Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen pakt Louis van Gaal aan en spreekt van ‘verloochening’

Laatste update:

Valentijn Driessen is niet te spreken over het strijdplan van Louis van Gaal tegen Ecuador (1-1). Volgens de columnist heeft de bondscoach de Nederlandse identiteit ‘verloochend’ door in een 5-3-2-formatie aan te treden tegen de Zuid-Amerikanen. In zijn column in De Telegraaf pleit Driessen voor een systeemwijziging: Nederland moet in de 4-3-3-variant gaan spelen.

“Het was slaapverwekkend en slecht wat de ploeg van Louis van Gaal liet zien”, zo opent Driessen zijn column. “De bondscoach gaat voor resultaat, maar laat dat in Doha nog veel meer dan op het WK 2014 in Brazilië gepaard gaan met afzichtelijk voetbal. Alle interessante ingrediënten waar het Nederlandse voetbal voor staat, heeft hij in de ban gedaan. Alles onder het mom van: het is toernooivoetbal en het resultaat is heilig.”

De verslaggever van het dagblad vindt dat Van Gaal er veel eerder voor had moeten kiezen om het systeem om te gooien tegen Ecuador. “Nu koos Van Gaal ervoor om te volharden in het ordinaire countersysteem. Tegen de zin in van de internationals koos Van Gaal ervoor om de Hollandse voetbalschool bij het grofvuil te zetten na WK-kwalificatie in november 2021. Het 4-3-3-systeem werd ingewisseld voor de veel defensievere 3-4-1-2-variant (lees: 5-3-2-systeem), waarmee veel verloren gaat van waar Nederland wereldwijd om bekend staat als voetballand: offensief, attractief dominant voetbal met een logische veldbezetting.”

“Doodzonde om die prachtige en succesvolle identiteit te verloochenen op het wereldtoneel”, vervolgt Driessen. “Het excuus dat zo’n offensieve speelwijze niet van deze tijd is, gaat niet op. Evenmin dat Van Gaal daarvoor de spelers niet heeft. Iedereen is het van kinds af aan gewend. Tegen Ecuador zag je de Nederlandse internationals verdwaasd en verdwaald rondlopen in het defensieve systeem. Dat het op de Hollandse manier kan, bleek in enkele spaarzame fases dat Oranje wel naar voren durfde te voetballen en Ecuador onder druk zette. Direct was het paniek in de defensie van de Zuid-Amerikanen”, besluit Driessen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo'n Valentijn is toch gewoon een vijand van Oranje met zijn constante negativiteit? Je wilt toch als Nederlander dat er een goede vibe rondom het team heerst tijdens het WK zelf? Een coach als Van Gaal begrijpt ook wel dat er eventueel veranderingen doorgevoerd moeten/kunnen worden.

25 november 2022 om 21:29

Valetijn word ook vaak afgekraakt maar vond wel dat ze tegen zo'n tegenstander beter 433 konden spelen

25 november 2022 om 21:40

Ik heb soms het idee dat dit systeem er alleen bestaat om Blind een basisplek te kunnen geven. In een 433 zal hij gewoon door het ijs zakken, zeker tegen sterkere tegenstanders.

25 november 2022 om 23:01

532 werd geroepen toen er met 433 gespeeld werd. Nu is het weer niet goed. Het systeem was 100 procent niet de reden voor de lage tempo. De opstelling misschien wel.

26 november 2022 om 02:23

We speelden prima in een 433 onder koeman. Je kan in een 433 overigens ook meer dan prima verdedigend spelen hoor. zeker aangezien wij wereldtoppers als van dijk en en de ligt centraal kunnen zetten. Gewoon ake en dumfries op de backs, en je hebt gewoon een hele sterke achterhoede zonder dat 532 gelul zonder enige veldbezettinng.

26 november 2022 om 09:20

Bij Koeman speelde we ook vaak 532. Alleen lijkt het of onze aanvallers totaal geen plan hebben. Psv voorhoede erin en scoren

26 november 2022 om 09:20

Bij Koeman speelde we ook vaak 532. Alleen lijkt het of onze aanvallers totaal geen plan hebben. Psv voorhoede erin en scoren

25 november 2022 om 21:41

Hij heeft hier gewoon gelijk. Door dit belachelijke systeem met 5 verdedigers, kom je op het middenveld steeds een man tekort en is de balans totaal zoek. We verliezen de strijd op het middenveld. En het is gewoon een systeem wat niet bij onze voetbal cultuur past. Ik mis de echte buitenspelers.

25 november 2022 om 23:04

Het grappige van jouw "constatering" is dat je met zowel 532 als 433 met 3 middenvelders speelt, hoe kan dat dan de reden zijn dat je tekort komt op het middenveld?

25 november 2022 om 23:38

Dat komt door de interactie met de verdedigers. Frenkie zakt nu in en dan hebben we 2 CV die iets meer moeten opschuiven maar dit niet gewend zijn. In een 4-3-3 is dat weer anders. De opbouw was vandaag echt dramatisch.

26 november 2022 om 00:00

Dit hoeft niet perse zo te zijn. Frenkie zakte ook in in het 433 systeem van ten Hag, waarbij schone altijd een vrij kwam te staan en anders was het wel vdbeek. Met de wingbacks erbij kreeg hij nog meer opties. De tekortkomingen op het middenveld vandaag lag aan tempo, afspraken nakomen en tactiek en weinig met het syteem.

26 november 2022 om 13:29

We missen dynamiek en creativiteit op het middenveld maar ook voorin....dus....? Simons erin graag! Die houdt de boel wel bezig, kan scoren, combineren,steekbal etc. Schande dat die Berwijn nog speelt. Totaal nutteloos!

25 november 2022 om 21:49

Ja valentijn wacht o0ndit soort momenten om er direct in te springen. Valentijn wilt dat NL er zo snel mogelijk uitligt zodat hij zijn ei kwijt kan

25 november 2022 om 21:50

Van Gaal zakt gewoon gigantisch door het ijs. Dat is al begonnen voor het WK met zijn afzichtelijke selectiebeleid/groepsproces. En het gaat maar door, nu met zijn achterlijke 5-3-2 systeem waar niemand zich happy bij voelt, en zijn afgrijselijke, niet te begrijpen wissels.En dat alleen maar om te laten zien:“Kijk, ik ben Louis van Gaal, groter dan God”.

25 november 2022 om 22:03

Precies dat. Deze droeftoeter is alleen maar negatief. Heb hem nog nooit op een positief stukje kunnen betrappen. Hij heeft letterlijk op het moment gewacht dat Van Gaal een keer wat tegenslag heeft. Het mooiste is nog dat Valentijn zelf echt 0 verstand van voetbal heeft.

25 november 2022 om 22:10

Droeftoeter klopt, maar hij heeft wel gewoon gelijk.

25 november 2022 om 22:19

Het is inderdaad slecht. Maar hij kraamt nog steeds een hoop onzin uit. Met dit systeem kun je namelijk prima aanvallend spelen en het is zeker niet zo dat 433 per definitie betekent dat we beter gaan spelen. Wanneer Valentijn het inhoudelijk over voetbal heeft valt het überhaupt niet serieus te nemen. Het gaat meer om het feit dat de man alleen maar negatief is en ervan geniet wanneer het slecht gaat met het Nederlandse voetbal.

25 november 2022 om 23:44

Los van onze verdediging hebben wij daarvoor 1 speler die in de buurt komt van het niveau dat nodig is. Die speelt vooral goed in 4-3-3. Dan gaan we denk ik wel beter spelen.

25 november 2022 om 23:41

Maar dit was toch ook zeldzaam slecht? Wij hebben in 90 minuten 1x een bal op de helft van de tegrnstander naar elkaar overgespeeld en dat was bij dat schot van Koopmeiners. Ga dan aub terug naar onze basis en verlies desnoods maar dan wel met een paar keer overspelen. Dit was echt de slechtste wedstrijd van Oranje die ik ooit heb gezien (en heb er al veel gezien)

Ik snap niet waarom Van Gaal niet gewoon van systeem ging veranderen gedurende de wedstrijd. Aanvallend was het echt heel tandeloos en zo waren de statistieken ook met 2 schoten in totaal. Als Nederland zijnde kan je makkelijk terugschakelen naar 4-3-3. Had Simons erin gedaan voor Timber en had 4-3-3 gespeeld. Maar ja Van Gaal is helaas heilig van die 5-3-2 overtuigd...

De verering van Louis nam weer krankzinnige vormen aan.
Interessante trainer in de jaren 90, daarna niet meer. Het is een soort Frank de Boer maar dan met charisma.

25 november 2022 om 21:40

Wat een grap om Louis te vergelijken met Frank de Boer.

25 november 2022 om 22:05

Het ironische is dat het andersom veel meer gebeurt.

1 slecht resultaat en gelijk dit soort nietszeggende teksten.

25 november 2022 om 22:59

Alleen in de jaren 90? Grapjas. Heeft met Bayern gewoon goede resultaten gehaald, net als bij AZ. En als bondscoach deed hij het in 2014 ook niet slecht.

26 november 2022 om 02:26

Laat zijn ploegen anders wel slaapverwekkend voetbal spelen zeg.

Ik ben het niet vaak met Valentijn eens maar hij spreekt hier de harde werkelijkheid. Een team dat zo slaapverwekkend en lusteloos voetbalt verdiend het niet om ver te komen op het WK. Als alle wedstrijden zo onaantrekkelijk waren bleven er nog weinig WK kijkers over.

25 november 2022 om 22:29

Ach als hij 433 gaat spelen met deze spelers kun je zo 3 goals tegen krijgen en zeurt iedereen over 532. Dit heeft niets met systeem te maken maar met vertrouwen en vorm. Want in vorm en met vertrouwen kun je aanvallend spelen. V Basten heeft gelijk dat er niemand in het veld aanstuurt en bijstuurt. Echt een minder punt van onze aanvoerder maar we hebben ook geen andere spelers die dit en zien en in staat zijn om het team aan te passen.

Tweede keer op rij dat je de slag op het middenveld verliest. Niet gek als je een nummer 10 hebt die het liefst z'n eigen spitsen wil knuffelen, net als Louis gisteren.

Gewoon een mannetje op het middenveld erbij en je had de controle weer kunnen grijpen. En geef die Frimpong alsjeblieft een kans, die kan zelfs dingen vanuit stilstand creëren. Ook Simons z'n frisheid kan je goed gebruiken nu. Ik zou hem gewoon als 8 laten spelen, aanval is de beste verdediging.

25 november 2022 om 21:36

Ik zie het tij niet meer keren.
Ja de volgende nietszeggende groepswedstrijd zal vast gewonnen worden (in hemelsnaam).
Daarna tegen de VS of Engeland, wie weet? Ik zie het niet gebeuren voor NL.

Ik zag geen aanknopingspunt voor verbetering. De spelers van Ajax zijn niet in vorm en nemen wellicht chagrijn mee (logisch).
Er is geen drive, geen spirit.
En om nu het hele elftal om te gooien en met jongens te spelen die meer de vorm van de dag hebben? Tja....ik snap dat je dat niet zomaar doet. Wellicht is de match tegen Qatar daar dan toch juist ideaal voor.

Ach het is zo midden in een seizoen een ongelukkige omstandigheid dat de spelers die zo goed draaiden enkele maandem geleden nog bij Ajax nu kapot lijken.

Aan de andere kant: weghorst en Jansen kan echt niet. Dat hadden niet eens meegehoeven/ mogen. Danjuma had wat extra kunnen brengen. Slechte keuzes.

25 november 2022 om 21:49

Naja, 1 speler gaat het verschil eigenlijk ook niet maken. Had liever bijv. ook een Gravenberch mee dan bijv. een Lang. Zou op het middenveld veel meer voetbal kunnen brengen dan een Koopmeiners, Klaassen, Roon.

Waar ik me oprecht zorgen om maak is wat je aangeeft: drive. Je speelt misschien max 2 of 3 Wk's in je leven. De keer dat je er staat. Of je nou goed speelt of niet, geef gewoon alles wat je hebt. Laat je niet zoals vandaag 90 min lang op ieder stukje veld aftroeven.

Ik begin overigens ook echt beu te worden van Frenkie. Bal komen ophalen en dan looptempo naar voren... Blij dat hij niet m'n postbode is.

25 november 2022 om 21:52

Gravenberch voor Lang? Appels en peren. Gooi Lang er maar eens in. Iemand die tenminste schijt aan alles heeft en risico neemt

25 november 2022 om 21:59

Ik vergelijk ze niet. Ik heb geen moeite met Lang. Je kunt pakweg Weghorst invullen, maar daar had ik liever Danjuma voor gezien. M'n dilemma is alleen dat we een behoorlijk zwak middenveld hebben waar de balans constant lijkt te ontbreken.

26 november 2022 om 02:28

Frenkie is echt met afstabd de beste speler die we hebben dus hem afzeiken is compleet zinloos. Zonder hem waren we waarschijnlijk 4e ofzo in de kwali geworden onder montenegro en noorwegen.

25 november 2022 om 22:22


Fout. Je bent compleet vleugellam, daardoor heb je geen enkele aanvoer vanaf de zijkanten en dat is vrijwel inherent aan dit systeem, als je niet ongelofelijk goede backs hebt die wel hun mannetje voorbij komen en hetzelfde kunnen als een vleugelaanvaller. Je kan dan wel zwak zijn op het middenveld, maar je creã£â«ert niks omdat je geen vleugels hebt.

Zet er een middenvelder bij (voor een back?) dan heb je er nog 1 staan die lekker door het midden gaat spelen de drukte in en je nog steeds aanvallend niks in de melk te brokkelen krijgt tegen elke laagvaller die je backs verdedigd.



25 november 2022 om 22:32

Deels eens, maar met 3 middenvelders word je tenminste niet 80 minuten overlopen. En Blind en Dumfries zijn heel matige backs aan de bal, je hebt op de bank geen mindere. Maar op linksbuiten heb je genoeg opties. Rechts is wel karig. Wellicht met een kopsterke spits spelen, Luuk de Jong ofzo. Gakpo en Berghuis kunnen die bal wel in de 16 scheppen. In ieder geval geen Klaassen en Koopmeiners meer. Ook geen Blind en Dumfries meer.

Valentijn gaat even zijn gram halen. Dat was te verwachten. Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het lijkt erop dat Louis zijn carrière af gaat sluiten met extreem slecht en onherkenbaar voetbal. Slechte spelers geselecteerd, slechte motivatie, slechte veldbezetting en Blind in de basis …. I rest my case

Populistisch gelul over dat systeem de hele tijd. Van Gaal heeft aangetoond dat je met dit systeem en deze selectie echt wel goede wedstrijden kunt spelen. Het wordt gewoon heel moeilijk als je halve team schandalig uit vorm is.

Pak bijvoorbeeld Timber. De Timber van een half seizoen geleden was wereldtop, daar is niets meer van over. Die Timber durfde in te dribbelen, door te dekken en maakte vrijwel altijd de juiste keuze in balbezit, zonder dat het lafjes en angstig was. Die Timber was perfect voor dit systeem. Vandaag was hij echter nog slechter dan De Ligt dinsdag.

Val Gaal moet nu heel snel doorselecteren en iedereen die uit vorm is en vervangbaar direct op de bank zetten. Bergwijn raakt geen knikker meer, weg ermee. Dumfries is al twee wedstrijden zwaar onder de maat, die levert oprecht bijna de helft van zijn passes in, geef Frimpong de kans! Berghuis en Klaassen worden we sowieso nooit wereldkampioen mee, geef Xavi eens de kans. Blind valt me niet perse heel erg tegen, maar lekkere steekballen tussen de linies door heb ik van hem ook nauwelijks nog gezien, probeer het eens met Malacia zou ik zeggen.

25 november 2022 om 21:40

Klaassen zette druk op het middenveld die speelde goed. Blind kan gewoon over de flank niks toevoegen, schandalig. Bergwijn is veel balvaster dan Memphis maar kan met niemand combineren. Hij en noa lang zouden verdedigers gek kunnen maken.

25 november 2022 om 21:41

Ik ben het met je eens, dat gezeur over de formatie is ook onzin. We hebben echt wedstrijden gespeeld een aantal maanden geleden in 5-3-2 waarbij het echt flitsend was aanvallend. Nu het minder loopt ligt het gelijk daar aan, met 4-3-3 en deze ruk mentaliteit van de spelers zou het precies of hetzelfse debacle uitgelopen zijn

25 november 2022 om 21:56

Klopt, met spelers die geen voldoende halen kan de schuld niet in het systeem liggen. Totaal geen beleving en inzet vandaag, ook de durf om te voetballen ontbreekt

25 november 2022 om 23:31

Van Gaal selecteert de spelers, dus mag zich niet verschuilen achter hun vorm.

Het wordt tijd dat Louis eens de spelers op de juiste plek gaat zetten in een 4-3-3 systeem en je niet basisspeler wordt als je dezelfde humor hebt als de bondscoach of de zoon bent van….maar met z’n gouden pik worden gewoon 1e in de poule en spelen we in de 1/8e finale tegen Iran of Wales, daarna tegen Denemarken en sta je straks zo in de halve finale

Dick Advocaat voetbal. Stop eens met dat 532. Tijd voor aanvallend voetbal met 433

Noppert; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Aké; De Roon, De Jong; Simons, Berghuis, Gakpo; De Jong

25 november 2022 om 22:12

Uhm, ok.

Je kan niet midden in het toernooi van systemen veranderen, dat is het probleem ook niet vind ik. De invulling wel! Blind en Dumfries komen er niet overheen, tempo is veeel te laag. Elke pass op het middenveld is verkeerd. Ik zou Simons wel willen zien op 8 of 10 en een andere linksback, Malacia. Maar het grootste gemis is Danjuma op de flank

25 november 2022 om 21:51

Juist, Danjuma had mee gemoeten ipv Weghorst.

Je hebt nog geluk dat je nu niet op 1 of 0 punten staat. Probleem is dat Louis teveel in zichzelf geloofd. Dit systeem is voor landen als Ecuador en Senegal makkelijk te verdedigen. Nederland speelt alles door de as wat in een trechter loopt. En op de vleugels komen Blind en Dumfries telkens op de vleugels in balbezit en die kunnen aanvallend niets, daar moet een buitenspeler staan. Het kan ook zijn dat Louis dit bewust doet omdat die ook straks in de ko fase 532 gaat spelen en zo het team wil laten wennen.

25 november 2022 om 21:57

Ik dacht oprecht hetzelfde. Nu heeft hij de mogelijkheid om nog op het systeem te trainen.

De trechter is inderdaad het probleem. Alle spitsen staan rigide opgesteld, waar vervolgens dan ook de 10 bij aansluit. Je houdt het veld niet breed, waardoor de tegenstander zich alleen op je as hoeft te focussen.

Daarbij heb je ook nog eens twee spitsen (depay en Bergwijn) die alleen de drukte lijken op te zoeken. Niemand van hen zwerft, kiest positie aan de buitenkant of trekt ruimte open. Bergwijn lijkt alleen in staat om naar binnen te trekken en Depay heeft denk ik alleen 1-2tjes geprobeerd.

Ik had Weghorst nooit laten spelen, laat staan geselecteerd. Ik had juist verwacht dat ze in de 2 helft Luuk de Jong erin zouden gooien voor Dumfries of Blind, en dan 4-3-3 spelen met Gakpo op rechts en Depay op links. Die Zuid-Amerikanen zijn een kop kleiner dan Luuk, de beste kopper van Europa….

Ik mis echt het spel met buitenspelers. Je ziet ook aan alles dat al die spelers een ander systeem gewend zijn. Het is gewoo brandhout.

Walgelijke vent die Driessen. Gozer heeft zelf 0 voetbalervaring, 0 coach ervaring en een extreme pessimist. Van Gaal is met dit systeem al 17 wedstrijden op rij ongeslagen he mensen. Is het het mooiste voetbal? Nee. Kan er soms beter een ander systeem gehanteerd worden voor sommige tegenstanders? Ja. Maar is het efficiënt? Hell yeah. Ik ga stuk als Oranje gewoon tot de halve finale komt. Kijken wat Driessen dan nog te zeggen heeft. Gozer kan alleen maar zeiken, daarnaast verraad hij ook nog eens de opstelling. Echte landverrader, kan deze vent missen als kiespijn. Like deze post als je Driessen ook kan missen als Kiespijn.

25 november 2022 om 22:17

Dit is niet efficient. Het afkeuren van de 1e goal van Ecuador vond ik nogal dubieus. Eigenlijk krijgen ze hier gewoon 2 om de oren. Hij heeft ordinair geluk gehad vandaag, tegen een ploeg die eigenlijk op alle linies zwakker is. 2 schoten op doel waarvan 1 raak is misschien wel efficient, maar niet wat je wilt tegen een ploeg als Ecuador. Ze zijn sinds 1966 de Europese ploeg die de minste schoten op doel heeft geproduceerd.

25 november 2022 om 22:21

17 oefenwedstrijden ongeslagen ja. Het WK is andere koek. Hoe zo een Ecauador vandaag speelde met zoveel drive dat ga je niet meemaken in een oefenpotje van de Nations League

25 november 2022 om 23:54

De Nations League was tegen 3 ploegen die ook niet echt top zijn. Dat zijn serieuze potjes maar dit jaar tegen matige tegenstanders

Het ene moment roepen dat we niet het materiaal hebben om 433 te spelen, en na een slechte wedstrijd ineens gaan roepen dat we naar 433 moeten en dat vGaal gefaald heeft. 433 ben ik het overigens wel mee eens, maar dan wel altijd. En niet elke wedstrijd weer iets anders. Tegen Senegal was het ook niet goed, alleen kwamen we zelf nauwelijks in de problemen.

Volkomen eens met Valentijn. In 2014 was het al niet om aan te zien en dat is nog niks veranderd. Onze spelers zijn gewend aan buitenspelers die ze kunnen inspelen. Wingbacks krijgen de bal en kunnen niemand aan de zijlijn aanspelen. Aangezien ze zelf geen dribbelaars zijn is hun afspeelmogelijkheid nihil. Het is heel standaard allemaal en niet verrassend genoeg. Zoals Atalanta het speelt met fantasie aan de bal, passes out of the box etc zo kunnen wij dat niet. Niemand heeft het echte inzicht om constant de vrije man te vinden in dit systeem. Wij presenteren het als robot voetbal en het lijkt alsof we geen breed bereik hebben qua visie. Niemand die ook anticipeert op elkaar met loopacties. Ze vertrouwen elkaar niet. Wanneer zo een Dumfries aan de bal is dan durft niemand door te bewegen en stokt het

Die driessen moet gewoon zijn bek houden..begint een zwaar misselijk manneke te worden met zijn constante negativiteit..als hij het beter had gedaan had hij daar wel gestaan ipv louis...

Geen lekker gevoel na deze wedstrijd. Valentijn mag zijn gal spugen maar we gaan toch minimaal de kwartfinale halen.

25 november 2022 om 23:39

Kwartfinale vind ik nou niet echt een prestatie voor een ploeg die zich ten doel stelt het WK te winnen. Deze poule is matig en een volgende ronde met een tegenstander als (mogelijk) Iran zegt me ook niets.

En als hij 4-3-3 had gespeeld en verloren, dan had Valentijn weer geroepen:"Louis van Gaal heeft een onaanvaardbaar risico genomen door in een ander systeem te spelen dan waar we mee begonnen zijn." Het is nooit goed bij Valentijn. Azijnzeiker 1e klasse.

Van gaal heeft van zijn lievelingetjes - vvd depay dumfries blind klaassen en de jong- brave meelopertjes gemaakt. Zijn pispaaltjes waarvan sommige wel in vorm waren zijn binnen 10 dagen compleet afgebrand zogenaamd niet geleverd. Kijk in de spiegel van gaal met je zogenaamde totale mens principe. Vertrouwen geven is ook een trainerskwaliteit. Maar hij heeft het te druk met zichzelf op de borst kloppen en zijn favo’s ophemelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren