Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax leert van Brobbey, Onana en Mazraoui en stelt zich harder op

Laatste update:

Ajax gaat het spelersbeleid op korte termijn aanpassen, zo weet Voetbal International dinsdag te onthullen. De technische leiding van de Amsterdamse club wil in de toekomst voorkomen dat spelers met een aflopend contract gratis de Johan Cruijff ArenA uitlopen. Spelers met aflopende verbintenissen krijgen voortaan twee opties: of bijtekenen of voordat het laatste contractjaar ingaat een transfer naar een andere club maken.

Een goed voorbeeld is de situatie rondom Ryan Gravenberch, die bij Ajax vastligt tot medio 2023. De gesprekken over een langere samenwerking zijn volgens de middenvelder op niets uitgelopen, waardoor een zomers vertrek onvermijdelijk lijkt te zijn geworden. “De contractonderhandelingen zijn inmiddels stopgezet. Ik heb nu gewoon nog één jaar contract en that's it, eigenlijk. We zullen het zien”, bevestigde Gravenberch dinsdag in gesprek met de NOS. Bayern München zou bij Ajax een bod van 25 miljoen euro, een vaste transfersom van 15 miljoen euro, die door bonussen met 10 miljoen euro kan oplopen, hebben uitgebracht.

Ryan Gravenberch: ‘De contractonderhandelingen zijn inmiddels stopgezet’

Het vertrek van de middenvelder lijkt Ajax een mooi transferbedrag op te leveren.Lees artikel

Ajax had en heeft te maken met spelers die geen heil zagen en zien in een nieuwe verbintenis in Amsterdam. Brian Brobbey bijvoorbeeld weigerde begin vorig jaar om zijn aflopende verbintenis bij de koploper in de Eredivisie te verlengen. Toenmalig directeur voetbalzaken Marc Overmars deed er alles aan om de aanvaller te behouden, maar dat leverde niet het gewenste resultaat op. Brobbey koos voor een transfervrij vertrek richting RB Leipzig. Na enkele tegenvallende maanden in Duitsland keerde hij overigens op huurbasis terug bij Ajax. Na een periode vol blessureleed maakte de spits onlangs zijn rentree in de selectie van trainer Erik ten Hag.

Een jaar later moet Ajax rekening houden met het transfervrije vertrek van André Onana en Noussair Mazraoui. De doelman lijkt klaar te zijn voor een nieuw avontuur bij Internazionale, terwijl de rechtsbenige vleugelverdediger een serieuze optie is voor Barcelona. Beide Ajacieden moeten op termijn nog wel een definitieve beslissing nemen wat betreft hun volgende werkgever.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit kan je toch helemaal niet verplichten? Leuk verhaal maar koop je niks voor. Dit is altijd de bedoeling al toch?

22 maart 2022 om 23:25

Niet bijtekenen niet meer laten voetballen

22 maart 2022 om 23:33

Nouja goed beleid dan. Zet je je goede spelers op de bank en daardoor kan je het kampioenschap mislopen. Ook zou het spelers afschrikken om überhaubt te tekenen.

22 maart 2022 om 23:48

Wat moet Ajax dan doen? Spelers de club maar laten piepelen door constant te onderhandelen in de hoop dat ze bijtekenen, maar eindstand ze transfervrij te zien vertrekken?

22 maart 2022 om 23:49

Zeker goed beleid. Door van tevoren duidelijkheid te scheppen en dit daadwerkelijk in de praktijk toe te passen weten spelers dat ze een jaar lang stil staan in hun ontwikkeling. De club weet tevens ook dat er al een vervanger moet worden gehaald als de speler voor het ingaan van zijn laatste contractjaar niet heeft bijgeteken, waardoor het risico om het kampioenschap mis te lopen wordt gemitigeerd. Nadelen zijn wel potentieel hogere salariskosten die je betaalt voor een tribuneklant en het mogelijk afschrikken van spelers om überhaupt een eerste contract(verlenging) te tekenen.

22 maart 2022 om 23:52

Supernico, hoezo 'laten piepelen'? Wat is een Mazraoui Ajax verschuldigd? Helemaal niks

22 maart 2022 om 23:56

Of je waardeert hun salaris op. Je kan het natuurlijk niet verkopen dat de aftakelende Blind bijvoorbeeld 4 miljoen verdiend en een Mazraoui die een sterkhouder is geworden waarschijnlijk niet eens de helft verdiend. Dan krijg ie scheve gezichten binnen je selectie en willen spelers verkassen voor een hoger salaris

22 maart 2022 om 23:57

In het geval Onana mag je het gerust piepelen noemen..

22 maart 2022 om 23:57

Hoezo laten piepelen? Als je constant zogenaamd onderhandelingen voert en de club in de wachtrij zet omdat je transfervrij wil vertrekken, dan piepel je de club ja. En die spelers zijn de clubs niets verschuldigd ja, maar hebben er allemaal wel een kans gekregen om hun carrière op te bouwen.

23 maart 2022 om 00:04

Ze hebben die kans gekregen ja, maar Ajax geeft die kansen om daar zelf garen bij te spinnen, niet uit liefdadigheid. Wel mee eens dat ze eerder kunnen zeggen dat ze niet van plan zijn om bij te tekenen, als dat het geval is

23 maart 2022 om 00:09

Uh zijn hele carrière tot nu toe, noem dat maar niks.

23 maart 2022 om 00:31

@SuperNico31 Wij weten natuurlijk niet of die spelers perse transfervrij willen vertrekken of dat Ajax niet aan hun eisen wil voldoen. En alle spelers dan die Ajax niet meer goed genoeg vind en van de hand doet? Gunt Ajax hun ook geld als ze vertrekken voor alle inzet die ze de club hebben getoond? Waarschijnlijk niet, want Ajax denkt uiteindelijk ook alleen aan zichzelf en zo de spelers ook. Ajax heeft hun spelers idd de kans gegeven, maar de spelers hebben Ajax sportief succes gebracht en dus veel geld in het laatje gebracht voor Ajax. Zeker spelers aps Mazraoui en Onana

23 maart 2022 om 00:45

AFCA74, en Ajax heeft dat niet uit eigenbelang gedaan? Die hebben Gravenberch opgeleid als een gunst, niet om daar sportief en financieel de vruchten van te plukken? Los daarvan heeft Mazraoui het trouwens ook nog eens heel lang met een jeugdcontract moeten doen, als ik me niet vergis. Ajax handelt in eigenbelang, maar spelers mogen dat niet doen

23 maart 2022 om 00:47

Precies. Ik hoor ze niet klagen over het feit dat Labyad zijn contract niet verlengd en gunt Ajax dan deze vertrekkende speler ook wat miljoentjes om aan hem mee te geven voor alle inzet die hij Ajax heeft getoond? Waarschijnlijk niet, dus Ajax piepelt hem

23 maart 2022 om 03:18

Mazraoui is zo'n 40-50% van de tijd geblesseerd, dat speelt natuurlijk ook een grote rol met betrekking tot het salaris. Blind en Tadic zijn bijna nooit geblesseerd.

23 maart 2022 om 06:44

Je kunt spelers niet dwingen om te tekenen of weg te gaan. Als spelers gratis weg willen dan is dat de keus van de speler niet van ajax. Maar moeten ze niet zulke hoge bedragen vragen bij 1jarige contracten. 25 mil is erg hoog voor een 1 jarig contract en ze willen meer?!? Tja dan verkoop je ook niet snel

23 maart 2022 om 07:16

@japie volgens mij krijgt Blind 15 miljoen per jaar liegebeest. Blind is een speler met ontzettend veel ervaring die de afgelopen jaren gewoon 1 van de belangrijkste spelers was. Dit is het eerste seizoen dat hij wisselvallig speelt. En btw ryan hoort al bij de grootverdieners.

23 maart 2022 om 07:19

Japie, als iedereen zo redeneert zoals jij, zal het NL voetbal snel teloor gaan. NL voetbal leeft van de transferinkomsten en zijn die daar niet, heb je een vet probleem. Kijk maar naar je eigen clubje: ze hebben al lang geen grote klapper meer gemaakt en moeten steeds opnieuw leningen afsluiten.

23 maart 2022 om 08:02

Het gaat er idd om hoe het gaat. Met Gravenberch zou ik geen probleem hebben, die kerel is zo volwassen en eerlijk - ook naar buiten toe, dat je in ieder geval weet waar je aan toe bent. Mazraoui ook wel, maar in mindere mate. Hoe het met Brobbey en Onana is gegaan is gewoon niet fijn, dus ik begrijp wel dat je als club een duidelijke lijn wil hanteren.

23 maart 2022 om 09:06

Tuurlijk zijn spelers niks verschuldigd naar hun club, maar als je je club een beetje gunt en respecteert, zou je als Mazraoui gewoon bij kunnen tekenen, desnoods met een garantie dat je weg mag tegen een gelimiteerde transfersom. Mazraoui en ieder ander weet dat er toch wel voor hem betaald wordt. Niet de hoofdprijs misschien, maar bij wijze van spreken 5mln zouden veel clubs wel ophoesten. En hij zal zelf ook niet op water en brood geleefd hebben met het salaris van Ajax.

23 maart 2022 om 09:36

Niet? Mazraoui speelt volgens mij dit seizoen eindelijk wat wedstrijden achter elkaar.voorgaande jaren 2 3 keer per seizoen geblesseerd

23 maart 2022 om 10:39

@vdm1 Klopt, dat is soms jammer voor de clubs maar je kan spelers toch niet verplichten om een contract te verlengen? Bij Feyenoord ligt dat er ook aan omdat we jarenlang miskopen hebben gedaan en er weinig grote talenten doorstroomden uit de jeugd

23 maart 2022 om 14:32

er zijn genoeg speler sgewees tin het overmars tijdperk die gewoon1-2 jaar verbeterd bijtekende en jaar later voor een nette transfersom wegmochten als ze dat wilde.

22 maart 2022 om 23:42

Je hoeft het ook niet direct te verplichten natuurlijk. Echter staat het de club vrij om er consequenties aan te verbinden.

23 maart 2022 om 00:32

Ik vind het maar onzin. Als jij voor 5 jaar tekent en je voetbalt netjes je contract uit, dan vind ik het ronduit asociaal als je gechanteerd wordt om verplicht bij te tekenen

23 maart 2022 om 00:52

Volledig mee eens Japie, het is walgelijk dat clubs dit doen. Bosman heeft ooit zijn best gedaan om voetballers meer macht te geven, maar clubs doen het gewoon weer teniet. Natuurlijk houd je liever een transfersom over, maar als een speler niet wil verlengen is dat gewoon zijn recht. Zou verboden moeten zijn voor clubs om zo te handelen

23 maart 2022 om 07:21

Totaal niet. Je wordt niet verplicht om bij te tekenen. Je wordt ook niet verplicht om te vertrekken. Maar sinds wanneer is Ajax verplicht je op te stellen. Waarom ageer je niet tegen Labyad. Speelt niets, kan met zo goed richting tribune. Of is dat een sportieve keuze. Net zo als de club de sportieve keuze maakt om je vervanger door te ontwikkelen. Wat heeft het opstellen van onana nu gebracht? Dan kunnen die minuten beter naar Gorter. Nous heeft nog een bijdrage, maar bij zijn blessure zagen we de aftakeling van zijn vervanger, mede door het gebrek aan minuten....

23 maart 2022 om 09:12

Een club moet toch ook ergens van leven.. 5 jaar lang een goed salaris betalen en dan gratis de deur uit. Het is een goed recht van de speler, maar je kan toch gewoon bij tekenen en je club een transfersom gunnen. Desnoods verleng je en spreek je alsnog af dat een transfer in alle gevallen doorgang krijgt, ook al is het niet voor de hoofdprijs. Elke miljoen is er één..

22 maart 2022 om 23:49

Natuurlijk kun je dit niet verplichten, dat doet die gekke directeur van Napoli wel bijvoorbeeld. Die is echt keihard. In Nederland gaat dat nooit gebeuren. Maar in het verleden zijn er best wat aardige spelers die op de bank hebben moeten zitten tot het einde. Sulejmani bijvoorbeeld.

22 maart 2022 om 23:51

Ik vind het sowieso niet kunnen. Je spreekt samen een contract af en als werknemer ben je vrij om dat uit te dienen. Belachelijk als je in je laatste jaar vervolgens ergens toe gedwongen wordt omdat het niet gunstig uitkomt voor de werkgever

23 maart 2022 om 14:35

contract betekend dat ajax jouw werkgever is en hun salaris moeten betalen niet om je 100% te laten spelen? hun kunnen zeggen is leuk maar niet bijtekenen is laatste jaar gewoon jong ajax en geen wedstrijden (kijken hoeveel topclubs dan nog komen?)

gewoon net zoals in eht verleden bijteklenen 1 of 2 jkaar en afsppraak maken als er een club komt die jij ook wil voor een redleijk bedrag je gewoon weg mag (zijn genoeg van dat soort afsprkaen geweest in het verleden bij ajax)

23 maart 2022 om 17:12

Ja, wel betalen, maar daarnaast iemand 'pesten' omdat hij niet bijtekent. Ik vind het heel laag

23 maart 2022 om 00:05

Contract is een contract toch? Beidde kan je iets voor elkaar bereiken dus why not. Win win

23 maart 2022 om 11:40

Ze krijgen de keuze. Niks verplichting

23 maart 2022 om 12:29

Normaal gesproken hoeft een speler een jaar voor zijn contract afloopt helemaal geen keuze te maken. Ajax verplicht ze straks om dat wel te doen. Dus in die zin is er wel degelijk een verplichting. En daarmee wordt er een optie onthouden die er normaal wel is: 'gewoon' je contract uitdienen.

Formeel kan Ajax ze die keuze natuurlijk niet ontnemen, maar ze kunnen er wel voor kiezen om een speler dan maar het hele seizoen buiten de selectie te laten. Maar daar wordt uiteindelijk niemand blij van: Ajax betaalt dan het salaris van een speler die ze nooit gebruiken en de speler heeft waarschijnlijk een stuk minder opties voor nieuwe clubs aan het eind van dat seizoen.

En wat als ze geen transfer maken? Lopen ze weer gratis weg dus die twee opties slaan nergens op

22 maart 2022 om 23:26

Ik denk dat Ajax die spelers dan simpelweg niet meer op zal stellen.

22 maart 2022 om 23:28

Serero werd ooit een jaar in jong ajax gepropt, hij wilde niet meer verlengen. Vond ik een beetje onrechtwaardig, want hij kreeg zelf geen aanbieding volgens mij van de club. Uiteindelijk blijft het krom, want een Timber gaat never nooit een jaar op de tribune zitten. Maar op tijd cashen moet voldoende zijn.

22 maart 2022 om 23:28

Een jaar bij de jeugd meespelen wordt ook niemand vrolijk van

22 maart 2022 om 23:37

Dit is in mijn ogen helemaal geen nieuw beleid, maar opfrissen van t beleid dat onder de Boer al gold. Ik meende dat ze dat juist overboord hadden gegooid omdat dat zou betekenen dat je je beste spelers uit de basis gaat zetten. Dan zadel je wel lekker je trainer op met een probleem. Terwijl hij er is voor de punten en de TD voor de contracten.

23 maart 2022 om 00:25

@yoda, ik denk dat het ook moordend is voor de sfeer. Ik denk niet dat een Tadic happy is als het elftal zichtbaar verzwakt zou zijn omdat men Nous op de bank zet en er een veel zwakkere rb het elftal inkomt.

23 maart 2022 om 13:34

Dat lijkt me inderdaad averechts werken, ik zou zeggen, probeer het aantal keren dat een speler uit zijn ontkracht loopt te minimaliseren, maar als het gebeurt, neem dat verlies maar gewoon.ik denk dat je anders nog meer barrières opwerpt voor spelers om überhaupt te tekenen bij Ajax.als je prijzen kunt pakken met een team met spelers waarvan het contract afloopt dan ben je nietigheid bezig als je dan gaat kiezen voor lange termijn beleid.

Heel simpel gedacht of mis ik wat? Wat nou als bijv Antony zegt; laatste jaar, maar ik blijf en ga transfervrij weg” gaat Ajax dan, zijn beste speler, niet meer opstellen? Ajax, en geen enkele club, heeft de ballen om haar beste spelers te banken.. de gedachte erachter is goed, alleen je kan niets verplichten en Ajax gaat ook geen belangrijke spelers banken..

22 maart 2022 om 23:47

Sterkhouders vertrekken dan ook doorgaans niet transfervrij. Het zijn vaak de talenten of de spelers die zich terug knokken terwijl ze misschien al een klein beetje afgeschreven waren.

23 maart 2022 om 00:44

Zeg dat maar tegen Mazraoui en Onana 😅

23 maart 2022 om 14:39

Mazraoui is zo'n speler die zich terugknokt. Onana is inderdaad een ander verhaal, maar dat is sowieso een vreemde situatie geweest. Overigens gebruikte ik het woord 'doorgaans', niet 'altijd'.

1 van de in mijn ogen vele fouten die Overmars gemaakt heeft, te lang blijven geloven in de goedgelovigheid van spelers als Brobbey, Onana en Nous dat ze wel zullen bijtekenen met als gevolg dat ze je zo lang aan het lijntje houden dat ze gratis de deur uit lopen.
Die man was lang niet zo'n uitmuntende TD als sommigen hier geloven.

22 maart 2022 om 23:28

De man heeft honderden miljoenen voor de club binnen geharkt en onder zijn leiding is de fnale van de EL behaald en de finale van de CL op een minuut na gemist. Die paar missers die hij had wegen echt niet op tegen het positieve wat hij heeft gedaan.

22 maart 2022 om 23:42

Iedere TD van Ajax zou honderden miljoenen ophalen met de ligt en de jong in stal.

22 maart 2022 om 23:44

De Jong is wel gewoon gekocht, hè? Daar is een technisch directeur verantwoordelijk voor.

22 maart 2022 om 23:45

@ouwes, wat denk je waarom De Jong en De Ligt die bedragen waard zijn geworden? Komt doordat Tadic en Blind kwamen waardoor iedereen in de selectie beter werd. Een jaar daarvoor was het dramatisch. Ook al komt dat natuurlijk ook door de situatie met Nouri. Maar zonder Tadic en Blind had Ajax ook niet dat super seizoen gehad.

22 maart 2022 om 23:50

Ja, ja Ouwes. Toen de bedragen die Ajax verlangde bekend werden, werd de club en Overmars in het bijzonder voor gek uitgemaakt. Nu is het opeens dat iedere TD dit wel even had gekund met De Ligt en Frenkie.

22 maart 2022 om 23:52

@Ouwes, welnee. Voordat Overmars kwam gingen de beste spelers voor maximaal 25 miljoen weg. Ruwweg 150-160 miljoen pakken voor de Ligt en Frenkie was uniek, al helemaal omdat het geen aanvallers waren.

23 maart 2022 om 01:22

Zowel Huntelaar als Sneijder zijn beide voor 27.000.000 vertrokken, verder heb je idd gelijk.

22 maart 2022 om 23:43

@ajaxclub, niet iedereen is perfect he? Ook Overmars heeft gewoon fouten gemaakt. Maar die wegen zeker niet op tegen alle positieve dingen wat hij heeft bereikt met Ajax. Sinds hij was aangesteld heeft Ajax een metamorfose doorstaan door de jaren heen.

22 maart 2022 om 23:50

Iedereen die werkt, maakt fouten. Echter je moet niet denken dat de wereld maakbaar is voor wie dan ook en in dit geval voor Overmars.
Soms willen, kunnen of durven mensen niet bijtekenen en dan kan Overmars op zijn kop gaan staan, maar dan gebeurt er niet wat hij wil. Hij is (was) verantwoordelijk voor het technische beleid, maar dat wil niet zeggen dat het dan "zijn schuld" is als het een keer niet lukt.

23 maart 2022 om 00:09

@modric: Wat is dit nou voor geks wat je hier zegt? Ajaxclub is toch gewoon perfect? Niet alleen dat hij nooit fouten op zijn werk maakt, maar hij is ook nog eens zo goed dat hij tijd vrij maakt om Overmars zijn functioneren te beoordelen.

22 maart 2022 om 23:45

@ajaxclub, dit zijn geen fouten van Overmars. Voor Brobbey lag een plan maar wilde ineens een x aantal wedstrijden in contract en Raiola maatstaven salaris. Onana zou al eerder weg maar is 2x gebleven net zoals Nico, Neres, Martinez. Deze jongens waren juist loyaal en hielden hun belofte aan Overmars. Nous is een verhaal apart. Die was geblesseerd en was onzeker of hij op niveau zou komen. Die was blij met zijn kans en draaide naar ik wil Ziyech contract.

Zaken liggen complexer dan…. het is iemand zijn schuld.

23 maart 2022 om 00:25

En hoe is het uiteindelijk afgelopen met Neres en Nico? Heel leuk dat ze ‘loyaal’ zijn gebleven, maar uiteindelijk kost het ze wel een mooie vervolgstap. Daarom is het altijd makkelijk praten, maar als een bepaalde kans zich voordoet als voetballer moet je hem altijd pakken, en als je de kans kan vergroten op een goeie vervolg stap door bijv niet bij te tekenen, moet je dat gewoon doen. Want voor je het weet teken je bij, en blijf je nog een jaar, en kom je op de bank net Nico of raak je geblesseerd en na een jaar kan je naar Shaktar.

23 maart 2022 om 01:38

Beetje football manager mentaliteit van @ajaxclub, Overmars is natuurlijk voor wel meer zaken (deels) verantwoordelijk dan alleen aan- en verkoop van spelers en het uitdelen van contracten. Onder van der Sar en Overmars is Ajax Europees weer relevant geworden en is de hele structuurvisie op de schop gegaan en zijn alle verwachtingen van de buitenwacht 360 graden gedraaid. 10 jaar terug was het een prestatie als Ajax via de voorrondes groepsfase CL wist te behalen, nu spreken we er schande van dat ze er in de 8e finales uit liggen na een 2-2 en een 0-1 tegen Benfica.

23 maart 2022 om 06:39

Dat is geen fout van Overmars imo.
Er zijn zoveel werpedmspelers die dit jaar transfervrij de deur uit gaan.
Dat is meer de macht die de spelers hebben.
Aan de ene kant netjes van de spelers dat ze gewoon hun contract uitdienen.
En spelers kunnen dan bij hun andere club meer tekenend of salaris vragen. Omdat er geen transfersom is betaald. En omdat er geen transfergeld betaald hoeft te worden. Kan de speler naar elke club die geïnteresseerd is. Het gebeurd overal. Zie het meer de slimmigheid van de spelers.

Je kan zeggen die spelers niet meer op te stellen. Maar dan had in dit geval Ajax geen keeper op kunnen stellen. Zoalng je goede spelers nig onder contract staan. Moet je ze gewoon nog gebruiken.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel netjes dat de club nog wat aan je verdiend. Zeker als je uit de eigen jeugd komt

23 maart 2022 om 15:08

Schijnbaar zijn we heel goed om de slechte dingen van een TD te onthouden en te belichten. Maar als zelfs een TD die onder zijn hoede de halve finale Cl/finale europa league en vaak landelijke kampioenschap heeft binnengehaald niet een uitmuntende TD is, dan ben ik heel benieuwd wat in jouw ogen wel een uitmuntende TD is, bestaat die wel?

Ben heel benieuwd naar je antwoord, maar ga er nu al vanuit dat er bij elke TD wel iets te vinden is. Want alles goed doen is nou eenmaal niet mogelijk.

Dan ben ik benieuwd wat er met Blind gaat gebeuren. Hij loopt in 2023 af. Moet eigenlijk deze zomer een beslissing nemen dus. Nico zal vrijwel zeker vertrekken, wat ie ook verdient. Ik hoop vooral dat de toptalenten van Jong allemaal blijven, stuk of 3 die verlengd moeten worden.

22 maart 2022 om 23:38

Gaat denk ik om jongens die een transfersom vertegenwoordigen zoals Gravenberch en Onana die niet willen verlengen en een toptransfer willen maken. "Oudjes" zoals Blind, Pasveer en vorig seizoen Huntelaar mogen gewoon hun contract uitzitten lijkt me. Daar vang je sowieso bijna niks meer voor.

22 maart 2022 om 23:41

Ja klopt, maar Blind verdiend wel een topsalaris momenteel. Als hij gratis weg zou gaan, moet je wel gewoon die 3 miljoen aftikken die hij nu krijgt. Dus dat zou behoorlijk wat ruimte opleveren in het salarishuis. Daarmee kan je Timber en Antony al verlengen bijvoorbeeld.

22 maart 2022 om 23:46

" Als hij gratis weg zou gaan, moet je wel gewoon die 3 miljoen aftikken die hij nu krijgt. "

Die moet je me even uitleggen. Dat laatste jaar moet je Blind inderdaad zijn salaris betalen; dat is logisch. Maar wat bedoel jij hiermee? Als hij uit zijn contract loopt, is hij geen speler van Ajax meer en hoef je hem niets meer te betalen.

22 maart 2022 om 23:51

Ja heb het niet helemaal goed verwoord, bedoelde dat hij 3 miljoen salaris krijgt (iets in die richting). Zijn transferwaarde is nihil, maar het is wel degelijk belangrijk om dit beleid ook bij hem toe te passen. Want zijn salaris is hoog. Stel hij kiest ervoor om te blijven, moet je hem nog altijd zijn topsalaris uitbetalen. Terwijl ie steeds minder gaat spelen.

22 maart 2022 om 23:55

Daar heeft Ajax zich toch contractueel toe verplicht? Je kan niet zeggen tegen Blind: "je bent te duur, ga maar weg". Het werkt natuurlijk twee kanten op.
Zoals Zytto aangeeft; dit gaat om jongens die waarde vertegenwoordigen en niet de mannen die einde carrière gaan.

22 maart 2022 om 23:59

In principe is het een verplichting ja. Maar als je eerlijk tegen Blind zegt dat ie heel weinig gaat spelen, lijkt hij me wel iemand die eieren voor zijn geld kiest. Is wel een jongen met een hart voor de club. Zoiets zou Klaassen ook doen denk ik, zelfs Tadic. Daar valt wel mee te praten.

23 maart 2022 om 00:13

Dat is best wel lastig in te vullen voor oudere spelers. Vaak hebben ze al een gezin met kinderen en zoeken ze wellicht wat meer vastigheid. Je hebt zeg maar met de belangen van meerdere mensen te maken dan met een gemiddelde 21 jarige.

23 maart 2022 om 08:26

@hakim
Dit klinkt heel erg als "wel de lusten, niet de lasten".

Jonge jongens mogen niet uit hun contract lopen, want dan "vernietig je geld" (we hebben het nog steeds over mensen). Echter de ouwetjes mag je lozen, omdat ze toch maar geld kosrten.

Een club die een dergelijk beleid hanteert en zichtbaar uitvoert, komt rap in het rijtje met louche clubs. Een onplezierige, onbetrouwbare club om zaken mee te doen.

Zelfs ik heb Ajax een stuk hoger zitten.

22 maart 2022 om 23:47

Ik hoop vooral dat Timber bijtekent, al is het maar voor een jaar. Dan kan je daar volgend jaar de hoofdprijs voor vangen. Blind krijg je toch geen stuiver meer voor, daar zou ik echt geen haast mee maken hoor.

22 maart 2022 om 23:54

Hij staat ervoor open zegt ie, en hij heeft geen Raiola. Dus heb daar wel vertrouwen in. Ik denk dat hij nog met zijn broer in Ajax 1 wil spelen. Als Timber in 2024 vertrekt en we halen zijn broer terug in 2023, zou dat geweldig zijn. Van het 'nieuwe' Ajax mogen jongens als Timber en Martinez de nieuwe Blind en Tadic worden qua salaris. 2 enorme sterkhouders voor ons.

23 maart 2022 om 00:02

Zou ik ook niet te bang voor zijn. Vind Timber echt een fantastische speler en gast buiten het veld. Denk wel dat hij bij zou tekenen om voor een groter bedrag verkocht te kunnen worden. Net als Gakpo overigens. Ik vind ze beide echt fantastische mentaliteit hebben. Ze lopen iig niet naast hun schoenen.

23 maart 2022 om 00:26

Dit soort zaken gaat uiteraard niet op voor spelers op leeftijd.

Om vervolgens bij de eerste beste mogelijkheid Brobbey gelijk weer terug te huren. Daarmee pak je hem/hen echt heel hard aan!

Goed, ik snap het wel hoor. maar het komt een beetje nep over

Je kunt ook gewoon zeggen dat Ajax zijn spelers een mes op de keel zet tijdens contractonderhandelingen. Wordt een leegloop bij Ajax. Nous weg gravenbergh weg, Tagliafico weg. Blind tot 2023 dus ga er maar vast mee zitten, en zelfde geldt voor Pasveer maar die zal stoppen

22 maart 2022 om 23:50

Allemaal wel vervangbare spelers. Ajax is geen club die het moet doen met een budget van een paar miljoen euro. Die kunnen gewoon flinke bedragen spenderen. Als je dan geen adequate vervangers kunt vinden met het scoutingsnetwerk die Ajax heeft, gaat er behoorlijk wat fout.

Nou dan maak je het lekker aantrekkelijk om bij Ajax te spelen zeg. Dit gaat nooit goed werken.

Mag nog wel iets strenger. Gewoon bij 18 maanden beginnen. Intentie ondertekenen om bij te tekenen, anders met 12 maanden te gaan vertrekken. Wil je niet? Mag je een jaar lang op de tribune bij Jong-Ajax gaan zitten.Helemaal klaar met die irritante spelers die je eerst voor de gek houden door aan de praat te blijven en met de beste intenties te komen. Maar wanneer puntje bij paaltje komt vertrekken ze gratis. Wees dan een vent, laat dat hele geleuter achterwege, en laat het op tijd weten. Dan kan de club je nog verkopen en houden we er nog een transfersom aan over.Maar nee, het gaat ze uiteindelijk alleen om die tekensom. En nou, als geld bij de spelers belangrijker is dan fatsoen en loyaliteit. Mag je je als club daar best op aanpassen en je veel harder op gaan stellen.

Gravenberch is gewoon copy paste met Brobbey en Nous. Heeeel lang onderhandelen en met absurde eisen komen zodat het toch op niets uitdraait. Dit soort verhalen exact hetzelfde eerder gehoord, en je weet vooraf de uitkomst al, geen nieuw contract en gratis weglopen. Overeenkomst: Raiola.

23 maart 2022 om 00:30

Ryan is een ander verhaal. Deze wil namelijk niet gratis de deur uitlopen. Deze zal dus hoe dan ook deze zomer worden verkocht.

Kan me niet voorstellen dat ze dit bij een sterkhouder zullen doen. Laat staan de gevolgen ervan als je het wel doet.

Een betere oplossing is misschien om al in een eerder stadium een hoog contractaanbod te doen. Zeker in het geval van een mazraoui of een gravenbergh. Dan haal je dat jaar geen Baramy voor 10m erbij, of een labyd voor 7. Speel je sws al quitte op het risico wat je neemt. En in verreweg de meeste gevallen zul je eindigen met een hoog bod van een buitenlandse club. Ajax heeft teveel geld verprutsts aan miskopen en net-niet spelers, en de jonge toppers gaan ervan tussen. Beter om in hen te investeren.

Het salarishuis is op dit moment erg hoog, en legt druk op de contractmiddelen van de club. Mede daarom beter om voortaan - als je bv 200 mil incasseert aan transferinkomsten - gericht 3/4 spelers van 30 mil each te halen, ipv 15 spelers voor samen 120 mil.

Het zal een lastig verhaal worden denk ik. Het moet uiteindelijk van beide kanten komen.

Kijk bv naar de situatie bij Dembele bij Barca. Die zou weg moeten omdat hij niet bij wilt tekenen. Nu onder Xavi is hij belangrijk en voelt hij zich gesteund. Nu wil hij toch weer blijven. Sportieve en zakelijke belangen kunnen soms loodrecht op elkaar staan.

Onana zat met die schorsing en de Afrika Cup anders was hij zeker verkocht afgelopen zomer. Van Brobbey dacht iedereen dat hij bij zou gaan tekenen en er is gewoon een goed bod gedaan door Ajax voor een speler die nog geen 20 wedstrijden had gespeeld in Ajax 1. Mazraoui is jammer maar voor het geld dat je mis bent gelopen had je geen nieuwe Mazraoui kunnen kopen en nu heb je er in elk geval nog een jaar van genoten. Neemt niet weg dat je deze zomer gewoon Gravenberch en Blind moet verkopen tegen elk aannemelijk bod als ze toch niet bijtekenen, kun je ze niet slijten moet je ze natuurlijk wel opstellen als ze op dat moment de beste optie zijn, het gaat immers om wedstrijden winnen.

Wat een arrigante reactie van snotjoch gravenbergh richting de club die hem deze kans heeft gegeven!
Het gaat goed met zijn carrière, reserve bij Ajax en teruggezet naar jong oranje.
...........
Stel jezelf eens wat meer bescheiden op een laat je voeten spreken ipv je mond!

Oftewel ga voetballen en stop ermee despreekpop van je zaakwaarnemer te zijn, die al meerdere carrières van veelbelovende spelers aan het vernietigen is!

Laten ze dan ook vanaf nu gasten als Tagliafico gaan als die een jaar voor het verlopen van hun contract verkopen weg willen of blijven ze die (droom) transfers door de neus boren als het hen beter uitkomt?! Clubs zijn zo hypocriet als de pest

Net alsof ze Anthony nu op de bank of het tweede zouden gaan zetten, geloof er geen ruk van

Ik zou nog een jaar eerder laten bijtekenen. Spelers met nog een jaarcontract leveren ook niks op of iig te weinig.

Lachwekkend, speler kan gewoon blijven zitten , als niet weg in laatste jaar, Ajax kan daar helemaal niets aandoen. Contract is contract. En met deze opstelling kunnen mischien andere zeggen waarom zal ik naar Ajax gaan.

Ik ben benieuwd wat dit nieuwe beleid gaat opleveren. Zelf zie ik het wat somber in, en denk ik dat er alsnog veel spelers transfervrij zullen vertrekken. Financieel gezien loont het teveel. Spelers kunnen ineens een veelvoud gaan verdienen, daarnaast speelt ook mee dat ze een veel groter bereik hebben, en clubs die anders niet (waarschijnlijk) serieus voor heb op de markt kwamen, ze nu toch een contract aanbieden.

Maar even serieus, wat is de reden dat dit soort jongens op deze manier weg willen. Ajax speelt op een goed niveau, ze zijn niet uitgeleerd, krijgen een mooi salaris maar toch gaan ze lopen. Is het enkel het vooruitzicht van (veel)meer geld of zitten er andere dingen achter? Ik blijf het vreemd vinden als je in principe alles hier hebt....

23 maart 2022 om 12:53

Natuurlijk zal het geld meespelen. Maar daarnaast, hoe je het ook wendt of keert: Ajax is een Eredivisieploeg. Dus op een paar toppers en een paar CL-wedstrijden na, speelt Ajax helemaal niet op het niveau van een Duitse of Engelse club (niet per se doelend op het niveau van Ajax zelf, maar vooral van de tegenstanders). Gravenberch begint nu bijvoorbeeld een van de beste spelers in de Eredivisie te worden. Dat is gewoon het moment waarop je moet vertrekken als je flink door wil blijven leren. Dan wil je wekelijks een tegenstander van hoog niveau hebben.

Maar dan moet ajax wel de regels bij iedereen zo doorvoeren, en niet bij pietje die een talent is maar nog niet doorgebroken is op de tribune laten plaatsnemen omdat hij niet wil verlengen, maar bij appie die een gearriveerde vedette is gewoon op blijven stellen.
dan moet je ballen tonen, maar goed de speler bepaalt uiteindelijk of hij wil verlengen of niet, kan ajax hoog of laag springen, als de speler het niet wil dan gebeurt het niet.

Riola als zaakwaarnemer, dan vervroegd afscheid nemen van de speler. Die denkt alleen maar aan zijn eigen portemonnee en niet aan het gezamenlijk belang, ook dat van de club Ajax. Klaar dus met die figuur.

Het is een kwestie van meer meer meer.. het grootste gedeelte van de profvoetballers heeft eurotekens in de ogen en denken alleen maar aan hun eigen portemonnee. En de slechte zaakwaarnemers stimuleren dat ook. Dan laat je de club die je vet betaald heeft met lege handen achter. Het is ook een moreel verhaal van normen en waarden, als die nog bestaan voor dit soort spelers. Clubs hebben zelf aan de idiote salarissen en contracten meegewerkt. De verdiensten slaan nergens op en daar moet eens naar gekeken worden. Zaakwaarnemers moeten vaste vergoedingen krijgen van een normaal niveau en spelers moeten een normaal salaris krijgen. Het is niet dat zij de wereld redden of mensenlevens en dusdanig "werk" doen dat ze onmisbaar zijn..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren