Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Druk op Edwin van der Sar stijgt enorm: 20 procent van omzet Ajax in gevaar

Laatste update:

De affaire rond Marc Overmars kan Ajax ook financieel hard raken, zo betoogt sportrechtadvocaat Richard van der Zwan tegenover de NOS. Verschillende grote sponsors beraden zich op de mogelijke beëindiging van hun partnerschap met de Amsterdamse club en kunnen daarbij waarschijnlijk gebruik maken van afgesproken clausules. In totaal staat ruim twintig procent van de totale omzet van Ajax op het spel.

Ajax haalde afgelopen seizoen 27,7 miljoen euro binnen met sponsoring, een groot deel van de totale omzet van 125,2 miljoen euro. Het grootste deel van dat bedrag werd overgemaakt door VodafoneZiggo, dat onder merknaam Ziggo de shirtsponsor is van de Ajax-mannen. Andere grote partners van de Amsterdammers zijn ABN Amro voor de Ajax-vrouwen en internetbeveiliger Acronis voor de jeugdploegen. Daarnaast zijn er nog veertien andere bedrijven verbonden aan Ajax.

Ziggo staat sinds 2015 op de voorkant van het shirt van Ajax.

Het grensoverschrijdend gedrag van Overmars jegens vrouwelijke werknemers schaadt mogelijk ook de goede naam van de grote sponsoren van Ajax, legt Van der Zwan uit. Het is niet uitgesloten dat partners zullen weglopen bij de club. "In dit soort sponsorcontracten staat vrijwel altijd een clausule dat het merk de sponsor niet in diskrediet mag brengen", aldus de sportrechtadvocaat. "Het hoofddoel van Ziggo bij zo'n sponsordeal is om de merknaam een betere positie in de markt te geven. Hoogstwaarschijnlijk is er daarom een clausule opgenomen dat het bedrijf de overeenkomst kan opzeggen als de naam publiekelijk in diskrediet wordt gebracht."

Het maakt volgens Van der Zwan veel verschil in welke mate het seksueel grensoverschrijdende gedrag van Overmars de afgelopen tijd verweven is geweest met de bedrijfscultuur binnen Ajax. Als de vertrokken directeur als eenling heeft geopereerd, dan is zijn gedrag minder schadelijk voor de club, denkt Van der Zwan. "Het is een ander verhaal als zou blijken dat algemeen directeur Edwin van der Sar al langer op de hoogte was", zegt de advocaat. Van der Sar ontkent tot nu toe zeer stellig van het gedrag te hebben geweten, maar anonieme medewerksters beweren in NRC en het Algemeen Dagblad het omgekeerde. Volgens hen is het wangedrag van Overmars meermaals aangekaart bij de leiding van Ajax en moet ook Van der Sar hiervan gehoord hebben.

Ziggo en ABN Amro hebben er publiekelijk op aangedrongen dat Ajax een grondig onafhankelijk onderzoek instelt. "Belangrijk is dat Ajax er alles aan doet om een veilige en inclusieve bedrijfscultuur te garanderen", schreef Ziggo in een persverklaring. "Wij zijn in gesprek met de directie van Ajax en nemen de situatie heel serieus." Het sponsorcontract van de kabelexploitant met de voetbalclub is in oktober verlengd tot 2025.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal heel misschien om 1 of 2 sponsers gaan (zie het niet gebeuren) maar dan alleen als Ajax echt fout zat, waar nog steeds geen bewijzen voor zijn. Niets aan hand daar lijkt me.

10 februari 2022 om 19:14

Zolang Vd Sar zich blijft verstoppen lijkt het er wel op dat hij hier meer van wist. Normaal treed een directeur meteen naar buiten bij dit soort nieuws. Dat hoort nu eenmaal bij je functie

10 februari 2022 om 19:19

Ja dit is echt een toonbeeld van zwak leiderschap. Sponsoren en andere stakeholders willen graag een daadkrachtig optreden en dat ook zien. De trainers het woord laten voeren - wat ze overigens goed deden - hoort daar niet bij.

10 februari 2022 om 19:46

We weten helemaal niet hoe of wat besloten is. Je hebt als beursgenoteerd bedrijf andere richtlijnen qua berichtgeving. Weet het verder ook niet maar kan dat er andere redenen de reden zijn dan hier al regelmatig gesuggereerd is.

10 februari 2022 om 19:47

Natuurlijk. En die rare bonus voor Overmars. Uit alles blijkt dat ze het volledig onderschat hebben en gedacht hebben dat het wel over zal waaien. Nu is de bom gebarsten, maar ze denken nog steeds weg te komen met stiekem en stil wegduiken.

10 februari 2022 om 19:55

Hihi blijf maar lekker met onderbuik gevoelens strooien. Neem aan dat je geen werknemer bent bij Ajax dus je weet net zoveel als ik, wat alleen het artikel van het NRC is. De rest zijn allemaal hetzelfde. Die bonus was contractueel na tekenen en is op Zaterdag uitgekeerd en volgens berichtgeving is hij Zobdag geconfronteerd en opgestapt/ontslagen (terecht). Lijkt me dat die terug komt na deze affaire rond Overmars.

10 februari 2022 om 20:00

Nuanceman. Weet jij dan wat er " achter " de schermen allemaal gebeurt?

10 februari 2022 om 20:32

Nee hoor, Ajax is buiten een voetbalclub ook een beursgenoteerd bedrijf. Het beste wat je als van der Sar zijnde kan doen is gewoon even afwachten wat er allemaal bovenkomt. Hij heeft een statement gegeven op de dag van het ontslaan van Overmars en ieder woord wat je zegt zal onder een vergrootglas liggen. Iedereen hier is voetbalfan en wil iets horen van de directeur van een voetbalclub, maar juridisch gezien moet je hier veel zorgvuldiger mee omgaan als CEO van een beursbedrijf dan mensen hier willen.

10 februari 2022 om 21:29

Maar wat wil je dan horen van vd Sar?
Net zo'n ongemakkelijk gesprek als met John de Mol. Waar het van beide kanten nooit goed zal zijn. Zal dst hiervoor ook zijn. Daarbij zal vd Sar niks nieuws vertellen. Of nietnoers wat de mensen graag willen horen. Ze hebben via hun eigen kanalen het een en ander naar buiten gebracht. En met een persbericht. Punt!! Niet wat vele willen zien. Maar is de keus van Ajax hie ze dit doen. Mensen willen misschien dingen horen die er niet zijn. Maar een gesprek met vd Sar zal niks anders opleveren.

Velen zeggen dat vd Sar dan moet opstappen. Moet John de Mol dan ook opstappen. Vind het allemaal makkelijk praten.

Als die sponsoren weg gaan. Treffen ze zichzelf denk daar het hardste mee. Ajax blijft de grootste club van Nederland. Presteren goed in Nederland en internationaal. En daar wordt veel geld mee verdiend.
Komen misschien wel weer ver in de CL. Sponsoren willen daar van mee profiteren. Uiteindelijk draaid het allemaal om geld. En eerlijk is eerlijk. Binnenkort is iedereen het weer vergeten. En is de storm gaan liggen. En maken we ons weer druk om andere dingen.

10 februari 2022 om 22:00

Het slechtste wat v d sar kan doen is nu een persconferentie geven zonder dat er nieuws is. Hij kan eventueel naar buiten komen als er goed onderzoek is gedaan.

10 februari 2022 om 19:44

Steek je kop maar in het zand. Als je je kat schopt of zwarte piet zegt lopen sponsors ook weg. Dit is paar gradaties erger. Ajax moet heel snel bekennen gefaald te hebben in het bieden van een veilige werkomgeving en de betrokken dienen daar consequenties aan te verbinden. Als er een sponsor over de dam is volgen er meer, dus de klok tikt.

10 februari 2022 om 19:49

Maar is dat ook zo? Ze hebben gewoon 2 vertrouwens personen in dienst maar Ajax kan er weinig aan doen dat mensen niet naar voren treden. Het kan zijn dat je gelijk hebt maar ik doe geen conclusies op onderbuik gevoelens zoals velen hier. Zodra onderzoek is afgelopen zullen we het weten en kunnen we veroordelen of niet. Mocht eruit komen dat Ajax fout zit ja dan moet je op de blaren zitten (terecht).

10 februari 2022 om 20:04

Dus jij vindt fysieke mishandeling van een kat erger dan een digitale dickpic? Daarnaast sponsoren die bedrijven de persoon Zouma/Greenwood voor reclames, insta posts, etc. De sponsoren van Ajax sponsoren de club niet 1 rotte appel op het kantoor. Daarnaast lijkt het me heel naïef om als groot bedrijf nu weg te gaan bij Ajax, want wat met er allemaal naar buiten komt kan jou bedrijf zomaar de volgende zijn. Daarnaast heeft Ajax gewoon goed ingegrepen door Overmars eruit te gooien. Wat kan je nog meer doen?

10 februari 2022 om 20:14

Misschien lees je het verkeerd, maar voor de duidelijkheid. Ik vind wat bij Ajax speelt veel erger.Waar sponsoren op wachten is exact antwoord op die vraag. Is het maar een rotte appel? Er speelt namelijk ook nog wat rondom verkrachting. En het lijkt er wel nadrukkelijk op dat de signalen rondom Overmars niet serieus zijn genomen, de contractverlenging spreekt daarin voor zich. Als de signalen niet serieus zijn genomen hoe heeft dat dan kunnen gebeuren? Er zijn nog heel veel vragen en Ajax geeft geen antwoorden. Dat is meestal geen goed teken. Mensen die niets te verwijten hoeven niet na te denken. Die komen gewoon met een uitleg.

10 februari 2022 om 20:15

Ach, de sponsoren hebben te maak met Ajax en niet een medewerker. Als een 1 of andere bekende crimineel een Mercedes S-klasse besteld, krijgt die hem ook. Dan moeten zeker ook alle Mercedes partners weg gaan? Zou heel keurig en netjes zijn, maar zo werkt het niet.

10 februari 2022 om 20:37

´mensen die niets te verwijten hoeven niet na te denken. Die komen gewoon met een uitleg.´

Nee nee nee, een totaal onjuiste conclusie. Zeker in de positie van van der Sar maar ook bij andere individuen, zelfs als je niks te verwijten valt dan is hetgeen je zegt ontzettend belangrijk. Al helemaal bij een zaak zoals Overmars, je technisch directeur.

10 februari 2022 om 20:46

Moridin: verkrachting? Zo ver bekend heeft Overmars alleen appjes gestuurd, dus daar is geen fysieke aanranding bij geweest. Daarnaast snap ik zeker wel dat Van der Sar niet op TV komt. Kijk 1 keer hoe dat ging bij John De Mol. Toen werd elk zinnetje verdraait om maar te zeuren terwijl hij gewoon logische dingen zei. Hij zei iets van: "het zou ook handig zijn dat vrouwen zich eerder melden, zodat er niet meer slachtoffers vallen." (Waar een kern van waarheid in zit) en dat werd helemaal verdraaid naar dat hij de schuld bij de vrouwen neerlegt. Bij Van der Sar zou exact hetzelfde gebeuren terwijl iedereen weet dat hij dat niet zo bedoeld waardoor je nog meer negatieve kritiek krijgt. Ik kan het vanuit Ajax wel begrijpen.

10 februari 2022 om 21:38

Je haalt nu de verkrachtingszaak naar boven van een jeugdspeler van wat hij in zijn vrije tijd heeft gedaan, wat heeft Ajax daar mee van doen? Heeft Ajax hem geleerd dat verkrachting oke is? Kom op zeg hier staat Ajax als club buiten. Het is een persoon van 18 die wordt verdacht van verkrachting en toevallig jeugdspeler.

De media zegt dat ze van medewerkers heeft gehoord dat het langer gaat, maar geen enkel bewijs is geleverd! Tot nu toe heeft Overmars gewoon iets goed fout gedaan en heeft Ajax goed gehandeld door hem te ontslaan.

Dat Ajax zijn mond nog houd vind ik logisch. Laat je eerst maar bekogelen en zoek dingen uit en kom dan met een goed antwoord. Niemand zit op een interview als de Mol te wachten. Hij had geen antwoorden en deed zijn best om antwoord te geven, uiterst ongemakkelijk.

10 februari 2022 om 21:50

Hoe moeilijk kan het zijn? "We wisten er niks vanaf en we hebben onze maatregelen genomen inmiddels". Dan is er duidelijkheid. Nu denkt bijna heel Nederland dat Vd Sar het wel wist en dat hem niet boeide verder

10 februari 2022 om 23:04

@japie
Ook al zou Van der Sar het publiekelijk ontkennen of met een krachtig statement komen , er zullen nog steeds mensen zijn die denken dat hij er van afwist en het hem niet boeide. ook al zou hij een onafhankelijk onderzoek concluderen dat hij er niks van af wist dan zouden nog steeds die zelfde mensen blijven beweren dat hij er iets van af wist. Dus zo gemakkelijk is het niet. En jij komt er zelf mee dat bijna heel Nederland denkt dat hij het wist en het hem niet boeide . Dat zegt wel hoe jij er over denkt.
Kortom mensen geloven wat ze willen geloven , zo makkelijk is het

11 februari 2022 om 01:55

Mensen denken dat omdat hij verstopt zit en zijn coach het laat oplossen in de media. Als hij gewoon gelijk naar buiten was getreden had hij de schijn niet tegen gehad. Nu lijkt het of hij wat te verbergen heeft

11 februari 2022 om 11:19

Dat is jouw gedachten hier over , ik neem aan dat jij niet namens bijna heel Nederland spreekt , zoals je hier boven aangaf. Hij heeft al aangegeven dat hij hier niet eerder van op de hoogte was .
Ik denk zelf ook wel dat het beter is dat hij naar voren treedt , of een verklaring uitbrengen waarom hij dit niet doet. Maar dat zegt nog niks of hij er wel of niet van afwist. Mensen gaan nu speculeren net als jij en ik. Maar als je naar de feiten kijkt kan je nog niet zeggen of hij er wel of niet van afwist. De tijd zal het uitwijzen.
Wat ik wel veel hoor dat mensen zoals Ten Hag en Blind overvallen zijn met het gedrag van Overmars.

10 februari 2022 om 20:07

Ik zie het helemaal niet gebeuren. Je raakt er alleen het kantoor personeel mee, maar niet een Overmars. Het sponsorgeld wordt gebruikt om dingen mee te kunnen betalen, waaronder het salaris van werknemers.

Kernwoord: 'mogelijk'. Oftewel, dit is niks anders dan speculeren. Zullen we iedereen en vooral het onderzoek anders even de tijd geven en afwachten wat er gaat gebeuren voor dit soort nutteloze berichten worden gemaakt?

De mening van een advocaat die niet op de hoogte is van concrete details is weinig toevoegend.

10 februari 2022 om 19:57

Goeie titel ook, 20% van de omzet .. en wat denk je dat er gebeurd in het uiterst onwaarschijnlijke geval dat sponsors opstappen? Dan komen er anderen voor in de plaats. Zo eenvoudig is het.

10 februari 2022 om 21:34

Precies. En aangezien het sportief goed gaat met Ajax. En evt ver kunnen komen in de CL
Daar wil elke sponsor van mee profiteren. Alles voor het geld. Alleen de sponsoren snijden zich in de vingers, als ze weg lopen.

Alsof mensen gelijk denken aan Geilneef Netto Overmars als ze Tadic een mooie assist zien geven op Haller of dat ze bij een het maken van een goal het een ode is aan grensoverschrijdend gedrag, wat een onzin.

10 februari 2022 om 19:23

Je gaat iets te kort door de bocht. Sponsorcontracten worden afgesloten omdat desbetreffende partij echt denkt te kunnen groeien of naamsbekendheid te kunnen vergroten. Juist dan is de imago van een club het belangrijkste. Als een vergelijkbare club of overeenkomst meer kan brengen wordt er overgestapt. Het is niet alleen op individuele klant, maar ook zakelijk.

10 februari 2022 om 19:37

Ajax is nogsteeds een mooie partij voor sponsoren, daar veranderd het voorval met Overmars niets aan. Sponsoren kijken verder vooruit, straks begint de Champions league weer en de stadions weer vol.

10 februari 2022 om 19:42

Maar een technisch directeur die zo in de fout gaat staat niet meteen gelijk aan het imago van de hele club Ajax, daar doelt Bella waarschijnlijk ook op. Als Ajax op het veld blijft doen wat ze al jaren doen, zie ik niet in waarom sponsors zich ineens terug zouden moeten trekken. En ook zoals hieronder gegeven; klanten van een Ziggo of ABN Amro gaan nu ook niet eens minder worden vanwege Overmars, dat is ook te kort door de bocht.

10 februari 2022 om 19:51

Niet alleen een technisch directeur, maar ook signalen, laat ik het zo noemen, dat een speler iemand verkracht heeft. Dat schijnen sommige spontaan te vergeten. Ook dat straalt af op het imago van Ajax.

10 februari 2022 om 20:43



Nee hoor. kijk maar naar Manchester United en Greenwood. Alleen Greenwood is aangepakt. Zelfs West ham is alleen een sponsordeal kwijt omdat ze op een ongepaste manier(volgens de sponsor) de situatie Zouma hebben aangepakt. Als West Ham hem gewoon (even) had geschorst, was er niks aan de hand geweest

10 februari 2022 om 20:22

Toen Haller er 4 maakte tegen Sporting dacht ik wel aan Marc als ik eerlijk ben. Alleen was toen nog niet bekend dat hij niet helemaal zuiver op de graad was.. Maar ik dacht er wel degelijk aan hoor..



Nou als dat op het spel staat, dan ben ik benieuwd hoe grondig onderzoeken zullen gaan zijn. Verrassend wel dat de sponsoren als ziggo zowieso niet al terug hebben getrokken, is misschien toch iets te veel,exposure dat ze dan zullen gaan missen.

10 februari 2022 om 19:14

Als we al die bedrijven door gaan lichten en verbannen bij fout gedrag, dan kunnen we niks meer kopen. Ik zou graag zien dat we ons met belangrijke zaken bezig gaan houden. Zullen we het grachtengordel kliekje eens aanpakken die meerdere woningen bezitten, terwijl iemand met een modaal salaris niet meer aan een woning kan komen. Ik denk dat ze daar niet in geïnteresseerd zijn.

10 februari 2022 om 19:58

Ik weet niet wat je bedoelt, maar wat ik wilde zeggen is dat tegenwoordig sponsoren zich nogal snel terug trekken na een dergelijk schandaal, maar dat Ziggo dat vooralsnog niet doet. Die zullen t risico zelf wel te groot vinden om zulk een statement te maken.

10 februari 2022 om 20:12

Ik wil zeggen dat het allemaal hypocriet gelul voor de bühne is. 9 van de 10 grote bedrijven hebben zaken op hun conto staan waarbij dit in het niets valt. En achter de schermen bij de tv omroepen hebben zich mensen genesteld die hun eigen agenda door willen drukken, en relatief kleine zaken opblazen tot gigantische proporties.

10 februari 2022 om 22:10

@sportweek36Ja en nee. Bedrijven moeten de kans krijgen zich te verbeteren maar dat we anders niks meer zouden kunnen verkopen? Is dit gedrag 'nodig' om te kunnen verkopen? Dat lijkt me niet. Daarbij kan men ook heel graag 'de grachtengordel kliekje' aanpakken en tegelijkertijd met dit bezig zijn. Ik vind het best een probleem als mijn dochter naar het werk gaat en er blijkbaar niks verkocht kan worden zonder mannen die dickpics naar haar sturen zonder dat daarom gevraagd is. Is het zien van een dickpic traumatisch? Nee, maar waarom zou dit persé onderdeel zijn van een succesvol bedrijf?Ik denk dat als jij daar werkt en Mark stuurt jou om de zoveel dagen een dickpic dat jij ook aan de bel trekt, niet?

10 februari 2022 om 22:31

Ik bedoel dat de meeste grote bedrijven fratsen hebben uitgehaald waarbij dit in het niets verdwijnt. Dan is het apart dat ze nu zon hoge morele standaard aan zouden willen houden dat ze twijfelen of ze de sponsering voort willen zetten. Als de berichtgeving klopt, is het uiteraard terecht dat marc de club moet verlaten.

10 februari 2022 om 22:55

Ik zou het wel raar vinden als ABN zich terugtrekt. ABN sponsort de vrouwentak. Als zij zich terugtrekken zijn de vrouwen 2x de sjaak in deze affaire.

10 februari 2022 om 23:24

Als er iets met een vrouw gebeurt, zijn ze toch niet meteen collectief slachtoffer.

11 februari 2022 om 20:32

De vrouwen die gestalkt zijn door Marc en voetballen bij de vrouwentak. Okido.

Wat een speculatie allemaal weer. Als ze bij Ajax blijken kinderen te eten dan lopen de sponsors ook weg. Ik kan er zo nog 1000 verzinnen. Dit is weer angst zaaien om stukjes te verkopen en gaat nergens over. Als Ziggo vanwege zo’n geval echt weg zou lopen dan sluiten ze de ogen voor wat er naar alle waarschijnlijkheid ook in hun organisatie wel eens plaats heeft gevonden. Niets aan de hand dus, maar ook deze meneer wil even zijn 15 minutes of Fame. Als je staat te wankelen komen de aasgieren.

De moraalridders zijn weer helemaal los, mss kunnen Ziggo en Vodafone bij Ajax training komen geven hoe het wel moet want in die bedrijven worden 0 vrouwen lastiggevallen. Ik geloof hier niks van en als die sponsors dat willen doen is het hun verlies, Ajax zal dat weer gelijk zal opvangen met andere sponsors. Overmars is Ajax niet en Greenwoord is United niet, ik ga even geen nieuws meer volgen rondom Ajax want elke dag is er weer een hype van de dag artikel.

Sponsoren lopen alleen weg voor de bühne, kijk maar hoe snel de sponsoren weer terug zijn bij VI. Niemand die z'n abbo bij Ziggo opzegt vanwege de zaak Overmars.

Sinds dat kwaliteitsartikel van de NRC is er alleen maar sensatie voorbij gekomen. Al 3 dagen lang dus. En van mij mogen die sponsors best weggaan, ik denk dat er internationaal wel eens bedrijven kunnen zijn die graag samen willen werken. Wat mij betreft gaat Ajax ook in de gokwereld aan de slag, steeds meer clubs doen dat nu. Adidas heeft alvast gezegd dat ze zullen blijven (grote kans) dus daar ben ik wel blij mee.

10 februari 2022 om 21:35

Dat kwaliteits artikel van het NRC was ook nog lang niet af. Het was nu een onsamehangend verhaal met enkele los van elkaar staande incidenten. Het enige écht schokkende vond ik de dikpics en het stalken van Overmars. Daarnaast wordt gezegd dat een enkeling het heeft aangegeven maar dan is het nog een lange weg naar de directie.

1 persoon die dit allemaal heeft aangericht en zoveel instanties die er mee willen stoppen en/of de onderste uit de kan willen om alsnog te blijven.
Bedankt Marc, je hebt goede dingen gedaan maar met dit zet je wel Ajax op het spel

10 februari 2022 om 19:43

Geloof niet meteen alles. Dit zijn gewoon alleen speculaties. Meer niet.

10 februari 2022 om 19:45

nee maar toch, als je leest dat Ziggo en Abn/amro uitleg willen.
Wat hun recht is, hoop dat echt dat vd Sar er echt niest van wist want anders heeft Ajax echt een probleem.

10 februari 2022 om 19:56

Als van der Sar het wist is het bewust genegeerd er is dus ook bewust een onveilige werksituatie in stand gehouden. Twee jaar geleden is door alle clubs afgesproken, dat een veilig werkklimaat een licentie voorwaarde is. Zo'n vaart zal het niet lopen, want Ajax is veel te waardevol voor het Nederlandse voetbal. Maar dat er uberhaupt een situatie ontstaat waarbij de licentie van Ajax regelemetair ter discussie komt is zeer ernstig.

10 februari 2022 om 21:36

Abn en ziggo hebben al lang en breed contact gehad met Ajax. Als er nog schokkende onthullingen komen zullen ze gaan lopen maar als het hier bij blijft hoort dit allemaal bij hun plan van aanpak om afstand te nemen en daarna samen weer verder te gaan

10 februari 2022 om 21:38

Tot op heden wijst heel weinig erop dat Van Der Sar het wist. De enige verklaring daarover stond in het AD dat anonieme bronnen zich niet kunnen voorstellen dat hij het niet wist. Hij zou vast wat milde roddels in de wandelgangen hebben gehoord maar als hij had geweten dat Overmars ze stalkte en dickpics stuurde had hij al lang ingegrepen.

10 februari 2022 om 22:08

Zou mooi zijn als ziggo opstapt, dan kan er een internationaal gokbedrijf die veel.meer zal betalen op het shirt.

10 februari 2022 om 22:09

Zou mooi zijn als ziggo opstapt, dan kan er een internationaal gokbedrijf die veel.meer zal betalen op het shirt.

Ik zie het probleem niet zo voor de sponsoren, Overmars is schuldig en ontslagen er zijn geen aangiftes gedaan tegen hem dus blijkbaar is dit voldoende voor de vrouwen die slachtoffer van hem zijn geworden. Het enige wat je Ajax kan verwijten is het gebrek aan leiderschap, iemand die naar voren stapt een interview geeft en de boel weer rustig krijgt met duidelijke antwoorden. De enige geldige reden om die keuze niet te maken is omdat er een intern onderzoek loopt om te zorgen dat er niet nog meer onverwachts naar buiten komt.

11 februari 2022 om 01:57

Nou nee. WC eend onderzoekt WC eend niet he..
Tuchtr onderzoek is over paar weken gereed. Data bekend, ongewenst gedrag in kaart gebracht. Pas dan zullen de grote sponsoren, en zeker het beursgenoteerde ABN, eisen dat de RvC ingrijpt en de onbekwame vd Sar ontslaat. En da:s echt minimaal. Maximaal stoppen ze met sponsoring als de cultuur in t bedrijf zodanig rot blijkt dat zij daar hun goede naam niet aan wensen te verbinden.
Let wel: ik heb het niet over strafbare feiten, niet over civielrechtelijke claims...dat kan allemaal nog DAARNAAST komen..

Maar wat als er intern ook de positie van vd Sar besproken wordt, dan kan je hem niet loslaten aan de pers.

10 februari 2022 om 20:19

Zolang directeur is is hij toch degene die in zulk soort momenten op de voorgrond moet treden.

11 februari 2022 om 13:27

Zolang zijn positie ter discussie gesteld wordt dan mag hij niet naar buiten treden. Ik den dat de druk namens de Vereniging Ajax en de RVC enorm is.

Zwak van vd Sar als hij echt nergens vanaf weet moet hij meteen met een verhaal komen.
Nu dat weg blijft gaan meerdere aan je twijfelen waardoor de sponsoren nu ook gaan twijfelen

Ik ben benieuwd wanneer andere clubs aan de beurt zijn. Dit zal echt niet alleen bij Ajax aan de hand zijn.

Dit gebeurt echt never. Die bedrijven hebben gewoon dikke scheit er aan en ik zou het ook dikke onzin vinden als ze zich zouden terugtrekken. Kom op, je hebt met Ajax te maken en geen medewerker.

10 februari 2022 om 20:21

Als er echt meer mis is dan alleen Overmars dan kun je je afvragen of elke sponsor zich nog aan Ajax wil verbinden

10 februari 2022 om 20:28

Voir elke spinsir die weg gaat staan ee 3 te wachten om in te stappen

10 februari 2022 om 20:44

Ik snap je gedachte, maar bedrijven denken aan 1 zaak: winst. Die sponsoren waarmee Ajax al jarenlang zijn verbonden en waarbij contracten zelfs zijn verlengd, gaan echt niet weg door deze situatie. Tenzij er bizarre strafbare feiten zijn gepleegd en Ajax biedt daarvoor geen excuses… wie weet dan.

10 februari 2022 om 20:59

Ach de bekende haantjescultuur en apenrots was ook bij de VVD. Toch blijven die bij iedere verkiezingen veruit de grootste. Dat interesseert mensen niet zoveel.

11 februari 2022 om 01:50

Noem er eens 1?

11 februari 2022 om 11:51

Je weet nooit hoe bedrijven reageren, maar ABN Amro en Ziggo hebben beide aangegeven dat ze nog geen beslissingen nemen maar de ontwikkelingen afwachten. Je kunt je afvragen in hoeverre zich kunnen verantwoorden als blijkt dat er veel meer mis is dan dat er nu naar buiten komt.

Alsof ik nu denk van nee ik ga geen abonnement bij ziggo nemen omdat de sponsor zijn van Ajax waar een overmars zat die al de laan is uitgestuurd. Daarnaast is het in die wereld als de ene opzegt staan er drie andere in de rij. Denk dat er genoeg crypto/ gok bedrijven maar wat graag op het shirt van Ajax willen staan als Ziggo zich terug trekt.

Nou de soep gaat niet zo heet gegeten worden hoor... De sponsoren zullen een grondig onderzoek eisen en wellicht de kop van Van der Sar. Straks gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Ik denk niet dat mensen Ziggo of ABN AMRO associëren met het voorval Overmars.... Maar goed, laat de volgende 10 berichten maar weer komen!

Dat zou erg zuur zijn.
Maar nogmaals gezegd, sponsoren willen niet geassocieerd worden met negatief nieuws, hoe klein of groot ook.
De impact van hetgene dat Marc veroorzaakt heeft kan nog maanden met zich mee slepen.
Weet nog dat mijn Az Dirk kwijt raakte, weliswaar met een andere reden , en toen was er aan het begin ook nog weinig aan de hand en maakte we ons weinig druk.
Maanden later kom je er opeens achter wat er nu daadwerkelijk gespeeld heeft.

Het is een beetje bezwaarlijk wanneer een advocaat vanuit zijn kennisgebied 1 mogelijke uitkomst alleen belicht. Zeker wanneer hij praat over "bijna altijd" en "hoogstwaarschijnlijk".

Het hangt nu namelijk specifiek om de contracten die er liggen af en zal ook uiteindelijk liggen aan de uiteindelijke schade die deze opengetrokken beerput zal hebben op de voetbalclub.

Dat dit verregaande gevolgen kan hebben is waar, maar daarvoor moeten er nog wel heel wat stoplichten op rood komen te staan. Het 'hellend vlak'-argument is niet sterk.

De situatie is wel erg precair. Het uitblijven van een reactie van vd Sar komt omdat ze daar denk ik ook nog niet weten hoe diep deze gifbeker is. Het beste wat ze kunnen doen is schoon schip maken. Iedereen die hier ook maar iets mee te maken heeft gehad non-actief en nieuwe poppetjes neerzetten die direct een andere koers kunnen varen. Anders blijft dit dooretteren.

Het geluk is dat de sportieve tak hiervan redelijk los van staat en op de korte termijn veilig kan blijven presteren. Stel dat Ajax wel de finale van de CL haalt; betwijfel of Ziggo dan ook nog om deze zaak van die exposure afwil.

Wat een gejank en een hoog kijk ons eens deugen gehalte. Alsof Overmars (nog altijd onschuldig tot schuld bewezen is, elke dag een ander verhaal dus niet de volle waarheid) en Ajax 1:1 hetzelfde is. Als die woke sponsoren willen opstappen, ajuus. Zijn er als de kippen weer bij als er een volgende storm is in media en social media land en Ajax succesvol is.

11 februari 2022 om 01:48

Marc O. heeft zelf schuld bekend. Wellicht is dat je ontgaan

Sponsoren zullen ivm hun 'goede naam' eisen dat vd Sar vertrekt. En imo terecht: ondernam twee jr terug geen aktie na de eerste berichten, hield Marc O uit de wind en verlengde nb zjjn contract in januari, loog over de email aan de vrouwelijke werknemers ( zie NRC) en vertoonde iha zwak leiderschap.
Elk op zich al voldoende voor ontslag- los van de juridische aansprakelijkheid. Om de 1 of andre reden schijnt vd Sar niet te beseffen wat de functie van CEO bij een beursgenoteerd bedrijf nou inhoudt. Wegduiken is een teken van ongeschiktheid; in goede tijden niet van het scherm te slaan t/m onbeholpen gedrag met supporters,...maar nu onzichtbaar, niet in staat te besturen.
Zsm weg met deze omhooggevallen onbenul

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren