Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Analisten snappen niets van afgekeurde treffer Benzema: ‘100 procent goal!’

Laatste update:

Liverpool en Real Madrid hielden elkaar tijdens de eerste helft van de Champions League in evenwicht. Karim Benzema dacht de Madrilenen op slag van rust op voorsprong te schieten, maar na een lange check van de VAR werd de treffer afgekeurd vanwege buitenspel. Omdat Benzema de bal via de knie van Fabinho ontving stellen de analisten in de studio van RTL 7 dat de goal onterecht is afgekeurd.

"De bal komt gewoon van de knie van Fabinho. Het is gewoon een honderd procent goal”, zegt Wesley Sneijder. “Het is de avond van het falen. De UEFA, de organisatie en nu het arbitrale trio. In dit geval de VAR. Ze ontnemen hier Real Madrid een honderd procent goal." Jan Boskamp denkt eveneens dat het een geldig doelpunt van Benzema was. “Ik zeg ook dat het geen goal is, maar ik ben geen scheidsrechter. Er moet toch een reden zijn waarom hij de goal afkeurt, maar ik zou niet weten welke."

Dat Fabinho de bal niet bewust naar Benzema speelde lijkt de reden te zijn dat het doelpunt door de VAR werd afgekeurd. De regels van de FIFA en de UEFA schrijven voor dat het niet genoeg is dat de Braziliaanse middenvelder de bal als laatste aanraakt, het moet een opzettelijke actie op de bal zijn, zoals een pass, sliding of een tackle.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt niet te geloven die Turpin, maar wat maakt het uit, Real staat nu toch voor.

En heeft gewonnen!

28 mei 2022 om 23:24

Het is de VAR, Turpin kan hier, hoe slecht ik hem ook vind, niets aan doen.

28 mei 2022 om 23:27

Hij koos er wel voor om niet zelf te kijken.

28 mei 2022 om 23:31

Zo zijn de regels helaas niet Castilla. Buitenspel is een feitelijke beslissing volgens het boekje: Het is buitenspel of het is het niet. Dan mag een scheids hoe de regels nu zijn niet naar de kant geroepen worden of zelf naar de kant gaan

28 mei 2022 om 23:35

Das niet waar Castilla. In zo'n situatie gaat de ref nooit zelf kijken. Volledig aan de VAR

28 mei 2022 om 23:35

VAR mag dat oordeel hebben, maar de scheidsrechter heeft nog altijd het eindoordeel.

28 mei 2022 om 23:37

Want buitenspel kan veranderen als de scheids zelf gaat kijken? Pfffff

28 mei 2022 om 23:38

Niet als het om buitenspel gaat. Mijn hemel zeg wat hebben mensen hier gedronken. Buitenspel is buitenspel daar kan de scheids niet zn eigen draai aan geven. Mijn hemel zeg....

28 mei 2022 om 23:47

Nee, dat kan ie niet nee. Maar hij kan zelf wel nog gaan kijken als hij er anders over denkt.

Ps. ik zit aan de motorolie van Moersleutel, daar kan het wellicht aan liggen. U zegt het maar

29 mei 2022 om 01:58

Hoe kan de scheids er anders over denken? Hij staat niet in de positie om een een buitenspel te beoordelen. Hij heeft daar totaal geen zicht op. Voor buitenspel moet de scheids 100% vertrouwen op zijn lijnrechters en indien mogelijk de VAR.

Bovendien mag de scheids niet gaan kijken bij buitenspel. Dat is volledig aan de VAR.

29 mei 2022 om 04:58

Vergeet niet zo nu en dan te smeren, zo ff tussendoor.

29 mei 2022 om 10:25

Moersleutel Motorolie kan inderdaad wel eens een oorzaak zijn ja! Heerlijke imperial stout, maar ze hakken er wel aardig in

29 mei 2022 om 11:19

Nope. Klopt niet sterkejerke

29 mei 2022 om 11:26

Indeed wat Troy zegt. Het is of buitenspel of geen buitenspel. Geen mogelijkheid voor de scheidsrechter om daar in te grijpen. De VAR zit hier volledig mis. Fabinho maakt een bewuste sliding en neemt daarmee het risico om de bal te raken.

Real gelukkig alsnog gewonnen anders was het extra zuur.

29 mei 2022 om 12:50

Ja de motorolie heeft me dan toch de das omgedaan, waardoor ik die regel even was vergeten ja. Thanks voor de reminder.

Volgende keer maar weer aan de sinas.

28 mei 2022 om 23:38

weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar het ging dus om de bal die daarna bij benzema kwam

28 mei 2022 om 23:34

Goal ontnomen voor Benzema

29 mei 2022 om 00:30

Winst ontnomen van mn toto zal je bedoelen! Dat is waar het hiet echt om gaat!

29 mei 2022 om 10:46

Dan snap ik helemaal dat jij nu een hekel aan de var hebt. Balen man kon je veel winnen?

29 mei 2022 om 11:10

250 euro. Geen hel natuurlijk, maar zeer leuk om erbij te hebben. Keertje extra uit eten en een dagje weg

29 mei 2022 om 05:29

De buitenspel positie gaat niet om de laatste maar om de voor laatste speler. Als de keeper verder naar voren loopt dan een andere speler dan geld die andere speler als de laatste en de keeper als voor laatste. Een speler staat dan dus buitenspel wanneer hij tussen die laatste speler en de keeper staat, volgens mij was dat in dit geval, dus zowieso wel buitenspel ongeacht van wie de bal komt

29 mei 2022 om 12:21

Was gewoon buitenspel, valverde raakte de bal eerste toen benz buitenspel stond, bal wijkt erna af via een liverpool speler, maar dat maakt geen verschil.
Goal van Vini was ook buitenspel, op de beelden zie je dat Benz met de tip van zijn schoen de bal eerst raakt, dus die goal had ook niet mogen tellen

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het terecht afgekeurd is. Ben heel benieuwd naar de uitleg van de Fifa/knvb

29 mei 2022 om 00:01

Hoezo dan? De bal komt toch van Fabinho?

29 mei 2022 om 11:22

@peperbus eens
@troy010 ja en nee. Goed besluit van de VAR. 100% volgens de regels

29 mei 2022 om 00:19

Het was een 100% doelpunt. Valverde wilt schieten op goal, Konaté blokt (dan is de situatie weg) en Fabinho tikt hem daarna met zijn knie zelf richting Benzema. Dan sta je nooit buitenspel. Had Valverde hem rechtstreeks en direct richting Benzema gespeeld dan was het doelpunt wel terecht afgekeurd, maar dat is hier niet het geval.

29 mei 2022 om 11:23

@wazza onzin. Leer de regels en niet wat je hoort/ leest

100 procent. Absurd, ongelooflijk, walgelijk. Maar gelukkig gerechtigheid. Como no te voy a querer!!!!

28 mei 2022 om 23:55

Meest vreemde afgekeurde goal wegens buitenspel sinds tijden. Is natuurlijk een geldig doelpunt.

28 mei 2022 om 23:57

Absoluut. Niet vreemd dat de ref in eerste instantie afkeurt natuurlijk want Benz stond duidelijk in een buitenspelpositie en dat gekluts was voor hem moeilijk te zien maar die VAR lieve hemel zeg

29 mei 2022 om 00:02

Ja inderdaad. De grensrechter ziet dat Benzema in buitenspel positie staat, dus vlagt. De VAR moet dan zeggen dat het via Fabinho is en dus aangeven dat het een geldig doelpunt is.

29 mei 2022 om 10:38

Iedereen die voetbalt, of iig de regels kent weet dat dit natuurlijk wel buitenspel is. Speler van Madrid raakt te bal eerst, vervolgens gaat bal via en carambool van richting Benzema. Is gewoon buitenspel.

29 mei 2022 om 10:46

Carambool is na tussenkomst van Liverpool spelers, dus de discussie is of er een nieuwe situatie is. Ik brand mijn vingers er niet aan, voor beide is wat te zeggen.

29 mei 2022 om 09:07

Gerechtigheid nog wel, zo zo ...helaas was de goal dus wel terecht afgekeurd. Ook al is die hele buitenspelregel belachelijk geworden natuurlijk.

29 mei 2022 om 11:25

Mijn onpopulaire mening: Cefferin heeft het bijna geflikt he lol.

Maar gelukkig alsnog gewonnen idd.

Natuurlijk geen buitenspel. De uitleg van Kieran Doyle telt hier niet, omdat de bal via een verdediger van liverpool vooruit wordt gespeeld, waarna fabinio hem weer terug speelt naar benzema.

29 mei 2022 om 00:07

Precies ook mijn gedachte. Hij wordt naar voren geslide en tikt vervolgens Fabinho zijn knie aan. Heel vreemd. De raarste buitenspelensitiatie die ik ooit heb gezien. Achter de keeper, met twee spelers achter de keeper, twee aanrakingen van twee verschillende LP spelers om vervolgens bij Benz terecht te komen. En dna nog buitenspel. Bizar

Waarschijnlijk zat de voorzitter van de UEFA (ceferin) achter de VAR! Ongelofelijk wat een schande!!!

Ik zie veel reacties dat het een schande is, maar volgens de regels is dit toch buitenspel? De bal komt via een Real Madrid speler die naar het doel schiet/speler passt, tegen het been van Fabinho, die kaatst naar Benzema die voor 1 verdediger staat maar achter de keeper. Dan is het toch gewoon buitenspel, want de aanraking van Fabinho was duidelijk een blok, en niet het gericht spelen van de bal.

29 mei 2022 om 00:09

Hij wordt eerst nog door een andere LP speler geraakt (sliding naar voren) voordat ie Fabinho z'n knie toucheert. Dus het verhaal klopt dan niet helemaal

29 mei 2022 om 01:59

Ik zou het uitleggen als: de Real speler speelt de bal naar voren, en via een kluts beland die bij Benzema. Dan is het alsnog buitenspel naar mijn mening, ook al ging de kluts via 2 spelers van Liverpool.

29 mei 2022 om 00:16

Die uitleg zou ik kunnen begrijpen als Benzema niet de laatste speler van Real was die de bal aanraakte voordat hij in de kluts kwam.

Nu gaat de bal via Benzema tegen een paar Liverpool spelers aan en komt terug bij Benzema zonder dat daar een andere speler van Real tussen zat. Hij kan zichzelf toch niet buitenspel zetten door de bal tegen Liverpool spelers aan te schieten?

Stel dat het een dribbel is richting de laatste verdediger en de bal komt tegen hem aan en via de verdediger komt hij terug bij dezelfde aanvaller die inmiddels de verdediger voorbij is, dan is het toch ook geen buitenspel?

29 mei 2022 om 00:39

Volgens mij zat er vóór die twee LP aanrakingen wel nog een voet van een aanstormende Real speler tussen.

29 mei 2022 om 20:58

Als valverde (ik meen dat hij het was) de bal aanraakte dan behrijp ik de uitleg. Volgens mij raakte hij hem niet allen kan ik dat op de beelden niet met 100% zekerheid zien,

29 mei 2022 om 11:29

Nieuwe situatie hé. Valverde schiet op goal en de spelers van Liverpool verdedigen en daarmee nemen ze het risico de bal te raken. Dat gebeurd, nieuwe situatie en bal komt bij Benzema. Nooit buitenspel dus.

Ik kan het enigzins wel begrijpen, want hij maakt gebruik van zijn buitenspel positie en de bal kwam vanaf valverde. Daarnaast heeft real vaak genoeg een buitenspel goal mee gehad, zelfs in een finale.

29 mei 2022 om 01:48

Vooral je laatste reden is een sterk argument om een goal af te keuren... Daarnaast kwam de bal niet van Valverde, die probeerde te schieten (richting de andere hoek dan waar Benzema stond) en werd geblokt door een Liverpool speler. Doordat blok kwam de bal tegen de knie van Fabinho aan en kwam de bal bij Benzema. De bal werd dus via een blok tegen fabinho aangespeeld, dan kan het nooit buitenspel zijn omdat het blok bewust werd gezet en daarna dus een nieuwe situatie ontstond, dan is de buitenspel van de vorige situatie niet meer relevant

29 mei 2022 om 10:42

Je spreekt jezelf wel lekker tegen he. De bal kwam niet van valverde, maar er werd wel een blok gezet? Hoezo zou dat blok uberhaupt werken als valverde niet aan die bal zit?

Vervolgens claim je dat als iemand de bal bewust blokt je nooit meer buitenspel kan staan. Wat een onzin. Neem dus aan dat een bal via de keeper ook nooit meer buitenspel kan oplevere, aangezien die altijd de ballen blokt?

29 mei 2022 om 10:49

Lees het nog een keertje. Want ik denk dat je mijn verhaal verkeerd begrijpt. Ik zal het nog een keer uitleggen. Valverde schoot, maar dat schot werd met een bewuste sliding geblokt door een Liverpool speler (Konate). Met dat bewuste blok raakt de Liverpool speler de bal dus als laatst, vervolgens gaat de bal via de knie van Fabinho naar Benzema. Doordat dat blok bewust was en de bal daarna nog via een tweede Liverpool speler (Fabinho) bij Benzema terecht komt, is het geen buitenspel.

Jet was echt geen buitenspel

Scheidsrechter bij BT Sports gaf aan dat het ging on een onbewuste deflectie ipv bewuste bal van Fabinho, maar wie speelt in hemelsnaam een bal bewust naar de tegenstander die kan scoren? Zwaar onterecht afgekeurd.

29 mei 2022 om 00:14

Bij de goal van Mbappe in de Nations League die Eric Garcia beroerde gold de goal juist weer wel.

29 mei 2022 om 00:25

ja man, hopeloos was dit. Gewoon schandalig. Maar goed dat er nog gewonnen wordt, anders was het echt ongekend triest!

29 mei 2022 om 01:51

Daarnaast zat er nog een aanraking van een Liverpool speler tussen het moment dat Valverde de bal raakte en dat fabinho de bal raakte. Die Liverpool speler (weet niet wie), tackelde 100% bewust de bal, dus een bewuste deflectie. Daarna ontstond dus ook eigenlijk een nieuwe situatie en had dit dus nooit afgekeurd mogen worden

29 mei 2022 om 08:43

Kounate. Voor mij maakt hij het geen buitenspel. Als de bal van Valverde tegen de knie direct van Fabinho kwam was het wel buitenspel. Maar omdat Kounate speelde de bal expres is het volgens mij geen buitenspel. Fout van de VAR

29 mei 2022 om 04:26

De scheids die dat uitlegde bij BT is natuurlijk ook een Brit, maar hij werd zelfs door het panel van Engelse oud-spelers Ferdinand, Owen EN Gerrard met een korrel zout genomen na zijn uitleg.

29 mei 2022 om 09:10

Het gaat er schijnbaar niet om dat de bal bewust een bepaalde kant op wordt gespeeld, het gaat erom of de bal bewust wordt gespeeld of dat hij de bal per ongeluk aanraakt. Hoe dan ook...belachelijke regels omtrent buitenspel tegenwoordig. Als arbitrage kun je het nooit meer goed doen.

Toch bijzonder dat ze mensen hebben gebeld van het scheidsrechters korps die het wel buitenspel vinden. Is de kwaliteit in Nederland dan zo slecht, aangezien ze er een andere kijk op hebben of interpreteren ze het anders waardoor het een geldige goal is... Buitenspel regel zou toch in ieder land hetzelfde moeten zijn.

Waarvoor is de VAR dan?? 100% goal natuurlijk. Op deze manier achteraf blij dat Madrid gewonnen heeft...

Gerechtigheid gelukkig. Gelukkig weet Madrid toch te winnen Dit was een zuiver doelpunt ..jammer voor benzema

Het is eerlijk gezegd wel heel erg verwarrend, ik moest een tijdlang heel wat regels doorlezen en opzoeken om duidelijkheid te vinden wat logisch klonk er juist klonk. Ik denk wel dat dit een schoolvoorbeeld gaat worden in de scheidsrechters cursussen. Heel moeilijk om duidelijkheid te scheppen in de regels voor een buitstaander , maar na lang onderzoek en vele malen beelden bekijken snap ik wel waarom het doelpunt niet blijft staan. Het gaat uiteindelijk om de intentie van de verdedigers om de bal te spelen , en daardoor is het duidelijk dat de bal de verkeerde kant op gaat en bij Benzema terecht komt waardoor hij uiteindelijk buitenspel staat. Dat de bal door een verdediger gespeeld word en dan door nog een verdediger (s) word aangeraakt neemt dan niet weg dat de intentie niet een terugspeelbal is maar de bal bij toeval die kant oprolt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren