Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax bereikt akkoord met Alfred Schreuder als opvolger van Erik ten Hag

Laatste update:

Alfred Schreuder wordt de opvolger van Erik ten Hag bij Ajax. De Telegraaf meldt woensdagavond kort na de kampioenswedstrijd tegen sc Heerenveen (5-0) op basis van diverse bronnen rondom de club dat er op hoofdlijnen een akkoord is met de coach van Club Brugge en diens zaakwaarnemer Milos Malenovic over een contract voor twee jaar. Daarnaast heeft Ajax ede eenzijdige optie om er een derde jaar aan vast te plakken. De verwachting is dat Schreuder op korte termijn officieel wordt gepresenteerd door Ajax.

Schreuder was al enige tijd de topkandidaat in de Johan Cruijff ArenA en alle betrokken partijen werken nu hard aan het rond maken van het papierwerk rondom het contract. Schreuder werkte als assistent-trainer als eens bij Ajax en maakte er nooit een geheim van dat hij ooit wilde terugkeren bij de 36-voudig kampioen van Nederland. De 49-jarige coach liet een gelimiteerde transfersom opnemen in zijn contract in Brugge, waardoor hij voor 1,5 miljoen euro de overstap kan maken naar Ajax.

De beoogde nieuwe trainer van Ajax werkte tussen januari 2018 en juni 2019 samen met Ten Hag, die na dit seizoen vertrekt richting Manchester United. Schreuder werkte tijdens zijn trainersloopbaan verder ook voor Vitesse, FC Twente, TSG Hoffenheim en Barcelona. Bij de Catalanen vertrok hij vorig jaar oktober na het ontslag van hoofdtrainer Ronald Koeman. In januari werd hij aangesteld door Brugge, dat onder zijn leiding op weg is naar de Belgische landstitel. Woensdagavond werd in de kampioensgroep van de Pro League met 1-0 gewonnen van Royale Union Saint-Gilloise, waardoor de voorsprong op die ploeg is opgelopen tot drie punten.

De andere ogenschijnlijke droomkandidaten van Ajax, Peter Bosz en Arne Slot, leken om uiteenlopende redenen niet haalbaar te zijn. Bosz werd voorlopig aan zijn contract gehouden bij Olympique Lyon, terwijl een overstap van Slot niet in de lijn der verwachtingen lag sinds de uiterst pikante overstap van Steven Berghuis en zijn recente contractverlenging bij Feyenoord. Ajax was overigens niet de enige gegadigde voor Schreuder, daar hij volgens Estadio Deportivo ook hoog op het lijstje bij Sevilla stond. Het is echter zo goed als zeker dat de coach terugkeert in Amsterdam.

Goede keuze van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb mijn twijfels. Merk dat ik tijdens het kampioensfeestje bij het lezen meteen dacht 'ohh hmmm'. Ik moet het eerst nog maar zien...

11 mei 2022 om 22:39

Schreuder is gewoon een goede trainer, hij zal menigeen verassen ik heb 100% vertrouwen in Alfred. Alfred is ook een people manager hij is een trainer die altijd geliefd is bij zen spelers het is niet voor niets dat Ziyech altijd Schreuder noemt als persoon met wie hij goed kon opschieten en voor wie hij het meeste respect heeft in de voetbalwereld!

11 mei 2022 om 22:40

Waarom eigenlijk? Mensen zitten constant Alfred af te zeiken. Doet het in België uitstekend met zeer waarschijnlijk een landstitel nadat ze dik achter stonden toen Alfred binnenkwam. Hij kent de club bovendien. Ik zie dit wel slagen.

11 mei 2022 om 22:41

Omdat zijn voetbal er meestal niet goed uit ziet. Systeem is heiliger dan het materiaal bij hem. We gaan het zien, maar hij moet mij zeker nog overtuigen.

11 mei 2022 om 22:43

De fans van Club Brugge zijn er niet verdrietig om dat hij vertrekt hoor, leuke prestaties op de korte termijn maar echt met verschrikkelijk slecht voetbal net zoals bij Twente en Hoffenheim.

11 mei 2022 om 22:46

Maar dit is dus het grappige. Als Ajax geïnteresseerd is in Schreuder, is het geen Ajax trainer wegens zijn speelstijl volgens iedereen hier op VZ. Maar wanneer Ajax geïnteresseerd is in Peter Bosz, is het een kamikaze trainer... Het is ook nooit goed. Arne Slot zou zeker te onervaren voor Ajax zijn?

11 mei 2022 om 22:46

Dan maar hopen op een terugkeer van Hakim

11 mei 2022 om 22:48

Nee met Slot zou elke Ajacied tevreden zijn.

11 mei 2022 om 22:49

Hebben al de nieuwe Ziyech... Ihattaren gaat knallen volgend jaar.

11 mei 2022 om 22:50

@allez Paris, nou ja ik snap de twijfel wel gewoon hoor. Schreuder doet het nu leuk voor Brugge maar bij zijn eerder clubs was het allemaal maar bagger. Voor mij blijft hij de ideale assistent. Maar goed misschien gaat hij verrassen maar ik ben ook niet overtuigd van hem.

11 mei 2022 om 22:51

Ik heb toch liever de echte Ziyech haha

11 mei 2022 om 22:54

ModricMagic, dat is alleen maar goed. Van Ten Hag was ook lang niet iedereen overtuigd. Kan Alfred zich mooi bewijzen. Bij Hoffenheim was het niet slecht hoor, 6e geëindigd geloof ik(?) en doordat hij al als assistent op de bank heeft gezeten bij Ajax en Barca heeft hij al de nodige ervaring.

11 mei 2022 om 23:03

Ik denk dat men maar wat blij is met Slot. Schreuder is een behouden coach met rare fratsen. Het voordeel is wel dat hij die fratsen als hoofdtrainer niet uit kan halen (tenzij hij een functie daarboven ambieert). Daarnaast hoef je echt geen mooi, effectief en aanvallend voetbal van Schreuder te verwachten.

11 mei 2022 om 23:09

Vergeet het maar die komt nog niet terug

11 mei 2022 om 23:13

Weet ik ook wel Ajacrkc33, vandaar de knipoog.

11 mei 2022 om 23:32

Net wel. Heel sterke coach. Die hard Club fan. Was in het begin ook niet de grootste fan maar ben volledig gedraaid. Sterke communicatie, tactisch flexibel en krijgt er een ongelooflijke vechtlust in als je hem even laat begaan. Heeft letterlijk al onze zwakke plekken aangepakt. Ga hem missen.

11 mei 2022 om 23:44

Alleen als die zich deze zomer niet weer gaat volvreten en 15 kilo te zwaar terug komt..

12 mei 2022 om 01:44

Nou nou, doet het gewoon matig bij Brugge. Spelen zeer matig voetbal en danken gewoon die aankomende titel aan de pure kwaliteit die ze hebben en ook het feit dat ze financieel er enorm boven uitsteken in België.

Clement heeft ook gewoon een hele goede basis achtergelaten. Schreuder speelt vrij defensief gezien de middelen die hij heeft en weet niet of dit de juiste keuze voor Ajax word op termijn.

12 mei 2022 om 09:27

Een beetje zoals de afgelopen 3,5 maand van Erik ten Hag dus @messibazoer

11 mei 2022 om 23:28

Hij schijnt ontzettend belangrijk te zijn geweest in het 18/19 jaar, daar haal ik wel hoop uit. Hij komt voor mij toch anders binnen dan die Marcel Keizer die we daarvoor hadden.

12 mei 2022 om 00:45

Het maakt toch niet uit wie je voor de groep zet. Als je zo veel geld te besteden hebt ( wat ze zelf verdiend hebben ) wordt je zelfs met Robert Maaskant kampioen. Ik had meer verwacht van Ajax dit jaar. Spel was de laatste maanden niet om aan te zien. Maar des al niet te min gefeliciteerd Ajacieden. Maak er een mooi feestje van.

12 mei 2022 om 05:53

Maar Ajax wilt juist in Europa weer verder komen en dan heb je wel een goede trainer nodig. Ik heb mijn twijfels bij de keuze voor Schreuder.

12 mei 2022 om 07:27

Juist dit seizoen is het tegendeel aangetoond. Na de winterstop haast elke wedstrijd gewonnen en toch bleef het spannend. Dat ze wonnen ondanks slechts spel kwam door de kwaliteit en dus geld. Maar de voorsprong werd nauwelijks groter omdat PSV ook verschrikkelijk veel bleef winnen. Dus nee, tenzij Ajax veel kwaliteit in de rest van de eredivisie gaat pompen, heeft PSV net zo veel kans op een titel. Ook zij zijn een stuk beter dan de meeste clubs in de competitie.

12 mei 2022 om 06:51

Het ligt er maar helemaal aan wat ze met de selectie gaan doen.

Geven ze spelers als Regeer, Ünuvar, Damary, Van Axel Dongen, Ihattaren, Kudus, Taylor en misschien Salah-Eddine een kans en wordt er niet veel aangekocht, of gaan ze voor een paar grote aankopen?

Bij optie 1 wordt het een zwaar jaar en kun je zomaar 3e worden. Kun je dat dan Schreuder aanrekenen?

Bij optie 2 moet je kampioen worden, maar moet je (ook) een heel nieuw team bouwen. Krijgt Schreuder daar de tijd voor? Het kan dan ook zomaar zijn dat je geen eerste wordt.

Ik ben van mening dat Schreuder een goede keus is omdat hij goed past bij Ajax, de club kent en hij duidelijk stappen heeft gemaakt in z’n carrière de afgelopen jaar.
Laat maar komen!!

Mooizo! PSV wordt kampioen!

11 mei 2022 om 22:39

Feyenoord ja

11 mei 2022 om 23:12

PSV en Ajax beginnen opnieuw dus Feyenoord zou eigenlijk komend seizoen kampioen moeten worden

11 mei 2022 om 23:16

Nou, dat is toch wel wat kort door de bocht. Qua begroting zou zeker Ajax de vertrekkende spelers weer makkelijker moeten kunnen opvangen. Alles valt of staat met de spelers die vertrekken en gehaald worden.
Daarbij zal het ook zo maar kunnen dat er bij Feyenoord een paar sterke spelers vertrekken. Daar is het nu redelijk kalm, maar laten we ook even afwachten wat daar nog gaat gebeuren.

11 mei 2022 om 23:55

ajaxrkc33:
Zeg me aub dat jouw reactie met een knipoog bedoelt was!ðÿ˜‚
Het is niet zo als dat PSV en Ajax met een nieuwe trainer hebben, dat dan ook de clubkas weer op 0 begint haha

12 mei 2022 om 02:00

Maat dat worden ze niet 😂

12 mei 2022 om 08:55

@ajaxrkc, moeten worden is natuurlijk overdreven, want Feyenoord geeft toch echt veel minder uit aan de selectie dan PSV en Ajax maar je zou wel zeggen dat dit een jaar wordt met mogelijkheden. Waarbij je ook nog wel de vraag is wat er bij Feyenoord gebeurd. Ook daar zullen bepalende spelers vertrekken.

11 mei 2022 om 22:51

Dat riepen jullie ook toen Ten Hag kwam .

11 mei 2022 om 22:56

Wordt een interessant jaar komend seizoen. Nieuwe coach bij psv, waarschijnlijk een uitgehold feyenoord en bij ajax een nieuwe coach die een zeer succesvolle voorganger op moet volgen. Ik heb steeds geroepen dat zolang ten hag aan het roer staat bij ajax die club ook kampioen wordt. De suprematie gaat pas doorbroken worden na diens vertrek. Of dat meteen in het eerste jaar onder schreuder gaat zijn durf ik niet te zeggen. De concurrentie wordt ook vernieuwd.

11 mei 2022 om 22:57

Zo goed doet ten hG t toch ook niet. Met deze selectie had ajax begin april al kampioen moeten zijn. Veelal het meeste uitgegeven en op alle posities de beste speler vd competitie behalve op linksbuiten, linksback en rcv

11 mei 2022 om 22:59

Kan je pas zeggen als je weet wat de spelersmutaties zijn, Ijsmuts. Nu nog geen zinnig woord over te zeggen ...

11 mei 2022 om 23:00

@Ijsmuts, Ik denk dat je vooraf nog nooit zo weinig kan zeggen over wie er 1/2/3e gaat worden. Ajax - Nieuwe trainer en 5/6 mutaties in de selectie. PSV - Nieuwe coach en 10/12 mutaties. Feyenoord - Zelfde coach, maar daar vertrekken waarschijnlijk de meeste sleutelspelers van de 3 clubs. Heel veel werk aan de winkel voor de 3 TD’s.

11 mei 2022 om 23:04

PSV is toen ten Hag kwam in 2018 ook kampioen geworden 😉

11 mei 2022 om 23:35

@njfromvol: het is toch realistisch om te verwachten dat feyenoord op zn minst 2 tot max 4 sterkhouders gaat verliezen?

11 mei 2022 om 23:45

Bij feyenoord zie ik eigenlijk alleen Senesi, Bozenik en Sinisterra echt vertrekken. Hooguit Kokcu en Malacia nog, maar zeker laatste zal toch rekening houden met een WK en dus wellicht nog zeker tot de winter blijven. Dan heb je iig al genoeg om Dessers vast te leggen. Eventueel Sandler als Slot daar tevreden mee is en mochten Kocku en Malacia vertrekken is er inmiddels echt al wel een nieuwe Aursnes, Walemark of Pedersen gescout. Dan houd je alsnog een flinke som over voor in de clubkas.

Til, Hendrix en Nelson zullen teruggaan, maar voor Til en Hendrix geldt nog steeds dat er een oorlog heerst dus acht ik het best reeel dat die ook blijven. Dat valt dan toch best wel mee?

12 mei 2022 om 00:17

Bart: scherp. Echter kwam Ten Hag toen al binnen met 7 of 10 punten achter rond de winterstop. Ook lagen ze al uit Europa en de beker. Dat half jaar heeft hij gebruikt om te bouwen aan een Ajax dat nu 4 keer op rij eerste wordt (waarvan 3 met schaal).

12 mei 2022 om 00:20

Varenak: wie is de beste rcv dan? Jurrien Timber is echt met afstand de beste verdediger in de Eredivisie. Ook is Tadic, de linksbuiten, gewoon weer de MVP van de competitie al is gakpo ook in bloedvorm de 2de seizoenshelft. Dan moet je eerder kijken naar iemand als Alvarez of Stekelenburg, maar Timber en Tadic steken er op hun positie gewoon bovenuit.

12 mei 2022 om 07:34

@Varenak onzin. Na de winterstop echt belachelijk veel punten binnen gehaald. Een verloren een gelijk de rest winst. Meer kun je niet doen. Dus dat in april kampioen ligt aan de kwaliteit van PSV. Laten die het liggen dan kan het anders niet. Wat betreft de uitzondering aan beste spelers alleen je linksback klopt. Tadic mvp eredivisie? En ik zie nou niet echt een betere rcv lopen dan Timber. Als je nou cvm, spits en keeper had genoemd.

11 mei 2022 om 22:57

Don’t jinx it!!

Dit moet je toch niet willen als Ajax zijnde… Frank de Boer 2.0

11 mei 2022 om 22:42

FdB is vier kampioen geworden. Als Schreuder ook 4x kampioen wordt ben ik tevreden.

11 mei 2022 om 22:44

Ik niet als het voetbal niet om aan te gluren is, maar we gaan het zien.

12 mei 2022 om 02:03

Het voetbal onde de boer was in het begin echt goed. Pas toen de selectie, slechter en slechter werd, werd het spel ook slechter.

11 mei 2022 om 22:43

Klopt. Ajax begaat hier een zeer grote fout.

11 mei 2022 om 22:54

Er is toch best kans dat hij z’n broer meeneemt en die speelde leuk voetbal met PEC dit seizoen. Ik geloof dat veel spelers weglopen met Alfred en als z’n broer dan invloed heeft op het voetballende gedeelte, dan kan het best wat worden.

11 mei 2022 om 23:16

Leuk dat spelers hem een aardige vent vinden maar dat zijn niet de eisen om hoofdtrainer te zijn. Als we gaan kijken naar wat hij levert dan is het gewoon slecht. ja zelfs nu bij brugge is het gewoon niet om aan te gluren het is meer geluk dan wijsheid. Als ze een nederlandse coach willen dan zijn er maar een paar opties. Slot, Rijkaard of Gullit. Maar je zou het ook gewoon met Reiziger en Kluivert kunnen proberen.

11 mei 2022 om 23:26

Tuurlijk is het belangrijk dat je een goede band hebt met een spelersgroep, anders gaan zij echt niet werken voor je hoor. Ik kijk geen Club Brugge, maar volgens mij stapte hij in bij 7 punten achterstand en staat hij inmiddels 3 punten voor.

Ik vraag mij overigens af hoe je in hemelsnaam bij Rijkaard en Gullit komt. Gullit heeft echt helemaal niks gepresteerd in z’n trainerscarriere en Rijkaard heeft naast Barcelona ook niks noemenswaardig gepresteerd.

Zo kun je zo'n mooie avond toch nog een beetje verpesten. Zonde...

Nou.. geen bijzondere naam. Jammer, maar ik ben benieuwd

11 mei 2022 om 23:32

Wat was de CV van ten Hag toen hij kwam? Ook niet echt indrukwekkend, vertoond een beetje parallellen met die van Schreuder. Ten Hag kwam naar Ajax omdat hij het goed deed bij Utrecht. Datzelfde ziet je nu gebeuren met Schreuder bij Brugge.

Absoluut niet blij mee, maar laten we hem maar steunen hè. Al met al zijn er ook weinig betere opties.

11 mei 2022 om 23:05

Had zelf graag jonk gezien. Weet alleen niet hoe hij intern ligt bij ajax na zijn vertrek.

11 mei 2022 om 23:29

Nooit jonk. Dan zijn aankopen als Antony en tadic verleden tijd. Die wil dan met allemaal eigen jeugdspelers de CL in.

12 mei 2022 om 02:04

Ik begrijp wat je zegt, maar uiteindelijk bepaals de TD dit en niet de trainer.

11 mei 2022 om 23:20

Joh, al zet je Emma Wortelboer voor de groep, als je er elk jaar zoveel geld tegenaan smijt dan word je toch wel kampioen. Maak je geen zorgen.

11 mei 2022 om 23:30

Huh, maar Ajax krijgt toch over het algemeen meer geld binnen dan dat het uitgeeft (het Corona tijdperk uitgezonderd vanwege extreem uitgedunde recette inkomsten). Kun je dan spreken van "geld er tegenaan smijten"?

11 mei 2022 om 23:52

Ja, ze geven toch het meest uit? Denk je dat alle grote investeerders hun investeringen met leningen doen? Nee hoor.

12 mei 2022 om 00:05

Nee, dat niet. Maar ik vind het een beetje zo overkomen van "ze kunnen maar onbeperkt raak smijten met hun geld", terwijl de club gewoon elke euro eigenhandig verdient en een stabiele financiële basis heeft opgebouwd door 10 jaar goed beleid te voeren, goede sportieve prestaties te leveren en zelfopgeleide talenten die uitblinken te verkopen voor veel geld.

12 mei 2022 om 01:39

Dat hoor je nu eenmaal van supporters van andere clubs. Ik zie dat als afgunst. Ajax heeft het op dat vlak gewoon goed voor elkaar en doet dit geheel op eigen kracht.

Fijn voor PSV en Fey.

11 mei 2022 om 22:48

Nee Ruud van Nistelrooy is zo'n geweldige trainer.... Die heeft op trainers gebied nog geen reet gepresteerd.

11 mei 2022 om 22:53

Klopt. In dat opzicht staan PSV en Ajax gelijk. Alleen had Schreuder wel de kans gekregen bij andere clubs. Lekker betonvoetbal in Amsterdam. Gelukkig hebben we Slot nog voor attractief spel. En hopelijk Ruudje ook. Van Ajax weten we al zeker dat het niet komen gaat

11 mei 2022 om 23:09

Hahah heerlijk genieten mede Ajacieden en laten de andere supporters maar hopen op een teleurstelling van Schreuder. Proost. Dan gaan wij even verder feesten mede dankzij een toen ongeschikte TH die geen uithangbord was van Ajax en toen Schreuder nog het brein was achter CL succes. 🎉

11 mei 2022 om 23:12

@Thamike: Dat jij Valentijn Driessen blind volgt is prima. Ik heb hem minder hoog. Maar het is geen hoop, maar zekerheid. Wellicht word je wel kampioen, maar Ajax wordt nog moeilijker om te kijken dan dat het afgelopen jaar was

11 mei 2022 om 23:36

"Nog moeilijker dan afgelopen jaar", dit kun je werkelijk niet serieus menen toch? Een clean sweep in de CL groep met fantastische wedstrijden. Kampioen met 82 (wss 85) punten en bijna 100 goals in de ED; alle toppers in de competitie gewonnen. Ja man, het was echt zeeeer moeilijk om te kijken dit seizoen. Kom op zeg, wat een overdreven gedoe. Leven sommige mensen in een fantasiewereld ofzo dat ze denken dat je maar even zomaar 50 wedstrijden op absoluut topniveau speelt of wat? Ajax heeft -op de maanden maart en april na toen het wat stroever liep- gewoon een heerlijk seizoen gespeeld. Edit: zat er een puntje naast

11 mei 2022 om 23:40

@Mangalitaa, ik heb 0,0 met Driessen en snap niet wat hij met mijn reactie te maken heeft. Ik heb alleen nog geen mening over Schreuder omdat we ons kampioenschap aan het vieren zijn.

12 mei 2022 om 06:55

@Sander: Ik vond het continue rollebollen en janken om kaarten vervelend om te zien. Dan kan de rest aardig zijn geweest, maar dat blijft hangen. Ajax, Getafe, PSG. Ik vind het maar niks wat dat soort clubs doen

12 mei 2022 om 07:42

Nu spring je van de hak op de tak, want eerst ging het om de kwaliteit van voetbal en nu kom je weer met "continu rollenbollen en janken". Maar goed, die discussie met jou is zinloos want je hebt nogal een uitgesproken afkeer naar Ajax zoals iedereen hier weet. Dat maakt ook niet uit verder. Maar hoe je Ajax, Getafe en PSG -drie clubs die wel zo extreem verschillend zijn van elkaar- samenvat als "dat soort clubs" is wel veelzeggend haha. Lijken geen van drieën in de verste verte op een van de andere twee hahah.

11 mei 2022 om 22:48

Wat heeft van Nistelrooij dan al laten zien als trainer? Niks toch, kan goed maar ook fout gaan. Feyenoord met Slot is een ander verhaal, zijn al 1 jaar aan het bouwen

Hopppaaaaa heerlijk nieuws dit! Op na de volgende kampioenschappen!!!

11 mei 2022 om 22:41

Haha fijne avond, pas op dat je jezelf straks niet in coma drinkt amigo!

Zonde. Prima trainer, maar laat zijn teams vrij verdedigend spelen. Ben benieuwd wat het gaat worden, maar ik denk dat de neutrale fan zich niet meer hoeft te verheugen op een potje van ajax komend seizoen

Ben benieuwd maar Schreuder als hoofdtrainer is niet echt best naar mijn mening. Was ontzettend zwak bij Twente en Hoffenheim. Ook het voetbal wat hij speelt is niet best. Is gewoon een assistent meer niet. Tuurlijk is het afwachten maar ik ben nog niet echt overtuigd van hem.

Ik heb mijn twijfels, maar is bekend met de groep en het voetbal. Maak er een top tijd van Schreuder!! Op naar nummer 37!! Nu eerst genieten van nummer 36.

verdomme, meen je toch niet dit..

Prima, als ik de Telegraaf moest geloven was hij het tactisch meesterbrein in het CL jaar. Nu moeten we dat met een korreltje zout nemen en het ietwat nuanceren. Het blijft de club van Valentijn en dergelijke he. Maar ik heb niet het gevoel dat hij minder geschikt is voor de functie dan Ten Hag.

11 mei 2022 om 22:44

Hij heeft het natuurlijk bij hoffenheim fantastisch gedaan en nu staat hij er met Brugge ook goed voor. Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat het echt een achteruitgang is

Welkom Schreuder! Het zal heel moeilijk worden om de prestaties van Ten Hag te evenaren, laat staat verbeteren.

Maar eerst Club even kampioen maken. En als ik zie dat hij vandaag weer gewonnen heeft van Union, dan gaat het vast wel lukken.

Echt waardeloos, de beste man is overal uitgekotst om z'n manier van spelen en dan haal je hem naar Ajax zowat het meest kritische publiek wat je kan hebben wanneer het om voetbal gaat. Ik ben er absoluut niet blij mee en verwacht er weinig van.

Ik hoop dat diegene die dit voorgesteld heeft ook z'n toekomst verbind aan zijn prestaties..

11 mei 2022 om 22:44

Wie had je dan verwacht? Guardiola? Er is weinig keuze

11 mei 2022 om 22:57

Reiziger? Of gooi Heitinga voor de leeuwen. Bij gebrek aan opties los het dan gewoon binnen de organisatie op daar zijn we altijd succesvol mee geweest.

11 mei 2022 om 23:03

Homelander, Net als Marcel Keizer zeker?

11 mei 2022 om 23:05

Reiziger helemaal mee eens. Maar Heitinga? Leuk dat ie een goede klik heeft met bepaalde supportersgroepen, maar is als persoonlijkheid natuurlijk totaal ongeschikt.

11 mei 2022 om 23:07

Heitinga? Kom op zeg

11 mei 2022 om 23:11

Alsof keizer een oprecht eerlijke kans heeft gehad in die omstandigheden met nouri

12 mei 2022 om 08:54

Sterke onderbouwing ook waarom Heitinga het niet moet zijn. Beetje selectiviteit hier op vz ik las in mijn inbox dat een onderbouwing verreist was.

Oef. Sterkte Ajax fans. Volgensmij kan je nog beter zijn broer ophalen die zojuist gedegradeerd is met PEC. Die staat in ieder geval voor aanvallend pressievoetbal.

Zet een gruwelijk goeie selectie neer want ik heb niet veel vertrouwen in deze man. Dus als je een miljoentje extra uit moet geven, niet twijfelen. Gelukkig zitten we in een goeie CL pot dus er kan wel wat risico genomen worden.

Ik had gehoopt dat Reiziger het werd maar als Schreuder aanvallend voetbal speelt ben ik ook tevreden.

Mensen kunnen negatief zijn maar reken er maar op dat Tadic en co zich gaan roeren as Schreuder te verdedigend wil spelen.

11 mei 2022 om 23:09

Ik mag hopen van wel. Maar Schreuder heeft niets anders gedaan met z'n ploegen. Dus ik ben benieuwd. Ik heb er een zeer hard hoofd in.

11 mei 2022 om 23:10

En dan? Tadic is op zijn retour.
Ik vind het een op en top prof, maar zijn invloed wordt de komende tijd echt minder.

11 mei 2022 om 23:41

Je weet dat Tadic (alweer) MVP van de competitie is geworden, toch? Misschien gaat hij ietsje achteruit en wordt hij het volgend jaar nummer 2 of 3 op de g/a lijst. Dat "op zijn retour zijn" gaat echt een eigen leven leiden bij sommigen. Is gewoon nog altijd een van de beste spelers van de competitie die vrijwel elke pot 1 of meerdere beslissende acties heeft. Ook volgend jaar nog.

12 mei 2022 om 00:48

Tadic is dit jaar steeds minder interessant geworden. De beste man heeft sowieso niet heel veel betekend in voetballand, zal volgend seizoen steeds
minder interessants in te brengen..

12 mei 2022 om 05:55

@sander
Eigen leven gaan leiden? Jij kijkt toch ook voetbal? Jij ziet toch ook wel dat de sleet er op zit? Tadic was al nooit de snelste en dat is dit seizoen niet beter geworden.

Op zich was dat niet het punt. De trainer bepaalt en Tadic zal zijn relatie met de trainer opnieuw moeten opbouwen. Ik vraag me af hoeveel invloed hij dan echt heeft. SF lijkt er op te vertrouwen dat als Schreuder -die eindverantwoordelijk is- wel even gecorrigeerd zal worden door Tadic (en Blind?).

12 mei 2022 om 07:48

Ik kijk zeker voetbal. En ik vind termen als "de sleet zit erop" en "is op zijn retour" overdreven en onjuist voor een speler die voor het vierde jaar op rij MVP van de competitie wordt. Ja hij is iets minder dan in zijn topjaar 18/19, maar hij is nog altijd extreem belangrijk en vrijwel wekelijks beslissend. En ik ben ervan overtuigd dat ie dat volgend jaar alsnog zal zijn. Dat hij de hoofdtrainer wel even corrigeert dat geloof ik inderdaad niet, daar heb je gelijk in.

Hahaha, dat wordt gegarandeerd k*tvoetbal in de Arena. Ik hoor het gefluit nu al van de Ajacieden in hun stadion.

Goed voor Brugge. Op de korte termijn heeft schreuder het uitstekend gedaan. Voor de lange termijn lijkt het me niet de juiste man.

Al moet je natuurlijk wel iemand kiezen als opvolger die geschikt is. Anders ga je er uiteraard niet op vooruit.

Visieloze keuze, en heeft overal doodsaai Frank de Boer voetbal gespeeld. Ik hoopte na die ellende onder Ten Hag eindelijk een echte Ajaxtrainer bij Ajax te zien, maar helaas.

Beter dan Ten Hag dit, maar nog steeds niet best.

Schoenen van ten Hag vullen is voor iedereen lastig, ook voor een Bosz of Slot. Het afbreukrisico is groot. Deze man heeft vrij recent gewerkt bij Ajax, goed gedaan in Duitsland en Spanje en bij Brugge doet hij het ook goed. Maar je blijft hem als assistent zien. Gezien de beschikbare kandidaten een logische vervanger maar het zal mij ook niets verbazen als dit een korte samenwerk word omdat het managen van zo'n team niet niks is. Alles zal samen hangen hoe de selectie eruit gaat zien. Komen er gerichte versterkingen en blijven Timber, Antony en Martinez dan kan het een mooi seizoen worden. Met het oog op het WK kan dat zomaar het geval zijn. Deze jongens staan er goed op bij hun nationale elftallen en speeltijd is cruciaal. Dat zal voor Schreuder een slok op een borrel schelen

Nou deze man viel als hoofdtrainer bij Hoffenheim zwaar door de mand. Al had ik die daar ook wel een ondankbare taak om toen de zeer succesvolle Nagelsmann te mogen opvolgen.

11 mei 2022 om 23:36

En dat mag hij nu weer doen.

11 mei 2022 om 23:46

Zwaar door de mand zelfs? Ik volg de BL niet heel intensief maar een 6e plaats met Hoffenheim lijkt me best wel prima eerlijk gezegd toch? Het seizoen voor zijn komst en ook het jaar na zijn vertrek presteerde de club minder goed in ieder geval. Wat was er zo dramatisch aan zijn jaar als hoofdtrainer precies dan?

Dit kan je toch niet menen? Aub niet die man 😒 Hoe komen ze erbij om hem aan te stellen? Doet het overal slecht geen inzicht en ultra verdedigend...pff...

Mogen enkel nog kale mannen trainer worden bij Ajax ofzo?

Laten wij hem eerst een kans geven ipv hem gelijk af te zitten zeiken, ik laat mij verrassen.

Ten Hag versus Schreuder maakt niet zoveel uit. Ik had liever reiziger gezien, maargoed netto is ten Hag vs schreuder mij om het even. De echte aderlating is natuurlijk het verlies van Overmars, die de architect en de aannemer was van de successen van afgelopen jaren. Nu zit daar Huntelaar. Dat wordt pas echt spannend.

11 mei 2022 om 23:38

Daar heb je gelijk in. Huntelaar moet groeien maar heb wel vertrouwen in hem. Ben benieuwd hoe die Hamstra het gaat doen.

Tjongejonge zeg. Waarom is Ajax niet vol voor Slot gegaan. Maar laten we Schreuder het voordeel van de twijfel geven en hopen dat hij Ajax op dezelfde manier laat voetballen als met Ten Hag.
Zo niet dan zo snel mogelijk zorgen dat Slot zodra het kan naar Ajax komt.

11 mei 2022 om 22:59

Misschien wilde Slot zelf wel niet?

11 mei 2022 om 23:17

Ik denk dat Slot nu idd nog niet wil om zijn naam niet ten grabbel te gooien omdat hij natuurlijk ook bij AZ niet netjes gehandeld heeft. Hij heeft een contract tot 2024 bij Feijenoord. Daarna wil hij graag naar Ajax denk ik.

11 mei 2022 om 23:27

Ja, dat denk jij inderdaad. Alleen dat weet geen mens, alleen Arne zelf. Vaak wordt er hier gedaan alsof het vanzelfsprekend is dat Slot naar Ajax gaat. Maar dat is het niet. Ik snap dat "jullie" hem graag bij Ajax zien maar of dat er op termijn in zit blijft giswerk. Het contract van Slot loopt inderdaad tot medio 2024, maar misschien verlengt Slot wel. Misschien vertrekt hij wel naar een buitenlandse club, misschien doet Schreuder het wel super goed bij Ajax, misschien wordt Heitinga wel doorgeschoven, misschien is er wel een ander trainerstalent tegen die tijd... Je weet niet wat de toekomst brengt.

11 mei 2022 om 23:28

Ik denk dat jij niet moet denken.
Bij Az heeft hij pas gehandeld nadat zijn contract niet zou worden verlengd. Bij Feyenoord heeft hij pas geleden 2 jaar bijgetekend.
uit niets, maar dan ook helemaal niets, blijkt dat hij naar Ajax wil.
Hooguit in het hoofd van enkele Ajax adepten die Ajax als de heilige graal zien.

11 mei 2022 om 22:59

Slot wil niet en feyenoord laat hem niet gaan. Wat volkomen logisch is. Niet alles is te koop.

Heerlijk, de kogel is eindelijk door de kerk! Nu kan Valentijn Driessen eindelijk ophouden met zijn gezeik over dat Slot naar Ajax moest. Arne blijft lekker in Rotterdam! Eindelijk rust! 😁

Schreuder is een people manager, die zelfs bij de lastigste figuren de juiste snaar weet te raken.
Zo’n persoon moet je bij een club als Ajax hebben.
Dat o.a. een Ziyech hem zeer hoog heeft zitten moet wel voldoende zeggen.
Ideale trainer voor jongens als bijvoorbeeld Berghuis, Tadic en Ihattaren (als laatstgenoemde blijft).

En toeval of niet, nadat schreuder bij Ajax vertrok waren de resultaten ook veel minder.

Ik denk dat Ajax en Schreuder een zeer goede match is.

Mooi nieuws voor ons. Geen hoge pet op van de beste man. Wij hebben Ruud, zij Alfred. Alleen al aan uitstraling staan we al 2-0 voor volgend jaar.

11 mei 2022 om 23:09

Schreuder heeft als trainer veel meer ervaring dan Van Nistelrooy. In dat opzicht staat Ajax al 2-0 voor.

Goed nieuws. Dan hoeven de journalisten Slot ook niet meer iedere week de vraag te stellen.

Ben benieuwd speelt meestal wel behoudend. Maar we zullen het zien

Aah nee toch. Absoluut niet blij mee. Schreuder heeft een staat van niets als hoofdtrainer. Had dan gewoon Reiziger een kans gegeven, die zou er zeker voor open hebben gestaan. Dit wordt, denk ik, een gevalletje Keizer en is bij de winterstop alweer vertrokken.

11 mei 2022 om 23:12

Reiziger heeft wel een staat van iets als hoofdtrainer wil je zeggen?

11 mei 2022 om 23:14

Daarom zeg ik ook had dan Reiziger een kans gegeven. Oftewel als je iemand met niet zo staat van dienst een kans geven, doe hem dan. Ik weet het begrijpend lezen is lastig. Maar dat bedoelde ik dus.

12 mei 2022 om 00:05

Ik heb die twee assistenten niet zo veel zien toevoegen, al is Ten Hag ook wel iemand die gewoon zijn eigen gang gaat. Maar toen Schreuder destijds zijn assistent was, merkte je meer diens tactische inbreng en vooral zijn goede band met de spelersgroep. Dus aub geen Reiziger. Dan nog liever Heitinga. Maar laten die jongens eerst maar eens op eigen benen staan bij andere clubs.

Grappig al die reacties over behoudend spel enzo, hij speelt met 3 verdedigers een 3-5-2 systeem bij Club Brugge....


Ik had toch echt gehoopt op Slot. Ik vind niet dat Schreuder een dermate staat van dienst heeft om de lakens uit te mogen delen bij Ajax. De fans van Brugge zijn er niet rouwig om dat ie vertrekt, ondanks dat het best lekker loopt onder hem. Het voetbal ziet er in ieder geval niet uit. Ik hoop dat ie inziet mooi attractief voetbal te moeten spelen volgens de Ajax-manier. Ik had deze coach echt niet aangesteld als het doel aanhaken bij de Europese top zou zijn. Schijnt wel een bekwame people manager te zijn maar ik betwijfel of dat genoeg is. Ten Hag is natuurlijk de tactische trainer, en dat is een eigenschap die een Ajax trainer altijd zou moeten hebben.

Goede trainer. Zelfde opvattingen en spelbeeld als Ten Hag. Zou t niet erg vinden! Tevens wachten hoe t met de spelersgroep zit!!

Dit is voor mij het 2de hoogtepunt van de avond. Nadat eerst Onana met een big smile het veld oploopt en gewoon weer schijt heeft aan de supporters, die maar geobsedeerd blijven door hem en zelfs tijdens het feest de moeite deden om hem met 50.000 man uit te fluiten. Wat een baas is het toch ook. Ik heb er van genoten en ik denk Onana ook wel. dit fluitconcertje was natuurlijk niks als hij straks Inter- AC Milan gaat spelen. En dan komt daarna het nieuws van Schreuder. De kansen voor Feyenoord worden volgend seizoen groter. Prachtig.

Neemt die Lang mee terug naar Ajax? Anders kan die de kampioenschap wel vergeten.

Schreuder is gewoon een goede keus. Veel meer zal afhangen van de samenstelling van de selectie. Ajax moet gewoon niet te koop afgeven voor Martinez, Timber en Antony. En proberen onze vriend Tagliafico te verleiden tot verlenging van zijn contract. Daarnaast brekebeen Haller proberen te slijten voor een aantrekkelijk bod - hopelijk hebben de clubs niet te veel gekeken naar zijn laatste halfjaar. Verder moet je af van jongens die het net niet blijken te zijn. En vertrekken er gelukkig nog een paar jongens die heel lang de reservebank hebben warm gehouden.

Deze trainer is niet Ajax waardig. Leuk als assistent maar niet als hoofdtrainer. Ik hoop voor hem dat het gaat lukken

Na van’t Schip de slechtste trainer die Twente ooit gehad heeft. Afbraak voetbal ten top.
Bizar dat hij bij Ajax terecht komt.

Ik snap niet waarom Ajax een onervaren trainer neemt die met die paar klussen als hoofdtrainer gewoon gefaald heeft. Je wil als Ajax aansluiting vinden met de Europese subtop en dan kom je aanzetten met een gefaalde trainer. Als je dan toch zo nodig voor een onervaren trainer wil gaan, doe er dan eentje met een Ajax achtergrond zoals een Heitinga. Al had ik persoonlijk gewoon Slot opgehaald. Die 7 miljoen euro afkoopsom verdient een goede trainer makkelijk terug bij een club als Ajax.

12 mei 2022 om 09:18

Lachwekkende reactie... Hij is nu ook echt aan het falen als hoofdtrainer natuurlijk, komt binnen bij een club die 12 punten achter staat en heeft er nu 3 voorsprong met nog 2 wedstrijden te gaan. Leuk een onervaren trainer met een Ajax achtergrond (net zoals Woutersen Blind zeker? En dan noem ik nog niet eens van Basten aangezien die bondscoach is geweest). Bosz en ten Hag waren ook geen echte Ajacieden, die werden bij voorbaat ook uitgekotst, wat moest Ajax met een Feyenoorder en een tukker....en nu worden ze als goden aanbeden......

12 mei 2022 om 16:28

Je vergeet er even bij te vermelden dat die voorsprong van 12 punten gehalveerd is door de play-offs daar. Dat is niet echt de verdienste van Schreuder. Maar even goede vrienden. Ik daag je uit om over 12 maanden te verkondigen dat je de keuze voor Schreuder nog steeds goed vindt.

Het betonvoetbal gaat dus de standaard worden in Amsterdam.. Zeer opmerkelijk om voor deze man te kiezen. Is een goede assistent, maar mist toch wel de kwaliteiten om bij (grote) ploegen voor de groep te staan. Saai voetbal, weinig inzicht en ook zijn opstellingen zijn twijfelachtig.

Maar wie weet..m

Menig Twentesupporter heeft een trauma overgehouden aan het oersaaie tikkie-breedvoetbal van Schreuder, hoop dat ie met de jaren wat heeft bijgeleerd voor Ajax’ en Nederland’s voetbalbelang.

Waarom is de directie zo gecharmeerd van deze man. Kontmaatjes met mike verweij en ons aller valentijn. Vanaf nu kan je de opstelling van komend weekend op maandag al in de telegraaf lezen. Daarentegen is het voetbal bij brugge ook niet perse oogstrelend, maar daarentegen zijn de resultaten wel goed

Moet je hier nou blij mee zijn? Maanden over gedaan om n goede opvolger te vinden.En dan kom je met Alfred Jodokus Schreuder de meesterassistent .

Mischien haalt hij ziyech wel terug aangezien ze een goede band hebben

Had toch zelf liever iets anders gezien, zelfs als je meer defensief wil spelen. Maar goed, wie weet kan Schreuder mij verrassen..

Over ten hag was ook niemand lyrisch..

Gaan we van geweldig nieuws en kampioen worden naar dit.. totaal niks bewezen en wss ook nog het lek geweest destijds.

waarom geven wij mensen niet eerst de tijd en het vertrouwen ipv net zoals bij ten hag eerst afzeiken vanwege zijn accent en slechte interviews maar gisteren wel "' erik bedankt "" aan het scanderen waren omdat hij achteraf wel heel veel mooie momenten heeft behaald voor het ajax publiek, ga er ook zo blanco in bij schreuder en oordeel acheraf ipv vooraf obv niets !

Wijze lessen geleerd van Ten Hag die ik toch wel als een tactisch meesterbrein zie. Alle vertrouwen in!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren