Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans Ajax sluiten Berghuis in de armen: ‘Had niet anders verwacht’

Laatste update:

Steven Berghuis liet woensdagavond in het oefenduel tussen Ajax en Leeds United (4-0) een goede indruk achter. De aanvaller liet in zijn officieuze thuisdebuut in de Johan Cruijff ArenA fraaie dingen zien en was ook dicht bij zijn eerste doelpunt in het Amsterdamse tenue. Davy Klaassen ziet de van Feyenoord overgekomen Oranje-international wel tot een van de publiekslievelingen van de supporters van Ajax uitgroeien.

Klaassen noemt Berghuis ‘een heel leuke jongen’. “En hij maakt een prima indruk. Ik denk dat Steven zich heel erg goed heeft ingeleefd in het team. Het lijkt alsof hij hier al jaren speelt. Hij werd met heel veel applaus ontvangen en zo hoort het ook”, benadrukte de middenvelder op de persconferentie tegenover Voetbalzone en De Telegraaf.

Klaassen over onthaal Berghuis Ajax-fans: 'Hij is welkom hier'

Tijdens het EK verschenen de eerste geruchten over een eventuele overstap van Berghuis naar de aartsrivaal. Dat leidde tot geintjes in de selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller zocht contact met Klaassen en Daley Blind en vice versa. “Vanaf het moment dat het een beetje concreet begon te worden, maakten we er geintjes over. En hij vroeg ook dingen aan ons. Daarin probeerden we hem te helpen en informatie te geven, waarop hij zijn keuze kon baseren.”

“Ja, ik probeerde hem naar Ajax te duwen, omdat hij onze groep sterker maakt”, erkent Klaassen. Erik ten Hag had naar eigen zeggen ‘niet anders verwacht’ dat Berghuis goed zou worden ontvangen in de thuishaven van Ajax. “Het is een speler die uitstekend bij Ajax past. Hij is zo’n gracieuze speler, met zulke kenmerkende, stijlvolle kwaliteiten, dat hij wel in de harten van de Ajax-fans moet worden gesloten.”

Voor Berghuis was het afwachten hoe het Ajax-publiek hem zou begroeten. “Voor mijn gevoel ben ik wel goed opgevangen. Ik probeerde er niet te veel op te letten, meer op wat ik moest doen op het veld. Maar ik moet zeggen: het viel niet tegen. Uiteindelijk moet ik het gewoon op het veld laten zien, dat hoop ik te doen”, vertelde de aanvaller in gesprek met Ziggo Sport. “Twijfel is misschien niet het goede woord, maar ik heb wel goed nagedacht over deze transfer. Ik was op mijn zestiende, zeventiende nog amateurspeler, toen had ik de droom om profvoetballer te worden.”

“Uiteindelijk probeer je er steeds meer uit te halen. Ik voel nu aan alles dat ik me hier weer opnieuw moet bewijzen. Dat kan je alleen maar een betere speler maken. Dus ik ben gewoon heel blij met mijn keuze. Er wordt natuurlijk elke dag over gesproken, maar ik kan er bijna niet op reageren. Sommige dingen kloppen ook helemaal niet, sommigen ook wel. Dat gaat over jouw rug, heel Nederland kijkt mee, dat is soms best zwaar. Maar uiteindelijk probeer je wel vast te houden aan wanneer je het veld op gaat en de mensen met wie je werkt. Ik ben door Ajax fantastisch opgevangen, ook door mijn nieuwe teamgenoten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Staat hem niet dat shirtje, maar goed prima aankoop van Ajax gaat er een hoop maken.

5 augustus 2021 om 00:04

Hij.maakte een prima indruk, en ik denk dat de ajax aanhang blij met hem is

5 augustus 2021 om 10:45

Wel fijn voor hem dat hij nu wel de waardering krijgt in Amsterdam terwijl hij 4 maanden gelegen nog verguisd werd door de meeste Amsterdammers.

5 augustus 2021 om 11:07

Zo zo, de meeste Amsterdammers nog wel. Hoe heb je dat onderzocht?

5 augustus 2021 om 11:19

Onderbuikgevoelens

5 augustus 2021 om 11:36

Ja en bij jullie word hij nu afgemaakt terwijl het enkele maanden geleden een halve God was, wat is je punt precies?

5 augustus 2021 om 11:40

@mv010 Verguisd? Waarom zouden Amsterdammers zich in april druk maken over een aanvaller van Feyenoord? Feyenoord was toen allang uitgeschakeld voor de beker en voor de titel. Denk eerlijk gezegd niet dat het veel Amsterdammers boeide wat Berghuis toen op de velden liet zien.

5 augustus 2021 om 14:44

Jawel hoor. Hij was volgens velen een heel eng mannetje die in het gesticht thuis hoort. Maar zo werkt de wereld nou eenmaal. Voor mij zijn er 2 spelers waarvan ik hoop dat ze nooit een Feyenoord-shirt zullen aantrekken (Veltman en Suarez), gelukkig is die kans ook nihil.

5 augustus 2021 om 16:40

De kans is echt nihil...., maar geloof me maar dat het de meeste van ons ook niet zou boeien als ze dat wel zouden doen.

Ik zou Guidetti trouwens ook liever niet in een Ajaxshirt willen zien...hahaha!

Weet je wanneer ik niet meer ga bijkomen van het lachen....haha, wanneer Berguis op 19 december de winnende scoort in de Kuyp tegen Feyenoord en dat ie dan het Ajax logo op zijn shirt kust vlak voor de harde kern.🤣😂🤣😂

Dan is ie echt een Held bij de F-Side!

5 augustus 2021 om 07:37

Vind hem in dit shirt een stuk sympathieker ogen dan in zijn tenue van vorig jaar. Kleren maken de man zullen we maar zeggen. 😉 Maar zonder gekheid, ben blij om te zien dat hij ook niet massaal door de Ajax aanhang is uitgefloten. Gisteravond waren er een paar individuen die het nodig vinden om re fluiten, gelukkig was er vooral applaus.

5 augustus 2021 om 08:34

Dat sympathieke gaat er snel af als hij weer eens een rode lap voor zijn ogen krijgt, daar gaat een shirtje niets aan veranderen😊.
Verder zou her wel fijn zijn als iedereen hem gewoon laat voetballen ipv hem uit te kafferen en lelijke dingen te maken, maar ik hou mijn hart vast voor 2 specifieke wedstrijden.

5 augustus 2021 om 09:13

@tinus,

Welke rode lap?
Je doelt op die 2 rode kaarten die hij heeft gepakt in 244 Eredivisie duels?
Dat is 1 rode kaart in 3,5 seizoen. Ik teken ervoor.

5 augustus 2021 om 09:36

Hij had er wel een paar meer mogen krijgen ;-)

Maar als je gefrustreerd bent doordat je als hele goede voetballer in een matig team speelt dan doet een jongen als Berghuis gekke dingen. In hte kamioensjaar deed hij geen gekke dingen namelijk.

Bij Ajax komt hij in een beter elftal, hangt het minder van hem af dus mijn verwachting is dat die gekkigheid tot een minumum beperkt blijft.

En Tagliafico vinden we in Amsterdam een topgozer die ook weleens van die gekke momenten heeft. Beetje gif erin is prima, dus ook van Berghuis.

5 augustus 2021 om 09:43

Die rode lap kreeg hij vooral omdat hij zich frustreerde dat Feyenoord (lees zijn medespelers) als een natte krant speelden. Dat zal bij Ajax minder vaak gebeuren. Dus ik ben er niet bang voor dat hij veel rode kaarten pakt.

5 augustus 2021 om 07:50

Vind je?? Zo goed was hij niet en zal nooit 90 minuten spelen, want die Brazilianen zijn beter

5 augustus 2021 om 07:56

Antony misschien wel maar hoe Neres nu al 1,5 jaar speelt zeker niet, daar is heel weinig van over gebleven, zou mooi zijn als ze die nog kunnen verkopen.. Duidelijk toe aan wat nieuws

5 augustus 2021 om 07:57

Dat is gewoon onzin. Hij zal vaak zat 90 minuten spelen. Neres is beter op links en Antony heeft ook zeker zijn kwaliteiten, maar Berghuis doet zeker niet onder voor laatstgenoemde. Gaat gewoon voldoende minuten maken hoor.

5 augustus 2021 om 10:11

Ik denk dat Berghuis, Neres en Antony elkaar niet heel veel ontlopen (al hebben ze allen hun eigen stijl). Wat echter in het voordeel van Neres en Antony spreekt is dat Ajax die in de toekomst nog wel willen en kunnen verkopen. Ik denk dat Berghuis daarom de minste minuten zal spelen, in ieder geval in Europa. En laat dat nou net de reden zijn dat hij naar eigen zeggen de transfer heeft gemaakt.

5 augustus 2021 om 10:24

@nico,
laten we het hopen.
Ik vind het een verschrikking om die mafklapper in het Ajax-tenue te zien.

5 augustus 2021 om 11:11

Nres vertrekt zo goed als zeker dus gaat Berghuis de strijd aan met Antony en daar is niks mis mee. Concurrentie door dubbele bezetting maakt spelers scherp.

5 augustus 2021 om 11:13

Ik denk dat als de Brazilianen een goede dag hebben individuele acties in huis hebben, maar dat Berghuis over het algemeen een hoger niveau haalt over zijn wedstrijden.

De ondergrens van Neres en Anthony is toch nog behoorlijk laag vind ik.

5 augustus 2021 om 11:24

Om heel eerlijk te zijn vind ik geen een Ajacied er goed uitzien in het nieuwe shirt van Ajax. Ik ben in de minderheid, maar ik vind het nieuwe tenue met het oude logo niet mooi. Het lijkt op een pyjama en het oude logo kan gewoon niet meer. Ik snap de nostalgie voor veel mensen, maar het is niet meer van deze tijd.

5 augustus 2021 om 12:12

Vind m helaas ook niet mooi. Vooral die kraag vind in echt spuuglelijk. Weet dat het een throwback moet zijn naar vroeger, maar had dan liever een mix tussen ouderwets en modern gezien. Dus bijvoorbeeld een nieuwer soort tenue met het oude logo. Nu lijkt het net of mijn vriendin het in elkaar heeft genaaid.

Ten Hag heeft met Neres, Anthony, Tadic en Berghuis genoeg keuze. Ben benieuwd wie er staan in de grote wedstrijden.

5 augustus 2021 om 00:09

Tadic. De andere 3 zullen het moeten uitvechten.

6 augustus 2021 om 07:22

Alle 4 we gaan 4-2-4 spelen😝

Goed om te lezen hoe er door alle betrokkenen vooral vanuit positiviteit wordt omgegaan met deze “gevoelige” overstap. Welkom Steven en succes!

Berghuis in dat rare tenue, kan er maar niet aan wennen.

5 augustus 2021 om 00:21

Ben je nu niet een klein beetje meer voor Ajax? 😉

5 augustus 2021 om 00:28

Ben nu een klein beetje minder voor Ajax. maar 0-0 is nog steeds 0. nee alleen dat tenue ziet er zo apart uit, soort chefkok met een rood schort voor. net als ons uittenue trouwens hoor lijkt ook nergens op.

5 augustus 2021 om 00:44

Haha ok, kan ik me ergens wel voorstellen, blijft een maffe situatie.

5 augustus 2021 om 07:01

Dat het 1 van de mooiste tenues op de wereld is, is jouw mening. Zijn er vast meer hier die het daar niet mee eens zijn. Waaronder ik ook

5 augustus 2021 om 07:43

Een belediging richting Ajax dat thuis shirt met die vreemde witte kraag en dat vreemd geïntegreerde logo. Gekunsteld en snel in elkaar geflanst. Dit had veel beter gekund. Maar ja,een ander vind dit weer een prachtshirt.

5 augustus 2021 om 08:08

😂oke, vind die van psg en city mooier

5 augustus 2021 om 08:41

'Feit' is dat het inderdaad lijkt op een rood schort ja met die "bandjes" in de nek.😂
Beetje BBQ-tenue, maar daar gaat het gelukkig niet om, het gaat om de punten en het spel.

5 augustus 2021 om 09:03

@neusopdefeiten: Jij brengt weinig feiten voor iemand met jouw naam. Dat shirt van Ajax is an sich niet mooi. Ook niet lelijk trouwens. Neutraal. Straalt gewoon niet gek veel uit. Geef mij maar Inter, AC Milan of Borussia. Maar dat ter zijde.

5 augustus 2021 om 09:31

Over smaak valt niet te twisten. Je kan iets mooi of niet mooi vinden, je kan het alleen niet als een voldongen feit stellen dat het niet mooi of lelijk is. "Dat tenue is 1 van de mooiste shirts op de wereld, het is een merk op zich!" of "Dat shirt van Ajax is an sich niet mooi" zijn dan ook loze uitspraken. Ik vind het nieuwe Ajaxshirt sowieso symbolisch prachtig, maar dat vind ik. Ik stel dat niet als een voldongen feit. Ik had vorig jaar toevallig de replica met TDK en het oude logo besteld. Dat shirt vind ik overigens nog iets mooier. Maar stel ze halen met dit nieuwe shirt de finale CL, dan krijgt ineens dit shirt voor mij weer heel veel waarde.

5 augustus 2021 om 10:35

@ Lanjouwer, en dan kom jij aan met Inter kit, heb je de nieuwe sponsor gezien? Over smaak valt niet te twisten, maar er is één 'objectieve' criteria: Het moet herkenbaar zijn en rechtdoen aan de historie van de club. Ajax kiest voor sentiment, Inter kiest voor een volledige transformatie. De strepen zijn weg (De slang is onderdeel van club, maar niet in shirtdesign), er is een nieuw logo, een naamsverandering. Allemaal voor marketing-doeleinden. Ik vind dat kwalijk, je verlangt naar iconische shirts, die ik direct voor mij zie als ik bv aan Ronaldo of Zanetti denk.

5 augustus 2021 om 11:24

Ajax houdt vast aan de traditie bij het thuis shirt: een wit shirt met een rode baan.
Adidas wil als sponsor haar logo en de drie strepen op het shirt.
Ik vind dat ze het mooi opgelost hebben met de lichtgrijze strepen.

Jij als Messibarca zal wel fan zijn van Barcelona? Heb je gezien hoe die (wederom) het klassieke shirt te grabbel gooien met dat rare vierkant op de borst?

Het klassieke thuis shirt, van welke club dan ook, moet je met rust laten.
Wat je doet met de uit shirts (en eventueel derde shirt) moet je zelf weten, en daarbij kun je ook de sponsor een plezier doen.
Het thuis shirt blijf je van af met alle grappen en fratsen: dat is je traditie, net als het logo.

5 augustus 2021 om 01:41

Ik vind het hem dus echt heel goed staan. En hij past zich nog naadloos aan ook. Ophef lijkt (buiten de Feyenoord supporters) ook snel over te waaien, dus het lijkt tot nu toe een goede stap van hem. Zou het persoonlijk nooit doen denk ik, maar dat is een ander verhaal.

5 augustus 2021 om 16:00

De ophef was altijd juist voornamelijk van de Feyenoordsupporters, en dat waait echt niet zo snel over. Verder was er binnen Ajax een stuk minder ophef.

5 augustus 2021 om 16:05

@xavifcb. (sommige) Ajax supporters wilden hem eerst ook niet, hoor nu geen negatief bericht meer. Bij Feyenoord is het ook niet overgewaaid, maar er is wel een deel van de supporters wat het maar accepteert, uiteindelijk is Berghuis ook een passant. Ik vind dit toch wel de schokkendste transfer die ik hem meegemaakt binnen Nederland, en ik vind dat er al echt een groot gedeelte is wat het gewoon al geaccepteerd heeft en er niet meer over hoeft te hebben.

5 augustus 2021 om 06:21

Ach, hij heeft nu eindelijk eens gewonnen in de arena

5 augustus 2021 om 06:26

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook nog steeds een apart gezicht vind. Maar ben blij dat hij het draagt 😄

5 augustus 2021 om 07:33

Dat mooie shirt staat hem prima.

5 augustus 2021 om 11:42

Ik denk dat het door het logo komt. Stond vroeger bij jullie op de brandblussers in de Kuip maar daar zijn een aantal jaren geleden stickers overheen geplakt. Zal voor jouw dus wel eventjes wennen zijn.

6 augustus 2021 om 12:20

Eerlijk gezegd vond ik het Feyenoord shirt bij hem ook beter staan, maar dat komt misschien omdat ik niet zo gecharmeerd ben van het Ajax shirt dit seizoen. Kleedt niet zo mooi af op een of andere manier. Leuk punt ook van die brandblussers. Is gewoon een geintje, maar als je er per se iets in wilt zien...

Deed mij ook heel goed, dat verdiend die jongen ook. Zoals Wytse en Rafael al zeiden, je moet ook echt stalen ballen hebben. Ik ben blij met zijn aankoop, je ziet dat hij er steeds beter in komt. In zijn interview kwam hij ook heel goed naar buiten, wat een volwassen kerel en dat zonder Feyenoord tekort doen.

5 augustus 2021 om 00:37

Vond hem in zijn interview bij de NOS ook zo sterk overkomen. Niet verzuurd door de acties van de Feyenoord fans, hij gaf gewoon aan dat hij het tot een bepaald punt begreep, en dat hij de spandoek actie en muurschildering te ver vond gaan. Verder ook nog dat hij het echt wel verwachtte, er rekening mee had gehouden en hoe hij het allemaal zag. Komt op het veld soms over als een dommerik, wellicht door die rode kaarten en frustratie, maar hij kan het allemaal goed verwoorden wat hij denkt.

5 augustus 2021 om 00:50

Helemaal eens Justin, gewoon echt een klasse vertoning was dat. Daarom ben ik ook zo blij dat, dat onze fans Berghuis gelijk steunde. Voor de Ajaxfans is het te hopen dat hij geen onnodig rood pakt, maar dat zal wel loslopen.

5 augustus 2021 om 00:59

Ja precies, doen jullie goed. Die rode kaarten kwamen wel echt uit frustratie dat het niet liep, dus die kans is meteen al stukken kleiner, haha!

5 augustus 2021 om 01:03

Valt ook best mee met die rode kaarten, ik vind dat daar wel een iets te groot punt van wordt gemaakt soms. Berghuis werd vaak als een of andere psychopaat bestempeld, maar Suarez, Zlatan, Totti.. allemaal deden ze veel ergere dingen dan Berghuis. Af en toe een overtreding uit frustratie, maar dat zal bij Ajax afnemen als hij niet meer zoveel druk op zijn schouders draagt. Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar ik hoop dat hij het goed gaat doen. Het is een goede gozer. En inderdaad, stalen ballen. Daar heb ik wel respect voor

5 augustus 2021 om 01:12

Hahahah, dat is wel waar. 😉

5 augustus 2021 om 01:15

Bobiku29 daar heb je ook een punt, betrap er me nu zelf ook. Terwijl ik niet eens weet hoeveel rode kaart hij had gepakt voor jullie, maar zo zie je maar hoe beeldvorming werkt. Haha Suarez zeker, maar inderdaad al die anderen waren gestoord. Dat is Berghuis zeker niet. Super sportief man, en ik snap dat het moeilijk is en een dubbel gevoel. Om die man bij de rivaal succes te wensen.

5 augustus 2021 om 01:36

Nou valt wel mee, @Bobiku29? Als je als beste rechtsbuiten van de Eredivisie in het afgelopen half jaar:- Rood in de beker tegen Heerenveen uit. Die eerste geel is echt een actie uit frustratie, geen intentie om de bal te spelen of een aanval eruit te halen, de bal is al een tijdje weg (niet direct rood, dat niet).- Hatzidiakos tegen AZ uit, waar die vol doorhaalt, blesseert hem voor 3 maanden. Geen intentie om de bal te spelen.- 2 maanden later tegen Vitesse thuis doet die een zo mogelijk nog achterlijkere trap van achter op Wittek: rood. Geen intentie om de hal te spelen.Als je dit in een half jaar voor elkaar krijgt als aanvaller van 29 jaar, met zoveel ervaring, dan heb je jezelf op zijn minst niet in de hand. Dus omdat andere nog gekkere dingen doen is Berghuis heel normaal? Psychopaat is overdreven, maar volgens mij is het wel een type wat op het veld een beetje verandert, zoals we allemaal wel iemand kennen.

5 augustus 2021 om 01:48

@Bobiku, ik heb echt het idee dat Berghuis vooral zijn kalmte verloor uit frustratie. Niet dat het daarmee goed wordt gepraat, maar ik probeer aan te geven dat de kans hopelijk bij Ajax minder gaat zijn. Wat me opvalt bij zijn reactie is dat hij zich zelf realiseert dat hij zich opnieuw moet bewijzen.

5 augustus 2021 om 01:57

Hier sluit ik me bij aan, eigenlijk precies wat ik hierboven zeg. Zal vanaf nu dan wel afgelopen zijn. En inderdaad hij geeft zelf ook aan dat hij het weer moet afdwingen, wat hij bij Feyenoord had gedaan.

5 augustus 2021 om 02:17

Precies, het is voor een groot deel beeldvorming. Die overtreding op Koopmeiners destijds, dat was idioot. Verder waren het nooit doodschoppen of zo. Neem Totti, die heeft Balotelli echt een gigantische schop van achteren gegeven. Dat wordt dan vaak gecultiveerd. Door mezelf ook wel hoor, haha, maar zo streng zijn voor Berghuis als velen in Nederland, dat vind ik overdreven. Hij heeft geen naar karakter

5 augustus 2021 om 02:22

Helemaal mee eens Kyle. In zijn eerste jaar heb ik hem nooit op iets raars betrapt. Toen waren het Jørgensen, Elia, Kuyt en Toornstra die qua rendement belangrijker waren en dan was er nog het gif van El Ahmadi. Hij was goed, maar stond niet heel hoog in de hiërarchie. Toen dat veranderde, nam de frustratie ook toe. Bij Ajax zal dat hopelijk nu wel mee gaan vallen

5 augustus 2021 om 02:36

Hij verandert zeker in het veld, JustinMorris. Leuk om daarbij te vertellen is dat Advocaat hem bij AZ al had, maar hem niet opstelde. Toen Berghuis vroeg waarom, kreeg hij te horen dat hij te nonchalant was. Op aanraden van zaakwaarnemer Fortes Rodriguez is Berghuis toen op trainingen op élke bal gaan jagen, zelfs als het onmogelijk was. Ieder duel ging hij op 100 procent aan. Toen zei Advocaat: 'het kwartje is gevallen bij Steven.' Berghuis kwam in de basis en is daar nooit meer uit geweest. Hij ging enorm goed presteren. Dat felle is er daarna nooit meer uitgegaan. Ik weet nog dat Feyenoord hem haalde en ik dacht: 'wat moeten ze met dat oude wijf?' Maar tot mijn verbazing had hij enorm veel pit. Die kaarten tegen Heerenveen waren oliedom, maar niet heel erg. Ik vind die overtreding op Hatzidiakos ook geen heel erge. Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat hij die bal gewoon voor wilde krijgen, want hij strekt zich volledig om bij die bal te komen. Ik geloof niet dat hij Hatzidiakos daar zag staan. Overigens speelde Hatzidiakos de week erna alweer, om vervolgens weer geblesseerd af te haken. Ik geloof niet dat hij drie maanden geblesseerd was door Berghuis als hij tussendoor gewoon fit genoeg werd bevonden, een week later. Die tegen Vitesse was van achter en dat is altijd dom, onnodig en riskant, maar ik vind niet dat hij hem gevaarlijk raakte of zo. Ik vond alleen die bij Koopmeiners echt maniakaal. Verder heeft hij een drang om te winnen waarin hij af en toe een beetje doorslaat, maar ik vind het vaak relatief onschuldig qua ernst

5 augustus 2021 om 06:28

En dat maakt de reacties vanuit die groep Feyenoord aanhangers nog zieliger dus. Vooral als ze straks na zoveel maanden in december weer helemaal los gaan. En dan zeg ik nogmaals….die groep. Niet de normale Feyenoord supporter die gewoon respectvol blijven ondanks dat ze het het niet leuk vinden.

5 augustus 2021 om 08:32

Mwah, zie mezelf toch echt als een gematigde PSV'er (in de zin dat ik voetbal behoorlijk kan relativeren), maar ik blijf het een naaistreek vinden. Had hem bij PSV ook echt niet hoeven zien, ook niet als een van de beste spelers van de Nederlandse velden. Dat je niet snapt dat er bij de twee grootste en meest fanatieke (Feyenoord sportief even buiten beschouwing gelaten) clubs mensen over de schreef gaan, snap ik dan weer niet. Het is niet zomaar iets namelijk!

5 augustus 2021 om 09:14

Hij snapt het ook wel, maar dat is wat anders dan dat hij het normaal vindt. Die graffiti met hem was zo erg niet geweest als er geen gestreepte pyjama bij zat. Zo'n detail zorgt ervoor dat het echt niet kan

5 augustus 2021 om 09:15

@sulejmanii,

Om je even te informeren.
Hij heeft in 244 Eredivisie wedstrijden, 2 rode kaarten gepakt. Wat volgens mijn berekening uitkomt op 1 kaart per 3,5 seizoen.

5 augustus 2021 om 09:45

Wat een onzin joh. Elke werknemer in elke branche die zich kan verbeteren op zoveel punten zal het doen. Dat er bij voetbal wat supporters zijn die het vervelend vinden moet je gewoon buiten beschouwing laten. Dat waait wel over. het feit dat ze zo over de zeik waren in Rotterdam komt omdat ze het allemaal hun beste speler vonden, al geven ze dat nu niet meer toe. Maar als er eentje vertrekt die er niks van kan is er een stuk minder herrie. Dus naaistreek, laat me niet lachen.

Hij heeft gekozen voor zichzelf. Hij hoeft niet te kiezen voor de supporters van Feyenoord. Hij heeft jarenlang alles gegeven, tot en zelfs over de grens. Nu gaat ie dat ergens anders doen. Clubliefde is er allang niet meer, op een enkeling uitgezonderd.

5 augustus 2021 om 09:53

@Bobiku29. Ik kan met je mee dat hij geen psychopaat is. Ik kan met je mee dat tegen Heerenveen geen ernstige overtredingen zijn. Maar als je die tegen Hatzidiakos verdedigt, dat snap ik echt niet hoor. Hij vliegt erin en trap gewoon vol. Raakt geen bal maar de scheen en de knie van zijn tegenstander, die gilt het uit van de pijn. Hatzidiakos komt denk uit een hoek van 45 graden dus dat ziet die 100 procent. En na zijn gele(!!) kaart gaat die ook nog verongelijkt doen, hij geeft niks om die Hatzidiakos waarvan hij weet hoe hard hij hem raakt.En die van Vitesse van achter, als je met gestrekt ben op iemand z’n enkel komt, en zijn enkel staat vast dan kan die gewoon breken. Het gaat ook een beetje om het risico wat die neemt in mijn ogen, niet alleen wat die daadwerkelijk aanricht. Bij deze overtreding accepteer je in mijn ogen dat je iemand gewoon enorm kan blesseren.

5 augustus 2021 om 09:56

@JackSparrow. Je kan het prima redeneren en ben het echt wel met je eens (vanuit de kant van Berghuis gezien), maar omdat het voor Berghuis goed is, en er geen clubliefde meer is betekent toch niet dat dit geen naaistreek is? De beste speler en aanvoerder gaat naar de aartsrivaal, voor een schijntje(!), terwijl die aangaf geen transfer in Nederland te maken. En maar dat logo kussen. Dat is gewoon een naaistreek.

5 augustus 2021 om 10:14

@Jack, mwah. Als Tadic naar Feyenoord zou gaan zou ik ook niet blij zijn. De grens ligt voor mij bij die spandoeken met daarop Polletje en Peter R. de Vries. En natuurlijk de laatste met het Holocaustpak aan. Dat was walgelijk. Maar ik begrijp de emoties wel. Wel hoop ik dat in december de ergste emoties zijn afgevlakt zodat hij, zonder bekogeld te worden, zal kunnen spelen. Hoewel ik bang ben dat dat wel zal gebeuren. Bekogelen dus. Kijk maar naar hoe het ging toen Bazoer in Eindhoven moest spelen. Die kreeg van alles naar zijn hoofd gegooid bij het nemen van een hoekschop. Edit: dit is trouwens niet gekoppeld aan Feyenoord of PSV. Bij Ajax lopen ook dit soort idioten rond, net als bij elke andere club.

5 augustus 2021 om 10:17

@Bobiku, hij was in dat jaar ook niet de beste speler, zoals hij de afgelopen twee jaar was. De frustraties waren in dat jaar dus niet aanwezig, lijkt mij. Bovendien neem ik aan dat hij anders wel door Kuyt op zijn plek zou zijn gezet.

5 augustus 2021 om 11:41

Jeroentje bedankt voor de moeite. Ik waardeer het kerel! Val echt relatief mee..

5 augustus 2021 om 12:05

JustinMorris, ben het met je eens wat betreft het risico dat hij neemt. Dat kun je inderdaad ook meetellen en dat maakt die tegen Vitesse ook een flinke. Over dat logo kussen, ik denk wel echt dat hij dat meende. Ik vind een logo kussen sowieso klef en dat hoeft van mij niet, maar ik weet bij Berghuis zeker dat Feyenoord iets voor hem betekent. Als je hem over twintig jaar vraagt wat zijn club is, denk ik dat hij Feyenoord zal zeggen. Berghuis is echter in de bloei van zijn leven en Feyenoord is als een depressieve vrouw. Hij houdt van haar, maar heeft nu voor zichzelf gekozen. En dus voor een ander. Een echte clubman blijft dan, maar dat is hij niet. En laten we niet vergeten, Van Hanegem en Boskamp wilden ooit ook naar Ajax. Dat zijn de twee meest intense Feyenoorders die je je kunt voorstellen. Om maar aan te geven dat het los kan staan van het gevoel voor Feyenoord

5 augustus 2021 om 12:09

Kyle, inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel. Sterker nog, hij was het makkelijkst vervangbaar toen. Misschien wel de minst belangrijke basisspeler. En ik ben geen fan van Kuyt als persoon, maar wat je zegt is absoluut waar. Zijn mentaliteit heeft in die groep zoveel betekend. Hij zette iedereen op scherp. Sindsdien heeft Feyenoord niet meer zo'n speler gehad, qua leiderschap

5 augustus 2021 om 12:14

@Bobiku29. Mooi dat je daarin mee kan, hebben we elkaar toch een beetje gevonden. Ik zou verder geen aanvaller kennen (in Nederland en daarbuiten) die stelselmatig zulke overtredingen begaat en in die zin denk ik dan dat jezelf niet in de hand hebt. Zal wel loslopen bij Ajax, daar is hij zijn plek kwijt als die dat doet. Dat hij van Feyenoord houdt geloof ik ook wel enigszins, hij heeft ook echt veel gekregen van de supporters. Maar laten we zeggen dat jij het op zijn zachtst gezegd niet slim heeft aangepakt.Boskamp wilde vanaf RDW naar Ajax, dat is dan niet meer pikant (niet vergelijkbaar), en die was ontevreden met zijn plek op de bank van destijds. Van Hanegem kan ik niks over vinden, kun je me helpen?

5 augustus 2021 om 13:50

@Bobiku, wat een geweldige vergelijking: Feyenoord is als een depressieve vrouw. Dank voor de glimlach 😃. Denk ook dat van alle clubs waar hij heeft gespeeld, Feyenoord het meest in zijn hart zit.

5 augustus 2021 om 14:53

Ik kan het via Google ook niet vinden, maar heb in een boek over Van Hanegem (volgens mij die van Matty Verkanman) gelezen dat hij zelf al rond was met Ajax. Net als Cruijff het andersom had, had Van Hanegem nogal onvrede bij Feyenoord, maar ze lieten hem niet gaan en schrokken zich de pleuris dat hij zelf al rond was. Het was niet in zijn gloriejaren bij Feyenoord, maar halverwege de jaren 70. Hij was en is natuurlijk nogal een uitgesproken en unieke persoonlijkheid en er werd geschreven dat hij zo'n stap om zijn gevoeligheid ook wel interessant vond. Boskamp was inderdaad niet direct, maar gezien zijn hart voor Feyenoord is het net zo opmerkelijk

5 augustus 2021 om 15:02

Leuke anekdote! Van Boskamp is het inderdaad heel opmerkelijk, die heeft na zoveel jaren nog steeds een gezonde hekel aan Ajax.

5 augustus 2021 om 15:03

Haha, dank je wel Kyle 😌. Borderline kan eventueel ook. En ja, iedereen valt nu ook over hoe hij uitsprak Feyenoord terug te willen naar waar het hoort. Vaste titelkandidaat, Champions League spelen. Iedereen doet nu maar alsof hij dat niet meende, maar ik denk dat hij dat heel, heel, heel graag wilde. Hij heeft logischerwijs echter het gevoel dat hij trekt aan een dood paard. Dan kun je het wederom vergelijken met een huwelijk. Je houdt van iemand en wil bij diegene blijven, maar er zit geen energie meer in haar, alles moet uit jezelf komen. Sommigen blijven dan toch trouw, sommigen niet. Kunnen we hem dat kwalijk nemen? Grijs gebied. Ik denk echter wel dat de pieken van geluk nergens zo hoog voor hem worden als bij Feyenoord. Het geluk zal nergens zo zoet smaken. Maar zijn nieuwe vrouw is stabiel, dat is ook wel even fijn

5 augustus 2021 om 15:04

Haha inderdaad JustinMorris, gelukkig minder dan aan de Duitsers!

Altijd gewoon een goede speler geweest. De enige reden dat het kijken naar Feyenoord wedstrijden de afgelopen jaren nog enigszins dragelijk was door zijn creativiteit en goals

Berghuis Son of God….

Even serieus moest echt wennen dat hij in een ajaxshirt speelt….maar hij is van harte welkom wat een held!

Dacht altijd dat er iemand van de laatste jaren van Feyenoord nooit bij Ajax in de basis zou staan.
Zoiets hoorde ik best vaak op VZ.
Wat is er precies veranderd?

5 augustus 2021 om 02:16

Je hebt selectief gelezen! Buiten berghuis niemand werd er gezegd en alsnog moet berghuis nog maar eerste een basisplaats zien te verwerven

5 augustus 2021 om 07:03

Bijlow zou natuurlijk ook gewoon basis staan bij Ajax.

5 augustus 2021 om 07:44

Op dit moment wel. Toen we Onana nog hadden niet

5 augustus 2021 om 08:06

Niets. Is maar de vraag of Berghuis basisspeler wordt. Lopen ook nog wat Brazilianen rondt die toch echt specifieke kwaliteiten bezitten die Berghuis niet heeft. Denk zelf dat bij het huidige Ajax eigenlijk alleen Bijlow verzekerd is van een basisplek. Tenzij onana zich bedenkt en alsnog bijtekend.....

5 augustus 2021 om 11:44

Dan heb je gewoon niet opgelet, iedereen zag Berhuis wel degelijk in de basis staan. Elk jaar in de top drie stats van de aanvallers met zijn goals en assists. Bij Ajax wist alleen Tadic hem voor te blijven.

Totdat Anthony meneer Berghuis uit de basis speelt en hij lastig gaat doen, dan zien we wel weer verder

5 augustus 2021 om 02:52

Zal een mooi duel worden! Maar berghuis heeft wel meer dreiging dan Anthony… maar laat me graag verassen

5 augustus 2021 om 03:20

Ja ook omdat bij Feyenoord alle ballen op Berghuis gingen en hij alle strafschoppen nam, geeft wel iets een scheef beeld. Hopelijk blijft Anthony ook spelen aangezien je daar 16 miljoen voor hebt betaald

5 augustus 2021 om 16:56

Anthony speelt de finale met Brazilië. Daar gaat nog op geboden worden dus valt het nog te bezien of ze de strijd met elkaar aangaan.

5 augustus 2021 om 11:45

Ajax speelt elk jaar meer dan vijftig officiele wedstrijden. Dan is er meer dan genoeg speeltijd voor Tadic, Berghuis, Anthony en zelfs Neres. Je krijgt ook altijd te maken met schorsingen, blessures en tegenwoordig zelfs positieve Corona tests.

Denk dat het even afwachten tot de eerste competitiewedstrijd wordt gespeeld en de echte fans er weer zit. Het blije dagjes volk bij oefenwedstrijden en een JC-schaal vind alles mooi, omdat een keer naar het grote Ajax mogen. Volgende week zaterdag f-side weer aanwezig en zien we pas echt hoe hij ontvangen wordt.

5 augustus 2021 om 07:37

Niemand van Ajax neemt de F-side serieus, alleen de F-side zelf. Ze mogen hem leuk uitfluiten maar zij zijn absoluut niet representatief voor alle Ajacieden. Het tegenovergestelde eigenlijk, veel andere Ajacieden distantiëren zich zo veel mogelijk met de F-side en hun bedoelingen en acties. Dus al fluiten ze hem uit, dan zegt dat voor mij niets.

5 augustus 2021 om 08:44

Als je dingen vermoed, spreek dan alsof zaken zo zijn. Het oude logo op het shirt nu, is het bewijs dat f-side 100% serieus wordt genomen. Vanaf f-side is de campagne gestart om het oude logo terug te krijgen. Daarnaast zijn vertegenwoordiger van f-side binnen Ajax, juist een serieuze gesprekspartner. Alleen jij ziet alleen die rellen voorbij komen en roept, dat is de f-side. Zonder f-side wordt de arena weer een kille sfeerloze tempel. Is getekend 20+ jaar seizoenskaarthouder op f-side

5 augustus 2021 om 10:20

Ik heb meer het vermoeden dat de F-side uit angst als gesprekspartner is genomen. En dat is te triest voor woorden. De meeste supporters nemen de F-side niet serieus. Gelukkig maar!

5 augustus 2021 om 11:44

Afca wat een argument zeg, het oude logo werd door alle fans breed gedragen! Maar blijf jij maar denken dat die fside invloed heeft en naar word geluisterd. 😂

5 augustus 2021 om 11:47

Echt onzin, elk jaar bepaald de shirt sponsor hoe het nieuwe shirt eruit ziet. men zoekt dan een reden voor de fans om het nieuwe shirt te kopen i.p.v. in een oud tenue naar het stadion te gaan.
Met het nieuwe logo hoopt men voor een dergelijke prikkel gezorgd te hebben.

5 augustus 2021 om 09:16

Geboren en getogen Amsterdammer hier. Ajax met de paplepel ingegoten gekregen vanaf mijn jeugd. Zat gister in de jc arena met 4 andere geboren en getogen Amsterdammers uit de Jordaan en Spaarndammerbuurt. Allemaal zwaar Ajacied. En raad eens? We vonden Berghuis allemaal geweldig.

Alleen kneuzen gaan een speler die naar jou club komt en jou club sterker komt maken en alles voor je club wil geven uitfluiten omdat hij in het verleden voor een andere club speelde. Theo Jansen was de grootste l*l uit de eredivisie maar werd de eerste training door de fside en 410 toegezongen. Dus ja, alleen kneuzen gaan berghuis uitfluiten. De echte ajax supporter is blij dat een speler je club komt versterken. En die jongen is blij om hier te zijn.

Getekend, Ajacied in hart en nieren.

5 augustus 2021 om 10:05

Ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook nergens dat ik voorstander ervan ben. Enige wat ik zeg, is dat afwachten is hoe publiek reageert wanneer f-side er weer zit. Want als ik zie hoe de stemming is onder verschillende f-siders die ik ken, dan vermoed ik dat er nog wel een fluitconcertje komt. Dat hebben we ook gezien met Ziyech, die later ook weer in de armen werd gesloten.

Welke speler dan ook, ik zal ze nooit uitfluiten zolang ze ons shirt dragen.

5 augustus 2021 om 10:56

Precies. Ben ik met je eens. Ik hoop dat het meevalt. Want die jongen is echt blij dat hij hier speelt

Off: Ik vind het echt geen mooi shirt. On: Berghuis gaat gewoon leveren dus dan sluit het publiek hem in de armen. Op een stel eencelligen na die zijn vorige club haten. Tja..

Van psychopaat tot publiekslieveling, het kan snel gaan in de voetballerij.

5 augustus 2021 om 08:02

Zeker moet jij toch weten. Van goede voetballer naar een rat binnen een korte tijd. Ofniet dan?

5 augustus 2021 om 08:31

Nee, helemaal niet. Een fantastische voetballer zelfs. En nu?

5 augustus 2021 om 10:11

Ik zeg ook niet dat jij dat hebt gezegd maar die opmerkingen zijn net zo goed gemaakt hier en die heb jij ook wel voorbij zien komen. Ik maakte deze opmerking om aan te geven dat je opmerking nogal simpel is en dat je dat dus andersom net zo goed kan zeggen. Beetje jammer dat ik je dat moet uitleggen. Precies... en nu? Wat wou je nou precies met je opmerking?

5 augustus 2021 om 10:22

@HijNiet, jij staat er misschien anders in, maar ik heb echt genoeg reacties gelezen waarin werd gesteld dat hij geen geweldige voetballer is.

De terugkeer van Martijn Reuser!😄

In alles een stap vooruit, behalve dat lelijke shirt.

Buiten dat hij goed werd ontvangen speelde hij ook gewoon erg goed. Hij zette fel druk, gaf goede passes en hij deed goed mee in het positie spel. Gaat een drukke concurrentie strijd worden op de rechterflank.

Logische stap voor hem en mensen die dat niet kunnen begrijpen..Wie zou er niet van een zinkend schip springen, met die aantekening dat hij beter dan wie dan kan ook die inschatting kon maken. Feyenoord gaat het komende seizoen niet hoger dan plaats 5 eindigen en met hem zou dat plaats 3 zijn, op zijn hoogst. Een incapabele TD die wanhopig pogingen doet om Doekhi en Veerman te halen, wat nooit gaat lukken. Lachwekkend, Feyenoord is een karikatuur van zichzelf geworden. Lichtpuntjes zijn Arne Slot, de frisse wind in de jeugd ( Rini Coolen) en de faciliteiten voor de jeugd; echter heb je hier niets aan wanneer je content (lees: spelers) gewoon ondermaats is, pas in de u16 lopen potentiële toppers rond. Gewoon jammer dat we kunnen concluderen dat Feyenoord topclub af is. Met beleid kan je ver komen, je kan haten op AZ maar die halen door goed beleid en een de opleiding gewoon “even “ 50 miljoen op dit seizoen.

Blijft nog wat wennen berghuis in een Ajax shirt. (Maar dat komt wel goed.)mooi dat ie goed ontvangen is, en zo hoort het ook, hoop dat hij er 3 In knalt 19 december, en zo die zielige figuren die van die spandoekjes maken en graffiti spuiten keihard de mond snoert

Zo zie je maar weer dat al die schreeuwlelijken op internet (met name twitter) een kleine minderheid vormen. Tijdens Berghuis' eerste balcontacten was duidelijk een luid gejuich te horen, en uiteraard een paar trieste gasten die het nodig vonden om te fluiten.

5 augustus 2021 om 10:07

Ik heb het gefluit niet gehoord eerlijk gezegd. Ik hoorde zelf een applausje tijdens een leuke actie op het veld.

@davy klaassen himself aka mister 1-0

Ik ben alles behalve blij met berghuis als ajacied. Voor mij de reden om ajax niet te volgen zolang hij er speelt of een andere speler die bij de rivaal heeft gespeeld, lees psv en feyenoord. In de tijd dat Stam en Ooijer in Ajax speelde heb ik het genegeerd.

Vind dat het allemaal prima spelers zijn maar ik vind niet dat die voor ajax horen te spelen. Van mij mogen die wegblijven.

Als ze Stengs nou hadden opgepikt...

5 augustus 2021 om 11:26

Noem jezelf dan aub ook geen Ajax fan of supporter. Man man, wat een drogreden. Als iedereen zo dacht als jij, zou er nu niemand meer in de Arena zitten. En had Barcelona ook geen fans meer na de overstap van Figo naar Real. Dit soort dingen gebeuren, en dat je als Feyenoord supporter nu een hekel hebt aan Berghuis kan ik nog makkelijk inkomen. Maar je gaat als Ajacied toch nu niet stoppen met Ajax volgen puur omdat Berghuis van Feyenoord komt?

5 augustus 2021 om 11:41

Lekkere supporter ben jij 😂

5 augustus 2021 om 11:48

Bomdani we gaan je missen!😢 Maar om dan ook met die niets toevoegende overschatte Stengs te komen. 🤦🏾‍♂️

5 augustus 2021 om 14:21

@silverfront

Je kan het een drog reden vinden, ik respecteer je mening. Wat je zegt over Figo, weet je, je moet niet iedereen over 1 kam scheren. Er zijn genoeg mensen die het niet leuk vinden maar wel die fanatieke supporter blijven, het mag allemaal, maar blijf voor jezelf praten en niet voor een ander. Ik bepaal zelf wel of ik het blijf volgen of niet, zo interessant is het voetbal tegenwoordig niet meer vind ik.

@ajax1812 Dank je wel. Heb hier het gevoel dat je me mening wel respecteert.

@ Sulejmanii

Ik weet het, ik ga het beton ook missen. Ja ik zie in Stengs meer dan in Berghuis. Ik noemde hem vanwege de positie waar beide spelen.

Verder wil ik jullie nog wel horen in het loop van het seizoen als Berghuis weer eens natrapt en de club benadeeld. Berghuis en zijn maniertjes horen niet thuis bij Ajax, wel bij veel supporters dat dan weer wel, want dat zijn geen echte ajacieden.. Ja, ik schaar jullie daar toe.

Als je wint, heb je vrienden, rijen dik, echte vrienden. Als je wint, nooit meer eenzaam, zo lang je wint....

Het is nu hosanna, maar bij belangrijke missers of vormverlies, vrees ik het ergste..... Ziyech had daar ook last van met zijn vrije trappen. Wat overigens logisch was, want hij schoot ze allemaal het stadion uit, terwijl Lasse Schone een van de beste vrije trappennemers ter wereld was. Het publiek floot dus, omdat men vond dat Ziyech het aan Lasse moest laten. Dat laatste begreep Ziyech niet, net als de helft van de supporters. Het ging dus niet om Ziyech, maar het opeisen van de vrije trap,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren