Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jens Toornstra kijkt heel goed en oordeelt: ‘Ik vind het geen penalty’

Laatste update:

Jens Toornstra is na afloop van het duel tussen AZ en Feyenoord (2-1) van zondag duidelijk: de eerste strafschop voor de Alkmaarders had niet mogen worden gegeven door scheidsrechter Dennis Higler. Ploeggenoot Jorrit Hendrix raakte de doorgebroken Dani de Wit licht aan in het strafschopgebied en na een check bij de VAR ging de bal op de stip. Jesper Karlsson opende de score voor AZ, dat tien minuten later wederom een strafschop kreeg van Higler.

Toornstra velt kort na het laatste fluitsignaal in Alkmaar een duidelijk oordeel, nadat hij de beelden van ESPN rondom de strafschop te zien kreeg van presentatrice Hélène Hendriks. "Ik vind het geen penalty", zegt de aanvaller van Feyenoord voordat hij terugloopt naar zijn eigen microfoon langs het veld van het AFAS Stadion. "Ik ben geen scheidsrechter, maar goed." Hendriks verzoekt Toornstra vervolgens om zijn antwoord te herhalen, omdat ze het niet kon horen in het rumoerige stadion. "Jij verstond het wel, maar de mensen thuis niet bedoel je? Ik vond het geen penalty, maar wat ik zei: ik ben geen scheidsrechter en we komen ook in deze situatie. Dat moet je zien te voorkomen", kijkt Toornstra kritisch naar zijn eigen ploeg.

Hendriks wil daarna weten hoe Toornstra aankijkt tegen de titelkansen die Feyenoord zeker voorafgaand aan het duel met AZ nog leek te hebben. "We hadden het er vooraf over dat dit onze laatste kans was om nog voor het kampioenschap mee te doen. En die hebben we niet gepakt", verzucht de teleurgestelde vleugelaanvaller, die in de slotfase terugkeerde op het middenveld na het inbrengen van Alireza Jahanbakhsh. Toornstra vindt overigens ook de tweede strafschop van AZ, na een duwtje van Tyrell Malacia richting Yukinari Sugawara, makkelijk gegeven door Higler.

Analist Arnold Bruggink stipt een voor hem belangrijk aspect aan uit het interview met Toornstra. Er is bij Feyenoord klaarblijkelijk gesproken over de eventuele titelkansen, daar het gat met koploper Ajax slechts zes punten bedraagt. "Het is wel mooi wat hij zegt op het einde. Hij zei: 'Dit is de laatste kans voor het kampioenschap'. Het is wel mooi dat ze daar intern dus mee bezig zijn. Zij zitten ook te denken: Over een paar weken moeten we uit naar Ajax, vandaag winnen en we kunnen echt in de buurt blijven. Wij hebben het over plek twee, maar zij hebben het over het kampioenschap", aldus Bruggink.

Vond jij de eerste strafschop van AZ tegen Feyenoord terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je bent niet de enige, Jens!

27 februari 2022 om 16:12

Blijft moeilijk objectief te zijn.
Was in het stadion, de eerste staat hij op de Wit zijn voet. Tweede wordt Yuki gewoon vol in de rug gelopen. Jammer dat je geen camera aan de andere kant hebt anders had je het zo gezien.
Feyenoord was in het begin iets sterker op het middenveld verder niks gecreëerd ,maar de wedstrijd werd na de eerste penal volledig omgedraaid. Az had de voorsprong moeten vergroten. 2de helft zakte Az teveel terug waardoor Feyenoord om de 16 kon voetballen maar tevens weinig gecreëerd. Higler floot wel erg dramatisch met de overtredingen. Maar ja, dat zijn we nu wel gewend.

27 februari 2022 om 17:11

Zou het ook zo onder het tapijt vegen als ik Az'er was.

27 februari 2022 om 17:11

Zou het ook zo onder het tapijt vegen als ik Az'er was.

27 februari 2022 om 17:32

Wel eerlijk van je dat je aangeeft dat het moeilijk is om objectief te zijn.

27 februari 2022 om 17:13

Echt klote dat de scheids gewoon de einduitslag bepaald. Feyenoord speelde misschien niet geweldig maar de penalty's sloegen nergens op

27 februari 2022 om 18:04

In het stadion dacht ik eerlijk gezegd dat het in beide gevallen een penalty was, maar nu ik het terug heb gezien hebben we toch wel gemazzeld. Zijn beide wel héél erg licht. Was in ieder geval een heerlijk spannende wedstrijd wel, met een ontzettend matige tweede helft van AZ. Bizar hoe zo’n onnodige blunder van Vindahl de hele wedstrijd weer kan doen kantelen.

27 februari 2022 om 19:42

Misschien moeten we het aan Hendrix vragen? Ow wacht daar is al een interview van waarin hij zegt dat hij vol op de hiel van de Wit stapt. Helaas is dat niet interessant genoeg voor een artikel want dan hebben we geen discussie meer.

Achteraf praten is extreem makkelijk had je maar beter tijdens de wedstrijd moeten presteren !

27 februari 2022 om 14:58

Jens moet gewoon nooit meer als rechtsbuiten spelen. Af en toe invallen voor Til.

27 februari 2022 om 15:07

Extreem makkelijk is ook om de VAR juist te gebruiken, wat gewoon niet gebeurd

27 februari 2022 om 17:33

Inderdaad. De VAR was bij die eerste penalty meer bezig met buitenspel dan met de “overtreding”.

En Jens vond het geen penalty, want .... ?

Is het echt zo moeilijk door te vragen??

27 februari 2022 om 15:04

Omdat hij het geen overtreding vond misschien?

27 februari 2022 om 15:41

Misschien. Misschien omdat zijn moeder dat zei. Misschien omdat hij geld op deze wedstrijd had staan. Misschien omdat hij de Wit stom vindt. Misschien.

Weet je wanneer je het zeker weet? Als je doorvraagt.

27 februari 2022 om 19:27

Ja klinkt inderdaad allemaal heel plausibel...



Hahaha, die eerste penalty is wel echt lachwekkend hoor. 2e kan je wel gewoon geven, die gozer kopt hem anders zo in. Maar al met al feyenoord wel flink genaaid. Eigenlijk wel jammer met de klassieker die eraan zit te komen. Is het wel het leukste natuurlijk als de 2 rivalen een beetje dicht bij elkaar staam

27 februari 2022 om 14:59

Ik vind het dus precies andersom. Die 1e is gewoon slim uitgelokt en valt wat voor te zeggen. Die 2e is gewoon een schouderduw. Vindt het schandalig dat de VAR daar niet ingrijpt.

27 februari 2022 om 15:02

Is wel in de rug he die 2e. Schouderduw in de rug mag niet. Ga het zo wel nog ff terugkijken. Als het geen duw in de rug was, is het natuurlijk nooit een pingel. Eerste vond ik al helemaal geen pingel.

27 februari 2022 om 16:13

Was zeker geen schouderduw. vanaf waar wij zaten werd Yuki vol in de rug gelopen anders was de bal zo ingekopt. Jammer dat er geen camerabeelden zijn van de andere kant dan had je het ook kunnen zien.

27 februari 2022 om 23:39

Ruud, die zijn er wel en daar zie je over duidelijk dat hij niet vol in zn rug word gelopen… Het is echt een minimaal duwtje en hij gaat als een stervende zwaan naar de grond

27 februari 2022 om 15:01

Nou bij die tweede wordt Senesi in het midden aan zijn arm omlaag getrokken waardoor hij er niet bij kon.

28 februari 2022 om 12:23

Tenzij Seneso een polsstok mee had en Olympisch kampioen polsstokhoogspringen was ging die bal meters over hem heen.

1 maart 2022 om 12:21

Net zoals Sugawara

27 februari 2022 om 15:05

Ik vind de tweede lachwekkender. Bij de eerste kun je nog zeggen dat De Wit slim contact opzoekt. Bij de tweede doet Malacia gewoon helemaal niks

27 februari 2022 om 15:11

Wel een soort van grappig detail: Feyenoord heeft dit seizoen 4 penalties tegen gekregen over alle competities. Allemaal gegeven door Higler (voor de duidelijkheid, ik bedoel hier geen samenzwering mee ofzo hoor, gewoon een opvallende statistiek).

27 februari 2022 om 15:14

Zeker opvallend, vind het ook opvallend dat ze slechts 4 penalties tegen hebben gekregen in +/- 30 wedstrijden, laat de speelwijze van Slot mooi zien. Hoog druk zetten zodat de tegenstanders niet eens in de 16 komen.

27 februari 2022 om 15:49

Higler heeft met 7 ook de meeste penalty's gegeven van alle scheidsrechters dit seizoen, terwijl de tweede op 4 staat. Vorig seizoen ook gedeeld bovenaan met 13. Ik vind het ook heel typisch voor zijn stijl. Hij is heel inconsequent en laat soms op het middenveld een paar stevige duels doorgaan om vervolgens voor een vergelijkbaar iets een pingel te geven. Heel frustrerend voor de kijken en al helemaal voor de spelers.

Het gat met Ajax om de titel was niet zes punten, Feyenoord moest zeven punten inlopen in elf wedstrijden wilde Feyenoord Ajax nog voorbij gaan in de ranglijst. Dan moet Ajax dus zeven punten verspelen en Feyenoord alles winnen. Lijkt me duidelijk dat daar geen kans op was dus een non-discussie.

27 februari 2022 om 15:02

Hij heeft het over meedoen in het kampioenschap, niet over kampioen worden. Op 4-5 punten doe je in dit stadium gewoon mee.

27 februari 2022 om 15:07

@njfromvol
Alle ploegen in de eredivisie doen mee in het kampioenschap. Alleen om kampioen te worden zal je toch echt boven Ajax moeten eindigen en dat zit er dit jaar niet in.
Ze hebben de ambitie ook helemaal niet, want als Feyenoord tweede of derde wordt zijn ze allemaal dik tevreden in Rotterdam. Niemand verwacht of eist daar de titel.

27 februari 2022 om 15:16

@NJfromVOL, bespaar je de moeite in discussie te gaan met speedy over ajax. Tuurlijk doe je dan mee, een wedstrijd tegen ajax winnen en een misstap van ajax en je staat gelijk.

27 februari 2022 om 15:34

@speedy
Als je op 4-5 punten staat en jr krijgt Ajax nog doe je gewoon mee en dat is wat Jens zegt.

Wat is dat toch met jou? Als het over Overmars, vd Sar of Borgarde gaat weet je precies uit te leggen en interpreteren wat er wel en wat er niet staat. Maar als het om Toornstra e/o Feyenoord gaat, is een klein beetje nadenken blijkbaar te veel gevraagd.

27 februari 2022 om 19:53

NJfromVOL, ik ben gewoon een neutrale Eredivisie liefhebber, maar je hebt volkomen gelijk. Blijkbaar was Speedy niet zo goed in het vak begrijpend lezen, want Toornstra zegt niet dat ze het kampioenschap zouden winnen. Speedy legt die woorden in zijn mond. Meedoen betekent tenminste op korte afstand blijven van de eerste plek. Wat anders dus dan winnen. Stel ze eindigen op 4 punten van Ajax zijn ze nog steeds heel erg tevreden want dan hebben ze wel meegedaan. Bij het Overmars topic was het een expert van begrijpend lezen, het ontleden van elke zin was tot een kunst verheven.

27 februari 2022 om 15:03

Ik ben in ieder geval blij dat ze die ambitie wel hadden. In ieder geval een andere mindset dan de periode voor Slot. Of het realistisch is, is een ander verhaal natuurlijk. Ik denk dat zelfs het meerendeel van de Feyenoord supporters het er over eens is dat Ajax met afstand de beste selectie heeft en dus titelkandidaat nummer 1 is en blijft de komende jaren. Ik ben in ieder geval 1 van die supporters.

27 februari 2022 om 15:04

Want er gebeuren nooit gekke dingen in het voetbalwereldje? Ajax was tegen Tottenham ook al zeker van de finale, was zeker ook een non-discussie.

27 februari 2022 om 15:04

Ik ben in ieder geval blij dat ze die ambitie wel hadden. In ieder geval een andere mindset dan de periode voor Slot. Of het realistisch is, is een ander verhaal natuurlijk. Ik denk dat zelfs het meerendeel van de Feyenoord supporters het er over eens is dat Ajax met afstand de beste selectie heeft en dus titelkandidaat nummer 1 is en blijft de komende jaren. Ik ben in ieder geval 1 van die supporters.

27 februari 2022 om 15:07

Als Feyenoord de wedstrijd tegen Ajax zou winnen , had het best spannend kunnen worden.
Dan is het gat opeens nog maar 4 punten en wellicht lopen ze nog een keer tegen een ketser aan.
Ik vind die gedachtegang zo raar nog niet en kan ook motiverend werken voor de groep. Die kleine kans is nu helemaal weg. Zo gek vind ik die gedachte niet

27 februari 2022 om 15:12

Ik vind het wel een rare gedachte als je zoveel achter staat op Ajax en je ook nog eens PSV in moet halen., Maar goed, als het echt zo was, wat ik echt betwijfel, dan staat Feyenoord na vandaag weer met beide beentjes op de grond. Geen kampioenschap dit jaar.

27 februari 2022 om 18:07

Nouja als ik zie hoe ajax het op dit moment doe zou ik nog maar niet zo ver op de zaken vooruit lopen 😉

27 februari 2022 om 15:09

Moet het nog maar zien met die keepers problemen

27 februari 2022 om 15:13

Keepers probleem? Onana is de beste keeper van de eredivisie!

27 februari 2022 om 15:18

En dan stelt je coach hem alleen op als alle minder goede keepers niet beschikbaar zijn, dan is of Onana niet de beste of kan de trainer beter FC bal op 't dak gaan coachen.

27 februari 2022 om 15:50

Eh je hebt niet meegekregen dat Onana zijn contract niet wilde verlengen en transfervrij gaat vertrekken komende zomer?
Anders had ie gewoon elke week gespeeld want Onana is wereld subtop en Pasveer is gewoon een geode eredivisie keeper.

27 februari 2022 om 16:34

Je vergeet Bijlow, beter dan Onana. Ben ook helemaal niet blij dat hij naar Inter gaat, vind het tot nu toe een overschatte showkeeper. In de serie A zijn bij Verona en Fiorentina betere keepers op te pikken.

27 februari 2022 om 18:54

Nou nou beste niet, dat is Bijlow... Hij kon aardig keepen idd. Maar de vraag is of dat met of zonder doping was.

28 februari 2022 om 12:26

Heb ik meegekregen, is alleen kinderachtig om hem daarom niet op te stellen. Het is ook niet zo dat Pasveer je nog geld op gaat leveren op z'n 38e. Als je dan Gorter alles laat keepen snap ik het nog wel, maar het contract niet verlengen argument vind ik wel heel kullig.

27 februari 2022 om 15:19

Het is ook gewoon een topsport mentaliteit die je moet hebben. Altijd voor het hoogst haalbare gaan. Maar goed, als we dat doen als Feyenoord blazen we te hoog van de toren, en als we het niet doen hebben we een mentaliteitsprobleem.

Edit: @speedyafc even op een heel lage manier mijn grammetje halen hoor: de blamage van Ajax vandaag is waarom die uitspraak van Toornstra heel normaal was

27 februari 2022 om 15:35

Ja Speedy, we weten het. Ambitie tonen tegenover ons aller Ajax is naïef... Toornstra zegt toch ook dat dit de laatste kans was.

27 februari 2022 om 18:55

Eerste 3 van de 7 zijn verspild. Zo hard kan het gaan blijkbaar

Het zou heel erg merkwaardig zijn als Toornstra het wel een penalty zou hebben gevonden. Het is een beetje hetzelfde als aan Poetin vragen of hij denkt dat het niet illegaal was om Oekraine binnen te vallen.

27 februari 2022 om 15:07

Hij kan het toch gewoon een pingel vinden

27 februari 2022 om 15:27

Geloof je nou echt dat Toornstra dat zou zeggen?! Als Poetin een beetje gezond verstand heeft dan zou hij het zelf ook compleet illegaal vinden. Zelfde als dat een Toornstra met gezond verstand het ook een pingel zou vinden (het zeggen is nog een tweede...)

27 februari 2022 om 15:37

Als het een duidelijke penalty is, dan zegt Toornstra dat natuurlijk gewoon. Er zijn genoeg 'objectieve' mensen die het met hem eens zijn

27 februari 2022 om 18:26

Vind het een beetje een rare vergelijking, vandaar dat ik dit reageerde. Tuurlijk vindt Toornstra dit geen penalty want dat was het ook niet.

27 februari 2022 om 15:07

Ja joh, precies hetzelfde

27 februari 2022 om 16:48

Toornstra is over het algemeen wel vrij objectief en sportief vind ik.

Als je geen penalty's tegen wil krijgen zul je de tegenstander uit je eigen 16 meter gebied moeten houden. Tegenwoordig fluiten ze overal voor en als je dat van tevoren weet kun je er ook naar handelen door vooruit te verdedigen. Teams die met 6-7 man in hun eigen 16 meter staan te verdedigen hoef je geen medelijden meer mee te hebben als ze (lichte) penalty's tegen krijgen.

27 februari 2022 om 15:32

Rare statement op basis van deze wedstrijd, maar verder heb je natuurlijk gelijk. Desalniettemin moet een scheids goed werk leveren en mag het aan de kaak worden gesteld als dat niet gebeurd. Dat is de enige manier om hoge kwaliteit van de arbitrage te waarborgen

Wordt toch duidelijk op zijn hak getrapt? De 2e was echter wel lachwekkend.

Alsof hij het zou toegeven als het wel een penalty was.....

27 februari 2022 om 16:54

Het is Jens Toornstra, de meest eerlijke en intelligente profvoetballer dat op de Nederlandse velden rondloopt maar goed, jij bent dan ook nooit op een realistische bericht over Feyenoord te betrappen.

Ik vond het beiden gewoon een terechte penalty. Scheids fluit, VAR doet een controle.
Klaar.....wat is daar mis mee ?

Gewoon 2 pingels. Wat een rivier aan tranen zeg.

27 februari 2022 om 16:57

Inderdaad, hoop Calimerogedrag hier ook. Maar ja, Psv'ers, Feyenoorders, Ajacieden. Ze vertonen ondertussen bijna allemaal Calimerogedrag :-D

Iedereen dat voetbalt of objectief bekijkt vind het geen penalty Jens. De VAR grijpt dan ook alleen in als de scheidsrechter er echt 100% naast zit en dat weet Higler. Feyenoord is hier niet 1 keer maar 2x of wellicht 3x benadeeld als je naar de niet gegeven rode kaart van Martins Indi kijkt, al kan je die wegstrepen tegenover die van Malacia.

Higler floot een mannelijke wedstrijd aan de ene kant en een wedstrijd volgens de regels aan de ander kant, daar is niet tegen te voetballen.

28 februari 2022 om 08:46

Behalve dan de man die de overtreding beging: want die zei namelijk zelf dat hij vol op de hiel van de wit stapt…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren