Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verweij denkt mee met de topclubs: ‘Op dit moment is hij beter dan Brobbey’

Laatste update:

Mike Verweij en Valentijn Driessen zijn onder de indruk van de prestaties van Sydney van Hooijdonk dit seizoen. De aanvalsleider van sc Heerenveen is momenteel verder in zijn ontwikkeling dan Brian Brobbey, zo klinkt het in de Kick Off-podcast van De Telegraaf. Van Hooijdonk staat momenteel op dertien goals in de Eredivisie en moet op de topscorerslijst alleen Tasos Douvikas (FC Utrecht) en Xavi Simons (PSV), die allebei veertien keer scoorden, voor zich dulden.

"Ik weet niet of hij gelijk basisspeler is, maar hij kan wel een heel nuttige speler voor een topclub zijn", hint Verweij naar een eventuele stap naar Feyenoord, Ajax of PSV. "Is het als breekijzer of als tweede spits? Ik zie wel heel veel scorende kwaliteiten. Ik vind het knap dat hij zich bij Heerenveen, die draaien geen bovengemiddeld seizoen, zo kan onderscheiden." Presentator Pim Sedee vraagt vervolgens of Van Hooijdonk in zijn huidige vorm beter is dan Brian Brobbey, die onder John Heitinga weer een kans krijgt bij Ajax en maandagavond hard werd aangepakt door Marco van Basten. "Op dit moment wel", antwoordt Verweij.

Van Basten
Van Basten liet in Rondo van Ziggo Sport geen spaan heel van Brobbey. De oud-aanvaller vindt het onbegrijpelijk dat de spits volgens Heitinga hulpt nodig heeft bij het fit worden en met de discipline. "Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Ajax dit al tien jaar weet en toch achttien miljoen euro voor hem betaalt?”, begon de analist op verbijsterde toon. “Terwijl hij zelf weg is gegaan omdat hij niet wilde bijtekenen. Hoe kan het dat je nog steeds de discussie moet voeren over zijn discipline? Als club ben je toch niet goed bij je hoofd? Het is echt ongelooflijk. Een bedrag van achttien miljoen, terwijl je weet wat zijn beperkingen zijn. Ik snap niet dat je zo’n gozer terughaalt, terwijl hij bewust niet bij had getekend.”

“Hoe kun je mij nou wijsmaken dat deze jongen, die zo fit als ‘wat’ is, geen arbeid kan leveren?”, vervolgde Van Basten. “Hij traint elke dag! Dat kan toch helemaal niet. Hij is 21 jaar, dus dan moet je het gras opvreten. Die jongen speelt al vanaf zijn achtste bij Ajax. Wat hebben ze dan al die jaren gedaan bij de club. Dit kan toch niet? Hij kan dan wel sterk zijn, maar je moet het ook hebben over conditie en uithoudingsvermogen”, aldus de oud-spits.

Speler van de Week
De Telegraaf-rapporteur Pierre Vermeulen riep Van Hooijdonk uit tot Speler van de Week na diens optreden tegen FC Volendam (2-1 winst) van afgelopen weekeinde. De aanvaller tekende voor beide doelpunten in het Abe Lenstra Stadion. "Dat gun ik hem. Wat hij nu presteert als jonge spits is vrij goed. Hij heeft een moeilijkere fase gehad en dat hoort bij zijn leeftijd. Maar door zijn twee goals kan hij nu gewoon nog topscorer van Nederland worden dit seizoen, als hij dit kan doorzetten. Hij heeft in ieder geval een enorm doorzettingsvermogen dat hem alleen nog maar verder gaat helpen", voorspelt de oud-speler van onder meer Feyenoord en Paris Saint-Germain.

Vind jij Sydney van Hooijdonk momenteel ook beter dan Brian Brobbey?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een waan van de dag door dit soort riooljournalisten. Hoe vaak types als die Verweij ernaast zitten zijn niet te tellen

11 april 2023 om 15:22

Dat is bij supporters net zo. Waan van de dag. Elke keer als een speler een leuk seizoen heeft dan wordt het een soort van hip om die naam elke keer te noemen bij de topclubs. Die moeten ze dan halen. Het jaar erop is iedereen die speler dan weer vergeten. Dit is verre van het niveau waar de topclubs naar moeten kijken. Brobbey is zoveel beter maar die jongen moet eens inzet tonen. Staat zo ongeïnteresseerd in het veld. Gister ook bij die Future cup. Hij mag de prijzen uitdelen maar staat er bij alsof hij er totaal geen zin in heeft. Heeft die jongen uberhaupt nog wel plezier vraag ik me af.

11 april 2023 om 16:19

"heeft die jongen uberhaupt nog wel plezier vraag ik me af." Ik vind dit wel een terechte vraag en zou Ajax best was mee moeten doen eigenlijk.
Misschien met hem praten, of hem laten praten met iemand want hij is volgens mij al een aantal jaar niet helemaal in z'n hum.
Lijkt me niet verkeerd om daar aandacht aan te besteden.

11 april 2023 om 16:24

Dat werd bij Bruins ook altijd afgevraagd. Iemand als er week in week uit negatieve shit over je geschreven wordt en je speelt nauwelijks tot niet. Toch logisch dat je ff slecht in je vel zit.

11 april 2023 om 16:30

Tussen 'altijd' en 'ff slecht in je vel' zie ik nogal een verschil. Als je Brobbey voor zijn vertrek naar Leipzig ziet en de Brobbey vanaf Leipzig tot nu is toch wel een flinke periode niet lekker in z'n vel.
Kan toch geen kwaad om daar met iemand over te praten?

11 april 2023 om 16:31

Maar wat denk je dat deze jongen zal antwoorden als ze hem willen laten praten met iemand. Die vindt dat niet stoer hoor.

11 april 2023 om 16:36

Dus gaan we het niet meer vragen? Omdat we denken dat hij het niet stoer zal vinden? Volgens mij had hij in Duitsland ook zelf aangegeven het lastig te hebben en alleen te zijn. Waarom doe je deze aanname?

11 april 2023 om 17:38

Maar er zal toch wel binnen Ajax iemand zijn geweest die Brobbey daarover benaderd hewf. Maar misschien ook niet gezien eerdere doofpot affaires.

11 april 2023 om 15:54

Zowel Brobbey als Van Hooijdonck zijn geen bijzondere spelers. Beiden technisch zeer matig. Sydney werkt zich wel een slag in de rondte. En ik heb echt het idee dat hij, ondanks zijn pa, echt een hele leuke gast is. Het is dus in vele opzichten ook echt een aanwinst voor een club. Maar wat betreft voetbal komen zowel Brobbey als Van Hooijdonck echt tekort om ooit op echt een leuk niveau te ballen lijkt mij. Is van Hooijdonck nu beter dan Brobbey? Dat denk ik niet. Gelijkwaardig wellicht.

Wat opportunistisch weer, van Hooijdonk speelt een paar wedstrijden goed en hij is geschikt voor een topclub. De enige topspits die in Nederland rond loopt in Giminez. De rest is middelmaat.

11 april 2023 om 15:19

@henk Spaan,

Ik denk dat je Dusan Tadic vergeet.....

11 april 2023 om 15:23

Is dat, los van dat ik hem helemaal niet zo goed vind dit jaar, een spits? Xavi Simons is dit jaar beter maar toch ook geen spits (ook al heeft hij er ook wedstrijden gespeeld)

11 april 2023 om 15:26

@engelz,

Hij staat vaak in de spits laatste tijd. En wat jij vind is irrelevant, 28 wedstrijden, 25 g/a lijkt me best wel sterk. Vooral bij een ploeg die dit seizoen compleet uit vorm is.

11 april 2023 om 15:37

Ik leg alleen uit waarom ik wel snap waarom hij hem vergeet knakworst 🤣🤣🤣 en ik vind inderdaad dat hij tadic mag vergeten. Dat is iets anders

11 april 2023 om 15:38

Haha j3r3ntj3, ik zou niet teveel cherrypicken wat de betreft de cijfers. Jouw spits heeft er 8 inliggen na 28 wedstrijden. Dan kun je wel wijzen naar assists, maar lijkt mij ook 'irrelevant'. ;-)

11 april 2023 om 15:38

Vorm of niet. Ajax is natuurlijk nog altijd de dominante factor in de competitie (financieel, selectie), dus daar moet je gewoon flinke cijfers kunnen halen als aanvaller en aanvoerder. Dat hij daadwerkelijk levert is natuurlijk heel goed, daar is geen ruimte tot discussie voor.

11 april 2023 om 15:44

Sterker nog.. als je meer assists geeft dan scoort ben je juist geen spits in mijn ogen 🤣🤣 dan ben je een winger (en die kunnen ook goed zijn hoor)

11 april 2023 om 15:50

@Engelz, buiten deze discussie om: dus wanneer een spits (want daar staat hij nu meestal en haalt hij die cijfers ook) veel assists geeft is het een winger? Klinkt ook wel frappant😂. Buiten dat op zich eens dat Gimenez de enige ‘echte’ topspits (in wording) is in de eredivisie. Tadic is meer een valse 9.

11 april 2023 om 15:52

Een valse spits is ook een spits. En als je meer assists geeft dan scoort ben je ook niet persé een winger. Middenvelders of wingbacks kunnen evengoed voor veel assists zorgen. De wingers van tegenwoordig hebben juist helemaal niet zoveel assists meer omdat ze allemaal naar binnen komen en zelf schieten

11 april 2023 om 15:55

Team uit vorm? Het team is niet uit vorm Het is middelmaat. Die Tadic scoort regelmatig maar hoeveel strafschoppen zitten daarbij

11 april 2023 om 16:08

@instrapmoment,

Als jij assists irrelevant vind, kun je beter naar hordelopen gaan kijken ofzo.

11 april 2023 om 16:16

Ooit van clubliefde gehoord @crooswyker

11 april 2023 om 16:31

De assists zijn minder relevant voor een spits. Een spits wordt gehaald om te scoren. Hij is het eindpunt en tevens vaak de man die het dichtst bij de doel staat. Dat is namelijk niet zomaar. En vHooijdonk is nog lang niet op het niveau van Ajax of de top van de eredivisie. Brobbey is verder maar ongelukkig met zijn reserverol waardoor hij niet lekker speelt.

11 april 2023 om 17:27

Volgens jouw logica instapmoment is Brobbey dan een betere spits dan Gimenez, die scoort evenveel maar in minder minuten.

11 april 2023 om 15:23

@henk Spaan,

Giminez, 18 goals in 36 wedstrijden, en dat met een club die in topvorm is. Is toch niets uitzonderlijk?
Ben je dan een topspits ? Of gewoon een goede spits?

11 april 2023 om 15:33

Hij is ook pas sinds een aantal maanden echt basisspeler geworden en legt ze nu iedere week in het mandje. 10 goals in 15 wedstrijden als basisspeler in de Eredivisie. Die zie ik er volgend jaar wel 30 inleggen als hij blijft

11 april 2023 om 15:35

Waarvan nog geen 50% in de basis

11 april 2023 om 15:42

Santiago Gimenez:

2300 speelminuten = 25,55555555 wedstrijden gespeeld in een nieuw land, op een nieuw continent en een volledig nieuw elftal en sinds de 2e seizoenshelft de blikvanger van de competitie (toevallig sinds z’n vaste basisplaats( klinkt natuurlijk al heel anders .

11 april 2023 om 15:57

Hij had eerst Danilo voor hem dus niet alles gespeeld. Het is zijn eerste jaar kom uit een ver land en moest dus wennen. Santi is een echte spits de beste in de eredivisie

11 april 2023 om 15:58

Brobbey: 11 goals; 116min/goal
Douvikas: 14 goals; 118min/goal
Pavlidis: 11 goals; 135min/goal
Gimenez: 10 goals; 141min/goal

Zelfs met invalbeurten valt het allemaal wel mee hoor. Het zijn prima cijfers, maar om hem nou als Henk als de "enige topspits" neer te zetten.. Het is niet eens de beste spits van de competitie.

11 april 2023 om 16:09

Naja op het moment is Gimenez zeker wel de beste spits van de competitie. Zijn ontwikkeling en betrokkenheid liegen er niet om. Scoort elke wedstrijd wel, vaak cruciale goals, is betrokken bij elke aanval (geen afwachtende spits). Brobbey kan geen eens 90 minuten volmaken en scoort geregeld de 3/4-0, Douvikas en Pavlidis zijn beiden ontzettend wisselvallig de laatste tijd.

11 april 2023 om 16:26

Brobbey is inderdaad een beetje vertekenend. Die heeft zoals je zegt enkel late goals gemaakt tegen tegenstanders die al gebroken waren.

Verder worden Pavlidis en Douvikas zo wel erg tekort gedaan. Het is in het huidige AZ en Utrecht ook een stuk lastiger tot scoren te komen dan in dit Feyenoord. En nog scoren ze beter per gespeelde minuut.

Giminez heeft wel het meeste talent en de mooiste speelstijl. Het is iemand met snelheid en een actie. Daarvoor kijk je de wedstrijden, in vergelijk is zo'n Pavlidis toch een houten klaas. Maar uiteindelijk gaat het er voor een spits voornamelijk om dat je de goals maakt. Hoe doet er niet zozeer toe.

11 april 2023 om 17:00

Pavlidis houten Klaas? Ben je die solo vergeten die genomineerd was voor de puskas award? Zulke mooie goals als Pavlidis heb ik Giménez nog niet ziek maken dus je doet Vangelis wel echt tekort met de term ' houten klaas ' Giménez komt nog maar net kijken

11 april 2023 om 17:17

Santi scoort ook op een hoger niveau europees

11 april 2023 om 17:30

Ik kijk even niet na de goals en hoeveel minuten etc. Maar wat ik zo goed vind aan Giminez en Tadic is ook al scoren ze geen goals en geven ze geen assists ze zijn zo enorm belangrijk voor het team. Hele tijd bezig met de centrale verdedigers, vaak aanspeelbaar en kunnen ook nog een goeie bal geven. Veel spitsen zie je helemaal niet en scoren dan 1 a 2 goals maar Gimenez en Tadic zijn wel constant bezig met aanbieden, trekken en sleuren, dat maakt ze in mijn ogen echt goede spitsen.

11 april 2023 om 18:08

Maar Gimenez speelt beduidend beter dan de andere opties, wellicht is dat door een Ajax bril niet te zien, maar hij is aan de bal, in de lucht en in de duels een stuk beter dan die andere namen. En bij Utrecht en AZ krijg je meer ruimte dan bij Feyenoord.

12 april 2023 om 08:22

@El Fenomeno,

Misschien is met een Feyenoord bril niet te zien hoe ongelofelijk sterk Tadic is ? Iets waar hij om bekend staat juist. Door de lucht niet, maar verder zeker wel.
Bij Feyenoord krijg je meer ruimte dan bij Ajax.

11 april 2023 om 16:12

Douvikas heeft er al 14 inliggen Utrecht speelt geen goed seizoen en toch heeft Douvikas aardig wat goals gemaakt noem het maar middelmaat.

Van Hooijdonk beter dan Brobbey? Laat me niet lachen man. Eerstgenoemde kan bij Heerenveen niet eens 100 procnet overtuigen als je het mij vraagt. Ja hij speelt een paar wedstrijden prima, maar genoeg wedstrijden gezien waar hij geen pepernoot raakt. Brobbey heeft ook gewoon een fase onder EtH magistraal gespeeld.

Opportunisme ten top weer dit.

11 april 2023 om 15:24

Welke periode heeft Brobbey dan magistraal gespeeld ?

11 april 2023 om 15:28

Periode vlak voordat hij wegging scoorde hij bijna elke wedstrijd als invaller. Was extra zuur toen dat hij wegging en er kwam een enorem oproep vanuit de fans om hem toch te behouden.

11 april 2023 om 15:33

Scoorde hij of speelde hij magistraal ? Volgens mij zit daar nog een heel groot verschil tussen.

Maar is Luuk de Jong dan nu ook Magistraal ? In de laatste 8 wedstrijden 6 goals en 3 assists.

11 april 2023 om 15:35

Ik vond hem persoonlijk in die periode echt ontzettend goed. Sterk, liep goed de diepte in, neusje voor de goal. Leidde ook de verdediging af waardoor er ruimte vrijkwam voor zijn medespelers. Eigenlijk precies wat je wil bij een spits van Ajax, en niet voor niks werd de roep toen groot om hem in de basis te zetten in plaats van Tadic. Voor een jeudgspeler in zijn debuutseizoen vind ik dat je dat best magistraal mag noemen. Of op zijn minst een zeer goede vorm.

11 april 2023 om 15:49

Bij jou ligt magistraal dan een stuk lager dan bij de meeste anderen.

Maar is Luuk deze periode volgens jouw regels ook magistraal ? Los van de diepte doet hij datgene dat jij omschrijft. Daarbij had Luuk nog een aantal assists. (waarvan ik betwijfel of Brobbey deze ook had).

11 april 2023 om 15:55

Hij zegt toch ook niet dat Brobbey veel beter is dan Van Hooijdonk? Brobbey heeft het zeker ook nog niet echt laten zien maar Van Hooijdonk ook zeker niet. Dat was in de meeste wedstrijden gewoon een matige spits die weinig aan het spelt toevoegde. Dat hij de laatste paar weken een paar goals scoort, maakt hem niet gelijk beter dan Brobbey

11 april 2023 om 16:01

Hij zegt dat Brobbey magistraal speelde. Ik vond Gakpo dit seizoen de meeste wedstrijden goed spelen, maar magistraal vond ik hem nooit.
Het is wel mijn constatering dat een speler die magistraal kan spelen beter is dan een middelmatige speler als van Hooijdonk, maar misschien trek ik dan wel de verkeerde conclusies.

11 april 2023 om 16:59

Is Luuk de Jong een jeugdspeler van 19 die de concurrentie aan moet gaan met de aanvoerder van het eerste elftal die een bizar moyenne heeft, en daarbij laat zien prima mee te kunnen draaien en zelfs door de fans in de basis gepraat wordt? Nee. Waarom deze vergelijking gemaakt wordt is mij dan ook een raadsel.

11 april 2023 om 19:03

Hangt magistraal af van leeftijd ?

Waarom het vergelijk gemaakt wordt ? Jij geeft aan dat hij magistraal speelde omdat hij doelpunten maakte. Dat doet Luuk de laatste weken ook weer. Is dat een reden dat je magistraal speelt ? Heel duidelijk dus niet.

11 april 2023 om 15:29

De grap is dat hij het alleen hebt over waarom Hooijdonk geen topspits is. Maar mijn inziens is bijna elke spits momenteel beter dan Brobbey. Fysiek en technisch talent heeft Brobbey in overvloed maar mentaal is het een dweil. Geef mij maar gasten die meer in balans zijn en vooral de nadruk op juiste mentale capaciteiten

11 april 2023 om 15:33

Zullen we Brian eens een keer gewoon een paar wedstrijden de kans geven en dan kijken hoe het gaat? Wel heel makkelijk praten dit over een speler die 80 procent van de tijd op de bank zit.

11 april 2023 om 15:40

Dat kan ik als PSV supporter alleen maar toejuichen! Laten we hem gewoon een heel seizoen neerzetten!

Juist op de bank krijg je kansen als je laat zien dat je wil vechten voor je plekkie. Ik zie bij Brobbey het tegenovergestelde. In mijn optiek moeten spelers hun plek verdienen. Jij deelt ze liever uit aan .. ja aan wat eigenlijk?

11 april 2023 om 15:42

Het ergste is dat zijn technisch talent eigenlijk ook tegenvalt. Zeker als aanspeelpunt heeft hij moeite om de bal bij zich te houden. Ik heb vaker gehoord dat er over 2 dingen twijfels waren (binnen Ajax) over Brobbey. Het eerste is zijn inzet en daarnaast ook wel zijn beperkte basistechniek.

11 april 2023 om 15:37

Sterker nog, hij speelt niet eens prima. Het enige positieve is dat hij scoort

11 april 2023 om 16:05

Stel dat Brobbey naar Heerenveen gaat, dan staat Sydney nog steeds basis denk ik..

11 april 2023 om 16:45

Is die periode die jij benoemt onder ten Hag ook niet opportunistisch? Wat laat Brobbey momenteel zien, behalve dat hij nog altijd geen hele wedstrijd kan uitspelen

11 april 2023 om 16:56

Mijn voorbeeld is juist om te laten zien dat elke speler wel een prima periode kan hebben, hoeft niet te betekenen dat ze gelijk de beste zijn op die plek. Zo zeg ik ook niet dat Brobbey beter is dan Sydney, maar om te zeggen dat v Hooijdonk beter is dan Brobbey op basis van een paar doelpunten voor Heerenveen vind ik wel erg opportunistisch.

11 april 2023 om 19:17

Wanneer speelde hij magistraal? Zijn jullie zijn missers in de europa league vergeten voor ten hag wegging? Ik heb brobbey dus nog nooit goed gevonden en vind het werkelijk absurd dat er mensen zijn die schreeuwde dat brobbey een super talen zou zijn. Heeft in mijn ogen nog niets laten zien de afgelopen 3jaar.

Topper die Van Hooijdonk, lekker naar Feyenoord! Ideale stap.

11 april 2023 om 15:50

Van Hooijdonk is nog minder dan Dessers. Nee, bedankt.

De topscorer(s) in de Eredivisie hebben alleen maar 14 goals gemaakt?!
Wat een armoede als het aankomt op spitsen..man man man..

11 april 2023 om 15:32

Is niet heel gek aangezien de clubs die dit seizoen bovenaan staan allemaal geen systeem hebben waarin alle om één spits draait die alle goals, maakt maar juist veel meer spelen op roulatie en positiewisselingen voorin. Je ziet al jaren dat bij PSV en Ajax de lijst van doelpuntenmakers heel divers is. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld een hattrick in NL ten opzichte van bijvoorbeeld Engelse of Spaanse clubs?

De enige spits die hier nog wel aan kan komen is mogelijk Gimenez maar die heeft lang niet genoeg basisplekken en speeltijd gekregen hiervoor tot nu toe.

11 april 2023 om 15:42

Haha ja dat is bij het 'aanvallende' voetbal in Nederland wel eens anders geweest.

11 april 2023 om 15:47

Toch vrij logisch? Gimenez is pas later in de basis terecht gekomen en neemt de strafschoppen niet. Bij PSV is Luuk vaak geblesseerd en bij Ajax wisselt het ook nog al met de spits.

Brobbey moet eens 10 wedstrijden achter elkaar in de spits staan. Met Tadic op links. Nu mag hij telkens 1 wedstrijd in de basis proberen, als hij dan niet scoort, is hij weer gepasseerd. Brobbey is echt een geweldig goede spits, helaas dat hij nooit de kans krijgt om ritme op te bouwen. En kom niet aanzetten met "hij is niet fit genoeg om een volle wedstrijd te spelen", want dat is hij wel, en geeft hij zelf ook aan.

11 april 2023 om 15:47

Hoe kan het dan dat hij al 3 trainers niet weet te overtuigen en ze liever de niet spitsen (kudus en tadic) in de spits zetten.

Nee hij is niet goed genoeg.

11 april 2023 om 19:22

Ik vraag mij oprecht af op basis van welke wedstrijden of momenten jij beweerd dat brobbey een geweldig goeie spits zou zijn. Ook zijn periode voor leipzig vond ik er niks aan. Hij mist veel kansen en heeft 0 techniek. Verder totaal geen ajax type.

12 april 2023 om 08:35

@adrianlennon.

Je weet dat hij in de periode voor Leipzig in 396 minuten 7 keer scoorde en een assist gaf?
Dat is elke 50 minuten die hij speelde direct betrokken bij een goal....

En kom nu niet met "alleen als invaller" of "scoorde alleen de 3-0 of 4-0".

Hij begon tegen Utrecht basis en scoorde 2 keer.(0-3)
Begon tegen psv basis en scoorde 1 keer (1-2).
Viel tegen NEC in in de 45e minuut en scoorde de enige goal (0-1)
Begon tegen AZ basis en scoorde (2-2)
Speelde tegen Groningen 33 minuten en scoorde (0-5)
Tegen Vitesse begon hij in de basis en scoorde (2-2)

Dus hieraan kun je zien dat het maar 1 keer een onbelangrijke goal was. En maar 2 keer als invaller.

Ik heb hem een aantal keer zien spelen. Maar hij is echt niet goed genoeg voor de top 3. Ik vind hem zelfs niet goed genoeg voor twente of az. Leuke speler voor Heerenveen. Maar daar blijft het ook wel bij.

Ik hoor altijd van alles over Van Hooijdonk, Brobbey, Giménez. Maar nooit iets over misschien wel de meest underrated spits van de ED: Tasos Douvikas, geruisloos bijna topscoorder van de ED in een matig Utrecht team pikt hij bijna elke wedstrijd zn goaltjes mee. Een echte spits altijd goed gepositioneerd. Sowieso beter dan Van Hooijdonk en Brobbey bij elkaar!

11 april 2023 om 15:45

Gimenez is toch wel een stuk beter dan Douvikas, ook nog eens 2 jaar jonger. Als Gimenez ook nog eens de penalty’s zou nemen zou hij topscorer zijn.

11 april 2023 om 15:51

Eens, Giménez is de beste 9 in de ED momenteel. 2de plaats voor mij Pavlidis en 3 is Douvikas. Van Hooijdonk en Brobbey komen daar niet in de buurt imo

Dit slaat echt helemaal nergens op. Bij Heerenveen kan hij amper mee. Het is echt een vrij beperkte voetballende spits. Ja hij maakt goals, waar ook een aantal per toeval tot stand komen. Maar om nou te zeggen dat die het spel beter laat lopen, echt totaal niet.

Ik vind Brobbey ook erg tegenvallen. Hij lijkt geen wedstrijd uit te kunnen spelen als hij vanaf minuut 1 speelt. Daarnaast scoorde hij eerst wel vaak bij invallen maar dat valt nu in mijn ogen ook wel weer even tegen. Achteraf nooit moeten aantrekken weer.

Van Hooijdonk scoort in de Eredivisie eens in de 160 minuten, Brobbey eens in de 116 minuten. Daar gaat je statement, Verweij. Ik vind Van Hooijdonk echt meer dan een prima spits voor de subtop hoor, maar het is natuurlijk een beetje onzin om te roepen dat hij veel beter is dan Brobbey, gebaseerd op precies niets.

11 april 2023 om 19:59

Brobby is ook 48x vaker in de 16 in de 160 minuten. Zijn team speelt ook 160 minuten meer op de helft van de tegenstander

Verweij heeft vorig jaar Wijndal al naar Ajax "geschreven", laten we er niet weer intrappen.

Hahahahah. Omdat hij een keer gescoord heeft? Die van Hooijdonk is zo een ongelooflijke beperkte spits. Heeft ontzettend veel kansen nodig. Wat is de gemiddelde analist lachwekkend. Typische bal in net kijker

Ik dacht toen ik hem zag spelen, met de juiste ontwikkeling kan hij prima Gimenez vervangen. Balvast, redelijk sterk. Maar toen zag ik dat hij al 22 is en dus ouder dan Gimenez.

Van Hooijdonk in Oranje! Zeg het nu wel als grap, maar ik zie het serieus gebeuren gezien gebrek aan aanvallers met wedstrijdritme en scorendvermogen.

Speelt een paar wedstrijden goed wordt er gezegd:….Hij speelt wel😂😂😂😂

De meeste goals waren echt intikkers , + nu wat vertrouwen en het is een leuke spits voor rechterrijtje.
Maar echt niet voor een grote club, daar moet je echt niet intrappen.

Dit is natuurlijk weer totale onzin. Van Hooijdonk scoort 13 keer in 2075 gespeelde minuten, 1 goal per 159 minuten. Brobbey scoort 11 keer in slechts 1268 minuten, 1 goal per 115 minuten.

Natuurlijk moet Brobbey zo fit worden dat hij 90 minuten kan spelen, maar dan nog is hij een betere spits dan Sidney van Hooijdonk.

11 april 2023 om 19:57

Brobbey is ook 48x vaker in de 16 van de tegenstander geweest. 48x vaker aangespeeld in de 16...

11 april 2023 om 20:12

Ja, en wat wil dat volgens jou zeggen?

11 april 2023 om 21:39

Dat Brobbey minder vaak in kansrijke positie komt

11 april 2023 om 21:41

Hij heeft vaker de bal in de 16, dus komt hij minder vaak in kansrijke positie????

Haal Rijkhof van Dortmund terug, dat is een topspits in de dop. Laat het wekelijks zien in de hoogtste jeugdcompetitie van Duitsland. Geef hem maar een kans

11 april 2023 om 20:12

Waarom denk je dat ie weg is gegaan? En waarom zou hij terug willen komen?

11 april 2023 om 21:37

1 voor de centen, en 2 voor de centen, en voor eerste elftal voetbal (als dat niet lukt bij BVB)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren