Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lisandro Martínez bewijst het ongelijk van Carragher met opvallende statistiek

Laatste update:

Lisandro Martínez heeft de monden van de Engelse criticasters voorlopig weten te snoeren. De Argentijnse verdediger van Manchester United werd tegen Southampton (0-1) voor de tweede keer op rij door zijn club uitgeroepen als man van de wedstrijd. Onder meer Jamie Carragher maakte zich als analist bij Sky Sports al meerdere malen zorgen over de geringe lengte (1.75 meter) van Martínez. Dit blijkt onterecht, want na zijn uitstekende optreden tegen Southampton werd er een opvallende statistiek gedeeld.

Het kwam eerder deze zomer tot een hereniging tussen Erik ten Hag en Martínez toen United besloot om ruim 57 miljoen euro over te maken naar Ajax. The Red Devils kenden een valse start in de Premier League met nederlagen tegen Brighton & Hove Albion (1-2) en Brentford (4-0), waarna de kritiek op Martínez aanzwol. Carragher ging zelfs zo ver door te stellen dat de Argentijns international niet succesvol kan zijn in de huidige formatie van United.

"Nu moeten we nooit te vroeg oordelen over managers of spelers, maar ik ben ervan overtuigd dat dit niet gaat werken, omdat hij met zijn lengte (1,75 meter, red.) niet in een achterste lijn van vier verdedigers kan spelen”, zei de voormalig Liverpool-verdediger na de nederlaag tegen Brentford bij Sky Sports. “Misschien kan hij als linksback spelen of in een defensie van drie verdedigers, maar in deze formatie gaat het niet werken in de Premier League.” Carragher herhaalde na de zege van United op Liverpool (2-1) zijn woorden over Martínez, ondanks dat de centrumverdediger door United werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

Martínez was zaterdag tijdens de 0-1 zege op Southampton opnieuw een van de uitblinkers in de ploeg van Ten Hag en de statistieken spreken voorlopig in zijn voordeel. Martínez won in de drie Premier League-duels waarin hij in actie kwam tot nog toe 83 procent van zijn luchtduels. Hiermee blijft hij langere topverdedigers als Kalidou Koulibaly en Rubén Dias voor.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi dat hij tot nu toe het tegendeel lijkt te bewijzen na zijn matige optreden. Hangt natuurlijk wel af van de tegenstander, tegen Firminio is het makkelijker kopduels winnen dan sommige andere spitsen in de PL. Maar hoop dat hij dit vast kan houden! Is hem gegund.

28 augustus 2022 om 11:23

Uit de kopduels blijven is ook een manier om goede statistieken te verzamelen. De voors en tegens waren de laatste weken schaamteloos, alles werd uit de kast gehaald om hem te verdedigen of te kraken. Na zijn eerste seizoen kunnen we de balans opmaken, zelfde geldt voor de coach.

28 augustus 2022 om 11:29

Martinez is gewoon een top centrale verdediger. Dat ziet iedereen met gezond voetbalverstand. In het verleden waren er zoveel toppers op de cv positiie die klein waren (Puyol, Cannavaro, Baresi, Scirea).

28 augustus 2022 om 11:29

Bij Martinez kun je alleen niet zeggen dat het iemand is die uit de (kop)duels blijft. Als er iemand is die erop klapt is hij het wel. Gisteren hem er ook weer een aantal keer vol in zien vliegen. Een duel winnen is niet alleen maar lengte. Positionering, timing, hardheid en slimmigheid spelen natuurlijk ook allemaal een rol.

28 augustus 2022 om 11:54

‘is gewoon’ en ‘ziet iedereen’ zijn echt mega sterke onderbouwingen. Mijn opa en zijn broer waren ontzettend goed in bedrijven opzetten, dan zal mijn vader dat ook wel zijn. Je zegt eigenlijk helemaal niets behalve dat je een mening hebt.

28 augustus 2022 om 11:59

Nee is “klein” is een goede onderbouwing.

28 augustus 2022 om 12:06

Ja maar nu wordt het met een statistiek onderbouwd, naast wat je feitelijk al op het veld ziet van Martinez, dat ie het gras opvreet bij wijze van. Heb er alle vertrouwen in dat Licha in een reeks wedstrijden dit doorzet.

28 augustus 2022 om 12:09

DerKaiser123 je hebt het misschien niet door, maar juist met beide reactie bevestig je Samcro's gelijk enorm hahaha. Mooi gesprek.

28 augustus 2022 om 12:14

Nee, dat is het ook niet, maar dat zeg ik toch nergens?

28 augustus 2022 om 12:28

Martinez heeft vooralsnog 2 slechte en 2 goede wedstrijden gespeeld. Je kan onmogelijk stellen dat hij top is.

28 augustus 2022 om 12:37

Heb hem anders een heel seizoen ijzersterk zien spelen, ook in de cl

28 augustus 2022 om 13:15

Het is totaal niet relevant om te zeggen dat uit de kopduels blijven een manier is om goede statistieken te verzamelen aangezien Martinez altijd het duel aangaat. Hij komt net uit de eredivisie en wordt 2 keer achter elkaar motm. Dus ja, met gezond voetbalverstand kan iedereen zien dat Martinez gewoon van een heel hoog niveau is.

28 augustus 2022 om 13:16

@Benzema, hij is gewoon top. Het is nu alleen zaak om dat constant te laten zien.

28 augustus 2022 om 15:36

Maar Samcro, heb jij Martinez bij Ajax zien spelen? In de ED en CL? Volgens mij is het antwoord namelijk 'nee'. Net zoals Carragher. Die moet gewoon zijn mond houden over een speler waar hij niks vanaf weet. Prima als hij dan denkt te kunnen 'analyseren' dat Martinez klein is en moeite gaat hebben met de vele fysieke luchtduels in de PL, maar die analyse snijdt geen hout als je Martinez daadwerkelijk kent. Dat zeiden Ajax fans meteen, ja hij is klein, maar dat weerhoudt hem er niet van om veel fysieke duels, ook luchtduels gewoon te winnen, dankzij zijn timing, felheid en sprongkracht. Maar al die PL fetishisten hier dachten het al na twee wedstrijden te hebben gezien. Kortom, luister gewoon naar mensen die Martinez al jaren zien spelen. Dan kan het natuurlijk alsnog tegenvallen, maar niet omdat hij 'klein' is per se.

29 augustus 2022 om 12:08

De ED boeit mij weinig, de CL heb ik hem zien spelen. Ik zeg ook nergens dat hij het niet gaat redden, maar de meesten hier denken dat als je ook maar iets van kritiek levert of bedenkingen hebt, dat je dan ook meteen 1 vd mensen bent die hem misgunt of zegt dat hij het niet gaat redden. Dat opportunistische viert hier altijd hoogtij en het zou de simpele zielen sieren als ze eens verder lezen ipv meteen hun oordeel klaar te hebben. Hoezo moet Carragher zijn mond houden? Hij wordt betaald om zijn mond open te trekken en dan kan je er best eens naast zitten. Net zoals zovelen hier er wel eens naast zitten. Nu Martinez 2 wedstrijden moeite had met lange fysieke spelers en 2 wedstrijden niet, valt de balans voor ED volgers meteen in zijn voordeel uit en zeggen ze dat anderen te snel hebben geoordeeld, eigenlijk doen ze zelf precies hetzelfde. Wacht gewoon een heel seizoen voordat je oordeelt.

Die Carragher was in z'n actieve periode al een simpele ziel, meeliftend op spelers die wel iets konden met een bal, en is als analist niks anders. Komt geen zinnig woord uit tot dusver.

28 augustus 2022 om 11:26

Oneens, hij is juist vaak degene die het goed ziet samen met Keane. Ook niet zo bevooroordeeld als andere analisten, zoals Neville.

28 augustus 2022 om 12:52

Vind je dat echt? Ik vind het echt een bijzonder matige analist. Prima carriere gehad en heeft altijd het spel voor zich gehad. Maar in mijn ogen heeft ie er niet al te veel kijk op. Smaken verschillen, I guess...

28 augustus 2022 om 11:38

Hier doe je Jamie Carragher als voetballer toch echt tekort mee. De beste man staat met 737! wedstrijden op de 2 plek van all-time gespeelde wedstrijden voor Liverpool. Dan kan je toch echt heus wel wat en was ook redelijk belangrijk als RCV/RB. Ook al analist samen met Roy Keane ontzettend goed.

28 augustus 2022 om 11:42

Grappig genoeg is Carragher de beste britse analist.

28 augustus 2022 om 12:51

Ja, maar dat is Johan Derksen bij jullie volgens heel veel mensen, dus daar zeg je eigenlijk helemaal niets mee.

28 augustus 2022 om 18:58

Johan Derksen is niet eens een analist, laat staan een goeie analist Die doet een humoristisch praatprogramma over voetbal, dat is heel wat anders dan wedstrijden analiseren!

28 augustus 2022 om 11:43

Carragher is een liverpool legend, meeliftend op andermans kwaliteiten slaat werkelijk nergens op, know your facts mate!

28 augustus 2022 om 12:11

Als je praat zoals je dit schrijft, komt er bij jou ook geen zinnig woord uit, mijn hemel… Carragher is jarenlang een van de absolute sterkhouders geweest bij Liverpool..

Dat wisten wij hier allang

28 augustus 2022 om 16:16

Wat? Dat mensen snel in de luren worden gelegd door nietszeggende statistieken uit momentopnames? Dat klopt ja. Wisten we allang.

Hij doet het echt uitstekend! Grondduels is hij zeer aggressief en effectief en nu laat deze statistiek ook zien dat het met luchtduels goed zit. Zijn er nog mensen die zich hadden afgevraagd hoe hij het nu tegen Luuk de Jong zou doen?

28 augustus 2022 om 11:06

Mwah, ik weet niet of hij het in de lucht tegen Luuk de Jong ook zo goed zou doen. Luuk is 20 cm langer, en kan toevallig ook heel goed timen. Op de grond zou Martinez hen opvreten, maar in de lucht moet ik het nog maar zien. Kijken of hij ook Nunez en Haaland de baas weet te zijn in de lucht. Leuk om te zien dat hij het tot nu toe zo goed doet.

28 augustus 2022 om 11:45

Haaland is in de lucht helemaal niet zo goed.. zeker voor zijn lengte niet.

28 augustus 2022 om 11:10

Haha ik denk dat Martinez dit eerder als compliment van je zou zien, want Luuk de Jong is in de lucht echt uniek goed, en die andere twee (zeker Haaland) zijn echt de wereldspitsen van nu. Wil zelfs Maldini, Nesta of Ramos wel eens zien doen wat je dan van Martinez eist voordat je het niet een pannenkoek vindt.

28 augustus 2022 om 11:17

Vind hem absoluut geen pannenkoek als ie dat niet wint hoor. Reageer enkel op de vraag of er mensen zijn die zich nog afvragen hoe hij het tegen Luuk de Jong zou doen, want dat vraag ik me af. Een klasbak is het sowieso, daar ais geen twijfel over mogelijk.

28 augustus 2022 om 11:24

Wat spursfan96 zegt is eigenlijk een enorm compliment. Ik denk dat Luuk de Jong buitencategorie is in de lucht, het is bijna je afvragen hoe Martinez zich staande houdt tegenover Mbappe over de grond.

28 augustus 2022 om 11:17

Dan heb je het ook gelijk over een specialist. Daar verliezen 99% van de verdedigers de kopduels van.

Die luttele drie centimeter dat hij korter is dan Carles Puyol zal het hem ook niet doen, toch?

28 augustus 2022 om 12:09

Met sprongkracht kan je veel compenseren, maar Puyol had ook nog wat meer body dan Martinez. Als je Martinez over het veld ziet lopen, zie je vooral een relatief klein mannetje zonder echte body. Puyol was ook relatief klein, maar kon zn fysiek wel echt gebruiken om duels te winnen, Martinez doet dat vooral op felheid en slimheid. Buiten dat was Puyol ook gewoon 2 klassen beter.

Nou, dan is het nu aan types als garragher om te zeggen "ja, dat is na een paar wedstrijden. Laat het hem maar lange tijd laten zien", waar ze zo snel waren hem voor een minuut speeltijd te veroordelen. Maar ja, niet alle voetballers zeggen zinnige dingen, maar zijn op tv voor fans.

28 augustus 2022 om 11:14

Keane zegt zinnige dingen. Carragher staat er naast vaak onzin te lullen. Ook mooi dat Ronaldo nu al 2 keer voor de wedstrijd Keane een knuffel geeft en Carragher compleet negeert. Scholes heeft gister trouwens ook laten zien een simpele te zijn. Dat dat soort figuren tv tijd krijgen…..

28 augustus 2022 om 11:27

Sure, omdat ie dit over een voormalig Ajacied zegt. Zou mij niets verbazen als Ajacieden hier nog gaan zeggen dat Neville het altijd goed ziet omdat ie Martinez prijst.

28 augustus 2022 om 11:30

Carragher schreef laatst een prachtige artikel over Arteta zijn project in The Telegraph.
Begon hem daardoor meteen meer te waarderen. Maar gaat soms te veel mee met de populaire opinie om erbij te horen.

28 augustus 2022 om 13:48

In plaats van dat je zo flauw reageert op soccerfan, zie je ook iets waarin hij concreet fout zit dan?

Denk ook dat het een gigantisch verschil is als je Maguire of Varane naast je hebt staan, maar ben blij dat Martinez het de afgelopen twee wedstrijden heel goed heeft gedaan en twee keer verkozen werd tot man van de wedstrijd. Ik denk ook wel dat hij het zal redden. Misschien dat hij hier en daar nog wel wat problemen met zijn lengte zal hebben, maar ik denk dat dat ook wel mee zal vallen.

Is niet de langste en Martinez ziet er fysiek misschien ook niet als de sterkste uit, maar heeft een goede timing wat betreft ballen door de lucht en je zet hem ook niet zomaar opzij. Echt een bijtertje en iemand die als het nodig is, zelfs de grens opzoekt.

maar kom op he, southampton heeft 2 kleine spitsen, beide onder 1.80.
natuurlijk dikke prima dat hij het goed doet, en ik gun het hem van harte. maar niet southampton als graadmeter nemen voor kopduels, zelfde geldt tegen liverpool. daar stond nu ook geen nunez.
en klopt ook gewoon dat je niet lang hoeft te zijn om een goede kopper te worden, timing is misschien nog wel belangrijker.. als je beide hebt is dat natuurlijk helemaal een wapen.
volgens mij had otamendi destijds trouwens hetzelfde gezeik toen die binnen kwam bij man city, is en was ook gewoon een uitstekende verdediger.

Niet alleen Carragher, ook onze Japie_Krekel!

Volgens hem was het onmogelijk voor Martinez als kabouter in de PL

Knap van de strijder. Hij geeft nooit op en groeit steeds meer. Man U hoeft niet zijn eindstation te zijn.

28 augustus 2022 om 11:48

"Hij geeft nooit op en groeit steeds meer."

Dat wordt in de toekomst dan de langste verdediger v/d PL althans als andere verdedigers niet meer groeien... 😋

28 augustus 2022 om 11:58

Twee slechte wedstrijden en twee goede wedstrijden. Mooi dat hij het goed doet nu maar de mensen die hem nu al geslaagd vinden bij United zijn net zo opportunistisch als de mensen die hem meteen afschreven

28 augustus 2022 om 12:23

Niemand roept dat ie geslaagd is toch? Er wordt gewezen op een veelzeggende statistiek. Dat is een wereld van verschil. En de reden dat er op deze specifieke statistiek ingezoomd wordt zijn de mensen die hem na 2 wedstrijden al hadden afgeschreven. Sterker, dat deden ze al voordat ie überhaupt een seconde gespeeld had.

28 augustus 2022 om 12:41

Die statistieken zijn tot dusver goed maar ook relatief. Wat waren bv de lengtes van hun directe tegenstanders? Tegen Brentford zag hij er niet goed uit bij de 3-0 bij die kopgoal. Een fout kan een keer gebeuren maar na 4 wedstrijden al stellen dat zijn lengte geen probleem is is natuurlijk ook opportuun net zoals hem afschrijven voordat er een wedstrijd gespeeld is dat is

28 augustus 2022 om 19:02

Ironisch dat je niet doorhebt dat jijzelf juist een van die mensen bent die hem al aan het afschrijven was, Japie. Zelfs voor zijn transfer wist je al te vertellen dat Martinez te klein was als CV in de Premier Leagie, maar de beste man blijkt in zijn eerste vier duels gewoon bijna 9 van de 10 luchtduels te winnen. Niks mis mee voor zo'n klein ventje lijkt me!

De man Utd supporters namen hem ook niet serieus want martinez is vanaf minuut 1 dat hij daar binnen liep al razend populair. Malacia idem. Martinez nu ook weer voor de 2e keer achter elkaar man van de wedstrijd. Lekker voor die jongen. Hij staat achterin ook al druk aanwijzingen te geven alsof hij daar al jaren speelt. Vergeleken met hem staat “captain” maguire er als een schooljongetje bij. En malacia laat ook vanaf minuut 1 zien aan shaw wat inzet tonen is. Dan gaat er wel eens iets mis maar die jongen doet het fantastisch. Dit is wat ze daar willen zien. Vechtlust en de wil om te winnen

28 augustus 2022 om 11:31

Precies dit. En ik vind ook wel dat er soms wat tijd mag (moet) zijn om aan een bepaalde speelstijl te wennen. Martinez en Malacia werden meteen voor de leeuwen gegooid, logisch ze moeten er ook staan voor dat bedrag, maar de waan van de dag regeert dan snel. Een mindere wedstrijd en je kan er direct niets meer van.

28 augustus 2022 om 11:57

Martinez zou niet moeten wennen aan de speelstijl want hij speelt onder dezelfde coach maar je hebt natuurlijk gelijk dat spelers de tijd gegund moet worden om te wennen aan alles als ze naar een ander land verhuizen.

Verschilt natuurlijk ook per tegenstander. Firmino en Adams zijn zelf ook niet de grootste. Maar alsnog knap herpakt na zijn eerste 2 wedstrijden. Ben benieuwd hoe united de komende 2 duels gaat doen.

Ik snap dit niet zo. De schrijver van het artikel gaat ook lekker mee. Bewijs dat Martinez kopduels wint.Jongens maak zoveel aantekeningen en tweets hoeveel hij wint. Ik vind het prima zo. De lange centrumspitsen willen niet bedolven worden onder zulke stats. Een spits van 1,85 meter gaat dit lezen en denken. No way, ik ga de duels van hem verliezen. Hoe je wend of keert. Je krijgt geen lengte erbij als je goed kan timen.

28 augustus 2022 om 15:41

Nee maar je kan ook niet automatisch goed timen als je lengte hebt. Martinez is een betere kopper dan veel spelers die langer zijn dan hij. Dat heb ik althans bij Ajax gezien. Dan vond ik gek genoeg Timber nog matiger in de lucht, maar dat is puur gevoel, ben wel benieuwd naar de statistieken eigenlijk.

Premier League is lekker voor en spel als Martinez....kan meer stevige duels aangaan, zonder gelijk afgefloten geworden...en als je slim genoeg bent kan je ook voorkomen dat je tegenstander alle luchtduels wint.... "Als jij niet kan koppen, zorg er dan voor dan je tegenstander dat ook niet kan"

Speelde gisteren inderdaad een prima wedstrijd (in een erg matig United). Maar goed, zoals de tijd het moet leren als de eerste wedstrijden moeizaam zijn, geldt dat eigenlijk ook als de eerste wedstrijden prima zijn. Als tegenstanders hem gaan analyseren en op zijn zwakke plekken gaan inzoomen (en hou je het ook wendt of keert, 1.75 kan dan wel een factor zijn), dan gaan we zien of hij zich staande houdt.

Zou wel mooi zijn.

Tja in Engeland zijn ze lange verdedigers gewend van de kwaliteit zoals maguire. Dan moeten ze even wennen aan een kleinere verdediger als martinez die onlangs zijn lengte de (topverdediger) maguire uit de basis houdt.

28 augustus 2022 om 11:58

Lulkoek, er spelen al jaren topverdedigers in Engeland. Maguire uit de basis houden is nou niet direct iets dag zegt dat je geweldig bent.

28 augustus 2022 om 12:20

Maar die langere topverdedigers eronder houden met deze statistiek is wel geweldig. Ook al is het nog vroeg in het seizoen. Zeker met z’n lengte, alle kritiek en het feit dat ie er pas net een aantal weken is en alles dus nieuw is.

28 augustus 2022 om 12:24

Werd fysiek weggespeeld door Brighton en Brentford. Geen idee hoe kopduels geteld worden maar er zit geen enkele context erachter.Waar won hij ze en waar verloor hij ze? Ik kan me een corner doelpunt herinneren waarin hij kinderlijk werd afgetroefd in de lucht. Kijk de 3e doelpunt van Brentford maar na. Dat zie ik bij een Maguire niet gebeuren. Hij is bij corners verdedigend niet te kloppen als voorbeeld.

28 augustus 2022 om 12:25

Hij werd af en toen(kinderlijk) afgetroefd vandaar dat het 87% is en niet 100%. Maar schijnbaar wordt ie tot nu toe minder vaak (kinderlijk) afgetroefd dan z’n (langere) peers.

28 augustus 2022 om 12:34

Daarom zeg ik ook we weten niet eens hoe ze worden geteld. Bij de 3e doelpunt sprong hij niet eens. De speler van Brentford hoefde weinig te doen om erin te koppen.En hoe kom je erbij dat het daardoor naar 87% is gegaan? Je lult maar wat.En hoe en waar je wordt afgetroefd maakt wel degelijk uit. Een kopduel kinderlijk verliezen vlak voor eigen doel is een stuk erger dan vijf keer rond de middencirkel maar je staat wel stevig in je schoenen als je weinig ruimte hebt om te springen. En dan komt lengte erbij kijken.

Mooie statistiek. Zegt nog niet zoveel aan het begin van de competitie maar Martinez heeft het natuurlijk al langer en vaker bewezen (ED, CL, internationale wedstrijden met Argentinië). Ik zie alweer veel mensen redenen maken dat dit beeld van z’n statistieken vertekent is, prima. We gaan het zien. Mooi dat ie tot nu toe z’n criticasters de mond snoert. Martinez gun ik succes @ ManU. ETH en Antony niet of iig minder.

Carragher is sowieso een grote grap. Alleen maar dom dingen lullen alsof hij het 100% weet. Weet nog wel die uitspraak over Real Madrid vorig jaar. Dat Real 0% kans had om de CL te winnen. En voila Real won het haha

Deze jongen doet me denken aan puyol of masscaro waren niet de grooste maar wat verdedigers waren dat zeg

28 augustus 2022 om 15:43

Mascherano bedoel je? Tel daar nog Cannavaro bij op in het rijtje 'kleine' maar erg goede verdedigers met pit.

Er was ooit een andere Argentijnse centrale verdediger, die was ook maar 1.73m. En hij was in zijn tijd de beste van de wereld. Al moet wel gezegd dat hij wel gewoon kopduels won van mensen die een stuk langer waren dan hij, maar hij was ook een meester in het positie kiezen. Daniel Passarella zal ongetwijfeld een goeie inspiratiebron zijn voor Martinez, die veel te gemakkelijk wordt neergesabeld door de legendarische spuger Jamie Carragher, maar ook veel te veel de hemel in wordt geprezen door fans van zijn ex-club.

28 augustus 2022 om 15:46

Passarella dat is lang geleden. Ik moest hem Googelen, is 1335 je geboortejaar? Als Ajax fan kan ik niet anders dan Martinez de hemel inprijzen, hij was bij ons namelijk waanzinnig goed. Zo'n lul de behanger als Carragher (goede speler) die dan na 1 wedstrijd met de briljante analyse komt dat hij te klein is voor de PL en niet in dat fysieke voetbal past, tsja, dat vind ik typisch eilandmentaliteit waar ze toch iets te vaak denken dat ze speciaal zijn zonder enige kennis van wat er overseas gebeurt.

Alsof Martinez in Nederland het moest opnemen wekelijks tegen gasten van 1.50. En dan nog niets te hebben gezegd over zijn internationale wedstrijden. Men praat maar weet vrij weinig

De beste verdediger ooit, was ook maar 1.76 he. Cannavaro werd zelfs beste speler van de wereld in 2006

28 augustus 2022 om 16:00

Maar ook hij speelde nooit in de PL. ‘Can he do it on a rainy night in Stoke?’

Martinez gaat het daar gewoon maken met denk ik niet eens al te veel aanpassingstijd. Die kan gewoon 1 van de beste van de wereld worden.

Hierbij moet wel vermeld worden over hoeveel kopduels het dan gaat. Volgens Whoscored wint Martinez 1.3 kopduel per wedstrijd. Koulibaly: 3.0, Saliba: 1.3, Gomez: 2.7 en Dias: 2.3.

Enkel naar het succespercentage kijken is ietwat vertekenend als Martinez minder vaak dan gemiddeld überhaupt een kopduel aangaat.

Soms is het verstandiger als men eerst even wacht met kritiek te geven. 1m75 klinkt niet lang maar ik geloof dat er de laatste jaren te veel wordt gekeken naar lengte in het voetbal. Het is een obsessie geworden om spelers te halen die minstens 1m90 zijn. Kijk naar Maguirre bijvoorbeeld, die speelt nooit in de Premier League als hij geen lengte had. Het gaat nog steeds over voetbal, geen basket ofzo he. Ze doen net alsof het dwergen zijn. Het moet echt niet zo een focus point zijn vind ik.

28 augustus 2022 om 13:47

Maguire zou iedereen op het pleintje eruit spelen met zijn wendbaarheid. Op top niveau een stuk minder. Maar deed het aardig bij Leicester met Evans naast zich.

En nee lengte is geen obsessie. In Engeland wordt er nou eenmaal vaak gespeeld met de lange bal, veel vaker dan elders. Dan wil je iemand achterin die lengte heeft. Op middenveld is 1,75 m geen enkel probleem.

28 augustus 2022 om 14:01

Op een pleintje, en tegen welke leeftijdscategorie dan? Vreemd argument, want het gaat hier gewoon over zijn kwaliteiten in de Premier League en niet een pleintje. Hij deed het inderdaad aardig bij Leicester, en tegenwoordig verdien je daarmee al een transfer naar een van de grootste clubs ter wereld. Gewoon een grap dat United hier 80 miljoen voor betaald heeft, kan Maguire niks aan doen natuurlijk.

28 augustus 2022 om 14:08

Je zegt dat Maguire zonder lengte niet in de PL speelde. Dat zouden we niet weten.

Hield zich wel staande bij Leicester en dan ben je voor 99% beter dan iedereen op aarde in voetbal. Zou met minder lengte wat meer wendbaar zijn.

Maguire heeft een ontzettende slechte periode bij United maar we moeten wel ergens de grens zetten. Hij is geen amateur dat in de 5e divisie van Engeland moet spelen. Hij heeft kwaliteiten.

28 augustus 2022 om 13:55

Elke Europese topclub op PSG na heeft minimaal 1 verdediger van rond de 1.90 meter. United nu ook met Varane. Lengte is dus wel van belang in je centrum

28 augustus 2022 om 14:03

Niemand die ooit anders beweerd heeft. Ik heb het over Carragher die meteen Martinez bekritiseerde om zijn lengte na 1 wedstrijd.

28 augustus 2022 om 15:48

Ja maar Japie komt dat doordat lengte echt zo belangrijk is, of doordat lengte belangrijk gemaakt wordt en er dus onterecht op lengte gescout wordt waardoor kleinere maar niet per se slechtere spelers bijna letterlijk over het hoofd gezien worden? Dit kan ook een self fulfilling bla bla etc.

28 augustus 2022 om 16:11

Wat een vraag. Natuurlijk is lengte gewoon belangrijk. Is snelheid en wendbaarheid belangrijk bij vleugelaanvallers? Is lengte belangrijk voor basketballers? is breedte en spiermassa belangrijk voor linebackers? Natuurlijk.

Het is te zeggen, die fysieke eigenschappen op zich zijn niet belangrijk. Er zijn gewoon bepaalde functies voor elke rol die vervuld moeten worden en daar helpen deze fysieke eigenschappen bij. Bij verdedigers is dat kopkracht en dat maakt lengte dus belangrijk. Dat betekent niet hoe langer hoe beter, genoeg spelers van 2m plus die door hun lengte de snelheid en wendbaarheid missen die belangrijk is bij moderne verdedigers. Er is gewoon een sweet spot van pakweg 1.87 tot 1.95. Overigens zijn er genoeg voorbeelden van verdedigers onder of boven die lengtes zitten/zaten en dat opvingen door extra uit te blinken in andere aspecten die tot kopkracht leiden zoals timing en sprongkracht. Dit is overigens niet het geval bij Martinez.

In de top 5 competities in Europa zijn 17% van alle goals kopgoals, in de PL ligt dat percentage nog aanzienlijk hoger. 1 op 5 goals is met het hoofd. Natuurlijk is lengte dan belangrijk voor een verdediger. Daarin schiet Martinez gewoon te kort. Hoe hard er ook gelobbied wordt.

Hij heeft ook de monden van vele mensen die hier reageerden de mond gesnoerd die vroeg beoordelen

Het blijft een geweldige speler met een enorme drive

Ok, dit bewijst niets. Kom over 20 wedstrijden nog maar eens terug, bekijken we die statistieken nog eens. Dat ie er nu een paar wint , bewijst niet het ongelijk van Carragher. Hij is gewoon niet goed genoeg.

28 augustus 2022 om 15:18

Hierboven zegt iemand dat hij maar 1.3 kopduels per wedstrijd wint. Koulibaly zit tegen de 3. En het is nog erg vroeg inderdaad.
Maar Ajacieden hè. Zelfs de schrijver van dit artikel begint meteen dat de monden gesnoerd zijn.

28 augustus 2022 om 15:51

Ja Pan FC en dat had Carragher ook moeten doen. Ik kan je als ajacied zeggen, ik heb die 20 wedstrijden al gezien van Martinez. Op dat eiland doen ze alsof mensen pas beginnen te voetballen zodra ze daar zijn, maar I hate to break it to de Brexitjes, Martinez voetbalde al jaren en heeft al jaren laten zien dat hij tegen fysiek sterke spelers prima meekan. Die Carragher had Martinez gewoon nog nooit zien spelen, prima, maar hou je mening dan lekker voor je denk ik dan, of zeg (precies zoals jij) voor een echt oordeel moeten we hem de tijd geven.

28 augustus 2022 om 15:57

Maar tegen welke sterke spelers heeft ie zich laten zien dan? Want alleen in de eredivisie en sorry, dat is niet te vergelijken met de PL natuurlijk. En kom niet aan me de CL aub, want daar had hij gewoon geluk dat Haaland het vizier niet op scherp had staan. Nee, hij heeft helemaal nog niet bewezen dat hij goed genoeg is.

28 augustus 2022 om 16:00

Dus op basis van paar wedstrijden is die niet goed genoeg volgens u? kom over 20 wedstrijden terug zoals je zelf aangaf dan pas kun je een oordeel vellen maar beetje positief zijn en niet te vroeg oordelen zoals die carragher altijd doet en die vooral negatief is gewoon om in de media belangstelling te willen

Dit is natuurlijk een compleet onzinnige statistiek zo'n momentopname. Allereerst gaat het al over nauwelijks 3 wedstrijden oid, dat geeft nooit een juist beeld. Daarnaast speelt ie volledig uit het kopduel en gaat hij er ivm andere verdedigers enorm weinig aan per wedstrijd.

Vorig seizoen in 7 of 8 wedstrijden CL had ie een belachelijk percentage van in de lage 50%. Dat geeft een beter beeld. Lengte is gewoon een probleem voor verdedigers. Dat kan opgevangen worden zoals we bij enkele korte verdedigers in het verleden hebben gezien maar ook zijn sprongkracht en timing zijn gewoon niet goed genoeg. Hij eindigt het seizoen gewoon net als altijd met rond de 60% gewonnen kopduels terwijl alles onder de 70% voor een verdediger eigenlijk te weinig is. Dat wil overigens niet zeggen dat hij geen waardevolle versterking voor United kan worden overigens.

Cannavaro is een Ballon Dor winnaar en was dezelfde lengte als Martinez

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren