Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça gaat voor drie transfervrije versterkingen; twist rond Dembélé’

Laatste update:

Barcelona maakt werk van drie transfervrije versterkingen. Zo wordt er in Spaanse media gemeld dat César Azpilicueta al bijna rond zou zijn met de Catalanen. Daarnaast stelt de club alles in het werk om ook Andreas Christensen na dit seizoen gratis bij Chelsea op te halen en zou Barça ook nog altijd geïnteresseerd zijn in Franck Kessié. Tot slot nemen ook de geruchten over Ousmane Dembélé niet af. Volgens Sport wil de Fransman mogelijk toch zijn contract verlengen.

Kessié staat nog steeds op de shortlist van Barcelona, zo weet Mundo Deportivo te melden. Het contract van de middenvelder van AC Milan loopt na dit seizoen af, waardoor hij een interessante optie is voor los Azulgrana. Barça kent vanwege zijn fysieke en technische kwaliteiten geen twijfels over Kessié. Met Segio Busquets,, Frenkie de Jong,, Pedri, Gavi, Nico González en Riqui Puig lopen er momenteel andere type middenvelders in de selectie van Xavi rond.

Volgens Sport heeft de komst van Erling Braut Haaland nog altijd de hoogste prioriteit, maar is Barcelona er ook veel aangelegen om de defensie van nieuwe kwaliteitsimpulsen te voorzien. Om dit te bewerkstelligen wil de club in de vijver van transfervrije spelers vissen. De Catalaanse krant meldt dat Azpilicueta al bijna rond is met Barcelona. De verdediger van Chelsea kan zich voor twee seizoenen plus een optie voor nog een jaar aan de Spaanse club binden. Naast Azpilicueta hoopt Barcelona ook Christensen transfervrij van Chelsea in te lijven. De onderhandelingen met de Deense verdediger bevinden zich in een minder vergevorderd stadium, maar volgens Sports is hij vastbesloten om het voorstel van Barcelona te accepteren.

De Catalaanse krant weet dat er in de transfersoap rond Dembélé bovendien een nieuwe twist heeft plaatsgevonden. Barcelona deed de afgelopen maanden tevergeefs verwoede pogingen om het aflopende contract van de Franse aanvaller te verlengen. Voor Dembélé leek er bij Barça in het laatste halfjaar van zijn contract een bijrol weggelegd in Catalonië, maar de aanvaller kreeg zondag een basisplaats van Xavi in het La Liga-duel bij Valencia (1-4). Volgens Sport is de dribbelaar zijn trainer dankbaar voor deze kans en wil hij alsnog langer bij Barcelona blijven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk, defensieve versterkingen.. aanvallers of middenvelders zijn in principe niet meer nodig op Haaland na. De defensie van Barca is al jaren erg kwetsbaar.

23 februari 2022 om 12:36

Jij leeft in een droom wereld, Haaland halen is niet mogelijk.

23 februari 2022 om 12:51

Ja, ja, ja, zullen we het een keertje afwachten in plaats van nu al conclusies trekken?

23 februari 2022 om 13:19

Inderdaad er kan nog van alles gebeuren in deze wereld.

Ik hoop het wel maar financieel zal het bijna onmogelijk zijn.

23 februari 2022 om 13:59

@DdD4.. Barca zal wel weer de lucht in hun stadion verkopen, de parkeerplaatsen verkopen of nog een lening afsluiten, ze zouden hun ziel nog aan de duivel verkopen als het geld zou opbrengen dus ik zie Haaland wel komen.. Of je nou 1 miljard schuld hebt of 1,5 of 2, wie geeft er iets om in de voetbalwereld?

23 februari 2022 om 15:55

We moeten inderdaad afwachten, maar het blijft mij verbazen hoe een aantal Barca fans niet inzien hoe belachelijk het is als Barca Haaland zou halen.

23 februari 2022 om 12:55

Denk je echt dat het mogelijk is om Haaland te halen als Dembele toch bijtekent? Salaris van Dembele is ook aardig wat volgens mij.

23 februari 2022 om 13:00

Misschien, misschien niet. Time will tell. Ik denk wel dat Laporta een serieuze poging gaat wagen om hem aan te trekken. Er is zeker wel geld opzij gezet met het vertrekt van Messi en Griezmann vanwege hun hoge salaris(van Atletico komt nog 40m). En ik denk dat Haaland wel onderdeel wilt worden van dit nieuwe Barca project geleidt door Xavi en Laprota.

Mocht hij niet komen dan natuurlijk geen man overboord, dan kan je dat geld gebruiken voor nog meer defensieve versterkingen. Plus Barca heeft al aardig wat aanvallers zoals Torres, Ansu Fati, Traore, Aubumeyang etc....

23 februari 2022 om 13:27

'Dan kan je dat geld gebruiken voor nog meer defensieve versterkingen.' Ja, of je lost een keer schulden af of zo..

23 februari 2022 om 13:30

Neee tuurlijk Kurd denk ik ook, dat hij als grootste aanvallende talent in europa naar dat topproject van Laporta en Xavi wil.... Het transfervrije spelers -project. Het miskopen als Dembele 5 kansen geven -project. Het Ferran Torres krijgt 50 niljoen omdat ie Catalaan is -project.... Je gelooft dit toch zelf niet. Ik ga jou een voorspelling doen en noteer m. Barcelona heeft jarenlang heel veel succes gehad, daar zijn ze aan verslaafd. Dat succes zijn ze na de supergeneratie kwijt. Ze raken daarvan bestuurlijk in paniek en dan gaat het beleid het raam uit. Het gaat ze net als Manchester United en AC milan minimaal 5-10 jaar kosten om ooit weer in de buurt te komen van de CL successen van weleer.

23 februari 2022 om 13:42

@bobiku29

Die worden afgelost met maandelijkse aflossingen?

Of geef jij ook heel je maandsalaris uit aan het terugbetalen van je huis?

23 februari 2022 om 13:46

Nee, een huis is helaas niet te betalen momenteel. Net als het beleid van Barcelona

23 februari 2022 om 14:15

@FCBInsider1899 ik snap je punt, maar er word rustigvmeer schulden opgebouwd, dan afbetaald? Haaland kost ook een kleine 100 miljoen (totaal) + nog salaris, hij zal niet voor een zakje snoep spelen... de som voor Torres zal ook nog open staan.

23 februari 2022 om 15:59

Als Dembele bijtekent zal dat natuurlijk onder een nieuw contract zijn met veel en veel minder geld dan in zijn huidige. Dat was hem haarfijn duidelijk gemaakt, dus ja. Ik acht dat aardig mogelijk zelfs als we Dembele bijtekenen

23 februari 2022 om 19:16

@ddd4

Denk je dat de banken deze oefening niet hebben gemaakt vooraleer ze zo'n gigantische som uitlenen?

Vergeet niet dat we voor corona op 850 miljoen euro omzet zaten hé. Dat de schulden enorm zijn toegenomen zijn ook door het bouwen van een vernieuwd stadion.

Ik snap iedereen zijn "verontwaardiging" maar aan de andere kant weet niemand hoe de vork exact in de steel zit.

23 februari 2022 om 12:59

Of je met Christensen nou zoveel vooruitgang boekt... Leuke verdediger, maar ze worden er niet direct beter van

23 februari 2022 om 13:39

Dat zou absurd zijn dan, dan is barca wel erg snel bij de top weer. En Azpi, Maza en Christensen zijn echt wel prima versterkingen voor barca. Kun je over bv. 2 of 3 jaar later kijken naar een de Ligt. Maar met TerStegen, Maza(Azpi), Araujo, Christensen, Alba. Gavi, Frenkie, Pedri. Ferran, Haaland en Fati is wel erg sterk. Had gedacht dat Real wat jaartjes dominant zou zijn maar goed, vind het prima. Een clash tussen Mbappe v Haaland is ook wel leuk, voor laliga. Ben erg benieuwd wat het allemaal gaat worden.

Zouden welkome versterkingen zijn! Azpilicueta is multifunctioneel, Christensen heeft nog genoeg rek en vind ik gewoon een hele goede verdediger. Kan verdedigen maar ook aan de bal goed. Kessie zou ik het meest tevreden mee zijn. Fysiek sterk, loopvermogen, maar kan ook aanvallend zijn steentje bijdragen in de vorm van goals/assists.

Christensen-Araujo zou dan natuurlijk het centrale duo vormen. Frenkie, Kessie, Pedri, Gavi, Nico is toch een uitstekende kern voor het middenveld. Busquets hou je erbij voor de ervaring en Riqui Puig wisselspeler.

Depay, Griezmann, Coutinho, Sergi Roberto, Mingueza, Umtiti en Lenglet zou ik lozen. Als Dembele toch besluit te blijven zou dat een goede/leuke meevaller zijn. Haaland halen is leuk, maar dan moet je geen 30M voor Adama gaan neertellen. Dus ja of dat financieel technisch haalbaar wordt zal moeten blijken. Heb er een hard hoofd in maar laat me graag verassen.

23 februari 2022 om 12:25

Garrincha, zijn prima spelers, alleen spelen wel seizoen lang in 352 opstelling. Iets anders dan Barca, zie je daar geen issues mee.

23 februari 2022 om 12:31

Azpilicueta heeft jarenlang ook in 4 mans defensie gespeeld. Voor Christensen verwacht ik eigenlijk ook geen problemen. Als centrale verdediger moet het geen groot verschil uitmaken. Je moet in een 3-mans, 4-mans en 5-mans defensie kunnen spelen imo. Maar geloof me alles is beter dan Eric Garcia, Lenglet, Umtiti en Mingueza dus een vooruitgang zal het sowieso al zijn.

23 februari 2022 om 12:25

Kessie en Christensen zouden goeie transfervrije aankopen zijn. Christensen begon slecht bij Chelsea maar heeft zich goed ontwikkeld. Kessie is echt een topper en zou goed kunnen werken naast Frenkie.

23 februari 2022 om 12:29

Moet Frenkie dan in de rol van Busquets gaan voetballen?

Kessié speelt bij Milan dit seizoen volgens mij bijna het hele seizoen al op 10 met Tonali en Bennacer erachter, ik ga er niet vanuit dat hij op 6 komt te staan bij Barcelona eigenlijk en Pedri en Gavi zijn achten. Van Frenkie heb ik echter ook nog steeds niet het idee dat hij een goede enkele 6 á la Busquets is, ik denk dat zijn toekomst toch wel op de 8-positie ligt; ik vind hem veel te veel aan de bal voor een Busquets-rol.

23 februari 2022 om 12:34

Kessie kan prima als één van de 2 half spelers fungeren in de punt naar achteren. Daar heeft hij de kwaliteiten voor. Van nature is Kessie een verdedigende middenvelder hé, dus zelfs hij zou op de Busquets plek kunnen spelen. Met hem erbij krijg je gewoon veel mogelijkheden. Kessie, Pedri en dan Gavi of Frenkie lijkt mij een ideale basis. Maar Nico zou zich ook zomaar kunnen aandringen voor een basisplek. Imo onderschatte speler die steeds beter lijkt te spelen met de wedstrijd. Ook Nico kan als 6 spelen trouwens. Heeft zijn fysiek ook mee.

23 februari 2022 om 12:46

Dat Kessié als rechts- of linkshalf kan fungeren geloof ik wel, maar ik denk dat het zonde is om hem als enkele 6 de laten fungeren en al is het van nature een verdedigende middenvelder, daar heeft hij al lang niet meer gespeeld en hij is verder naar voren ook echt goed wat mij betreft.

Het probleem is echter wel dat je met zoveel middenvelders altijd één goede speler op de bank hebt zitten (of zelfs twee wanneer Nico ook een goede speler wordt) en dat is wel een beetje veel van het goede. Je kunt wel veel verschillende soorten middenvelders willen hebben om op wedstrijden te kunnen anticiperen, maar je moet ze ook allemaal tevreden houden.

Als Chelsea fan hoop ik niet dat deze berichtgeving waar is... Azpilicueta liet gisteren zien nog over genoeg kwaliteit te beschikken. Christensen is in onze 5-mans defensie ook erg goed. Ben benieuwd of hij zich overeind houdt in een 4 mans defensie.

Ik snap niet waarom zo'n Christensen, naar Barca zou willen of ze moeten echt heel veel salaris bieden?

Vanuit Azpi kan ik het nog voorstellen, is op het moment meteen de beste verdediger daar zou het wel jammer vinden.. Toch door de jaren heen wel een echte Chelsea man geworden. Maar gun hem de stap wel.

En als laatste Kessie, natuurlijk een top middenvelder maar heeft Barca niet al meer dan genoeg middenvelders?

23 februari 2022 om 12:23

Niet het soort als Kessie dus die zie ik daar wel passen. De concurrentie wordt er wel meer op dus zie Frenkie zomaar op de bank belanden als hij niet snel beter gaat spelen.

23 februari 2022 om 12:29

Kessie vult die positie toch anders in dan Frenkie? Het is natuurlijk echt wel een luxe om te kunnen rouleren met spelers als Kessie en Frenkie + de boys uit de jeugd.

Als ze Kessie willen binden dan verwacht ik wel dat ze hem een basisplek bieden. Wel een interessante ontwikkeling zo waar die uiteindelijk beland.

23 februari 2022 om 12:46

uhcunited. Dus alleen voor veel geld zouden spelers tekenen voor Barcelona? Het is volledig terecht dat Barca nu in de malaise zit waar ze zitten, maar dan nog hebben we het wel over Barcelona he. Hoe mooi zou het zijn als je als Christensen zijnde een belangrijke pion kan spelen in de wederopstanding van Barcelona?
Bovendien speelt Chelsea wel CL en zitten ze er nog in, maar ik zie ze hem niet weer winnen. Kampioen in Engeland worden ze ook niet, dus waarom zou iemand bij Chelsea blijven terwijl hij daar al bijna zijn hele carriere voetbalt en ook nog eens niet altijd gewaardeerd wordt?

Barcelona heeft nog altijd heel veel aantrekkingskracht, voor zowel spelers als publiek en dat zal voorlopig nog wel zo blijven. Dat zie je alleen al aan het vele aantal artikelen hier op VZ. En dat is in andere landen niet anders. Dus tenzij ze nu degraderen, zal Barcelona nog altijd meer aantrekkingskracht hebben dan de meeste clubs.

23 februari 2022 om 13:00

Het was ook niet denigrerend naar Barca bedoeld Isco. Vind het gewoon jammer dat hij Chelsea waarschijnlijk gaat verlaten nadat hij het (eindelijk) goed doet.

Bedoel Christensen heeft zich de afgelopen 1,5 jaar, (onder Tuchel) eindelijk goed ontwikkeld tot een stabiele verdediger in een 5 verdediger systeem moet nog maar eens zien hoe die het met 4 verdedigers gaat doen. Bij Chelsea laat die dan nog wel de nodige steken vallen.

Aan de andere kant dat perspectief wat jij hem voorschrijft klinkt ook wel aantrekkelijk en kan me ook wel voorstellen dat die dit overweegt. Denk jij dan dat hij samen met Aurajo het centrum gaat vormen en dan rouleren met Azpi ook voor rechtsback of hoe zie je dit voor je?


23 februari 2022 om 13:12

Plus Barcelona is een top stad om te wonen. Is Araujo nu al verlengd trouwens?

23 februari 2022 om 13:13

Denk je dat Chelsea de komende drie jaar minder kans maakt op een titel in de PL of CL dan Barca?

En die artikelen op VZ zijn nu ook niet echt een graadmeter vind ik persoonlijk. Want Barcelona is qua artikels zowat de uitzondering hier als het op buitenlandse clubs aankomt. En het is nu ook niet zo dat ze dat wereldwijd ook zijn.

23 februari 2022 om 13:13

Ja dat je het jammer zou vinden snap ik wel. Heeft altijd de potentie gehad en lijkt er nu pas echt uit te komen.
Goede verdediger om te zien en lijkt me ook zeker goed voor de heropbouw van Barcelona.
Maar het is natuurlijk nog lang niet zo ver. Laporta kan van alles willen, maar de spelers moeten zelf ook willen + het moet ook wel verantwoord zijn. Want ook al is Barcelona een mooie grote club, als het financieel wederom niet haalbaar is, ga dan maar voor goedkopere alternatieven.

Mocht het wel lukken, zie ik hem graag een blok vormen met Araujo en zie ik Azpi vooral als rechtsback ja.
Maar dan zou hij wel direct de beste rechtsback zijn die we hebben dus zowel Christensen als Azpi zouden meer dan welkome versterkingen zijn.

23 februari 2022 om 14:02

Ik denk niet dat Chelsea minder kans maakt op een Premier League titel dan Barcelona :P

Maar zonder dollen, ik acht het verschil tussen Chelsea en Liverpool/city even groot als het verschil tussen Barcelona en Real Madrid. Op dit moment veel te groot.
Over 3 jaar, ja geen idee. Koffiedik kijken, maar City en Liverpool zijn nu al 3 jaar veel te sterk voor de rest. Liverpool heeft nog niet echt vervangers voor Salah en Mane, dus over 3 jaar zou zomaar Chelsea weer beter zijn dan Liverpool.

Ik denk wel dat je onderschat hoe groot Barcelona in het buitenland is. Ze zijn en blijven -zeker als ze CL weer halen voor volgend seizoen- gewoon qua aantrekking groter dan menig topclub. Daar kan slecht bestuur of slechtere prestates niet zo veel aan doen.
Vorig jaar zijn ze nog door Forbes uitgeroepen tot meest waardevolle club ter wereld met een geschatte waarde van 4miljard.

Zou wat zijn toch: Ter Stegen; Azpilicueta, Christensen, Araujo, Alba?; Frenkie, Pedri, Kessie, Dembele, Haaland, Fati.

En dan nog onder andere Nico, Ferran Torres, Auba, Dest, Gavi op de bank!

23 februari 2022 om 15:05

Het doet echt pijn aan m’n ogen.. gavi op de bank. Ongelofelijk dat mensen kessie een aanwinst zouden vinden..

Azpi en Chris zijn zeer welkom.. bijna alles beter dan wat we nu hebben lopen.. Kessie zie ik helaas te weinig spelen om er een oordeel over te vellen. Maar als ik Fabian Ruiz afgelopen donderdag weer zag spelen en al jaren lang! Dan hoop ik toch dat we hem kunnen strikken! Heeft nog een 1 jarig contract dus dat word lastig!En Auba zal vast wat in Dembele zn oor hebben gefluisterd Mazraoui transfervrij zou ook mooi zijn

23 februari 2022 om 13:43

mazraoui is veels te slecht voor barca. Middelmaat net als Dest.

Ongelofelijk hoe steeds meer goede spelers transfervrij vertrekken. Gratis op te halen met een dikke tekenbonus natuurlijk. Dit zouden zeker welkome versterkingen zijn voor Barca.

Als het lukt om Christensen, Azpilicueta transfervrij te halen. Daarnaast dembele gewoon laten gaan. Scheelt weer salariskosten. Daarnaast Coutinho, Dest, Puig, Sergio Roberto, Neto, Depay, Pique, Umtiti, Lenglet verkopen. Met het geld dat ontvangen wordt in combinatie met de besparing van de salariskosten, zou het mogelijk moeten zijn om Haaland te kopen. Barcelona kan dan weer een paar jaar voorruit.

23 februari 2022 om 12:45

met alleen Christensen, Azpilicueta en Haaland ga je niet terug naar de wereldtop. Christensen is een leuke verdediger die het goed doet, maar absoluut geen wereldtopper. Ook zal Barca waarschijnlijk verlies gaan leiden op bijvoorbeeld Dest, iedere club weet dat Barca om geld verlegen zit en gaan niet de volle mep betalen.

Je kunt al die andere middenvelders wel andere types dan Kessié noemen, maar ik weet niet of het slim is om hem een dik contract aan te bieden wanneer het middenveld juist zo bulkt van talent- tenzij je een mooie deal voor Frenkie kan vinden of als Busquets besluit de handdoek in de ring te gooien. Qua verdedigende versterkingen moet Barca alles aangrijpen dat het kan. Zo'n nadrukkelijke achilleshiel.

Dit lijken me geweldige versterkingen. Voeg er Mazraoui nog aan toe en een linksback en Barca is veel sterker dan dit seizoen. Wellicht zien ze zelfs de kans om een absolute topper te halen voor centraal achtern. Christensen is goed maar geen topper imo. Als er geen topper beschikbaar is is hij wel gewoon een uitstekende optie voor de basis.

23 februari 2022 om 12:45

@real8madrid

Volgens alle Catalaanse media en bronnen dicht bij Barcelona wil Joan Laporta alles inzetten op Haaland. Daar zou het grootste deel van het transferpotje ingestoken worden. Daarom zetten ze in op transfervrije versterkingen voor de verdediging. Voor mij zijn beiden echt welkom, Azpi brengt leiderschap, inzet en mentaliteit met zich mee , Christensen lengte en voetballend natuurlijk ook sterk. Eric Garcià mag een pas opzij zetten en als Piqué niet oplet gaat hij ook beginnen banken.

Ik mag toch een beetje dromen met deze opstelling? :D

Mats
Azpi
Araujo
Christensen
Alba/Grimald
Frenkie
Busi
Pedri
Dembele
Haaland
Fati
23 februari 2022 om 12:59

Vanuit een financieel standpunt is Haaland nog steeds absurd. Dat is gewoon onmogelijk. Het is niet onmogelijk dat Laporta het er toch doorheen duwt maar het is imo onmogelijk dat dat de financieen van de club ten goede komt. Dan hypothekeer je de hele club.

Kijk naar Madrid. Perez heeft zijn telramen boven gehaald en is druk bezig met een manier zoeken om het mogelijk te maken zowel Mbappe als Haaland aan te trekken. Als die zelfs moet rekenen terwijl Madrid er financieel zo absurd veel beter voor staat (net transfer spend van 240 miljoen vs 860 miljoen de voorbije 10 jaar - net debt van 29 miljoen vs 640 miljoen) dan is er toch niets logisch aan Laporta die beweert dat het voor Barca mogelijk is? Tenzij project Mbappe Madrid plots 600 miljoen kost valt dat niet te rijmen.

23 februari 2022 om 13:35

@real8madrid

Je hebt wel gelijk hoor, ik vraag me ook af hoe we Haaland gaan binnenhalen.
Er komt sowiso een topspits als ik de kranten mag geloven, als het Haaland niet is dan willen ze doorschuiven naar Alexander Isak. Die heeft ook een clausule van 80 miljoen als ik me niet vergis. Alleen zal hij qua salaris wel goedkoper zijn dan een Haaland denk ik dan.

Ik vertrouw erop dat ze de hele operatie financieel goed hebben doorgelicht om zulke uitgaven te kunnen doen, maar goed we zullen zien waar het ons brengt.

23 februari 2022 om 13:44

Je stelt christensen op boven Eric of pique? Je hebt hem vast nog niet zien spelen want hij is pure middenmaat + onbetrouwbaar. Een beetje een umtiti zonder kwaliteit.

23 februari 2022 om 13:46

@feyenoorddude

Momenteel al zeker boven Eric (die stelt me voorlopig wat teleur eerlijk gezegd), boven Piqué moet nog blijken maar ook hij is niet meer de Piqué die hij vroeger was.

Eric is nog jong en kan zeker nog groeien, die zal wel zijn wedstrijden spelen.

23 februari 2022 om 14:12

Dan denk ik niet dat jij Garcia hebt zien spelen

Van alle namen die genoemd worden hoeft Kessié eigenlijk niet, het middenveld is het enige blok waar we op dit moment echt goed staan. Daar hoeft naar mijn mening niemand bij te komen, tenzij hij voor een laag salaris wil komen spelen en Riqui Puig misschien andere oorden opzoekt. Ook Xavi gebruikt hem nauwelijks en dat is denk ik een voorbode voor wat er deze zomer gaat gebeuren.

Als Dembélé blijft tegen de salarisvoorwaarden die Barça heeft voorgesteld zou dit fantastisch zijn , alleen vraag ik me af wat er met Adama dan gebeurt?

Azpi & Christensen zijn beiden meer dan welkom. Beiden zouden een directe versterking zijn.

Out : Mingueza, Riqui Puig(?) , Depay/braithwaite , Coutinho, Griezmann
In : Gaya/grimaldo , Azpi, Christensen , Kessié (?) , Haaland(haha)

Mochten we dit financieel kunnen realiseren, dan staat er wel een heel mooi team waar we op kunnen bouwen.

23 februari 2022 om 13:00

Voor linksback zou ik voor Sergio Gomez gaan. Die krijgt veel te weinig aandacht. Speelt een absurd goed seizoen, is jonger dan Gaya en Grimaldo, komt uit La Masia, zou perfect bij het voetbal van Barca passen en is een stuk goedkoper ook. Gok dat ie voor 12-15 miljoen op te pikken is. Zie hem ook graag naar Madrid komen.

23 februari 2022 om 13:33

@real8madrid

Dat is eigenlijk geen slecht gedacht, alleen is hij defensief ook sterk genoeg om voor een topclub uit te kunnen komen?

Aanvallend is hij wel ijzersterk, piek fijne voorzet in huis, snelheid & fysiek om de flank af te dweilen en niet al te duur.

23 februari 2022 om 13:46

Sergio Gomez heeft verdedigend enorme stappen gezet. Natuurlijk is er nog wel wat werk aan, maar hij steekt er dit seizoen met kop en schouders bovenuit als beste speler van Anderlecht.

Alleen zal hij niet voor 12-15 miljoen op te pikken zijn, denk ik. Met een contract tot 2025 en zijn progressie dit seizoen, zal het bedrag eerder tegen de 20 miljoen aanleunen. En dat vind ik zelfs nog een koopje voor een speler waar er nog ontzettend veel rek op zit

23 februari 2022 om 14:11

Dat is lastig oordelen als je hem enkel in de JPL ziet spelen natuurlijk. Ik denk dat ie defensief zeker niet veel moet onder doen voor Alba. Dat zegt op zich weinig maar als die zich staande hpudt door vooral op zijn offensieve kwaliteiten te leunen, waarom Gomez dan niet? Bovendien zie ik in Balde een uitstekende vervanger voor Anderlecht. Die zou je dan de omgekeerde weg op kunnen sturen dmv een uitleenbeurt of zelfs verkopen om nu meer ruimte te creeren financieel en een terugkoopsom opnemen. Als Balde dan boven Gomez uitstijgt kan je hem altijd terug halen.

Ik zie hem graag naar Madrid komen omdat ie een beetje het tegenovergestelde van Mendy is. Zou heerlijk zijn om als coach een defensief solide linksback te hebben of een offensief ingestelde back die bijna als een spelmaker vanop de back fungeert zoals TAA om uit te kiezen elke wedstrijd.

23 februari 2022 om 14:23

@real8madrid

Leuke speler inderdaad, die zal wel de nodige interesse wekken uit het buitenland. Ben het quasi volledig met je eens, alleen dat ie naar Madrid moet komen niet :-)

23 februari 2022 om 14:34

Dat snap ik geen zorgen, is in de media nog niet 1x genoemd bij Madrid. Waarom snap ik zelf niet maar het lijkt er niet op dat ze interesse hebben.

23 februari 2022 om 15:00

Met Mendy, Gutierrez en desnoods Alba lijkt me de linksachter niet meteen prioritair voor real niet? En de aanval, rechtsback en cvm zullen wel al genoeg kosten.

23 februari 2022 om 15:30

Helemaal mee eens Lierse. Alleen lijkt Alaba nooit links te gaan spelen onder Ancelotti (we zullen de wedstrijd tegen PSG even afwachten maar goed) en lijkt helemaal geen vertrouwen te hebben in Miguel. Komt dit seizoen ook helemaal niet meer aan spelen toe en zal volgens de media uitgeleend worden.

Ze lijken wel degelijk op zoek naar een linksback als we de media mogen geloven. Fran Garcia en Reguilon worden genoemd. Als ze dan toch een linksback willen halen doe mij dan maar Gomez.

Ik ben benieuwd of ze zomaar als die salarissen kunnen gaan betalen? De huidige spelers hebben ook super veel ingeleverd, krijgen die ook gewoon weer hun normale salaris terug,of houden die een lager salaris? Dan krijgt Barca ook mooie bende in de kleedkamer. Ben ook wel benieuwd of ze Haaland 20 miljoen kunnen bieden, kessie rond de 10 a 12 miljoen en christensen zal ook rond de 6 miljoen willen hebben. Daar komt ook weer tekengeld overheen. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken, maar wellicht komt er weer een mooie constructie. Rakuten en buka gaan weg als sposor en daarvoor komt natuurlijk Spotify terug, maar die neemt van alle drie de plek in plus ze voetballen straks in het Camp Nou Spotify. Ik zie niet in wat ze nog meer kunnen verkopen.

Ben ook wel benieuwd of de echte topper nu voor Barca gaan kiezen, omdat het er zo'n grote puinhoop is. Ze hebben de clubs ook voor het uitkiezen. Momenteel zijn er gewoon mooiere clubs dan Barca,

Alle 3 zouden hele goede versterkingen voor FC Barcelona kunnen zijn en van vooral transfervrije spelers, zal Barcelona het vooral moeten hebben.

Vooral Azpilicueta zou naar mijn mening echt een topversterking zijn. Natuurlijk is hij met z'n 32-jaar de jongste niet meer, maar bij Chelsea speelt hij nog steeds echt gewoon goed en is hij samen met Thiago Silva de belangrijkste verdediger. En hij zal dan een oplossing voor de korte termijn zijn voor Barcelona, maar zou denk ik echt wel zo'n 3 à 4-jaar zeker van waarde kunnen zijn voor Barcelona.

Heeft veel ervaring en is volgens mij echt al letterlijk vanaf het moment dat hij bij Chelsea speelt, een vaste basisspeler en als ik mij niet vergis is dit nu zijn 10de seizoen in dienst van Chelsea. En vind ook altijd dat hij zich echt heel makkelijk aanpast aan de posities waar je hem neerzet, want hij heeft op elke positie in de verdediging gespeeld en nooit echt in de problemen gekomen en dat is ook een groot voordeel.

Hoe groot is de selectie van Barcelona eigenlijk?
Ik zie 4 keepers, 14 verdedigers, 8 middenvelders en 12 aanvallers. Toch een mooie 38 man, hoog tijd dat er nog wat bankverwarmers bijkomen met de stijgende energiekosten kan dat toch een besparing betekenen in deze tijd.

Ik snap er echt geen reet van wat dat beeld bij Barcelona nou is, iedere transferperiode wordt de selectie verbreed, niet perse versterkt. Vind het zo jammer om te zien dat ze dezelfde fouten blijven maken. Streef nou eens een bepaald ideaal na met een selectie die precies kan wat je van ze verwacht. Er zijn 6 aanvallers aangekocht, oke 5 aguero even daargelaten. Als dat de gaten in de selectie zijn gaat er toch iets fundamenteel verkeerd?

23 februari 2022 om 13:06

Barca heeft momenteel 25 spelers in de A-kern dus waar heb je het over? Na dit seizoen zullen hoogstwaarschijnlijk Braithwaite, Dembele, Luuk, Pique, Busquets, Alba, Lenglet, Umtiti, Dani Alves samen met wat spelers die tekort komen gewoon vertrekken. Heel misschien blijven Busquets en Alba maar dan wel in een andere rol. Dusja, vernieuwing is dringend nodig als het niet erg is.

23 februari 2022 om 13:47

Je wilt wel veel verkopen. Tuurlijk, dat kan, maar hou je er ook rekening mee dat andere clubs niet de hoofdprijs gaan betalen? Andere clubs weten ook barca is geld nodig en zit met deze spelers in de maag. Barca kan dan dapper zeggen dit of niet, maar dan heeft Barca een groot probleem, want dan gaan de spelers niet weg. 80 van de selectie komt tekort na wat barca naar streeft, het zijn van een absolute topclub. Op een normale manier zie ik ze dat niet oplossen, alleen met rare constructies en nog meer schulden.

23 februari 2022 om 17:30

Wel heel logisch om Alba weg te doen voor Azpilicueta. Azpilicueta is zelfs ouder, dus die logica kan ik niet begrijpen? Of gaat hij voor centraal naast Alba? Zou wel een giga defensie zijn. Alves, Pique, Azpilicueta en Alba.

Haaland is een onmogelijke taak voor Barcelona. als Haaland naar Spanje komt is het naar Madrid.

verder niet de versterkingen waar je op hoopt als Barcelona zijnde
maar goed we zullen zien wat het oplevert.

Dembele mag van mij vertrekken want heeft een extreem salaris, een moeilijke jongen en van glas.

Investeren in de jeugd zou goed zijn.

Misschien in plaatst van Azpi en Chris , eerst vol gaan voor Rudiger. Als dat niet lukt heb je die eerste twee nog als plan b. Rudiger zou een echte versterking zijn. Azpi is al redelijk oud, en Chris zit vaker op de bank dan dat hij speelt.

23 februari 2022 om 13:50

Rudiger komt niet hoor. Die heeft een voorstel van 8 miljoen per jaar afgewezen bij Chelsea omdat die meer wilt hebben. Die komt niet naar Barca, want dan moeten ze de rest ook weer normaal gaan betalen.

Nou dan krijgt Xavi toch even Auba, Traore, Kessie, Azpi, Christensen. Alves en Ferran Torres in 6 maanden als dit allemaal doorgaat. Hij doet het sowieso beter dan Koeman maar dat mag ook wel met de namen die hij krijgt in vergelijking met Koeman..

23 februari 2022 om 15:21

Inderdaad, Koeman kon in periode Laporta opgeteld wel 1 transfervrije speler en een huurling verwelkomen. De rest van de versterkingen kwam van Barca B.

Mooie versterkingen, zou als barca zijnde frenkie lozen en kessie ophalen.

Ik hoop toch niet dat Kessie echt komt. Gavi en Pedri moeten naar mijn mening de komende 10 jaar dragende spelers zijn en op de 6 positie zie ik Kessie niet bij Barcelona. Kan me ook moeilijk voorstellen dat mensen dit echt toejuichen, echt zonde geld.

Het kan aan mij liggen, maar ik ken die hele Christensen helemaal niet en hoe goed hij is. Het is kwa naamsbekendheid geen Alaba, van Dijk, de Ligt, Chiellini, Piqué, Ramos en noem ze maar op.

23 februari 2022 om 17:31

Speler van het onbekende Chelsea uit Engeland. Schijnt wel aardig te kunnen voetballen.

Chelsea verliest dus haar gehele verdediging op Thiago na .. christensen transfervrij , azpilicueta transfervrij , en rudiger transfervrij. Ze doen daar wat verkeerd ..
kessie is echt een krachtpatser en dat is een speler die het middenveld echt wel versterkt. Is ook vaak bij heel wat goals betrokken . Haaland zie ik niet gebeuren. Denk nog steeds dat hij naar real Madrid gaat mocht de club echt voor hem gaan

Kessie? Ik zeg Que No. Zou zelfs transfervrij een domme transfer zijn. Op het middenveld is juist geen versterking nodig. Pedri, Gavi, Nico is de toekomst, Frenkie een luxe speler als extra optie voor in de basis, Busquets is nog goed genoeg en brengt ervaring, verder ook genoeg backup middenvelders op de bank met Puig en Sergi Roberto. Prima bezetting.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren