Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jaap Stam waarschuwt Erik ten Hag: ‘Dat zal bij Ajax nu niet anders zijn’

Laatste update:

Jaap Stam heeft Erik ten Hag wat advies meegegeven voordat hij aan de slag gaat bij Manchester United. De trainer van Ajax heeft naar verluidt een mondeling akkoord bereikt met de club uit Manchester, waar Stam zelf tussen 1998 en 2001 onder contract stond. De oud-verdediger wijst Ten Hag in gesprek met het Algemeen Dagblad op de valkuilen die zijn nieuwe baan heeft.

Ten Hag zal zich eerst willen focussen op de rest van het seizoen bij Ajax. De Amsterdammers gaan cruciale weken tegemoet. Zondag ontmoet de ploeg van Ten Hag PSV in de bekerfinale, waarna het seizoen in de Eredivisie wordt afgerond. In de competitie heeft Ajax vier punten voorsprong op de opponent van de bekerfinale. Stam benadrukt dat de Engelse media hun ogen gericht heeft op de laatste periode van Ten Hag bij Ajax. “Als United interesse heeft of een grote deal aanstaande is, gaan ze die persoon op de voet volgen. Dat zal bij Ajax nu niet anders zijn. Daar zal ook steeds meer Engelse pers aanschuiven om hem te ondervragen over United, ook als hij dat zelf niet wil”, geeft de 66-voudig international aan.

“Dat moet je kunnen managen, want alles wordt aangehaald. Privé ook. Paparazzi zijn overal, ook als je even de stad inloopt. Ten Hag is niet het type dat gekke dingen doet. Ze zullen ook letten op hoe hij overkomt. Als je er langer bent, raak je eraan gewend, maar je moet er wel even doorheen”, waarschuwt Stam zijn landgenoot. Tevens wordt Ten Hag geadviseerd zich goed voor te bereiden voordat hij de oversteek naar Engeland maakt. “De clubleiding kan aan de voorkant een positief beeld schetsen, maar het is ook belangrijk dat je je verdiept in de groep. Op basis daarvan, en met je eigen filosofie als uitgangspunt, kun je bepalen wat je het beste kan doen”, benadrukt Stam, die zelf tot 79 optredens kwam voor the Red Devils en zelf twee jaar in Engeland bij Reading als manager heeft gewerkt.

Stam ziet dat er versterkingen moeten komen bij Manchester United. “Grote schoonmaak? Er moet iets veranderen, maar je kunt niet zeggen: 'deze vijftien spelers moeten weg en deze tien blijven'. Er liggen veel grote contracten. Maar een schifting is wel cruciaal voor een frisse wind en succes. Ook de manier van spelen bepaalt het resultaat. Je kunt veel verwachten, maar het wordt lastig als ze niet op de goede plek staan of niet in jouw systeem passen. Daarom is een trainer nodig die veeleisend is en tot in detail zegt wat er gebeuren moet. Een paar versterkingen hoort daarbij. Dat is evident.”

Buiten de spelers zal ook de speelwijze die Ten Hag wil hanteren bij United van groot belang zijn volgens Stam. “In de Premier League lopen bij elke club goede spelers. Je moet dan ook echt een verschil maken in speelwijze. Het kan lang duren voordat je dat bereikt. Daarnaast zit er een wereld van verschil tussen de weerstand in Nederland en Engeland. Ajax heeft in de Eredivisie verreweg het grootste budget. Daar wordt een trainer vooral beoordeeld op Europese wedstrijden. In Engeland zijn er wekelijks drie wedstrijden op hoog niveau. Daar komt ook een andere manier van managen en belasten bij kijken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

No shit Japie, ik denk dat Ten Hag hier zich echt wel van bewust is, wereldkampioen open deuren intrappen.

Zeker weten. Qua naam toch een absolute topclub, ook al zijn de prestaties de afgelopen jaren niet zoals gewenst. Dus ik snap de 'waarschuwing' van Jaap wel. Maar ik mag toch aannemen dat Erik daar zeer van bewust is met zijn aankomende stap naar Engeland.

Altijd prettig als mensen je ongevraagd advies willen geven omdat ze toevallig 2 decennia geleden iets met die club van doen hebben gehad.
Ten Hag zal ongetwijfeld de valkuilen kennen en hier zich genoeg over hebben ingelezen of laten adviseren. Een verhaaltje van Jaap Stam over 20 jaar geleden zal hem niet extra info geven of een ander inzicht die hij niet al reeds heeft gezien of gehoord.

15 april 2022 om 11:32

Nee, maar het is ook niet gek dat ze nu aan een Daley Blind, Jaap Stam en Van der Sar hierover vragen. Er hebben misschien iets van 10 Nederlanders bij United gevoetbald, dus niet gek dat ze hier naar gevraagd worden. Zo gaat dat al jaren. Als Ten Hag naar AC Milan zou gaan dan zouden ze Van Basten of Seedorf hier naar vragen. Het is niet alsof Jaap Stam de krant opbelt met dit verhaal.

15 april 2022 om 11:40

Desalniettemin had Jaap alsnog kunnen aangeven dat ie werkelijkwaar 0 idee heeft omdat het al zo lang geleden is geweest en Ten Hag misschien eerder bij van Gaal tips en trics kan opvragen.
En ja, Jaap Stam wordt gevraagd, maar het zou hem juist sieren als ie dus eerlijk zou zijn en niet zo interessant probeert te doen. Maar dat is mijn mening. Anderen vinden dit heel nuttig voor ten Hag blijkbaar.

15 april 2022 om 11:50

Ja, want Van Gaal was een succes bij United. Die werkte ook nog eens clubicoon Scholes eruit voor Stuivenberg. Dat moet je niet willen. Behoudt nou gewoon die mensen die de clubcultuur kennen en vul dat aan met een of twee mensen die je dan zelf meeneemt

15 april 2022 om 11:55

Tja wie weet. Misschien hebben ze Van Gaal, Van der Sar, Jordi Cruijff, etc. ook benaderd en hebben die "nee" gezegd. Er is altijd wel 1 ex-voetballer die wel "ja" zegt en zijn verhaaltje doet.

15 april 2022 om 12:00

Japie.
Ik weet toevallig dat ze juist geen oud werknemers of spelers bevragen omdat die altijd bevooroordeeld zijn. Ze zullen juist onafhankelijke partijen inschakelen voor info en advies.
Maar was meer als voorbeeld wat Jaap Stam had kunnen zeggen omdat hij al 20 jaar niet meer binnen de bedrijfscultuur van United zit en zijn inzage totaal niet actueel is.

15 april 2022 om 12:06

Isco24, Stam zegt naar mijn idee dan weer wel een paar verstandige dingen. Er komt veel meer kijken bij het managen van een team als United en het is belangrijk dat mensen zich daar van bewust zijn. Nederlandse trainers hebben bewezen bij uitstek ongeschikt te zijn voor de Engelse competitie. Het is nogal wat, proberen een team vol volgevreten sterren te managen. Nederlanders zullen dan proberen om hun eigen speelstijl erin te rammen en raken gefrustreerd dat die vedettes daar geen zin in hebben en dat de tabloids ondertussen alleen maar in hun privéleven zitten te graven. Hij krijgt bij United waarschijnlijk geen twee jaar om even lekker te bouwen. Alle Nederlanders die het goed doen zijn assistent, meer in de luwte. Kijk naar Pep Lijnders of Albert Stuivenberg. De invloed die zij hebben bij Liverpool en Arsenal wordt echt onderschat. Die hebben een hele grote rol en bepalen veel van de trainingen en speelstijl. Ondertussen zit er boven hen een figuur die alle media-aandacht aankan en karakter uitstraalt naar buiten. Dat had ik voor United ook veel logischer gevonden. Een echte manager op de voorgrond met Ten Hag ernaast die veel bepaalt. Een Scholes of Ryan Giggs ofzo. Iemand die de club kent, die de Engelse tabloids kent en daar niet zo snel van onder de indruk laat. Vervolgens kan Ten Hag lekker de nerd zijn die de volgende tegenstander analyseert en daar een plan op bedenkt en dat uitvoert en ondertussen met het bestuur spart over het spelersbeleid. Dan was hij denk ik goed op zijn plek geweest en had er wel iets ingezeten. Maar daar zal Ten Hag wel ‘te groot’ voor zijn geweest. Nu voorzie ik echter weinig goeds. Hier in Nederland hebben Derksen en Gijp hem de eerste drie jaar (ondanks uitmuntende prestaties) volledig afgebrand omdat hij maar een onbenullig boertje zou zijn. In Engeland zal dit keer vier zijn. Probeer dan maar eens rustig die vedettes aan het pressen te krijgen.

15 april 2022 om 14:16

Isco

Of we nemen het allemaal wat luchtiger op. Stam weet heus wel dat hij met dit soort dingen veel nieuws zegt. Maar het is wel zo beleefd om gewoon antwoord te geven.

15 april 2022 om 11:39

zeker prettig. Het is zelfs een businessmodel voor een site als voetbalzone, waar iedere anonieme enthousiasteling te pas en te onpas advies geeft.

15 april 2022 om 11:41

Oke, ik wist oprecht niet dat VZ daar voor was. Volgens mij was het voor ons als voetballiefhebbers om met elkaar een beetje te discussiëren, net als je met je vrienden doet. Wist niet dat het een adviessite was. Nog nooit zo gebruikt eerlijk gezegd.

15 april 2022 om 12:02

@isco: dat advies kan je dan mooi in je zak steken

15 april 2022 om 11:43

Stam zal het AD inderdaad zelf gebeld hebben met de vraag of zij een stukje wilden schrijven over zijn advies. Prettig dat mensen op VZ dat zo even invullen voor Jaap Stam. Stam heeft jarenlang in de absolute top gespeeld waaronder dus bij Manchester. Wedden dat Ten Hag en hij uiteindelijk samen in gesprek gaan hierover? En als het Stam niet is zal Ten Hag echt wel anderen in zijn netwerk met een Manchester verleden (blind, van Persie?) benaderen voor waardevolle info.

15 april 2022 om 11:46

Oke ik ga die weddenschap met je aan. Wedden dat ten Hag dit reeds heeft uitgezocht en nooit en te nimmer met Jaap Stam in gesprek gaat? € 50,-.

15 april 2022 om 15:24

of van Gaal

15 april 2022 om 15:58

@isco, kijk hieronder voor de lol even naar reactie #46... Ten Hag en Stam zijn al samen gespot.

15 april 2022 om 16:48

Hahaha ja precies, mooi verhaal. Toevallig gaat mijn neefje met zijn zoon om. Verder wil ik niks vertellen, maar dit is hoe ik aan mijn info kom. Fijn weekend alvast!

15 april 2022 om 18:58

Nu ik zo door de reacties scroll, relaxed op mijn vrijdagavond, kan ik niets anders dan concluderen dan dat Isco24 een rotweek gehad heeft. Of ben ik nu ietwat voorbarig met die conclusie?


Waar maak je je druk om man. Stam wordt gebeld en hij staat de pers te woord zoals hij altijd netjes doet.

15 april 2022 om 19:46

Of je voorbarig bent weet ik niet, maar het is in ieder geval niet juist heb eigenlijk wel een lekker weekje gehad. Nu lekker lang Paasweekend.
Ik vind vooral de reacties op mij heel heftig, ik maak me niet druk. Ik geef alleen aan wat ik in m’n eerste post zet.

15 april 2022 om 11:50

Je hebt het over ten Hag zich liet adviseren. Wie denk je dat in zo'n geval meestal om advies wordt gevraagd? Je raadt het al: oud spelers. Er is helemaal niets mis met Stam's woorden. Ook zie ik het als een toegevoegde waarde om zulke aspecten extra te benadrukken. Ongeacht of ten Hag's ze al eerder heeft gehoord of niet.

Los van het advies, vind ik het persoonlijk ook fijn om dit te lezen. Het geeft gewoon een inkijk in hoe media & voetbal uit Stam's perspectief precies werkt. Grap is dat het dus blijkt dat een ervaring van 20 jaar geleden nog steeds actueel is.

15 april 2022 om 11:57

Het kan zomaar zijn dat jij het prettig vindt om dit te lezen. Ik vind het bijzonder en totaal niet actueel wat zijn ervaring met de club Manchester United is.
Ook weet ik toevallig dat er voor zoiets juist een onafhankelijk bedrijf wordt ingehuurd om informatie op te halen. Dit wordt uiteraard met instemming van het andere bedrijf (united in deze) gedaan, dus waarom je zegt dat men oud spelers hiervoor gebruikt is me echt een raadsel.
Juist oud-spelers kunnen bevooroordeeld zijn, noem een Donny vd Beek of zelfs van Gaal. van Gaal is niet te spreken over United, terwijl ze met een Ragnick wel een andere weg in zijn gegaan. Daarom laat je je informeren en adviseren door een onafhankelijke partij.

Maar verder moet je helemaal zelf weten of jij dit leuk vindt om te lezen. Daar ga ik niet over natuurlijk.

15 april 2022 om 12:06

Waar denk je in godsnaam dat informatie vandaan wordt gehaald dan van oud-werknemers. Denk je nou echt dat bijv een Deloitte een onderzoek van paar maanden gaat houden en 100en interviews afneemt om ten Hag even 'onafhankelijk' te adviseren?

Ieder advies dat je inwilligt is bovendien bevooroordeeld. Je vraagt immers mensen naar hun meningen en ervaringen. Dit kan van moment tot moment, van beleving tot beleving volledig anders zijn. Is overigens ook helemaal niets mis mee. Het is voor ten Hag net zo belangrijk om negatieve ervaringen te horen als positieve. Immers gaat het er om dat hij een beter beeld heeft en dus ook over de risico's waar hij tegenaan kan lopen.

Ragnick mag gerust op technisch vlak een andere kant op gaan. Operationeel blijft United hetzelfde. Zo ook bijv. de familie Glazer en de invloed die ze intern hebben.

15 april 2022 om 12:29

Hahaha nou doe maar rustig hoor met je 'in godsnaam'. Ik wist niet dat ik een gevoelige snaar raakte.

Een risicoanalyse is iets anders dan bevooroordeelde oud spelers en medewerkers interviewen.
Punt blijft dan ook dat Japie lekker had kunnen zeggen tegen het AD: "sorry, maar ik ben er al 20 jaar uit en heb mijn info niet up to date. Misschien dat ten Hag zelf al info heeft opgevraagd?" .
Oftewel, niet zo interessant doen. Dat is alles wat ik zeg.

15 april 2022 om 13:01

Je raakt inderdaad ook mijn gevoeligste snaar: verveling.

Je wil een potentiele werkgever obv een risicoanalyse doorgronden in een sector die ontzettend gevoelig is voor enige veranderingen? Ik heb een beetje het gevoel dat je het voetbal aan het overschatten bent.

Heb jij nu iets te zeggen over of een ander iets wel of niet hoeft te zeggen? Je snapt hopelijk toch wel hoe ontzettend arrogant en ironisch je overkomt?

15 april 2022 om 14:19

Isco

Naast die onafhankelijke partij kan het toch ook nuttig zijn om nog met individuen te praten? De positieve en de negatieve verhalen zelf aanhoren, en dan filter je daar uit wat jij belangrijk vindt.

15 april 2022 om 14:26

Wat zit je nou uit de hoogte te doen Isco? Stam geeft een prima advies, dat Ten Hag nu onder een vergrootglas ligt. Dat de druk bij United veel hoger ligt en er veel meer pers bij komt kijken. Daar is toch niets mis mee?!

15 april 2022 om 14:47

@vernon:

Isco is als de politiek. Stelt een Commissie in die weer een met de behulp van een Task Force een onafhankelijk onderzoeksbureau inschakelt zodat ze het beste advies kunnen geven voor wat hij voor avondeten zal eten.

15 april 2022 om 16:28

Regulator.
Wat ontzettend kinderachtig om het op de persoon te gaan spelen en met iemand anders over mij praten over hoe ik wel niet in elkaar steek.
Jammer. Je kan ook vragen 'goh, hoe weet je dit eigenlijk zo zeker?' en dan had ik je daarin van antwoord voorzien.

Gelukkig is Jaap Stam een succesvolle trainer. Ten Hag moet zijn adviezen zeker opvolgen. Waarom gaat United eigenlijk niet voor Stam?

15 april 2022 om 11:44

Stam is kaal, net als Ten Hag, Bosz en Keijzer. Wellicht wat voor Ajax als opvolger van onze Erik?

15 april 2022 om 11:46

Stam gaat naar Ajax

15 april 2022 om 14:48

Ik besef net dat Guardiola ook kaal is. Is dit een voorbode?

15 april 2022 om 11:55

Natuurlijk heeft Stam zijn laatste trainersfuncties aardig verprutst, toch denk ik dat als hij bij Reading de promotie naar de PL wel bewerkstelligd had we heel anders naar hem zouden kijken. Daarnaast heeft hij zelf ook een aantal jaren bij ManU gespeeld, waar hij zijn deel aandacht van de roddelpers wel heeft gehad.

Maar Japie speelde ruim 20 jaar geleden een krappe 80 keer voor United, wat voor legitiem fris advies kan hij nou aan ten Hag geven?

15 april 2022 om 11:48

Hoeveel andere Nederlanders ken jij die 3 jaar bij Manchester United gespeeld hebben en daar hebben gewoond? Blind en v.d. Sar zal hij er reeds over gesproken hebben en Van Persie wordt veel genoemd als mogelijk assistent maar Stam zou toch ook en nuttige persoon kunnen zijn om advies bij in te winnen. Kan geen kwaad. Merk in de reacties hier dat Stam niets goed kan doen, is dat alleen omdat het gefaald heeft als trainer? Dat zegt toch verder niets over dit onderwerp.

15 april 2022 om 12:42

Memphis, Fosu-Mensah, v Nistelrooy, v/d Gouw en Mühren. De laatste, Mühren, is ook degene geweest die LvG adviseerde om voor United te kiezen ipvTottenham.

Trouwens Stam heeft 127 wedstrijden (alle competities) gespeeld voor United, niet een krappe 80. Ik heb het opgezocht want het kwam op mij zo weinig over in vergelijking met bv een Blind, die in 4 seizoenen 141 wedstrijden heeft gespeeld waarvan in het laatste seizoen +/- 20 wedstrijden.

Ik weet niet hoe en waarom dit "interview" heeft plaatsgevonden maar ik kan wel begrijpen dat oud spelers/managers in deze gevraagd worden..

15 april 2022 om 13:35

Buttner nog vergeten!!

15 april 2022 om 14:04

Niet vergeten jij had het over Nederlanders die 3 jaar bij Manchester hebben gespeeld, Büttner heeft er 2 jaar gezeten..😉

Jordi Cruijf ben ik wel vergeten, die heeft er ook 3 jaar gespeeld/gewoond.

15 april 2022 om 14:08

Waar win je advies over in? Stam speelde bij United in één van de hoogtijperiodes onder Ferguson. Die hele club is nu structureel veranderd. Hij heeft nooit een staffunctie gehad bij United, hij kent de spelers die in de selectie zitten nauwelijks beter dan een willekeurige voetballer. Het doet er voor mij niets toe of hij gefaald heeft als trainer of niet, ik vraag me gewoon af hoe die drie jaar hem zou legitimeren. Depay of Fosu-Mensah hebben nog meer spreekrecht dan een Stam!

15 april 2022 om 14:28

Hahaha wat? Stam geeft alleen aan dat de druk bij United veel hoger ligt en er veel meer pers bij komt kijken. Daar is toch niets mis mee?!

15 april 2022 om 14:31

Nou ja Bongiorno, het gaat er in de tekst niet zózeer om dat de structuur v/d club dusdanig veranderd is in vergelijk met 25 jaar terug maar meer om de druk v/d media en dat hij continue onder een vergrootglas zal liggen. Iets wat volgens Stam vanaf nu al zal toenemen. Hij heeft het er ook over dat het managen van die club anders werkt dan bij Ajax. Hij zal er nog meer boven op moeten zitten net als Fergie in zijn tijd deed met goede veldtrainers, bv mc Claren, Meulensteen en die Portugees.

Dat de club het één kan beloven maar het andere doet, dat is iets wat wij als buitenstaander ook kunnen concluderen dus Stam ook.

In mijn optiek benoemd Stam enkele mogelijke valkuilen en die waren er in zijn tijd ook, dus ja ik ben van mening dat Stam hier wel iets over kan vertellen.

15 april 2022 om 14:53

Sterker nog, Stam's gehele betoog is gewoon constructief. Heeft in 1 stuk meer toegevoegde waarde dan ik in zijn geheel van de talkshows en analisten hierover heb gehoord.

15 april 2022 om 15:39

@douwe dabbert wat denk je van Raymond van der Gouw

15 april 2022 om 15:59

Staat er tussen firepotatoe, sterker nog dat was de eerste naam die in mij opkwam. Misschien viel het jou niet op doordat ik "van de" niet uitgeschreven heb..😉

Toen ik mij begon te interesseren voor voetbal stond v/d Gouw onder de lat bij Kowet, zodoende heb ik zijn hele carrière kunnen "volgen".
Goede (2e) keeper, de wedstrijden die hij bij United mocht keepen speelde hij meestal erg goed.

15 april 2022 om 14:27

Lees de tekst zou ik zeggen.

Ik blijf het zeggen, als ze Ten Hag net zoveel tijd en geld geven als ze bij de vorige coaches gedaan hebben, wordt het een succes. Hij zal wellicht niet vanaf de eerste speelronde presteren (tenzij het tegen zwakke tegenstanders is) maar als hij een goede voorbereiding kent, op tijd zijn gewenste versterkingen op cruciale posities binnen heeft en de spelersgroep gelooft in zijn visie dan zie ik geen reden om te twijfelen.

Ik zie hem zomaar in zijn eerste seizoen een beker pakken.

15 april 2022 om 11:49

Ben het met je eens! Zou wel enorm helpen als hij de eerste paar wedstrijden veel punten pakt (op wat voor manier dan ook) om niet gelijk na 4 wedstrijden onder druk te staan.

Jaap Stam met een ervaren assistent als Frank de Boer zou niet gek zijn voor Ajax. Zie ze dan wel dezelfde successen behalen als Ten Hag bij Ajax.

Alsof ten hag snel onder de indruk is van iets. Die gaat gewoon stoïcijns door met z’n eigen ding. Maak je over hem maar geen zorgen

Jaap heeft wel gelijk je ziet nu bij ajax dat niet zo goed is hij werd bij ajax uit de wind door Dick Piik in Engeland moet hij het allemaal alleen oplossen daar zijn veel tegenstander van hem die aan zijn stoelpoten zagen

Even voor degenen hierboven die menen te weten dat Jaap Stam ongevraagd adviezen geeft: Erik ten Hag had al persoonlijk informatie ingewonnen bij Jaap Stam vóór het moment dat ManU de interesse concretiseerde.

15 april 2022 om 14:22

Als je daar een bron van hebt; hierboven heeft iemand 50 euro ingezet dat hij het niet zou doen.

15 april 2022 om 14:44

Ik trof beide heren ergens in de buurt van Zwolle in gesprek aan een tafeltje.
Jaap Stam kom ik wel vaker tegen en wij begroeten elkaar dan gewoon, met af en toe een kort gesprekje.
De precieze locatie ga ik niet prijsgeven.

15 april 2022 om 15:57

Haha oke mooi, bedankt

Erg attent van de ervaren toptrainer Stam om de jonge pupil Ten Hag hierover advies te geven. Daar doet Ten Hag vast zijn voordeel mee!

Ben benieuwd wie Ajax als opvolger haalt
Zouden Ruud Gullit en Frank Rijkaard geen trainer meer willen zijn?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren