Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Interview Berghuis schiet in verkeerde keelgat bij vernietigende Van Hanegem

Laatste update:

Willem van Hanegem is verbaasd over de uitspraken van Steven Berghuis na afloop van Feyenoord - Ajax (0-2). Voor de camera van ESPN uitte Berghuis zijn frustraties over uitspraken die voormalig assistent-trainer Cor Pot van Feyenoord deed in de laatste maanden van het afgelopen seizoen. Door de uitlatingen van Pot ontstond veel onvrede bij de aanvaller van Ajax. Van Hanegem is van mening dat Berghuis zich eerder had moeten uitspreken over de kwestie. Ook arbiter Dennis Higler wordt van felle kritiek voorzien.

“Feyenoord tegen Ajax, het was echt niet om aan te zien”, begint Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Ik vond eigenlijk alleen scheidsrechter Dennis Higler nog slechter. Waarom die nou De Klassieker moest fluiten, is mij een raadsel. Toen hij Antony een tik op het hoofd zag geven van Tyrell Malacia en het prima vond, wist ik al voldoende. Een middagje marchanderen zou het worden en dat gevoel heeft hij nooit weggenomen.”

“Bij Steven Berghuis kreeg ik ook een slecht gevoel”, vervolgt de Kromme. “Verleden week riep ik nog dat hij het niet zelf zou moeten opzoeken qua gedrag, maar als ik hem dan na afloop voor de camera’s zie staan, vraag ik me wel af wat zijn bedoeling nou precies was. Ze hadden het hem zo moeilijk gemaakt, vooral Cor Pot, jammerde hij. Nou, laten we één ding nog eens vaststellen. Zoals bij Feyenoord krijgt Berghuis het echt nergens meer. Nooit. Hij was daar God in Frankrijk. Zelfs als hij niet meedeed, durfden zijn medespelers geen vrije trappen meer te nemen want dan nog had hij boos kunnen worden.”

“Ik heb wekenlang opgeroepen om Berghuis met rust te laten, dat bedreigingen te gek voor woorden zijn en dat is nog steeds zo. Maar Berghuis had vorig jaar toen hij bij Feyenoord speelde zijn zegje moeten doen. Nee, toen was het één groep en klopten de media alles op. Nu is hij weg, komt hij als Ajacied terug in de Kuip, laat hij helemaal niets zien, trapte al weer voorzichtig de bal weg na zijn wissel en dan komt hij ook nog even fijntjes vertellen aan wie het allemaal wel en niet lag vorig jaar in de Kuip. En de berichtgeving rond zijn persoontje, daar was ook van alles mis mee. Nou, nee hoor. Je trekt van Feyenoord naar Ajax, alleen dáár zit de woede bij veel mensen”, besluit Van Hanegem.

Berghuis werd na afloop gevraagd of hij in dienst van Ajax nog steeds 'het schoffie' is dat hij voorheen was. "Dat zit er nog steeds in en gaat nooit weg, denk ik", zegt Berghuis, die in 23 officiële wedstrijden voor Ajax nog geen kaart pakte, maar bij Feyenoord gemiddeld iedere 6 duels op de bon werd geslingerd. "Vorig jaar verloren we op een gegeven moment vaker dan we wonnen en zat er in de hele ploeg heel veel frustratie. Ook door een aantal mensen dat zich in de laatste weken in de media heeft geroerd. En dan bedoel ik eigenlijk Cor Pot."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 december 2021 om 21:20

De "klap" van Anthony was net zo heftig als de "tik" van Geertruida. Daar zegt Willem niks over, omdat dat namelijk ook niks voorstelde.

19 december 2021 om 21:30

Ik vond die klap ook niet zo erg. Die mensonterende schwalbe van Antony vind ik kwalijker

19 december 2021 om 22:00

Antony grossiert in mensonterende maniertjes. Dat hakje naar achteren was ook zo’n streek. Wat een naar ventje is dat zeg..

20 december 2021 om 09:56

Inderdaad,misselijkmakend

20 december 2021 om 10:09

Wat mij opvalt is dat supporters hier op VZ vanuit clubvoorkeur redeneren. En Willem doet dat ook. Hoe moeilijk is het om iets toe te geven als dat in het nadeel van je club spreekt? Ik zag net iemand met gestrekt been op een enkel 'gewoon geel' noemen. Toevallig een Feyenoordfan. Ik zie Ajacieden de klap van Antony afdoen met 'viel wel mee'. Beide gevallen rood als je het mij vraagt. Natuurlijk mag je er een andere mening op nahouden en het blijft altijd subjectief, maar het eenzijdige belichten vanuit eigen voorkeuren komt zo beperkt over in mijn optiek.

20 december 2021 om 12:21

Zet je bril toch eens af! Dan zie je alles eerlijk en neutraler.

20 december 2021 om 15:20

Wie is Willem nou om dit te zeggen. Goede voetballer wellicht geweest maar niet van het niveau Cruijff, Van Basten, Rijkaard, dat zeker niet.

20 december 2021 om 15:23

De bal op de hand van Schuurs komt gewoon omdat hij in zijn vrije tijd een verdienstelijke volleyballer is.

19 december 2021 om 22:06

We zijn allemaal verliezers als je de wedstrijd van vanmiddag hebt gezien en dan is het des te triester dat het al dagen over Berghuis gaat ipv Feyenoord-Ajax. Zo'n grootse voetballer is het nou ook niet dat de media zo moeten blijven uitmelken. Ja, hij is naar de concurrent gegaan, zo wat? Feyenoord draait toch prima zonder hem en Ajax is blij met hun nieuwe nummer 10. Zelfs zo blij dat de fans in Amsterdam het nu voor hem opnemen over iets wat in Rotterdam is gebeurd. Uiteindelijk gaat het nergens over en zouden we eigenlijk naar een goede pot voetbal moeten kijken, maar dat was ons ook niet gegund. Al met al allemaal verliezers behalve in Eindhoven, die krabben nog op hun achterhoofd met het idee dat PSV bovenaan staat.

20 december 2021 om 11:11

Klopt helemaal, slechte verliezer, Feyenoord had zich al rijk gerekend en als je in zo een draak er vanaf gaat dan is dat teleurstellend. Dan richt je je uiteraard op Berghuis. Wim van Hanegem heeft er moeite mee om zakelijk te blijven, zegt de hele tijd al rare dingen over Ajax. Nu dit weer.

Ach, Willem is gewoon een Feyenoorder die wegens Berghuis en de kansloze nederlaag gewoon een beetje rancuneus is. Niet te serieus nemen.

19 december 2021 om 21:24

0-2 lijkt kansloos, maar zo kansloos was het natuurlijk niet. Beide teams hebben niets gecreëerd, de meest gelukkige heeft gewonnen.

19 december 2021 om 21:29

Mwuah, hoeveel uitgespeelde kansen heeft Feyenoord gehad? Want ik kan mij er geen herinneren. Ajax was ook heel slecht. Maar ik heb de tweede helft geen seconde het gevoel gehad dat Feyenoord terug in de wedstrijd zou kunnen komen.

Je hoeft niet altijd met 7-0 van Guardiola's Barcelona te verliezen om kansloos te zijn.

19 december 2021 om 21:40

Ajax heeft ook geen enkele uitgespeelde kans gehad. Een gelijkspel was terecht geweest na zo'n slechte westrijd van beide kanten. Ben het wel met je eens dat Ajax niet echt in de problemen is geweest, maar ik vond het geen kansloze nederlaag.

19 december 2021 om 21:55

Of je nu voor ajax of feyenoord bent, het is zonde vd tijd geweest. Met de 0-1 als ultieme voorbeeld. En nee niet omdat ajax die maakte. Maar ook heb ik ajacieden ballen luk raak over de zijlijn zien schieten zonder iemand in de buurt.

19 december 2021 om 21:56

Laten we met z'n alle hopen dat niemand buiten Nederland deze wedstrijd gezien heeft. gewoon stil houden met zn allen.

19 december 2021 om 22:18

Er wordt terecht gezegd dat beide teams totaal niet gevaarlijk zijn geweest. Iets dat een goede conclusie was van 90 minuten drama. Op basis daarvan was een gelijkspel terecht geweest. Waarom vermeld jij dan alleen dat Feyenoord geen kansen heeft gehad. Ook Ajax heeft niets gecreëerd.

19 december 2021 om 22:18

Het was absoluut kansloos. Van beide kanten dan wel. Ook de rector van Willem is kansloos. Higler had niet aangesteld moeten worden, maar floot uiteindelijk niet slecht. En berghuis moet het niet opzoeken? Doodsbedreiging, walgelijke spandoeken, bezoeken aan zijn huis...nee,dan moet je echt wel je mond zeg. Kansloos.

20 december 2021 om 09:37

@janssen,

Ajax heeft zelfs een 1 op 1 kans gecreeerd, maar daar werd Rensch neergelegd door Nelson.

19 december 2021 om 21:25

Haha. Kansloze nederlaag

19 december 2021 om 21:27

Ajax had natuurlijk geen/amper kansen, maar Feyenoord bleef toch ook wel redelijk kansloos.

19 december 2021 om 21:43

Al had Feyenoord nog 3 u gespeeld dan hadden ze nog niet gescoord dus weldegelijk kansloos lijkt mij

19 december 2021 om 21:50

Ajax was toch even kansloos als Feyenoord? Hebben zelf ook geen/amper kansen. Alleen door een eigen doelpunt en een penalty hebben de gescoord. Anders had Ajax ook niet gescoord.

19 december 2021 om 22:19

Profiteren van de fouten van je tegenstander is ook een kwaliteit natuurlijk...

19 december 2021 om 22:19

Penalty onthouden, glaszuivere goal geannuleerd. Dat vind jij kansloos? Het rood voor Anthony? Waar was de VAR vandaag?

19 december 2021 om 22:22

wel een pingel onthouden die bij Cambuur - Heerenveen wel werd gegeven ( voor het zelfde vergrijp)

20 december 2021 om 02:05

Glaszuovere goal geannuleerd? Stond gewoon buitenspel. Niet overdrijven he, penalty ook niet onthouden want de regels zeggen dat het niet zo is. Verlies kan zuur zijn, wel realistisch blijven👍

20 december 2021 om 03:21

Glaszuivere goal??? Til stond een meter buitenspel. Doe je Feyenoord bril af Jezus wat een kinderachtig niveau

20 december 2021 om 05:59

Til stond natuurlijk geen meter buitenspel maar met de VAR was hij volgens mij ook afgekeurd. Het is wel vreemd waarom er werd gevlagd want bij dit soort momenten op het randje moet de aanval eigenlijk eerst afgemaakt worden

20 december 2021 om 06:46

De grensrechter hoeft niet te wachten als hij het overduidelijk buitenspel vindt. Grensrechters wachten doorgaans echter om zichzelf in te dekken. Til stond duidelijk buitenspel en dus vlagt de grensrechter terecht.

20 december 2021 om 09:40

@jankersten,

Ik zie laatste tijd meer mensen eigen regels interperteren.

Maar laat ik het even uitleggen:

Als een bal vanaf je eigen lichaam op je hand stuit, is het nooit hands (staat gewoon in de regels). Dessers zijn goal was wel degelijk buitenspel, hebben ze nog 4 keer laten zien, was duidelijk buitenspel.

Rood voor Antony was er nooit omdat de regel tegenwoordig is dat de impact van belang is, en die was er totaal niet.

Daarbij het penalty moment, Rensch gaat 1op1 met de keeper, van achteren neergehaald en dus ontnemen van een 100% scoringskans. Wat zei je ook alweer over rood ?

Leer a.u.b. de regels voordat je reageert.

20 december 2021 om 10:42

@j3ro3ntj33

Ik snap dat je voor ajax bent en daardoor ook de realiteit een beetje verliest, maar als je het uitlegt, doe het dan wel goed. Een scoringskans ontnemen is tegenwoordig geen rood meer als de speler probeert de bal te spelen. In dit geval probeert Nelson de bal te spelen, maar doet dit niet. Strafschop, maar geen rood.
Had hij hem aan zijn shirt gepakt was het wel door geweest.

19 december 2021 om 21:46

Als Feyenoord kansloos heeft verloren, dan heeft Ajax kansloos gewonnen.

19 december 2021 om 22:04

Hahah, heb je een punt. Feyenoord heeft zelf geen kans gecreëerd en heeft 50 minuten naar een achterstand lopen kijken. Dat maakte ze in mijn ogen kansloos.

Ajax heeft 90 minuten amper iets gecreëerd en gewonnen via een rare eigen goal en domme strafschop van een aanvaller die een absurde sliding inzet in de eigen 16. Speelden ook behoorlijk kansloos...

19 december 2021 om 22:11

Nee hoor. Ajax had een echte kans. De pingel. Feyenoord had een paar mogelijkheden, maar wist deze niet uit te spelen tot kansen. Onderstreep dus een kansarme wedstrijd. Met een kans, een paar mogelijkheden en klaar. Zeer pover.

19 december 2021 om 22:21

Ben jij die Martijn van die verboden club?

19 december 2021 om 22:26

Tenzij jij Ajax eenzijdig hebt opgeheven en verboden aan je eigen keukentafel - neen.

20 december 2021 om 04:16

Jij bent zeker de grappenmaker thuis.kansloos haha jullie hebben veel teveel gehad maar goed

Als de enige kritiek van Willen naar Berghuis’ zijn interview en Higler gaat weet je dat Feyenoord een waardeloze schijtpot gespeeld heeft en verloren

19 december 2021 om 21:35

Jk niet geheel terecht denk Ik.
Willem was 1 van de eerste Feyenoorders die zei te snappen dat Berghuis deze stap zou maken.

20 december 2021 om 09:56

Tja en Ajax niet?

Eigen goal en onterechte penalty vergeten?

En dan eigenlijk vergeten we nog Anthony die rood had moeten hebben en mooie schwalbes maakt.

Volgende keer toch eens kijken.

20 december 2021 om 10:54

Onterechte penalty? Bedoel je dan die hands van Schuurs (wat nou eenmaal de regels zijn) of die penalty van Ajax (wat natuurlijk gewoon een penalty was, want Nelson doet dat heel dom en raak vol Rensch van achteren)?

Wel met je eens dat Ajax ook droevig speelde. Allebei best goed verdedigd en de ander het voetballen onmogelijk gemaakt. Maar allebei erg futloos en ongeïnspireerd aan de bal.

20 december 2021 om 11:31

Hombre, ik kan enkel lachen om je opmerkingen.

20 december 2021 om 12:22

Ik van die van jou ook want jij ziet is niet wat de werkelijkheid is.

20 december 2021 om 15:37

Dat klopt, alleen speelde ajax ook een schijtpot. Misschien niet waardeloos omdat ze de punten hebben gekregen, maar een schijtpot was het zeker.

21 december 2021 om 10:10

Klopt, maar jij als Psv'er zou moeten weten dat de 3 punten het belangrijkste zijn

Leuk en aardig, maar Pot was de assistent en als Berghuis in die tijd dezelfde uitspraken had gedaan had dit tegen hem gewerkt..

19 december 2021 om 22:30

Dat kan maar houdt dan achteraf ook je mond dicht. Natrappen is altijd zo laf en goedkoop

20 december 2021 om 02:05

Dus achteraf ergens op terug komen of iets van zeggen vind je laf en dan moet je maar je mond dicht houden. Ok Japie , haha

20 december 2021 om 02:08

Doet Cor Pot te pas en te onpas zelf niet hetzelfde?🤔 Walgelijke vent is dat. Fijn dat er tenminste iemand (ook al is het achteraf) die kontenkruiper van Advocaat van een net repliek dient. Want wat Berghuis zegt klopt ook nog eens!

20 december 2021 om 02:42

@Bossie als Berghuis het destijds ook al tegen Pot zei niet, maar als je destijds je mond dicht hield en nu opeens van alles te melden hebt over die persoon vind ik dat goedkoop en laf

20 december 2021 om 03:24

Cor pot is zelf overal zijn gal te spuwen over Berghuis. Volkomen terecht dat Steven daar op reageert. Niks goedkoops of laf aan.

20 december 2021 om 04:28

Dat klopt Japie maar wat dat betreft kan Willem er ook wat van met zijn natrappen naar Dick vroeger dus iets met pot en ketel.

20 december 2021 om 06:49

Berghuis reageert natuurlijk wel nadat Pot zelf de media op zocht om na te trappen.

20 december 2021 om 10:51

Ok, dat had ik niet meegekregen. Ik dacht dat dit nog uit de tijd dateerde dat Berghuis bij Feyenoord speelde en dat hij daar nu op terug kwam

Word ook een beetje moe van Willem vond het een net en welbespraakt interview van Steven. Waarom legt Willem de bal bij Steven neer als Cor Pot te pas en te onpas zijn gal spuwt over Steven. Daar mag Steven best in nette bewoordingen zijn mening over geven en dat is wat hij deed.

19 december 2021 om 21:26

Daarom. Als ik Berghuis was had ik Cor Pot niet bij naam genoemd, maar dit schoot er ook meer per ongeluk uit. Hoe dan ook was het (alweer) een heel bescheiden, eerlijk, open en goed interview. Berghuis is een opvallend leuke speler voor zulke interviews.

19 december 2021 om 21:26

Maar Willem heeft ook gewoon een Feyenoord bril op en wil z'n maatje Cor beschermen. Ik denk dat Berghuis het heel netjes doet en het is inderdaad ook te zien dat Feyenoord onder Slot is opgeleefd. Als Berghuis er nog had gezeten had hij ook beter gepresteerd. Maar ja, bij de Kromme weten we dat zijn daden toen groter waren dan zijn woorden nu.

19 december 2021 om 21:38

Jan denk dat je Willem wel te kort doet. Hij was nagenoeg de eerste die Berghuis gelijk gaf na zijn transfer. Was ook de eerste die riep dat de supporters zich moesten gedragen.

De enige die elke week loopt te jammeren is Van Hanegem zelf

Berghuis zette de 0-1 op met een prachtige pass en heeft daarmee meer laten zien dan minstens 16 andere spelers in de Klassieker. Van Hanegem toont zich hier gewoon een slechte verliezer die nu met beide handen de mogelijkheid benut om Berghuis eens aan te pakken.

19 december 2021 om 21:45

Onzin. Van Hanegem heeft Berghuis altijd in bescherming genomen.

Rustig aan Willem, denk aan je gezondheid!

Niet handig van Berghuis om het in het interview daarover te hebben, en natuurlijk slaat Willem daar op aan, zo zit hij nu eenmaal in elkaar (zoals Sjaak Swart en de gebroeders van de Kerkhof voor respectievelijk Ajax en Psv).

Wel walgelijke spandoeken, echt ziek, ik hoop dat ze die vreselijke jongetjes te pakken krijgen en ze flink straffen. Maar lafbekken dat het zijn, zal dat niet mee vallen, met hun mutsjes op.

19 december 2021 om 22:18

Van Hanegem is echt niet hetzelfde als Sjaak en de Kerkhofjes, die zijn totaal niet serieus te nemen als analist. Itt wat veel Ajacieden op vz denken, is Willem juist vaak kritisch op Feyenoord en daarnaast heeft hij de keuze van Berghuis ook gewoon normaal besproken en begrijpelijk genoemd. Dit interview van Berghuis was gewoon wat onnodig, maar goed, maakt ook niet uit.

Kromme is niet meer zo scherp, al is dat begrijpelijk. Vergeet even dat heerlijke passje van Berghuis bij de 0-1, waarmee hij de aanval opzette waar een goal uitkwam. Zijn bijdrage was groter dan meer dan de helft van de spelers die op het veld stonden.

20 december 2021 om 00:03

Ongelofelijk dat onze zo gewaardeerde coach wederom Berghuis ipv Gravenbergh wisselde.

Agh..het is Willem maar jongens.

19 december 2021 om 23:10

Ach het is maar de grootste voetballegende van nederland die nog leeft.

20 december 2021 om 00:19

Waarom is van Hanegem precies groter dan van Basten, Gullit of bijvoorbeeld Robben? Omdat hij 30 jaar ouder is?

20 december 2021 om 02:11

Nee, omdat dat Erwinnnnho beter uitkomt voor zijn reactie.😂

20 december 2021 om 15:59

Hahaha, Willem van Hanegem staat bekend als de tweede beste voetballer die Nederland ooit gekend heeft..

20 december 2021 om 17:31

Dan vooral bij mensen die sinds 1978 geen voetbal meer kijken.

Willem is gewoon anti Ajax, prima maar wij gaan lekker met 3 punten naar huis.Gefrustreerde man is het.Zijn Feyenoord heeft werkelijk niks gedaan en dat thuis, zegt genoeg.

19 december 2021 om 22:05

Thuis? Zonder publiek is dat niet meer relevant.

19 december 2021 om 23:12

En ajax mag in de arena lekker met 50000 mensen spelen over competitie vervalsing gesproken, maarja knvb is toch al ajax gezind

20 december 2021 om 00:05

Ajax speelt ook (veel) beter als er 50000 man tegen hun zijn.

20 december 2021 om 03:27

Haha dat ligt natuurlijk aan de knvb dat er geen publiek is toegestaan. Tuurlijk pik “knvb is Ajax gezind” word volwassen zo gaat het nou eenmaal in de grote mensen wereld. Soms zit het mee soms zit het tegen.

Ja doet altijd weer pijn van Ajax verliezen. Moet er weer gezocht worden naar niks.
Zeg gewoon dat Feyenoord kak heeft gespeeld en Ajax ook en wees eens niet blij dat je er niet dik op gaat maar toon eens dat je kampioen wil worden.

Willem is een fan, maar zeker geen analist voor deze wedstrijd en dat is prima. Beetje emotie van de Kromme…

Berghuis had gewoon weg moeten blijven vandaag van de media. Slim zijn op deze momenten, maar dat is van de zomer al gebleken dat ie niet al te pienter is.
Ontzettende schijt pot was het en de gelukkigste heeft gewonnen. Op naar de volgende wedstrijden

In plaats Willem nou begint over de spelopvatting van Feyenoord en zich zo aanpassen aan Ajax om maar niet weggespeeld werd maar daardoor zelf 0,0 kansen creëert, nee Willem heeft t over Berghuis en zijn uitlatingen over pot , hoezo niet objectief ? Ligt er wel heel dik bovenop dat Willem nooit iets goeds over Ajax kan zeggen

19 december 2021 om 22:17

Zo Dreetje kan wel zien dat je weinig van Willem leest.
Willem was de eerste Feyenoorder die Berghuis gelijk gaf met zijn stap.
Maar ja das wel raar dat die zuurpruim dat doet toch?

19 december 2021 om 22:29

Nee na een paar gelezen te hebben kan ik deze man niet meer serieus nemen omdat hij niet objectief is, zelfde geldt voor zwart trouwens , zijn meer die ouwe zeikerds van de Muppet show op dat balkonnetje, ben klaar met dat soort zuurpruimen

20 december 2021 om 00:25

Eerlijk gezegd ben ik het wel een beetje eens met dreetje. Voorafgaande elke klassieker lees je meerdere reacties met een strekking dat Feyenoord nu eens echt een wedstrijd gaat knallen. Achteraf blijkt er nu al zowat 10 jaar niks van te komen en gaat het merendeel van de reacties van Feyenoorders over nalatigheid van de scheidsrechter, dingen die niet leuk waren van de tegenstander etc. Hoort er allemaal bij hoor, alle supporters zijn nooit altijd objectief en dat is verder ook helemaal prima, maar vaak hoor je na een week of 2 alweer heel andere en meer gerelativeerde geluiden. Overigens niet eens met de laatste zin van z'n eerste post, Willem is best weleens positief over Ajax maar dat hoefde vandaag natuurlijk absoluut niet. Niks positiefs aan op de 3 punten na.

Gaat Willem nu op sjakie en rene en willy vd kerkhof lijken man man hij zegt het toch netjes allemaal

19 december 2021 om 22:22

Iedere club lijkt zo zijn eigen oud speler te hebben die je niet serieus moet nemen. Als je dan kijkt naar Swart, gebr. van de Kerkhof en de Kromme, dan vind ik persoonlijk de Kromme nog het meest verstandigst.

19 december 2021 om 22:35

@Jansen klopt ik vond van Hanegem de minste grootste zeikerd maar nu staat hij de plank echt mis

20 december 2021 om 00:44

Juist niet. Swart en de Kerkhofs hebben goede bedoelingen, Van Hanegek is echt een rancuneus eng ventje

20 december 2021 om 07:03

Ik hoop dat de graafschap degradeert. Wat zijn hier de goede bedoelingen van ? Ook bij Sjaak ligt het zelden tot nooit aan Ajax.

20 december 2021 om 10:58

Lol zelfs als ajacied neem ik de mening van Van Hanegem normaal gesproken een stuk serieuzer dan die van Sjaak Swart. Dat is niet erg want Swart is een leuke kerel, maar Van Hanegem is meestal best kritisch. Ik volg hier Van Hanegem echter helemaal niet want Berghuis zei in mijn ogen niks geks?

Willenpie kan zich beter druk maken om die nep feyenoord supporters met die walgelijk spandoeken met teksten.
Flinke kerels hoor en als je dan zo'n flinke vent bent, doe je geen doek om je mond en laat je gewoon je gezicht zien.
Daar moet Willenpie zich druk om maken ipv een beschaafde uitspraak van Berghuis waar hij mee zat.

19 december 2021 om 23:16

Waarom moet willem zich daar druk om maken? Waar was jij vorig jaar om het op te nemen voor berghuis? Oh wacht toen vond je hem waarschijnlijk een narcist

19 december 2021 om 23:27

Dus dat keur jij goed dat een stelletje nep feyenoord supporters daar stoer staan onherkenbaar met zulke teksten.
Wat Berghuis vorig jaar deed sta ik neutraal in, zijn keuze zijn beslissing

19 december 2021 om 23:34

Dat doet hij ook, in het originele artikel begint hij daar zelfs mee. Maar ook hier staat het. Hij heeft ook gewoon een punt, want de bedreigingen zijn walgelijk. En de doeken worden ook afgekeurd. Hij heeft het ook vanaf dag 1 opgenomen voor Berghuis.
Maar het is ook echt verre van verstandig van Berghuis om nu even in die pot te gaan zitten roeren. Hoe netjes hij het ook brengt zoekt hij nu wel de aandacht op. Van Hanegem brengt het alleen een beetje krom.

Het enige dat objectief is aan Willem, is de conclusie dat ie subjectief is. Dekt gereatiegenoten te voor en te na, zal nooit iets positiefs over Ajax en Psv zeggen en is altijd op de hand van de fans. Neppert.

Een ding is duidelijk na vandaag, Mazraoui is een beslissende factor in dit Ajax, en zonder Mazraoui is Anthony een soort Boerrigter aan de rechterkant. Ik zou als Ajax zijnde alvast opzoek gaan naar een waardige vervanger op de rechtsback, want Rensch heeft het totaal niet. Misschien Dest terug halen ?

Helemaal met Willem eens. Hij zegt eigenlijk altijd de dingen die gewoon waar zijn. Nu ook weer.

20 december 2021 om 00:41

Echt een eng rancuneus griezelig ventje

Willem slechte verliezer. Berghuis is gewoon een naar hypocriet kereltje. Duidelijk. Dat weet iedereen. De Feyenoorders die hem voorheen toegejuicht hebben. En Ajacieden die m nu met de mantel der liefde bedekken. Hypocriet, allemaal.

Eens, ze hadden Makelie die pot moeten geven in plaats van higler. Verder ach ja Berghuis wss misschien god in Frankrijk, hij lijkt wel een stuk rustiger bij Ajax

Van Hanegem zou zijn eigen supporters die zich weer walgelijk gedragen hebben beter kunnen afzeiken maar dat durft ie niet. Droeftoeter.

20 december 2021 om 09:10

Zou je zelf misschien een reden kunnen bedenken waarom die dat niet doet? Misschien moet je één stapje verder denken dan je gewend bent.

Prachtig om te zien en lezen wat Willem een clubman is en zn frustraties eruit gooit... die rode kaart van Anthony wel noemen en niet die van linsen bijvoorbeeld en hoe higler begon met marchanderen dat hij Gravenberch geel gaf voor een normaal duel! Jammer Willem Feyenoord is gewoon pure middelmaat konden een totaal uit vorm Ajax niet hun wil opleggen en verliezen 2-0 dat is afgetekend tegen een heel slecht Ajax en heeft niks met higler te maken!!

Slechtste klassieker ooit gezien denk ik. Speelden allebei gewoon slecht. Allebei niks gecreëerd, doelpunten waren eerder onfortuinlijk dan goed voetbal

Pff.. de totaal niet objectieve gefrustreerde column van Willem van Hanegem die je kon verwachten. Een rode kaart voor die overtreding van Antony. Haha hou op. Higler was dramatisch en floot de hele wedstrijd stuk dat ben ik met hem eens. Dat begon met de gele kaart van Gravenberch. Vanaf dat moment was iedere overtreding van Ajax geel. De zwaarste overtreding was nog die van Linssen welke tackle over de bal was maar zelfs die was wat mij betreft donkergeel. Overtredingen die rood waard zijn zaten er niet bij wel die niet eens geel waard zouden moeten zijn.

Wat is het ook een oliedomme man, die Van Hanegem. Berghuis wordt al sinds de zomer bedreigd, de haat richting hem en Ajax is van een ongekende proportie en wat doet Van Hanegem…..hij praat mee in de taal van de Tokkies en begrijpt blijkbaar niet dat Berghuis het zat is dat zijn familie er bij wordt gehaald, er verschrikkelijke teksten de wereld in geholpen worden en hij als Holocaustslachtoffer wordt afgebeeld…..alleen maar omdat hij naar Ajax is gegaan. In de documentaire van Feyenoord zie je echt een hele rare Cor Pot die zijn aanvoerder publiekelijk afbrandt, hij herhaalt dat later in Vi…..vind je het dan gek dat Berghuis probeert uit te leggen dat de beeldvorming eenzijdig is, maar wel door hele domme mannen als Pot en Van Hanegem gevoed worden. Ik zou van Hanegem weleens willen horen als zijn kinderen met de dood bedreigd worden.

Haha een typische supporter. Tuurlijk werd hij op handen gedragen bij Feyenoord omdat hij by far de beste speler daar was. Maar zo’n speler wilt zich ook ontwikkelen en dat lukte niet bij Feyenoord. Ajax kwam en daar is hij een van de vele maar niet de allerbeste maar die zet was uitstekend voor zichzelf om toch weer beter te worden en op een hoger niveau te spelen. Maar goed supporters snappen dat niet want daarbij neemt rancune gewoon de overhand. En Higler was zo slecht nu ook weer niet maar als Feyenoord kansloos verliest ligt het altijd aan een ander van Hanegem? Feyenoord is gewoon niet zo goed als Ajax en is niets erg aan (budgetten zijn een wereld van verschil). Maar neem dat gewoon voor lief en geniet van het spel van Feyenoord en de aantal punten die ze ermee halen.

Duidelijk weer even het momentum pakken om te laten zien hoe op en top Willem met de club Feyenoord en haar supporters is begaan. Het leidt ook lekker af, want zelfs tegen een zwak spelend Ajax had Feyenoord geen antwoord. De complimenten die her en der worden afgegeven door analytici begrijp ik dan ook niet. Beide ploegen zakte ver door hun ondergrens. Dat is het verhaal van de Klassieker van gisteren.

Ik kan altijd genieten van die veteranen die maximaal door een roze bril kijken!
De Kerkhofjes, Swart en van Hanegem zijn allen wars van objectiviteit. Ze hebben allen verstand van voetbal, maar zodra hun club "onrecht" word aangedaan zijn ze niet meer in staat objectief te oordelen, heerlijk die supporters!

Ik snap ook niet waarom hij het er over moet hebben. Wij hebben de Advocaat tragedie al lang achter ons gelaten. Je wilde (begrijpelijk) het zinkende schip verlaten maar hoe diep we ook zinken, we blijven altijd wel weer terug komen.

Goed toch dat Berghuis zijn hart eindelijk kan luchten en dat ook nog met feiten

Willem vluchtte eens door een gat in het hek bij FC Utrecht toen hij journalisten probeerde te ontlopen op het moment dat hij het moeilijk kreeg in de Domstad, dus dat hij Berghuis adviseert de camera's te mijden kan ik wel plaatsen. Hoe zo'n walgelijk mannetje ik Berghuis ook ben gaan vinden de afgelopen jaren, hij toont juist wel karakter door moeilijke vragen te beantwoorden, deed dat netjes zelfs. Natuurlijk had hij dat van Pot niet hoeven zeggen. Maar wat is erger? Een volwassen man die alles al gezien heeft die nog tijdens een seizoen, waarin Berghuis n.b. nog deel uitmaakt van de ploeg waar hij assistent van is, karaktermoord op Berghuis pleegt? Of dat deze jongen zonder al te veel details naar aanleiding hiervan Pot en kat teruggeeft?

Willem moet eens ophouden met die vooringenomenheid van hem.

Berghuis is eigenlijk de moeite niet meer waard maar goed ik moet toch iets schrijven want mijn column komt ook uit.

Berghuis in het shirt van Ajax is geen vooruitgang voor zowel hem zelf als Ajax. Zijn status als de man is hij allang kwijt en Ajax heeft nu al spijt dat ze hem hebben gehaald,het ging Ajax nooit om Berghuis naar meer om het feit om Feyenoord slechter te maken. Nu heeft Ajax eigenlijk Feyenoord goed geholpen om Berghuis over te nemen hij was veel te duur kreeg een grote mond en mede spelers hadden het wel gehad met hem. Zijn voetbal status is hij nu kwijt , oranje kan hij vergeten op rechts is Anthony 100 keer beter en Berghuis zal na de winterstop als wisselspeler gebruikt gaan worden. Over de wedstrijd ben ik kort want het was bar en boos en Ajax heeft gewonnen door de fouten van Feyenoord.

20 december 2021 om 10:29

Het is duidelijk dat je geen Ajax kijkt want berghuis speelt niet op dezelfde positie als Antony. Voor de rest is je verhaaltje vooral lachwekkend.

20 december 2021 om 22:51

Volgens mij is Berghuis toch echt een rechtsbuiten of wist je dat niet? Daar is hij toch ook begonnen aan het begin van het seizoen of heb ik dat ook al niet goed gezien? Na de terugkeer van Anthony speelt Berghuis niet meer daar toch jongetje? En wordt hij niet vaak gewisseld maar traantjes in zijn ogen? Of zie alleen ik dat? Heb je nog vragen?

Zo afgelopen 0-2 voor Ajax verder geen woorden meer aan vuil maken.


We weten natuurlijk allemaal dat Willem vaker vanuit zijn emotie praat in plaats vanuit zijn hersenen.
Deze man probeert zijn liefde voor Feyenoord altijd zo te camoufleren, maar slaagt daar aan het einde van de streep nooit in, niets mis mee, ieder zijn voorkeur. Maar hij komt te vaak met domme uitspraken.

Wat me wel irriteert is dat omtrent de zogenaamde penalty en zogenaamde rode kaart voor Antony niemand de regeltjes hanteert en gewoon zelf dingen verzint.

Ik vond Berghuis zijn interview echt heel goed. Die jongen kan zich altijd zo goed uitdrukken in de media. Had echt graag gezien dat Feyenoord hem had kunnen houden (er ontbreekt wel wat op rechtsbuiten momenteel), maar hij heeft als je dingen zakelijk bekijkt (dus niet door een supportersbril) groot gelijk gehad.

Waar is asjemenou nou? Feyenoord zou 3 punten los staan na dit weekend. Of zit hij nog vast?

Geen woord over de nieuwe doodsbedreigingen van Berghuis en zijn gezin en dan kom je maar tot 1 conclusie, Willem was zwaar teleurgesteld over de uitslag.

Willem is gewoon een slechte verliezer, weet dat ze gister niks gecreëerd hebben en met lege handen en 3 punten achterstand staan. dan krijgt een generatie genoot nog ene trap na en is willen gepikeerd. Ach had ook niks anders verwacht

Van Hanegem zoekt een stok om een hond mee te slaan, want zijn club heeft verloren. Beter is om even alles te laten bezinken en dan te reageren. Berghuis heeft het gewoon over zijn periode bij Feijenoord, waarbij hij opmerkt dat hij met de 1 het beter kon vinden dan met de ander. Niets abnormaals in mijn ogen, maar blijkbaar voor van Hanegem nu juist de slak om zout op te leggen. Natuurlijk moet je iets zoeken als de wedstrijd niet om aan te zien was en het resultaat ook nog eens tegenvalt. Nog beter is om te zwijgen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren