Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord krijgt wéér boete van UEFA na wangedrag van fans

Laatste update:

Feyenoord is voor de vierde keer dit seizoen beboet door de UEFA, zo maakt de Eredivisionist bekend via de officiële kanalen. Het zogenaamde orgaan voor Control, Ethics and Disciplinary van de UEFA bestraft de Rotterdammers met een geldboete van 54.875 euro vanwege ongeregeldheden in De Kuip tijdens de Conference League-wedstrijd tegen Slavia Praag (2-1 zege).

De boete wordt opgelegd vanwege het gooien van voorwerpen, afsteken van vuurwerk en het blokkeren van de trappen bij de wedstrijd van 30 september. Omdat het al de vierde keer dit seizoen is, is de boete een stuk hoger dan de vorige keren.

De boetes zijn dit seizoen meer regel dan uitzondering voor Feyenoord. Ook na de thuisduels met FC Drita, FC Luzern en IF Elfsborg in de voorrondes van de Conference League werd de club bestraft vanwege soortgelijke misdragingen door zijn supporters. In totaal staat de boetepost voor Feyenoord dit seizoen al op 124.125 euro.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pfff, lekker zo. In plaats van je team te steunen, benadeel je ze zo. 4e keer dit seizoen.

19 oktober 2021 om 14:08

Gelukkig zwemmen ze in het geld en kunnen ze het makkelijk hebben. Pff.. zo zonde dit.

19 oktober 2021 om 15:55

Volgens mij wordt dit begroot elk jaar. Hoe treurig dat ook is.

19 oktober 2021 om 21:00

Ohohhh bij Ajax ook vuurwerk zie ik nu... boete UEFA

Gaat lekker daar. Als je sommige Feyenoorders moet geloven gebeurt dit in elk stadion, maar is het toch telkens de uefa die feyenoord eruit pikt. Wellicht moeten de fans die voor dit soort ongein eens in de spiegel kijken en de club financieel niet verder benadelen? Hoe moeilijk is het nou om je gewoon aan de regels te houden.

19 oktober 2021 om 12:41

Ajax heeft ook al de nodige mogen ontvangen voor de trappen blokkeren hoor.

19 oktober 2021 om 12:55

Oke, en nu niet meer. Dus het is blijkbaar op te lossen

19 oktober 2021 om 12:59

Aankomende donderdag gaat Feyenoord de 2 ton aan boetes aantikken als je niet uitkijkt (loopt namelijk steeds op) maar omdat Ajax ook weleens een boete heeft gehad voor de trappen blokkeren is het wel prima, of?

Het is gewoon een terugkerend probleem bij Feyenoord, wat niets te maken heeft met Ajax of welke andere club dan ook, enkel met (de supporters van) Feyenoord. Het gaat ook niet enkel om die trappen, dat hoor je nog wel vaker bij verschillende clubs inderdaad, maar ook om vuurwerk en shit op het veld gooien. Feyenoord is waarschijnlijk de club met de meeste boetes in Europa dit jaar, dan moet je toch wel ingrijpen als club lijkt me. Wordt een duur geintje als deze trend zich zo voortzet.

19 oktober 2021 om 13:01

Dat waren schijntrappen

19 oktober 2021 om 13:32

Eibert: Kudo's!

19 oktober 2021 om 13:39

Ja, echter is het ( niet de harde kernen) publiek bij feyenoord een stukje agressiever dan bij ajax. Die gaan echt niet luisteren naar een paar stewards die zeggen dat je niet op de trap mag gaan staan.

19 oktober 2021 om 13:41

Gozer Sander, kom jij wel is in een stadion? Dit soort boetes zijn 9/10 keer onzin en worden uitgedeeld als warme broodjes. Daarnaast heeft de UEFA gewoon enorm de pik op feyenoord omdat hun fans al meerdere steden hebben afgebroken en vaak voor problemen zorgen. De uefa heeft liever alleen maar clubs met louter gloryhunters en aziaten als fans. die zijn tenminste lekker rustig.

19 oktober 2021 om 13:46

Logisch ook dat de uefa dat liever heeft dan barbaren die alles slopen, zoals je het zo typt.

19 oktober 2021 om 14:30

Leuk dat gloryhunters en aziaten het tegenovergestelde zijn van idioten. Bestaan er in jouw fantasie geen normale supporters?

19 oktober 2021 om 14:47

Ik kom regelmatig in een stadion ja, niet enkel in de Arena maar kom ook graag in andere stadions. Deze boetes zijn helemaal geen onzin, zeker niet die voor voorwerpen (en vuurwerk) gooien. En ook de trappen blokkeren is gewoon dom, en bovendien vrij makkelijk te voorkomen, maar blijf jezelf vooral voor de gek houden.

"omdat hun fans al meerdere steden hebben afgebroken en vaak voor problemen zorgen". Ligt dat nou aan de UEFA dan of wellicht toch een beetje aan (een deel van de) Feyenoord supporters?

19 oktober 2021 om 15:01

Tuurlijk, Onzin! Men verzint naturlijk vuurwerk dat op t veld gegooid wordt want je kunt alleen maar vuurwerk hebben op 30 en 31 december toch. Die idioten die al jaren stadions vernielen met die ongein moeten een keer stoppen. Een voetbalwedstrijd is een kijk-aangelegenheid en geen laat-ik-me-ff-uitleven-op-een-ander-zn-spullen aangelegenheid. Slopen, vuurwerk gooien met gevaar voor anderen..... we moeten de lat niet lager leggen dan wat fatsoenlijk is.

En ja, ik kom in stadions, ik weet prima wat er gebeurd.

19 oktober 2021 om 17:37

@regulator ... Hokjes denken ... lekker makkelijk en niet zo vermoeiend als je hersens echt aan het werk zetten

19 oktober 2021 om 12:42

Oh. Het "anderen doen het ook" excuus. Het zwaktebod van mensen die niet in staat zijn te reflecteren op hun eigen acties.

19 oktober 2021 om 12:46

Precies dit.

19 oktober 2021 om 13:03

UEFA heeft sowieso hekel aan Feyenoord

19 oktober 2021 om 13:14

Ach jongen toch, hoe zou dat komen?

19 oktober 2021 om 13:14

Ja precies, dat zal het zijn ja. Die herhaaldelijke misdragingen zijn slechts bijzaak. De UEFA heeft gewoon een hekel aan Feyenoord... Waarom eigenlijk precies?

19 oktober 2021 om 13:26

Nou, dan zijn we het daar over eens

19 oktober 2021 om 13:17

Na ja goed, de UEFA beoordeelt in elk stadion inderdaad wel ieder wissewasje en diverse clubs zijn elke Europese ronde wel de lul dankzij eigen supporters. Dat is een gegeven. Neemt inderdaad niet weg dat we het dan goed moeten of kunnen praten.

19 oktober 2021 om 14:10

En hoewel er vaak kritiek op is, zou ik als knvb overwegen om hetzelfde te doen gezien het aantal en de intensiteit van de incidenten in de eredivisie dit seizoen.

19 oktober 2021 om 14:47

Is toch telkens de UEFA die Feyenoord eruit pikt,waar heb je die wijsheid vandaan dan,ik zie geen feiten,sowiezo ben ik het met je eens dat ze eens op moeten houden met dat gooien op het veld,en die trappen daar moeten stewards tegen optreden maar ja die hebben ook niet zoveel te vertellen.

"in totaal staat de boetepost voor Feyenoord dit seizoen al op 124.125 euro."

Kan de club dit ook verhalen op die malloten? Ongelooflijk hoe zij de club, die het al financieel zwaar heeft, nog meer ellende toebrengen.

Confer.league levert ook nog eens weinig op, dit gaat straks meer kosten, dan wat oplevert.

19 oktober 2021 om 12:56

Prijs van bier voor elke boete met een euro omhoog, bij de catering nabij de vakken waar het mis gaat.

19 oktober 2021 om 14:11

Zolang de lijntjes coke en pillen in prijs gelijk blijven, pak je die vakken er helaas niet echt mee.

19 oktober 2021 om 14:32

Lijntjes coke en pillen.. Ik geloof dat alcohol al voor de meesten genoeg is om zich als idioten te gedragen

19 oktober 2021 om 15:58

Ja precies. Ze kunnen beter jonko's verkopen in de kuip. Zit iedereen lekker rustig met 10 zakjes chips. win-win

19 oktober 2021 om 16:18

heeft geen nut, is alcoholarm bier dus dat zet geen zoden aan de dijk. Die gasten smokkelen drank en drugs mee naar binnen. En verder: ik vind de "sfeer acties" af en toe veel te ver gaan. 't is soms gevaarlijk (vuurpijltjes die de 2e ring in worden geschoten) en je stikt ook de moord als ze op de 1e ring tig fakkels aansteken en de rook lekker de 2e ring in waait. Maar ach....wij ZIJN Fefenoord...we laten ons de regeltjes niet voorschrijven, toch? En maar klagen over boetes en het raar vinden als er zonder publiek moet worden gespeeld, of erger nog als we worden uitgesloten van Europees voetbal.

19 oktober 2021 om 13:40

Volgens mij krijgen ze ook steeds een boete omdat mensen op de trappen staan. Tja dan zouden de stewards moeten zeggen tegen die mensen dat ze op hun plek moeten gaan staan/zitten. Maar ik verwacht niet dat daar na geluisterd wordt omdat ze lachen om die stewards. Bij het gooien van aanstekers gewoon camera’s op elk vak en de persoon die gooit stadionverbod geven. Het afsteken van vuurwerk kan je daar ook voor gebruiken. Als ze er een paar uitpakken en een hoge boete geven, dan lijkt het mij dat anderen even nadenken voordat ze het doen. Het is ook gewoon zonde van het geld voor Feyenoord.

19 oktober 2021 om 14:09

Wat een enorm kortzichtige reactie, @Luis. Je realiseert je hopelijk wel dat de boetes steeds hoger worden? En dat de UEFA kan beslissen om een Europese wedstrijd zonder publiek te laten spelen? Wat is dan de win-win-situatie?

19 oktober 2021 om 14:42

Geloof je het zelf? Als je moet gaan begroten op wangedrag dan kan je net zo goed onze club sluiten. Er moet gewoon veel meer zelfcorrigerend vermogen komen vanuit de supportersgroepen, deze boetes kan onze club missen als kiespijn. Nog even los van de redenering dat dat over fanatieke punten binnenhaalt, want zoveel punten hebben we de afgelopen seizoenen nou niet bepaald gehaald in Europa.

19 oktober 2021 om 14:51

Ja LuisSini , het brengt een hoop geld in het laatje heh die conference league

19 oktober 2021 om 15:03

Laat me raden.... jij staat er tussen....

19 oktober 2021 om 16:45

"de boetes worden helemaal niet zo heel veel hoger."

Eerst 16.000 tegen Drita, toen 20.000 tegen Luzern. De derde keer was het 35.250 euro tegen Elfsborg en nu deze keer is het 54.875 euro. Noem het maar niet veel hoger.. De volgende keer heb je gewoon 75k aan je broek hangen waarschijnlijk, and still counting. En jij gelooft echt dat Feyenoord dit even verrekent in de toegangskaartjes of de prijs van je pilsie? Dat kan men zo niet volhouden hoor.

En natuurlijk moet je supporters niet afschaffen, je moet je alleen een beetje normaal gedragen. Ik snap niet hoe je zo bezig kunt blijven als je je eigen club hier zo mee tegenwerkt.

19 oktober 2021 om 17:42

@sander ... Laten we dan nog even door gaan met "counten"; dat betekent dat we voorlopig niet uitgevoetbald zijn in Europa !
Voor de rest onbegrijpelijk dat sommigen dit soort wangedrag blijven goedpraten. Vooral dat blokkeren van trappen is een veiligheidsdingetje en nemen ze niet licht op. Het komt alleen niet tussen de hersenen...

19 oktober 2021 om 18:02

Ik hoop het ook voor je NJfromVOL, zou mooi zijn als jullie nog een paar rondes door komen!

En nee inderdaad, LuisSini. Met zo'n instelling als de jouwe zullen ik (en vele anderen) het inderdaad nooit eens worden gok ik. Ik vind vuurwerk er ook gaaf uit zien (fakkels althans), maar omdat ik weet dat het de club meer kwaad dan goed doet zal ik ze nooit afsteken. Om nog maar te zwijgen over het gooien van knalvuurwerk, bekers, aanstekers en andere zooi. De trappen blokkeren is gewoon gevaarlijk, daarvoor moeten de stewards en Feyenoord hun zaakjes beter regelen. In de Arena zie je ook dat het nauwelijks tot nooit meer voorkomt, terwijl het vroeger ook vaker gebeurde. Maar goed, ga jij gewoon weer met je fakkel op de trap staan donderdag, zodatnje cluppie weer een ingecalculeerde boete bij kan pakken!

19 oktober 2021 om 18:22

Nja in de Arena hebben we een paar jaar geleden nog gezien hoe belangrijk het is dat hulpdiensten snel bij iemand kunnen komen (je raad het al, over de trap) die een hartstilstand heeft. Die beste man overleefde het voorval gelukkig maar zo'n situatie in de overvolle vakken vlakbij het veld in De Kuip kan wel eens een stuk gevaarlijker zijn. En ja, er zijn wel vaker doden gevallen in een stadion omdat er niet adequaat genoeg gereageerd kon worden. Je kunt zo onverschillig doen maar zulke situaties wil je toch gewoon voorkomen. Je piept pas anders als je het zelf bent, of een van je maten of familieleden. Heeft niks met overgevoeligheid of angst te maken, is gewoon logisch nadenken en sociaal zijn. En als jij een keer een half minuutje naast je stoel op de trap staat ligt niemand daar wakker van. Maar in de Kuip zie je niet eens waar de trappen lopen, die onderste vakken zitten proppie vol, veel meer mensen dan er überhaupt op mogen. Waarom is het zo moeilijk om in te zien dat dat niet verstandig is?

19 oktober 2021 om 14:12

Die boetes voor trappen blokkeren moeten ze echt wel gaan aanpakken, dat zijn nogal onnodige boetes. Maar ik denk dat minimaal 90% van de mensen in het stadion wel een euro of 2 extra op de ticketkosten over heeft om de boetes van de sfeeracties (vuurwerk) te betalen.

19 oktober 2021 om 14:44

Waarom zou je niet gewoon stoppen met vuurwerk afsteken? Boetes worden incrementeel steeds hoger, en UEFA zal ons dus nog zwaarder gaan straffen in de toekomst. Voor die twee ton die we dit seizoen al weer kwijt zijn aan die zooi had je prima kunnen investeren in de jeugd.

Kunnen ze daar niet gewoon een maandelijkse bijdrage naar de UEFA overmaken? Dan lijken die boetes ook niet zo hoog.. Echt zonde van de centen dit. Geldt overigens voor iedere club die boetes van de UEFA krijgt..

Begint nu toch wel beetje sneu te worden.. 124.125 euro is geld dat veel beter besteed kan worden in deze corona tijden.

Dan zal het donderdag de 5e keer worden lijkt me

Kortom, een aantal vakken met minder supporters werkt dus niet, gewoon weer opvullen die handel.

OT: Is er ergens waar je kunt zien aan wie de Uefa allerlei boetes geeft? Feyenoord kan niet de enige zijn neem ik aan?

19 oktober 2021 om 13:03

Zijn zeker niet de enige maar ongetwijfeld wel een van de meest erge. Als je 4 thuiswedstrijden op rij boetes krijgt voor dezelfde vergrijpen dan denk ik dat je wel meedoet in de Europese top als het op UEFA boetes aankomt

19 oktober 2021 om 13:40

@Sander. Heb altijd al bij de Europese top willen horen, maar niet op deze manier.

19 oktober 2021 om 13:58

Haha, dat snap ik man. Het is ook zure sessie voor een ieder die het beste voor heeft met Feyenoord.. Want laten we eerlijk wezen, een paar ton in de put gooien onder het mom van boetes, daar zit geen enkele supporter op te wachten. Heb nog even gegoogled of ik een lijstje kon vinden (n.a.v. de post van FR-4life) maar kan zo gauw geen overzicht hiervan vinden..

Kunnen we niet beter maandelijks een automatisch incasso doen.

Waarom wordt er geen wedstrijd zonder publiek opgelegd? Of uit competitie nemen?

Nu lijkt het erop dat ze het oogluikend toestaan, zolang je de kas van de UEFA maar spekt. Terwijl het doel zou moeten zijn om te zorgen dat er geen misstanden meer zijn.

19 oktober 2021 om 12:49

Hahaha, is dat nieuw bij de Uefa? Zolang je maar betaald. Net zoals de boetes van de Engelse clubs voor het organiseren van de SL. Alles draait om de knaken.

19 oktober 2021 om 12:49

Je hebt je eigen vraag al beantwoordt.
Het draait om geld bij de Uefa.
Een club uitsluiten en/of zonder publiek laten spelen brengt geen geld in het laatje..Dus oneindig uitmelken die hap

Dat dure geld zou de jeugdopleiding van de club extra ondersteunen.
Jammer dat dit weer gebeurt.

Nog 3 thuiswedstrijden te gaan. Ik denk dat het bedrag door de UEFA alsvast ingevuld kan worden. Want donderdag gebeurd exact het zelfde, omdat supporters denken hiermee de club te steunen en zolang die gedachte niet uit het hoffd van de "supporter"verdwijnt, moet Feyenoord een miljoen euro op zij leggen per seizoen voor boets vanwege de zogenaamde fantastische sfeeracties. Is gewoon salaris voor een top speler voor Feyenoord begrippen. Maar fun en sfeer gaan voor.

19 oktober 2021 om 12:48

Oh ja, we gaan natuurlijk ook straks weer zingen en roepen mogelijk een doekje maken met de tekst UEFA maffia, omdat we vinden dat de aanhouder moet winnen en de UEFA dit moet gaan goedkeuren.

Er zal wel iemand een bonus krijgen bij de UEFA per gegeven boete

19 oktober 2021 om 13:27

Ja, dat is inderdaad logischer dan dat er bij jullie stelselmatig regels overtreden wordt door supporters

Handig om de boetes al op voorhand te krijgen. Dan weten we iig wat een kaartje in die vakken moet gaan kosten .

Afteken van vuurwerk, gooien van voorwerpen en op de trappen staan is natuurlijk hartstikke sfeerverhogend. Hier helpen ze de club echt mee want zonder dit had feyenoord nooit gewonnen van Slavia Praag

Hier word je toch zo moe van. En het gros van de supporters lijkt het alweer goed te willen praten. Je ligt al onder een vergrootglas bij de UEFA. Kap er dan ook gewoon mee! De sfeeracties zijn echt prachtig, maar het gaat gewoon niet zonder je eigen club te naaien. Ik ga verder geen woorden vuil maken aan het gooien van voorwerpen en trappen blokkeren. Dat blijft te triest voor woorden.

19 oktober 2021 om 13:07

Het ergste is dan ook dat dat alles totaal niet nodig is om een geweldige sfeer in het stadion te krijgen.

19 oktober 2021 om 13:37

Eens Lierse! Heb ook het idee dat het niet perse om 'sfeer' gaat, maar meer om het irriteren van het Feyenoord bestuur en de UEFA. Jochies die vinden dat ze boven de regels staan en die zich niet laten vertellen hoe ze zich moeten gedragen. Zo kinderachtig..

19 oktober 2021 om 13:09

Jup, wel janken dat Feyenoord bewust de parterrevakken wat minder vol maakt (zodat er ruimte is om niet op de trappen te hoeven staan), maar toch bewust de parterre vakken opgaan zodat die alsnog vol zitten en de trappen weer vol staan. Om vervolgens naar de directie te wijzen dat ze het dan maar beter moeten regelen... Treurig dat het zo loopt.

19 oktober 2021 om 13:18

Dit soort gasten wijzen altijd met het vingertje naar iedere directielid of bond. Maar hand in eigen boezem? Ho maar. Je gaat toch zelf op die trappen staan, terwijl je gewoon op je eigen plek moet gaan zitten/staan? Je steekt toch zelf die fakkel aan, terwijl het verboden is? Ze praten er heel makkelijk over omdat het niet hun eigen portemonnee is, maar dit is gewoon weggegooid geld voor Feyenoord. Tijd dat dit soort gasten eens iets van die boetes gaan voelen. Sta je op de trap? Naam noteren en lappen.

19 oktober 2021 om 13:19

Je kan niet verwachten dat iedereen zich netjes aan de regels houd, was het maar waar. Je zal altijd een kleine groep hebben die overal lak hebben. Maar als je dan de vakken leger houd, snap ik niet dat je heel het stadion uitnodigt om op de gele zijde een feestje te komen vieren, waardoor dus iedereen plaats kan nemen op die vakken waardoor het alsnog vol zit. Wie verzint dat ook. Dan gaat iedereen weer op zijn eigen plek zitten en nog meer mensen. Uiteraard moeten supporters dat niet doen, maar je kan ze niet opvoeden dat ze allemaal netjes gaan luisteren. Dus moet je het zelf ook wat slimmer spelen.

19 oktober 2021 om 13:21

Ze wijzen ook constant naar Feyenoord's directie alsof zij het verzinnen. Om het supportertje maar te blijven pesten. Nee, die hebben zoals elke club gewoon te maken met de uiterst kritische UEFA die voor elk wissewasje wel een regel heeft opgesteld en bij overtreding noteert.@Pablo - Heb je een goed punt over dat feestje inderdaad. Iedereen kon gewoon op elke zijde komen in feite. Net zoals donderdag geloof ik weer.

19 oktober 2021 om 13:24

@mgmv

Het is natuurlijk ook niet heel slim van Feyenoord om tegen Slavia (en ook donderdag weer) een pre-party te houden op de gele zijde waar het gehele stadion naartoe kan gaan. Als er vervolgens, wegens het personeelstekort, nauwelijks stewards aanwezig zijn dan is te verwachten dat een groot gedeelte van die mensen richting de vakken R, S en T gaat om daar de wedstrijd te bekijken. Vooral tijdens de Europese wedstrijden hebben die vakken veel aantrekkingskracht op de wat jongere fans.

Uiteindelijk moet iedereen de hand in eigen boezem steken en kijken wat zijn/haar aandeel is in de boetes die volgen, maar als Feyenoord-zijnde moet je er natuurlijk alles aan doen om die boetes te voorkomen. Die pre-party, weinig stewards, geen fouillering en e-tickets werken daar natuurlijk niet aan mee.

19 oktober 2021 om 13:29

@JJR - Nee, klopt absoluut. Schoot me ook pas net te binnen door de reactie van Pablo en ben ik het helemaal mee eens.

19 oktober 2021 om 13:31

Ik denk dat die stewards doodsbang zijn voor dit volk. Deze stewards hebben even een snelle cursus gehad en zijn over het algemeen dus matig getraind om bij dit soort zaken op te treden. Want laten we nou eerlijk zijn. Zou jij als steward voor een mager loontje op je bek geslagen willen worden? Of door doorgesnoven gasten agressief bejegend willen worden? Het is triest, maar wel de realiteit.

19 oktober 2021 om 14:22

@MGMV

Van wat ik gewend ben gaat het vooral in de rust echt fout. Mensen hoeven dan niet meer te bewijzen in welk vak ze zitten, met als gevolg dat ze kunnen zitten waar ze willen (binnen een bepaald gebied). Ik merk het altijd op vak Y dat het na rust veel drukker is in het vak dan voor rust.

19 oktober 2021 om 14:48

@jjr12. Dat klopt allemaal deels wel, maar we hebben toch ook een eigen verantwoordelijkheid als Legioen? Die pre-party is overigens gehouden op aandringen van supportersgroepen die wilde dat er langer voor de wedstrijd al vermaak was. Daar heeft Feyenoord dus de wens van de supporters ingewilligd, dan mag er ook eens wat zelfreinigend vermogen komen bij supporters die keer op keer de fout in gaan met vuurwerk en in andere vakken gaan staan.

19 oktober 2021 om 15:23

@orgullo

Daar heb je zeker een punt, maar Feyenoord weet zelf toch ook hoe een Europese avond verloopt? De alcohol vloeit rijkelijk, de sfeer is anders dan op zondagmiddag 14:30 en een groot gedeelte van het stadion wilt daar onderdeel van zijn. Als hen dan geen strobreedte in de weg wordt gelegd, krijg je overvolle vakken op de gele zijde. Vooral bij Europese wedstrijden waar er losse verkoop is en mensen die niet vaak in de Kuip komen, zo'n wedstrijd bij kunnen wonen. In hoeverre kan je het een 18-jarig ventje die voor het eerst een Europese thuiswedstrijd in de Kuip meemaakt, kwalijk nemen dat hij er alles aan doet om op vak S te staan en zijn ploeg naar de overwinning te schreeuwen?

Daarnaast heb ik het idee dat Feyenoord simpelweg niet in kan of durft te grijpen, getuige het feit dat er bijvoorbeeld geen stadionverboden zijn uitgedeeld n.a.v. RKC-thuis vorig jaar of de pyroshows van dit jaar tegen Slavia en Elfsborg. Een andere, best reële, mogelijkheid is ook dat zo'n boete minder kost dan het opleiden en inhuren van meer stewards. Anders is het niet te verklaren dat er de afgelopen maanden geen steward te vinden is rondom de gele zijde.

19 oktober 2021 om 15:31

Maar waarom zou Feyenoord niet willen ingrijpen? Probleem is denk meer dat er vaak onvoldoende belastend bewijs is om mensen een SV op te leggen, zie laatst ook weer die lui die bij Koevermans in de tuin stonden die ook weer zijn vrijgekomen. De club zijn geen rechercheurs, daarvoor heeft het de capaciteit helemaal niet.

19 oktober 2021 om 13:16

Hoevaak kom je in de kuip? En hoevaak ben je gecontroleerd? Ik kom er elke wedstrijd en de keren dat ik gecontroleerd ben is op één hand te tellen. Daarnaast kan je de hele kuip doorlopen naar alle vakken. Feyenoord moet gewoon harder optreden en dit controleren.

19 oktober 2021 om 13:21

Ik heb een seizoenskaart en word ook bijna nooit gecontroleerd. Dus zeker met je eens dat (vooral Europees) iedereen even gefouilleerd moet worden. Overigens denk ik dat dit soort gasten genoeg trucjes hebben om dergelijk spul toch binnen te krijgen.

19 oktober 2021 om 13:52

De controles bij Feyenoord zijn al tientallen jaren matig tot niet aanwezig. Het publiek is baas in de kuip.

Er zijn een aantal zaken een zekerheid in het leven: je betaalt belasting, je gaat dood en Feyenoord moet na elke Europese wedstrijd éã©n of meerdere boetes betalen. Ben benieuwd of ze de boetes die er aanstaande donderdag gaan komen al hebben meegenomen in de begroting. Donderdag wordt het namelijk weer een knallende en sierlijke avond!

19 oktober 2021 om 14:23

Ik mis Feyenoord loot thuis in de beker
Gok dat die aan het einde van de maand weer komt :D

Wat Feyenoord verdient aan één seizoen lang de reclames verkopen voor 10 seconde leveren zij per wedstrijd in aan de Uefa. Ik snap de boeten wel voor het vuurwerk en het gooien, maar ik blijf er bij en ik zit zelf heel vaak in de kuip dat die trappen met de huidige infrastructuur niet op te lossen zijn.

Blijft héél bijzonder dat er iedere wedstrijd zoveel vuurwerk doorheen komt. Feyenoord doet het ook zelf, omdat ze nooit controleren.

19 oktober 2021 om 13:16

Als je kaarten verkoopt op stoelnummer dan lijkt het mij dat het probleem met trappen blokkeren snel op te lossen moet zijn. Tenzij er meer fans in het vak zijn dan dat er stoeltjes zijn. In dat geval komen er OF meer supporters het stadion binnen dan dat er tickets zijn OF fans lopen vanuit andere vakken naar één vak. In beide gevallen ontstaat er een onveilige situatie en is een boete te rechtvaardigen. Bij calamiteiten is een te vol vak het laatste wat je wilt.

19 oktober 2021 om 13:19

Het is overduidelijk dat er meer supporters op deze vakken komen te zitten dan dat er verkocht wordt. Er is zelfs bewust voor gekozen om minder passe partouts ofwel kaarten te koop aan te bieden op die parterres. En je ziet nu dat het alsnog tot de nok toe gevuld is.

19 oktober 2021 om 15:46

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is streng controleren of elke supporter wel een kaart heeft voor dat vak als hij/zij deze wil betreden. Is niet leuk, maar als deze boetes zich zo opstapelen, kost het Europees avontuur meer dan dat het opbrengt...

Waarom word er alleen maar naar de supporters gekeken en niet naar de club zelf? Het probleem met de trappen blokkeren komt doordat de vakken te vol zijn.Zolang er op de vakken geen controles voor kaartjes e.d staan zal dit probleem nooit opgelost worden

19 oktober 2021 om 13:12

De parterrevakken zijn afgelopen pot bewust leger gehouden, maar alsnog gaan supporters de parterrevakken op waar ze niet thuishoren. Ja, dan kan je zeggen, moeten de stewards maar beter controleren (true), maar 'we' zijn toch geen kleine kinderen? Maar goed, in 9 van de 10 gevallen wordt toch gewezen naar de directie.

19 oktober 2021 om 13:17

Waarom zou je naar de oorzaak kijken terwijl het gevolg zichtbaar is voor de Uefa? Vanwege de veiligheid is er een reglement en staat er iets over beschikbaarheid trappen. De Uefa kan constateren dat het daar mis gaat.
Uiteindelijk is het moeten controleren ook een gevolg van supporters die niet op de plaatsen gaan zitten waarvoor ze een kaartje hebben gekocht. Als iedereen dat wel deed, was controle niet eens nodig

19 oktober 2021 om 13:19

met als toevoeging: voetbalclubs, gemeentes en organisaties kunnen jaarlijks miljoenen besparen als voetbalsupporters zich gewoon een beetje normaal gedragen. Geen ME, geen overleggen met de veiligheidsdriehoek, veel minder stewards, geen gesloopte of ondergekliederde treinen, geen politieinzet etcetera etcetera.

Misschien ook de supportersvereniging eens aanspreken vanwege zijn sfeer acties... Ziet er allemaal indrukwekkend uit, maar als het je iedere wedstrijd een boete oplevert van 50000, nou laat dan maar.. het blokkeren van trappen en gooien van voorwerpen, moet je natuurlijk op een andere manier zien te tackelen (netten ophangen, meer stewards etc).

19 oktober 2021 om 13:18

@gerben1978

Helaas zijn de oplossingen niet zo simpel als dat ze lijken. De supportersvereniging is (mede) verantwoordelijk voor de grote doeken, maar organiseert niet het vuurwerk dat wordt afgestoken. Daar kun je hen dus niet verantwoordelijk voor houden. Verder hangen er bij Europese wedstrijden al netten voor de vakken, echter is dat voor vak Z niet mogelijk ivm de televisiecamera's. Feyenoord heeft bij Europese wedstrijden van vak Z een gezinsvak gemaakt, maar tegen Slavia was dit niet het geval (en zie het resultaat). Daarnaast kampt Feyenoord/stadion de Kuip ook met een groot personeelstekort, waardoor extra stewards niet mogelijk is. Het zal me niets verbazen als er aanstaande donderdag daarom dus ook niet gefouilleerd gaat worden.

19 oktober 2021 om 13:22

uiteindelijk is het ook allemaal om de gevolgen te beperken, ipv de oorzaak aan te pakken. Het wordt allemaal veroorzaakt door supporters die zich niet kunnen gedragen. De winst halen doe je bij supporters(groepen) uit het stadion te weren

19 oktober 2021 om 15:50

Dank voor je toelichting @JJR12 en dit maakt het een stuk overzichtelijker.

19 oktober 2021 om 21:22

Ik vrees dat het donderdag echt weer een ongelofelijke puinhoop gaat worden. Misschien nog een geluk voor Feyenoord dat de wedstrijd al om 18:45 is, maar zoals je zegt is het al weken slecht in orde wat betreft de bezetting van stewards, waardoor er simpelweg niet genoeg capaciteit is om alles in goede banen te leiden. De harde feiten zijn dat Feyenoord nog helemaal niet klaar is/was voor een uitverkocht stadion.
Een maatregel die wel voor morgen is genomen, is dat de eerste rijen van vak Z leeg blijven. Hierdoor hoopt Feyenoord dat er vanaf dit vak niet meer zoveel gegooid zal worden als vorige wedstrijd, waar dus ook boetes voor zijn uitgedeeld.

Het is toch goed voor de sfeer. Volgende x weer lekker vuurwerk afsteken en aan het eind van het voetbaljaar alle boetes optellen en doorberekenen in de seizoenskaarten voor het volgende jaar.
Iedereen blij:-)

Maar dadelijk ook niet zitten te janken als er de volgende x geen thuispubliek aanwezig mag zijn

Nog even en die hele Europese campagne kost Feyenoord meer dan dat het ze oplevert...

Ik heb begrepen iedere keer dat dit niet erg is en dat het gewoon weer in de prijs van de kaartjes terug verdiend wordt. Nog een paar jaar dan kan er geen hond meer naar het stadion omdat het niet meer te betalen is.

19 oktober 2021 om 13:33

Ik moet zeggen dat ik het niet erg vind om wat extra's te betalen om vuurwerkboetes af te kopen. En dat het over een paar jaar niet meer te betalen is, dat gaat denk sowieso wel gebeuren als het nieuwe stadion er komt.

Vuurwerk? Echt? Paar rotjes? Blokkeren van de trap? Het zijn wel fikse vergrijpen zeg tjongjonge. Het is wat. Besides; ik zou echt niet weten hoe je dit soort zaken volledig kunt voorkomen. Sterker nog; dat lijkt me schier onmogelijk.

19 oktober 2021 om 14:18

Fouilleren zou toch behoorljk wat schelen voor vuurwerk? Ik lees hierboven dat men zo goed als niet gefouilleerd wordt.

19 oktober 2021 om 14:22

@kalou2005 rotjes is natuurlijk geen probleem, maar blokkeren van de trap is zeker een veiligheidsrisico waar je dus zeker niet te licht over moet denken, dat zijn de wegen die mensen moeten belopen bij een calamiteit, als dit niet kan dan kan er dus een grotere opstopping ontstaan met alle gevolgen van dien, en daarom is de uefa daar ook zo streng op met die boetes. maar als de club dit niet wil aanpakken dan is het natuurlijk dweilen met de kraan open

20 oktober 2021 om 12:52

Wat stel je voor als daadkrachtige oplossing?

20 oktober 2021 om 13:00

strenger optreden van stewards, ik ken de situaties bij thuiswedstrijden van feyenoord niet zo goed, maar ik heb wel veel ervaring met mijn wekelijkse bezoeken aan de galgenwaard, daar werden (delen van) vakken leeg gehouden, daar staan dan een rijtje stewards om heen en als je niks in dat vak te zoeken hebt kom je er niet in. dit kan dus net zo goed op een trap, om de zoveel meter een steward neerzetten, en niet luisteren is een seintje naar de aanwezige hoofdsteward en dan volgt er na een waarschuwing gewoon een stadionverbod om maar wat te noemen

19 oktober 2021 om 16:10

@kalou2005....paar rotjes....die als die ff verkeerd vallen iemand voor het leven kunnen beschadigen....maar doe vooral alsof het niets voorstelt.

20 oktober 2021 om 14:45

Uiteraard zijn we hier allemaal roomser dan de paus. Waar het om gaat is dat dit onmogelijk te voorkomen valt. Of heb jij de oplossing die niemand tot nu toe blijkbaar heeft kunnen bedenken?

Misschien moeten de Feyenoorders eens naar zichzelf kijken, en de club ook. Waarom niet gewoon die groepen weigeren voor een aantal jaar? Dan pas leren ze het, je hebt camera's tot je beschikking. Maar ik denk dat ze daar bang zijn voor hun eigen 'fans' die al jaren asociaal zijn tegenover de tegenstander.. iedereen is daar altijd boos. Gewoon die lui niet meer toelaten, is het probleem opgelost.

19 oktober 2021 om 14:06

@justmark

Makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien je niet zomaar mensen op willekeurige basis een stadionverbod kunt geven ze dus kunt weigeren uit het stadion. Tegenwoordig loopt vrijwel iedereen die vuurwerk afsteekt rond met een bivakmuts, dus zijn die mensen niet te identificeren. Als club-zijnde zal Feyenoord best wel een vermoeden hebben wie het zijn, maar zonder bewijs kunnen zij geen actie ondernemen.

Zo zijn toevallig deze week de stadionverboden voor de mensen die deelnamen aan de 'speurtocht' (langs de huizen van Koevermans, Ard Buijsen etc) opgeheven omdat door justitie is geconcludeerd dat er onvoldoende bewijs is om het opgegeven stadionverbod te handhaven.

19 oktober 2021 om 16:51

Je kan toch met ME dat vak in, die gozer in z'n kraag grijpen en meenemen.

19 oktober 2021 om 17:01

@justmark

Los van dat dat ook niet zomaar kan aangezien daar allemaal protocollen en regels voor zijn, hoe weten ze exact wie ze moeten hebben? Als iedereen dezelfde kleding en dezelfde schoenen draagt en daarnaast een bivakmuts op heeft, is toch niemand te onderscheiden?

De ME erop afsturen klinkt als een hele makkelijke oplossing, maar bedenk ook wat voor een chaos dat veroorzaakt op een vak. De nood moet echt hoog zijn (zoals bijvoorbeeld bij Feyenoord - Standard Luik een aantal jaar geleden, toen de Luik-supporters door de hekken braken en op de thuistribunes belanden) wil de ME het vak opkomen.

'ja maar de UEFA heeft de pik op ons'. Rot op, gewoon voor de wedstrijd goed controleren en anders harder aanpakken. Op deze manier maak je de winsten van een Europees seizoen op aan boetes door een paar figuren die niet willen luisteren. En logisch dat je onder een vergrootglas ligt als het bij iedere wedstrijd gebeurd. Zo jammer dit.

Totaal niet onverwachts. Laatste wedstrijden zijn er nauwelijks stewards in en rondom het stadion aanwezig waardoor er gewoon niet gefouilleerd wordt. Voorheen stond er 1 steward per ingang maar nu ongeveer 1 steward per 5 ingangen die enkel tassen fouilleert. Hierin zou Feyenoord toch echt wel wat in moeten veranderen, want zij die aanstekers en bier gooien (met name vak Z4 laatste Europese wedstrijd) worden er tijdens de wedstrijd niet uitgepikt. Weet iemand toevallig wat er gebeurt met het geld van de boete? Ik vind de boete redelijk terecht, maar dit gratis opharken van geld gaat toch wel naar een goede foundation binnen de UEFA mag ik hopen…

Feyenoord zelf moet hier nu echt eens tegen gaan optreden,sfeeracties oke maar geen voorwerpen op het veld gooien en vuurwerk meer afreken,en die trappen blokkeren ,niet luisteren naar stewards dan krijg je een stadionverbod want onze club heeft al zo weinig geld te spenderen.

Is een duur grapje. Als het donderdag tegen Berlin weer misgaat, zal de boete nog hoger worden. Volgende stap is een wedstrijd zonder publiek. En laten we dit aub niet bagatelliseren. Aanstekers gooien is niet normaal.

Die boetes bij de trappen klinken mij als willekeur in de oren! Zodra de uefa de pik op je heeft is er altijd wel een vak met mensen op de trappen! Het gooien van spullen naar spelers dat is wat anders daar kunnen ze niet gard genoeg voor straffen en hebben we te lang weggewuifd als soort van charme aan spelen in de Kuip maar ik erger mij daar al jaren kapot aan! Ik denk dat er voor Feyenoord niks anders opzit dan plexiglas rondom het veld te plaatsen zodat dit niet meer gebeurt....

Haha besef dat Linssen vorig jaar een ton meer wilde. Omdat bepaalde salarissen uitlekten en hij zichzelf beter vond. Als ze zich gedroegen had je hem zelfs 2 ton extra kunnen geven. 😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren