten Hag hier wel kampioen mee wordt, maar die maakt hier wel een team van en zorgt voor een tactiek / lijn in het spel. Als het dan niet gaat zoals het moet springt de trainer voor de camera's en neemt hij het op voor zijn spelers. Steijn staat ondertussen zijn bijl te slijpen om zijn eigen spelers af te vallen.

Ik snak serieus naar een Frank de Boer oid. Die heeft met het spelersmateriaal wat hij had toch wonderen verricht. Als het dan toch niet om aan te gluren is, dan op zijn minst wel met een overwinning.

Wel, dit was iets minder slecht dan we van Ajax gewend zijn dit seizoen.

Qua werklust zat het goed, dat valt de spelers niet te verwijten. En je zag af en toe goede aanvallen. Maar verdedigend was het allemaal weer wankel. Het was een behoorlijke gatenkaas.

Vreemd genoeg zag dat er na de 1-1 wat beter uit. Wel nog een uitstekende redding van Gorter nodig.

Deze selectie is niet meer het niveau wat Ajax 2 jaar geleden nog was. Maar er valt echt veel meer uit te halen dan nu gebeurt.

Tja, kijken hoe ze het tegen AZ doen.

Jezus, waar heb ik naar zitten kijken vraag ik me af… dit team is alles wat Ajax niet wil zijn… lijkt Vitesse wel joh, afgrijselijk!

Nu is toch wel duidelijk geworden waarom geen enkele Engelse club interesse had in Akpom. Zelfs niet voor de helft van de prijs …. Alleen al om deze grote miskoop waar veel te veel voor betaald is zou mislintat aangeklaagd moeten worden .. Sutalo ook wederom zwak en veel te traag .., valt nu al 4 wedstrijden achterelkaar zwaar tegen

Nog een wedstrijd en dan neemt Ajax hopelijk afscheid van Steijn. Het voetbal slaat helemaal nergens op. Lange ballen na voren en maar zien.

5 oktober 2023 om 22:00

Pas maar op. Als we roepen om het ontslag van Steijn is er hier iemand die twijfelt aan je support.... Steijn mag nu nog ontslagen worden, per direct. Dan loopt hij nog enigszins door de voordeur naar buiten. Het is juist in Ajax' belang dat Steijn nu oprot, dit circus duurt al veel te lang met Steijn als clown voorop.

Griekse supporters staan al bekend niet sportief te zijn je kon t wel zien ja

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren