Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verregaande interesse voor Edson Álvarez: Ajax stelt prijskaartje vast

Laatste update:

De Bundesliga lijkt de nieuwe bestemming te worden voor Edson Álvarez. De Telegraaf en Voetbal International weten dat Borussia Dortmund en Bayern München in een hevige strijd verwikkeld zijn geraakt om de diensten van de Ajacied. BVB volgt Álvarez al geruime tijd en zou bereid zijn om ver te gaan. Ajax, dat afgelopen winter 63 miljoen euro kon krijgen voor de Mexicaan, heeft nu een prijskaartje van veertig miljoen euro vastgesteld.

Verwacht wordt dat Dortmund en Bayern, die nog geen officieel bod indienden bij Ajax, spoedig contact zullen opnemen met Sven Mislintat om over de contractsituatie van Álvarez te spreken. De middenvelder is dit seizoen een van de dragende krachten en lijkt niet langer binnenboord te houden. Door zijn tot medio 2025 lopende contract kan Ajax wel een aanzienlijke transfersom vragen. Geïnteresseerde clubs dienen minimaal veertig miljoen op tafel te leggen.

De twee clubs die de meeste aanspraak lijken te maken op de komst van Álvarez zijn Dortmund en Bayern. Thomas Tuchel liet vorig jaar al doorschemeren gecharmeerd te zijn van de Mexicaan en bracht als manager van Chelsea al een bod uit van 63 miljoen euro. Daar ging de leiding van Ajax niet mee akkoord. De Engelse grootmacht meldde zich afgelopen zomer een dag voordat de transferwindow sloot. De middenvelder had de mogelijkheid om bij Chelsea het viervoudige te verdienen.

Álvarez werd in de zomer van 2019 voor vijftien miljoen euro door Ajax overgenomen van het Mexicaanse América. Sindsdien staat de teller op 144 wedstrijden in alle competities, waarin hij 13 keer wist te scoren en 6 keer als aangever fungeerde. Álvarez kan bij Bayern worden herenigd met Ryan Gravenberch, Daley Blind en Noussair Mazraoui. Bij Dortmund ligt een weerzien met Sébastien Haller op de loer. Een tweestrijd tussen beide Duitse topclubs zou de prijs van de Mexicaans international kunnen opdrijven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Drop je voorspellingen ??
Reacties

Haha, lekkere titel weer. Edit: Laten we maar gewoon kijken wat er gebeurt. Hoop dat Ajax even volledig gaat reorganiseren op beleids- en technisch gebied. Ook dat er veel meer jeugd wordt ingepast en weer wat Argentijnse/Zuid Amerikaanse grinta. En het liefst Gallardo als coach, had ik graag al in januari gezien ipv Heitinga.

15 mei 2023 om 16:26

Haha toch klikken we met z’n alle weer dus het werkt.

15 mei 2023 om 16:29

True 😉

15 mei 2023 om 16:26

Dat dus. Alvarez is voor 15 mio gekocht. Dus gewoon een keurige winst.

15 mei 2023 om 16:31

Toen Ajax een bod van 35 miljoen uit Frankrijk afwees vonden veel mensen dat bedrag sowieso te laag

15 mei 2023 om 16:33

@Kaal of kammen: Idd. Maar heb het gevoel dat we de titels van VZ allemaal al een tijdje niet meer zo serieus nemen. Ken zelfs een voetbalteam die drankspelletjes doet met de titels van VZ. Moeten ze raden over wie titels gaan, wat er juist van is en ook wat er verzonnen is en waarom. Het antwoord op de waarom moet altijd bevatten als slotzin: ....."Oh ja, en natuurlijk voor de clicks". 😂😂

15 mei 2023 om 16:39

@japie: je bedoelt het bod van (na verhoging, eerste bod was 18mil) 20 miljoen euro van Stade Rennes in 2021, of? Buiten dat kan ik me geen Frans bod op Alvarez heugen, toch zeker niet van 35 miljoen..

15 mei 2023 om 16:53

20 miljoen? Dat is dan wel weer erg karig in tegenstelling tot die 40 miljoen inderdaad

15 mei 2023 om 16:55

Jaoie for president.

15 mei 2023 om 17:05

Japie om 16u31: Er was een bod uit Frankrijk van 35mio.
Japie om 16u53: Het eerdere bod waar ik het over had was net meer dan de helft van wat ik zei, maar ik noem dat gewoon karig en doe verder alsof mijn neus bloedt terwijl ik in mijn eerste reactie nogal stellig was en er dus fors naast zat.

Man3.

15 mei 2023 om 18:31

@japie: Welke Franse club heeft er 35 miljoen voor Alvarez geboden?

15 mei 2023 om 16:27

Zet het woord "verlies" tussen aanhalingstekens en voila, dikke winst!

15 mei 2023 om 17:11

Misschien kan de boekhouding van VZ een keertje langs de redactie gaan om uit te leggen wat het woord verlies betekent.

Minder winst zou een betere omschrijving zijn.

15 mei 2023 om 16:28

Kun je nagaan wat het verlies is van alle spelers die nog niet verkocht zijn.
Iets met kapitaal op veld ofzo?
Prima marktwaarde voor Alvarez.

15 mei 2023 om 16:30

Haha, idd. Alles spelers hebben we nu verlies op geleden, want stel je voor dat 'ze allemaal transfervrij weglopen'.

15 mei 2023 om 16:54

Precies.. Als deze titel klopt zou Ajax Alvarez dus verkopen en 8 mil mee geven ?

15 mei 2023 om 16:54

Helemaal mee eens.

15 mei 2023 om 16:58



Het begon met de telegraaf. Dan ben je al weer klaar. Die krant blijft maar stoken en verzinsels in de wereld brengen. Je zou toch meer mogen verwachten van een journalist, maar kennelijk is dat niet meer zo.
Naar mijn mening is voor de telegraaf volledig onbekend of er een bod zou zijn uitgebracht van 63 miljoen. Daarnaast weten ze nu niet voor welke bedrag Alvarez uiteindelijk verkocht gaat worden en aan wie.

15 mei 2023 om 17:33

Ja joh verkoop nog even je beste speler dan ben je helemaal klaar! Of ajax moet diep in de buidel gaat tasten en dan spelers kopen die er direct staan?

15 mei 2023 om 17:47

Johan is r niet meer!Ajax gaat alleen maar onderuit met deze directie

15 mei 2023 om 17:54

Wie legt er 40 miljoen euro neer voor een speler die in 1 seizoen 16 kaarten pakt? Wel veel gif maar een matige verdediger!

15 mei 2023 om 18:29

Wat hier wordt beweerd, is echt totale onzin. Iedereen die weet hoe het werkt in het onderhandelingsvak, bijv. iemand die werkzaam is in de vastgoedsector, weet dat een goede onderhandelaar van een verkopende partij nooit een vraagprijs zal noemen, tenzij het gaat om een speler die zijn club zelf op de transferlijst heeft geplaatst omdat hij perse weg moet. Vanwege het simpele feit dat hij van tevoren niet weet hoeveel zijn onderhandelingspartner voor zijn speler over heeft en hij dat tijdens de onderhandelingen moet zien uit te vinden om te voorkomen dat hij minder vraagt dan de geã¯nteresseerde koper er voor over heeft. Daarom zal een goede onderhandelaar nooit een vraagprijs noemen, maar altijd wachten tot een geã¯nteresseerde koper een bod doet. Als dat bod te laag is zal een goede onderhandelaar ook niet meteen een tegenbod doen, maar zijn onderhandelingspartner simpelweg meedelen dat zijn bod te laag is. Pas als het bod van de geã¯nteresseerde koper in de buurt komt van het bedrag dat de onderhandelaar in zijn hoofd heeft, zal het loven en bieden daadwerkelijk beginnen.

Onderhandelen gebeurt via een vooraf bepaalde strategie die wordt bepaald tijdens overleg met het onderhandelingsteam. Tijdens zo'n overleg krijgt de onderhandelaar te horen wat hij maximaal mag uitgeven of binnen halen (als het om en uitgaande transfer gaat) aan een speler en wat daarbij zijn onderhandelingsruimte is. De maximale prijs die een onderhandelaar aan een speler mag uitgeven noemt men het onderhandelingsplafond en het minimale bedrag dat hij bij verkoop voor een speler moet zien los te peuteren, de onderhandelingsbodem. De onderhandelingsruimte die een onderhandelaar heeft, noemt men de onderhandelingsmarge die meestal in procenten wordt uitgedrukt. Dus als de onderhandelaar van een club met een verkopende club om de tafel gaat voor een bepaalde speler en hij heeft van zijn club een onderhandelingsplafond van 25 miljoen ter beschikking gekregen en een onderhandelingsmarge van 10 , kan hij maximaal 27,5 miljoen voor betreffende speler bieden en zal hij opnieuw met zijn onderhandelingsteam om de tafel moeten als dat niet genoeg blijkt te zijn. Bij de transfer van Bergwijn is dat uiteindelijk twee keer gebeurd omdat de onderhandelingsruimte die de onderhandelaar(s) hadden gekregen onvoldoende bleek te zijn om de transfer tot stand te brengen.

15 mei 2023 om 21:54

Ik moest van Migi vragen wat dan de prijzen op Funda waren?

Wat een kop! 23 miljoen verlies. Haha. 40 is gezien het seizoen een prima prijs.

15 mei 2023 om 16:33

Ajax moet gewoon 60 mlj vragen.
Daar gaat Alvarez gewoon voor weg denk ik.
Hij is destijds voor 15 mlj gekocht. Dus hoezo verlies?

15 mei 2023 om 16:36

als je er 63 miljoen voor kon krijgen afgelopen zomer/winter en je krijgt er nu maar 40 miljoen voor, maak je 23 miljoen euro minder winst. Verlies is dus idd niet het juiste woord, maar dat levert geen clicks op

15 mei 2023 om 16:54

Zelfs dat klopt niet. Er wordt ieder jaar afgeschreven op de betaalde transfersommen.

15 mei 2023 om 18:45

Inderdaad, zo werk het. Alvarez is in 2019 door Ajax gecontracteerd en heeft toen voor 5 jaar getekend. Dat houdt in dat hij na dit seizoen 80 % van zijn initiële contract heeft uitgediend en dat zijn boekwaarde dus nog maar 20% van de totale aankoopsom bedraagt, die naar verluid 15 miljoen zou hebben bedragen. 20% van 15 miljoen is 3 miljoen en als Ajax Alvarez inderdaad voor 40 miljoen zou verkopen, betekent dat een winst van 37 miljoen en geen verlies van 23 miljoen, zoals hier wordt beweerd. Het is volstrekt onmogelijk om op een investering meer verlies te lijden dan de kosten die met de investering gemoeid zijn geweest, mensen die zoiets beweren, hebben kennelijk zitten pitten tijdens de lessen economie en werkelijk geen idee van wat de term "verlies" inhoudt. Het verlies of de winst wordt berekend door de de boekwaarde en eventuele ander kosten zoals een doorverkoop percentage van de opbrengst af te trekken en niet door de opbrengst af te trekken van het bedrag dat is ontsproten aan de fantasie van een duimzuigende journalist. Die voorstelling van zaken is ronduit infantiel.

15 mei 2023 om 19:32

Verlies? Hahahaha, grapjas. Zonder Alvarez was het dit seizoen helemaal niks geweest dus ze mogen blij zijn dat ze hem niet verkocht hebben. En die extra 23 miljoen tja. Had Chelsea eerder gekomen dan hadden ze mogelijk ja gezegd.

Mooie stap omhoog. Mooie club, niets mis mee

63 miljoen is krankzinnig, hele nuttige goede speler maar wow. 40 miljoen is toch wel een redelijke prijs na z'n seizoen

15 mei 2023 om 16:37

Los van de prijs was Alvarez misschien wel de enige veldspeler die zich wist te onderscheiden en niet door het ijs zakte. Die heeft individueel gezien misschien wel z'n beste seizoen bij Ajax gespeeld, terwijl het collectief rampzalig presteert en presteerde.

15 mei 2023 om 16:40

Volgens mij was het bod toch ook 50 miljoen? Dat meldde de Telegraaf toen althans.

15 mei 2023 om 16:54

Wilde net zeggen. 63 miljoen heb ik nooit voorbij zien komen. 50 miljoen van Chelsea wel.

15 mei 2023 om 16:52

Ik denk dat Ajax na een seizoen als deze blij moet zijn met 30 miljoen. Ik verwacht ook dat het zoiets wordt. Ze hadden hem moeten laten gaan op het moment dat het elftal hot was.

15 mei 2023 om 16:56

Ze hebben bijna letterlijk het hele elftal verkocht vorig seizoen op Timber en Alvarez na, dus dat ze die 2 niet verkochten is gewoon logisch. Zeker als je al voor bijna 250 miljoen had verkocht.

15 mei 2023 om 17:21

als je het als club kan permitteren om niet redelijke bedragen te vragen en te ontvangen altijd doen. Er zijn tegenwoordig genoeg rijke stinkerds die smijten met geld.

Maar dat verlies heeft ze toch wel een mooie plek in de Europa League/Conference League voorronde opgeleverd 👌🏻

15 mei 2023 om 16:38

Moet je is bedenken waar ajax had gestaan als hij er niet was geweest. Dan was het vechten voor play-offs geweest

15 mei 2023 om 16:55

Het is maar hoe je het bekijkt inderdaad. Vaak zat de beste speler geweest aan de zijde van Ajax en die nog voor een beetje stevigheid zorgde tussen al het losse zand dit seizoen.

15 mei 2023 om 16:59

Sterker nog, wat mij betreft met enige afstand de beste ajacied dit seizoen. Tadic Berghuis Timber hebben ook veel goed gedaan maar waren veel wisselvalliger dan Alvarez. Kudus heeft potentie maar alleen in een team dat goed draait.

15 mei 2023 om 16:59

Ach met hulp van onze Eindehovense vrienden lekker de volledige CL pot gehad dit jaar, niets aan de hand!

vind ik nog vrij fors voor zo'n speler

15 mei 2023 om 16:29

Mee eens. Ajax heeft het afgelopen seizoen qua imago goed gedaan, want geen enkele andere Nederlandse club zou 40mil krijgen voor Alvarez.

15 mei 2023 om 16:48

Alvarez was tot het huidige seizoen nuttig en wellicht 40m waard, maar afgelopen seizoen heeft hij veelvuldig laten zien niet bepalend te zijn en te kort te komen. Ook heeft hij laten zien dat hij in principe om de 7 a 8 wedstrijden een schorsing zou moeten uitzitten waardoor je grofweg 10 procent minder aan hem hebt.

15 mei 2023 om 17:02

Ajax vangt toch al jaren hogere bedragen voor haar spelers i.v.m. de concurrentie?

15 mei 2023 om 17:27

Dat klopt Alkatorian, maar de bedragen zijn wel immens gestegen. Ik weet dat alle prijzen in het voetbal omhoog gegaan zijn, maar toch.

15 mei 2023 om 17:53

Een goede voetballer zal Alvarez nooit worden, maar hoe kun je nou zeggen dat hij uitgerekend dit seizoen veelvuldig laat zien niet bepalend te zijn en tekort te komen?

Ik heb wel eens wedstrijden tegen Ajax gekeken waar ik blij was dat hij meedeed (lichtelijk overdreven, zijn vervanging was niet zo geweldig), maar dit seizoen was ik eerder blij dat hij niet meedeed. Dat Ajax zo blindelings in de val liep in Eindhoven lag ook echt wel aan zijn afwezigheid. De enige Ajacied die dit seizoen niet door de mand viel in de wedstrijden die ik van Ajax gezien heb, vooral de laatste seizoenshelft waar het hele elftal als een zandkasteel in elkaar donderde; en dan speelde hij ook nog een groot gedeelte van de tijd niet op zijn favoriete positie.

Bayern lijkt me een beetje te hoog gegrepen, maar Dortmund lijkt me een prachtige vervolgstap voor Alvarez.

Wat een mislijdende titel weer!
Alles voor de kliks🙃

Wat moet hij nou bij die clubs? Dan zit je toch helemaal op de bank, of ben ik nou gek

15 mei 2023 om 16:28

Nou nou helemaal, bank staat gewoon naast het veld hoor

15 mei 2023 om 16:50

er gaat dan wel heel veel geld helemaal naar zijn bank.
Daarnaast, wie maalt erom als hij na zijn carriere zijn wikipedia pagina leest. Het draait allemaal om de lijst met clubs

15 mei 2023 om 16:51

Bij Bayern waarschijnlijk wel, maar ik schat Alvarez toch wel hoger in dan Emre Can.

Ja joh. Je moet blij zijn met een appel en een ei voor hem. 40 miljoen... Dan ben je echt niet goed bij je paasei.

Vind het geen speler voor Dortmund. Waar gaat die spelen dan? Ze kunnen beter voor Kokcu gaan.

15 mei 2023 om 16:38

Het ligt er wel aan waar je naar zoekt. Alvarez is een rasechte verdedigende middenvelder. Dat is Kokcu natuurlijk niet.

15 mei 2023 om 17:17

Ik vind dat we ook bij Orkun moeten polsen. Jude 1 op 1 vervangen is onmogelijk maar ik geloof dat Orkun met Brandt wel een goede combinatie zou zijn. Sowieso is 40mil te veel voor Alvarez, zeker nu Emre Can het gewoon uitstekend doet.

Prima prijs. Maar ik kan me niet heugen dat Ajax een bod van €63 mln heeft gekregen voor Alvarez; dacht eerder aan iets rond de €50 mln. Als je hem voor €40 mln kan verkopen, dan is dat een hele mooie prijs. Hij zal zeker gemist worden en er moet vanaf wedstrijd 1 volgend seizoen een vervanger staan met hetzelfde profiel, liever zelfs iemand die beter aan de bal is.

15 mei 2023 om 16:30

Er is sowieso nooit een bod van 63 miljoen ontvangen inderdaad. Chelsea had vorig jaar op deadline day schijnbaar een bod van 43 miljoen pond (ongeveer 50 miljoen euro) neergelegd bij Ajax.

15 mei 2023 om 16:38

Dat dacht ik ook ja. 63 miljoen is volgens nooit geboden. Dat van die 50 miljoen EURO van Chelsea ongeveer is een bevestigd bod inderdaad. Dus wat dat betreft valt het met dat 'verlies' wel mee allemaal. Sterker nog, die bestaat sowieso niet voor Ajax inzake Alvarez. En om het dan nog even nóg meer feitelijk en to the point te maken, van die transfersom van Alvarez is 80% per 1 juli a.s. al afgeschreven. Dat betekent dat Alvarez, per 1 juli a.s. (en even grofweg want ik laat alle kosten voor makelaars, tekengelden en andere tierelantijntjes die standaard zijn bij transfers met spelers uit Latijns Amerika nog even voor wat ze zijn) voor nog maar drie miljoen op de balans staat. Wat dus betekent dat de 'winst' die Ajax zou kunnen realiseren effectief dus best hoog kan worden als hij echt voor die 40 miljoen van de hand gedaan zou worden.

Er zullen zo wel meer bedragen verdampen in Amsterdam. Bergwijn en Brobbey zullen momenteel al minder waard zijn dan waarvoor ze zijn aangekocht en mocht Ajax willen doorselecteren na dit seizoen, zal dat alleen maar minder worden. Ook bij Kudus zou het zomaar kunnen dat ze er minder voor krijgen dan wat afgelopen winter het geval was.

15 mei 2023 om 16:34

Als je als redactie de bedragen gewoon uit je dikke duim zuigt dan "verdampt" er vanzelf een hoop ja. Alvarez is nooit 63 miljoen waard geweest, noch heeft iemand dat geboden. Chelsea kwam op deadline day met een bod om en nabij de 50 miljoen euro en dat was al een aardig paniekbod zo vlak voor het verstrijken transfer deadline. Als hij dan een jaar later (jaar minder contractduur, vrij dramatisch jaar achter de rug met Ajax) nog voor 40 miljoen verkocht zou kunnen worden dan doe je het gewoon uitstekend. Kun je lullen over bedragen die verdampen maar je maakt gewoon een flinke winst op een speler als Alvarez: prima speler die niet vies is om keihard te werken, maar toch zeker geen absolute topper ofzo.

15 mei 2023 om 16:36

Ach, dat werd ook gedacht bij Haller , Marin, Promes , viel uiteindelijk reuze mee

15 mei 2023 om 16:39

Bergwijn en Brobbey zijn altijd minder waard geweest dan die 32,5 miljoen euro en die 17 miljoen euro. Bergwijn wist die 30 miljoen euro immers niet eens waar te maken in Engeland, terwijl Brobbey net kwam kijken.

15 mei 2023 om 16:53

Bergwijn weet de rente van die 30 mln niet eens waar te maken..

Wat een onzin titel. Als je zelf ook een beetje logisch nadenkt weet je ook dat er never nooit 63 miljoen geboden is voor Alvarez.

Strik erom heen en ik breng hem wel, nu nog Timber en Kudus daar moet je toch ook samen 50 voor krijgen.
En daarna investeren in een centrale verdediger, rechtsback en middenvelder

15 mei 2023 om 16:30

Hoop dat je bedoeld voor beide 50 mil en niet samen haha

40 mil voor Alvarez is gewoon een prima bod.

15 mei 2023 om 16:35

Idd voor beide speler 50 mlj dus 100mlj samen.

15 mei 2023 om 17:13

Ja bedoel ik ook

15 mei 2023 om 17:23

vermoedelijk is er niet veel geld om te investeren, helemaal niet als er geen EL gehaald wordt. Wordt een spannend seizoen voor Ajax. Ze moeten volgend jaar tweede worden anders dan raken ze financieel ver achterop.

15 mei 2023 om 21:33

2e hoeft volgend jaar niet, door die 6e plaats in de ranking krijgt nederland naast 2 directe plaatsen in de CL ook nog een voorronde ticket waar Ajax, zelfs als ze nog een dramatisch seizoen beleven, waarschijnlijk een geplaatste status heeft.

Overigens is er, ook zonder verkopen, wel geld om te investeren, alleen kunnen ze dit niet 2 of 3 jaar volhouden zonder CL voetbal.

15 mei 2023 om 22:07

Sorry maar dat klopt niet. Ajax begroot op CL groepsfase en verkoop van ongeveer 50 miljoen. Totaal 100 miljoen wat ze mislopen.

Veel geld voor een 13 in een dozijn werkertje

Als Ajax 40 mil kan krijgen voor Alvarez heb je het gewoon goed gedaan hoor!

15 mei 2023 om 16:53

Krijgen ze niet. Wordt tussen de 25 en 30 miljoen. Bayern en dortmund zijn nou niet de welvarendste clubs

15 mei 2023 om 17:05

Beiden niks te besteden inderdaad.

15 mei 2023 om 19:43

Maar je weet niet wie er nog meer komt. Chelsea wilde hem ook al. Ik verwacht dat hij zo'n 30 miljoen op gaat brengen....

15 mei 2023 om 21:46

Volgens mij is Bayern de rijkste club van Europa.
Qua omzet komen ze "pas" op de 6e plaats. Als je naar het vermogen gaat kijken denk ik dat Bayern het beter doet dan alle overige top clubs. De PSG en City de verliezen worden gedekt door de eigenaren maar hebben zelf geen reserves. United mag alles was ze overhouden uitkeren aan de Glazers en Liverpool en Real hebben geen enorme spaarpot en geven vrijwel alles wat er binnen komt ook weer uit.

Bayern maakt jaarlijks winst en heeft een paar honderd miljoen op de bank. Ze geven alleen in de regel, mede door slimme transfers, minder uit dan een aantal andere grootmachten

Kan het misschien zo zijn dat Ajax nu we alert reageert op alle uitgaande transfers? Die gaan echt geen €23 miljoen euro meer door de vingers laten glippen, dan zou ik als dit echt het geval zou zijn Alvarez een forse salarisverhoging in het vooruitzicht stellen

Een Bassey verlies dus

Alsof er echt een bod van 63 miljoen is geweest. Dat ze bij Ajax rare besluiten hebben gemaakt de afgelopen tijd, betekent niet dat ze compleet achterlijk zijn.
Als er echt een club was die 63 miljoen bood was Alvarez natuurlijk allang weg, dat gaan ze echt niet weigeren.
In ieder geval mooi dat er vanuit Engeland nog clubs zijn die geïnteresseerd zijn, wellicht dat dat de prijs nog hoger wordt dan verwacht.

Voetbalzone heeft geen klote verstand van economie.
Ajax verliest alleen als het onder de aankoopprijs verkoopt.

Verwijder deze reactie nu maar snel want commentaar IST Verboten

15 mei 2023 om 16:44

Dat is natuurlijk totaal fout. Je kunt de discussie ingewikkelder maken door het boekhoudkundige aspect erbij te pakken, maar laten we het maar gewoon bij de simpele cijfers houden...

Ajax verliest als Ajax hem voor netto minder verkoopt dan wat ze er netto voor hebben betaald. Dan heb je het niet alleen over de transfersom, maar ook over salaris, bonussen, premies e.d. Dat gaat niet gebeuren overigens...

15 mei 2023 om 16:56

"ajax verliest alleen als het onder de aankoopprijs verkoopt."

Nee hoor, beste man. Boekhoudkundig is Alvarez op 1 juli no maar drie miljoen waard. Dus ieder bod boven de drie miljoen is dan winst voor Ajax. En niet ieder bod boven de aankoopprijs. Of he je soms zelf geen verstand van financiën?? Economie gaat over hele andere dingen dan waar jij het hier over hebt namelijk, want dit gaat over jaarcijfers en dat is geen 'economie'.

Maar goed, deel vooral zulke ferme tikken uit als je zelf de plank volledig mis slaat!

23 miljoen verlies of 25 miljoen winst? Lijkt me een nogal wezenlijk verschil.

Volgens mij is er nog nooit een bod binnengekomen van 63 miljoen haha. Zelfs een Chelsea bood 50 miljoen vorig jaar. Tuurlijk krijg je zulke prijzen niet meer want dat was echt absurd. Ik denk dat 40 miljoen een prima prijs is voor Alvarez. Hij verdient het ook om een stap hoger te maken. Tenslotte is hij nu al 4 jaar bij Ajax.

Zonder Alvarez zou Ajax zevende zijn geworden. Gelukkig hebben ze hem nog kunnen behouden.
Voor welk bedrag hij nu gaat, als hij al gaat, wordt afwachten. De strijd kan los barsten.
Kocku bijvoorbeeld lees ik €30 mln, maar stel dat Slot naar de PL gaat en hem erbij wil hebben. Dan gaat hij voor het dubbele.
We zullen het allemaal wel zien tzt

Whuha 40 miljoen. Deze armoedige kaartenverzamelaar is toch niet meer dan 15 waard. Zeker na zo’n dramatisch seizoen. Wel weer lekker lachen op de maandagmiddag

Alvarez is een prima balafpakker, maar ik ben nog altijd niet echt onder de indruk. Ik denk nog altijd niet dat hij het niveau uiteindelijk aan gaat kunnen van de top. Vind 40 miljoen ook wel een fors bedrag voor hem. Zat zelf meer aan een 30 a 35 te denken, maar goed.

Zie hem eigenlijk, qua niveau, niet veel hoger dan een Sevilla bijvoorbeeld komen. Vind een BvB of Bayern echt te hoog voor hem. Zeker bayern.

Nonsens natuurlijk. Geen sprake van verlies in dit opzicht. Allemaal geruchten die 63mln en totaal niet realistisch

Verlies haha. Sinds wanneer had Chelsea 63 miljoen geboden. Was toch 50. Lekker suggestief artikel weer.

Beetje karig lijkt me
Hou de prijs vast die ze eerder wouden hebben ,die krijgen ze ook wel ,er is zoveel intresse pfoe
Dan ook nog tegen elkaar opbieden hoop wel rond 90 mil

Laten we wel wezen, tegenwoordig is niet meer interessant wie er verkocht wordt maar meer hoe scoutinglijstje eruit ziet en of ze al in paniek naar zaakwaarnemer van de coach terugvallen. Iedereen is vervangbaar

15 mei 2023 om 19:53

Met de achterlijke scouting van Ajax op dit moment is niemand vervangbaar. Ze halen toch alleen maar Nederlandse nietsnutten als Bergwijn en Wijndal of totale non voetballers als Bassey en die Mexicaanse rechtsback.

Een mooi bedrag voor Alvarez. Wat mij betreft ontvangt Ajax 3x 40 miljoen voor Alvarez, Kudus en Timber (met evt doorverkoop) en 5 miljoen voor Sanchez. Dan kunnen we daarna gaan shoppen voor een RCV, Rechtsback, creatieve 10, rechtsbuiten en backup spits. En dan nog een miljoen of 40 overhouden!

Veertig miljoen is een vanaf prijs. Ajax heeft toegezegd na het huidige seizoen mee te willen werken aan een transfer. Bij een prijs van 60 miljoen is dat, na het huidige seizoen geen gebaar om mee te willen werken

Ik geloof helemaal niks van die 63 miljoen. Anders hadden we dat wel eerder gehoord vanuit Engeland. En als het klopt dan ga ik echt huilen. Dit bedrag afwijzen is ontslagwaardig. En dan laat je Martinez vertrekken voor minder (terwijl ie 10x beter is).

Bayern heeft geen interesse blijkt nu, viel me al tegen van ze. Wat Dortmund met hem wil, geen idee. Ik vind het meer een PL speler, niveau West Ham of Everton ofzo. Lekker balletjes wegkoppen en applaus krijgen.

63 miljoen ? Het hoogste bedrag dat ik heb gehoord was 50 miljoen , van Chelsea

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren