Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hoe het is om als jonge vrouw naar een wedstrijd van Engeland te gaan

Laatste update:

Het bezoeken van wedstrijden van Engeland was de afgelopen weken niet altijd plezierig voor Caoimhe O'Neill. De journaliste van The Athletic verbleef tijdens het EK in Londen en zag veel misogynie en seksisme om zich heen, schrijft ze in een artikel voor de sportwebsite. O'Neill, normaliter clubwatcher van Liverpool, blikt terug op de ervaringen van de afgelopen weken.

"Het was een enorm voorrecht om tijdens het EK in Londen te werken", benadrukt de journaliste. "Het voetbal was prachtig en ik heb de tijd doorgebracht in een van de meest bijzondere steden ter wereld. Maar er is één ding dat het verpest: het onacceptabele gedrag van sommige mannelijke Engeland-supporters en hun archaïsche, intimiderende omgang met vrouwen. Daar moeten we het over hebben." Op Twitter spreekt O'Neill van 'het belangrijkste artikel' dat ze ooit heeft geschreven. Het was moeilijk om haar ervaringen onder woorden te brengen, voegt ze eraan toe.

"Terwijl ik richting ons kantoor liep, stapte een groep mannen van in de twintig in Engeland-shirts af op drie jonge vrouwen. Toen besefte ik al dat de dag heel anders zou verlopen dan ik had gehoopt", doelt de journaliste op afgelopen zondag, toen de finale tussen Engeland en Italië werd gespeeld. "Terwijl ze dichter in de buurt van de vrouwen kwamen, riep een man: ‘Je hebt een lekker stel benen, jij!’ Zijn vrienden lachten en namen een slok uit hun blikje. Een van de andere mannen riep: 'Zeg maar dat hij moet oprotten, als je dat wilt'. De man die de opmerking had gemaakt, reageerde: 'Dat doet ze niet. Ze geniet ervan.'” De vrouw negeerde de situatie, liep arm in arm met haar vrienden en trok een zijstraat in. Ze genoot er niet van. Haar vrienden genoten er niet van. Ik genoot er niet van."

Ook voorafgaand aan de halve finale tegen Denemarken was sprake van intimidatie door supporters. "Op weg naar het stadion werd een groepje Deense stelletjes in de metro omsingeld door een groep mannelijke supporters van Engeland, van begin twintig tot eind veertig. Ze bleven maar zingen: 'You’re shit, but your birds are fit!' (vrij vertaald ‘jullie kunnen er niks van, maar jullie vrouwen zijn wel lekker’, red.) Ik wilde ze opdragen om hun mond te houden, maar de angst om zelf doelwit te worden won het van mijn moreel kompas. Ik wilde iets zeggen - en dat heb ik in het verleden ook gedaan - maar de omgeving voelde te vijandig om mijn stem te verheffen. Gedurende het toernooi nam mijn moed steeds een beetje verder af bij dit soort gebeurtenissen."

"In de straat achter Wembley waren minder fans, maar er waren genoeg mensen die gebruikmaakten van de rust om de straat als een enorm toilet te gebruiken. Veel mannen ontblootten zichzelf als voorbijgangers langsliepen. Een man vroeg een vrouw: 'Vind je deze lengte goed?' De vrouw, die met haar partner liep, negeerde de man, terwijl die brutale opmerkingen bleef maken", blikt O'Neill terug. "Een groep Engeland-fans richtte zich tot een vrouw die vanaf haar balkon naar het stadion keek. Ze zongen onophoudelijk: 'Get your tits out for the lads', totdat ze terug in haar huis stapte. Eerder in het toernooi werd buiten het stadion een voormalig international van Engeland geïnterviewd, terwijl een man naar hem riep: 'Ik heb je nicht geneukt'. Dat is niet oké. Dit is allemaal niet oké."

"Willen de mannen die vrouwen op zo'n manier behandelen dat de vrouwen in hun eigen familie zulke dingen meemaken? Nee? Waarom blijven ze dan de dochters van andere mensen zo behandelen?", vraagt de Engelse zich af. "Grote groepen Engeland-supporters lijken zich door het voetbal gesterkt te voelen op verkeerde manieren. Ik vraag me af of dat een probleem van Engeland is, want tijdens de halve finale tussen Italië en Spanje was de sfeer rond het stadion gemoedelijk en voelde ik me geen moment onveilig. Alcohol en drugs hadden een negatieve bijdrage aan veel van de gebeurtenissen van zondag en tijdens het toernooi. De drank- en drugscultuur die hand in hand gaat met het voetbal, liep dit weekend volledig uit de hand."

"Het doet me denken aan een avond in Londen aan het begin van het toernooi. Ik was laat klaar met werk en ik bukte op straat om mijn veters te strikken, toen een dronken man voorbijliep. Hij zag mij bukken en draaide zich om. Hij kwam dicht bij me en ik voelde me meteen oncomfortabel. Gelukkig zag een vrouw, die ook in ons hotel verbleef, wat er gebeurde. Ze vroeg of het goed met me ging en of ik wilde dat we samen naar het hotel liepen. Ik vraag me af hoe het was afgelopen als deze fantastische vrouw, Kate Lucey, er niet was geweest. We hebben het nog niet eens gehad over de enorme steunnetwerken die in het weekend zijn ontstaan", gaat O'Neill verder. "Vrouwen in Londen en in het hele land stelden hun woningen beschikbaar voor vrouwen die vreesden voor huiselijk geweld na de finale."

"Huiselijk geweld stijgt met 28 procent als Engeland speelt en met 38 procent als Engeland verliest. Daar moeten we ons voor schamen. Ik keerde terug naar het kantoor om een wedstrijd te bekijken. In de trein zei een man tegen een vrouw, die alleen was: 'Je maakt me geil'. Hij stond in de weg voor haar en ze moest om hem heen lopen om de trein uit te gaan. Wat ik de afgelopen maand heb meegemaakt, doet me afvragen waarom iemand zijn of haar kind zou meenemen naar een voetbalwedstrijd, zeker als Engeland speelt. Ik voelde me zondag niet veilig. Ik voelde me thuis niet veilig. De hele maand stond bol van zulke incidenten. We moeten die blijven veroordelen en ik hoop dat mijn woorden daarbij helpen. Ik hoop dat ze helpen om te doen waar ik het lef niet voor had: om op te staan en te zeggen dat dit niet oké is."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Engelsen mannen zijn gewoon verschrikkelijk irritant met drank op, ze voelen zich geweldig en onaantastbaar, met name in een grote groep.Ook op vakanties altijd alleen maar zuipen zuipen en nog meer zuipen, schreeuwen naar iedere vrouw die voorbij komt of zelfs handtastelijk worden. Wat een paupervolk

15 juli 2021 om 20:35

Och, wij Nederlanders doen ook gekke dingen als we onder invloed zijn.

15 juli 2021 om 23:36

Toch doen de engelse er vaker een tikkeltje bovenop.

16 juli 2021 om 08:26

Vind ik ook, hoewel de opmerking van ajax1812 ook mij door het hoofd schoot. Er is echter wel een verschil tussen ludiek en ronduit aggressief/intimiderend. Paulien Cornelisse beschreef eens in haar boek Taal Is Zeg Maar Mijn Ding hoe tijdens het EK in Oostenrijk en Zwitserland een knappe Nederlandse vrouw over een plein vol Oranjesupporters liep. In het voorbijgaan werd ze toegezongen door een grote meute met de unanieme mening dat 'daar een piemel in' moet. Maakte kennelijk ook niet uit wiens piemel, maar 'een' piemel. Het is plat, maar niet bedreigend. Volgens Cornelisse glimlachte de vrouw. Zowel zij als de supporters wisten wel dat dat niet ging gebeuren namelijk.

Anders wordt het als je door coke en alcohol gedreven daadwerkelijk in iemands persoonlijke ruimte en gemoed komt. Hoe obsceen, brutaal en wars van elk respect de walgelijke situaties die O'neill beschrijft en bijna standaard lijken te gebeuren rond dit soort wedstrijden is gewoon regelrechte seksuele intimidatie.

Overigens is het uitgaansleven in veel Engelse steden volgens mij nauwelijks anders. Zelf eens tijdens een voetbaltrip in Newcastle wat bars opgezocht in de stad; het is één groot Jersey Shore waarin iedereen zich naar de gallemiezen zuipt en snuift, van het begin van de avond wanneer de humor nog tiert tot het einde wanneer dat heeft gemaakt voor liederlijk laveloos of agressief zijn. Dat we de volgende dag in de krant lazen dat die avond in Liverpool een gevecht tussen twee vrouwen eindigde met een welgeplaatste stilettohak in de oogkas van een van hen verbaast dan ook niets. Die lui zijn totaal van God los daar...

15 juli 2021 om 20:36

Maak daar maar van alle mannen.

15 juli 2021 om 20:37

Ja, en dat is anders in Nederland denk je? Ga naar een beetje populair uitgaansgebied in een willekeurige stad/dorp en je gaat hetzelfde tegenkomen.

Mannen in de algemeniteit hebben nog flink wat te leren (incl. ikzelf).

15 juli 2021 om 20:48

Waarom heb jij wat te leren? De samenleving moet gewoon iets minder bekrompen overal op reageren. Tegen een dame zeggen dat ze mooie benen heeft is een compliment (wellicht afhankelijk van de manier waarop het gebracht wordt). Helaas valt een standaard compliment tegenwoordig al snel onder seksisme of mental abuse. Volgens mij meer een probleem van de "algemene samenleving" dan van jou of van mij.

15 juli 2021 om 20:52

Als jij denkt dat het roepen dat een vrouw mooie benen heeft rondom een wedstrijd en met veel bier achter de kiezen een compliment is dan denk ik dat jij het probleem bent. Dit is pure seksisme en hoort niet getolereerd te worden.

15 juli 2021 om 20:53

Nou sorry, White Knight, maar het ligt toch echt aan het persoon. Er zijn ook genoeg stereotype Engels ' kenau's '

15 juli 2021 om 20:56

Mag ik wel 'mooie armen' zeggen, cuco10?

15 juli 2021 om 21:00

@cuco10 imo sla je nu wel een beetje door. als dat al niet meer mag dan kunnen we net zo goed onder een regime gaan leven

15 juli 2021 om 21:02

Wat een domme opmerking Cuco. Seksisme heeft helemaal niets met seks of seksuele opmerkingen te maken zoals jij suggereert, maar met discriminatie van het mannelijk of vrouwelijk geslacht. Daarnaast is er niks mis met een complimentje.

15 juli 2021 om 21:11

Kijk deze reacties cuco10 Zoals ik al zei, genoeg mensen die nog wat te leren hebben.

15 juli 2021 om 21:14

@cuco, zoals je in de eerste reacties hieronder al leest val jij dus eerder onder de groep "bekrompen" dan ik onder de groep "seksist". Zoals ik al benoem gaat het natuurlijk wel om de manier waarop je het brengt. Als je er een n#kbeweging bij maakt of jezelf er bij tussen je benen graait dan heb je gelijk....maar zo staat het niet in dit verhaal.

15 juli 2021 om 21:32

Iedereen die niet jouw mening deelt, zit fout, he Archie?

15 juli 2021 om 21:43

@Archie en Cuco, ik hoop dat mijn zusjes types als jullie tegen komen als ze uit gaan, die nog wel snappen dat wat intimiderend is voor een man iets anders is dan voor een vrouw. En hopelijk geen Zwollywood die in beschonken staat 'complimentjes' uit komt delen of Japie die zijn mening komt ventileren 'omdat ie toch niet onder een regime leeft'

15 juli 2021 om 22:03

Mannen die niet snappen dat vrouwen het niet chill vinden wanneer een dronken man of een groepje dronken mannen ze op straat complimenten geeft over hun benen... Kom op boys. Leef je in. Luister eens een beetje naar de verhalen. Wtf, zo ingewikkeld is het allemaal niet.

15 juli 2021 om 22:19

@leidsehood: Precies! Ik zie het al voor me hoe ongemakkelijk al deze 'mannen' zich zouden voelen als mannen dat tegen hen zeiden.

15 juli 2021 om 22:46

Pure seksime..

Ik vind het best zorgelijk in wat wij voor een samenleving worden gedreven door dit soort uitspraken. Het hele man/vrouw verhouding, waar alles binnen lijnen moet vind ik zeer zeer zorgelijk. Ik hoop niet dat je jouw kinderen opvoed met jouw opvattingen.

Seksisme..

15 juli 2021 om 23:10

Het gaat er niet om wat wij mannen seksistisch vinden, het gaat erom wat vrouwen vinden.

Gelukkig, toch nog wat duimpjes en toffe reacties zoals van Verbeteraar, Leidsehood en Regulator. Best tof eigenlijk dat VZ zulke artikelen deelt. Leerzaam voor iedereen.

15 juli 2021 om 23:45

Er is een heel groot verschil tussen nederlandse en engelse mannen. Engelsen drinken zich laveloos, en nederlandse mannen doen dat in veel mindere mate

16 juli 2021 om 00:52

@zwollywood
Ik ben benieuwd hoe je zou reageren als jij daar zou lopen met je dochter en/of je vrouw. Laat mij maar lekker bekrompen zijn , daar is volgens mij niks mis mee.
Je moet het ook in de juiste context zien. Een compliment geven daar is niks mis mee. Maar jij weet ook wel , althans dat hoop ik, dat dit stukje niet gaat over het geven van complimenten.

16 juli 2021 om 00:58

Precies: context. In deze context is er niks mis met dit compliment.

16 juli 2021 om 01:05

Fijn ook dat de helft van de VZ gebruikers zichzelf als rolmodel voor een verbeterde samenleving ziet. Chapeau! Succes met jullie nieuwe utopia.

16 juli 2021 om 07:56

@zwollywood038….En jij moet leren dat vrouwen het niet altijd op prijs stellen als er “complimentjes” over hun lichaam worden gegeven. Jij ziet het als compliment maar ik ken een hoop vrouwen die er echt klaar mee zijn met die “complimentjes”. Ook al wordt het netjes gezegd.

16 juli 2021 om 07:58

Stel jij hebt een dochter en die krijgt zo’n “compliment” en ze vindt het niet leuk. Zeg jij dan ook dat ze dat maar moet accepteren. Gewoon kappen er mee.

16 juli 2021 om 08:01

@zwollywood: Nu bagatelliseer je het probleem wel heel erg. Sowieso zijn ongevraagde complimenten lang niet altijd leuk, maar als het door groepen dronken mannen wordt geschreeuwd is het zeker intimiderend en is het in mijn ogen ook seksistisch. Bovendien osnhet label wat eraan wordt gehangen niet het belangrijkste, het gaat erom dat vrouwen zich onveilig voelen. Bovendien haal je nu ook wel het minst ernstige voorbeeld uit het hele verhaal.

16 juli 2021 om 08:23

Soccerfan_1. Maar je moet ook beseffen dat er een hele groep vrouwen is die het wel fijn vinden. Vandaar dat in Frankrijk direct een tegenhanger van de metoo beweging werd opgericht. Die vonden dat teveel niet meer zou mogen als die metoo beweging de zin zou krijgen en daarom de man ook de vrouw niet meer kon versieren. Let wel, ook deze beweging was door vrouwen en voor vrouwen.

16 juli 2021 om 08:47

Jeetje nijogh.

Ik denk dat vrouwen echt wel het verschil kunnen inschatten tussen complimenten en ‘complimentjes’ en zeker als dat gebeurd tussen een beschaafde jongeman in een ruimtelijke setting en een bezopen en doorgesnoven voetbalfans in een steegje.

16 juli 2021 om 09:00

@ Nijogeth, hoe groot is die beweging dan geworden, waarvan je zelf de naam niet kent blijkbaar, in vergelijking met metoo? Als 95% van de vrouwen het niet leuk vinden weet je toch genoeg?

16 juli 2021 om 09:14

@Archie Karas ik ken genoeg vrouwen en ik weet dat vrouwen ook heel onzeker kunnen worden als ze geen aandacht meer van mannen krijgen. Het is natuurlijk ook hoe je het brengt. Op een beschaafde manier of dat je als een idioot gaat lopen blerren naar een vrouw als je ze een compliment wil maken

16 juli 2021 om 09:27

Nee Jackiemilburn, jij vindt het zorgelijk dat je niet meer ongestraft als een hork tekeer kunt gaan zonder consequenties. Moet je geen halfbakken politiek-filosofische bespiegelingen over 'de samenleving' bij gaan slepen.

16 juli 2021 om 09:33

@japie: Ken jij vrouwen, echt waar? En die stelling over dat ze zich onzeker voelen als ze geen aandacht krijgen, is dat iets dat die vrouwen jou hebben toevertrouwd of is dat jouw eigen conclusie? Wat ik voornamelijk hoor van vrouwen is dat mannen niet begrijpen hoe intimiderend een (onschuldig bedoeld) compliment kan zijn, afhankelijk van de setting en de macht/krachtsverhouding. Verder ken ik persoonlijk weinig tot geen vrouwen die graag ongevraagd complimenten ontvangen van complete vreemden, zeker als dat gebeurt in groepsverband. Bovendien kan ook een beschaafd gebracht compliment ook nog heel intimiderend zijn, bijvoorbeeld als dat afkomstig is van een leidinggevende.

We zijn dit nu aan het beoordelen vanuit ons 'mannelijk' perspectief. Ik zou er persoonlijk weinig moeite mee hebben als een vrouwelijke leidinggevende of een groep meiden op straat roepen dat ik een lekker kontje heb. Maar de verhoudingen zijn ook totaal anders. Dat snap je zelf toch ook wel?

16 juli 2021 om 10:04

@Japie
Jij begrijpt denk ik toch wel de context die hier naar voren komt in dit verhaal van deze dame. Het gaat hier niet om een welgemeend compliment, meer om wat mannen roepen als ze wat op hebben. Vaak zijn het van die mannen die een dame , als ze nuchter zijn , geen compliment durven te geven , naar met wat op en met vrienden opeens wel zogenaamde grappige opmerkingen durven te plaatsen.
Ik weet niet of jij een vriendin/vrouw of dochter hebt, maar zou jij het prettig vinden als een groep mannen in beschonken toestand een " compliment ' maken over haar benen ?

16 juli 2021 om 10:06

Dit is mijn eerste en waarschijnlijk enige reactie op dit platform, over een onderwerp dat mij iedere dag bezig houdt.

Het is hier in Nederland, inderdaad en helaas, niet anders. Fijn om te lezen dat er mannen zoals jij en Cuco zijn, die inderdaad luisteren naar wat vrouwen vervelend en intimiderend vinden, en niet wat zij zelf als man zijnde wel vinden kunnen. We hebben alle ally's nodig!

Een normaal rondje wandelen over straat, overdag, kan al niet zonder nageroepen of nagefloten te worden, gesis om je heen, zonder dat er een aantal auto's naar je toeteren wanneer ze voorbij rijden. Ohja, gevolgd worden is ook nooit een pretje! Moet je na gaan hoe het 's avonds is als vrouw.

Voor iedereen die hier aangeeft een compliment over benen oké te vinden: aub doe het niet!
Wanneer de setting juist is, mag je best een compliment geven. Doe dit niet op een creepy manier zoals 99% van de keren gedaan wordt, maar op een respectvolle manier, als de situatie gepast is.

Ik hoop dat een ieder hier met kinderen niet hun dochters leert hoe zij zich moeten kleden, of dat ze 's avonds niet alleen over straat moeten, maar hun Zoons leren dat zij vrouwen met rust moeten laten en ze met respect te benaderen/behandelen.

16 juli 2021 om 10:09

Geloof me, er is geen verschil. Ook zonder alcohol op zijn Nederlandse mannen uitstekend in staat vrouwen lastig te vallen op straat.

16 juli 2021 om 10:48

Toentertijd begon het met een brief van 99 vooraanstaande Franse vrouwen onder leiding van Catherine Deneuve, een actrice, model en zakenvrouw. Een naam heeft het niet gekregen, waarom is dat nodig? Het is niet dat je er lid van kan worden.

16 juli 2021 om 17:32

Ik wou net zeggen, in vooral de wat grotere steden met uitgaan is het voor veel vrouwen niet veilig. Er was eens een onderzoek naar vrouwonvriendelijk gedrag in Rotterdam tijdens uitgaan, 90% van de ondervraagden had te maken gehad met seksueel overschrijdend gedrag. Bepaalde groeperingen hebben geen respect voor vrouwen.

16 juli 2021 om 17:56

@zwolly Je bent zo'n type die denkt iets goeds te doen door een onbekende vrouw ongevraagd een compliment te geven. Realiteit is dat niemand om je compliment vraagt en je gewoon moet doorlopen. Voor je iemand complimenteert moet je tenminste kennis gemaakt hebben, de naam vragen, enige connectie hebben om eventueel verder zoiets te zeggen. Of denk je dat Brad Pitt bent en vrouwen op je complimenten wachten? Echt te grappig dit.....

16 juli 2021 om 18:14

Buiten dat ik het absoluut niet oke vind om zomaar vrouwen na te joelen of ze als stuk vlees te zien en zo te benaderen. Is dit natuurlijk niet waar Archie. Er is gewoon een definitie van seksisme. En naar die maatstaven moeten we situaties beoordelen. Niet naar wat een man of een vrouw seksistisch vind. Zou mooie situaties opleveren in de rechtbank.

16 juli 2021 om 19:04

@weef ik ken er genoeg. Jij denkt ook dat veel vrouwen al die selfies online zetten om geen aandacht te krijgen? Natuurlijk doen ze dat voor de likes om hun ego te strelen. Nogmaals, intimiderend gedrag keur ik ook af maar met een compliment geven is weinig mis. Het ligt er alleen aan hoe je het brengt

16 juli 2021 om 19:18

@japie, maar dit artikel gaat helemaal niet om respectvol gegeven complimenten. En het gaat ook niet om likes (die krijg je veilig op afstand, in plaats van up close and personal).

Dit artikel gaat over groepen dronken kerels die dingen roepen die echt in de verste verte geen respectvol compliment zijn. Dat soort artikelen moeten we niet gaan ombuigen in "een complimentje moet toch kunnen". Dit gedrag is gewoon zeer intimiderend voor vrouwen en het zou alle mannen sieren om dan aan de kant van de vrouwen te gaan staan.

Natuurlijk, als jij een vrouw een beetje kent en de setting is juist, dan kan een compliment best. En als het dan een keer verkeerd valt, oke. Maar dat is toch iets totaal anders dan waar het hier om gaat?

16 juli 2021 om 21:31

@vernon ok, dan zij we het wel eens. met een groep mannen naar een vrouw gaan staan blerren vind ik ook niet kunnen maar een 1 op 1 respectvol een compliment geven daar vind ik verder weinig mis mee. laat ze dan merken geen interesse te hebben dan loop je weer netjes door. ik ben gewoon bang dat we te ver doorslaan. ik heb gehoord dat als je in Engeland een transgender gewoon beleefd aanspreekt met meneer dat je dan een vette boete krijgt. dat gaat me echt te ver

17 juli 2021 om 01:42

@Japie, het hangt er van af. Zie jij een mooie dame stappen en je besluit terwijl jullie alleen op straat lopen ernaar toe te gaan en te zeggen dat ze er mooi uitziet dan is dat een andere zaak. Dat verhaal van in Engeland kun je ook wel gewoon in de prullenbak gooien lijkt me. Dergelijke wetten vallen altijd slecht omdat je mensen hun taalgebruik gaat reguleren.

17 juli 2021 om 10:09

@leidse. Britse vrouwen zijn precies hetzelfde als de Britse mannen. Ik ben een bodybuilder en toen ik in London was, werd er ook genoeg nare dingen tegen me gezegd, maar dan vind de maatschappij het niet belangrijk, omdat ik een man ben. Maar als het bij vrouwen gebeurt… we zijn toch “Equal”? Wet betreft huishoudelijk geweld, of worden achtervolgd door dronken idioten..dat is onacceptabel en de Britse overheid moet ze zeker aanpakken.In Nederland de situatie echt niet hetzelfde. Het gebeurt maar niet zo extreem.

17 juli 2021 om 10:13

@bossie, een jaar of 2 geleden was het broertje van mijn buurman bij hem op bezoek. We zaten wat te praten en mijn dochter liep aan de overkant van de weg en het broertje maakte de opmerking 'zo wat een lekker wijf'. Mijn buurman en ik schoten in de lach, en hij vroeg wat er aan de hand was.. Mijn buurman legde hem uit dat het mijn dochter was, hij begon wat te stotteren en had een rood hoofd. Mijn dochter kon er ook om lachen, en zo nu en dan plagen wij hem er nog mee. Heel soms is het ook gewoon prima om niet alles even serieus te nemen.

17 juli 2021 om 10:22

@Lierse1997 daar doelde ik op idd. Niet op een vrouw intimideren maar gewoon spontaan een praatje maken en een complimentje geven

17 juli 2021 om 10:30

Boehoe wat hebben we het toch moeilijk als mannen tegenwoordig. Als man worden we echt veel en veel minder lastiggevallen tijdens uitgaansgelegenheden.

17 juli 2021 om 13:35

Ik ben 33 en zo'n 80 procent van alle vrouwen onder de 50 die ik ken zijn aangerand of zelfs verkracht. Maar laten we inderdaad lekker net doen alsof dat hier niets mee te maken heeft.

15 juli 2021 om 22:04

Net Russen dus…

16 juli 2021 om 07:54

Russen drinken zich vaker zo laveloos dat ze niet meer op de benen kunnen staan of beginnen te vechten. Respect voor vrouwen hebben ze over het algemeen wel.

16 juli 2021 om 20:05

Geloof me, dit gedrag is niet alleen van engelsen mannen, de vrouwen kunnen er ook wat van. Van zuipen tot betasten etc. Verschil is dat de mannen wat intimiderender zijn dan de vrouwen.

Ik heb me ook flink gestoord aan het gedrag van de Engelse fans. Eigenlijk altijd al maar dit EK bevestigde weer eens dat fatsoen echt ontbreekt bij heel veel van hen. Door hun onsympathiek gedrag gunde merendeels Italië de overwinning. En gelukkig won Italië het ook.

15 juli 2021 om 20:36

Vraag mij dan dus alleen wel af hoeveel vrouwen het hebben moeten bekopen met klappen of ander onaanvaardbaar gedrag omdat hun pauperman een slecht humeur had na de nederlaag.

15 juli 2021 om 20:59

In het artikel wordt vermeld dat huiselijk geweld met 38% stijgt als Engeland verliest. Dus het antwoord is: heel veel.

15 juli 2021 om 22:04

Cijfers van toename huiselijk geweld tijdens de lockdown in NL zijn overigens ook niet prettig.

15 juli 2021 om 22:09

Huiselijk geweld stijgt ook als Engeland wint heb ik gelezen, wel met een lager percentage maar toch...vreemd gedrag.

Ja als je de beelden van zondag ziet dan snap je wel dat je als vrouw je niet veilig voelt. Wat dat betreft lopen er verschrikkelijk veel tokkies rond in Engeland. Waar ik niet zo heel erg aan trek is de 'banter' in de vorm van liedjes. You're shit but your birds are fit en een vrouw toezingen get your tits out for the lads die boven op een balkon staat vind ik persoonlijk niet zo erg. Jezelf opdringen in de bus, intimideren en in sommige gevallen handtastelijk worden is daarentegen echt enorm verkeerd maar gezien het paupervolk dat daar rond loopt acht ik de kans klein dat dat snel gaat veranderen.

15 juli 2021 om 20:42

Het is natuurlijk vooral de combi he. Als het bij ''banter'' blijft (ook al vind ik het zelf al behoorlijk op het randje) dan zullen de meeste het wel accepteren en er zelfs nog wel om lachen. Veel vrouwen weten echter ook dat genoeg van die mannen dus ook risicogevallen zijn wat betreft opdringen, handtastelijkheid en erger. En dan zijn die ''banter'' liedjes ook meteen een stuk dreigender. Als een hond alleen blaft word ik er niet bang van. Als ik weet dat die hond ook gaat bijten als ik niet op een balkon, maar er pal naast sta, dan is het blaffen ook een stuk intimiderender.

16 juli 2021 om 00:19

Kom op man, doe gewoon normaal je gaat niet tegen iemand over haar tieten lopen zijken. Dat is denigrerend en oncomfortabel. Er gebeur niks als je niet zegt he.

Ik vond de eerste twee voorbeelden (benen en denen-lied) best kunnen. We moeten ook niet té soft worden met z'n allen. Ik heb respect voor vrouwen en vind het ook niet perse disrespectvol als je een dame vertelt dat ze knap is. Sterker: waarom zou ik dat niet mogen zeggen?? Een grapje in een spreekkoor als dit is toch ook gewoon lachen?! Verder overigens mee eens dat dronken Engelsen donders vervelend cq asociaal kunnen zijn.

15 juli 2021 om 20:47

Omdat context erg belangrijk is. Als een groep dat naar je roept en je weet dat je geen kant op kunt als ze echt kwaad willen, dan is het niet zo grappig meer. Wetende dat sommige mannen de daad ook nog bij het woord voegen wat betreft ongewenste aanraking enzovoorts maakt het niet beter. Dit is heel wat anders dan een vrouw een compliment geven omdat ze er goed uit ziet.

15 juli 2021 om 20:52

Klopt, maar deze context staat niet in het verhaal. Puur op basis van deze eerste voorbeelden in dit verhaal vind ik ze wel acceptabel. Een kerel roept wat, vrienden lachen, een kerel verdedigt haar zelfs nog.

15 juli 2021 om 22:13

Ga je nou echt de letter van het voorbeeld nemen om je eigen punt kracht bij te zetten. De intentie waarmee die dingen worden gedaan zeggen genoeg. Mannen die intimiderend over willen komen moeten niet raar staan te kijken als dat ook als intimiderend wordt ervaren..
Dat gelul dat je toch best een compliment mag geven? Als alle mannen die dit vinden een dergelijk compliment zouden krijgen van een andere man is het ineens een ander verhaal.
Mensen zitten niet te wachten op ongevraagd commentaar van dronken voetbal debielen, positief of negatief.

16 juli 2021 om 01:07

Als een man geen compliment kan ontvangen van een andere man dan is dat misschien nog wel meer bekrompen.

16 juli 2021 om 09:03

- "ook voorafgaand aan de halve finale tegen Denemarken was sprake van intimidatie door supporters. "op weg naar het stadion werd een groepje Deense stelletjes in de metro omsingeld door een groep mannelijke supporters van Engeland, van begin twintig tot eind veertig. "

De context staat er wel in. Maar misschien moet iemand jou uitleggen wat woorden als 'intimidatie' en 'omsingeld' betekenen?

16 juli 2021 om 09:08

Zwollywood038, als ik alles zo eens lees vindt jij het dus prima om vrouwen op straat na te roepen, te fluiten of te sissen en dat onder het motto "compliment". Dat kan al als erg vervelend worden ervaren, laat staan als dat in een beschonken toestand in groepsverband gebeurd. Dat we met ons allen doorslaan in politieke correctheid ben ik het mee eens, maar wat meer respect mag je wel opbrengen. Het zou je/ons sieren.

16 juli 2021 om 19:23

Het is in dit geval lachen voor de mannen. Maar voor de meeste vrouwen is het niet lachen. En daar gaat het om.

Het is net als met racisme, degene die de ontvanger is van de 'grap' of opmerking, is degene die bepaalt of het een beetje oke is of niet. Dat is vaak vervelend voor blanke mensen die die grap wel leuk vinden, maar het is niet anders. En zo is het ook met mannen en vrouwen. Als jij het grappig vindt, dan is dat jouw goed recht. Maar het is ook het goede recht van vrouwen om over straat te gaan zonder dingen naar hun hoofd te krijgen die ze niet willen. Dan moet je je grap of opmerking maar bewaren voor je maten, als de vrouw in kwestie buiten gehoorafstand is.

We hebben gezien dat dit gedrag niet beperkt is tot vrouwen, kinderen en mensen met een andere huidskleur worden net zo hard aangepakt door deze lui. Drank en groepsdruk zorgen ervoor dat de vaak toch al luidruchtige mannetjes nog iets meer durven. Sowieso idioot hoe het eraan toeging bij Wembley met mensen die zichzelf naar binnen knokken, ik zou voor geen goud met kinderen naar toe gaan. Jammer dat de Engelse media deze lui beschermen.

15 juli 2021 om 20:59

Precies, iedereen ontvangt zijn portie aan beledigingen in het leven. Zo ook ik als roodharige. Maar je hoort alleen de gevoelige lui piepen over dat soort dingen. Mensen moeten meer een huidje kweken. Sitcks and stones may break my bones, but words will never hurt.

Hoewel het zeker wanhopig gedrag is, kan je er ook op inspelen en niet zo gevoelig zijn. Jezelf niet in de slachtofferrol zetten constant. Zodra je laat blijken dat je gevoelig bent voor een bepaald punt, dan blijven ze je ermee plagen. Standaard Middelbare school pest praktijken. Don't let the bully get to you and he will get bored.

15 juli 2021 om 21:11

Knap staaltje victim blaming dit.

15 juli 2021 om 22:16

Hoe kan je het probleem nou serieus bij een ‘slachtoffer’ leggen en niet bij de debielen het veroorzaken?? Je kan prima een slachtoffer ergens van zijn zonder die ‘rol’ aan te nemen… Namelijk omdat je nou eenmaal het slachtoffer bént op dat moment.

16 juli 2021 om 00:21

Doe normaal man, wat een gestoorde reactie. Wat is er de slachtoffer rol spelen als mannen vrouwen omsingelen en over hun buigend liedjes zinger over hun uitelijk of achter iemand gaan staan, of nog zo veel meer. Ik heb gestoorde beelden voorbij zien komen van mannen die vrouwen uit het niks vast pakken enzo.

Walgelijk gedrag van de supporters in die metro door die Deense vrouwen zo in het nauw te drijven met dergelijke leuzen. Dat is echt respectloos en intimiderend. Nog erger vind ik het feit dat er serieus mannen zijn die na een verliespartij van de Engelse voetbalploeg hun frustraties maar afreageren op hun partners. Hier schrik ik wel van. Dan heb je wel een triest leventje zeg.

Sowieso snap ik niet waarom er zijn mensen die zich tijdens zulke momenten zo lam zuipen waardoor ze zo ladderzat zijn en niet eens meer weten wat ze doen want ja, iets met 'sorry, ik was dronken'. Drink met mate als je niet tegen alcohol kunt en agressief wordt, of drink anders gewoon helemaal niet.

16 juli 2021 om 20:09

Nouja of alcohol het probleem is. In Turkije (aan jouw naam te zien een goed voorbeeld) heeft 38% van de vrouwen (volgens het Who) te maken met huiselijk geweld. Waar 25% europees gemiddelde is.

16 juli 2021 om 22:07

Of alcohol het probleem is? Meen je dit nou echt?

Ik raad je aan om even te googlen en er gaat een wereld voor je open. 'domestic violence surges after a football match ends, alcohol is a major player in the relationship between sport and abuse', zo kopt the economist. In dat artikel is ook een grafiek te zien die heel mooi cijfermatig het verschil tussen wel en geen alcoholgebruik laat zien. Britten hebben een niet al te goede reputatie als het om voetbal en alcohol gaat. Dat in het achterhoofd en in combinatie met de recente studies die daar naar zijn gedaan zorgt ervoor dat de link tussen voetbal, alcohol en huiselijk geweld snel is gelegd.

Terugkomend op Turkije. Waarom je dat land als voorbeeld neemt, terwijl het in dit artikel duidelijk over Engeland gaat, is me een raadsel, maar goed. Nu we het er toch over hebben: volgens politierapporten en slachtofferverklaringen speelt alcohol een grote rol bij huiselijk geweld in Turkije. Een significant aantal van de daders heeft voor of tijdens de geweldpleging alcohol genuttigd. Dat in combinatie met een overheid die de aanpak van huiselijk geweld niet meer als een topprioriteit beschouwt en voila: huiselijk geweld neemt toe. Ik kan wel bronnen opnoemen die mijn betoog bevestigen, maar ik neem aan dat je het Turks niet machtig bent, dus dat heeft weinig zin.

Tuurlijk spelen er ook andere factoren een rol (dit geldt voor alle landen) bij huiselijk geweld, zoals socio-economische positie, mentale gesteldheid en opvoeding. Maar om nou te betwijfelen of alcohol het probleem is, is volstrekt belachelijk. Alcohol maakt meer kapot dan je lief is. Buiten het feit dat men er plezier uit haalt en het de staatskas spekt d.m.v. werkgelegenheid en accijnzen, kent het alleen maar nadelen, zoals de vele gezondheidsnadelen, de verslavingen, geweldplegingen en dodelijke verkeersongelukken.

16 juli 2021 om 22:19

Ik was het grotendeels met je eens en nog meer met je eens toen ej inzag dat socio economische positie, mentale gesteldhheid en opvoeding etc van groter belang zijn. Alcohol is een middel zoals een pistool dat voor moord is. Jij en ik zullen het er over eens zijn dat het grote meerendeel van deze mensen waarschijnlijk iets in hun leven hebben dat ze dwars zit. Weinig mensen die goed in hun vel zitten en van het leven genieten gaan agressief worden met alcohol. Alcohol is een middel maar niet de kern van het probleem. Al moet ik wel toegeven dat alcohol een rotmiddel kan zijn en ik nog liever het dat ze blowen dan alcohol drinken.

Mooi dit. Je ziet direct welke mannen zouden ageren tegen een beweging als Metoo 😂

16 juli 2021 om 20:12

Ik heb ooit gedate (korte versie) met een meid die later in een relatie bleek te zitten en teggen haar partner zei dat ik haar verkracht had. Heb ik nooit gedaan maar het was makkelijker voor haar om te zeggen dat ik haar verkracht had dan te zeggen dat ze vreemd ging. Bedreigingen van alle kanten, reputatie kapot, etc etc. Als man heb je geen poot om op te staan. Tot ze na een tijdje toe gaf alles verzonnen te hebben. Maar geloof me, mensen blijven denken; waar rook is is vuur.

En daarom ben ik ook altijd afwachtend met metoo blind te geloven. Omdat ik beide kanten heb gezien en ervaren.

Ach ik zal wel een impopulaire mening verkondigen, maar ik vind ook zeker dat de Engelse vrouwen eens naar zichzelf mogen kijken. Op vakantie waren zij altijd degene die ongevraagd in je kruis gingen grijpen en voor 2 goedkope shotjes alles deden wat God verboden had. Ik praat dit soort gedragingen van deze mannen echt niet goed, maar als het uitgaansleven in Engeland (als ik de verhalen moet geloven is dat ook zo, maar zelf geen ervaring mee) er ook zo aan toe gaat, dan gaan dat soort mannen zich wel als een stel koningen gedragen. Dan denken zij letterlijk dat zij alles ongevraagd mogen doen en roepen. Nogmaals dit gedrag moet je niet goedkeuren, maar ik kijk er niet vanop dat het respect voor vrouwen daar ver te zoeken is, want zelfrespect bij de vrouwen is daar ook ver te zoeken. Gooi er nog wat bier en drugs bij en je hebt de hele bende van ellende compleet.

16 juli 2021 om 11:42

Vooral een nogal beperkte mening. Wat kunnen die vrouwen er namelijk aan doen dat er andere vrouwen zich zo gedragen? En naar zichzelf kijken, hoe zie je dat voor je?

16 juli 2021 om 20:13

@lierse1997 En wat kunnen mannen er aan doen dat sommige supporters zich zo gedragen?

17 juli 2021 om 01:45

Ik als individu niks. Als ik het echter zie dan moet je het melden tegen die kerels of tussenkomen. Als ik de reactie van hierboven lees dan zou hij dat niet doen.

16 juli 2021 om 19:29

@ducktaildo Ik ben 1 keer goed wezen stappen in Londen en toen hing er op een gegeven moment een vrouw in mijn armen die net een lap vlees was. Kon geen woord meer uitbrengen en liet zich door iedereen betasten. Ik heb daar (voor de zekerheid) overigens niet aan mee gedaan. Ik heb me laten vertellen dat dit voorval niet bijzonder was. Maar belangrijker: het maakt niet uit. De fout in jouw redenering is dat, omdat er kennelijk veel Engelse vrouwen zijn die zeer losbandig zijn, en het misschien (dat weten we niet zeker) wel leuk vinden om nageroepen te worden, kennelijk alle andere vrouwen ook vogelvrij zijn. In dit verhaal zijn het bijvoorbeeld ook Deense vrouwen die echt schandalig behandeld worden. Die hebben echt geen boodschap aan hoe sommige Engelse vrouwen zich gedragen. Dat is natuurlijk de fout van de mannen die zich misdragen. Die zouden nog enig oordelend vermogen over moeten hebben, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop. Dan is het aan de rest van de mannen, die nog wel kunnen nadenken, om gewoon alle vrouwen in bescherming te nemen die hier nooit om gevraagd hebben, en die dit soort gedrag simpelweg niet verdienen.

Dit soort dingen worden vaker gezegd over Engelse supporters. Zal mogelijk ook wel een kern van waarheid in kunnen zitten, echter hebben wij in de Nl'se samenleving ook steeds meer van dit soort mensen. Weet niet of dit nou heel specifiek een probleem is wat vooral met Engelse supporters te maken heeft en ook niet of het per se veroorzaakt wordt of zo veel erger wordt dan het al is door teveel drank en/of een pilletje. Dit soort mensen zijn deels van zichzelf al zo, drank of geen drank, drugs of geen drugs. Dit klinkt heel specifiek als een structureel probleem dat veroorzaakt wordt doordat er steeds meer van die basis-kader, eencellige types zijn die je op middelbare scholen tegenkomt waar het hoogst haalbare niveau onder VMBO-T zit. Van die Alpha-mannetjes, volkstypes die zo stom zijn als het achterste van een varken en die meteen gaan werken na de middelbare school in de bouw, plantsoenendienst etc. Het soort mensen dat loopt te hossen en ''bier en t*eten'' schreeuwt, en voor wie veel dingen een aanleiding zijn tot geweld. Ook hier in NL moeten vrouwen tegenwoordig in een groepje over straat, doen jongere vrouwen regelmatig een hoodie op, met capuchon over hun hoofd wanneer ze even een ommetje gaan maken o.i.d, puur en alleen omdat mensen zoals degenen die in het artikel beschreven worden, zich niet kunnen of willen gedragen. Dit soort types zijn ook degenen die de verdraagzaamheid van de bevolking als geheel omlaag trekken naar een onacceptabel laag niveau. Meer on-topic: dat vrouwen dit soort dingen blijkbaar vaker dan ooit mee maken komt nog steeds niet genoeg in het nieuws tegenwoordig, ondanks het steeds groter wordende bereik van (social) media. Ook wordt er niet genoeg aan gedaan, zowel door omstanders d.w.z. het zogeheten omstander-effect, of de autoriteiten omdat die te weinig mankracht hebben.

16 juli 2021 om 09:35

Ik denk dat je een punt hebt Vinroo. Volgens mij is het enige verschil in deze context dat Oranje simpelweg een wat andere demografie trekt, niet dat dit soort types er niet zouden zijn in Nederland.

Soms heb ik het idee dat het meerendeel Engelse gok- en drankverslaafd zijn. Als dan de nationale ploeg speelt komt dat pas echt goed naar voren maar ook als ik soms die politieprogrammas in engeland zie....

Als je dan ook nagaat dat wanneer de Engelsen voetballen het huiselijk geweld naar vrouwen met 26% stijgt en als ze verliezen, met 36%. Dat is echt bizar. Dan heb je echt een gemeenschappelijk probleem.

16 juli 2021 om 20:22

Gemiddeld zit Engeland iets onder de gemiddelde cijfers (23%). Als je je werkelijk zorgen wil maken moet je naar cijfers als Turkije (38%) kijken, of landen als afghanistan (60%) pakistan ( 60%) Palestina (50%)

Begrijp me niet verkeerd, het valt natuurlijk nooit goed te praten. Maar als we het in "perspectief" moeten zien dan is er nog veel werk aan de winkel.

16 juli 2021 om 21:05

Zeker heb je ook gelijk in, maar in die landen heb je ook veel meer met mensen rechten en vrouwen die onderdrukt zijn. Engeland verwacht je meer van.

In het stukje vergeet ze nog even te vermelden dat dit bij wedstrijden rond het vrouwenvoetbal allemaal niet gebeurt..

Door dit stuk worden velen normale supporters zwart gemaakt en neergezet als seksistisch. Natuurlijk is het gedrag onacceptabel maar dit stuk is wel heel erg 'woke'

16 juli 2021 om 20:31

Ik walg van dit bericht van deze vrouw. Waarom moet dit op geslacht afgeschreven worden? Ik heb helemaal niks met die supporters te maken. Gaan we voortaan ook alle vrouwen verantwoordelijk houden voor de levens van mannen die kapot worden gemaakt omdat ze hun kinderen amper kunnen zien of leugens over wie de vader is enz enz. Gaan we daar ook maar alle vrouwen de schuld van geven omdat dit emotioneel geweld richting de man is.

Zit laatst met stijgende verbazing de film Allstars te kijken.
Daar waar een scheidsrechter nog met een knipoog een dikke blinde homo genoemd word, over en weer blote tieten te zien zijn, boeren gestigmatiseerd worden als lomp en achterlijk, en vrouwen soms als lust object neergezet zijn...
Was dat toen allemaal zo verschrikkelijk?

On topic , ze bleven maar zingen "'you’re shit, but your birds are fit!....
Vroeger waren dit complimenten , nu is het seksuele intimidatie....
Man man wat een betutteling allemaal
pffff ben blij dat ik de jaren 80-90 meegemaakt heb.

16 juli 2021 om 13:09

Je bent je ervan bewust dat dat een (fictieve) film is he? Net zoals New Kids ook niet echt is...

En wees eens eerlijk. In welke wereld is met een dronken massa mannen 'you’re shit, but your birds are fit', een gemeend compliment? Daar zit toch alleen maar intimidatie achter...

In Nederland wordt er ook van alles geroepen door mannen naar vrouwen. Is vaak niet eens drank voor nodig.

Mannen zijn gewoon varkens. Zeg ik als man... Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt om anderen (man of vrouw) zo te behandelen. Wat zij ook zegt: 10 van de 10 mannen die zoiets doet, zou een andere man slaan als hij zoiets tegen z'n zusje zou zeggen. En dan zelf wel doen...

16 juli 2021 om 20:26

Daarom moeten we stoppen dit een mannen vrouwen ding te maken. Ik heb geen reet te maken met die mannen die dat doen dus laat mijn geslacht er buiten. Zowel mannen als vrouwen maken zich schuldig aan slecht gedrag dus laten we niet een bepaald gedrag geslachts exclusief maken.

Zelf een jaar in Cardiff gewoond en dit verbaasd me niet heel erg. Op zich zijn de Welsh in mijn beleving wel wat vriendelijker dan Engelsen. Maar ook hier als er drank bij komt kijken is er een bepaald deel dat doorslaat. Weet nog dat ik naar Wales-Nederland ben geweest, een oefenpotje nota bene. De agressie rond het stadion vervolgens bij de supporters was echt niet fijn. Terwijl er amper Nederlandse supporters waren zelfs. En ook in het uitgaan, de manier waarop een behoorlijke groep Britse mannen met vrouwen omgaan is niet okay. Gebeurd hier ook natuurlijk, maar heb het in Nederland nooit op zo'n schaal gezien als daar. Er zijn ook genoeg Britse dames die met drank op behoorlijk ver gaan, maar dat mag nooit een excuus zijn voor grensoverschrijdend gedrag, al denken blijkbaar bepaalde mannen hier er anders over. In de tijd dat ik in Cardiff zat was ook het WK Rugby aan de gang. Compleet andere sfeer onder de supporters, veel fijner.

Daar sta je toch niet van te kijken? Rondom een wedstrijd wordt veel gezopen en vooral Engelse voelen zich stoer bij hun vrienden en zingen er wat op los. Als het bij zingen blijft dan zie ik geen probleem. Ze somt allerlei dingen op dat bij velen is gebeurd, maar hoe zit het echt in elkaar? Van horen zeggen? Gezien? Of gevraagd naar vrouwelijke fans op Twitter: welke vrouw heeft ook last gehad dan intimidatie #metoo…

16 juli 2021 om 10:01

Als je toevallig vrouwen kent in je omgeving moet je eens vragen naar de punten die staan vermeld in #app me als je thuis bent. Er hoeft misschien niet altijd een kwade bedoeling achter te zitten, maar alle vrouwen die ik ken hebben een moment in hun (uitgaans)leven gehad waarbij ze zich onveilig voelen. Los van het feit of er dan ook daadwerkelijk iets naars gebeurd. Maar dat kan zowel in de grote stad zijn of bij een dorpsfeest. Ik ga niemand blamen hier, maar je onveilig voelen zou toch niet nodig moeten zijn

16 juli 2021 om 20:27

En onveilig voelen is exclusief aan vrouwen besteed? Cijfers zeggen toch dat mannen de meeste slachtoffers zijn van geweld.

19 juli 2021 om 12:19

Het is geen kwestie van 'ja zij, maar ook wij', het gaat hier puur over seksuele intimidatie van (dronken) mannen richting vrouwen. Je kan je als man ook best onveilig voelen, maar om het pas ter sprake te brengen als het over seksuele intimidatie voor vrouwen gaat is dat nogal egoistisch. Dat zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen.

Daar moet een piemel in. You are shit but your birds are fit. My cock rages on. Bier en tieten. Hissen en sissen. He hoer ben je doof ofzo.

Het is allemaal intimidatie en kleineren natuurlijk. Als een grotere (dronken) groep het skandeert naar een kleinere (of single) groep vrouwen dan snap je toch ook wel dat het intimidatie is. Veel van die mannen zijn tegenwoordig zo onzeker dat ze in groepsverband vrouwen maar moeten kleineren. In Engeland is het allemaal wat meer ordinair (uit eigen ervaring), maar dat geld voor zowel de mannen als de vrouwen. Tijdens een EK komen verschillende culturen bij elkaar en dan snap ik wel dat het als een enorme schok komt voor zo'n journalist. Maar laten we nou niet doen alsof het alleen daar een ding is. In Engeland is het qua drankgebruik ordinair. In Nederland kunnen we er ook wat van. In Hongarije mag je niet als homostel hand in hand lopen. En in Spanje heb je een probleem met zakkenrollers. Het valt pas op als iemand met een ander normaal erin terrecht komt.

Toch wel geruststellend dat het merendeel van de mensen hier het probleem wel degelijk serieus neemt. Helaas zijn er nog veel te veel mannen die niet inzien dat zelfs een welgemeend compliment ongewenst kan zijn en zeer akelig kan overkomen. Als mijn vriendin 's avonds alleen naar het station loopt zorgt ze er altijd voor dat ze met iemand aan de telefoon is zodat ze niet wordt lastiggevallen en het feit dat zij (en een heleboel andere vrouwen) dit nodig vindt is ronduit triest. Hier kan wat mij betreft niet genoeg aandacht aan worden besteed.

16 juli 2021 om 11:45

Tegenwoordig stap ik altijd mee met vriendinnen als ze naar huis gaan omdat je nooit weet wat voor een gek ze tegen kunnen komen op straat. Het is triest dat het moet, maar het moet wel echt.

@Voetbalzone Fijn dat jullie iets met de kritiek doen en de Instagramfotos van deze schrijfster hebben verwijderd, maar waarom moet je dan de reactie die dit aankaart verwijderen? Gevalletje censuur? Zodat de lezer die nu het artikel pas leest niet ziet dat jullie blunderen?

16 juli 2021 om 15:23

Nouja, eerder zodat mensen dan niet alsnog naar haar instagram gaan zoeken online, wat waarschijnlijk in de eerste instantie de reden was dat ze die foto's verwijderden. Dat censuur noemen, pwoh, het is hier geen democratie hoor.

Engelse zijn NLers met Hoog A7 blokkeerfries gehalte.. Hahaha one big happy famlee.

Hele grote mond als ze met een grote groep zijn! Beetje drank op en vrouwen lastig vallen. Maar toen Rusland met wat knok ploegen kwam waren ze niet thuis een aantal jaar geleden 😉

seksisme???? ik weet niet of jullie de foto hebben gezien bij dit artikel, maar als je met zulke strakke shirtjes in een voetbalstadion stapt weet je dat er naar je gekeken wordt of iets van gezegd wordt. Als je dat niet wilt, doe voortaan wat lossere kleding aan en dan zul je zien dat het normaler wordt. Hoewel met extreem drankgebruik van dikke Engelsen weet je het ook nooit zeker

19 juli 2021 om 13:57

Dus jij vind dat een afwijkende kledingstijl al een vrijbrief is om iemand kapot te maken? Iemand met een regenboogshirt mag je ongegeneerd homo noemen (moet je maar geen kleuren dragen), Iemand in het zwart is een refo of emo (moet je maar geen zwart dragen), met een rokje (benieuwd naar je grenswaarden qua lengte dan) ben je een hoer en mag je ongevraagd worden betast....? Kom op zeg dat is toch de bespottelijkheid ten top. Wie zijn we om uberhaupt iets te veroordelen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren