Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heitinga noemt voorbeeldclub: ‘Ik wil winnaars op middenveld, zij hebben dat’

Laatste update:

John Heitinga breekt iedere week weer zijn hoofd over het middenveld van Ajax. Dat vertelt de keuzeheer vrijdag op de persconferentie voorafgaand aan het duel met FC Groningen. Heitinga 'zou soms van twee spelers wel één willen maken' en kijkt met jaloezie naar clubs als Real Madrid. "Als ik daarnaar kijk...", zwijmelt hij.

Heitinga hield vlak na zijn entree vrijwel altijd vast aan dezelfde namen. Sinds hij punten begon te verliezen, voerde hij echter vooral op het middenveld steeds vaker wijzigingen door. "Het is iedere keer weer een puzzel", erkent Heitinga dan ook. "Ik zou soms wel eens willen dat je van twee spelers één kon maken. Dit elftal brengt je iedere keer weer aan het twijfelen. Op een moment had je Edson (Álvarez, red.) centraal achterin, op het andere moment had je Edson nodig op het middenveld. Iedere keer kijk je weer welk middenveld het beste past."

Met name Real Madrid dient als voorbeeld voor Heitinga. "Als je het hebt over een ideaal middenveld, kijk ik daar met heel veel plezier naar", zegt de oefenmeester. "Speel je met een enkele '6'? Een dubbele 6? Een dubbele '8'? Ik denk dat je een hele goede verdedigende middenvelder nodig hebt, een goede box-to-box middenvelder en een creatieve speler. Als ik kijk naar Real Madrid, met Valverde, Modric, Kroos en ook Camavinga: dat is wel hoe je wilt spelen. Ik wil winnaars op het middenveld, zij hebben dat."

Heitinga gebruikt Real ook als input voor komend seizoen. Hoewel zijn toekomst bij Ajax onzeker is, houdt hij zich namelijk wel bezig met de selectiesamenstelling. "Zolang ik hoofdtrainer ben zal ik me in ieder geval richten op aankomend seizoen. Zolang ik niks hoor ben ik hoofdtrainer van Ajax. En dan kijk je ook naar de compositie. Daar wordt zeker kritisch naar gekeken. Uiteindelijk ben ik ook een jongen van de club, dus als er een is die de spelers heel goed kent, dan ben ik dat", aldus Heitinga.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Real Madrid heeft inderdaad het beste middenveld van de wereld. Als Bellingham daar ook nog bij komt....

12 mei 2023 om 17:04

“Ik wil winnaars op het middenveld”… En daarom stelt hij altijd pannenkoek Taylor op… Hahaha niet serieus te nemen deze gast.

12 mei 2023 om 17:08

"Winnaars" vind ik altijd zo een stupide term om dit soort dingen te omschrijven. Alsof er ergens een voetballer loopt die er van geniet om wedstrijden te verliezen

12 mei 2023 om 17:14

Taylor was tegen AZ veel beter dan de overige middenvelders (Klaassen en Tadic) samen.
Maargoed, hij is een makkelijker slachtoffer natuurlijk.

12 mei 2023 om 17:30

Klopt, was de enige middenvelder die uitstraalde te willen winnen, maar Taylor he. Die scoort goed op VZ.

12 mei 2023 om 17:31

Dat zegt meer over de rest van het middenveld als dat het wat over Taylor zegt. Dat is pure middelmaat die normaal bij een subtopper speelt.

12 mei 2023 om 17:33

Nee, hij speelde daadwerkelijk goed. Maar steek je kop maar weer in het zand. Subtop zou mogen willen dat ze Taylor hadden.

12 mei 2023 om 17:33

@japie: Je hebt ook spelers die zich meer druk maken om hun eigen prestaties, dan om de team prestaties. Zie bijv. de interviews van de AZ spelers.

12 mei 2023 om 17:38

Ja, maar ook dat zijn gewoon winnaars hoor. Ik kan me niet voorstellen dat die hun best niet doen in een wedstrijd en vooraf hopen dat ze met een verliesbeurt van het veld afgaan

12 mei 2023 om 17:39

Japie. Een winnaar kan ook een speler zijn die altijd 100% geeft in de wedstrijd. Die op buiten het veld 100% geeft voor de sport. Dus er alles voor doet om zo fit mogelijk te zijn, om hiermee zijn team zo veel mogelijk te kunnen helpen. Je weet wel; iets wat jouw protege ihattaren allemaal niet had😉

12 mei 2023 om 17:40

Maar Ihattaren was toen hij nog serieus bezig was met zijn vak ook een winnaar. Speelde toen onder Van Bommel ook erg goed imo. Die wilde ook gewoon wedstrijden winnen. Hoe Heitinga het hier brengt lijkt het erop of hij wil zeggen dat de middenvelders van Ajax geen winnaars zijn en dat lijkt me onzin. Ze zijn kwalitatief gewoon niet zo goed, maar daar kunnen ze ook niet zo veel aan doen verder

12 mei 2023 om 18:37

Laat ik het zo zeggen: ik hoop van harte dat Ajax de komende jaren het niveau van Taylor als maatstaf neemt. Ik denk dat iedereen in Alkmaar, Eindhoven, Enschede en Rotterdam dit toejuicht.

12 mei 2023 om 19:25

Enschede? Alsof Twente concurrentie is. Taylor hoort geen dragende speler te zijn en nu wordt er verwacht dat hij het middenveld draagt. Het is gewoon een prima speler die pas 20 is en nog beter kan worden. Als er concurrentie komt voor hem is dat goed, maar hoe mensen hem wegzetten als een of andere nietsnut is lachwekkend.

12 mei 2023 om 19:58

Chad makkelijk slachtoffer? Waar heb je het over man? Zoals Derksen altijd zegt, als je een korte broek, voetbal schoenen en shirt aantrekt word je veroordeeld en beoordeeld. Hij is een speler die nergens in uitblinkt, en ons niet beter maakt. Een Alvarez levert ook weleens veel ballen in, maar hij heeft nog andere belangrijke kwaliteiten omdat op te vangen.

12 mei 2023 om 20:05

@sulejmanii, precies. En voor ons simpele Voetbalzone gebruikers is iedereen een makkelijk slachtoffer. Alsof wij ook maar ergens mee te maken hebben als we hier een berichtje typen. Trainers, die hebben te maken met afspraken, ego's etc. Voor ons is gewoon iedereen hetzelfde

12 mei 2023 om 23:37

Taylor levert helemaal niet vaak ballen in? Doet juist prima dingen met de bal, dus die vergelijking met Alvarez gaat niet op. Hij is de enige middenvelder die vaak oplossingen vooruit zoekt en die ook daadwerkelijk aankomen. Zijn techniek, behendigheid en positiespel zijn van hoog niveau. Tegen AZ liet hij zelfs zien verdedigend sterk te kunnen zijn (wat zijn zwakke punt is), is tweebenig en heeft een goed schot. Komt wel goed met hem.

Ik snap dat je niet de middenvelders van Real hebt maar met Taylor-Kudus/Berghuis-Alvarez kun je ook gewoon een prima middenveld neerzetten.
Als je Alvarez denkt achterin nodig te hebben zou je hem kunnen vervangen door Vos.

12 mei 2023 om 17:15

Taylor is de dissonant.

12 mei 2023 om 17:21

Taylor speelde eind vorig seizoen en begin dit seizoen meer dan behoorlijk. Ik denk dat in een draaiend team hij wel mee kan met de eredivisie top.

12 mei 2023 om 17:25

Wat liep het zonder Taylor lekker in de bekerfinale inderdaad.

12 mei 2023 om 17:26

Dat denk ik ook. Tegen AZ was hij een van de betere. Ik zie hem best de positie van Alvarez (definitief) overnemen als die vertrekt. Wat betreft je eerste reactie ben ik het wel met je eens dat hij een prima middenveld neer kan zetten, maar laatste tijd was er elke keer wel één die er niet bij was. En Vos wordt nu steeds vaker genoemd als talent, maar daar hebben we helaas nog niks van gezien.

12 mei 2023 om 17:32

Wat noemde je Klaassen en Grillitsch de laatste tijd dan wel niet? Of Tadic op 10 tegen AZ?

12 mei 2023 om 17:35

Aub geen Taylor op 6. Die jongen heeft minder oog voor verdedigen dan vd Beek had. Dat zegt al wat. Gelet op hoe hij naar het spel kijkt is hij eerder een 10. Vergeet echt zijn verdedigende taken uit te voeren.

12 mei 2023 om 17:39

Tegen AZ voerde hij deze wel uitstekend uit, dus dat verraste mij positief. Lijkt wel in de rol te groeien, maar vind hem het beste op 8 als verbindingsspeler.

12 mei 2023 om 18:00

Taylor heeft zeker geen top seizoen, maar voor een speler die pas zijn eerste seizoen in de basis speelt doet hij het ook niet slecht.

Het dramatische spel ligt zeker niet alleen aan hem. Dan zijn er toch een aantal sterkhouders, ervaren spelers en aankopen die het helemaal niet laten zien en daar help je een jonge speler ook niet mee.
Maar Tadic, Klaassen, Bergwijn, Wijndal, Bassey, en ook Brobbey zou ik eerder aanwijzen als spelers die niet brengen wat je mag verwachten.

Ik vind hem geen speciaal talent, maar dat een speler die zijn eerste seizoen in de basis speelt, goede, redelijke en slechte wedstrijden heeft is inherent aan het inpassen van jonge spelers alleen in een goed seizoen zouden de namen hierboven dat op moeten vangen.

Het middenveld van Madrid is magisch. Die spelen zo gemakkelijk en druk kennen ze niet. Maar modric kroos en Valverde spelen natuurlijk ook al jaren samen . Camavinga word in de toekomst de grote ster. Wat hij nu al allemaal laat zien. Klasse.. mocht alvarez vertrekken dan heeft Ajax echt een goede vervanger nodig. Die is zo belangrijk voor dit Ajax

12 mei 2023 om 18:54

Heitinga zou het presteren met real ergens rond de 6e plek te staan. Met zijn zogenaamde passing game. Daarnaast vind ik het ook erg onprofessioneel naar zijn eigen spelers. De vergelijking slaat nergens op. En die clichés met 'ik wil winnaars op het middenveld', alsof die jongens het veld op gaan met 'laat ik vandaag eens verliezen '

Als je Tadic op 10 gaat zetten is dat niet puzzelen, dan is dat aanmodderen. Middenveld met Alvarez/taylor/berghuis moet in de Eredivisie goed genoeg zijn.

12 mei 2023 om 17:38

Ik zou zelfs willen gaan voor Kudus (10) Alvarez (6) en Berghuis (8) als middenveld.

Moet kunnen in de Eredivisie.

12 mei 2023 om 17:40

Toch vind ik Berghuis geen speler die zo laag moet staan. Weet niet of ik daarin de enige ben, maar op het middenveld zie ik alleen plek voor hem als 10.

12 mei 2023 om 19:00

@MrKrillin: Kudus kan dat niet. Die laat nu juist zien dat zwervend op rechtsbuiten zijn positie is. De wisselwerking met Berghuis is daar ook goed.

12 mei 2023 om 19:29

Middenveld Alvarez, Kudus, Klaassen. Voorin Bergwijn/tadic, Brobbey en Berghuis/conceicao. Zo zou ik het eerst neerzetten. Wisselen wanneer iemand niet voldoet. En wel op tijd.

12 mei 2023 om 23:42

Klaassen? Op basis van wat? Die voldoet al tijden niet. Taylor is beter dan Klaassen, speelt ook beter dan Klaassen de laatste tijd. Vooral het verschil in handelingssnelheid is duidelijk.

13 mei 2023 om 00:01

Op basis van we hebben niet beter. Taylor? Een of twee leuke passjes, dan heb je het wel gehad. Zelfde overigens met b.v. Rensch. Tweede garnituur. Snel afscheid van nemen. Eredivisie middenmoot.

13 mei 2023 om 00:15

Die gasten zijn 20, maar jij hebt liever Klaassen die geen haar beter meer gaat worden en de laatste tijd zeer zwak is? Ja hoor. Je vond Klaassen de laatste weken echt beter dan Taylor? Zoals tegen AZ bijvoorbeeld (zelfs verdedigend deed Taylor het goed)? Rensch was wel matig. Je bent wel snel met afschrijven. Zijn te goed voor de middenmoot Eredivisie, maar geen toppers voor Ajax (nog). Klaassen wordt alleen maar minder.

Tja, Johnny, en telkens krijg je het toch weer voor elkaar om het middenveld niet juist te formeren. Dus al dat gekweel over het middenveld van de Koninklijke doet niet ter zake. En na dit seizoen bedankt voor de moeite. Meer zit er voor jou niet in. Maar Ajax kennende mag je best heel veel hoop koesteren. Want daar zijn ze sinds vorige zomer meesters in het maken van foute beslissingen. Nogmaals dankjewel, Edje....

12 mei 2023 om 18:37

Echt hè. Vind het eerder beschamend dat hij dit zegt dan dat het iets toevoegt. De man die het niet eens voor elkaar kan krijgen dat zijn team de bal fatsoenlijk 3 kan overspelen gaat het hebben over het goede middenveld van Madrid.

Blijven dromen Johnnie

Om vervolgens week in week uit met Klaassen, Taylor en Grillitsch te starten. Wie is de hele goede verdedigende middenvelder? de goede box-to-box middenvelder? en een creatieve speler?

Open deur intrappen. Het middeveld van City zal ie vast ook wel willen hebben. Het begint allemaal met de poppetjes op de juiste plek neerzetten en al daar loopt het bij Heitinga fout...

12 mei 2023 om 17:11

Waar ajax nou echt behoefte aan heeft zijn goede keeper zoals Neuer of Courtois, vaardige middenvelders zoals Xavi, Iniesta of Sneijder en sterke backs zoals Roberto Carlos en Hatem Trabelsi. Cruijff, Ronaldinho en Berry van Aerle zouden ook niet misstaan. En dan inderdaad Klaassen en Taylor opstellen.

12 mei 2023 om 17:22

Ik vind de keeperspositie wel het minste probleem bij Ajax momenteel. Pasveer heeft ook net verlengd!

13 mei 2023 om 11:44

Ik droom bijvoorbeeld ook van een Ferrari of een Porsche maar wanneer ik m'n stuur en m'n banden weer op de juiste manier zou monteren zou die ook al veel lekkerder rijden...

Dan moet je vooral doorgaan met Alvarez, Tadic en Klaasen op het middenveld posteren. Veel meer kun je niet van Real afzitten… terwijl je de opties binnen je selectie nota bene wel hebt lopen die er dichter bij zitten. Absoluut niet qua niveau, maar wel qua spel.
Kijk eens naar je rivaal. En begin eens met de juiste spelers opstellen, ipv alleen praten. Doe het dan! Geen Ajacied die het boeit indien er punten mee worden verloren als je wel het lef toont om te gaan bouwen met de juiste (jeugd)spelers

Oh sjonnie begint weer over winnaars in zijn team, daar wordt ik nu wel een beetje moe van. Je moet geen winnaars hebben, maar voetballers.. Tactisch is hij echt ondermaats, hoe kan je nou spelen met taylor, tadic en klaassen. Tegen groningen zou ik gaan voor Hato op lcv en wijndal op de back. Dan Taylor, Vos en Alvarez, op het middenveld.

Ach Sjonnie, leg de lat nou niet zo hoog met jouw niveau. Kijk gewoon naar Feyenoord; daar lukt het wel blijkbaar.

Vos - Taylor - Kudus is in potentie het beste middenveld van Ajax in mijn ogen. Tadic op 10 vind ik vaak teleurstellend, Klaassen is geen basismateriaal en Grillitsch is niet lekker teruggekomen van zijn blessure. Alvarez is momenteel achterin nodig, tenzij Hato centraal speelt en Wijndal links. Genoemde middenveld vat ook precies samen welk middenveld je wil hebben qua types.

Kijk eerst even dichter bij huis. PSV of Feyenoord hebben dat ook. Kijk vooral naar iets wat geen reëel doel is

Begint ie weer over z'n winnaars. Hij is echt de weg kwijt sinds begin maart. Daarvoor was het nog best aan te horen. Ik kan dat riedeltje over strijd en passie niet meer aanhoren, dit is Ajax, kom op man.

Dat zijn niet alleen winnaars maar hebben ook de kwaliteiten om dat te laten zien. Daarnaast heb je ook met Grillitsch, Alvarez, Taylor, Berghuis en Kudus gewoon een prima middenveld die in de Eredivisie makkelijk moet presteren. Maar ja als coach moet je natuurlijk ook gewoon een tactisch plan hebben en dat mis je ontzettend bij Heitinga. Het is alleen maar mentaliteit en werken. Voor de rest heeft die helemaal niks. Het draait gewoon op los zand bij hem...

Nou zet dan ook de spelers gewoon op de goede plek. Bassey is misschien niet materiaal voor Real Madrid, maar moet in Nl toch een simpele mandekker kunnen spelen in de ED. Timber ernaast voor het voetbal en dan kun je Alvarez gewoon op de plek zetten waar hij hoort verdedigend op het middenveld. Met Klaasen en Berghuis. Bergwijn Brobbey en Kudus prima opstelling, zeker voor de ED. Maar ik zal er wel geen kijk op hebben.

12 mei 2023 om 18:22

Als je liever Klaassen opstelt dan Taylor vind ik dat wel opvallend haha. Bassey is funest voor je opbouw. Helemaal met Klaassen en Alvarez ook in je as. En Tadic op de bank weet ik ook niet.

Een speler als Davids kunnen ze wel op het middenveld gebruiken. een speler met een drive/energie , die de aanval van de tegenstander er uit kan halen, wat met de bal kan doen en nog wat grinta mee brengt.

Ik ga het niet eens lezen. Ik wil winnaars op het middenveld en wat doe je? je haalt Alvarez weg
Ik snap dat je Taylor laat staan: hersens, maar is Berghuis een winnaar? Is Klaassen een winnaar.
Is Fitz Jim een winnaar.
Misschien wel, maar niet bij voetballen.
Heitinga houdt van Ajax zegt hij, zijn club. Leg mij dan uit
1 Waarom zocht je de media op en wilde je perse dat Ajax een keuze moest maken nadat je een paar weken hoofdtrainer was. Het was toch en is toch duidelijk. Ajax heeft je gevraagd tot aan het EIND van het seizoen. Doe je werk dan gewoon en wacht rustig af.
Ja maar dit en dat enz. Ja dat weet iedereen. Wacht en hou je mond
2. waarom wil je perse hoofdtrainer zijn, Je ziet toch zelf dat je te jong bent voor deze klus. Met jou aan het roer zal het ook volgend jaar beroerd gaan. Hou je van je club dan bedank je VOOR dat er een gesprek komt voor de boodschap.
Dan hou je van je club

Die jongens bij Real zijn los van winnaars vooral absurd goede specialisten op hun posities. Beste van het beste. Die spelen niet bij Ajax. Ajax maakt zulke spelers (incidenteel, zoals een Sneijder, Frenkie de Jong etc).

Potverdomme, dit zeggen en vinden over Real Madrid , maar dan wel telkens bij jouw eigen club met Taylor en Klaassen in de startende elf laten beginnen op het middenveld. Zo slecht! Probeer dan toch eens wat andere spelers op het middenveld. Want die heb je, maar je ziet het niet! Gevalletje gebrek aan kwaliteit en inzicht bij mister John himself.

12 mei 2023 om 23:44

Taylor speelde erg goed tegen AZ, als beloning maar op de bank? En moet zeggen dat Klaassen niet dramatisch was tegen AZ, maar de weken daarvoor wel. Als hij op de bank zit zou ik dat wel terecht vinden.

Nou Johnny begin dan is kudus op het middenveld te zetten ipv Rechts buiten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren