Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schreuder gaat kapot: ‘Je flirt met ontslag als je tegen PSV die keuze maakt'

Laatste update:

Valentijn Driessen zou het niet raar vinden als Alfred Schreuder deze week zijn congé krijgt bij Ajax. De chef voetbal van De Telegraaf heeft in zijn maandagse column geen goed woord over voor de tactische keuzes van de oefenmeester, en meent 'dat hij zichzelf steeds verder een doodlopende weg in dirigeert'. Met name het verkiezen van Devyne Rensch boven Daley Blind in de topper tegen PSV (1-2 verlies) zorgt voor veel vraagtekens bij Driessen.

Dat het publiek zich zondag tegen Schreuder keerde, is geen verrassing voor Driessen. "Zelfs iemand zonder trainersdiploma’s ziet dat Schreuders ploeg naarmate dit seizoen vordert steeds verder wegzakt. Terwijl je mag eisen dat de nieuwe trainer in deze fase, drie maanden na een hectische transferzomer – 220 miljoen euro verkocht en voor 105 miljoen gekocht – de puzzel wel heeft gelegd", schrijft de journalist.

Sommige keuze die Schreuder in die 'puzzel' maakt zijn bovendien onbegrijpelijk vanuit het oogpunt van Driessen. "Schreuder is de strijd aangegaan met Blind en heeft deze echte Ajacied – qua achtergrond en als speler – tweemaal achtereen gepasseerd. Het viel nog enigszins te begrijpen dat Schreuder tegen Rangers eens koos voor Owen Wijndal: de kwetsbaarheden van Blind wogen zwaarder dan zijn kwaliteiten. Het pakte redelijk goed uit mede omdat de ploeg van Giovanni van Bronckhorst onthutsend slecht is. Maar je flirt met snel ontslag als je vervolgens bij afwezigheid van Wijndal in de topper tegen PSV kiest voor Devyne Rensch."

De van origine rechtsachter moet het daarop flink ontgelden. "De rechtsbenige Rensch kan als linksachter nooit brengen wat Blind kan, terwijl Blind zijn kwetsbaarheden beter weet te maskeren dan Rensch. Het lukt Rensch zelfs op zijn favoriete positie als rechtsachter niet om de doorsnee Mexicaan Jorge Sánchez uit de basis bij Ajax te spelen. De beslissing had een verlammende werking op alle Ajacieden", zo luidt Driessens conclusie.

Denk jij dat het laatste uur geslagen heeft voor Alfred Schreuder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Overwinterd in Europa en bovenaan in de eredivisie. Waarom zouden ze die ontslaan?

7 november 2022 om 08:30

Scorebordjournalistiek wat je nu doet natuurlijk

7 november 2022 om 08:31

Omdat het verval te groot is. Ajax is niet 1 maar 4 klasses omlaag is gegaan. Een jaar geleden hadden we 18 uit 6 in de CL. Die 1-6 tegen Napoli werd gewoon door Schreuder geaccepteerd, hij wisselde niet, hij zet de club in iedere topper te kakken. Gisteren idem. Bij iedere club in Nederland wordt dat misschien geaccepteerd, maar niet bij Ajax. Dan zouden we wel voor een van die andere clubs zijn geworden.

7 november 2022 om 08:40

En Schreuder heeft totaal geen zelfreflectie. Dat frustreert bij vele mensen. Bij iedere nederlaag gewoon maar weer vertellen dat het beter gaat dan de vorige keer, en de tegenstander prijzen, dat het geen schande is.
Ajax onwaardig!

Geef Concecao een keer een kans. En dan niet 5 minuutjes, of 1 wedstrijd, maar een stuk of 5 wedstrijden.
Sinds dat Antony weg is ie er (vooral) op de rechterflank geen enkele dreiging. Hij is de enige speler in de hele selectie dat ook echt een rechtsbuiten is.

7 november 2022 om 08:40

Wel met de kanttekening dat Liverpool zelfs uit vorm en dit Napoli in vorm veel beter zijn dan Sporting, Dortmund en Besiktas. Daar had het Ajax van vorig jaar het ook heel lastig tegen gehad.

Wel met je eens dat het verval te groot is. Tegen elke relevante tegenstander heeft Ajax het lastig, vooral omdat het tactisch continu word overblufd. Dat is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de coach.

Dit Ajax is absoluut zwakker dan het Ajax van voorgaande jaren, maar ook weer niet zo zwak dat je mag worden weggevaagd in de CL en na 13 wedstrijden Eredivisie al 9 verliespunten en 19 tegentreffers moet incasseren. Schreuder is hopeloos slecht.

7 november 2022 om 08:57

Makkelijk, die 18 uit 6 had weinig met Schreuder of ten Hag te maken, meer met mazzel. Sporting en Dortmund waren toch echt klassen slechter dan Liverpool en Napoli nu. In de eredivisie stonden ze er ook niet goed voor, althans, niet buitengewoon beter als nu. Schreuder heeft wel de pech dat hij geen technische directie heeft die weet wat ze doen, de selectie is zwaar uit balans. Het enige wat je hem kwalijk kan nemen is dat hij nog steeds geen vaste formatie heeft gevonden, maar om heel eerlijk te zijn, zou ik ook heel veel twijfelen. Je twee grootste aankopen presteren niet, de keuze op 10 is superlastig omdat er niemand bovenuit steekt en ze allemaal redelijk maar niet goed zijn daar. Je kunt wel stellen dat Martinez heel heel belangrijk voor het team was, met zijn team spirit, inzicht en opbouwende kwaliteiten. Timber is naast Bassey stukken minder en ook Pasveer blijkt weer gewoon eredivisie middenmoot. Ajax raakt gewoon erg veel kwijt elk jaar en wat er nu bijgekomen is, is gewoon een stuk minder dan dat er weggegaan is. Niet Schreuders fout, maar wel iets waar hij mee moet handelen. Ik zou ook niet weten welke andere coach het nu zou moeten overnemen, ookal is de periode WK geen heel slecht moment. Voordat Schreuder aangesteld werd hoopte ik op thomas Frank van Brentford en dat hij Eriksen mee zou nemen. Maar dat lukt nu allebei niet meer.

7 november 2022 om 09:03

@Sirius, Het grootste pijnpunt is, welke speler van Ajax is nou in vorm of speelt beter dan onder de vorige trainer/bij zijn vorige club? Niemand, echt niemand speelt boven zijn kunnen! Dat mag je een trainer echt verwijten

7 november 2022 om 09:13

Wat een gelul weer, altijd de tegenstanders naar beneden praten als Ajax er van wint. Het is gewoon ongekend knap dat je 18 punten haalt in de CL, want dit Ajax had in die poule misschien wel onderaan geeindigd.

7 november 2022 om 10:01

Napoli is wel het team in vorm op dit moment staan ook al 10 punten los in Serie A

7 november 2022 om 10:17

Kijk ook even naar de spelers die ze hebben gehaald deze zomer. En vergelijk dat eens met een concurrentie die een goedkoper, maar beter alternatief haalde. Bassey < Hancko, Xavi > Bergwijn. Dan ben je al ruim 50 miljoen kwijt. En zo kan je er nog wel wat vergelijken.

7 november 2022 om 10:36

Waarom wordt Napoli zo geprezen? Ook al zijn ze zo goed, 10 goals in 2 wedstrijden van ze krijgen kan gewoon niet. Ook al zijn ze Real Madrid.
Ik weet niet of dat het ergste was, of daarna nog arrogant volhouden dat het niet zo slecht was van Ajax, en dat het beter ging dan de vorige wedstrijden.
4 wedstrijden in de CL gewoon helemaal weggevaagd van het veld. Ook de 2-1 verlies van Liverpool. Dat het geen 5-1 was is een wonder.
Dat je verliest, dat kan, maar wel met een beetje opgeheven hoofd. Maar niet kindjes tegen grote mannen voetbal.
En ook tegen AZ machteloos, en geen 1x het gevoel gehad dat ze konden winnen.
Alle top wedstrijden dit seizoen verloren.
Behalve van Rangers gewonnen. De slechtste CL club ooit.

7 november 2022 om 10:38

Ajax onwaardig is hoe negatief sommigen hier reageren. Je bent je beste spelers kwijtgeraakt en dat zie je nu terug.

7 november 2022 om 10:46

Denk dat bij clubs als PSV en Feyenoord niet eens wordt geaccepteerd als je zoveel toppers verliest. Bij Ajax al helemaal niet..

7 november 2022 om 11:12

@mvbfan arrogant na Napoli? Schreuder zei juist dat Ajax niet van dat niveau is. Vond ik eigenlijk juist erg, dat hij dat zei. Hoorde je EtH nooit zeggen, die keek naar zichzelf en legde uit waar het tactisch aan scheelde als hij verloor.

7 november 2022 om 11:29

@piranha,

Zeer beperkte en eigenlijk slechte analyse. Voetbal is zoveel meer als 11 spelers opstellen. Het is tactiek, veldbezetting, samenspel, invulling, koppeltjes enz. enz. Dat zijn allemaal zaken waar een trainer voor moet zorgen en dat klopt echt van geen kant bij Ajax. Ten Hag had geen mazzel, ten hag had een plan met daarbij horende spelprincipes, veldbezetting en koppeltjes. Hierdoor was er sprake van een team i.p.v. elf namen. En dat zorgde er weer voor dat een Dortmund, Sporting enz. er bagger uitzagen. Bij hen ontbrak het aan een goed tactisch plan en klaar.
Schreuder heeft niets van dit alles. Hij weet het in ieder geval niet over te brengen op zijn spelers. Veldbezetting klopt voor geen meter, afstanden tussen de linies kloppen niet. restverdediging klopt niet enz. enz enz. Dat heeft niets met kwaliteit van spelers te maken en alles met een trainer en zijn kwaliteiten. Echt 100% geef deze groep aan Frank de Boer en binnen no time zie je vooruitgang. Spel zal totaal niet avontuurlijk zijn, maar de kansen tegen nemen drastisch af en bij counters ligt het niet meer open. Geef deze groep aan Bosz en tegenstanders worden in een snelkookpan gegooid, met massale druk naar voren en heel veel kansen uit omschakelmomenten. Geef deze groep aan Ten Hag en we krijgen weer een bedachtzaam elftal, waarmij er met beleid wordt aangevallen en met beleid verdedigd. Counters zal je sporadisch zien en af en toe goals uit standaard situaties, maar dan wel alleen tegen specialisten. Schreuder. het ligt open bij counters, elke standaardsituatie is levensgevaarlijk, legio kansen tegen en zelf bar weinig creëren, niemand weet waar die moet lopen en wat er van hem verwacht wordt. En dat heeft echt alles te maken met de hoofdtrainer die gewoon zijn eigen zwaktes niet kent. Bogarde de assistent ter verbeteren van de verdediging en individuele verdedigers eruit gooien omdat je het zelf zo goed snapt en vervolgens klopt er niet meer van? Een of andere Duitser meenemen omdat die aanvallend zo veel goede ideeën heeft en vervolgens met de week minder kansen creëren? dat fabeltje dat Schreuder een geode veldtrainer is kan ook echt de prullenbak in want er klopt gewoon niets van

Gewoon Schreuder eruit. Werkelijk waar bijna elk andere coach is beter. Je zou zelfs louis kunnen vragen of hij na zijn WK nog een half jaar zijn geliefd Ajax wil helpen of Henk Ten Cate van stal halen als je totaal geen ideeën hebt.

7 november 2022 om 11:44

Ten Hag raakte ook iedere keer zijn beste spelers kwijt. Maar kon gewoon beter puzzelen en haalde het beste uit zijn selectie. Daar faalt Schreuder het is gewoon balen dat die jonge geloof Marokkaanse jongen weet zijn naam niet verhuurd is. Daar had je nu wat aan gehad kan op komen heeft snelheid en kan de bal naar een team genoot plaatsen. Wat best wel belangrijk is voor een team. Je hebt regeer die deed doet het goed waarom laat je die niet invallen. Het Portugese talent kant het echt niet slechter doen dan Bergwijn (wat ook weer punt op zich is diecis onder Schreuder ook alleen maar slechter geworden en past ook niet bij Ajax.)

7 november 2022 om 11:53

Hahaha jij kijkt geen voetbal. Ga je mond spugen man

7 november 2022 om 14:21

@messibazoer - Mee eens. Echter kun je nu wel heel goed zien wat de zwakheden van de spelers zijn. Dat was in voorgaande jaren niet altijd even makkelijk omdat het collectief dat compenseerde.

Schreuder loopt inderdaad hopeloos te falen op meerdere aspecten. Hij kan zich nog verschuilen achter het vertrekken van spelers, maar met het wegvallen van Antony en Martinez mag het verval nooit zo ontzettend groot zijn.

8 november 2022 om 19:29

Ajax is een aantal cruciale spelers kwijtgeraakt. Die vervang je niet zomaar. En een aantal gevestigde waarden levert niet wat je ervan mag verwachten. Het is te gemakkelijk om dat alles in de schoenen van de coach te schuiven.

7 november 2022 om 08:37

Omdat het een ongelofelijke prutser is. Spelers hebben duidelijk geen vertrouwen. De flow is totaal uit het team, zit geen plezier in. Selectie is echt wel prima. Ook de interviews na de verloren duels zijn niet serieus te nemen. Gister ook weer, dat hij die 2 kansen van Ajax gaat benoemen (alsof we pech hadden en onterecht verloren hadden).

7 november 2022 om 08:42

Met deze redenatie heb je helemaal gelijk, tevens zijn de Telegraaf en Valentijn Driessen de laatste die iets mogen zeggen. Continue Ten Hag lopen afzeiken en lopen zeuren om de beste man, tevens hebben ze elke transferperiode Bergwijn er doorheen zitten drukken.

Daarnaast gaat het gewoon niet goed bij Ajax, in de jeugd lopen steeds minder trainers rond met het Ajax DNA. Ook in het bestuur en de RVC loopt dit terug, terwijl er wel een hockey coach binnen word gehaald door de RVC zonder daar een duidelijke functie voor te hebben. Terwijl de RVC hier helemaal niet mee behoort te bemoeien, daar moet alleen verantwoordelijkheid aan worden afgelegd. Wat met die Argentijn dan wel weer goed ging.

De aankopen zijn prima aankopen, op Bergwijn na, dan heb ik het niet over Bergwijn, maar je hebt een situatie gecreëerd met twee linksbuitens en op rechts zet je ze dan om en om neer wat niet werkt. Grootste probleem is dan Schreuder kwam en Kaltenbach mee nam, die werkelijk nog 0 toegevoegde waarde heeft gehad. Een Bogarde die bekend is met Ajax en al jaren goed werk doet wordt simpel en ondankbaar aan de kant gezet.

Waar Schreuder wel verantwoordelijk is het voetbal, er zitten geen vastigheden in. Het begint al met het opbouwen, ze wachten zo lang en gaan positioneel zo staan dat zelfs RKC (niet neerbuigend bedoeld) Ajax simpel kan vastzetten. Dan zitten er voor de rest totaal geen vastigheden in het spel, het is allemaal pure individuele klasse. Dus het talent zit wel in de groep, verder blijft hij continue schuiven, deed ten Hag ook altijd de eerste 5 wedstrijden, maar daarna stond het. Bij Schreuder komen de gekste dingen voorbij, behalve dat waar Ajax groot is mee geworden door talent voor de leeuwen te gooien, Baas, Regeer en Conceicao zouden het allen beter dan dan de spelers die nu op hun posities spelen.

Huntelaar moet de kans krijgen als TD, bijna niemand te vinden die zo voetbalgek is als Huntelaar, Van de Sar is gewoon Ajax alleen hij mag meer zijn stempel drukken. Bogarde per direct terug met een hoofdcoach met Ajax DNA in het bloed. Afscheid nemen van Schreuder. en in de jeugd zo snel mogelijk jongens als Van der Vaart neerzetten als trainers.

7 november 2022 om 09:45

Ik kan je helemaal volgen Kouwearie. Huntelaar ademt voetbal en die moet je de kans geven om te groeien. Volgens mij kwam Huntelaa met Luca en zie gisteren dat als je oportunistich moet gaan spelen, dan komt hij nog van pas ook omdat we zo iemand niet hebben. Aleen van der Vaart als jeugdtrainer? Daar komt echt helemaal niks zinnigs uit. Ik was liefhebben van de voetballer van der Vaart, maar als analist of trainer zou ik hem nooit gebruiken. Haal Frank de Boer, Bogarde en Kluivert als jeugdtrainers van de A en B selectie. Dan komt er weer Ajax spel vanuit de jeugd en daar gaat het eerste dan vanzelf van profiteren.

7 november 2022 om 10:25

Ik zeg toch ook dat Huntelaar de kans moet krijgen? Van der Vaart heeft zo zijn eigen kijk op het spelletje, maar hij kan de jeugd evengoed veel leren. je hebt verschillende soorten trainers, technisch kan van der Vaart veel jongens nog veel aanleren. Daarbij is hij een echte Ajax liefhebber, die andere namen ben ik het mee eens.

7 november 2022 om 08:44

@nuanceman

Spel slecht, trainer slecht, alleen punten tegen Rangers en dus uitgeschakeld voor de CL, kansloos verloren van PSV. Daarom ontslaan.

7 november 2022 om 08:53

Kijk de reactie van Berwijn is terug op de vraag over de spreekkorrn richting Schreuder. Daar zecht huj gewoon als de suoporters dat vinden, dan moeten ze dat doen. Als hij echt vertrouwen in de trainer gehad had, dan had hij gezegd; Wij hebben wel veel vertrouwen in deze trainer.

7 november 2022 om 09:08

@heuvel dat klopt, maar je ziet het al bij meerdere interviews van met name Bergwijn en Brobbey langskomen; vertrouwen in de trainer is er gewoon niet. Het trieste is dat onder het mom van 'veel spelers kwijt geraakt' en wat voor excuusjes deze clown van een coach ook ophangt, hij nog niet ontslagen zal worden na gisteren. De leiding van Ajax faalt al sowieso door hem zo lang de tijd te hebben gegeven. Dat vind ik nog het meest verbazingwekkend

7 november 2022 om 09:33

@JRA3: Ja, want deze spelers zijn ook zo lekker zelfkritisch. Het ligt aan alles en iedereen, behalve aan hun zelf. Een mentaliteit van lik me vessie. Ik hoor ze nooit zeggen dat ze er zelf niks van bakken. Laat ze maar eens hard gaan werken voor de miljoenen die ze verdienen ipv de schuld altijd bij een ander neer te leggen. Ben benieuwd als Schreuder eruit ligt, wie er dan als schuldige word aangewezen, de koffie juffrouw? Het trieste is dat de media hier ook rustig aan mee doet. Ik zeg niet dat Schreuder niks verkeerd doet, in tegendeel zelfs, maar het ligt echt niet alleen aan hem. Daarnaast als je 4 van je beste spelers verkoopt, zelfs nog op het laatste moment, en er matige spelers voor terug koopt, wat verwacht je dan? Deze selectie is niet zo geweldig als men doet voorkomen. Maar ja, als iedereen dat maar vaak genoeg roept, ga je er vanzelf in geloven. Toen ze aan het begin van de competitie nog alles wonnen en de 1e wedstrijd in de CL van de Rangers wonnen was het nog allemaal hosanna, Next level voetbal, en nu het slecht gaat ligt het allemaal aan de trainer en kan hij er niks van. Lekker hypocriet en papegaaien gedrag.

7 november 2022 om 09:34

Dat bedoel ik dus. Maar gaf deze aan omdat die echt recent en als reactie zo is. Maar een beetje tijd mag je een trainer wel geven. Maar als er geen stijgende, maar een dalende lijn is. En je na een nedelaag met 1-6 met droge ogen gaat beweren dat je niet eerder de noodzaak zag om te wisselen. Want hwt ging goed😂. Dan moet je eigenlijk direct na zo'n interview al ontslagen worden

7 november 2022 om 13:26

Ik kan je op een briefje meegeven Preditor; er zijn zat coaches die Ajax willen managen en met dit spelersmateriaal (wat inderdaad minder is dan vorig jaar) nog steeds niet zo machteloos af hoeven te gaan in de topwedstrijden. Niemand neemt het Schreuder kwalijk die wedstrijden te hebben verloren, maar de manier waarop legt een te groot contrast weer ten opzichte van voorgaande jaren. En het ergste is dat hij dat niet wil inzien, en er een stijgende nog inziet ook. Ja dat is makkelijk als je hoofdverantwoordelijk bent voor de grootste verliespartij van Ajax allertijden, dan is alles daarna wel beter, maar nog steeds niet Ajax waardig. Je praat over het niet zelfkritisch kunnen zijn vanuit de kant van de spelers, maar bij de trainer en dus een van de hoofdverantwoordelijke is de eigenschap om zelfkritisch dusdanig afwezig dat hij tegen zichzelf in bescherming dient te worden genomen, wat een niveau voor iemand die te zien een zijn voorhoofd toch veel hersencapaciteit zou moeten hebben.😉
Het klopt dat spelers die er horen te staan niet doen wat ze normaal kunnen. En ze zullen er niet voor uitkomen omdat alle pijlen zijn gericht op de trainer die een van de hoofdverantwoordelijke is, maar ik denk niet dat een Bergwijn of een Tadic zichzelf nu zo geweldig vinden spelen. Brobbey die wat stabieler een goede indruk heeft gemaakt en toch lang op de bank heeft gezeten heeft dan meer recht van spreken.

In de tijden van FdB als trainer bij Ajax werden we met een mindere selectie dan deze van de mat gespeeld door Real Madrid (met minder grote cijfers dan tegen Napoli). Tegen een Liverpool uit vorm werd er geen vuist gemaakt en binnenlands zijn we ook zeker niet beter gebleken dan PSV en AZ. De spelers kunnen wat meer zelfkritisch zijn, maar je lost de kern van het probleem op door de coach er eerst uit te gooien. Over bijzaken aanstippen gesproken.

7 november 2022 om 09:00

Ben het wel met je eens hoor, zo slecht is het nou ook weer niet. Derde in een poule met Liverpool en Napoli is niet heel gek en daarbij heb je minder verliespunten dan PSV. Nog een week en de winterstop gaat beginnen, als Ajax beide wedstrijden wint is er niet zoveel aan de hand lijkt me.

7 november 2022 om 09:54

@Jenas, CL 3x gewoon meer dan afgegaan, Psv 2x verloren, Az verloren, voetbal lijkt nergens op.. Het gaat gewoon slecht, dat we 8 van de 10 potjes is niet zo spannend want daar ben je een topclub voor, elke keer als het zwaar wordt gaan we er kansloos vanaf

7 november 2022 om 10:26

Snap je punt en natuurlijk is dat slecht, maar je kunt hier niet alleen de trainer op afrekenen. Technische beleid is ook gewoon niet goed, er staat duidelijk een minder team dan vorig jaar. Als het gisteren net even iets anders valt wint Ajax de wedstrijd en staan ze 7 punten los.

7 november 2022 om 10:40

Derde in die poule is niet erg. De manier waarop wel. Geen enkel punt tegen Napoli en Liverpool en een paar keer gewoon zoekgespeeld, op de manier waarop we dat al jaren niet meer gezien hebben.

7 november 2022 om 11:14

@vernon: misschien zijn de Ajax supporters ook wel wat verwend geraakt de afgelopen jaren. Tijd dat er iemand anders kampioen wordt

7 november 2022 om 18:08

@jermaine

Daar zou ik als Ajacied prima mee kunnen leven, als die ploeg dan gewoon ook goed presteert. Ik kan ook prima leven met uitschakeling in de CL. Maar het gaat wringen als Ajax echt weer compleet kansloos is. We hebben ook een paar jaar gehad met pech, met die gekke 4-4 tegen Chelsea enzo. Net een VAR-moment tegen. Dat kan allemaal gebeuren, en dan lig je er uit. Maar gewoon 4x kansloos zijn tegen Liverpool en Napoli is echt onvoldoende. Ik heb er overigens wel goed aan verdiend want het was allemaal voorspelbaar.

7 november 2022 om 09:34

Of ze in de winterstop echt bovenaan staan is nog maar de vraag, maar daarbij moet je ook aangeven dat ze het makkelijkste programma hebben gehad. Ajax heeft nog niet tegen Twente en Feyenoord gespeeld terwijl bijvoorbeeld PSV (na volgende wedstrijd) al tegen de volledige top 5 gespeeld heeft.

7 november 2022 om 10:34

Je doet je naam niet veel eer aan

7 november 2022 om 11:43

@spursfan96 ik vind het juist wel een nuance, om Schreuder af te schrijven omdat hij van PSV verliest en nog een aantal wedstrijden tegen Napoli en Liverpool, daar staat tegenover - de nuance - dat hij gewoon bovenaan staat, voldoet aan Ajax doelstelling om te overwinteren in Europa

7 november 2022 om 16:14

Aha, op die manier. Dan raad ik je aan het andere deel van de bedoelde reactie ook in je initiële reactie te zetten, aangezien het op mij, en zo te lezen ook wat anderen, anders overkwam.

7 november 2022 om 11:44

Misschien moet je eens voetbal gaan kijken ipv teletekst. Dan had je deze domme opmerking niet gemaakt

De beste man kan ook nooit wat goed doen. Dat moment met Simons waar Rensch hem afstopt had een 100% kans geweest voor PSV. Ook het begin van de wedstrijd waar Simons ternauwernood werd afgestopt door Rensch en Bassey samen had een 100% kans opgeleverd. Rensch speelde echt geen slechte wedstrijd en ik vond hem opstellen juist een verstandige keuze van Schreuder. Wat ik dan wel weer een minder verstandige keuze vond was om Tadic eraf te halen. Er kwam meer dreiging van hem af dan van Bergwijn en Tadic heeft ook een betere voorzet dan Bergwijn.

7 november 2022 om 08:32

Inderdaad. Bij de 1:1 van Simons zou Blind vandaag nog aan het terug rennen zijn. Die ingreep van Rensch is nogal onderbelicht gebleven. Je gaat bijna denken dat Danny deze ochtend met Valentijn heeft gebeld om wat olie op het vuur te gooien.

7 november 2022 om 08:48

In mijn ogen zijn het niet deze keuzes die hij maakt die hem de das om doen. Het is het gebrek aan tactisch inzicht en de mogelijkheid om zaken om te zetten. En daarnaast hoe hij in de media elke keer doet voorkomen of het allemaal super goed was. Dat is wmb de grootste reden dat in ieder geval ik liever een andere trainer voor de groep zie staan.

7 november 2022 om 08:57

In tegenstelling tot vorig jaar zie ik minder automatismen bij Ajax. Bij balverlies wordt wel druk gezet, maar niet zoals ik dat ken. En dan is psv dit jaar goed genoeg om daar echt keurig onderuit te spelen. Ook dat is wel verbeterd bij psv hoor. Maar je ziet nu Ajax juist terug plooien. In eigen huis! Dat is gebrek aan vertrouwen dat het druk zetten zal lukken. En aan de bal was het vorig seizoen sneller en nauwkeuriger, zodat tegenstanders vooral aan het organiseren waren, maar nooit de bal hadden. Nu dacht ik dat het ook aan de vorm zou kunnen liggen, maar het kan wel twee keer tegen Glasgow, en een handvol wedstrijden tegen wat mindere goden. Dus dat is het niet denk ik. Het is meer een speelstijl en veld bezetting die je kan gebruiken tegen wat mindere teams, maar bij een goede tegenstander niet werkt.

7 november 2022 om 08:33

Rensch speelde verdedigend inderdaad prima, maar dat hij ook op Gakpo wel kunnen doen. Het probleem is juist dat Schreuder dus niet in staat is om goed offensief te spelen. Er is 0.0 druk. PSV werd precies 0x afgejaagd, dat was juist de USP van Ajax en als dat gisteren ook was gebeurd, was PSV nergens geweest want die speelden helemaal zo goed nog niet.

7 november 2022 om 08:41

Ik denk dat het probleem hem ook zit in het positiespel. Waar Ajax voorheen heel veel korte combinaties had en positiewisselingen zag ik dat gisteren niet. Het is veel opportunistischer geworden en daar heeft Schreuder het materiaal gewoon niet voor.

7 november 2022 om 08:41

Zo is het myvision. Rensch heeft zich herpakt en dan zetten ze hem op de verkeerde positie neer. Hij had gewoon rechtsback tegen Gakpo moeten spelen. Dan had hij nu Blind erin moeten zetten en als hij daar geen vertrouwen in had, Yoeri Baas. Dan heeft hij een linkspoot op links staan. Vervolgens laat Schreuder Bergwijn staan die geen pepernoot geraakt heeft in plaats van dat hij Conceicao dan brengt. Je staat met 2-0 achter en je laat je wissels niet warm lopen. Uiteindelijk brengt hij dan Luca en hij komt daardoor nog terug in de wedstrijd ook. Schreuder mist helaas visie en mag weg. Ik zou alleen niet weten wie hem zou moeten opvolgen.

7 november 2022 om 08:42

“was PSV nergens geweest want die speelden helemaal zo goed nog niet” Maar we straalden wel veel meer vertrouwen uit (je weet dat bij ons met spelers als Gakpo en Luuk 1 kans een goal is) en hebben veel spelers die terugkeren van blessures, dus ik zou ons niet onderschatten. Ben benieuwd wat Ajax nu gaat doen. Aan de ene kant ging het net iets beter met Alfred, maar aan de andere kant heeft hij er vanaf het begin wel een potje van gemaakt.

7 november 2022 om 08:46

Qua opstelling vond ik het gisteren best goed, maar wat je zegt, er zit helemaal geen idee achter het spel. We doen maar wat. Komt deels misschien doordat er gewoon geen vastigheid in de basisopstelling zit, want iedere wedstrijd staan er weer andere spelers op andere posities.

Die gegenpressing en restverdediging waar Ten Hag al die jaren geobsedeerd mee was, is volledig verdwenen. En die positiewisselingen die eerder dit jaar zo mooi waren, zijn ook weg dus offensief weet men het ook niet meer.

Je scoort tegen de mindere goden door individuele klasse, maar tegen Nederlandse topclubs (en internationaal natuurlijk al helemaal) leggen we het tactisch keer op keer helemaal af.

7 november 2022 om 09:28

Codygakpo

"de beste man kan ook nooit wat goed doen"

Het probleem is dat hij gewoon nooit iets goeds doet. Het is gewoon niet te volgen.

Eerst roepen iedereen moet rouleren, maar hield krampachtig lang vast aan Tadic en Blind.

Blind was niet in vorm. Weken riepen mensen, gaat niet goed met hem op linksback tegen de snelle spelers van oa Liverpool en Napoli. Heel eigenwijs, want Blind was onmisbaar. Werkelijk iedere wedstrijd verantwoordelijk voor tegengoals. Opeens leek Baars de eerste vervanger voor Blind. Kwam er in in de CL boven Wijndal. Nu opeens is Blind gepasseerd, maar waar is Baars? Opeens Rensch op linksback?!
Tussendoor werd Blind ook even een keer gezet op LCV en moest Bassey linksback.

Mensen roepen al tijden zet Kudus op het middenveld en Brobbey spits. Heel eigenwijs lang. Tegen de kleinere tegenstanders was het ideaal om deze combinatie te gaan testen zodat de jongens ook aan elkaar kunnen wennen. Nee man vond Klaassen noodzakelijker, terwijl iedereen al de kwaliteiten van hem kent. Nu opeens zeer belangrijker topper, gaat hij wel uitproberen.
Eerst lang roepen nee Kudus is spits. Geen discussie.
Waarom niet tegen de rechterkantploegen 2 x gespeeld met deze combinatie.

OOk hoe om gegaan met Brobbey sloeg nergens op.

Hij presteert het om alle spelers gewoon onder hun niveau te laten spelen. Blind, Alvarez, Tadic, Bergwijn, Brobbey, Timber etc.

Hij durft geen beslissingen te nemen. Op rechts functioneren Tadic en Bergwijn niet. Dus betekent, zet een van de 2 op de bank. Zet daar Concecaeo, Berghuis of Kudus. Liefst de Portugees want die heeft snelheid en diepgang.

Die man is gewoon een paard van Troje die Ajax komt kapot maken. Er is geen andere verklaring. Niemand die zolang in het voetbal werkzaam is, kan zo onbekwaam zijn. Denk oprecht dat zelfs Danny Blind, Wouters of Frank de Boer het veel beter zouden doen met dit matriaal.

Maar ja, het zegt ook genoeg, dat veel Twente supporters gewoon nu maanden later nog steeds in een deuk liggen door keuze voor Schreuder

7 november 2022 om 09:46

Dit was wel het slechtste moment om een trainer te worden van Ajax. Redelijk wat goede basisspelers weg (wat elke seizoen natuurlijk het geval is). Er wordt ingekocht voor bedragen waardoor iedereen toch wel hoge verwachting krijgt. Plus hij maakt wat rare beslissingen (vergeet niet EtH deed dat ook in zijn begin periode bij Ajax). Wat EtH niet had was ervaren spelers (die hadden ze later gehaald), waardoor hij in het begin geen gezagprobleem had. Toen Tadic terug kwam met Blind waren ze wel wat sterker dan nu.

Een ontslag zou niet onvermijdelijk meer kunnen zijn, maar ik denk niet dat ze daarmee gelijk geholpen zijn. De selectie moet meer balans krijgen + welke trainer is klaar voor deze klus?

7 november 2022 om 11:48

Mr_knowledge

Erik had wel een verleden waardoor je wist dat hij zijn teams goed liet spelen (gae, Utrecht). Je zag een idee. En ook Erik maakte in begin soms kippige fouten. Maar dat duurde nooit lang.

Ik ben niet met je eens dat het een slechte moment is. Er is echt bizar veel geinvesteerd. Alle wensen voldaan van Schreuder. Er lopen nog genoeg jongens bij die er vorige seizoen er ook bij waren. Die weten wat gevraagd wordt. Bijna allemaal internationals.

Schreuder heeft zelfvertrouwen van iedereen (muv Tadic) kapot gemaakt. Wisselt onnodig, is koppig. JE ziet geen idee. Geen duidelijke looplijnen, hoe er druk gezet moet worden, de fitheid die de jongens hadden helemaal weg

De man heeft ook overal gefaald.

Tja wie moet het doen? Als je NL trainer wil kom je eigenlijk snel uit bij Slot of Louis van Gaal. Beide heren zouden het zeker veel beter doen.
Ron Jans zou ook wel kunnen. Verdient m.i. wel kans hogerop.

Verder in buitenland genoeg opties.

7 november 2022 om 11:15

Rensch deed het prima gisteren. Van simons was weinig te zien.

7 november 2022 om 11:54

Ik begrijp heel erg dat jij wil dat Schreuder blijft, dat zou ik ook doen in jouw geval. Maar gezond denkende Ajacieden willen hem zsm zien vertrekken. En dat gaat niet over 1 wissel oid. Koppies hangen al weken omlaag, zit totaal geen lijn in, is zeer inconsequent in zijn communicatie en de topwedstrijden zijn allemaal dramatisch verlopen. Dan moet je als directie tijdig ingrijpen (wat mij betreft al te laat) en zorgen dat het hele seizoen straks niet gelopen is.

Het is niet snel goed in Amsterdam. Blind erin of eruit, Kudus op de bank of op 10. Schreuder lijkt geen goede keuzes te kunnen maken in de ogen van vele ajax supporters en watchers. Zeg niet dat die het goed doet, maar hij deed nu wat vele ajaxcieden wouden, kudus op 10 en blind op de bank.

7 november 2022 om 08:32

Nouja dat kun je hem wel verwijten natuurlijk, dat oeverloze geschuif. Deze opstelling had allang min of meer de standaard moeten zijn en dan wisselen op vorm. Maar Ajax heeft echt wel punten laten liggen door zijn keuzes hoor. Beetje zoals Til in de spits bij ons, je ziet zelfs vanaf de tribune dat het niet werkt..

7 november 2022 om 08:34

Gisteren stond er gewoon een team waar velen toch om hadden gevraagd; geen Blind, met Kudus en Brobbey. Met die Mexicaan op rechts (ipv Rensch) en Bassey in het centrum. Ik was eerlijk gezegd ook bang dat het zou gaan draaien en dat ieder met een Ajax hart zou zeggen; zie je wel! En dat schreuder eindelijk tot inzicht zou komen. Maar nu is het dus lastig kiezen.

7 november 2022 om 08:45

Tjsa, altijd moeilijk oordelen of het met een andere opstelling beter zou zijn gegaan. Psv is de sterkste tegenstander die je kan treffen. Waarom start hij niet dit nieuwe experiment tegen een wat makkelijkere tegenstander?

7 november 2022 om 09:53

Wellicht om psv te verrassen. Maar eens, het is een grote gok. Plus dat wanneer je ziet dat het niet werkt, er geen gedegen backup plan is om te volgen. Gooit er een spits in om te pompen, haal je je speler met de beste voorzet eruit en degene die goed in de afvallende bal is (Kudus) voor Jantje Klaassen die enkel gif toont als hij kan "matten". Berghuis en Tadic op de flanken, Brobbey en Lucca in de spits ,Kudus erachter met Taylor. En dan de bal op de flanken krijgen. Ja enorm aanvallend, maar je staat 2-0 achter met nog een kwartier te gaan. Nu zag je Pasveer die bal erin pompen en psv simpel wegkoppen en wegwerken.

7 november 2022 om 08:39

Ik hecht 0 waarde aan de mening van Driessen want die wil alleen maar aandacht. Dus dit verhaal doet me niet zoveel.

Persoonlijk vond ik het vooral erg raar dat hij zo laat wisselde. De commentator zei het ook, je staat een kwartier voor tijd 0-2 achter en er loopt niemand warm. Er is geen idee. Je speelt al 75 minuten slecht, en je doet niks.

7 november 2022 om 08:41

Inderdaad, we roepen er al maanden om, Kudus op 10 en Brobbey in de spits. Hij zag dat niet zitten en besluit, na al die maanden, deze opstelling in de topper te experimenteren. Als je het dan doet, begin er dan mee tegen de “kleintjes”.

7 november 2022 om 08:42

Het is inderdaad niet snel goed in Amsterdam, dat weet je als je trainer van Ajax wordt. Er zal altijd aan je stoelpoten worden gezaagd ergens. Ten Hag stond in de halve finale CL en kon wekelijks in de Telegraaf lezen dat hij er niets van kon.

Maar terug naar Schreuder. Een trainer doet natuurlijk wel meer dan alleen opstellingen maken. En hoewel ik persoonlijk best ok was met de opstelling, is het probleem gewoon dat alle automatismes en afspraken verdwemen lijken. Er zit geen enkele lijn in het spel. Ik begrijp dat er veel spelers weg zijn, maar ik had begin november wel verwacht verder te zijn op dat gebied.

7 november 2022 om 08:43

Schreuder heeft gewoon de belangrijkste wedstrijd van deze maand gebruikt om te laten zien dat zijn keuzes goed waren. Laat maar op, aankomende weken staat blind gewoon weer LB en wordt er gekozen tussen Brobbey en Kudus.

7 november 2022 om 08:50

Schreuder is opgezadeld met een elftal wat totaal niet in balans is. De 2 duurste aankopen zijn concurrenten van je vedetten.

Schreuder moet kiezen tussen Tadic en Bergwijn op links. Tadic, de grote leider die ook onder Ten Hag vrijwel nooit werd gewisseld en altijd begon als basisspeler of de duurste aankoop uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis.

Voor de spitspositie heb je alleen een talent die het leuk heeft gedaan als invaller bij Ajax maar in Duitsland geen potten kon breken.

Op rechts had je bijna een aankoop van 25 miljoen die nu gehuurd is voor zo'n 5 miljoen en een talent van Porto. Eerstgenoemde krijgt geen kans en laatstgenoemde mag alleen invallen omdat Bergwijn en Tadic beide moeten spelen. In feite dient hij een keuze te maken tussen de eerste 2 genoemde. Eventueel zet je daar Berghuis neer.

Op 10 heb je 3 spelers, Kudus, Berghuis en Klaassen.

Op 8 heb je alleen Taylor die het leuk doet, maar bij lange na niet in de buurt komt van Gravenbergh.

Het grootste gemis is Nous. Met hem heb je een extra middenvelder die kan voetballen, verdedigend staat hij zijn mannetje en hij zorgt ervoor dat de rechtsbuiten beter rendeert.
Weet niet 1,2,3, wie hem kan vervangen. Rensch en Sanchez komen zwaar tekort.

Bassey of Blind in het centrum.

Wijndal, Blind of Bassey op linksback.

Je ziet dat Schreuder elke keer aan het goochelen is met de hiërarchie binnen het elftal, terwijl hij gewoon de poppetjes op de juiste plaats moet zetten ongeacht de transferwaarde en/of status. De beste spelen.

7 november 2022 om 09:01

Als je kiest voor Sanchez i.p.v. Blind, dan vind ik dat een miskleun. Daar hoef je geen Betaald Voetbal Coach voor te zijn om dat in te zien lijkt mij.
We mogen blij zijn dat PSV enorm slecht profiteerde van de 65 meter in de rug van de Ajax-defensie. Anders was het een Napoli thuis uitslag geworden.

7 november 2022 om 09:09

Oh ben jij zo een coach... Een coach moet meer doen dan alleen de poppetjes opstellen hoor.

7 november 2022 om 09:39

Maar het begint met opstellen van poppetjes waar ze het beste tot hun wasdom komen. Van daaruit kan je met positiespel en looplijnen trainen en kan je ook veel makkelijker op andere systemen trainen en/of spelers vervangen die niet in de wedstrijd zitten. Maar ja, ik heb geen trainersdiploma's dus zal er wel geen verstand van hebben.

7 november 2022 om 09:46

Nou ik denk dat jij hem eerder hebt dan schreuder want die vergeet dat allemaal vgm. Als je ziet hoe lang het veld soms in sinds zijn komst en je spelers als bassey continue de zelfde fouten ziet maken zonder te leren van de vorige keren. Positoneel en aan de bal. Hij laat elke speler gewoon een klasse slechter lijken waar een goede trainer een speler een klasse beter kan laat lijken of in elk geval progressie laat boeken.

"Terwijl Blind zijn tekortkomingen beter kan maskeren". Ach Valentijn hou een keer je grote bek. Altijd maar interessant en dom lopen doen. Blind heeft iedere wedstrijd meerdere goals.weggeven als die erin stond. Rensch was zeker niet goed maar hij kan Simons beter in bedwang houden dan trage Blind die alleen maar ergernissen opwekt.

7 november 2022 om 09:04

Lijkt mij een zwaar leven als Valentijn. Altijd dat gedraai en het beter weten dan wie dan ook. Blind is terecht op de bank gezet.

Valt me niet tegen van Driessen dit, verwacht dat ie het weer voor m op zou nemen. Hoopte eigenlijk op een officieel bericht van Ajax met een mededeling, maar helaas.

Dat was dan ook zijn enige goede keuze. Ach die Schreuders arme kerel. Snapt er niks van.

Eerst roepen ze kei hard dat Blind afgeschreven is, daarna wordt hij belachelijk gemaakt omdat hij Blind niet opstelde. Ik ben absoluut van mening dat Schreuder niet de juiste man is voor Ajax, maar dit was een logische keuze.

De keuze an sich was logisch, en laten we wel zijn, Rensch hield Simons aardig in bedwang. Maar als je verliest terwijl je een van je meest ervaren spelers er naast zet, dan neemt de druk inderdaad alleen maar toe. Overigens was het druk zetten van Ajax zo belachelijk slecht, dat is echt iets wat je kan trainen. Maar vanuit Ajax is er volgens mij geen enkele druk op hem, die mag nog lekker blijven zitten.

Was Valentijn altijd al een voorstander van Blind, dat hij het nu niet begrijpt dat deze niet speelt?

7 november 2022 om 08:40

Ik weet het niet, als ik in de kop zie dat het om Driessen gaat, dan klik ik niet eens. Die man wil alleen maar aandacht.

7 november 2022 om 08:47

Met succes. Want je hebt geklikt en hij gaat aandacht krijgen.

7 november 2022 om 10:38

Klopt, maar zijn naam stond niet in de titel

7 november 2022 om 16:15

Gadsie, dan hadden ze je goed te pakken Vernon. Waar moet het heen in deze wereld.

7 november 2022 om 18:06

Nou he. Ik heb gelijk mijn therapeut gebeld.

Ik denk eerlijk gezegd dat ook een nieuwe trainer een behoorlijke kluif heeft om hier nog iets van te maken, die zal ook tijd nodig hebben om wat neer te kunnen zetten… dan is het wel fijn dat er een WK aan komt en het club voetbal een aantal weken stil ligt…

7 november 2022 om 08:53

Ajax trekt van de winter weer 30 tot 50 miljoen uit om het kampioenschap veilig te stellen.

7 november 2022 om 10:09

Mits de raad van commissarissen dit ook zien zitten… sportief belang staat niet meer op 1 bij Ajax…

Als je met spelers van 15-30 miljoen niet weet te overtuigen in de Eredivisie ben je een hele matige trainer. Ook bij Club Brugge werd hij ternauwernood kampioen met veel beter materiaal dan de concurrenten. Zet Schreuder bij Feyenoord neer en ze worden 5de.

7 november 2022 om 08:33

He he he, we gaan niet vloeken! Laat hem maar lekker nog even in Amsterdam zitten.

7 november 2022 om 08:37

Die bedragen zeggen me niet zo veel, eerlijk gezegd. Ajax en PSV ontlopen elkaar niet veel. Ajax kan PSV op een goede dag pakken en andersom. De balans is er gewoon niet bij Ajax, terwijl met het bij PSV juist in elkaar lijkt te vallen met de vorm van Xavi en een Luuk die meteen staat bij terugkomst in de basis.

7 november 2022 om 08:51

Tegen GAE, Sparta etc. ging het ook matig bij Ajax. Zeker GAE thuis mag nooit gebeuren met zo een selectie. Dan kan je je spelers gewoon niet op de juiste manier motiveren.

7 november 2022 om 08:51

De Eredivisie is gelukkig niet de Ligue 1 of Bundesliga. De concurrentie is hier gelukkig heviger en wat had het Nederlandse voetbal eraan gehad als Ajax er met kop en schouders bovenuit zou steken. Dan was er toch geen ruk meer aan? Ajax heeft daarbij het meeste geld, maar wel op een deels onethische manier verkregen (marc netto). Ik ben blij dat het loopt zoals het nu loopt met ook André clubs die aan de weg timmeren. Niet dat ik Ajax niks gun, maar even een stapje terug doet het Nederlandse voetbal goed denk ik.

7 november 2022 om 09:16

Tja, wat je voor een speler hebt betaalt zegt niet zo heel veel… Die 30+ miljoen voor Bergwijn is veel te veel voor een speler van zijn caliber en die niet constant weet te presteren.. Ook ben ik totaal niet overtuigd van een Bassey waar ook enorm voor betaald is. Brobbey is dan ook nog eens een verhaal apart.
Dus ja, je hebt dure spelers, maar het zijn in mijn ogen geen toppers. Slecht aankoopbeleid wat je niet op Schreuder kunt afschuiven en dan weet ik dat Bergwijn niet op z’n favoriete positie staat.

Ik heb vannacht gewoon boos wakker gelegen over de wedstrijd. Ik zie zo weinig systeem, geloof en samenhang in dit team. Bijna knap dat je dit als trainer kan bereiken met een ploeg. Het publiek gaat zich tegen hem keren jongens, journalisten ook, het is tien over twaalf.

7 november 2022 om 08:39

Ja ik zag ook een behoorlijk fanatieke post van je gisterenavond. Het is een prachtig spel en je betrokkenheid siert je, maar het blijft een spel gappie. Snap dat het voor een Ajacied moeilijk voor te stellen is, maar bij voetbal hoort ook teleurstelling. Maakt de glansrijke overwinning des te mooier!

Het blijft gaan over keuzes en wissels. De problemen van Schreuder gaan veel verder dan het wisselen van 1 of 2 spelers. Net als dat de problemen bij Ajax verder gaan dan Schreuder alleen, qua beleid klopt er veel niet. We zijn nu 3 maanden verder dan de JC schaal en het is sindsdien alleen maar minder geworden. We zitten in november en er is nog absoluut geen zicht op een basisopstelling. Qua voetbal zit er geen lijn in, en ook hier is eerder achteruitgang zichtbaar dan vooruitgang. Alle spelers zijn compleet uit vorm, wat ook een teken aan de wand is. Je kunt blijven roepen dat er tijd nodig is, maar ergens moet toch houvast zijn om hard te maken dat die verbetering er aan komt?

7 november 2022 om 08:38

Na de wedstrijd van Ajax tegen Shakhtar had ik al tegen een vriend van me gezegd (die voor Ajax is, geen idee waarom het dan een vriend is , die backs staan te hoog en daarnaast gaan de cv’s ook mee naar voren; tegen een modaal ploegje speel je dan leuk, maar in topduels ga je dan lastig krijgen. Nu hebben ze inmiddels alle topduels verloren en ik blijf zeggen dat het komt door het veel te aanvallende positie kiezen, matige restverdediging. Alvares rent zijn eigen de pleuris. Die is niet voor niks zo pissig en gefrustreerd.

7 november 2022 om 08:41

Restverdediging. Ligt het aan mij of is dat echt een hype-woord aan het worden?

7 november 2022 om 08:42

Gisteren bleef PSV ook maar komen. Stonden ze weer met 2 man achterin. Er klopt echt niks van de tactiek achterin.

7 november 2022 om 08:45

Het is idd eem hypewoord, net als grinta. Maar dat neemt niet weg dat Yoda gewoon gelijk heeft. Bij een tegenaanval staat Ajax echt als amateurs achterin, de 1e helft tegen nota bene RKC laat dat een paar keer prachtig zien.

7 november 2022 om 08:49

Technobastard, dat ligt er aan hoe lang je voetballen volgt. Anders zou het nieuw voor je kunnen zijn.

7 november 2022 om 15:43

Haha ik volg het voetbal al even Yoda, maar de technische termen zijn nog wel nieuw voor me..

7 november 2022 om 16:13

Ik gebruik m ook niet vaak, maar kon de term al een tijdje toch

Eens kijken hoe restverdediging ‘vruuger’ werd genoemd….’te veel mensen voor de bal’ komt wel in de buurt. of anders, ‘aanvallen als kippen zonder kop’

7 november 2022 om 18:10

Gestaffeld verdedigen is helaas wel uit de mode

7 november 2022 om 22:23

Dat is ook echt wel oude doos. Maar ik wil m wel terug. Mooie uitdrukking

7 november 2022 om 09:50

Ik denk dat dit spijker op de kop is, Ewoud.
Schreuder heeft nog zijn stempel niet kunnen zetten op dit team. De tactiek is te druistig en lijkt meer afhankelijk op ingevingen van individuele spelers dan een solide tactiek. Daarmee kom je nog weg tegen mindere teams in de Eredivisie. Maar tegen een PSV dat elke week sterker wordt? Het resultaat zagen we gisteren.

Daarnaast is de organisatie binnen Ajax niet op orde. Schreuder kan daar niets aan doen, maar een goede TD zou Ajax goed doen.

Echt zo bizar dit. Waarom heeft die gast nog steeds een baan bij de telegraaf. Valentijn Driessen, echt wat een misselijk mannetje ben jij. Als Blind het gespeeld en Blind was 5 x voorbij gelopen door Simons en Ajax had ook verloren was het precies andersom geweest. Zo kun je het als trainer natuurlijk nooit goed doen.
Eigenlijk pijnlijk voor mij dat ik überhaupt hier op reageer maar die gast moet zo snel mogelijk verdwijnen uit de journalistieke wereld, kinderachtige vent is het.

7 november 2022 om 08:43

Zijn naam stond niet in de titel. Is ook precies de reden dat ik wel geklikt heb.

Schreuder en Ajax is gewoon geen goed huwelijk. Kan niet eens zeggen waarom nou precies. Het lijkt erop dat hij niets goed kan doen in de ogen van de supporters. De spelers krijgt hij ook niet echt aan de praat. Al moet ik zeggen dat Ajax ook echt veel aan kwaliteit heeft ingeleverd. Spelers zijn simpelweg een niveau of twee / drie lager dan wat er vorig jaar stond.

Schreuder nog twee wedstrijden aan het roer en dan op je blote knieën naar van Gaal om te vragen of hij het tot de zomer zou willen doen. Daarna Slot proberen te halen bij Feyenoord. Ook al kost dat vijf miljoen.

Schreuder heeft bewezen ongeschikt te zijn als trainer.
Vooral keuzes maken en boven de groep staan is lastig voor hem. Hij wilt te graag one of the guys zijn en iedereen tevreden houden(dit is al vaak genoeg gezegd).
Door vriendjespolitiek vergeet hij de spelers op de juiste plekken te zetten voor het beste resultaat en roepen Ajacieden al maanden om de opstelling die er nu eindelijk begint te komen.

Niet alleen de vriendjespolitiek is waarom Schreuder weg moet. Ten tweede is het spel niet goed genoeg. Bij Ajax moet het positiespel verzorgd zijn. Dat is de basis van ons voetbal. Sinds de komst van Schreuder is het positiespel alleen maar slechter geworden...

Ten derde waarom ik liever Schreuder zie vertrekken is zijn instelling. Vanaf de eerste CL nederlaag probeert hij zich al in te dekken. "wij kunnen als Ajax niet mee met de top in Europa". Als Ajax hebben we altijd Europees tegen teams moeten spelen met meer budget en betere individuele spelers. Maar door ons positiespel, vertrouwen in onszelf hebben we vaak deze ploegen kunnen verrassen. Dat is onze kracht. Wanneer een trainer zegt niet meer het geloof te hebben dat we europees kunnen presteren, dan gaat het ook gewoon helemaal niks worden. Met geloof en de juiste instelling begint het!

Ik verwacht niet dat Ajax Schreuder ontslaat, zeker nu niet met nog 3 wedstrijden voor de winterstop. Ajax is nog in de race om het kampioenschap, ook met Schreuder. Er staat nog steeds kwaliteit op het veld. Bergwijn bestempel ik wel als miskoop, dat heeft ajax verkeerd gezien

ik heb vorige weken nog niets geroepen over schreuder, ik had ergens nog wel vertrouwen erin. dat hij
Blind niet opstelt, is naar mijn mening gewoon een goede zet, want als hij er wel had gestaan en hij had WEER een fout gemaakt was t zijn schuld geweest..
maar nu ga ik wel iets zeggen over schreuder, hij moet weg. ik kijk niet meer met plezier naar ajax, ik ben niet meer enthosiast als we spelen, ik word er niet vrolijk van. dat je een seizoen wat minder punten pakt of dat je is een keer geen champions leauge campagne speelt dat kan gebeuren, maar ajax is geen ajax op dit moment. het lijkt helemaal nergens op. we spelen als mietjes en op 50% lijkt soms wel. spelers die op links spelen continu op rechts zetten. centrale verdediger op links en rechts zettten ???. het komt gewoon mijn neus uit. ik kijk jaren elke wedstrijd van ajax, en dat zal ik nog steeds doen, maar door schreuder kijk ik met weinig plezier. en ja ik geef meneer schreuder de schuld.. en hij gaat t niet meer rechtztten, dat moet de technische team van ajax ook weten. de fans zijn er klaar mee. groetjes Alfred.

De opstelling was eindelijk eens goed! Geen Blind en Kudus op 10. Alleen had hij dat veel eerder moeten doen, zodat het nu op elkaar was ingespeeld.
Wat ik Schreuder verwijt is slechte tactiek en geen/slechte motivatie bij zijn spelers. Als het nou een of een paar spelers zijn die ongemotiveerd en onder hun niveau spelen maar het geld voor allemaal.

7 november 2022 om 08:47

En hoe weet je dan dat dit aan Schreuder ligt? Of dat het motivatie is? Want is wat Brobbey gisteren niet bracht niet gewoon wat Brobbey momenteel is? En is Bergwijn niet altijd een lethargische solist geweest die met de schouders gaat hangen als het tegenzit? Die veelgeprezen aanvoerder heb ik gisteren ook totaal niet gezien, terwijl die tegen Volendam op de bank zo nadrukkelijk wilde laten zien een echte winnaar te zijn.

Sommige voetballers gedijen enorm door de aanwezigheid van enkele sterkhouders die het cement tussen de stenen zijn. Die sterkhouders zijn nu weg en onvoldoende vervangen. Wat resteert zijn stenen die te oud, te onervaren of gewoon (nog) niet goed genoeg zijn. Lullig dat Schreuder voor die situatie de volledige bak schijt over zich krijgt - ook al is de man niet foutloos en sloeg hij met z’n huilverhaal een modderfiguur - want de problemen liggen wel wat dieper dan enkele tactische beslissingen van een coach.

7 november 2022 om 09:40

Dat klopt in grote delen zeker, maar als je Blind laat banken voor Sanchez, dan moet je mij eens uitleggen waarom Blind niet één, maar twee plekken in de pikorde is gezakt?
Dat je hem laat banken voor Wijndal, daar kan ik inkomen, maar voor Sanchez?

7 november 2022 om 14:27

We moeten ook niet doen alsof Ajax goud verloren heeft. Martinez en Antony zijn weliswaar goed, maar zeker niet onvervangbaar. Er is echt wel meer uit deze ploeg te halen, maar het oogt als 11 individuele spelers in plaats van een collectief. Dat laatste is juist wat Ajax onder Ten Hag zo sterk maakte. Zwakheden werden verdekt en spelers speelden in hun kracht. Nu zie je wel hoe matig sommige spelers zijn en hoe kwetsbaar sommigen zijn als de situatie niet ideaal is. Dan zie je gelijk weer de Bergwijn van Tottenham, de Blind van Oranje. Ook zie je dat Timber absoluut nog niet klaar is om een defensie te leiden (is overigens ook geen schande met 21 jaar), dat Brobbey uiteraard nog niet klaar is om veel te spelen in Oranje e.d. Dat is ook wel een keer goed in plaats van dat gehype en de selectieve verontwaardiging als spelers ineens door het ijs zakken in het buitenland.

8 november 2022 om 10:34

Als alle spelers ondermaats presteren ligt het aan de trainer. Het kan niet zo zijn dat iedereen tegelijk uit vorm is.

7 november 2022 om 12:20

@lekiam:

De opstelling was helemaal niet goed; een middenveld met Kudus en Berghuis, beiden te aanvallend ingesteld, is vragen om problemen tegen een ploeg als PSV, die met 3 aanvallende en 2 verdedigende middenvelders continue het de slag op het middenveld wonnen en ook nog eens voldoende druk konden zetten op de laatste linie van Ajax, waardoor steeds vaker de lange bal gespeeld moest worden.

Pas na de 0-2 liet PSV de teugels wat vieren en zag het er af en toe acceptabel uit wat Ajax liet zien.

Als je dan als trainer ook nog eens Bergwijn dwingt om op rechts te spelen ten faveure van Tadic, je rechtsback zwaar tekort komt (sanchez)en je verdedigend middenvelder (alvarez) het alleen wilt laten oplossen is dat vragen om problemen, zoals gisteren pijnlijk duidelijk werd..

Wel ironisch dat men begon met de spreekkoren tegen Schreuders nadat hij Klaassen en Lucca inbracht. Dat hij als enige in het stadion vertrouwen had in laatstgenoemde werd gemakshalve onvermeld gelaten. En dat het laten banken van Blind hem nu wordt aangerekend is ook hypocriet; als de man wel speelt is hij zondebok en schreeuwt iedereen dat het wel klaar is met Blind onderhand.

Ajax’ selectie is op sommige plekken gewoon onvoldoende en dat kun je toch eerder twee anderen dan Schreuder aanrekenen. Zou nog met die Hamstra gaan praten, kijken of ie een week later nog zo’n grote bakkes heeft.

7 november 2022 om 09:09

Dat was puur omdat hij weer met Klaassen aan kwam zetten en dan weer 10 minuten voor tijd. Geen snelle dribbelaar als conceicao gebracht. Lucca ging het niet eens over

Vooropgesteld ik ben voor een exit van Schreuder, maar om nu Blind te noemen dat we hem misten is wel heel goedkoop. Wij waren juist bang dat hij Blind weer van stal wilde halen... Ajax staat niet goed, veel wisselingen, geen vertrouwen, geen plan. Daar is Schreuder debet aan. En verder mag er ook naar de scouting gekeken worden. Wie scout Sanchez, Ocampo

7 november 2022 om 09:48

Even een breder beeld trekken (gedachtespinsel): Ajax was eind vorig jaar ook al niet meer erg goed. De resultaten waren er wel, maar het was vaak met de hakken over de sloot en het voetbal was van bedenkelijk niveau. De kleinste tegenstanders kwamen toen ook relatief snel aan kansen tegen Ajax. Dit jaar zie je dat ook (nog wel een graadje erger). Zou je niet kunnen stellen dat de problemen iets dieper liggen dan alleen Schreuder en de scouting? Waardoor is de klad erin gekomen vorig jaar, na een zeer overtuigende eerste seizoenshelft? Hoezo is Ajax er niet in geslaagd dat om te keren? Is er sprake van een soort moeheid of een mentaliteitsprobleem (het ging allemaal relatief eenvoudig, daarom werd het grootste gedeelte gemakzuchtig?)? Ik probeer het nu iets verder te zoeken dan alleen dit jaar, want het speelt al langer dan alleen dit jaar.

Ja hoor nu moest Blind er ineens in. Wat een clown die Valentijn.

Yessss! Schreuder out! Is de nederlaag toch nog ergens goed voor. Ajuuu alfred

Zie ik dit nou goed? Driessen met flinke kritiek op Schreuder? Die laatste zal het inmiddels wel te druk hebben met andere zaken waardoor Driessen weer van buiten naar binnen kijkt bij Ajax. Er is schijnbaar niets meer te lekken.

Rensch was toch verdedigend gewoon goed bezig tegen Simons? Die is niet echt gevaarlijk geweest voor de goal

7 november 2022 om 08:51

Ajax heeft nog altijd een goede selectie hoor niet zo goed als vorig jaar maar nog altijd een selectie waar je gewoon kampioen mee kan worden hoor , maar die trainer kan gewoon niet die is er toch voor om hier een team van te maken hun doet maar wat , roept na nederlagen tegen Liverpool en Napoli dat hij een goed Ajax heeft gezien nou sorry hoor maar dit is Ajax en zeg je dit , ze hebben gewoon de verkeerde trainer aangetrokken die er totaal niet in slaagt de spelers op de juiste plek te zetten en verkeerde keuzes maakt .

johnny heitnga nieuwe coach van ajax, bogarde terug.

Het is eigenlijk veel vreemder dat Valentijn nooit ontslagen is...

7 november 2022 om 10:36

Dit scoort wel, iedereen wil leest dit wel. Dus ik snap het wel

Allemaal leuk en aardig, maar had Blind het dan beter gedaan tegen Simons? Ik denk dat hij aan alle kanten voorbij gespeeld zou worden namelijk.

7 november 2022 om 09:07

Dat zei ik gister al dan was het gewoon 1-5 geweest. Dat had Xavi in een speeltuin gestaan. Nu hebben we hem niet zoveel gezien.

Flirten? Dit is gewoon aanranding.

Hoe zit deze man nog steeds op ‘n plek. Totaal geen uitstraling, tactisch onbenul, geen spelopvatting, geen plezier zie je terug op het veld.

Spelers gaan nooit beter worden onder Schreuder, case closed

Zo, de boze tongen (lees: de telegraaf) van weleer die ons ooit valselijk hebben willen doen geloven dat niet ten hag maar professor schreuder de grondlegger was van het succes van 2018/2019 laten nu hun bron vallen? Opmerkelijk…. Maar goed, los van zijn keuzes is er totaal geen lijn, tactiek, idee of progressie in het spel van Ajax te ontdekken dus hoe eerder hij ermee stopt hoe beter

Het hele seizoen is het organisatorisch al niet goed. Er klopt echt van alles niet.

Blind weet z’n kwetsbaarheden beter te maskeren? Hou toch aub op zeg. Als die tegenover Xavi stond dan was het een stormloop aan aanvallen van psv geweest. Bij dat penalty moment had blind nog bij de cornervlag van de tegenstander staan toe te kijken hoe iemand anders Xavi af moest stoppen. Valentijn je lult poep

Ik vond Rensch opstellen juist een goede keuze. Hij wisselde alleen weer te laat en snap echt niet dat hij na de 2-0 niet gewoon gelijk Bergwijn er af haalt en die kleine Portugees er in zet. Mijn god wat is Bergwijn slecht zeg... Dat we daar meer dan 30 miljoen voor hebben betaald.

Arme Schreuder, iedereen roept al weken dat Blind eruit moet. Dan doet Schreuder dat wat logisch is. En dan krijg je dit...

Wat moet je dan. Ik vond Rensch aardig spelen. Maar dat lag meer aan Simons die iets minder was dan normaal. Maar Schreuder is overklast door PSV, vooral tactisch. En belangrijke spelers bij Ajax geven weer niet thuis in een top club. Dan hebben we het over Tadic, Bergwijn en Timber

7 november 2022 om 09:47

Ik zou Schreuder niet ontslaan.

Hieruit blijkt maar weer dat bij Valentijn alle aspecten op het gebied van voetbal visie ontbreekt. Als hij niet heeft kunnen zien dat met Rensch je iemand aan hebt die Xavi op snelheid kan bijhouden en hem nog aardig heeft kunnen verdedigen, en dan vervolgens komt aanzetten met Blind, dan houdt
het echt op gewoon. Die man maakt zichzelf weer totaal belachelijk met deze uitspraak.
Maar even.. Het is nu alweer ochtend, wanneer komt het bericht dat Schreuder zijn ontslag heeft gekregen? Hamstra, Huntelaar en Van der Sar kunnen daar echt niet meer omheen.

Valentijn die iets negatiefs schrijf over Schreuder, het einde is nabij. Zal hij dan gestopt zijn met het lekken naar de pers?

Schreuder gaan ze echt nog niet ontslaan. Je kan commentaar hebben op zijn tactische keuzes, maar voor ontslag is wel wat meer nodig.

7 november 2022 om 10:05

Je staat bovenaan in de Eredivisie en overwintert in Europa. Geen CL, maar dat kan gebeuren met Napoli en Liverpool in je poule. Dus nee, voor ontslag is er niet genoeg gebeurd. Zeker gezien Rensch voor Blind een hele goede keuze was.

Ik ben hele benieuwd of Schreuder Qatar nog gaat halen als trainer van Ajax, persoonlijk denk ik dat hij niet de juiste man op de juiste plaats is, maar dat had ik eigenlijk vanaf minuut 1 al. Ik zag gewoon de match niet tussen Schreuder en Ajax. Het is vast een leuke assistent maar als hoofdtrainer,,,,, ik zie het niet.

Het passeren van Blind was een logische keuze. In de topwedstrijden kan hij het allang niet meer belopen. Of is Driessen de wedstrijden tegen Napoli en Liverpool vergeten. Rensch deed het zeker niet slecht tegen Simons.

Echt weer omgekeerde wereld van Driessen... eerst moest en zou Blind er uit moeten. Nu staat ie er naast en moet hij er weer in. Zo makkelijk scoren dit. Maar goed dit zijn we wel gewend.

Valentijn maakt zichzelf weer een compleet belachelijk , Blind opstellen tegen PSV . Een ploeg die met oa Gakpo en Simons prima in de omschakeling kan spelen, Rensch had een aantal uitstekende ingrepen. Blijkbaar heeft Valentijn de wedstrijd niet gekeken of kan die dit niet begrijpen

Hu wat? Rensch spelde juist een aardig pod. Hij moest net iets te vaak aan de handrem trekken en dat vind ik persoonlijk nooit heel mooi bij verdedigers, maar Rench deed het echt niet slecht. Met blind op het veld was sowieso misgegaan tegen Simmons.

Rensch was volgens mij gewoon de beste verdediger hoor tegen PSV van Ajax. Had ook een puike ingreep op die doortocht van Xavi Simons. Blind had hier helemaal niet geholpen. Die kan het nog amper belopen. Het is gewoon dat Schreuder er voetballend niet zoveel van snapt als trainer. Ajax voetbalt gewoon erg belabberd. Geen identiteit en ook geen structuur. En dat na 3 maanden. Lijkt net alsof die maanden voor niks zijn geweest...

Volgens mij schreef Driessen eerder dat juist Blind moest worden vervangen. Kon het niet meer belopen en verdedigen was een woord waar Blind nog nooit van had gehoord. En nu is Blind opeens de ontbrekende schakel? Nee, Ajax heeft gewoon verkeerd ingekocht en niet de juiste trainer aangesteld. Dus tijdens de winterstop een sterke TD aanstellen met een internationaal netwerk en die ook luistert naar wat de scouting aanbeveelt. Ook een nieuwe, communicatief sterke AD, ter vervanging van de altijd tijdens moeilijke tijden wegduikende van der Sar. En last but not least een vervanger voor Schreuder. Tijdens de transferperiode in januari het bordje opruiming aan de poort en wel topspelers (in spe!) halen die je verder helpen. Is ook niet verkeerd om eventueel weer een flink bod op Alvarez te aanvaarden. Mocht er weer zo’n 50 miljoen voor hem worden geboden. Dan beperk je het financiële verlies een beetje. Maar hiervoor geldt: wie niet horen wil, moet maar voelen. Neem je geen maatregelen, is er geen enkele garantie dat Ajax zelfs de voorronde CL komende seizoen gaat halen. En kijk eens naar wat je directe concurrent de zomerse transferperiode heeft geïnvesteerd? Voor een dubbeltje op de eerste rij. Met veel betere aankopen voor een fractie wat Ajax heeft uitgegeven. Als dat nog geen plaatsvervangende schaamte oplevert, weet ik het ook niet meer. Maar wat ik wel weet, is dat men in Amsterdam hardleers is….

Het zou me niet verbazen als driessen deze week ontslagen wordt bij de telegraaf. Hij sorteert voor op zijn vertrek doordat hij zijn onkunde en onwetenheid steeds minder goed weet te verbergen in collums en tv optredens. De plank mis slaan wordt inmiddels een driessentje genoemd in journalistieke kringen. En elke keer als je denkt dat de bodem is bereikt graaft driessen nog een klein beetje verder om alle illusie van een flinterdun stukje voetbalinzicht definitief naar de eeuwige voetbalvelden te verwijzen.

Blind is niet beter dan Rensch. De laatste weken roepen de Ajax supporters alleen maar dat hij niet goed genoeg is. Nu staat hij er niet in en had hij wel moeten spelen. PSV was gewoon tactisch beter en had ook met 3 of 4-0 kunnen winnen. Soms zit het even niet mee. En Ajax zit nu in die periode.

7 november 2022 om 12:27

PSV speelde het slim na die 0-1. Ik denk wel dat als Kudus die kans van 5 meter afstand er gewoon inlegt, het ook heel anders kan lopen.

eens met Pinko, bij Valentijn Driessen is het eerst een mening en dan de argumenten. maar ga er maar vanuit dat de kritiek van Sjaak Swart op de telegraaf (geen woord in de 't' hierover overigens) ook meespeelt nu Driessen 180 graden gedraaid is. Hij wil nu weer 'aardig zijn' voor Daley Blind. en hoeveel respect ik ook heb voor de enorme prestaties van Daley en ik ook begrijp dat hij zichzelf nog steeds als de al oude Daley ziet, hij is echt minder geworden in de afgelopen jaren en dan komt altijd de vraag wanneer je een ander moet inbrengen (die wellicht nog wat stappen moet maken maar dat alleen in Ajax 1 kan doen). Schreuder moet het doen met wat er nu is en dat is, hoe spijtig ook, toch minder dan in afgelopen jaren.

Ajax heeft gewoon niet zo'n hele goede selectie. Ze zullen wel kampioen worden. Al hoewel ik PSV het ook nog wel zie doen. En heel stiekem Feijenoord. Want die gaan ook alleen maar beter voetballen.
Ze missen Martinez gewoon het meest. Ze hadden nooit Bergwijn moeten halen voor zo veel geld. Beter een rechtsbuiten. Had je ook geen gezeik met Tadic gehad. Nu speelt Kudus op 10. Komt dus gewoon te kort. Blind eraf. Want die kon er ook niets van. Nou we zien het. Ik zou met Berwijn in de spits spelen. Kudus van rechts. Tasic van links met Berghuis op 10.

Ondanks dat ik het eens ben met de conclusie dat Schreuder er momenteel alles aan doet om ontslagen te worden, vind ik dit nou net geen goed voorbeeld. Rensch was helemaal niet zo slecht. In het begin van de wedstrijd al een goede ingreep op Simons en bij die 1 op 1 een zeer knappe ingreep (tuurlijk was dat geen penal).
Het punt waar het fout gaat is automatisme, mentaliteit, communicatie en tactiek. Keer op keer zie je in de topwedstrijden hetzelfde verkeerd gaan. Vooral de omschakeling, daar weet niemand van elkaar wat ze moeten verwachten of doen. Positionering is daarbij 1 grote chaos. Als je dat na zoveel maanden, met individueel zoveel geode spelers, nog steeds niet op de rit hebt is het tijd om je conclusies te trekken. Hij durft zelfs de tweede helft van RKC aan te halen. De wedstrijd waarin we de eerste helft gelijkwaardig of zelfs wat minder waren dan RKC (inclusief percentage balbezit). Om je kapot voor te schamen.

7 november 2022 om 12:26

Probleem met Rensch op links is dat je daardoor niet je normale combinatiespel kunt spelen, omdat Rensch weinig met links kan. Enige gevaar komt dan uit wat hoge voorzetten in plaats van de gebruikelijke snelle combinaties in de 16. In 99 minuten voetbal heeft Ajax 0 kansen gehad die daaruit voortkwamen.

Opstelling was weinig mis mee, als deze opstelling hiervoor vaker was gebruikt was het logischerwijs beter gegaan. Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat je na 5 minuten in de tweede helft met 0-2 achter komt en pas alles of niks begint te spelen in de 80ste minuut in eigen huis. Ik wil niet zeggen dat die Lucca een geweldenaar is, maar je moet gewoon het laatste halfuur veel opportunistischer gaan spelen.

Spelers aanwijzen is te makkelijk, Blind was een probleem door de gekozen tactiek. Gister stonden vrijwel alle poppetjes op de juiste plek behalve op rechtsbuiten maar ook dan lijkt het nergens op.

Het teamspel is van zo'n ontzettend laag niveau dat is toch echt de taak van de coach, individueel lukt het ze af en toe nog maar dit is toch wel het meest armoedige Ajax in hele lange tijd terwijl dat echt niet nodig is.

Schreuder is veel te veel gaan wisselen waardoor niemand zijn normale zelfvertrouwen nog heeft. Het draaide niet slecht de eerste weken en toen moest ineens Kudus erin. Middenveld is ook steeds een andere samenstelling, terwijl Alvarez, Taylor, Berghuis een prima middenveld is.

Wat ik ook niet snapte is dat Schreuder al een kwartier voor tijd de opdracht geeft om de lange bal vanaf eigen helft te spelen. Iedere bal kwam op het hoofd van een psv-er. Als je na de 1-2 gewoon de bal op Berghuis was blijven spelen, zodat hij op rechts halverwege de helft van de tegenstander de voorzet erin draaide, had je 2 of 3 keer zoveel kans gehad op de gelijkmaker. Desnoods een paar keer van links met Bergwijn de bal indraaien.

Ren je rot voetbal zonder visie is wat Schreuder Ajax laat spelen. Ik moest even teruggaan in mijn geheugen over waar ik het eerder zag, dat was onder Jol die ook voortijdig de laan uit werd gestuurd.

Heeft Schreuder ooit een elftal fatsoenlijk laten voetballen? Hij is echt van het niveau Frank de Boer en Danny Blind. Sterker nog, de boer heeft veel meer laten zien. Schreuder teert puur op zijn tijd als assistent van Nagelsman en Ten Hag.

Wijndal boven Blind verkiezen kan. Maar Rensch en Sanchez allebei boven Blind verkiezen is onterecht. Blind brengt opbouw, rust en creativiteit in de ploeg wat gisteren nodig werd gemist.

Rensch was een van onze beste spelers, verdedigend amper in de problemen geraakt. Aanvallend, vrij weinig gedaan, maar goed daar heb je een compleet team voor nodig. Blind is nog niet afgeschreven blijkt wel, en op dit vlak is er slecht ingekocht. Of Kaplan moet opeens een basisspeler zijn, maar dat betwijfel ik.

Word sowieso knettergek dat er allerlei breedteaankopen worden gedaan. Rensch is beter dan Sanchez, Ocampos speelt zelfs in een vechtwedstrijd niet, geef die plek maar aan Hansen, zet momenteel een aardige reeks neer bij Jong. Regeer kan op 3 plekken uit de voeten, Fitz-Jim heeft ook al weken een nieuwe prikkel nodig. Geef Ajax weer een gezicht man, ik herken mijn club amper.

Valentijn... echt? Vorige keer moest de trainer Blind eruit halen want dit kon niet meer en nu is het heel erg belachelijk dat rensch speelt ipv Blind... het is ook net hoe de wind waait.. de trainer is deels verantwoordelijk maar ik heb niet het idee dat als er een andere trainer voor de groep staat, ajax ineens geweldig spelen gaat.. kan hoor met bosz bijvoorbeeld maar die zal daar ook tijd voor moeten krijgen.. het lijkt er nu wel degelijk op dat schreuder niet het gewenste resultaat haalt..

Zó slecht speelde Rensch n.m.i. niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren