Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord zet hoog in en mikt op routinier met 178 Bundesliga-optredens

Laatste update:

Feyenoord zet hoog in bij de zoektocht naar een vervanger voor de naar Benfica vertrokken Fredrik Aursnes. Volgens 1908 hebben de Rotterdammers hun pijlen gericht op Florian Grillitsch. De 27-jarige middenvelder is een bekende in Duitsland, waar hij namens Werder Bremen en TSG Hoffenheim tot 178 wedstrijden kwam in de Bundesliga. Daarnaast heeft de Oostenrijker 26 interlands achter zijn naam staan. Ook Alfred Schreuder sprak naar verluidt deze zomer met hem over een mogelijke overgang naar Ajax.

Feyenoord leek in eerste instantie voor Ramiz Zerrouki te gaan als opvolger van Aursnes, maar is niet van plan zich langer aan het lijntje van FC Twente te laten houden. De Enschedeërs zetten hoog in bij een vertrek van de Algerijns international, wat Dennis te Kloese heeft doen besluiten om de onderhandelingen te staken. De Rotterdammers vangen naar verluidt zo'n vijftien miljoen euro voor Aursnes. Voor de komst van Grillitsch hoeft niet in de buidel te worden getast. De middenvelder is transfervrij sinds zijn vertrek bij Hoffenheim.

Grillitsch speelde in zijn geboorteland Oostenrijk voor SVSF Pottschach en SKN Sankt Pölten, alvorens Werder Bremen hem in de zomer van 2013 naar Duitsland haalde. In Noord-Duitsland maakte hij in 2015 zijn debuut in het eerste elftal en kwam hij dat seizoen meteen tot 25 wedstrijden, waarvan 23 als basisspeler. In januari 2017 werd hij overgenomen door TSG Hoffenheim, waar zijn contract deze zomer afliep. Het afgelopen halfjaar kampte Grillitsch met blessureleed. Verwacht wordt dan ook dat hij niet meteen inzetbaar zal zijn bij een eventuele transfer naar Feyenoord.

Het lijkt er dus op dat Feyenoord het na het afketsen van de transfer van Zerrouki over een andere boeg gooit met een speler met meer ervaring. Grillitsch kwam in totaal tot 257 officiële wedstrijden in Duitsland, waarvan 178 in de Bundesliga. Daarin wist hij 32 keer te scoren en fungeerde hij 31 keer als aangever. Namens de nationale ploeg van Oostenrijk kwam hij 26 keer in actie. Eén keer wist hij het net te vinden. Tijdens het EK kwam hij vorig jaar tegen het Nederlands elftal na een uur spelen binnen de lijnen. Feyenoord heeft met Gernot Trauner al een Oostenrijker in de gelederen.

Marktwaarde van 16 miljoen
De huidige transferwaarde van Grillitsch wordt door Transfermarkt geschat op zestien miljoen euro. Eerder werd de middenvelder in verband gebracht met AS Roma, Newcastle United, AC Milan en Brighton & Hove Albion. Door zijn transfervrije status zou Feyenoord hoger kunnen inzetten met het salaris of een tekenbonus kunnen aanbieden. De Oostenrijker werkte bij Hoffenheim onder meer samen met Schreuder en sprak volgens 1908 deze zomer met de oefenmeester van Ajax over een mogelijke transfer naar Amsterdam.

Is dit een versterking voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

VZ, is dit nou echt hoog inzetten? Een transfervrije speler die geen basiskracht is bij Oostenrijk? Of een leuke clickbait? On: Brengt wel veel ervaring mee en is wel een type Aursnes. En een goedkope versie. Maar of hij direct speelklaar is of nog opgetraind moet worden na een paar maanden geen club te hebben gehad? Denk dat laatste. Edit: zie dat ie afgelopen seizoen ruim 1400 minuten in de Bundesliga heeft gespeeld. Bijna 16 volledige wedstrijden. Is niet heel veel. Laatste wedstrijd 2 april. Zou ie wedstrijdfit zijn?Toevoeging: is die Xeka van Lille niks voor Feyenoord? Echt een aardige voetballer en een killermentaliteit. En transfervrij en daarom ook buiten de selectie gehouden bij Lille aan t einde vh seizoen. Dus ook nog niet wedstrijdfit lijkt me, maar misschien eens kijken hoe het met hem gaat? 😉

24 augustus 2022 om 09:33

Word in verband gebracht met Fiorentina Roma Milan.... Dus dan zal die wel iets kunnen lijkt me

24 augustus 2022 om 09:37

Kan ook zeker wat, paar keer bij Bremen zien spelen. Reageerde alleen op de sensationele titel van VZ, want dit is nou niet hoog inzetten imo.

24 augustus 2022 om 09:40

Maar dit is ook een speler die je ondanks zijn transfervrije status niet zomaar even binnen hengelt. Hij verlangt een waanzinnig salaris. Hij leek eerder op weg naar Fiorentina maar dat ketste af omdat hij het niet eens werd met hun over het contract. Dus; een dure jongen!

24 augustus 2022 om 09:48

Het is een speler die normaliter eigenlijk te duur is voor de eredivisie / Feyenoord. Als ze dan toch een serieuze poging wagen kun je dat toch gewoon "hoog inzetten" noemen?

Ot:
Ken deze speler verder niet, maar het is wel duidelijk dat Aursnes vervangen moet worden. Middenveld met Kokcu, Timber en Szymanski is leuk tegen mindere tegenstander, maar vooral in de top wedstrijden en EL zul je toch een stofzuiger nodig hebben die ook nog eens het spel kan verdelen. Geen makkelijke opgave.

24 augustus 2022 om 09:33

Dit is echt hoog inzetten ja. Behoeft als het goed is geen verdere uitleg.

24 augustus 2022 om 09:43

Of je maakt Feyenoord kleiner dan ze is of Grillitsch groter (of ik maak Feyenoord groter dan ze is of Grillitsch kleiner), maar ik vind dit niet hoog inzetten. Maar gelukkig mag iedereen vinden wat ie wil 😉

24 augustus 2022 om 09:58

Behoeft geen verdere uitleg? Want? Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Zie een verschil tussen Dessers en Jahanbahks. Aursnes werd voor een fooi binnengehaald en de uitkomst was nog betere dan hun meest stoute droom. Even een andere vraag: wat heeft Varkenoord op dit moment te bieden voor het 1e elftal?

24 augustus 2022 om 10:08

Ryan je haalt er allemaal onzin bij die helemaal niet relevant is.

Je zet in op een speler die normaliter niet haalbaar is voor een club als Feyenoord. Dat kun je gerust hoog inzetten noemen en zou idd geen verdere uitleg behoeven.

Wat het tegenvallen van Jahanbaks, het enorme meevallen van Dessers en de uitzonderlijke transfers van Aursnes hiermee te maken hebben is mij een raadsel.

Ps. Nee momenteel geen spelers op die positie die uit de jeugd kunnen doorstromen en ook goed genoeg zijn om daadwerkelijk iets toe te voegen bij Feyenoord 1.

24 augustus 2022 om 10:08

@RyanBabel

Op spelers als Valk, Hartman en Benita na, weinig. De grotere talenten (Slory, Kleijn, Milambo, Karim, van Persie etc) zijn er allemaal nog (lang) niet klaar voor. Iemand als Naujoks is bijvoorbeeld ook bij de selectie gehaald, maar ik ben persoonlijk geen fan van hem.

Het plan is om deze lichting te ‘overleven’ en dat de volgende lichting(en) langzaamaan naar het eerste elftal overgeheveld gaan worden. Dan hoef je voortaan namelijk niet weer 13 nieuwe aankopen te doen, maar kan je een gedeelte intern opvangen.

24 augustus 2022 om 12:50

Het is een speler die bij Hoffenheim uit zijn contract is gelopen. Hoezo hoog gegrepen voor Feyenoord?

24 augustus 2022 om 13:29

Dat een speler uit zijn contract loopt hoeft niks te zeggen over zijn kwaliteiten. Kan een eigen keus zijn geweest, een blessure, doorselecteren, onenigheid met de club. Ik snap niet zo goed waarom je dat als argument aandraagt?

Daarnaast heeft een speler met 150 bundesliga wedstrijden in de benen vaak geen interesse in de eredivisie. Ik vind de titel daarom wel terecht.

24 augustus 2022 om 13:53

Daar heb je gelijk in, dus ik neem mijn woorden terug. Maar waarom hoog gegrepen? Feyenoord is toch gewoon een prima ploeg met een gezonde ambitie? Misschien onderschat ik deze speler, dat kan hoor. Maar Feyenoord heeft afgelopen seizoen naam gemaakt.

24 augustus 2022 om 14:24

@RyanBabel:

Njaa ik weet niet of je hem onderschat, ik heb ook maar een handje vol wedstrijden gezien van hem omdat ik toevallig Bundesliga keek. Maar hij viel mij wel positief op, en nogmaals: zoveel wedstrijden in een betere competitie betekent natuurlijk wel wat. Desalniettemin is het geen naam zoals Gotze, Yilmaz of Bergwijn, maar vind de titel daarom niet overdreven ofzo.

24 augustus 2022 om 15:41

Ja, maar er zijn wel meer spelers met een flink aantal wedstrijden in de Bundesliga, maar of die altijd een verrijking voor een Nederlandse topploeg zijn? Laat de verantwoordelijke maar zijn best doen om hem binnen te halen. Ja heb je, nee kun je krijgen.

24 augustus 2022 om 09:34

Een speler met een waarde van 16 miljoen en iemand die 180 wedstrijden gespeeld heeft in de Bundesliga. Dat is best een stunt hoor.

24 augustus 2022 om 10:03

Met al een half jaar blessureleed en waarschijnlijk voorlopig niet inzetbaar.

24 augustus 2022 om 10:38

Die info is niet helemaal volledig. Traint gewoon volledig voor zichzelf dus is fit maar heeft inderdaad weinig wedstrijdritme dus direct zal die er niet staan. Echter is dat ook niet per se nodig als je middenveld al staat met Timber, Kokcu en Szymanski.

Daarnaast kan je vanuit de U21 ook Dermane voor nu doorschuiven als back-up of Geertruida daar neerzetten.

24 augustus 2022 om 09:41

Je kent deze speler duidelijk niet. Vorig seizoen weinig gespeeld, omdat hij niet wilde verlengen. Als feyenoord deze jongen zou halen dan zetten ze echt een goede stap naar de top. Een jongen die je makkelijk in de druk kan aanspelen en een beetje als frenkie kan spelen. Verder enorme goede passing (veel lange passes ook) verdedigend kan hij zijn mannetje staan ( vorig jaar als centrale verdediger gespeeld in een 3 mans verdediging), maar meer een spelverdeler. Zou voor veel meer voetbal zorgen. Had hem eigenlijk wel goed bij united vinden passen.

24 augustus 2022 om 09:45

Ken deze speler zeker en is vorig jaar geblesseerd geweest en daarom vraag ik me af of hij er direct zal staan. Sinds begin maart 1 wedstrijd gespeeld.

24 augustus 2022 om 09:58

Wedstrijdfit zal hij niet zijn gezien hij ook geen voorbereiding heeft gehad, maar later in het seizoen wanneer het erom gaat heb je superveel aan hem. Zou met afstand de beste middenvelder bij feyenoord zijn.

24 augustus 2022 om 10:13

Op basis waarvan zou hij afstand de beste middenvelder zijn van Feyenoord dan?

24 augustus 2022 om 10:19

Zijn kwaliteiten wellicht... tis gwn een hele goede speler. Verdiep je maar eens in hem. Hoffenheim fans vonden het team ook veel beter speler met hem erbij, omdat hij onder druk uit kan spelen en het spel kan verleggen met dribbels en lange passes.

24 augustus 2022 om 12:50

Dat soort uitspraken heb je natuurlijk weinig aan. Szymanski zou ook het niveau ver boven zijn en van Aursnes was 0,0 verwachting en was direct de beste middenvelder in jaren. Laten we het eens zien de aankomende periode als hij tekent.

24 augustus 2022 om 11:25

Een transfervrije speler is niet hoog inzetten. Qua speler heeft hij ruimschoots ervaring maar ik ken hem verder niet. Ach ja, i heb wel vertrouwen in de scouting dus ik hoop dat het goed komt.

24 augustus 2022 om 12:51

Hoezo niet? Als grote clubs het op hem hebben gemund, dan is het toch hoog inzette omdat je je bij voorbaat kansloos waant?

Dat zou wel een stunt zijn. Heeft bijna 180 wedstrijden gespeeld in de Bundesliga en een waarde van 16 miljoen. Ik hoop dat Trauner hem kan overtuigen want hij kan heel veel brengen met zijn ervaring.

24 augustus 2022 om 09:33

Dat dacht Psv toen ook met Baumgartl, laten we eerst maar even afwachten of ze gaan presteren, dat hij veel bundesliga ervaring heeft zegt mij niet heel veel

24 augustus 2022 om 09:35

Deze gozer heeft bijna dubbel zo veel wedstrijden gespeeld als Baumgartl en speelde jaren bij Hoffenheim. Dat is iets anders dan Stuttgart.

24 augustus 2022 om 09:37

Had die ook zo'n transferwaarde en clubs als AC Milan en Roma achter zich aan? Lekkere vergelijking

24 augustus 2022 om 09:38

Maquire speelt al jaren bij United, dat maakt hem nog geen topverdediger, ik wil het allemaal nog maar zien, elke aankoop wordt gekenmerkt als een topper maar zie er tot nu toe nog niet heel veel van terug, alleen tegen Vitesse maar dat blijkt achteraf ook geen kunst te zijn

24 augustus 2022 om 09:44

Helemaal niemand noemt iedereen een topper. Fans zijn gewoon enthousiast dat er uit een andere vijver wordt gevist. En de namen die aangetrokken zijn zijn best veelbelovend. Mogen supporters dat ook vinden?

24 augustus 2022 om 09:44

Door wie is zijn transferwaarde bepaald? Door zijn ex club of door mensen die een site hebben en maar wat roepen?

24 augustus 2022 om 09:46

Tuurlijk mogen ze dat vinden en er zijn best realistische supporters alleen zijn er ook genoeg die al roepen dat Feyenoord veel sterker is dan vorig jaar en dat lijkt me wat voorbarig, voorlopig op Vitesse na zie ik nog steeds te weinig scorende vermogen en stroperig voetbal

24 augustus 2022 om 09:49

Szymanski was toch een topaankoop na 1 wedstrijd? Heb er de laatste wedstrijden niks meer van gezien..

24 augustus 2022 om 09:52

Zullen we nog ff wachten met oordelen. Die gozer is er ook pas net en nog niet 100% wedstrijdfit. Sangare kon er ook geen drol van en kijk nu eens.

24 augustus 2022 om 09:54

Stroperig voetbal. Zoals jouw club ook nog voetbalt op dit moment bedoel je. We hebben volgens mij 8 nieuwe basisspelers erin staan die er nog niet eens een maand zijn. Vind je het gek dat het dan nog niet loopt. Wel heel makkelijk praten zeg.

24 augustus 2022 om 09:55

Ach ach, gaan we weer ja? Zijn er weer mensen als de kippen bij om spelers al af te schrijven? Zo onwijs sneu. Even vergeten dat Feyenoord met allemaal nieuwe spelers speelt en het daarom nog niet soepel loopt? Geef het even de tijd en hou je mening even voor je… 😅 Dit slaat natuurlijk nergens op. Nu is Hancko er waardoor Rasmussen naar het bankje gaat. López traint eindelijk mee. Gimenez komt er aan. Die zal vermoedelijk binnen no time Danilo uit de basis spelen. Het is alleen te hopen dat Paixão snel zijn werkvergunning heeft zodat we niet met Idrissi hoeven te spelen. Want dan speel je met een mannetje minder. Scheelt allemaal nogal een slok op een borrel.

24 augustus 2022 om 09:56

Kokkie...je komt wat pessimistisch over.

Aan de ene kant snap ik best wat je bedoelt. Ben met je eens dat je nu nog niet kan bepalen of Feyenoord er op voor- of achteruit gegaan is. De meeste spelers die worden aangetrokken zijn voor ons allen onbekend. Puur op basis van informatie die we voorgeschoteld krijgen en transfersommen die betaald worden, krijg je een idee dat het versterkingen moeten zijn. Bij Szymanski en Timber zie je natuurlijk wel dat het aanwinsten zijn. Van de rest zal het echter allemaal nog moeten blijken.

Maar om nu te zeggen "ik zie er niet veel van terug en het voetbal is stroperig" slaat natuurlijk helemaal nergens op. We zijn net 3 wedstrijdjes bezig en de meeste aankopen hebben nog niet eens gespeeld en/of moeten nog op elkaar ingespeeld raken. Zo vreemd is dat niet.

Laten we Slot en alle nieuwe jongens ff lekker de tijd geven. Over een paar maandjes kunnen we er allemaal iets zinnigs over zeggen. Of sommige leden hier ongetwijfeld heel veel onzinnigs.

24 augustus 2022 om 09:57

Kokkie, ze missen nog zeker 4 potentiële basisspelers (opvolger Aursnes, Lopez, Hancko en Paixo) en het moet echt nog op mekaar worden ingespeeld. De wedstrijden van nu zeggen nog niet zoveel en zou met de week beter moeten worden, al is dat uiteraard afwachten.

24 augustus 2022 om 10:00

Zo zijn supporters nu eenmaal. Als hij 1 wedstrijd slecht speelt, kan hij er niks van. Speelt hij een wereld partij. Is het gelijk de beste speler.

24 augustus 2022 om 10:03

Voetbal is extreem opportunistisch. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd, zeggen ze wel eens.

24 augustus 2022 om 10:18

Kokkie lijkt vooral uit hoop te praten. Hij hoopt dat het geen stunt wordt en hoopt dat hij een soort Baumgartl wordt

24 augustus 2022 om 10:20

@Bizzlad, ik ben niet pessimistisch maar mis als bet om transfers gaat gewoon erg veel realisme bij supporters van welke club dan ook.. Elke nieuwe speler wordt gezien als een nieuwe vedette terwijl 9 van de 10 hier niemand Paixao of Gimenez of andere onbekendere spelers heeft zien spelen.. Zelfde bij ons, Bassey speelt 1x prima tegen Sparta en het is geweldig, tegen Sparta, dat is toch geen maatstaf? Ik denk dan, laten we eerst even een half jaar/1 seizoen aankijken voordat we gaan roepen dat het allemaal nieuwe sterren zijn.. Tot nog toe valt het tegen, Hoever ook zo iemand, werd ook neer gezet als top gehandeld en is nu terug gezet van Jong Psv, kortom gewoon even afwachten, niet elke aankoop is goud waard

24 augustus 2022 om 10:35

Dan zijn we het met elkaar een Kokkie.
We moeten het gewoon ff aankijken allemaal. Het stroperige voetbal van afgelopen weekend zegt dan ook helemaal niets.

Maar ik begrijp het optimisme wel van mijn mede supporters. Er wordt serieus geinvesteerd, iets wat al jaren lang niet mogelijk is in Rotterdam. En het zijn niet de eeuwige oud Feyenoorders of eredivisie middelmaat spelers die worden aangetrokken. Dat biedt hoop....maar is tegelijkertijd een risico.

Ik hoop vooral heel erg dat er een paar goudmijntjes tussen zitten.

24 augustus 2022 om 12:58

@kokkie. Is het perse nodig om negatief te zijn omdat het over Feyenoord gaat en jij voor Ajax bent? Je mag als Ajacied ook best positief zijn over Feyenoord hoor.

Je zet alles in een kwaad daglicht en ziet overal wel iets negatiefs in. Vervelend.

Feyenoord heeft net een nieuw elftal en is 7 basisspelers kwijt. Vind je het gek dat je dan niet direct een ingespeeld team hebt staan? Alleen Bijlow, Geetruida, Trauner en Kokcu staan er nog waarvan Kokcu amper fit is en andere spelers nog amper hebben mee getraind...

24 augustus 2022 om 14:31

Ik ben niet negatief over Feyenoord maar het zijn gewoon redelijk veel personen hier die overdrijven.. Paixao beter dan Sini al voorbij zien komen, Hancko veel beter dan Senesi, Timber in het NL elftal, Gimenez die er makkelijk 20+ gaat maken etcetera, dan denk ik op basis waarvan? Verder ben ik op de club zelf niet negatief, ze hebben nu 1maal veel spelers nodig na een leegloop en aangezien de jeugd het niet kan brengen op dit moment wordt je gedwongen zoveel te halen

24 augustus 2022 om 15:13

Paixao beter dan Sini?? Wie zegt dat nou weer

Zou echt een stunt zijn! Geloof alleen niet dat dit rond kan komen! Als hij salariseisen heeft van rond de 4.5miljoen.. gaat dit natuurlijk nooit lukken

24 augustus 2022 om 09:33

Je kan 'm een enorme tekenbonus geven.

24 augustus 2022 om 09:36

Hij verdient nu, ik meen, 2,5 miljoen.
Lijk me niet dat die 2 miljoen meer gaat eisen.
Dat doet niemand betalen.

Geef hem een tekenbonus van 2 miljoen en 1,5 / 2 miljoen per jaar en grote kans dat je hem binnen heb.

24 augustus 2022 om 09:56

Ajax schijnt niet achter hem aan te zijn gegaan omdat hij te duur was. Als zelfs Ajax dat al vindt kan dat wel wat zeggen.

24 augustus 2022 om 10:03

Dat hoeft echt nog niet te zeggen dat Feyenoord 'm niet kan betalen. Misschien vond Ajax een andere optie beter.

24 augustus 2022 om 10:12

Jellert, dat geeft aan dat die jongen hoog in de boom zit dus dat je er niet zo maar van uit kan gaan dat hij zijn vraagprijs verlaagt om bij Feyenoord aan de slag te gaan. Feyenoord zal dus gewoon de poeplap moeten trekken en aan zijn eisen moeten voldoen.

24 augustus 2022 om 10:12

Denk het niet. Denk juist dat hij niet wilde bijtekenen, omdat hij toe was aan een stap hogerop. Zal dus wel een hoger salaris willen.

24 augustus 2022 om 11:14

Ajax wordt met zoveel spelers in verband gebracht. Wellicht klopt daar niets van.

Misschien dat deze jongen de Eredivisie als een perfecte springplank ziet om zijn carrière nieuw in te blazen; een stap terugzetten om er volgens 2 omhoog te maken.
PSV deed dat met bijvoorbeeld Guerdado.

2 jaar schitteren bij Feyenoord en dan een transfer maken naar de Europese subtop.

24 augustus 2022 om 09:37

Excelsior haalt ook een speler die 2 miljoen salaris verdiende bij bayern

Een veel betere optie dan Zerrouki, ook vooral voor wat ervaring op het middenveld nu Jens weg is.

Heeft Feyenoord geen jeugdspelers die als 4e of 5e viool kunnen spelen? Het wordt zo wel heel erg een vreemdelingen legioen

24 augustus 2022 om 09:33

Alleen zoeken we geen 4e of 5e viool, maar een basiswaardige vervanger voor Aursnes..

24 augustus 2022 om 09:34

Je middenveld bestaat toch al uit Timber, Kokcu en Szymanski neem ik aan?

24 augustus 2022 om 09:37

Als Ajacied moet je toch bij uitstek weten dat je linie bestaat uit meer sterke/basiswaardige opties..? Als Aursnes was gebleven zat je terecht met hetzelfde luxeprobleem.

24 augustus 2022 om 09:38

Klopt. En daar komt Bullaude bij. Feyenoord wilt aansluiting vinden bij Ajax en PSV. Dan moet je ook een basiswaardige bank hebben. De huidige talenten zijn niet van dat niveau. Feyenoord wilt stappen maken dus dan is dit juist een hele goede ontwikkeling!

24 augustus 2022 om 09:40

Daar zit geen vervanger van Aursnes bij, 2 8en en een 10, geen 6.

24 augustus 2022 om 13:35

Baardgrasmus: met welk kaartspel ben jij bezig??😜

Szymanski, Kokcu en Timber is een vrij aanvallend middenveld, er moet echt een schakel tussen. Zeker tegen sterke tegenstanders in de EL en de eredivisietoppers. Dat was tot op heden Aursnes, daar zoeken ze nu dus een 1 op 1 vervanger voor. Tis vrij logisch allemaal.

24 augustus 2022 om 09:34

Huh? Nu aursnes weg is spelen er eigenlijk geen pure cvm's meer bij Feyenoord. Timber kan het, Kokcu kan het en eventueel Geertruida, maar dat zijn geen cvm's van nature.

24 augustus 2022 om 09:34

Jawel, maar het gaat niet om 4e of 5e viool, het gaat om een basisspeler als vervanger van Aursnes.

24 augustus 2022 om 09:34

Ah, de term vreemdelingenlegioen wordt er maar weer eens ingegooid en dat door een supporter van een club die ook alles koopt wat los en vast zit. Mogen we een keer? Gaat tevens om een vervanger van Aursnes, laten we daar maar geen jeugdspeler neerzetten

24 augustus 2022 om 10:41

Tsja, Nederlandse internationals kopen kost 30 miljoen, daar heb je blijkbaar 14 nieuwe spelers voor met een andere nationaliteit.

24 augustus 2022 om 09:36

Vreemdelingenlegioen?? Volgens mij spelen er bij ons meer jeugdspelers in de basis op dit moment dan bij jullie.

24 augustus 2022 om 09:40

Blind, Brobbey, Timber, Bergwijn, Taylor.. 5 van de 11 basis, lijkt me een prima gemiddelde.. En het is geen aanval ofzo, iedereen gelijk weer in de aanval, man man

24 augustus 2022 om 09:44

Hahaha, reageer dan gewoon niet als je alles als een aanval ziet, want er wordt gewoon normaal gereageerd.

24 augustus 2022 om 09:44

Lol, Bergwijn kun je toch moeilijk nog een jeugdspeler van Ajax noemen, als dat hrt geval is, is Timber een jeugdspeler van Feyenoord haha.

24 augustus 2022 om 09:48

Bergwijn heeft 7 jaar in de jeugd gezeten bij Ajax, dat is behoorlijk lang lijkt me, volgens Fifa regels ben je jeugdspeler als je voor.je 21e 3 jaar bij dezelfde club zit

24 augustus 2022 om 09:49

Kokkie, waarbij je 50 miljoen hebt neergelegd om twee 'jeugdspelers' terug te krijgen. Ja, het beleid is echt om over naar huis te schrijven.

24 augustus 2022 om 09:51

Als Bergwijn Ajax-jeugd is, dan is Timber Feyenoord-jeugd. Je weet het allemaal mooi te vertellen

24 augustus 2022 om 09:56

Timber heeft bijna net zo lang bij Feyenoord in de jeugd gezeten als bij Ajax, scheelt 1 jaar dusja wat dat betreft is het ook een jeugdproduct vanuit jullie kant, ik zou zeggen lees de Fifa regels er op na

24 augustus 2022 om 09:58

@Martyn, ons beleid is prima hoor, ik ben blij met Bergwijn, je kan aan alles zien dat het gewoon een top aankoop is.. Straks verkopen we Antony nog voor ronde de 100 miljoen en je hebt gewoon dik 100 miljoen winst gemaakt.. Wat een kut beleid zeg, niet te beschrijven

24 augustus 2022 om 10:00

Als je zo gaat rekenen Kokkie....stonden er tegen RKC ook 5 eigen jeugd spelers van Feyenoord in de basis. Hoezo vreemdelingen legioen?

24 augustus 2022 om 10:01

En Feyenoord speelt met Bijlow, Geertruida, Kokcu, Timber uit de jeugd. Hartman kunnen we nog niet echt mee rekenen, ondanks dat ie een goede eerste wedstrijd speelde. En we hebben Dilrosun nog als Nederlandse jongen. Dat dan de andere helft buitenlandse jongens zijn, vind ik niet zo erg. Maar ik snap de reactie op vreemdelingenlegioen wel, want het zijn er een stuk meer dan de afgelopen jaren

24 augustus 2022 om 10:17

Martyn wil beweren dat het beleid van Ajax slecht is ja? Dan is het in de voetballerij overal wel heel slecht allemaal als dit beleid al niet goed genoeg is

24 augustus 2022 om 10:22

Het beleid is natuurliojk uitstekend JK. Iedereen die een beetje objectief is moet dit toegeven.

Enige slippertje is het terug kopen van een eigen talent voor ruim 17mln?
Maar als die jongen zijn belofte waar maakt ga je er alsnog veel plezier aan beleven en eventueel een mooie transfer som aan over houden over een jaar 0f 2/3.

24 augustus 2022 om 10:41

Je kan je afvragen als hij zijn goals gaat maken en zijn investering dubbel en dwars oplevert of het een slippertje is. Zijn vertrek valt weinig aan te doen destijds.

24 augustus 2022 om 10:52

Ja dan blijft het een slippertje, want dan maak je bijv. maar 50 winst ipv 100 als je begrijpt wat ik bedoel.

Of zijn vertrek niet te voorkomen was betwijfel ik ook, maar daarvoor kent niemand van ons genoeg details om dat met zekerheid te stellen.

Wat wel met zekerheid te stellen is, is dat ajax zich zo'n slippertje kan veroorloven.

24 augustus 2022 om 11:15

Nee, ik zeg alleen dat het beleid niet is om over naar huis te schrijven. Met drie transferzomers meer dan 250 miljoen binnenhalen kan ik geen slecht beleid noemen. Maar het feit dat je de absolute hoofdprijs betaald voor spelers die transfervrij weg zijn gegaan is natuurlijk zonde. Vooral een Brobbey die eigenlijk geluk heeft dat Ajax zoveel geloof in hem heeft gehouden. Ik vind het alleen altijd zo simplistisch gelul om jeugdspelers te noemen die uiteindelijk ergens anders succesvol zijn geworden en doorgebroken (Bergwijn). Dat is te makkelijk. Feyenoord heeft in dat opzicht Geertruida, Bijlow, Hartman, Kokcu, Timber (volgens de bovenstaande redenering), Malacia (verkocht). Malacia reken ik mee omdat het dit seizoen was

24 augustus 2022 om 09:55

Zondag in de basis: Bijlow, Geertruida, Hartman, Kökçü, Timber, Idrissi. Allemaal van Varkenoord. Verder is de jeugd idd niet bijzonder op deze plek en moet je een basisspeler vervangen. Ajax koopt dalijk ook een vervanger voor Anthony of denk je dat ze Hansen doorschuiven?

24 augustus 2022 om 10:00

Ik ken de jeugd van Feyenoord niet vandaar dat ik het ook gewoon vraag, Hansen gaan ze niet doorschuiven omdat hij niet goed genoeg is, zo'n jongen moet nog flink stappen maken wil hij überhaupt bij het 1ste komen

24 augustus 2022 om 11:16

@kokkie Voor de positie '6' lopen er momenteel 2 jongens rond die kans maken op speelminuten.

De eerste is Wieffer, goed jaar gedraaid bij Excelsior in de KKD, geblesseerd geraakt in de voorbereiding. Traint sinds afgelopen week weer met het eerste mee. Toch lijkt Timber de voorkeur te krijgen boven hem ondanks dat dit geen echte '6' is. Slot heeft namelijk meerdere keren aangegeven over 4 middenvelders te beschikken te weten Szymanski, Kokcu, Timber en Aursnes. Waarbij laatst genoemde vertrokken is en Bullaude toegevoegd is.

De tweede '6' loopt momenteel rond bij de U21. Heeft vorig jaar zijn debuut gemaakt en is een felle balafjager met een goeie pass en dribbel. Karim Dermane is de naam. Momenteel 18 jaar en wordt in december 19. Hij komt momenteel tactisch inzicht en inhoud te kort voor het eerste van Feyenoord. Het is een leuke speler met potentie, maar in de ED en EL gaat hij geen wedstrijden voor je winnen. Een jaar U21 zou goed zijn voor hem om meer tactisch inzicht te ontwikkelen. Verhuren zou ik geen goeie optie vinden, liever dicht bij de club houden gezien hij uit Togo komt.

Met maar momenteel 5 spelers boven de 24 in je selectie zou Grillitsch een zeer welkome versterking zijn voor de basis 11. Waarbij de overige 4 middenvelders kunnen rouleren.

Dat zou een mooie versterking zijn en een goede opvolger van Aursnes. Grillitsch is een slimme en tactische voetballer, net als Aursnes. Heb er alleen een hard hoofd in dat ie komt, gezien zijn salariseisen maar mocht het lukken dan doe je uitstekende zaken.

Dit zou natuurlijk een hele goede versterking zijn, maar lijkt een kansloze zaak.. Tenzij hij salaris wilt inleveren.

Kan iemand mij uitleggen hoe hij 16 miljoen waard kan zijn en toch zonder club zitten? Overigens ook sinds mei niet meer gespeeld.

24 augustus 2022 om 09:36

Hij wilde niet verlengen en was op zoek naar een nieuwe uitdaging. Leek eerder naar Dortmund te gaan maar dat ging niet door. Gladbach werd ook als nieuwe club genoemd maar dat is blijkbaar ook niets geworden. Daarnaast waren er geruchten over clubs uit Italië en Spanje. Dat Feyenoord hiermee bezig is is erg ambitieus maar de slagingskans acht ik vrij klein, gezien zijn kwaliteiten en de geïnteresseerde clubs in Europa.

24 augustus 2022 om 09:36

Omdat Transfermarkt spelerswaarde schat vanuit een flatje ergens in Duitsland. Dit doen ze door een kop koffie te zetten en de drab te lezen en die lezing te combineren met wat theeblaadjes en dat aftoppen door uit hun dikke duim te zuigen.

24 augustus 2022 om 09:37

Daar heb je zeker gelijk in.

24 augustus 2022 om 10:08

Er zit weldegelijk een heel systeem en community achter die alle bestaande transfers verwerkt en dan op basis van statistiek en andere kenmerken een fictieve waarde bepaalt.. Je kan de waardes beter relatief nemen dan absoluut, dan zijn ze namelijk lang niet zo slecht, en zeker niet als transferprijs (dat geven ze zelf ook aan).

24 augustus 2022 om 10:54

Kernwoorden in je stuk tekste, Jiske: fictieve waarde. Exact. Het is fictie. Verzonnen onzin die door niemand serieus genomen moet worden maar waar onterecht waarde aan gehecht wordt.

Feyenoord kan zijn ervaring wel goed gebruiken met al die jonkies in de ploeg!

Schreuder sprak met hem? Wat had Ajax in vredesnaam met deze vent gemoeten?

24 augustus 2022 om 10:52

Heeft Schreuder niet met hem samengewerkt in Duitsland? Lijkt me een logische link in ieder geval.

Hoger dan een speler van Twente iig! Ik juich het toe, ervaring is heel belangrijk en met het vertrek van Jens en Aursnes, Linssen....is er best wat ervaring vertrokken

Hij is transfervrij en heeft dus nog geen club een week voor het sluiten van de window. Is dit dan nu echt hoog inzetten of een goede versterking?

24 augustus 2022 om 09:40

Datzelfde geldt ook voor Belotti bijvoorbeeld, dus dat hoeft helemaal niks te zeggen.

24 augustus 2022 om 09:50

Dat hoeft het inderdaad niet, maar het kan wel degelijk genoeg zeggen over een prijs/kwaliteitsverhouding of dat het niveau er gewoon niet meer is.

24 augustus 2022 om 09:51

Ik wist niet eens dat Belotti transfervrij is! Waarom heeft deze man geen nieuwe club?
Hahaha nog een optie voor feyenoord

24 augustus 2022 om 10:17

Zou naar roma gaan dacht ik, maar dat is niet rond gekomen. Had ze volgens mij een deadline gesteld die inmiddels verstreken is. Heeft genoeg kwaliteiten dus zal wel een club vinden.

Dit zou wel echt een waanzinnige versterking zijn voor Feyenoord! Echt een onwijs goede speler die normaliter onhaalbaar is voor Feyenoord. Het zal ook echt een dure jongen zijn. Hij is transfervrij en kan gaan en staan waar hij wilt en bovenal vragen wat hij wilt. Het zegt al genoeg dat hij er eerder niet uit kwam met Fiorentina. Die vraagt gewoon een behoorlijk salaris. Ook een nadeel is dat hij niet direct wedstrijdfit is en dus tijd nodig heeft om op het gewenste niveau te komen. Hij is al een tijdje transfervrij. Dus de vraag is hoe fit hij precies is. Maar met het huidige middenveld, is daar wel ruimte voor. Ik zou het hoe dan ook toejuichen! Grillitsch is echt een balveroverende middenvelder. Hij blinkt echt uit in tackelen, intercepties, wint veel duels maar kan bovenal ook heel goed voetballen. Hij heeft een heerlijke techniek en prima schot in huis. Het is echt een beest die onwijs veel vuil werk opknapt. Daarnaast heeft hij een goede leeftijd. Met het vertrek van ervaren spelers als Toornstra en Aursnes, zijn er vrijwel alleen nog maar jonkies bij de club. Ik ben erg benieuwd of het Feyenoord lukt om hem binnen te hengelen. Eerder waren er al Engelse clubs maar ook Fiorentina en AS Roma geïnteresseerd. Laatstgenoemde wilt hem mogelijk aantrekken als vervanger voor Wijnaldum. Met Fiorentina werd hij het niet eens. Dus die komt echt niet zomaar even naar Feyenoord toe.

Gaan we weer , topspeler, direct een aanwinst , is transfervrij dus al hij echt zo goed is komt hij niet naar Feyenoord maar naar een club in Spanje,Engeland of Italië

24 augustus 2022 om 09:44

Goedmorgen,Feyenoord ligt tegenwoordig beter in de markt.
Niet omdat ik supporter ben van Feyenoord,maar denk oprecht dat ze op zn minst even aantrekkelijk zijn dan Roma of Fiorentina die interesse tonen in deze speler.
Welkom in de nieuwe wereld van Feyenoord!

24 augustus 2022 om 10:04

Roma en Fiorentina staan wat dat betreft ook niet echt op hetzelfde level. Denk dat Feyenoord inderdaad even interessant is voor Fiorentina voor veel spelers, al zullen ze in Florence vast wat meer betalen. Roma lijkt me echter wel een aantrekkelijkere club. Die halen Dybala binnen, dat is voor Feyenoord (of iedere eredivisieclub) momenteel absoluut ondenkbaar.

Wil overigens niet zeggen dat Feyenoord hem niet binnen kan halen. Misschien spreekt Nederland hem wel heel erg aan, of heeft hij een hekel aan Mourinho. Er spelen zoveel factoren. Zou leuk zijn als ze deze speler binnenhengelen.

24 augustus 2022 om 12:55

Maar daar is de concurrentie ook weer een stukje hoger. Ik kan me voorstellen dat dat ook meespeelt voor een speler van deze leeftijd

24 augustus 2022 om 10:12

Dat zou je wel verwachten, maar er kunnen ook andere factoren zijn naast salaris. Speeltijd, speelstijl, teamgenoten, familie omstandigheden, etc die bij elkaar bepalen waar een speler zich het beste thuis denkt te voelen. Qua salaris zit Feyenoord dan niet goed, er zal minstens een Berghuis-achtig salaris betaald moeten worden. Dat zou wellicht wel de transfervrije Toornstra transfer verklaren.

24 augustus 2022 om 11:37

Er is van de inkomsten alvast 15 miljoen gereserveerd voor de transfer zomer voor volgend jaar.

Het geld is een x op natuurlijk,maar het zou niet onlogisch zijn dat het salarishuis ook omhoog gaat, zeker gezien er ook geld voor volgend seizoen klaar staat nu

Hij word aan iedereen gelinkt. Galatasaray, Roma, Brighton heb ik voorbij zien komen en nu dus aan Feyenoord.

Ben benieuwd!

Grillitsch is vaat geen onaardige optie hoor, maar een stunt kun je dit niet noemen. Het is niet vaak dat een club een speler van zijn leeftijd zomaar uit zijn contract laat lopen.

Afgelopen seizoen was hij zijn basisplek kwijt, maar de twee seizoenen daarvoor speelde hij in principe gewoon alles. En dan is ie al sinds 30 Juni transfervrij en kan ie al sinds begin dit jaar onderhandelen met clubs, en dan zit ie eind Augustus nog zonder club. Er klopt iets niet. Ik zou me er niet aan branden als Feyenoord zijnde.

24 augustus 2022 om 09:41

Zou jij wel fijn vinden als Feyenoord een hele goede speler zou laten lopen dus ik snap je wel.

24 augustus 2022 om 09:55

Oké jellert, en probeer nu je hersentjes re gebruiken. De man is 27, verloor zijn basisplek bij een Duitse middenmoter, is geen basisspeler bij Oostenrijk en het nooit geweest ook, en hij liep twee maanden geleden al uit zijn contract met schijnbaar nul interesse, terwijl hij al acht maanden benadert kon worden door buitenlandse clubs.

Als niet-Feyenoorder voel ik er niks bij als Feyenoord hem haalt maar ik denk niet dat het slim is.

24 augustus 2022 om 10:24

Hij was gewoon basisspeler bij Hoffenheim, alleen blessures en corona zorgden ervoor dat ie vorig seizoen minder wedstrijden speelde. Dat ie niet bij Oostenrijk altijd in de basis speelt lijkt me logisch als je het Oostentijkse middenveld ziet. Is sinds zijn blessure ook niet meer geselecteerd, maar dat zou juist wel eens van doorslaggevend belang kunnen zijn, Trauner wist zich immers ook weer in de selectie te vechten door zijn spel en speeltijd in Rotterdam.

24 augustus 2022 om 10:42

Ik heb echt zelden zoveel onwaarheden gezien in een paar zinnen, Bongiorno. Bijzondere prestatie.

Als zijn waarde 16 miljoen is kan ik niet begrijpen dat hij transfervrij is
Is het vanuit de club of hemzelf niet verlengd?

Ik ken deze speler totaal niet,zou dit een goeie zijn of is hij vaker geblesseerd dat je er niet echt op kan bouwen?

24 augustus 2022 om 10:56

Blijkbaar wil niemand hem gratis ophalen, laat staan er +/-16 mln voor betalen.

Dit zou natuurlijk wel een hele goede vervanger zijn voor Aursnes! Alleen in hoeverre zal hij echt haalbaar zijn? Heft naar verluidt al gesproken met Fiorentina, Galatasaray, Brighton & Hove Albion en deze zelfs afgewezen en nu worden AS Roma en AC Milan ook genoemd. Misschien dat Trauner maar eens een goed woordje bij hem kan doen?

Dit is wel echt een goede speler. Heeft de pech dat Alaba bij Oostenrijk op zijn positie speelt, maar is 2 klasses beter dan Aursnes. Als Feyenoord hem haalt hebben ze echt een compleet elftal!

24 augustus 2022 om 09:47

2 klasse beter dan Aursnes maar Benfica kiest ervoor om daar 15 miljoen euro voor neer te leggen ipv deze jongen transfervrij aan te trekken? Terwijl Schmidt als Duitse trainer met ervaring in Oostenrijk hem dan niet zou kennen?

Hoe is het toch elke keer mogelijk dat als bijvoorbeeld zoals in dit geval Feyenoord een speler wilt hebben ook een Ajax of Psv al interesse getoont hebben of met de desbetreffende speler hebben gesproken?

24 augustus 2022 om 09:50

Beetje gekke opmerking. Is toch logisch dat die clubs geinteresseerd zijn in een goede speler. Zou pas raar zijn als RKC zich opeens meld bijvoorbeeld.

24 augustus 2022 om 09:50

Gelukkig komt deze niet van de scoutingslijst van AZ

24 augustus 2022 om 10:14

@Tinus45

Ik snap ook niet hoe dat kan; eerst had Ajax al op Paixao geboden en contact gezocht met Szymanski, vervolgens was het bod van PSV op Gimenez afgewezen en nu ook weer dit voorbeeld.

Of wacht..

Zou het kunnen zijn dat je allemaal ongeveer in dezelfde vijver vist en het daarom voor kan komen dat je bij een aantal dezelfde spelers uitkomt? Scoutingslijstjes bestaan namelijk niet uit 2 of 3 namen.

Verbaast me nog dat je niet het standaard AZ-scoutingslijst-riedeltje benoemd.

24 augustus 2022 om 11:25

"verbaast me nog dat je niet het standaard AZ-scoutingslijst-riedeltje benoemd".

Dat geneuzel laat ik aan andere over daar pas ik voor.

24 augustus 2022 om 11:12

Dat is toch niet zo raar. dat heet gewoon informeren. dat betekend niet dat die clubs ook echte interesse hebben. maar je moet wel weten wat er speelt en beschikbaar is op de markt.

24 augustus 2022 om 11:35

Hahahahaha!!! Toch raar ja, dat Real en Barca in dezelfde spelers interesse hebben.
Misschien omdat het voor beide teams een aanwinst is.
Dit type speler kent toch wel elke subtopper in Europa.
Niet gek dat er dan een oriënterend gesprek plaatsvind met clubs die zich in die regionen begeven.
Ja daar horen PSV en Ajax dan ook bij. Net zoals Fiorentina, AC Milan en AS Roma.
Toch vreemd dat AC Milan in dezelfde speler interesse heeft getoond als Fiorentina......

Mits fit is deze speler een uitstekende versterking. Ik ben benieuwd of ze hem weten te overtuigen.

Hele goede speler, was bij Ajax een optie geweest wanneer Alvarez zou vertrekken maar als bankzitter is Grillitsch te duur aangezien hij nog al hoge salariseisen schijnt te hebben, daardoor zijn al een paar deals niet doorgegaan uiteindelijk. Ik zie niet hoe Feyenoord dit voor elkaar gaat krijgen zonder scheve gezichten te krijgen binnen de selectie.

lijkt alsof hij wil wachten op de beste aanbieding. Lijkt me niet dat Feyenoord die zal bieden...
Zou natuurlijk mooi zijn, maar als ik dit zo lees en de clubs die interesse hebben lijkt het me onrealistisch.

24 augustus 2022 om 10:39



Dat lijkt wel de tactiek. Maar de deadline komt steeds dichterbij en ondanks zijn transfervrije status moeten clubs spelers wel voor een bepaalde datum (2 september) inschrijven voor Europese wedstrijden. Dus uiteindelijk zal zo'n speler toch ook ergens eieren voor z'n geld gaan kiezen.

Zou inderdaad een stunt zijn

Dit is wel echt een goede speler, maar waarom loopt ie zomaar uit zn contract? Dat ruikt toch beetje naar onraad...

24 augustus 2022 om 10:48

Hij heeft afgelopen seizoen al weinig gespeeld, omdat hij zijn contract niet wilde verlengen. Wilde op zoek naar een nieuwe uitdaging. Daardoor denk ik dat hij niet naar Feyenoord wil gaan. Denk eerder dan aan Fiorentina, Roma of Milan

Maar wie weet, misschien heeft Schreuder met lof over de Eredivisie gesproken en wil hij heel graag naar Nederland komen.

24 augustus 2022 om 12:58

Ik denk dat spelen voor hem erg belangrijk is en hij zal ook gezien hebben dat spelers van Feyenoord opeens naar de europese subtop ploegen kunnen na 1 leuk seizoen. Als ze bij een Milan of Roma op de bank komen te zitten ziet de toekomst er opeens heel anders uit. Bij Feyenoord kan dit natuurlijk ook gebeuren, maar de kans dat hij daar elke wedstrijd speelt is aanzienlijk groter

Door te zeggen dat Schreuder met hem sprak, de prijs opdrijven??

Feyenoord is als dit waar id helemaal van slag. Jezelf versterken, zeker, heel goed. Maar zoveel spelers kopen is slecht, heel; slecht.
Ik heb van medeforumleden hier een tijd geleden begrepen dat Feyenoord te weinig had geïnvesteerd in de jeugd.. Ok geloof ik, maar dit gaat alle perken te buiten. Er staan een paar mannetjes daar aan het roer die NIET in het belang van Feyenoord denken. Ik begrijp niet dat de zogenaamde ex- voetballers, trainers, analisten die Feyenoord een warm hart toedragen niet hun stem laten horen, Dit mag je zeker kwalijk nemen. Lafaards.
Wel lekker een column laten schrijven, op tv komen vertellen hoe het wel en niet moet, maar het echte werk schuwen ze.
Ik hoop niet dat Feyenoord zijn ondergang tegemoet gaat. Is er geen controlerend orgaan, aangezien de zgn liefhebbers zich onder hun steen hebben verstopt?
Ik ben voor Ajax, maar Feyenoord is groot, in het buitenland nog groter dan hier. Feyenoord mag niet verloren gaan!!!!!!!
Hangem, Been, Blinker, Israel,hooidonk, laat je stem horen. Jullie hebben een podium

24 augustus 2022 om 11:00

Lukt het? Feijenoord groter in het buitenland dan in Nl...? De rest ga ik niet eens op in, wat een onzin in 1 lap tekst zeg.

24 augustus 2022 om 11:21

in Zuid Amerika kennen ze Duits voetbal en Feyenoord, ja nog eerder dan Ajax (mijn club)
Ik denk dat het komt omdat Feyenoord als eerste de Europa cup 1 won en dat wijlen
Coen Moulijn ze Helemaal gek maakte. Ik zie hem ze nog dollen en ik zie ook hoe ze als idioten hebben probeerden een doodschop te geven.
Ajax heeft zeker in Europa een grotere naam. In Nederland is de aanhang van Feyenoord in Rotterdam ongekend, maar daarbuiten valt het wel mee

Maar ach, bewijzen wie groter is en op basis waarvan meet je zijn er natuurlijk niet.

24 augustus 2022 om 13:47

Haha Cas....je kraamt in je eerste bericht al klinklare onzin uit en gaat daar nu gewoon keihard mee door. Waarom? Het is niet erg om toe te geven dat je in een vlaag van verstandsverbijstering een onzin verhaal de wereld in slingert. Maar het nu nog gaan verdedigen met nog grotere onzin maakt je compleet ongeloofwaardig.

Ik reis behoorlijk veel voor mn werk. Als small talk bij m'n klanten is voetbal een populair onderwerp. Ook in Zuid Amerika is Ajax een veel bekendere naam dan Feyenoord. Leuk die wereld beker, maar tenzij je een bejaarden tehuis gaat bezoeken heeft niemand daar levendige herinneringen aan.
Ik zou het als Feyenoorder graag anders zien, maar het is helaas niet anders.

Je stelling dat Feyenoord in Nederland voornamelijk in de regio Rotterdam populair is, is nog belachelijker. Door het hele land wonen veel Feyenoord supporters en ook de Kuip is bij thuis wedstrijden gevuld met een mooi divers publiek uit alle hoeken van het land.

Ik denk dat je beter kunt stoppen met schrijven vandaag, want er komt geen zinnig woord uit.

24 augustus 2022 om 16:04

Respect Bizzlad, dat je de energie had om te reageren. Volledig met je eens, ook dat hij over Coen Moulijn begint, de mensen die hem hebben zien spelen zijn aardig schaars.

24 augustus 2022 om 16:29

Ja....als iemand zoveel nonsense uitkraamt kan ik dat moeilijk laten gaan

24 augustus 2022 om 11:02

Nog nooit zoveel onzin in 1 bericht gelezen

24 augustus 2022 om 11:05

@cas1

Zelden zo'n verhaal gelezen dat zo ver van de werkelijkheid afstaat.

Als je 13 spelers laat gaan en de grootste talenten in de jeugd allemaal 18 jaar of jonger zijn dan is het toch logisch dat je nieuwe spelers haalt? Daarnaast haal je ze vrijwel allemaal in de leeftijdscategorie 21-25: de leeftijd waarop spelers zich blijven door ontwikkelen en je ze na een aantal jaar weer met winst kunt verkopen. Dát is het verdienmodel wat Feyenoord ein-de-lijk gebruikt.

Dat je vervolgens een clubicoon als van Hanegem vergelijkt met een blaaskaak als Mario Been zegt ook genoeg. Laat Mario Been zich aub druk maken over welke Louis Vuitton sjaal hij aantrekt bij de voorbeschouwing op Espn, in plaats van zich te bemoeien met het beleid van Feyenoord.

24 augustus 2022 om 11:50

Jongen toch, ik heb duidelijk geschreven dat je wel degelijk moet kopen. Feyenoord moet zelf een inhaalslag moet plegen. Maar ik ben bang dat ze een grens overschrijden
zo simpel is het.
Hoeveel van deze spelers kunnen en zullen zich gaan ontwikkelen en daarmee een hogere transferwaarde opleveren? Heb je de middelen voor hen, denk hierbij ook aan goede opleiders. Goede schrijf ik, kijk hoe Ajax met Trustful?? Bergwijn en Malen heeft laten weglopen.
Feyenoord kan zich beter inzetten om veel meer jonge spelers uit de Ned. competitie te halen en in de KKD tzt zich laten ontwikkelen
Verschil van inzicht en mening

24 augustus 2022 om 11:07

Nogal vreemde reactie. We spelen met best wat eigen jeugd en hebben vorig seizoen vrijwel al onze goede spelers verkocht. Dat geeft ons ruimte te investeren en de noodzaak vervangers te halen. Ik snap dat je beter voor heel veel geld jeugdspelers kan terugkopen, omdat je ze dan in het rijtje eigen jeugd kan zetten, maar waarom dit "alle perken te buiten gaat", snap ik niet. Wellicht heb je info die wij missen?

24 augustus 2022 om 11:52

nee, geen jeugd spelers terugkopen. Ook nietv als je bedoelt dat door fout beleid en dus foute trainers op posities te zetten waar ze niet horen. Verder verwijs ik je naar mijn reactie op jj12 hierboven

24 augustus 2022 om 12:35

Het vreemde aan je reactie is de timing (en de toon). Na jaren nutteloze Eredivisiespelers zonder restwaarde kopen, hebben we nu een aantal jaar geinvesteerd in een mix van jongespelers met restwaarde en goedkopere ervaren krachten. Daar zaten een aantal toppers tussen, zoals Aursnes, Senesi en Sinisterra en vanuit de jeugd Malacia en Kokcu waar we aan gaan verdienen. Dat herinvesteren we nu in weer een mix van jinge spers met restwaarde en goedkopere of transfervrije oudere spelers. Dat je dan nu een soort noodklok luidt is dan wat vreemd. En ja, als alle spelers mislukken is dat een probleem, maar garanties heb je nooit. Overigens ook niet door jonge troep uit de Eredivisie te kopen in de hoop dat het wat wordt.

24 augustus 2022 om 11:15

Hahahaha wat is dit nou voor een bericht.

24 augustus 2022 om 11:54

hahahaha, ik hoop voor jouw dat je over een paar jaartjes geen tranen met tuiten huilt, omdat een nieuw bestuur en een trainer (die altijd als een passant wordt omschreven) de club niet naar zijn ondergang heeft gebracht

24 augustus 2022 om 13:50

Dit is het slechtste verhaal wat ik hier ooit gelezen heb

Zou een ontzettend goede aanwinst zijn, ondanks dat hij wel gevoelig is voor blessures de laatste jaren (weet niet of je dat moet willen als Feyenoord zijnde).

Weinig gespeeld afgelopen seizoen, omdat hij al eerder weg wilde en een nieuwe uitdaging aan wilde gaan. Vraag me dan ook sterk af of Feyenoord die nieuwe uitdaging voor hem kan bieden. Denk toch eerder dat hij wil overstappen één van de andere belangstellende clubs als Roma, Milan of Fiorentina.

Ik zou gewoon Mannsverk halen van Molde FK. En als je toch een transfervrije topper wil halen, zou ik voor Xeka van Lille gaan. Ook een speler met veel ervaring.

Zijn er geen nederlalanders meer welkom in Rotterdam? Word zo wel een heel erg vreemdelingen legioen . Kan mij niet voorstellen dat je daar vrolijk van word als supporter.

24 augustus 2022 om 11:08

@tribune-klant

De kern van het elftal is Nederlandstalig of speelt al een tijd in Nederland, waardoor je je sowieso al sneller met ze kunt identificeren. Daarnaast komen jongens als Bijlow, Geertruida, Kokcü en bijvoorbeeld ook Idrissi en Timber van Varkenoord, wat dat beeld ook versterkt.

Daarnaast hebben we het de laatste jaren met Nederlandstalige 'toppers' als Diemers en Hendrix moeten doen en wordt iedereen een stuk vrolijker van tropische verrassingen als Paixao en Gimenez dan van die twee.

24 augustus 2022 om 11:56

Het verschil qua buitenlandse voetballers bij Ajax, Feyenoord en PSV is niet heel groot. En daarnaast ook gewoon nodig wanneer je direct wil presteren. Toch vind ik dat je een punt heb, hoop dat de jeugd ook genoeg kansen krijgt!

Hij is niet fit.. traint nergens op dit moment..

Feyenoord is niet van plan zich langer aan het lijntje te laten houden. Verkeerde woordkeuze imo, er was interesse en nu blijkbaar niet meer dus hoe worden ze dan door Twente aan het lijntje gehouden?

24 augustus 2022 om 13:29

Onder welke steen heb jij gelegen?

4 miljoen op jaarbasis netto bieden.
3 jarig contract.
Dan kost ie dus 12 miljoen.

25 augustus 2022 om 09:51

Plus tekengeld, plus bonussen; dan kom je nog wel wat hoger uit. Tenzij je hem eerder verkoopt dan dat zijn contract afloopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren