Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp ziet kans op megatransfer bij Ajax flink slinken door Klassieker

Laatste update:

René van der Gijp denkt dat Antony zondag zijn eigen ruiten heeft ingegooid. De analist van Vandaag Inside denkt dat de Europese topclubs terugdeinzen voor het irritante gedrag dat de 22-jarige vleugelspits van Ajax vertoonde na zijn winnende doelpunt tegen Feyenoord (3-2). "Stel dat wij samen op de tribune zitten als scout van Manchester City of Liverpool...", filosofeert Van der Gijp samen met Wim Kieft. "En we zitten naar Antony te kijken, wat denk je dat we zouden zeggen als we op maandag terugkomen?"

Daar kan volgens Van der Gijp maar één antwoord op volgen "'Die nemen we niet.' Dit zie je toch een Serge Gnabry, Leroy Sané of Mohamed Salah niet doen? Dan kun je wel zeggen: hij is jong, maar het kan ook nóg gekker worden." Kieft antwoordt daarop: "Zo jong is hij ook niet meer, want hij doet dit al twee jaar." Antony slaagde er samen met zijn aanvoerder Dusan Tadic in om liefst negentig seconden van de blessuretijd in rook te doen opgaan. Dat Erik ten Hag zich niet kritisch opstelde over dat gedrag, verbaast Kieft niet.

"Zo'n jongen is ook niet door een coach te dimmen, uiteindelijk", weet Kieft. "Ten Hag gaat natuurlijk nooit zeggen dat Antony zich als een idioot gedraagt, maar dat denkt hij wel. In het algemeen wordt dit gedrag aangepakt in de kleedkamer, dan zegt iemand: 'Hey, wat ben jij nou allemaal aan het doen?'" Johan Derksen vindt dat Tadic als aanvoerder een slecht voorbeeld geeft. "Tadic komt tempo tekort, die loopt op zijn laatste benen, en hij wordt steeds irritanter en vervelender", aldus Derksen.

Kieft vestigt vooral aandacht op het positieve: "Tadic was wel bepalend, Johan, met die rake vrije trap en die voorassist naar Nicolás Tagliafico. Feyenoord werd natuurlijk ook vermoeid, maar na het inbrengen van Tagliafico en hoe Tadic opstond... provoceren, en zo, maar ze trekken toch die wedstrijd naar zich toe. Ze hebben wel echt die wedstrijd uit het vuur gesleept." Van der Gijp voegt toe: "En Tadic gaf ook nog een geweldige voorzet waar Brian Brobbey uit moest scoren", doelend op de totaal mislukte kopbal van de invaller.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja....
Maar clubs als PSG vinden dit wel prima.
Zal voor Antony niet zoveel uitmaken.
De spelers bij Barca en Real kunnen er ook vaak wat van.
Keuze zat dus.

21 maart 2022 om 23:35

Precies. Dit zijn buitenlandse clubs over 2 dagen weer vergeten. Suarez heeft 3 keer iemand gebeten en 2 toptransfers gemaakt in die tijd. Neymar werd als stervende zwaan zelfs de recordtransfer aller tijden.

21 maart 2022 om 23:50

Suarez kwam dan wel tot 48 goals/assists in 1 premier league seizoen en neymar tot 40 goals/assists in la liga. Als je zo goed bent en clubs willen je zo graag dan maken ze wel uitzonderingen ja, maar ik geloof goed dat als een club al twijfelt of ze de speler moeten kopen dat dit wel een reden kan zijn om het toch niet te doen. De vraag zal dus vooral zijn hoe graag die top clubs hem willen de toekomst zal leren, maar om het te vergelijken met spelers als suarez en neymar vind ik wel wat anders.

21 maart 2022 om 23:54

Suarez zou het absoluut niet redden hoor. Ik weet het nog als de dag van gisteren. VZ verandert in die zin nooit. En dat terwijl het gat met de top nu veel kleiner is geworden vanaf Ajax.

22 maart 2022 om 00:00

@ Joostv97.. Je vergeet ff dat Suarez nog geen internationaal gevestigde speler was toen hij die Psv speler beet. Die uitzondering zouden ze dan moeten maken, voornamelijk op basis van wat hij toen bij Ajax in de eredivisie liet zien, aangezien we niet direct bovenmodaal presteerden op Europees niveau.

22 maart 2022 om 00:08

Suarez maakte dan ook echt geen stap naar de wereldtop. Die vergelijking loopt dus sowieso mank.

22 maart 2022 om 00:39

Suarez heeft die stap toch gemaakt, zelfs met zijn verleden als Count Dracula?? Waar hebben we het over zeg.

22 maart 2022 om 00:43

Toen hij 1 van de beste spitsen van de wereld was wel ja.

22 maart 2022 om 00:47

@ajaciedje toch maakte hij het seizoen voordat hij ging toch wel liefst !52! Goals en assists in de eredivisie. Het seizoen dat hij ging had hij ook nog 2 assists te pakken tegen ac milan. Dus dat helpt flink, ook was de situatie bij liverpool met de tegenvallende resultaten van het toen lopende seizoen en het seizoen ervoor toch wel wat anders en dan kijk je ook sneller langs dit soort dingen. Ik vind het dus nog steeds wat anders. Maar nogmaals als clubs antony graag genoeg willen zullen ze dit door de vingers zien, maar als ze twijfelen geloof ik goed dat dit in zijn nadeel kan werken

22 maart 2022 om 01:04

Ik ken wel een Brazeliaanse speler die ook vaak ligt te rollen en zich aanstelt...dit gedrag gebeurd toch steeds vaker; Niet dat ik het goedkeur , maar ik denk niet dat een speler op basis van dit gedrag niet gekocht wordt.

22 maart 2022 om 07:14

@All: Lierse doelt op het feit dat Liverpool toen geen wereldtop was. Dat werd het daarna pas

22 maart 2022 om 07:35

@bossie maar die gaan Liverpool of Man City ook echt niet kopen

22 maart 2022 om 08:34

Je bedoelt Neymar, de speler die naast Messi misschien wel het meeste talent ter wereld heeft?

Ja die valt te vergelijken met Anthony.

22 maart 2022 om 08:46

Suarez was dan op 1 been ook 2 klasses beter dan Antony uiteraard

22 maart 2022 om 09:06

Een Liverpool wat toen de CL had gewonnen ten koste van Milan, in de PL weliswaar steevast plek 4/5. Lierse, jij en Gijppie pinnen de discussie vast op 'wereldtop', terwijl het evengoed ging om een significante verbetering voor de speler Suarez toen die naar de Liverpudlians vertrok. Feit blijft als een paal boven water staan dat men Suarez had gecontracteerd, ondanks zijn gedrag. Daarnaast zijn er hier wel tig voorbeelden genoemd van spelers die ondanks hun gedrag die wereldtop hebben gered. Met in mijn ogen als grootste voorbeeld onze goeie ouwe gek CV Pepe, jarenlang bij Madrid. Nu weet ik niet zeker of hij die trekjes ook al had bij Porto, maar kan me dat haast niet voorstellen dat ie die niet al had..

22 maart 2022 om 10:04

Ja in 2006, als je gaat beweren dat Liverpool toen wereldtop was dan houdt het op hoor.

En ik pin het niet vast op wereldtop, dat doet van der Gijp.

22 maart 2022 om 17:57

Gijppie heeft het over de wereldtop (Europese top), maar jij gaat er lekker stug in mee haha. Geeft niet gap, de tijd zal het leren, Antony heeft alle skillsets wat hem tot een felbegeerde speler kan maken bij een (Europese) topclub. Daar doet dit incident niets vanaf.

22 maart 2022 om 07:22

Het meest vreemde vind ik nog dat een par dagen ervoor Benfica elke truc uit de haalde om tijd te rekken. En toen was Ajax niet volwassen genoeg. Was het commentaar ook niet te zuinig.

En wat betreft die mega transfer: zat spelers die bij topclubs spelen en nog wel ergere dingen doen. Haalt echt helemaal niks uit. Ook al hoopt Vd Gijp natuurlijk anders.

22 maart 2022 om 13:01

Volgens de ajax fans was het gedrag van benfica misselijkmakend...... .iets met boter op je hoofd hebben.....

22 maart 2022 om 22:24

Er waren ook heel veel mensen uit Rotterdam en omstreken, die het spel tegen Ajax maar wat mooi vonden. Iets met boter op het hoofd hebben.

22 maart 2022 om 09:15

Goed gezieb gijpie niet alleen ze gedrag hoor ook een drama speler niets bijzonders

22 maart 2022 om 12:05

Daar wordt ie keihard op ze plek gezet dooe de oudere spelers, dat is dat soor clown gedrag achterwegen moet houden. Net als hij dat in het Braziliaanse team ook zeker niet gaat doen

Plaats anders gelijk de link naar de uitzending ipv al die losse artikelen

21 maart 2022 om 23:48

Ik snap nog steeds niet helemaal dat al die analisten maar roepen dat Feyenoord zo goed was en Ajax niet zo goed. Meeste balbezit, meeste kansen waren voor Ajax. Bal op de lat, bal voor open goal mis ook voor Ajax. Eerste helft drie keer iemand van Ajax die op links de 16 in rent en alleen nog maar fatsoenlijk voor hoeft te geven, dat ging fout maar 1x de bal goed geven is een goal. Dan heeft iedereen het over die keepersfout van Feyenoord bij de 2-2, ik durf te zeggen dat 8 van de 10 keepers deze bal ook niet hadden gehad, dit omdat Tadic die bal op hoofdhoogte van zijn aanvallers wil voorgeven en als die hem dan niet raken moet hij binnen vallen. Deze bal ging 1 meter hoger en valt precies in het kruis. Seaman, Courtois overkwam dit ook. Maar bij Feyenoord geven ze de keeper de schuld. Gedrag Anthony is niet mooi Maarja je ziet aan alles dat ie persé wil winnen, dat gif komt uit zijn oren. Ik hou ook niet van dat overdreven gedoe maar het is bij hem wel oprecht en niet gemaakt. Hij speelde eigenlijk gewoon niet best Maar is door die goal nu wel bepalend.

21 maart 2022 om 23:53

Ik schrok ook echt van de misser voor open goal van Brobbey. Die moet hij toch wel echt binnen koppen, pfff..

22 maart 2022 om 00:49

Dat je balbezit als een graadmeter ziet voor wie de beste ploeg is, zegt genoeg over jouw voetbalkennis. Daarbij was dit een enorme fout van Marciano. Dit was niet de enige keer in de wedstrijd dat die verkeerd gepositioneerd stond.

22 maart 2022 om 00:59

De meeste analisten zeggen dan ook dat feyenoord vooral de 1e helft/ 1e 60 minuten goed was. Dat klopt ook een stuk meer. Balbezit was gigantisch meer voor ajax in de 1e helft, maar feyenoord had dan weer meer schoten (10 om 6), en ajax maar 1tje meer op doel (5 om 4). Als je al die 'als' dingen uit de eerste helft gaat meenemen moet je die gigantische kans van feyenoord (die dessers op toornstra moet geven) ook meenemen. Maar daar hoor ik jebdan niet over. Volgens sofascore had feyenoord trouwens 4 groten kansen in de 1e helft en ajax 1. Dus kort samengevat snap ik wel dat de analisten feyenoord goed noemde in de 1e helft/ 1e 60 min. Daarna was het gewoon veel minder, toch erg genoten van de wedstrijd.

22 maart 2022 om 01:05

Hij gebruikt 2 woorden over balbezit en nu heeft hij geen voetbalkennis. Balbezit is gewoon een goede graadmeter om te bepalen wie de beste ploeg is mits dat balbezit wordt omgezet in kansen en aangezien Paauwer daarna in zijn betoog aangeeft wat Ajax met haar balbezit heeft gedaan is het meer dan een plausibel standpunt. Jij slaat gewoon door zoals je hier wel vaker leest, (Nederlandse ziekte) balbezit telt niet want je kan 70% balbezit hebben zonder kansen waarbij de tegenpartij niet hoeft, maar dat gaat bij deze wedstrijd en in Paauwers betoog niet op.

22 maart 2022 om 06:51

Zelfs dat is overdreven. Na de 1-0 stond Ajax op en waren ze duidelijk beter. Ze scoren 1-1 en waren onderweg naar 2-1. Alleen gaven ze toen ene goal weg en konden ze overnieuw beginnen.
Natuurlijk krijgt Feyenoord kansen in de fase daarna, maar Ajax was duidelijk de betere ploeg.

22 maart 2022 om 07:25

Dylan balbezit zegt niet zo heel veel hoor.
Balbezit zegt iets over een voetballende ploeg. Als jij als tacktiek heb de bal aan de tegenstander laten en vanuit daaruit te voetballen kan je dus gewoon beter zijn.
Ajax heeft vaak het meeste bal bezit maar dat wil niet zeggen dat ze op dat moment de betere ploeg zijn.

22 maart 2022 om 07:34

Uiteindelijk zegt dat genoeg genoeg hoor Severus. Balbezit krijg je ook door duels te winnen en tactisch goed druk te zetten. Speel jij tegen een betere ploeg? Dan heb jij minder de bal. Tegenwoordig zijn mindere clubs wel zo slim om daar dan ook voor te kiezen in hun tactiek. Wil natuurlijk niet zeggen dat je dan gelijk verliest.

22 maart 2022 om 08:14

Of door tikkie breed, tikkie terug te spelen. Heerlijk, dat balbezit.

22 maart 2022 om 11:18

Qua Cynisme doe je je alias wel eer aan. Alsof een surplus aan balbezit standaard komt door tikkies breed en terug.

De zoveelste mensen op TV die het gedrag afkeuren. Het is wachten op de Ajacieden die zien wat wij schijnbaar allemaal niet inzien en de boel weer komen goedpraten.

21 maart 2022 om 23:40

Denk dat er weinig Ajacieden dit goedpraten. Volgens mij hebben de meeste Ajacieden de laatste paar minuten van de klassieker met een gevoel van schaamte op de bank/in het stadion gezeten.

21 maart 2022 om 23:53

Haha schaamte doordat Ajax ook een keer toneel speelt waar Benfica voor wordt geroemd afgelopen week? Een Feyenoord dat na de 2-1 de hele wedstrijd tijd rekt en dan op het laatst beloond wil worden voor hun eigen tijdrekken? Tis allemaal wat hè, iig kunnen we er bij de koffie weer lekker over praten nu we weer samen mogen komen allemaal.

21 maart 2022 om 23:57

Ik vind het een smet op de klassieker. Meningen zullen hierover verschillen. Je hebt tijdrekken en tijdrekken. Deze actie deed me denken aan die Deyverson in gevecht met een aansteker vind ik persoonlijk niet kunnen.

22 maart 2022 om 00:05

Draai het eens om. Ik heb Blind, Klaassen en Tadic bijna tot huilens toe zien klagen bij de scheidsrechter om 'wat die gemene Portugezen' met hun streken het nobele Ajax toch aandelen. En na de dubbele schijnvertoning van Getafe huilde het hele land instemmend mee om Ajax' beklag over de Spanjaarden bijna onder de aandacht van de VN Veiligheidsraad te brengen, misdadig was het. En dan nu schijnheilig je schouders ophalen als je eigen ploeg zich op een vergelijkbare manier misdraagt? Wijzen naar wat Feyenoord doet, dat toch lang niet de kwaliteiten heeft als Ajax die heeft? 'wij zijn Ajax. Wij zijn de beste.' Act upon it! Als je een echte Ajacied bent schaam je je toch dood dat je club op deze manier verkwanseld wordt? Ronduit Ajax-onwaardig. Van Ajax kun je zeggen dat het arrogant, zelfingenomen en verheven is, maar stijl en klasse had het altijd wel. En dat is er dit seizoen wel af.

22 maart 2022 om 00:12

Och, vanwege kwaliteitsgebrek mag Feyenoord wel het spel bederven? Wat een gezever. Toen wij in de Fjes met 5-0 Voorstonden werd de aftrap ook steeds dichter bij onze goal genomen, moeten we dan nu ook het slinkse tijdrekkende Feyenoord met fluwelen handschoentjes aanpakken? Juist dat is de reden waarom Ajax er altijd uitvliegt tegen voetballend mindere goden.

22 maart 2022 om 00:13

Kijk voor jou kan ik respect tonen @King B want je hoeft echt niet op je knieën, maar dat theater stukje sloeg nergens op en daar zou ik bij een Feyenoorder ook hoofdschuddend naar kijken en met schaamte van wat doe je. Goed dat je objectief hier naar kan kijken.

22 maart 2022 om 00:27

Had Ajax 2 minuten bij de cornervlag staan kloten , had ik er iets van begrip voor gehad. Maar wat Gomes1psv zegt, we zijn altijd arrogant geweest, maar wel met style en klasse. Dit past en hoort niet bij Ajax. Ik ben absoluut geen moraalridder, maar heb hier gewoon een ontiegelijke hekel aan. Hoe mooi had het geweest als we de klassieker “normaal” hadden uitgespeeld, dan hadden kunnen smullen van het mislukte tijdrekken van Feyenoord.

22 maart 2022 om 00:52

myvision, waarom kunnen jullie dat dan wel tegen Feyenoord, maar
niet in de Europese competities? Ajax moet dat smerige spelletje is op Europees niveau spelen, maar nee… daar wil Ajax altijd aantonen, dat je ‘van eigen kracht moet uitgaan’.

22 maart 2022 om 07:40

Draai het zelf eens om. Mark van Bommel, Toivonen, Lozano, Mertens met zijn schwalbes? Ik vind die selectieve verontwaardiging zo grappig. We klagen allemaal over zulke spelers wanneer ze niet bij onze favoriete club spelen en genieten er ontzettend van wanneer ze wél voor onze favoriete club spelen en het liefst nog de achterban van onze rivalen gek maken met hun strapatsen. Daar is niets mis mee, laten we dit gewoon erkennen en er niet continue over vallen. Zo heeft elke topploeg wel een paar zuigers. AZ was overigens ook goed vervelend tegen Ajax en Feyenoord dit seizoen!

22 maart 2022 om 09:39

@gomes1psv
Je kunt wel doen alsof je geen Ajax-hater bent en de keurige PSV-fan, maar ik lees tussen de regels door toch heel wat anders. Jammer man, laat dat toch achterwege.
Laat ik vooropstellen dat ik een vreselijke hekel heb aan de maniertjes van met name Tadic en Anthony én het overdreven tijdrekken van Onana. Dat hebben ze niet nodig, want het zijn prima spelers. Maar om de 180 minuten van Getafe te vergelijken met 1 incident van Ajax vind ik extreem kort door de bocht. Je zult wel vergeten zijn dat Zahavi vorig seizoen ook snel het veld terug inkroop om tijd te rekken tegen Ajax? Dat was natuurlijk professioneel en niet irritant.
En om dan heel Ajax inclusief achterban met de grond gelijk te willen maken? Beetje overdreven, vind je niet?

22 maart 2022 om 10:14

Oh shit. Ik was die aansteker helemaal vergeten. Dat die vent Deyverson heet... we leven echt in een simulatie. En bedankt voor de eerlijkheid broer. Dit hele gebeure was niet een kwart zo irritant geweest als zoveel Ajacieden niet deden alsof hun neus bloedt

22 maart 2022 om 10:27

@s.snape
Nee hoor, daar deed Anthony het ook vrolijk waar hij Hummels een rode kaart aansmeerde (ik vond dat een fout in ons voordeel). Hij werd nauwelijks geraakt en deed alsof zijn onderbeen weg was. Anthony en Tadic doen dit structureel. Als andere spelers zo doen, maak je je zorgen om een blessure.
Anthony is een prima speler, maar zijn gedrag is vreselijk. Dat vind ik als Ajaxfan ook. Maar moet je dan Timber, Gravenberch, Mazraoui, Alvarez, Haller, Klaassen, Pasveer, Berghuis, Blind over dezelfde kam scheren. Ik vind van niet.
Ik vond overigens het gedrag van Benfica wel meevallen. Ja, ze parkeerden de bus en hadden over geluk niet te klagen, maar extreem onsportief (zoals Getafe) vond ik ze niet.

22 maart 2022 om 22:25

Het hele land huilde niet instemmend mee met Ajax hoor. Waar heb jij het nou over? Buiten Amsterdam vond iedereen het spel van getafe maar wat mooi.

23 maart 2022 om 07:43

Dat eerste is jouw interpretatie; er zit alleen een verschil tussen een speler of coach en zijn gedrag hekelen dan de club en dat laatste is gewoon niet het geval. Maar ik merk uit jouw reactie dat hij er erg defensief inzit. Beweren dat ik Zahavi’s moment of Shake goedkeur- of praat slaat nergens op. Dat heb ik toen ook veroordeeld en ik ben hier ook altijd fel tegen het matennaaien van Luuk de Jong, Mark van Bommel en Kevin Strootman geweest, de schwalbes van Mertens en Lozano en het wangedrag van Toivonen. Geen enkele moeite mee om daar kritisch op te zijn. Dat jij beweert dat dit één incident is (en het kennelijk ontgaat hoezeer dit handelsmerk is van Ajax momenteel) tegenover 180 minuten tijdrekken door een armlastig Getafe geeft wel aan hoe gekleurd je hier in staat. Cognitieve dissonantie alom. Erop los klagen van de onrecht als het je overkomt en met een hoog ‘ja, maar zij-‘gehalte om je heen wijzen als je club zichzelf verlaagr. Calimero gedrag.

21 maart 2022 om 23:42

Het is voor ons Ajacieden wachten totdat die moralistische gezwemel weer de kop ingedrukt wordt door een absolute topclub die Antony voor een recordbedrag wil overnemen. Suarez beet bijna de Adam's appel van Bakkal er uit en werd vervolgens gehaald door Liverpool. Antony z'n gedrag valt niet goed te praten maar die dubbele moraal hier is echt schrijnend. Kom gewoon 95minuten voetballen man, dat tijdrekken is net zo spelbederf.

21 maart 2022 om 23:47

Kijk daar heb je de eerste. 95 min voetballen inderdaad, zeg dat maar tegen die jankeballen. Heb je Lubach gezien vanavond? Zou me doodschamen.

21 maart 2022 om 23:57

Ik denk dat je met 2x meer balbezit, 2x meer schoten op doel, betere passnauwkeurigheid toch wel iets meer aan t voetballen was dan Feyenoord. Jankeballen of niet. Waarom ging Feyenoord na een 25min tijdrekken? Konden ze het tempo niet meer aan? Hypocriet gezwemel van een club waar Guidetti een standbeeld heeft zo'n beetje.

22 maart 2022 om 00:01

Slim, professioneel of niet.. Het is entertainment, maar heeft weinig meer met sportiviteit en voetbal te maken. Ik vond het als ajacied wel vrij beschamend, Antony wordt ervoor bestraft en dat is goed. Maar toppunt is toch wel dat tadic hem nog een zet geeft. Dat vond ik echt zo achterlijk eruit zien. Maar het zijn wel de foefjes om een wedstrijd over de streep te trekken en de concentratie te verbreken kennelijk. Scheidsrechters zouden meer op dit soort spelbederf moeten fluiten, dan leren ze het hopelijk wel af. Dat geldt dus ook voor de tijdrekkende feyenoorders.

22 maart 2022 om 00:05

Hahahah Lubach was wel grappig vooral op het einde met Diederik die het veld afloopt

22 maart 2022 om 00:31

Myvision. Aan komen zetten met een gehuurde spits uit 2010 en zelf vertegenwoordigd worden door een een paar doldwazen waarvan zelfs satire wordt gemaakt. Verder hoef je mij niet uit te leggen dat Ajax tweede helft beter was hoor. Snap de relevantie niet in deze discussie, maar als je het zo graag wil horen bij dezen: Gefeliciteerd met je overwinning! Fantastisch gespeeld, met mooi aanvallend voetbal, zonder theatrale fratsen en een muur van een verdediging. Die sterren van Feyenoord, met hun jaloersmakende selectie en budget, zijn toch maar mooi weggevaagd en mogen van geluk spreken dat het maar 3-2 in de laatste minuten is geworden. Eigenlijk had het 6-2 moeten worden, want Ajax had twee keer zoveel kansen. Of nee, 6-1, want er had ook doelpunt afgekeurd moeten worden wegens tijdrekken! Tevreden?

22 maart 2022 om 07:18

Ik weet niet wat @myvision denkt maar ik ben tevreden. Dank!

22 maart 2022 om 07:30

Jou irritatie is na een dag nog hoger dan de meeste mensen.
Het tijdrekken van Feyenoord had best met geel bestraft mogen worden.
Till schiet 2 keer de bal weg maar dat deden Ajacieden zelfs ook.
Maar ik vind nog steeds ongelooflijk dat je de show die je normaal in het circus ziet en dan 2 clowns het uitvoeren goed keurt.
De reactie van Slot langs de lijn liet precies zien hoe het in het circus gaat. 2 doen mag publiek lacht erom.

Suarez ging idd naar Liverpool wat op dat moment niet in de top zat.
Maar haal even de cijfers van Suarez erbij en dan die van Anthony zit nog enig verschil in hoor..

22 maart 2022 om 08:16



Liverpool was toen verre van top, totaal niet te vergelijken met nu. Als Gravenberch door Bayern gekocht wordt, dan kan Antony blijkbaar ook naar een topclub. Beide spelers kunnen beter een tussenstapje maken, in plaats van meteen naar de absolute top te gaan.

22 maart 2022 om 08:56

@myvision. Ajax heeft gewonnen door een 2 fouten van Marciano, maar dat krijg je natuurlijk je strot niet uit.

Guidetti erbij halen is wel zo'n beetje het meest sneue 'argument' dat ik voorbij heb zien komen deze dagen. Over hypocrisie en moraal mogen Ajacieden sowieso wel een toontje lager zingen, zowel op als buiten het veld.

22 maart 2022 om 09:07

Feyenoord scoorde twee keer door fouten van Ajax, zo kun je door blijven gaan en wint niemand ooit verdiend. Kunnen we gewoon de hele sport opheffen.

22 maart 2022 om 09:13

@Stefandefree
Nee Ajax heeft gewonnen omdat ze beter waren dan Feyenoord. Sowieso bizar hoe erg een incident in de 94e minuut de voetbalsites al dagen bezighoud. Wat het een beschamende actie? Jazeker. Had het betrekking op de uitslag? Absoluut niet. Snap niet dat mensen zich zo bizar druk maken over 1 incident in de laatste minuut. Maar het zal wel de emotie zijn dat het voor het eerst in jaren weer een wedstrijd was. En als het dan uiteindelijk toch niet lukt kan je je beter op de randzaken richten dan je eigen spel. Precies hetzelfde als PSV deed met die zogenaamde uitbal.

22 maart 2022 om 09:16

Ja lubach ja! is dat je grote voorbeeld? wat een loser is dat zeg! Lubach zegt trouwens dat je ff in de sloot moet springen omdat je hypocriet bent! Jaren is feyenoord irritant geweest een schop ploeg met irritant gedrag en was het de enige manier om te winnen, maar nu zijn we ook daar beter in en is het niet leuk meer toch?

22 maart 2022 om 09:19

Het zijn van die acties die je eigenlijk niet wilt zien op een voetbalveld, je hoopt dat jonge voetballertjes hier geen voorbeeld aan nemen. Ik moet er niet aan denken dat jongens bij onze plaatselijke voetbalclub zulk trieste maniertjes aangeleerd krijgen door deze vedettes. Ik denk dat het ook een stukje frustratie is bij de niet-Ajacieden, de gunfactor van Ajax is er totaal niet meer in de Eredivisie. Tadic die Antony omver duwt, Martinez die Dessers in zn maag stompt. Dit is niet de eerste keer dat we zulke rare acties zien bij Ajax dit seizoen en ik verwacht ook dat het zeker niet de laatste keer zal zijn.

22 maart 2022 om 09:59

@stefandefree
Waarom zouden Ajacieden een toontje lager over hypocrisie en moraal moeten zingen? Heb je daar ook argumenten voor?

22 maart 2022 om 10:16

Die heb ik wel ja. Het massale goedpraten van het tenenkrommende theater van de heren Anthony en Tadic bijvoorbeeld. Nu we twee dagen verder zijn kan ik dat wel redelijk relativeren, het hoort er een beetje bij. Al zochten ze flink de grens op.
Hyprocriet is dat natuurlijk wel, aangezien er hier moord en brand wordt geschreeuwd als het Ajax zelf overkomt. Maar goed, zoals gezegd vind ik dat niet eens zo heel erg. Puntje bij paaltje doet iedere supporter dat een beetje bij zijn eigen club.

Moreel gezien vind spandoeken van schimmige figuren als Picornie en Promes niet heel erg sterk, jij wel? Om van Overmars-gate nog maar te zwijgen.

22 maart 2022 om 10:16

Ik wil je wel helpen Speedy. De Ajacieden op deze website zijn een goede plek om te beginnen. Er was afgelopen zondag nog een casus, en die loopt nog steeds! Een ehm... dubbelblind-studie zullen we maar zeggen.

22 maart 2022 om 11:06



@stefandefree
Ajax heeft gewonnen door een 2 fouten van Marciano, maar dat krijg je natuurlijk je strot niet uit.
De eerste goal was geen enorme fout vond ik. Het was een enorme pegel en zwabberbal die net als de 0-1 van Feyenoord erg gelukkig viel voor de rebound.
De tweede goal van Feyenoord was toch evengoed een grote fout van Berghuis gevolgd door een Onana die zijn doel ook niet fantastisch verdedigde?
Dat vind ik dus een beetje slap. Je kunt wel stellen dat Feyenoord een penalty wordt onthouden. Dat snijdt meer hout in mijn optiek.

21 maart 2022 om 23:51

Ik lees dat er best veel Ajacieden afstand nemen. Antony is gestraft voor het moment en terecht ook.

De theater op televisie en hier op VZ is net zo zielig als het gedrag van Antony, de hele wedstrijd leek meer op GTST dan op de klassieker.

22 maart 2022 om 00:04

Het was een top wedstrijd. Dit gebeurt in elke klassieker ter wereld

22 maart 2022 om 08:17

Volgens mij heb ik echt nog nooit een aanvoerder een medespeler om zien duwen, het was echt enorm lachwekkend.

22 maart 2022 om 10:00

Snapte ook niet dat Anthony daar geel voor kreeg. Tadic had toch een kaart moeten krijgen voor het omver beuken van Anthony en niet andersom ?

22 maart 2022 om 10:06

Ja wat mij betreft hoort Tadic daar inderdaad geel te krijgen, Antony deed niet heel veel fout op dat moment.

22 maart 2022 om 10:11

Het veld terug in lopen om tijd te rekken. Dat kan je slim noemen (wat het misschien wel is), maar het is ook spelbederf. En daar mag je geel voor geven.

21 maart 2022 om 23:54

De.theKing, ik praat voor mezelf maar ik keur het gedrag van gisteren zeker niet goed. Verre van, wat Antony en vooral Tadic (met die duw) in de blessuretijd deden was gewoon oerstom. Maar de totale ophef die men er van maakt met al die negatieve reacties op Vz, vind ik weer het andere uiterste. En natuurlijk, dat is supporters sentiment.

Echter, als ik dan lees en hoor (bijv. Van Hooijdonk) dat hij Antony met zoveel woorden een paar doodschoppen toewenst, dat Tadic een engnek eerste klas is, dat er een publieke verontwaardiging is van hier naar Tokio. Dan denk ik echt, kom op mensen, het was in het heetst van de strijd! Een echte onvervalste klassieker!
Feyenoord is afgetroefd de 2e helft, na een hele goeie 1e helft! Uiteindelijk hebben we de winst uit het vuur gesleept waarbij ook Slot na afloop begreep dat "by all means necessary" soms echt necessary is. Dat hebben we in onze CL campagnes inmiddels wel geleerd.

22 maart 2022 om 06:47

Het is een optelsom. Als de heren dit soort gedrag nog nooit hadden laten zien dan was het een ander verhaal geweest.
Continue dit soort gedag.

21 maart 2022 om 23:59

Wat een grote onzin man. Ik en menig Ajacied vind dat Antony wel een toontje lager mag zingen. En gisteren was hij immens genant imo. Echt een typerende reactie.
Verder word dit enorm uit gedrukt man, het smaakt heel zuur bij vele mensen. Ik ben ook geen fan van hou hij juicht bij z'n goal, niet eens omdat het zo ongepast is... Messi vonden mensen groot ier voor en het is gewoon voor z'n eigen fans. Maar hij doet het toch weer, gewoon een fantastische speler waar je als fan voor naar het stadion gaat.

22 maart 2022 om 05:14

Zo te zien aan je reactie houdt het je wel erg bezig en zit je er nog mee, verder alles goed?

22 maart 2022 om 07:05

Heel hinderlijk. Ajax speelt a la Getafe. Ajax speelt totaal niet voor amusement. En dat mag, maar kom er dan voor uit dat je dit gedrag prima vindt en stop met zaniken over Getafe of zelfs Benfica. Waarbij laatstgenoemde zelfs een gradatie minder is dan Ajax

22 maart 2022 om 08:33

Haha...ajax speelt niet voor het amusement?????? Dezs opmerking slaat alles. Je bedoeled elke tegenstander die parkeer de bus speelt tegen ajax

22 maart 2022 om 08:11

Het enige voordeel van het gedrag van Antony is dat Feyenoorders eindelijk gestopt zijn te zeiken over 2 strafschoppen van AZ. Nu wachten op wangedrag van een andere speler voordat ze het eindelijk ergens anders over kunnen hebben. Helaas zit er een interlandbreak in, gaat dus nog wel even duren.

22 maart 2022 om 12:16

Ohja want mensen op tv zeggen het dus dat is de waarheid

22 maart 2022 om 13:10

De.TheKing

Ik vond het absoluut schrijnend wat ik op de tv zag, ik ging maar even wat te drinken halen aangezien ik dit van mijn eigen club moeilijk kan aanzien.

Dat gezegd te hebben, jij bepaalt niet hoe wij als Ajacieden moeten reageren, iets wat ik ook na Psv Ajax zag waar wij MOESTEN toegeven dat de bal over de lijn was want anders kijken we door een gekleurde bril. En laten we eerlijk zeggen, Feyenoord was ook niet bepaald onschuldig qua tijdrekken he? Vervelende voor ons was dat wij het in de overtreffende trap deden.

Iedereen doet net alsof antony meteen is afgeschreven na deze actie.

21 maart 2022 om 23:33

Antony doet dit altijd maar na de klassieker valr iedereen het op.
Ik ben voor feyenoord maar die Antony is gewoon een verschrikkelijk goede voetballer.
De beste man kan zowel binnendoor en buitenom geweldig schieten. Heeft een versnelling in zijn versnelling.
Het enige wat hij mist om bij een club als Bayrn de nummer 1 te zijn is juiste momenten kiezen.

21 maart 2022 om 23:44

Ik denk Bayern één van de weinige clubs die hem om dit gedrag niet zouden kopen. Ik ga ervan uit dat hij naar Spanje of Italië gaat als hij bij Ajax weg gaat.

Onzin natuurlijk want Sterling was meester schwalbe liverpool en ging naar City.
Mane kan er ook wat van. Suarez heeft met zijn gedrag gewoon bij Barca gespeeld.
Ene Neymar zelfde verhaal. Als een speler echt goed is boeit het de clubs niet wat hij verder doet. Het voetbal bestaat tegenwoordig uit dramaqueens.

21 maart 2022 om 23:46

Klopt, en Robben en Ronaldo konden er ook wat van. Zegt in ieder geval inderdaad dat clubs er niks om geven als spelers maar presteren.

21 maart 2022 om 23:50

Wel heel goed presteren. Als het zoals bij Anthony gewoon goed is (echt uitzonderlijk vind ik het niet, in de klassieker was hij daarnaast ook echt met momenten dramatisch aan het afwerken bijvoorbeeld) dan zijn dat echter wel dingen die je meeneemt denk ik persoonlijk.

Want het is nu ook allemaal niet zo goed dat het met de mantel der liefde bedekt kan worden.

22 maart 2022 om 01:30

@lierse1997 ben met je eens dat Antony (nog) te licht is voor de CL top, maar de probleemstelling van het artikel en discussie is dat (of?) zijn gedrag hem een toptransfer gaat kosten. Niet of we hem überhaupt goed genoeg vinden voor een bepaalde overstap.

Maar ik begrijp dat met alle emotionele berichtgeving en chaotische analyses mensen de bomen tussen het bos af en toe niet meer zien

22 maart 2022 om 08:36

Ja en ik denk dus dat het wel degelijk mee speelt als je zoals Anthony nog niet uitzonderlijk goed bent.

22 maart 2022 om 09:39

Robben trapte inderdaad ook 5 keer na in 2 seizoenen, slaat tot 2 keer toe, duwt een verdediger zonder bal in de buurt vol in de rug zodat ie tegen zijn eigen keeper knalt en de keeper een hersenschudding heeft. En dan mis ik er ongetwijfeld een heleboel. En nu pas zijn eerste rood hahahaha.
Schwalbekoning Robben sure. Maar deze vent is wel wat meer dan dat. Wat vooral interessant is dat ik dacht dat Ajax en Ajacieden zo hun focus hadden op net, mooi, godenzoon. Het is prima als 95% niet zo ongelofelijk schijnheilig en hypocriet waren.

Ik zou hem eerder beoordelen op zijn doelpunt in de slotfase. Dat duiken en acteren zit nou eenmaal in Zuid Amerikaanse spelers. Ik zie het zelf ook bij Vinicius en word daar zelf als Real fan soms gek van.

Misselijk ventje is het, heel het seizoen al. Ik zie 10 keer liever Sinisterra voetballen. Al die aannametjes achter het standbeen die niets toevoegen mag hij ook achterwege laten. Gakpo, Karlsson en Sinisterra zijn allen beter als je naar de statistieken gaat kijken.

21 maart 2022 om 23:38

Kom op Anthony is echt beter.Hij is buitenom veel beter dan de spelers die jij noemt in de combinatie ook beter.

21 maart 2022 om 23:48

Anthony is overschat joh. Hij moet nog veel laten zien om een stap te maken naar topclub. Denk ook dat hij zichzelf een beetje overschat met zulke gedrag en met zijn skills die soms helemaal niet lukken.

22 maart 2022 om 01:37

@khalid,
Klopt, hij heeft met zijn linkerbeen op rechts ook nog eens die dreiging buitenom. Sinisterra lijkt op bepaalde vlakken niet onder te doen of misschien zelf beter, maar Antony is mega technisch, heeft een geweldig overzicht en kan zijn eigen goals creëren. Hij is denk ik gewoon veelzijdiger en dat is de reden dat ie zelfs met Brazil A mee mag doen.

21 maart 2022 om 23:44

En toch speelt Antony over niet al te lange tijd bij de absolute top en zien we Sinisterra bij clubs als Sevilla of Leicester ofzo opdoemen.

21 maart 2022 om 23:48

Dat komt natuurlijk omdat hij champions league speelt met Ajax. Stel dat Sinisterra bij Ajax zou spelen dan zou hem waarschijnlijk dezelfde toekomst toegedicht zijn. Maar het gaat mij meer om het type voetballer wat ik graag zie voetballen, smaken verschillen.

21 maart 2022 om 23:48

Dat heeft er ook mee te maken met zijn afkomst. Brazilianen toch meer gehyped daarnaast speelt de een cl en ander niet dus wel logisch.
Pijnlijk voor ons maar het is de waarheid.

21 maart 2022 om 23:50

Vergeet niet dat hij bij een topclub dan constant moet presteren. Als dat nu al niet lukt… denk dat hij nog wel wat tijd nodig heeft hoor.

21 maart 2022 om 23:59

Brazilianen zijn toch meer gehyped...? Antony speelt bij het Braziliaanse elftal, kom op zeg, dat is geen hype.

22 maart 2022 om 08:20

Op de bank zitten bij een topclub is niet spelen bij een topclub in mijn ogen. Ik denk namelijk niet dat hij zomaar een basisplaats afdwingt bij één van die absolute topclubs in Europa.

Liverpool haalt Suarez nadat ie iemand bijt en lang geschorst wordt... maar bij Antony zijn ze opeens wel fatsoenlijk?

22 maart 2022 om 00:43

Je weet van wie deze onzin komt. Gisteren gingen Perez, van Hooijdonk en Arno Vermeulen ook tekeer. Niet serieus nemen. Antony gaat heus naar een topclub of net daar onder, en Ajax zal een mooie prijs voor hem krijgen.

22 maart 2022 om 09:43

Anthony gaat zeker naar een topclub. Er zijn zat teams die net als Ajax doen alsof ze geven om hoe je naast voetbalkwalieiten bent op het veld maar wel dit soort gasten kopen en onvoorwaardelijk steunen.

22 maart 2022 om 07:11

Dit maakt inderdaad niemand uit. Bij Ajax lopen er momenteel bizar veel van die dramaqueens, maar dat zal een club echt niet weerhouden om iemand over te nemen. Als je zelfs al zo snel een Marc Overmars ergens kan aannemen

Bij al de grote clubs spelen dit soort types.
Sterker nog bij de gemiddelde spaanse club spelen er 8 per team

Als er een ding vast staat dan is het wel dat in de voetbalwereld normen en waarden over boord worden gegooid zodra er sportief of zakelijk een goede deal gesloten kan worden.

Ja het bijt gedrag van Suarez heeft hem toen ook echt die grote topclub gekost……kuch…..

Wat een bullshit. In het buitenland kijken ze hier niet naar hoor. Dit is weer typisch Nederlands. Omdat wij het niet leuk vinden om te zien wil niet zeggen dat dat in het buitenland ook zo is. Daar doen ze het ook veelvuldig en niemand zeurt er over. Echt weer zo’n vd Gijp opmerking die nergens op slaat

21 maart 2022 om 23:52

Als je kan kiezen tussen twee even goede spelers, kies je dan de normale jongen of een type Anthony?

En dan kan je met als voorbeeld de beste spits van midden jaren 2010 komen aanzetten, maar dat zijn uitzonderingen qua talent. Iets wat ik Anthony niet echt toedicht.

21 maart 2022 om 23:58

Suarez was toen nog niet eens die topper die hij later werd.
Het gaat er om dat die buitenlandse clubs er niets om geven.
Het is weer typisch Nederlands. Dit is nou precies waarom wij internationaal nooit iets winnen. Wij vinden dit gedrag irritant en wij willen het keurigste jongetje van de klas zijn. De rest van de wereld heeft schijt en wil winnen ten koste van alles. Ja het irritant maar kom op zeg. Wij zijn de enige die erover miepen. Geen haan die er naar kraait in het buitenland.

21 maart 2022 om 23:59

Even goed bestaat niet het verschil zal dan liggen in vraagprijs etc. Je neemt dan goedkoopste. Als beiden indentiek zijn kan je ook voor Anthony kiezen niet vergeten he trainers vinden het fijn om dramaqueen in de selectie te hebben.
In de top zijn er maar weinig trainers die hun spelers aanpakken.
Denk je nou echt als een Mane een penalty versiert die Klop hem aanspreekt.
Of als Sterling weer als een zwaar naar de grond Pep zal zeggen stop.
Als dat theater wat op brengt zullen veel trainers dat graag meenemen.

22 maart 2022 om 00:07

Er kraait geen haan naar omdat het niemand boeit wat er in Nederland gebeurt.

Als Neymar dit soort ongein uithaalde in een Classico toen hij nog bij Barca speelde dan sprak heel de wereld er schande van.

En ik vind trouwens wel dat Suarez indrukwekkender was in de eredivisie dan Anthony. En laten we ook niet vergeten dat Suarez allerminst een stap zette naar de wereldtop door toen naar Liverpool te gaan.

22 maart 2022 om 09:41

"als je kan kiezen tussen twee even goede spelers, kies je dan de normale jongen of een type Anthony?"

Maar Lierse, dit is topvoetbal. Is niet de arbeidsmarkt waar je een groep van enkele duizenden soortgelijk gekwalificeerde hebt. Antony is net 22 geworden, Braziliaans international geworden waar hij itt Neres meer gezocht lijkt te worden en op eerste oog meer toekomst bij selectie lijkt te hebben. Tel erbij op dat hij nu al voor 2e jaar op rij dubbele cijfers in doelpunten en assists heeft aangetikt.

Er gaan niet veel u23 spelers zijn die dubbele cijfers met goals en assists halen, zeker niet met CL ervaring en minuten voor een serieuze nationale ploeg. De factor 'normaal of type Antony' gaat ondergeschikt zijn als je maar handjevol alternatieven hebt. Clubs gaan dingen als blessuregeschiedenis veel interessanter vinden dan theatraal gedrag, maar allebei gaan ondergeschikt zijn aan kwaliteiten. Antony zijn CL run gaat hem voor topclubs interessant maken, heeft dit seizoen in de CL goede cijfers maar vooral zijn onderliggende cijfers zijn wat clubs geïnteresseerd gaan maken. (via fbref kan je player profile van Antony zien waar ze Europese en top 5 competitie in laatste 365 dagen meenemen, in zijn geval dus gebaseerd op 706 speelminuten.)

Voor volledigheid even de cijfers erbij (getal 1 is zijn score p90', cijfer 2 tussen 1 en 99 is het percentile wat hij is. Bijvoorbeeld eerste getal is 0.26 Non-penalty goals per 90' wat betere score per 90' in top 5 competitie + CL is gebaseerd over zijn 706 speelminuten dan 61% van alle att mid/wingers)
Non-penalty Goals: 0.26 61
npxg: 0.32 84
Shots Total: 3.82 98
Assists: 0.64 99
xa:0.36 96
npxg+xa:0.68 93
Shot-Creating Actions: 4.59 87
Passes Attempted: 54.05 90
Pass Completion %:78.8% 68
Progressive Passes: 5.61 92
Progressive Carries:11.22 98
Dribbles Completed:1.53 46
Touches (Att Pen): 6.76 93
Prog Passes Rec:11.98 99
Pressures: 11.86 11
Tackles: 1.66 70
Interceptions: 1.78 98
Blocks: 1.27 61
Clearances: 0.00 1
Aerials won: 0.89 7

22 maart 2022 om 09:50

Dit hele verhaal is weer een afleiding van waar het om gaat haha. Zelfs al is het een goede comment, en dat is het. Het gaat maar door. Als Sinisterra en Anthony de exact zelfde spelers waren, wie had je liever? Dat was volgens mij de vraag. Dit gaat blijven hangen Ajacieden. Dit soort gedrag is goed te praten want dit is topvoetbal. Kijken hoe consequent men daarin is de komende tijd.

22 maart 2022 om 10:12

Voor de wereldtop is iedereen beschikbaar. En dan is Anthony echt niet zo een speciale speler als Neymar waardoor er amper spelers te vergelijken zijn.

Kijk bijvoorbeeld al naar Raphina.

22 maart 2022 om 09:46

Ben er best trots op dat dat typisch Nederlands is. Moreel en eerlijk spel staan hoog in het vaandel. Een deontologische kijk op het leven. Niet matennaaien. Respect voor je tegenstander en jezelf. Dit soort ongein komt echt in bijna geen enkele sport op aarde voor, en terecht. Wat is het toch triest gesteld met voetbal. En zijn fans. Zeker van sommige clubs. Geef mij maar wielrennen (los van de doping).

22 maart 2022 om 19:10

Dan kom je met termen als ‘moreel en eerlijk spel’, ‘niet matennaaien’, ‘respect voor de tegenstander’ en vervolgens benoem je wielrennen hahahaha. En om de pijn te verzachten (los van de doping). Dan kunnen wij nu ook zeggen: doe mij maar voetbal (maar dan zonder spelers met maniertjes). Het één hoort bij het ander. Voetbal blijft ondanks de ‘flaws’ die het heeft de mooiste en grootste sport ter wereld. Zat 2 weken geleden voor het eerst in 3 jaar weer in een stadion en besefte maar weer dat niks bij voetbal in de buurt kan komen. En dat was nog een potje Conference league. Laat staan als het Champions League of een Klassieker betreft.

Van der gijp moet hiermee echt stoppen , dit gebeurd in elke competitie

22 maart 2022 om 00:03

Zijn is flauwekul maar Gijp spreekt in de soort gevallen vaak uit eigen mening en hoop.
Verder vind ik zijn analyses echt goed als hij iets heeft gezien.
De mannen kijken over het algemeen ajax psv feyenoord 90 minuten.
Dan af en toe barca real echt toppers.
Maar ze kijken echt geen Chelsea West Ham 90 minuten.
Dat merk je gelijk hoe vaak ze Ziyach wisselspeler noemde terwijl hij basisspeler was.
Of De Ligt wisselspeler was terwijl hij dan pas na een blesurre minuten maakte

Wat een onzin man... dit gebeurt in Spanje 13x per wedstrijd.
Feyenoord heeft dik 80 minuten zitten tijdrekken.... mamma mia

22 maart 2022 om 00:04

Het is hypocriet om zo vies te spelen als je gaat janken om getafe daar zit mijn pijnpunt.
Maar de voetbalwereld is hypocriet

22 maart 2022 om 00:12

Merkwaardige opmerking, 'dit gebeurt in Spanje 13x per wedstrijd.' Bepalen ze daar wat sportief spel is dan? Of goed voetbal? Hoezo is het dan ineens wel leuk om naar te kijken of uberhaupt normbepalend? Als ze dat daar leuk vinden, moeten ze er lekker mee doorgaan. Ik wed dat scheidsrechters hier binnenkort instructie krijgen om spelbederf en tijdrekken sneller en zwaarder te bestraffen en dat past bij de voetbalcultuur hier. Waar het helaas nog aan ontbreekt is de Engelse regel, dat je de sport in diskrediet kan brengen.

22 maart 2022 om 02:19

@gomes1psv, wat zeg je nou allemaal man. Je stopt worden in mijn mond. Niks merkwaardigs aan, Gomes1psv, ik reageer op dit bericht waarin Gijp zegt dat top clubs in Europa dit soort spelers niet aan trekken. In Spanje, bij Barca, Real, Atletico, Sevilla doen ze dit allemaal. Heb je gekeken naar PSG, ene Sterling bij City. Je hoort mij nergens dit gedrag aanmoedigen, ben er altijd tegen. Als je 80 minuten lang tijdrekt kan je de deksel een keertje op je neus krijgen, dat gebeurde ook bij ons op een bepaalde avond.

22 maart 2022 om 09:54

Bij Getafe inderdaad. Misschien moet Ajax in Spanje gaan spelen? Sinds de fans het enkel gaat om winnen. Grotere competitie en dit soort afzichtelijke voetbal-verneukende gedrag is sinds heel erg kort voor bijna alle Ajacieden geen probleem meer. Man, wat hoop ik toch dat dit een keer echt blijft hangen bij andere fans. In Engeland zijn ze daar veel beter in. Spanje ook trouwens.

Suarez beet een PSV'er (Otman Bakkal toch?)
voor dat hij bij Ajax vertrok. Volgens mij heeft hij een mooie carrière gehad bij Europese topclubs. Er zijn genoeg spelers in de top die af en toe wel een beetje overdrijven met rollen...Jammer voor de onzin die v.d Gijp verkondigd.

Scouts van topclubs in de PL zouden Antony wel durven te halen. Dan krijgt hij gewoon op de training 1 keer een ontzettende rotschop en dan weet hij meteen dat hij in Engeland die vervelende manieren beter achterwege kan laten

Ik denk helaas niet dat dit gedrag topclubs er van weerhoudt om een speler te halen. Alleen komen Liverpool of City sowieso niet want hij is niet goed genoeg voor dat soort clubs.

Alleen Nederlanders vinden dit irritant.. In het buitenland interesseert het ze geen hol..

Als een club een NL club zo uitschakelt dan is die club slim, sluw, professioneel, et cetera. De NL club is dan naïef, kinderlijk, et cetera. Het is nooit goed. Altijd die has-beens op tv en mensen, zonder een seconde op profniveau, op Social Media en fora die lopen te zeiken (opvallen dat Ajax is). Het geeft maar aan hoe groot Ajax is en hoe bekrompen NL. Net zoals die onzin dat Overmars nooit meer als directeur ergens aan de slag zou mogen.. Hij zonder zonde werpe de eerste steen. Overmars is wat mij betreft over een aantal jaar wanneer de storm is gaan liggen weer welkom bij Ajax.

Iemand met her rendement van Antony kan ik sowieso niet van voorstellen dat daar een absolute topclub voorkomt l. 8 goals in de eredivisie en 4 assists in de eredivisie geeft weinig reden om hem te nemen

22 maart 2022 om 10:54

Ik zie ook echt wel dat antony goed kan voetballen, maar als je bij ajax speelt (de meest scorende ploeg van Nederland) dan verwacht je toch andere cijfers dan datgene dat hij laat zien. Ik denk dat een stap naar de top ook te groot voor hem is.

Wat een onzin, er zijn zat spelers met slecht gedrag op t veld die ook gekocht worden door topclubs.

Als een speler goed is komt die overal wel terecht. Kijk een Suarez bv die heeft ook al twee keer iemand gebeten en zie zijn carrière. En zo zijn er nog zoveel voorbeelden te benoemen. Het is natuurlijk niet leuk om te zien en het hoort niet en die speler heeft het helemaal niet nodig. Maar ik denk dat je het er nooit uit krijgt bij die Brazilianen, Neymar heeft het ook en nog veel andere Brazilianen. Is denk ik gewoon een manier hoe het in Brazilië gaat en is erg vervelend inderdaad.

Cristiano Ronaldo en Robben: koningen van de schwalbes. Suarez hapt er op los. Neymar en Depay maken meer theater dan voetbal. Kwaliteit gaat uiteindelijk boven de maniertjes.

22 maart 2022 om 10:56

Dan vind ik dat veel van deze spelers minder maniertjes hebben maar ook meer kwaliteiten. Dit zijn spelers die wekelijks presteerden en niet af en toe.

22 maart 2022 om 11:01

De Robben die van PSV naar Chelsea ging was echt bloedje irritant. Ook de Ronaldo van United lag meer op de grond dan dat hij aan de bal was. Kwalitatief wel een stuk beter, dat wel.

22 maart 2022 om 14:35

Ik vraag mij af in hoeverre Robben ooit zo irritant geweest is als Antony. Daarnaast zit er in kwaliteit een groot verschil in Robben (ook toen) en Antony. Robben was al heel snel een grote speler veel belangrijker was dan dat Antony dat nu is.

Lijkt mij inderdaad uitgesloten dat die jongen ooit nog verkocht wordt. Je aanstellen in de blessuretijd is natuurlijk vele malen erger dan mensen het ziekenhuis intrappen, slaan of bijten. Die mensen verdienen het uiteraard wel. Wat Antony heeft gedaan is zo onacceptabel, het verbaast me dat die jongen nog vrij rondloopt.

Zo'n speler gaat echt geen mega transfer maken ook al zou hij ander gedrag vertonen. Zijn rendement ligt veel te laag en hij is veel te wisselvallig. Van dit soort spelers lopen er genoeg rond bij topclubs met rendement.

De geweldige analisten hebben weer de wijsheid. Ik zou zeggen K. ga lekker een joint roken. Vd G ga een pilsje pakken etc

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren