Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Mislintat moet het salarisplafond aantikken als hij op de markt komt’

Laatste update:

Hans Kraay junior ziet het wel gebeuren dat Hakim Ziyech terugkeert in de Johan Cruijff ArenA. De flegmatieke buitenspeler annex aanvallende middenvelder zit bij Chelsea op een dood spoor en mag van de Londense club op zoek naar een nieuwe uitdaging. In Amsterdam en omstreken zien ze Ziyech graag komen, maar weet men ook dat hij een flink salaris opstrijkt.

"Ziyech heeft een paar keer pech gehad dat een aantal transfers niet doorgingen", begint Kraay junior bij Voetbalpraat. "Ik kan me wel voorstellen dat Ajax zich gaat melden bij hem als Kudus vertrekt. Hij kan hangend op rechts en op 10 spelen. Hij loopt niet in de weg, hè." Kraay vermoedt dat de afgeketste deal met Paris Saint-Germain een flinke klap is geweest voor Ziyech. "Daar krijg je wel een douw van."

Mario Been vraagt zich af wat er overblijft als Ziyech niet terugkeert bij Ajax. "Hij heeft de kans gehad in het buitenland, maar werd afgekeurd (bij Al-Nassr, red.). Misschien dat dat bij meer Europese topclubs op de loer ligt en dat Ajax tegen hem zegt: 'Wij halen jou gewoon en kijken wel hoe en wat. Misschien dat je per wedstrijd wordt betaald naar gelang je fitheid.'"

Salarisplafond
Waar Kraay denkt dat Ziyech momenteel een jaarsalaris opstrijkt van 5 miljoen euro, denken de andere tafelgasten eerder aan een netto jaarsalaris van 8 miljoen. "Je ontkomt er niet aan dat hij veel moet verdienen", aldus Kees Kwakman. "Als hij op de markt komt, weet je zeker dat Mislintat het salarisplafond moet aantikken. Daar ontkomt hij niet aan."

Been hoopt vooral dat Ziyech ook waarde hecht aan zijn sportieve ambities. "Is dat een drempel voor Ziyech om het te laten afketsen? Het salaris?", vraagt de voormalig oefenmeester van Feyenoord zich af. "Het lijkt me een voetballiefhebber. Die wil toch weer voetballen om zijn carrière nieuw leven in te blazen? Misschien kan hij daarna nog een stapje maken."

Ziyech heeft nog een tweejarig contract bij Chelsea tot medio 2025. Transfermarkt schat zijn waarde op dit moment in op 16 miljoen euro. Het lijkt erop dat Chelsea nog een aanzienlijk bedrag aan hem wil verdienen. Ben Jacobs schreef onlangs namens CBS Sports dat Ziyech bereid is om een deel van zijn salaris in te leveren voor een terugkeer bij Ajax.

Hoe ver moet Ajax gaan voor Ziyech qua jaarsalaris?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziyech zal niet goedkoop zijn, maar je haalt er wel een potentiële leider mee naar binnen. Ik zeg: doen als hij max 4mio accepteert als jaarsalaris.

10 augustus 2023 om 11:07

Laat hem maar betaald krijgen naar gelang van gespeelde wedstrijden en prestaties. Je bent wel gek als je miljoenen gaat betalen voor iemand die tijden lang niet fit is geweest en is afgekeurd door nota bene een club uit 'de woestijn'

10 augustus 2023 om 11:17

Kuna_mila. Lol , ja erg realistisch dat Ziyech komt spelen voor een prestatiecontract.

10 augustus 2023 om 11:22

Dan neem je hem niet. Ik zou dat risico nooit nemen. Dan spoel je miljoenen door de wc. Dat heeft ajax al genoeg gedaan.

10 augustus 2023 om 11:33

Ach ja. Ziyech heeft niet eens een rugnummer gekregen bij Chelsea. Het is nou niet dat hij in zo’n geweldige positie zit en buiten Saudi heb uk nog geen enkele club interesse zien tonen.

10 augustus 2023 om 12:02

Hahaha, die opmerking van Been "dan kan hij nog een stapje maken"...is hij vergeten dat Ziyech al 30 is?

10 augustus 2023 om 12:28

Hij kan over 2 jaar waarschijnlijk nog wel naar Saudi Arabië als hij dat wil

10 augustus 2023 om 13:18

In de poll vragen ze: max3,4,5,6 miljoen. Als je uitgaat van 6 miljoen en een 3 jarig contract, kost je dat 18miljoen. Chelsea zal niet veel vragen, een miljoen of 10, misschien 15? Ze willen heel graag van hem af , gezien hij niet eens een rugnummer heeft gekregen. Zo aan het einde van de transfer periode zullen ze zeker met 15 akkoord gaan. Dan kost Ziyech je dus maximaal 33mil. Dat verdiend hij wel terug als we volgend jaar met 2 vingers in de neus kampioen worden, en weer knallen in de CL. Daarbij heb je 40 voor hem gevangen, en als hij 1 seizoen bij Ajax speelt zoals voordat ie wegging, of recentelijker het WK(waar niks van een zwakke knie te zien was), kan er volgend seizoen zomaar weer een club uit het midden oosten met 30 miljoen op de stoep staan.

10 augustus 2023 om 15:01

@Nielsfleuren: Hahaha…als Ziyech terug komt, word je wel even met 2 vingers in de neus kampioen. Je weet dat een voetbalteam uit 11 basis spelers bestaat en een hoeveelheid reserve spelers? Daarnaast zijn er nog vele andere factoren die belangrijk zijn om kampioen te worden. De staf, de directie, de raad van commissarissen, om er maar even een paar te noemen. Het rommelt op het moment aan alle kanten bij Ajax, dus laat ze het eerst maar weer eens volledig op orde krijgen, voor je aan een volgend kampioenschap denkt. Het is geen FIFA playstation.

10 augustus 2023 om 15:49

Steijn(de staf) werd vorig seizoen 7e met Sparta, lijkt me moeilijker dan kampioen worden met de Grootste club van Nederland.De directie moet zorgen voor een selectie die kampioen gaat worden inderdaad daar hebben ze nog twee weken voor(en daarna 0,0 invloed op de wedstrijden). Met de aangetrokken spelers+Ziyech en nog 1 of 2 spelers staat er een selectie die ondanks alles niet onder doet voor die van Psv en Feyenoord. En dat je dan ook nog de RVC noemt slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Wanneer het seizoen begint moeten de spelers(en de staf) het doen. Heel Nederland doet net alsof Feyenoord en PSV mijlenver boven Ajax staan. De aanval zal bij alle drie ongeveer van hetzelfde niveau zijn, het middenveld ook, vergeet niet dat Kokcu vertrokken is. Achterin is Feyenoord na het aanblijven van Geertruida het sterkst, bij PSV is dat net als vorig seizoen een zwakke plek.Dus als Sutalo aan de verwachtingen voldoet, Kudus blijf en/of Ziyech komt scheelt het allemaal niet zoveel als iedereen denkt. En om zijn geld terug te verdienen in de CL hoeven ze niet eens met 2 vingers in de neus kampioen te worden. Een eventuele 2e plaats levert volgend seizoen net zoveel CL geld op😉

10 augustus 2023 om 17:29

Tot nu toe is het Ajax altijd gelukt om uit de tijdelijke dips van een voetbalclub te herrijzen, als een Feniks kan Ajax dit in Nederland als geen ander. Zo vaak werd Ajax leeggekocht en toch stonden ze weer op om de records weer even aan te scherpen.
Dit " stoer" gezegd hebbende hoop ik niet dat het net als rond de periode met Jol als trainer echt meerdere jaren flut blijft. Hoef (mag wel) niet altijd kampioen te worden maar wil wel graag naar goed voetbal kijken.

10 augustus 2023 om 11:19

Eens.. max 4 mio salaris, transfer in elk geval onder de 20 mio. En maak hem ook meteen aanvoerder aub. Hopelijk wordt het een scenario zoals destijds met Tadic waar Ajax nog een paar jaar plezier aan kan beleven.

10 augustus 2023 om 12:51

Dit zal misschien geen populaire mening zijn, maar ik zou die jongen toch nooit als Ajax aanvoerder willen zien na zijn recente gedragingen. Weglopen bij een ongeluk waarbij een dronken bestuurder aanwezig was (of hij dat zelf nou was of niet), foto's met een drugshandelaar/mishandelaar in een land dat gerund wordt door een oorlogsmisdadiger...

Het is jammer want ik was een groot fan van de voetballer Ziyech, maar ik vrees dat die tijd echt voorbij is.

10 augustus 2023 om 13:24

Weglopen bij een ongeluk waarbij een dronken bestuurder aanwezig was?? Was de bestuurde van die andere wagen dronken? Die is namelijk fout geweest. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat Ziyech überhaupt alcohol drinkt, gezien zijn geloof(Dat er moslims zijn die drinken hoef je me niet te vertellen). En als jou beste maat iemand in z’n knie prikt, hoef je hem dan per direct nooit meer te zien ?

10 augustus 2023 om 14:00

@Niels er is wel een groot verschil tussen die vriend nooit meer zien of spreken of een bezoek brengen aan Rusland en op insta uitgebreid laten zien dat je bij hem op bezoekt bent en hem zo steunt. Ziyech heeft Promes ook meerdere malen verdedigt op Insta terwijl nu blijkt dat hij schuldig is.. Ik denk dat je dit als Ajax zijnde gewoon niet meer moet willen. Laat Ziyech in onze geheugens blijven als de tovenaar aan de bal. Ik denk dat een 2e periode compleet zal mislukken door randzaken naast het voetbal..

10 augustus 2023 om 14:20

Dan zal het vooral mislukken door
mensen zoals jij, die over die randzaken vallen. Ziyech heeft niemand neergestoken.

10 augustus 2023 om 15:09

Dat hoor je mij toch ook niet zeggen.. Ik denk wel dat Ziyech net ff te vaak betrokken is bij negatieve nieuwsberichten. En heb mijn twijfels of hij nog wel leeft voor het voetbal..

10 augustus 2023 om 17:31

Te vaak? Hoe vaak dan? Kan mij alleen dit ongeluk herinneren en dat hij Promes als vriendje heeft.

10 augustus 2023 om 17:40

Meerdere keren dat hij met cryptische posts Promes steunt. Plus zijn bezoekje aan Rusland. Gecrashde bolide. 2 afgeketste transfers om vage redenen. Zijnn oudere broer die meerdere interviews heeft gegeven en zich zorgen maakt omdat hij zijn broertje niet meer herkent. En dat is het afgelopen half jaar. ..

10 augustus 2023 om 11:23

Zou een huur constructie een optie zijn denk je?

Dit was natuurlijk een mogelijkheid afgelopen winter voor PSG, al weten we allemaal hoe dat gelopen is.

Ik ben benieuwd of Ziyech het zelf ziet zitten om terug te keren naar Nederland.

Waar ik hem kortgeleden liever niet zag komen, begint het toch te kriebelen om de beste man weer in een Ajax shirt te zien. De passes van v.d. Boomen en Ziyech en zo'n Forbs die á la Promes op de tweede paal in sprint.

10 augustus 2023 om 11:29

Dan zou je dus Forbs en Bergwijn hebben die theoretisch beiden in die stijl kunnen voetballen. Helaas zien we van Bergwijn weinig diepgang bij Ajax, maar afgelopen jaar was er ook niet echt iemand die die pass kon geven zoals Ziyech deed op Promes.

10 augustus 2023 om 12:15

Berghuis kan prima zo'n pass geven hoor. Probleem was alleen dat Tadic op links stond, en die heeft de diepgang van Promes niet.

10 augustus 2023 om 11:30

Zo’n leider vind ik hem niet op het veld. Hij zal flink moeten inleveren, ook omdat hij een tijd niet heeft gespeeld en blessuregevoelig is.

10 augustus 2023 om 12:07

Ziyech een potentiele leider?
Dat gevoel heb ik bij hem nooit echt gekregen om heel eerlijk te zijn. Je haalt er wel verschrikkelijk veel voetbal en creativiteit mee binnen.
Vraag is, gaat hij zijn oude niveau nog halen of niet?

Tot nu toe lijkt Misinlat overigens redelijk zijn eigen koers te varen en komt hij niet bij dit soort oudgedienden uit. ALS hij Ziyech haalt, zie ik het zomaar een last minute paniek actietje worden als Kudus nog vertrekt.

10 augustus 2023 om 12:29

Niet echt een leider idd. Volgens mij wel een waardevolle mentor voor jonge jongens als Nouri destijds.

10 augustus 2023 om 12:43

Overmars wilde hem ook niet hoor, werd door fans en media naar ajax geschreven waardoor ze hem uiteindelijk als noodgreep haalden.

Althans, zo kwam hem destijds echt over.

10 augustus 2023 om 12:14

Ik zie in Ziyech een hele goede voetballer, maar echt een leider is het imo niet. Hij was de 1e die het koppie liet hangen als het niet lukte en altijd verontwaardigd als hij hard werd aangepakt. Was ook niet blij als hij werd gewisseld en liet dat merken ook. Enorme kwaliteitsimpuls, mits hij zijn oude niveau terug weet te vinden, maar geen leider imo.

10 augustus 2023 om 16:45

@kaal of Kammen
Je zegt het zelf al. "potentiële leider." Je moet niet gokken op potentie als we praten over iemand die een hoog salaris verlangt en al een tijd lang niet regelmatig gespeeld heeft. Het verlangen van de terugkeer van Ziyech is gebaseerd op nostalgie. Die jongen heeft zijn piek al gehad. Het aantrekken van Ziyech brengt zoveel onzekerheden met zich mee, dat zou je niet moeten willen. Voor dat geld kun je beter gaan voor een groot talent met restwaarde, of een ervaren speler die bij zijn vorige club wel regelmatig speelde (dus meer zekerheid). Ik snap best dat er mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar je kan niet ontkennen dat er op dit moment teveel negatieve factoren zijn om het potentieel aantrekken van Hakim.

Uiteraard zou Ziyech de ultieme aankoop zijn dit jaar, maar ik zie het persoonlijk niet gebeuren.
De transfersom en salaris die betaald moet worden om hem binnen te halen is gewoon te hoog voor het budget wat er nu beschikbaar is.

10 augustus 2023 om 11:09

Volgens mij valt de transfersom dus reuze mee, Chelsea wil graag van hem af en als je de geruchten moet geloven vragen ze in ieder geval niet veel meer dan 15 miljoen. Het salaris is natuurlijk wel een ding, en daarbij moet vooral gehoopt worden dat Ziyech weer naar zijn oude Ajax salaris wil bijv. omdat hij graag in Nederland ( dichtbij zijn moeder ) woont.

10 augustus 2023 om 11:30

Ik vind 15 miljoen voor een 30 jarige speler die (schijnbaar) knie problemen heeft en het laatste jaar niet veel heeft gespeeld best wel een gok hoor. Als je dan ook nog eens 3+ miljoen per jaar aan hem kwijt bent voor salaris wordt het helemaal een dure speler.

Ik zie Ziyech graag komen, maar niet voor zo'n transfersom. Dan zie ik hem liever een jaar gehuurd worden en kunnen we volgend jaar wel zien of hij aangekocht moet worden.

10 augustus 2023 om 11:47

Miccoli. Ik vind de situatie, transfer en de transfersommen vergelijkbaar met die gedaan zijn bij Tadic en Blind.

Dat knie verhaal geloof ik niet veel van, is vanuit die club in SA ook nooit een uitspraak over gedaan. Hij had een top WK, overtuigde PSG, was daar al medisch gekeurd en daar doorheen gekomen, en heeft in het afgelopen halfjaar geen enkele blessure opgelopen. Sowieso heeft hij afgelopen 2 jaar amper blessures gehad (14 dagen maar gemist vanwege een blessure), en al 3 jaar niks meer iets wat met zijn knie te maken heeft. Dat Chelsea geen gebruik van zijn kwaliteiten wenst te maken is iets anders.

10 augustus 2023 om 12:04

@inkemontana,
Ik vindt 15 Miljoen transfersom echt wel hoog gezien zijn huidige situatie.
1. Hij heeft nu al 2 jaar op rij niet gespeeld
2. Heeft een aantal blessures achter de rug
3. is al 30 jaar, dus geen restwaarde

Tel daarbij zo'n 4 a 5 miljoen per jaar salaris bij op en hij kost gedurende 4 jaar zo'n 35 miljoen euro.

Ik hoop echt dat hij komt, maar dan moet hij wel met minder salaris genoegen nemen.

10 augustus 2023 om 13:01

Voetbalhumor. Tsja als je feiten gaat verdraaien wordt het een moeilijk verhaal.
1. Hij heeft niet 2 jaar op rij niet gespeeld. Seizoen 21/22 heeft totaal in 44 wedstrijden mee gedaan voor Chelsea en was hij een gewaardeerde kracht van de selectie (genoeg speelminuten gemaakt, waarvan ook nog 20 van de tijd in de basis). Afgelopen seizoen heeft hij, ondanks afbrokkelende status binnen de selectie, alsnog in 24 wedstrijden meegedaan, maar zijn speelminuten gingen wel drastisch naar beneden inderdaad.
2. Zijn laatste serieuze blessure is van bijna 2 jaar geleden. Afgelopen 2 jaar heeft hij vrijwel niks gemist vanwege blessures.
3. Nee dat klopt, daarom moet zijn transferwaarde ook niet te hoog zijn, maar ditzelfde spelletje heeft Ajax gespeeld met Tadic en Blind.

10 augustus 2023 om 11:24

Ik zie Ziyech zeker niet als de ultime aankoop. Hij is blessuregevoelig en functioneerd het beste als het hele elftal op hem is afgesteld. Ik denk dat het niet slim is om dat te doen, want ik denk niet dat je dan alle spelers in hun kracht kunt gebruiken, je te afhankelijk wordt van Ziyech en aangezien zijn blessuregevoeligheid, je dan een volledig ander spelsysteem moet gaan hanteren als hij uitvalt. Daarna is ook Ziyech wisselvallig en wisselt hij een droompass af met 4 of 5 drama ballen.

10 augustus 2023 om 11:31

Volgens mij hoef je het elftal helemaal niet af te stemmen op Ziyech. Die maakt zijn verdedigende meters en kan in verschillende rollen spelen.

Halen als het mogelijk is. Zal ook wel meevallen qua transfersom voor het kaliber speler.

Inruilen voor het salaris van Klaassen/Rulli/Wijndal?

10 augustus 2023 om 11:28

Ja man, we gaan nog een middenvelder halen en missen dan een keeper, een verdediger (waar we al veel te weinig van hebben). Ziyech moet Ajax gewoon niet aan beginnen. We hebben verdedigers nodig en een keeper (als Rulli weggaat). Ik denk dat die Spertsyan veel meer toevoegt dan Ziyech. Bij die jongen heeft je niet het hele elftal op hem af te stellen en die is (waarschijnlijk) niet het halve seizoen geblesseerd.

10 augustus 2023 om 13:33

Ik hoop dat je enige satire wel herkent Jan...

Om er daarnaast nog maar serieus op in te gaan:
- aan keepers hebben we volgens mij meer dan genoeg en Rulli is niet bepaald de zekere factor ondanks zn miljoenensalaris. Een nieuwe keeper hebben we daarnaast al; zou me niet verbazen als dat al op het oog is als vervanger van Rulli.
- We hebben inderdaad verdedigers nodig. Als Sutalo komt is dar nummer 2, nu nog backs
- Geen idee waarop je baseert dat Spertsyan meer toevoegt en makkelijker in te passen is. Bij Ziyech weet je juist wat je aan hem hebt en vice-versa. Spertsyan is juist de onbekende die zich in het team zal moeten passen. Niet dat ik een voorkeur heb voor een van beide overigens. Laat me graag verassen door Mislintat.

Tsja, heeft structureel weinig gespeeld sinds zijn vertrek. Gaat langzaam ook richting de 30. Ik weet niet of je hem 8 miljoen salaris moet geven hoor.

Grootverdiener bij Ajax, oké. Maar ver over het plafond gaan? Dat zou ik nie doen voor Ziyech!

10 augustus 2023 om 11:29

Nee 8 miljoen voor een speler van richtint 30 waar de clubs nou niet bepaald voor in de rij staan en met de nodige medische/conditionele vraagtekens.. zeker niet doen. Voor 4,5 miljoen per jaar een tweejarig contract, transfersom van 15 miljoen zou een goede deal zijn. Maargoed, tot zo’n deal zie ik Sven niet toe in staat.

10 augustus 2023 om 11:45

Ja. 4 a 5 miljoen en dan minimaal wel een 3-jarig contract. 2 - jarig contract heb je niks ana. Dan moet je na 1 jaar al verlengen of verkopen...

Ik zou het helemaal niet doen. Heeft amper gespeeld en blijft ook dat knie-verhaal hangen (wat er ook van waar is). Heeft 0 restwaarde en je moet echt een knieval doen als Ajax zijnde (financieel) om hem aan te trekken. Heb liever dat we een veel jongere jongen met restwaarde halen die de afgelopen periode wel veel heeft gevoetbald.

10 augustus 2023 om 11:12

4ever4ajax. We hebben genoeg jonge jongens, probleem is juist dat we het type speler dat Ziyech al is qua statuur, kaliber, leiderschap en deze leeftijd veel te weinig in de selectie hebben zitten. Het zegt genoeg dat Bergwijn aanvoerder moet worden. Voor de rest staan er verder alleen maar onbewezen jonkies in het elftal of spelers die vanuit lagere clubs naar Ajax zijn gekomen (zoals Branco) en zich uberhaupt nog moeten bewijzen.

Fitheid moet blijken, maar hij speelde een zeer goed WK, bij de tests bij PSG was er nog geen probleem en in het afgelopen halfjaar heeft hij geen blessure gehad, dus i call; bullshit.

Ziyech zou met stipt weer de beste speler van de eredivisie zijn bij zijn terugkeer en blijkbaar vele monden snoeren als ik dat hier zo lees.

10 augustus 2023 om 11:19

Prima, maar haal dan iemand van 25 jaar met prima ervaring (en die de afgelopen seizoenen gewoon hele seizoenen heeft gespeeld). Dit is financieel en sportief in mijn ogen een veel te grote gok.

10 augustus 2023 om 11:22

4ever4ajax. Die wordt ook gehaald in de vorm van die Middlesborough spits (dat is de vijver waarin je dan gaat vissen blijkbaar ) . Maar een 25-jarige van een topclub binnen hengelen met de kwaliteiten van Ziyech, die verder geen binding heeft met Ajax, gaat je niet lukken voor onder de 40 miljoen.

10 augustus 2023 om 11:24

Niet als die speler in de PL, La Liga of BL speelt. Maar misschien wel in een andere league. Daar moet onze scouting hun meerwaarde gaan bewijzen. Edit: Ik zie dat je je eerdere comment hebt aangevuld. Ik vind je te voorbarig om Ziyech meteen te bombarderen als de beste speler van de Eredivisie. Ja, als hij zijn oude niveau bij Ajax kan aantikken wellicht wel, maar hij heeft amper gespeeld de laatste jaren. Daar heb je zijn knie-verhaal (nogmaals, van wat er waar is) ook nog eens bij. Dan moet je daar in mijn ogen nooit zoveel geld aan spenderen. Dat is een veel te grote gok.

10 augustus 2023 om 11:30

4ever4ajax. Maar dan kom je weer in het poeltje van spelers die zich onder het niveau van Ajax bevinden en zich op Ajax niveau nog moeten gaan bewijzen. We gaan bijv. ook geen 25-jarige basisspeler van Benfica overnemen ( misschien eens bij Kokcu informeren )

Edit: Dan reageer ik ook nog even op de edit. Hij heeft op het WK laten zien in ieder geval het niveau nog te hebben dat hij bij Ajax had ( niet voor niks dat PSG daarvan overtuigd raakte ). Daarna tests doorstaan bij PSG en heeft in het afgelopen halfjaar geen blessures meer opgelopen, sowieso heeft hij maar 9 dagen gemist vanwege een blessure in het afgelopen jaar. Dat Chelsea geen gebruik van zijn kwaliteiten wil maken is iets anders.

Denk juist dat de kwaliteiten van Ziyech tegenover transferbedrag die voor hem staat de gok klein is. Enige is dat hij wel weer naar zijn Ajax niveau moet willen qua salaris. We hebben verder wel grotere goks deze transferperiode al gedaan dan deze qua transferbedragen en hoe goed de kwaliteiten in te schatten zijn.

10 augustus 2023 om 11:33

Hahahahaha, dat zou een mooie zijn. Ik denk dat je met een Sutalo juist een echte kwaliteitsinjectie krijgt. En nee, ik heb geen namen hoor. Maar daar is de scouting toch voor?

10 augustus 2023 om 11:40

Helemaal mee eens 4ever4ajax. Je kan niet alleen maar jonge en getalenteerde jongens spelen. Die hebben figuren daarom heen nodig die wat gepresteerd hebben en nu aan het afbouwen zijn. Kijk maar eens naar de topjaren. In de jaren 90 had je Rijkaard (wel nog een ander niveautje dan Ziyech) of afgelopen tijd had je Tadic en Blind.

10 augustus 2023 om 11:46

Ik denk dat vele Ajacieden met hun hart Ziyech graag zien terugkomen maar met hun verstand er niet meer aan zouden beginnen. 15 plus 12 miljoen salaris ( 3 a 4 jaarcontract) is 27 miljoen of 9 miljoen per jaar. Gaat Ajax terecht niet meer doen denk ik. Ze willen de balans op orde en frisse spelers met restwaarde op het veld en de balans.

10 augustus 2023 om 11:55

4ever4ajax. Sutalo gaat ook zeker een kwaliteitsinjectie zijn, maar is weer een 23-jarige die van een club komt die qua kwaliteit onder Ajax gezien moet worden. Ajax heeft in het verleden enorm veel aan de transfers van Tadic en Blind gehad, ik zie een transfer van Ziyech in datzelfde poeltje.

10 augustus 2023 om 12:02

@inkemontana: Als Ziyech bij Chelsea nog zeer regelmatig (hoeft echt niet elke wedstrijd te zijn) schittert en de geruchten over z'n fysieke gesteldheid (met de gekke afgeketste deals) waren er niet, zou ik direct zeggen 'doen'. Maar dat gevoel als bij Tadic en Blind heb ik nu helemaal niet. Als je hem voor bijna niets zou kunnen halen als transfersom en een laag basissalaris (met prestatiebonussen) kan binden, zou ik de gok wel nemen. Maar ik vrees dat dát niet tot de mogelijkheden behoort. Dan wordt het financieel risico in mijn ogen echt veel te groot.

10 augustus 2023 om 12:13

@Inke, ben het met jou eens. Vooralsnog wordt hij hier afgerekend op wilde verhalen over zijn knie, terwijl dit nergens is bewezen. Het wordt hier in de discussie verwerkt alsof het bijna een feit is... In mijn ogen is het heel simpel. Als die knie echt wat mankeert, moet je er eigenlijk niet aan willen beginnen. Als die knie goed is, waar we vooralsnog vanuit kunnen gaan denk, zou dit echt een bizar goede versterking zijn. De kwaliteit van die knie zal, als ze eruit komen, door alle verhalen extra goed worden getest bij de medische keuring, dus als er toch wat is komt dit dan wel aan het licht. Tot die tijd is er niks aan de hand, is Ziyech een extreem goede versterking qua niveau en ook qua profiel exact wat we nodig hebben. Een speler als Ziyech gaan we niet kunnen aankopen. Als het, onder goede voorwaarden, mogelijk is om hem terug te halen moeten we dat direct doen.

10 augustus 2023 om 17:23

Ik zou het gewoon een gok vinden om het aan te trekken. Daarbij is het verlangen naar de terugkeer van Ziyech simpelweg gebaseerd op nostalgie. Naar mijn inziens is hij zijn piek al voorbij. Voor dat geld kun je beter gaan voor een groot talent met restwaarde, of een ervaren speler die bij zijn vorige club wel regelmatig speelde (dus meer zekerheid). Ik snap best dat er mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar je kan niet ontkennen dat het potentiële aantrekken van Hakim teveel negatieve factoren met zich meebrengen.

10 augustus 2023 om 11:42

Tadic en Blind hadden ook geen restwaarde toen ze gehaald werden. Sportief succes met de daarbij behorende beloningen zijn soms belangrijker.

Ik zie Ajax het liefst gewoon met eigen jeugd het seizoen spelen, tenzij er echt een overduidelijke kwaliteitsimpuls komt. En laat Ziyech dat nu net zijn. Altijd halen als dat mogelijk is!

10 augustus 2023 om 11:59

Prima, maar Tadic speelde alles bij Southampton en Blind speelde z'n eerste 2 seizoenen bij Utd nog genoeg (alleen z'n laatste seizoen minder). Ziyech speelt nu helemaal niets (heeft niet eens een nummer gekregen) en er zijn de afgeketste transfers waarbij het gerucht over z'n fysiek gaat. Dan lijkt me dat echt een veel te groot risico, zeker icm de financien.

10 augustus 2023 om 12:04

Dat knie-verhaal zijn vooralsnog geruchten en dat kan je checken bij een medische keuring. Ervan uitgaande dat die knie goed is, zie ik in Ziyech echt de missing link. Hij heeft de creativiteit, het niveau en de doelpunten/assists die we nu voorin missen. Hij kan op 10 of rechtsbuiten. Als je hem de dirigent van het elftal maakt, kan hij de rest echt beter laten presteren. Die legt ze panklaar in de diepte voor Brobbey en Bergwijn of Borges. Als zijn knie niet goed is, kan je ervoor kiezen om het niet te doen of om (afhankelijk van hoe erg het is gesteld) wellicht met een prestatie-contract. Maar een speler van het kaliber Ziyech sowieso links laten liggen is geen optie, zeker niet als hij precies de kwaliteiten heeft die nu ontbreken.

10 augustus 2023 om 12:16

ik zou het ook niet doen. Ziyech heeft zijn beste tijd gehad. Qua instelling zie ik hem ook vaak niet meeverdedigen. Vaak niet verongelijkte blik is ook niet aangenaam.

10 augustus 2023 om 14:21

Ziyech zou een absolute top aankoop voor Ajax zijn. Als PSV fan zijnde durf ik nu te stellen dat we kwalitatief voor liggen op Ajax ondanks de recent gedane aankopen. Komt Ziyech terug haal je direct de beste vleugelspeler van de eredivisie binnen die alles en iedereen buiten de top 4 eruit speelt. Zou een aderlating zijn voor PSV en Feyenoord als hij terugkomt, dat trekt het spelersbord weer helemaal gelijk voor de top 3 naar mijn mening.

Dit is niet meer de Ziyech van jaren geleden mensen, hij heeft zeer weinig gespeeld de afgelopen jaren en is om fysieke redenen afgewezen in SA. Je gaat als Ajax zijnde toch geen 4, laat staan 5 miljoen euro salaris betalen voor een 30 jarige speler waarvan je niet met zekerheid kunt zeggen of hij fit blijft en 40 wedstrijden per seizoen weet te halen.?

10 augustus 2023 om 15:55

Precies dit. Het is ook nostalgie dat mensen Ziyech graag terug zien keren, met de hoop dat hij wederom gaat schitteren zoals hij dat een aantal jaren terug deed. Voor mij is dit absoluut geen ding. Ik zie voor dat geld het liefst een groot talent komen waar je uiteindelijk nog wat voor terug kan krijgen.

Vraag me af of je hier aan moet beginnen. Heb het idee dat je een nieuwe, semi-gefrustreerde Tadic gaat binnenhalen. Er hangt een soort vedettestatus om deze jongen en daar is Ajax nu net vanaf met onlangs vertrokken spelers.

10 augustus 2023 om 11:08

Ik denk wel dat Ajax hem moet halen, kwaliteit en leiderschap ontbreken allebei, die heeft Ziyech allebei in huis. Off topic : Hoe staat het met Helmond Sport dit jaar? Aangezien hen ambitie dat 1-2 jaar geleden werd uitgesproken?

10 augustus 2023 om 11:13

Leiderschap als het goed gaat. Als het niet loopt kan hij er ook bij sloffen. Als hij de magie van 3 jaar geleden naar boven kan halen heb je echt een topspeler in je elftal maar met zn salaris is het een beetje een risico.

10 augustus 2023 om 11:15

Is Ziyech een leider? Uitgesproken misschien en een beetje eigenwijs, maar naar mijn idee totaal geen leidertype.

10 augustus 2023 om 11:25

Ikea. In zijn Ajax-tijd was hij de eerste aanjager bij het druk zetten zo'n beetje, dat is wel een leider ja.

10 augustus 2023 om 11:35

Volgens mij is het nieuwe stadion van Helmond Sport onder constructie, echt veel spelers die je direct als topper in de KKD kan bestempelen zijn er nog niet, maar men wil wel een fundament neerzetten waarop verder gebouwd kan worden.

10 augustus 2023 om 11:37

Aanjagen als het goed ging maar ook een van de eerste die z'n schouders liet hangen als het niet goed ging. Daarnaast is hij super blessuregevoelig. Daarnaast rendeert hij het best als het hele elftal op hem wordt afgesteld (zoals bij Ajax en Twente). Bij Ajax had hij een super klik met Promes en daaruit kwamen de meeste goals voort. Brobbey is een andere soort speler, misschien is Forbs meer z'n speler, maar dan gebruik je die ook niet echt in z'n kracht. Daarnaast moet je de speelstijl helemaal omgooien als Hakim weer eens geblesseerd is. Nee hoor, laat hem maar wegblijven, net als Sneijder.

10 augustus 2023 om 11:49



Eerste aanjager bij het drukzetten is niet per definitie ook een goede leider. Da's gewoon een speler die inzet toont.

Ajax moet echt niet meer aan Ziyech beginnen. Te lang stilgestaan op wat invalbeurten na. Daarnaast heeft Ajax genoeg gedoe gehad de laatste tijd. Dan wil je geen spelers die met criminelen op de foto gaan, in een dubieus land.

10 augustus 2023 om 11:53

Janmetdekorte. De klik die hij zogenaamd met Promes had was al in een seizoen dat Ajax niet meer op z'n allerbest was, dus het is onzin dat je die klikt specifiek noemt. Daarvoor en daarna had hij zelfde 'klikken' met Dolberg, Tadic, Neres, Antony, etc.etc. , het is gewoon een enorm goede speler die sowieso snel een klik heeft met spelers met kwaliteit.

10 augustus 2023 om 11:27

Verschil is wel dat hij die vedette status heeft verdiend op basis van zijn prestaties in het verleden bij Ajax

Ik zou hem niet enkel binnenhalen met afspraak dat salaris stuk minder wordt als die knie het toch begeeft. Ajax neemt een risico en dat moet hij zelf dan ook nemen.

Van mij mogen ze hem halen, ook Ziyech moet water bij de wijn doen qua salaris.
Als Ziyech echt terug wilt zou hij dit wel moeten doen, wil hij hetzelfde of meer dan houdt het op.

"als hij op de markt komt". Ziyech is al een ruime tijd op de markt. Al helemaal nu hij geen rugnummer heeft voor volgend jaar.

10 augustus 2023 om 11:25

Idd en Ajax is totaal niet met hem bezig geweest omdat ze nu een andere koers varen. maar mensen blijven maar over Ziyech beginnen...

10 augustus 2023 om 11:44

Ik snap dat bijna alle Ajax supporters fijne herinneringen aan Ziyech hebben, maar soms moet je het daarbij laten. Waarom de gok nemen?

Hoe pijnlijk het ook is om te zeggen als Ajacied, ik zou niet voor Ziyech gaan.
Ja het is een fantastische speler, maar dat was hij vooral voordat hij vertrok naar Chelsea.
De man is te duur voor het huishouden van Ajax op het moment.

Ook zal die een ontwikkeling van andere spelers in de weg staan.
Ziyech heeft ook geen rest waarde meer. Al met al vindt ik het niet verstandig om hiervoor te gaan.
Liever investeren in een speler met meer restwaarde die ook fysiek in orde is.

10 augustus 2023 om 11:15

Ik sta er exact hetzelfde in. Was destijds een fantastische speler, echter de afgelopen jaren heeft hij niet veel laten zien. Is vast nog wel van meerwaarde voetballend gezien, maar met het oog op zijn leeftijd (restwaarde), risico van zijn knie (in die medische keuring zal toch wel een kern van waarheid in zitten), het feit dat Ajax zojuist al een dure buitenspeler (weliswaar voor op links, maar kan ook op rechts uit de voeten, net zoals bijv. Berghuis, Godts en Conceicao) gekocht heeft en daarbij het flinke salaris: niet doen.

Ajax mag best wel iets meer neertellen voor een speler waarvan je zo goed als zeker weet dat dit een meerwaarde is, maar dan wel een speler die je straks (met winst) kunt doorverkopen.

Daarnaast denk ik dat Ajax hier geen werk van maakt, anders hadden ze al lang serieuze interesse gehad en was hier wel iets van nieuws over geweest.

Mislintat heeft aangegeven contracten in te vullen op basis van prestatie. Kampioen en dus CL? Dan heb heb je niks te klagen. Nog een klote jaar als vorig jaar? Dan krijg je ook minder. Niet dat je dan op een houtje hoeft te bijten.

Ik zie hem dan ook niet zo snel een Tadic contract aanbieden.

Harder werken voor je centen en dan krijg je een passende beloning.

Zo mooie transfer zijn a la Tadic toen ter tijd. De beredenering van Overmars was toen ook dat Tadic ook transferwaarde creëert voor de jongere talenten en dat is gebleken, Frenkie, Ziyech, de Ligt etc. Salaris zoals Tadic moet mogelijk zijn als je weet dat hij andere beter laat spelen. Hopelijk pakt het bij Ziyech weer zo uit

Die knul moet je niet terug willen halen. Scheve gezichten in de selectie, stuurs ventje, al seizoenen niet meer een goede wedstrijd gespeeld, nu blijkt meneer ook nog eens een hoog salaris te willen voor nog meer van die lelijke zonnebrillen. Mocht de transfer plaatsvinden voorzie ik bij deze enkel teleurstellingen.

Ajax moet voor de nummer 10 positie gewoon gaan voor Fabian Rieder of kadri abdelkahar en voor rechtsbuiten positie voor Nuamah van Nordsjaelland.

Iedereen roept dat Ajax Ziyech niet moet halen, maar vanuit zijn oogpunt moet hij niet naar Ajax gaan. Alsof hij de tijd heeft om alles weer op te bouwen komende jaren en misschien wel 2 jaar voorronde EL te spelen. Hij moet lekker naar een Spaanse subtopper gaan

Zoals ik al eerder aangaf vind ik de back posities bij Ajax het meest zorgwekkend. Je zag het vorig jaar al en dit jaar wordt het weer een probleem met de huidige spelers. Ajax heeft ervaring nodig en i.p.v. buitenlandse spelers halen die moeten wennen aan het Ajax systeem en club kan je beter kijken naar jongens die er gelijk kunnen staan. Ik zou het echt top vinden als ze kunnen kijken om Kenny Tete terug te halen en Jairo Riedewald. 2 jongens met een hoop premier league ervaring in hun rugzak en Riedewald is ook multi inzetbaar. Ik denk dat beide echt een toegevoegde waarde kunnen leveren en dat Ajax meteen ervaring erbij heeft.

Wel een enorme gok voor heel veel geld.... Ik vraag me af of ie nog kan brengen wat men van hem verwacht. Blessures gehad en ook niet de jongste meer.
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen en voor dit geld verder kijken.

Ik vraag me af of dat ook daadwerkelijk zo is. Afgelopen 2 jaren zijn grootverdieners als blind, tadic, gravenberch, timber, tagliafico, ziyech, donny, haller, promes, antony en mazraoui vertrokken en dan mis ik er vast nog een paar.

Ziyech wordt in maart 2024 al 31 jaar.
Waarom zou je zoveel geld betalen voor een speler die 3/4 jaar terug het prima gedaan heeft, maar nu langzaam aan tegen het einde van zijn carrier zit.

Ik denk dat hij het niveau niet meer heeft van 4 jaar terug. Hij heeft weinig gespeeld bij Chelsea dus in uitstekende vorm is hij niet.
Daarnaast speelde hij 4 jaar terug in een ajax met veel goede spelers, en komt hij nu in een opbouw team terecht. Dat zal veel lastiger voor hem zijn!

Ajax moet hier niet aan beginnen!

Hoewel hij veel genialiteit in zijn voeten heeft, lijkt me dit een te dure speler die ook snel zijn koppie laat hangen bij tegenslag, wat bij het huidige Ajax vaker zal voorkomen dan het gouden elftal waar hij mee speelde voordat hij naar Chelsea vertrok.
Mislintat zal ook de opdracht krijgen om geen al te grote contracten meer uit te delen, en het risico bij Ziyech is gewoon te groot, want er zit geen restwaarde op en we weten ook niet wat er precies met zijn knie is.



Zou eerder voor Ernest Nuamah gaan als opvolger van Kudus. Liever een explosieve speler op de vleugels en een echte creatieveling op de 10.

Bergwijn, Brobbey, Forbs, Nuamah, Godts en een nog aan te trekken spits (akpom?). Al hoewel laatstgenoemde kennelijk meer als schaduwspits/10 fungeerde afgelopen seizoen. Maar ook die heeft veel explosiviteit in zich. Dan heb je tenminste een dubbele bezetting op de vleugels en in de spits.

Sutalo, Ito, Nuamah, een 10 en een spits. Hoe ik Steijn hoorde is een echte CVM als opvolger van Alvarez wellicht ook nog gewenst. Tahirovic is nog jong en heeft weinig ervaring. Vos zien ze (terecht) meer als een box to box.

Succes Mislintat!

10 augustus 2023 om 11:46

Akpom was vroeger spits. Nu meer schaduwspits/10 inderdaad. Maar wel ene goede speler die hier aardig onderschat is door mensen.

Verder zou een explosieve RB beter zijn inderdaad. Berghuis kan je fijn op 10 zetten als creatieveling.

Ziyech heeft geeneens een rugnummer bij Chelsea. Ik zou als Ajax zijnde wachten tot de laatste dag van de transfermarkt en dan wellicht voor een relatief goedkope deal gaan met een wanhopig Chelsea. Wellicht een jaar huren met alleen salaris overname. De kans bestaat dan dat hij al weg is en om die reden momenteel gewoon doorgaan met het samenstellen van de selectie alsof hij niet komt.

Zie hem liever niet komen zolang die verhalen over z'n knieën niet definitief ontkracht zijn, beter gaan we gewoon voor Nuamah.

Moet je dit wel willen? Dure speler zonder ritme en dus niet in vorm. Kan nog wel een paar jaar mee, maar dan moet je hopen op een Tadic effect dat hij tot een jaar of 34 - 35 een hoog niveau kan laten zien.

En afgezien van zijn huidige vorm, zijn knie of zijn salaris moet Ajax geen speler binnenhalen die onder invloed van alcohol ongelukken veroorzaakt, provocerend met veroordeelde criminelen op de foto gaat en aan alles en iedereen schijt heeft.

10 augustus 2023 om 11:44

Waar kan ik vinden dat hij onder invloed reed?

10 augustus 2023 om 12:11

Dacht je, dat hij karnemelk dronk, als hij met zijn maten op stap was?

Ziyech heeft bakken met geld verdient de laatste jaren. Anders rijdt je bv geen RR van 5ton en woon je niet op één van de duurste appartementen vd Zuid As. Vervolgens wordt je afgekeurd en ben je niet meer welkom bij je club. Hij speelt nu al een redelijk lange tijd NIET of slechts een klein deel van een wedstrijd. Ik zou dan blij zijn als een club me nog wil hebben. De salarissen die genoemd worden op VZ zijn duimzuig verzinsels gezien de variateit

Maar Ziyech is een bewezen geldwolf en zal wachten tot de laatste seconde met een beslissing. Nog 21 dagen en dan weten we het. Ajax voor 1 miljoen of ergens anders voor een meervoud daarvan

Ik ben een beetje afgeknapt op Ziyech omdat hij naar Saudie Arabia wilde. Dat zegt veel over hem, namelijk dat hij geen ambitie meer heeft maar enkel voor het geld voetbalt.

Ik hoef hem niet meer

10 augustus 2023 om 12:07

Geen ambitie is iets anders... Als een Europese club hetzelfde had geboden was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Hij kon zich in die tijd compleet onafhankelijk spelen qua financiën, al had hij het natuurlijk nu ook niet slecht..

10 augustus 2023 om 13:47

In SA speel je niet voor de prijzen, dus dan heb je geen amibitie.

Kan je hem niet met een huur constructie een jaar aantrekken? Als Ajax straks gewoon de helft van zijn salaris betaald is Chelsea al lang blij lijkt me..

Als het lukt om Ziyech transfervrij te halen dan kun je natuurlijk ervoor kiezen om een salaris te bieden die het salarisplafond aantikt of overschrijdt. Dat wordt nog interessanter als je er bepaalde prestaties van de speler in weet af te spreken. Ziyech brengt hoe dan ook direct meer kwaliteit in de ploeg en zal het een dragende speler zijn.

Oud-Ajacieden altijd de mogelijkheid bieden terug te keren. Hij kan het tempo in de Eredivisie vast nog bijbenen en daar komen doorgaans een dozijn Europese wedstrijden bij. Indien fit is hij een meerwaarde voor iedere Eredivisie-ploeg.

Je haalt ervaring, leidersfiguur en iemand die succes heeft gekend met Ajax, die kan dat overbrengen op de jonkies van nu. Om die reden ook Klaassen erbij houden; voegt allicht weinig toe op het veld, maar is belangrijk in de groep en steelt altijd zijn goaltjes. Dat telt ook in een groep mensen die professioneel samen moeten werken.

Ik denk dat zijn beste dagen voorbij zijn en dat Ajax hier niet meer aan moet beginnen. Begrijp me niet verkeerd: ik was groot fan van de voetballer Ziyech in zijn seizoenen bij Ajax en genoot echt wekelijks van zijn techniek. Maar ik denk dat hij niet meer zo goed is als toen en dat zijn hoogtijdagen voorbij zijn. Heb er iig geen goed gevoel over dat zijn terugkomst een succes zal gaan worden.

Wanneer twee clubs afzien van Ziyech, waarvan bij eentje zelfs afgekeurd, zou Ajax hem dan maar terug moeten nemen? Dat vraag ik me hardop af. Misschien nu toch de bezem door de selectie wordt gehaald, maar afscheid nemen van wat is geweest. Laat ik het zo stellen, mocht Ziyech nog steeds kunnen leveren zoals destijds bij Ajax, is hij zeker een aanwinst. Maar mocht er een vlekje zijn, niet doen.

10 augustus 2023 om 16:03

Het is nostalgie. Dat is de enige reden dat mensen hem graag zien terugkeren bij Ajax. Als je het negatieve tegen de positieve situaties gaat afwegen als je Ziyech aantrekt, dan kom je toch snel tot de conclusie om het niet te doen. Ik vind het persoonlijk een te grote gok om een speler terug te halen die toch al een langere tijd niet meer op niveau gepresteerd heeft en daarbij ook nog eens een behoorlijk salaris verlangt. Ajax kan voor dat geld beter voor een groot talent gaan waar ze uiteindelijk nog wat voor kunnen vangen.

Ziyech is oud nieuws, schakel door naar iemand anders aub..blijven hangen in ouwe glorie brengt Ajax niet verder (tadic en blind uitgezonderd, maar dat zijn wel winnaars)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren