Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax wil Luuk de Jong in januari terughalen naar Nederland’

Laatste update:

Ajax wil Luuk de Jong in januari terughalen naar Nederland, zo schrijft La Razón. Volgens de Spaanse krant wil Barcelona niet met de 31-jarige spits verder, terwijl zijn eigenlijke werkgever Sevilla hem momenteel niet terug zou hoeven hebben. Ajax zou in deze situatie een uitweg kunnen bieden voor De Jong, die naast Sébastien Haller en Danilo de opties voor de spitspositie moet vergroten.

Sevilla is bereid om mee te werken aan een transfer van De Jong mits het bedrag dat Barcelona in het restant van het seizoen nog moet betalen door zijn nieuwe club kan worden voldaan. Dit komt volgens La Razón neer op twee miljoen euro. Als er meer clubs belangstelling tonen voor De Jong, zou Sevilla willen aansturen op een verplichte optie tot koop ter waarde van acht miljoen euro in de huurovereenkomst.

Op die manier zou Sevilla nog een deel van de in 2019 aan PSV betaalde transfersom van 12,5 miljoen euro kunnen terugzien, daar De Jong volgend jaar in zijn laatste contractjaar terechtkomt. Barcelona heeft momenteel eveneens een optie tot koop op De Jong, maar gaat die dus vrijwel zeker niet lichten. De 38-voudig Oranje-international speelde voorlopig negen wedstrijden voor Barcelona, waarvan vijf als basisspeler en waarin hij goed was voor één doelpunt. Sinds het vertrek van Ronald Koeman hoeft De Jong nauwelijks meer op speelminuten te rekenen

Barcelona zou afscheid willen nemen van De Jong om financiële ruimte te creëren voor winterse versterkingen. La Razón schrijft dat de vermeende belangstelling van Ajax mogelijk door Sevilla wordt gebruikt om de interesse van PSV aan te wakkeren. De naam van De Jong viel afgelopen zomer al in Eindhoven, voordat hij de overstap naar Barcelona maakte. Hij zou zelf hebben opengestaan voor een terugkeer bij de club waar hij tussen 2014 en 2019 onder contract stond.

Pierre van Hooijdonk noemde De Jong afgelopen weekeinde in gesprek met de NOS al een goede optie voor Ajax. “Ik denk bijvoorbeeld dat Luuk de Jong voor Ajax geen vreemde optie is. Je krijgt er een ander type bij en dat is alleen maar goed”, sprak Van Hooijdonk. “Ik vind dat je als elftal voor elk scenario een plan moet hebben. Dus als het even niet loopt of je komt achter te staan, moet je iemand op de bank hebben zitten die iets anders brengt. Met Danilo is het poppetje voor poppetje wisselen. Ieder team moet een goede pinchhitter hebben.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 november 2021 om 12:30

Ik begrijp dit ook niet, je hebt ook al een lange kopsterke spits...ik weet dat clubliefde niet echt telt voor de Jong broers, maar Luuk is toch gewoon een echt PSV icoon?

Weet je wie ik zou halen als ik Ajax was voor de spits? Sam Lammers. Die jongen heeft techniek, inzicht, kan scoren. Heeft alleen pech gehad met clubkeuze. Ik zie hem in het Ajax systeem onder ten Hag zelfs Haller overvleugelen.

23 november 2021 om 12:36

Lammers zat op de bank bij Atalanta en zit inmiddels bij Frankfurt op de bank. De laatste twee wedstrijden maakte hij niet eens meer minuten. Ik snap die "mini-hype" rond Lammers sowieso niet. Die jongen heeft een leuk seizoen bij Heerenveen gedraaid en that's it. Dat is inmiddels ook alweer 3 of 4 jaar geleden.

23 november 2021 om 12:38

Lammers heeft zeker techniek, maar scoren is niet echt z'n ding. Laatste goal was op 19 september..

23 november 2021 om 12:53

Ik als PSV supporter begrijp dit heel goed! Laat Luuk maar naar Ajax gaan! Maar zonder gekheid, hoeveel Luuk ook voor PSV betekend heeft, ibij beide clubs heeft hij op dit moment niks te zoeken.

23 november 2021 om 12:58

Lammers heeft niks toe te voegen aan het elftal van Ajax. Ze zijn meer op zoek naar een pinchhitter die de goal kan maken als het even niet lukt, zoals tegen Heracles en Go Ahead. Lammers komt bij Ajax net als bij Atalanta en Frankfurt niet aan spelen toe en is ook geen speler die dan in de laatste 10 minuten iets kan forceren.

23 november 2021 om 12:59

Ik geef Clarkkent2 wel gelijk wat betreft Lammers. Die jongen zou in het Ajax systeem helemaal los kunnen komen. Lang, sterk en een zeer goede techniek. Hij is alleen geen killer zoals Haller, maar daar zouden ze nog aan kunnen werken. Mocht die jongen komen en het goed doen, dan zou dat ook een lange neus zijn richting PSV. Hij was altijd 1 van de parels van hun jeugdopleiding.

23 november 2021 om 13:00

Ik begrijp het ook niet en daarbij geloof ik het ook zeker niet. Je kan mij niet vertellen dat Ajax 2 miljoen gaat betalen om een half jaar gebruik te mogen maken van Luuk de jong.

23 november 2021 om 13:17

@Soccerino, ach lange neus? Lammers heeft genoeg kansen gekregen bij PSV, maar was uiteindelijk niet consistent genoeg. En heeft PSV 10 miljoen opgeleverd, nog een aardig bedrag.

23 november 2021 om 13:31

Eens met @clarkkent2 Sam Lammers is technisch erg goed voor een lange spits. Alleen zal hij nog het een en ander moeten leren om in de CL mee te kunnen. De vraag is alleen wel wie 2e viool zou willen spelen. Ik zie Haller de komende 2/3 jaar gewoon basis staan. Je moet wel erg overtuigend zijn wil je een basisplek veroveren over een goede aankoop. Daarom echt wel respect voor Berghuis die mister Ajax op de bank houd.

23 november 2021 om 13:44

@clarkkent

" je hebt ook al een lange kopsterke spits'

hohoho!!!!!! Niet zomaar een lange kopsterke spits he. Maar:

"een van de beste koppers ter wereld en bij een voorzet is Luuk de Jong gevaarlijker dan Neymar’"

aldus een zekere Rk

23 november 2021 om 13:53

Wat ik vooral bedoelde was dat je een ander type dan Haller moet halen. Lammers is relatief nog jong, technisch en zal niet te duur zijn. Kun je als backup best een gokje mee wagen. Ik zie gewoon wel een ajax voetballer in m, met juiste begeleiding en speelwijze die m ligt...ook bij Atlanta zag je soms echte klasse in hoe die een goal maakte.
Anyway, we zijn het er volgens mij over eens dat Luuk de Jong, voor een dik salaris niet de juiste man is voor Ajax.

23 november 2021 om 15:47

Ik zou (zal niet gebeuren) liever zien dat Ajax voor Teemu Pukki zou gaan als back-up. Ja hij speelt bij Norwich waar ze degradatie spel spelen wat natuurlijk heel anders is als bij Ajax maar ik denk dat met de snelheid en inzicht die hij heeft hij gewoon mee kan op het niveau wat Ajax nastreeft in idergeval als back-up role en toch de spits rol over te nemen in een wat flexibele run. Vindt Haller juist net als Luuk, iemand die er staat en de bal vast kan houden en zijn lengte goed mee heeft maar echt voetballend zijn het beide geen sterren. Je ziet Haller niet net als Haaland even een sprintje trekken.

23 november 2021 om 12:37

Mijn god... zeg dat wel!

Dat wil mogelijks zeggen dat Ten Hag naar United gaat en Koeman de nieuwe trainer van Ajax zal worden. Anders kan ik de interesse in L. de Jong niet verklaren...

Of staart Ajax zich nu blind op het feit dat L. de Jong Barcelona op zijn CV staan heeft?

23 november 2021 om 12:50

Misschien is Luuk wel het beste plan B wat voor de eredivisie haalbaar is... Veel Ajacieden doen net of John van Loen zn kicksen weer aantrekt. Uiteraard is Haller beter. Maar kan ie ook koppen als t over de grond niet lukt? Als PSV supporter zou ik m als pinchitter graag erbij hebben al is ie beter dan Zahavi. PSV moet op zoek naar een goede spits en hij zou een goede backup kunnen zijn voor eventueel Fofana of aankoop. Luuk heeft een berg goals gemaakt in de eredivisie, kampioen geweest, scoorde tegen de grote clubs in Spanje en de uefacup finale. Die kan echt nog wel de winnende tegen Heracles, Twente of Utrecht maken als t nodig is

23 november 2021 om 13:09

"als PSV supporter zou ik m als pinchitter graag erbij hebben al is ie beter dan Zahavi."

Als pinchhitter? Luuk de Jong zou bij PSV gewoon weer basisspeler worden. Zahavi ligt er drie maanden uit, Romero is wederom geblesseerd en Vinicius kan er niet zoveel van.

23 november 2021 om 13:17

Cab, idd . Luuk zou momenteel bij ons gewoon in de basis staan waarschijnlijk. Al wil ik Vinícius alleen(dus zonder Zahavi)in de punt wel een paar wedstrijden aanzien. Ajax heeft Haller,imo de beste 9 vd eredivisie. Dus die speelt terecht. Maar koppen kan ie niet echt. Bij ons is t hopen dat Fofana wat wordt op 9. Wel pech met blessures vooral aanvallend,nu weer terugslag bij Romero idd.. Dat wordt m niet meer vrees ik.

23 november 2021 om 13:31

"Maar kan ie ook koppen als t over de grond niet lukt?" Van zijn laatste 5 goals waren er al 4 met de kop sowieso (waaronder tegen PSV en 2 maal tegen Borussia), dus ja hij kan zeker koppen ja, erg goed zelfs. Cijfers van het hele seizoen vind ik niet 1, 2, 3 makkelijk terug maar ik geloof gerust dat er van zijn 16 goals minstens 8 met de kop zijn gemaakt.

23 november 2021 om 15:36

Ze zoeken een plan B voor een half jaar, en iemand die in tijdens de Africa cup Haller voor een maand kan vervangen, niet de toekomstige eerste spits van Ajax.

Als hij zou komen als eerste spits dan zou ik me inderdaad afvragen wat ze aan het doen zijn. Als plan B - stand in voor een half jaar lijkt de Jong me een hele redelijk optie. Voor Huntelaar & Brobbey die die rol vorig jaar vervulden is niet echt een vervanger gekomen (of ze probeerden het met Danilo maar die lijkt toch niet te voldoen).

23 november 2021 om 17:22

Sander bedankt voor je statts. Valt dan idd heel erg mee. Zie niet alles van Ajax maar ik herinner vooral dat ie ondanks zn lengte niet zo goed koppen kon. Blijkt dat ie dat iig beter kan ik dacht.

23 november 2021 om 12:46

Zo denk ik ook als Ajax en Barcelona fan. Iets voor PSV?

23 november 2021 om 12:52

Graag als pinchitter. En een goede basisspits erbij al wil ik Vinícius zonder Zahavi nog wel een kans geven. Fofana komt er weer aan.

23 november 2021 om 12:51

Dit heeft volgens mij alleen te maken met luuk de jong, in de markt te zetten, wat moet ajax met luuk, Danilo hebben we ook nog, voor dat geld kunnen ze beter brobbey terug halen.

23 november 2021 om 12:52

Mijn god inderdaad. Ga er vanuit dat dit niet klopt. De RVC moet niet doorslaan in het willen hebben van zoveel mogelijk Nederlandse spelers. Haal dan maar een Nederlands talent voor achter Haller. Brobbey bijvoorbeeld..

23 november 2021 om 12:52

Poe, dat zijn veel negatieve reacties. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n slechte optie. Om te beginnen omdat Haller naar de Afrika Cup gaat, maar ook omdat wel duidelijk is gebleken dat Ajax moeite heeft met iets forceren.
Met Luuk de Jong heb je een zeer sterke spits voor in de Eredivisie, en wie weet wat nog meer. Als je echt een keer va-banque moet gaan spelen, kan je 'm zelfs naast Haller zetten.
Dat het af en toe een kwal van een vent was (bij Psv), is snel vergeten als hij er een paar in schiet/kopt.

23 november 2021 om 12:58

Steve, Luuk de kampioenskiller van concurrent PSV moet per definitie slecht en dus niet goed genoeg zijn als pinchitter voor het almachtige Ajax lijkt t bij sommigen. Totaal voorbijgaande aan de sterke punten die hij heeft en Ajax ontberen. Vind het een ideale speler voor als het over de grond niet lukt. Tegen Heracles, Utrecht, Twente bijvoorbeeld.

23 november 2021 om 13:22

Ben zelf ajacied, ben volkomen met jou eens. sommige van ons jongen, ik weet niet hoor. Luuk heeft dwars en breed bewezen wat voor waarde hij kan zijn in ED. Als t idd ff niet lukt over de grond, zou ik idd luuk lange ballen geven met lopende mensen eromheen.

23 november 2021 om 13:31

@ Sir paul

oh ja joh. Wat brengt Luuk de Jong als pinchhitter? En is niet exact hetzelfde effect te bereiken met Klaassen als pinchhitter? Dat is dus ook direct je antwoord op waarom het aantrekken van Luuk de Jong totaal onzinnig is.

In plaats van de 16 nog voller gooien kan Ajax veel beter kijken naar een vrije trappen specialist of iemand met een goed afstandschot om de boel open te breken als het op slot zit. Dat ontbrak namelijk tegen Heracles, Go Ahead en Utrecht. Martinez was net zo gevaarlijk misschien zelfs gevaarlijker als de gehele voorhoede, simpelweg omdat hij een aantal acceptabele pogingen van afstand had.

23 november 2021 om 15:13



@ninjakai Ajax had tegen Go Ahead en Heracles 47 doelpogingen maar weten niet te scoren. Jij wilt beweren dat dat komt doordat ze geen vrije trappen specialist hebben?

Je kan zeggen wat je wilt over Luuk de Jong. In de CL gaat hij niks klaarspelen. Maar in de wedstrijden tegen Go Ahead en Heracles had hij gewoon gescoord. De Jong is in de ED goed voor minimaal 20 goals. Dat weet je op voorhand. Ajax heeft moeite met "kleine" clubs die zich ingraven. Je hebt creatieve spelers met een goede voorzet en speelt aanvallend voetbal. Dan gaat Luuk de Jong gewoon doelpunten voor je maken en dit soort wedstrijden voor je winnen hoor.

Voor de CL heb je Haller. In de ED bezorgt de Jong Ajax het kampioenschap. Daar ben ik van overtuigd.

23 november 2021 om 15:26

RiDiRK, volledig mee eens.

Ninjakai, druk of niet in de 16,met Luuk vergroot je je kans door de lucht gevaarlijk te worden. Tegen Heracles,Utrecht of Twente zou hij ideaal geweest zijn om er in te gooien.

23 november 2021 om 13:20

Ja, ja. Nu gaat het beginnen. aan het einde van het seizoen wellicht Ten Hag en Overmars weg. De vervangers moeten vervolgens wel dingen anders doen, anders hebben ze geen functie. Tadic en Blind worden ouder en spelers als Luuk de Jong zijn blijkbaar interessant. De zeven goede jaren lopen ten einde.

23 november 2021 om 16:13

@moridin

Wow een glazenbol fijn!

Ik wil een toto zetten vanavond, wat worden de uitslagen?

Ot:
Ik denk onnodig, enkel en alleen door de Afrikacup en afwezigheid Haller kan Luuk een tijdelijke oplossing zijn. Daarna zal hij als pinchhitter moeten fungeren..

Eerste gedachte zei ook gelijk, wtf.. wat moet Ajax met Luuk de Jong, maar als je nadenkt kan hij een rol spelen, al zijn er misschien andere opties beter, maar ook duurder..

23 november 2021 om 13:28

Zou toch geweldig zijn, al die gasten hier die de Jong een pruts spits vinden en dan zou hij naar Ajax gaan... over karma gesproken. Nu zou ik deze overgang echt totaal niet begrijpen, een breekijzer heeft Ajax helemaal niet nodig, sterker nog, volgens mij zouden ze niet eens weten hoe ze dat spelletje moeten spelen. Ajax is dit seizoen technisch gezien elke wedstrijd in staat om via hun eigen spel de overwinning binnen te slepen, daar hebben ze Luuk niet voor nodig.

23 november 2021 om 15:16

Elke wedstrijd in staat via hun eigen spel de overwinning binnen te slepen? Tegen GAE, Heracles en Utrecht samen 67 doelpoging en 0 doelpunten. Dat is de reden waarom ze niet al 7 punten los staan van PSV.

Ik ga er vanuit dat dit niet serieus is. Je hebt al een boomlange spits. Daarnaast vind ik Luuk de Jong totaal niet passen in het Ajax profiel.

23 november 2021 om 12:40

Het zal dan als pinchitter zijn achter Haller. Vind wel dat Ajax iemand nodig heeft zoals Huntelaar dat invulde maar of de Jong dat kan...

23 november 2021 om 12:47

Luuk is eigenlijk net te goed in Nederland maar in het buitenland valt hij tegen. Is mijn mening

23 november 2021 om 12:47

Je hebt nog zoveel buitenspelers achter de hand dat je Tadic altijd nog naar het midden kan schuiven. Hoe breed wil je het hebben. Brobbey was heerlijk geweest om er nog bij te hebben.

23 november 2021 om 13:48

Ajax heeft juist een andere type nodig.

Jammer dat Brobbey weg is. Hij is snel, krcht en zou goed zijn voor de counter. Zo een soort spits hebben wij nodig. Als het niet draait, dat je hem weg kan sturen op snelheid.

Haller is koppend goed genoeg, dus zou niet veel veranderen als Luuk erin komt.

Ajax moet echt snelle counter spits vinden of eeen rommelaar zoals Huntelaar.

23 november 2021 om 14:40

ik vind dat Ajax Brobbey terug moet halen, ondanks wat er gebeurd is.

24 november 2021 om 00:07

Wat moet Ajax met een counterspits als ze voor 90% op de helft van de tegenstander spelen. Om iets te kunnen forceren zou een pinchitter de meest logische keuze zijn.

23 november 2021 om 13:52

Nep-nieuws ...

23 november 2021 om 14:09

Wat is het Ajax profiel dan? de laatste spits die dat wel was was van Basten en misschien kluivert. Over iedereen die daarna kwam werd toen ze er speelden geroepen dat het geen Ajax spits was inclusief spelers als Huntelaar, Zlatan en Suarez.

En daarnaast zoeken ze een plan B, een pinchhitter achter Haller dus dan is een afwijkend profiel juist een voordeel.

23 november 2021 om 16:17

Kluivert paste inderdaad in dat profiel alleen scoort haller simpelweg veel vaker. Dan heb ik toch liever een Haller lopen dan Kluivert. Maar aan een Haller heb je buiten de 16 helemaal niets. Daar is hij niet gevaarlijk en voor de Jong geldt datzelfde daar heb je enkel iets aan als je veel in de 16 van de tegenstander komt. Voor de eredivisie prima maar denk dat de jong toch liever in Spanje op de bank zit dan in Amsterdam.

23 november 2021 om 16:36

Ik zou ook liever in Spanje op de bank zitten, maar volgens mij is de vraag of Ajax dit moet willen.

Luuk de Jong is natuurlijk niet een speler waarmee je basis elf beter gaat worden en waarmee structureel je dichter bij de top 10-15 clubs komt. Maar als plan B voor een half jaar (inclusief een maand waarin Haller moet worden vervangen) lijkt het me, zeker voor de eredivisie, geen onaardige optie.
Uiteindelijk had Ajax vorig jaar ook in de eredivisie een paar keer een plan B nodig toen nog in de vorm van Huntelaar en Brobbey.

23 november 2021 om 21:57

Laat ik voorop stellen dat ik er niet pertinent op tegen ben, het huren van Luuk de Jong. Maar ik vraag mij af of dit voor Luuk de Jong zelf erg nuttig is. Voor Ajax is het een leuke back Up die zich in de eredivisie bijzonder van waarde heeft doen blijken. Maar als je dan kan kiezen tussen op de bank zitten in Barcelona of op de bank zitten in Amsterdam dan bekt dat eerste wat mij betreft toch beter. Daardoor kan ik de beweegredenen niet helemaal begrijpen. Maar als Ajax zijnde zal ik dit, ondanks dat hij (luuk de jong) dezelfde sterke punten heeft als Haller toch overwegen. Ik kan mij tijden herinneren dat Italiaanse clubs wel 4 goede spitsen hadden terwijl die met slechts 1 spits speelde. Dat er dan drie goede op de bank zaten vond niemand raar. Dus waarom ook niet?

24 november 2021 om 00:11

Pardon, je hebt niets aan Haller buiten de 16, kijk je wel wedstrijden van Ajax want dit is grote nonsens.

Kunnen we anders niet Vinicius overhuren van PSV?

23 november 2021 om 13:08

Is goed, inruil voor danilo + 15mil huur😉

23 november 2021 om 13:51

Ik weet niet of jij Danilo wel eens bij Jong Ajax ziet spelen, maar dan zou ik eerder Max de Waal halen. Die heeft minder kansen nodig dan dat Danilo dat heeft.

23 november 2021 om 14:34

Wat is overhuren? Of moet hij dan overuren maken?

23 november 2021 om 15:45

Een samentrekking van overnemen en huren, creatieve woordenschat. Je mag het ook een contaminatie noemen😉

Neeeee dit gaat Ajax niet doen en luuk de Jong gaat dit ook niet doen, geloof daar niets van

23 november 2021 om 12:40

Dit zou een aparte constructie worden inderdaad. Luuk de jong is een PSV ambassadeur zoals bijvoorbeeld salcedo dat ook is in Mexico voor PSV. Een PSVer in hart en nieren maar we hebben afgelopen zomer in de casus Berghuis gezien hoe waardevol clubliefde nog is in het hedendaagse voetbal.

23 november 2021 om 12:42

Dachten we dit in het verleden ook niet met bijvoorbeeld jaap stam

23 november 2021 om 12:43

Het is niet eens een jongen van de club dus dat clubliefde zal wel meevallen.

23 november 2021 om 12:43

Berghuis komt uit Apeldoorn, heeft toevallig een aantal jaren bij Feyenoord gezeten en was vroeger al Ajax fan, hoezo zou hij dan clubliefde hebben? Alsof elke speler van Ajax of Feyenoord echt clubliefde heeft.. Clubliefde is iets van vroeger, tegenwoordig als ze ergens een euro meer kunnen verdienen zijn ze weg

23 november 2021 om 12:44

Ach, als de nood hoog is doen spelers alles. Ook Siem de Jong heeft bij gebrek aan andere interessante clubs voor PSV gekozen destijds

23 november 2021 om 12:49

Waarbij Siem eerst keurig vroeg aan Ajax of zij hem wilden. Nee zei Ajax. Dan mag die jongen ook verder kijken.

23 november 2021 om 12:50

Precies dat geef ik dus aan met mijn voorbeeld Berghuis. Berghuis heeft meerdere malen in interviews aangegeven dat Feyenoord zijn club was geworden en dat hij absoluut geen binnenlandse transfer zou maken. Van het logo kussen naar slijmen bij het legioen, Berghuis was van alle markten thuis maar toen Ajax met een grotere zak geld en meer perspectief afgelopen zomer op de stoep stond was hij verdwenen. Het is geen publieke geheim dat Luuk de jong en PSV nog altijd regelmatig in contact zijn (Luuk is immers PSV ambassadeur) en dat PSV afgelopen zomer hem had willen halen maar toen opeens Barcelona op de stoep stond. Ik zou het apart vinden als Luuk de stap naar Ajax zou maken maar zoals je zegt als hij bij Ajax meer kan verdienen door op de bank te zitten dan dat hij in Sevilla kan dan gaat hij zeer waarschijnlijk de stap overwegen.

23 november 2021 om 15:21

@rombomcu:

Luuk de Jong zal zich vast nog wel verbonden voelen met PSV, maar PSV-er in hart en nieren? Hij is geboren in Zwitserland, opgegroeid in de Achterhoek, opgeleid door De Graafschap en boekte zijn eerste successen bij FC Twente.

Dit ga je als Ajax zijnde toch niet doen zeg. Koppen kan die ook niet best bij Barcelona. Of Danilo valt zo erg tegen dat Ten Hag per sé een reservespits wil hebben. Maar dan heb ik heb liever Tadic in de spits om Haller te vervangen dan Luuk de Jong terughalen naar Nederland.

23 november 2021 om 12:33

Precies, Tadic heeft ook al lang en breed aangetoond prima in de spits te kunnen..

23 november 2021 om 12:49

Nou ik zag Tadic anders laatst een bal koppen tegen heracles waarvan ik wel zeker weet dat luuk hem erin had gekopt. Ik snap het wel dat ze luuk erbij nemen als breekijzer

23 november 2021 om 13:05

@mrboity, daar hebben ze ook Haller voor. En heb je ook gezien hoeveel kansen Luuk heeft gemist met zijn hoofd? Want dat was ook schandalig slecht. Luuk is gewoon verleden tijd. En voor Ajax zeker niks.

23 november 2021 om 15:02

Haller maakt er af en toe ook wel eens eentje met het hoofd maar om te zeggen dat hij kopsterk is of een specialist… dat is hij niet. Luuk heeft dat in het verleden echt wel bewezen. Zeker in de eredivisie kan je hem er prima bij nemen dat is geen enkele risico

24 november 2021 om 00:16

Bij Luuk in deze vorm is niets meer zeker. Ik vind hem een statische spits die zijn lengte mee heeft maar lang geen Ajax materiaal.

23 november 2021 om 12:48

Beetje overdreven om (soort van) te stellen dat die niet meer zou kunnen koppen. Verder neem ik dit hele bericht met een korreltje zout wb de Jong naar Ajax

23 november 2021 om 12:59

Haller gaat naar de Afrika cup. Dus dan heeft Ajax alleen Danilo nog Dat zal de gedachte erachter zijn.

23 november 2021 om 14:39

Ah 765, iemand die iets zinnigs zegt. Met die Africa Cup in het achterhoofd zou Luukinho een prima korte termijn oplossing zijn. Geef je Danilo nog 3 wedstrijdjes de kans en mischien doet ie het wel zo goed dat Luuk lekker op de bank mag blijven zitten.

Slecht idee. Past net zo min bij Ajax als bij Barcelona. Veel te weinig techniek. Bovendien veel te weinig team-player. Voegt zelfs op de bank niets toe

23 november 2021 om 12:49

Waar baseer je op dat hij te weinig team-player is als ik vragen mag.

23 november 2021 om 14:32

Je mist straks Haller een maand en daarnaast is hij natuurlijk best een aardig plan B. ze zijn niet op zoek naar een nieuwe basis speler maar iemand die ze in kunnen brengen als het voetballend even niet loopt.

23 november 2021 om 15:50

Heh verdomme, daar zeg je me wat. Ik was alweer vergeten dat straks die Africa Cup (gelukkig voor het laatst) in het voorjaar wordt afgewerkt en clubs hun Afrikaanse parels weer een aantal weken moeten missen. Met dat in het achterhoofd is Luuk de Jong huren nog niet eens zo'n slecht idee.

23 november 2021 om 16:46

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker niet de grootste Luuk de Jong fan, maar als plan B - pinchhitter voor een half jaar en stand in voor Haller tijdens de Africa cup lijkt het mij helemaal geen verkeerde optie. We mogen toch inmiddels wel concluderen dat Danilo het niet gaat redden in de spits, los van dat hij eigenlijk meer van hetzelfde brengt in het team. Iedereen doet hier alsof hij niets kan maar tegelijkertijd zou hij bij Feyenoord of PSV waarschijnlijk gewoon in de basis staan.

Ze mogen ook een andere naam uit de hoge hoed toveren, maar een plan B - stand in voor Haller lijkt me geen verkeerde versterking. En dan de Jong heeft als voordeel boven andere huur opties dat hij de competitie kent en in iedergeval nog wat minuten gemaakt heeft tot nu toe dus je haalt geen revalidatie project of iemand zonder enig ritme.

Iemand zei het al, gewoon zodat PSV hem niet kan halen? En dan Luuk alleen maar laten banken.....

23 november 2021 om 12:50

Denk dat PSV dit ook niet moet doen. Beter investeren in een spits voor de langere termijn. Met Zahavi (leeftijd) en Vinicius (huur) heb je al weinig toekomst staan….

23 november 2021 om 13:10

Voeg daar romero zeer onzeker ook maar bij

Maar waarom? Hij is net zo'n spits als Haller alleen dan op elk punt aanzienlijk minder, op misschien het koppen na. Dan zit ie toch net zo goed op de bank? Beetje dure tijdelijke oplossing. Ik heb veel liever een Danilo of een jeugdspeler als backup, Luuk is volgens mij ook absoluut niet geliefd bij Ajax-fans in het algemeen. Maar ik snap de logica opzich wel: Je hebt een ervaren optie achter de hand, hij heeft laten zien handig te zijn in toernooicontexten... Ik mag Luuk echt niet graag en ik heb het altijd een matige spits gevonden maar op papier snap ik de beweegredenen mocht Ajax hem een halfjaar huren. Als het daar maar bij blijft.

23 november 2021 om 12:34

Ik zie ook niet in waarom de Jong wel het verschil zou maken, wanneer het Haller niet lukt. Ik zie niet in waarin de Jong zo anders is als type spits, buiten dat (zoals je zegt) Haller in de meeste aspecten van het spel beter is. Ballen in 1 keer uit de lucht raken is de Jongs enige punt waarin ie beter is. Volgens mij kun je dan beter voor een type Brobbey gaan als je dan toch actie wilt ondernemen.

23 november 2021 om 12:37

Als je 9 uit 13 in de Eredivisie loopt en 7 uit 4 in de Champions League, kun je gerust stellen dat hij het verschil maakt.

23 november 2021 om 12:39

Brobbey is geen optie, die heeft een contract voor vijf jaar bij Leipzig. Je zal wel huren bedoelen; maar daar moet Ajax uit morele overwegingen niet aan beginnen.

23 november 2021 om 12:58

Ik bedoelde niet dat Haller het verschil niet maakt. Ik bedoel ALS Haller een keer het verschil niet maakt. Dan heb je waarschijnlijk een ander type nodig om de boel een beetje om te kunnen zetten en te veranderen. Een Haller - de Jong wissel lijkt me daarin onzinnig, omdat de Jong over het algemeen een mindere versie van Haller is.

23 november 2021 om 12:59

@bongiorno, dit hele verhaal gaat over huren. Buiten dat zei ik 'een type Brobbey'. Dat hoeft dus niet Brobbey zelf te zijn.

23 november 2021 om 13:12

Sieb ,dus sluit jij uit dat Luuk tegen Heracles Twente Utrecht de winnende in kan koppen als het over de grond niet lukt? Ik vind deze negativiteit heel massaal en bijzonder. Denk dat Ajax ,Feyenoord en PSV alle 3 wel een kopsterke spits op de bank willen hebben

23 november 2021 om 13:19

Waar lees je dat ik dit uitsluit? Ik sluit het niet uit. Ik sluit net zo min uit dat Haller in die laatste minuten ineens toch nog de goal maakt. Vind je het zo negatief van me dat ik de Jong zie als een mindere versie van Haller? Mijn punt ging eigenlijk alleen maar over de keuze voor de Jong als backup achter Haller. Ik zie daarin niet de logica en zie liever een ander type spits achter Haller bij Ajax.

23 november 2021 om 13:29

Hahaha sorry Sieb. Over negativiteit was meer in z'n algemeenheid bedoeld. Idd is Haller beter in alles eigenlijk. Aanzienlijk beter. Alleen kan Luuk veel beter koppen en Ajax mist imo zo'n speler op de bank. De bal de 16 inpompen als het voetballenderwijs niet lukt. Dan heb je een hele goede aan Luuk in de eredivisie denk ik.

23 november 2021 om 13:46

Geen probleem hoor. En ja, dat is inderdaad wel het onderdeel van het spel waarin Luuk goed is. Niet alleen koppen, maar over het algemeen ballen in 1 keer uit de lucht op doel krijgen. Ik zie je punt dus opzich wel, maar ik vind dat wel een enorme uitgave voor een klein verschil, omdat Haller in mindere mate ook die kwaliteit wel heeft. Ik zou dus toch liever een echt compleet ander type spits zien komen, zodat je echt van tactiek kunt veranderen.

23 november 2021 om 15:17

In principe zou je zo goed moeten voetballen dat een type Luuk niet nodig zou zijn. Absoluut waar.

23 november 2021 om 12:52

én als Haller geblesseerd raakt oid? Of als je tegen heracles thuis toch nog een doelpunt hebt? Ik vind het wel een goede optie, zolang het enigzins betaalbaar is.

23 november 2021 om 12:55

Als Haller geblesseerd raakt zet je Tadic in de spits en geef je de dure aankoop Daramy eens een kans op links, of Daramy zelf- die ook veel in de spits gespeeld heeft -in de spits. Dan heb je nog Danilo die geen vertrouwen krijgt of andere opties op linksbuiten waarbij je Tadic kan verschuiven naar de spits. Unubar, Kjaer, zelfs Neres zou je kunnen proberen op linksbuiten.

23 november 2021 om 13:22

Met Daramy en Neres op de bank heb je toch genoeg mogelijkheden om te schuiven (Tadic spits)?

24 november 2021 om 00:18

Haller is beter.

Ze willen van de Jong af, maar er toch nog een flinke som voor ontvangen. Je kunt ook zeggen, je hebt ons de Uefa League bezorgt, dat heeft ons zoveel opgeleverd dat je voor een klein bedrag kunt gaan. De Jong zit niet bepaald in zijn beste fase van zijn carriere. Vraag me af wat voor een club daar nog 8 miljoen voor neer wilt tellen. Ja misschien in Rusland of Turkije, maar daar wilt hij zelf niet heen (althans afgelopen zomer). En Ajax zullen ze wel overgenomen hebben uit de column van de Telegraaf. Geloof er niks van dat Ajax in de Jong geïnteresseerd is.

Wat ik me afvraag, brengt de Jong dan zoiets anders dan Haller? Dat zijn toch soortgelijke types? Van Hooijdonk zegt dat het met Danilo/haller 'poppetje voor poppetje wisselen' is en dat de Jong iets anders brengt, terwijl ik juist het gevoel heb dat Danilo een heel ander type is dan Haller en de Jong. Overigens vind ik Danilo niet goed genoeg voor Ajax, maar dat is een andere discussie.

23 november 2021 om 13:50

Je hebt gelijk, beetje zelfde Haller Luuk..beiden ook sterk in de lucht.

We hebben juist behoefte aan type Brobbey (snel op counter) of weer een Huntelaar die lekker kan rommelen en goals maken.

Wat een onzin, Luuk gaat heus niet op de bank zitten bij Ajax terwijl hij dat ook in Spanje kan doen voor meer geld. Kan me dit van de Ajax kant ook niet voorstellen

23 november 2021 om 12:34

Haller is de maand januari weg he. Misschien daarom

23 november 2021 om 12:46

Ivoorkust heeft zich niet geplaatst toch?

23 november 2021 om 12:47

Dan heb je Tadic die daar kan spelen en als Backup Daramy, Labyad en Danilo. Voor een kleine tijd is dat wel te doen.

23 november 2021 om 12:48

Wel voor de Africa Cup. Niet het WK inderdaad.

23 november 2021 om 13:03

Labyad dat je die nog mee telt afschrijven en weg er mee. En om met die 3 in cl groot risico

23 november 2021 om 13:43

De Champions League is niet eens in januari en in de competitie is Tadic prima met de backups

23 november 2021 om 14:04

Ach een excuus is altijd wel gevonden hoor. Mijn kinderen bla bla bla
Ik ben op een leeftijd dat ik ook aan de toekomst moet gaan denken enz

“La Razón schrijft dat de vermeende belangstelling van Ajax mogelijk door Sevilla wordt gebruikt om de interesse van PSV aan te wakkeren.” Ik hoop toch niet dat John de Jong hierin trapt, en dat er eens geïnvesteerd wordt in spelers met restwaarde..

23 november 2021 om 12:45

Naja... zahavi verlopig out, romero groot vraagteken... fofana was ook geblesseerd en moet nog echt uren maken. Halfjaar huur zou ik opzich wel begrijpen, iemand die de club kent en zeker wel bruikbaar is in de eredivisie aan een te kort aan spitsen.
Enig nadeel is dat hij en Vinícius nagenoeg hetzelfde type zijn.

23 november 2021 om 14:53

"enig nadeel is dat hij en Vinícius nagenoeg hetzelfde type zijn."

Met dat verschil dat Luuk wel een aantal klassen beter is. Half jaar huur zou ik, nu we zo weinig spitsen hebben, zeker toejuichen.

23 november 2021 om 20:07

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, zit ook nog een groot verschil in ervaring in.
Luuk kent de eredivisie en zou altijd zijn goals maken mits hij ook aanvoer krijgt via de zijkanten. Dat kan ook nog een probleem worden, eigenlijk geeft alleen max ze voor.

Dit lijkt me toch sterk. Ze hebben met Haller al een dergelijk type spits. Dan zou je dat geld beter kunnen investeren in een ander type spits, mocht dat nodig zijn.

Huh haha? Nee... dit kan je niet menen. Als je nu een spits had in de selectie die niets kon forceren, had ik het enigzins begrepen maar met Haller heb je toch zo'n type speler? Lijkt me heel vreemd dit. Ook niet des Ajax, zo'n transfer.

Hahaha wat moet je met Luukie? Tadic kan ook nog spits. Haller natuurlijk basis. Zelfs Danilo voegt nog meer toe

Luuk is ambassadeur van PSV. Dus geen kans van slagen in mijn ogen.

23 november 2021 om 17:16

Mwah, hij is niet echt een kind van de club toch? Hij heeft wel leuke potjes gespeeld voor PSV maar ik denk dat hij het voor de juiste aanbieding echt wel zou doen. Net zoals z'n broer als ambassadeur van Ajax' derde ster, de omgekeerde weg bewandelde. Overigens zie ik niks in deze optie, want er is volgens mij zo goed als geen toevoeging t.o.v. Haller. Ajax zou er verstandig aan doen om voor een ander type spits te gaan.

Luuk is een PSV-ambassadeur en moet in de winter gewoon terugkomen naar Eindhoven nu Zahavi en Romero geblesseerd zijn. Ik zou het echt een blamage vinden als hij naar Ajax gaat.

23 november 2021 om 12:46

Hoe lang blijf je ambassadeur van Psv dan? Volgens mij is hij al een tijdje weg. Als Psv geen interesse toont dan mag hij doen wat hij wil. Maar Psv doe je best om hem snelbinnen te halen want niemand zit op deze non voetballer te wachten

23 november 2021 om 12:53

Luuk is totaal geen PSV ambassadeur. Heeft hier een paar jaar goed gespeeld, maar dat zijn er zoveel in de clubhistorie.

23 november 2021 om 13:12

Hij is twee jaar geleden letterlijk benoemd tot PSV-ambassadeur Benzema. Net als bijvoorbeeld Salcido en Mart van den Heuvel dat zijn.

23 november 2021 om 13:21

Ah op die manier. Dacht dat je het over icoon ofzo had. Die aanwijzing herinner ik me nog wel, en dat was toen al een vrije rare actie.

Wat een nonsens, je hebt toch helemaal niets aan die clown? Haller is wel een klasse beter en Luuk gaat hem echt niet uit de basis spelen.

Allemachtig hou nou toch eens op.
Wil die gast niet es voetballen ipv bankzitten??
Gaat nergens over. Zo klaar mee

Een paar miljoen salaris weggooien voor de paar keer dat hij de laatste tien minuten moet invallen voor een slotoffensief. Zet dan Schuurs in de spits ofzo.

Op zich niet slecht. Hij kan in nood de ballen erin koppen. Hij moet niet gebruikt worden om te ballen.
Ik heb het eerder geschreven, als Ajax niet kan scoren omdat de tegenstander met 11man in de 16 staat dan moet je hoge ballen geven. Lekker makkelijk wegkoppen denk je dan, maar er is er altijd wel een die gaat hangen en trekken aan de spits. .............var....penalty
Als Sevilla 2mln wil dan kunnen ze dat krijgen,
wat de verplichte optie tot koop betreft hoeven ze slecht 1 nul van het getal af te halen dan speelt de Jong volgend jaar hier.
Nu Psv problemen heeft met Zahavi en Romero is hij ook een optie

Misschien is het artikel niet goed vertaald en bedoelen ze Frenkie de Jong? Wat moet Ajax in godsnaam met Luuk? Stuur die man gewoon naar Eindhoven, dat is zijn thuis.

Onzinbericht, op geen enkele wijze zie ik dit gebeuren. Misschien door zijn zaakwaarnemer de wereld in geholpen om zijn uitzichtloze positie bij Barca beter te maken?

23 november 2021 om 13:54

De Spaanse kranten moeten ook elke dag vol he. Zoveel serieus nieuws is er niet, dus dan komen dit soort verzinsels er in te staan. Komende maanden gaan we berichten zien dat Ajax Luuk de Jong wel gaat huren, dan weer niet, dan gaan ze hem kopen, dan toch weer huren, en zo wordt het vanzelf wintertransfer waarin Ajax Luuk de Jong absoluut niet gaat halen.

In de tussentijd is dat krantje gevuld en worden heel veel lezers bezig gehouden.

Slim van Ajax. Voor een klein bedrag kan je je directe concurrent minder sterk maken mocht PSV nog interesse in hem hebben. Denk zelf dat het voor Luuk weinig uitmaakt bij welke club hij speelt.

23 november 2021 om 13:51

Waarom zou Ajax spelers kopen, puur zodat ze niet naar PSV kunnen gaan? Dan had Ajax Drommel ook wel vastgelegd.

Bovendien denk ik niet dat PSV de financiële middelen heeft om Luuk de Jong te halen.

Nee joh! Als dit gaat gebeuren wordt ik voor Feyenoord!

23 november 2021 om 12:48

Dan hoop ik stiekem dat hij naar jullie komt☺

Los van Ajax, PSV en gevoelens...
Het is gewoon een prima goede spits voor de Nederlandse begrippen.

Ajax kan hem prima betalen maar de vraag is waarom en waar.

Je hebt Haller en je zet De Jong niet als wissel neer.
Of is er interesse in Haller?

De Jong bij Ajax is garant wel een doelpunt of 20 a 30 in de eredivisie. ..

Ik zie liever dat Ajax gaat kijken naar een Brobbey of Boadu terug te halen. Meer potentie en een ander type spits

23 november 2021 om 12:42

Luuk de Jong wordt nooit de 'opvolger' van Haller, hij is gewoon een directe backup. Het probleem is is dat ie in alles veel minder is dan Haller, behalve misschien koppen (niet dat ie zoveel kopgoals nog heeft de laatste jaren). Hij zal nooit meer in de basis komen bij Ajax, hij is gewoon echt veel te beperkt. Hij hield PSV ook tegen in hun spel en hun ontwikkeling als team. Hij had wat uitschietertjes in de Eredivisie maar ongeveer de helft van de tijd was ie dramatisch.

Dit moet Ajax niet doen, past totaal niet in het Ajax systeem

Tja als hij op te halen is voor een prikkie en hij kan leven met een rol als wisselspeler bij Ajax dan zou ik niet weten waarom niet. Naast Haller heb je geen kopsterke aanvaller in het team zitten. Hij moet niet verwachten dat hij basis wordt, zolang die daarmee akkoord gaat vind ik het een prima deal.

Nee, niet terug halen, alle respect voor Luuk de Jong, maar ajax kan beter 25 miljoen besteden aan een jongere goede spits, met meer potentie.
Als echte ajaxied, weet ik waar Afc Ajax behoefte aan heeft, en dat is mijn mening.

1 april ligt nog te ver weg….alsjeblieft zeg, wie heeft er korstsluiting in z’n hoofd gekregen daar?!

23 november 2021 om 12:50

Opzich is de gedachte nog niet eens zo heel gek als je haller straks een maand moet missen vanwege de Afrika cup



0,0 geloofwaardigheid, dit bericht van La Razã³n. Ajax heeft in de spitspositie momenteel voldoende aan Haller, Tadic en Danilo. Je gaat dan geen geld neertellen voor een gemankeerde spits die over een half jaar transfervrij weer bij Barca de deur uit loopt. Barca mag hopen, maar ze blijven gewoon lekker betalen.

hahaha Luuk de Jong naar Ajax, zeker doen, toppertje. Mooie aanwinst, wordt het in elk geval weer spannender in de competitie. Ik weet mijn god niet wat ze in deze speler zien, serieus, bij Twente was het al niet veel...hadden destijds beter met die lange spits uit volgens mij Zwitserland verder kunnen gaan, Janko. Bij PSV zijn we wel tevreden over hem, Duitsland keer op keer mislukt, spanje mislukt, overstap naar Barca, was ook niet te begrijpen, daar doe je zo'n club echt te kort mee en nu naar Ajax? Doen, topppertje hahahaha

Alsjeblieft niet zeg. Leuke tijd bij PSV gehad, maar dat is dan ook wel alles. Hoop echt dat mijn cluppie dit nooit zal doen... slaat werkelijk waar nergens op. Maar goed ben er bang voor... ik bedoel ze haalden tenslotte ook onder andere Labyad en Klaiber. En Haller ben ik zelf (ook al is hij momenteel topscorer eredivisie en 2e in de CL) ook totaal geen fan van. Ja staat bovenaan de lijstjes, maar heeft werkelijk waar 100 kansen per wedstrijd nodig. En dat krijgt hij momenteel gelukkig ook, maar er zijn zat wedstrijden dat je niet 100 kansen krijgt, om er maar 1 te verzilveren. Veel te log die gast. En dat is met Luuk ook, niet te log, maar heeft wel veel kansen nodig ook om er maar 1 te maken. Alsjeblieft niet doen!!!

23 november 2021 om 12:51

In de C.L. lukt het hem anders aardig.
Maar die 25m was wel erg veel voor hem.

Dit zou als ik PSV fan van harte toejuichen. Vooral omdat hij dan niet naar Eindhoven komt.

Mijn hemel, zeg dat dit niet waar is. Wat moeten we met deze houten Klaas en gezicht van Psv....

Niet een heeeel verkeerde kracht..

Ik zeg kracht ......een 0- 0 dan maar weer die dekselse luuk .....een smerige 1-0

Dramatische spits die geluk heeft gehad met een paar geweldige backs/vleugelspelers bij PSV die de ballen panklaar op z'n hoofd schoten, nooit aan beginnen als je wilt doorgroeien als club. Dan zie ik ze nog liever Max de Waal inbrengen als pinchhitter. Houd het geld lekker in de portemonnee en kijk in de zomer weer of er ergens een groot talent te vinden is als back up van Haller.

23 november 2021 om 13:01

Idd verder is hij in het buitenland overal gruwelijk mislukt. Zowel premier League, Bundesliga en Primera Division. Ajax zou zich moeten schamen als ze met zo'n beperkte spits aan komen zetten !

Foutje bedankt. Ga weg met die vent presteert al een jaar niets meer en doet niet anders als dd bank warm houden

23 november 2021 om 12:54

En hoe verdien jij je centen? Hij kan er weinig aan doen dat barca hem wou... zelfde met die braithwaite, beide pakken die kans wel al zit je steeds op de bank.

Go ahead .......twente ....utrecht. we wish luuk de jong .........hij snap,t ned voetbal

23 november 2021 om 13:23

Waarom kom je daar bij Ajax niet mee weg? Die spelen in dezelfde competitie als PSV en worden dus op dezelfde wijze beoordeeld. Verder kan hij het niveau van Ajax inderdaad niet aan, ik hoop voor alle Ajacieden dat dit een broodje-aap is.

Gaat Ajax nu ook al spitsen van Barça halen
Waar gaat dit heen, die club is niet te stoppen

Nutteloze aanwinst, een speler die gevoerd moet worden met voorzetten. Bij ajax gaat alles en iedereen naar binnen in de laatste fase van het spel. Ook als het niet loopt blijven ze liever door het midden breien dan met voorzetten te gaan werken.

Ten Hag was duidelijk toch ? Een spits met meer diepgang en snelheid.. hiermee gaan we niet aanhaken

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Ajax voor Luuk de Jong gaat. Ajax is op zich wel gebaat bij een pinch-hitter en Luuk kan die rol wel vervullen maar ik denk dat hij 'te duur' is en dat hij geen genoegen zal nemen met zo'n pinchhitter rol.

En als hij al terug naar Nederland komt moet hij gewoon lekker naar PSV, z'n oude nest.

Hahahaahaha, dacht je het zelf?
Die komt de Arena echt niet in hoor.

23 november 2021 om 15:04

Dat zeiden ze daar een jaar geleden van Berghuis ook. Er was geen Feyenoorder die in de basis bij Ajax zou staan. Als hij nu niet meedoet loopt iedereen te piepen dat ze Berghuis missen, het kan snel gaan.

De Jong en Haller zijn toch van hetzelfde laken en pak. Groot, sterk en targetmen. Ajax moet zoeken naar een snelle, beweeglijke spits

23 november 2021 om 13:21

En daarom is dit dus ook een onzin verhaal.

Geef me 1 goede reden waarom Luuk de Jong zin zou hebben om bij Ajax op de bank te gaan zitten? Die jongen heeft nog ambitie om mee te gaan naar het WK. En ja je kunt zelfs als bankzitter bij je club in de basis staan bij Oranje onder deze bondscoach in her geval van Klaassen. Terwijl basisspelers bij grote clubs worden genegeerd ( de Roon). Maar Luuk de Jong zal toch echt wel kiezen voor een club waar hij zal spelen en hoop kan blijven houden op het WK. Bovendien is Luuk de Jong halen meteen de carrière van Danilo kapot maken

23 november 2021 om 13:11

0-0 go ahead .

Twente verlies

Utrecht. Blablabla

Arme Ajax supporters als een Luuk de Jong de centrumspits of supersub van Ajax moet worden. Die jongen is zo onhandig, die kan alleen goed koppen. Alleen dit Ajax staat nu niet bekend om de vele voorzetten vanaf de zijkant... Verder is hij harder bij Psv nodig, gezien de blessures daar en hun matige doelsaldo!

23 november 2021 om 13:24

Eens dat PSV m harder nodig heeft. En misschien geven ze bij Ajax wel weinig voorzetten vd zijkant omdat niemand echt koppen kan. Tegen Heracles Twente of Utrecht had Ajax m prima de laatste 20 minuten kunnen geven als dat mogelijk was geweest. Zulke wedstrijden ga je nog wel meer krijgen. Maar als PSVer zou ik hem voor een redelijk bedrag graag terugzien als pinchitter al zou ie nu in de basis staan waarschijnlijk. Zahavi niet goed genoeg en out. Madueke out,Gakpo out,Fofana out. Allemaal spelers die in de punt kunnen. Vinícius wil ik zonder Zahavi wel de kans geven tot de winterstop.

Ja die zien Arne aanstormend op de ranglijst en denken, shit we moeten geld uitgeven!!



Als Ajax Luuk haalt dan doen ze dat alleen maar om het shirtverkoop te stimuleren

Ik zou zeggen. Feijenoord ga eens informeren. Hij is waarschijnlijk te duur. Maar nog altijd beter dan Dessers en ook beter dan Linsen. En heel stiekem doet Feijenoord al een tijdje mee om de bovenste plaatsen. Op 1 of andere manier vind ik hem daar wel passen.

Is er serieus iemand die dit onzin verhaal voor waarheid aan ziet? Lekker Luuk op de bank bij Ajax? Ja joh...heel geloofwaardig. Zit hij zelf ook erg op te wachten natuurlijk

23 november 2021 om 15:49

Want jij weet hoe hij erin staat? Misschien wil hij wel terug naar Nederland. Waarom doe jij altijd zo alsof je alles weet. Buiten dat gaat het om een gerucht, die kun je herkennen als de titel tussen haakjes staat

8 miljoen voor een dan 32 jarige spits die behalve bij psv overal geflopt is? Hoop toch echt dat dit niet waar is!

Dit zou, voor de juiste prijs,een goede aanwinst zijn voor Ajax. Je moet een spits nooit overbelasten. Luuk zou deze rol perfect invullen voor Ajax. Ik hoop niet dat hij komt want anders zie ik het nog somberder in voor PSV.

Oke, een extra spits biedt extra mogelijkheden, dat is prettig. Maar is Luuk een betere kopper dan Haller? Ik weet het niet. Dus als pinchhitter hoeft het niet. Sneller dan Haller is hij ook niet. Technisch beter al helemaal niet. Ik zie er weinig voordelen in. Tenzij hij voor een zachte prijs/salaris een halfjaar mee kan doen, kun je altijd nog met 2 pinchhitters spelen indien echt nood aan de man is.

Kan natuurlijk ook een trucje zijn om de prijs op te drijven voor PSV die waarschijnlijk bij hem uit gaat komen deze zware periode zonder vooralsnog valide spitsen.

Er speelt bij Barca zeker een De Jong die ik wel graag bij Ajax zie. Dat is niet Luuk. Wat een raar gerucht. Wat doet Danilo allemaal verkeerd op de training?

Feyenoord komt er opeens heel snel aan en Overmars besluit dat het een goed idee is om over te gaan tot een paniekaankoop. Ga zo door Slot. Ajax raakt in paniek zo te zien

Vrees dat dit een gevalletje riooljournalistiek is. Afgelopen weekend zei van Hooijdonk (meen ik) dat Luuk de Jong een optie zou zijn voor Ajax als stormram. Buitenlandse journalist/media vangt dit op en verkoopt het als de waarheid. Heel eerlijk denk ik niet dat je hier iets achter moet zoeken, maar als stormram om iets te forceren zie ik hem wel graag komen. Eerste spits zal hij niet worden.

Dit kan haast niet serieus zijn, na alle toptransfers van Overmars zou dit toch echt een smet zijn.

Ajax heeft met oud Eredivisie spelers terughalen tot nu toe een vierklapper gemaakt met Klaassen, Huntelaar, Blind en Tadic, maar met Luuk de Jong weet je gewoon dat het geen vijfklapper zal worden. Is totaal geen CL niveau, en dat moet je toch streven als Ajax zijnde?

Als Marokko volger zou ik gelijk Ryan Mmaee halen van Ferencvarosi, 24 jaar, snel, behendig, doelgericht en scorend vermogen. Deze jongen kwam uit het niets bij Marokko en heeft gelijk En-Neysiri uit de basis geschopt, toch niet de minste bij Sevilla. Het is een kwestie van tijd voordat een topclub met hem aan de haal gaat, Ajax kan deze clubs te slim af zijn.

Kan er geen autoriteit in het leven worden geroepen waaraan VZ 1% van de vermoedelijke transfersom moet betalen wil de transfer niet doorgaan?!

Moet je niet willen ...genoeg opties voor centrum met Danilo...Haller en Tadic...verder ook jeugd het gevoel geven dat er toekomst is. Verder een zeer statisch en niet meevoetballende spits...niet doen

Ja goede aankoop als Haller niet kan spelen. En wat concurrentie maakt hem stukken beter. Ik hoop dat luukie komt!

Geweldig nieuws! Net als je Hamilton een oude motor geeft van Haas. Je bent toch knettergek om zo'n mislukte speler op te halen. Alsjeblieft laat Feyenoord deze spits zonder goals ook niet halen, het gaat daar net zo lekker. Met PSV heb ik zelf niet meer zoveel, laten die Luuk maar halen, de enigste club waar hij wat gepresteerd heeft. Dat is toch geen spits, zeker niet als je Europees wil meedoen.

Nog los van het feit of Ajax hem moet halen, snap ik niet waarom hij naar Ajax zou willen komen als pinchhitter. Die jongen wil toch geen bankzitter zijn bij een Eredivisieclub, daarvoor ga je toch niet naar de concurrent van je oude Nederlandse werkgever.

Kom op. Dit is toch zeker niet serieus? Uit welke Privé/Story of Weekend, hebben ze deze onzin gerukt? Het is bijna lachwekkend.

Is het al 1 april? Denk niet dat Overmars serieus overweegt De Jong te halen. Dat zou een verspilling van geld zijn.

Prima aankoop zou dat zijn zeg, meer dan welkom prima kopper en wat een voorhoede hebben we dan

Oooh yesss het is alweer bijna 1 april he, jaja moet ook snel een leuke grap bedenken voor thuis.

Dit moet Ajax niet doen. Zoek dan een jonge boomlange spits. Geloof dat er genoeg in Engeland rondlopen en die kunnen ook niet voetballen.

Kennelijk niet goed genoeg voor Sevilla en Barça , maar dan wel voor Ajax.. ongelofelijk. Toch zou ik het wel mooi vinden. Luuk de Jojg is gewoon een prima spits met specifieke kwaliteiten, toch vergelijkbaar met Haller.

DOE NORMAAL. Serieus. Wat heb je aan hem als Ajax zijnde. Vrijwel niets. Hooguit een beetje de ervaring.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren