Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bayern op details na rond met Gravenberch en Mazraoui; jaarsalarissen bekend’

Laatste update:

Bayern München heeft de transfers van Ryan Gravenberch en Noussair Mazraoui op details na afgerond, zo meldt BILD. Volgens de Duitse sportkrant betaalt Bayern 28 miljoen euro inclusief bonussen voor Gravenberch en zal Mazraoui transfervrij de overstap naar de Duitse topclub maken.

BILD meldde eerder deze week dat Bayern en Ajax nog steggelden over de transfersom,
daar Ajax aanvankelijk minimaal 35 miljoen euro wilde zien. Beide partijen zouden het eens zijn geworden over een transferbedrag van 28 miljoen euro inclusief bonussen. Gravenberch gaat komend seizoen negen miljoen euro per jaar verdienen.

Fabrizio Romano meldde eind maart al dat Gravenberch en Bayern er samen moeiteloos uit zouden komen over een langdurig contract. Gravenberch beschikt bij Ajax over een medio 2023 aflopend contract en moet komende zomer verkocht worden, indien de Amsterdammers een transfervrij vertrek willen voorkomen. Zo stroef als de onderhandelingen met Ajax liepen, zo soepel verliepen de gesprekken met Bayern.

Ook is Bayern volgens BILD verzekerd van de komst van Mazraoui. De rechtsback beschikt bij Ajax over een aflopend contract en kan hierdoor transfervrij de overstap maken. De Marokkaans international gaat bij Bayern komend seizoen een jaarsalaris van acht miljoen euro per jaar opstrijken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Valt niet tegen te concurreren. Qua competitie niet, maar qua salaris al helemaal niet. Man, wat een salaris. Transfer is dus niet rond, wat de titel vd pushmelding wel deed vermoeden. Maar Bild zegt t, en dan moet er een pushmelding komen dat Bayern 28 miljoen betaalt..... Apart.

8 april 2022 om 13:57

Voor Mazraoui liggen er wel kansen bij Bayern. Pavard wil in het centrum spelen en Verder heeft Bayern niet echt een rechtsback. Kimmich is de beste rechtsback ter wereld maar die speelt al een tijd op het middenveld. Voor Gravenberch zie ik het helaas heel somber in. Ik zie hem Kimmich, Goretzka of sabitzer niet van speeltijd afhouden. Die Gravenberch kan maar beter hier blijven en echt als een grote meneer naar een grote club gaan.

8 april 2022 om 14:01

Hoe kun je nou stellen dat Kimmich de beste rechtsback van de wereld is als hij daar al jaren niet heeft gespeeld? Trent Alexander Arnold, Hakimi zijn ook geen koekenbakkers, en die spelen wel daadwerkelijk op rechtsback.

8 april 2022 om 14:04

Pavard is ook geen echte rechtsback. Brengt aanvallend echt te weinig. Denk dat hij de opvolger van Sule centraal gaat worden en back-up achter Mazraoui.

Heb je: Mazraoui - Pavard als Rb
Centraal dan Upamecano, Pavard, Nianzou en Lucas Hernandez. Die oo kweer back-up is voor Davies. En dan nog die Engelse linksback.

Sarr zou je dan wel kunnen proberen te slijten. Heeft absoluut het niveau niet.

Verder: Bayern speelt veel potten. Kimmich, Goretzka en Musiala lijken mij een stap verder dan hem (of meerdere). Sabitzer is wel goed, maar het komt er niet echt uit bij hem bij Bayern, terwijl het Nagelsmann als trainer is. Sabitzer heeft in 27 potten ook pas 924 minuten gemaakt. Dus dat hij die niet ''uit de basis'' gaat houden, ben ik het niet mee eens.

8 april 2022 om 14:06

Kimmich is natuurlijk onomstreden op de dubbele 6 van Nagelsmann. Ik baar me meer zorgen om de plek ernaast. Goretzka leek ook zeker van een plek, maar Musiala is op 18 jarige leeftijd gewoon een sterkhouder daar ondertussen. Gravenberch gaat helaas niet ertussen komen.

8 april 2022 om 14:12

Ik zie Musiala liever wat meer naar voren spelen op 10 is hij nog beter. Muller heeft niet het eeuwige leven. En ik denk dat Nagelsmann wat vaker gaar rouleren tussen Muller en Musiala.

8 april 2022 om 14:19

@BR-7.

Alleen is Musiala normaal gesproken gewoon een 10. En sterkhouder is hij ook absoluut nog niet. Goretzka was geblesseerd, vandaar dat hij niet speelde. Bovendien vergeet iedereen hier voor het gemak Müller even. Het middenveld is Kimmich - Goretzka - Müller, als alle 3 fit zijn.

8 april 2022 om 14:47

Tolliso gaat weg en ze krijgen Gravenberch ervoor terug dat is natuurlijk wel een vooruitgang. Ik denk dat hij nog redelijk veel minuten gaat maken. Musiala ben ik niet van onder de indruk dan is Ryan echt veel beter, wellicht niet gelijk maar die gaat hij in pikorde wel voorbij, Sabitzer is ook nog niet erg overtuigend denk zelf dat een middenveld met Goretzka, Muller, Kimmich en dan afwisselend Musiala en Gravenberch het eerste seizoen het meest logische is al kan ik me ook voorstellen dat Muller vertrekt dat heeft hij al aangegeven dat hij nog graag een buitenlands avontuur aangaat en anders zal hij minder gaan spelen maar dat is Ryan zijn positie niet echt. Enige wat wel goed is aan deze keuze voor Ryan is dat je een bijna NL coach qua spelopvatting krijgt die juist goed is met jonge spelers. Nu moet je het maar laten zien Ryan.

8 april 2022 om 15:43

Goretzka heeft gewoon een plek naast Kimmich hoor. Nagelsmann moet gewoon eens kappen met aanvallende middenvelders op een verdedigende positie neer te zetten. Je zag dat Musiala elke keer veel te ver naar voren staat en je dus altijd een mannetje minder op het middenveld hebt. Dat werd tegen Villareal pijnlijk duidelijk. Als je dan ook nog ren paard Pavard voorin hebt staan mis je al 2 man in de omschakeling. Pavard mag van mij part ook vertrekken. Brengt verdedigend niks en ook aanvallend is het pure bagger. Musiala is daarintegen wel veel verder dan Gravenbergh al kun je ze eigenlijk totaal niet vergelijken. Spelen het beste op twee verschillende posities.

8 april 2022 om 15:52

@Glenn waar heb ik het over ‘de basis’ gehad? Kimmich is onomstreden en Goretzka speelt ook gewoon iedere week basis dan moet Gravenberch concureren met Sabitzer en Musiala om de overige minuten. Dan kan hij beter bij Ajax blijven omdat hij dan alleen niet speelt wanneer hij niet presteert.

En Hakimi en Arnold zijn hele goede backs. Maar ik vind Kimmich gewoon beter. Ookal speelt hij daar niet meer.

8 april 2022 om 16:39

Ik zou als Bayern zijnde meteen een huurconstructie opzetten met Ajax voor een jaar met optie tot nog een jaar. Middenveld komt Ryan gewoon te kort bij Bayern en hij heeft speelminuten nodig.

8 april 2022 om 17:02

@heddeum,ik snap je punt maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed voor hem zal zijn dat hij weer echt op zijn tenen moet gaan lopen om aan te haken. Dat dat precies is wat hij nodig heeft, bij Ajax is het te vrijblijvend en bij Bayern zal hij uit een ander vaatje moeten tappen. Het eerste jaar zal overleven zijn. Ik ben benieuwd of hij een vaste waarde kan worden in de toekomst.

8 april 2022 om 17:29

Somber? 9 miljoen euro per seizoen en een langdurig contract. Denk dat Gravenberg het heel zonnig ziet

Dat bieden ze natuurlijk niet zomaar aan bij Bayern. Die voeren altijd een goed beleid.
Met de juiste begeleiding zie ik hem daar wel slagen. Potentie heeft hij zeker.

9 april 2022 om 00:02

Muller wordt in september alweer 33 jaar. Denk je niet dat Gravenbergh juist gehaald is om die reden. Verjonging.

8 april 2022 om 14:30

Qua salaris moet je ook niet willen concurreren. 9 miljoen op je 19e, Raiola maakt z’n reputatie weer waar. Knap onderhandeld.

8 april 2022 om 14:56

We mogen hem haten, maar 1 ding is zeker, als je hem als zaakwaarnemer hebt, ga je soms wel met je salaris 400% op vooruit.

Maar deze man slaat altijd toe, wanneer een speler een aflopend contract heeft.
Hij zit er dan ook vooral voor het vertrek van zo een speler en niet voor de verlenging.

1 ding is zeker het is de speler zijn goed recht. Dat heet zaken doen. Het is ook een upgrade in alles. Ik neem ze niets kwalijk, maar het is wel jammer voor mijn club🤷🏾‍♂️

8 april 2022 om 18:54

Ja ik zie dus ook niet waarom we hem zouden moeten haten. Hij kost de clubs geld, omdat hij goed is. Dat vinden de fans dan vervelend. Maar zo werkt het gewoon, clubs mogen ook "nee" zeggen. Maar dat doen ze niet. En dan gaat de haat naar Raiola.

8 april 2022 om 14:51

Als Bayern komt dan ga je toch gewoon? Ik zou het echt heel erg dom vinden als je als 1 van beide het af zou wijzen. Hebben allebei de potentie om het daar te maken. Verl voorbeelden waar het mis gaat maar je kunt ook net als Bergwijn en Klaassen het pas later proberen en toch op de bank belanden.
En wat hier ook al eerder gezegd wordt Bayern denkt na over hun transfers en mocht het dan toch niet lukken kun je altijd nog naar een subtopper met Bayern op je CV

wie doet de scouting bij bayern?

8 april 2022 om 13:53

Hamstra.

8 april 2022 om 13:55

Schwegler hoofd scout maar denk dat Nagelsmann hier een grote rol in heeft gespeeld

8 april 2022 om 13:59

Gravenberch zelfs als hij mislukt raak je die nog voor 20 miljoen kwijt. Mazraoui daar was Ajax zelf te laat bij. Bij Bayern zijn ze niet dom. Hoop alleen voor mazraoui dat ze de huidige rechtsback niet verkopen en dan nog een nieuwe halen.

8 april 2022 om 14:08

Als Gravenberch mislukt, krijg je daar geen 20 miljoen meer voor. Men krijgt nu al met pijn en moeite 28, als dat al zo is.

8 april 2022 om 14:16

Als Gravenberch nog 3 jaar had gehad dan had Ajax wel redelijk makkelijk rond de 35-40 gekregen denk ik. Mede door zijn aflopende contract is hij een miljoen of 10 minder waard.

8 april 2022 om 14:16

Dat is vanwege zijn 1-jarige contract, niet vanwege zijn talent..

8 april 2022 om 14:18

@glenn: Ik denk dat een Bayern er wel dan prima 20 miljoen voor kan krijgen hoor. Het feit dat hij daar speelt (of hij nu echt speelt of niet), doet z'n waarde al stijgen. Dat is nu eenmaal de 'pyramide' van het voetbal. Als twee identieke spelers (kan natuurlijk niet, maar theoretisch) bij Ajax en Bayern spelen en ze verkopen beiden de speler, dan krijgt Bayern er meer voor dan Ajax. Daarom geloof ik dat Bayern er echt wel 20 miljoen voor kan krijgen, ook al lukt het hem niet in Munchen.

8 april 2022 om 14:27

Ben ik het niet helemaal mre eens. Het gaat ook om de rol die ze in het elftal vertegenwoordigen. Een gravenberch met een 3 jarig contract als onbetwiste basisspeler is "meer waard" dan een gravenberch met een 3 jarig contract die bij bayern meer dan regelmatig op de bank zit omdat zijn concurrenten een stap verder zijn.

8 april 2022 om 14:33

Opzich vind ik het niet erg dat die weg gaat. Kerel heeft geen voetbalschoenen aan aangezien die naast zijn schoenen loopt. Valt te vaak door de mand en denkt ala Kluivert dat die een grote meneer is. Kudus in plaats van gravenbergh naast Alvarez en Berghuis en je hebt je middenveld weer compleet.

8 april 2022 om 15:02

Wat merk je dan zo aan zijn gedrag en voetballend vind ik hem totaal niet naast zijn schoenen lopen.

Ik vind hem juist de laatste weken na zijn Corona prima spelen.

Maar het is juist een fantastische aanbieding. Het is in alles een upgrade.

Maar naast zijn schoenen lopen klopt echt totaal niet. Hij is juist eerder te lief....

8 april 2022 om 15:19

Kudus die Gravenberch even 1-op-1 gaat vervangen? Veel plezier op die koude kermis.. Zie Bayern niet zomaar 28 miljoen neertellen voor meneer Kudus, als ze al weten wie meneer Kudus is..

8 april 2022 om 16:55

@projohan ik heb Gravenberch tot nu toe niet direct naast zijn schoenen zien of horen lopen. Hij komt in alle interviews die ik van hem heb gezien heel vriedelijk en correct over.

Alleen voetballend heb ik mijn twijfels. Hij laat soms aardige dingen zien, alleen moet het veel constanter. zeker op zijn positie. Maar goed, hij is pas 19 dus wat dat betreft heeft hij zeker nog de tijd.

8 april 2022 om 15:32

Altijd wel komisch. Als Bayern zegt gecharmeerd te zijn van Frenkie dan wordt er gezegd dat dat de bevestiging is dat het een absolute wereldtopper is, maar als ze Gravenberch halen hebben ze er opeens geen verstand van

8 april 2022 om 15:49

Ik zie het ook niet in Gravenbergh hoor. Frenkie heeft zich wel bewezen toen der tijd bij Ajax. Dat kan je over Gravenbergh niet zeggen. Heeft in totaal 5 potjes goed gespeeld. Hopelijk wordt dit geen miskoop ala Sanches.

8 april 2022 om 16:01

Japie. Ik vind het ook komisch dat wanneer Frenkie goed speelt je bijna nergens te vinden bent, maar speelt hij slecht volgens jou dan ben je er niet weg te slaan.

8 april 2022 om 16:54

Laatst noemde ik hem nog een paar keer MOTM na Oranje tegen Duitsland dus ik weet niet waar jij het over hebt

8 april 2022 om 18:31

Japie Japie de man die zijn vrienden Koeman en Depay nooit van commentaar voorziet.

8 april 2022 om 22:33

Wederom onzin. Na Duitsland zei ik meerdere malen dat Depay dramatisch slecht speelde. Dat kan je allemaal terug vinden. Ik ben gewoon heel neutraal. Als een speler goed presteert zal ik dat benoemen en als een speler slecht speelt ook. Ik ben geen fanboy van Koeman, Frenkie, Memphis of wie dan ook dus ik sta er altijd vrij neutraal in

Gravenberch zelf is op te vangen voor Kudus. Rensch kan Nous opvangen, maar moet zeker nog wat stappen maken. Ben benieuwd hoe Ajax er komend jaar uit zal zien. Zeker ook omdat er een kans is dat bijv. Antony en misschien Haller/Martinez/Timber ook wel weggaan.

8 april 2022 om 13:59

Ik denk dat het wel mee zal vallen eerlijk gezegd. Mazraoui en Gravenberch gaan sowieso weg, Antony zou ook nog kunnen maar verder zie ik geen enkele basisspeler al vertrekken. Het wordt aan de andere kant wel interessant wat een (waarschijnlijk) nieuwe trainer gaat doen, dus veranderingen zijn zeker mogelijk.

8 april 2022 om 15:42

Mee eens dat de kans dat er basisspelers zullen vertrekken misschien wel klein is. De kans dat Nico gaat is echter wel groot. Met het grote vraagteken Rensch en Blind die weer iets ouder wordt heb je in ieder geval 2 backs nodig. Daarnaast zul je ook nog een 2de spits moeten halen (misschien Brobbey) en is een buitenspeler die druk bij Antony neer kan leggen geen overbodige luxe. Daarbij is Kudus natuurlijk nog een onzekerheidje, net zoals Taylor (die misschien het beste verhuurd kan worden (want moet meer minuten maken)). Daarnaast zou Schuurs een reserve rol zelf eigenlijk niet meer moeten willen en zou hij moeten sturen op een vertrek. Zeker hij moet nu echt eens basisspeler worden.

8 april 2022 om 13:59

Ik zie eerder Regeer die plek pakken en Rensch concurreren op LB of centraal

8 april 2022 om 14:10

Regeer! voor mij beter dan rensch in de toekomst.

8 april 2022 om 14:00

Antony,Martinez,Alvarez en Timber gaan volgend jaar nergens heen. Ajax doet nooit meer dan 3 basisspelers weg. Misschien worden het er nu 4 omdat je op Haller goed kan cashen.

Wel grappig dat de jongens van buitenaf wel liefde voor de club hebben en hun contract langdurig verlengd hebben en jongens uit de eigen jeugd (Brobbey en Gravenberch) Ajax een dikke middelvinger geeft, en op zo’n jonge leeftijd nu al willen vertrekken terwijl ze er niet klaar voor zijn.

8 april 2022 om 15:43

Misschien is het verschil ook wel dat de jongens die van buiten komen financieel beter beloont worden dan de jeugdspelers ?

8 april 2022 om 14:00

Vind Kudus enorm tegenvallen, dus een nieuwe naam zou wel goeie stap zijn.

8 april 2022 om 14:06

Hoezo valt Kudus tegen dan? Begon sterk en heeft daarna een jaar lang in de lappemand gelegen. Dat je twijfels hebt snap ik, maar als hij speelt valt hij eigenlijk zelden tegen.

8 april 2022 om 14:34

Sinds z’n terugkeer eigenlijk alleen maar tegengevallen in mijn ogen. Begon inderdaad sterk. Laten we hopen dat hij weer terugkeert op het oude niveau

8 april 2022 om 14:37

Maar wanneer viel hij tegen dan? Vorig seizoen eindigde hij ook sterk en in de eerste seizoenshelft viel hij van blessure in blessure. Nu hij weer fit is vind ik hem gewoon een prima indruk maken.

8 april 2022 om 14:54

Begon sterk? In oefenwedstrijden...
En daarna was hij geblesseerd dus moeilijk te zeggen of hij echt goed is

8 april 2022 om 16:01

Klasse druipt ervan af. Heeft alles wat je van een moderne middenvelder zou verwachten. Nu hopen dat die een langere tijd fit blijft, dan is het echt een vooruitgang tov gravenberg

8 april 2022 om 14:02

Ik ben dan waarschijnlijk de enige die niet zo heel gecharmeerd is van Rensch..

8 april 2022 om 14:04

Ik zou Haller juist verkopen. Die gaat nooit meer zo'n seizoen draaien en is 27 jaar, dus dit is wel het moment voor Ajax en hemzelf. Timber, Martinez en Antony zijn nog jonge spelers die dicht tegen de WK selectie aanzitten van een groot land. Nu een stap naar een topclub maken en ze kunnen wellicht uit de picture raken. Daarnaast maken ze alle 3 ook kans op veel speeltijd bij hun land, maar een half jaar op de bank en ze kunnen er niet eens bijzitten. Zou sowieso die 3 behouden, want die kunnen echt schitteren op het WK en nog meer waard worden.

8 april 2022 om 14:08

Rensch zal uiteindelijk niet de rechtsback zijn. Die wordt op den duur gewoon weer op zijn eigen stek links centraal geposteerd.

Ik zou even een kijkje nemen in Brazilië. Proberen voor een miljoen of 10 twee Brazilianen op te halen voor de rechtsback positie. Als ze daar nog spelen kunnen ze net zo goed nu nog rechtsmidden/rechtsvoor spelen, daar kan je dan a la Alves nog een back van maken. Mocht een van de twee een schot in de roos zijn, ben je spekkoper.

8 april 2022 om 14:21

Tja of je krijgt een Orejuela en vraagt je af hoe hoe dat uberhaupt een professioneel voetballer is geworden. Regeer lijkt me echt een goede vervanger. Misschien nog kijken voor een ervaren back-up zoals een svensson. Daar kan je prima een seizoen mee door.

8 april 2022 om 14:34

Ze hebben natuurlijk ook nog Klaiber.

8 april 2022 om 14:42

Tsja, als 1 Orejuela is en de andere een Maxwell dan vergeet iedereen dat er eentje een miskoop was.

8 april 2022 om 14:46

Dat is natuurlijk ook weer zo, maar dan heb ik liever Regeer. 18 jaar, groot talent, zit tegen de selectie aan en speelt goed in Jong Ajax. Die verdiend een kans en dat is beter en goedkoper dan gokken op een Braziliaan.

8 april 2022 om 15:32

Absoluut hoor, ben ik het helemaal mee eens! Al is het bij Regeer altijd maar weer de vraag hoe hij zich ontwikkelt op de rechtsback positie. Natuurlijk niet echt zijn eigen plek. Kan een Mazraoui worden, maar het dubbeltje kan ook de andere kant op vallen.

Ben sowieso voorstander van meer spelers van de toekomst door te schuiven. Voor Gravenberch z’n plek moet ook gewoon een opening komen voor Taylor, die is daar gewoonweg aan toe.

Quinten Timber terughalen vind ik evengoed trouwens wel nog een must. Wat een fout om die jongen te laten vertrekken achteraf.

8 april 2022 om 17:08

BR-7 Ajax wilde gewoon met hem door, maar hij wilde zelf ervaring op doen in de Eredivisie in plaats van 2 jaar lang op de bank zitten bij Ajax. Ik hoop ook dat hij en Brobbey terug komen deze zomer. 2 grote Nederlandse talenten die de hele jeugdopleiding hebben doorlopen zie je toch het liefst bij Ajax voetballen.

11 april 2022 om 09:16

Ik heb het in een eerder topic al een keer benoemd, maar ik zou Dasa van Vitesse proberen op te pikken. Dan heb je met Dasa, Klaiber en Regeer de positie goed bezet. Dasa kan mooi 1 á 2 jaar eerste keus zijn en Regeer kan tegelijkertijd zich proberen bij de eerste 11 te voegen.

8 april 2022 om 14:27

Rensch is geen rechtsback.

8 april 2022 om 14:49

Rensch kan Nous vervangen? Dat zie ik niet snel gebeuren

8 april 2022 om 16:29

Rensch heeft op dit moment totaal nog niet het nivo van Nous. En Kudus is compleet andere speler dan Gravenberch.

8 april 2022 om 16:40

Je hebt werkelijk helemaal niks aan Antony zonder Nous. Antony komt zelden een speler voorbij. Antony gebruikt altijd Nous om in combinatie zijn directe tegenstander te passeren. Met Rench gaat het helemaal niet lukken. Heeft talent meer is het niet. Loopt vaak plichtmatig naar de achterlijn om Antony te helpen zonder enige doel.

8 april 2022 om 17:04

Op zich is het ook niet heel gek dat er 3 of 4 basis spelers vertrekken. dat was de afgelopen jaren eerder eigenlijk altijd wel het geval. Dat er afgelopen zomer niemand uit de basis vertrok was een uitzondering. Naast Gravenberch en Mazraoui zullen er nog wel een of twee basis spelers gaan.

8 april 2022 om 19:40

Ja, en Onana weg, Stekelenburg/Pasveer jaartje ouder. Dus een keeper erbij zou ook niet verkeerd zijn. Daarbij Brobbey en Danilo weg, dus een tweede spits erbij is ook geen overbodige luxe. Het vertrek van Neres is nog niet opgevangen. En ook Tagliafico vertrekt waarschijnlijk... Het wordt een helse transferzomer en we hebben haast geen technische leiding sinds het vertrek van Overmars/Ten Hag.

9 april 2022 om 01:03

Pfffff dit gaat zware jaren worden voor ons.

bijzonder goedkoop voor ajax begrippen. Als Marc O. er nog werkte had hij miss wel het dubbele opgeleverd ...

8 april 2022 om 13:54

Goedkoop? 28 miljoen voor een 19 jarige speler met een 1 jarig contract is goedkoop? 😅

8 april 2022 om 13:55

Vind het zelf ook eigenlijk een prima bedrag.

8 april 2022 om 14:01

Sommigen zijn de weg beetje kwijt. De transfers van bijv de ligt en Frenkie de Jong waren pre corona in een seizoen met halve finale Czl en langdurige contracten. Hadden beiden ook veel meer laten zien. 28 is gewoon netjes, Marc had er weinig meer voor kunnen krijgen, al doet dat sowieso niet ter zake.

8 april 2022 om 14:07

28 is niet veel aangezien hij als groot talent over de wereld bekent staaf, maar voor een 1 jarig contract is er niet meer uit te halen.

8 april 2022 om 14:12

en toch kwam alleen Bayern langs om een bod uit te brengen voor dit wereld talent.

8 april 2022 om 14:30

Misschien omdat het nog geen zomer is en Bayern de transfergekte voor wou zijn?

8 april 2022 om 14:39

City en Juventus werden ook veel genoemd. Daarnaast zijn er weinig clubs die even rond de 30 miljoen + een jaarsalaris van 8 miljoen kunnen uitgeven aan een redelijk wisselvallig talent van 19. Zijn echt maar 10 clubs in de wereld die dat kunnen.

8 april 2022 om 17:08

@alexdevidal Aan de andere kant hebben ze bij Bayern kennelijk wel haast om dit voor de transferwindow al rond te hebben.

Ben erg benieuwd naar deze zomer voor ajax, mazraoui gravenberch onana vertrekken sws als basisspelers, en dan ook nog een tagliafico, zeker een nieuwe keeper rechtsback linksback en evt middenvelder nodig

8 april 2022 om 14:02

Onana basisspeler? Die was eigenlijk gewoon vierde keeper. Neemt niet weg dat ze waarschijnlijk wel een nieuwe keeper nodig zullen hebben gezien de opa's die ze nu hebben.

Voor 1 jarig contract heel mooi uitonderhandeld! Hopelijk komt hij aan spelen toe.. benieuwd naar de samenstelling van Ajax volgend jaar.

Domme keuzes van beide heren. Ryan kan veel beter verlengen en nog 1 jaar voetballen bij ajax. En maz lijkt dus voor meer geld te gaan

8 april 2022 om 13:57

Voor Gravenberch denk ik een hele stomme keuze. Die gaat op de korte termijn nauwelijks spelen. Nog wel slechts 19, dus kan zich nog naar niveau Bayern ontwikkelen.

Mazraoui daarentegen maakt een prima stap. De enige positie waar Bayern nog niet zo sterk is, rechtsback, is nu ingevuld. Concurrentiestrijd met Pavard is prima te doen en anders wordt er wel gerouleerd. Die gaat zat minuten maken

8 april 2022 om 14:01

Dat mazraoui voor meer geld gaat kan ik goed begrijpen, hij heeft nooit veel verdiend. En wie zegt er nee tegen barca of bayern? Gravenberch kan beter nog blijven.

8 april 2022 om 14:10

Ik zou hetzelfde doen als Gravenberch zijnde hoor. 9 miljoen per jaar op die leeftijd is in 1x financieel onafhankelijk met dit contract. Daarnaast is Bayern ook geen club die alles koopt wat los en vast zit en dus echt wel een plan met hem gaat hebben. Je zit ook meteen bij de Europese top. Tuurlijk zit je goed op je plek bij Ajax, maar neutraal gekeken ben je gek als je zo'n kans niet pakt.

8 april 2022 om 14:12

Wat een onzin! Hoezo gaat Maz voor het geld? Op sportief gebied is er veeeel meer te halen dan bij Barça, de Rb Positie is matig bezet bij Bayern. Tuurlijk financieel aantrekkelijk maar ook een prachtige club met veel perspectief.

8 april 2022 om 14:18

Niet te ver van Nederland af? Hahaha jij hebt geen idee waar Munchen ligt of wel? Als je dat met de auto/trein wil doen ben je beter af vanuit Barcelona te komen met het vliegtuig. Als je vanuit Munchen het vliegtuig pakt naar Amsterdam ipv Barcelona scheelt het je nauwelijks 20 minuten. Bovendien ligt de luchthaven een stukkie buiten de stad en ben je volgens mij makkelijk 15-20 minuten langer onderweg met de auto/taxi naar de luchthaven vanuit centrum Munchen dan je onderweg bent van centrum Barcelona naar de luchthaven daar die vlak naast de stad ligt.

Geen enkel voelbaar verschil dus.

8 april 2022 om 14:32

Schei toch uit. Net of 7,5 half uur zo onoverkomelijk is. Jij doet net of het naast Japan ligt. Aansteller. Ik zeg nergens dat jij er op je driewieler naar toe kan.

8 april 2022 om 14:38

Hahahah natuurlijk is het niet onoverkomelijk maar welke idioot zit er 7,5u in de auto als je al het geld van de wereld hebt en op 1,5u met het vliegtuig er ook bent? Dat bedoel ik, het boeit helemaal niet of het 8u of 12u rijden is want geen enkele malloot doet dat zonder reden met de auto en ik kan voor zo'n jongen geen reden verzinnen. Dan is het verschil in reisafstand 15 minuten en dat maakt jouw argument gewoon compleet onzinnig en irrelevant.

8 april 2022 om 14:45

Reageer toch eens niet altijd zo lomp man. Over waardeloos gesproken

8 april 2022 om 14:46

Klopt niet. De reistijd met het vliegtuig is ruim een uur langer naar Barcelona. En met de auto is het ruim 7 uur langer. Het verschil is altijd voelbaar.
Het klimaat is in Barcelona wel een stuk lekkerder. Maar ik zou sowieso altijd voor München kiezen. Maar ben Real fan, dus verklaart het wel een beetje.

Ik begrijp een hoop reacties niet. Als de bedragen kloppen van 8 en 9 miljoen, dan hoef je toch niet na te denken . Dan ga je niet aan carrière planning doen. Ook al zou je het niet redden, je kan altijd terug naar een Nederlandse club of een andere buitenlandse club. Wie weet wat er morgen gebeurt. Ernstige blessures of andere catastrofes , die ervoor zorgen dat je niet meer op top niveau kan meedoen. Bayern biedt genoeg mogelijkheden om jezelf te verbeteren.
Als je bij een topclub kan tekenen voor zo een salaris, dan ben je dwaas als je het niet doet.

8 april 2022 om 14:47

Lekker argument joh

Je kan ook gewoon toegeven dat het geen punt is en je fout zat?

8 april 2022 om 14:50

1u35 min vs 2u10min

35 minuten verschil dus. Maar nogmaals: de luchthaven van Munchen ligt een stuk verder van het centrum dus van deur tot deur is er nauwelijks verschil.

Hoe je het ook draait of keert is de reisafstand bij beide opties dus compleet irrelevant.

8 april 2022 om 14:50

Fout zitten? Ik zat totaal niet fout want München is niet extreem ver weg! Ik heb het stukje verwijdert zodat je vanavond beter kan slapen!

8 april 2022 om 14:52

En ik heb al helemaal nergens gezegd dat het uren korter reizen is dan Barca, dus daar gaat je non argument.

8 april 2022 om 14:56

Het is niet extreem ver weg neen. Maar nogmaals: compleet irrelevant vanwege bovenstaande argumenten.

8 april 2022 om 14:15

Jeetje, als het nou de keuze was tussen Barca en PSG kan je met zulke uitspraken komen. Bayern - Barca is gewoon hetzelfde niveau qua statuur en Bayern is op dit moment sportief veel verder. Als je dan bij beide in de basis kan staan is de keuze voor Bayern toch geen gekke. Kinderachtige reactie hoor

8 april 2022 om 15:21

Dat komt natuurlijk uit de mond van een real supporter. Je gaat toch liever in Spanje voetballen dan in Duitsland. En het is dichtbij Marokko dat is ook alleen maar een voordeel.

8 april 2022 om 15:56

Waarom zou je liever in Spanje spelen dan in Duitsland? En zeg aub niet het weer, want dat is voor beide irrelevant. Ze wonen notabene in NL. Zelfde weertje als daar in Duitsland.

8 april 2022 om 16:21

Als ik moest kiezen zou ik inderdaad Spanje kiezen. Dat is echter voor iedereen anders en dan is het lachwekkend en kinderachtig om te stellen dat iemand voor het geld kiest wanneer ze Bayern prefereren.

8 april 2022 om 16:22

Hahahah dat een jongen in een kutklimaat woont en is opgegroeid betekent niet dat de meeste mensen in die situatie niet liever een iets warmer en droger klimaat prefereren wanneer ze de keuze hebben. Dat is al een even dom argument als dat van Mokouri.

8 april 2022 om 16:37

Nou blijkbaar betaalt bayern meer en gaat hij daarvoor want hij was al rond met barca. En een wederopbouw is mooier om mee te maken dan ieder jaar maar weer kampioen zonder slag of stoot. En in Spanje dicht bij je thuisland waar je voor uitkomt of uit hoort te komen is toch zoveel beter dan München. Lewa, muller en neuer zijn over 3 jaar ook klaar dus met welke reden ga je daarheen? Precies ...

8 april 2022 om 17:14

Als de salarissen die hier genoemd worden kloppen dan is dit toch gewoon de beste keuze.
Nee zeggen tegen om voor 8 of 9 miljoen per jaar bij een van de beste clubs van Europa te mogen spelen, dat is slim...

Mooie stap voor beiden. Hopelijk komen ze wel aan spelen toe.

Het Bayern van München, laat ons Bayern uit Nederland opeens weer een heel klein clubje lijken..

Voor beide een mooie club, gaan zeker Mazraoui toch stiekem wel missen.

28 miljoen ben ik als Ajacied niet ontevreden over. Als je een beetje realistisch kijkt is het helemaal niet zo’n absoluut toptalent, vergelijk hem bijvoorbeeld eens met Cammavinga van Real Madrid. Daarnaast heeft hij nog maar een 1-jarig contract. Wel benieuwd wie Ajax als opvolger op het oog heeft, zal toch een aankoop moeten zijn.

8 april 2022 om 14:05

Ik ben het met je eens, 28 miljoen is het maximale. Ik vind het een leuke meevoetballer in een team dat goed draait, maar zelden iemand die het team op sleeptouw neemt a la Tadic of enorm opvalt. Een keer een zondagsschot tegen Cambuur doet daar niets aan af; zulke beslissende acties heeft hij simpelweg te weinig. Denk dat hij van de koude kermis thuiskomt in Duitsland, bij Bayern wordt er echt veel van je verwacht, zowel aan de bal als bij balverlies en vooral dat laatste is een kritiek punt voor hem. Ik denk zelf dat hij niet gaat slagen en weinig aan spelen toekomt daar, maar hoop voor hem dat hij het weet op te pakken en zich goed gaat doorontwikkelen.

8 april 2022 om 14:17

Kan ook gemakzucht zijn, dat hij denkt dat doe ik wel eventjes. Bij Bayern zal dat denk ik minder snel het geval zijn, daar krijg je toch meer tegengas. Als ik jouw reactie ook lees denk ik eerlijk gezegd dat je ook wel een beetje teveel verwacht. Het is toch een centrale middenvelder, dat zijn niet de spelers die meestal veel wedstrijden beslissen. Als je kijkt naar techniek, atletisch vermogen, snelheid, passing, afstandsschot etc. dan zie ik gewoon echt een zeer complete speler. Als hij zijn verdedigende kwaliteiten en wat meer pit aan zijn spel toe kan voegen dan denk ik dat Bayern niet te hoog gegrepen is voor hem.

Ook vind ik Bayern geen club die zomaar een talent haalt. Hij gaat daar ongetwijfeld kansen krijgen en of die die gaat uitpakken is natuurlijk wel altijd even afwachten.

8 april 2022 om 14:33

Ik vind hem overrated. De verwachtingen zijn hoog omdat ik vaak lees dat het zo'n groot talent is, maar als ik hem zie spelen zie ik dat nauwelijks terug. In tegenstelling tot wat jij zegt vind ik zijn schot helemaal niet zo denderend. Perez zei een keer dat hij geen natuurlijke trap heeft en dat herken ik wel. Ik vind ook dat hij zijn atletische lichaam niet goed gebruikt. Als je ziet hoe een Pogba dat doet en hoe Yaya Toure dat deden. Zelfs Sangaré weet veel beter gebruik te maken van zijn lichaam terwijl vrij veel mensen toch zouden zeggen dat Gravenberch technisch beter is dan Sangaré.

8 april 2022 om 15:17

Gravenberch is wel pas 19 jaar en heeft toch al 100 wedstrijden in het eerste van Ajax gespeeld. Toure was 24 toen hij naar Barca ging en Pogba die was natuurlijk op zijn 20ste al basisspeler maar hij is ook wel echt een fantastische speler, die er helaas te weinig uithaalt de laatste jaren. Denk niet dat er veel middenvelders rondlopen met een betere passing/techniek dan Pogba.

Ik vind dat Gravenberch een goed afstandsschot heeft en gewoon vrij compleet is. Iedereen benoemt wat hij niet kan, maar niemand kijkt naar wat hij wel kan. Hij heeft ondanks zijn lichaam het vermogen om iemand op een vierkante meter uit te spelen en snel te draaien dat hebben niet veel middenvelders. Het moet allemaal beter dat begrijp ik ook wel maar hij heeft naar mijn mening wel de potentie.

Je benoemt bijvoorbeeld ook Sangare maar hoe dichter bij de 16 van de tegenstander hoe minder je eraan hebt, dat is bij Gravenberch niet het geval. Maar goed Sangare is wel een uistekende verdedidigende middenvelder, maar mist wel handelingsnelheid, creativiteit en techniek voor de absolute top denk ik.

8 april 2022 om 17:22

Ik vind hem vooral nog heel erg een momenten voetballer. Wat dat betreft (hele andere stijl) doet hij me een beetje denken aan Maher in zijn Az/psv tijd. Kon hele leuke dingen doen maar er waren ook grote delen van wedstrijden dat je hem niet zag en dat is juist op zijn positie wel nodig.
Maar goed, hij is uiteindelijk nog maar 19 (bijna 20), dus hij heeft nog tijd om dat constante er in te krijgen, het zou anders zijn als hij inmiddels midden 20 was of zo.
Misschien is het juist wel goed voor hem om op jonge leeftijd al naar Bayern te gaan. Dan moet hij zich snel door ontwikkelen.

8 april 2022 om 14:13

Goede vergelijking. Camavinga kostte ook 28-32 miljoen afhankelijk van de bron en stond imo veel verder dan Gravenberch. Had ook een eenjarig contract toen. Dan is dit dus een uitstekend bedrag

8 april 2022 om 15:02

Precies, dat was ook de reden dat ik op hem uit kwam. Daar hebben we het over een absolute topper, terwijl Gravenberch nog heel veel te bewijzen heeft.

8 april 2022 om 15:58

Bayern zat volgens mij ook achter hem aan, maar Real ging er uiteindelijk met hem vandoor. Toch jammer, achja misschien kunnen ze Gravenbergh net zon metamorfose geven als ze met Davies en Kimmich gedaan hebben.

Dan schrijf je een artikel van 3 zinnen als VZ zijnde, aangezien er later meer komt. In 2 van die 3 zinnen staat een spelfout. VZ wil heel graag als een serieus medium gezien worden, maar voorlopig is en blijft het een regelmatig knullige 'nieuws'site.

8 april 2022 om 14:08

Het niveau gaat rap omlaag. Ze hebben veel mensen aangenomen die non-stop fouten maken. Je kan in elk artikel wel meerdere spel- of stijlfouten ontdekken.

8 april 2022 om 14:14

En ze nemen sites als roddelpraat als betrouwbare bron.... Dus ik denk dat vz helemaal niet zo serieus genomen wil worden.

Prima, had een leuk begin. Maar het laatste jaar vind ik Klaassen, Alvares, Berghuis en Kudus allen meer hebben dan hem. Belangrijkste is dat we weer eens een transfersom vangen. Vraag mij af aan welke degradatiekandidaat hij in Januari uitgeleend gaat worden. Hij is amper goed genoeg voor Ajax, laat staan Bayern.

Prima deal, meer viel er ook niet uit te halen. Ik had Ryan graag nog wat jaartjes bij Ajax gezien, maar het is uiteindelijk zijn eigen keuze, die ik zeker respecteer. Hopelijk slaagt hij ook bij Bayern, dat zou natuurlijk fantastisch, maar vergt wel wat tijd. Wie weet is hij over een aantal jaar een hele grote daar en dat zou automatisch geweldig zijn voor het Nederlands efltal. Toch mooi dat hij samen met Nous daar in Beieren gaat voetballen, ik ga ze zeker volgen daar.

Prima op te vangen met Kudus en Taylor

8 april 2022 om 14:08

Kudus ja, maar Taylor komt toch echt te kort? Krijg een Dani de Wit gevoel bij hem. Doet leuk mee maar kan niks echt goed.

Veel plezier in het stadion vanavond!

8 april 2022 om 15:47

Ik heb wel het gevoel dat Taylor een betere voetballer is dan Dani. Echter vraag ik mij wel af hoeveel hij gaat voetballen. Is nu zo ongeveer 6de keuze op het middenveld, en speelt veel te weinig voor zijn leeftijd.

8 april 2022 om 17:32

Op zich valt het best mee met die speeltijd, hij heeft tot nu toe meer minuten in het eerste gemaakt dan de Jong op die leeftijd bijvoorbeeld.

Gravenberch zal veel meer spelen dan de meeste hier denken hoor, Gore is niet altijd fit & Sabi kan aanvallend overal uit de voeten( net Zoals Musiala die letterlijk 6-8-10-11-7 kan spelen dus kansen genoeg). Gravenberch wordt de eerste back voor de doppel 6 bij Bayern( Kimmich-gore). Mazraoui wordt sws de vaste back rechts aangezien Pavard zal doorschuiven zoals ik gisteren zei. De transfers zijn BIJNA rond

8 april 2022 om 14:11

Maar Sabitzer kan ook centraal uit de voeten en voorin heb je met Sane, Gnabry, Coman, Muller, Musiala gewoon al heel veel goede opties. Lijkt me dat ie meer in het centrum in de breedte gebruikt? Dat is namelijk ook dit seizoen het geval met 21 van zijn 27 wedstrijden op het middenveld. Slechts een aantal op de flank of als vleugelverdediger.

8 april 2022 om 14:18

Volgens goede Duitse bronnen is JN “ein riesen fan” van Gravenberch & er werd ook duidelijk gemaakt( tijdens de gesprekken) dat hij genoeg kansen zal krijgen ook omdat Gore niet altijd fit is. Müller bv wordt nu al elke wedstrijd of zo goed als gewisseld. De positie van Müller is sws voor Musiala, Gravenberch zal zeker genoeg speeltijd krijgen.

8 april 2022 om 14:29

Müller bv wordt nu al elke wedstrijd of zo goed als gewisseld. De positie van Müller is sws voor Musiala

Dat is toch precies wat ik zeg? Op die plek moet Gravenberch niets verwachten want daar heb je muller en Musiala. Op cm heb je ook je basis en Goretzka kan dan wel wat last hebben van blessures maar dan heb je alsnog eerst Sabitzer die gewoon eerst en vooral een cm is itt wat je in je eerste reactie zegt (wat gewoon onzin is naar mijn mening en de cijfers onderbouwen dat).

Je blijft hoopvol herhalen dat hij genoeg speeltijd zal krijgen maar een enkel degelijk argument kan je niet aanreiken.

8 april 2022 om 15:19

Ik weet niet of je kan lezen? Ik sprak de eerste back up voor Kimmich/Gore op de doppel 6. Argument? De blessure gevoelligheid van Gore, hij is nooit week in en uit fit. Nagelsmann heeft hem totaal overtuigd + Brazzo dus welke argumenten wil je nog? Een Musiala kan overal spelen MAW hij zal NIET in de weg lopen van Gravenberch. Sabi kan overal spelen dus doppel 6, 10 & op de flanken. Speelde dit jaar ook 2x op de links back( experiment) maar haalt zijn niveau nog niet. Bij Leipzig speelde hij vaak in een 4/2-2-2 ( voor JN) als halve rechts buiten, hij kan bijna overal uit de voeten. Ik kraam zeker geen onzin want hier heb je bewijs dat hij overal KAN spelen doppel 6,10, flanken=> https://www.transfermarkt.nl/marcel-sabitzer/profil/spieler/106987

Voor een club die doorgaans een uitstekend transferbeleid voeren kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit een flop is. Gravenberch heeft imo nog lang niets te zoeken in de grote 5 competities, laat staan bij een absolute topclub. Goretzka-Kimmich-Muller is doorgaans het middenveld bij Bayern en die 3 liggen mijlenver op Gravenberch voor. Kimmich en Goretzka zijn beide 27 en zie ik niet zo snel een transfer maken. Muller is dan wel aan de oude kant maar daar heb je gewoon Musiala die ik ook beter vind dan Gravenberch dus daar moet hij ook niet op speeltijd rekenen. Bovendien zie ik Bayern over 1 of 2 jaar vol voor Wirtz gaan als Muller afzwaait. Ik zie dus niet in waar Gravenberch denkt minuten te gaan maken. Tolisso en Sabitzer, die beide veel verder staan, komen er ook al nauwelijks aan te pas.

Ik ben al lang blij dat de geruchten over Real Madrid hiermee afgelopen zijn. Ik zeg niet dat Gravenberch de absolute top niet kan halen op termijn maar op dit moment zit hij daar belachelijk ver van af om met die ploegen in verband gebracht te worden en zie ik hem daar nauwelijks spelen en dus ook niet ontwikkelen.

Mazraoui is dan wel weer een zeer goede zet als dit klopt. Stuk beter dan Pavard. Als je als topclub je basiself kan versterken met een transfervrije speler is dat altijd geweldig zaken doen uiteraard. Jammer voor Barca, schakelen die dan toch weer naar Azpi of zal het gewoon bij Dest/alves/araujo blijven? Ik hoop persoonlijk dat er een rechtsback bijkomt of Dest terug het vertrouwen krijgt. Ik vind het absurd dat de beste verdediger steeds op rechtsback moet gaan depaneren.

Prima deal voor iedereen. Ik denk niet dat hij het niveau nu al structureel aankan. Ben echter wel benieuwd hoe Gravenberch zich staande gaat houden op een hoger niveau met veel goede concurrentie. Wellicht kan hij wel gemakkelijker aanhaken bij een hoger niveau, als de concurrentie echt groter is.

Daarnaast is hij wel een speler die, in een goed draaiend team, vaak zijn minuten wel pakt en ook gewoon lekker meespeelt.

Mazraoui is wel een top aankoop in mijn ogen. Kan defensief absoluut nog beter worden, maar bij Bayern is het aanvallende spel van de back zo intens belangrijk. Denk echt dat hij een hit kan worden daar, mits fit.

Ja zeg hier maar eens nee tegen als je als Gravenberch zijnde 9 miljoen per jaar gaat verdienen. Gewoon een aantal jaar kijken en zien of je het red mocht het niet lukken heb je wel veel geld verdient en keer je op een lager niveau terug. Zonde was zeker nog niet uitgeleerd bij Ajax maar Ajax kan beter dit bedrag pakken dan dat hij gratis de deur uitloopt.

Voor Mazraoui zeker een goede zet. Speelt zich makkelijk de basis in, is 10x beter dan pavard. Die heeft gelukkig voor de prijzen gekozen ipv een zinkend schip (Barcelona) waar ze wss na een paar maandjes vragen om salaris verlaging

Gravenberch daarentegen is nog lang niet klaar om voor Bayern te spelen. Bij Ajax was ie al wisselvallig, vraag me af waardoor die denkt dat het bij Bayern wel over een constante periode gaat lukken. Daarbij komt nog de moordende concurrentie die hij heeft op het middenveld.
Maar goed, als je naar dat salaris kijkt is het ook waarschijnlijk lastig voor hem om nee te zeggen.

8 april 2022 om 16:10

Bij Bayern krijg je genoeg kansen, kijk maar naar spelers als Roca, Richards, Kouassi en als beste voorbeeld misschien nog wel Davies. Er zijn genoeg kansen, basis ga je natuurlijk niet direct staan, maar genoeg mogelijkheden om een vaste waarde te worden. Het is een grote uitdaging voor Gravenberch.

Voor Maz wordt het makkelijker denk ik. Pavard is er makkelijk uit te spelen op rechtsback. Die moet zich wel in de basis kunnen vechten zonder moeite lijkt me.

Een prima bedrag voor het nog 1 jaar lopende contract van Gravenberch. Alleen ben ik wel benieuwd naar het bedrag excl. bonussen. Ajax heeft nu dan alvast de zekerheid van een transfer te pakken. Kudus/ Taylor kunnen zijn plek volgend seizoen overnemen.

Daar valt niet tegenop te werken. 9 miljoen, onwerkelijk veel voor een 19 jarige jongen. Hoop dat ie zich verder kan ontwikkelen bij bayern.

Mazraoui wilde niet verlengen omdat ie vond dat de salarissen in de selectie niet eerlijk waren verdeel bv salarisverschil tussen mazraoui en gravenberg; wat overigens zeer logisch klinkt en nu gaan ze allebei de deur uit; helaas zeer slecht gehandeld; waren de salarissen wat dichter bij elkaar had tenminste mazraoui bijgetekend; had ie voor een mooi bedrag kunnen vertrekken nu loopt ie gratis weg en gravenberg voor een 'habbekrats'
nou dankjewel directie

8 april 2022 om 17:45

Achteraf ben ik dat zeker met je eens.
Het probleem was natuurlijk dat Mazraoui vanaf de 2e helft van het seizoen 18/19 tot deze zomer van de ene in de andere blessure viel en prima werd vervangen door achtereenvolgens Veltman, Dest en Rensch waardoor hij op de momenten dat hij wel fit was vaak op de bank zat. Ajax zit nog niet in een positie dat ze een blessure gevoelige bankzitter ook een top salaris kunnen bieden.
Fantastisch voor hem dat hij nu weer fit is en zich volledig herpakt heeft, maar ik kan me best voorstellen dat Ajax vorig jaar niet met een top aanbieding kwam, op het moment dat hij zich dit jaar weer in de basis speelde waren ze eigenlijk al te laat.

Haha wel €9 miljoen salaris betalen maar lopen te kloten om €3 à €4 miljoen meer transfergeld te betalen aan Ajax

8 april 2022 om 15:49

Je kunt het maar 1 keer uitgeven. Dan kun je het beter aan een speler geven dan aan de vorige club.

Nous is in 3 dagen tijd van 10 naar 4 naar 8M gegaan. Kijken of hij morgen misschien 12 kan pakken of zakken we dan weer naar 3?

Als de genoemde salarissen juis zijn dan betekent dat voor beide spelers ongeveer het drievoudige van wat ze nu bij Ajax schijnen te verdienen. En Ajax moet dergelijke bedragen absoluut niet aan een speler van 19 jaar willen betalen, want daar lopen er nog veel meer van rond. En je kunt het ook niet maken naar je dragende spelers (tadic, Blind, Klaassen) die op ongeveer de helft van 9 miljoen zitten. Daar krijg je alleen maar armoede van in de kleedkamer. Dus laat maar gaan voor die 28 miljoen en kijk wie je dat gat laat opvullen.

Gravenberch gaat 9 miljoen euro per jaar verdienen en Mazraoui, die zichzelf al lang en breed bewezen heeft, 8 miljoen euro per jaar? Daar hou ik een scheef gevoel aan over.. Dat klopt toch helemaal niet Je kan ook niet bepaald zeggen dat Gravenberch de pannen van het dak heeft gespeeld de afgelopen tijden.. Heel apart dit, maar natuurlijk weer ijzersterk onderhand door Mino!

Leuk voor ze, maar sowieso gaat er elk jaar veel talent weg dus deze zullen we ook wel weer opvangen. . Misschien eens kijken of Tete nog wat talent heeft. Vond Rensch vorig jaar wel redelijk maar dit jaar wanneer hij speelde een stuk minder. Klaiber... Sowieso staat Taylor er wel goed op en zou ik heel graag Quinten Timber terug zien komen vanuit Utrecht. Die andere Timber moeten we houden, eventueel Brobbel nog een jaar heen en Haller nu verkopen nu hij het zo goed heeft gedaan in de CL. Een goede 35 moeten we daar wel voor kunnen vangen van een Juve ofzo.

Gisteren stonden deze bedragen ook in een artikel en werden die bedragen als onzin afgedaan toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren