Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stekelenburg: ‘Als je hard blijft werken komt het geluk soms naar je toe’

Laatste update:

Maarten Stekelenburg stond zondagavond tegen Georgië (3-0) voor het eerst sinds 13 november 2016 onder de lat bij Oranje. Nadat concurrent Tim Krul afgelopen woensdag de kans kreeg van bondscoach Frank de Boer, was het in Enschede de beurt aan de Ajax-keeper. De trainer maakt op korte termijn bekend wie zijn eerste keeper zal zijn op het EK. Stekelenburg wacht het af en hoopt dat de keuze in zijn voordeel uitpakt.

Een jaar geleden had Stekelenburg niet kunnen bedenken dat hij mogelijk als eerste keeper van Oranje naar het EK zou gaan. Hij ruilde de bank van Everton in voor die van Ajax en greep zijn kans nadat André Onana tegen een langdurige schorsing aanliep nadat hij positief werd getest op het verboden middel furosemide. Door een positieve coronatest ontbreekt Jasper Cillessen in de EK-selectie, waardoor Stekelenburg nu kanshebber is om eerste keeper van Nederland te worden. “Het is niet iets wat ik vooraf had gedacht. Wel gehoopt natuurlijk”, reageerde de 38-jarige doelman zondagavond bij de NOS. “Als je hard blijft werken komt het geluk soms naar je toe.”

Met zijn 38 jaar en 257 dagen is Stekelenburg na Sander Boschker (39 jaar en 224 dagen) en Piet Kraak (38 jaar en 263 dagen) de op twee na oudste keeper die speelde voor het Nederlands elftal. Verslaggever Arno Vermeulen zei tegen Stekelenburg dat de doelman volgens de publieke opinie de beste papieren lijkt te hebben. “Ja, maar dat doet me niet zoveel”, aldus Stekelenburg. "Het gaat er uiteindelijk om wat de bondscoach vindt. Het is zijn keuze en ik hoop dat het voor mij is. Je wil als sportman altijd spelen en daar ga ik voor. Maar nogmaals: het is aan de bondscoach.” Wat het voor Stekelenburg betekent dat hij rugnummer één heeft gekregen? “Niks, want als je met een op de bank zit is het ook niet prettig.”

Een dikke en een zeldzame onvoldoende in uitzwaaiduel Oranje

Maarten Stekelenburg kreeg van Voetbalzone een 6,5 voor zijn optreden in Oranje.Lees artikel

De Boer wilde na afloop van het duel op de persconferentie niets loslaten wie de concurrentiestrijd heeft gewonnen. "Ik ga het deze week overleggen. We zullen het zondag zien. Zondag is het moment dat jullie het zien, het lijkt mij een goed idee dat ik het eerst de keepers zelf vertel”, aldus De Boer. Volgens Pierre van Hooijdonk gaat het er nog om spannen wie zondag tegen Oekraïne onder de lat staat bij Oranje. "Die wedstrijd tegen Schotland met Krul en de wedstrijd tegen Georgië met Stekelenburg: dat is een gelijkspel", aldus de analist. Theo Janssen denkt dat De Boer zijn keuze allang gemaakt heeft. "Ik ben het met Pierre eens, maar zeg nog steeds Stekelenburg. Ik hoorde De Boer van tevoren zeggen dat hij er nog niet uit is. Dat kan niet. Hij weet het al. Hij wist het al voordat ze hieraan begonnen, zeker toen Cillessen wegviel."

Voor wie moet Frank de Boer volgens jou kiezen op het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op basis van vorm, meevoetballende vermogen, status, ervaring en het podium waarin zijn huidige club acteert lijkt me Stekelenburg eigenlijk gewoon de nummer 1. Straalt veel meer rust uit dan de andere twee en Krul doet het in Oranje ronduit matig.

6 juni 2021 om 23:21

Wat is zijn status dan precies volgens jou? Verder mee eens dat hij de nummer 1 moet worden hoor, maar zijn status is naar mijn idee nog steeds een keeper die 5 wedstrijden leuk keept na 10 jaar op de bank gezeten te hebben

6 juni 2021 om 23:26

Inderdaad, als je in 5 seizoenen 15 wedstrijdjes keept (alleen omdat iemand anders een verkeerd pilletje neemt) zegt dat ook wel wat. Hebben de clubs toch maar zitten slapen.

6 juni 2021 om 23:33

Stekelenburg is geen wereldkeeper maar Krul en zeker Bizot ook niet.. Vond daarnaast de verdediging een veel betere indruk maken dan tegen Schotland.. Ook bij Ajax staat de verdediging een stuk stabieler en rustiger toen hij mee ging doen, vind hem dan ook een stukje meer rust uitstralen dan Krul, die misschien een penalty beter kan pakken maar verder nergens beter in is

6 juni 2021 om 23:41

Status is inderdaad gebaseerd op een (ver) verleden bij me. Zo hebben een Van Basten of Bergkamp ook nog een gigantische status. Maar de huidige vorm (ook in Oranje), het meevoetballende vermogen en het acteren op hoog niveau bij zijn huidige club zijn natuurlijk wel factoren die recentelijk gemeten zijn en waar hij mijns inziens beter presteert dan zijn concurrenten.

7 juni 2021 om 00:17

Ik denk ook wel dat Stekelenburg op dit moment nummer 1 is, al is het wel een keuze uit armoede nog steeds. Hoe kijk jij als Ajacied eigenlijk tegen volgend jaar aan qua keepers? Blijft Stekelenburg de nr 1 of komt we nog iemand die echt kan keepen?

7 juni 2021 om 01:22

Steek blijft nummer 1. Ik hield mijn hart vaat toen hij ging keeper maar hij heeft alle verwachtingen overtroffen. Mensen die zeggen dat hij niet getest is in wedstrijden kletsen maar wat, want dan is Onana ook niet getest. Heb hem toch echt katachtige reddingen zien verrichten. Ik zou het terecht vinden als hij nummer 1 zou worden en dit had ik nooit gedaxht dat ik dit nog zou zeggen. Had namelijk gedacht dat ajax het kampioensxhap zou verspelen door het gebeuren rondom onana.

7 juni 2021 om 05:45

Onana is toch goed getest in de Europese wedstrijden van ajax? Welke wedstrijd is stekelenburg nou goed getest.

7 juni 2021 om 15:44

@redey32: dat is wel heel kortzichtig, op basis waarvan zou het iemand anders moeten zijn dan?

6 juni 2021 om 23:33

Status? Welke status is dat volgens jou? Hij heeft een paar wedstrijdjes leuk gedaan in de Eredivisie. Daarvoor was hij jaren 2e of 3e keeper, zelfs op de training stond hij reserve.

6 juni 2021 om 23:43

Factor status is gebaseerd op prestaties op onder andere eindrondes, dus niet een recente meetbare factor.

6 juni 2021 om 23:49

Okee dus dan moet volgens jou iemand die toevallig een keer een paar ballen heeft tegengehouden in 2010 nu verkozen worden boven iemand die 50 wedstrijden constant gepresteerd heeft.

7 juni 2021 om 00:24

Wie heeft er precies 50 wedstrijden constant gepresteerd dan, op het hoogste niveau?

7 juni 2021 om 07:51

Krul! Ik zeg niet op het hoogste niveau.

7 juni 2021 om 00:13

Podium waarin zijn huidige club acteert ? Eredivisie en Europees niet veel klaar gespeeld dus wat bedoel je daarmee ?

7 juni 2021 om 00:26

Een Europese kwartfinale is niet heel slecht. Ik had ze graag tegen United gezien trouwens. Daarbij was de uitschakeling tegen Roma debet aan die andere keeper van Ajax. Verder heeft Stekelenburg de schoenen van Onana te vullen en dat doet hij uitstekend.

Kan er met m’n kop niet bij dat je Krul met zo’n top seizoen niet op goal zet - en dan voor een ouwe pik gaat die amper ballen tegen heeft hoeven te houden, en simpelweg minder potten gespeeld heeft.

6 juni 2021 om 23:09

Sorry hoor maar die keeper met zo'n top seizoen was wel schuldig aan 2 goals tegen Turkije en tegen Schotland ging hij ook niet helemaal vrijuit bij de eerste goal.
Steek straalt veel meer vertrouwen en rust uit en heeft een goede strakke pass in zich, kan je van Krul niet zeggen

6 juni 2021 om 23:20

En hoeveel doelpunten kun je precies tegenhouden met uitstraling? Beetje flauw om een keeper af te rekenen op fouten als het enige alternatief iemand is die amper gespeeld heeft en/of vrijwel niet getest is in de wedstrijden die hij wel speelde. Ik denk dat De Boer gaat voor Stekelenburg, maar dan wel puur op basis van de relatie De Boer-Stekelenburg. Niet op basis van feiten of kwaliteit.

6 juni 2021 om 23:24

Op fouten wordt je afgerekend als keeper zijnde en.fouten heeft hij gemaakt en persoonlijk vindt ik Krul ook onrustig in het doel, terug speel ballen die hij nooit lekker geplaatst weg trapt, Steek daar in tegen is altijd rustig en een veel betere mee voetballende keeper en zijn passes zijn perfect

6 juni 2021 om 23:27

Beetje flauw natuurlijk, Stekelenburg stond er tegen PSV ook als een zoutzak bij. Stekelenburg heeft zich al 5 jaar amper bewezen terwijl Krul dat wel heeft gedaan.

6 juni 2021 om 23:28

Juist op basis van kwaliteit. Iedereen heeft al tijden kunnen zien dat Krul geen eerste keeper van Oranje hoort te zijn. Leuk hoor dat ie een paar penalty's tegenhoudt maar verder zorgt meneer alleen maar voor onrust in het Oranje doel. Steek laat in alles zien beter te zijn..... accepteer dat dan ook gewoon.

6 juni 2021 om 23:30

En zo kan je ook stellen dat Stekelenburg al eens eerder ineens terug werd geworpen in Oranje toen hij bij gratie van Koeman even als overbrugging keeper mocht spelen bij Everton, met een dikke en dure ketser tegen Frankrijk tot gevolg.

Waarom zou je nu wederom een onlogische keuze maken en Krul een klap in het gezicht geven terwijl hij op clubniveau als enige jarenlang heeft aangetoond zich staande te kunnen op het niveau van een top 5 competitie.

Zoals Frans Hoek al zei moet die jongen het gevoel van vertrouwen krijgen. Helaas zie je naar mijn mening dat alle spelers die naar het buitenland zijn gegaan op jonge leeftijd anders worden beoordeeld en een streepje tegen zich lijken te hebben. Ook een speler als Ake heeft zich drie keer meer moeten laten zien eer hij een degelijke kans kreeg bijvoorbeeld.

6 juni 2021 om 23:35

Wat vind je van Stekelenburg bij hoge ballen?

6 juni 2021 om 23:46

Prima, hij kijkt alles over.

7 juni 2021 om 00:01

Haha! Inderdaad die durft niet van zijn lijn te komen. Een zeer matige keeper die toevallig het vriendje van de Boer is. Verder heeft hij al jaren geen minuten meer gemaakt op enig niveau.

7 juni 2021 om 00:06

Nee, ik bedoel dat hij de boel juist goed inschat. Het zag er bij Krul een stuk minder betrouwbaar uit afgelopen week. Dat vriendje van De Boer gebler joh, doodvermoeiend. Denk je nou echt dat De Boer een matige keeper gaat opstellen omdat het zijn vriendje is en een wereldkeeper daarvoor op de bank houdt? Want dit EK gaat toch ook om de houdbaarheid als bondscoach voor De Boer, die gaat echt niet ten koste van alles zijn vrienden opstellen hoor. Sterker nog: afgelopen week bewees De Boer juist schijt te hebben aan vriendjes, status en namen.

7 juni 2021 om 00:22

@houtapp zo'n hoge bal als destijds tegen Brazilië in 2010? Iedereen heeft het over Sneijder, Robben en Rvp, maar het was Steek die een aantal onmogelijke ballen uit het doel wist te houden en het team in de race hield.

De status van Stekelenburg is dat hij nu aan heeft getoond die vorm weer te hebben.

7 juni 2021 om 00:28

Ik hoop dat jij je berichtje even terugleest… 2010! Het is nu 2021 en Stekelenburg heeft daarna nauwelijks iets laten zien of het moet op de training zijn geweest.

7 juni 2021 om 02:19

Top 5 competitie? 2e niveau Engeland is echt geen top 5 competitie.

7 juni 2021 om 08:16

Maar een keeper afrekenen om het feit dat hij weinig te doen heeft gehad het afgelopen seizoen is hem wel aan te rekenen? Misschien is zijn ervaring wel een van de redenen dat hij zo weinig te doen gehad heeft?

Met die logica zou je de keeper van Ado/vvv moeten selecteren.. De keeper bij een degradant heeft namelijk ontzettend veel te doen.

7 juni 2021 om 10:10

Krul was ook zeer succesvol bij Ajax en Az een aantal jaren geleden. Is toen wel door het ijs gezakt denk ik. Leuk dat hij het in de championship aardig doet, maar Stekelenburg heeft duidelijk veel meer kwaliteit. En dat is wat telt op het EK, niet of het iemand gegund is maar dat de beste spelen

7 juni 2021 om 10:13

Hij kent zijn eigen kwaliteiten, kan dan beter op de lijn blijven. Het is geen spectaculaire keeper, maar is wel degelijk. Er is ook geen beter alternatief nu Cillessen is afgevallen

7 juni 2021 om 13:48

En wie waren de coaches van oranje toen Stekelenburg 1e keeper van oranje werd jaren geleden? Ook de schuld van vriendje de boer? Mede dankzij hem die finale gehaald. Volgens mij zitten hier allemaal Ajax haters die het niet kunnen hebben dat steek op doel staat. Nee we zien liever Krul die op die penalty na nog nooit wat heeft laten zien in oranje of een Bizot die al helemaal het niveau niet heeft. Alle kenners vinden steek beter maar de anti’s willen er maar niet aan en gooien het op “het vriendje van de boer”
Terwijl steek van deze 3 gewoon de beste keeper is. Dat kan m’n blinde oma die niks van voetbal weet ook nog wel zien. Schuif die clubvoorkeur toch eens aan de kant zeg.

6 juni 2021 om 23:25

Heb je Krul zien keepen in oranje? Liever niet meer gewoon... Stekelenburg is zoveel meer betrouwbaar en heeft de ervaring op dat niveau.

6 juni 2021 om 23:28

Heb je Stekelenburg zien keepen de afgelopen 5 jaar? Oh wacht. Kwam er met toeval in bij Ajax maar heeft verder ook niks gepresteerd. Leuk dat hij betrouwbaar was 11 jaar geleden, maar het zou onzin zijn om hem er nu in te zetten.

6 juni 2021 om 23:36

Jawel. 5 jaar geleden mocht Steek even overbruggen van Koeman tot hij een fatsoenlijke keeper kon kopen en stond hij ook ineens in Oranje. Zijn ketser tegen Frankrijk koste ons dure punten die een aanzienlijke bijdrage leverden aan het missen van het WK.

6 juni 2021 om 23:48

Wow een ketser 5 jaar geleden, dus nu maar niet meer opstellen. Uiteindelijk draait het om de vorm van de dag, en Stekelenburg of Krul zijn gewoon hele gelijkwaardige keepers. Ik denk dat de keuze op Stekelenburg gaat vallen vanwege kwaliteiten buiten het ballen tegenhouden om. De coaching en de rust die hij uitstraalt. En Krul komt in mijn ogen heel nerveus over bij terugspeelballen. Ik denk echt dat zulke kleine dingetjes in het voordeel van Stekelenburg zijn.

6 juni 2021 om 23:50

Hij is nu toch ook betrouwbaar? Leuk dat ie het 5 jaar geleden was en helemaal fijn dat ie het nu direct weer is. Wat een negativiteit allemaal. Vinden jullie Krul dan echt zoveel beter? Ik snap best dat de balans bij de een richting Krul gaat, maar doen alsof het belachelijk zou zijn wanneer Stekelenburg keept is wel het ander uiterste. Zijn beide gewoon prima keepers en niet meer dan dat.

6 juni 2021 om 23:56

Jij komt steeds met een of andere ketser tegen Frankrijk, ik zal hem eens terugzoeken, van 5 jaar geleden. Maar Krul maakt nog twee ketsers tegen Schotland een week geleden.

7 juni 2021 om 00:27

Deze bewering diskwalificeert jouw mening in dit onderwerp eigenlijk direct tot de prullenbak. Krul heeft absoluut niet 2 ketser gemaakt tegen Schotland. Daarmee geef je direct een enorme mate van bevooroordeling aan ten opzichte van Stekelenburg.

7 juni 2021 om 00:38

Oh, die heb ik ook zeker. Net als dat jij die hebt ten opzichte van Krul. En vooral de eerste goal was absoluut niet onhoudbaar afgelopen week. Het feit dat je überhaupt over Steek van 5 jaar geleden begint geeft iedereen hier een ingang om te beginnen over Stekelenburg die weergaloos in 2010 tegen Brazilie stond te keepen en ook gewoon een WK-finale verdienstelijk heeft gespeeld. Non-argumenten toch? Kap dan ook over onzin van 5 jaar geleden.

7 juni 2021 om 01:03

Steek was fantastisch in 2010. De wereld leek hem aan de voeten te gaan liggen dankzij het niveau dat hij toen haalde. Ik heb absoluut van hem genoten toen. Alleen heeft hij sindsdien helemaal niets meer gepresteerd, is hij in maar liefst 3 topcompetities mislukt, verdeeld over maar liefst 5 clubs.Je kan wel vinden dat het niet terecht is om over steek van 5 jaar terug te beginnen, maar feit is dat dit relevant is omdat je behoudens afgelopen half jaar simpelweg zo ver terug moet om een periode te vinden waarin hij uberhaupt een serie wedstrijden mocht spelen. Dat is een duidelijk en zorgwekkend feit waar je niet omheen kan.Ik ben overigens niet bevooroordeeld richting Krul, maar hij verdient het naar mijn mening meer dan Stekelenburg en ik denk dat onze kans met hem groter is dan met Steek. We hebben met Steek eerder deze fout gemaakt ten koste van Zoet en dat liep niet goed af. Ik hoop dat er lering is getrokken uit die vorige fout.

7 juni 2021 om 11:53

@burtmacklin,

Ik kan er met mijn kop niet bij dat je Krul die op het 2e niveau van Engeland heeft gekeept gaat vergelijken met een keeper die Europees heeft gespeeld en het hoogste niveau van Nederland bijdrage heeft geleverd aan de dubbel. Daarbij zitten er dit seizoen 6 wedstrijden verschil in de keepersbeurten van Krul & Steek. Dus dat valt allemaal wel mee.

7 juni 2021 om 15:45

@burt: Ja, dat hebben we inderdaad tegen Turkije uit gezien. Of heb je die wedstrijd toevallig gemist?

'geluk' hebben vind ik een merkwaardige keuze van woorden als ik het zo lees. Misschien dat hij het met een kwinkslag of knipoog zei maar geluk betekent in zijn geval dus het ongeluk van Cillessen die positief is getest en Onana die een schorsing krijgt.

Het moet voor de groep ook een aparte gewaarwording zijn. Deze jongen heeft er nooit bijgezeten en slecht met een enkeling samengespeeld en keept al jarenlang niet meer op niveau. Frank de Boer en Lodewijks moeten gewoon duidelijkheid scheppen. Welk land heeft er nu nog discussie over wie er de eerste keeper is?

Je moet dit eerder beslissen en communiceren. In dat geval hebben ze ook meer tijd om een eventuele teleurstelling te verwerken. Door deze onduidelijkheid laat je toch al zeer beperkte keepers in spanning en onthoudt de selectie en eerste elf van duidelijkheid. De selectie, die toch naar zo'n EK gaan om te winnen, die zonder enige twijfel al twijfels hebben bij de Boer nadat hij Cillessen verbant uit de selectie. Die is namelijk veruit de beste keeper en speelt nog wel op niveau en de meeste spelers hebben toch het liefste de beste keeper als ze op EK spelen.

Het is echt een bende, hoop dat ik verrast wordt maar dit kan echt een ramp worden.

6 juni 2021 om 23:22

Nou, ik ian je veryellen dat ze het in Spanje ook nog niet weten wie de eerste keus wordt. Dus we zijn niet de enige. Daarnaast maakt het weinig uit wie er bij NL 1e keus wordt. Het opvallende is wel, dat de meeste die na Turkije allemaal aan het roeptoetteren waren dat ze Krul nooit meer als 1e keeper wilde zien, nu allemaal roepen dat ie de voorkwur boven Stekelenburg moet krijgen. Dat is dus gewoon het toppunt van; Het gaat er nuet over waarover we zeiken, als we maar kunnen zeiken. Gewoon lekker gaan ballen de komende weken en dan zie je vanzelf waar het eindigt. Er zijn sws een land of 7 a 8 met een betere selectie, dus gewoon pakken wat je pakken kan.

6 juni 2021 om 23:27

Dan zijn we niet enige. Maar het is natuurlijk nooit uit te leggen als iets positiefs. Als je de bondscoach de vraag stelt of hij het liefst een duidelijke nummer één heeft dan zal hij 'ja' antwoorden. Bij Spanje hebben ze overigens keepers van topniveau. Die zouden zo nog 15 keepers hebben die beter zijn dan die van ons...

Bij ons is het veel lastiger om Krul straks te vertellen dat hij geen eerste keeper is omdat Onana een verkeerd tabletje heeft genomen en Ajax geen jonge tweede keer van niveau heeft..

7 juni 2021 om 00:05

Nou, ik heb het idee dat Krul zelf ook wel weet dat hij als eerste keeper bij oranje ook nig noiit een echt goede wedstrijd gespeeld heeft. Ennhij merkt in trainingen echt wel dat hij een aardige concurent heeft. Want ze werken dagelijks samen en ook krul is geen 20 meer. Dus die weet hoe het werkt. Mooi verhaal daarvan is Rinald Waterreus. Die dacht niet zoveel minder te zijn als Van der Sar. Na een weekje trainen met Van der Sar kwam hij aarsig terug op zijn woorden. Dus het zal allemaal wel meevalken met de moeite die Krul er mee zal hebben micht hij geen 1e keuze zijn. Maar ik denk dat de spelers gaan bepalen welke keeper er gaat spelen. In kealiteit ontlooot het elkaar niet veel. Dus dan gaat degene die het meeste vertrouwen van de spelers heeft die voor m staan spelen.

7 juni 2021 om 00:11

Die vergelijking gaat zo scheef Heuvel.

Waterreus, clubkeeper bij Psv, nooit eerder eerste keus bij Oranje. Edwin van der Sar, keeper op topniveau, onbetwist eerste keeper geweest voor een lange tijd.

Denk je nou echt dat Krul met open mond staat te kijken hoe Stekelenburg staat te keepen? Denk dat je Stekelenburg schromelijk overschat.

Krul was eerste keeper bij Newcastle toen Stekelenburg al op de bank zat als derde keeper in dezelfde competitie. En nadien heeft hij gekeept bij Norwich, op niveau, en structureel. Stekelenburg kan best beter zijn maar Krul zal dat nooit kunnen accepteren.

7 juni 2021 om 00:26

Ik zeg niet dat hij met ooen mond staat te kijken. Maar hij weet wel dat het verschil tussen hun niet groot is. En ja, leuk dat Krul toen bij Newcastle stond te keepen, maar ook daar hebben ze hem transfervrij laten gaan. Het jaar dat hij bij Norwich is gededradeerd uit de PL, was hij ook niet top. Het deit is gewoon dat het lood om oud inzer us bij een keuze tussen Krul of Stekekenburg. Degene die het niet wordt hoeft nergens over te klagen en moet er gewoon staan als ie er moet staan.

7 juni 2021 om 00:34

Hij werd speler van het jaar in het jaar van de degradatie..

Stekelenburg hoeft niet te klagen, die is nooit in aanmerking gekomen. Krul ziet dat Stekelenburg in zijn periode net zoveel ballen op goal heeft gekregen als dat hij in vijf wedstrijden met Norwich..

Ik denk niet dat je moet onderschatten wat dit met Krul zal doen. Laat staan met Cillessen. Ter vergelijking, ondanks het beroerde aanbod voorin bij Oranje zijn van Persie en Huntelaar na goede optredens in de eredivisie ook niet meer serieus in beeld gekomen. Dit is gewoon heel erg vreemd..

7 juni 2021 om 00:57

Speler van het jaar is leuk. Maar ballen op de goal zegt mij helemaal niks. De perfecte wedstrijd speelt wen keeper namelijk als hij helemaal geen reddingen hoeft te verrichten. Dat wil namelijk zeggen dat hij zijn organisatie goed neer gezet heeft. Het is echt gewoon lood om oud ijzer wie van de 2 er gaat keepen. Beide zijn er bij gebrek aan beter. De spelers gaan bepalen welke keeper er speelt. Gewoon omdat er nauwlijks verschil in kwaliteit is. En als dat Krul dan niet micht zijn, tja....... Daar zal hij dan mee moeten dealen. Het is dan zoals het is. En als Krul daar niet mee kan dealen, dan heeft hij gewoon pech. Part of the job.

En wat die spitsen betreft, volgems mij is van Persie nog wel gepolst voor een terugkeer. En zo niet, dan is dat krom. Want als blijkt in de training dat v. Nistelrooij nog beter is dan wat we hebben, zou ik zeggen, vraag een wissel aan op je lijst en stel m op. Leeftijd mag nooit leidend zijn. Of iemand nou 18 of 40 is, lekker belangrijk.

7 juni 2021 om 01:14

Ja, dan speelt de keeper inderdaad de beste wedstrijd. Maar dit is op basis van feiten bijna niet te verdedigen. We nemen 15 wedstrijden bij Ajax als graadmeter terwijl iemand al jarenlang een stabiele factor is bij een Engelse club. Iets wat Stekelenburg ondanks wat jaartjes nooit echt is gelukt..

Dit is krom en zal ook krom zijn in de ogen van de spelersgroep. Als Stekelenburg zonder significant beter te zijn de voorkeur krijgt op basis van de training en een rits potjes in de eredivisie. Dan zou van de Beek ook gewoon op de bank moeten zitten, want hij is natuurlijk niet minder dan van de Beek of Koopmeiners.

En natuurlijk, hij heeft een geweldige trap, maar dat vind ik niet het belangrijkste en ik vermoed de Boer wel.

Het zou heel raar zijn als je eigenlijke derde keeper opeens eerste keeper wordt. Maar ja met deze bondscoach kan echt alles. De keuze die er gemaakt worden zorgen ervoor dat we de poule niet eens overleven.

6 juni 2021 om 23:29

Het zou nog raarder zijn dat er een 1e keeper in het doel staat die minder presteert dan de andere.

6 juni 2021 om 23:33

Als je nooit speelt kun je ook nooit minder presteren dan een ander

6 juni 2021 om 23:41

Stekelenburg heeft toevallig 5 wedstrijdjes Eredivisie gekeept terwijl Krul een heel seizoen wekelijks uitblonk in de Championship. Wat heeft Stekelenburg dan precies laten zien volgens jou in de wedstrijdjes? Puur op basis van de relatie tussen de Boer en Stekelenburg worden wij opgezadeld met een keeper die zich bij iedere hoge bal de broek vol schijt.

7 juni 2021 om 00:02

@houtapp: Stekelenburg heeft dit seizoen 21 wedstrijden gekeept en niet 5 in de Eredivisie, maar in Europa. Krul, die in Oranje gewoon niet zo heel goed staat te keepen, hoef je ook niet echt veel groter te maken dan hij is nadat hij mislukt is bij Ajax.

7 juni 2021 om 00:13

@houtapp Ik volg de Championship te weinig om een goed oordeel over Krul te kunnen hebben en dus een oordeel over de vergelijking op basis van hun hele seizoen. Maar aangezien je verkleinwoorden (wedstrijdjes) en verkeerde informatie (stekelenburg heeft 21 wedstrijden voor Ajax gekeept dit seizoen, waarvan 12 in de Eredivisie, bijna 2,5x jouw claim) nodig hebt om je punt kracht bij te zetten, zal je wel ongelijk hebben.

7 juni 2021 om 00:18

Haha jij je zin 26 wedstrijden in 3 seizoenen. Waarvan 21 bij Ajax omdat Onana een verkeerd snoepje heeft gepakt, anders waren het er 5 in 3 seizoenen gebleven, Krul keept 5 wedstrijden per week …

7 juni 2021 om 00:35

Cijfertjes manipuleren kan je leren Houtapp, want waarom ga je ineens 3 seizoenen er bij pakken? Dit seizoen heeft Stekelenurg 21 wedstrijden gekeept. Daar gaat het toch om?? Want als we toch cijfers er bij pakken uit het verleden heeft Stekelenburg 1 WK-finale gekeept, Krul 0. Stekelenburg heeft 58 interlands, Krul 4x minder namelijk slechts 15. Als Krul, die toch ook al 33 is, 5 wedstrijden per week keept, waarom blijft hij dan op 379 wedstrijden steken en staat hij ook daar 59 wedstrijden achter op Stekelenburg die vrijwel niets zou keepen? Cijfers Houtapp, je hebt ze weer eens totaal niet op orde.

"hard blijft werken".. de beste man heeft 3 jaar bijna onafgebroken op de bank gezeten. Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij als hij eerste keeper wordt.

6 juni 2021 om 23:15

En waarom kan je er met je hoofd niet bij? Cilessen is afgevallen en Krul maakte geen goede indruk tegen turkije en ook tegen schotland bij de eerste goal was het ook al niet al te overtuigend. Stekelemburg heeft misschien niet veel te doen gehad bij ajax, maar dat weinige dat die moet doen , doet die goed. Het begint een beetje mode te worden met zn alle elkaar maar na te praten zonder inhoudelijk goede argumenten.

6 juni 2021 om 23:28

Vind het kortzichtig om Krul af te serveren op basis van twee mindere interlands tegen Turkije en Schotland. Van Stekelenburg kan ik ook wel wat slechte wedstrijden opnoemen; dit seizoen tegen PSV bijvoorbeeld of zijn laatste serieuze interland tegen Frankrijk in 2016.

Ik kijk liever naar prestaties over een iets langere periode. Stekelenburg heeft 3 jaar op de bank gezeten alvorens hij een half jaartje heeft mogen keepen bij Ajax waar hij weinig tot niets te doen heeft gehad (kwam laatst een statistiek voorbij hier dat hij in alle wedstrijden afgelopen seizoen slechts 39 reddingen heeft gemaakt). En Krul is al jarenlang uitblinker bij Norwich. Voor mij is Krul dan ook de enige logiche keuze.

6 juni 2021 om 23:37

Het is leuk en aardig dat krul voor langere tijd goed presteert, maar wat heb je eraan als hij niet presteert in oranje. Hij is voorlopig vooral een bron van onrust in het nederlands elftal. Die vrije trap tegen psv had stekenburg kunnen. En om een 2e punt te halen moet je helemaal terug naar 2016 blijkbaar. Leuk dat krul het goed doet bij norwich maar bij nederland laat die het niet zien.

6 juni 2021 om 23:44

De reden dat ik terug naar 2016 moet is omdat het tot vandaag alweer zo lang geleden was dat Stekelenburg voor het laatst een interland had gekeept. En daarna is hij eigenlijk volledig van het toneel verdwenen, om in februari 2021 weer op te duiken in het doel bij Ajax. Krul heeft in de afgelopen jaren veel meer wedstrijden en interlands gekeept dan Stekelenburg dus bij hem is het ook veel makkelijker om de negatieve momenten eruit te halen, dat is niet helemaal fair

6 juni 2021 om 23:45

Nogal wiedes dat je helemaal terug moet naar 2016. Dat was het jaar waarin Stekelenburg voor het laatst überhaupt een competitiewedstrijd speelde voor het Onana incident.

Begrijp je nu hoe bizar het eindelijk is dat we het serieus hebben over hem als eerste keeper van Oranje?

7 juni 2021 om 09:05

@davilla_7 krul wordt niet af geserveerd op 2 mindere interlands. Krul heeft nog nooit goed gepresteerd op het hoogste niveau. Zit op de bank of keept leuk bij een klein ploegje of op lager niveau zoals de laatste paar jaar.

Nooit heeft hij ergens bewezen een topkeeper te zijn.

Stekelenburg is natuurlijk een keuze bij gebrek aan beter, maar hij heeft tenminste ooit laten zien dat hij mee kan op topniveau.

6 juni 2021 om 23:21

Ik hoorde juist altijd dat hard werken het probleem was bij hem? Veel talent, maar hard werken deed hij niet. Beetje raar dat hij dan nu als oude kerel dat ineens zo gaat roepen in de media.

7 juni 2021 om 00:14

Je moet een beetje beter kuisteren naar mensen die na zijn 22 met hem gewerkt hebben. Dan hiir je een heel ander verhaal. En ja, van Gaal geeft hem ooit bij een WK van onder 19 ofzo uit de basis gehaald omdat hij stiekem ergens een sigaretje zat te roken. Nou nou, dat is me toch erg. En daar vandaan krerg hij de naam het allemaal niet zo serieus te nemen. Maar zowel van Marwijk (WK 2010, EK2012), Koeman(Ajax, Southampton, Everton) zullen je een ander beeld schetsen. Ennzeker Koeman gaat je niet 2 keer naar zijn club halen als je niet hard werkt. Maar ja, we zitten in NL, dus dan blijft een jeugdzonde je je hele leven achtervolgen.

7 juni 2021 om 00:38

Koeman heeft hem twee keer naar zijn club gehaald en ook twee keer na een half seizoen gedegradeerd naar de bank/tribune. Wat zegt dat over zijn prestaties denk je?

7 juni 2021 om 01:07

Het gaat in die discussie niet over zijn prestatie. Het ging over hard werken. Maar bij Southampton is hij op de bank gebleven na een schouderblessure. En zijn vervanger deed het prima. Bij Everton mindere periode. Heel simpel. Maar dat kan, dat zegt niks over hard werken. Of misschien juist wel meer. Want je haalt niemand bij je ploeg die en geen kealiteit heeft en dan oik nig eens lui is.

7 juni 2021 om 01:21

Nou nee. Fraser Forster was eerste keeper bij Southampton maar die raakte in 2015 zwaar geblesseerd en lag er 9 maanden uit. Zodra hij weer fit was kon Stekelenburg wieberen.
Opvallend feitje: van de laatste 8 PL potjes die hij speelde bij Southampton werden er maar liefst 6 verloren. 4 punten werden behaald. Na de terugkeer van Forster werd er in 18 PL wedstrijden slechts 3x verloren, 3x gelijkgespeeld en 12x gewonnen!

Ben erg onder de indruk van hem geraakt dit seizoen. Met het wegvallen van Onana echt wel peentjes gezweet, maar het is aan hem te danken dat dat gat niet zo groot is geweest. Daarnaast is hij voetballend de betere, waar ik Krul woensdag erg onrustig in zijn voortzetting vond. Kortom: hij wordt eerste keeper in mijn ogen.

Steek, Krul, Cillessen, het is allemaal mwaaaah kraak noch smaak. De keepersdiscussie vind ik weinig boeiend.

Wat mij betreft de beste optie voor nu. Krul is een onrustige keeper in mijn ogen, een wildebras in een Oranje shirt (al is zijn shirt nooit oranje eigenlijk) en enkel goed voor de strafschoppen serie! Ook wel weer mooi dat het zo loopt voor Maarten, wie had dat gedacht dat hij nog kans zou maken op een eindtoernooi. In Bijlow zie ik écht een top keeper in wording, dus ook voor Cilessen ziet het er niet goed uit na dit EK en dat beseft hij zelf denk ik ook heel goed.

Als Stekelenburg eerste keeper wordt is dat puur op basis van de relatie die hij heeft met de Boer en natuurlijk niet gebaseerd op zijn kwaliteiten of wat hij heeft laten zien. Want hij heeft namelijk helemaal niets laten zien omdat hij 2e of zelfs 3e keeper was. Krul was samen met Puki de uitblinker bij Norwich. De Championship lijkt mij van een iets hoger niveau dan de Eredivisie.

6 juni 2021 om 23:56

Dat inderdaad. Krul wordt gepasseerd voor een keeper die toen hij eerste keeper in de Premier League was derde keeper bij zijn club was.. En nadien nooit heeft gespeeld totdat Onana een verkeerd pilletje nam.

Ik snap niet echt waarom mensen zich zo druk maken wie 1e keeper wordt. Tussen Krul en Stekelenburg zit nauwelijks verschil, dus het maakt echt niet uit wie van de 2 keept. Het niveau gaat niet drastisch omhoog of omlaag ervan. Beide zijn gewoon ok keepers en gelijkwaardig. Boeiend wie er dan op goal staat, kies er gewoon 1 en klaar.

7 juni 2021 om 07:23

Ik zelf vind het gewoon heel jammer voor Krul. Die jongen heeft het in mijn ogen veel meer verdiend. Bij Stekelenburg komt het allemaal een beetje aanwaaien. (pilletje Onana) Daarnaast zullen de meeste Ajacieden op de hand van Stekelenburg zijn en de rest neigt naar Krul als 1e keeper.

Nu mis ik Van Gaal echt. Die koos tenminste de spelers die op dat moment in de beste vorm verkeerde. Bijlow had er gewoon moeten staan, gretig, zeker bij hoger ballen en komt altijd razendsnel uit. Stekelenburg is natuurlijk een redelijke keeper maar- echt waar die gast heeft niets te doen gehad. Hij heeft bij Ajax in die laatste 15 wedstrijden nou ook niet echt wereldreddingen gehad.

7 juni 2021 om 08:20

Bijlouw heeft amper gekeept de laatste maanden... Zou je hem niet eerst een reeks wedstrijden achter elkaar op doel zetten? Dat ie een paar leuke reddingen bij Jong Oranje maakte is leuk. Maar Stekelenburg heeft in 4 weken meer wedstrijden gekeept dan Bijlouw in een heel seizoen.

Niet zo moeilijk wie de 1e keeper word, Krul houd zich staande in de championship en stekelenburg heeft 4 goede potten bij ajax gekeept. Stekelenburg dus

7 juni 2021 om 11:55

@stevenseagull.

Ik weet niet of jij domweg wat praat of ook echt jezelf inleest, maar Steek heeft Europees gekeept, in de ED en in de beker. Hij heeft maar 6 wedstrijden minder gekeept dan Krul (21 om 27). Daarbij praten mensen alsof de Championsship zo geweldig is. Maar dat ligt gewoon lager dan het Niveau in de ED hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren