Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf noemt ‘heetste hangijzer’ bij aanstelling Maurice Steijn

Laatste update:

Mike Verweij heeft in De Telegraaf alle plussen en minnen tegen elkaar weggestreept wat betreft de aanstaande aanstelling van Maurice Steijn bij Ajax. De 49-jarige Hagenees staat op het punt om het stokje over te nemen van John Heitinga en kan in Amsterdam een contract tekenen voor drie seizoenen. Verweij somt de sterke en zwakke punten van Steijn op en benoemt 'het heetste hangijzer'.

Als sterke punten noemt Verweij onder meer het carrièrepad, de toekomstige technische staf en het feit dat Steijn een Nederlander is. "Hij weet hoe hoog de lat ligt en welke eisen er qua spel aan een trainer worden gesteld", aldus de clubwatcher. "Daarnaast kent hij in de Eredivisie de meeste tegenstanders van haver tot gort. Met Maduro aan zijn zijde zal hij zich de Ajax-filosofie snel eigen kunnen maken. Steijn is een mensen-mens en weet mede daardoor tot dusver het maximale uit zijn spelersgroepen te halen."

De spelopvatting van Steijn baart Verweij echter zorgen. "Dat is het heetste hangijzer. Hij heeft bij zijn vorige clubs zelden de Ajax-speelwijze gehanteerd met hoog druk zetten met dominant en attractief voetbal. Volgens Mislintat een van de belangrijkste vereisten, hoewel Steijn ook niet bij dergelijke clubs heeft gewerkt die zulk voetbal kunnen spelen. Steijns elftallen staan compact en zijn levensgevaarlijk in de omschakeling. Bij Sparta koos zijn ploeg er veelvuldig voor de lange bal naar de Noor Tobias Lauritsen te hanteren en van daaruit ’door te voetballen’. Bij Ajax willen de fans naast resultaat aantrekkelijk voetbal zien."

Verweij concludeert dat Steijn heel snel zal moeten bewijzen dat hij een Ajax-coach is. "Dat hoeft op zichzelf geen probleem te zijn, want dat lukte Ten Hag ook na een eerste half jaar waarin het bijna fout ging. Alleen had die het voordeel dat hij een twee-eenheid vormde met directeur voetbalzaken Marc Overmars. En Steijn moet het met de rugdekking doen van Mislintat, die ook nog moet laten blijken bij Ajax op de juiste plek te zijn. Voorlopig toont de Duitser met het contracteren van Steijn wel Amsterdamse bluf."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat. Krijg al spontaan zin in het nieuwe seizoen tot ik ne weer realiseer dat we in het Noorden niet meer mee doen op hoogste niveau. Als neutraleckijker gun ik het Maurice ontzettend. Kan ie misschien de echte Nederlandse Mourinho worden. Misschien kan ie zelfs Alvarez overtuigen om te blijven .

13 juni 2023 om 09:55

Ik gun het hem ook, maar dat lijkt voor de hand liggen.

Moet wel zeggen dat Ajax een enorme risico neemt, nu Feyenoord, PSV en AZ gewoon onwijs sterk zijn / worden.

Nog een jaar CL missen en zijn weer terug bij af. Grootverdieners verplicht verkopen en weer zware tijden tegemoet.

Ik ben ook benieuwd hoe Ajax bij hem terecht gekomen is. Stond verder niemand op de lijst behalve die Noorse trainer. Lijkt echt op paniekvoetbal.

13 juni 2023 om 10:02

Wat ik vooral niet snap is dat mensen maar met paniekvoetbal aankomen wat natuurlijk complete onzin is. In Augustus zou je dat kunnen zeggen maar nu is het gewoon een doordachte keuze. Niet degene die ik verwacht had maar wel doordacht anders had je nog wel even kunnen wachten. Er stonden wel degelijk meer mensen op een lijstje natuurlijk maar onze Duitse vriend laat niets los. Wat een verademing zeg soms wel vervelend omdat ik ook graag de scoops heb maar wel lekker dat er ineens wat is en geen geluk meer.

13 juni 2023 om 10:07

Hoezo niet? Ajax moet vroeg aantreden voor de voorrondes in Europa. Dus er was haast.

Maar hoe kan je op een lijstje staan, als zijn speelwijze totaal anders is.

Als je naar de Noor kijkt, dan zag je heel aanvallend voetbal, ervaring in Europa, club in Noorwegen echt groot gemaakt etc.
Steijn in alles anders of niet.

Ik hoop dat meeste van ons het verkeerd zien en Steijn wel succes wordt. Ik heb eerlijk gezegd twijfels en baal om te zien dat we weer afglijden.

13 juni 2023 om 10:14

Gaat niet alleen om speelwijze en dat heeft hij al uitgelegd maar ga niet zijn hele interview opsommen. Zoals gezegd ik was er ook niet uitgekomen maar ik ben dan ook TD in het voetbal. Maar paniek voetbal is het zeker niet. Ik hoop dat de meeste van ons eens normaal in het leven gaan staan en niet gelijk janken dat iets niet goed genoeg is in het leven.

13 juni 2023 om 10:30

Eens BJP Steijn was niet mijn eerste keus, maar in tegenstelling tot die vreselijke Schreuder wel een vakman. En hij krijgt de voordeel van de twijfel, laat me graag verrassen vind het ook gedurfd van Steijn zelf.

Van velen hoor je in ieder geval dat Steijn goed met zijn spelers kan communiceren en dat zal ook nodig zijn. Hoe hij gaat presteren zal met name afhangen van welke spelers Ajax gaat halen en welke spelers verkocht gaan worden. Nu het met de trainer en staf nagenoeg rond is, verwacht ik ook de eerste aankopen van Ajax. De selectie moet namelijk tijdig op orde zijn zodat Steijn er mee kan werken. De negatieve geluiden gaan mogelijk verstommen als de kwaliteit gaat blijken van nieuwe spelers. Het blijft de komende weken even afwachten dus.

13 juni 2023 om 08:58

Ik ben benieuwd of de selectie op tijd rond is, want over 2 weken begint de voorbereiding al. Nou is Mislintat wel heel goed in het geheim houden van transfers (Van de Boomen kwam ook uit het niets), maar ik vraag mij af of we eind Juni al onze nieuwe spits en centrale verdediger hebben. Ook zal er nog afscheid genomen moeten worden van spelers die niet goed genoeg zijn zoals bijvoorbeeld Sanchez. Ik hoop ook dat de transfer van Alvarez snel afgerond is en dat ook Kudus en Timber snel een club vinden, want dan kunnen we ook op tijd vervangers regelen.

13 juni 2023 om 09:21



Natuurlijk is hij goed in het geheimhouden. Hij is de enige werknemer

De selectie op tijd rond wordt wel heel lastig. Dat geldt voor alle clubs, maar Ajax heeft dit jaar een iets groter project dan de meeste andere ploegen. Nu moet je eerst nog een staf gaan samenstellen en daar moet je dan mee gaan zitten voor je transfers kunt doen.er gaan uiteraard ook nog spelers weg. de nieuwe staf moet nog even een tijdje trainen om iedereen te beoordelen (kunnen Steijn en Maduro eigenlijk wel beoordelen of spelers goed genoeg zijn? Als je bij Sparta vandaan komt lijken bijvoorbeeld Bassey en Wijndal al snel heel erg goed).

Voor de start van de competitie het team compleet hebben zou een topprestatie zijn.

13 juni 2023 om 09:25

PSV en Ajax hebben wel wat huiswerk, maar Feyenoord heeft het toch aardig op de rit staan. Zowel qua staf als qua selectie.

13 juni 2023 om 09:56

Misschien heeft ie al wel een lijstje, maar wacht hij tot er een paar zijn vertrokken

13 juni 2023 om 10:09

Ik denk niet dat hij wacht met aankopen totdat er spelers zijn verkocht. Van Alvarez is het zeker dat hij vertrekt en ook Kudus en Timber zullen vertrekken. Dan heb je wel een potje te besteden. De vraag is wel of Mislintat ook in staat is om wat mij betreft afscheid te nemen van Sanchez, Taylor, Klaassen, Wijndal, Fitz-Jim maar ook Berghuis en Tadic. Er moet een compleet frisse wind door de selectie. Geinteresseerd in ieder geval in Spertsyan, Guler en Ziyech. Benieuwd naar de namen voor een rechter centrale verdediger, een rechtsbuiten en een spits.

13 juni 2023 om 11:11

Het lijkt mij niet realistisch dat in 1 transferwindow naast Alvarez, Kudus en Timber
ook nog Sanchez, Taylor, Klaassen, Wijndal, Fitz-Jim, Berghuis en Tadic weggaan.

13 juni 2023 om 09:50

Ik ben vooral benieuwd welke spelers Steijn wil gaan halen. Hij voelt zich natuurlijk straks als een soort kind in een snoepwinkel. Bij ADO, VVV, NAC en ook Sparta moest hij het vooral doen met buitenkansjes die voorbij kwamen en paste hij daar zijn spel naar mijn idee op aan. Nu komt hij bij een club met veel meer financiele mogelijkheden en kan hij zelf zijn kwaliteiten als coach ook optimaal tentoonstellen.

13 juni 2023 om 10:16

Ik neem toch aan, en mag hopen dat Ajax niet weer de fout maakt de trainer een dikke vinger in de pap te geven met betrekking tot de transfers.

Laat hem z'n energie maar stoppen in het op niveau krijgen van de spelers die hij al heeft rondlopen.

Zo vermoeiend dat leuk of mooi voetbal blijkbaar maar op één manier gespeeld kan worden.

Heb eerder al gezegd, als ik Twente - Ajax vergelijk met Twente - Sparta speelde Sparta tactisch gezien veel en veel beter en leuker voetbal dan Ajax. Als hij straks op zijn manier de organisatie heeft staat, naar de kwaliteiten van z'n spelers speelt en z'n wedstrijden wint en dat gezeur over speelstijl zo verdwenen.

13 juni 2023 om 09:19

Maar dan vergelijk je het Ajax van afgelopen seizoen. En dat is een seizoen die wij als Ajacieden heel graag vergeten. Hij kan niet afstappen van 4-3-3, dan kan hij na een paar wedstrijden z'n biezen al pakken.

13 juni 2023 om 09:36

Steijn speelt zelf ook 4-3-3 met Sparta. Alleen op een andere manier dan jullie bij ajax willen zien.

13 juni 2023 om 09:50

Maar niet met al z'n ploegen waar hij zat. Hij kan niet de vrije hand krijgen als je kijkt naar de selectie oid. Hij zal 'onze' manier van 4-3-3 moeten spelen.

13 juni 2023 om 10:05

Man wat ben jij negatief aan het blaten de laatste dagen. Niets is goed volgens jouw. Maar naiveling Bosz zit je maar aan te dragen en ben blij dat die het niet geworden is. Deze had ik niet zien aankomen maar dat negatieve man man misschien even het glas halfvol principe gebruiken. Ziet het leven er gelijk beter uit.

13 juni 2023 om 10:08

Je kan je wel blindstaren op een systeem, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Als Steijn met 5 verdedigers wil spelen, de organisatie staat en van daaruit toewerkt naar goed voetbal en resultaat. Who cares? Hoe hooghartig en achterhaald is het om te denken dat je goed voetbal alleen in 4-3-3 kan spelen? Plus 4-3-3 met je spits 10 meter terug, je buitenspelers 10 meter naar binnen is het dan ineens 4-4-2 of heb je dan een dynamische speelstijl?

13 juni 2023 om 10:23

@kuna_mila: Dan weet jij niet hoe het werkt bij ons. Prima natuurlijk, maar "who cares" gaat hier echt niet op.

13 juni 2023 om 10:25

@bjp79: negatief aan het blaten? Ik geef overal m'n onderbouwing en sta zeker niet te springen om Steijn, maar moet het wel accepteren (wat ik ook al heb geschreven). En Bosz is al even helemaal geen optie meer wat ik ook al in meerdere topics heb aangegeven. Maar ja, even lekker bashen is voor jou natuurlijk veel makkelijker dan inhoudelijk erop ingaan. Wel extra saillant, ik ben volgens jou (zonder w) negatief en ben aan het blaten om vervolgens zelf Bosz te gaan afkraken. Misschien eerst eens in de spiegel kijken?

13 juni 2023 om 10:48

"Onze 4-3-3." Ik snap het sentiment, maar ik zou een blik op de ranglijst werpen, en Steijn laten doen waar ie betaald voor krijgt. Ietsie meer nederigheid zou op zijn plaats zijn, Sparta heeft het dit seizoen beter voor elkaar gehad tegen Twente dan Ajax.

13 juni 2023 om 11:40

Maar jij begrijpt het volgens mij niet. 1 het ligt aan de spelers die je hebt en dat was dit seizoen echt slecht.
2. Ajax volgt een lijn vanaf de jeugd, dus dan moet je die niet ineens gaan afbreken, dan haal je de spelers uit hun stijl. Het is niet zo, dat ze geen ander systeem kunnen spelen. Maar 4-3-3 past het best als je de filosofie volgt wat deze club eist. Jol was 1 van de weinige die dat niet deed, die speelde echt met een 10 ....Pantelic.
4-2-3-1
El Hamdoui in de spits en Suarez op rechts...etc. zolang er maar vroeg druk werd gezet en aanvallend speelt bij bal bezit.

13 juni 2023 om 12:56

@4Ever4Ajax, dan weten jullie ajax fans niet hoe het werkt volgens mij. Maar goed, prima ga lekker door op de wijze waarop het dit seizoen ging. Lekker proberen initiatief te nemen, onder de druk uit te voetballen, hoog druk te geven enz. terwijl je daar de kwaliteiten niet voor hebt...

13 juni 2023 om 13:02

@kuna_mila: Wie heeft het doorgaan op dit seizoen? Iedere Ajacied wil dit seizoen zsm vergeten. Maar misschien een nieuwsflash voor jou, in de hoogtijdagen de afgelopen 30 jaar speelden we altijd zo en zo zullen we ook blijven spelen. Kunnen spelers niet aanhaken, dan moet er door geselecteerd worden. En niet alle spelers hoeven door geselecteerd te worden. Schreuder heeft de selectie mentaal helemaal geknakt. Met een goede coach (nu hopen dat Steijn daartoe in staat is) moet uit de meeste spelers simpelweg veel meer gehaald kunnen worden.

13 juni 2023 om 17:45

@4Ever4Ajax dat is een prima ambitie, alleen daar heb je wel de spelers voor nodig. Als je dit spel probeert te spelen met de huidige selectie krijg je wat je dit jaar kreeg, denk je niet?

Het is een kracht jezelf aan te passen aan het materiaal dat je tot je beschikking hebt, geen zwakte.

13 juni 2023 om 10:34

Serieus? Sparta stond beter, maar leuker voetbal? Er was weinig wil om echt spel te willen maken. Om een vergelijking binnen Ajax te maken zie ik het eerder als het voetbal onder Frank de Boer. Wellicht effectief, maar leuk?

13 juni 2023 om 12:54

Leuk voetballen kan op meer dan één manier he. Als jij het leuk vindt te kijken naar een ploeg die zichzelf constant vast voetbalt op het eerste kwart van het veld, prima. Ik kijk liever naar een ploeg die dan wat opportunistischer speelt en een linie overslaat. Directer speelt en sneller op de helft van en die goal van de tegenstander is.

Leuk voetbal is niet achterin breien tot je de bal nergens meer kwijt kunt en alles vast staat. Zeker niet als je het spelersmateriaal hebt dat Ajax heeft.

13 juni 2023 om 16:40

Opportunistisch spelen doe je wanneer je het voetballend niet aan kan. Angsthazenvoetbal is het. Met de selectie van Ajax en een trainer die patronen kan aanleren dan is de lange bal, en 10 man achter de bal vreselijk om te zien. Schreuder was daar niet toe in staat (dat wisten we bij Twente al lang), en Heitinga is voor de leeuwen gegooid en kreeg de neuzen niet meer de juiste kant op. Ik moet het nog maar zien met Steijn..

13 juni 2023 om 16:53

LoL, Kuna gaat het echt uitleggen. Ach ja!

Je begrijpt toch wel, waarom Ajax een vrije val heeft gemaakt?
Overmars en Ten Hag (En zijn staf) niet meer aan boord en dan namen ze Schreuder. Ik kon wel janken toen ik de naam al hoorde en ik had gelijk. In zijn eerste interview...zei Schreuder dat hij ziet dat met het talent van de spelers hij ze op andere plekken zal zetten. Toen werd ik zelfs woedend, want ik zag het al gebeuren.

Tadic op rechts, Brobbey af en toe op tien, dan Taylor in de as, dan weer op rechts, dan Alvarez in de as of dan weer naar achteren. Dan Bassey op links en dan weer in het centrum. Dan kudus in de spits en dan weer op rechts en datn weer op tien.

Zo krijg je geen resultaat en vliegt het vertrouwen weg bij de spelers. Allemaal speelde niet vanuit hun natuurlijke favoriete posittie.

Zie je het al voor je om Simons op links achter te zetten, omdat de trainer vind hij is snel. Of Gokcu op links in het centrum, omdat ie zo goed kan opbouwen

Niet omdat het vorig jaar niet liep en we weten wel waarom, moet je nu gaan afwijken. Nieuwe rondes nieuwe kansen.

Maar eigenlijk ben ik best benieuwd, hoe jij denkt hoe Ajax moet spelen, omdat jij denkt dat het beter bij hun past...zeg het maar

13 juni 2023 om 17:54

@Fairplay1 ik denk dat ik het ergens nog wel met je eens ben ook. Ja de hele situatie, de vele wisselingen, de onrust, dat heeft allemaal bijgedragen aan een elftal zonder vertrouwen. Dan voetbal je aanzienlijk minder, dat hebben we gezien.

Op dat moment moet je wat anders gaan doen. Als een elftal zonder vertrouwen speelt en dus in elk geval op dat moment kwaliteit ontbeert om lekker op het gemakje van achteruit onder de druk vandaan te spelen moet je dat niet doen. Dan speel je elkaar niet meer gedekt in op 25 meter van je eigen goal. Dan sla je sneller een linie over. Dan ga je niet op je gemak indribbelen. Want dat gaat mis, dat hebben we allemaal kunnen zien, met de wedstrijd tegen Twente als hoogte of dieptepunt. Hoe dan ook, dan pas je je spel aan, omdat het niet werkt wat je doet. Ik neem toch aan dat je dat ook hebt gezien dit jaar?

13 juni 2023 om 19:51

Ajax zal altijd strijdend ten onder gaan. En daar is niets ergs aan. Ik ga ook liever strijdend ten onder dan afbraak voetbal spelen.

Daarom zei ik het gaat om de spelers, maar deze spelers waren ook niet rijp voor welke systeem dan ook.

De fout is juist, dat Ajax niet een zelf soort gelijke speler haalt als ze er 1 verkopen. Een totaal een andere speler voor die positie. Dan raak je als trainer ook het spoor bijster. Dit team was niet in staat om welk systeem dan ook te spelen.

13 juni 2023 om 20:12

Het klopt dat je spelers nodig hebt die moeten kunnen uitvoeren wat een trainer wil. Klopt ook dat Ajax dit seizoen geen spelers had die (door wat voor reden dan ook) kon spelen zoals ze wilde. Dat zat hem deels in transfer, deels in gebrekkig vertrouwen en onrust.

Verder zijn we het niet eens. Ik zie liever een trainer z'n spelsysteem aanpassen aan z'n materiaal. Ik zie ook veel liever spelers in hun kracht spelen. Als zo'n Alvarez begint te lopen met de bal doe ik m'n ogen vast dicht.

Onder DeBoer was het spel bagger en die werd vaak kampioen. Kan ook met Steijn.

13 juni 2023 om 09:14

Toen was de concurrentie een stuk minder

13 juni 2023 om 09:24

Ik vind dat die kaart te makkelijk wordt getrokken.
A. Ajax had ook geen top selectie in die tijd.
B. PSV had in 2011 spelers in de selectie zoals Mertens, Strootman, Wijnaldum, Toivonen en Depay.

De Boer heeft het toen gewoon echt knap gedaan.

13 juni 2023 om 12:48

Dit is echt flauwekul, terwijl Ajax in die tijd de hand op de knip hield, een salarisplafond had van 1 miljoen en het deed met vooral zelf-opgeleide en goedkope huurlingen strooide psv in die tijd met miljoenen (15 miljoen voor strootman+mertens, 3 miljoen narsing, 6 miljoen toivoen). Daarnaast haalden ze van bommel terug en stelden ze dick advocaat aan als coach. Dus de concurrentie werd niet minder maar werd met 3-1 en 2-3 vd mat gespeeld. En dan hebben we het nog geeneens over de “vaksspelende” concurrentie uit enschede ( werden ook onder FdB 2 jaar achter elkaar helemasl zoekgesperld 3-1 en 1-2)

13 juni 2023 om 10:35

En er waren weinig Ajacieden die daar dan ook echt blij mee waren. Kampioen worden moet bij Ajax maar vooral met goed aanvallend voetbal. Dat is ook de reden om voor Ajax te zijn…

13 juni 2023 om 09:00

Een coach van dat kaliber die wil echt niet naar Ajax hoor.

13 juni 2023 om 09:14

Het kaliber de Boer wil ik ook niet zien hoor met zijn oeverloze getik en controle voetbal , afgrijselijk was dat zeker de laatste 3 seizoenen toen ging ik echt met tegenzin naar de Arena , trainer van dat kaliber pff

13 juni 2023 om 10:30

Was ook niet de reactie waar ik op reageerde. Iemand noemde Enrique maar voetbalzone heeft de nodige reacties verwijderd zodat niemand er meer wat van snapt

13 juni 2023 om 09:06

Op basis waarvan is Steijn een onbenul? En op basis waarvan heb je liever Verbeek of Robert Maaskant? Lekker makkelijk roepen zonder ook maar iets te onderbouwen.

Maaskant heeft veel ervaring in het vak, maar ook nog nooit een Topclub getraind op Wisla Krakow na. Waar hij netjes kampioen mee is geworden.

Verder heeft de beste man toch geen noemenswaardige prestaties neergezet?

Gertjan Verbeek zijn mentaliteit kan ik wel prijzen, niet lullen maar poetsen.
Maar heeft na zijn periode bij AZ ook niets noemenswaardig meer neergezet op Adelaide United na waar hij goed heeft gepresteerd.

Benitez is totaal onhaalbaar voor Ajax qua salaris en denk ook niet dat je hem als trainer moet willen. Leuk gepresteerd met Liverpool en Real, maar verder?

En waarom denk je dat Steijn nergens het "Ajax spel" heeft laten zien? Steijn is ook gewoon een realist.
En trouwens, dit seizoen speelde Sparta gewoon netjes 433 en was het alles behalve saai voetbal.

13 juni 2023 om 08:57

Je kunt ook met 4-3-3 prima reactie voetbal spelen. Een systeem zegt daarin niet zo heel veel.

13 juni 2023 om 08:59

Maar er werd dus gewoon netjes gevoetbald vanuit de 433 intentie

13 juni 2023 om 09:02

Precies. Guardiola wisselt de laatste 3 jaar vaker van systeem dan de 10 jaar daarvoor, maar je kunt nou niet zeggen dat het er niet beter op is geworden. Uiteindelijk gaat het om de invulling. Als Ajax aanvallend voetbal laat zien in een 4-4-2, is dat ook prima.

13 juni 2023 om 09:13

Robinde Bruyn. Dat is dus niet zo, daar krijg je serieus gezeik van bij Ajax vraag maar aan Koeman (die dat in het verleden deed) en bij Ten Hag begon het gemor ook al toen Brobbey en Haller naast elkaar speelden.

13 juni 2023 om 09:49

Bij Ajax is het politiek een behoorlijke uitdaging. Dat zag je al in de periode dat het goed ging, maar Cruijff ging morren. Of inderdaad die wijzigingen van Ten Hag. Het is natuurlijk wel mooi dat een club een vaste filosofie heeft en daar spelers naar opleidt (dan heb je nog eens wat aan je opleiding), maar het is alles behalve flexibel.

13 juni 2023 om 09:22

Ben het wel met je eens hoor. Het is zelfmoord met deze Sparta selectie om Ajax voetbal te gaan spelen. Dus ben wel eens benieuwd als Steijn goed materiaal heeft wat hij dan kan laten zien.

Ik denk dat de assistenten van Steijn belangrijker zullen zijn dan iedereen op dit moment denkt.
Ook denk ik dat Maduro hier echt een hele belangrijke schakel gaat zijn. Die jongen kent Ajax, heeft nog regelmatig contact met mensen binnen Ajax en kent de klappen van de zweep binnen de club.

Ik denk dat Steijn een goede hou vast heeft een zijn 2 beoogde assistenten. Misschien op de achtergrond toch een gelouterde ervaren adviseur erbij die op Europees niveau heeft geacteerd en qua tactiek ook sterk is. Misschien wil Rijkaard een adviserende rol vertolken voor Steijn en consorten? Seedorf zou ik ook zeker polsen.

Ik ben zeer benieuwd hoe Mislintat verder in overleg met Steijn de selectie gaat samenstellen. Ik ga met grote belangstellen de voorbereiding volgen, ik ben zeer benieuwd.

13 juni 2023 om 09:09

Ik hoor meer mensen zeggen dat Maduro dan Ajax kent en de filosofie, maar is dat echt zo? Maduro is al sinds 2008 weg bij Ajax. Toendertijd ging het er toch heel anders aan toe dan nu. De hele Cruijff revolutie is na zijn tijd gebeurd en Ajax is toen opnieuw ingericht. Ook heeft Ten Hag weer verandering met zich mee gebracht.

Ik zie Maduro nog steeds graag komen hoor, daar niet van. Die jongen lijkt er veel verstand van te hebben. Ik vind hem op tv vaak duidelijk overkomen en zijn analyses zijn ook goed. Ik hoop alleen niet dat er gelijk zo'n route wordt uitgestippeld als in: "jij bent 2 jaar assistent en daarna mag jij het overnemen".

13 juni 2023 om 11:41

Als je de interviews bekijkt van Maduro, geeft hij meermaals aan veel bij de club te komen en veel in contact te staan met mensen van Ajax. Dus ik denk wel degelijk dat hij weet hoe het er bij Ajax aan toe gaat.

Over de analyses ben ik inderdaad ook te spreken. Komt duidelijk en rustig over. Ik zie hem ook graag komen.

Dat verhaal over speelstijl maak ik me niet zo druk om, dat is gewoon je speelstijl aanpassen aan de groep die je tot je beschikking hebt. Ik geloof niet dat Ajax alleen maar lange ballen op Brobbey gaat spelen. Ben benieuwd, hopelijk pakt het allemaal goed uit.

13 juni 2023 om 09:03

Misschien had Ajax afgelopen seizoen wel dat voetbal moeten spelen, lange halen snel thuis met de spelers die ze hebben. Belangrijke vorig jaar is de balans die zoek was door het wegvallen(transfers, blessures etc) van spelers. Ik denk juist dat je een coach nodig hebt die dat goed doet. Daar is Steijn naar mijn inziens goed in. Ten Hag speelde ook bij zijn vorige clubs voetbal wat hij kon spelen met het materiaal dat hij had.

Ik geef hem het voordeel van de twijfel want je moet ergens beginnen.
Ten hag begon bij Utrecht en had destijds ook niet veel bereikt.
Ik laat mij verrassen

13 juni 2023 om 09:04

En Ten Hag was ook elkaar na de zomer bezig met aanpassen van de speelstijl omdat hij spelers zag vertrekken.

13 juni 2023 om 09:11

Precies. Daarnaast speelde Ten Hag bij Utrecht ook in een ander systeem (5-3-2) en werd er veel meer vanuit de omschakeling gespeeld. Hij heeft zich ook aangepast aan Ajax. Het is niet alsof een trainer maar één speelwijze kan hanteren.

13 juni 2023 om 15:45

Behalve Bosz die kan volgens mij niet zoveel anders spelen

13 juni 2023 om 10:08

De grootste vraag zal zijn hoeveel rugdekking krijgt Steijn als het een periode niet goed gaat. Ten Hag kreeg die rugdekking wel (soms met nieuwe spelers (o.a. Haller)). Daarbij zal het ook belangrijk kunnen zijn hoe Mislintat er op dat moment voorstaat. Als hij ook slechte aankopen doet dan kun je je afvragen wat je aan zijn rugdekking hebt.

13 juni 2023 om 10:59

Bij Ten Hag heeft het ook ruim een half jaar geduurd voordat hij het elftal draaiende kreeg

13 juni 2023 om 11:28

En hij heeft ook een ander jaar gehad dat het elftal niet draaide en dat door de komst van Haller het verschil gemaakt werd.

De kans dat Steijn het een keer moeilijk krijgt is groot. Zoals ik al zei is het dan belangrijk in hoeverre hij dan gesteund blijft worden.

Verweij is redelijk positief. Ik vertrouw het niet.

13 juni 2023 om 09:17

Van wat ik heb gelezen op verschillende fora zijn Verweij en Steijn ook redelijk goed met elkaar.

13 juni 2023 om 09:21

Volgens mij valt dat nog wel mee. Verweij zal vast niets tegen Steijn hebben, maar volgens mij is het niet meer dan dat.
Verweij is voor zijn doen best kritisch op Steijn. Niet zoals bij Schreuder en Heitinga.

Maar ik doe nu een Verweijtje en praat nu al vanuit wat ik denk en mijn gevoel

Als we alle plussen van Verweij en de Telegraaf opsommen dan zijn we snel klaar '-)

13 juni 2023 om 09:47

Laat de Telegraaf aub zich er niet mee bemoeien. Stelletjes duimzuigers.

Gelul in de ruimte weer van onze Mike.

Steijn heeft al lang bewezen leuk en fris voetbal te kunne spelen met het materiaal dat hij voorhanden heeft. Bij Ajax heeft hij nog beter spelers tot zijn beschikking.

De grootste winst gaat het mentale aspect worden. Hier kunnen nog hele grote stappen in worden gezet bij de spelers. Zie ik hem wel doen samen met Maduro.

Laten we hopen dat Steijn in staat is om zich aan te passen aan Ajax en de selectie. Nu we weten wie de trainer is lijkt het me belangrijker, wie zijn assistenten worden, welke spelers er worden gehaald en welke vertrekken.
We kunnen er kort of lang over door praten maar het feit blijft dat Steijn trainer is. De tijd zal het leren of Ajax de juiste keuze heeft gemaakt en Steijn goed heeft ingeschat.

Het zagen is weer begonnen

Alsof Steijn en Sven niet hebben besproken dat de speelwijze aantrekkelijk moet zijn, alsof Maurice uit een ei komt en niet weet wat er bij ajax wordt verwacht..

"Met Maduro aan zijn zijde zal hij zich de Ajax-filosofie snel eigen kunnen maken"

Klinkt als een solide plan.

Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Misschien is soms die lange bal naar de spits niet zo slecht. Vooral als je onder druk staat en soms minder opbouw achterin waar je soms je je hart vasthoud of dat goed komt. En hoop dat hij wel wat harder is naar spelers en sommige durft te wisselen als ze slecht zijn.

Tja, het is ook lastig om met pak m beet VVV vol in de aanval te gaan met hoge pressie en momentum.

Wat een slap gelul van Verweij

13 juni 2023 om 10:10

Met NAC in de KKD was dat wel mogelijk. Heeft hij het daar wel gedaan ?

Maurice heeft genoeg clubs onder zijn hoede gehad die simpelweg niet capabel genoeg waren om het verzorgde, attractieve en aanvallende voetbal te kunnen spelen. Bij Ajax is het min of meer een eis dat hij dit wel moet gaan laten zien. Des te groter de uitdaging voor hemzelf. Ik ben toch wel heel benieuwd! Mensen hebben totaal geen hoge pet van hem op. Hopelijk dus des te verrassender als hij goed presteert. #fingerscrossed

Ik had eerst mijn bedenkingen bij de aanstelling.
Maar misschien is het eens goed als ook de manier van voetballen op de schop gaat. Kan wel eens verfrissend werken.
Ben heel benieuwd hoe Steijn het gaat doen

13 juni 2023 om 12:26

Eens, maar het moet niet slaapverwekkend de boer/Heitinga voetbal worden waarbij de bal continu terug gespeeld wordt. 2 mensen met Ajax historie die niet weten wat Ajax voetbal inhoudt. De buitenstaanders als Bosz en ten hag…. Die wisten dat beter

Ik hoor alle analisten weer andere dingen zeggen. De een zegt hij heeft nooit Ajax voetbal gespeeld en dat is zijn visie niet en de ander zegt ja hij heeft zich bij elke club aangepast qua speelstijl. Dan hoop ik dat het laatste echt zo is. Dan zal hij nu aanvallend aantrekkelijk voetbal moeten gaan spelen. Ik hoop dat hij dat ook in z’n tas heeft zitten. Ik hoor om me heen alleen maar mensen die ontzettend positief zijn over zijn aanstellen. We gaan het zien. Het is in ieder geval qua trainer zijn een enorme vooruitgang met afgelopen seizoen. Als het spel dan ook nog goed wordt en hij zich ook gaat beseffen hij nu bij Ajax zit en zich nu niet meer te verdedigend moet aanpassen aan tegenstanders dan kan het wel aardig worden. Ik hou me vast aan het ten hag was ook een “buitenstaander” en had ook geen top ervaring als hoofdcoach en wacht af wat er gaat gebeuren.

Ach Verweij heeft weer een nieuw vriendje bij Ajax, iedereen weet dat Steijn en Verweij redelijk close zijn.
Ben benieuwd wat Steijn gaat brengen.

Als Steijn niet volgens de ajax stijl gaat voetballen dan geef ik hem 3 maanden en hij ligt eruit. En ook nog daarbij jeugd inpassen want dat ik vorig jaar ook dramatisch geweest. Je maakt mij niet wijs dat Regeer slechter is dan onze mexicaanse vriend Sanchez

13 juni 2023 om 16:37

Nou, Heitinga kreeg langer om een nieuw soort betonvoetbal te introduceren. Alleen bleek dat beton een beetje rot. Ik heb wel enige hoop dat het vreselijke voetbal van vorig seizoen niet weer wordt herhaald. Want onder de twee trainers met een beetje, een een beetje veel Ajax DNA werd er toch een partij anti voetbal gespeeld, dat ik me niet zo veel meer aantrek van of de trainer wel genoeg Ajax genen bezit. Leuk voetbal gekoppeld aan resultaat zal menig Ajax fan prima lijken.

Laat Steijn nu eerst maar eens zijn gang gaan. Dan komen we er vanzelf wel achter of het een goede match is. Zelf ben ik meer benieuwd naar wie gaat en wie er komt. Want op het veld moet het gebeuren...

Ben wel benieuwd juist naar een trainer die de organisatie eerst goed zet en van daaruit laat voetballen. Zou het wel eens leuk vinden om Ajax te zien wat niet bij elk balverlies voorin meteen een kans om de oren krijgt. Laten we het afwachten wat voor team hij gaat krijgen en hoe hij dat kan vormen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren