Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NOS moet rectificeren: Ajax heeft geen contact gezocht met Peter Bosz

Laatste update:

In tegenstelling tot wat zondagavond werd gemeld tijdens Studio Voetbal, is Peter Bosz niet benaderd door Ajax. Dat werd gerectificeerd door Jeroen Stekelenburg tijdens de NOS Voetbalpodcast. Naar verluidt kreeg de NOS het bericht over Bosz zondag binnen en werd het door presentator Sjoerd van Ramshorst openbaar gemaakt voordat er een kans was om het te checken.

"We hebben zojuist het nieuws binnen gekregen van NOS Radio dat Peter Bosz zou zijn benaderd", aldus Van Ramshorst tijdens de uitzending. "Het klinkt toch logisch?", haakte Stekelenburg daar toen op in. "Dat is toch niet zo gek? En Heitinga als assistent. Misschien kan hij nog eens terugkeren, misschien niet. Als je iets verder uitzoomt, is dit toch meer dan een desastreus seizoen voor Ajax? Kijk wat ze hebben geïnvesteerd dit seizoen, dat is ongekend."

Nu blijkt echter dat het nieuws over Bosz niet waar is. Maarten Wijffels van het Algemeen Dagblad meldde dat al en nu krabbelt ook de NOS terug. "Ik werd net gebeld door de redacteur van Studio Voetbal", laat Stekelenburg optekenen in de podcast. "Dat bericht kwam gisteren heel laat binnen, zo rond 23.00 uur. Dat is niet het moment om nog even te bellen of iets klopt, dus dat is vanmorgen nog gebeurd. Het blijkt niet te kloppen. Peter Bosz ontkent het zelf en zegt dat hij niet benaderd is door Ajax. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat gebeuren, maar het bericht van gisteren is in elk geval ontkracht."

Bosz liet eerder al in Rondo op Ziggo Sport en tijdens Studio Voetbal weten dat hij graag met Ajax zou willen praten. De oefenmeester uit Apeldoorn zwaaide tijdens het seizoen 2016/17 ook al de scepter in de Johan Cruijff ArenA en haalde toen met aantrekkelijk voetbal de finale van de Europa League. In de Eredivisie eindigde Ajax als tweede, achter Feyenoord. Bosz vertrok daarna na onenigheid met algemeen directeur Edwin van der Sar naar Borussia Dortmund.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blij met een dooie mus dus. Ik durf het bijna met zekerheid te zeggen, maar Heitinga staat volgend jaar helaas voor de groep,

1 mei 2023 om 14:37

Nou ja. Dat is wat voorbarig. Het feit dat hij niet is benaderd is betekent niet dat hij niet benaderd kan worden.

1 mei 2023 om 14:43

Het feit dat hij nog steeds niet is benaderd zegt toch eigenlijk al genoeg. Iedereen dacht dat gister de druppel zou zijn die de emmer deed overlopen, maar schijnbaar niet. En als ze Bosz na zijn sollicitatie bij Rondo in combinatie met de resultaten & het veldspel, dan zullen ze het helemaal niet meer doen.

1 mei 2023 om 15:04

Misschien is dit gerucht ook wel de wereld ingeholpen door het management van Bosz. Ideaal moment daar de supporters morren en het aanstellen van Bosz toejuichen.

1 mei 2023 om 17:47

100% komt er een andere trainer. Misschien niet Bosz. Maar ik weiger te geloven dat ze met Heitinga doorgaan.

1 mei 2023 om 15:02

Bosz is in geen enkel opzicht een vooruitgang op Heitinga.
Sterker nog met Bosz is er een grote kans, dat we met het huidige elftal nog slechter zouden presteren.
Ajax moet echt iemand van het niveau Slot halen willen ze de weg terug gaan vinden.

1 mei 2023 om 15:05

En dat baseer je waar op?

1 mei 2023 om 15:17

Bosz is in ieder opzicht een vooruitgang t.o.v. Heitinga. Bosz straalt rust uit en heeft een tactische ideologie. Zowel bij Schreuder als Heitinga viel er geen touw aan vast te knopen, vooral het druk zetten. Daar klopt niks van. Bij Bosz gaat dat wél gebeuren. Tevens heeft Bosz in zijn periode bij Ajax spelers beduidend beter gemaakt. Onana, Sanchez, de Ligt, van de Beek, de Jong, Ziyech, Dolberg, noem ze maar op. Het is op dit moment de meest veilige optie.

1 mei 2023 om 15:18

Bosz kreeg met een selectie die veel minder gekost heeft veel meer voor elkaar. Bosz heeft een visie en een duidelijk idee van hoe hij wilt dat een club speelt, bij Heitinga is hier niets van te zien. Bosz komt daarnaast ook veel beter over in de media dan John.

Ik wil niet zeggen dat Bosz de verlosser is, maar je gaat er zeker mee op vooruit.

1 mei 2023 om 15:26

Miccoli maar dan moeten we wel even een oude klassieker van een legende van stal halen. "Ik heb nog nooit een zak geld zien scoren", dat de selectie veel geld heeft gekost betekent niet dat het nu betere voetballers zijn dan Bosz tot zijn beschikking had. Voor het spel dat Bosz speelt heb je veel liever 17/18 jarige Mathijs de ligt dan Bassey, ook al kostte bassey 24 miljoen meer dan de ligt. Een verdediging met Sanchez, Timber, Bassey en Wijndal kan niet het voetbal spelen wat Bosz voor ogen heeft. Ook al hebben ze samen bijna 40 miljoen gekost.

1 mei 2023 om 15:48

@Miccoli De selectie van Bosz heeft minder gekost, maar kostprijs bepaald niet.de kwaliteit. Want in de selctie van Bosz zat meer kwaliteit dan in de huidige selectie

1 mei 2023 om 16:02

@Miccoli
De Boer is 4 keer kampioen geworden met een elftal dat veel minder kosten , moet Ajax dan maar voor de Boer weer gaan ?

1 mei 2023 om 16:14

Bosz is in geen enkel opzicht een vooruitgang zeg je. Sorry maar ik denk niet dat je veel voetbal van Ajax hebt gekeken onder Bosz want daar zaten geweldige wedstrijden tussen. Onder de wedstrijden van Heitinga heb ik mijn ogen elke keer uit moeten wassen zo slecht.

1 mei 2023 om 17:14

Denn

"bosz is in geen enkel opzicht een vooruitgang zeg je. Sorry maar ik denk niet dat je veel voetbal van Ajax hebt gekeken onder Bosz want daar zaten geweldige wedstrijden tussen."

Heb jij wel voetbal van Ajax onder Bosz gekeken? Hoeveel prijzen zijn er in de periode Bosz gepakt precies?? En tenzij er een half mirakel plaats vindt dan zal Ajax dit seizoen niet alleen zonder prijs maar zelfs zonder CL voetbal eindigen. En wellicht zelfs zonder EL voetbal (!!!).

Dus vooruitgang? Voor een topclub als Ajax zijn prijzen niet alleen verplicht, het is uiteindelijk waar het allemaal om draait.

En ik snap wel wat jij zegt. Jij doelt op de schoonheid van het spelletje. Jij bedoelt dat Ajax, hoop jij, onder Bosz (veel) aantrekkelijker zal gaan spelen dan nu het geval is (ogen uitwassen zo slecht). Omdat Ajax onder Bosz destijds blind en ondoordacht aanviel, wat soms leuke wedstrijden opleverde. Maar hierin zit een denkfout. Onder Ten Hag bijvoorbeeld speelde Ajax ook al een flink stuk minder aantrekkelijk dan onder Bosz. Logisch ook. Ten Hag wordt 'ajax Dna' toegeschreven maar hij is natuurlijk alles behalve een pure Ajax trainer. Ten Hag is een provinciaal, opgeleid en groot geworden als trainer bij PSV (in de leer van Hiddink en Rutte) en hij heeft hard gebroken met twee Ajax pijlers (ajax speelt 4-3-3 met de punt naar achteren (zoals Bosz ook speelt) én Ajax koopt pas spelers als voor die positie geen jeugdspeler ter beschikking is én die aankoop een direct inzetbare versterking is). Ten Hag bracht Ajax vooral discipline, strakke organisatie van achteren uit en liet Ajax met twee controleurs spelen en een 'nummer tien'. Dat betekende dat er veel minder spektakel en mooi spel te zien was an onder Bosz. Maar, en dat is de crux, Ten Hag haalde met zijn behoudender spel veel betere resultaten. Al was het voetbal in een heleboel wedstrijden ook nauwelijks om aan te gluren. En dan heb ik het niet over die twee unieke wedstrijden waarin Ten Hag met Ajax historie schreef, Juventus uit en Real Madrid uit (want zowel Madrid thuis als Juventus thuis verloor Ajax behoorlijk kansloos), en waarin Ajax Europa betoverde. Die wedstrijden stonden qua schoonheid op een uitzonderlijke hoogte. Maar het is echt een fabel dat Ajax onder Ten Hag het hele seizoen iedereen van de mat getikt zou hebben. Dat was gewoon niet zo. Ook onder Ten Hag heb jij zonder enige twijfel ook heel vaak je ogen uit moeten wassen. Maar, als er prijzen worden gepakt, dan maalt daar dus niemand om. Zoals ook niemand ooit nog gaat malen om het feit dat PSV gisteren de beker heeft gewonnen, maar dat het voetbal gisteren van PSV ronduit abominabel slecht was.

En dus: waarom zou Ajax vooruitgaan met een coach die kamikaze voetbal speelt?? De laatste Ajax coach met succes is een coach die met defensieve zekerheden en balans op het middenveld speelde. Dat je met deze selectie en Bosz aan het roer opeens vooruit zou gaan vind ik geen logisch verhaal eigenlijk.

1 mei 2023 om 18:22

Je weet dat je verhaal weinig steekhoudend is. Ajax speelde met de punt naar voren onder Ten Hag. Ja dat klopt. Ajax speelde met twee controleurs. Nee klopt niet. Het is op zijn maximaal een controleur en een verbindingsspeler geweest (Alvarez en Gravenberch), maar in zijn topseizoen waren het zelfs twee verbindingsspelers (de Jong en schone). En die tien in het Ten Hag systeem was juist een van de minst technische voetballers, en moesten het juist meer hebben van diepgang en positie kiezen in de 16. Nu lopen er gemiddeld 3 betonvoetballers om zogenaamd de balans te bewaken.
Met Bosz aan het roer gaat het op zekers beter, want een aantal van de basisprincipes onder Ten Hag waren er ook onder Bosz, alleen had Bosz geen oplossing/idee voor 2e fase bal verlies. Eerste fase massale druk op de bal, speel je daar onder uit dan ligt het aan de spelers individueel of er nog goed verdedigd wordt. Dat was onder Ten Hag een stuk beter. Al was de manier hoe Ajax eruit vloog tegen Spurs erg op z'n Bosz.

2 mei 2023 om 00:25

@constant kante, ik heb denk ik echt alle wedstrijd van Ajax onder Bosz gezien. Maar zo goed was het helemaal niet.
Niet voor niets werden er over een langere periode eigen spelers uitgefloten in de Arena. Halverwege zijn seizoen had Ajax, (ondanks de reputatie die zijn team nu heeft) deze eeuw maar een keer minder doelpunten gemaakt als toen, en over het hele jaar scoorde zijn elftal een minder dan het beton voetbal van de Boer. ondanks dat hij in dat jaar meer geld uit mocht geven dan de Boer in de 5 jaar daar voor (En ik weet dat geld niet alles zegt, maar met o.a. Sanchez, Ziyech en Neres zaten daar wel een paar voltreffers bij, terwijl hij ook de beschikking kreeg over een unieke groep talenten, misschien geen wereld top zoals zelf graag aan geeft, maat in eerste instantie Onana, en vervolgens Kluivert, de Jong, en de Ligt, waren wel Nederlandse top).
Ajax speelde vervolgens een korte periode heel goed, met hoge uitslagen in Nederland, maar toen was het inmiddels April, en dat is ook de periode waarin ze 2 fantastische thuiswedstrijden speelden in de EL. Je noemt hier boven 2 unieke wedstrijden van Ten Hag die mede hete hele positieve beeld wat veel mensen van Ajax hebben bepalen (ik denk zelf dat er, zeker nationaal, veel meer waren). Maar dat zelfde geld voor de wedstrijden van Bosz tegen Schalke en Lyon. Daar buiten was het seizoen helemaal niet zo goed en viel veel er minder te genieten dan onder Ten Hag, en zelfs minder dan onder de Boer het jaar er voor.

2 mei 2023 om 09:36

Ninja

"je weet dat je verhaal weinig steekhoudend is. "

Ik weet dat Ajax met de punt naar voren speelde onder Ten Hag. Jij ook. En vervolgens her bevestig je dat. Hoezo is mijn verhaal dan weinig steekhoudend precies?? Omdat jij wat googelt met termen?? Geen sterk verhaal.

"met Bosz aan het roer gaat het op zekers beter,"
"dat was onder Ten Hag een stuk beter. "

Als jij mij nog eens kunt uitleggen hoe deze dingen die tegen over elkaar staan aan elkaar te vlechten zijn, doe dan nog een poging want nu zeg je in twee zinnen iets geheel tegengestelds.

2 mei 2023 om 09:38

"@constant kante, ik heb denk ik echt alle wedstrijd van Ajax onder Bosz gezien. Maar zo goed was het helemaal niet."

Dat klopt ook, Ajax begon onder Bosz pas in maart ongeveer te lopen, voor die tijd was het allemaal ook erg matig wat ze lieten zien. Maar dát is inet mijn punt. MIjn punt is dat het, ook, onder Ten Hag heel vaak voetbal was dat pijn aan de ogen deed, zoals Denn nu zegt over het Ajax van Heitinga. Alleen Ten Hag liet Ajax twee gouden wedstrijden spelen. En dat herinneren mensen zich. Niet dat het soms ook wekenlang bijzonder matig was allemaal.

1 mei 2023 om 15:14

Nouja, het is niet Bosz of Heitinga. Zit nog een hoop daartussenin mag ik hopen

1 mei 2023 om 16:21

Prima mooi Heitinga houden ! Kan Feyenoord Bosz aantrekken bij eventueel vertrek Arne Slot !

1 mei 2023 om 16:19

"blij met een dooie mus dus."

Oh realyy De Echte Ajacied?? Dode mus? JIj dacht echt dat dit waar zou zijn ?? Je had, als echte Ajacied, toch moeten weten dat zolang Sar directeur is, Peter Bosz géén trainer van Ajax wordt? Dit gerucht was overduidelijk niet waar.

1 mei 2023 om 16:26

Ik kon me al niet voorstellen dat Vd Sar zijn misplaatste trots opzij zou zetten om de capabele Bosz weer binnen te halen

1 mei 2023 om 19:02

Het zal toch niet?! Als hij de KNVB beker had gewonnen, hadden ze hem denk ik wel een contract gegeven maar nu zal dat toch niet. Heitinga heeft niets gewonnen en haalt amper beter resultaat dan Schreuder.

1 mei 2023 om 23:39

Ik heb niet het idee dat Heitinga de oplossing is voor de huidige problemen bij Ajax. Maar Bosz is dat net zo min. Iedereen verheelijkt dat seizoen, maar lijkt vergeten dat er op een korte periode na ook heel lang heel slecht is gespeeld.
Niet voor niets werden er onder Bosz regelmatig eigen spelers uitgefloten (dat doen ze niet als het allemaal zo lekker loopt).
Het had de reputatie heel aanvallend te zijn, maar zijn elftal scoorde minder vaak dan het team van de Boer het jaar er voor, en wil is waar mocht Bosz niet de bedragen uitgeven die Schreuder er deze zomer doorheen heeft gejaagd, maar hij heeft wel in 1 jaar meer uitgegevan dan de Boer in de 4 of 5 jaar daar voor bij elkaar.
De thuis wedstrijden in de kwart en halve finale waren natuurlijk fantastisch, alleen zijn dat de wedstrijden die bij iedereen zijn blijven hangen, daar buiten was het helemaal niet zo goed (de 2 rondes daar voor tegen Kopenhagen en Legia Warsaw waaren alles behalve overtuigend bijvoorbeeld)
Nu kun je zeggen dat er een opgaande lijn in zat. maar toen het er op aan kwam gaf zijn elftal niet thuis. Van United kun je verliezen en dat neem ik ze ook niet kwalijk. Maar bijvoorbeeld excelsior uit was destijds nog slechter dan wat ze in die dramatische reeks onder Schreuder lieten zien.
Op basis van die opgaande lijn had ik destijds ook vertrouwen in het seizoen er op. Alleen heeft Bosz bij zijn clubs na Ajax niet laten zien dat hij een stijdende lijn vast kan houden. Hij is niet voor niets vervolgens overal ontslagen en dat kwam ook omdat er geen vooruitgang in het spel zat en zeker bij zijn 2 vorige clubs heeft hij er lang genoeg de kans voor gehad.

ja wat is het nou? Weer typisch de media, gewoon maar wat roepen..

1 mei 2023 om 14:54

Mee eens, enige wat ik ze wel moet nageven is, dat ze het gelijk toegeven. Dat is in andere media toch wel vaak anders haha.

1 mei 2023 om 15:38

Klopt, ze konden het niet navragen en dat is vanmorgen dus pas gebeurd. Maar breng het dan ook niet de wereld in als je het niet nagevraagd hebt, denk ik dan.

1 mei 2023 om 15:51

Eens, ze zijn tegenwoordig veel te bang om niet als eerste met het nieuws te komen.

Zou ook nergens op slaan op basis van de bekerfinale. Je weet wat je aan Heitinga hebt als het goed is, dus een evt gewonnen penaltyserie of tweede plek zouden daar niets aan moeten veranderen.

1 mei 2023 om 14:39

Dat snap ik dat jij er zo over denkt 😂 op basis van alleen de bekerfinale natuurlijk niet . Maar ondertussen natuurlijk zeker wel te beredeneren. Heitinga is inmiddels een paar weken als hoofdtrainer bezig en , los van de resultaten (al zullen die voor de beoordeling van elke coach zwaar tellen) kan je na een tijdje natuurlijk de balans op maken of je iemand moet laten zitten of niet. Dat Ajax in eerste instantie een makkelijke interne keuze doorschuift en vervolgens gedurende het jaar beoordeelt of ze voor komend seizoen iemand anders moeten benaderen is niet eens zo heel gek.

1 mei 2023 om 15:18

Ik snap dat je het zo aankijkt bij een interim, maar het slaat eigenlijk nergens op. Dat zag je ook de eerste wedstrijd, die je onverhoopt ineens gaat winnen. Al snel denkt men, Heitinga is de man voor deze klus. Ontwikkeling van het spel is in deze fase eigenlijk niet te verwachten van een trainer. Wel zie ik hem de domste beslissingen nemen tijdens de wedstrijden, daar zou hij op moeten worden beoordeeld. En dan zie je dat hij in alles tekort komt. Maar na een verloren bekerfinale snel een andere trainer benaderen, dat had nergens op geslagen. Je had gisteren zomaar kunnen winnen, maar dan was Heitinga nog steeds een pruttrainer geweest.

1 mei 2023 om 15:11

Baardgrasmus,

Niet alleen de bekerfinale, maar vooral het vertoonde spel onder Heitinga is Ajax onwaardig. Hij is op 2 februari begonnen en het spel en de resultaten zijn er niet beter op geworden. Nagenoeg alle topwedstrijden zijn verloren gegaan en veel spelers gedragen zich als hooligans op het veld. Dat kun je hem ook aanrekenen.

Schreuder werd ontslagen met als argument 'slechte resultaten en geen ontwikkeling in het spel'. Dat geldt dus ook voor Heitinga. Voeg daar aan toe dat hij soms de verkeerde spelers opstelt en te veel verandert waardoor het elftal loszand is. Hij mist de ervaring en tactisch vermogen om het tij te keren. Is er nog niet klaar voor om hoofdtrainer te worden, zeker niet bij Ajax.

Daarom onbegrijpelijk dat Ajax Bosz nog niet benaderd heeft. Hij heeft de ervaring en speelt iig aanvallend, aantrekkelijk voetbal met een visie passend bij Ajax. En maakt spelers ook zichtbaar beter. Ajax vaart op deze manier een gevaarlijke koers en dreigt alles kapot te maken wat het in 10 jaar heeft opgebouwd.

1 mei 2023 om 15:28

Hoezo ongebrijpelijk? Ajax heeft nog een ontzettend zwaar programma, als ze niet oppassen dan worden ze zelfs 4e. Midden in die strijd ga je toch niet al bekend maken dat Heitinga straks kan opstappen. Dat zal het functioneren van Heitinga niet bevorderen en ook de spelers zullen hem er niet serieuzer op nemen. Voor zover het mogelijk is voor de laatste 4 wedstrijden de optimale omgeving crëeren zolang je nog kans maakt op de 2e plek.

Vanaf 29 mei kun je gaan evalueren (en waarschijnlijk concluderen dat Heitinga te kort komt) om dan de trainer voor volgend seizoen aan te stellen.

1 mei 2023 om 15:35

Ik begrijp wat je zegt en het klinkt zeker logisch. Ik heb begrepen dat Heitinga ruim een week geleden zijn gesprek heeft gehad met Mislintat. En om alle opties open te houden, lijkt het mij slim om ook Bosz vrijblijvend achter de schermen te spreken. Alvast van gedachten wisselen en hem iig als kandidaat warm houden.

Wacht je tot eind mei dan heb je een grote kans dat Bosz geen interesse meer heeft en/of weggekaapt wordt door een andere club. En loopt Ajax weer achter de feiten aan.

1 mei 2023 om 23:44

@marc 433 op basis van wat je hier boven schrijft had Ajax ook Ten Hag na zijn eerste half jaar moeten ontrslaan.
Onder hem ging het minder dan onder zijn voorganger, werd nog kanslozer door een tactische blunder afgedroogd door PSV en er zat ook geen voortuigang in het spel.
Sterker het duurde ook na de zomer nog enige tijd voor alles echt op zijn plaats viel.

Zo veel verkeerde spelers heb ik heitinga ook nog niet op zien stellen, hij heeft vooral een hele matige selectie, die niet in balans is.

2 mei 2023 om 00:24

Ik vind het eerlijk gezegd niet met elkaar te vergelijken. Ten Hag haalde in het seizoen 2017/18 79 punten met een beter doelsaldo dan PSV (89-33) en eindigde als 2de achter Psv; 83 punten.

Hij moest het toen doen met oa Amin Younis, Justin Kluivert, Lamprou, Viergever, Benjamin van Leer, Zeefuik en Mitchel Dijks op de bank. Hij raakte ook Sanchez kwijt aan Spurs en Ajax haalde Wober en Kristensen als vervangers.

Ten Hag won toen ook 5 van de 6 toppers:
2x ruim gewonnen van Feyenoord
2x gewonnen van Az
1x ruim gewonnen van Psv
1x ruim verloren van Psv

Vergelijk het dan anders met dit seizoen. Alleen de bekerwedstrijd tegen Feyenoord werd met hangen wurgen gewonnen. De rest ging allemaal verloren, waaronder 4x tegen PSV. En met 62 punten na 30 wedstrijden gaat Ajax historisch laag eindigen.

En heeft Ajax van alle clubs de meeste internationals. Dan klopt er gewoon iets niet.

2 mei 2023 om 11:32

Ten Hag kwam, net als Heitinga nu, pas halverwege het seizoen. Die ruime overwinningen op PSV en Feyenoord kwamen dus helemaal niet op zijn conto. Eigenlijk alleen de 2-0 (niet direct ruim) tegen Feyenoord. De thuis wedstrijd tegen AZ, 1 wedstrijd voor het einde die nergens meer om ging omdat PSV al kampioen en ik meen Ajax ook al 2e was kun je daar ook bij rekenen, alleen ging die dus nergens meer over

Het lijkt nu een klein gat wat er tussen Ajax en PSV zat dat jaar, maar dan kijk je puur naar de eindstand. PSV werd 4 wedstrijden voor het einde met 12 of 13 punten voorsprong kampioen. Alleen hebben die daarna iets te lang op die platte kar gestaan en geen wedstrijd meer gewonnen.

Ajax had ook toen al de meeste internationals/ Ik zou overigens willen dat ze nu iemand als Viergever achter de hand hadden. In de basis was die selectie toch veel sterker dan de selectie nu. Tagliafico, Ziyech, Neres, De Ligt, de Jong, vd Beek, etc. En ook de bank was lang niet zo slecht, je had bijvoorbeeld ook de beschikking over Huntelaar en een jonge Mazraoui als backup van Veltman.

Dat er iets niet goed zit ben ik met je eens, alleen lag dat niet alleen aan Schreuder, en ligt het ook niet aan Heitinga nu. Kijk naar afgelopen zondag, Ajax moet het in de opbouw hebben van Alvarez, die heeft daar zeker stappen in gezet, maar was de afgelopen jaren toch de speler die moest zorgen voor de extra kracht - fysiek - balans, en niet voor het voetbal. kennelijk is de huidige selectie opbouwend nu minder dan de minste opbouwer van de afgelopen 2-3 jaar.

2 mei 2023 om 13:07

London Calling,

Ja hier heb je zeker gelijk in. Het was laat gisteren en ik was niet meer zo scherp. Ten Hag kwam in januari 2018 na het ontslag van Keizer. Ik moet mijn reactie dan ook nuanceren inderdaad.

Als ik nu beide reacties lees dan ben ik eigenlij met je eens

Alles voor de scoop en dan toch weer je keutel in moeten trekken… lekker gewerkt pik!

Ik zou ook echt niet begrijpen waarom Ajax dit zou doen. Bosz is een slechte keuze voor dit Ajax. Het is een makkelijke keuze, het is een bekende keuze, maar het zou de verkeerde zijn.

1 mei 2023 om 14:34

Dit soort oneliners betekenen compleet niks zonder enige uitleg. Als je dit typt legt dan uit waarom dit zo is, zo kunnen we wel van alles roepen hier.

1 mei 2023 om 16:26

- Hij is al eens trainer geweest bij Ajax en is toen geen kampioen geworden, in een seizoen waar hij met afstand de beste selectie had.
- Het Ajax waar hij voor werkte was toen ook enigszins in opbouw of aan het vernieuwen, in dat proces heeft hij ruzie gekregen met een hele sloot aan mensen die hoger in de hiërarchie staan dan hij. Veel van die mensen zitten er nog, dus dat zou al geen goede match zijn.
- Bosz is geen man gebleken die voor enkele jaren stabiliteit kan verzorgen, iets wat Ajax nu meer dan ooit nodig heeft van een trainer aangezien er op een aantal belangrijke posities binnen de club nieuwe mensen zitten en zij ook nog hun weg moeten vinden.
- Bosz heeft in mijn ogen nooit naar verwachting of daarboven gepresteerd bij een club.
- Bosz heeft niet het tactisch vernuft om tijdens een wedstrijd dmv wissels of een bepaalde wisseling het tij te keren.
- Bosz staart zich blind op een speelwijze die hem nog nooit iets opgeleverd heeft, als het gaat om fysieke prijzen.
- Bosz heeft nog nooit een serieuze prijs gewonnen.
- Bosz heeft vaak problemen met spelers in zijn selectie.
- Bosz heeft bepaalde spelers nodig om “zijn spel” te spelen en ik vind niet dat die nu bij Ajax in de selectie zitten.

Pick your poison.

1 mei 2023 om 14:42

Peter Bosz is een goede en ervaren trainer en daardoor per definitie een verbetering t.o.v. John Heitinga. Aardige jongen maar ik zie in hem niets van een toptrainer. Of Peter Bosz de beste keuze zou zijn weet ik ook niet. Bosz heeft ook niet veel prijzen gewonnen maar zorgt wel voor goed voetbal, hetgeen nu ver te zoeken is. Ajax is in niks een goed team. Ik weet echter niet welke alternatieven ze nog meer geïdentificeerd hebben. Bosz is echter sowieso geen slechte keuze want het zou ieg een verbetering zijn.

1 mei 2023 om 15:09

Hoezo is het een verkeerde keuze? Ajax heeft verdomme Schreuder en Heitinga gehad. Beide die helemaal niets weten hoe je fatsoenlijk voetbal moet spelen met Ajax. Bosz heeft wel een idee hoe hij dat wil doen. En dat is wat Ajax nodig heeft om meer uit deze spelersgroep te kunnen halen. Daarnaast wil Ajax per sé een Nederlandse optie dus dan is hij automatisch de beste keuze want veel is er niet.

1 mei 2023 om 15:11

Ik zie Bosz niet als de ideale kandidaat, maar met oog op wat beschikbaar en haalbaar is, kan ik er zeker mee leven. In ieder geval een flinke vooruitgang op Heitinga, die gewoon tekort komt. En past toch wel in het Ajax-plaatje, een Nederlandse trainer. Bied wat mij betreft iets meer zekerheid dan een buitenlander die geen ervaring heeft met de club/competitie, iets wat 'we' bij Ajax wel kunnen gebruiken aankomend seizoen.

Ok back to business dus in Amsterdam en doorgaan met heitinga. Jammer voor de supporters maar vd sar kan gewoon niet over z'n ego heenstappen. Bosz gaat niet meer komen ook. Het wordt 1 groot vriendenclub in Amsterdam en achter het gordijn wacht maurits Hendriks om de macht over te nemen.

1 mei 2023 om 17:22

bochherief

Yep, als je Bosz wil als trainer, dan moet je daarvoor eerst Sar wegsturen en de tent door Hendriks laten overnemen. Die zal dan namelijk als eerste Peter Bosz als trainer aanstellen.

O ik schrok al, ik dacht even dat ze probeerden goed beleid te voren maar we zitten gelukkig nog op hetzelfde niveau.

Was ook te mooi om waar te zijn. De media van tegenwoordig. Lekker iets de wereld in verspreiden zonder even te checken of het op de waarheid is gebaseerd. Lekker op de gevoelens lopen van de Ajax fans na een verloren bekerfinale. Tja dit is wel erg triest van die Sjoerd…

Had graag gezien dat er direct doorgepakt zou worden na de misère van gister, maar helaas lijkt dat dus ook niet zo te zijn. Ik mag toch hopen dat er zsm wel een signaal komt.

Die Arno Vermeulen en zijn team zijn geen knip voor de ogen waard. De totale arrogantie altijd alles denken te weten, maar fatsoenlijk hoor en wederhoor doen kunnen ze niet.

1 mei 2023 om 14:39

"Geen knip voor de neus waard" kerel. Dat krijgt nu wel een aparte lading 😉

1 mei 2023 om 14:45

Haha, goedemorgen, dat bedoelde ik natuurlijk

1 mei 2023 om 14:51

Helemaal eens! Moet je vooral eens opzoeken hoe denigrerend hij spreekt over Cor Podcast, een van de best beluisterde voetbalpodcasts in Nederland. Dat mag zich volgens Vermeulen niet meten met zijn eigen NOS Voetbalpodcast, wat wegluistert als een bitchfight van overprikkelde kleuters met het luistervermogen van een dovenschool en het ego de voetballers die ze denken te belichten. En dat Studio Voetbal is weinig beter. Want Mr Pingpong zit daar met een presentator die bij gebrek aan karakter zichzelf voortdurend in de maling laat nemen, een volgevreten voetbalromanticus die alles afkraakt dat niet linksbenig is of op 10 speelt en een rancuneuze ex-broodvoetballer die niet zonder dubbele agenda en oude vetes aan tafel kan schuiven om op belastinggeld gewoon op een neutrale manier de gebeurtenissen van dat weekend te analyseren.

Dat men Peter Bosz hier enkele weken een vrijbrief tot solliciteren gaf en hem koning te rijk veren in zijn reet staak was al schaamteloos, maar nu beweren dat hij al benaderd is en de volgende dag de keutel weer intrekken is werkelijk te genant voor woorden. Wie denken ze wel dat ze zijn? De Telegraaf of Dobbertje Duik FM, waar je alles maar kunt roepen? Hoor en wederhoor NOS!

1 mei 2023 om 14:57

Ja, dat zag ik toen live inderdaad. Vermeulen is vervolgens op zijn plek gezet, gezien Cor Podcast betere cijfers kan overleggen.

Kijk dat bedoel ik nou, meteen berichten dat Bosz benaderd is, en het bericht niet checken ! ! !Dat is olie op het vuur gooien, dus eerst het bericht checken anders niet becommentariëren tot het officieel is ! ! !

1 mei 2023 om 14:52

Waar en wanneer bedoelde je dit dan? Dit is je eerste post in het topic...

Wel of Geen Bosz, Het grootste probleem ligt in mijn ogen wat er in de tussentijd is gebeurd na het vertrek van Ten Hag en Overmars. Vergeet Schreuder en de onbekwame Heitinga.

Ik heb het idee dat Tadic en zijn zaakwaarnemer in het machtsvacuüm zijn gesprongen en de club hebben gegijzeld. Je ziet het terug in de zaakwaarnemer die bij alle onderhandelingen betrokken is geweest en bij Tadic die lichtgewichten Heitinga en Schreuder volledig overruled: hij mag altijd spelen, alles nemen, wordt nooit gewisseld, en bij slecht spel op een positie krijgt hij gewoon weer de kans op een nieuwe positie. Niet voor niets complimenteert hij ze zo openlijk in de pers. Ook zie je hem voortdurend als een generaal mensen toespreken en neerzetten terwijl hij zelf geen knikker raakt.

Ocampos die zijn waarde in Spanje en de Europa League laat zien mocht zelfs nooit spelen omdat het sentiment rondom Tadic kon veranderen.

Het opdoeken van de Tadic BV zal de eerste en misschien ook meest belangrijke klus zijn van Mislintat en hopelijk een trainer met gewicht die ook deze staatsgreep ongedaan gaat maken.

1 mei 2023 om 14:52

In elk geval een kudo voor je originele benadering van de huidige situatie. Tussen alle zichzelf herhalende lulkoek is dit wel een verfrissende complottheorie

Phew. Ik baalde echt gisteravond. Ik ben dol op het kamikaze spel van Bosz, maar dan liever bij Psv.

Voor de tegenstanders van Heitinga: jullie als Ajax fans roepen allemaal dat de selectie op dit moment bagger is. OK, laten we zeggen dat dat zo is, wie zegt dan dat Heitinga na de zomer met een sterk verbeterde selectie niet kampioen kan worden?

1 mei 2023 om 14:45

Heel simpel, bij Schreuder kwam er flink de klad in, maar die speelde met ditzelfde Ajax de eerste 2 maanden van het seizoen wel gewoon prima voetbal. Een stuk beter dan dat Heitinga tot nu toe heeft laten zien. Daar doet een nipte winst in de Kuip op een vreemde avond niks aan af. Je kunt nu toch wel zeggen dat er nog totaal geen lijn in het spel van Ajax zit? Het is gewoon los zand, en toegegeven hij is niet in de zomer begonnen met genoeg voorbereiding, maar na 3 maanden mag je toch ondertussen ook wel iets meer verwachten dan dit toch?

Hij gaat geen voorronde CL halen, en hij heeft de beker finale verloren van een matig PSV. Gewogen en te licht bevonden, dus gewoon een nieuwe trainer voor de groep stellen.

1 mei 2023 om 14:46

Omdat hij structureel de verkeerde spelers opsteld en slecht spelende spelers steeds laat staan en nooit harde keuzes maakt als hij wisselt.

1 mei 2023 om 14:50

Niemand die dat zegt, maar laat we het even omdraaien: zijn er aanwijzingen dat Heitinga instaat is met een nieuwe spelers instaat is een succesvol team te creëren? Van bijv. Peter Bosz hebben we dit al eens gezien in 2016-2017.

Ik zit niet te wachten op jaren lang aanmodderen voor we opnieuw een succesvol team hebben. Dus ben ik voorstander van mogelijke trainers die in ieder geval indicaties hebben dat ze het goed gaan doen. Garanties krijg je niet, maar Heitinga heeft uiteindelijk weinig wezenlijks gepresteerd behalve dat we plots wonnen van het rechterrijtje (terwijl Schreuder dat zelfs niet voor elkaar kreeg).

1 mei 2023 om 14:52

Heitinga gaat helemaal niks worden. Kon al niet fatsoenlijk voetbal spelen bij Jong Ajax. Heeft meer een Atletico Madrid-achtige uitspraak met alleen maar woorden over mentaliteit, doorzetten etc maar niet over het technische gedeelte, positiespel en hoe Ajax hoort te spelen. Zoals een Xavi dat ook zei toen die bij Barcelona aan kwam na Koeman. Hij moet maar eerst wat ervaring op gaan doen als assistent of laag gaan beginnen.

1 mei 2023 om 16:34

Omdat Heitinga geen visie heeft Rudeboy65. Omdat hij tactisch niets kan. Omdat Schreuder met deze selectie in het begin wel ontzetten leuk voetbal speelde. Geweldig om naar te kijken. Dan ligt het niet aan de selectie. De invloeden van de trainer. Tactisch plan, omzettingen, lijnen in het spel, vastigheden. Niets , helemaal niets van dat zit in Heitinga. Alleen trotsheid op beuken en vechten. Dat gaan we dan zien met welke selectie dan ook.

Het is de vraag in hoeverre dit te checken is. In hoeverre zal Bosz, als hij benaderd is, al toegeven dat ze in gesprek zijn ? Ik kan mij voorstellen dat als ze in gesprek zijn Ajax ook aangegeven heeft dat hij het moet ontkennen.

Wat ben je dan in hemelsnaam aan het doen als Studio Voetbal / NOS zijnde? Checkt niemand tegenwoordig nog bronnen in de journalistiek? Gewoon snel scoren en achteraf maar hopen dat je goed gegokt hebt met een zogenaamd geruchtje? Misschien in het vervolg eerst even nachecken of de informatie klopt voor je het de wereld in helpt. Wat een stelletje amateurs.

Typisch natuurlijk. Maar komt denk ik eerder omdat die presentator dat gewoon graag heeft. Lag er te dik bovenop.

Als ajax heitinga voor de groep laat staan weet je in ieder geval zeker dat je ook volgend jaar geen prijzen hebt... geen beleid is ook beleid....

1 mei 2023 om 16:31

Niet alleen geen prijzen maar ook betonvoetbal met iemand voor de groep die trots is als ze als een stel idioten op het veld staan te schoppen en zeuren. Echt een vooruitzicht waar je ontzettend verdrietig van wordt.

NL wil toch optreden tegen complottheorieen? dan is dit een uitgelezen kans

Wij willen Bosz terug, een man met ervaring, visie die past bij Ajax en die eerder een heel elftal De Boer heeft opgeruimd om een half jaar later in de EL finale te staan. Dat zijn mensen die je nodig hebt.

En als dat exit Van der Sar moet betekenen dan is dat pech voor Edwin. Zijn bemoeienis met de voetbalzaken bij Ajax heeft catastrofale gevolgen gehad.

En dat ze nog niet dezelfde avond met Bosz bellen vind ik prima, maar volgende week rond deze tijd zou dat moeten gebeuren. We moeten als club vooruit en daar heb je vakbekwame mensen voor nodig. Haal Bosz!

1 mei 2023 om 15:11

Precies, geen stagiaires als Sar en oer vervelende hockeyballen (hendriks) die zichzelf belangrijker vinden dan de club.

1 mei 2023 om 15:58

Ik zat het laatst nog eens te kijken, echt waanzinnig hoe Ajax een half jaar na Peter Bosz was veranderd qua selectie tov De Boer. En dat was nog voor het salarisplafond en met redelijk beperkte uitgaven.

Gudelj en Bazoer werd Schone en Ziyech achter Klaassen. Sterkhouders als Cillessen en Milik werden verkocht en vervangen door Onana en Dolberg uit jong Ajax. Het centrale duo werd Viergever en Sanchez ipv Riedewald en Veltman. Sinkgraven verving Dijks. Traoré verving El Ghazi.

En de ene na de andere jeugdspeler kreeg kansen. Nou scheelde het dat die lichtingen met Kluivert, Frenkie, De Ligt en Nouri ook gewoon heel goed waren.

Maar als je een elftal in een half jaar op 8 plekken kan wijzigen en de boel aan de praat weet te krijgen op een manier die bij Ajax past dan ben je de ideale man momenteel. Want ik verwacht eerlijk gezegd dat wij ook een plek of 8 moeten gaan wijzigen om een beter seizoen te krijgen.

1 mei 2023 om 19:44

Tja, het wordt een behoorlijke puzzel. Hoop als eerste een goede creatieve middenvelder. Taylor bijvoorbeeld mis je echt niet als hij er niet bij is. Een centraal duo dat kan koppen is verder ook een must. Een reserve keeper is natuurlijk ook 100% nodig.... Good luck Mislintat

2 mei 2023 om 00:04

Ik hoef Bosz helemaal niet terug (ik zie overigens ook Heitinga liever niet nu al als hoofd trainer).
Zo goed was het voetbal onder Bosz helemaal niet, niet voor niets werden er over een langere periode spelers uitgefloten in de Arena.
Dat hele elftal van de Boer wat hij heeft opgeruimd scoorde bijvoorbeeld minder vaak en haalde minder punten dan het beton voetbal van de Boer een jaar eerder, en hij mocht tijdens het opruimen van die spelersgroep, als je het zo wil noemen, in een jaar meer uitgeven dan de Boer in de 5 jaar daarvoor bij elkaar.
Richting het einde van het seizoen hebben ze een korte periode goed gespeeld, ik meen dat ze naast de kwart en halve finale in de EL o.a. met grote cijfers van AZ wonnen. Maar toen het er op aan kwam gaven ze in de eredivisie niet thuis.
Natuurlijk was het behalen van de EL finale een top prestatie. Alleen lijkt iedereen wel de rest van dat seizoen volledig vergeten. Ik had alleen op basis van die EL wedstrijden destijds wel de hoop dat Bosz dit door kon zetten. Maar bij zijn clubs na Ajax heeft Bosz nergens laten zien dat als hij ergens langer zit het spel daarna beter en stabieler wordt (eerder het omgekeerde) terwijl hij daar bij Lyon en Leverkussen wel de tijd voor heeft gekregen.

2 mei 2023 om 17:47

Er werd ook voor veel meer verkocht als die laatste jaren onder De Boer. In de voorbereiding van 2015-2016 was het transfersaldo negatief. Ajax verkocht eigenlijk amper iets in de zomer van 2015 en kon zijn selectie versterken. Weliswaar met de nodige beperkingen van transfersommen, iets waar Bosz in de voorbereiding op 2016-2017 aanvankelijk ook tegenaan liep. Pas na het debacle in Rostov kon Ziyech komen. Later kwam Neres in de winter, hoewel die eigenlijk weinig impact had dat eerste half jaar. Qua salarissen was het beleid redelijk hetzelfde.

Dat je dan 1 punt, 2 doelpunten minder maakt en 2 tegengoals extra krijgt vind ik niet heel schokkend. Als je weet dat het dubbele programma van Ajax in de laatste fase en de opstartproblemen in het begin daar vooral debet aan zijn kun je toch niet volhouden dat er geen stijgende lijn was. Plus dat er nu voor het eerst in jaren Europees wel gepresteerd werd, met soms een portie geluk. Ook kregen jonge talenten dat jaar volop de kans.

Ik verwacht echt geen wonderen van Peter Bosz, ik vond het een goede trainer en eerlijk gezegd had ik direct na Keizer of Ten Hag ook niet zoiets dat hij per se moest terugkeren. Over het algemeen beschouw ik hoofdstukken die positief zijn afgelopen niet als een recept waarop je moet terugvallen. Frank de Boer heeft het geweldig gedaan, maar zou zeker niet moeten terugkeren als trainer. Hij was voor die periode uitermate geschikt. Alleen Bosz zijn periode was natuurlijk niet af. Als ik zie hoe we er nu voor staan en wat er beschikbaar is : noem een realistisch alternatief wat waarschijnlijk beter gaat uitpakken dan Bosz.

Doorgaan met Heitinga zie ik toch een beetje als het Danny Blind scenario, die 2004-2005 mocht afmaken nadat Koeman vertrok. Dat deed hij redelijk, maar het seizoen erna werd een absoluut rampseizoen.

2 mei 2023 om 18:39

Zoals ik zij, ik ziet het ook niet direct in Heitinga.

Die stijgende lijn zag ik destijds ook. Alleen lijkt iedereen vergeten dat dat seizoen lang niet zo goed was als die finale plaats in de EL doet vermoeden. Ajax ging pas echt goed spelen vanaf Maart-April. Zo lang hebben Keizer, Schreuder, en nu ook Heitinga nooit gehad en tot die periode kon je ook niet zeggen dat er veel vooruitgang in zat. Natuurlijk telt de Europese prestatie van Bosz, zien veel Ajacieden (en overige voetbal volgers) de halve en kwart finales van de EL als maatstaf voor dat seizoen. Bosz verdient terecht de credits voor die wedstrijden, alleen waren die zeker niet maatgevend voor het hele jaar.

Destijds had ik best vertrouwen in het 2e jaar van Bosz op basis van die laatste 2 maanden van het seizoen. Na Ajax heeft Bosz alleen niet laten zien dat hij zijn teams over een langere periode wel goed kan laten spelen. Dat wat ik hoopte te zien in zijn 2e jaar bij Ajax, en, als iemand die in die periode ook fan werd van Bosz vervolgens hoopte te zien bij Leverkusen en Lyon werd een behoorlijk teleurstelling. Dat hij daar geen prijzen ging winnen ben ik met iedereen eens, maar er zat verder ook weinig lijn en vooruitgang in, en hij moest in beide gevallen uiteindelijk weg omdat ook de resultaten tegenvielen.

Overigens, zou ik niet weten wie het dan wel moet doen.
Liever geen Heitinga, en ik zie F. de Boer graag in een functie terugkomen bij Ajax, bijvoorbeeld als hoofd van de jeugdopleiding of zo, maar niet als hoofd trainer.

Net als bij de late transfer van Ziyech destijds moeten alle Ajacieden de club onder druk zetten om Bosz te halen of op zijn minst Heitinga weg te sturen.

Dacht al: van der Sar + verstandige beslissing = kansloos.....

Als Heitinga voor de groep blijft staan, dan ga ik Ajax het komende jaar boycotten. Je kunt niet van 100 miljoen aan investeringen naar de Europa/conference League mét Heitinga en daarvoor Schreuder. WTF.

Best lullig, het meest hoopgevende bericht dit seizoen…wordt het gerectificeerd

Van der Sar mag Bosz niet, dus dat ging sowieso niet door. Het beproefde recept is gewoon een ‘up and coming’ trainer pakken uit de Eredivisie. AZ coach doet het goed, die zou je kunnen benaderen.

Van euforie naar teleurstelling. En de teleurstelling wordt alleen maar groter als ze doorgaan met deze "vechtersbaas" als trainer. Iedereen ziet dat hij niet geschikt is maar eigenbelang gaat voor de club.

1 mei 2023 om 23:34

Precies dat, het draait om egootjes die niet het beste voor de club willen maar hun eigen bv’tjes in stand wille houden. Heel snel de bezem door de club!

Pffff wat een soap zeg.

Tja inmiddels is wel duidelijk dat Ajax Bosz niet gaat halen denk ik. Ze hebben nu al weken de tijd om dit in gang te zetten áls ze het wilden. Maar Ajax/vds wil er niet aan.

Gemiste kans! Is Bosz nu zó'n moeilijke man om binnen je organisatie te hebben? Heeft Bosz de kat van vdsar overreden? Vanwaar de animositeit. Wat is daar gebeurt...

Er is wel meer wat de NOS moet rectificeren. Maarja bij voetbal durven ze wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren