Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Theo Janssen tipt Eredivisie-uitblinker bij Feyenoord: ‘Een Duitse topclub? Oké’

Laatste update:

Theo Janssen tipt Vangelis Pavlidis bij Feyenoord. De 22-jarige Griekse spits nam tegen Fortuna Sittard een weergaloos doelpunt voor zijn rekening en speelde daarmee een belangrijke rol in de 2-1 zege die Willem II direct handhaving schonk. Trainer Zeljko Petrovic zei na afloop dat Pavlidis naar een topclub gaat en als het aan Janssen ligt, zou dat Feyenoord kunnen zijn. Pierre van Hooijdonk en Kees Jansma denken echter dat Petrovic op het buitenland doelde.

Jansma haalt de uitspraak van Petrovic aan tijdens Studio Voetbal. “Ik vind hem een hele goede speler. Kijk Feyenoord, laten we die even noemen. Daar zou hij zeker passen”, reageert Janssen. Van Hooijdonk dacht dat Petrovic ‘meer doelde op het buitenland’, terwijl Jansma aan Duitsland dacht. Pavlidis speelde in Duitsland voor VfL Bochum en het tweede elftal van Borussia Dortmund, voor Willem II hem in januari 2019 naar Nederland haalde. Janssen: “Een Duitse topclub? Oké.”

Pavlidis werd aanvankelijk op huurbasis binnengehaald, waarna Willem II hem een halfjaar later definitief overnam van VfL Bochum. Voorlopig staat de teller van de spits op 33 doelpunten en 14 assists in 82 officiële wedstrijden voor Willem II, waar zijn contract nog een jaar doorloopt. “Zijn plafond is zeker niet Willem II”, geeft Ibrahim Afellay te kennen. “De goal die hij tegen Fortuna maakt, is geen standaardgoal. Ik vind het persoonlijk jammer dat hij de afgelopen tijd veel aan de zijkant heeft gespeeld. Tegen Fortuna speelde hij meer centraal, daarin viel hij wat meer op. Als je hem vanuit het centrum hebt, hij achter de verdediging kan komen en hij zelf wat kan creëren...”

Van Hooijdonk beaamt dat je ‘niet moet goochelen’ met je centrumspits. “Hij is in potentie ook nog je beste speler. Dus die moet je altijd op zijn beste plek zetten”, concludeert Janssen. Met zijn optreden tegen Fortuna heeft tevens een plek afgedwongen in het Team van de Week van De Telegraaf. “Dat was een ’Zlatan-goal’. Zo’n treffer valt maar eens in de zoveel tijd”, oordeelt rapporteur Sonny Silooy. “Hij draaide weg bij zijn man, liet een aantal verdedigers al slalommend achter zich en stiftte fraai raak. Een doelpunt van wereldklasse, waarmee hij Willem II aan hele belangrijke punten hielp.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel eerlijk heb ik (in de kelderklasse) ook wel eens zon doelpunt gemaakt. 1x, daarna heb ik nooit meer wat laten zien (los van een weergaloze derde helft). Vraag me af of deze jongen structureel en met prestatiedruk ook goed presteert. Zelf met Giakoumakis (vvv, geen idee hoe je het schrijft) vraag ik me af of hij het bij een grotere club ook kan.

Feyenoord heeft trouwens wel wat kwaliteit nodig hoor. Ik ben niet echt jaloers op Slot volgend seizoen. Die moet (met de druk om kampioen te worden, volgens de harde kern) echt opnieuw beginnne

17 mei 2021 om 10:05

Die druk wordt vooral opgelegd door media die blijven volhouden dat 'we' vinden dat we altijd kampioen moeten worden. Als we 4e worden met beter voetbal, meer doorstroming en ontwikkeling in de ploeg; hartstikke goed.

17 mei 2021 om 10:17

Zeker weten, daar zal ik ook al blij van worden. Maar ik denk dat de sfeer (stadion, stad, support) kampioenschap ademt. Of dat nou haalbaar is ter zijde. Dan vraag ik me nog steeds af of deze jongens van het niveau zijn dat je wil nastreven.

17 mei 2021 om 10:20

Er is op dit moment niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, bij Feyenoord die een kampioenschap eist of verwacht van Slot.

Feitelijk is dit het best denkbare moment om in te stappen omdat het alleen maar beter en aantrekkelijker kan.

17 mei 2021 om 10:27

Nou dat is toekomst kijken natuurlijk. Maar als we van de winter 5de staan en afgehaakt zijn voor het kampioenschap, dan wil ik de reacties nog wel eens zien. Dat gewenste aanvallende voetbal ga je met deze selectie ook niet halen. Zonder geld beginnen met een team dat eigenlijk moet doorselecteren en je bent jaloers? Ok..

17 mei 2021 om 10:30

Sommige supporters van andere clubs hier vinden het gewoon mooi dit erin te houden. Als je hier als Feyenoordsupporter kritiek geeft op Feyenoord dan leg je automatisch de lat te hoog. Zelfs vooraf het kampioensjaar zullen er weinig echt in gelooft hebben.

17 mei 2021 om 10:32

Er is nogal een verschil tussen kampioen moeten worden of 5e staan in de winterstop. Denk je ook niet? Er zullen gewoon aankopen worden gedaan, en als Slot wat meer met de jeugd werkt en de spelers niet afzeikt zoals nu gebeurt, komen we een heel eind. Zonder al te hoge verwachtingen. En aanvallend voetbal hoeft zelfs niet eens. Als het maar aanvallender is dan nu. En mooier is het dan automatsich want lelijker kan niet.

17 mei 2021 om 10:36

Nee, want gezien de concurrentie is dat echt het meest realistische. OF je wordt kampioen (dus dan draai je mee in de top 3) OF je haakt af en je strijdt realistisch gewoon voor plek 4, 5, 6. Dat doen we nu met Vitesse en Utrecht toch ook.

17 mei 2021 om 10:43

De verwachtingen zijn altijd hoog bij Feyenoord. Zodra de voorbereiding begint en ze winnen van een Villareal of zo die in NL in voorbereiding ook is en geen zin hebben. En ze winnen 5 wedstrijden in de competitie tegen lager geklasseerde clubs dan beginnen de fans weer over kampioen worden . Het is ieder jaar hetzelfde en het maakt ook niet uit want hoop moet je altijd houden toch.

17 mei 2021 om 10:47

@mgmv "als we 4e worden met beter voetbal, meer doorstroming en ontwikkeling in de ploeg; hartstikke goed."

Echter heeft Feyenoord de 3e begroting van Nederland. Kunnen een speler als Senesi halen die buiten Ajax en PSV onhaalbaar is voor de andere clubs. Of Berghuis een salaris betalen die andere clubs never kunnen (op Ajax en PSV na).

Je kan een seizoen 4e worden, maar blij zijn met 5e is kan gewoon niet.

17 mei 2021 om 10:49

@crazymadness Wanneer hebben we voor het laatst dit scenario gehad? Kampioensjaar? Dat wij de eerste 3 competitiewedstrijden winnen komt zelfs al zelden voor.

17 mei 2021 om 11:44

Probleem bij Feyenoord zijn de financieen. Slot is ook gehaald voor een nieuwe start en jeugd inpassen lijkt me. Alleen ook die jeugd is er niet, ze kiezen tegenwoordig voor Sparta vanwege de link met Ajax. Recent nog werden talenten weggekaapt door Vitesse Az en Psv...... tja. daar zou qua potentie Feyenoord boven moeten staan voor dat soort clubs zou je eigenlijk niet weg moeten gaan bij Feyenoord.

17 mei 2021 om 12:03

@xajacfa Volgens mij is Arnesen dit wel aardig aan het oppakken. Veel grote talenten hebben ieder geval getekend. Tegenwoordig gaat er ook veel geld in om, dat er voor Feyenoord niet altijd tegen op de boksen is of dat er keuzes gemaakt moeten worden. Maar Arnesen leek begin van het seizoen ieder geval druk bezig te zijn met het jong team. Die moet z.s.m. naar de Kkd. En heeft toch een grote vis binnen gehaald met Spartaan'20 qua eerste recht op talenten. Het zal nog een lange weg zijn maar er word aan gewerkt.

17 mei 2021 om 12:06

Sorry maestro, maar de beste talenten heeft Arnesen vastgelegd ondanks interesse van Ajax en Psv. En is er duidelijkheid voor de zomer m.b.t. de investeerders ( waarvan 2 zeer serieus) zijn wordt het een heel ander verhaal natuurlijk

17 mei 2021 om 10:22

Je hebt vvv goed geschreven hoor.

Mooie pot was dit trouwens.

17 mei 2021 om 10:28

Haha, top thanks. Ik mik er wel eens een W in . Prima potje ja, spannend genoeg om hem uit te zitten.

17 mei 2021 om 10:22

als je dan zo een gokje waagt zou ik eerder die Griek van VVV halen die geloof ik 26 goals heeft gemaakt dan deze Pavlidis al twijfel ik of ze beiden wel goed genoeg zijn voor Feyenoord. ik vind ze wel beter dan een Bozenik en Jorgensen maar dat is niet zo moeilijk

17 mei 2021 om 10:30

Ik vrees alleen dat het een duur gokje gaat worden. Gratis zou ik het zo doen, maar voor niks gaat de zon op. Aangezien die gasten in een ander team spelen (met dus een ander verwachtingspatroon) durf ik niet zo te stellen dat ze beter zijn dan Bozenik en Jorgy. Jorgensen is fysiek eigenlijk gewoon afgeschreven. Daar kan je te weinig van op aan en heeft daardoor totaal geen ritme. Maar als ie normaal speelt, is er niks mis mee. Feit blijft dat Feyenoord moet doorselecteren.

17 mei 2021 om 10:39

Japie, zet Jørgensen bij VVV of Willem II neer en hij is gewoon veruit de beste man. Zet Giakoumakis of Pavlidis in het huidige Feyenoord en ze verzuipen in de spits

17 mei 2021 om 10:44

Giokoumakis moet weer vijf plus miljoen kosten en kan echt totaal niet voetballen. Danilo is transfervrij. Vind ik een betere speler en met meer potentie.

17 mei 2021 om 10:48

@japie_krekel "u ik eerder die Griek van VVV halen"

Op de radio 1 gisteren werd het seizoen nog besproken. Ook deze spits. Als je naar zijn expected goals kijkt en hoeveel hij gescoord heeft, dan zag je dat hij aan het overpresteren is. Dus scoort meer dan verwacht.

Dus is het best aannemelijk dat hij nu veel geluk heeft en volgend seizoen aantal goals weer flink minder zullen zijn.

17 mei 2021 om 10:49

@bobiku29 dat Jorgensen bij Willem II de beste man zou zijn daar heb ik mijn twijfels bij maar in je tweede stelling kan ik me wel vinden. er slagen zelden tot nooit Eredivisiespelers bij Feyenoord en zowel hobbelen ze leuk mee maar tillen ze ons zelden naar een hoger niveau

17 mei 2021 om 10:51

@mrkrillin die expected goals statistieken vind ik altijd erg ver gezocht maar dat zal wel weer van Opta afkomen. volgens hun statistieken hoorde Veltman bij Ajax zelfs bij de beste vijf verdedigers van Europa. dat die Griek overpresteert kan ik nog wel geloven. het is namelijk wel erg uitzonderlijk dat je als onbekende speler 26 goals maakt terwijl je bij een team speelt wat degradeert. zo een prestatie heb ik niet meer gezien in de Eredivisie sinds Tighadouini er als linksbuiten geloof ik 15 maakte bij een NAC dat degradeerde en die heeft daarna ook nooit meer dat niveau gehaald

17 mei 2021 om 11:08

Volgens mij heeft Danilo bij Ajax een contract tot 2022, dus daar zal Ajax ook gewoon een transfersom voor vragen

17 mei 2021 om 11:13

Een analist zei dat een paar weken geleden. Maar misschien klopt het niet. Het bericht is met een beetje googelen zo te vinden.

17 mei 2021 om 11:21

Op transfermarkt staat dat hij bij Ajax een contract heeft tot medio 2022

17 mei 2021 om 10:26

@Westend bij Pavlidis heb ik wel het gevoel dat hij zich snel aan kan passen, doordat hij technisch ook goed is. Bij Giakoumakis heb ik dat gevoel totaal niet, ondanks al die goals.

17 mei 2021 om 10:31

@westend

Feyenoord moet geen kampioen worden en helemaal niet volgens de harde kern. De media geilt erop om te schrijven dat 'de Feyenoord supporters de druk opvoeren' en 'dat Slot kampioen moet worden', maar geen enkele realistische supporter roept dat Feyenoord kampioen moet worden. De geluiden die je het meeste hoort zijn juist dat Slot de tijd moet krijgen om te bouwen en niet na één slecht jaar al het veld moet ruimen. Helemaal omdat er op bestuurlijk niveau veranderingen gaan plaatsvinden en ook de jeugdopleiding op de schop gaat.

Ik vrees echter dat zolang de media blijft schrijven dat Feyenoord-supporters de druk op Slot opvoeren en hij 'moet presteren', dat men dat op een gegeven moment ook nog gaat geloven.

17 mei 2021 om 10:42

Feyenoord moet op zijn minst meedoen. We zijn verdorie traditioneel top 3, hebben die topsport mentaliteit in een van de meest welvarende steden van het land. Je moet dat sowieso uitstralen en de achterban straalt het ook uit. Die geluiden dat hij de tijd moet krijgen ok, maar realistisch gezien geldt straks ook de waan van de dag. Mocht Feyenoord van de winterstop al zijn afgehaakt op alle podia, dan wil ik de geluiden hier nog wel eens horen. Feyenoord is geen middenmootje wat je moet behouden, je moet verdorie gewoon altijd volle bak gaan. En zo mogen we ons op het veld (en in de bestuurskamer) ook wel eens gedragen.

17 mei 2021 om 11:09

@westend

Natuurlijk ben je een traditionele top 3 club en moet je altijd het hoogst haalbare nastreven, het zou raar zijn om als doelstelling te hebben om 'niet te degraderen'. Echter moet je wel realistisch blijven en beseffen dat zo'n grote verandering binnen de club niet binnen 2 maanden is doorgevoerd: het beleid was jarenlang dramatisch en daardoor moeten we nu op de blaren zitten. Ik vind dat je als Feyenoord zijnde ten alle tijden zo lang mogelijk mee moet doen om het kampioenschap en top-3 de doelstelling moet zijn, maar als supporters zijnde moeten we ook realistisch blijven. Mocht Feyenoord voor de winterstop al overal zijn afgehaakt dan dient Slot ook gewoon kritiek te krijgen want dan presteert hij ondermaats. Je moet er alleen voor waken dat je geen onrealistische doelstellingen gaat opstellen (kampioen worden) waardoor je onnodige kritiek krijgt en het proces verstoord gaat worden. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat we alles maar moeten accepteren en dat Slot nooit iets fout kan gaan doen.

17 mei 2021 om 11:54

Natuurlijk moet Feyenoord geen kampioen worden. Maar het moet wel meedoen om minimaal plaats 3 tot het einde van het seizoen. Maar wat nog veel belangrijker is, het moet eindelijk eens met een visie komen.

Dat zal om te beginnen met eigen jeugd moeten gebeuren, daarnaast door 2 of 3 spelers te huren, en het liefst 2 a 3 ervaren spelers aan te trekken. (er van uitgaande dat Senesi en Berghuis een transfer gaan maken.)

17 mei 2021 om 11:06

Pavlidis heb ik wat meer vertrouwen in dan Giakoumakis eerlijk gezegd. In anderhalf jaar tijd bij Willem II 17 doelpunten gemaakt. Dat is geen slechte statistiek bedenkend dat een jaar daarvan gespendeerd is als degradatiekandidaat. Zou hem wel een kans willen geven bij Vitesse persoonlijk, maar denk niet dat wij hem kunnen betalen.

17 mei 2021 om 12:05

Dat jij ooit zo'n doelpunt hebt gemaakt is totaal niet relevant, aangezien de tegenstand ook van niveautje kelderklasse was en niet die van middenmoot ED.

Feyenoord zou denk ik een mooie club voor hem zijn, mits hij daar in de spits gaat spelen. Vanaf links vind ik hem minder waarde hebben. Gok ook dat Jorgensen weg gaat bij Feyenoord.

17 mei 2021 om 12:16

Ach Paul lieverd, dat is een vergelijking. Mijn kelderklasse (en een tegenstand van dien) staat in vergelijking Willem 2 - Fortuna. Dat het die jongen lukt is aardig, maar het is toch niet bepaald gezien op het allerhoogste (eredivisie) niveau. Je kan die Pavlides niet beoordelen op basis van 1 solo tegen de onderkant van de eredivisie. Als ik zie dat spelers van AZ - Vitesse het ook niet redden bij 'de grote 3', dan is deze overstap al helemaal lastig te voorspellen.

17 mei 2021 om 12:28

Ten eerste ben ik je lieverd niet, dus zo hoef je me ook echt niet aan te spreken. Mensen die andere zo denken te moeten aanspreken komen altijd een beetje denigrerend over, en dat is niet bepaald een compliment.

Maar je hebt het over Fortuna als de onderkant van de ED, terwijl Fortuna 11e is geeindigd en zich bijna voor de play-offs voor Europees voetbal had geplaatst. En er zit een heel groot verschil tussen 'de grote 3'. Tenminste ik bedoel dat je Ajax, PSV en Feyenoord bedoelt. Het gat tussen PSV en Feyenoord is net zo groot als het gat tussen Ajax en Psv. Dus dat deze speler voor Ajax geen versterking eens, dat ben ik met je eens, denk dat het voor PSV ook niet meer is als een speler voor de breedte, maar voor Feyenoord zou het best een versterking kunnen zijn. En Pavlidis is nu speler van de nr. 15 van Nederland, maar vorig seizoen, toen hij nog altijd in de spits speelde, eindigde nagenoeg het zelfde elftal 5e.

17 mei 2021 om 13:32

Is dat zo? Ik vond je wel leuk . Ik geef je aan in welk opzicht het overigens zeker wel relevant is. Wel jammer dat je mijn solo zo onderuit moet halen overigens.

Ja Fortuna is gewoon onderkant eredivisie. Over het algemeen spelen die gewoon eerste divisie en vorig jaar 16de. Dus dat vind ik nou niet echt van het niveau 'heb-ik-jou-daar' wat Feyenoord zou moeten nastreven. Willem 2 vorig jaar 5de en dat was waanzinnig knap. Maar alles leuk en aardig: die moeten het doorgaans ook gewoon hebben van een degradatieniveau. Leuk dat daar uitblinkers rondlopen, maar die gaan het toch niet redden bij een grotere club. Daar moet echt nog wat niveautjes tussen zitten. De stap is gewoon te groot.

17 mei 2021 om 12:26

Geen 1 supporter denkt dat Feyenoord volgend jaar eventjes kampioen wordt, top 3/4 moet op dit moment de doelstelling zijn.
Slot krijgt tijd om aan zijn team te bouwen, en zijn speelstijl over te brengen naar Feyenoord.
Tuurlijk zal de druk hoger zijn dan bij Az door de grote achterban maar niemand denkt dat Feyenoord komend jaar of die daarna om de kampioenschap moet strijden behalve jij.

Dat zou denk ik een uitstekende aankoop zijn, echter zullen er wel aantrekkelijkere ploegen in de rij staan dan Feyenoord.

17 mei 2021 om 12:07

Allebei de Grieken komen zwaar tekort voor Feyenoord. Dus niet doen ééndagsvliegen

17 mei 2021 om 16:08

Nou...Van die pavlidis weet ik het nog niet hoor. Doet het al 2 seizoenen enorm goed. Dat komt dit jaar minder tot uiting omdat hij grotendeels linksbuiten moest staan. Je ziet ook wel dat hij het spelletje als spits echt wel snapt. Daarnaast een enorm harde werker en een sympathiek persoon. Een type dat in de Kuip sowieso door het publiek gewaardeerd gaat worden dan is de druk ook minder

Dit zou natuurlijk een hele goede aankoop zijn voor Feyenoord, je ziet wanneer het goed loopt bij hem dat hij technische een van de betere voetballers in de Eredivisie is.

Wat zou je voor deze speler moeten betalen blijft dan de grote vraag, hij is nog jong en een van de belangrijkste spelers van Willem 2 aan de andere kant heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar..

Zou Feyenoord dit kunnen/willen betalen?

17 mei 2021 om 10:52

@burwatti

"heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar..'

Ik denk dat Feyenoord op meer van zulke spelers moet gaan die 1 jaar contract hebben. Als Berghuis en Senesi weggaan, dan melden bij Vitesse voor Bazoer en Tananne.

Ze halen dan wel bepaalde kwaliteit binnen die stuk betaalbaar zijn dan vergelijkbare spelers met langere contracten.

Ook focussen op de transfervrije spelers. Een Viergever van PSV loopt volgens mij uit contract. Mocht PSV niet verlengen, zou hij een prima optie zijn voor de korte termijn (2/3 jaar).
Ook als PSV geen contract biedt aan een v Ginkel zou Feyenoord alles aan moeten doen zo een speler vast te leggen.

Snap ook niet waarom Feyenoord bijv Q Timber niet had benaderd. Zou een goede RB zijn voor Feyenoord en kan Geertruide CV spelen. Nu heeft Utrecht hem gratis binnen gehaald.

17 mei 2021 om 11:13

Van Ginkel is toch zonde van het geld? Zal aardig wat salaris kosten. Het is echt een uitstekende speler maar het is toch gewoon wachten op de volgende zware blessure?

17 mei 2021 om 11:17

Tannane is voor Feyenoord geen meerwaarde. Op basis van talent wel, maar in de Kuip is hij niet het mannetje en krijgt hij niet alle vrijheid die hij bij Vitesse krijgt. Dan heb je er waarschijnlijk eerder problemen van. Bazoer zou ik wel een goede vinden, maar die is vast niet te betalen. Van Ginkel zal Feyenoord zeker niet halen. Relatief hoog salaris, heel blessuregevoelig en weinig restwaarde. Te hoog risico. Ik had eerlijk gezegd ook wel gehoopt op Quinten Timber, maar wellicht hebben ze het geprobeerd. Er werd gezegd dat een Nederlandse topclub interesse had. Hij komt echter uit Utrecht, is daar supporter van en heeft al bij Feyenoord in de jeugd gespeeld om vervolgens over te stappen naar Ajax. Zou kunnen dat hij daarom liever voor Utrecht kiest

17 mei 2021 om 11:33

laten we maar beginnen met Itakura of Hoedt die zowat gratis zijn (tekengeld niet meegerekend) en anders een poging wagen bij Svensson van AZ en dan Geetruida naar het centrum schuiven. Botteghin kan echt niet meer. dan hebben een nieuwe spits en creatieve middenvelder ook prioriteit eigenlijk maar daar is denk ik geen geld voor verwacht ik

Pavlidis valt in het rijtje van Linssen, Diemers, Toornstra enzovoort. Te kort voor Feyenoord maar prima voor subtop/middenmoot. Toen Feyenoord vorig jaar Linssen overnam kwamen veel Feyenoorders met het argument “hij heeft 12 keer gescoord voor Vitesse, hij krijgt meer kansen bij Feyenoord en zal dus makkelijker zijn voor hem”. Zware onzin gebleken dus. Of je moet goed scouten in het buitenland of doorgaan met je jeugdopleiding.

17 mei 2021 om 10:09

Inderdaad! Het enige wat Feyenoord zou redden is een transferverbod in de Eredivisie ( niet te serieus nemen ). Altijd maar weer de uitblinkers van de laagvliegers connecte aan Feyenoord, gisteren hebben we gezien met El Bouchataoui dat de jeugd inpassen de manier is om er weer boven op te komen. Zo blijven ook meer jeugdspelers in de Academy de afgelopen maanden zijn er al een handvol vertrokken naar PSV en Ajax, eeuwige zonden. Dus nee, analisten... Feyenoord kijk verder!

17 mei 2021 om 10:28

Het is niet zo dat iedereen uit de subtop mislukt hè. Botteghin is een steunpilaar geweest, Van der Heijden heeft het goed gedaan, St. Juste was goed. Dan heb je nog spelers als Amrabat, die had het geduld niet, maar was een goede speler. Tapia, goede speler, zo bewijst hij nu. Vormer, goede speler, zo bewijst hij nu. Toornstra is een topaankoop geweest, Janmaat was top. De enigen die echt ontegenzeggelijk mislukt zijn, zijn Vejinović (niet volledig zijn schuld), Bilal en Ayoub. Feyenoord had ooit ook concrete interesse in Dost en Ziyech, moet je die dan ook niet halen? Of een Djuricic. Eén wedstrijdje van El Bouchataoui tegen RKC vind ik ook nog niet zo veelzeggend overigens. De laatste lichtingen jeugd zijn gewoon niet zo sterk geweest. Ik weet dat je het gechargeerd bedoelt, maar spelers van subtoppers kunnen prima zijn

17 mei 2021 om 10:15

El Guaje, als je Toornstra in dat rijtje zet heb je sinds de zomer van 2014 vermoedelijk geen wedstrijd van Feyenoord gezien. Ik denk ook niet dat ze Pavlidis moeten halen, maar Toornstra met Diemers vergelijken is belachelijk

17 mei 2021 om 10:23

Dat Toornstra een geweldige speler is voor Feyenoord zegt toch eigenlijk al genoeg over het niveau waar Feyenoorders blijkbaar tevreden mee zijn.

17 mei 2021 om 10:32

Je gaat toch niet zeggen dat Toornstra een slechte voetballer is? Die heeft in het kampioensjaar 14 goals en 11 assists gemaakt vanuit het middenveld in de Eredivisie. Hij scoort en creeert veel. Nee man, ik zal hem echt niet in dat rijtje zetten van Linssen, en Diemers. Daarnaast is Linssen net pas in Rotterdam. Geef hem wat tijd in een kwakkelend Feyenoord zonder publiek. Hem nu al afschrijven vind ik een beetje onzin. Diemers had een tussenstap moeten maken naar mijn mening, want de gap van Fortuna naar Feyenoord is gewoon te groot.

17 mei 2021 om 10:34

Geweldig? Nee, Berghuis en Senesi zijn geweldig. Pellè was geweldig, Karsdorp en Kongolo waren geweldig, De Vrij was geweldig, El Ahmadi was geweldig. Toornstra is niet direct geweldig, maar jaar in jaar uit belangrijk. Hij is bij veel goals betrokken, pakt verantwoordelijkheid en is een aanjager. Zo'n dooddoener als 'zegt genoeg over het niveau waar ze bij Feyenoord tevreden mee zijn' zal wel lekker scoren, maar je doet hem er veel te kort mee.

17 mei 2021 om 10:23

@el_guaje7

Ik snap je punt volledig, maar ik vind Linssen en Toornstra wel de slechtste voorbeelden die je kunt noemen. Linssen is namelijk als back-up gehaald voor de linksbuiten positie en is in het afbraak-systeem van Advocaat het grootste gedeelte van het seizoen misbruikt als (kapstok) spits, wat hij natuurlijk totaal niet is. Desondanks is hij dit jaar in de Eredivisie wel bij 12 goals direct betrokken, wat prima statistieken zijn voor een speler die niet optimaal gebruikt wordt. Over Toornstra hoef ik het niet eens te hebben: die is al jaren een zekerheid op het middenveld en zakt (vrijwel) nooit door de ondergrens.

Als je dan toch namen wilt noemen van spelers die te kort komen/kwamen, had dan naast Diemers een Bilal of een Vejinovic genoemd.

17 mei 2021 om 10:26

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Sowieso hoort Toornstra natuurlijk niet in dat rijtje en Pavlidis is 22 jaar en kan nog stappen maken, dat was bij Linssen en Diemers veel minder het geval. Het is geen droomaankoop, maar zeker niet hetzelfde als Linssen of Diemers.

17 mei 2021 om 11:06

@el_guaje "te kort voor Feyenoord maar prima voor subtop/middenmoot."

Je vergeet 1 ding, Feyenoord kan moeilijk gaan shoppen voor een Audi R8 met een budget van een 2e hands Nissan Micra.

Feyenoord zal wel moeten gokken op goedkope opties die haalbaar zijn.

Deze speler van Willem 2 is nog jong. Kan doorgroeien. Als hij wel gaat ontwikkelen dan kan je hem met winst verkopen.

De spelers die jij noemt "linssen, Diemers, Toornstra"

Linssen: ik las juist van veel Feyenoorders dat zij blij waren met deze goedkope optie als 12e man. Iemand die altijd hard werkt en weleens goals meepikt. De 2e man achter Sinestera.

Diemers: las van veel fans dat zij juist niet blij waren. Dit is een miskoop die je volledig aan Advocaat kan toewijzen.

Toornstra: heeft waarde gehad. Waar Feyenoord fouten heeft gemaakt is hem niet tijdig (na kampioen) verkopen aan die Engelse club. Zelfde geldt met spelers als vd Heyde, Bogettin, Jorgenson etc.

17 mei 2021 om 11:20

Feyenoord moet daar juist mee stoppen. zet dan maar wat jeugdspelers erin die niet goed genoeg zijn en bewaar je geld voor echte versterkingen zoals Ajax dat vaak deed in de tijd van Frank De Boer. elke keer je geld vergokken aan twijfelachtige spelerz gaat je niet verder helpen. zo zak je alleen nog maar verder weg

17 mei 2021 om 11:25

Toornstra niet verkopen is geen fout. Buiten dat wilde hij zelf ook niet weg, zelfs niet naar Lazio in 2017, terwijl zij vrij concreet waren. Toornstra is een belangrijke speler, zakt bijna nooit door de ondergrens en is erg geliefd. Goed dat hij nooit verkocht is. Voor Van der Heijden en Botteghin zijn nooit interessante aanbiedingen gekomen, anders hadden ze daar wel op doorgeselecteerd

Maar zijn er ook mensen ofwel supporters van Willem II die hem al het hele seizoen aan het werk hebben gezien? Of gaan we nu dit werelddoelpunt hangen aan een overstap? Want dat is als analist natuurlijk heerlijk roepen, terwijl Willem II nipt aan playoffs voor degradatie is ontsnapt en hij daar ook onderdeel van was.

17 mei 2021 om 12:15

Ik heb elke wedstrijd gezien dit seizoen en sowieso wel alles sinds Pavlidis er speelt en er bestaat bij mij geen twijfel dat Pavlidis goed genoeg is voor Feyenoord. Is nu nog steeds pas 22, Grieks international en speelt al 2.5 seizoen (op wat mindere periodes na) erg sterk.

Stel je nou voor dat Jørgensen bij Willem II zou spelen, zou hij dan niet minstens zo uitblinken als deze jongen? Of Bozenik, zou hij niet minstens zo vaak scoren? Lijkt me geen aantoonbare versterking, hoewel het een prima speler is

17 mei 2021 om 11:08

@bobiku "jørgensen "

Eigenlijk zou MvG jullie deze speler gratis moeten gunnen, aangezien door zijn geklungel jullie niet de hoofdprijs hebben ontvangen voor Jørgensen.

17 mei 2021 om 11:32

MrKrillin, dat was geen geklungel. Het liep niet geweldig bij Feyenoord (juist ook terwijl hij veel afwezig was geweest) en daarom wilde Van Geel niet zijn beste speler verkopen. Ook met het oog op het WK. Jørgensen liet het overigens ook in de Champions League zien tegen Shakhtar en Napoli. Niets wees erop dat hij bijna structureel geblesseerd zou zijn. Als Van Geel hem had verkocht, was werkelijk iedereen daar overheen gevallen. Tuurlijk, achteraf is het zonde. Zeker als je weet dat Weghorst de beoogde opvolger was en hij zelf later heeft aangegeven dat hij daar wel oren naar zou hebben gehad. Maar.. achteraf is het makkelijk lullen. Diezelfde Martin van Geel heeft hem overigens voor slechts drie miljoen gehaald, waarna Jørgensen MVP werd in de Eredivisie, en kampioen van Nederland

17 mei 2021 om 11:23

Jorgensen zou misschien kunnen. Bozenik komt denk ik ook tekort voor Willem II van wat ik van hem gezien heb. technisch is die Pavlidis vele malen beter dan Bozenik die niet eens een bal normaal kan aannemen

17 mei 2021 om 11:39

Technisch is Pavlidis absoluut beter, veel beter. Maar ik vind Bozenik toch wel scherp hoor. Tegen Ajax heb ik me zitten verbijten om zijn aannames, maar daar werkt hij aan. Bij die goal staat hij buitenspel, maar hij demonstreert daar wel hoe klinisch hij afrondt. Dat was echt goed gedaan. Net als die kopgoal tegen ADO. Hij is ook heel opportunistisch en zoekt het geluk op, dat vind ik een kwaliteit. Zoals tegen PEC vorig jaar. En die rode kaart van Alvarez tegen Ajax.. hoe Bozenik bizar snel reageert en die bal richting doel verlengt. Dat vond ik toch wel echt heel sterk. Zo snel reageren is knap. Ik denk dat hij een doelpuntenmachine kan worden. Op zijn techniek traint hij net zo maniakaal als Weghorst trouwens, die had in dat opzicht nog minder talent. Oftewel, ook dat kan beter worden

17 mei 2021 om 11:43

ik hoop idd ook dat hij slaagt en op een Weghorst scenario bij Bozenik dus hopelijk zit ik er helemaal naast. hij lijkt wel een neusje voor de goal te hebben maar het is niet iemand die een bal gaat vasthouden waardoor de rest gaat bij sluiten of iemand die zelf kansen gaat creeren door een mannetje uit te kappen bv. volgend seizoen kunnen we hem beter beoordelen en zien wat hij in huis heeft als hij de eerste spits wordt. mits Slot het ziet zitten in hem en geen andere spits haalt of de voorkeur geeft aan Jorgensen

17 mei 2021 om 11:51

Als Slot de voorkeur geeft aan Jørgensen ben ik ook tevreden en hoop ik dat hij fit blijft. Als aanspeelpunt kan Bozenik zich denk ik goed ontwikkelen, want hij is wel zo sterk als een paard. Die ballen moeten alleen niet van zijn voet stuiteren

Ik word een beetje moe van die analisten die dit soort dingen roepen over Feyenoord. Het is allemaal een soort vicieuze cirkel: een speler uit de middenmoot (of lager) doet het goed in de Eredivisie - Feyenoord moet die speler halen - de speler flopt - Feyenoord wordt beticht van 'bord-op-schoot-scouting en moet meer buitenlandse toppers halen - Feyenoord presteert het jaar ondermaats en een Vitesse/utrecht/sc Heerenveen heeft een topseizoen - één van die steunpilaren moet naar Feyenoord.

Het vervelende is dat de analisten die het hardste roepen dat spelers als Pavlidis of Giakoumakis naar Feyenoord moeten komen, ook het hardste roepen dat Feyenoord eens in het buitenland moet scouten of minder Studio Sport moet kijken voor nieuwe spelers.

Dat is toch niets voor Feyenoord. Bij Willem 2 krijgt hij ruimte. Best een leuke speler, maar geen imposante fysiek of uitzonderlijke techniek. Dan liever Danilo. Jong, transfervrij en heeft een leuk seizoen gedraaid.

17 mei 2021 om 10:51

Als je om Danilo vraagt dan kun je net zo goed met Bozenik blijven spelen, ik denk dat deze 2 spelers niet veel voor elkaar onder doen.

Pavlidis kan daarin tegen op meerdere posities een toevoeging zijn, heeft dit seizoen ook niet alles vanuit de spits gespeeld vandaar de "matige" cijfers.

17 mei 2021 om 10:54

Ik blijf ook liever met Bozenik spelen. Maar er zal een tweede spits bij moeten (jorgensen en pratto gaan weg). Dan vind ik een transfervrije spits die best veel gescoord heeft interessanter dan giakoumakis of pavlidis die beide weer miljoenen kosten en ook nul garantie geven.

17 mei 2021 om 10:57

Danilo is niet transfervrij, heeft contract tot juli 2022

17 mei 2021 om 11:04

Oh serieus. Een tijdje geleden noemde een sportjournalist hem als optie en zei dat hij transfervrij was. Daar ga ik dan maar vanuit. Is via google zo te vinden.

17 mei 2021 om 11:35

Hij heb een contract tot medio 2022 maar de kans is zeer groot dat Ajax hem transfervrij laat vertrekken.
Maar of ze hem transfervrij naar Feyenoord laten vertrekken is een twijfelgeval.
Ik zou in ieder geval inderdaad zeker een poging wagen, ik zie wel enige potentie in die jongen en restwaarde.

17 mei 2021 om 11:41

Waarom zou Ajax hem transfervrij laten vertrekken? Het is geen speler voor Ajax, maar hij vertegenwoordigt echt wel wat waarde

Feyenoord haalt nu al jaren redelijke spelers weg uit het rechter rijtje en schiet er al jaren niet zo heel veel mee op. Misschien moeten ze toch een keer ergens anders kijken. Pavlidis is ook weer typisch zo'n speler die waarschijnlijk leuk mee kan hobbelen op.het niveau van Feyenoord maar dat niveau nooit zou ontstijgen. Hij is van het niveau Linssen. Beter wordt je er dus niet van, hij heeft alleen de leeftijd mee.

Lopen in de eredivisie genoeg leuke ‘goedkope’ spelers rond voor Feyenoord geloof ik. Pavlidis is er inderdaad 1 van, wist ook niet dat hij nog zo jong was. Toornstra zou je imo nu al een vervanger voor moeten halen en ik denk dat Flemming daar wel geschikt voor is, doet het dit jaar ook erg goed. Sterke dynamische middenvelder met scorend vermogen en daarnaast nog erg jong. Edit: zou ook als vervanger van Diemers kunnen natuurlijk maar Toornstra is al wat ouder en door zulke jongens nu al te halen is de doorstroming natuurlijk beter en zou je wellicht nog wat centjes kunnen vangen voor Toornstra.

17 mei 2021 om 11:43

Ja, Flemming inderdaad. Daar hoop ik ook op. Gewoon 12 goals en 7 assists, maar ook een speler met branie en spelintelligentie

17 mei 2021 om 11:47

daar kan je wel een gokje mee wagen idd met die Flemming. een dat is een hele talentvolle speler met groeipotentie. jammer ook dat we die Schouten toen hebben laten lopen. als je het geld van Pratto en Diemers bij elkaar optelt had je al bijna die 2 miljoen gehad waarvoor we die toen konden oppikken

Eerste seizoenshelft was echt een stuk minder. Met Wriedt staat er sindsdien een grote sterke speler naast hem die de aandacht van hem afleidt waardoor hij net wat meer ruimte krijgt rn het weer is gaan draaien.

Denk niet dat hij de oplossing is voor feyenoord al weet ik niet wat zijn contractsituatie is.

Pavlidis zou een aardige speler kunnen wezen voor Feyenoord maar ik zou vooral een poging wagen voor Danilo die zeer waarschijnlijk mag vertrekken bij Ajax.
Het is weliswaar geen topper maar ik zie wel enige potentie in die jongen en eentje waar nog restwaarde op zit.

Als je als Feyenoord zijnde in eigen land op zoek gaat naar aanvallende versterkingen zijn Danilo en Pavlidis wel degene waar je al gauw bij uit komt.

Was wel een leuke actie ja! Wat nog leuker was om te zien was hoe sommige verdedigers een sliding inzetten, volgens mij glijden die momenteel nog door ter hoogte van Sittard...bij Feyenoord hebben ze gewoon een spits nodig die ze erin schiet (zoals Jorgensen gisteren). Ze hoeven geen pirouette te maken, gewoon schieten en bal uit het netje halen. Is deze jongen zo speler? 1 actie maakt een heel magere seizoenshelft niet goed. Zulke types hebben we genoeg (gehad) bij Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren