Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Noppert vreest voor interlandloopbaan: ‘Ja, dat was wel mijn gedachte’

Laatste update:

Andries Noppert vreest dat hij nooit meer een wedstrijd voor het Nederlands elftal zal spelen. De doelman van sc Heerenveen manifesteerde zich afgelopen WK als betrouwbare kracht onder de lat bij Oranje, maar weet niet of aanstaand bondscoach Ronald Koeman het net zo in hem ziet zitten als Louis van Gaal. "Bij een andere bondscoach had ik deze kans waarschijnlijk niet gehad", zegt de Fries in gesprek met Nu.nl.

Noppert, die voor dit WK nog geen enkele interland op zijn naam had staan, kreeg in Qatar verrassenderwijs de voorkeur boven Justin Bijlow en Remko Pasveer. Hij verrichte enkele cruciale reddingen (waarbij die in de openingsfase tegen de Verenigde Staten (3-1 winst) het meest in het oog sprong) en maakte sowieso een betrouwbare indruk. Dat is in Nopperts optiek echter geen garantie voor meer.


"Misschien was dit wel de laatste keer. Ja, dat was mijn gedachte na de wedstrijd tegen Argentinië", vertelt The Tower of the Jouwer. "Dat is toch ook niet gek als je bedenkt waar ik vandaan kom?" Iedere wedstrijd die hij speelde zag Noppert dan ook als cadeautje. "Ik heb als kind gedroomd dit ooit mee te maken, maar de afgelopen jaren was die droom heel ver weg. Eigenlijk was die er niet meer. Ik ben Van Gaal dankbaar dat de Oranje-droom alsnog is uitgekomen. Bij een andere bondscoach had ik deze kans waarschijnlijk niet gehad", aldus de 28-jarige goalie.

Noppert zegt niet bezig te zijn met of hij eerste keus blijft onder Koeman, en ook een transfer spookt nog niet door zijn hoofd. De Spaanse media reppen over een mogelijke overstap naar Real Betis, terwijl hij in het binnenland veelvuldig gelinkt wordt aan Ajax. "Ik denk nu niet aan een transfer, ik zie wel wat er gebeurt de komende tijd", zegt Noppert daarover. "Of mijn leven anders wordt? Het belangrijkste is dat ik met beide benen op de grond blijf staan en ik denk dat dat wel gaat lukken."

Vind jij dat Andries Noppert eerste keus moet blijven bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logische vraag die hij zichzelf stelt, normaliter krijgt Bijlow de kans verwacht ik. Maar deze ervaring pakt niemand Noppert meer af. En hij heeft ook een redelijk WK gekeept, geen gekke dingen gedaan. Wordt waarschijnlijk gewoon miljonair als hij een transfer pakt nu.

11 december 2022 om 08:47

Dat ligt aan zijn vervolgstap. Gaat hij deze winter of aan het eind van het seizoen naar Ajax als 1e keeper (en dus ook speelt als 1e keeper), dan zie ik hem voorlopig ook bij Oranje onder de lat staan.

Naast Bijlow heb je ook nog Cilissen en Flekken. Pasveer is en lijkt mij passe.

11 december 2022 om 08:52

Cillessen is ook passe hoor, geen enkele reden om hem nog erin te zetten. Is ouder en niet aantoonbaar beter. Flekken is nooit doorgebroken. Denk dat Bijlow de beste papieren heeft. Maar ik gun het Noppert wel erg.

11 december 2022 om 09:10

Mja ik weet niet hoe die anderen zijn met penalty's, maar hoe Noppert het deed tegen Argentinië was Cillessen 2.0 Dan kun je nog zo goed keepen, maar vlieg je er volgend eindtoernooi weer uit op strafschoppen.

11 december 2022 om 09:15

Dat was bij van der sar ook heel lang het geval . Die pakte ook pas op zijn 30 wel penalty s

11 december 2022 om 09:25

Bijlow is volgens mij nog nooit een heel seizoen fit geweest. Daar kun je dus niet op bouwen en dat geeft andere keepers altijd de kans.

11 december 2022 om 09:31

Voorgaande seizoenen misschien, maar dit seizoen gewoon fit. Lachwekkend dat hij geen kans kreeg want ik heb Noppert niet hoger zitten. Gewoon een degelijke keeper die nauwelijks getest is.

11 december 2022 om 09:39

En uiteindelijk is het gewoon een fout van Van Gaal. Penalty's mega belangrijk maken, Krul thuis laten en Noppert basis zetten, terwijl hij bij die Penalty's volledig mis zit. Hij had gewoon weer de wisseltruc uit moeten voeren.
Daarbij ben ik er nog niet van overtuigd dat Bijlow de ballen die Noppert tegen kreeg niet had, zo moeilijk was het allemaal niet

11 december 2022 om 09:49

Bijlow is in mijn ogen ook in niks beter dan Noppert. Gewoon gelijkwaardig. Dus niks lachwekkende aan om voor Noppert te kiezen.

11 december 2022 om 09:56

Inderdaad een leuke keeper maar dat is het ook wel. Iedereen weet dat Koeman fan is van Bijlow en die gaat ook gewoon eerste keeper worden denk ik.daar naast is Bijlow nogsteeds jong en gewoon de beste.

11 december 2022 om 10:57

@FR10 van Gaal zijn schuld? Krul was gewoon uitgenodigd voor de penalty's, maar weigerde te komen, dan doet Krul dat toch echt zelf en niemand anders.

11 december 2022 om 11:28

@arends, hij was inderdaad uitgenodigd voor de Van Gaal show. Lekker vanaf Engeland komen om 5 penalty's te houden.

11 december 2022 om 12:32

Maar de blunders tegen Ecuador en Argentinië vergeet je ff te melden he?

11 december 2022 om 15:11

Juist! Verder zie ik Flekken niet meer in het Oranje Team. Hij heeft tijdens de selectie procedure te veel fouten in Freiburg gemaakt, een teken van weinig stress bestendigheid

11 december 2022 om 15:18

De toon van Jizzy is idd treurig maar inhoudelijk (als je door de frustratie heen leest) heeft hij wel een punt. FR doet alsof het allemaal simpel was maar dat was het echt niet. Je moet als keeper ook de rust in de defensie maar weten te brengen.

11 december 2022 om 16:49

@vernon, ik zeg nergens dat het makkelijk was, maar denk dat er geen ballen bij zaten die de andere keepers niet gehad zouden hebben. En de rust in de verdediging lukt de rest ook wel met Virgil erbij. Nogmaals Noppert heeft het goed gedaan, zeker gezien de extra druk die Van Gaal gecreëerd heeft, maar denk dat Pasveer en Bijlow het niet minder hadden gedaan

11 december 2022 om 18:33

Timber heb ik nooit genoemd als serieuze optie, hoogstens in de vergeleken met Taylor, omdat zij allebei niks te zoeken hebben in oranje. Geertruida ook alleen in de vergelijking met Rensch. Hij is namelijk ruim beter dan Rensch. Nu Frimpong mee ging had ik daar vrede mee. Maar het is niet zo dat ik me zorgen maak als jk Ajax en Jizzzy niks met me kunnen. Iets met een pot en een ketel. Fijne zondag

11 december 2022 om 19:10

@JK-Ajax

Ik ben helemaal niet zuur. Ik vind oprecht dat Bijlow de afgelopen weken voor het WK echt ontzettend goed heeft staan keepen. Op een hoger niveau dan Noppert aantikt. Ik snap niet zo goed waarom Noppert als eerste keeper opgesteld werd. Er heeft wel vaker een Eredivisiekeeper een tijdje leuk staan keepen. Maar hij had wel akelig weinig ervaring op een hoog niveau om tegen teams als Senegal of Argentinië aan te treden.

Dan is het toch niet gek om te verwachten dat Bijlow daar komt? Hij heeft een Europese finale gekeept en weet hoe het is om bij een topclub onder de lat te staan. Tel daarbij op dat hij de afgelopen tijd in bloedvorm is en bij voorzetten vaker zijn doel uitkomt om succesvol voorzetten te onderscheppen en dan lijkt dat mij een logische eerste keeper.

Daarnaast had ik gelezen dat Noppert 2 nogal ongelukkige momenten kende en bij de penalty's ongelukkig was.

Natuurlijk heb ik mijn voorkeur, maar de keuze tussen een 23-jarige doelman van een topclub in de Eredivisie die een finale heeft gespeeld, of een bijna 30-jarige doelman die nog nooit op een hoog niveau gepresteerd heeft is toch niet zo heel moeilijk, of klinkt dat nou zo gek??

11 december 2022 om 20:32

Imho Cillissen ook en bij Flekken de vraag of hij zich überhaupt nog beschikbaar wil stellen.

11 december 2022 om 21:42

@Feye_88 lekkere eigen waarheid hou je er op na. Noppert bijna 30 is wel een hele ruime marge voor een 28-jarige keeper. Daarnaast zeg je dat Bijlow bij voorzetten vaker zijn doel uitkomt. Dat is echt onzin. Van Basten roemde Noppert na de eerste wedstrijd juist omdat hij zoveel voorzetten pakte.

Daarnaast heb je gelezen dat Noppert 2 ongelukkige momenten heeft gehad. Je hebt toch zelf ook gekeken mag ik aannemen? Kom dan ook met voorbeelden.

11 december 2022 om 22:33

Om een keeper voor de leeuwen te gooien die een jaar geleden nog reservekeeper was bij GAE. Zelfs bij Dordrecht die onderin de KKD eindigde zat hij op de bank. Volgens Valentijn Driessen maakte Noppert de beste indruk op de trainingen, dan is de keuze enigszins logisch, maar wel een enorme gok. De gok pakte tot aan de penaltyserie goed uit.

11 december 2022 om 09:46

Prima WK gekeept, staat aankomende 8 jaar gewoon onder de lat bij Oranje. Ook wel fijn dat we een keer een normale kerel in het elftal hebben lopen.

Lijkt mij wel dat Noppert een transfer gaat maken. Ajax gaat zich echt versterken als ze Noppert halen.

Heksenketel en overspannen staf maakte dat zelfs Noppert tijdens penalty serie van de leg was. Dat heet idd. ervaring, en die heeft hij nu.

11 december 2022 om 10:37

Noppert heeft het gewoon echt goed gedaan. Bijlow is momenteel gewoon weg niet beter als Noppert.

11 december 2022 om 11:11

Heb dit net in een ander artikel geplaatst en vind ook wel van toepassing hier.


Kom op man, Noppert is gewoon een goede keeper. Kende hem niet zo goed, maar ben wel onder de indruk.
Goede lengte, goede reflexen en staat gewoon.

En dit als keeper van 'maar' (met alle respect) Heerenveen zonder Europese ervaring.

Geweldig.

En dat geklaag op hem, wees eens gewoon blij dat Oranje weer een goede keeper erbij heeft.

Nu heb je met Cilissen, Flekken, Bijlow en Noppert meer keuze. Kan je meer op moment selecteren.

Bij Oranje heb ik diepe respect voor Noppert, Ake en Timber. Hebben toch minste ervaring bij Oranje maar prima tot heel goed gedaan.

Ik ga zeker komende tijd meer op Noppert letten en volgen.

Dit maakt zo een WK juist ook gaaf. Redelijk of hele onbekende spelers die het goed doen.

Hoop dat Noppert een mooie stap maakt. Zie hem liever dan de bejaarde hippie bij ons.

11 december 2022 om 11:32

@mr krillin, eens, zeker wat betreft de onbekendere spelers. En daarom ook onbegrijpelijk en doodzonde dat Van Gaal met spelers als Bergwijn bleef spelen. Veel liever Xavi of Lang gezien. Los van de 532 waar ik qua veldbezetting gewoon een hekel aan heb

11 december 2022 om 12:31

Geen gekke dingen gedaan? Sorry maar die 1-1 bjj Ecuador was een dikke blunder.

En had je tegen Argentinië en wat lichtvoetigere keeper gehad, dan had hij die 1-0 ook gehad helaas.
Daarnaast zou Noppert zo'n penaltykiller zijn? Hij heeft geen enkele keer in de goede hoek gezeten.

Tuurlijk, het komt niet door Noppert dat je eruit ligt, maar met een betere keeper en andere selectie had je dit jaar echt een kans gehad.

11 december 2022 om 13:00

Een blunder? Hou toch op man. Maar Bijlow had zo'n bal natuurlijk klem gehad en gelijk in de andere goal geschoten.

Eerlijk gezegd heeft hij mij wel verrast.
Goede keuze gebleken door van Gaal, meerdere goede reddingen gedaan. Oogde niet onzeker voor iemans die meteen op een wk er moest staan.

Dat zal Koeman ook wel hebben gezien denk ik

11 december 2022 om 08:43

Wat mij opviel is dat hij geen springkracht heeft

11 december 2022 om 09:17

Oei dat word lastig mocht hij naar ajax gaan . Als er ,en wie niet springt van de tribune te horen is .

11 december 2022 om 09:27

Met zijn lengte hoeft dat ook niet.ik vind Noppert heel degelijk. Heeft geen enkele fout gemaakt en dat is wat verwacht wordt van een keeper. Hij moet wel een transfer maken en basis spelen. Bijlow is volgens mij nog nooit een seizoen fit geweest en dat betkent dat er kansen komen.

11 december 2022 om 11:00

Michael1123. Is ook niet zo gek, want hij was waarschijnlijk altijd al veel langer dan de rest en heeft nooit echt hoeven springen. Puur op lengte lukte het hem om de ballen te pakken.

11 december 2022 om 13:24

@little Lebowski, geen springkracht nodig? Springkracht is niet alleen in de lucht vriend, maar dat heb je absoluut ook nodig voor je zij-reddingen. Je mag wel 2 meter zijn, maar als je geen springkracht zou hebben dan ben je overal te laat.

11 december 2022 om 15:21

En die zijredding tegen Senegal was geweldig dus ik maak me daar geen zorgen over. Alleen de penaltyserie was slecht

11 december 2022 om 10:38

Prima keeper inderdaad. Je slaat geen modderfiguur met hem, in ieder geval. Toch zou ik voor Bijlow gaan. Die ontlopen elkaar niet veel, en Bijlow kan de komende 10+ jaar mee en heeft waarschijnlijk meer potentie.

Lastig. Vind wel dat hij erg werd opgehyped. Zeker een prima keeper met een paar degelijke reddingen gedurende het WK, maar als je die penalty's zag tegen Argentinië, zag je echt die onervarenheid. En dat voor een keeper die al 28 is, als ik me niet vergis.. Hij zal best wel een stap hogerop kunnen, maar om nu meteen een Betis erbij te betrekken, is ook nogal te voorbarig. Denk eerlijk gezegd ook niet dat hij 1e keuze zal blijven, want zie het toch wat meer in een Bijlow of Flekken, maar ja.. wie ben ik? Hoop wel voor hem dat hij een goede keuze maakt, want het is een prachtige vent met een goede persoonlijkheid!

11 december 2022 om 08:11

Betis is middenmoot/ subtop in Spanje. Ik denk dat hij dat echt wel aankan. Maakt een zeer stabiele indruk en heeft gewoon goed reddingen gemaakt.

11 december 2022 om 08:37

Voor die pingels tegen Argentinie, kreeg hij zestien man van onze staf op zijn dak. Hele bidons volgeschreven met waar hij moet duiken. Nog meer instructies en nog meer, om vervolgens iedere pingel in de verkeerde hoek te zitten.
Al dat getrain en die onzin van pingels is bullshit is nu maar weer fijntjes gebleken. Ze hadden Noppert met rust moeten laten en op gevoel laten keepen bij die pingels. Helemaal uit zijn focus gehaald door Frans Hoek en zijn adjudanten.
Verder vind ik Noppert opstellen zo’n beetje de enige verdedigbare keuze van Van Gaal.
Noppert heeft het gewoon goed gedaan en is gewoon een goede keeper. Het is ook geen hogere wiskunde he keepen.
Gewoon gaan staan en ballen tegenhouden.

11 december 2022 om 09:26

Mancunian, eens. Volgens mij zit daar bij Noppert ook nog veel rek in. Gewoon op intuïtie keepen, ook bij pingels.

11 december 2022 om 10:32

Tuurlijk. Ze hoeven ook eigenlijk niet te trainen zeker? Onzin, het gaat ook om techniek en situaties herkennen door trainingen.

11 december 2022 om 11:51

Penalty’s kun je niet trainen. Dat is nu toch weer gebleken. Het gaat om druk en er staan op het moment. Alles wat je traint is oo zo’n moment weg.

11 december 2022 om 13:54

Klopt dat heb ik hier op vz aantal weken geleden ook gezegd.

Kort samengevat: Je moet zorgen dat je de tos wint van de strafschoppenseries. Hieruit is gebleken dat je voordeel hebt en meer kans hebt om te winnen.

Perfecte voorbeeld: Marokko vs Spanje. Eerste bal van Marokko gaat erin. Nu moet Spanje daarop reageren. Sarabia bezweek onder die druk en miste vervolgens, terwijl hij een goede strafschopnemer is. De overige twee Spanjaarden ook.

We winnen de tos dat is perfect. van Dijk miste eerste penal. Eerste penalty van Argentinië gaat erin. Nu zijn de rollen omgedraaid. Berghuis bezweek onder die druk net al Sarabia het deed....

11 december 2022 om 15:23

Natuurlijk moet je trainen. Maar als de serie start moet je een speler of keeper niet volproppen met informatie.

11 december 2022 om 08:55

Amper een fout gemaakt toch? Uiteindelijk dus een zeer goed wk gekeept, penalty is een loterij moet je geluk hebben.
Jasper Cilissen heeft er nog nooit eentje gepakt in oranje..

11 december 2022 om 09:12

Cillissen ging altijd al liggen in de verkeerde hoek voordat de penalty genomen was, Noppert idem dito.

Lastig. Hij heeft me zeker verrast en straalde rust uit. Zeker met die 5 mans defensie. En die reikwijdte maakt veel goed.
Maar ik zie geen Europese top in hem. Dus zijn zorg is terecht. Een stapje hogerop moet hij echter wel aankunnen.

Als ie naar Ajax gaat blijft er niets van hem over. Geen topsalaris en bij de eerste fout word ie afgeschreven.In het buitenland (zandbak?) lekker cashen, dat heeft ie wel verdiend!

11 december 2022 om 08:27

Oneens. Als hij niet bezwijkt onder de druk van oranje en een (kwartfinale van een) WK kan hij Ajax ook aan. Oranje is een hoger niveau zowel technisch als qua druk.

11 december 2022 om 08:34

Maar de tegenstanders niet. Kom op zeg, je krijgt de eerste test tegen Argentinië pas hè. We moeten niet doen alsof we een enorm zwaar proces hebben doorlopen met Noppert richting Argentinië. Dus in dat opzicht heb ik hem maar een keer getest zien worden tegen Argentinië en dat was redelijk. Ik schrok van de slechte uittrappen bij terugspeelballen. Kwamen maar net aan bij de middenlijn aan.
Tevens denk ik dat Noppert Frans Hoek dankbaar mag zijn, want die bepaald de keepers. Ik verwacht dat als Bijlow zijn seizoen doorzet bij Feyenoord zoals hij dat nu ook doet, dat hij de keeper op het EK is over anderhalf jaar.

11 december 2022 om 09:29

Senegal en Ecuador zijn echt wel een hoger niveau dan Fortuna Sittard en FC Utrecht hoor. Zo’n WK is mega veel druk, meer dan PSV uit.

11 december 2022 om 09:20

Iedereen wil op niveau presteren . Dan ga je niet naar de zandbak. K9mt hij notabene net vandaan

Gewoon laten staan. Stabiel. Laat anderen maar bewijzen beter te zijn komende tijd.

Misschien geen eerste keeper, maar lijkt me goed genoeg als 3e keeper achter Bijlow en Flekken? Ook geen idee wat Koeman met Cillessen gaat doen.
Veel kritiek op hem omdat hij niet de penaltykiller blijkt te zijn, maar het is toch ook een loterij? Ik geloof dat Van der Sar heeft op 2004 na 3 penaltyseries verloren. En grootheden als Casillas, Buffon etc kwamen ook niet altijd als winnaar uit de bus. Zorg eerst maar dat de nemers een betere pingel in huis hebben.

11 december 2022 om 09:02

Is geen loterij je geeft zelf al aan dat de nemers de penaltys beter erin moeten schieten als het een loterij zou zijn kun je net zo goed alles door het midden schieten de kans dat de keeper duikt is 50/50 penaltys nemen en keepen zit zeker intelligentie en tactiek in.
Neem de keeper van Kroatie dus in jou ogen is dat een loterij die springt iedere keer in de juiste hoek?
Ik denk dat je echt wel als keeper kan trainen op penaltys alleen allemaal die briefjes op een bidon en op tape daar geloof ik niet in.

11 december 2022 om 09:16

Als keeper wel met je eens maar ben er zelf na dit WK wel over uit dat het voor de nemer wel een loterij is. Sarabia had nog nooit gemist, meen 26, gaat staan en mist. Nog een andere Spanjaard met een uitstekend gemiddelde miste ook, zie wat er gebeurde in de Nederlandse reeks. Met Japan. Ik denk dat er tegen die druk doener dan opstaat simpelweg niet op te trainen valt. Ook niet met een vaste trap. Zie Fernandez, die schoot hem naast tegen Oranje en die heeft toch een vrij aardige trap.

11 december 2022 om 09:27

Dan is het nog steeds geen loterij. Eerder een spelletje poker. Je hebt als keeper namelijk invloed, maar als de speler een royale flush heeft en hem dus geweldig inschiet, kan je nog zo'n goede pokeraar zijn maar verlies je de hand.

11 december 2022 om 09:33

Mario

Gemiddeld gaan er 80% pingels raak. Als Sarabia er 26 op rij gescoord heeft, dan bewijst dat dus dat het geen loterij is, want statistisch had het dan al veel eerder mis moeten gaan. Hij is dus gewoon beter dan gemiddeld.

Als Betis serieus interesse heeft zou ik het wel weten als ik hem was. Mooie stad, mooie competitie, lekker klimaat en niet een al te grote stap.

Achteraf is natuurlijk makkelijk praten maar even heel eerlijk wat heeft Noppert nu speciaal gedaan ten opzichte van Cillessen en/of Bijlow of misschien nog een keeper die geen eerlijke kans gehad heeft Flekken?
Die paar reddingen die hij gemaakt heeft denk ik dat Bijlow Flekken of Cillessen ook wel had kunnen maken en op gebied van penaltys viel het toch wel tegen. Er werd gesuggereerd dat Noppert de penaltykiller was? Nou Messi scoorde in de reguliere tijd en de 5 penaltys in de strafschopserie heeft die er ook geen een tegengehouden want die misser was niet door toedoen van een redding.
Ik vind het van Van Gaal nogal vreemd dat je op zo'n toernooi het hoogste en grootste toernooi een keeper op goal zet die 0 toernooi ervaring heeft en 0 ervaring heeft in de absolute top.
Dit zie je bij andere landen dus totaal niet.
Frankrijk staat Lloris Duitsland staat Neuer
Engeland is Pickford maar die andere 2 kun je er ook inzetten en Argentinië heeft Martinez
Marokko Bounou.
Ik had ten alletijden iemand erin gezet ongeacht zijn vorm die wat bij een topclub speelt of top competitie en ook Europees ervaring heeft.

11 december 2022 om 09:28

Het probleem is alleen dat wij niet zo'n keeper hebben? De enige die wellicht aan jouw eisen voldoet is Flekken. Speelt bij een goede club in een top competitie.

Je moet ook niet vergeten dat van Gaal en staff heel erg op groepsproces en teamgevoel zitten. Ik vond dat in video's, interviews e.d. goed terug komen. Waar er vroeger nog wel eens mot was bij Oranje was dat nu niet het geval. Bij andere landen wel (zie Frankrijk, Engeland, Duitsland, Belgie).

De komende 2 jaar moet gewoon de beste keeper (in vorm) onder de lat staan. Kans is klein dat dat Noppert is. Maar ik wil van Gaal wel bedanken voor de eventuele extra miljoenen

11 december 2022 om 09:34

Die ene redding tegen Senegal was zeker wel bijzonder. En daarnaast bracht hij rust en vertrouwen in de verdediging, en er zijn zat keepers die dat niet kunnen.

Ik begrijp Noppert z’n gedachtengang wel, echter schat ik in dat hij ook door Koeman, mits hij zijn huidige vorm vasthoudt, geselecteerd zal worden voor Oranje.

Hij heeft het erg goed gedaan. Ik heb hem in ieder geval niet op een fout kunnen betrappen en hij heeft diverse goede reddingen gemaakt.

11 december 2022 om 09:36

Het zou absurd zijn als hij niet geselecteerd zou worden. Ik zou goed kunnen begrijpen als Koeman Bijlow zou opstellen. Maar dan moet Noppert gewoon altijd op de bank erbij zijn.

Zou t prima vinden als hij blijft staan, Bijlow is net zo’n hype, is ook nog nooit een lange periode constant en/of fit geweest en is als het er op aan komt ook geen Neuer. Tegengoal in de CL finale was ook niet heel sterk gekeept. Prima keeper hoor, maar geen top. Flekken zou dan nog eerder in aanmerking komen. Ben veel benieuwd naar wat Koeman met de middelmaat a la Blind (schuldig aan de goal van Molina), de Roon, Koopmeiners, Janssen en Klaassen gaat doen en of Koeman wel weer leuk voetbal met attractieve spelers gaat spelen. Hoop op 433 met Noppert/Vlekken, Aké, de Vrij, Timber, Dumfries, Wijnaldum/Gravenberch, Frenkie, Simons, Gakpo, Memphis, Berghuis. Idd geen vDijk met pseudoverdedigen en tikkie breed en tikkie terug. Verder zou Aké op lcv icm Malacia op lv ook prima kunnen.

11 december 2022 om 09:31

Hahah ga je serieus die goal in de conference league finale aan Bijlow hangen? Man man wat wordt er toch altijd veel onzin bijgehaald

11 december 2022 om 09:38

Onzin?, was toch gewoon niet sterk gekeept en ik haal het er idd bij, bij het verhaal dat ik hem nog nooit lang constant fit en goed heb gevonden. Kan zeker nog komen, maar nog een paar jaar Noppert of Flekken lijkt mij niet gek.

11 december 2022 om 09:38

Ik zou er niet eens op in gaan. Als spelers op kleine fouten afgescheven worden heb ik echt geen zin om daar energie in te steken. Het gaat er veel meer om wat je ziet aan potentie, vertrouwen, groei, plek in de ploeg, etc. Incidentele kleine foutjes, als die er al zijn, hebben daar geen invloed op wat mij betreft.

11 december 2022 om 09:41

@ramon, want Flekken en Noopert zijn al lang constant fit en goed?

11 december 2022 om 09:51

Dat zou ik van Flekken wel durven zeggen idd

11 december 2022 om 09:53

Dan is er nu toch ook geen enkele reden om Noppert uit de goal te halen. Heeft gewoon een prima wk gekeept. Tijd van Bijlow komt vast nog wel.

11 december 2022 om 09:55

Nee, dus lood om oud ijzer. Maar op een of andere manier is Bijlow bij veel Feyenoorders heilig. Die zijn gewoon vergelijkbaar.

11 december 2022 om 10:12

Let ook is op de manier van uitkomen van Bijlow, wild en zonder controle. Prima keeper hoor als die zich nog 3 jaar ontwikkeld, maar laten we Bijlow nog maar even een tijdje op het bankje houden.

11 december 2022 om 10:40

@frisian, zegt er hier een Feyenoorder ergens dat Bijlow beter is? Ik zie alleen onzin redenaties om Bijlow naar beneden te halen. Ik kan van iedere keeper een blunder benoemen. (En die in de CL finale is er geen, dus gewoon onzin) En als je Bijlow met Noppert vergelijkt kan je het argument over een lange periode goed toch niet gaan gebruiken. Dat zijn ze allebei nog niet geweest.

11 december 2022 om 13:04

Dus zoals ik zei: lood om oud ijzer. Ik heb overigens zat berichten van Feyenoorders hier gelezen die vonden dat Bijlow beter was en in de basis hoorde.

11 december 2022 om 15:28

FR

Ja er zijn hier heel wat Feyenoorders (en ook echt alleen Feyenoorders) die riepen dat Bijlow sowieso basis moet staan in oranje, dat de rest duidelijk minder is. Naast de verstokte ajacieden zijn ook de neutrale fans veel genuanceerder als het om Bijlow gaat.

Voor het toernooi was het wat mij betreft arbitrair wie er op doel moest. Nu zijn Cillessen en Flekken wat mij betreft afgeschreven, Pasveer ook. Het gaat nu tussen Noppert en Bijlow. Luxe is het allemaal niet.

11 december 2022 om 11:22

Geen Van Dijk? Sorry, maar dan kan ik je mening totaal niet serieus nemen.

1 van de beste verdedigers (en beste spelers tegen Argentinië) wil je er naast laten.

Als je kijkt naar groeipotentie, zie ik in hem nog wel een eerste doelman. Niet erg blessuregevoelig zijn verleden bekeken. Beetje excentriek(welke keeper is t niet) is 28, de leeftijd dat een keeper de hardste groei ervaart statistisch gezien.

Is die beter dan Bijlow of Pasveer? Nee, gelijkwaardig. Met 2 jaar is Bijlow eerste keeper(qua groei) maar in die 2 jaar is Noppert een stabiele keuze. En over 2 jaar, is Pasveer geen international meer gok ik.

11 december 2022 om 09:43

Pasveer is dan echt nog wel International, maar dan bij geriatrisch oranje ;-)

Eens hoor. Lekker naar Ajax halen en wat mij betreft samen met Bijlow strijden om de plek in oranje. Ze kunnen ook samen goed door een deur geloof ik.

Daar hoeft hij zich niet druk om te maken ,heel veel meer keus zal koetjeman ook niet hebben .

Ben heel benieuwd wat Noppert de komende jaren nog gaat doen. Zijn carrière is zo a-typisch dat er geen touw aan vast te knopen is. Hij is pas een jaar eerste keeper, waar ligt het aan dat hij niet veel eerder is doorgebroken? Is dit 1 superseizoen of heeft hij definitief de stap gezet die nodig was om een betrouwbare keeper te worden en wordt hij nu alleen nog maar beter? De tijd zou het leren.

Ik hoo voor hem dat het vaste kliekje spelers een lans voor hem breken.

11 december 2022 om 10:54

Ik denk dat spelers als Van Dijk en Dumfries en Ake wel een goed woordje voor hem zullen doen inderdaad. Betrouwbare sluitpost zonder rare dingen te doen. Is voor een verdediging ook fijn om erop te kunnen bouwen.

Hij zal na dit toernooi waarschijnlijk wel een transfer maken. Als hij het bij zijn nieuwe club op een hoger niveau kan laten zien zal hij vast een kans maken, maar dat is absoluut geen zekerheid natuurlijk. Ik vond hem tegen Argentinië een nerveuze indruk maken. Durfde nauwelijks meer van zijn lijn te komen. En een penaltykiller was het overduidelijk niet. Tot zo ver de analyse van vGaal en Hoek op dat gebied. Maar was ook raar geweest als een dagje testen daar echt uitsluitsel in kan geven.

Een begrijpelijk gevoel van Andries. Hij heeft van Van Gaal een unieke kans gekregen, ik verwacht dat Koeman hem wellicht wel meeneemt, maar toch voor Bijlow als eerste keus gaat.

Ook verwacht en hoop ik dat Koeman weer kiest voor 433 en een logisch selectie beleid gaat doorvoeren.

Blind en Klaassen kunnen (zeker als basis) echt niet meer mee.

Het is te hopen dat de komende 1,5 jaar spelers als Gravenberch, Simons, Gakpo, Malacia, Frimpong zich gaan ontwikkelen tot basismateriaal. En we missen ook echt een goede spits voor een 433 systeem. Over 1,5 jaar verwacht ik niks meer van Weghorst, Janssen en Luuk.

11 december 2022 om 15:31

Eens, Blind, Klaassen, Janssen dat is echt voorbij. En ik vind ook Koopmeiners, De Roon, Berghuis gewoon echt niet voldoende voor oranje. Ik wil vooral weer een keer een grote sterke sloper erbij. Dan heb je Frenkie, Grote Sterke Sloper, en Xavi

11 december 2022 om 19:27

Berghuis of Bergwijn?

11 december 2022 om 22:28

Berghuis. Zelfs in vorm is die in oranje geen grote toegevoegde waarde. Bergwijn was dit WK waardeloos, maar in het najaar erg goed. Dus die zou ik nog een kans geven. Maar als je met oranje echt een niveau hoger wil, is Berghuis niet goed genoeg.

11 december 2022 om 23:30

Zou fijn zijn als Brobbey een stap zet in zijn ontwikkeling. Zowel qua spel als qua fysiek (want 90 minuten spelen is blijkbaar nog steeds lastig voor hem).

Zou bergwijn dat ook doen?

Ook al maakt koeman Bijlow 1e keeper, dan nog zal hij interlands blijven spelen, a is het omdat bijlow blessure gevoelig is. En een transfer naar ajax met grote kans op CL voetbal zal zeker heloen. Hij heeft niet slecht gedaan. Wat betreft penalties, Cillesen heeft ook geen enkele gepakt tegen Argentinie. Je kan een keeper niet straffen omdat hij een penalty van messi en co niet heeft tegengehouden.

Heeft gewoon een goed wk gekeept. Ongelofelijk, je eerste wedstrijd is gelijk het wk. Ik zou doodgaan van de zenuwen maar Noppert bleef altijd kalm. Nog iets meer ervaring met penalty's en hij kan een topkeeper worden.
Ajax, sla je slag!

Noppert heeft geen fout gemaakt en stond prima te keepen. Ik zou geen reden zien om hem eruit te halen.

Deze jongen heeft zich in de picture gespeeld in de uitwedstrijd bij Feyenoord. Daar pakte hij alles. Iedereen stond versteld dat van Gaal hem selecteerde en hij heeft iedereen op een positieve manier verrast.
Het is nu zaak dat hij bij Heerenveen weg gaat en op een hoger niveau gaat keepen. Hij word gelinkt aan Ajax en dat zou een prima stap kunnen zijn om zich te ontwikkelen. Zaak is dat hij door gaat groeien en dat kan niet bij Heerenveen schat ik in. Dan kan hij onder de goal blijven staan. Aan de andere kant staat er bij de Kroaten ook een top keeper onder de lat die al jaren "maar" bij Dinamo Zagreb speelt, dus je hoeft niet altijd bij de top te zitten om goed te zijn.

Aan de andere kant zie ik Koeman er ook wel weer voor aan dat hij Cillessen terug haalt, hij heeft wel altijd een handje om dingen anders te doen dan van Gaal. Maar betreft de keepers zijn Noppert, Bijlow en Flekken denk ik de beste 3 opties voor Oranje.

11 december 2022 om 10:48

Hoe bedoel je een handje van om het anders te doen dan van Gaal? Moet Koeman hem dan maar kopiëren? Koeman heeft zijn eigen visie en heeft bij Oranje bewezen dat dit werkt met regelmatig goed voetbal.

Keepte een ok toernooi en een leuke vent. Je haalt er geen punt minder mee denk ik. Bij penalties kan je hem wel gewoon naast het goal zetten, maakt het voor de speler niet makkelijker om te scoren.

Keepte een prima WK, de 1-0 van Argentinië was die niet heel snel uit de goal maar daarintegen heeft die ook wat super reddingen gemaakt. Bij de penalty serie viel die zwaar tegen maar wellicht is dat ook de druk. Geen idee of een andere keeper het beter had gedaan.

Of hij eerste keeper moet blijven weet ik niet, maar hij kan prima bij de selectie blijven. Beter dan Pasveer.

Hij heeft het goed gedaan vond ik. Dan mag dij bij Heerenveen, maar dat moet niks uitmaken. Ik denk ook dat die wel een stap gaat maken, alleen of die dat in januari doet geen idee, hij is heel nuchter en kijkt echt wat het beste is voor hem en zijn gezin. Het lijkt me totaal geen persoon die de keuze maakt voor geld.

Dat denk ik ook.. Koeman zal hem passeren.. Of Noppert mag zich als derde keeper melden in Zeist. Bijlow, Flekken, Cillessen en misschien Noppert zijn denk ik de gegadigde doelmannen de komende jaren.. Verder zie ik het vooralsnog dunnetjes in qua doelmannen.. Scherpen en de Keijzer zijn het ook niet helemaal..

Wat een ontzettende goedzak is hij toch. En hij heeft boven verwachting gepresteerd, stond op dat WK alsof tie ‘t al 20 jaar doet. Gun het ‘m om met Ajax te shinen in de CL en Messi alsnog af te stoppen.

Dat moment tegen Arg voor die 2-2, schietgebedje op z’n knieën.. Ga dat niet snel vergeten.

Koeman zal altijd voor Bijlow gaan. Hoeveel ballen hij ook op de training los laat. Van gaal keek naar vorm, dus noppert de logische keuze. Koeman kijkt veel minder naar de details. Die gaat gewoon voor de toekomst van Bijlow en dat is prima natuurlijk. Maar ik hoop dat noppert niet helemaal aan de kant wordt geschoven. Hij heeft een prima wk gekeept.

11 december 2022 om 23:36

Waarom zou Bijlow de toekomst moeten zijn? Ook met Noppert kun je de komende jaren prima vooruit. Hij is 28, dus qua leeftijd kan 'ie echt nog wel een eindronde of vier à vijf mee.

Gewoon weer de beste keepers selecteren en opstellen, dus Cillessen en Bijlow. Hij mag dan met Pasveer en Flekken gaan uitmaken wie derde keeper wordt.

Modale keepertje die nou niet echt indruk heeft gemaakt. en dit alleen omdat lvg op ze teentjes was getrapt vanwegen het afmelden voor een onbelangrijk potje tegen Noorwegen!!!! En niet in vorm was ??? Maar jan Klaassen en blind onze wereld toppers wel 🤣

Had van te voren het liefst Bijlow gezien maar ik vond Noppert erg betrouwbaar gedurende het wk. Het enige wat niet uitkwam is dat hij op mij nu niet overkwam als de penaltykiller die hij ook zou zijn.

Wat mij betreft gewoon de nr 1 zolang hij goed blijft keepen. Uitstekend WK gespeeld.

Heeft het prima gedaan maar heeft zich bij de pingels echt 0,0 kunnen onderscheiden. Vind het achteraf toch wel jammer dat van Gaal niet Krul als penaltykiller heeft meegenomen. Nu had je bij de tegenstander met Emi Martinez echt een gozer waarvan je dacht “shit hij haat hem pakken” en bij Noppert had ik dat gevoel totaal niet. Krul heeft wel echt meer uitstraling bij pingels denk ik.

Overigens zou ik gewoon verder gaan met Bijlow, die echt wel beter dan Noppert is. Heb Noppert echt niks zien doen wat elke andere gemiddelde Keeper kan, maar het is wel een mooi verhaal natuurlijk.

eeft het prima gedaan maar heeft zich bij de pingels echt 0,0 kunnen onderscheiden. Vind het achteraf toch wel jammer dat van Gaal niet Krul als penaltykiller heeft meegenomen. Nu had je bij de tegenstander met Emi Martinez echt een gozer waarvan je dacht “shit hij haat hem pakken” en bij Noppert had ik dat gevoel totaal niet. Krul heeft wel echt meer uitstraling bij pingels denk ik.

Overigens zou ik gewoon verder gaan met Bijlow, die echt wel beter dan Noppert is. Heb Noppert echt niks zien doen wat elke andere gemiddelde Keeper kan, maar het is wel een mooi verhaal natuurlijk.

Aangezien geen enkele keeper ritme had bij het Nederlands elftal was dit een logische keuze maar denk dat je Bijlow nu moet klaarmaken als 1ste keeper voor de toekomst

Ach een transfer naar Ajax en je bent kimende 10 jaar gewoon 1e doelman van Oranje.

11 december 2022 om 18:29

Want hij is onomstreden? Ajax moet eens verder kijken en een topkeeper aan zich binden. Pasveer, Noppert, Gorter, Scherpen. Allemaal B Garnituur.

11 december 2022 om 23:44

Voor Pasveer wil ik toch wel een lans breken. Dat hij B-garnituur is, is logisch. En dat is ook helemaal niet erg. Pasveer is nooit gehaald als eerste keeper. Hij kwam gewoon van Vitesse over om op latere leeftijd nog even een leuk salaris op te strijken en leuke Europese tripjes te maken als tweede doelman achter Onana.

Hij heeft het uitmuntend gedaan doen 'ie plotsklaps plaspilkoning Onana moest vervangen en heeft het vorig jaar onder Ten Hag ook uitstekend gedaan, maar die gozer is nu 39 en is geen Gigi Buffon. Dan mag het best een tandje minder worden hoor.

Ik denk eigenlijk dat hij er de komende jaren nog wel bij zal zitten. Hij heeft een prima WK gekeept. Ja, de penalty's werden verloren, maar die werden er ook hard ingeschoten.

Hij zal het waarschijnlijk met Bijlow moeten uitvechten.

Daarnaast, Koeman is een pragmatische coach. Die zal niet gelijk het hele team omschudden.

11 december 2022 om 17:02

Jawel man. Koeman heeft een bloedhekel aan Van Gaal. Die gaat geheid weer terug naar 433 en dingen veranderen.

Van Gaal heeft alleen aan zichzelf gedacht. Had Bijlow opgesteld en hij had wat extra bagage voor de volgend bondscoach.

Ik snap zeker dat hij zo denkt. Want inderdaad geen één bondscoach had hem geselecteerd natuurlijk. Hij heeft het uitstekend gedaan hoor. Vooral tegen Senegal en de VS had die een prima redding in huis. Jammer natuurlijk dat hij bij de penalty’s het moeilijk had, maar goed stop er maar is één in zo’n kolkend stadion. Had toch goed de goeie uitgekozen bij de 2e en 4e penalty (die ging mis natuurlijk maar anders had die hem wel). Dus zo slecht was het ook weer niet. Het is gewoon jammer dat je mentaal enorm achterstaat als je de 1e twee penalties mist. Maar goed over de toekomst is Bijlow natuurlijk een grote kandidaat onder Koeman. Zou ik persoonlijk niet erg vinden maar hopelijk dat Noppert niet helemaal uit beeld beland. Maar goed met een potentiële transfer naar Ajax bijv moet dat goed komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren