Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaas-Jan Huntelaar: ‘Dat was kennelijk de druppel voor Daley Blind’

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar betreurt het vertrek van Daley Blind bij Ajax. Alhoewel de technisch manager van de Amsterdammers zijn oud-ploeggenoot graag had zien blijven, zag hij dat het zaadje van Blinds exit vorig seizoen al geplant werd. Toch was het passeren van Blind door Alfred Schreuder pas de definitieve druppel, zo stelt Huntelaar in gesprek met Het Parool.

Blind begon dit seizoen nog als basisspeler, maar raakte vlak voor de WK-break zijn plek kwijt aan Owen Wijndal. Daarna ging het als een lopend vuurtje, vertelt Huntelaar. "Hij heeft Ajax een verzoek gedaan, eerst via zijn zaakwaarnemer: hij wilde transfervrij vetrekken. Daarna gaf hij aan dat hij sinds vorig seizoen met een apart gevoel rondliep. Hij was uitgefloten door zijn eigen fans, er werd geroepen om Nicolás Tagliafico. Dat was toen een klap in zijn gezicht. Ik begrijp zelf ook wel dat dat pijn heeft gedaan. Het feit dat de trainer een andere keuze heeft gemaakt, was voor hem kennelijk de druppel. Zo is het gegaan", claimt de bestuurder.

Huntelaar zag met pijn in het hart aan hoe zijn oud-ploeggenoot, met wie hij in twee periodes samenspeelde bij Ajax, door de achterdeur vertrok naar Bayern München. "Natuurlijk doet dat me iets", zegt Huntelaar. "Ik heb nog met Daley gespeeld, en het liefst wil je dat een speler die zó aan Ajax verbonden en verknocht is, op de schouders de ArenA wordt uitgedragen. Maar als dat er niet in zit, moet je als club de beslissing nemen. Het is helaas een lelijk vertrek, voor Daley, voor Ajax.”

De Amsterdammers maakten vlak voor de jaarwisseling bekend dat het contract van Blind per 31 december 2022 werd ontbonden. Lang leek de 99-voudig Oranje-international onderweg naar het Royal Antwerp van Marc Overmars, maar hij besloot verrassenderwijs te tekenen bij Bayern München. Daar maakte Blind afgelopen vrijdag zijn officieuze debuut. Met een belangrijke interceptie stond hij aan de basis van het vierde doelpunt van der Rekordmeister in het 4-4 gelijkspel tegen Red Bull Salzburg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die "supporters" die hem liepen uit te fluiten zijn het woord supporter niet eens waard Daley. Ze moeten zich diep schamen, zo ga je niet met een clubicoon om. Nu zitten we met ren-je-rot voetballer Wijndal opgescheept die in de verste verte niet in de buurt komt van Daley kwa kwaliteit.

14 januari 2023 om 10:31

Noem eens een paar redenen waarom die dat niet is ipv een zinloze oneliner te plaatsen

14 januari 2023 om 10:34

Na Swart en Cruijff de meeste titels binnengehaald als speler, 100% een clubicoon.

14 januari 2023 om 10:39

BenficaAjax. Veranderen je naam alsjeblieft naar alleen Benfica, want dit soort grappen als 'supporter' hoeven we er niet tussen te hebben lopen. De nummer 3 op de lijst van kampioenschappen, en samen met Tadic de aanstichter van een fantastisch Ajax dat de halve finale Cl haalde, geen clubicoon vinden... Ja dan is er maar 1 die zichzelf voor schut zet hier.

14 januari 2023 om 10:45

Het is bij Ajax niet nieuw. Seedorf werd ook een keer enorm te kakken gezet in de Arena toen hij met Milan op bezoek kwam. Zelfde geldt voor Gregory van der Wiel, destijds zelfs nog speler van Ajax.

Als je loyaliteit van de supporters zoekt als speler, moet je niet in Amsterdam zijn.

14 januari 2023 om 10:48

Waar moet je dan wel zijn Gerard?

14 januari 2023 om 10:50

1 clubiconen zijn mensen die hun leven lang bij een club blijven of zo exceptioneel goed zijn dat het bizar is. Cruijff bergkamp litmanen Seedorf kluivert. Grote prijzen winnen niet de landstitel en de beker etc in mijn definitie absoluut geen clubicoon. Totti dat was een clubicoon Heb hem zien komen toen was hij al de zwakste schakel en dat is eigenlijk nooit anders geweest. Naar utd gegaan daar de zwakste schakel terug naar Ajax gekomen wederom de zwakste schakel. Overigens staat dit alles los van dat ik hem alles gun en dat hij een kind van de club is maar een icoon…. Nee

14 januari 2023 om 10:50

Seedorf was op zijn 16e weg en heeft zich eigenlijk nooit warm over Ajax uit gelaten.
Dat fluiten was gênant, maar het is ook niet zo dat hij een ajacied puur sang is.

14 januari 2023 om 10:52

@InkeMontana 'Als iemand niet dezelfde mening heeft als mij, dan mag hij niet meer supporter zijn'

14 januari 2023 om 11:04

Benfica , Seedorf , Bergkamp ? Club iconen laat mij niet lachen man die hebben resp 17 en 15 jaar in het buitenland gespeeld en dat noem jij clubiconen pff

14 januari 2023 om 11:07

Ilmaestro. Wat je nu doet is het omdraaien he. Benfica Ajax is volgens mij degene die de initiele reactie plaatst dat iemand die niet zelfde mening als hij heeft, die mening als grap af doet in een one liner.

14 januari 2023 om 12:07

Hahaha Seedorf een clubicoon noemen, die was voordat hij volwassen was al weg. Blind is meer icoon dan Seedorf bergkamp en kluivert bij elkaar.

14 januari 2023 om 12:17

Dan is jouw definitie van clubicoon heel anders.. er kunnen gradaties in zijn. Lasse Schøne wordt ook als een clubicoon gezien: die noemen we zelfs; Mister Ajax. Blind is in mijn ogen absoluut een club icoon. Hij was een van de spelers die de fundatie vormde van het meest succesvolle Ajax in de afgelopen 20 jaar!

14 januari 2023 om 14:04

Nee ik zeg dat blind als icoon bestempelen een grap is en heb het daarna verduidelijkte en we hoeven het niet eens te zijn hoor ik vind het prima. Blind is voor mij een kind vd club geen icoon. Zwakste schakel altijd geweest. En nu viel het op omdat de rest ook een pak minder is.

15 januari 2023 om 12:58

Ja want die konden echt goed voetballen man. Lees t stukje uitleg nog eens.

14 januari 2023 om 10:31

Volgens mij riep iedere Ajacied + voetbal liefhebber hier ook dat hij gewoon moest stoppen of weg moest. En terecht, hij speelde zo ontzettend slecht.

Ik ben het wel met je eens dat als je dan toch fan bent van Ajax je team en alle spelers/coaches ook moet supporten ipv nog meer twijfel geven of voor de bus gooien.

14 januari 2023 om 10:41

Nouja veel waren het er wel, maar gelukkig was niet iedere Ajacied zo kortzichtig hier. Heb er zelf in ieder geval nooit om geroepen, aangezien ik wel in zag dat wat erachter zat nog veel slechter is en was. En zo waren er wel meer

14 januari 2023 om 10:46

Je blijft 2 kampen hebben, en niet iedere Ajacied is tegen Blind.
Ik ben (nog steeds) groot fan.
Voor de winterstop was het heel slecht, dat zal ik niet ontkennen. Maar wie was er wel goed?
Blind is de best voetballende verdediger van de competitie. Daar moet je hem voor gebruiken. Ik zie bij Ajax heel veel spelers dingen doen waar ze helemaal niet goed in zijn. En een coach is ervoor dat te corrigeren. Voorbeelden? Lucca als buitenspeler, Alvarez die het spel gaat verdelen. Timber die als enige vooruit verdedigd, Wijndal in alles wat hij doet… geen enkele speler heeft progressie en speelt goed. En dat is niet de schuld van Blind

14 januari 2023 om 10:59

Hoezo iedere? Er zijn echt zat supporters geweest die gewoon achter Blind zijn blijven staan. Dat hij misschien een keer een paar wedstrijdjes op de bank gezet moest worden, om weer scherp te worden, daar ben ik er zelf een van. Maar ik, en nog genoeg anderen, heb en zal nooit een speler naar de uitgang duwen

14 januari 2023 om 14:07

Weet je wat het probleem is van blind. Hij is geen echte linksback geen echte cvm geen echte cv. Die polivalentie is voor een trainer fijn maar je bent eigenlijk nergens een specialist in. Ja hij heeft een goede pass maar thats it. en nogmaals hé het gaat om de voetballer blind, ik heb hem nooit uitgejoeld of iets dat is een proletending maar ja

14 januari 2023 om 10:31

Vergeten we zo snel de vele te voorkomen tegendoelpunten doordat Blind weer eens verzaakte? En er dan bij liep van, hier kan ik ook niks aan doen hoor. Het ligt aan een ander. Die moet het vuile werk voor mij opknappen omdat ik wel eens een goede pass aflever.

14 januari 2023 om 11:30

Dan is zijn vader toch veel eerder een clubicoon. Die heeft echt grote prijzen gewonnen en is nooit meer bij Ajax weggegaan.

14 januari 2023 om 11:33

Beetje overdreven, ik denk dat het ego van Blind iets te groot is. Als je een echte clubman bent, probeer je ook met dit soort zaken te dealen. Of de reservebank terecht is of niet, de trainer heeft hij niet kunnen overtuigen en dat zegt toch wat met zijn staat van dienst. En dat supporters niet blij met je waren idem dito. Dan is weglopen wel een beetje makkelijk.

14 januari 2023 om 12:08

Icoon - (Gr. eikōn 'gelijkenis, afbeelding', overdrachtelijk gebruikt voor iemand die een grote uitstraling heeft en daardoor aanbeden wordt als een heilige. Een echte Ajacied maar een clubicoon?

Ajax is er op achteruit gegaan en Blind is erop vooruit gegaan na deze contractontbinding.

Dus omdat hij vorig jaar basis stond maar de fans wouden tagliafico, en omdat hij nu vlak voor de winterstop 2x 90 min op de bank zat, 2x 45 min op de bank zat, en 1x 33 minuten op de bank zat wou hij vertrekken. Ik vind dit maar een zwakke instelling van toch een icoon van Ajax

14 januari 2023 om 10:30

Ik denk dat je veel kan zeggen van blind maar dat die een zwakke instelling heeft is het laatste wat je van die jongen kan zeggen. Heeft zich meerdere malen teruggeknokt in het elftal en uit andere situaties. Inzet en instelling is wat die juist niet tekort komt.

14 januari 2023 om 10:32

Ja dit is een verhaaltje voor de bühne. Natuurlijk zal dat hem niet lekker zitten, dat hij werd uitgefloten. Maar ik denk dat hij gewoon klaar met Schreuder is. Hij ging op een gegeven moment ook van 2e linksback naar derde linksback. Ik krijg nog niet echt de indruk dat de spelers echt blij met hem zijn, als je ook sommige interviews ziet.

Het zegt ook genoeg dat hij geen afscheid heeft genomen van de trainer, zoals aangegeven in de persconferentie. Daarnaast is hij geen Ajax trainer, hij heeft geen enkele bluf.

14 januari 2023 om 10:54

Hij was een van de vele invallers.
Ik ben een fan van Blind en zou hem liever in Amsterdam zien, maar het is toch duidelijk dat de meeste supporters hier al even anders over denken. Daarnaast is het aan de trainer om zijn beste elftal neer te zetten, niet aan de spelers

14 januari 2023 om 11:05

Ja de supporters waren natuurlijk klaar met hem en iedereen zag hem graag uit de basis had ik toen het idee. Maar toen hij eenmaal op de bank zat werden de verhalen alweer anders.

Natuurlijk is het niet aan de spelers om de opstelling te maken. Maar het is wel aan de trainer om het zo te managen dat Ajax iconen niet zo de deur uitlopen, maar goed begrijp ook wel dat dat lastig is. Wat je hem wel kwalijk kan nemen is dat de spelers niet echt tevreden lijken. Als dat ook daadwerkelijk zo is dan zegt dat iets over zijn kwaliteiten als manager.

Daarnaast lijkt het mij een te lastige opgave te worden, het publiek is klaar met hem. Ajax speelt gewoon niet goed genoeg en als er nog meer punten worden verloren dan worden de supporters echt gek.

14 januari 2023 om 10:37

Aan de andere kant was bij Tagliafico net als Neres de koek ook gewoon op na het succesjaar. Dat is dan terugverlangen naar een tijd die is geweest. Hadden gewoon op hun hoogtepunt moeten worden verkocht. Kijk ook naar een Neres die nu weer opbloeit bij Benfica. Tja zwakke instelling, maar aan de andere kant komt een speler van het kaliber Wijndal natuurlijk ook niet om de bank warm te houden en Blind moet ook aan zijn eigen Carrière denken.

14 januari 2023 om 10:49

Waarschijnlijk oordeel je enkel vanuit dit artikel, maar blind is bijna altijd als zondebok aangewezen. Hij is zo vaak uitgefloten door het eigen publiek of in de media was het weer zijn schuld van een tegen doelpunt of verlies partij. Hij is Ajax daar ondanks jaren trouw voor geweest, maar wat zou jij doen als je eigen publiek je eigen niet wil.

Je kan alles van hem vinden, maar niet van het hebben van een zwakke instelling.

14 januari 2023 om 11:03

Ik begrijp enigszins wat je bedoeld, maar Blind heeft echt wel een goede instelling hoor. Had in mijn ogen niet echt een super vervolg na zijn debuut en is toen naar Groningen gegaan om minuten te maken en zelfs op rechtsback geposteerd. Toen kwam ie terug bij Ajax en meermaals uitgefloten door eigen publiek. Doorgegaan en als ‘publiekslieveling’ en aanvoerder naar United gegaan. Teruggekomen op een leeftijd waar je nog wat aan hem hebt en zelfs problemen met z’n hart overwonnen en doorgegaan.

14 januari 2023 om 11:59

Ik denk dat hij er na al die jaren wel een beetje klaar mee was altijd het pispaaltje te zijn. Verliest Ajax? Blind z'n schuld. Verliest Oranje? Blind z'n schuld. Wint Ajax? Mooi, maar Blind moet eruit. Verliest Oranje? Mooi, maar Blind moet eruit. En nou zeg ik niet dat Blind nooit slecht speelt. Zeker vorig seizoen had hij best wel eens mogen banken voor Tagliafico, die ook weg is nu omdat hij geen minuten kreeg. Had je zo ook kunnen voorkomen. Maar Blind kreeg altijd en overal de schuld, ongeacht wat er gebeurde. Vanaf het begin van z'n Ajax carrière, tot aan het einde.

Zeg gewoon eerlijk dat Blind een clausule in zijn contract had met een automatische contractverlenging bij een x-aantal wedstrijden en dat zijn salaris dan 4,5 miljoen zou zijn. Ajax wilde hier niet aan, dus kreeg Schreuder de opdracht om Blind te passeren ten faveure van Wijndal (die geen pepernoot raakt). Dan ben je tenminste eerlijk. Het feit dat Blind na een week trainen bij Bayern München al in de basis staat, zegt genoeg over zijn kwaliteiten.

14 januari 2023 om 10:32

Je denkt dat hij Davies er al uit gespeeld heeft?

14 januari 2023 om 10:43

Nee, dat denk ik niet. Maar hij speelde gister al wel. En dat zal vast vaker gaan gebeuren. Hij heeft nu bij Bayern al meer gespeeld dan hij bij Ajax zou doen onder Schreuder.

14 januari 2023 om 11:38

Tja, vriendschappelijk. Lekker belangrijk.
De echte graadmeter wordt of hij volgende maand in de CL tegen PSG in de basis staat.

14 januari 2023 om 10:45

Sinds wanneer staat hij bij Bayern in de basis?

14 januari 2023 om 11:57

Blind basis bij Bayern. Blind zat gewoon op de bank Zidane…. Hij viel in.

Je eigen spelers uitfluiten. Schaam je kapot!!!!!

Ik vind niet dat je spelers moet uitfluiten. Maar er was een periode waarin Blind een serie niet al te beste indrukken achter liet, maar ten Hag weigerde om Nico in te brengen die niet tevreden was dat hij plotseling zoveel op de bank moest zitten. Terwijl hij in alle interviews Nico zat op te hemelen en hij zelfs 3e of 4e aanvoerder was.

Het is jammer dat Blind niet de zelfreflectie heeft om dan iewat kritisch naar zijn eigen spel te kijken, en zich dan zo aangevallen voelt.

Het is beter voor beiden partijen dat ze zo uit elkaar hebben kunnen gaan. Jammer dat Daley weg is had vanaf de bank en in de kleedkamer zeker nog wat kunnen betekenen voor ons.

Daarnaast vecht blind zichzelf altijd terug in het elftal dus dat zag ik ook wel weer gebeuren.

Nu nog Bassey naar het centrum en wijndal als vaste back en dan komt het vast goed met de defensie.

Tja, hoe er met Blind is omgegaan verdient niet de schoonheidsprijs. Maar daar is hij voor een heel groot deel zelf ook verantwoordelijk voor. Andere gepasseerde spelers, waaronder Tagliafico en Martinez, hebben nooit geklaagd tijdens hun onterechte reserverol onder de nu opeens bewierookte Ten Hag. En Blind, die terecht werd gepasseerd, zat met een arrogante ontevreden kop op de bank. Dus een beetje meer zelfreflectie zou geen kwaad kunnen. Dit staat helemaal los van de onkunde van de huidige hoofdcoach, maar dat is iedereen wel duidelijk zo langzamerhand.

14 januari 2023 om 17:46

Onzin. Dat je deze vergelijking maakt zegt al genoeg over jou inzicht in het spelletje. Je kan niet de situatie van toen met de situatie van nu vergelijken.

Klagen in een goedlopend team wordt onder teamgenoten niet geaccepteerd. Daarnaast was Blind zijn onvrede voornamelijk gebaseerd op de onkunde van die droeftoeter.

De reserverol zelf was denk ik nog te accepteren, maar van eerste linksback naar 3e of 4e linksback is gewoon belachelijk. Als zelfs iemand als Rensch dan op links neergezet wordt, kan je concluderen dat er tussen Blind en die kutcoach meer gespeeld heeft. Vergeet ook niet dat blind geen appje kreeg en Tadic de manier waarop Blind weg ging niet wilde bespreken.

14 januari 2023 om 10:32

Ik geloof dat dat appjes verhaal al ontkracht is

14 januari 2023 om 10:35

Heb ik niets over gelezen, maar zou goed kunnen hoor.

14 januari 2023 om 10:46

Volgens mij heeft Schreuder in een interview laatst gezegd dat hij iedereen succes gewenst had voor het WK inclusief Blind

14 januari 2023 om 11:45

Die appjes is een onzinverhaal. Schreuder heeft blind gewoon na Emmen uit persoonlijk succes gewenst, samen met de andere internationals.

14 januari 2023 om 12:26

Hoe weet je dat? Schreuder heeft hem geen eens succes en doei gewenst toen Blind op de toekomst was voor het laatst, eigen woorden van Schreuder. Schreuder is incapabel als qua communicatie. Eerst in de media zeggen dat Rulli eerste keeper is en dan pas om tafel gaan met Pasveer. Dan ben je als hoofdtrainer gewoon NIET goed bezig!

Gewaagd van Huntelaar, deze uitspraak, vooral ook omdat de naam van Alfred Schreuder hierbij duidelijk wordt genoemd.
Momenteel is Schreuder nog werkzaam , net als Huntelaar bij Ajax, dus ik zou m'n woorden hierover eerst kritisch op de weegschaal leggen.

Blind komt gewoon tekort. Geen zelfreflectie die jongen. Leuk dat hij nu zijn debuut bij Bayern heeft gemaakt, maar als Hernandez fit is dan is het gewoon banken voor hem.

Laat ik vooropstellen dat Blind gewoon minder was geworden en dat is helemaal niet erg dat gebeurd gewoon zeker na zijn hart problemen , maar had dat gewoon gecommuniceerd naar Blind toe maar daar heeft Schreuder de ballen niet voor en nu gaat deze jongen weg door de achterdeur en dat is erg jammer . Ik zit er iedere thuiswedstrijd maar ook vorig seizoen werd Blind met de regelmaat uitgefloten door de eigen fans die de naam fans imo niet eens verdienen , en dat vind ik eigenlijk nog het meest kwalijk een speler kan nog zo slecht spelen maar uitfluiten in het stadion is zo walgelijk zo ga je niet om met spelers zeker niet die zoveel voor Ajax betekend hebben .

Blind was verdedigend enorm zwak en niet mee betrouwbaar. Zijn passing daarintegen zal nodig gemist worden.

Bayern behoort al zeker 20 jaar tot de top-5 clubs in de wereld. Blind was reserve bij Ajax. En dan denken mensen serieus dat hij een rol kan spelen in München? Kom op, de Buli is een zeer fysieke competitie. Hij kan dat echt nooit aan. Onmogelijk.

Er is meer gebeurd, zaken die we pas horen als de amateur schreuder weg is.
Blind is een vechter en gaat niet zomaar weg.

Een wijs besluit van Ajax om hem te laten gaan. Als hij een echte clubicoon zou zijn, maak je je op die leeftijd en met zijn voorgeschiedenis niet alleen druk om je eigen basisplaats (ik, ik, ik), maar om het team en de teamprestaties als geheel. Dat je je dan op sommige momenten zelf kritisch in de spiegel moet durven toespreken en toegeven dat je inderdaad ondermaats presteert (wat iedereen ook ziet), vergt veel moed en zou hem alleen maar sieren. Helaas ontbreekt zo’n eigenschap in zijn karakter, waardoor je via de achterdeur het strijdtoneel moet verlaten. Niets en niemand is groter dan de club zelf. Met alle respect natuurlijk.

Ajax heeft een groot probleem Kudus Berguis en Klaassen horen alle 3 op de 10 positie en horen alle 3 te spelen.

Bergwijn en Tadic horen allebei links buiten en moeten spelen.

Ajax is verder ook geen Man city waar ze het slikken. Dat gaat ze gigantisch opbreken.

Er is een tijd van komen en gaan, op een gegeven moment moet je door selecteren en met alle respect voor Daley, in het omschakel voetbal wat Ajax speelt en veel op de helft vd tegenstander is hij bij balverlies gewoon te traag geworden, eens wordt je letterlijk en figuurlijk ingehaald en dat moment is gekomen voor Daley, so be it! Neemt niet weg dat ik enorm bewondering hebt voor zijn inzet en mooie spel in betere tijden, succes verder Daley !


Ik schaamde me voor mijn mede supporters tijdens het uitfluiten, noem een echtere Ajacied de laatste jaren! Gelukkig weten ze ‘m bij Bayern wel op waarde te schatten. Daley Blind, wie kent ‘m niet.

Blijft vreemd. Ook hier waren er genoeg Ajax supporters die klaar waren met hem, na het vertrek Schreuder de schuld gaven en nu volgens Huntelaar zelf aan de basis van de onvrede en het vertrek van Blind stonden.

Je kan een fan van Blind zijn of niet maar massaal met z’n allen iemand uitfluiten is niet ok. Dan druk je met een hele groep iemand in een hoek. En dat moment dat hij gewisseld werd en dat halve stadion begon te juichen, toen had ook ik zoiets van wow, dit is niet fijn. Iedereen mag z’n mening geven, positief of negatief maar met z’n allen tegelijk in zo’n stadion iemand afvallen is heel naar. Weet niet of dat puur alleen op z’n prestaties was of ook mede te maken had met z’n houding toen, dat kan ik me niet meer herinneren maar het is niet ok.

Natuurlijk is Blind een belangrijke speler geweest voor Ajax. De komst van Tadic en Blind waren doorslaggevend voor Ajax alleen al in het seizoen 2018-2019.

Maar op een gegeven moment is de koek op. Hij kon het niet meer. Moeten de supporters dan maar blijven klappen? Staande ovatie voor een icoon?

Het is gek dat Blind het niet zelf doorhad. Eigenlijjk neem ik het Tadic kwalijk. Hij had moeten zeggen: Daley, hou je bek. Je speelt als een vrouw in overgang. Niemand is in deze ploeg heilig. Iedereen kan op de bank belanden. Ik ook.

Zou ie het gezegd hebben?

Blind was geweldig voor Ajax, maar dat Nico is vertrokken, omdat hij moest banken voor Blind doet 3x zoveel pijn dan het vertrek van Blind. Uitfluiten is triest, maar af en toe moet Blind ook gewoon in de spiegel kijken en zien dat hij eigenlijk niet meer goed genoeg was.

Het was voor dat moment ook al klaar, tenminste dat liet hij zien met z'n ongeïnteresseerde houding op het veld. Na zoveel wedstrijden als een drol te spelen werd er inderdaad geroepen om Tagliafico. Kijkend naar dit seizoen heeft hij toch ook misschien 2 aardige wedstrijden gespeeld, de rest was zwaar ondermaats. Het probleem is dat Blind geen enkele vorm van kritiek accepteert.

Ajacieden die klagen over het missen van Blind raad ik aan om nog maar is wat tegengoals terug te gaan kijken van de afgelopen anderhalf jaar. Alleen het vertrek had op een nettere manier gemoeten vanuit de club.

Uitfluiten is natuurlijk helemaal niet goed maar hoe Blind ook omging als die telkens werd gewisseld was ook wel erg zielig. Elke keer met zijn kop omlaag en daarna helemaal niet meer geã¯nteresseerd in de wedstrijd. Moet je nagaan hoe Nico zich voelde vorig seizoen. Hij had niet eens uitzicht op een basisplaats omdat Blind altijd moest spelen. Daar ging die zo ontzettend goed mee om. En hij heeft ook nog is zijn bijdrage geleverd als wissel en daarna met al die blessures stond die er ook gelijk.

Ongelooflijk dat een lichtgewicht als Huntelaar überhaupt op deze positie zit in een miljoenenbedrijf. Dat geldt overigens ook nog steeds voor zijn baas,ook zo'n lulhannes

@johnstijl

Dit is wel volgens het Cruijff-gedachtengoed. Oud-voetballers moeten de club leiden. KJH is een oud-speler, mind you.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren