Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hervattingsdatum in Euroborg bekend; drie voorstellen van Ajax afgewezen

Laatste update:

Het restant van de wedstrijd tussen FC Groningen en Ajax wordt dinsdagmiddag vanaf 15.00 uur uitgespeeld, zo meldt de KNVB. Bij het uitspelen van het Eredivisie-duel in de Euroborg zijn geen supporters welkom. Er volgen nog 81 minuten aan speeltijd, nadat het duel zondagmiddag al in de negende speelminuut definitief werd gestaakt.

De Telegraaf voegt toe dat Ajax liever een andere oplossing had gezien. De Amsterdammers wilden de wedstrijd vanwege sportieve belangen het liefst op zondag nog uitspelen. Ajax was bereid om het duel te hervatten na het ontruimen van het vak van waaruit massaal vuurwerk werd gegooid. Ook uitspelen in een geheel leeg stadion zag Ajax als optie.

De Amsterdammers vonden de lokale driehoek echter niet aan hun zijde. De hoofdstedelingen stelden als derde alternatief voor om de wedstrijd al op maandagochtend uit te spelen, zodat Ajax in een hotel in Groningen zou kunnen overnachten en niet op en neer zou hoeven reizen. Ook dat bleek onbespreekbaar met de lokale driehoek en het competitiebestuur betaald voetbal.

Een vak met boze aanhangers van FC Groningen saboteerde zondag de wedstrijd door tot tweemaal toe massaal vuurwerk op het veld te gooien. Al in de zesde minuut kon scheidsrechter Jeroen Manschot niet anders dan fluiten voor een afkoelperiode van vijftien minuten. De hervatting duurde minder dan drie minuten: toen werd er weer vuurwerk het veld opgegooid vanuit hetzelfde vak. De onafhankelijke aanklager betaald voetbal stelt een onderzoek in naar de incidenten bij FC Groningen - Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin, moet gewoon een 0-3 overwinning zijn voor Ajax.

14 mei 2023 om 20:20

Onzin. Competitievervalsing. En dan heeft het publiek veel te veel invloed op de uitslag.

14 mei 2023 om 20:25

Dit is gewoon met voorbedachte rade. Is wat anders als een verdwaald bekertje.

14 mei 2023 om 21:01

Tsja en wat nou als ik bij Ajax met een paar maten een kaartje haal op de thuistribune, puur om die wedstrijd te verzieken?

Moet er dan eerst een onderzoek plaatsvinden om te zien dat wij voor PSV zijn? Of is het dan gewoon 0-3 voor de tegenstander van de dag?

14 mei 2023 om 21:24

Dat klinkt wel heel kort door de bocht zo he. Als jij uberhaupt al losse verkoopkaarten voor een vergelijkbaar vak gaat vinden (harde kern groningen - laten we zeggen F-side ajax dan) dan moet je ook nog even aan je eigen veiligheid denken.

Vanaf een paar rijen in de 2e ring en alles aan de westelijke kant mag je ook nog flink je best doen qua gooien, want dat haal je niet zomaar aangezien je niet aan het veld zit, want daar zit een behoorlijk stuk gracht, ondertribune en/of de gehandicaptenvak nog voor.

En in de andere vakken die wel aan het veld zitten ga jij niet zonder gepakt te worden het stadion uit komen. Gaat behoorlijk opvallen als er een handjevol mensen opeens in een ouder-kind vak, tussen de seizoenskaarthouders (al schier onmogelijk) of bijvoorbeeld tussen de bedrijfsuitjes mensen van de hoofdtribune een stel rookbommen gaat afsteken.

14 mei 2023 om 21:47

Aan de andere kant moet die verantwoordelijkheid dan bij de clubs liggen. Sabotage is natuurlijk een optie maar als je al Eredivisie gewoon budget vrij maakt voor camera toezicht, betere entree controllen en kaart verkoop via registratie methode en daar ook op controleert - dan weet je toch welke supporter een beker gooit en dingen roept of iets afsteekt?

Daar zullen de eerste paar keer harde resultaten vallen - nu ook met die gek die het veld betrad maar die filter je over een seizoen er wel uit. Dat clubs bij dit soort gedrag een 3-0 reguliere verlies krijgen zal in het begin hard zijn maar op een gegeven moment komen de rotzakken gewoon niet meer binnen door de maatregelen en worden door hun omgeving gewoon aangepakt.

Nu is de reizende club de pineut omdat ze bij de thuisploeg de boel niet op orde hebben (vuurwerk etc)

14 mei 2023 om 20:22

En nec moest wel op en neer, ben het wel met je eens maar dat is natuurlijk niet eerlijk

14 mei 2023 om 20:26

Dit is van te voren allemaal al bekend gemaakt. Een Groningen had ook netten kunnen ophangen maar zijn wat dat betreft nalatig geweest.

14 mei 2023 om 20:33

Gewoon uitspelen in Amsterdam... Laat die Groningers maar op en neer komen...

14 mei 2023 om 20:56

Helaas werken de regels niet zo Tygo. De tegenstander nu zomaar 3 punten toekennen zou een vrijbrief geven aan supporters die expres in het vak van de tegenstander de wedstrijd gaan saboteren. Stel je voor dat een vermomde Ajax supporter vanmiddag de wedstrijd had laten stilleggen. Dan had hij op die manier mooi zijn eigen club aan 3 punten kunnen helpen

14 mei 2023 om 21:05

Jaja, die hypothese is nu wel tot in den treure herhaald. Als dat zo is heb je inderdaad een compleet andere situatie. In dit geval gaat het over een van te voren bekend gemaakte actie van een gedeelte van de harde kern van Groningen. Niet over wat Heerenveen supporters die undercover tussen de harde kern van hun grootste rivalen gaan zitten om vervolgens fe wedstrijd te verstieren.

14 mei 2023 om 21:14

Tenzij dit bekokstoofd is door de undercover Heerenveen supporters. Mind blown 😝

14 mei 2023 om 21:39

Ssst Tukkertje. Natuurlijk spannen we met alle clubs samen om Ajax te pesten

14 mei 2023 om 21:08

0-3 had ik.als ajax zijnde niet gewild. Wellicht maak je er 4 of 5. Doelsaldo kan in dat opzicht best belangrijk zijn. Hoewel ik er ook van zal genieten als ajax ze as dinsdag met een nulletje of 10 afdraagt in een leeg stadion

14 mei 2023 om 23:20

Ik denk dat we als Ajax zijnde er fit seizoen niet zomaar van uit kunnen gaan dat we 4 of 5 keer scoren. Dat gezegd hebbende zou ik een 0-3 als straf ook niet willen, dan is het hek van de dam en zitten er komend seizoen in elk stadion de boel te verzieken.

14 mei 2023 om 22:10

Dan kan ook jullie concurenten overkomen bv psv die volgendeweek bv uitspeelt en het thuispubliek de wedstrijd laat staken dan krijg ook psv een 0-3 overwinning .dan kan Ajax hier niks van zeggen

14 mei 2023 om 23:12

Gebasseerd op welke regel?
Gratis punten zijn nog nooit gegeven in deze.

16 mei 2023 om 08:44

Dat zou alleen kunnen als er geen belangen meer zijn. In dit geval gaat het voor ajax nog om plek 2,3 of 4 en zou competitie vervalsing zijn.

Lekkere competitievervalsing. Minder voorbereidingstijd voor Utrecht komende zondag en 2x reizen binnen een paar dagen. Nu kan je zeggen: ja, het is Ajax, deal with it, maar in een seizoen waarin alles tegenzit kan dit gewoon een verschil maken. Lekker hoor Groningen-fans.

14 mei 2023 om 20:28

Ik ben het hier als Feyenoorder helemaal mee eens. Ajax wordt hier onredelijk hard gestraft voor iets waar ze niks aan kunnen doen. Ik snap niet dat de wedstrijd niet ergens anders op neutraal terrein kan worden uitgespeeld.

14 mei 2023 om 20:33

Overmacht, niks aan te doen. Zo simpel is het, zoek er gewoon verder niks achter. Dit gaat niet over ons, ook al zijn we de dupe. Iedere tegenstander na die degradatie vorige week zou vandaag voor niks naar de Euroborg zijn gekomen. Helaas hadden we pech, het was volgens het speelschema onze beurt.

Afgezien van het betreffende gedeelte daar op de tribunne die het allemaal prachtig vonden had de rest er vooral de pest in was mijn indruk. Maar ja, de rest van het stadion is geen FC Groningen supporter, dat is exclusief voorbehouden aan lui met bivakmutsen die vinden dat de club vanwege hun statement niet mag voetballen.

14 mei 2023 om 20:42

Oh noem je het bewust saboteren van wedstrijden tegenwoordig overmacht?

14 mei 2023 om 20:50

Het bewust saboteren van een wedstrijd door supporters is voor de spelers en clubs wel degelijk overmacht ja.

14 mei 2023 om 20:55

Vanuit (ajax) perspectief is het toch overmacht? Wat kan Ajax er aan doen zoiets te verhinderen. Hoewel het nadelig is voor Ajax deze hele situatie hadden we niks kunnen doen dit te voorkomen.

En de vraag is of Groningen er echt heel veel meer aan kon doen dat er werd gestaakt. Er zijn deze speelronde 8 duels (tijdelijk) gestaakt, wat aangeeft dat je in principe aan 1 of 2 kwaadwillende mensen genoeg hebt met de huidige regels. Je kan ze van alles verwijten over de hoeveelheid vuurwerk, dat het vak niet werd leeggeruimd, maar de aflasting zelf was bijna niet te voorkomen geweest.

14 mei 2023 om 21:00

Tyuin hoe is dit voor Groningen overmacht? Ik krijg m’n flesje water niet eens mee de Arena in, deze gasten krijgen hele vuurwerkbommen mee.. en het is niet de eerste keer dat er gezeik komt vanuit dit vak. Dit is alle behalve overmacht vanuit Groningen gezien, hopelijk wordt de club hard gestraft.

14 mei 2023 om 21:01

Groningen had absoluut meer kunnen doen. Het is de supporters namelijk ten eerste gelukt om al dat vuurwerk mee naar binnen te krijgen, en ten tweede om het op het veld te krijgen, terwijl de club zelf al wist dat iets dergelijks ging gebeuren. Dan ga je als club ten eerste iedereen uit het probleemvak bij de ingang wat intensiever dan normaal fouilleren, en hang je ten tweede gewoon netten op zodat het iig niet op het veld kan komen. Vind het heel kwalijk dat Groningen zo weinig heeft gedaan om het te voorkomen, terwijl de oplossingen best voor handen waren. Nu kunnen ze het lekker makkelijk afschuiven op die imbecielen, en zij hebben ook zeker primair de schuld, maar de club Groningen had en moest hier ook zeker meer hebben gedaan.

14 mei 2023 om 21:06

Maar Skes14, jij stopt je flesje water ook niet in je kont. Dat hebben ze in Groningen wel voor hun vuurwerk over. Beste opsporingsmiddel is bij elke supporter een vuurtje bij de anus houden, wie dan naar binnen komt is welkom. Sorry het wordt een beetje plastisch.

14 mei 2023 om 21:07

@spursfan96 - Maar even je eigen inschatting, denk je dat het genoeg was geweest om te voorkomen dat er vandaag was gestaakt? Twee keer iets op het veld gooien is al genoeg om de boel defintief te staken. En achter die goal zat toch een behoorlijke groep die het een fantastisch idee vond om vandaag de boel te saboteren.

Dat Groningen tekort is geschoten mag je wat mij betreft zeggen, maar met zoveel mensen die van plan waren dit te verstoren denk ik dat ze linksom of rechtsom daar toch wel in zouden slagen.

14 mei 2023 om 21:08

@skes14

Ik doel ook meer op Ajax, maar ook Groningen wil dit niet lijkt me? En doe nou niet alsof ze in de Arena X-ray's gebruiken als Schiphol. Ook daar gaan kilo's door de neus op de F-side.... Groningen hád meer kunnen doen ja, maar op grond waarvan? Was dit een extra beladen pot dan? Dit "gebeurd" nou eenmaal nog even, prima dat er dan zo wordt ingegrepen. Het is toch ook van de zotte dat we 3x zo hard moeten controleren? Je komt gewoon normaal naar een stadion, punt uit.

14 mei 2023 om 21:11

@spursfan,

Je brengt het allemaal vrij simpel: je doet ff dit of dat en opgelost. Hadden er netten gehangen was dat het onderwerp van gesprek, ze vertrouwen ook niemand zeg! Dit is gewoon het gevolg van een paar idioten die dachten er wel weer even mee weg te komen. Helaas, dat doen we niet meer.

14 mei 2023 om 21:23

@LeidseHood, dat weet jij helemaal niet maar nee, dat klopt, maar toch heb ik nooit het idee dat er echt goed gecontroleerd wordt. Zo een spandoek die die gozer vast heeft zat ook niet in z’n kont. Hoop ik..

@tyuin, over dat laatste zijn we het zeker eens.

14 mei 2023 om 20:33

Toen NEC de dupe was viel het allemaal wel mee met dat heen en weer reizen.. Volgensmij had NEC zelfs nog een kortere voorbereiding op de volgende wedstrijd.

14 mei 2023 om 20:53

Jasper ligt er nog wakker van.

14 mei 2023 om 22:03

Dat viel destijds ook niet mee, en NEC heet ook voorgesteld om in een lege Goffert de wedstrijd uit te spelen. En dat lijkt me voor volgend seizoen ook een prima regel. Als een club zijn eigen publiek niet in toom kan houden, dan moeten ze hun thuiswedstrijd maar elders uitspelen. De uitspelende club wordt nu veel te veel benadeeld.

14 mei 2023 om 20:33

Competitievervalsing? Minder voorbereidingstijd? Ga toch weg, ze spelen dinsdag en dan zondag pas weer. Als je dat niet kan als ploeg, dan verdien je echt niets hoor.

14 mei 2023 om 20:38

Champions league is ook competitie vervalsing dan... beter niet meer aan meedoen he

14 mei 2023 om 20:40

In de Champions League kan je je erop voorbereiden. En IkWeetAlles: Ajax verdient dit seizoen ook helemaal niks. Maar dit soort duels hebben invloed op komend seizoen en is het gewoon gek dat spelers dan door wangedrag van supporters benadeeld worden.

14 mei 2023 om 20:52

Ik lees anders nergens dat Ajax nu loopt te zeuren? Althans niet de club, enkel wat VZ supporters. Ze komen gewoon met 3 opties die facilitair beter uitkomen, vrij logisch lijkt me? Helaas wordt dat afgewezen en speel je er dinsdag weer. Niet ideaal, maar ze zullen er niet wakker van liggen. Met name balen voor uitfans die voor niks zijn gekomen.

14 mei 2023 om 20:41

Nou nou, even 1,5 uur (2x) in een bus zitten op dinsdag. Het is wat. Pittig hoor.En dan ‘slechts’ 5 dagen om daar van te herstellen.Ik rij ook voor mijn werk vanuit Utrecht naar Groningen 3x per week.

14 mei 2023 om 20:45

Om nog maar te zwijgen over het feit dat door deze actie er in een leeg stadion gespeeld moet worden, dus ook zonder Ajax fans. De fans die er, in dit geval, niks mee te maken hebben gehad.

Maar ach, dan moet die gifbeker ook nog helemaal leeg ook kennelijk. Je zult zien dat het reeds gedegradeerde Groningen dan in een leeg stadion ook nog met een goedkope 1-0 de 3 punten meeneemt tegen Ajax.

14 mei 2023 om 20:55

Tja, dan moeten mensen maar eens normaal gaan doen. Prima oplossing dit. Gewoon keihard afkappen die handel en dealen met het geneuzel eromheen. Duurt even, maar dan heb je ook wat. Niks aan de hand. Gewoon jammer en debiel van een paar leeghoofden daar. Ajax fans en groningen fans uit andere vakken compenseren, dinsdag uitspelen en lekker verder gaan met ons leven en de competitie.

14 mei 2023 om 21:06

Dat zou heel mooi zijn.......

14 mei 2023 om 20:51

Eens, maar wat is het alternatief?

3 punten voor Ajax is weer niet eerlijk richting AZ

14 mei 2023 om 21:00

De uitfans vandaag in het stadion laten en de thuisfans eruit en dan hadden ze vandaag verder moeten spelen. Leek me een prima oplossing.

14 mei 2023 om 21:20

@formus: 90% van het thuispubliek was niet het probleem. Nu al had je huilende kinderen omdat de wedstrijd gestaakt werd, zonder dat ze daar schuld aan hadden. Hoe wil je aan die kinderen uitleggen dat de wedstrijd wel doorgaat, maar dat ze er niet meer bij mogen zijn, zonder dat ze schuldig zijn?

14 mei 2023 om 20:55

Misschien moet de KNVB hier komende zomer maar eens goed over na denken. Wanneer een wedstrijd door toedoen van de thuissupporters wordt gestaakt moet de wedstrijd misschien wel gewoon in het stadion van de uitploeg uitgespeeld worden, uiteraard zonder publiek. Groningen ligt niet om de hoek van Amsterdam en Nijmegen. Gaat Groningen als club opdraaien voor de extra kosten die deze 2 clubs moeten maken?

14 mei 2023 om 20:58

Denk niet dat de politie of autoriteiten daar op zitten te wachten. Terecht ook. Bij dit soort acties gewoon uitspelen zonder publiek en de thuisclub een wedstrijd zonder publiek + nog een zonder publiek tegen de uitclub het jaar erop. Kappen met die idioten.

14 mei 2023 om 21:18

Hoeveel politie is er nodig bij een wedstrijd zonder publiek?? De uitspelende club wordt gewoon veel te veel benadeeld door dit soort acties.

15 mei 2023 om 10:01

Als Groningen Fan ben ik goed ziek van wat er gebeurd bij mijn club, waar een stel doorgedraaide gekken nu blijkbaar kan bepalen of er wel of niet gespeeld wordt, omdat ze het zgn. zo goed voor hebben met de club. Het enige wat die gasten doen is de club nog verder de afgrond in helpen.

Wat er gebeurd doet pijn, heel veel pijn, ik ben er echt goed ziek van.

3 prima oplossingen, nu kunnen ze dinsdag weer op en neer. Ongekend, lekker meedenkend...

14 mei 2023 om 20:50

Het Groningenvak wat de wedstrijd gestaakt wilde, was gewoon weggegaan als de wedstrijd zonder ze was doorgegaan? Dat blijft allemaal om het stadion hangen en daar zal de mankracht niet voor geweest zijn. Veiligheid gaat boven het ongemak om een tijdje in een bus zitten, over meedenkend gesproken...

14 mei 2023 om 21:02

Nou, ze kunnen vrij snel ME tevoorschijn toveren als Ajax ergens speelt, dus dat was hier ook wel gelukt denk ik 😉

14 mei 2023 om 21:02

Dan had je ook meteen je excuus gehad om die groep even door de ME helemaal bont en blauw te laten slaan. Ik zie alleen maar voordelen..

Toch gek dat je inderdaad de wedstrijd niet gewoon op dezelfde dag kunt uitspelen. En zouden ze de wedstrijd niet gewoon moeten uitspelen met alleen kinderen op de tribune. Heb die ook een uitje.

14 mei 2023 om 20:24

Kijk voor de grap een Ajax - AZ van destijds terug waar ze dat hebben gedaan. De herrie van al die krijsende kinderen is nog erger dan die vuvuzela's waardoor alle beelden van het WK2010 tot het einde der tijden onbruikbaar zijn.

14 mei 2023 om 23:23

Dat was werkelijk waar verschrikkelijk! Maar... het had ergens ook wel zijn charme.

Gewoon naar Engelse voetbalwet, de aanstichters heb je niet met deze Nederlandse maatregel. Tienduizenden mensen worden naar huis gestuurd, en de aanstichters lachen erom.. Andere Europese landen ook trouwens. Wat een armoe!

14 mei 2023 om 21:22

Andere Europese landen lachen hierom? Welke wereld leven sommige mensen in? De gemiddelde Oostenrijker, Zwitser of Italiaan (om maar wat te noemen) zal hier geeneens hoogte van krijgen. Laat staan dat ze er om zouden lachen. En dan hebben ze in Italië zelf supportersgroepen de de spelers ff vertellen hoe ruk ze zijn. Nee joh, die lachen wel om een handvol rookbommen in Groningen.

14 mei 2023 om 21:26

Precies, maar de Nederlandse overheid kijkt er al jaren van weg en roept op om de raddraaiers aan te spreken op hun gedrag. We zien wekelijks wat het oplevert wanneer goedwillende burgers een corrigerend gesprek aangaan.
Een voetbalwet en bij wangedrag forse straffen in het vooruitzicht stellen zou wellicht helpen. Maar helaas is het gedrag van onze regering en vele Kamerleden al van een bedroevend gehalte en een slecht voorbeeld van hoe het zou moeten. Daar hoeven we de komende tijd dus niet al te veel van te verwachten.

14 mei 2023 om 21:36

De voetbalwet waar iedereen om schreeuwt is in Nederland (momenteel) niet haalbaar. Alleen al het woord capaciteit is een flinke sta-in-de-weg. Utopische leuzen, woorden verdraaien/ronduit verzinnen, onhaalbare ‘oplossingen’ en zagen aan de poten van ‘het gezag’. We zien het steeds meer.

14 mei 2023 om 21:47

Dus komt Nederland maar dit gedrocht op de proppen?! Kinderen en hele gezinnen naar huis sturen? Als de Engelse voetbalwet aanslaat is er juist minder politie inzet nodig

14 mei 2023 om 22:00

Engelse voetbalwet is ook verplicht zitten op je vaste plaats gedurende de wedstrijd. Engelse voetbalwet is ook een alcoholverbod. Engelse voetbalwet is ook een gigantische hoeveelheid aan cameratoezicht. Daarnaast is het ook verplicht een (half)uur langer wachten in de uitvakken, voordat je het stadion uit mag. Daar hoor je niemand over.

14 mei 2023 om 22:09

prima toch? beter dan dit gedoe.

Bij misdragingen van de thuisfans dient de thuiswedstrijd te vervallen aan de andere partij. Eerst moest NEC al twee keer in een paar dagen dat pokkeneind heen en weer rijden, en nu is Ajax de pineut.

Groningen heeft hun zaken niet op orde. Laat hun maar heen en weer rijden..

Wat een onzin zeg. Een stel idioten uit Groningen verpesten het voor een heel stadion en ze op deze manier ook nog hun zin geven. Wachten tot het stadion leeg was, is naar mijn mening de beste oplossing. Daarnaast heb je ook nog het beeld met huilende kinderen die voor het eerst naar een wedstrijd gaan. Gun die op z'n minst nog een wedstrijd en vul een vak met kinderen. En laat het vak waar altijd de problemen vandaan komen, een paar wedstrijden dicht. De rest moet geen slachtoffer zijn van deze imbecielen

om 15:00 uur dan moet ik werken weer een wedstrijd waar ik voor jan lul espn heb.
Waarom dan niet gewoon in de avond zodat iedereen kan kijken op tv

Op zo'n moment heb je het als club helaas niet meer in de hand. Het liefst was de wedstrijd zo snel mogelijk afgerond, maar ik snap dat in zo'n geval de eisen van de lokale driehoek bepalend zijn. Helaas dus dinsdag.

Ik moet zeggen, ik had niet verwacht dat het zo frusterend zou zijn zo'n gestaakte wedstrijd. Eigenlijk hebben we al geen zin meer in het seizoen, maar dan ga je er zondag toch voor zitten en dan duurt het uiteindelijk nog geen 10 minuten en mag ik er ergens op een dinsdagmiddag maar weer voor gaan zitten. En dan ben ik als Ajacied in deze kwestie een TV kijker, voor de meegereisde supporters en alle Groningen fans is het helemaal frusterend.

Die beelden van die teleurgestelde kinderen waren eigenlijk het beeld van deze gestaakte wedstrijd. Dit is wat je dus je eigen mede supporters aandoet omdat je jezelf zo vreselijk belangrijk vindt. Maar goed, het is wat het is. Op naar dinsdag.

14 mei 2023 om 20:33

Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken. Maar hier was toch geen frustratie. Na vijf minuten was het al duidelijk waar de Groningers op uit waren, en was er vooral berusting en acceptatie.

Natuurlijk vervelend voor de mensen die er heen zijn gereisd, met name die families. Maar hier thuis ben ik er niet rouwig om, wedstrijden van ons aller Ajax zijn dit seizoen toch al niet bepaald een feest..

14 mei 2023 om 20:39

Dat laatste onderschrijf ik absoluut, misschien is het ook meer van ''hoe eerder de wedstrijden erop zitten, hoe eerder dit waardeloze seizoen erop zit''. Gevoelsmatig duurt het zo juist alleen maar langer.

Allemaal redelijke voorstellen van Ajax. Gek dat hier geen gehoor aan wordt gegeven. Alhoewel het ontruim,en wel lastig was geweest. Waren de andere 2 zeker makkelijk mogelijk.

Ik vind eigenlijk alle oplossingen van Ajax wel goed. Al zou het ontruimen van dat ene vak ook geen makkie zijn geworden. Maar waarom had Ajax de wedstrijd vanavond om 8 uur niet uit kunnen spelen? De lokale 3-hoek heeft makkelijk lullen, boeiend dat dit vervelend is voor Ajax (en eerder ook al Nec). Maar wellicht hadden ze misschien beter voor de wedstrijd hun best kunnen doen. Het was immers al aangekondigd op internet.

En waarom om 3 uur? De enige die de wedstrijd op tv kunnen zien zijn waarschijnlijk de eencellige die de wedstrijd verpest hebben. Want kan me niet voorstellen dat ze iets kunnen?

Moet gewoon helemaal niet meer uitgespeeld worden en reglementaire 0-3 nederlaag zijn !!

Schandalige beslissing van de KNVB. Groningen is al gedegradeerd. Gewoon een reglementaire 0-3 voor Ajax zou de enige logische beslissing zijn. Die zogenaamde supporters van Groningen hebben vooraf aangekondigd dit/iets te zullen doen. Door dat stel malloten heeft Ajax minder tijd en minder de mogelijkheid zich voor te bereiden op de altijd lastige tegenstander Utrecht. Waanzin. Die belangen liggen veel hoger dan die van het gedegradeerde Groningen. Maar goed, het is wat het is. En anti-Ajax supporters zullen wel weer los gaan. Succes er mee. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als dat stel idioten die vandaag stennis schopten voorafgaand aan de return voor problemen gaan zorgen. De bus tegenhouden ofzo. Weer uitstellen? Wat een onzin.

14 mei 2023 om 20:56

Op basis van welke regel is dit ver beste beslissing?

14 mei 2023 om 21:26

Op basis van de regel “Als ik de handjes voor mijn ogen doe, zien jullie mij niet”.

14 mei 2023 om 21:11

Dat is onmogelijk zo'n 0-3 overwinning. Puur door doelsaldo enz. Gewoon logisch om geen reglementaire 0-3 te kiezen.

15 mei 2023 om 07:39

@drl80 wees maar blij dan dat Ajax niet meer actief is in een europees toernooi, anders hadden ze misschien op woensdag of donderdag moeten spelen, en hadden ze nog minder tijd om zich voor te bereiden op het altijd lastige Utrecht.
een reglementaire 0-3 is niet te doen, dat is competitie vervalsing, dit is de beste oplossing voor nu.

Zo wilt KNVB even laten zien dat ze niet altijd alleen in voordeel van Ajax kiezen toch, man man man hahahaha

Op deze manier is er dus echt helemaal niks wat ik aan Groningen ga missen in de Eredivisie.

Vanavond de wedstrijd uitspelen was zo veel makkelijker geweest. En ook eerlijker. Je verplicht je hele competitie allemaal tegelijk te spelen omdat dat sportiever zou zijn, dan heb je als club die voor een top 3 plek speelt last van een éénceller die door Gronings falen de wedstrijd kan ontsieren last in je voorbereiding op een wedstrijd tegen een ploeg waar je het traditioneel lastig hebt. En waarom? Omdat Henk-Jan de politieman per se om half 7 bij z'n Klara aan het avondeten moet zitten.

Get your shit together Groningen. Mijn hemel wat een amateurs.

Ik begrijp dat de KNVB in verband met competitievervalsing Ajax niet zomaar een reglementaire overwinning kunnen toewijzen. Maar waarom wordt Groningen niet harder gestraft? na al eerdere incidenten gewoon volgend seizoen met -10 punten beginnen. Bij een volgend incident weer 10 punten er af. Kijken of die hoolies uit Foxhol, Heiligerlee en Uithuizen het nog zo mooi vinden rookpotten of het veld te lazeren of eigen spelers te molesteren.

14 mei 2023 om 21:02

Wie heb je daar mee dan? Juist, de spelers en andere fans. Dit soort collectieve straffen zie je in een oorlog

14 mei 2023 om 21:37

Volgens mij worden spelers en andere fans vooral gestraft als gevolg van falend beleid binnen hun eigen vereniging: Fc Groningen en de 'lokale driehoek' wisten allang dat er dingen stonden te gebeuren.....wie weet had dit nog veel slechter kunnen aflopen voor goedwillende supporters en spelers.
En de met puntenaftrek juist ten onrechte gestrafte zwijgende meerderheid zal dan zijn mond een keer moeten opentrekken richting directie.

Groningen hopelijk een jaar of 10 in de kelderdivisie, helemaal prima 👍

Een typische KNVB oplossing, namelijk de slechtste optie die ze konden bedenken. De oplossingen van Ajax waren allemaal beter. Had vandaag dan lekker een paar kinderen toegelaten als het een risicowedstrijd was.

14 mei 2023 om 21:32

Eens met je dat het de slechtste oplossing is voor Ajax. Dit is echter niet de knvb te verwijten maar de Groningse veiligheidsdriehoek. Had persoonlijk op maandag de wedstrijd uitgespeeld en Ajax laten overnachten.

14 mei 2023 om 21:43

Moet je weer hopen dat ze geen gekke dingen doen bij het hotel (vuurwerk, non-stop geluidsoverlast, bus in de fik, om maar wat voorvallen van het verleden op te rakelen).

14 mei 2023 om 22:06

Ik denk dat dat nu niet zo snel zou gebeuren, omdat de acties niet tegen Ajax waren, maar tegen het bestuur en het doel was gewoon om de wedstrijd te staken.

Bovendien hoef je niet bekend te maken waar Ajax naar toe gaat he, en die zullen ook geen hotel in het centrum van Groningen kiezen en de bus pontificaal voor de deur laten parkeren.

Dit was allemaal niet gebeurd als de club in rustig vaarwater had gezeten natuurlijk. Ik had het wel verwacht. Ik wist al maanden dat de club zou degraderen en hoopte eigenlijk snel dat het officieel zou gaan worden zodat de club kan wederopbouwen. Maar had wel verwacht dat bepaalde lieden dit alsnog aangrijpen om rotzooi te gaan trappen in de resterende thuisduels.

Ik verwacht nog wel meer incidenten.

Ik denk dat de de stelling van KNVB om dinsdag te spelen conform beleid is. Als dat zo is, kan je lullen als brugman, maar dan wijzigt er bij de KNVB niks. Ik vind juist het verzoek voor morgenvroeg heel plausibel. Ik kan mij er niks bij voorstellen wat voor veiligheidsrisico’s er zijn met morgenvroeg. Vooral doel ik dan op d hogere risico’s dan dinsdag 15:00 uur.

Eerst zak fc Groningen compleet door het ijs omdat ze amper maatregelen hebben getroffen voorafgaand aan de wedstrijd en nu gooit de "lokale 3 eenheid" er nog even een schepje onkunde bovenop. Het beetje medelijden dat ik voor vanmiddag nog had voor die club is na deze acties van vandaag compleet verdampt. En dat ligt meer aan de instanties dan aan dat tuig achter het doel want daar heeft bijna elke club wel last van helaas. Wat laat de "trots van het noorden" zich hier van haar slechtste kant zien zeg, zowel club als instanties.

Enige oplossing zou zijn per op t veld eindigende rook pot of wat dan al een rechtmatig doelpunt tegen.dan is get heel snel afgelopen. Het publiek haalt dan de rotte appels er uit.

14 mei 2023 om 21:15

Dat is competitie vervalsing. Plus zo kan ik in het uitvak gaan zitten en vuurwerk op veld gooien zo dat mijn club een goal mee krijgt.

15 mei 2023 om 01:53

Kan je doen, maar overleef je dan de wedstrijd als je dat doet?

Gewoon in de arena zonder publiek, schandalig dat de benadeelde club bestraft wordt door 2x naar Groningen moeten reizen

Zo is KNVB altijd, gewoon de restant van de wedstrijd uitspelen. Maar goed, ik hou ook mijn hart vast voor laatste 2 competitierondes, waar ook een wedstrijd tijdelijk of definitief gestaakt worden wegens onregelmatigheden zoals vuurwerk gooien of een veldbestormer.

Het moet toch mogelijk zijn om zo een vak waar de ellende vandaan komt te ontruimen .. en daarna wedstrijd uitspelen.. wat is de straf trouwens die fc groningen kan krijgen voor deze ellende

14 mei 2023 om 21:47

Fouilleren helpt toch niet meteen? Verreweg de meeste zooi (zo niet alle) ligt van tevoren al in het stadion verstopt.

14 mei 2023 om 22:09

Volgens die algemeen directeur hebben vuurwerkhonden het stadion voor de wedstrijd afgespeurd en niets gevonden. En wanneer, hoe en waar zouden ze dit dan precies in het stadion moeten verstoppen?

15 mei 2023 om 06:21

Wanneer en hoe is niet zo moeilijk. Er worden vaak genoeg materialen het stadion in gebracht voor de wedstrijden (bijvoorbeeld fakkels, spandoeken etc.). Waar vind ik een vreemde vraag. Ik ken echt niet alle hoekjes van het stadion van elke club. Maar het ligt vaker dan je denkt zo goed als open in het zicht 😉

Slappe houding van de KNVB. Onmogelijk tijdstip zo op een dinsdagmiddag. Waarom moet Ajax en haar supporters gestraft worden? FC Groningen mag van mij lekker in zijn eigen sop gaar koken. Ik wens ze een lang verblijf in de KKD toe. Kansloze supporters die de boel op stelten mogen blijven zetten door een kansloos bestuur. De KNVB hoeft in ieder geval niet meer te roepen dat het voetbal voor de supporters is. Dat is het dus niet. Man, man, man wat is dit frustrerend zeg.

14 mei 2023 om 22:14

Het tijdstip is bepaald door de lokale veiligheidsdriehoek. Ik vond alle door Ajax voorgestelde alternatieven ook beter. Ik ben dinsdagmiddag, zoals zo velen gewoon aan het werk, dus ook op tv kan ik de wedstrijd nu niet eens bekijken. Had deze wedstrijd gewoon vanavond om 8 uur uitgespeeld, zonder publiek uiteraard. Of had FC Groningen maar naar Amsterdam laten komen op maandag of dinsdagavond. Dat hadden ze ook al bij de wedstrijd tegen NEC moeten doen. Gewoon uitspelen in het stadion van de uitclub.

15 mei 2023 om 08:20

Je hebt helemaal gelijk. Het wordt natuurlijk ingegeven door de lokale veiligheidsdriehoek. De clubs hebben daar nooit een stem in. Mij als voetbalsupporter interesseert het niet wat de lokale veiligheidsdriehoek wilt. Ik wil mijn ploeg kunnen volgen als ze voetballen. Ajax heeft de luxepositie niet maar anders had ik ze graag horen zeggen, bekijk het maar met deze wedstrijd.

15 mei 2023 om 18:22

Ajax heeft volgens mij 4 of 5 voorstellen gedaan. En niet onrealistische voorstellen m.i. Deze worden allemaal aan de kant geschoven door de lokale veiligheidsdriehoek. Ik vind dat de KNVB op zo'n moment het recht moet hebben om de wedstrijd op neutraal terrein of bij de uitspelende club uit te spelen, uiteraard zonder publiek.

Ajax kan dat niet doen, maar ik voorzie nog een groter probleem. De laatste speelronde staat FC Groningen - Sparta op het programma. Ik zou niet verbaasd zijn als deze ook weer verstoort gaat worden door eencellige die de wedstrijd willen laten staken. Mocht dat gebeuren heeft de KNVB een groot probleem. Sparta speelt namelijk in de play-offs voor Europees voetbal. En deze beginnen 4 dagen na de laatste speelronde. Er is dus helemaal geen tijd om de wedstrijd FC Groningen - Sparta 2 dagen later uit te spelen.

Als ik de KNVB was zou ik FC Groningen verplichten netten op te hangen. De laatste wedstijd is thuis tegen Sparta. Grote kans dat deze ook weer vol ongeregeldheden zal zijn. Maar Sparta speelt in de play-offs om Europees voetbal. En die beginnen op de donderdag na de wedstrijd uit bij FC Groningen. Een gestaakte wedstrijd kan dan niet zomaar 2 dagen later uitgespeeld worden zonder het hele speelschema te verschuiven.

Misselijk dat Groningen zich zo onwelwillend opstelt, wat was er op tegen om morgenavond in een leeg stadion het duel uit te stellen? Wat hoop je als reeds gedegradeerde club en gemeente in hemelsnaam te bereiken door Ajax naar de dinsdagmiddag te dwingen?

Zou chique zijn om het gewoon uitgespeeld te hebben nadat de ME dat vak schoongeveegd had. Nu moeten topsporters weer reizen met minder hersteltijd. Groningen is al gedegradeerd laat ze maar na de arena komen of kom niet en geef een reglementaire overwinning weg . Het geeft de debielen die dit hebben gedaan nog een vorm van voldoening door het zo op te lossen.

Ik weet een veel betere oplossing voor in de toekomst: 1. geen uitpubliek. 2. Misd1aagt het publiek zich een rode kaart geven en dan een speler van (in alle gevallen dus de thuisvereniging ivm 1) het veld. Kunnen ze 4x stilleggen en gebeurd het daarna nog eens dan wordt een automatische 5-0 nederlaag.

15 mei 2023 om 02:21

En gebeurd het 3 maal binnen een bepaalde periode (zeg 2 jaar) dan gewoon het team uit de competitie gooien (maw automatische degradatie).

15 mei 2023 om 06:24

Ja ja, dat staat wel in verhouding ja. Ga ik met de hele buurt eens even kaarten kopen voor 5 thuiswedstrijden van AZ, Ajax, Feyenoord en PSV. Mogen wij ook weer eens dromen van titelkansen.

15 mei 2023 om 07:43

Hahaha! Lijkt me goed plan :D

15 mei 2023 om 08:35

Ik zou zeggen vooral doen. Denk jij dat je nog heel uit het stadion komt?

Echt kansloos dat deze wedstrijden nog worden uitgespeeld, je staakt of je staakt niet in dit soort situatie. Uiteindelijk leer hier niemand van en je jaagt iedereen op veel extra kosten!

Zo wordt de bezoekende party gestraft, en maakt ook nog eens extra kosten..... KNVB verzin iets anders..!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren