Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong laat Messi achter zich bij verkiezing Speler van het Jaar

Laatste update:

Frenkie de Jong heeft bij Barcelona een dankbare ereprijs uitgereikt gekregen. De middenvelder kreeg de Barça Players Award, een door het bestuur en de vereniging van spelers van Barcelona uitgereikte individuele prijs. De Jong liet daarmee onder meer Lionel Messi en Marc-André ter Stegen achter zich. Bij de vrouwen ging de titel naar Aitana Bonmatí, die daarmee onder meer Lieke Martens achter zich liet.

Dinsdag kwam de jury van de Barça Players Award bijeen onder leiding van vice-president Rafael Yuste, en de voorzitter van de vereniging, Ramon Alfonseda. Barcelona reikt ieder jaar een individuele prijs uit voor de speler die zich op sportief gebied heeft onderscheiden. Ook dit jaar brachten ruim vijfduizend zogeheten culés hun stem uit. Naast Yuste en Alfonseda bestond de jury uit een aantal journalisten, waaronder Lorea Bakero van Mundo Deportivo en Ramon Besa van El País. Uiteindelijk drongen De Jong, Messi en Ter Stegen door tot de finale.

De Jong wordt geroemd om zijn 'toewijding die hij heeft getoond aan Barcelona, de stad en het land sinds hij in de zomer van 2019 bij Barcelona binnenkwam'. "Ook de nederigheid die hij toonde, door bijvoorbeeld op verschillende posities in het veld alles te geven dit seizoen, is het bewijs van zijn kwaliteiten", valt te lezen op de website van de Spaanse grootmacht. De Jong speelde afgelopen seizoen liefst 51 wedstrijden voor Barcelona, waarin hij zeven keer trefzeker was en acht keer een treffer voorbereidde.

Bij de vrouwentak was Martens in de race om met de eretitel aan de haal te gaan. De aanvaller drong door tot de finale, maar moest uiteindelijk haar meerdere erkennen in Bonmatí. "Bonmatí is een constant groeiende speler en een voorbeeld voor toekomstige generaties voetballers", luidde het juryrapport. Het vrouwenteam van Barcelona legde afgelopen seizoen voor de eerste keer beslag op de Chamions League door in de finale met 0-4 van Chelsea te winnen. Het betekende niet alleen de eerste Champions League-zege voor Barcelona, maar ook de eerste titel voor een Spaanse club in het vrouwenvoetbal.

Vind jij het terecht dat Frenkie de Jong de prijs heeft gewonnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben als PSV’er altijd enorm fan geweest van Frenkie, zowel in als buiten het veld. Vind het daarom ook mooi dat hij op deze manier credits krijgt. Alhoewel het natuurlijk absurd is dat Messi, de enige echte dragende speler van Barcelona dit niet wint.

30 juni 2021 om 12:35

Je ziet dat wel vaker. Sommige vinden het na verloop van tijd saai worden dat Messi dergelijke prijzen wint en dan gaan ze maar op iemand stemmen die het minder verdient.

30 juni 2021 om 12:39

Dit jaar was Messi gewoon niet zo goed? Zelfs nu weten we de prestaties van Frenkie naar beneden te praten ach ach ach

30 juni 2021 om 12:41

Niet zo goed? 47 wedstrijden en daarin 38 goals en 14 assists.

30 juni 2021 om 12:48

Messi heeft deze prijs pas een keer gewonnen mannen. Zou natuurlijk ook beetje saai zijn als ze de prijs elk jaar aan Messi gaven.

30 juni 2021 om 12:50

Dat maakt mij niet zoveel uit eerlijk gezegd. De prijs van de beste speler van het jaar moet gewoon aan de beste speler van het jaar gegeven worden. Ook al is dat de 27ste keer na elkaar.

30 juni 2021 om 12:51

Je moet meer voetbal kijken en minder statistieken

30 juni 2021 om 12:56

Dus als jij voetbal kijkt dan vind jij Frenkie een betere voetballer dan Messi?

30 juni 2021 om 12:57

Tuurlijk, statistieken oftewel feiten kunnen weer de **** krijgen wanneer het fanboys niet uitkomt. Messi was met afstand de meest bepalende en belangrijke speler van Barcelona. Zoals de afgelopen 3 seizoenen. Absurd en hilarisch tegelijkertijd dat Frenkie zogenaamd beter dan Messi zou hebben gepresteerd dit seizoen. Denk dat de 12 jarige FIFA spelende generatie massaal deze Poll hebben gekaapt. Oprecht met stomheid geslagen dat er mensen (de in grote wedstrijden onzichtbare) Frenkie boven Messi, die eigenhandig dit team draagt plaatsen. Messi moet ALLES alleen doen, kansen creëren, het spel maken, aanvallen opzetten, geniale passes én afmaken.

30 juni 2021 om 13:03

Je hebt gelijk, 5000 stemmers hebben op Frenkie gestemd omdat ze niet willen dat Messi wint

30 juni 2021 om 13:10

Nee, 5000 stemmers waaronder een grote groep leden die Messi uitspugen omdat hij de club wil verlaten. Dat is misschien wel de reden dat ze nu weigeren Messi nog z'n credits te geven, simpelweg omdat ze ietwat boos op hem zijn dat hij Barcelona wilt verlaten. Ze eisen eeuwige loyaliteit en aangezien Messi nog steeds z'n contract niet heeft verlengd zullen ze nu iedereen behalve Messi de credits gunnen.

30 juni 2021 om 13:15

Tegen wie?

In de grote wedstrijden heeft hij het zeer zeker niet laten zien.

30 juni 2021 om 13:28

Datzelfde geldt toch ook voor de jong?

30 juni 2021 om 13:28

@aubaarsenal

Kom eens met goede argumenten waarom Frenkie hem meer verdiend dan Messi, je kunt ook niet zeggen dat Frenkie de meest constante speler was afgelopen seizoen, hij heeft stappen gemaakt en op veel verschillende posities gespeeld, maar hij heeft ook een groot aantal hele middelmatige wedstrijden gespeeld.

Hij is nog aan het leren elk jaar dus ik denk dat hij die prijs heeft gekregen op basis van dat, hij heeft ook een aantal hele goede wedstrijden gespeeld, finale Copa Del Rey maar daar was Messi ook weergaloos.

Snap de hele discussie ook niet echt, bij Barcelona is het Messi en de rest.

30 juni 2021 om 13:40

Ik vind Ter Stegen een betere keeper dan Messi.

30 juni 2021 om 13:48

@tikkitakkatoch,

Messi heeft gewoon bijgetekend hoor

30 juni 2021 om 13:57

De spelers kiezen hier vaak collegas die het seizoen buiten verwachting hebben gepresteerd en op de achtergrond belangrijke bijdrage hebben geleverd.. Messi heeft alleen in 2016 gewonnen, maar e.g Masherano, Rakitic en Sergi Roberto hebben ook gewonnen.

30 juni 2021 om 14:00

Ook al gun ik het Frenkie maar Lierse heeft gewoon gelijk. Is toch voor beste speler van het jaar?! En dat was toch by far die kleine dubbelaar.

30 juni 2021 om 14:21

Bij de stemming van de Cules kreeg Messi echter 39% van de stemmen en Frenkie 15%

Bron: https://agrupaciojugadors.fcbarcelona.com/en/news/2169891/el-13-premio-barca-jugadores-ya-tiene-finalistas

Dus wat je zegt klopt niet helemaal compa hahaha

30 juni 2021 om 13:01

Dit is gewoon een soort werknemer van het jaar award. Niet echt interessant voor de buitenwereld.

30 juni 2021 om 14:22

ik vind frenkie echt een fenomeen wat een goede speler zou hij niet dicht tegen de ballon d'or aan zitten?

Heel mooi seizoen voor Frenie en zeker verdient! Heeft denk ik de meeste minuten gemaakt en op zijn positie was hij geniaal.

30 juni 2021 om 13:32

Meeste minuten ok. Maar hij heeft maar een handje vol sterke wedstrijden gespeeld. Op zijn positie (die van busquets) blijft busquets toch sterker en draait barca beter met busquets daar dan als frenkie daar speelt. Bovendien is hij zo inconsequent als maar kan. Kleine wedstrijden goed maar de belangrijke potten speelt hij verstoppertje

Ook bij het nl elftal wordt frenkie ontzettend gehyped terwijl hij dit ek net als depay onzichtbaar was.

Hij is sterk op de eigen helft, leuke kop, goede bal terug of breed en veel loop vermogen maar ik hoef deze jongen niet in mijn team

Hier ben ik het er niet mee eens. Ik vond Frenkie heel belangrijk maar als je de goals van Messi weglaat staat Barcelona ergens middenmoot. Messi had een aandeel van 39 goals van de 86 dit seizoen, dat is 45%.

30 juni 2021 om 12:42

Ben ik met je eens hoor. Maar het probleem is dat iedereen het nu standaard vind dat spelers als Messi en Ronaldo deze cijfers brengen, terwijl het magisch is wat ze doen

30 juni 2021 om 12:42

waarom zou je doelpunten weg laten in een beoordeling van een voetballer? Je zou dan ook het aantal passes naar een teamgenoot weg kunnen laten in de beoordelingen

30 juni 2021 om 13:05

Ja dat wordt vaak gezegd, als 'x' zijn doelpunten worden weggelaten, was het team veel lager geëindigd. Ja, logisch. Wat vaak niet wordt meegenomen, is dat als die speler 'x' niet gespeeld had, er iemand anders had gestaan die ook echt wel een bijdrage zou hebben geleverd. Neemt niet weg dat Messi natuurlijk een uitzonderlijk goede speler is. Maar middenmoot, nee.

30 juni 2021 om 13:30

Feit is ook dat heel veel aanvallen zelf door Messi worden opgestart en worden omgetoverd in doelpunten, heeft ook veel vaker dan afgelopen seizoenen de assist op de assist gegeven, de bal van Messi op Alba waar Fati scoort vs Real Madrid is een voorbeeld hiervan, en zo zijn er talloze geweest het afgelopen seizoen.

Die Frenkie toch! Hij heeft dit jaar wel stappen gezet in meer zichtbaarheid en beslissender spelen, maar volgens mij heeft hij nog genoeg te leren. Wat mij betreft: nog steeds Messi!

Kijk is aan, dit is dus misschien toch geen FrenkieZone, of in Nederland kijken we niet alleen Naar Frenkie omdat ie blond haar een blauwe ogen heeft. Nee, Frenkie is gewoon het beste wat we in huis hebben, zoals van der vaart al zei, misschien wel de beste ooit op zijn positie in het Nederlands Elftal, wat een baas!

30 juni 2021 om 12:41

O.a. Davids en Cocu vond ik nog beter. Wie weet gaat Frenkie dat niveau over een paar jaar voorbij maar nu is hij nog niet van dat kaliber imo

30 juni 2021 om 12:53

Davids was nooit een bepalende speler. Meer een dienende speler. En Cocu was op de leeftijd van De Jong toch ook maar een "gewone" linksbuiten bij AZ en Vitesse?

30 juni 2021 om 13:07

Dat is de Jong toch ook? Hij is niet degene die de goals moet maken of de assists geeft. Hij is de motor die het elftal beter laat spelen. Hij is juist heel goed vergelijkbaar met Davids. Controlerende middenvelder met een bovengemiddelde techniek voor die positie. Davids had dan wat meer agressie en een betere tackle en de Jong iets stylistischer en de betere dribbel.

30 juni 2021 om 13:10

Waarin is Frenkie dan bepalend? Heb het de afgelopen wederom niet gezien. Dat hij de bal naar juist kleur speelt of dat hij zo’n talenknobbel heeft dat hij goed met de scheidsrechter jan communiceren. Blijkbaar ligt de lat niet zo hoog voor hem. Prima voetballer maar moet echt veel meer zijn stempel gaan drukken.

30 juni 2021 om 13:20

Ja, vandaar deze verkiezing.....

We zijn hier in Nederland heel erg goed met het ophemelen van spelers. Als ze dan (in een dwalend elftal) niet de pannen van het dak spelen, kunnen ze er opeens niets meer van. Hij moet blijkbaar spelen als controlerende middenvelder, bal-afpakker, spelverdeler en het liefst ook nog topscorer worden. Datzelfde geldt ook voor De Ligt, Gravenberch, Malen, Gakpo, Boadu, Stengs enz. enz. Eerst ophemelen en daarna de kop op het hakblok.

30 juni 2021 om 14:31

@ajaja wat maakt Frenkie een bepalendere speler dan Davids dan? @rick1o1 omschrijft het goed. beiden zijn/waren het spelers die in de controle spelen met een uitstekende techniek en voetballende kwaliteiten. wat betreft Cocu, we hadden het over hun prestaties in Oranje en dan hebben Cocu en Davids vooralsnog meer hun stempel gedrukt op Oranje dan Frenkie. over een paar jaar kan dat zomaar anders zijn, maar op dit moment is Frenkie voor mij nog niet de beste middenvelder die ik ooit in Oranje heb zien voetballen

30 juni 2021 om 15:01

Frenkie is zo bepalend omdat hij zo makkelijk onder de druk van de tegenstander uit kan voetballen. En laat het drukzetten bij balverovering nou net één van de grote trends op voetbalgebied zijn de afgelopen paar jaar.

Bovendien is hij onder Koeman een stuk beter gaan voetballen nu hij aan de rechter kant staat en samen met Pedri speelt. Hij is aanvallender gaan spelen EN heeft meer balintercepties in zijn nieuwe rol.

Het is waar dat hij in het eerste jaar bij Barca wat tegenviel. En op het WK was hij ook niet geweldig. Maar hij heeft een behoorlijke transformatie meegemaakt en komt nu echt tot zijn recht bij barcelona. Daarom snap ik ook wel waarom hij nu verkozen is tot de Speler van het jaar, (ook al is Messi nog altijd een betere speler).

30 juni 2021 om 15:20

Met dat laatste ben ik het eens Japie. Op dit moment vind ik hem ook niet de beste middenvelder die ik ooit in Oranje heb zien voetballen. Maar dat vind ik van Davids en Cocu absoluut ook niet!

Met bepalende speler bedoel ik eigenlijk spelbepaler of spelverdeler. Iemand waarom het spel draait. Dat was bij Davids niet het geval. Dat was een dienende speler geen spelmaker. De bijnaam "pitbull" slaat niet op spelverdelende kwaliteiten. Cocu was dit wel. Echter wel pas op latere leeftijd.

30 juni 2021 om 16:23

natuurlijk was bv een Van Hanegem (en zo zal ik er nog wel een paar vergeten) beter dan Cocu en Davids maar van de afgelopen 25/30 jaar vind ik Davids en Cocu waarschijnlijk wel de twee besten die ik op die positie heb gezien in Oranje. Sneijder was ook fenomenaal maar dat was een aanvallende middenvelder

30 juni 2021 om 17:45

Van bommel toch? Of seedorf of rijkaard? Ik heb dit seizoen toch echt wel wat wedstrijdjes gezien van barca en ben het eerlijk gezegd niet met jullie eens. Hij heeft in januari 5 echt goede wedstrijden gespeeld (huesca, alaves etc) maar voor iemand (met zo veel talent???) valt hij toch echt heel erg tegen. Balletjes breed/terug, af en toe een dribbel en zijn loopvermogen maar vind hem voor de rest niet zo speciaal

30 juni 2021 om 17:52

Rijkaard vergat ik idd. Seedorf was ook een fenomenale speler maar had geen gelukkig huwelijk met Oranje helaas. Van Bommel was uitstekend maar geen Cocu en Davids niveau imo. allemaal hebben ze wel meer bewezen als Frenkie en wie weet gaat Frenkie hun voorbij, maar op dit moment is hij naar mijn mening nog niet van dat niveau. ik kan me ook prima vinden in je kritiek op hem. ik vind ook dat hij veel te lang met de bal loopt vaak om dan vervolgens een risicoloos tikkie breed of terug te geven over 3 meter, waardoor hij het tempo enorm vertraagd

30 juni 2021 om 19:04

Ik dacht dat van bommel altijd wel echt top was. Eerste niet duitse captain bij bayern en ook bij barca dacht ik dat hij belangrijk was. Verder gun ik het frenkie van harte hoor maar heb het idee dat ee wordt altijd met 2 maatstaven wordt gemeten en dat kritiek op frenkie hebben bijna taboe is.

30 juni 2021 om 21:07

Van Bommel was zeker Europes top. ik vond alleen Davids en Cocu nog net iets begaafder. kritiek hebben op Frenkie is ook taboe. als hij een scheet laat kan niemand zo lekker een scheet laten als Frenkie met zijn appelwangetjes

30 juni 2021 om 21:32

Het gaat er niet om dat je geen kritiek mag hebben. Dat wordt te kust en te keur door voornamelijk niet-Ajacieden als drogreden aangehaald als ze hun gelijk niet kunnen krijgen. Het is toch wel frappant dat de binnen- en buitenlandse kenners jou tegenspreken. Maar dat zal wel aan mijn Ajax-bril liggen….

30 juni 2021 om 12:45

Tot nog toe neemt hij het team zelden op sleeptouw als het er echt om gaat. De echt groten staan op dat moment op.

30 juni 2021 om 13:03

Paul Pogba vs Frenkie dit EK illustreert het verschil tussen absolute wereldklasse middenvelder vs een goede middenvelder.

30 juni 2021 om 13:15

Wat best raar is. Bij Ajax was het precies andersom. Alle grote wedstrijden (zowel ED als CL) speelde Frenkie heel goed tot geweldig.

30 juni 2021 om 13:47

@tikkitakkatoch Ik snap de euforie, maar Pogba heeft toch ook redelijke wedstrijden gespeeld. Ik reken Pogba wel tot wereldklasse middenvelder.

30 juni 2021 om 14:33

Pogba die elke wedstrijd tig x de bal verspeeld. Als hij van wereldklasse is komt dat niet door dit EK en heeft dit sowieso niets te maken met de Jong.

30 juni 2021 om 15:04

Pogba heeft alleen maar laten zien dat hij de potentie van een wereldklasse speler heeft, zijn techniek, passes en schot zijn weergaloos, maar tegelijk is hij nog te laconiek of te overmoedig waardoor hij teveel bal verlies lijdt op gevaarlijke plekken.

30 juni 2021 om 16:52

Alleen breed en naar achteren balletjes breed en terug, Blind werd er voeger erom verketterd maar Frenkie wordt erom geprezen wereld op zijn kop. Zelfs Blind speelt tegenwoordig meer vooruit dan vroeger.

30 juni 2021 om 18:02

@cocoafc vrij logisch ook dat Pogba vaker de bal verspeeld dan Frenkie. Pogba wil het spel naar voren plaatsen en legt dan meer risico in zijn passing omdat hij net als Ziyech die ballen diep wil geven om de aanvallers in stelling te brengen. Frenkie passt voornamelijk risicoloze balletjes breed en terug over 3 meter. niet zo vreemd dat je dan een hogere passnauwkeurigheid en minder balverlies hebt dan een Pogba

30 juni 2021 om 13:01

Nee dit komt allemaal door racisme dat Frenkie boven Messi verkozen is (grapje).

30 juni 2021 om 13:34

Rijkaard verdient wel wat meer respect

30 juni 2021 om 14:13

Dat is het helaas toch wel. Het twitteraccount van de player association zegt “ Felicitats pel vostre joc net” dus gefeliciteerd met je fairplay. De website van Barcelona zegt “ The third Barca players awards already has the 6 names of the male and female players of the first football team of fc barcelona who opt for the recognition for their fairplay”.

Link: https://agrupaciojugadors.fcbarcelona.com/en/news/2169891/el-13-premio-barca-jugadores-ya-tiene-finalistas

30 juni 2021 om 14:14

Dat is het helaas toch wel. Het twitteraccount van de player association zegt “ Felicitats pel vostre joc net” dus gefeliciteerd met je fairplay. De website van Barcelona zegt “ The third Barca players awards already has the 6 names of the male and female players of the first football team of fc barcelona who opt for the recognition for their fairplay”.

Link: https://agrupaciojugadors.fcbarcelona.com/en/news/2169891/el-13-premio-barca-jugadores-ya-tiene-finalistas

30 juni 2021 om 14:43

Dat heeft Frenkie goed weten te camoufleren dan bij Oranje. Niks bijzonders die Frenkie.

Toch geen gek rijtje waar Frenkie in komt te staan, met onder anderen Xavi, Iniesta en Puyol. Mooie bevestiging van het sterke seizoen dat hij achter de rug heeft.

Goh en wij overschatten hem zo als ik al die commentaren hier lees.....

Kan zoiets ook voor Oranje bedacht worden?
Wellicht laat hij daar dan wat meer zien?

30 juni 2021 om 12:58

Frenkie is nog niet zover dat hij een elftal kan dragen. Dat komt pas over 3 a 4 jaar, als hij 25 of 26 is. Van Basten, Gullit, Rijkaard, Bergkamp waren ook rond die leeftijd pas dragende spelers.

30 juni 2021 om 13:03

Verschil is ook dat bij Barca er meer lopen die de bal willen, Busquets ofzo. Bij Nederland is het als tegenstander makkelijker, geef Frenkie dubbele dekking en je haalt al het voetbal eruit. Zie je het al voor je dat De Roon het spel gaat verdelen?

30 juni 2021 om 15:13

Inderdaad de Roon kan dat niet, Dumfries speelde een goed toernooi maar dat is ook geen speler die je helpt in de opbouw. Aan de andere kant heb je van Aanholt/wijndal, die komen ook kwaliteiten te kort. Memphis heeft het meeste balverlies geleden van alle spelers van Oranje, dus daar heb je ook niets aan. Wijnaldum leek het op één of andere manier niet kunnen te belopen en was vaak onzichtbaar. En dan speel je ook nog eens met drie centrale verdedigers waardoor je geen overtal situaties kan creëren. Dus ja, Frenkie speelde geen goed toernooi, maar ik vind dat je hem dat niet aan kan rekenen.

De concurrentie was ook wel minimaal eigenlijk. Veel blessures, Messi die de eerste maanden niet thuis gaf, Ter Stegen die vrij onbetrouwbaar was voor zijn doen, etc. Toch heeft de Jong wel veel goede wedstrijden gespeeld, ondanks dat die niet altijd op zijn favoriete plek speelde. Ik vind wel dat hij in grote wedstrijden meer moet gaan opstaan, daar is het nu vaak te voorzichtig / lafjes.

Dit is toch wel een prachtig compliment hoor!

En zeg veel over de kwaliteieten van deze speler. Heel mooi voor hem en het Nederlandse voetbal

Mooi compliment voor Frenkie, ik zou zelf op Messi gestemd hebben omdat hij dit jaar (zeker de 2e helft van het jaar) zo ongelofelijk belangrijk is geweest. Maar waarschijnlijk wilden ze nu een keer voor een andere speler gaan en dan snap ik dat ze bij Frenkie uitkomen.

Belachelijk dat Clement Lenglet die prijs weer misloopt. Ze zijn helemaal gestoord daar in Catalunya.

30 juni 2021 om 13:05

Lenglet zal helaas altijd onderschat zijn onder de Catalanen. Zo vaak gescoord en kan altijd wedstrijd in een keer beslissen met een actie.

Bijzonder. Vind Frenkie al het hele seizoen tegenvallen. Ook op EK een van de mindere. Vertraagd de boel.

30 juni 2021 om 13:51

Op EK 1 van de minderen?

Op wedstrijd tegen Tsjechië na heeft hij een uitstekend EK gespeeld.
Als je over 1 van de minderen praat, dan praat ik over Depay, Malen, Weghorst, van Aanholt, Stekelenburg.

30 juni 2021 om 17:58

Depay was idd slecht maar hij heeft iig nog 2 goals gemaakt en 2 assists gegeven. wat was Frenkie zijn geweldige inbreng dan? daar heb ik ook veel te weinig van gezien. hij vertraagde constant het spel met onnodig gedribbel om vervolgens een risicoloos tikkie breed of terug te geven over 3 meter. qua duels heeft hij er ook niet heel veel gewonnen. ik vond hem ook gewoon slecht presteren. De Ligt was echter het absolute dieptepunt met zijn opzettelijke handsbal die ons het EK heeft gekost

1 juli 2021 om 10:28

Grappig dat je dit zegt, want iedereen roept altijd heel dom tikkie breed blablabla, maar de mensen die dat roepen kijken de wedstrijd niet.
Hij heeft gewoon 4 voorassists gegeven, bijvoorbeeld bij de 3-2 van Nederland tegen Oekraine, wie gaf die splittende pass door de verdediging heen, waardoor Dumfries daar zo vrij kwam aan de zijkant?! Ook zijn dribbels zijn niet onnodig, zijn 9 van de 10 keer naar voren, en brengt juist versnelling in het spel. Maar veel mensen zien zulke dingen niet, omdat veel mensen alleen kijken naar assists en goals.

Daarbij heeft hij met 17 dribbels waarvan 13 voltooide gewoon het hoogste van het EK.

De Ligt ons dieptepunt ?! Hij red ons in de eerste helft nog van de 0-1. Het feit dat we eruit liggen is meer aan Wijnaldum en Depay te danken. De 2 grootste mannen van ons team, die geen knikker raken. Ook Malen is gewoon te triest voor woorden, de tandem van Depay en Malen, die samen moesten spelen omdat ze zo geweldig zijn. Enige wat ze hebben laten zien samen is 1 goal tegen Noord-Macedonië. Meer gewoon niet. Malen creeert in 60 minuten tijd welgeteld 1 kans, 0 schoten op doel. Die kans die hij krijgt verpest hij, als hij die gewoon maakt ben je door.

Meer dan terecht. Messi speelde meer verstoppertje dan dat hij echt iets bijdroeg. Zeker in de wedstrijden waar het er echt om ging was hij onzichtbaar.

30 juni 2021 om 13:08

Ironisch dat juist Frenkie nóg meer onzichtbaar was in grote wedstrijden. Allemaal, terwijl Messi bijvoorbeeld nog een wereldgoal tegen PSG scoort, terwijl Frenkie z'n mannetje (in die counter) Mbappe laat scoren etc. En iemand die Messi z'n 52 goals+assists als "niet iets bijdroeg" noemt is nauwelijks nog serieus te nemen in deze. Zonder Messi was Barca 8e geëindigd ofzo, zonder Frenkie nauwelijks verschil.

30 juni 2021 om 13:26

Zou het ermee te maken hebben dat Messi nog steeds geen definitieve krabbel heeft gezet en zijn contract vandaag afloopt? De club is er wel van overtuigd dat hij gaat bijtekenen, maar ja zolang het niet zwart op wit staat ....

30 juni 2021 om 14:16

En Frenkie de Jong was goed in de topwedstrijden? Barcelona verloor nagenoeg alle topwedstrijden waarin ook Frenkie onder is gesneeuwd. Ja ook Busquets en Pedri maar ook Frenkie. Ook bij het Nederands elftal had ik verwacht dat hij samen met de Roon en Wijnaldum een goed trio zou zijn maar ook daar heb ik hem niet zien imponeren.
Ik had de prijs eerder naar Pedri of Messi zien gaan puur omdat Pedri niet minder heeft laten zien maar wel 6 jaar jonger is en Messi puur omdat hij nog steeds een ongekend hoog niveau haalt en de statistieken laat dat ook zien.

Ter Stegen had niet eens een goed seizoen.

Zo bijzonder was Frenkie nou echt niet, viel vooral in topwedstrijden tegen. Op basis waarvan is de prijs? Op basis van hypen?

30 juni 2021 om 14:12

Op basis van 86mil goedpraten want in de belangrijke en topwedstrijden zou je denken dat hij voor max 5mil is aangetrokken

30 juni 2021 om 16:49

Ook vind ik hem maar weinig nog brengen loopt de veel met de bal haalt tempo eruit loopt wel met de bal om hem vervolgens breed of naar achteren te spelen, echt inbreng op het spe van Barca heeft hij niet. Dicteert niet echt het spel van barca.

Frenkie had geen slecht seizoen achter de rug maar was hij beter dan bijv Ter Stegen? Ik vind van niet.

Was hij in oranje maar zo goed,dit is altijd zo'n prijs vna supporters dus het gaat vooral om de gunfactor en niet zozeer om de statistieken en werkelijke prestaties, die speler een rol, maar zijn zeker niet doorslaggevend.

Wel behoorlijk grappig dat de speler die je 150 miljoen per jaar geeft niet de speler van het jaar is 😂

Vond Messi en Ter Stegen beter. Maar na die twee komt Frenkie en dat is een uitstekende prestatie.

Dit is een echter niet helemaal goed vertaald. Via de website van Barcelona is al gauw te achterhalen dat dit gaat om een “Fairplay” prijs. Een prijs waarvoor eerst drie spelers uit het 1e worden gekozen door (~5000) fans, waarvan Messi eruit kwam met 39% en Frenkie met 15%.Uit die drie spelers is dus een jury opgesteld met mensen van de spelers associatie, de club, de media en het sportinstituut van Catalunya. We willen allemaal dat Frenkie het goed doet maar dit is wel echt het toppunt van framing..Link naar het artikel op de website van Barcelona: https://agrupaciojugadors.fcbarcelona.com/en/news/2169891/el-13-premio-barca-jugadores-ya-tiene-finalistas

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren