Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Steven Berghuis vertrok niet vrijwillig uit WhatsApp-groep Feyenoord

Laatste update:

Het vertrek van Steven Berghuis uit de WhatsApp-groep van Feyenoord ligt iets genuanceerder, meldt het Algemeen Dagblad woensdagochtend. Maandagavond verspreidden screenshots van het vertrek van de aanvaller zich razendsnel over het internet, vermoedelijk gelekt door een jeugdspeler. Nu blijkt dat Berghuis niet geheel vrijwillig de WhatsApp-groep verliet, daar hij van supporters 'vervelende berichten' kreeg en zich genoodzaakt voelde een nieuw nummer te nemen.

Berghuis, die afgelopen weekend met Oranje terugkeerde uit Boedapest na te zijn uitgeschakeld op het EK door Tsjechië (0-2), schafte kort voor zijn vakantie een nieuw nummer aan. "Niet omdat hij nu al speler is van Ajax, maar omdat zijn telefoonnummer was uitgelekt en aanhangers van Feyenoord hem volgens een ingewijde 'vervelende teksten stuurden'", zo schrijft het Algemeen Dagblad. Berghuis geniet op dit moment van zijn vakantie en doet dat dus met een nieuw telefoonnummer.

"Het nummer dat straks moet worden ingetoetst om hem te laten weten dat Feyenoord en Ajax akkoord zijn over de pikante transfer die in het verleden alleen Henk Groot, Jan Everse en Arnold Scholten maakten", voegt bovengenoemd dagblad daar aan toe. Het is echter nog maar de vraag of het snel tot een akkoord zal komen. Feyenoord sluit een arbitragezaak nog altijd niet uit, daar de Rotterdammers het onderste uit de kan proberen te halen. Huisjurist Joris van Benthem moet ervoor zorgen dat er toch nog een aanzienlijk bedrag wordt overgehouden aan de transfer van de captain.

Berghuis is overigens niet de enige Feyenoorder die sinds het uitgelekte screenshot over een nieuw telefoonnummer beschikt. Ook Jens Toornstra heeft een nieuw nummer moeten nemen. Op het screenshot waren de telefoonnummers van meerdere spelers niet voldoende afgeschermd, waardoor spelers massaal werden gebeld en geappt. Toornstra liet dinsdag via Instagram een voorbeeld zien van een afbeelding die hij ontving en deelt mee dat hij een nieuw nummer heeft. Het screenshot zou gelekt zijn door een jeugdspeler van Feyenoord, die pas net in de groep zit en daarom de telefoonnummers nog niet in zijn telefoon heeft gezet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben je dan lekker mee als jeugdspeler. Mag je meedoen besluit je meteen ff te lekken met dit soort consequenties. Dan sta je er vast goed op bij de rest van het team nu!

30 juni 2021 om 10:22

Maar het screenshot bevatte dus al een nummer van Berghuis die allang bekend was onder de mensen die 'm berichten blijken te hebben gestuurd. Wat dus de reden was dat hij met dat oude nummer de groepsapp verliet. Althans, zo lees ik het.

30 juni 2021 om 10:26

Maar dat is dan toch wel raar dat iemand "Succes Steven" zegt in de App nadat hij de App verlaat. Lijkt me raar om iemand succes te wensen als die een nieuw nummer neemt.

30 juni 2021 om 10:28

Dat succes teven was sarcasme.
Hij verdween zonder wat te zeggen uit de groep en toen maakte andere spelers grapjes.

30 juni 2021 om 10:32

Maar dan weten ze toch wel dat hij met een ander nummer erin zit? Iemand moet hem immers toevoegen in die groep. Hij zal vast niet anoniem in de groepsapp zitten lijkt me

30 juni 2021 om 10:38

Bewuste actie lijkt me van Berghuis ivm zijn vakantie. Wordt ook bevestigd in het artikel :Berghuis geniet op dit moment van zijn vakantie en doet dat dus met een nieuw telefoonnummer.

30 juni 2021 om 10:39

Ik neem aan dat je niet echt in een appgroep met de voetbal zit? Of gewoon sarcasme niet herkent, haha.

30 juni 2021 om 10:41

Hahaha Blue, je bent zelf kennelijk niet heel bekend met Whatsapp ofwel :P

30 juni 2021 om 10:25

Daar is hij inderdaad 'lekker' mee!

30 juni 2021 om 10:26

Het zal een goede les voor die jongen zijn, die vast op zijn klote heeft gekregen hiervoor. Gelukkig ging Toornstra, er na buiten toe dan, nog op een leuke manier mee om. Toch kan ik het me voorstellen dat als je net bij de selectie zit, het wel cool is om dit soort dingen naar je vrienden te sturen. Het is toch allemaal nieuw en spannend. Dat het in verkeerde handen is gevallen was vast niet de bedoeling.

30 juni 2021 om 17:25

En de speler die lekte heet Sem Valk. Speler van de O21. Nou...ook gelekt.

Misschien is alle ophef dus toch voor niks? Of was het alvast een voorzorg maatregel voor als die echt gaat dat hij dan niet bedreigingen krijgt?

30 juni 2021 om 10:16

Nou het was natuurlijk vooral de info die Chris Woerts verschafte, waardoor de transfer zo goed als zeker lijkt. Niet het screenshot van de whatsapp groep.

Tja het is natuurlijk niet goed te praten van de supporters, maar bij hen loopt de emotie gewoon hoog op en dan gaan ze dit soort vervelende berichten sturen. Hopelijk wordt hij wel goed ontvangen door de Ajax fans.

30 juni 2021 om 10:16

Supporters moeten zich eens niet zo aanstellen, het is maar een potje voetbal.. Als Feyenoord gewoon structureel mee zou doen om plek 1 dan had Berghuis gewoon nog in Rotterdam gespeeld, laat die gasten zich daar druk om maken

30 juni 2021 om 10:18

Nou ja, dat verwacht ik niet dat goede ontvangst. Peter Bosz werd uitgekotst, toen Vermeer naar Feyenoord ging hing er een pop..

30 juni 2021 om 10:22

Zal me wel leuk lijken als Feyenoord thuis tegen Ajax thuis speelt dat de supporters een enorm spandoek voor Berghuis omhangen van "Welkom thuis Berghuis" . Maar goed ik verwacht zoals we wel vaker zien bij Feyenoord alleen maar gefluit, gescheld en vervelende gebaren richting Berghuis . Dat gaat nog wat worden als Berghuis naar de Kuip komt.

30 juni 2021 om 10:25

Vooral omdat hij dan extra vleugels krijgt en de winnende scoort…oef!

30 juni 2021 om 10:27

Herinnerde me ook ineens die darts fan die een Vermeer Nsb'er bordje omhoog hield bij de Premier League in Engeland. Die was daarna ook meteen zijn baan kwijt. Hopelijk leren mensen wel van dit soort stomme fouten.

30 juni 2021 om 10:45

Vermeer en Berghuis is verre van hetzelfde. Vermeer leverde een rattenstreek, beetje stiekem en achterbaks doen. Berghuis doet helemaal niets achterbaks, die is er gewoon open en eerlijk over.

Als berghuis nu van te voren sneaky een bevestiging vraagt van de gelimiteerde transfersom zogenaamd vor Wolfsburg, dat stukje papier naar Ajax stuurt en dan vertrekt dan is dat hetzelfde.

30 juni 2021 om 10:59

Berghuis is sowieso niet open en eerlijk over zijn transfer. Dat kan ook niet, want hij zegt er helemaal niets over. Wat wel op zijn minst hypocriet is, is dat hij 5 weken geleden nog heeft aangegeven sowieso niet naar een andere club in Nederland te gaan.

30 juni 2021 om 11:01

Aanvoerder van je team die er niet eens een woord over heeft gezegd vind ik niet open overkomen. Daarnaast claimde hij nog om geen binnenlandse transfer te maken.

30 juni 2021 om 11:37

@cristi: Want Senesi horen we veel over zijn mogelijke overstap naar Napoli? Daar hoor je ook van hem niks over, niks ontkennend of bevestigend. Als Berghuis nu in de media gaat roepen nee ga niet naar Ajx zou dat de onderhandelingen met een mogelijke andere club ook zwakker maken. Al zou hij wel naar een andere willen (wolfsburg) kan hij nu zeggen Ajax wil mij ook wat bieden jullie....

30 juni 2021 om 11:41

Hij scoort zelden in grote wedstrijden, dus dat valt wel mee denk ik

30 juni 2021 om 12:36

@stefandefree Wat zou jij doen als je weet dat die "supporters" zo gek als een deur zijn? Dan ga je als speler van Feyenoord toch niet roepen dat je graag naar Ajax wil? Dan kan ik een leugentje om bestwil goed begrijpen. Dit geldt andersom trouwens ook. Ik ben geen fan van Berghuis, hoewel het natuurlijk wel een erg goede voetballer is, maar als deze overgang echt doorgaat heb ik wel bewondering voor hem. Dan toon je wel ballen!

30 juni 2021 om 12:56

Ik reageer op iemand die zegt dat Berghuis het open en eerlijk heeft gespeeld, dat is natuurlijk niet waar. Of ik er begrip voor heb is een heel andere vraag. Het is zeker een gedurfde zet van hem en als ik zijn schoenen stond dan had ik er denk ik ook zo lang mogelijk mijn mond over gehouden.

30 juni 2021 om 13:28

Nou dan moet het goedkomen tegen feyenoord 😏

30 juni 2021 om 15:05

Ja zet je ajax bril maar af. Supporters zijn allemaal hetzelfde als het om hun eigen clubje gaat. Wat bij hun clubje gebeurt praten ze altijd goed maar andere clubs en spelers die doen het fout.

30 juni 2021 om 10:18

Het is inderdaad niet goed te praten. Maar begrip tonen vind ik ook totaal niet nodig. De mensen die dit doen hebben geen respect voor hunzelf en voor de medemens. Je gaat toch niet iemand bedreigen omdat hij een stap hogerop wil? Is volkomen idioot. Die mensen waar zoals jij het noemt "de emoties hoog oplopen" moeten maar leren hun emoties onder controle te houden.

30 juni 2021 om 10:28

Ik toon ook geen begrip voor deze supporters, ik keur de actie ook zeker af, maar ergens kan je dit natuurlijk wel verwachten. Ajax-feyenoord ligt gewoon erg gevoelig en ik zou deze stap sowieso om veiligheidsredenen al afraden. Maar goed als Ajacied ben ik blij dat hij komt, ik vindt het een hele goede speler voor maar 6 miljoen

30 juni 2021 om 10:30

Dan zijn je verwachtingen in de mensheid al heel laag. Dat zegt maar weer hoe laag de voetbalsupporterstegenwoordig zijn. Dat je bij voorhand al dreigementen verwacht bij een transfer.

30 juni 2021 om 10:55

Dat is dus het trieste. Dat het bij bepaalde mensen zo gevoelig ligt dat je de noodzaak voelt om iemand te bedreigen. Hebben die mensen geen leven naast het voetbal? Ik zal het nooit begrijpen…

30 juni 2021 om 11:01

Wil je zeggen dat je geen reactie van de supporters had verwacht? Dat vindt ik een beetje naïeve moet ik zeggen. Zeker bij zo'n transfer tussen Ajax-Feyenoord.

30 juni 2021 om 12:07

Reacties had ik wel verwacht. Maar dreigementen? Nee. Ik hoopte tenminste dat dat niet zou gebeuren.

30 juni 2021 om 12:55

Hopen en iets verwachten is mijn ogen 2 verschillen dingen. Ik hoopte dat het niet zou gebeuren, maar ik verwachte het wel.

30 juni 2021 om 11:48

Ik noem dat geen supporters hoor die dat soort teksten richting spelers eruit gooien.

Zou toch fijn zijn als de kogel door de kerk is. Dat er naar buiten komt dat hij8 getekend heeft en dat de clubs eruit zijn. Dan kunnen we door met de toekomst en vooruit gaan kijken ipv achteruit. Dit hele verhaal gaat pas rust krijgen als alles naar buiten is gekomen. Als Berghuis met het shirt van Ajax in het openbaar is geweest. Dan heb je nog een weekje gezeur en dan kan iedereen door

30 juni 2021 om 10:25

@bliek

"zou toch fijn zijn als de kogel door de kerk is. Dat er naar buiten komt dat hij8 getekend heeft en dat de clubs eruit zijn."

Verwacht het niet als je dit leest uit het artikel. Jouw club gaat proberen om alles eruit te halen. Boel frusteren, vertragen, tegenwerken om 1 of 2 miljoen extra te pakken.

Vraag mij af of dit handig is. Lijkt mij dat Feyenoord graag wil doorschakelen. Als transfer rond is, hebben zij wat geld en kunnen snel vervanger halen. Ook voor de rust lijkt mij niet handig. Iedere Feyenoord speler, werknemer gaat vragen blijven krijgen over de status.
Sommige supporters blijven tussen hoop en vrees en wordt meer olie op het vuur gegooid. Ook naar jouw (ex) speler Berghuis niet fair. Die jongen wil ook door en afsluiten.

Ajax daartegen kan rustig wachten. Het is niet dat deze speler hoogste prioriteit heeft.

"het is echter nog maar de vraag of het snel tot een akkoord zal komen. Feyenoord sluit een arbitragezaak nog altijd niet uit, daar de Rotterdammers het onderste uit de kan proberen te halen. Huisjurist Joris van Benthem moet ervoor zorgen dat er toch nog een aanzienlijk bedrag wordt overgehouden aan de transfer van de captain."

30 juni 2021 om 10:44

@mrkrillin,

Het zou idd allemaal kunnen hoor. Ik kan me niet voorstellen dat het op 2 blijft hangen.
Hij heeft gewoon nog een jaar contract dus als geen akkoord komt prima echter gaat hij volgend jaar gratis. Ik weet niet of dat handig is.

Ik heb me allang neergelegd bij een vertrek aar Ajax. Vind ik het kut ja natuurlijk wel, maar als je liever bij jullie speel moet je lekker gaan. Neem ook de consequenties.

Dat Feyenoord het onderste uit de kan wil snap ik ook. Hoe meer er gevangen word hoe betere speler je terug kan halen. Echter moet je op een gegeven moment ook door.

Als ik Ajax was en het hangt op 2 zou ik het meteen doen er zijn weinig spelers die betere cijfers neerleggen dat Berghuis. Ook Anthony niety.

30 juni 2021 om 10:54

Het blijft misschien niet hangen op 1 of 2 miljoen, maar beide clubs hebben wel zo'n rivaliteit dat ze ook niet naar elkaar zullen willen toegeven qua geld.

30 juni 2021 om 11:38

Cijfers van Antony en Berghuis liggen niet ver van elkaar af hoor.
Waar Feyenoord is ingericht op Berghuis, en Antony "een van de 15" spelers is. Daarbij is het voor Antony ook eerste jaar Ajax, en Berhuis zit daar al jaren lang. Ook nog, Kijk even naar de leeftijd.

30 juni 2021 om 11:44

@j3rontj33 - Een snelle blik, puur Eredivisie, leert me dat Antony dit seizoen 9 goals en 8 assists had in de Eredivisie en Berghuis 18 goals en 14 assists. Als bijna het dubbele 'niet ver van elkaar af' is..

30 juni 2021 om 11:46

9 doelpunten - 8 assist
18 doelpunten - 14 assist

Liggen niet ver van elkaar af?????
Zo goed als beide het dubbelen hoe kan je zeggen liggen niet ver van elkaar af.
Daarbij legt Berghuis dit al 4 jaar voor zulke cijfers en is hij over die periode ook de meest waardevolle speler uit de Eredivisie....

30 juni 2021 om 13:10

Berghuis heeft ook de mogelijkheid gehad om alle penalty's te nemen, 9 stuks volgens Transfermarkt. Dus het ontloopt elkaar met doelpunten niet zo erg als je het nu doet voorkomen, overigens had Berghuis hier 900 minuten meer voor. Het valt dus wel mee, daar waar Antony alleen nog maar beter gaat worden en aan het begin van zijn carriere staat en Feyenoord volledig op Berghuis is ingesteld dus alles via hem gaat en hij ook alles op kan eisen. Neemt niet weg dat Berghuis momenteel gewoon beter is omdat hij het al langer laat zien, maar het verschil is niet zo enorm als men wil doen lijken. Antony heeft het voordeel dat hij ook op snelheid bediend kan worden en een mannetje makkelijk voorbij speelt, Berghuis heeft dat beide stukken minder. Die zal gewoon zijn plekje moeten veroveren want een basisplek is allerminst zeker.

30 juni 2021 om 14:07

Kleine nuance hierbij is wel dat Berghuis bij 32 goals betrokken was in 2650 minuten (een contributie per 82,8 minuten), Antony was betrokken bij 17 goals in 1770 minuten (een contributie per 104,1 minuten). Ik vind Berghuis ook zeker (nog) de betere rechtsbuiten nu hoor maar de cijfers liggen wel ietsje genuanceerder. Ook neemt Berghuis nog de penalties natuurlijk (8 stuks gemaakt), neem je enkel veldgoals plus assists kom je op een vrijwel gelijkwaardige contributie uit voor Berghuis en Antony, zelfs licht in het voordeel van de jonge Braziliaan. Wel moet je dan ook weer meenemen dat Berghuis in een minder sterke ploeg speelt, dus dat spreekt weer in zijn voordeel.

30 juni 2021 om 14:27

Het is ook maar n et welke cijfers je bekijk,
Berghuis heeft bevoordeelt 82 kansen gecreëerd tegenover 27.
Er liggen een hoop dingen bij elkaar.

Het is wel zo dat je met Berghuis en Anthony 2 verschillende types in huis heb.
Ik denk persoonlijk dat Haller gelukkiger van Berghuis wordt dan van Anthony maar je kan wel aardig schakelen.

30 juni 2021 om 15:10

Klopt, qua aantal gecreerde kansen is Steven Berghuis echt nog wel een stuk verder (ik vind 95 om 35 gecreerde kansen op de Eredivisie site overigens), mede ook omdat alles bij Feyenoord via hem loopt, waar er bij Ajax heel veel via Tadic gaat (de enige in de ED die nog meer creeert dan Berghuis). Antony is weer degene met meer geslaagde dribbels per 90 min, Berghuis geeft meer succesvolle voorzetten (met een aanzienlijk minder goede spits in de 16 ook nog), etc. Je kunt een hoop goochelen met cijfertjes als je wil. Ik vind beiden erg goede spelers en ze hebben ook wel verschillende specifieke kwaliteiten.

30 juni 2021 om 16:02

Dat is het verhaal.
Als je deze 2 spelers in je selectie heb wordt je er iig niet minder van.
Persoonlijk denk ik dat Haller beter rendeert met Berghuis dan met Anthony.
Het mooie voor Ajax is iig dat ze er in de breedte een stuk sterker van worden.

De vraag is wel wil Ajax gaan procederen voor een speler van 29 en 6 mil.
Of gaan ze niet verder kijken en dan toch misschien een talent halen.

30 juni 2021 om 17:40

Op zich heb je met Antony het talent juist al in huis, die is pas 20. Ze schijnen voor Sulemana ook nog in the running te zijn, maar dat is een linksbuiten. Dan heb je -ook als Neres vertrekt- op links en rechts nog een ervaren man en een talent lopen, plus je hebt alles voorin dubbel bezet met veel kwaliteit.

30 juni 2021 om 10:26

Jup, we hebben ons er inmiddels al een tijdje op kunnen voorbereiden. Maak het lekker bekend, kunnen we door met z'n vervanger en de rest van de ploeg.

30 juni 2021 om 14:06

Inderdaad, kondig het nu gewoon aan. Het is pijnlijk, maar hier in blijven hangen hebben we ook gewoonweg geen tijd voor. Plus dat zo'n arbitrage zaak keihard averechts kan uitpakken. Een vervanger zal snel nodig zijn, aangezien 22 Juli de kwalificaties voor de Conference League al beginnen.

Wat een kansloos volk loopt er ook rond. Laat iedereen toch in zijn waarde. Door zulke berichten te sturen dieuw je een speler alleen maar verder naar de uitgang.

Fijn zo’n teamgenoot die lekken blijkbaar de normaalste zaak van de wereld wint. Daar voel je je wel comfortabel bij, wat zielig zeg

30 juni 2021 om 10:41

Het gaat hier om een 18-jarig ventje dat net komt kijken in het voetbal en waarschijnlijk de gevolgen totaal niet heeft overzien. Domme actie natuurlijk, maar hij zal dit niet met kwade intenties gedaan hebben.

30 juni 2021 om 11:21

Gevolgen niet hebben overzien... Hoe naief en dom ben je dan nog in deze tijden! Was het iemand van 70 die niet zo bekend is met online en de gevolgen van online zou ik er nog meer begrip voor hebben. Maar dit weet je en is zo vresleijk dom! 3 man uit je team hebben nu een nieuw nummer moeten nemen en overlast door dat hij een beetje populair wil lopen doen bij vriendjes.

30 juni 2021 om 12:14

Ik moet altijd wel lachen om dit soort reacties. Alsof iemand van 18 een compleet achterlijke primaat is die niet kan nadenken. Natuurlijk kan je wel op je vingers natellen dat het een domme actie is.

30 juni 2021 om 12:20

Kinderen leren op vrij jonge leeftijd al dat je een geheim niet mag verklappen. Dit komt op hetzelfde neer. Kwade intenties zouden het alleen nog maar erger hebben gemaakt, dan zou je zo'n knul stevig moeten straffen als club.

30 juni 2021 om 17:53

Maar het is ook een ventje die nog gedeeltelijk in de puberteit zit. Testosteron en "erbij willen horen" kunnen rare acties uitlokken. Mijn punt is: het menselijk(zeker mannelijk) brein is pas stabiel ontwikkeld rond het 25e levensjaar. Ik denk persoonlijk ook dat deze jongen totaal zijn daden niet overzien heeft, anders had hij dit simpelweg niet gedaan toch? Hij zal namelijk behoorlijk met de nek aangekeken worden binnen de selectie, dat kan nooit zijn doel zijn geweest lijkt mij.

Wat voel ik mij toch slecht de laatste dagen als rasechte feyenoorder. Niet door het vertrek van berghuis, maar door het gedrag van onze medesupporters. Bij deze bied ik mijn excuses aan namens feyenoord en het gedrag van onze supporters

30 juni 2021 om 10:40

Ik sluit mij hier volledig bij aan, natuurlijk is het een transfer met emoties, maar mensen gaan gewoon te ver.

30 juni 2021 om 12:17

Herkenbaar. Ik noem ze ‘fan’ aangezien ze wel onze club aanhangen maar niet ‘supporters’. Ik heb bij het woord ‘supporter’ niet het beeld van genoemde acties 😉. Overigens ben ik ook niet rauwig om zijn vertrek. Ik zou weer een team willen die voor elkaar strijdt en de Kuip als onneembare vesting maakt. Een voor alleen en allen voor een. En niet met een individualist die zich boven de rest zet.

30 juni 2021 om 12:24

Jij hoeft je echt niet te verantwoorden voor het gedrag van dat soort idioten hoor, helaas zitten die ook bij ons. Al snap ik de schaamte, die had ik ook bij Vermeer en bijv de bekerfinale tegen PEC...helaas zie je het steeds meer...😕

30 juni 2021 om 13:43

Welk gedrag doel je precies op, want tot op heden valt het nog mee. Ik ben bang dat het ergste nog moet komen. Vervelende berichten naar zijn telefoonnummer zijn natuurlijk niet okay, maar ik vind het wel een verschil of het beledigingen zijn of bedreigingen. Dat eerste kan ik nog enigszins begrip voor opbrengen, maar dat tweede absoluut niet.

En zoals gezegd, het zou me alles meevallen als het daarbij blijft, maar ik ben bang dat er nog een paar debielen ver over de schreef gaan.

Wat ik alleen niet snap is dat de namen bovenin van het screenshot wel (voor)namen staan opgeslagen. Onder andere wat lijkt van Frank arnesen, Ramon ten Hove en Thijs Jansen, hoezo zijn die wel opgeslagen?

30 juni 2021 om 10:41

Waarschijnlijk omdat de desbetreffende speler in de jeugd speelt/speelde met ten Hove en Jansen, dat van Arnesen is opzich ook aardig logisch

30 juni 2021 om 10:44

Ja, dat lijken inderdaad nummers van mensen waar hij al contact mee had (o21, technisch directeur, medici/fysio).

Domme acties van de supporters.
Natuurlijk ligt zo'n transfer gevoelig. Maar eerlijk is eerlijk, Ajax is gewoon een stap hogerop.
Daar kan hij strijden voor de landstitel, spelen in de champions league. Vermoedelijk ook een stuk meer verdienen.

Men moet stoppen met dat sentiment. Voetballer zijn is een beroep. Ook wij stappen zonder blikken of blozen over naar een concurrent omdat we daar meer kunnen verdienen, betere vooruitzichten hebben of door kunnen groeien.

De voetballerij is gewoon ook zo.

30 juni 2021 om 10:37

Joh, als Berghuis dit wil moet 'ie het gewoon en sportief snap ik hem volledig. Maar er zijn een paar miljoen Feyenoord supporters en overstappen naar de grootste rivaal is gewoon een 'ding', dus onder supporters leeft dat. En dus zeggen stoppen met dat sentiment is onzin, want je hebt toch gewoon een bepaald gevoel voor je club.

30 juni 2021 om 10:43

Ik kan me niet voorstellen dat Berghuis deze reactie’s niet zag aankomen. Als je de stap maakt weet je het ban te voren. Tuurlijk is het sneu, maar wel heel voorspelbaar ook voor Steven zelf. Al helemaal na alle uitspraken die hij het afgelopen jaar heeft gedaan.

30 juni 2021 om 11:24

Sentiment is 1.
Maar die groep hersenlozen die wij hebben gaan gewoon veel te ver. Keer op keer en iedere keer weer.

Die maar roepen onze club onze club, maar hebben zelf nooit iets betekend voor de club. Iets wat Berghuis bijv wel heeft gedaan en mede verwantwoordelijk voor het kampioenschap!

Je gaat geen spelers/bestuurders of wat dan ook lastig vallenen of bedreigen!
Simpele zielen zijn het niks meer niks minder

30 juni 2021 om 11:30

''maar die groep hersenlozen die wij hebben gaan gewoon veel te ver. Keer op keer en iedere keer weer.'' Die verafschuw ik ook. Maar 'sentiment' is veel breder dan een paar hersenlozen die denken alles te kunnen maken en bedreigen. Dus zeggen dat we moeten stoppen met dat sentiment is onzin, voetbal is één grote bol van sentiment.

Waar we mee moeten stoppen is, inderdaad, dat achterlijke, grensoverschrijdende gedrag.

30 juni 2021 om 11:52

Uitfluiten, boegeroep etc zijn uitingen die passen bij zo'n transfer en dat pikante randje maakt voetbal ook juist interessant en leuk. Al het andere wat buiten stadions gebeurd of op andere manier de regels/wet overtreedt is gewoon heel sneu en zegt vooral veel over de infantiele persoonlijkheid van de daders.

30 juni 2021 om 10:49

Stoppen met dat sentiment? Alles in het voetbal hangt juist samen met dat sentiment. Als je het rationeel bekijkt zijn er heel wat leukere kijksporten maar juist de historie en de beleving van veel supporters geeft het voetbal die bijzondere status en is de reden waarom er zoveel geld binnen geharkt wordt in deze bedrijfstak.

Ik vind het een beetje dubbel. Het is een goede reden om die app-groep uit te gaan, maar dat kun je ook gewoon in die app-groep melden. Dat zou iedereen binnen die selectie wel begrijpen. Als ik de reacties van de selectie spelers er na zo lees heeft Berghuis niet een dergelijk bericht geplaatst. Het was gewoon een vreemde manier van een app-groep verlaten. Niet minder en niet meer. Vooral vervelend dat het dan via een jeugdspeler op straat beland, waardoor ook andere spelers een nieuw nummer moeten nemen, omdat de telefoonnummers niet goed onleesbaar zijn gemaakt.

30 juni 2021 om 11:26

Wie zegt dat dat niet is gebeurd?
Je ziet 1 shot, wie weet zegt hij er voor al dat dit speelt en dus een nieuw nummer nodig heeft.

En moeten ze daarom sarcastisch lachen en wensen ze hemd araom succes. Wie weet zit zijn nieuwe nummer er ook a lang in....

We krijgen 1 kort stukje uit die app, en iedereen trekt er eigen conclusies aan,

30 juni 2021 om 11:45

Oh ja, het is Feyenoord. Dan moeten we eerst volstrekt ongeloofwaardige scenario's gaan bedenken over wat er allemaal wel of niet gebeurd kan zijn om dit dan toch nog zo te spinnen dat het volstrekt normaal is. 'if it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.' Jij interpreteert net zo erg als iedereen, alleen probeer je hem daarbij wel zo te spinnen dat alles normaal is verlopen. Terwijl de feiten die we wel zien op zijn minst goed zijn voor wat gefronsde wenkbrouwen. Echter bij jou niet, op basis van dingen die we niet zien ga jij alles goed praten en roepen dat het ook compleet anders kan zitten omdat het je clubje betreft.

30 juni 2021 om 11:49

Welke feiten heb je dan?
Je hebt geen feiten, we hebben niks....

Dat is het probleem van internet. zelfde met filmpjes die niet laten zien wat er vooraf gebeurd is en mensen conclusies trekken.

We weten niks dat is het enige feit.

30 juni 2021 om 20:02

We hebben het printscreen als feit, maar dat ontken je dus nu ook al. Jij weet schijnbaar niks. Zullen we dat maar als feit nemen dan?

1 juli 2021 om 08:43

Wat is dat voor feit dan?
Het zegt alleen dat hij er uit is gegaan...

Niet waarom en of hoe.. Jij weet net zo weinig!
Mooi dat je dnekt wel wat te weten door 1 plaatje, beetje wat er mis is met de samenleving tegenwoordig en internet.

Ik snap dat Feyenoord voor zijn beste speler meer wil, maar ze moeten niet vergeten dat Berghuis, althans zo las ik hier vaker, aanbiedingen afsloeg voor Feyenoord, (dus loyaal),
straks met een boze speler te maken krijgt, die geen CL mag spelen en misschien helemaal geen Europees voetbal. Dan gaat de kaars heel langzaam uit voor hem.
Ik wens alle partijen succesvolle onderhandelingen, zonder de gang naar een arbitragecommissie.

Het verlaten van de groep zonder iets mede te delen aan jongens waarmee Berghuis jarenlang heeft gespeeld en prijzen mee heeft gewonnen en de minachtende reacties van zijn voormalig teamgenoten spreken boekdelen over hoe Berghuis in de groep lag. Met name het gifje van Senesi laat weinig aan de verbeelding over. Als zelfs een Argentijnse passant die niet met de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax is opgegroeid er zo tegenaan kijkt, weet je dat ze hem uitkotsen.

30 juni 2021 om 10:54

Klap van Kokcu op de training gaf ook wel aan dat niet iedereen groot Berghuisfan was in de groep.

30 juni 2021 om 11:27

Wie zegt dat hij dat niet heeftgedaan dan?

Je ziet 1 kort stukje uit een groeps gesprek..... Hoe weet jij zeker dat hij niet daar boven al heeftgestuurd boys moet een nieuw nummer nemen deze gaat weg?????

Dit is natuurlijk een bull shit verhaal om de gemoederen te bedaren. Als het echt zo zou zijn dat Steven Berghuis een nieuw nummer heeft en weer toegevoegd wil worden met zijn nieuwe nummer in de whatsapp groep zou hij dat wel hebben aangekondigd. Dan zou Wouter Burger niet met "oef" hebben gereageerd en de de andere spelers niet met die smileys. Ik koop dit verhaal niet.

30 juni 2021 om 11:02

Lijkt mij ook dat je gewoon even meldt dat je een nieuw nummer hebt en daarom je huidige nummer wordt verwijderd. Uit de reacties lijkt het erop dat dat niet is gebeurd. Maar goed, dat is allemaal speculatie. Ik hoop dat het gewoon zo spoedig mogelijk beklonken is allemaal, dan kan iederen verder.

30 juni 2021 om 11:32

hahaha.. Want wij weten hoe ze reageren er op?
We weten niet wat er voor gezegd is, niet door Berghuis of door andere.

Misschien hebben ze het er al over gehad dat hij werd lstig gevallen. En dat Burger daarom oef en moeten de andere lachen en wensen ze hem succes voor het gezeik.

Er lijkt niks uit de reacties, alles er aan lijkt is het sentiment dat de media en de supporters er aan hangen.

Maar we weten 3x niks

30 juni 2021 om 11:46

Misschien heb je over mijn zin heen gelezen waarin ik zeg dat het allemaal speculatie is? Je doet er nota bene zelf aan mee, dus snap je reactie niet zo.

Zou toch wat zijn als hij alsnog bij Feyenoord blijft.😂
Dan zal hij er nog wel veel zin in hebben volgend jaar.

Dit lijkt meer op een (mislukte) poging van Berghuis om te rechtvaardigen dat hij zonder afscheid of bericht de groep verlaat. Sowieso is het heel toevallig dat hij maandagavond laat net nadat het nieuws bekend wordt besluit een nieuw nummer te nemen. Maar ook los daarvan, is het niet heel gebruikelijk om alle groepchats te verlaten als je een nieuw nummer hebt, omdat het gewoon mogelijk is je nummer om te wisselen op Whatsapp. En zelfs als dat wel waar is, was hij niet meer van plan om met zijn 'nieuwe nummer' in de groepschat te verschijnen en dus was het wel gepast om afscheid te nemen van zijn ploeggenoten.

30 juni 2021 om 11:30

Zit zijn nieuwe nummer er niet al in?
Misschien heeft hij het er voor aangekondigt gewoon?

Je ziet 7 stukje steskt uit een groot groepsgesprek en trekt allemaal eigen conclusies....

Timing is heel logisch juist, want na het nieuws van Ajax zou hij ook pas lastig gevallen worden en bedreigd.. Zou daar voor nog niet van toepassing zijn geweest heh!

30 juni 2021 om 11:37

Als hij er al in zat met een nieuw nummer, of zijn vertrek heeft aangekondigd zouden zijn (voormalig) ploeggenoten niet op die manier reageren.

30 juni 2021 om 11:42

Op wat voor manier...?
En hoe kan je dat weten, dat weet je niet je kent ze toch niet!

Je geeft er zelf een invulling aan maar we weten letterlijk niks....

Jammer dat het zo moet, beide zijn toch goed voor elkaar geweest de laatste jaren. Het afzien vh restant vd transfer vind ik ook veelzeggend over berghuis richting feyenoord, kun je in mijn ogen allemaal lof voor hebben. Dat hij vertrekt naar de concurrent vind ik ook een waardeloos excuus. Ajax is al jaren geen concurrent meer en loopt mijlenver voor in alles op feyenoord. Gun hem z'n transfer en hopen dat we dit jaar de binnenkomende centen wel een keer goed besteden.

30 juni 2021 om 12:05

Hoe bedoel je dat met het restant? Dat Feyenoord 4 miljoen meer zou willen en dat dat gesplitst moet worden tussen Feyenoord en Berghuis? Dat hij afziet van zijn deel omdat Ajax dat niet wil betalen is toch niet per se een voordeel voor Feyenoord, alleen voor zijn eigen erg jammer? Voor de rest ben ik het met je eens. Neem het Berghuis niet kwalijk. Ik denk ook niet dat hij een jaar geleden nog gedacht zou hebben om een binnenlandse transfer te maken maar er komen gewoon geen buitenlandse clubs langs die standaard CL spelen en om het kampioenschap spelen. En ik snap dat hij bij ons weinig zin meer heeft om het weer te gaan op bouwen. Ik zou het pas erg vinden als bijv. Bijlow of Malacia, onze eigen opgeleide jongens, die stap zouden maken. Maar bij Berghuis kan ik er nog wel zakelijk naar kijken.

Die jeugdspeler mogen ze van mij ook goed straffen. Je lekt geen privégesprekken tussen spelers.

Ik blijf het een rare keus vinden van Berghuis. Hij wordt uitgekotst door een heel groot deel van de Ajax aanhang, in ieder geval een groot deel van de Ajax supporters die ik ken en hij was een held in Rotterdam. Nu kies je ervoor om nog steeds gezien te worden als Feyenoorder bij de Ajax aanhang en als het even niet meezit zullen ze je dat altijd nadragen en in Rotterdam hoeft hij zich nu helemaal niet te vertonen. Ik snap de keus van weer eredivisie ook niet zo goed. Leuk hoor CL voetbal maar verder is het weer Utrecht Heerenveen en Zwolle. Het zou kunnen dat Berghuis er achter is dat zijn niveau maximaal eredivisie is maar hij had nu nog de kans om het nogmaals te proberen in een grotere competitie bij bijvoorbeeld Wolfsburg, lijkt mij een fantastische uitdaging na zijn mislukte avontuur in Engeland. Berghuis is een intelligente gozer die vaak zinnige dingen zegt over voetbal en zeker geen blad voor de mond neemt, ik ben benieuwd hoe dat gaat vallen in Amsterdam waar veel nieuwe spelers toch wat "blue" binnen komen.

Ik geloof dat ene Wim Janssen ook van Feijenoord naar Ajax is gegaan , maar ja die is minder bekend dan die namen die in dit artikel worden genoemd

Haha Berghuis verhuist naar Ajax en heeft meteen een beter PR team om zich heen. Dit vind ik moeilijk te geloven aangezien hij uit de groepschat vertrok voordat zijn nummer gelekt was. Anders konden we in de screenshot niet zien dat hij er uit was gegaan.

Ik vind dat lekken best serieus. Dat moet je er niet bij hebben als club. Dit komt ietwat over als verraad en creeert alleen maar ellende en onrust binnen de club

Lekker dan een jeugdspeler die direct begint met lekken.

Het is lekken vind ik persoonlijk vooral stom en wat ongelukkig. Echter, dat supporters berichten gaan sturen is niet meer dan triest. Hoe zielig moet je eigen leven zijn.
Overigens, ook niet al te snugger meeste nummer zullen niet anoniem zijn dus hopelijk treden ze hier bij Feyenoord ook tegenop.

30 juni 2021 om 13:12

Ik vind dat de politie moet optreden en deze leeghoofden een flinke boete moeten opleggen!! In het station fluiten roepen noem het allemaal maar op hoort er een beetje bij maar buiten het stadion laat je spelers met rust! Is het eigenlijk bekend welke speler dat screenshot gemaakt heeft? Ik denk niet dat ze blij zijn met die jongen.

30 juni 2021 om 13:27

Zou ik ook geen problemen mee hebben. Kan er nog ergens inkomen als je filtered op het type bericht. Van een bedreiging natuurlijk direct aangifte doen.

Mooi hè? Social media. Krijgen we lekker van dit soort juicy Story-journalistiek. Lijkt me wel irritant voor Berghuis dat hij zijn nummer moet veranderen. Zeker als hij single is.

Supporters kunnen hem nu wel bedreigen en weet ik t allemaal... maar vergeten dat hij wel de belangrijkste speler was... en zeker afgelopen seizoen zonder hem hadden zij zeker geen europees voetbal gehaald

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren