Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vijf spelers Oranje Onder-19 naar huis na vrouwelijk bezoek op kamer

Laatste update:

Ar’jany Martha, Naci Ünüvar, Rio Hillen (allen Ajax), Mimeirhel Benita (Feyenoord) en Xavi Simons (Paris Saint-Germain) zijn weggestuurd bij Oranje Onder-19. Dat is de reden dat het vijftal maandag ook ontbrak in de oefeninterland tegen de leeftijdsgenoten van Italie (0-3 verlies) op Sportpark Nieuw Zuid in Katwijk. Bondscoach Bert Konterman stuurde het vijftal naar huis omdat er vrouwelijk bezoek op een hotelkamer aanwezig was geweest.

Het vrouwelijke gezelschap zou volgens De Telegraaf zijn uitgenodigd door Martha en Benita. Simons, Ünüvar en Hillen zouden tijdens het FIFA21-spelen harde muziek uit de kamer van Martha en Benita hebben gehoord en daarop zijn afgegaan. Het drietal zag wat zich afspeelde op de kamer van het tweetal en keerde vervolgens onmiddellijk terug naar hun kamer. Simons, Ünüvar en Hillen liepen echter de teammanager van Oranje Onder-19 tegen het lijf en die informeerde Konterman over hun ’betrokkenheid’.

Volgens de dinsdageditie van De Telegraaf heerst er binnen de spelersgroep boosheid over het wegsturen van Simons, Ünüvar en Hillen. Solomon Bonnah (RB Leipzig), Youri Regeer (Ajax) en Emanuel Emegha (Sparta Rotterdam) zouden bij Konterman hebben aangegeven dat het wegsturen van het drietal een onterechte beslissing zou zijn, maar de bondscoach van Oranje Onder-19 was onvermurwbaar. Dillon Hoogewerf was al eerder weggestuurd wegens herhaaldelijk te laat komen.

“Het klopt dat KNVB-coach Bert Konterman deze spelers heeft weggestuurd vanwege het overtreden van het coronaprotocol. Martha, Benita, Ünüvar, Hillen en Simons hebben de bubbel van het team doorbroken en zijn daarom teruggestuurd naar hun clubs. Hoogewerf was inderdaad al eerder weggestuurd”, laat een woordvoerder desgevraagd weten. “Om besmetting binnen de nationale teams tegen te gaan worden er protocollen aangehouden om spelers en staf te beschermen. Er wordt een zogenoemde ’voetbalbubbel’ gecreëerd en ook wordt er getest. Zo is de kans op besmettingen binnen een team het kleinst.”

“De KNVB heeft een verantwoordelijkheid naar clubs en spelers om alles zo coronaproof mogelijk te organiseren. Verder doen wij hier geen inhoudelijke uitspraken over”, benadrukt de zegsman. Voor de Onder-19 staat in november de eerste ronde van de EK-kwalificatie op het programma. Daarin neemt de ploeg het in Israël op tegen het gastland, Cyprus en Moldavië. Aangezien de eerste twee landen van de poule zich voor de Eliteronde plaatsen, moet dat op papier geen probleem zijn. Ter voorbereiding speelt de Onder-19 in oktober op een sterk bezet toernooi in Slowakije. Daar staan interlands tegen Duitsland, Portugal en Slowakije op het programma.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meestal gebeurd zoiets in het ‘grote’ Oranje, ze zijn er wat dat betreft vroeg bij

7 september 2021 om 07:47

Normale leeftijd voor dit soort praktijken denk.. lijkt me eerder als getrouwde vent van het grote oranje “ongepast”.. maar hey ik bemoei niet😂

7 september 2021 om 08:07

Bert Konterman is een streng gereformeerde man uit Rouveen (nabij Staphorst). Zal dat er niet mee te maken hebben? Ik denk dat zulke praktijken absoluut niet getolereerd worden in het milieu waar Konterman uit komt. Gereformeerd en losbandigheid staan echt haaks op elkaar

7 september 2021 om 08:28

Haha, wat een onzin. Het klopt dat Konterman die achtergrond heeft, maar als hij echt zo ‘streng gereformeerd’ zou zijn als jij suggereert dan had hij geen profcarrière gehad en nu ook niet meer in de voetballerij gewerkt.
Je suggereert nu iets, zonder dat je goed weer waar je over praat (die streng gereformeerde achtergrond)

7 september 2021 om 08:34

"Gereformeerd en losbandigheid staan echt haaks op elkaar."

Als niet gereformeerde die in een gereformeerde omgeving is opgegroeid weet dat dit niet per se waar is. Vanaf Vrijdagmiddag tot aan officieel Zaterdagavond wordt er gerookt, gedronken, geslikt en gesnoven. Als je Zondagochtend maar in de kerk zit en je niet iets hebt gedaan waar schande over gesproken wordt, is er niets aan de hand en kun je Zondagmiddag je kater en het weekend afsluiten op dezelfde manier hoe die begonnen is.

7 september 2021 om 09:41

@douwe Dobbert: Haha je beschrijft nu zo een beetje iedere religie: Alles mag en kan, zolang het niet publiekelijk bekend wordt.

7 september 2021 om 09:54

Door zulke praktijken zijn er in mijn tijd jongens van een bvo getrapt, heeft niks met streng gereformeerd te maken, zijn gewoon huisregels.

7 september 2021 om 10:11

Dat is waar ook Regulator..., misschien omdat ik in een grevo omgeving ben opgegroeid dat ik niets anders meer dan grevo ken... 🙏

Religie, the root of a lot off evil 😈

7 september 2021 om 10:21

Nee die zijn beter in het stiekem uitvoeren van deze praktijken. Dat is heel iets anders.

7 september 2021 om 10:37

haha, leuke insteek voor het roddelcircuit Psverein, maar in die omgevingen ontkennen ze corona. Zij zullen niet iemand wegsturen die uit de bubbel is geraakt

Als het klopt dat Ünüvar, Hillen en Simons er niks mee te maken hebben is het een zwaar overtrokken reactie. Wij weten de waarheid alleen niet, ik ben dan ook niet in een positie om een kant te kiezen. Zonde wel dat men zich überhaupt niet houdt aan protocol.

7 september 2021 om 06:44

Behalve als zij toch in de buurt van de dame zijn geweest en daarmee de bubbel hebben doorbroken. Dan stuur je ze weg om te zorgen voor de gezondheid van de andere spelers.

7 september 2021 om 06:48

Of je test ze. Zoals ze waarschijnlijk al een paar keer per week doen.

7 september 2021 om 06:50

Zo snel gaat dat niet. Je zit met de incubatietijd

7 september 2021 om 07:13

Dan test je ze toch op een SOA weet je snel genoeg of ze dicht bij de dames in de buurt zijn geweest 😉

7 september 2021 om 07:42

En dan nog maakt het niet uit. Je loopt echt geen besmetting op door even snel een kijkje te nemen in die kamer en daarna weer weg te gaan.. 😂 Als ze daar nou de hele avond binnen hadden gezeten, kon er nog iets van gezegd worden, maar dit is onzin van de bovenste plank 😅

7 september 2021 om 08:02

Je krijgt toch niet binnen 3 seconden corona. Die kans is extreem klein als die er al is. Dit is echt zwaar overdreven

7 september 2021 om 08:04

Dit zeg je wel maar sommige vrouwen zijn zeer besmettelijk. Enig contact kan al leiden tot levenslange schade😜 ontopic: volgends het protocol zou dit vast wel kloppen, beetje weinig inlevens vermogen echter wel

7 september 2021 om 08:12

Dan is het nog steeds een foute beslissing. We snappen dat ze de bubbel hebben doorbroken door de kamer in te zijn gegaan en daar in een indirect contact zijn geweest met de damens in kwestie.

Echter crieer je nu wel een situatie (in mijn mening) dat de volgende keer die jongens niet gaan kijken, en als ze wel gaan kijken wat er aan de hand is, ze het niet gaan informeren.

Want ja, als je dus eerlijk bent wordt je alsnog genaaid en mag je naar huis en speel je dus niet. Dus waarom moeite doen om eerlijk te zijn?

Dit hele gebeuren wordt dus beloond als je liegt of informatie achterhoudt.

7 september 2021 om 08:30

Vind het ook een zwaar overtrokken reactie (maar misschien werden ze niet geloofd?).Maar even doorgaand hierop, die titel van VZ werkt toch ook weer mee aan de beeldvorming? "Vijf weggestuurd na bezoek van dames op kamer". Daarmee insinueer je veel meer dan er gebeurd is. Tuurlijk, het is feitelijk niet onjuist, maar iedereen leest nu dat ze alle vijf hieraan mee deden. Wederom een belachelijke titel. En het werkt niet mee aan het imago van die jongens die dus klaarblijkelijk gewoon FIFA speelden. Kom op.

7 september 2021 om 08:36

En als je de eerste alinea hebt gelezen denk je nog steeds dat ook de Unuvar, Simons en Hillen ook bezoek hebben gehad van een dame. Echt de Story, Prive en Boulevard op zijn best. Ga je schamen VZ. Het eerste wat je leest onthoud je namelijk het best, de beeldvorming is dan al geschied.

7 september 2021 om 09:43

Precies, dan stuur je ze weg omdat ze contact met iemand hebben gehad. Maar niet omdat ze "vrouwelijk gezelschap hebben opgezocht". Want die suggestie hangt er nu overheen. Die twee gasten die dit bewust hebben gedaan, verdienen een straf en een stevig gesprek. Die andere drie niet, die zijn dan eerder slachtoffer.

7 september 2021 om 10:39

FIFA speel je niet met zijn 3-en... "waar rook is..."

7 september 2021 om 11:10

1 tegen 1 en de winnaar speelt tegen de 3e man.

7 september 2021 om 12:56

Maar we weten toch niet precies hoe het gegaan is? In zo'n voetbazone verhaaltje kan best een foutje geslopen zijn en zijn ze in werkelijkheid wel een uur op die kamer geweest.

Verder moet je zo'n corona protocol we serieus nemen. Natuurlijk zijn die overdreven streng. Maar als je geen grens trekt gaat iedereen regels overtreden. Zou mij ook gebeuren. Niemand zal er dood aan gaan of mischien wordt zelfs niemand echt ziek van. Maar met een paar officieele besmettingen kan zo'n jeugdteam mogelijk niet spelen. Kijk naar Kimi Rã£â¤ikkã£â¶nen die de Grand Prix van Nederland niet kon rijden. Dus je hebt wel verantwoordelijkheid naar je team genoten.

7 september 2021 om 07:22

Wij weten inderdaad de waarheid niet, maar als zelfs de andere spelers in het team al aangeven dat ze het er niet mee eens zijn dat die drie spelers hiervoor worden weggestuurd. Dan zal hun betrokkenheid wel meevallen. Wel sneu voor die jongens, als je geluid hoort op een andere kamer van je maten en je wilt uit nieuwsgierigheid even gaan kijken terwijl je niet weet wat er aan de hand is. En je wordt hierna zo de Sjaak.. (mochten ze echt niet bij hun op de kamer zijn geweest)

7 september 2021 om 07:23

Ontzettend sneu voor deze 3 jongens..
Maar je kunt tegenwoordig het risico niet nemen op een besmetting, en dus is het wegsturen misschien niet de meest eerlijke maatregelen maar waarschijnlijk wel de verstandigste..

Niet erg slim van Martha en Benita, mja je bent jong en je wilt wat haha.

7 september 2021 om 07:48

Als je geen risico op besmetting wilt dan moet je in een bunker gaan wonen in je 1ntje en jezelf afsluiten van de samenleving.. Dat ze die 2 naar huis sturen prima, maar die andere 3 die even zijn wezen kijken wat er aan de hand is is gewoon belachelijk, zou voor mij een reden zijn niet meer onder Konterman te spelen, echt een sneue, trieste beslissing ontstaan uit onnodige angst

7 september 2021 om 08:53

Misschien een domme vraag maar ik hou het allemaal niet meer zo bij en verdiep me er niet echt in, maar iedereen is toch ingeënt nu? wat is precies het probleem nu kan iemand me dat uitleggen?

7 september 2021 om 08:57

Het probleem is dat wanneer je ingeënt bent je nog wel "ziek" kunt worden in theorie, alleen als het goed is een heel stuk minder erg.

Het grootste probleem in deze is dat je ook nog positief getest kan worden ondanks dat je ben ingeënt, daar ligt het grootste gevaar voor deze spelers.

Als je als groep met een mannetje of 5 positief test is dat toch een probleem voor het elftal vlak voor een kwalificatie wedstrijd.

7 september 2021 om 09:27

Het probleem is dat onze vrijheid beetje voor beetje wordt afgepakt. Het vaccin werkt maar tijdelijk en zorgt ervoor dat je klachten minder worden. Niet dat je het virus niet kan krijgen of kan overbrengen

7 september 2021 om 09:45

Ze hebben gewoon regels van de bond. Deze jongens hebben daar kennelijk onbewust zich niet aan gehouden, en zijn snel weer weg gegaan. Dat is te prijzen. Maar er is contact geweest.

Stel dat de bondscoach ze erbij houdt, en ze blijken via deze dames besmet te zijn. En weer anderen besmet hebben. Dan heb je de poppen aan het dansen, en terecht. Dus je moet als professional wel strikt zijn. Dat jij daar in je eigen leven anders mee om gaat, is jouw beslissing.

7 september 2021 om 09:50

Volgens mij is het zo dat als je niet langer als een kwartier met een ander nauw contact hebt gehad maakt het helemaal geen flikker uit, anders zou je namelijk op elk moment, elke minuut van de dag moeten oppassen voor een ander persoon.. Na afgelopen weekend in Zandvoort zijn die regels helemaal niet meer serieus te nemen die ze opstellen om corona tegen te gaan.. Het beleid was regelmatig al krom maar is nu niet meer uit te leggen en te verdedigen, compleet gefaald

7 september 2021 om 10:26

@Nr.11….. Het gaat hier over het voetbal, niet over hoe onze vrijheid wordt afgenomen. Wat helemaal niet zo is.

7 september 2021 om 10:31

Het beleid is een andere discussie, en ik vind ook dat de regels niet meer serieus te nemen zijn na afgelopen weekend.

Echter vind ik wel dat je als een prof organistie als de KNVB de risico;''s moet minimaliseren, en dus begrijp ik hoe vervelend en onterecht het ook lijkt wel de consequenties.

7 september 2021 om 11:53

Ik geef antwoord op @rayvg. En onze vrijheid wordt wel afgenomen

7 september 2021 om 12:14

@burwatti, dus eigenlijk komt het er op neer dat we nooit meer samenzullen mogen komen, of werkt het vaccin over een half jaar opeens wel beter? Ik dacht dat als we gevaccineerd waren dat we dan beschermt waren en alles weer mocht maar waarom heb ik dat ding nu? persoonlijk heb ik het niet voor mijn gezondheid gedaan want ik heb corona gehad meer dan een week hoofd en spierpijn was het niet, persoonlijk heb ik hem genomen met de gedachten weer een normaal leven te kunnen leiden en zelf de generaties onder mij zijn geloof ik allang uitgenodigd etc dus ik snap niet wat nu nog het probleem is zegmaar waardoor we niet weer normaal kunnen doen in Nederland? Betreft de protocollen bij de knvb snap ik je punt @vernon.

7 september 2021 om 12:46

Wij kunnen prima ons leven leiden wij zullen als het goed is niet ernstig ziek worden of dergelijke.
Gelukkig heb ik ook geen beroep waarbij ik dagelijks getest hoef te worden en waar zware protocollen gelden voor besmettingen..

Dat veranderd de boel behoorlijk, voor de prof voetballers zal het er zeker zolang er volop getest moet worden voor belangrijke wedstrijden etc, niet leuker op worden..

7 september 2021 om 08:19

Misschien worden de drie weggestuurd omdat ze de andere twee toch een beetje hebben gesnitched? Lijkt me sterk overigens in de context en blijkbaar de geloofsovertuiging van Konterman. Konterman lijkt me overigens de grootste verliezer straks, als je 6 jongens wegstuurt en er is een deel van de groep al mee oneens, dat werkt niet lekker. Ook vraag ik me sterk af of een man als Konterman wel de geschikte persoon is om voor een groep 18 jarigen te staan die toch continu grenzen opzoeken die voor menig een nog een beetje acceptabel zijn maar voor een Konterman ontoelaatbaar. Laten we eerlijk zijn, bijna niemand had hier precies dezelfde beslissing genomen in de context zoals die door de Telegraaf wordt beschreven.

Krijg Greenwood en Foden vibes hiervan. Iets van alle tijden blijkbaar. 1 interlandperiode brommen en dan zijn ze er allemaal weer. Als het allemaal echt zo is opgeschreven, apart dat ook Unuvar, Hillen en Simons naar huis zijn gestuurd. Maar het is de Telegraaf, dus ja. Weet niet of het waar is. Wel extra dom om dit in coronatijd te doen.

Corona wordt tegenwoordig voor alles gebruikt. Die 3 jongens mogen niet op de gang lopen van een hotel? Bizar....

7 september 2021 om 06:50

Ziekelijk gewoon. Laten we lekker normaal doen met z’n alle. Achterlijke regels. Gaat helemaal nergens over. Al weken 200 op de ic en 2500 besmettingen, Corona gaat toch niet weg. Hoelang wil je dit nog volhouden

7 september 2021 om 07:22

En wat dacht je van die teammanager? Die ook op de gang loopt. Alsof corona hem niet kan raken. Daarnaast zijn bubbels toch ook van 2020? Tegenwoordig mag je gewoon bezoek thuis ontvangen. Dat die voetballers dat niet mogen, ok. Maar geen corona als excuus gebruiken...

7 september 2021 om 07:40

Klinkt inderdaad overtrokken, maar je leeft in een bubbel of niet. En dat er voor voetballers die een uitzonderingspositie hebben gehad wat strenge regels gelden is niet zo heel gek toch? Die gasten reizen de hele wereld over en lang niet overal is Corona onder controle, voor zover je er over kunt spreken dat het hier echt helemaal onder controle is.

7 september 2021 om 08:08

Nou, die vraag kan ik beantwoorden. We leven niet meer in een bubbel. Dat was tijdens de lockdown, waarbij er ook adviezen waren van maximaal aantal bezoekers. Dat Konterman nu een bubbel wilt maken is toch lachwekkend? Zowel voor als na de interland periode mogen die jongens gewoon weer alles. Corona wordt nu misbruikt om strenge regels op te leggen.

7 september 2021 om 08:28

Wat een hoop aannames. man man man.
Ik kan mij bijvoorbeeld goed voorstellen dat er duidelijke afspraken gemaakt over wat je wel en niet mag tijdens het samenkomen van een selectie en horen daar gewoon consequenties (met 5 man op een kamer bijvoorbeeld). Houd je je daar niet aan, tsjah... wegwezen.
Om nou meteen weer zo'n infantiele "kerona is gewoon griep" discussie te beginnen... blijf gewoon lekker op facebook.

7 september 2021 om 08:37

Volgens mij maak je zelf de meeste aannames. Niemand hier zegt corona is gewoon griep. Maar 5 man op een kamer mag niet, maar voor de wedstrijd 25 man in een kleedkamer wel? Regels moeten wel begrijpbaar zijn.

7 september 2021 om 08:59

Grasnaaier. Blijft toch wel eeen dingetje, dat mensen die ondanks alles volledig achter alle regeltjes en beleid blijven staan altijd moeten doen alsof iemand een totale corona ontkenner is als er hele logische en duidelijke kritiek is op een deel van de regeltjes en beleid. Ga eens in op de argumenten die genoemd worden, als je dat niet kan raad ik vooral aan om zelf een 'facebook' roeptoeter te worden.

7 september 2021 om 09:22

@Genieterr: Volgens mij zijn er gewoon afspraken gemaakt dat die voetballers bij Oranje in een bubbel verblijven. Dit staat helemaal los van een nationale lockdown of iets dergelijks. Je mag dat overtrokken vinden, maar dan zijn die afspraken niet opeens weg. Ik zeg ook niet dat ik heel erg voor of tegen ben, maar wel dat er iets voor valt te zeggen gezien de uitzonderingspositie die het voetbal heeft gekregen en het vele reizen.

Edit: En het gaat natuurlijk niet om 5 man in een kamer maar het in contact komen met dames die van buiten komen.

7 september 2021 om 10:04

Zeg dan gewoon dat je geen dames mag ontvangen. Lijkt me veel duidelijker....

En wat betreft die bubbel, die heeft toch alleen zin wanneer je ook in de weken voorafgaand in een bubbel / quarrantaine zit? Door versoepelingen is dat niet meer het geval. Iedereen kan dus corona hebben.....

Vorig jaar zaten voetballers in een bubbel: Ze gingen na een training naar huis, en ontvingen geen bezoek. Daarna naar de club. Kans op besmetting gering.

Dus, afspraken moeten wel logisch zijn en die jongens moeten het begrijpen. Dit werkt dus niet....wij hebben er nu discussie over, die 3 weggestuurde jongens ook. Niemand snapt het meer.

7 september 2021 om 09:20

Beetje flauw om gewoon maar de reden uit te kiezen die je punt het best ondersteund. Die 3 zijn weggestuurd omdat ze in contact zijn geweest met twee mensen die buiten de bubbel zitten waar het elftal in zit. Als je gefundeerde kritiek wil leveren, begin dan met kritiek op de bubbel. De regels daarover lijken sterker bij deze leeftijdsgroep dan bij het grote Oranje.

Probeer corona nou niet de schuld te geven als je mans genoeg bent om 6 spelers weg te sturen moet je je ook niet verschuilen

7 september 2021 om 09:06

Beetje discipline bijbrengen kan geen kwaad, denk als je die bij Van Gaal doet, wordt je nooit meer opgeroepen. Ook bij hun eigen club is het not done natuurlijk.

Tsja Bert Konterman, was zelf een keurige kerkelijke nietszeggende voetballer, die mag dan Nederlands grootste talent gaan misbruiken met zijn eigen levensfilosofie, die verder weinig aandragen in het land. Je zou je de vraag kunnen stellen waarom de KNVB deze man aanstelt in plaats van iemand die zich wat beter kan inleven in die jongens. En ja, dan ga je 3-0 ten onder tegen Italie, bravo!

7 september 2021 om 07:57

heeft niks met inleven te maken, ze hebben de coronabubbel gebroken, en zoals je had kunnen lezen heeft de knvb een verantwoording naar de clubs toe, dus als dat de afspraken zijn staat de technische staf volledig in haar recht en is het dom van de 5 heren, (je kan nog twisten over de 3 bezoekers, maar beter het zekere voor het onzekere)

7 september 2021 om 08:40

En die 6 jongens hebben al wat bereikt? Het enige wat ze bereikt hebben is dat ze nu al een stempel hebben en dankzij alle social media en internet (gaat nooit meer weg) er niet snel meer vanaf komen. En neem aan dat ze regels hebben daar en zich daar blijkbaar niet aan houden dus terechte en enige goede beslissing zonder de details te kennen. Wie niet horen wil........

De TG weet het ook wel zo te brengen dat er direct conclusies worden getrokken. Vrouwelijk gezelschap, harde muziek om eventuele andere geluiden te maskeren en dat de overige 3 de taferelen hebben aanschouwd. Hoe groot is de kans dat het gewoon de moeder of zus van een van de twee was?

Regels zijn regels. Die twee mogen naar huis. De andere drie, tja normaliter had het niets geweest. Maar met Corona snap ik wel dat ze lastiger alleen een waarschuwing uit kunnen delen omdat men idd contact heeft gehad buiten de bubble.

Volgensmij hebben een paar een vriendin toch? Wordt nog leuk dan haha

jeugdige onbezonnenheid, "nee hoor, wij hoorden er echt niet bij ..." daar trap je natuurlijk niet in. Lijkt meer een opvoedkamp zo haha

Besef je ook even dat deze jongens 18-19 jaar oud zijn.

7 september 2021 om 07:59

Wat moet je eraan beseffen? Jonge gasten doen iets dom en krijgen straf. Begrijpelijk dat jonge gasten weleens de fout in gaan, begrijpelijk dat er een straf tegenover staat. Al is het voor die andere 3 wel zuur.

7 september 2021 om 20:37

Precies wat je zegt. Dat ze de fout in kunnen gaan. Het zijn geen gasten van 22-24 alhoewel ik toen ook nog redelijk onvolwassen was.
Om ze dan allemaal naar huis te sturen gaat wat ver. Waarschijnlijk doen ze dit omdat het om een oefeninterland gaat en een punt willen maken.

7 september 2021 om 10:44

Nee. De meesten zijn 17 en 18. Niet 18 en 19. Benita, die jongen op die kamer is 17.

Bert geloofd in geen sex voor het huwelijk. Dus dit is voor hem niet alleen een overtreding van het corona protocool.

7 september 2021 om 09:20

Daar heeft het niks mee te maken, maar met Discipline , en het niet nakomen van afspraken.

Waardeloze instelling hebben die gasten dan, of ze begrijpen het beroep profvoetballer niet..

7 september 2021 om 09:59

18/19 jarigen die over de scheef gaan.. Ja past ook totaal niet bij hun leeftijd. Toen ik net zo oud was speelde ik met mijn Action Mans na het eten en lag ik direct om 20:00 in bed.

7 september 2021 om 10:06

Een salaris van 6 cijfers past ook niet bij jongens van 18/19, maar dat slaan ze ook niet af. Daar hoort dan ook een bepaald gedrag bij.

7 september 2021 om 10:20

Als je profvoetballer wilt worden leef er dan ook naar. Het is een keuze.

Nou, kijken hoe lang Konterman blijft. Het klinkt al also hij de groep aan het verliezen is. 6 spelers wegsturen is naar mijn mening echt bizar en het zijn gewoon ook dragende spelers. Als de rest van de groep er dan ook boos over is....

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er zo luchtig op gereageerd wordt door veel personen. Het zou zelfs te maken hebben met het geloof van Bert Kontetman. Wat een onzin zeg. Je maakt afspraken met elkaar. En dan houd je je aan deze afspraken. Zo niet, dan volgen er consequenties. En daar kan je geen onderscheid in maken.
Een leermomentje voor de mannen.

7 september 2021 om 08:39

Ook een leermoment voor Konterman. Zijn dagen lijken me geteld door het overtrokken reageren en ook Unuvar, Simons en Hillen wegsturen. Hij raakt de groep kwijt met zijn dogmatische kerkelijke instelling.

7 september 2021 om 08:52

Op basis van dit incident? Lijkt me niet. Je raakt de groep wel kwijt als je de gemaakte afspraken niet handhaafd. Duidelijk uitleggen waarom je iets doet, niet te lang er op doorgaan en gewoon verder.
En het lijkt me ook niet dat de mannen levenslang hebben gekregen.

7 september 2021 om 09:02

Je maakt afspraken, en als je die niet nakomt volgt er een sanctie. Denk meer een leermoment voor de spelers. Zullen nu wel 2x bedenken om het weer te gaan doen. Ook zonder Corona waren ze weggestuurd. Mischein dan niet degene die alleen ff kwamen kijken.

7 september 2021 om 09:08

Natuurlijk gaat het wat ver om Unuvar,simons en Hillen weg te sturen. Maar als de bubbel doorbroken is, hoe klein de kans ook is dat ze hierdoor besmet zouden raken, dan moet je je aan de regels houden en ze weg sturen. De Knvb heeft ook een verantwoordelijkheid naar de clubs toe. Ze lenen deze spelers. En wat hebben ze gemist? Een oefenwedstrijd.

7 september 2021 om 09:51

Denk ook dat ze de volgende keer niet opgeroepen worden , clubs kijken ook hierna. Kan dus ook schadelijk voor hun carriere zijn.

Wat een gelul. Horen die dames daar? Nee maar kom op, alsof die bubbel ook maar iets voorsteld.
En als het waar is dat die andere 3 jongens snel weer zijn weggegaan toen ze zagen wat er aan de hand was had je die nooit mogen wegsturen natuurlijk.

Je bent nu de groep kwijt en je laat duidelijk weten dat je spelers niet vertrouwd en geloofd maargoed Konterman... Tja wat moet je ermee.

Die testosteron is bij deze tieners niet onder controle te krijgen. 😊😷

Ze worden geacht zich proffesioneel te gedragen en zich aan de geldende regels houden. Niet gedaan dus komt er een sanctie. Engelse PL spelers die zelfde deden werden zelfs eerste tijd niet meer opgeroepen. Leermoment voor de spelers, die denken dat ze god zijn omdat ze een paar centen meer verdienen dan jongens van dezelfde leeftijd.

7 september 2021 om 09:21

zeker nooit jong geweest laat ze maar van het leven genieten wie weet loopt hun carriã¨re op niets uit hebben ze nu wel genoten ze hebben toch geen moord gepleegd. Professioneel zijn is verzonnen voor en door mensen die zich beter voelen als andere,maar wat is professioneel nou want ik weet dat zelf vissen kunnen verdrinken

7 september 2021 om 09:31

Jawel jong geweest, maar die jongens willen wel graag professioneel betaald worden ,m aar zich niet zo gedragen.???. Onder Van Gaal , hadden ze nooit meer worden opgeroepen en die zal Konterman steunen in deze.. Vergeet niet het is hun werk. Jij kan ook geen vrouwen uitnodigen op het werk zonder sancties van je baas (en je vrouw als je die hebt...)

Wat een gezeur allemaal. Kijk dat je die jongens op hun gedrag aanspreekt snap ik wel. Ze moeten niet gaan doen alsof ze grote jongens zijn en het al helemaal gemaakt hebben. Snotapen. Verder wat de zgn. pandemie betreft is het allemaal onzin natuurlijk. Er is niets bijzonders aan de hand, al wil de regering ons doen geloven van wel, kijk maar naar de statistieken van oversterfte. Niets meer dan bij een pittig griepseizoen! Alle maatregelen zijn bs en dienen een ander doel maar daar komen de meeste pas achter als het te laat is. Kijk wat er in Australië gebeurt nu, dat is ons voorland en daar moet je niet aan denken.
Zal wel weer de gebruikelijke reacties krijgen hier natuurlijk maar ja als men nog steeds niet verder kijkt dan NOS en RTL snap ik dat wel.

Equality mensen. Vrouwen mogen daar ook gewoon komen.

Dus die teammanager heeft die 3 gesnitcht?! Wat een kansloos verhaal zeg! Bijna middeleeuwse praktijken daar. Dat die 2 testosteronbommen nog worden weggestuurd, daar kun je nog wel wat van vinden, je moet je al speler ook wel professioneel kunnen gedragen.

Maar 3 gasten die uit nieuwsgierigheid/ bezorgdheid gaan kijken waar die teringherrie ineens vandaan komt wegsturen? Dan ben je helaas ongeschikt als manager. En dat heeft helemaal niets met covid te maken, want van een paar seconden op die kamer doorbreek je die bubbel niet.

Het zou me niets verbazen als deze 3 jongens vanaf nu gaan spelen voor Spanje (xavi), Turkije (naci) en Brazil (rio). Keiharde onrecht omdat zij aangeven wat er speelt en dat ze er niets mee te maken hebben aan de teammanager. Vervolgens kijken wij een aantal jaar later naar René van der Gijp hoe triest het is dat deze jongens niet voor het Nederlands elftal uitkomen.

Dat was niet handig van die gasten. Het zijn toevallig wel de meest populaire spelers van de o19. Maar weggestuurd worden omdat je een paar keer te laat komt is helemaal triest. Zeer onprofessioneel gedrag.

Je hebt er niks mee te maken maar iknstuur je wel weg omdat je naar de kamer gelopen bent om te kijken wat er aan de hand is...

Ze kunnen de volgende x ook gewoon zeggen van ik speel liever niet meer onder deze trainer. Ik blijf wel bij de club. Die paar wedstrijden gaat ze echt niet beter maken.

‘Simons, Ünüvar en Hillen zouden tijdens het FIFA21-spelen harde muziek uit de kamer van Martha en Benita hebben gehoord en daarop zijn afgegaan. Het drietal zag wat zich afspeelde op de kamer van het tweetal en keerde vervolgens onmiddellijk terug naar hun kamer. Simons, Ünüvar en Hillen liepen echter de teammanager van Oranje Onder-19 tegen het lijf en die informeerde Konterman over hun 'betrokkenheid'.’

Ik ken de precieze context niet, maar als dit verhaal klopt, dan zou ik m’n zaakwaarnemer goed stennis laten schoppen. Wat een dweil is dit dan zeg.

Ik ben benieuwd of Depay dan ook weg gestuurd wordt, hij heeft ook de bubbel doorbroken door op een selfie te gaan.

OT: belachelijk dat deze drie spelers zijn weggestuurd wanneer ze inderdaad enkel gingen controleren waar het lawaai door werd veroorzaakt (sociale controle zou juist aangemoedigd moeten worden in deze individuele tijd).

zou me niet verbazen als er een hoop ziekmeldingen komen de volgende interlandperiode, spelers die niet meer onder Konterman in actie willen komen . stel je voor 3 spelers die van hun kamer af zijn , het lijkt wel schoolkamp van de basisschool . die gasten zijn geen 10 meer .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren