Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Vaart snapt niets van wissels Van Gaal: ‘Wanneer breng je hem dan wel?’

Laatste update:

Rafael van der Vaart en Pierre van Hooijdonk vinden het jammer dat Louis van Gaal geen beroep deed op Xavi Simons tijdens het laatste groepsduel met Qatar (2-0 winst). Teun Koopmeiners, Wout Weghorst, Vincent Janssen, Kenneth Taylor en Steven Berghuis kwamen als invaller binnen de lijnen. Volgens de analisten waren er voor Van Gaal betere opties om in te brengen.

Simons moest tegen het gastland opnieuw genoegen nemen met een plaats op de bank. Van Gaal koos er ook niet voor om de negentienjarige middenvelder van PSV in de slotfase bij een 2-0 voorsprong in te laten vallen. “Wanneer zou je hem dan wel brengen?”, vraagt Van der Vaart zich hardop af bij de NOS. “Ik vind het gewoon jammer, want vandaag was de ideale avond om dat soort spelers speelminuten te geven.”

De analist begrijpt niet waarom Van Gaal de voorkeur geeft aan het inbrengen van andere bankzitters. “Dan zie je Vincent Janssen invallen... Hem vind ik niet echt in goede vorm steken. Luuk de Jong heeft het ook wel verdiend om in te vallen, maar je kunt niet iedereen inbrengen natuurlijk. Nu heb je duidelijk gezien dat Luuk de Jong alleen bij de WK-selectie zit voor een rol als pinchhitter en niks meer. Weghorst viel natuurlijk ook al in tegen Ecuador”, aldus Van der Vaart.

Van Hooijdonk kan zich eveneens niet vinden in het wisselbeleid van Van Gaal. “Op een gegeven moment stond ik versteld van de wissels. Koopmeiners kwam als invaller in het veld. Hij heeft gewoon echt een hele slechte wedstrijd gespeeld (tegen Ecuador, red). Dan zou je zeggen: ‘Oké, je hebt je kans gehad’. Xavi Simons was nergens te bekennen. In de slotfase valt Kenneth Taylor dan nog in.” Volgens Van Hooijdonk hadden ook Tyrell Malacia en Jeremie Frimpong goede opties geweest als invaller. “Het zijn eigenlijk de aanvallers die altijd als eerste worden gewisseld in zulke wedstrijden. Ik was wel heel erg verrast over de wissels en met name ook omdat Van Gaal had aangegeven dat Simons eraan zat te komen. De kans op minuten was groot vandaag.”

Van Gaal weigert na afloop in een interview met de NOS in te gaan op de reserverol van Simons. "Ik kan spelers op televisie niet individueel gaan vergelijken. Dan moet ik ook negatieve kanten noemen. Dat doe ik niet." Van Gaal ging direct na het laatste fluitsignaal kort in gesprek met Simons. Wat de bondscoach na afloop zei in het onderonsje met de middenvelder? "Dat is persoonlijk", aldus Van Gaal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

V Gaal wisselt 2 statige spitsen ipv een creatieve speler als Xavi. Hoe dan? Ongelooflijk.

29 november 2022 om 19:07

Voor iedereen die Van Gaal een beetje gevolgd heeft de laatste 10 jaar kwam dat niet als verrassing. Het is helemaal niet de offensieve trainer zoals hij door de media en z'n hielenlikkers wordt neergezet.
Het is een Frank de Boer.

29 november 2022 om 20:14

Enigste verschil, hij haalt wel succes met Nederland

29 november 2022 om 19:17

Xavi is toch meer een middenvelder?
Dan had hij Berghuis er weer uit moeten halen. Die zat er net in.

29 november 2022 om 19:37

Xavi kan ook als forward spelen. Hij had ook Noa Lang kunnen brengen. Maar nu ging ie met 2 statige centrum spitsen spelen. Raar toch?

29 november 2022 om 19:52

Ik fantaseer wel eens een opstelling met de jong en weghorst in de spits. Iedereen wordt gek van die lange gasten. Moeten er wel goede voorzetten komen.

Lang had ie overigens wel kunnen brengen ipv Janssen. Gebeurt een keer wat anders. Hoewel lang wel beter rendeert aan de buitenkant.

29 november 2022 om 19:17

Allemaal onderdeel van De Grote van Gaal show. Bij alles wat de Nederlandse bevolking/media roept, doet hij het tegenovergestelde. De grote Van Gaal ziet het allemaal anders en het klootjesvolk moet hun mond houden. De keuze voor Noppert als eerste keeper, Cillessen en Flekken thuislaten, Janssen oproepen en veel speeltijd geven, Danjuma thuislaten, Blind, De Roon en Klaassen opstellen, totaal niet omkijken naar bijvoorbeeld Xavi Simons/Frimpong/Malacia, kritiek op zijn spel mag al helemaal niet, want dan is meneer gepikeerd. Ben blij als we van deze narcistische, laffe coach af zijn.

29 november 2022 om 20:36

Amen

29 november 2022 om 21:08

Alle bondscoaches verzamelen! 2 0 gewonnen tegen Senegal en Qatar, 1 1 gelijk tegen Ecuador. Eerste in de poule en door tegen de VS. Weinig kansen weggegeven. Probleem is het spel aan de bal, ik heb ook met bloedende ogen zitten kijken, maar ik vind de negativiteit doorslaan. Van Gaal kan er weinig aan doen dat niemand thuisgeeft op het middenveld of voorin. Xavi was leuk geweest voor een paar minuten maar alsof dat zo'n enorm verschil maakt. Gewoon zorgen dat je geconcentreerd blijft spelen en langzaam beter wordt aan de bal.

30 november 2022 om 07:40

Tuurlijk heb je gelijk maar Simons brengt meer spelvreugde en is ook niet te beroerd mee te verdedigen. Wat Klaassen gisteren deed kan Simons ook. Plus dat je met plezier naar zo'n kereltje kijkt als liefhebber.
Vooraf voor 7 punten getekend,dat deel is in orde.

De reden dat Van Gaal hem er niet in zet is omdat iedereen het wil. Van Gaal's karakter zit hem daarmee in de weg. 0%van de wereldbevolkingsnapt dat jeWeghorst, Janssen en Taylor inbrengt en niet Simons.

29 november 2022 om 19:00

En dan hoor je een aantal mensen zeggen Xavi Simons is geen Messi. Alsof Davy Klaassen dat wel is

29 november 2022 om 19:18

Gewoon de MVP van Oranje dit toernooi.

29 november 2022 om 19:22

Ik voorzie een scenario waarin volgend jaar er een andere coach (duits graag) komt bij PSV, Xavi niks meer laat zien, Japie zal zeggen dat die (duitse) trainer er niks van kan en niet met grillige talenten om kan gaan en dat Ruud van Nistelrooy een absolute topcoach is want hij kon het hiervoor wél.

O, o, o. Doodsbang dat we nu met Xavi eindelijk een opvolger hebben voor Ihataren wat betreft loze hoop en onrealistische verheerlijking.

29 november 2022 om 19:35

Ik heb nooit gezegd dat Van Bommel een topcoach is. Ik heb gezegd hij heeft het bij PSV niet veel minder gedaan dan Schmidt, maar goed, dat is ook niet zo moeilijk

29 november 2022 om 20:25

Klaassen is bij 60% van de doelpunten betrokken haha

29 november 2022 om 20:52

Wie weet was Xavi Simons wel betrokken geweest bij 70 procent van de goals als hij de kans had gehad. Klaassen is niet de grote dissonant, maar om te zeggen hij speelt goed vind ik ook een overstatement

29 november 2022 om 19:04

Betonvoetballers ... dat past toch helemaal niet bij Van Gaal?

29 november 2022 om 19:07

Niet alleen Xavi, ook frimpong en Malacia. Het zijn de 3 waar we het hardst om roepen, maar precies de 3 die niet invallen. Was enige reden om nog geïnteresseerd naar het laatste stukje te kijken, maar met Janssen Koopmeiners Weghorst ben ik maar gaan koken..

29 november 2022 om 23:10

Van Gaal is gewoon een hele nare narcist met een hoop geluk aan z’n kont. Je zou bijna hopen dat het na zaterdag klaar is, v Gaal opsodemietert en nooit meer ergens opduikt, wat een verschrikkelijke enge vent.

29 november 2022 om 19:08

En je kunt al precies uitdenken hoe het straks gaat. Verderop in het toernooi krijgen jongens als Frimpong, Malacia en Simons wel speelminuten, maar omdat de tegenstander dan een stuk beter is dan wat we in de poulefase hebben gehad, vliegen we eruit. Van Gaal zal dan zeggen dat hij de roep van het volk heeft gehonoreerd, maar dat wij er geen verstand van hebben. We zijn met die jongens namelijk uitgeschakeld. Ik hoop oprecht niet dat dit het scenario zal zijn, maar ik vrees er toch echt voor.

29 november 2022 om 19:10

Aanvulling: juist deze wedstrijd tegen Qatar was perfect om andere jongens te laten spelen en ritme op te laten doen.

29 november 2022 om 19:08

Typisch de grote Van Gaal show. Hij is briljant en wij snappen er niks van. Punt is alleen dat hij na Ajax in de jaren 90 helemaal niks noemenswaardig gepresteerd heeft.
NL een WK gekost. AZ een titel gekost. WK 2014 Robben en Van Persie die het verbloemen. Bij United gefaald. Het is allemaal helemaal niks!
Zogenaamd 1,5 jaar nagedacht over het systeem maar iedereen kan in 5 min zien dat het hooguit kans van slagen heeft tegen toplanden en dan nog in een enkel geval.
Vandaag hadden Frimpong, Malacia en Simons gewoon minuten moeten maken. Klaar.
Wordt helemaal niks na de poulefase. Helemaal niks. Wat een kutwedstrijd man. Fucking 8 verdedigende spelers tegen Qatar. Qatar!!!!

29 november 2022 om 19:41

Eindelijk iemand die het snapt maargoed van Gaal gefeliciteerd met 9 punten. Jammer dat je er tegen Iran weer uit vliegt.

29 november 2022 om 20:13

Als je het WK zo slecht volgt dat je niet eens weet dat Oranje 7 punten in de poule heeft gepakt.... tja.

29 november 2022 om 19:24

Dus Simons had ipv Taylor 7 minuten moeten invallen als linkshalf.

Nee dat klinkt logisch ja.

29 november 2022 om 19:29

Simons had in de basis moeten staan voor Klaasen in dit kutsysyeem. En anders moeten invallen op die plek. Frimpong en Malacia hadden moeten komen ipv de backs die aanvallend 0! toevoegen, waar nota bene heel dit kutsysyeem om draait.
Nog beter was geweest wanneer we gewoon zouden aanvallen tegen bal op het dak 19.

29 november 2022 om 19:38

Nee hij had Simons in moeten brengen iov Koopmeiner (die echt de allerslechtste was tegen Ecuador) en Berghuis naast Frenkie moeten zetten.

29 november 2022 om 20:15

Eerlijk gezegd vond ik Berghuis vandaag als invaller ontzettend sterk in het druk zetten. Natuurlijk had hij wat slordigheden in de passing, dat zal ik niet ontkennen, maar hij deed het op 10 best goed. Ok, als je Simons wil opstellen/inbrengen dan zal dat op 10 moeten zijn, maar dan is wat mij betreft wel de vraag of je Berghuis naast Frenkie moet zetten. Als je Berghuis dan toch wil brengen zie ik 'm nog liever op rechtsbuiten, maar dan moet je overschakelen op een 4-3-3-systeem

29 november 2022 om 19:37

Wat een onzin, maar omdat iedereen het wil is al helemaal geen reden. Was leuk geweest als hij zn debuut had mogen maken, was zelf ook wel benieuwd maar wat een gezeur hier. Hij maakt gewoon andere keuzes.

29 november 2022 om 23:14

Het is gewoon een verschrikkelijke eigenwijze kut coach die het zgn allemaal beter weet. Hoe is het mogelijk dat de knvb weer uitkomt bij deze verschrikkelijke kwal, zo groot is zijn lijst met successen ook weer niet en de successen die hij wel geboekt heeft, zijn behoorlijk gedateerd.

Ik vind het toch lastig dat Van Gaal bepaalde spelers blijkbaar zó hoog heeft zitten, zoals een Janssen of Weghorst. Is er dan niemand binnen die staf zegt dat er ook nog andere gasten in de selectie zitten die meer aan het spel meedoen?

29 november 2022 om 19:31

Nee, die staf bestaan uit regelrechte van gaal adepten die de grond kussen waarop hij loopt. Ook geen toeval dat het ook nog eens allemaal assistenten zijn die fervent aanhanger zijn van een bepaalde club. Niet geheel onlogisch dus dat de revelaties en in vorm zijnde spelers van andere clubs gepasseerd worden ten gunste van de niet in vorm zijnde spelers van een club die de gehele staf een zeer warm hart toedraagt…

29 november 2022 om 20:48

Haha wow wat een gejank. Vorige wk onder Van Gaal veel Feyenoordspelers die speelde dus daar kijkt hij heel niet naar man, dom gelul.

Heel het volk verlangd naar Xavi maar het lijkt wel alsof onze opa van gaal het doet om het volk te pesten!

29 november 2022 om 19:14

Ik verlang nog meer naar gewoon een 4-3-3 zonder Blind en Dumfries.

Sterker nog waarom een werkertje als Klaassen in de basis en niet een creatieve speler als Xavi om de gedisciplineerde verdediging van Qatar open te splijten

29 november 2022 om 21:10

Omdat Klaassen weer een assist geeft en Xavi een nobody is. Was een leuke wissel geweest, meer niet. We moeten niet overdrijven met Xavi en Lang. Die zijn ook niet de verlossers van Oranje.

29 november 2022 om 23:18

Dat zullen we ook nooit te weten komen, daarvoor moet je ze namelijk opstellen. Klaassen vind ik nog te billijken, maar als je eindigt met Koopmeiners, Weghorst en Janssen, dan ben je als coach nogal sadistisch ingesteld en ben je een martelaar van het Nederlandse volks. Ik gun deze nare man een roemloze aftocht en met dit spel is een Tsjechië scenario ook niet geheel ondenkbaar, alhoewel de VS ook bijzonder weinig voorstelt.

30 november 2022 om 00:11

Zolang we spelers als Klaassen in 'moeten' zetten om een resultaat te halen tegen Qatar, zijn we bij voorbaat af. Je kan wel lekker dwars lopen doen hier maar vandaag was de roep om Simons gewoon zeer gegrond.

30 november 2022 om 12:25

Xavi Simons of Davy Klaassen basis tegen het almachtige Qatar, daar mag het toch niet om gaan? Wat maakt dat nou uit? Ik had het leuk gevonden als Xavi was ingevallen. Maar Klaassen is vaak belangrijk in oranje en tegen Qatar is dat een prima keuze. Ik vind helemaal niet dat we iemand in 'moeten' zetten, ik roep dan ook niet om Xavi. Ik vind het tegen Qatar helemaal prima, wie dan ook speelt, zolang spelers op hun juiste plek staan. Ik ben niet dwars he, dat is de rest van VZ die graag iets anders wil dan wat Van Gaal doet en oranje het liefst het toernooi uit ziet vliegen. Ik vind het gewoon wel goed zo, precies wat ik had verwacht, resultaatvoetbal.

Xavi gaat nooit een kans onder Van Gaal krijgen waarschijnlijk. Van Gaal is helaas een extreem conservatieve coach geworden

29 november 2022 om 19:01

Ik zie het nu ook niet meer gebeuren. Je gaat geen debutanten uitproberen tijdens de ko fase.

29 november 2022 om 19:03

Dat denk ik ook niet. Dit was het ideale scenario om hem in te brengen

29 november 2022 om 21:11

Nee, JIJ zou geen debutanten uitproberen tijdens de knock out fase. Maar hallo, hoe vaker je dat zegt, hoe groter de kans dat Van Gaal het wel doet. Plus, überhaupt, natuurlijk zou Van Gaal dat doen.

29 november 2022 om 21:13

Hahah dat is waar Leidse

29 november 2022 om 19:47

Gelukkig is het nog 1 wedstrijd onder van Gaal daarna weer koeman, maar of dat qua spel heel veel beter word betwijfel ik, verwacht namelijk dat Koeman ook Blind gewoon weer opstelt

29 november 2022 om 19:54

Koeman is misschien geen topcoach, maar hij heeft ook geen klap van de molenwiek gehad. Ook Koeman ziet natuurlijk dat Blind op de Camping Cup thuis hoort en niet in Oranje

Misschien is er wat gebeurd tijdens trainingen. Toch vreemd dat deze jongen niet de kans krijgt. Hij komt mijn inziens ook wat arrogant over en straalt negatief af op de spelersgroep. Lijkt me geen prettige jongen om mee samen te werken

29 november 2022 om 19:03

Z'n uitstraling is verschrikkelijk, maar dat is natuurlijk maar de buitenkant. Geen idee hoe hij in de groep is, maar je gaat inderdaad haast denken dat hij wat geflikt heeft waardoor Van Gaal hem nu zo negeert. Dit elftal schreeuwt om creativiteit, maar Berghuis was eigenlijk z'n enige creatieve wissel. En je zag dat die ook echt wat toevoegt. Maar waarom niet starten met Berghuis en dan later Simons brengen? Hier moet haast wel meer achter zitten.

29 november 2022 om 19:08

Ik vind juist zijn uitstraling iets wat de meesten niet hebben. Dit jochie wil gewoon elk duel winnen en baalt gewoon als hij een bal verkeerd speel. Ja dan komt het misschien wel eens een beetje jankerig over, maar het is voornamelijk op zichzelf. Bij Tadic vinden we dit een winnaarsmentaliteit en bij Simons is 't zeurderig. Elk talent zou beelden van Simons moeten gaan kijken, deze jongen bulkt van het talente, en werkt zich daarentegen ook nog eens de pleuris. Deze jongen heeft alles in zich om de beste voetballer van NL te worden.

29 november 2022 om 19:03

Lekker boeien of hij negatief is. Het is geen schoolreisje. Als je "levert" in Van Gaal zijn woorden hoor je gewoon speeltijd te krijgen en Simons heeft dit seizoen geleverd. Meer zelfs dan Klaassen

29 november 2022 om 19:05

Vind ik wel belangrijk, maar uiterlijk is niet per se innerlijk.

29 november 2022 om 19:13

Ik niet. Met alleen ideale schoonzonen win je de oorlog niet. Je moet ook wat lastige karakters in zo een team hebben die elkaar de waarheid durven te vertellen en daardoor de boel scherp houden. Zolang de balans maar goed is. Je moet geen tien lastige jongens hebben

29 november 2022 om 19:18

Elkaar de waarheid vertellen vind ik normaal gedrag ... assertief zijn ... eerlijk zijn...

Negatief vind ik een heel ander verhaal.

29 november 2022 om 19:38

Dat klopt, maar ik dacht dat hij dat bedoelde. Dat als je een wat lastiger of eigenzinniger karakter hebt dat je dan negatief bent

29 november 2022 om 19:53

Misschien kwestie van woorden, maar negatief gedrag is gewoon vervelend. Professionals daarentegen waarderen assertief gedrag en als je daar niet tegen kan, ben je geen prof ...

29 november 2022 om 20:27

Klaassen levert ook in Oranje toch? Hij is bij 3 van de 5 doelpunten betrokken.

29 november 2022 om 21:00

Hij heeft zijn belangrijke momenten net zoals Gakpo zijn belangrijke momenten heeft maar als je echt naar de hele wedstrijden kijkt vind ik eigenlijk heel de basis 11 ondermaats presteren qua spel. Klaassen en Gakpo zijn idd wel effectief dus in dat aspect doen ze het goed

29 november 2022 om 19:18

Xavi heeft toch helemaal geen arrogante uitstraling?

29 november 2022 om 19:32

Nee hij krijgt alleen iedere wedstrijd een paar doodschoppen en daarom kijkt hij soms wat verongelijkt.

Eens. Daarbij was Klaassen echt belabberd slecht, die had prima na een helft gewisseld kunnen worden. Vervolgens had heel Nederland inclusief Van Gaal kunnen zien dat Xavi eigenlijk een veel betere speler is en hadden we er nu nog wat vertrouwen in de gehad. Hetzelfde met Frimpong tov Dumfries.

29 november 2022 om 19:37

Ik denk oprecht dat van Gaal niet wil dat het beter loopt met Xavi… want dat zou betekenen dat hij zijn oogappeltje Klaassen niet meer kan opstellen.
Dus beter niet opstellen. Dan zal niemand het ook zien dat het zo is

Wanneer je Xavi brengt, als het er echt om gaat.
Nu lekker sparen en de mindere goden laten spelen, niet om aan te gluren maar de mannen in vorm Gakpo / Xavi en Luuk zijn allemaal fit voor de volgende rondes.

En hoe harder de buitenwereld roept om Xavi des te later Van Gaal hem gaat brengen.

Dus van Gaal was eigenlijk nog bang dat Simons iets negatiefs kon betekenen ipv iets positiefs.
Want van Gaal denk alleen aan negatieve zaken ipv positiefs.
De andere spelers zoals Taylor,janssen en Koopmeiners kon hij niets negatiefs bij bedenken blijkbaar.

En dit allemaal tegen Qatar..

Ik ben wel echt helemaal klaar met de Nederlandse sportjournalistiek met hun suggestieve vraagstelling. Niemand riep per se om Xavi totdat wijsneus Jeroen Stekelenburg opeens tegen iedereen die hij het kon vragen in Qatar vroeg of het misschien tijd was om Xavi te zien spelen, waardoor er hier en verder in Nederland nu opeens de vraag is, waarom Xavi Simons geen minuten heeft gekregen. Echt belachelijk, net als dat kleine mini-hobbeltje met van Dijk waar van Basten iets zegt en bloedzuiger Jeroen Stekelenburg het direct moet neerleggen bij van Dijk waar een miscommunicatie uit ontstaat. Wat een walgelijk ventje. Los hiervan had ook ik graag Noa Lang gezien, gewoon voor het vermaak, maar he.

29 november 2022 om 19:25

Volgens mij werd er voor het WK al geroepen dat Xavi mee moest, en terecht. Dat nu de vraag steeds meer komt wanneer hij gaat spelen is ook logisch, gezien het spel dat het Nederlands Elftal speelt.

Iedereen die de eredivisie een beetje gevolgd heeft weet wat Xavi kan brengen, en dat is vooral de reden dat veel mensen hem willen zien spelen, en niet omdat Jeroen Stekelenburg dat zei. Die hebben we niet nodig om zelf tot deze conclusie te komen.

29 november 2022 om 19:37

Sjaakpolak, alsjeblieft. Ik heb Xavi ook zien voetballen en ik heb ook een meute gezien die campagne voor zijn selectie voerde. Echter wanneer je nu de reacties leest onder het verslag Nederland Qatar is Louis van Gaal een eikel enkel en alleen omdat hij Xavi niet heeft ingebracht (90% van de reacties(?)), terwijl toevalligerwijs twee dagen ervoor Jeroen Stekelenburg met zijn microfoon langs wat Oranje intimi is geweest om de suggestieve vraag te stellen : Is het tijd voor Xavi Simons. Vervolgens is dit ineens een 'ding'. Wordt er tijd voor vrij gemaakt tijdens de gesprekken aan tafel. Gaan we naderhand ons afvragen waarom Xavi Simons niet heeft gespeeld. Mijn god, het is net zo erg als toentertijd met Ihataren en nu verwacht ik niet dat Simons zo'n ei is, maar al die media-aandacht en opgeilerij van Jeroen Stekelenburg heeft hem in ieder geval weinig goeds gedaan.

29 november 2022 om 19:57

Voetballiefhebbers houden nu eenmaal van creatieve spelers Ikea. Daarom willen we een Simons en Lang zien, omdat er nul creativiteit in de basis 11 van Oranje zit

30 november 2022 om 00:15

Vind je dat niet een beetje makkelijk? Je weerlegt heel de logische redenatie om Simons te brengen omdat een journalist er naar heeft gevraagd. Volgens mij heeft heel Nederland al kenbaar gemaakt ook voor dat moment dat ze zo'n jongen willen zien ballen.

29 november 2022 om 20:02

Volgens mij werd er al aardig geroepen om Xavi. De draadjes hier staan er ook vol van ook tijdens de wedstrijd. Overigens wel volledig mee eens dat het niveau van de sport journalistiek abominabel is. Noa Lang euhh liever niet, echt goede voetballers hebben ook enige intelligentie. Lang heeft dat duidelijk niet.

29 november 2022 om 20:12

Ik deel je mening hoor dat de roep om Xavi hiervoor ook al was, echter ging het afgelopen twee dagen op de NOS enkel en alleen of Xavi zou gaan invallen omdat Jeroen Stekelenburg dit aan iedereen die hij die dag sprak met microfoon heeft gevraagd waardoor het nu in ieder geval als opmerkelijker wordt bestempeld dat hij niet speelde. Dus deels heb je zeker gelijk, echter is de vraag naar Xavi wel tot in extreme maten opgevoerd door de media, zonder daarbij directe aanleiding te hebben om het constant daarover te hebben.

Noa Lang had ik zelf enkel voor de glimlach gewild. Ik verwacht geen wonderen van hem maar met hem gebeurt er altijd wel iets geks, waar ik eventueel om kan lachen na het zien van 90 minuten gezapige voetbal.

29 november 2022 om 20:25

Mee eens, ja het is wat zakelijk allemaal. Als ik het zelf voor het zeggen zou hebben ga ik ook liever sprankelend ten onder. Maar vind de negativiteit wel erg doorslaan. We zijn gewoon 1e in de poule. Ik kan me poulefases herinneren waar we glansrijk doorheen rolden en daarna met stille trom dr af gingen. Als we wereldkampioen worden met zakelijk voetbal vind ik het prima. Deze selectie wordt daarin ook wel beetje overschat. We spelen tegenstanders gewoon niet kapot met deze selectie. Maar we zijn wel een team dat verdomde lastig is te verslaan.

Hij wil geen creatieve spelers. Die nemen teveel risico en dus grotere kans op fouten. Louis Mourinho wil geen mooi voetbal spelen maar durft dat niet uit te spreken. Janssen en Weghorst zullen nog veel minuten maken.

De enige reden wat ik kan bedenken om Simons niet te brengen is, om hem in de volgende wedstrijd op te stellen. Zodat de tegenstander geen weet heeft hoe die voetbalt. Anders snap ik er echt niets van.

29 november 2022 om 20:44

Daar zat ik ook aan te denken. Vind dat ook wel iets voor van Gaal.

Het is alsof van Gaal en Blind financieel belang hebben bij het opstellen van bepaalde spelers.
Dat was in de tijd van Blind als bondscoach ook. Die riep elke Ajacied op.
Waarom moet Taylor invallen? Waarom zit hij er überhaupt bij? Waarom moet Klaassen opgesteld worden?

Hier kunnen Ajax supporters niets aan doen. Voel je niet aangevallen. Het valt gewoon enorm op dat de KNVB vol met Ajax mensen zit.
Ik zie exact hetzelfde als onder Blind als bondscoach. Het is een grote kliek en vriendjespolitiek.

29 november 2022 om 19:36

Ajax is nu eenmaal de toonaangevende club in NL, zoals Juventus en Bayern dat ook zijn. Dit is daar een effect van, dat inderdaad negatief kan uitpakken. Ik moet wel zeggen dat ik nooit hele grote vraagtekens gezet heb bij de opstelling. Zelf bij de ongezonde situatie met de familie Blind kan ik het nog enigszins begrijpen

29 november 2022 om 20:14

Jij vindt het normaal dat de directe assistent van van Gaal vader is van een speler en lid van de RvC van Ajax? Zijn andere assistent heeft geen enkele geschiedenis als coach en is veroordeeld voor het mishandelen van een vrouw? What is next?

29 november 2022 om 19:50

Ik ben het vaak eens dat het erg Ajax minded is (ook bestuurlijk), maar het probleem zit hem nu meer in spelers als Taylor, Koopmeiners, Janssen en Weghorst wat gewoon pure middelmaat is als je ziet wat de andere opties hadden kunnen zijn. Iedereen lachte om Veerman, maar die heeft tenminste een wapen met zijn passing vooruit en qua handelingssnelheid doet hij echt niet onder. Ook Brobbey, Danjuma en Gravenberch zouden echt niet misstaan ten opzichte van bovengenoemde. Dat Taylor überhaupt bij de selectie zit is natuurlijk al opmerkelijk, maar de andere wissels ten opzichte van Xavi en Frimpong waren eigenlijk belachelijker.

29 november 2022 om 20:08

Ik zag een theorie omtrent Taylor die luidde dat Blind TD bij Ajax wordt en bijvoorbeeld Taylor met 1 of meer capps meer op brengt 😁.
Daley moet kennelijk de 100 interlands halen. T doet wat partijdig aan allemaal.

Van der Vaart snapt wel meer niet. En ik snap niet waarom zoiets als Van der Vaart analist genoemd wordt. aar dat geldt ook voor zijn meeste collega's. Negeren, dat hele stel, Louis ! En gewoon op je eigen weg doorgaan !Al die idiote hypes... Nu weer Xavi... Die is nog lang niet rijp voor een hoofdrol..

29 november 2022 om 23:25

Is die B garnituur die hij nu brengt dat wel?

In de vorige wedstrijd begreep ik het inbrengen van weghorst niet en vanavond weer totaal niet. Wat voegt hij in hemelsnaam toe? Helemaal niets.

Van Gaal zei letterlijk dat hij niet te veel creatieve spelers in het team wil. Dat is wel duidelijk. Het is gewoon een laffe coach. Eerder speelde hij met 7 verdedigend ingestelde spelers en dan Robben, Persie en Sneijder. Nu maakt hij het nog bonter met alleen Gakpo en Depay als aanvallers. Daar achter huppelt Klaassen en de rest denkt alleen verdedigend.
Na 1995 heeft hij alleen nog met Bayern en AZ een kampioenschap gehaald. Verder geen enkel resultaat in de CL en ontslagen bij Bayern, Barca en ManU. Dat heet falen met hoofdletter F.

Het was een van de aller slechtste wedstrijden van oranje van de laatste jaren. Tal van spelers uit vorm, en het inbrengen van Koopmeiners, Weghorst, Taylor en Janssen is gewoon minachting naar je publiek. Niets meer niets minder. Wat een gedrocht is dit oranje. Ben er toch wel helemaal klaar mee. Het gaat papa Danny alleen maar om zoontje daley en z’n vriendjes, en hij krijgt het nog voor elkaar bij van Gaal ook. Cruyff heeft Nederland al een keer van de wereldtitel afgehouden door voor zijn vrienden te kiezen ipv van Beveren en vd Kuylen.

29 november 2022 om 20:34

Ben jij toevallig Psver? Niet te merken hoor.

29 november 2022 om 21:11

Niet inbrengen van Simons en wel van Taylor is gewoon een teken dat een speler van Ajax minder hoeft te doen om in oranje te debuteren.
De staf bestaat uit Blind Davids Reuser Hoeks.
Ik zou t ook frappant vinden als Hiddink met vBommel Cocu Lucius en Waterreus de staf zou vormen. Denk jij ook wel?

Het enige wat ik kan bedenken (en misschien is de vader de wens van de gedachte in dit geval) is dat van Gaal deze wissels met de gedachte maakt, om straks een paar (tamelijk onbekende) wissels toe te kunnen passen in de knockout fase.

Het is en blijft natuurlijk een strateeg (en een rare kwekel haha). Als hij nu een Frimpong, Simons, Malacia in brengt in de groepsfase dan kennen de tegenstanders deze spelers al. Hij wil waarschijnlijk de tegenstanders verassen door ineens 1 of meerdere van deze spelers uit de hoge hoed te toveren, en ze een invalbeurt of zelfs een basisplek te geven.
Wellicht denkt hij, en hij heeft daar gelijk in gehad, dat hij groepsfase wel overleeft met de gevestigde garde.

Maar misschien heeft hij ook gewoon een plaat voor zijn kop. Dat kan ik in ieder geval niet uitsluiten.

Had ik toch gelijk, geen Simons, Malacia, Frimpong. Die gaan geen minuten maken, hoe vaak moet ik dat nog zeggen. We gaan het verder doen met de vaste 15 -16 krachten die Louis steeds gebruikt. Andere spelers maken je ook niet beter dus maakt het uit joh.

30 november 2022 om 07:46

Simons veel beter dan Klaassen. Kan echt wel verschil maken.

Ik denk bij Van Gaal het beste er uit is, zodat hij 10 jaar lang geen team heeft gecoacht heeft na zijn vertrek bij Manchester United. Zowel denk ik dat Nederland best wel in de toekomst een keer wereldkampioen zal worden onder andere coach, hoogst waarschijnlijk onder een buitenlander of Erik ten Hag als bondscoach. Dan moet Erik ten Hag wel erg best moeten doen om te bewijzen dat hij echt een toptrainer is zoals hij nu doet bij Manchester United.

Bij alle teams ligt misschien de oorzaak dat erg korte voorbereiding net voor het WK voetbal mannen plaatsvond direct na winterstop van alle nationale competities. Niet echt handig lijkt me, een WK voetbal mannen in de maand november en december.... maar dat is wel een uitzondering vooral het klimaat in Midden-Oosten.

FIFA kiest altijd eieren voor geld, zowel het toernooien in landen waar het voetbal niet echt leeft, het moet niet gekker worden.

Ik wil Lang eigenlijk zien.

We liggen er denk uit tegen USA! Spelen heel frivool in plaats van het krakkemikkige. Ben er bang voor maar laat me graag verrassen

Ach, heel de wereld wil Blind eruit, dus Louis houdt Blind erin. Heel de wereld wil Xavi erin, dus Louis houdt hem erbuiten. Zo is de beste man, kan ‘ie weinig aan doen.

Omdat van gaal een hele sneue trainer is met een duidelijke Ajax liefde. Niet erg, maar gun een Xavi dan vakantie in de winter. Dit was een perfecte wedstrijd om Xavi welke in topvorm was te brengen, en dan breng je Weghorst, Berghuis en taylor??

Xavi moest voor Ajax spelen dan was dit geen probleem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren