Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV presenteert Ruud van Nistelrooij als opvolger van Roger Schmidt

Laatste update:

PSV heeft in Ruud van Nistelrooij een nieuwe trainer gevonden voor aankomend seizoen. De Eindhovenaren melden via de officiële kanalen dat de 45-jarige oefenmeester het stokje gaat overnemen van Roger Schmidt, die in februari aankondigde dat hij de Eindhovense club komende zomer na twee seizoenen gaat verlaten. “Ik heb jaren naar dit moment toegewerkt”, zegt de oud-topspits op de clubwebsite. “Ik ben trots en overtuigd dat ik er klaar voor ben om een leidende rol in te nemen bij mijn club.”

Fred Rutten zal tijdens het nieuwe seizoen fungeren als een van de assistenten van Van Nistelrooij. Ook André Ooijer en Javier Rabanal, huidige assistent-coach bij Willem II, worden assistent. John de Jong, directeur voetbalzaken, bij PSV is dolblij met het 'jawoord' van Van Nistelrooij. “Hij geniet het volledige vertrouwen van de huidige PSV-directie en Marcel Brands”, aldus De Jong. “Ruud heeft de afgelopen jaren binnen en buiten PSV enorm veel geleerd, indruk gemaakt als leider van verschillende teams en is klaar om leiding te geven aan het eerste elftal van PSV. We geloven dat de weg die we deze zomer met Ruud en de club inslaan PSV veel oplevert.”

De klus wordt voor Van Nistelrooij zijn eerste als hoofdtrainer van een grote club. De 70-voudig Oranje-international werkte eerst twee jaar als assistent-trainer van Guus Hiddink en daarna Danny Blind bij het Nederlands elftal, en ging in 2016 aan de slag bij PSV. Daar werkte hij aanvankelijk als spitsentrainer van het eerste elftal, om vanaf 2018 de Onder 19 onder zijn hoede te nemen. Afgelopen zomer ging Van Nistelrooij mee naar het EK als assistent van toenmalig bondscoach Frank de Boer en daarna nam hij de leiding over Jong PSV.

Van Nistelrooij maakte tijdens de meest recente interlandperiode aan toekomstig algemeen directeur van PSV Marcel Brands bekend dat hij openstond om komend seizoen de nieuwe hoofdtrainer te worden, zo schreef De Telegraaf. Voorwaarde voor Van Nistelrooij was dat hij een ervaren assistent naast zich zou krijgen. Rutten raakte al gauw in beeld, maar een akkoord met de voormalig hoofdcoach van PSV liet nog op zich wachten. Uiteindelijk kwam er witte rook, want PSV maakt melding dat Rutten Van Nistelrooij vanaf komende zomer gaat assisteren.

De 59-jarige Rutten stond eerder al drie jaar lang aan het roer bij PSV als hoofdcoach en vijf jaar als assistent-trainer. Daarnaast was hij hoofdcoach van Schalke 04, FC Twente, Feyenoord, Vitesse en Anderlecht. Van Nistelrooij wil met Rutten tóch de uitdaging aangaan bij het eerste elftal van de Eindhovenaren. Eerder gaf de beoogde coach van volgend seizoen nog aan 'het trainersvak eerst te willen doorgronden' en zijn 'route zelf uit te willen stippelen'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uitstekende keuze, echte PSVer en een goede uitstraling. Dan nog Rutten als Assistent. Heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Pas maar op voor ons volgend jaar Ajax

30 maart 2022 om 18:26

Laat hem maar eerst bewijzen dat hij het kan

30 maart 2022 om 18:26

Ik denk dat 'we' nu al een tijdje voor jullie moeten oppassen... kampioenschaptechnisch gezien dan

30 maart 2022 om 18:56

Idd, denk dan ook dat van Nistelrooij de juiste man is om onze aankomende landstitel te prolongeren

30 maart 2022 om 19:27

Prolongeren kan je pas als je m weer eens hebt gewonnen

30 maart 2022 om 19:29

Haha, nou ik verwacht van dit seizoen niet dat wij kampioen gaan worden, volgend seizoen ook nog niet want we moeten denk ik gaan wennen aan hoe Ruud wil gaan spelen. ik denk dat we weer kampioen gaan worden in Ruud zijn tweede seizoen. ik hoop natuurlijk dat ik het fout heb.

30 maart 2022 om 19:53

@sander,

Dat is ook het geintje dat hij maakt... "onze aankomende landstitel" waarin de wens de vader van de gedachte is...

30 maart 2022 om 20:57

Maar we moeten ook niet erg hoge verwachtingen hebben want dat hadden we ook van Mark van Bommel

31 maart 2022 om 10:49

moet toch zeggen dat ik een beetje het gevoel heb dat je er nu al vanuit gaat dat ajax kampioen wordt, beetje jammer is het wel.

30 maart 2022 om 18:27

Laten we vooral voorzichtig zijn met uitspraken zoals dat Ajax zou moeten oppassen. Ook niet fijn om bij elk topic Ajax erbij te betrekken. Op de PSV site gaf RvN aan dat PSV een nieuwe weg wilt inslaan dus je kan er eigenlijk wel geld op zetten dat volgend jaar een ouderwets "tussenjaartje" gaat worden omdat ze enorm door zullen selecteren deze zomer. We gaan het zien, RvN heeft tenminste genoeg assistentie met Rutten en Hiddink naast hem.

30 maart 2022 om 18:42

Aan de ene kant ben ik het met je eens qua tussenjaar, aan de andere kant vraag ik me af wie eventueel zouden vertrekken.
Gakpo mogelijk, die staat in de belangstelling. Zahavi sowieso.
Götze of Max misschien? Maar diens contracten lopen nog een tijdje door.
Maar verder zie ik in de groep van deze spelers er misschien twee of drie gaan: Drommel, Mwene, Mauro, Boscagli, Ramalho, Teze, Sangare, Guti, Madueke, Doan en
Vinicius en Veerman blijven sowieso en ik acht de kans dat Madueke weg gaat ook miniem met zijn aandeel dit seizoen.
dat is toch zo ongeveer heel de kern.

30 maart 2022 om 18:51

Dat vind ik ook het enige vreemde aan deze keuze vanuit PSV. Je accepteert nu min of meer wéér een tussen jaar. Terwijl het toch wel weer eens tijd word voor een hoofdprijs. Voor de rest uitstekend, vooral Rutten, uitstekende keuze.

30 maart 2022 om 18:52

Als Gakpo en Zahavi weg gaan lever je wel 2 heel lastig te vervangen spelers in. Psv speelt best vaak een slechte wedstrijd, waarin ze alsnog de volle punten pakken door belangrijke goals van hun.

30 maart 2022 om 19:00

Sangare zie ik anders best vertrekken indien zich een grote club meld met een juist bedrag….

30 maart 2022 om 19:03

Ik vraag me af of Zahavi echt zo lastig te vervangen is. Dan maak ik me meer zorgen om een vertrek van Sangaré.

30 maart 2022 om 19:33

@tvl11

Ook een vertrek van Sangare is makkelijk op te vangen hoor, in de jeugd loopt een hele talenvolle middenvelder Kjolo daar verwacht ik veel van. hopelijk geeft Ruud hem een kans.

30 maart 2022 om 20:26

Ik zie het niet echt zitten om weer doodleuk een sterspeler te vervangen voor een jeugdspeler en deze meteen voor de leeuwen te gooien. Voor Dumfries hebben we ook geen fatsoenlijke vervanger gehaald en daar hebben we nog steeds last van. Als je een sterspeler verkoopt moet daar een vervanger voor gekocht worden die er direct staat.

30 maart 2022 om 21:04

Die is veel te licht voor PSV. Daar zie ik het echt niet in zitten.

30 maart 2022 om 19:06

In ieder geval een jongen die de clubcultuur kent en bekend is met de eigen jeugd van PSV. Nu alleen afwachten of hij het trainersvak in de vingers heeft

30 maart 2022 om 19:31

En ook Fijn dat we nu met Ruud iemand hebben die ik normaal kan verstaan, hoop niet dat Ruud ook i sink gaat lopen zeggen.

30 maart 2022 om 19:37

Ik ben het volledig met je eens 😄

30 maart 2022 om 21:12

Mooi Japie . ben het de laatste tijd ook vaker eens met jou, prettig zo.

30 maart 2022 om 20:16

Nou zelfs dit jaar zou nog kunnen, we zijn alles behalve stabiel. Al wist ik niet wat ik zag gisteren, Onana zag ik weer als oudsher keepen voor de die doping affaire. Ben benieuwd hoe Ruud het gaat doen, toch een prima persoonlijkheid met mooie verdiensten voor Nederland.

30 maart 2022 om 20:30

Op zich als aankomend coach en de constructie prima geregeld. Alleen hoe past dit binnen beleid, weet t niet maar is Ruud zelfde stijl voetbal als Schmidt?

Hopelijk wordt Van Nistelrooy een succes als trainer! Hem is alle succes gegund geloof ik. Echt iemand die ik bij PSV vind passen. Hopelijk is hij geen carbon copy van al die gefaalde ex-spelers die te snel trainer bij “hun” club geworden zijn!

30 maart 2022 om 18:30

Volgens mij is daar vaak niet echt een peil op te trekken. Van Bronckhorst en Zidane pakte goed tot fantastisch uit, Lampard bijvoorbeeld wat minder. PSV was ook de eerste 'echte' trainersklus voor Cocu wat ook prima uitpakte. Van Bommel had prima kunnen werken als hij maar niet zo stronteigenwijs was.

Hoe dan ook, ik ben er wel blij mee! Liever een oud-speler die kan verrassen en sowieso een goed uithangbord voor de club is dan een Eredivisietrainer waar je heel weinig spannends van kan verwachten zoals die afgelopen maanden wel eens genoemd zijn.

30 maart 2022 om 18:34

Lampard deed het voor chelsea en het eerste jaar wel prima. Wat ik niet snap is dat iedereen zo enthousiast is over fred rutten. Die heegt bij al zijn clubs gefaald als trainer. En die moet dan van nistelrooij gaan helpen...

30 maart 2022 om 18:56

Volgens mij is assistent de perfecte rol voor Rutten hier. Dat je als hoofdtrainer misschien minder geschikt bent (vanwege al dat geneuzel eromheen) wil nog niet zeggen dat je geen kijk op het spel hebt toch? Kan niet anders dan dat dit zeer geruststellend voor Ruud moet zijn; een onbetaalde bak aan ervaring naast hem.

30 maart 2022 om 19:23

Weer iemand die Fred Rutte onderschat. Die man is niet overal gefaald, sterker nog, bij fc Twente speelde hij fantastisch voetbal bijvoorbeeld. Echte een goede veldtrainer en kan zich prima schikken als assistent.

30 maart 2022 om 19:43

Bij psv feyenoord anderlecht etc jaren niks gewonnen met aardige selecties. Kijk op het spelletje moet je ook prestaties opleveren toch? Ik heb het niet over zijn presentatie in de media maar puur resultaten. Die zijn er niet.

31 maart 2022 om 08:22

@hazardinho77, dat hij geen kampioen is geworden met Feyenoord kun je hem niet aanrekenen vind ik. Het team van Feyenoord in 2014-'15 vond ik echt drie keer niks. Zeker niet goed genoeg om het PSV echt lastig te maken. Wat je hem in mijn ogen wel mag verwijten is dat hij in zijn jaren bij PSV geen kampioen is geworden. Zeker in 2011-'12 na het aantrekken van Strootman, Mertens en een nieuwe spits had hij echt kampioen moeten worden. Dat waren de jaren dat Ajax onder De Boer naar het kampioenschap struikelden terwijl PSV een veel betere selectie had. In de jaren 2012 tot 2014 is er collectief gefaald door de trainers die bij PSV zaten. Of het nu Rutte of Advocaat was, Cocu was de eerste die naar verwachting presteerde.

Ben benieuwd! Van Nistelrooij is wel echt een legende, voornamelijk door zijn penalty op de lat tegen Arsenal
Ik hoop dat hij PSV frivool voetbal leert spelen.

30 maart 2022 om 18:55

Was dat in die wedstrijd waarin Viera een trappende beweging richting Van Nistelrooy maakte. Viera daar een rode kaart voor kreeg en Keown zich, na die gemiste penalty, als een debiel gedroeg omdat hij vond dat Van Nistelrooy Viera een kaart aan had gesmeerd? Terwijl Viera een volgens de regels volledig terechte rode kaart kreeg?
Dat was zo'n rare wedstrijd waarin een deel van de Arsenal spelers zich als complete debielen gedroeg. Heb altijd veel sympathie gehad voor Arsenal. En ik ben een groot bewonderaar van Wenger. Maar die wedstrijd sloeg nergens op wat the Gunners lieten zien.

30 maart 2022 om 22:03

Eens, maar in die wedstrijd was de passie prachtig om te zien. Tegenwoordig zie je dat nauwelijks nog terug, spelers die echt alles doen om te winnen en dan inderdaad soms over het randje gaan. Toen speelden voetballers nog voor het logo op de borst, nu draait het voornamelijk om geld.

30 maart 2022 om 23:13

Ja, passie. Maar die wedstrijd was alsof er 11 Diego Simeones in het veld stonden. En dat paste totaal niet bij de club Arsenal onder Wenger en met een Henry, Bergkamp, Pires en noem maar op. Dat was een club met klasse. Nier mer slagers

31 maart 2022 om 00:47

Hahah overdrijven kan ook he. Die wedstrijd heeft wel enorme betekenis gehad op de ongeslagen reeks van The Invincibles. Soms moet je een punt over de streep trekken met lelijk voetbal, zoals Atleti laatste jaren ook doet en die hebben er bijvoorbeeld de Champions League finale gehaald. Respect is belangrijk, maar oorlog maken hoort ook bij voetbal.

Welkom Ruud! Mooi boegbeeld, en mooie staf op deze manier. De wijze waarop roept wel wat vragen op maar ben heel benieuwd naar volgend seizoen. Eerst nog even 3 prijzen winnen met Schmidt 😅

30 maart 2022 om 18:25

Gaat toch wel lastig worden voor Ruud om dat allemaal te prolongeren volgend seizoen, maar na het winnen van de Conference League zijn we in ieder geval automatisch geplaatst voor de Europa League. Daar maar knallen dan

30 maart 2022 om 18:59

Volgens Hans Kraay schijnt Ruud niet perse overgehaald te zijn, maar meer een idee gehad te hebben van; Ik kan wel blijven wachten, maar misschien komt deze trein maar een keer voorbij. Vrij logisch imo. Ervaren assistent met Fred en Hiddink op de achtergrond zullen wel zijn eisen geweest zijn. Benieuwd hoe hij wil gaan voetballen en of hij wat te zeggen krijgt over het transferbeleid zoals Schmidt kreeg.

31 maart 2022 om 05:16

PSV wint in de finale van Feyenoord dat geloof ik niet.

Dit vond ik het meest interessante uit de aankondiging op de PSV site. "PSV slaat deze zomer een nieuwe weg in en daar wil ik onderdeel van uitmaken". Een nieuwe weg? Dat lijkt me nou eigenlijk niet het meest wenselijke. Nu Schmidt het net een beetje op de rit lijkt te hebben weer een totaal nieuwe weg inslaan, lijkt mij ongelooflijk onverstandig.

30 maart 2022 om 18:27

Ja opmerkelijk op z'n minst. Dat wil zeggen dat er dus met elke trainer een nieuwe visie wordt gekozen. Dat gaf Gerbrands ook al aan rondom de onderhandelingen met Schmidt, dat er niet per se een zelfde profiel als Schmidt gezocht wordt. Oftewel: er is een korte termijn visie wat betreft technisch beleid. Kan een keuze zijn, maar heel verstandig lijkt me dat niet.

30 maart 2022 om 18:31

"nu Schmidt het net een beetje op de rit lijkt te hebben"

PSV heeft eindelijk weer eens drie goede wedstrijden op rij gespeeld, maakt vooral door het falen van Ajax nog kans op de titel en zit dankzij de invoering van de Conference League nog in Europa, nadat het al uit de CL en de EL gekegeld was. Ik vind het erg optimistisch om dan nu al te stellen dat het "op de rit" is.

30 maart 2022 om 18:36

Idd Schmidt verloor gewoon alle toppers. Tegen de kleintjes doet hij het misschien goed, maar een zelfde trainer ga je toch niet vinden. Dus je hebt geen andere keus dan een nieuwe weg inslaan. Iemand willen kopiëren moet je ook niet aan beginnen. En nu ze alsnog bij ruud uitkomen blijkt ook wel dat er niet veel opties waren voor PSV.

30 maart 2022 om 19:01

"en nu ze alsnog bij ruud uitkomen blijkt ook wel dat er niet veel opties waren voor Psv."

Of PSV is gewoon heel erg overtuigd van de kwaliteiten van Van Nistelrooy. Hij is al zes jaar trainer bij PSV en ze zijn maanden bezig geweest om hem te overtuigen om hoofdtrainer te worden. Daar zal wel een reden voor zijn.

30 maart 2022 om 20:42

Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Als mannen als Slot, Koeman of Bosz hun jawoord hadden gegeven dan had PSV wel gehapt denk ik. Denk toch dat het tussen hem en Cocu ging.

30 maart 2022 om 22:18

Maar PSV had ook voor Cocu of Fraser kunnen gaan. Dat waren allebei veiligere, en haalbare, keuzes geweest. En toch is het Van Nistelrooy geworden.

31 maart 2022 om 01:37

Dit vind ik de meest realistische opmerking van een PSV supporter in tijden, eindelijk iemand die het snapt

30 maart 2022 om 19:08

Misschien doelen ze op aantrekkelijker, aanvallender spel waarbij uitgegaan wordt van eigen initiatief

30 maart 2022 om 19:19

Dat vind ik juist positief. Ik denk dat er weinig PSV fans zijn die genoten hebben van de afgelopen 2 jaar. Als je die top 32 ambitie waar wilt maken zul je toch echt een andere weg in moeten slaan.

Zo nice.
Gefeliciteerd PSV fans. Ruud lijkt mij echt geschikte trainer. Heb wel hoge verwachtingen van hem.

30 maart 2022 om 19:50

@mrkrillin

Bedankt!, ik heb ook hoge verwachtingen van Ruud ik hoop dat hij meer jeugd in de selectie gaat gooien. heb zelf een paar van Jong PSV op het oog die mij een versterking lijken voor Psv1.

Vind het geen verkeerde keus van PSV, en zeker niet omdat ze ervoor kiezen om met Rutten iemand met veel ervaring binnen te halen die ook ervaring als assistent heeft en van Nistelrooy dus kan ondersteunen.

Ben wel benieuwd naar PSV in het nieuwe seizoen en ondanks dat ik van Nistelrooy in combinatie met Rutten een goede keus vind, denk ik wel dat PSV na dit seizoen best wel stevig moet gaan doorselecteren en eigenlijk weer vanaf 0 moet beginnen aangezien er onder Schmidt toch best wel wat spelers zijn gehaald uit zijn netwerk, maar ook in de gedachtegang van een specifieke speelstijl,

En ik verwacht dat van Nistelrooy van compleet anders zal gaan spelen dan dat Schmidt doet.

30 maart 2022 om 20:01

Vind ik ook wel een beetje overdreven eerlijk gezegd. De spelers die PSV heeft gehaald kunnen prima in andere speelstijlen spelen, nu spelen ze ook gewoon vaak 4-2-3-1 wat natuurlijk gewoon een variant van 4-3-3 is. De enige speler die echt als een Schmidt speler gezien kan worden lijkt mij toch wel Ramalho.

Het stevig door selecteren zal best meevallen, zoals het er nu voor staat zullen Zahavi, Thomas en Mvogo vertrekken, nou ik denk niet dat PSV daar veel aan zal missen. Voor Gakpo en Sangare is er volgens mij ook wel veel interesse, daar zal dan zeker een opvolger voor gehaald moeten worden.

30 maart 2022 om 21:48

@memphisdepay, mwa ook spelers als Doan, Bruma en Mwene moeten ook gewoon verkassen als PSV zichzelf naar een hoger niveau wil brengen. Want dat gaat met die matige spelers ook niet lukken. Daarnaast noem je zelf ook al Thomas en Mvogo, alhoewel laatstgenoemde in mijn ogen duidelijk een betere keeper is dan Drommel. Een nieuwe keeper aantrekken zou ook niet verkeerd zijn. En mochten Gakpo en Sangare vertrekken, dan zit je toch zo makkelijk op een half nieuw basiselftal. Dat is niet 1,2,3 in elkaar gespeeld.

31 maart 2022 om 08:55

Doan en Mwene zijn prima spelers voor op de bank. Als je puur naar de basis kijkt momenteel dan moet er een rechtsback, keeper en spits bij dan kom je al een heel eind. Als Sangare en Gakpo dan nog vertrekken dan moet je daarvoor nieuwe spelers halen.

Ik ben benieuwd naar volgend seizoen!

Van Nistelrooy lijkt me een charismatische man en prima people manager en met de ervaring van Rutten en Hiddink erachter zou het goed moet komen. Met een fitte selectie kom je in ieder geval al een heel eind, want zo slecht is het spelersmateriaal niet.

Persoonlijk zou ik voor de veiligste optie zijn gegaan, Cocu dus. Maar ik ben hier ook wel positief over.

Van Nistelrooy werkt inmiddels al zes jaar als trainer bij PSV en als ze hem nu met alle geweld als hoofdtrainer willen hebben, dan zullen ze daar vast een goede reden voor hebben. En Rutten lijkt me de perfecte assistent voor hem. Iemand mdie in tegenstelling tot Van Nistelrooy wel heel veel ervaring heeft als hoofdtrainer (zelfs bij Psv), maar die het volgens mij in deze fase van zijn loopbaan wel prima vindt om niet meer in de spotlights te staan en eindverantwoordelijke te moeten zijn.

En na twee jaar met een ietwat afstandelijke Duitser als trainer, die door het PSV-publiek nog geen moment echt in de armen gesloten is, vind ik het ook wel prettig dat er weer een bekend gezicht voor de groep staat. Ik ben benieuwd naar komend seizoen.

Schitterend, klasse man. Mooi dat ie aangeeft dat hij wakker werd geschud door het feit dat er in eerste instantie andere namen werden genoemd, die reactie is echt mooi. Op naar veel nieuwe titels en succes Ruud!

Mooie en goede keuze van PSV, ben heel benieuwd hoe alles gaat uitpakken maar met de ervaren Rutten en op de achtergrond Hiddink moet dat wel goed gaan komen. Nu weten we ook zeker dat Bakayoko met Ruud mee naar het eerste komt dus we hebben er meteen een talentvolle spits bij ter vervanging van Zahavi. Hoop dat Bakayoko een type Brobbey wordt geef hem gewoon speelminuten of gooi hem voor de leeuwen. Weet wel zeker dat er met Ruud aan het roer veel talenten door zullen stromen waarmee hij heeft gewerkt. Succes Ruud en staf nu al zin in volgend seizoen

Lees hier overal hoge verwachtingen, maar mijn verwachtingen zijn echt 0. Ruud is één van mijn voetbalidolen van vroeger en de combi van Ruud + Fred lijkt me super. Laten we eerst kijken wat er deze zomer gebeurt en hopelijk voor Ruud wordt het een succes!

Een trainer die zich een maand geleden nog niet rijp achtte voor het grote werk die moet worden klaargestoomd door iemand die op eigen benen nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd heeft. Goh, wat zou er mis kunnen gaan? Het begint bij PSV echt een beetje een ons kent ons kliekje te worden en ik merk dat ik er een lichte walging van krijg. Prestaties lijken ondergeschikt aan een PSV-verleden en een sympathiek voorkomen. Dat laatste is bijvoorbeeld ook precies de reden waarom John de Jong na jaren wanbeleid nog altijd op zijn plekje zit en waarom het mogelijk is dat Marcel Brands een cruciale functie binnen de organisatie mag bekleden ondanks dat hij 0,0 ervaring in een dergelijke rol heeft. En ondertussen lijkt iedereen het allemaal wel prima te vinden. Ik geef Roger Schmidt inmidels groot gelijk dat hij hier geen deel meer van wil uitmaken. Het topsportklimaat is ver te zoeken in Eindhoven en volgend seizoen kan niet anders dan een fiasco worden.

30 maart 2022 om 19:03

Brands was de “Director of Football” wat meer inhoudt dan alleen TD. Met alle kennis die we hebben in de RVC (van der wallen) en Brainport hoeft Brands zich als AD, vooral te richten op het voetbalgedeelte lijkt mij. Ik walg er juist van dat het “ons kent ons kliekje” de wereld in wordt gebracht aangezien PSV laat zien dat een jeugdopleiding niet alleen bedoeld hoeft te zijn voor spelers, maar ook om trainers of zelfs een TD op te leiden. En waarom zou je geen gebruik willen maken van het netwerk dat je hebt? Laten we gewoon met zijn alle hopen dat RVN het geweldig gaat doen. Het is in ieder geval een fantastisch uithangbord voor de club die in verschillende rollen ervaring heeft opgedaan en schijnbaar het vertrouwen binnen de club heeft om PSV 1 te leiden.

30 maart 2022 om 19:47

Ik vind je ook (onverwacht) negatief Davilla, ik snap je punt wel, maar er zijn genoeg redenen om het een kans te geven. Bayern deed het ook met Flick en daar zit ook een hoog ons kent ons gehalte. Maar uiteindelijk gaat het om kwaliteit net zoals op het veld en er is een aardige brok aan ervaring toegevoegd. Het punt waar de meeste twijfel over is bij Ruud van Nistelrooij. Dus dat is gecompenseerd, de rest moet blijken. Schmidt had ik persoonlijk meer van verwacht, eigenlijk was het begin van dit seizoen fantastisch en dat had het voor het grootste gedeelte van het seizoen moeten zijn. Mocht niet zo zijn, ondanks dat we nog wel voor de prijzen spelen. Schmidt is een buitenstaander en hoorde dus niet bij de Psv familie, dus wat is wijsheid. Ik ben het wel met je eens dat Psv wat zwaarder mag beoordelen en wat meer mag eisen van hun technische staf, als topclub je ambities nastreven, ook als dat betekent dat je een keer harder op tafel moet slaan. Ik hoop dat Brands dat wel begrepen heeft.

Vanuit emotioneel perspectief ben ik blij. Ik gun het uiteraard Ruud om trainer van ons PSV te worden. Ruud is een wereldspits die bij ons de pannen van het dak heeft gespeeld. Vanuit rationeel perspectief kan ik deze aanstelling echter niet goed volgen. Ruud van Nistelrooy gaf een aantal maanden geleden nog aan dat hij er niet klaar voor was. Hij wilde meer ervaring in de luwte op doen. Ik vind het blijven aandringen vanuit het bestuur van PSV naar Ruud toe dan ook getuigen van een stuitend gebrek aan creativiteit en gezond verstand. Men lijkt niet verder gekomen te zijn dan mijn emotionele standpunt: 'wat zou het toch ontzettend leuk zijn als een PSV uithangbord trainer wordt van de club.'

Hopelijk loopt dit goed af en zoniet dan mag er kritisch gekeken gaan worden naar dit proces want de personen die nu Ruud naar voren schuiven, moeten dan meegenomen worden in zijn val.

Ik ken Ruud persoonlijk en wist al een tijd dat dit eraan zat te komen, maar zoiets mag je natuurlijk niet delen voordat het officieel medegedeeld wordt. Psv heeft met Ruud een geweldige persoonlijkheid aangesteld, een waar boegbeeld voor de club, gefeliciteerd en veel succes Psv supporters!

Geen idee of hij het als coach red, maar als Ajacied zie ik dit met zoveel respect en plezier aan. Een bijzondere oud-speler is toch net iets meer dan een "normale" coach. Droom als Ajacied ook wel eens over iemand als Seedorf in de Arena als coach. Ik gun Ruud Europese prijzen tot en met, zolang hij verder netjes tweede in Nederland blijft

30 maart 2022 om 19:22

zijn toch wel paar voetbalgrootheden coach geweest bij ajax de laatste jaren. van Basten, Koeman, de Boer

30 maart 2022 om 19:54

Van Basten en De Boer zeker, maar alleen die eerste had echt de allure van de allerallerbeste te zijn geweest. Maar helaas niet als coach. Vandaar m'n gedachte aan Seedorf, ook niveau van Basten. RvN heeft ook die allure internationaal. Moet PSV -ers met trots vervullen

Gemengde gevoelens. Fantastische voetballer, een legende voor psv en een prettig mens in de omgang.

Wat doe je als het geen succes wordt?

30 maart 2022 om 19:20

ja zelfde als met van Bommel, ook een legende. had van Bommel graag terug gezien overigens.

30 maart 2022 om 19:37

Ja precies dat. Cocu, van Bommel beide worden vaak niet meer omarmd. Ik vind dat doodzonde en hoop dat dit van the man bespaart blijft, dat is het meer.

Mazzel tov PSVers, Ruud is een enorm sympathieke gozer en ik hoop vooral in Europa hij de huid duur zal verkopen. Van the man! Is back

Goede keus. Ruud komt op mij als een geschikte coach over. En hij wordt duidelijk goed ondersteund door ervaren mannen. Je kunt wel weer voor een grote naam gaan maar Schmidt heeft aangetoond dat dat dus ook gruwelijk kan tegenvallen.

Aanstelling van Ruud hing al even in de lucht. Samen met Rutten kan hij een ideaal duo vormen. Fred is gepokt en gemazeld. Ruud heeft internationaal aanzien en is een fantastisch uithangbord voor de club.

Eindelijk is het rond. Ik hoop op mooie tijden. De juiste keuze. Iemand die alles weet van psv dat is al een voordeel . Vooral wat er nog kan komen van jong psv. En met ervaren spelers mooie mix .

Nou succes Ruud, mijn steun heb je want ik zie in jou een toptrainer. wel benieuwd of we volgend seizoen al meedoen om het kampioenschap. Huup Ruud!.

30 maart 2022 om 21:00

Als John de Jong nu boven zichzelf uit kan stijgen en voor volgend seizoen een goede selectie samen kan stellen hoop ik ook dat we bovenaan meedoen. In ieder geval hebben we nu een perfect uithangbord!!

30 maart 2022 om 21:32

Laten we vooral hopen dat John idd boven zichzelf gaat uitstijgen ja, ik verwacht wel dat Brands John wat gaat helpen met het samenstellen van de selectie komende zomer, op een mooi volgend seizoen alvast Gillesdb9!.

30 maart 2022 om 22:32

Laten we het hopen ja! Met de connecties van Marcel en met Ruud als trainer moet het voor JdJ toch mogelijk zijn om spelers naar PSV te lokken. Mijn seizoenskaart komt er in ieder geval weer aan. Laten we hopen op een mooi seizoen @lampen!

Mooie persoonlijkheid, top speler geweest.
Maar als Fred en Guus allebei een handje moeten vasthouden weet ik niet of dit nou de juiste keuze zal zijn. Zou hij zelf zo onzeker zijn of komt het van de leiding? Ik denk dat bv Fred genoeg ervaring heeft om Ruud te begeleiden.

30 maart 2022 om 19:32

Wat heb ik genoten van zijn tijd bij United. Zijn gedrevenheid en het ultieme juichen van hem. Hij was echt Van The Man! Al geeft hij maar 40% van deze sprankelijk aan zijn PSV, dan ben ik tevreden.

Het is wel een gok van PSV… als ze de dominantie van Ajax willen onderbreken moet er doorgepakt worden, heb toch het gevoel dat dit achteruitgang is… aan de andere kant heeft Van Nistelrooy echt wel naam nog steeds en kan die naam spelers over de streep trekken om naar PSV te komen. Met Hiddink en Rutten als ervaring achter de hand kan dit misschien toch wel wat worden.

30 maart 2022 om 20:40

Als ze bij PSV een andere bewezen trainer aan hadden kunnen stellen dan hadden ze dat wel gedaan hoor. Er zijn simpelweg gewoon niet veel ervaren toptrainers aanwezig die even op te halen zijn. Denk dat als het geen van Nistelrooy was geworden het ook een gok was. Verder is het sowieso lastig om de dominantie te doorbreken van Ajax, want zij hebben gewoon veel kwaliteit. Momenteel komt er natuurlijk wel een kink in de kabel door vertrek Overmars en mogelijk vertrek ten Hag. Misschien dat, dat PSV ook dichter bij kan brengen, want die 2 mannen hebben echt uitstekend gepresteerd.

31 maart 2022 om 08:01

Eigenlijk is een nieuwe trainer voor een groep zetten altijd een gok en bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor succes. Als je Klopp of Guardiola bij PSV neer zou zetten word je ook niet zomaar kampioen… Heeft natuurlijk ook te maken met het spelersmateriaal. Ik, en ik denk heel veel andere mensen, heb het gevoel dat Ajax en PSV mijlenver uit elkaar liggen maar het is maar 2 punten, dat vergeet ik steeds…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren