Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax rekent op opbrengst van 25 miljoen na informele gesprekken over salaris

Laatste update:

Ajax zal er alles aan doen om Ryan Gravenberch komende zomer te verkopen, nu de negentienjarige middenvelder zijn medio 2023 aflopende contract waarschijnlijk niet zal verlengen. Gravenberch heeft al informele gesprekken gevoerd met Bayern München, zo weet De Telegraaf. Marc Overmars stelde de vraagprijs vóór zijn vertrek bij Ajax vast op 25 tot 30 miljoen euro.

De concrete belangstelling van Bayern kwam vrijdagochtend al naar buiten via het Algemeen Dagblad. De Duitse grootmacht is volgens De Telegraaf de meest concreet geïnteresseerde partij, maar er zitten meer Europese topclubs op het vinkentouw. Gravenberch mag officieel pas met andere clubs praten als Ajax daarvoor toestemming verleent, hetgeen nog niet gebeurd is. Via een omweg heeft het management van de middenvelder toch al een salarisindicatie gekregen van Bayern, zo klinkt het. Gravenberch laat zijn belangen behartigen door Mino Raiola.

Ajax moet Gravenberch komende zomer verkopen om een nieuw debacle op de transfermarkt te voorkomen. Vorig jaar zagen de Amsterdammers Brian Brobbey al transfervrij vertrekken en komende zomer wandelen ook André Onana en Noussair Mazraoui gratis de deur uit. Overmars, die begin februari vertrok bij Ajax als gevolg van seksueel grensoverschrijdend gedrag, heeft met Gravenberch de afspraak gemaakt dat hij verkocht wordt, indien hij in de zomer niet bijtekent.

Mike Verweij, journalist van De Telegraaf, geloofde recent dat Ajax in het geval van Gravenberch, die in mei twintig jaar wordt, niet hoeft te vrezen voor een transfervrije uittocht. “Ajax heeft één groot voordeel bij de familie Gravenberch: normaal gesproken is het een familie die vindt dat Ryan niet gratis de deur uit kan lopen. Ik denk dat ernaar gestreefd wordt om hem in de komende zomer te verkopen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Voor 25 miljoen, zou bijna elke topclub of europese subtopper een kans moeten wagen.

18 februari 2022 om 18:34

Haha. Veelste veel geld voor zo overschatte speler

18 februari 2022 om 18:58

Nee hoor. Maar speelt wel vaak nonchalant en domineert het middenveld te weinig in topwedstrijden.

18 februari 2022 om 19:10

Inderdaad. Niemand gaat 25 miljoen betalen voor hem. Als ze er 15 voor krijgen mogen ze zich in hun handjes knijpen.

19 februari 2022 om 16:25

Helaas is ie weer flink gehypt door de randstadmedia waardoor mensen erin gaan geloven in het buitenland

18 februari 2022 om 18:35

Alsof het niks is

18 februari 2022 om 18:39

Voor clubs in de Europese top is 25 miljoen tegenwoordig wel echt een schijntje voor een talent als Gravenberch. Zeker als je kijkt naar zijn potentie.

18 februari 2022 om 18:48

Voor een club als dortmund en de grotere clubs is dit peanuts. Dus ja, het is idd niks in die wereld.

18 februari 2022 om 18:51

Vind je? Ik vond Gravenberch echt een heel groot talent en ik besef me dat ie nog steeds heel jong is, maar hij heeft al een tijd geen stappen meer gemaakt in mijn ogen. Sterker nog, hij heeft in het verleden beter gespeeld. Toen ik Bayern las dacht ik gelijk daar gaat er weer 1 die het niet gaat redden. Want spelen gaat ie daar zeker niet doen.

18 februari 2022 om 18:59

Hij zal niet voor de basis gehaald worden, maar net als camavinga bij trek voor de toekomst. Door te trainen met Goretzka, Muller en kimmich wordt je echt niet minder. Sterker nog ik geloof dat hij genoeg aan spelen toekomt in de “mindere” wedstrijden.

18 februari 2022 om 20:59

Tot nu toe ken ik weinig voorbeelden van spelers die te vroeg naar een topclub gaan en in de top terecht komen, maar ik laat me graag verrassen

18 februari 2022 om 18:58

Ik vind het een groot talent. Maar 25 miljoen voor een speler die al een tijdje slecht speelt en volgend jaar zijn contract uitloopt, is veel te veel.

18 februari 2022 om 19:40

Is juist een prima prijs voor zon talent met aflopend contract. Jij zal wel een andere mening hebben neem ik aan, maar Gravenberch staat er internationaal gewoon op als toptalent hoor. Voor 25 miljoen zijn er echt wel topclubs die het aandurven.

18 februari 2022 om 22:05

Ik denk dat die prijs perfect is. Hij kan tegenvallen, dan ben je het kwijt. Maar hij kan ook zijn potentie waar maken en dan is het een topinvestering. Het is een gok voor alle partijen.

19 februari 2022 om 10:37

Hahaha blaugrana jij laat je clubvoorkeur altijd duidelijk naar voren komen want bij Kokcu moet Feyenoord in zn handen knijpen met 15 miljoen

19 februari 2022 om 16:11

Wat heeft Kokcu allemaal in de CL laten zien dan?

18 februari 2022 om 19:57

Gaat toch nergens over, nog geen 20 en nu al bezig met het buitenland. Laat hem nog een jaar of 2/3 volwassen worden en werken aan zn mindere aspecten..

18 februari 2022 om 21:29

@bruh en dan gelijk voor 2 jaar verhuren aan n club als ajax

19 februari 2022 om 07:59

Verkopen aan een club om een stap terug te doen en weer verhuren aan de absolute top? Zie je eigenlijk nooit.

Lijkt me een goede vraagprijs momenteel, interlands zullen geen invloed hebben daarop want die zijn er amper. Dus het moet van de CL afhangen. Wie weet kan je er nog wat op gooien maar met 25-30 miljoen moet je wel vrede hebben. Zou niet weten waarom hij zichzelf al goed genoeg vindt maar oké, het is zijn carrière. Bayern is dan niet eens de ergste stap, daar hebben ze wel wat geduld vergeleken met de rest.

18 februari 2022 om 18:35

Tja hij heeft natuurlijk zelf aangegeven dat hij moeite heeft om zich op te laden voor de wedstrijden in de eredivisie. Wellicht zoekt hij wel een nieuwe prikkel. Natuurlijk valt er te zeggen dat hij te weinig laat zien om te kunnen zeggen dat je je niet kan focussen, maar hij kan dat als beste weten over zichzelf.

18 februari 2022 om 18:37

Dat is wel heel erg snel dan, hij heeft niet eens een basisplek bij Oranje nu, en het middenveld is echt niet zwaar bezet. Het blijft een heel groot talent die al jaren in de picture staat maar ik heb hier ernstig mijn twijfels bij.

18 februari 2022 om 18:39

Is zeker snel ja, maar als hij dat zo ervaart? Groter kans dat hij zichzelf overschat, maar als ik mijzelf ergens niet voor kan opladen dan ga ik ook iets anders doen/ergens anders kijken. Je kan nog 2 jaar bij Ajax voetballen, maar als jij voor jezelf nu al een motivatie probleem hebt, dan heb je dat over 2 jaar waarschijnlijk nog. Ga je niet beter van worden

18 februari 2022 om 18:41

Sportief gezien worden we er niet eens zoveel minder van, dus gewoon cashen en investeren in een nieuwe. Zeker als Berghuis deze vorm vasthoudt. Denk dat weinig mensen hem echt gaan missen nu.

18 februari 2022 om 19:00

Voor echte uitdaging kan die beter naar Engeland gaan. Daar zijn teams gelijkwaardiger dan in Duitsland en Nederland. Maar goed hij blinkt bij Ajax niet eens wekelijks uit en wil nu al weg...

18 februari 2022 om 18:41

Heeft weinig te maken met goed genoeg vinden denk ik. Zou geen enkel talent aanraden langer dan 2 à 3 seizoenen Eredivisie te spelen. Zeker als je al jaar of 2 in KKD ervoor hebt gespeeld. Gaat met 150+ profwedstrijden (waarvan meer dan 100 voor Ajax 1 en Oranje) kans krijgen naar benodigde niveau van betere competitie toe te groeien. Een extra jaar Eredivisie zou hem niet beter voorbereiden op betere competitie vrees ik. Gaat club van 100 halen als tiener, moet nog hoop stappen zetten voor hij in betere competitie een topspeler gaat zijn maar dat is niet erg met 19.

18 februari 2022 om 18:49

Ik vind dat elk talent wat doorbreekt gewoon 3 seizoenen regelmatig moet spelen en onomstreden moet zijn voor ie vertrekt. Gravenberch heeft idd veel ervaring voor een tiener maar met een fitte Kudus had hij nog minder wedstrijden gespeeld dan nu. Ten Hag vindt hem zodanig goed dat ie waarschijnlijk weer in de basis komt later maar ik zou het nu laten staan. Vind het slechte timing voor hemzelf, ik had nog jaartje bijgetekend. Voor Ajax is 30 miljoen meer dan prima in zijn huidige ontwikkeling, ik zou het meteen pakken.

18 februari 2022 om 18:53

Niet met je eens. Ik vind Gravenberch op het moment verreweg de zwakste van ons basis 11. Gravenberch heeft zeker nog een hoop te leren in de Nederlandse competitie. Kijk naar Ziyech, die is veel langer in de Eredivisie gebleven, waarbij hij nog elk jaar beter werd. Hoewel het nu niet super goed gaat bij Chelsea ligt dat denk ik niet aan zijn niveau (maar aan in het team passen/concurrentie). Gravenberch gaat 100% verzuipen in een topcompetitie als hij nu vertrekt. Dan zit je op de bank bij een Bayern, terwijl je wil juist wil blijven spelen om te groeien.

18 februari 2022 om 18:54

Hakim. Maar met jouw gestelde criteria heb je nog steeds geen garanties. Zo'n Klaassen en Siem De Jong hebben dat gedaan en zijn compleet mislukt. Een Robin Van Persie, zonder jouw gestelde criteria, redt het daarintegen dan wel weer. 3 seizoenen in Nederland blijven geeft 0 garanties op succes. Ik denk juist dat je zo vroeg mogelijk moet gaan om zo onder een hogere weerstand te voetballen. Echter leiden er weer wegen naar Rome en verschilt het ook per mens wat beter voor hem is. De ene moet rustig een lijn naar boven pakken terwijl de andere juist voor de leeuwen moet worden gegooid l

18 februari 2022 om 18:57

Hier ben ik het niet mee eens. Als ik naar gravenberch kijk zie ik een jongen die zeker nog genoeg te leren heeft bij ajax. Misschien niet per se qua voetbalkwaliteiten in de eredivisie, maar hij is op dit moment nog geen dragende speler. Ik denk dat wanneer je niet op de bank terecht wil komen bij een Europese topclub en een serieuze kans op een plek wil bemachtigen je bij Ajax een dragende speler moet zijn. Je merkt bij de supporters en media al dat hij wel die status heeft en daar op beoordeeld wordt, maar het lukt hem nog niet om dat iedere wedstrijd te doen. Ik denk juist dat veel spelers dat extra jaartje heel goed kunnen gebruiken voor met name de mentale ontwikkeling.

18 februari 2022 om 19:01

Kudus onder Ten Hag is bijna uitsluitend op 10 geplaatst, waar wat voor te zeggen is aangezien hij tactisch nog te veel vreemde keuzes maakt om dichter op verdediging zijn ding te laten doen. Daarin in Gravenberch veel volwassener geworden, denk dat fitheid van Kudus meer effect had gehad op minuten van Klaassen dan dan Gravenberch.

Ik zou het met je eens zijn geweest in tijd voor de KKD, dan is 3 jaar profvoetbal spelen op niveau van de Eredivisie prima. Maar Gravenberch heeft er straks 4 jaar opzitten, dat is prima moment om stap te maken om niet vastgeroest te raken hier. Van de huidige basiself hebben alleen Mazraoui, Tadic, Blind en Martinez langer een basisplaats dan Gravenberch. 7 van de spelers van zijn basisdebuut in de Eredivisie in 2019 hebben al transfer gemaakt. Nu is hij met 19 nog piepjong, maar was hij met 20 ipv 17 basisspeler geworden dan was vertrek nu heel logisch geweest.

18 februari 2022 om 19:16

Dat eerste ben ik het mee eens, ik zie Kudus het liefst op 6/8 maar hij is tactisch nog lang niet slim genoeg en draait soms op hele rare momenten opeens weg, is nog niet betrouwbaar genoeg daar. Maar Gravenberch viel laatste pot in op 10 volgens mij, deed het ook best goed daar dus wie weet had het wel invloed gehad.

Hij heeft vrijwel dezelfde ervaring als de Ligt bij zijn vertrek (ietsje minder), maar bij laatstgenoemde was er nooit discussie over zijn basisplek, die was 2.5 jaar onomstreden. Het is geen vereiste om te slagen in het buitenland maar er komen wel minder twijfels bij dan. Gelukkig voor hem toont een ploeg vertrouwen die miljoenen wil uitgeven aan hem, dan hebben ze grote plannen met hem. Transfervrij zou een ramp zijn geweest. Dus alle partijen zijn (deels) tevreden in deze.

18 februari 2022 om 19:20

@ibi123, Ik vind Gravenberch juist gigantisch onderschat. Komt voort uit rol binnen Ajax, zelfde probleem heeft Blind heel lang gehad of wat te denken van Veltman. Was een tijd hier dat iedereen bij Tete over Veltman zwoor omdat Tete zo'n goede tackle had en goed in duels was. Gravenberch is een hele goede bal verplaatser, een van de beste van zijn leeftijd met bal aan de voet zelf. Hij is ook onze middenvelder die bal meeste vooruit doet verplaatsen. Van de spelers in Eredivisie met 44+ geslaagde dribbels (2 per wedstrijd) heeft alleen Sinisterra een beter slagingspercentage, van de top 50 passers in de Eredivisie zit hij bij de 5 meest nauwkeurige middenvelders op helft tegenstander, creëert meer dan 1 kans per wedstrijd ook. Hij speelt echt in dienst van de ploeg, dit is ook reden dat Ten Hag hem er niet een keer heeft gewisseld in de CL groepsfase en Ajax relatief weinig in problemen is gekomen dit seizoen. Met Alvarez en Gravenberch heb je 2 middenvelders die goede zuiverheid aan bal hebben, duels winnen, defensief goede cijfers overleggen (al oogt het bij Gravenberch stuk lakser dan bij Alvarez) en tactisch goed staat. Vorig seizoen toen hij zo 'goed' speelde viel zijn rol als balverplaatser simpelweg meer op, nu is dat minder met Blind (die absurd is hierin, echt serieus bizar) en Martinez die hierin gegroeid is. Maar Gravenberch zijn rol is bal verplaatsen en doet dit echt zeer goed.

18 februari 2022 om 19:40

@wolterx, ik wilde zeker niet zeggen dat Gravenberch slecht is, dat ik hem de zwakste vind zegt ook veel over de rest van het team. Ik ben het met je eens dat zijn bijdrage aan het team soms wordt onderschat, net als bij een blind (heel veel mensen roepen ook om Tagliafico, wat ik snap want hij is ook heel goed, maar Blind is gewoon te belangrijk voor ons spel). Met Gravenberch's balverplaatsing en loopvermogen is hij echt de motor op het middenveld en de link tussen aanval en verdediging. Het ding is dat ik (als leek) nog wel ruimte zie voor groei. Hoewel dat ook zijn kracht is, is er soms een beetje iets slordigs/laconiek in zijn spel. Wat een Tadic of Martinez nooit heeft. Ik denk dat dat gewoon met ervaring komt, maar daarvoor moet hij wel blijven spelen. Bij ajax is een basisplek gegarandeerd, maar bij Bayern zie ik hem niet alles spelen. Daarom zie ik geen reden waarom hij niet nog iets van 2 jaar in de Eredivisie zou kunnen blijven om alles te spelen. Met de CL kan hij die grotere wedstrijden ook spelen om ervaring op te doen en ondertussen kan hij leren meer een leidende rol in een team te nemen. Ondertussen kan hij ook vaste kracht worden in Oranje. Dan kan hij over 2 jaar voor de hoofdprijs weg en is hij klaar voor de top (of iig meer dan dat hij nu is).

18 februari 2022 om 19:44

Ja, maar kudus is dus zelden fit. Is ook een kwaliteit in mijn ogen. Zie Messi en Cristiano.

19 februari 2022 om 13:35

@wolterx: Dankjewel. Ik ben het er 100 procent mee eens en irriteer me al een poosje hoe erg Gravenberch door Ajacieden wordt onderschat. Naast wat je allemaal vermeld hebt, is hij ook nog eens fysiek topfit. Heeft de atletiek op zijn 19e om een heel seizoen praktisch iedere wedstrijd te spelen.

Wel vind ik dat het beter voor hem zou zijn om nog 1 seizoen bij Ajax te blijven. Waar hij op verdedigend vlak zich dit seizoen sterk heeft ontwikkeld, vind ik dat hij op aanvallend gebied nog best wat stappen kan maken. Specifiek de precisie en kracht van zijn schoten en steekballen. Juist bij een dwingende ploeg als Ajax heeft hij de ruimte om die stappen te nemen.

Dit is een jongen die oprecht kan uitgroeien tot een alleskunner. Heeft in principe alle factoren in zich om dat doel te bereiken.

Zonde, maar zeker niet de meest bepalende speler. Met Kudus en Berghuis 2 spelers die daar goed kunnen spelen. Wellicht ook meer minuten voor Taylor.

Enorm jammer. Het is een groot talent die even in een dip zit maar het buitenland komt nog te vroeg. Daarvoor is hih nog te wisselvallig en daar kom je bij een Europese topclub niet mee weg, wat ten koste kan gaan van zijn carriere

18 februari 2022 om 19:22

Hoezo een groot talent eigenlijk? Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien bij hem, echt niet van het niveau van een Frenkie de Jong die in de CL domineerde. Hij moet het eerst maar eens echt stabiel laten zien bij Ajax, heeft niks met een dipje te maken want dit heeft hij nog nooit laten zien.

18 februari 2022 om 19:34

Hij heeft wel beter gespeeld dan nu. Maar van een vormdip kunnen we inderdaad niet spreken, daar is zijn niveau al te lang te laag voor.

18 februari 2022 om 21:55

IK vond hem het eerste half jaar zeer sterk, daarna nooit meer consequent dat niveau gehaald. Dus talent, vind ik wel een terecht classificatie.

18 februari 2022 om 19:24

Ja idd wordt op deze manier een nieuwe Renato Sanches.

18 februari 2022 om 19:46

Ajax is beter dan 80% van de clubs in het buitenland. Waarom zou ie in het buitenland niet meekomen dan? Zeg niet perse dat ie zich ff bij bayern muncuen in de basis knokt, maar kan de competitie zeker aan.

19 februari 2022 om 09:41

Hij mist een aantal basiseigenschappen om het te maken in het buitenland. Ondanks dat hij erg lang is, vind hem niet super sterk of atletisch a la Pogba en een enorm dynamische middenvelder is het ook niet; hij is wat lui. Daarmee red je t niet in de middenmoot van de CL, ondanks dat z’n kwaliteiten aan de bal prima zijn.

18 februari 2022 om 19:46

Het grote probleem is wel dat de echte toptalenten niet zulke terugvallen kennen. Dipjes zijn er altijd, maar de toekomstige grote jongens beginnen op die leeftijd sterkhouders van Ajax te worden. Neem bijvoorbeeld Wesley Sneijder, Van Der Vaart, De Ligt, Patrick Kluivert en noem ze allemaal maar op. Ook Timber vind ik eigenlijk verder dan Gravenberch. Bovendien kunnen we bij Gravenberch toch vooral spreken van een piek, want hij heeft maar kort echt goed gespeeld.

Nog niks bij Ajax laten zien en gepresteerd. Die zien we over een paar jaren terug bij PEC.

18 februari 2022 om 18:36

Is met vele Ajax talenten toch? Fischer, el ghazi, Riedewald, Kishna, Vd beek, Klaassen in Engeland toen.

18 februari 2022 om 18:46

Beetje een kromme vergelijking vindt je niet?

Fischer verloor de wedstrijd met z’n hamstring en heeft daarna niet meer het niveau gehaald wat iedereen van hem verwachtte. El Ghazi en Riedewald spelen verdienstelijk Premier League. Kishna had op z’n 18e al verrotte knieën (helaas, beste speler die ik ooit op de toekomst heb zien spelen) dus koos begrijpelijk voor het geld. Van de Beek beetje voorbarig en Klaassen is geen schande, speelt gewoon weer keurig bij Ajax.

Jammer die negativiteit.

Daar mag Ajax blij mee zijn. Ja hij heeft veel potentie, maar is geen absolute sterkhouder op het moment. Lekker verkopen en met Berghuis op links spelen. Volgende talent zelf opleiden.

Vind het zo jammer dat hij weg gaat!! Het beste voor hem en voor Ajax dat hij minimaal nog 1 a 2 jaar blijft. Dan zichzelf beter ontwikkeld, en hij voor een nog groter bedrag weg kan en als een grote aankoop, binnen komt bij de club waar die zijn vervolg stap zet.

Ik snap niet dat je als ajax zijnde elke keer een beetje achter de feiten aanloopt. 25 miljoen voor een tallent als gravenberg is een schijntje. Eerder en langer moeten contracten worden opengebroken. Je kan beter 1 miljoen per jaar salaris meer betalen dan spelers als mazraoui gratis de deur uit laten lopen.

Kamp Riool-rat.....verknalt een hoop talent op deze manier....alleen maar eigen belang.

18 februari 2022 om 19:59

De speler is er zelf ook bij. Ik kan geen medelijden hebben met dit soort jongens die mogelijk hun carriere vergooien omdat ze zichzelf geen spiegel kunnen voorhouden.

Heel snel met een mooie rood wit lintje eromheen wegdoen en die €25M vangen. Bosje bloemen krijgen ze van mij wel....

25 miljoen is gewoon een mooie en prima bedrag voor Gravenberch, momenteel. Heeft nog 'n 1-jarig contract en meer kan je denk ik ook niet vragen voor hem. Heeft zeker talent, maar is nog lang niet toe aan een stap omhoog en in dit geval zal hij zelfs 2 of 3 stappen in een keer omhoog maken.

Denk ergens dat als Gravenberch daadwerkelijk naar Bayern München vertrekt, dat hij dan hetzelfde als Renato Sanches destijds mee zal maken. Die liet het maar een halfjaartje bij Benfica en op het EK 2016 zien en vertrok toen naar Bayern, maar moet wel zeggen dat ik Sanches toen wel veel beter vond spelen in dat halfjaartje bij Benfica op het EK dan dat Gravenberch momenteel doet.

Maar wie weet kan Gravenberch verrassen. Zou het onverstandig vinden, maar ergens hoop ik dat hij het wel zal maken als hij naar Bayern gaat.

18 februari 2022 om 18:54

Zou idd niet naar bayern gaan. Dat middenveld zit overvol. Zelfs een roca speelt nauwelijks na zijn blessure. Zou eerder een club kiezen waar er schaarste is op zijn positie. Juventus bijvoorbeeld zou een slimme stap zijn voor speeltijd. Arsenal zou ook kunnen om samen met partey een duo te vormen. Die xhaka speel je er wel uit. Of wellicht dortmund mocht bellingham vertrekken.

Bayern zou een mooie volgende stap zijn voor Gravenberch. Tolisso gaat waarschijnlijk transfervrij weg, zowel Roca als Sabitzer weten nog geen indruk te maken, dus als hij zich in de voorbereiding goed laat zien is Gravenberch direct de derde man op het middenveld achter Kimmich en Goretzka. Dat is gewoon een uitstekende positie om in te zitten als (op dat moment) 20 jarige, al helemaal bij Bayern waar jonge spelers rustig/goed gebracht worden en er geduld is voor hun ontwikkeling. Mocht hij de verwachte stappen zetten dan kan Gravenberch op termijn wie weet zelfs wel Goretzka eruit spelen, want die was bij Schalke ook niet zo goed als hij nu is.

18 februari 2022 om 18:53

Ook kijkende naar leeftijden van middenvelders bij Bayern alle spelers op zijn positie zijn 1994 of 1995 met Roca dan als jongste uit 1996. Selectie van Bayern kan wat jonge talenten die toch al paar jaar profvoetbal in benen hebben gebruiken want selectie begint beetje bij beetje ook ouder te worden. Jongste speler tegen Salzburg was 25 als ik mij niet vergis, van ploeg die dit seizoen basis is gaan over jaar of 2 à 3 er ook steeds meer wegvallen. Lewandowski, Muller en Neuer zijn 32+ nu, Bayern zal ook langzaamaan spelers van 20-23 moeten gaan halen en met huidige groep van 25-27 als Kimmich, Goretzka, Coman, Gnabry etc nieuwe selectie gaan vormen die dominant kan blijven.

18 februari 2022 om 19:33

Dat is een heel goed punt je wat aanhaalt inderdaad. Bayern moet langzamerhand aan verjonging gaan denken, en als je dan met Gravenberch iemand die voor zijn leeftijd veel ervaring heeft binnen kan halen voor de genoemde prijs is dat een mooie deal voor alle partijen. Ik ben persoonlijk heel benieuwd hoe Gravenberch het zal doen op een hoger niveau, want ik geloof wel dat hij het talent heeft om overal aan te kunnen haken.

18 februari 2022 om 20:00

Maar dan zal het niveau van Gravenberch wel drastisch omhoog moeten, want momenteel is het echt niet goed voor dat niveau.

19 februari 2022 om 09:01

@Sirius, mee eens. Maar naar dat niveau ga je niet groeien in Nederland meer bij Ajax. Hij heeft met Tadic en Berghuis 2 creatieve spelers die hem meer sober laten spelen. Blind en Martinez pakken passing van achteruit op als hij mandekking krijgt. Met Alvarez samen op middenveld komt Ajax weinig in problemen. Gravenberch speelde optisch zijn beste wedstrijden met Tagliafico achter hem en Klaassen naast hem omdat hij daar meer dominant moest zijn. Alvarez is nu de middenvelder die dichtste op verdediging staat ipv Gravenberch toen Klaassen naast hem stond. Blind en Martinez is in opbouw klasse beter dan Tagliafico, waar Gravenberch dus die rol op zich nam. Dat soort dingen gaan niet veranderen als Ajax Martinez en Alvarez doet behouden. Berghuis en Blind zie ik sowieso niet vertrekken deze zomer. Ik zie Gravenberch in huidige rol niet verder groeien. Hij doet extreem goed bal vooruit drijven middels dribbels, heeft goede zuiverheid en creëert best prima aantal kansen. Is alleen nog slordig op momenten, voor slordigheid hoef je niet in de Eredivisie te blijven. Daarnaast is Bundesliga geen hele grote stap, als spelers als Klaassen er overeind kunnen blijven moet dat Gravenberch ook lukken. Alleen is Bayern met 20 te hoog gegrepen.

Echt niet slim dit....hij is nog niet eens de beste speler bij Ajax... WORD NOU Eerst EENS DE Bepalende Speler BIJ AJAX EN MAAK DAN DE Stap! En dat zeg ik niet voor Ajax, dat zeg ik voor je carriere maat. Als je er bij Ajax niet bovenuit steekt, dan ga je het bij Bayern niet redden. Toen Robben of Sneijder of Van der Vaart weggingen, hadden ze al laten zien dat ze echt veel beter waren dan de rest en week in, week uit presteerden. Gravenberch heeft potentie, is echt wel goed, maar doet nu mee. Hij is absoluut niet bepalend. Als je Klaassen op zijn plek zet ben je bijna net zo goed af en dat kan niet als je naar de top wilt. Kom op jongen, Voor een verdedigende middenvelder pakt ie te weinig ballen af, voor een centrale middenvelder heeft ie een beperkte passing/traptechniek en voor een aanvallende middenvelder scoort ie te weinig EN geeft ie te weinig assists.

Mensen lopen te klagen dat Blind slecht enz enz.
Kan hij 19 jaar zijn maar hij speelt al 1 1/2 seizoen in de basis maar als ik iemand de zwakste schakel vindt en die echt niets toevoegt is het Gravenberch wel.
Lekker verkopen en Kudus of Taylor laten spelen

18 februari 2022 om 19:17

Het is ook gewoon de enige speler van het basiselftal waarvan geen enkele progressie te zien is, Alvarez,timber,martinez,mazraoui,antony hebben allemaal een vrijwel constant stijgende lijn. Hij heeft echt ontzettend veel geluk gehad met de blessures van Kudus.

18 februari 2022 om 19:28

@homelander Precies, Met Alvarez zeiden ze in het begin nee dit wordt niets maar dat had grotendeels te maken omdat hij gescheiden was van vrouw en kind en nu zijn zij samen en ziet het resultaat, Martinez heeft zich terug gevochten en doet het geweldig samen met Timber.
Ik zie totaal geen stijgende lijn bij Gravenbergch, ballen springen van zijn voeten, schieten van een afstand gaan nooit tussen de palen.
Nee van mij mag als hij blessurevrij blijft Kudus erin of Taylor

Zonde zeg. Alsof Gravenberch uitgeleerd is bij Ajax op dit Champions League niveau... Bovendien is hij pas 19 jaar, hij heeft nog alle tijd om zich tot buitenlandse sterkhouder te ontwikkelen.

20-25m en een doorverkooppercentage, strik erom en weg ermee. Al bijna een heel kalenderjaar haalt Gravenberch niet langer dan 2-3 wedstrijden een stabiel niveau. Z'n zwakke punten zijn ook nauwelijks verbeterd, Alvarez moet nog steeds z'n handje vasthouden in de omschakeling en de passing en schoten zijn nog steeds niet verbeterd. Dit jaar valt hij mij vooral op met zijn gebrekkige techniek in de 16.

Wat moet Bayern in godsnaam met hem? Ik vind hem eerlijk gezegd nauwelijks goed genoeg voor Ajax.

Tja, dat zat er aan te komen. En Ajax kan ook geen risico lopen dat spelers telkens transfervrij de deur kunnen uitlopen. Meedenken vanuit de zaakwaarnemers hoef je als club niet (meer) op te rekenen. Met Raiola als grootste voorbeeld. Cashen, cashen en nog eens cashen. Het liefst ieder jaar met elke speler. Een steeds grotere plaag voor de voetbalwereld. Het eerste systeem waarbij de clubs de baas waren - voor het Bosman arrest - was ook niet in orde. Maar het huidige mag best hier en daar worden aangepast zodat je een wat gelijkwaardiger verhouding krijgt, waarbij de clubs niet telkens in de kou staan. Dan de zaak zelf. Als Ajax Gravenberch voor een bedrag tussen de 20-25 miljoen kan verkopen, zal het daar genoegen mee moeten nemen. Toptransfers ala F. de Jong en De Ligt zijn echt wel de uitzondering geweest.

18 februari 2022 om 19:50

Natuurlijk zijn dat uitzonderingen. Transfers met deze bedragen zijn sws gewoon zeldzaam. Frenkie en de Ligt staan in de top 20 allerduurste transfers aller tijden.

En gelijk hebben ze bij Ajax.
Verkopen.
Zijn opvolgers staan eral. Persoonlijk vin ik die beiden nu al beter...

Een prijs die ik al in gedachte had. 25 miljoen-30miljoen is gewoon de max. Ik zou het alleen echt bijzonder zonde vinden van Ryan. Dat wordt niks in Bayern. Die jongen moet nog zoveel stappen maken, die is bij Ajax naar mijn mening niet eens een onbetwiste basisspeler. Ik snap Ryan wel qua geld, ik snap Ajax dat ze hem maar verkopen... het is wat het is. Kijk uit of je ziet hem over 2 jaar ergens in rechterrijtje van Frankrijk spelen. Nogmaals... zonde.

Wat mij opvalt is dat alle spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben nooit bij willen tekenen. Altijd gratis de deur uit of verkopen. Die man is alleen maar zijn zakken aan het vullen. Nederlandse spelers komen zelden in de basis in het buitenland

18 februari 2022 om 20:11

Gravenberch heeft voor 3 jaar bijgetekend, Malen bij PSV voor 5 jaar zelfs, Stengs ook 5 jaar bij Az, Boadu 4 jaar, Rosario 4 jaar, Wijndal 5 jaar

Alleen al de Nederlandse spelers van Raiola die basis staan: Rosario en Kluivert bij Nice, Dumfries bij Inter, Malen bij Dortmund, Bakker bij Leverkusen, de Ligt bij Juve, de Vrij (oke hij zat wel heel laat bij Raiola, pas een jaartje) bij Inter

25 miljoen voor op de bank veel geld hoor .

Als hij komende zomer al vertrekt bij Ajax dan wordt het een gevalletje Maduro of Bazoer. Leuke overstap maken maar daarna niets meer presteren.
Hij is nog niet klaar voor een hogere competitie. Dan moet hij constanter worden in topwedstrijden en Champions League.

Weer een die door Raiola op jonge leeftijd naar het buitenland word gebracht. Ik zeg een gevalletje Kishna over 5 jaar bij ADO te bewonderen in de KKD

Bayern is een geweldige club, persoonlijk kan ik me eigenlijk geen betere plek voorstellen. Direct doen als ik Ryan was.

Als hij maar weg gaat. Al lange tijd de zwakste schakel van Ajax. Fysiek super, verder passing slecht, geen assists, nauwelijks doelpunten. Het verschil met Berghuis is echt gigantisch. Ik zie ook veel liever Taylor, veel slimmere speler.

25 miljoen, alsof het niks is. Dit is weer een speler die nergens in uitblinkt. Hij is nog jong, maar ik denk dat we over een paar jaar concluderen dat het middelmaat is.

Ik zou als ik hem was mijn contract uitdienen bij Ajax en volgens seizoen transfervrij vertrekken.

Hmm. Als Overmars er nog geweest was had ik geloofd dat hij dit had gekregen. Hij verkocht vaak mensen voor veel meer dan ze waard zijn. Deze jongen is op dit moment helemaal niets waard. Speelt slecht. Blijft waarschijnlijk bankzitter nu er ontdekt is dat Berghuis het veeeeeeeeeeel beterdoer op zijn plek. Mer nog maar 1 jaar contract. 15 is zoals de zaken er nu voor staan al teveel. Maar de markt is wat de gek ervoor wilt betalen, dus alles kan.

Ik zal wel te simpel zijn, maar als je deze gast verlengt en 4 miljoen per jaar geeft. Hij blijft nog 2 jaar en je vangt dan 50, maak je toch nog veel meer winst? Enige logische reden is dat Ajax net díe potentie niet ziet, anders is het geld weggooien..

Prima, 25 miljoen + doorverkoop en klaar. Laat hem maar vertrekken, geen zin in een jaar lang hoopvolle beloftes te horen om vervolgens transfervrij te vertrekken. Berghuis de vaste linkshalf en Alvarez op 6 en dan hebben we Klaassen/ Kudus/ Ihattaren nog voor de 10 positie. En met Taylor, Regeer, Fitz Jim en Delgado hebben we jonkies als alternatief.

Als je er 25/30 miljoen voor krijgt zou ik hem zeker verkopen. In potentie een goede voetballer maar op de een of andere manier zie ik het nooit echt goed lukken bij Ajax. En nu blijkt dat een Berghuis op die positie veel lekkerder speelt en Gravenberch toch niet wilt bijtekenen lekker verkopen en doorselecteren. Gravenberch is gebaat bij veel spelen maar dat gaat hij bij een topclub toch niet doen a la Bayern ofzo.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze 25 miljoen of meer krijgen voor Gravenberch. 1. zit veelal op de bank. 2. is komend jaar buiten contract. Als Ajax er 10 miljoen voor kan krijgen zou ik het gewoon doen. Volgend jaar krijg je namelijk helemaal niets.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren