Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV gaat vol voor Ruud van Nistelrooij als opvolger van Roger Schmidt

Laatste update:

Ruud van Nistelrooij is de belangrijkste kandidaat om de vertrekkende trainer Roger Schmidt na dit seizoen op te volgen, zo meldt het Eindhovens Dagblad maandagavond. Hoewel de coach van Jong PSV eerder dit kalenderjaar nog aangaf zich niet beschikbaar te stellen voor de functie, lijkt de Eindhovense leiding toch vol voor de oud-spits te willen gaan. Fred Rutten zou in beeld zijn als assistent-trainer.

Aanstaande algemeen directeur Marcel Brands zou een belangrijke rol spelen bij de keuze voor de gewenste trainer. Hoewel Brands ook pas na dit seizoen in dienst treedt, is hij logischerwijs al druk bezig met de opvolging van Schmidt. De toekomstige algemeen directeur ziet in Rutten een geschikte, geroutineerde assistent, die zelf al aangegeven zou hebben geïnteresseerd te zijn in de beoogde rol. Het is overigens nog niet helemaal zeker of Van Nistelrooy in de benoemde combinatie aan de slag zou willen gaan.

De 59-jarige Rutten stond eerder al drie jaar lang aan het roer bij PSV als hoofdcoach en vijf jaar als assistent-trainer. Daarnaast was hij hoofdcoach van Schalke 04, FC Twente, Feyenoord, Vitesse en Anderlecht. Van Nistelrooy wil met Rutten mogelijk tóch de uitdaging aangaan bij het eerste elftal van de Eindhovenaren.

De wens van Brands is dus opvallend, daar hij geen genoegen lijkt te nemen met het antwoord van Van Nistelrooij of hij geïnteresseerd is in het hoofdtrainerschap bij PSV: 'Nee.' De nieuwe algemeen directeur lijkt veel vertrouwen te hebben in de kwaliteiten van Van Nistelrooij, die zeker met Rutten aan zijn zijde de stap van Jong PSV naar de hoofdmacht aan zou kunnen. Eerder gaf de beoogde coach van volgend seizoen nog aan 'het trainersvak eerst te willen doorgronden' en zijn 'route zelf uit te willen stippelen'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij slim is bouwt hij zijn carrière op. Anders wordt hij kanonvoer gemaakt voor de media. Zou een gevalletje van Bommel hem willen besparen.

21 maart 2022 om 22:21

Wel met het verschil dat Van Bommel geen ervaring naast hem had zitten natuurlijk. Rutten als assistent lijkt me perfect.

21 maart 2022 om 22:31

Vd Brom zei het wel mooi bij Rondo. Ging dan over van der Vaart maar zijn punt was dat oud spelers in de eerste jaren nog als speler op de bank zitten. De omslag van speler naar hoofdtrainer is toch wel groter dan ik zou vermoeden.

21 maart 2022 om 22:31

Van Markwijk niet?

Ruud zelf is ook alweer 5 of 6 jaar ouder dan Van Bommel was toen hij eraan begon. Je kan jezelf ook altijd zien als rookie natuurlijk. Soms moet je het er gewoon op wagen.

21 maart 2022 om 22:40

Van Marwijk zat niet op de bank, maar was een adviseur op de achtergrond. Sterker nog, op een gegeven moment ging Van Marwijk zelf aan de slag ergens in het Midden Oosten. Die heeft zijn schoonzoon niet ondersteund zoals toen bij PSV verwacht/afgesproken werd.

21 maart 2022 om 22:25

Dat wil hij ook en als PSV slim is geven ze hem daar rustig de tijd voor. Hij heeft tweemaal aangegeven dat hij rustig zijn eigen plan wil uitstippelen en PSV blijft bij hem uitkomen. Tamelijk gênant eigenlijk en getuigt niet van heel veel creatief vermogen. Rutten als assistent ben ik wel heel enthousiast over.

21 maart 2022 om 23:09

Nou ik vind het juist wel creatief. Bij PSV intern is er blijkbaar een grote vertrouwen in Ruud. Dus ze zijn gaan nadenken hoe kunnen we er nou voorzorgen dat Ruud in zijn eerste jaar op een goede manier ondersteund word. Om dan aan te komen met Fred Rutten als assistent vind ik getuigen van goed denk werk. Iemand die de klappen van zweep kent en daarnaast ook nog een bekend staat als erg goede veldtrainer. Ruud zelf heeft natuurlijk het status van een wereld speler bij de grootste clubs. Het is een persoonlijkheid die moet gaan leren hoe het is om nu als trainer in de frontlinie te staan. Rutten op de achtergrond is juist een erg slim idee.

21 maart 2022 om 23:28

Ik kan me er nooit op betrappen dat ik ooit met jou oneens ben Fossen!

21 maart 2022 om 23:42

Dit moet PSV helemaal niet willen. Dan zit je met een beginnende trainer die zichzelf er nig niet klaar voor acht én met Rutten die al lange tijd geen trainer meer is geweest en denk ik niet meer past in het moderne voetbal.

22 maart 2022 om 07:20

Sneek wat ben jij vaak negatief richting de club. Ik heb juist het idee dat v Nistelrooy volgend seizoen de ideale man voor ons is. Vind hem heel volwassen en competent overkomen in interviews en hij zal een aanvallendere speelstijl prefereren dan mannen als Cocu en v Bommel. Dit omdat hij natuurlijk zelf spits is geweest.

22 maart 2022 om 07:47

@Pieterpost
Kritisch is iets anders dan negatief. Dat probeer ik al zo vaak uit te leggen, maar wordt blijkbaar moeilijk begrepen. Reken maar dat ik mijn club steun. Ben al een kleine 40 jaar fan. Van mismanagement ben ik alleen iets minder fan.

Maar goed, Van Nistelrooy zou best de ideale man kunnen zijn, maar als hij zelf al aangeeft er nog niet klaar voor te zijn, wie is de leiding dan om te zeggen van wel. Dat hij spits is geweest zegt niets over zijn spelidee. Is elke oud-verdediger dan automatisch een verdedigende trainer? Dan zouden we alleen maar oud-middenvelders als trainer moeten willen hebben. Zoals van Bommel...... Van Nistelrooy komt zeker volwassen en competent over, maar dat wil nog niet zeggen of hij dat als trainer van PSV 1 ook zal zijn. Hoe reageert hij als het niet goed gaat? Datzelfde gold ook voor van Bommel en we weten wat daarmee gebeurde. Ik zou het gewoon zonde vinden voor van Nistelrooy als zijn carrière al een fikse deuk oploopt alvorens hij goed en wel is begonnen.

22 maart 2022 om 08:12

Oh sorry dan is het goed! Nu kom je ineens heel anders over haha.

Volgens mij heeft hij nog niet gereageerd op het voorstel met Rutten. Hij wordt op die manier toch enigszins beschermd met ervaring. Daarbij zie je toch vaak dat spelers die een aanvallende rol hadden als speler ook aanvallend voetballen prefereren. V Bommel en Cocu hadden als middenvelders er juist een handje van om te verdedigend te denken, vasthouden aan 2 controleurs of verdedigers inbrengen de laatste 10 minuten. Dat zie ik Ruud gewoon niet doen. Met een goede selectie, die er nu staat, zie ik hem gewoon een goede prestatie leveren en niet zo onderuit gaan als een v Bommel of in mindere mate Cocu.

Als Van Nistelrooy eerst trainer van Jong PSV wil blijven, laat dat dan ook zo. Door hem in de rol van PSV 1 te forceren wordt het echt niet beter

22 maart 2022 om 11:45

Naja je weet niet wat er de eerste keer besproken is. Het kan zijn dat van Nistelrooij reageerde op het nieuws of hij het zag zitten om trainer te worden van PSV. Het leek toen of Schmidt ontslagen zou worden. Maar nu heeft Brandts al wel een idee samen met Rutten. Misschien zou dat juist een punt zijn waarom Ruud het wel zou willen doen. Zo wordt hij nog uit de wind gehouden en heeft hij een goede begeleider die hem erbij helpt.

Goede combinatie! Heb hier wel vertrouwen in.

21 maart 2022 om 22:18

Nee gewoon jammer dit, als Van Nistelrooy zich er nog niet klaar voor voelt moet je er sowieso nog niet aan beginnen.

21 maart 2022 om 22:19

Als dat zo is, wordt Ruud echt niet de nieuwe hoofdtrainer. Hij heeft zelf het laatste woord.

Ik zou het wel heel gaaf vinden. Deze combinatie klinkt wel leuk!

21 maart 2022 om 22:26

Dat sowieso. Als hij het zelf, ook niet met Fred, nog steeds niet wil doen, moet je er inderdaad nog niet aan beginnen. Echter lijkt het mij een goede combinatie als Ruud zou willen.

21 maart 2022 om 22:52

Eens. Vind het jammer dat ze dat niet respecteren, laat hem lekker nog een jaartje rijpen joh. Aan de andere kant is RvN oud en wijs genoeg om dit zelf aan te geven natuurlijk.

22 maart 2022 om 07:23

Zoals je zelf aangeeft acht je hem oud en wijs genoeg, of te wel hij is er klaar voor 😉

Lijkt mij een prima keuze, talentvolle ruud met ervaren Fred

21 maart 2022 om 22:54

Waar baseer je dat talentvol op? Het is niet alsof hij het extreem goed doet met Jong psv.

Ik snap niet dat psv nu weer een onervaren iemand voor de groep zet. Draai het dan eerst om: zet er een ervaren iemand neer, met RvN als assistent erbij. Dan kan hij doorgroeien.

Nu ga je als miljoenen bedrijf wederom een enorm risico nemen. Ik snap dat echt niet.

Mooi om iemand die een band met een club heeft als grootste doelwit word gezien voor positie als trainer. Hopelijk doet hij het beter voor jullie dan Mark van Bommel!

Ja! Dit zie ik wel zitten. Ook met Fredje slis als assistent erbij. Die kent natuurlijk als geen ander de klappen van de zweep als zowel hoofd als assistent trainer. Zou dit een goede zet vinden.

Mooie zet. Komt goed over en een echte clubman.
Ik, prem_93 wens Ruud veel succes!

21 maart 2022 om 22:15

Namens Ruud en zijn management wil ik je bedanken Prem

21 maart 2022 om 22:21

Echte clubman ?? heeft maar 3 jaar bij PSV gespeeld en als hij niet geblesseerd was geweest dan waren het maar 2 seizoenen geweest. Toen hij zijn cariere aan het afbouwen was verkoos hij Malaga boven PSV , dat kun je toch geen "echte clubman" noemen ?

21 maart 2022 om 22:36

@summerof69

Ik ben Ajacied maar zie Van Nistelrooij wel als een echte Psv'er. Hij past daar gewoon. En behalve als speler zit hij daar ook al als staflid een tijdje. Dat telt ook mee.

Prima combo met Rutten, dat is een vakman maar geen charismatische leider. Volgens mij is dit een stuk beter doordacht dan toen met Cocu en Van Bommel.

22 maart 2022 om 00:51

Hahahaha! Dit lijkt niet eens sarcastisch bedoeld 🤣 Stuk beter doordacht… ja, een trainer pushen die overduidelijk niet wil omdat ie het nog niet in de vingers heeft is een stuk doordachter dan een trainer naar voren schuiven die t wel wil en het evenmin in de vingers heeft!

21 maart 2022 om 22:56

Is echte clubman tegenwoordig het criteria om een geschikte trainer te zijn?

Het is toch volstrekt onverantwoord om weer zo’n onervaren trainer voor de groep te zetten. Psv wil toch een serieuze topclub in NL zijn? Zet er dan ook een toptrainer neer, met Ruud als assistent ernaast. Dan kan hij over 2/3 jaar het stokje overnemen.

21 maart 2022 om 23:37

Hij leert al een tijdje, doet dat blijkbaar goed, en krijgt Rutten naast zich.

22 maart 2022 om 07:30

Je zou toch denken dan psv na een van Bommel iets geleerd zou hebben

Mocht dit waar zijn dan vind ik het jammer dat PSV de wens van Van Nistelrooij om zijn carriere rustig op te bouwen niet echt lijkt te respecteren en hem toch wil pushen om hoofdtrainer te worden. Daarnaast hoef ik Fred Rutten eigenlijk niet meer te zien in Eindhoven. Sympathieke man maar zijn laaste periode bij PSV was wel heel erg matig, daar wil ik niet meer aan herinnerd worden

21 maart 2022 om 22:30

Dat eerste is precies wat ik dacht. Sowieso vraag ik me af waar de obsessie vandaan komt om trainers in het zadel te werken, nog voordat ze iets bewezen hebben. 'jongen van de club', 'grote naam...' Dan heb je nota bene een beginnend trainer die openlijk aangeeft zich nog niet klaar te voelen, bedankt voor de eer en hoopt zich voor dezelfde rol in de toekomst te ontwikkelen en dan ga je hemel en aarde bewegen om hem alsnog ja te laten zeggen? Waar slaat dat op man!?

Nu heb ik niets tegen de terugkeer van Rutten als veldtrainer, maar ik begrijp niet waarom PSV het risico wil nemen om de geleidelijke carriere van Ruud van Nistelrooij in de prak te rijden. Cocu miste aantoonbaar ervaring en had - ronduit zielig - de zijwieltjes nodig die Hiddink hem bood, Van Bommel werd een jaar eerder dan de bedoeling naar voren geschoven en faalde jammerlijk, John de Jong faalt als lichtgewicht en TD-in-ontwikkeling als jaren in zijn rol omdat hij evenmin elders ervaring heeft opgedaan en nu moet Van Nistelrooij de uitzondering op de regel zijn?

Ga gewoon voor iemand met aantoonbare ervaring. Een seniore coach die niet de achtervang van een oudgediende nodig heeft. Haal gewoon Peter Bosz terug naar Nederland en geef Ruud van Nistelrooij de tijd die hij wil en nodig heeft. Go Ahead Eagles, Heracles en zeer waarschijnlijk FC Utrecht zoeken allemaal een nieuwe coach deze zomer, laat Ruud daar lekker meters maken voordat hij bij PSV aan de slag gaat.

21 maart 2022 om 22:37

Amen, niets meer aan toe te voegen. Met name de laatste alinea hamer ik ook op. ED ervaring is van onschatbare waarde, de druk die daarbij komt kijken, kun je niet nabootsen met jong PSV in de KKD, waar je mag verliezen en je niets echt kunt bereiken.

21 maart 2022 om 22:39

Je denkt er echt veel te makkelijk over. Haal gewoon Peter Bosz terug? Volgens mij zit die nu bij Lyon een club die helaas meer voorstelt dan PSV op internationaal gebied. Die zit waarschijnlijk helemaal niet op PSV te wachten, of hij moet ontslagen worden.

Wat voor alternatieven blijven er dan over, of heb jij meer vertrouwen in trainers als Ron Jans of Henk Fraser dat zijn net zo goed gokjes zoals van Nistelrooy. Ervaren trainers liggen niet voor het oprapen.

Verder is het helemaal niet zielig dat een onervaren trainer een zwaargewicht naast hem heeft staan, Cocu is bijvoorbeeld een succes geworden bij PSV. van Bommel heeft het helaas af laten weten, maar dat had volgens mij meer met zijn karakter te maken.
iner is het niet dat hij perse een tussenstap nodig heeft. Ik denk heel eerlijk gezegd dat trainer bij Utrecht lastiger is dan bij PSV, alleen komt er natuurlijk wel wat meer druk bij kijken. Ook zal van Nistelrooy door zijn status niet snel het publiek tegen zich krijgen.
Of het voor van Nistelrooy te vroeg komt weet je nooit en ik denk dat ze ook wel alles met hem overleggen hoor. Hij hakt uiteindelijk toch zelf de knop door.

21 maart 2022 om 22:56

Ten eerste wil ik helemaal geen coach wiens status bepaalt of het publiek snel tegen hem is of niet, ik wil een coach die aantoonbare kwaliteiten heeft om een ploeg zo te managen dat dit bepalend is waarom het publiek zich niet eens tegen hem hoeft te keren!

Ten tweede: wie denkt er hier nu gemakkelijk dan? Gaat er blind vanuit dat Bosz waarschijnlijk niet op PSV zit te wachten? Lyon staat middenmoot en de kans lijkt groot dat hij voor het einde van de volgende maand er wel uit ligt daar. En dan denk jij dat Bosz na drie mislukte avonturen in het buitenland zijn neus ophaalt voor de Nederlandse top, waar hij slechts een jaar actief is geweest? Ben benieuwd waarom zijn ex-ploeggenoot Marcel Brands op zo'n prinicipieel nee wordt getrakteerd.

Hoewel ik helemaal niet vind dat Fraser en Jans de eerstvolgende kandidaten moeten zijn voor PSV, ontgaat het me totaal waarom trainers met respectievelijk 9 en 20 jaar trainerservaring op het hoogste niveau een gok van hetzelfde kaliber zijn als een manager die nog niet eens een volledig seizoen KKD achter de kiezen heeft. En nota bene zelf aangeeft dat hij nog niet rijp genoeg is. En dan schijn ik nog te gemakkelijk te denken ook...

21 maart 2022 om 23:38

@Gomes

Wat zou je van Ron Jans vinden? Echte vakman, geen grote naam, maar die zou ik echt graag een keer bij een topclub zien. Die man is eigenlijk overal geslaagd.

21 maart 2022 om 23:46

Maar waarom denk je dat Bosz de Messias is? Ik snap echt niet waarom je hem zo goed vind. Omdat ie een keer met geluk ver kwam in Europa. Voor de rest geen prijzen gewonnen deze man. En hij valt door de mand bij nota bene Lyon. Die club moet gewoon simpel derde kunnen worden met hun budget en ze hangen ergens middenmoot dan vind ik niet dat ie goed bezig is. Daarbij zeg je zelf al...drie mislukte avonturen en die moet ons weer aan prijzen helpen??

21 maart 2022 om 23:56

Weeg je je opties af, dan vind ik Bosz de meest aansprekende keuze. Fraser en Jans bijvoorbeeld vind ik degelijke Eredivisietrainers, maar laten in mijn ogen geen visie of stempel zien waarmee ze zich heel erg onderscheiden, zoals Ten Hag en Slot wel nadrukkelijk een signatuur in hun werkwijze etaleerden. Net als generatiegenoten Van Bronkhorst en De Boer vind ik Cocu een grijze muis die als trainer evenmin ervan blijk gaf voetbalvisie mee te brengen of beter te zijn dan zijn materiaal. En omdat ik na hem ook vooral reactionair countervoetbal heb gezien onder Van Bommel en Schmidt, zou ik het goed vinden als er eens wat meer ruimte wordt gekozen voor aanvallend, attractief voetbal. Bosz staat voor dat voetbal, terwijl het verwijt dat hij zelfmoordvoetbal onterecht is. Tot dit seizoen kreeg Ten Hag niet minder goals tegen dan Bosz in zijn seizoen bij Ajax en in zijn eerste seizoen na Bosz scoorde Ajax er onder de huidige coach zelfs tien meer.

Bosz was gerust een paar keer kampioen geworden met Ajax als hij gewoon had kunnen blijven. De ontwikkeling die hij het team in een jaar bracht was iets te veelbelovend om daaraan te twijfelen. En dat hij geen prijzen pakt is een vreemd argument dat veel te veel nagepapegaaid wordt, want bij welke club anders dan Ajax laten de afgelopen 10, 15 jaar nu werkelijk zien dat het winnen van prijzen tot een reeel verwachtingspatroon behoort dan?

22 maart 2022 om 07:47

@gomes1psv,

Jij snapt toch ook wel hoe het werkt. PSV heeft Bosz allang gepolst dat is geen hogere wiskunde. Zal waarschijnlijk een nee geweest zijn en dan moet je toch wat anders gaan zoeken, je kan niet wachten totdat hij ontslagen wordt. Misschien gebeurt dat ook niet eens want Lyon kan wel stunten in de Europa league en dan zit PSV aankomende zomer met een probleem. Lyon is gewoon de grotere club met betere spelers momenteel. Gewoon even Peter Bosz halen is echt te makkelijk.

Je kan niet vinden dat zij de eerstvolgende kandidaten moeten zijn, maar het feit is dat ze dat wel degelijk wel zijn. Welke andere haalbare trainers zie jij rondlopen dan? Ze hebben inderdaad meer ervaring maar ook geen topclub ervaring, zijn genoeg trainers van de middenmoot/subtop hopeloos gefaald bij de topclubs in NL of Belgie. Denk aan van de Brom, Jans, Rutten, Verbeek etc.

Van Nistelrooy is inderdaad misschien niet de meest ervaren man, maar ik denk dat hij echt wel kan slagen bij PSV. Als hij het zelf ook wil dan zie ik niet in waarom PSV voor iemand anders moet gaan.

21 maart 2022 om 22:31

Wat een onzin! Iemand als Fred Rutten heeft gewoon veel ervaring opgedaan en kan in de rol van assistent wel degelijk iets toevoegen. Spelers waren vaak lovend over hem en hij heeft bijvoorbeeld erik ten Hag als assistent gehad, die nu een van de beste trainers van Nederland is. Of ben jij meer onder de indruk van de huidige assistenten van PSV? Lijkt me vrij sterk want zij mogen alleen maar dromen van een cv dat Fred Rutten heeft.

Of het te vroeg komt voor van Nistelrooij blijft natuurlijk wel afwachten.

Ruud van Nistelrooij heeft toch al aangegeven niet te willen? Lijkt mij niet de bedoeling dat je een clubicoon tegen zijn zin in voor de leeuwen wil gooien? Wat mij wel een goed idee lijkt is Fred Rutten ernaast zetten, welke hoofdtrainer het ook wordt. In die rol heb ik altijd enorm veel respect voor hem gehad. Als veldtrainer is hij echt top.

21 maart 2022 om 22:17

Denk dat PSV nadrukkelijker bij van Nistelrooij uitkomt omdat er niet veel andere opties geïnteresseerd zijn daarnaast heeft PSV duidelijk gemaakt vol in te gaan zetten op de jeugd daarbij lijkt van Nistelrooij een goeie keuze jong team ontwikkeld zich goed en weet precies wat er rond loopt.

22 maart 2022 om 04:21

Rutten als assistent is inderdaad een goed idee en van Nistelrooij proberen over te halen niet. Sommige mensen hebben net dat extra zetje nodig, maar PSV is momenteel niet bepaald een gespreid bedje dus hem voor de leeuwen gooien is riskant.

Waarom wil.psv dit? Snap dat hij het goed doet, maar als hij aangeeft nog niet klaar ervoor te zijn, heeft het toch geen zin? Laat hem nog rijpen, desnoods 2 jaar naar bijvoorbeeld Go Ahead Eagles. Fred Rutten was nou ook niet heel succesvol in zijn PSV periode, en het is geen niveau van gaal of Hiddink qua ervaring en prijzenkast. Ik vind het onverstandig.

Ze zijn erg enthousiast over hem bij PSV. Ik kan dat niet beoordelen, maar vindt het sws leuk om te gaan volgen. Hij heeft meer uitstraling dan Cocu en heeft een hogere gunfactor dan van Bommel. We gaan het meemaken.

Ik ben een beetje bang voor nog een de Boer/Cocu/van Bommel . En juist bij van Nistelrooij gun je hem dat niet.

21 maart 2022 om 22:18

Ik hang de vlag uit als Van Nistelrooij het net zo goed gaat doen als Cocu hoor

21 maart 2022 om 22:39

Zijn tweede periode dan en vooral nadat hij het stroeve begin doorstaan had. Maar zeker, daarom zou ik Cocu nu ook best zien als trainer en dan kijken hoe Ruud erin en ervoor staat.

Waardeloze keuze om van Nistelrooy nu al naar voren te schuiven, waarbij het afbreukrisico enorm groot is. Geef die man gewoon nog 2 jaar de tijd bij Jong PSV en zet een tussenpaus voor de groep. Ik word hier echt niet blij van. Dit valt mij enorm tegen van Brands en de Jong

21 maart 2022 om 22:19

Met Fred ernaast kan je wel goed op een ervaren kracht terugvallen/ leunen als Ruud zijnde. Het is ook weer niet zo dat Ruud een onervaren stagiair is. Die heeft wel bij de grootste clubs ter wereld gespeeld. Dat neem je ook allemaal mee als bagage .ambitie is altijd spannend. Successen zijn groter en nederlager dieper. Zie niet echt in waarom hij het zou rekken. door eerst kleine clubjes te trainen. Daar valt uiteindelijk ook vrij weinig winst te halen en is toch een hele andere cultuur dan de top

21 maart 2022 om 22:22

Van Bommel en Cocu hadden ook een grote carriere gehad met veel bagage, maar die hebben ook enorme dieptepunten gehad als trainer van PSV. Cocu stond in zijn eerste seizoen op een gegeven moment 11de, terwijl van Bommel in zijn 2de seizoen alles uit handen liet glippen. PSV is geen speeltuin. Ik zie liever een ervaren trainer ala Schmidt.

21 maart 2022 om 22:28

Beide deden het anders niet onverdienstelijk. Plus dat de selectie op dat moment totaal uit balans was. Hij is inmiddels 45. Dat ben je er ook wel klaar voor.

21 maart 2022 om 22:28

Tussenpaus dan wordt het weer 2 jaar niks. Het wordt tijd dat PSV haar ambities eens gaat waarmaken. Als ze denken dat van Nistelrooij, moeten ze daar vol voor gaan.

oe, met Fred Rutten als assistent heb je wel echt een goeie om als beginneling op terug te vallen. Het is wel spannend voor Ruud. Want als het een mislukking wordt, is het lastig om weer aan te haken. Je ziet toch gemeen veel trainers die worden afgerekend op hun eerste mislukte avontuur

Ruudje zonder ruggengraat. Blijf toch lekker bij jong PSV

21 maart 2022 om 22:28

Blij dat jij als enorme kenner van het Nederlandse voetbal ons op de hoogte stelt dat Ruud geen ruggengraat heeft. Verklaar je nader.

22 maart 2022 om 09:01

Idd,ondanks 2 zware knieblessures toch op een redelijk niveau een balletje getrapt. Topscorer Premier League, topscorer Primera Division. Lange tijd topscorer in de CL geweest. RVN is een vechter, zonder ruggengraat lever je deze prestaties niet. En mocht Ruud nu instappen kan hij toch van gedachten veranderd zijn? Met Fred Rutten naast zich een brok aan kennis en ervaring. Prima veldtrainer. Nadeel van Fred is dat als ie boos wordt mensen alleen maar harder gaan lachen door zijn manier van praten. Ruud heeft wat dat aangaat meer personality. Word hij boos maakt dat indruk bij de jongens. Zo lief en bedeesd is ie niet. Christiano kan daar over meepraten oa

Laat hem eerst vlieguren maken bij jong PSV. Ik zie in hem wel een toekomstige trainer van PSV, maar denk dat het nog te vroeg is om hem al voor de leeuwen te gooien. Misschien dat Ruud als assistent naast een ervaren coach beter is. Ik heb van Rutten nou niet echt een hoge pet op. Vond het voetbal in zijn tijd ( als hoofdcoach) nou ook niet echt geweldig. Maar goed, laat me graag positief verrassen.

„aanvankelijk heb ik een kiertje opengehouden”, aldus de oud-international. „maar ik blijf bij mijn traject en ga door met Jong PSV. Ik heb dit intern duidelijk gecommuniceerd. Volgend seizoen ben ik geen hoofdtrainer van PSV. De ambitie is er, maar het is nog te vroeg.”

Is een beetje stuivertje opgooien met dit soort doorgeschoven trainers. Voor elke Cocu en van Bronckhorst heb je een van Bommel en een Keizer (ook al had Keizer al langer ervaring als trainer).

Ruud en Fred lijken me toch wel een mooi koppel om voor een selectie te zetten. Als de signalen die je over Ruud hoort waar blijken te zijn en hij die lijn door kan zetten naar het eerste, dan kan het nog een mooie tijd in Eindhoven worden!

Ik denk juist dat de rol van hoofdtrainer met Fred Rutte als assistent een hele mooie leerzame stap kan zijn voor van Nistelrooij, schat van ervaring en de rust zelve. Echter wel van belang dat ze bij tegenslag niet hetzelfde handelen als destijds met v Bommel en hij gewoon tijd krijgt. Zonde om nog een trainerscarriere van een kind van de club schade aan te brengen.

90 zeker dat dit gaat mislukken. Laat hem eerst ervaring opdoen als hoofdtrainer van een eerste elftal bij een club met minder druk op de ketel. Daarbij is hij spits geweest. Hoeveel succesvolle trainers kennen jullie die vroeger spits waren? Ik kom niet verder dan Rinus Michels.

Gekke keuze, geen ervaring als coach op het hoogste niveau...

Frank...ok Mark...ok Ruud...ok maar Patrick....nee te weinig ervaring....Seedorf...nee te weinig ervaring

21 maart 2022 om 22:25

Volgens mij haal je een aantal clubs door elkaar

22 maart 2022 om 06:36

Net als heel veel andere hoef je het natuurlijk niet te zien, ik constateer alleen dat sommige totaal geen ervaring nodig hebben om te falen en andere een gigantische cv nodig hebben om in ieder geval overwogen te worden (niet dat ze dan die kans krijgen ofzo)"Fraser" maar ze werden wel genoemd! Maar trainer van Jong PSV is natuurlijk goed genoeg om bij een top club het 1ste elftal te managen. Al zie ik nog een overeenkomst bij al die keuzes voor hoofd trainerschap.

Al dat mieren over 'langzaam opbouwen van een carriere'. Van Nistelrooij neemt de ervaring van Manchester United (onder Sir Alex) en Real met zich mee. Dan heb je van dichtbij mee kunnen maken hoe het werkt onder een toptrainer in een topsportomgeving. Hij heeft verder aan zijn organisatorische vaardigheden kunnen werken de laatste 5 jaar als assistent en krijgt nu de kans om, met een ervaren man naast zich, PSV te leiden. Ik zou dat altijd doen, als je ambitie hebt.

Je kan wel beginnen bij een Groningen, of eindeloos bij Jong PSV blijven. Maar daar leer je niet dezelfde kwaliteiten die je wel in de top hebt. Nogmaals, het is geen onervaren beginneling in het voetbal.

21 maart 2022 om 22:32

Ik zou het ook doen als ik Ruud was. Als ik bestuurder was bij PSV zou ik het echter niet doen.

22 maart 2022 om 06:41

Je hebt helemaal gelijk, alleen ik ken ex voetballer die heel veel meer ervaring kunnen overleggen dan Ruud en dan nog niet eens overwogen worden. Ik denk dat het dus niets te maken heeft met zogenaamde ervaring maar puur met "gun" factor

22 maart 2022 om 09:21

Ik ken er op dit moment niet zo veel hoor. Ik mis ook een aantal generaties. Tussen Van Gaal/ Hiddink en dan Slot/ Ten Hag en dan Cocu/ Van Nistelrooij zitten toch nog heel wat jaargangen.

Ja helemaal mee eens. Ruud samen met Fred Rutte . Ruud die met jonge spelers goed mee om kan gaan en Fred één ervaren man aan boord. Lijkt mij een goede duo.

In combinatie met Fred kan dit prima uitpakken. Die heeft genoeg ervaring dus lijkt mij een prima dat ze het samen oppakken. Kennen beide de club goed dus maak mij geen zorgen

Dit juich ik wel toe. Alle vetrouwen in Brands en Ruud heeft er met Rutten wat ervaring naast.

Of je kiest voor een bewezen heel goede coach als psv-zijnde om het financieel verschil dat je met ajax hebt te compenseren.

Het schijn nu helemaal mode te zijn om zo'n clubicoon bij ons aan te stellen. Laten we nu even kijken naar de trainers bij ons en bij Ajax die zo klaargestoomd werden:

Cocu, Van Bommel en Frank de Boer..

Tja, dan kan je achteraf moeilijk zeggen dat die drie goed genoeg waren om trainer te zijn. De Boer en Cocu hebben natuurlijk bij Ajax en PSV in eerste instantie wel succes gehad maar die waren natuurlijk naderhand bleek helemaal niet klaar om een grote trainer te zijn. Ik blijf hopen dat we iemand van naam binnen halen. Iemand als Peter Bosz blijf ik op hopen.

21 maart 2022 om 22:39

Ik begrijp niet waarom mensen maar Peter Bosz willen hebben he. Wint nooit iets en speelt voetbal waarbij hij nooit aan de verdediging denkt. Dat wordt een karrevracht aan doelpunten tegen. Dat moet je toch niet willen?

21 maart 2022 om 22:42

Ik noemde maar wat. Maar eens: vaak wel te offensief. Het gaat me meer om een ervaren trainer dan een rookie.

21 maart 2022 om 23:02

Karrenvracht aan doelpunten tegen? Ajax seizoen 2016/2017 onder Bosz gemiddeld 0.68 goals per wedstrijd tegen, Ajax seizoen 2020/2021 onder Ten Hag je raadt het nooit 0.68 goals per wedstrijd tegen. Ajax seizoen 2019/2020 onder Ten Hag 0.92 goals per wedstrijd tegen. Waar komt die absolute mythe vandaan dat je met Bosz een karrenvracht aan doelpunten tegen krijgt, terwijl het statistisch niet eens waar blijkt te zijn?

22 maart 2022 om 06:43

Nee dan is Ruud wel een zekerheid

21 maart 2022 om 22:40

Clubicoon? Straks is Robben ook nog een PSV clubicoon. Die heeft er toch maar als passant een paar seizoenen gestaan? Neem dan Bouma of Waterreus. Ooijer (jammer dat hij naar Ajax ging uiteindelijk) is ook veel meer clubicoon.

21 maart 2022 om 22:43

Je snapt wat ik bedoel toch? Vind je uithangbord beter? Dan zal ik uithangbord zeggen.

22 maart 2022 om 06:45

Robben, die heeft ook die "gun" factor dus als hij die job wil zou dat zomaar kunnen

22 maart 2022 om 09:19

Uithangbord, zeg dat dan . Een clubicoon is volgens mij meer een speler die alle jeugdopleidingen heeft gevolgd. Lang bij de club is geweest en eventueel zijn carriere daar weer heeft afgesloten. Een uitgangbord kan in principe iedereen met de juiste uitstraling zijn. Ik vind Cocu en Van Bommel (bouma, Ooijer, Waterreus, van der kerkhof) clubiconen. Nistelrooij een meer dan prima uithangbord dat is waar.

21 maart 2022 om 22:44

Hoeveel succes heeft Bosz gehad buiten Ajax? Net zo weinig als de andere trainers die jij noemt, ook hij is overal ontslagen. Dat Cocu en De Boer geen goede trainers zijn durf ik niet te beweren, in het buitenland coach zijn is nou eenmaal zeer lastig, daar is het beleid zo slecht vergeleken met Psv/ajax. Een rijke clubeigenaar zet je zo buiten. Zo werkt het daar nu eenmaal.

21 maart 2022 om 22:57

De Boer is sowieso geen goede trainer en daar hoeven we niet heel geheimzinnig over te doen. Hij heeft geluk gehad dat hij trainer van Ajax was toen Feyenoord tegen degradatie vocht en PSV met Marcello Derijck Bouma Manolev Isaksson en Pieters achterin speelde. Toen heeft hij titels kunnen pakken en weg kunnen komen met de meest gekke uitvindingen. Linksbacks op middenveld zetten, rechhsbuitens tot linksbuitens omtoveren en spitsen het liefst centraal achterin posteren. De Boer wil altijd het wiel opnieuw uitvinden zodat het wiel van de Boer is. Tegen elke boom aanplassen zodat de boom naar zijn urine ruikt.

En het is dan ook niet echt wonderbaarlijk dat hij na Ajax overal binnen no time weer buiten stond. Tel daar nog gebrekkige communcatie bij op en je hebt Frank de Boer.

Cocu kan je inderdaad nog niet veel over zeggen want hij heeft na Galatasaray nooit ergens meer gewerkt. Maar dat is nou juist mijn punt. Stel toch gewoon een coach aan die wat verder is en waar je wel van weet wat je er aan hebt.

Dat is niet alleen beter voor PSV maar ook voor Ruud van Nistelrooy.

21 maart 2022 om 23:36

Theo Bosz heeft het gewoon heel goed gedaan met zowel Heracles als Vitesse voordat hij naar Ajax ging.

21 maart 2022 om 23:52

Peter Bosz....is overal mislukt, ik snap niet waarom die naam maar blijft vallen...waar heeft hij prijzen gewonnen? Waarmee heeft hij naam gehaald? 1 seizoen? Daarna overal mislukt...

Niet doen Ruud. Ga aub je eigen weg bewandelen en niet te snel hier aan beginnen. Wees verstandig

Ik vind dit eigenlijk wel zo ongeveer hetzelfde idee als Kluivert bij Ajax. Maar goed PSV zal wel iets zien in Ruud. Rutten lijkt me wel een uitstekend idee, al vraag ik me af of die er nog wel zin in heeft. Is al meerdere keren door Twente benaderd voor een of andere functie de laatste jaren.

Waarom zou PSV dat doen als Van Nistelrooij zelf aangeeft dat hij nog geen trainer van het eerste wil zijn? Juist omdat hij een club-icoon is wil je hem toch een pad laten bewandelen waar hij zich bij op zijn gemak voelt?

Veelste vroeg voor hem . Nog enkele jaren ervaring opdoen met jong PSV

21 maart 2022 om 23:38

Nee, niet bij Jong PSV. Maar als eindverantwoordelijke ergens een middenmoter.

Zeld vind i dit leuk. wanneer die goede ouwe ruud coach van PSV word. Heerlijke kerel en mensen vergeten het misschien, maar een van de allerbeste spitsen van zijn tijd. Van the man! Toch vind ik het niet erg creatief, zeker als Ruud sterk heeft aangegeven daar nog niet klaar voor te zijn, dan moet je dat respecteren. Stel je voor dat hij er niks van bakt omdat het te vroeg was, nou dan begin je leuk zo aan je trainers carriere.

Immens sympathieke vent, die Ruud. Het ultieme uithangbord. Eigenlijk is het perfect want ik vind Fred Rutten een gigant op het gebied van spelersontwikkeling en systeemvorming. Daar kan Van Nistelrooy nog veel van leren.

Rutten werd keihard gepakt op zijn media présence. Dat zit me nog steeds dwars. Hij was niet stekelig, zoals bijvoorbeeld Van Bommel, maar sliste alleen.... echt heel slecht. Maar goed, Van Nistelrooy excelleert dus in media performance. Gewoon een goede gozer.

Het belangrijkste is dat Fred (of Marcel Brands) dan ook John de Jong aanpakt en eist dat Van Nistelrooy een kampioenswaardige selectie krijgt. John heeft al één clubicoon compleet geruïneerd door hem met een zaadselectie op te zadelen (geen linksback, een zwak centrum, en geen creativiteit of kwaliteit op het middenveld, laat staan een wisselmogelijkheid). Een tweede club icoon aan zo'n lot overlaten zou onvergeeflijk zijn. En er gaan naar alle waarschijnlijkheid wat pijlers vertrekken.

...

Nu ik erover nadenk... Dit is toch niet weer zo'n John de Jong momentje, hè? Ruud voelt zich nog niet klaar. Maar John heeft geen ander antwoord in zijn uiterst beperkte netwerk en denkwijze... dus zet hij Van Nistelrooy het mes op de keel? Trekt Brands al aan wat touwtjes?

Ik ben wel enthousiast over de combi, maar Van Nistelrooy moet dit niet doen om PSV te 'redden'. Als hij nog niet klaar is zoekt PSV maar een ander.

Man, wat zou mijn suppportersleven makkelijker zijn zonder die huichelachtige backstabber als technisch manager. Je kan er gewoon niet van op aan. Maar hij weet precies waar hij moet schoppen en waar hij moet likken om te blijven zitten. Echt, als John opbokt gaat hier de vlag uit.

Gaat Marcel terug naar PSV ja? Dat heb ik gemist maar die combinatie kan nog wel werken, Brands en RVN

Prima combinatie. Lijkt een beetje op de Boer - Spijkerman destijds, was ook een prima combi.

Nee niet Rutten. Die man wint nooit ergens een prijs. Bij deze feliciteer in ajax alvast met de titel voor de komende jaren. Rutten oprotten

22 maart 2022 om 08:51

Van Nistelrooy hoofdtrainer, Rutten alom geprezen veldtrainer. We gaan zien hoe deze constructie gaat werken.

Dit moet je niet willen, weer een onervaren clubicoon afbranden. Hij gaf zelf aan het te vroeg te vinden dus laat hem nou nog even in de luwte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren