Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zal Genk al spijt hebben dat ze Cyriel Dessers hebben verhuurd?’

Laatste update:

Cyriel Dessers kreeg donderdagavond weer eens alle ogen op zich gericht. De spits van Feyenoord kwam in het Conference League-duel met Slavia Praag (2-2) als invaller binnen de lijnen en bezorgde zijn ploeg met twee treffers een punt. Ook in België hebben ze daags na zijn treffers uitgebreid aandacht voor de spits van de Rotterdammers. Door de puntendeling in de Tsjechische hoofdstad is Feyenoord verzekerd van de groepswinst.

Door een blessure bij Bryan Linssen werd Dessers al na achttien minuten binnen de lijnen gebracht tegen Slavia. Amper een kwartier later was het al raak, toen hij fraai wegdraaide bij zijn man en met links raak schoot in de korte hoek. De tweede treffer volgde diep in blessuretijd. Op aangeven van Lutsharel Geertruida liet hij doelman Ales Mandous kansloos met een bekeken kopbal. "Technisch meesterwerkje en heerlijke kopbal: Cyriel Dessers weer de held met geweldige goals", kopt Sporza. "Is dit de ultieme sollicitatie naar een basisplaats? Dessers was tegen Slavia Praag opnieuw van levensbelang voor Feyenoord."

"Een minuutje later dan verwacht", doelt Het Laatste Nieuws op de gelijkmaker van Dessers. In de Eredivisie wist de spits zijn ploeg tegen Sparta Rotterdam en AZ tot tweemaal in de 92ste minuut te redden. Tegen Slavia deed hij dat in minuut 93. "Zal KRC Genk al spijt hebben dat ze Cyriel Dessers hebben verhuurd?" Het Belgische dagblad omschrijft de eerste treffer als een 'beauty': "Met een knappe beweging draaide hij zich om zijn as vrij en knalde droog in doel. 'Fenomeen' Dessers beloonde de wilskracht in de slotfase."

Dessers bleef er zelf vrij nuchter onder en verscheen na afloop in zijn onderbroek voor de camera's van ESPN, nadat hij zijn broekje aan de meegereisde Feyenoord-supporters had gegund. "Ik moest er redelijk koud in. Net toen ik klaarstond om in te vallen, viel de 1-0. 'Typisch', denk je dan. 'Moet ik weer op zo'n moment invallen, tegen een goede ploeg.' Maar na 97 minuten staat hier een gelukkig man. Ik heb dit nu een paar keer meegemaakt de laatste weken, maar het went nooit", glunderde Dessers tegenover de Nederlandse pers. "Die bal over de keeper zien vallen was zo mooi... Net als die eerste eigenlijk."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk niet, is nu tenminste weer wat geld waard. De luuk de jong van dit jaar. Hoe krijgt ie het voor elkaar, elke wedstrijd in de laatste minuut. Schitterend. En eerlijk de eerste was een goede goal.

26 november 2021 om 11:18

Ik vond het beide prachtige goals. Daarnaast verdient hij zeker een basisplaats. Linssen doet wat hij kan en doet dat best verdienstelijk maar het blijft geen spits. Ik vind hem los van zijn werklust vaak wat armoedig. Ik zou het is met Dessers proberen een paar weken. Linssen misschien soms weer als buitenspeler die om de spits heen hangt zou nog kunnen.

26 november 2021 om 11:34

Hij doet het als invaller geweldig en Linssen meestal geweldig als basisspeler tot de 60ste minuut. Waarom dat veranderen? Zolang beide het op deze manier goed doen moet je het zo laten staan. Linssen is geen spits maar doet het 9/10 toch echt heel netjes.

26 november 2021 om 12:42

Linssen die het geweldig doet? Laten we niet overdrijven aub. Zijn werklust is prachtig om te zien en ik denk dat dat hetgeen is wat de meeste Feyenoorders doet verblinden als het over Linssen gaat, maar in balbezit is ie 9/10x niet betrokken bij het spel en hij heeft ontzettend veel kansen nodig om te scoren.

Nee , doet het niet meer dan verdienstelijk , en rekening houdend met dat hij eigenlijk helemaal geen spits is doet ie het nog best prima, maar als je hem moet beoordelen als spits dan valt het allemaal wel mee.
Heeft hier en daar mooie goals , en ik gun het hem van harte...maar als spits heb ik toch wel liever Dessers.

En ik ga mn gram halen nu het nog kan haha , ik en een Twente supporter (ben ff zn naam kwijt) waren zo'n beetje de enige die vertrouwen in hem hadden hiero.

26 november 2021 om 13:02

Tja, Linssen is geen echte spits maar is wel mede topscorer van de eredivisie. Dan doet die het toch geweldig of niet? Tuurlijk het is niet allemaal geweldig maar de spits staat er in om doelpunten te maken en als je topscorer bent doe je dat goed. Voetballend is het niet altijd even best. Dessers doet het goed als invaller. Ik zou hem pas in de basis zetten als Linssen minder gaat presteren. Maar die kun je niet passeren nu, past perfect in het systeem van slot.

26 november 2021 om 14:06

Staat bij Feyenoord groeiend kapitaal op het veld, maar dan niet voor Feyenoord zelf….

26 november 2021 om 11:30

Volgens mij kan Feyenoord hem overnemen voor een kleine 3 miljoen. Dat is ie naar mijn idee wel waard

26 november 2021 om 11:32



Vandaag ook gelezen. Feyenoord schijnt hem eind van het seizoen voor 2.8 mil over te kunnen nemen.
Is het raar dat Genk hem verhuurd heeft weet ik niet had een goede spits voor hem.
Voor ons pakt het nu prima uit.

De doelpunten die hij gisteren maakte waren hele goede goals. Voor Slot moet dit heerlijk zijn om hem achter de hand te hebben.
Maar het kan ook andersom prima uitpakken

Nou als hij zo kan spelen bij Feyenoord dan had hij dat ook prima kunnen doen voor Genk dus ja ik denk dat ze niet door hebben gehad dit dit toch best een prima aanvaller is en dan kan ik mij voorstellen dat ze spijt hebben dat hij nu belangrijk is voor Feyenoord in plaats van Genk

26 november 2021 om 11:23

Nee, dat kon hij niet daarom werd hij ook uitgeleend. Daarvoor heeft hij bij Genk een seizoen de kans gekregen en niet gegrepen.

Ook een beetje waan van de dag om deze jongen nu ineens omhoog te schrijven... Leuk die goals in extra time maar je voelt aan alles dat bij deze jongen momenteel alles meezit en alles lukt. Dat gaat uiteraard niet blijven duren.

Ik krijg zelfs een beetje een Bjorn Vleminckx vibe... maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.

26 november 2021 om 11:27

@Henry, het zit mee, maar het zijn wel goals waar je kwaliteiten voor moet hebben. Hij draait gisteren heel bewust weg en ook de kopbal was heel bewust geplaatst. Sommige gasten ontwikkelen zich en misschien is Dessers er zo een die nu op gang komt.

26 november 2021 om 11:31

@fr010: zoals ik zeg, laat ik me graag van het tegendeel overtuigen maar in Belgie was het allesbehalve overtuigend zowel bij Genk als bij Lokeren.

Het lijkt er wel op dat het in NL beter lukt voor hem... Zowel bij NAC als Heracles deed hij het prima. Bij Utrecht was het dan weer 2x niets...

Hij heeft gewoon geen track record die zijn huidige prestaties bevestigen, vandaar mijn twijfel. Maar ik hoop voor hem (en Feyenoord) dat het zolang mogelijk mag blijven duren.

26 november 2021 om 11:51

@fr010frdam

Hoe graag ik ook zo willen dat die kopbal een 'bewussie' was, dat was die helaas niet. Op de instagrampagina van Sporza zie je namelijk een ingezoomd shot en daar zie je dat die bal op de bovenkant van zijn hoofd valt, terwijl hij de bal met zijn voorhoofd wilt koppen.

Het maakt het eindresultaat niet minder mooi, maar een bewust geplaatste kopbal was het (helaas) niet.

26 november 2021 om 12:07

@thenry_228
een vlemminckx zou ik hem niet willen noemen, bij NAC zich wel bewezen, bij heracles was hij hard op weg naar een mooie eindnotering qua topschutter, en bij utrecht heeft hij ondanks de weinige speeltijd toch ook aardig wat goaltjes meegepakt, 2x niks vind ik te overdreven, en nu bij feyenoord scoort ie ook vrij makkelijk.
volgens mij had hij de pech dat er in belgie een spits op zijn plek liep die er aan de lopende band ballen in schoot, dan zal een trainer ook niet snel die spits wisselen, daarom zat hij op de bank.

26 november 2021 om 12:25

Eens. Vooral die eerste goal draait ie echt geweldig weg. En is geen toeval want hij deed het ook al eens tegen ff uit mijn hoofd NEC ( zal jij vast beter weten haha).

26 november 2021 om 12:30

@juweel: wat ik zeg, in NL lijkt het hem makkelijker af te gaan dan in Belgie. En nee, het is natuurlijk geen 2de Vleminkcx maar ik ben van mening dat ie nu een beetje boven zijn gewone kunnen presteert en alles wat meezit.

Bij Genk begon ie gewoon als 1e spits aan de voorbereiding hoor maar dat was niet heel overtuigend, evenmin zijn start aan de competitie (1 penaltygoal of zoiets) en ondertussen begon zijn toenmalige concurrent, Onuachu, ze er langs alle kanten in te trappen.

26 november 2021 om 11:27

Het moet wel klikken. Bij Heracles top bij Utrecht was het niks NAC weet ik even niet en bij Genk geen succes en. U weer bij Feyenoord is het goed. Wisselvallig, maar voor Feyenoord top dat hij het hier dus wel laat zien.

26 november 2021 om 11:29

@iwd: bij NAC scoorde hij er 22 maar dat was in de Eerste Divisie dus niet op het hoogste niveau.

26 november 2021 om 12:46

Onuachu is een veel betere spits. Daar stopt het verhaal gewoon.

26 november 2021 om 13:34

Een speler past soms beter bij de ene club dan bij de andere. Dat zien we met Haller ook.
Dus nee dat had hij misschien niet prima kunnen doen bij Genk.

26 november 2021 om 20:37

En toch heeft hij ook onder Slot geen basisplaats. Dat zal toch een reden hebben. Ik blijf het voorlopig toch nog een type Mitchell Te Vrede vinden.



bij zijn komst was ik toch erg sceptisch over wat hij zou toevoegen aan het team...
Ondertussen is die elke week goed bezig om alle twijfels aan gort te schieten
Hopelijk kan hij deze lijn voortzetten!

26 november 2021 om 11:25

Laten we heel eerlijk wezen, Dessers scoort bijna nooit in de eerste helft .
Nee vind het mooi dat Feyenoord het goed doet en internationaal ook doorbekert, worden we weer echte concurrenten op sportief vlak

Gewoon een prima spits dit. de optie moet je ook gewoon lichten en dan kijken of er nog een duidelijk eerste spits te krijgen is. Bozenik verkopen, Bannis verhuren.

Feyenoord kan hem voor 2.8 mil overnemen. Ik zeg doen

26 november 2021 om 11:24

Las het ook inderdaad. Zeker een meerwaarde voor Feyenoord, en zou die 2.8 miljoen gelijk ertegenaan gooien. Zou één van de betere en logischere aankopen zijn van de afgelopen jaren.

26 november 2021 om 11:34

Sterker nog. Gewoon overnemen en eventueel gelijk doorverkopen. Die man zou je na dit seizoen makkelijk voor 7, 8 miljoen kunnen verkopen.

26 november 2021 om 11:39

Als ik Feyenoord was zou ik dat lekker pas aan het einde van het seizoen beslissen. Dessers laat het nu eventjes zien, maar gezien de financiele situatie van Feyenoord zou ik eerst maar kijken of hij dit het grootste deel van het seizoen kan laten zien voordat je er bijna 3 miljoen in stopt

Als Feyenoord het geld heeft zou ik hem gewoon aantrekken voor die 2.4 of 2.8 miljoen die in het contract staan. Zelfs als je hem komende zomer voor 4 -7 miljoen is het snel verdiend

Heeft Feyenoord eigenlijk een optie tot koop?

26 november 2021 om 11:30

Ja 2,8 miljoen euro.

Nou ik zie liever een Dessers dan een Diemers of een Jahanbakhsh en Bozenik. Als je Dessers over kan nemen dan haal je wat doelpunten binnen.

26 november 2021 om 11:23

Behalve Bozenik spelen die allemaal op een andere plek. Daarnaast denk ik dat iedere Feyenoorder het met je eens is dat Bozenik weg mag.

26 november 2021 om 11:27

Dan haal je doelpunten binnen? Ken je de carriere van Dessers tot dusver? Op een goed seizoen Heracles na, waar hij 15x scoorde, maakte hij nooit meer dan 10 doelpunten op het hoogste niveau (belgische Eerste Klasse of Eredivisie NL). Voor een spits valt dat dus allemaal wel mee...

Ik heb de indruk dat men deze jongen wat groter maakt dan hij is...

26 november 2021 om 11:36



Zit nu op 13 wedstrijden ,et con leauge erbij en speelt vaak als invaller en heeft er 7 inliggen dus das niet onaardig toch?

26 november 2021 om 11:47

Heeft ook alles te maken met het team om jou heen hè, hij rendeert hier en zijn kwaliteiten komen er uit omdat het spel van Feyenoord en het team hem past dus misschien is het wel een prima spits zeker in een team die zo speelt als Feyenoord

26 november 2021 om 12:18

Thenry_228 Dat zei men in het begin van Haller ook. En zie nu de resultaten eens. Maar misschien dat het speltype en medespelers van Feyenoord hierin een grote rol spelen. Doet niks af aan het feit dat zijn inzet en werklust gecombineerd met de ( belangrijke) doelpunten behoorlijk succesvol is.

Dat denk ik wel, dat genk zicht achter de oren krab nu die speelt goed bij feyenoord. Volgens mij heeft feyenoord geen optie er bij om te kopen alleen huren.

26 november 2021 om 11:33

@dilima: nee dat doet Genk hoogstwaarschijnlijk niet. Ze betaalden 4 miljoen voor Dessers en het werd een flop. Ik lees hierboven dat Feyenoord blijkbaar een aankoopoptie van 2,8 miljoen heeft.

Zou voor beide partijen interessant kunnen zijn: Genk kan zijn verlies beperken en Feyenoord heeft er een spits bij die af en toe een goaltje kan maken.

26 november 2021 om 11:40

Zoals ik weet is die maar voor een seizoen verhuurd aan feyenoord vanaf augustus tot volgende jaar

26 november 2021 om 11:45

Hij is inderdaad gehuurd. Maar Feyenoord TM heeft al bevestigd dat er een koopoptie bij zit. Niet onlogisch dat dat gebeurd is, gezien de situatie van Dessers bij Genk.

26 november 2021 om 11:57

Oke ze zijn groepswinnaars centen zijn binnen toch, als die idioten supporters zicht gedijst houden met hun zinloze actie kunnen ze hem kopen.

26 november 2021 om 12:33

Flop vind ik wel een groot woord. Hij had Onuachu voor zich en die schoot ineens de hele Pro League overhoop. Dan kom je er logischerwijs niet in

26 november 2021 om 12:48

Ook in de speelminuten die hij wel kreeg was het niet goed genoeg. Er is een reden dat ze deze zomer nog een extra spits gehaald hebben. Dessers is een leuke jongen maar geen spits voor een topteam.

Ik denk niet dat ze er spijt van hebben, omdat ze nu eenmaal een betere spits hebben rondlopen in de naam van Paul Onuachu. Bij Dessers is het vooral iets mentaals heb ik het gevoel. De makkelijkste ballen miste hij vorig seizoen bij Genk... Nu die vertrouwen krijgt en heeft, lukt alles ineens wel.

Nee natuurlijk niet. Het is fijn voor jongens als Dessers en Opendag dat ze het goed doen in Nederland waar meer ruimte ligt en minder scherp verdedigd wordt maar ze hebben eerlijke kansen gehad -ook al zullen ze zelf vast beweren van niet- en kwamen overduidelijk tekort. Genk zal blij zijn dat hij het goed doet en ze nog wat geld zullen kunnen vangen, maar als je om de titel wil spelen tegen Club en Antwerp zal je met wat beters moeten komen aanzetten. Is een goede spits voor een subtopper, voor Gent bijvoorbeeld zou dat ook een interessante optie zijn.

26 november 2021 om 12:28

Ja denk je dat er in Nederland meer ruimte ligt en minder scherp verdedigt wordt dan in België? Oprecht benieuwd misschien is het voetbal heel anders, maar als je nu de Europese resultaten van Nederland en België tegenover elkaar legt lijkt het Nederlands voetbal mijlenver voor op dit moment

26 november 2021 om 12:35

Eerlijk is eerlijk, er ligt in Nederland wel meer ruimte. Maar ik denk niet dat er in België scherper verdedigd wordt. Hooguit anders

26 november 2021 om 12:35

En wat hebben de resultaten in Europa met de manier van voetballen in de competitie te maken? Want daar gaat de opmerking van Bon Jovi over... Het is toch gewoon algemeen geweten dat er in NL iets meer ruimte gegeven wordt dan in Belgie. Zowat elke NL voetballer die in Belgie komt voetballen, beaamt dat. Zelfs Naingolan, die uit de Serie A komt, zegt dat je in Belgie geen seconde tijd krijgt want dat er direct iemand in je nek hangt. Voor de rest zegt dat he-le-maal niets over de kwaliteit van de competitie, laat dat duidelijk zijn

Los daarvan moet je ook kunnen erkennen dat het de NL ploegen dit jaar ook allemaal wel heel erg meezit tot dusver (behoudens Ajax uiteraard). Er zijn al tal van wedstrijden geweest waarin de NL ploegen in de extra time de zege pakken of een gelijkspel... Als het allemaal iets minder meezit, heb je ook bij de NL ploegen 'business as usual', wat wil zeggen dat vooral Ajax punten genereerd en in (veel) mindere mate PSV.

26 november 2021 om 12:35

Meer ruimte en minder scherp verdedigd? Waarop baseer je dat als ik vragen mag. Nederland staat ruim voor op België op de coefficientenlijst. Daarbij waren jongens als Lang en Vormer in Nederland niet bepaald de sterspelers, terwijl ze in België bewierookt worden/ werden.

26 november 2021 om 12:40

@dvv: op basis van uitlatingen van spelers die ervaring in de NL competitie hebben en in Belgie komen voetballen (vlap, Dost, Lang, Vormer, ...)

Ach ja, en Vleminckx trapte er 30 binnen in NL en kon in Belgie geen deukje in een pakje boter trappen. Idem voor zo een Dessers of Openda... Zat voorbeelden, langs beide kanten.

Maar algemeen genomen schat ik de NL competitie ook wel een heel klein beetje hoger in de Belgische competitie maar dat is mijn eigen mening. Behoudens Ajax, want die zijn 'hors categorie' en zouden elke Belgische club oprollen.

De coefficientenlijst als argument gebruiken is natuurlijk onzin want de voorgaande jaren stond Belgie volgens mij boven Nl... en toen was onze competitie heus niet sterker dan die van jullie hoor

26 november 2021 om 13:08

België heeft jarenlang voor Nederland gestaan en toen werd die coefficientenlijst hier nooit serieus genomen. Nu is het plots de heilige graal die alles zegt over de sterke van de competitie? Hopelijk zie je zelf de ironie.

Overigens vind ik de Nederlandse competitie en topclubs helemaal niet zo sterk, de goede coefficient is echt puur te danken aan Ajax dat natuurlijk buitencategorie is in de Benelux. Een beetje zoals PSG in frankrijk. Die wordt dan ook de farmers league van de grote 5 genoemd. Laat je Ajax buiten beschouwing, is Nederland niet zo indrukwekkend. België ook allesbehalve, laat dat duidelijk zijn voor ik hier gefrustreerde reacties op krijg. Beiden zijn van een laag niveau.

Maar het lijkt me wel duidelijk dat er in Nederland meer open wordt gevoetbald en er meer ruimte ligt. Er wordt in België fysieke en scherper verdedigd, dat geeft ook zo'n beetje iedereen aan die in beide competities gespeeld heeft.

26 november 2021 om 14:51

Haha nagel op de kop Bon Jovi... tot vorig jaar was die coefficientenlijst hier op VZ een nietszeggend iets maar nu blijkt het ineens dé waardemeter te zijn...

Idem met de FIFA ranking... sinds Belgie op 1 staat is dat hier op VZ ook een nietszeggende ranking. Uiteraard tot wanneer Oranje weer eens boven Belgie komt te staan Haha

You gotta love it...

Ik lees het hier eigenlijk te weinig, maar ik denk dat van Persie ook echt een hele grote invloed heeft op de ontwikkeling van Dessers. Als je naar die eerste goal kijkt hoe hij daar weg draait, moest me meteen aan hem denken..
Lijkt me heerlijk om zo'n geweldige ex-spits als trainer te hebben

Doet het top en een vrolijke sympathieke kerel. Ik zeg overnemen. Vervolgens zal die er daarna wel nooit meer 1 scoren, maar goed, hij is toch nu al een held. Ik vind hem technisch overigens ook opvallend goed, die eerste goal is echt uitstekend.

Is toch wel een verschil om deze vrolijke en fitte jongen te zien ipv het wandelende lijk Jørgensen.

26 november 2021 om 12:40

Dat zal niemand ontkennen nee, blij dat die weg is. En dan te bedenken dat je daar 18 miljoen voor kon incasseren… ongelooflijk

26 november 2021 om 12:56

Ja, maar Jørgensen in vorm is wel twee klasses beter. Helaas was hij alleen weinig fit de laatste jaren. Ben toch benieuwd hoe hij had kunnen functioneren in dit Feyenoord, met een nieuwe coach, ander voetbal, een positieve vibe

Bij Genk had die dan ook niet van Persie als spitsentrainer…
Prima leermeester is me dat gebleken en een goede match met Dessers.
Eindelijk na tig jaar heeft ook Feyenoord een goede spitsentrainer.

Ik denk het wel, hoeveel zou hij eigenlijk moeten kosten??

Zouden ze ook bij Feyenoord weten dan Conference League geen Europa League is, laat staan Champions League? Hartstikke leuk hoe Dessers het nu doet maar ga nou niet gelijk stoer doen alsof Genk een topspits heeft laten gaan, hij kreeg genoeg kansen in Belgie en kwam er gewoon niet aan te pas. Dat hij beter tot zn recht komt op een lager niveau is niet meer dat normaal.

27 november 2021 om 04:41

Weet jij dat Slavia Praag op het moment van loten hoger op de UEFA ranking stond dan bv Besiktas en Sporting om maar twee willekeurige CL ploegen te noemen. De competitie waar je in speelt zegt een beetje. De tegenstanders wat meer.

Genk krijgt een opgeleefde speler terug straks, en Feijenoord wordt door hem knap tweede.Mes snijdt aan 2 kanten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren