Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona en Atlético Madrid blijven na spoedoverleg in Super League’

Laatste update:

Barcelona en Atlético Madrid blijven voorlopig in de Super League, zo meldt COPE. De Spaanse grootmachten hebben dat besloten in een spoedoverleg tussen de twaalf organiserende clubs van de competitie. Manchester City heeft officieel afstand genomen van de Super League, terwijl Chelsea naar verluidt hevig twijfelt over zijn deelname.

Eerder op de avond kwamen hardnekkige geruchten naar buiten dat Atlético Madrid uit de Super League wilde stappen, maar die werden later ontkend door de Spaanse topclub zelf. Barcelona blijft voorlopig actief in de Super League, maar zijn deelname lijkt toch aan een zijden draadje te hangen. Joan Laporta, de voorzitter van Barça, liet dinsdag weten dat de socio's van de club mogen stemmen over deelname aan de Super League: zonder een jawoord van de meerderheid zal Barcelona niet instappen.

De kans dat de leden van Barça voor deelname aan de Super League zullen stemmen, lijkt gezien de algehele tendens onder voetbalsupporters over de supercompetitie klein. Barcelona hoeft géén beëindigingsboete te betalen als de socio's tegen stemmen. Laporta heeft in het contract met de Super League een clausule daarvoor opgenomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zwaktebod van barca

20 april 2021 om 23:02

Hadden ze überhaupt eerst moeten doen, dat stemmen, voordat ze er ja tegen zeiden.

20 april 2021 om 23:22

Het was dus een akkoord onder voorwaarde. Ik vraag me sowieso af waarom het allemaal zo gehaast is gegaan.

20 april 2021 om 23:25

Zo laf om je nu achter die socio’s te verschuielen. Zonder die heisa van de afgelopen dagen was er helemaal nooit een stemming gekomen. Maar het imago van Barcelona brokkelt op deze maniervalleen maar verder af. City is nog zo verstandig om te redden wat er te redden valt. Barcelona verspeelt alleen maar meer goodwill. Denk dat de merchandiseverkopen etc van dit soort clubs ver terug gaan vallen

21 april 2021 om 09:53

Dat kan toch niet. Je moet hier vertrouwelijk een beslissing nemen anders was het nooit gelukt. Gaat hier om hele grote (financiele) belangen. Als je eerst aankondigt hierover na te denken was het sowieso niet geslaagd want dan geef je de oppositie alle tijd om weerstand op te bouwen. Dit was dus de enige mogelijke manier, zeker vanwege de tijdsdruk van het nieuwe voorstel van de Uefa.

21 april 2021 om 12:01

San Marcos, volgens alle mededelingen was Barcelona al gestart aan de ESL. De bevestigingen waren er al. Echter kan dat niet zonder toestemming vd socio's.

21 april 2021 om 14:28

Juist voor barca is het toch eigenlijk best logisch dat er voor ESL is gestemd? Barca heeft een geld injectie nodig om te kunnen overleven

Als die clausule er niet was zou Laporta al meteen een motie aan zijn broek hebben gehad. De socis bepalen het lot van de club.

20 april 2021 om 23:08

Kan jij me misschien uitleggen waarom Laporta niet publiekelijk afstand neemt van dit idee? De socios gaan, voor zover ik kan inschatten, nooit instemmen met die competitie dus waarom stel je jezelf niet krachtig op en moet de keuze nu voor je gemaakt worden?

20 april 2021 om 23:11

Laporta kijkt de kat uit de boom vermoed ik. Even kijken wat er gebeurt. Over het algemeen lijkt het erop dat de grote clubs de Uefa buitenspel willen zetten. Dat de leden erover moesten stemmen is een gegeven. Zo is de club nu eenmaal ingericht.

20 april 2021 om 23:14

Ik kan me voorstellen dat Laporta heeft gedacht om mee te kunnen doen onder voorbehoud. Hij was in zijn verkiezingscampagne geen voorstander ervan. Nu zal hij de boot niet hebben willen missen als het een succes was geworden. Als iedereen ineens heel positief had gereageerd, zat Barcelona erbij en hoorde je niemand klagen. Dit is een mooie manier om er toch makkelijk weer uit te komen nu het in de soep loopt. Het zou natuurlijk ook zo wat zijn geweest als hij zich keihard tegen die League had opgesteld en vervolgens die elf andere clubs elk jaar lekker 300 miljoen gaan zitten opstrijken. Ik snap wel dat als het gebeurt, je er bij wil zijn.

20 april 2021 om 23:15

Maar dan is dit nu toch het moment om je nieuwe termijn als president van de club nog goed af te trappen? Je maakt je een stuk populairder bij de fans door je op te stellen als een krachtige persoonlijkheid die luistert naar de zorgen binnen de club, desnoods door aan te merken dat je niet tevreden bent met de Uefa, maar dat duidelijk is dat de ESL niet de oplossing is.

Maar goed, dat de situatie nu snel onhoudbaar wordt is een feit. Ik zie dan toch liever dat de president de knoop doorhakt en Perez in de kou laat staan.

20 april 2021 om 23:28

Als ik het goed begrijp, krijgen clubs die uit het akkoord stappen een boete. Dan is het verstandiger om de socios te laten stemmen, als dit al opgenomen was als voorwaarde in het contract. Boete wordt dus omzijld.

20 april 2021 om 23:36

Ah, dat klinkt eigenlijk wel heel logisch. Dank!

20 april 2021 om 23:39

Ajaxxxlove, ik probeerde een hypothetische situatie te schetsen waarin iedereen ineens enorm fan was geweest van de Super League en hij gewoon door was gegaan. Als je dan de boot had gemist had je ook scheve gezichten gehad. Daarom vind ik de oplossing van Laporta nog te verdedigen. Tekenen onder voorwaarde. Nu kan Barca als enige zonder consequenties het zinkende schip verlaten.

20 april 2021 om 23:51

Riqui8, mijn laatste reactie is op Ani.

Verder wel eens met je, je wil als net zittende president niet gelijk zo'n blunder begaan, dus ga je mee in het verhaal als die kans zich voordoet. Mijn vraag lag echter bij waarom hij zich nu niet sterk opstelde en het antwoord van de socio's afwacht, voor hij zelf iets besloot. De redenering van Anibankai verklaart dat echter perfect. Zo ontloop je de boete en heb je geen kans gemist, daar de Super League naar alle waarschijnlijkheid geen doorgang gaat vinden.

Politiek op hoog niveau of toch gewoon ordinaire blufpoker van Perez?

Hoe kan je zo dom zijn, probeer je club nog enigszins te redden en stap er METEEN uit. Zo dom om er in te blijven, maar waarschijnlijk denken ze bij Barca: “City en Chelsea eruit, meer geld de man”

20 april 2021 om 23:03

@bme12 Sommige clubs kunnen ook nu niet anders. Real zit vast door Perez. Zou groot gezichtsverlies zijn. De Italiaanse clubs hebben ook geen andere manier om geld binnen te harken. Spurs en Arsenal enige kans om gegarandeerd jaarlijks mee te doen met dr grote jongens.

20 april 2021 om 23:03

Ik denk dat Barca een boete moet betalen als ze er nu uitstappen. Als ze de socios laten stemmen komen ze er boetevrij onderuit.

20 april 2021 om 23:10

Ik denk dat het artikel precies dit bevestigt

21 april 2021 om 14:31

Kan toch niet? Je mag als club toch zelf weten of je je in de cl inschrijft of niet? Uefa mafia

20 april 2021 om 23:11

Van welk geld moet Barca een boete gaan betalen dan? Die club gaat dat soort geintjes echt niet betalen als ze dankzij de socios een gratis uitweg hebben.

20 april 2021 om 23:46

Die zitten in de val, waarschijnlijk zware boetes als ze uitstappen, Socios kunnen Barcelona enkel nog redden.

Oh, het is dus nog niet helemaal klaar. Maar nu Chelsea en City eruit zijn denk ik dat de Engelse clubs ook wel gaan volgen en zonder hen is het geen echte "Super League" meer. Het gaat dan ook steeds meer lijken op zo'n voorseizoen toernooi dat jaarlijks ergens in Japan wordt gehouden.

Zullen de overheidscentjes in Spanje zo ver op zijn dat deze Spaanse clubs stug vol houden?

21 april 2021 om 06:56

Die Spaanse banken staan onder strenge curatele bij de ECB vanwege de zoveelste injectie. De tijd van vage staatssteun-constructies liggen inmiddels wel achter ons.

Laporta is de Pontius Pilatus van Barcelona. Heel simpel om de verantwoordelijkheid nu van je af te schuiven. "ik was mijn handen in onschuld"

20 april 2021 om 23:10

Volgens mij weet je niet helemaal hoe de besluitvorming binnen een club als Barcelona plaatsvindt. De clubleden worden in dit soort situaties geraadpleegd en mogen tijdens een stemming hun mening laten horen. In tegenstelling tot clubs met een private eigenaar hebben clubleden de macht om het beleid van de club vorm te geven (het verkiezen van een voorzitter, goedkeuring van jaarcijfers of begrotingen en andere substantiële beslissingen). Dit is niet het 'afschuiven van verantwoordelijkheid', dit is simpelweg de gang van zaken binnen een club waar voorzitters democratisch verkozen worden. Dus in dit geval heeft de achterban direct inspraak in de deelname aan de Super League, in tegenstelling tot de woedende supporters van clubs met een miljardair als private eigenaar. .

20 april 2021 om 23:15

Die hele superleague is vooralsnog een verzinsel. Iets dat nog helemaal niet bestaat. Dan had hij die socio’s voor dat dit achterlijke plan naar buiten kwam de socio’s moeten laten stemmen. Nu gaat hij enkel de socio’s misbruiken om niet zelf de schuld van dit fiasco op zich te krijgen.die Laporta is gewoon net zo eng als Perez. Sowieso als je na de afgelopen 2 dagen door wilt ben je knettergek. En dat hij überhaupt achter dit gedrocht heeft gestaan zou al meteen het einde van hem moeten betekenen. Puur vergif voor de voetballerij dit soort mensen.

20 april 2021 om 23:27

Als het het toch allemaal zo goed zelf weet, vertel me dan eens wanneer Joan Laporta een ledenvergadering had moeten organiseren in de 35 dagen dat hij voorzitter is. En vertel me dan ook meteen hoe hij om had moeten gaan met het feit dat zijn voorganger Josep Maria Bartomeu al zijn handtekening onder deelname aan de Super League had gezet. En als je toch bezig bent, vertel me dan ook eens waarom Joan Laporta de clubleden niet zou moeten raadplegen in deze situatie (en daardoor zou afstappen van de 'common practice' als het gaat om belangrijke beslissingen binnen de club). .

20 april 2021 om 23:28

Maar is dit dan niet de verkeerde volgorde? Zou Laporta niet éérst langst de socis moeten om te vragen of ze mee willen doen voordat hij zijn krabbel onder dat contract zet?

20 april 2021 om 23:32

Hij heeft het voorwaardelijk ondertekend.

20 april 2021 om 23:34

@dennisjwt Guaporta zegt het hierboven al maar gezien het feit dat zijn voorganger de handtekening heeft gezet, treft hij geen blaam. Het is de common practice, maar het is ook gewoon verstandig om de socios hierbij te betrekken gezien het feit dat ze de boete van uitstappen kunnen omzijlen door de socios te laten stemmen. Waarom zou je onnodig geld weggeven, terwijl je er gratis uit kunt zonder eersverlies t.o.v. andere clubs? Dit is beter voor de club. Jij denkt helemaal niet aan wat beter is voor de club en alleen aan het moment van de dag.

20 april 2021 om 23:34

@dennisjwt maar hij heeft van te voren al op laten nemen dat de socio's over het besluit moeten stemmen en dat Barca dan geen boete hoeft te betalen. Lijkt mij vrij slim gehandeld, als de reactie niet zo negatief was geweest dan zaten ze er bij. En als zoals nu iedereen erover heen valt hebben ze als enige team in de ESL een manier om eruit te stappen zonder die boete te hoeven betalen.

Eigenlijk komt het er op neer, als je de socio's laat stemmen heb je een manier om eruit te komen zonder dat je geld hoeft te betalen. Die gaan sowieso tegen stemmen, dus waarom zou je er zelf eerder uitstappen en dat geld betalen als je het op deze manier niet hoeft te doen?

20 april 2021 om 23:36

@airbags, zoals Guaporta al aangeeft, er was weinig tijd voor Laporta. Hij is pas ruim een maand voorzitter. Het hele traject is dus al in gang gezet door zijn voorganger. Hij zal nu onder druk zijn gezet door de andere clubs in de trant van "nu meedoen of niet." In die haast zal hij zijn goedkeuring hebben gegeven onder de voorwaarde dat ze er gratis uit kunnen als de socio's het er bij nader inzien niet me eens zijn. Er was voor hem simpelweg te weinig tijd om alles te onderzoeken om zo tot een weloverwogen keuze te komen.

20 april 2021 om 23:37

@airbags Bartomeu heeft dit getekend, niet Laporta. Daarnaast zijn voorwaardelijke contracten geen ongewoon verschijnsel.

Tuurlijk blijven de Spaanse clubs nog wel even, hoe moeten zij anders ooit hun schulden afbetalen?????Net kwam Sky Duitsland al met het gerucht dat Alaba voor 5 jaar gaat tekenen bij real voor 25mlj netto per jaar ex bonus etc. Real is nu helemaal afhankelijk van de sl.

20 april 2021 om 23:04

en Arsenal moet ook wel. Hoe moeten zij anders ooit weer mee doen met de grote boys

20 april 2021 om 23:42

25 mj netto? Dan verdient hij 10 mil meer dan ramos he ( mocht die blijven xD) real zal zeker afhankelijk van de esl zijn, wat een schande is natuurlijk laat dat duidelijk zijn.

Barca blijft er gewoon in omdat ze weten dat er toch wel tegen gestemd wordt. Komen ze mooi onder de boete vandaan. Die kunnen ze echt niet lijden. Kan me niet voorstellen dat ze er anders waren ingebleven.

De Spaanse clubs blijven over? Ik zou het La Liga noemen. En nog 17 clubs uitnodigen.

20 april 2021 om 23:04

Arsenal, Spurs, Liverpool, Italiaanse clubs ook nog toch

20 april 2021 om 23:26

Juventus heeft ervaring met het worden teruggezet naar de Serie B. Arsenal, Spurs en Liverpool zijn momenteel ook dichterbij Championship dan Champions League/

20 april 2021 om 23:47

Hoezo dat is nog hoog ingeschaald ook in de Championship hebben deze clubs niks te zoeken.

20 april 2021 om 23:08

De Serie A en La Liga zou ik best samen willen zien in een liga. Samen met Benfica, Sporting en Porto. Een tegenhanger van de Premier League zie ik als nuttiger dan een Superliga waar nota bene Arsenal en Tottenham aan mee mogen doen.

20 april 2021 om 23:25

Ik snap het idee Visca, denk alleen dat Porto, Sporting en Benfica het hun eer te na is op dit moment. Je moet niet zoveel te maken willen hebben met die graaiers uit Spanje en Italie als klassieke topclub uit Portugal zijnde. Als ze ineens met z'n drieen wel die andere competities willen joinen, zijn ze namelijk geen haar beter dan die SL-graaiers.

20 april 2021 om 23:33

Dit is een tactische blunder inderdaad.

20 april 2021 om 23:35

Porto heeft direct het gesprek afgewezen om deel te nemen aan de SL. Ook Benfica heeft gecommuniceerd niet deel te nemen, indien zij uitgenodigd zouden worden.

Overigens is vaak gesproken om een competitie te vormen tussen Portugal en Spanje, maar die plannen zijn nooit concreet geworden.

20 april 2021 om 23:47

Ik denk dat het voor de Portugese teams niet heel interessant zou zijn. De kans op een kampioenschap is te klein voor de grote 3 uit Portugal.

21 april 2021 om 00:12

Dat klopt. Het zou wel een voordeel zijn op het gebied van competitiviteit en financiën. Echter, de achterban van Porto en Benfica zouden toch echt liever voor titels willen gaan.

21 april 2021 om 08:18

Idealiter heb je allebei. Maar la Liga heeft 20 teams. Daar is geen speelruimte.

Mooie, democratische oplossing. Ondertussen erachter verschuilen, maar dat komt best handig uit ;-) Als je daadwerkelijk het idee hebt dat dit een goed plan is, waarom er dan al direct uitstappen. Lekker blijven aanzien.

20 april 2021 om 23:16

ach dat weten zij zelf ook wel. Stelletje achterbakse geld aanbidders. Perez heeft nog het lef gehad om te claimen dat dit goed is voor iedereen. Ik denk oprecht dat zij de tegen reactie onderschat hadden. En nu allemaal dik onzeker zijn van hun zaak.

20 april 2021 om 23:19

Waarschijnlijk omdat direct opstappen een boete oplevert en als de leden tegenstemmen geen boete oplevert.. Heel zakelijk gezien een win win situatie

21 april 2021 om 08:50

Zakelijk gezien win-win? Dit gaat geen negatieve gevolgen hebben denk je? :D UEFA is verder ook geen lastige en / of rancuneuze organisatie..

Barca maakt zichzelf kapot. Stap er gewoon uit joh.

20 april 2021 om 23:20

Maar waarom er nu uitstappen en een boete betalen als je door je leden er gratis uit kan? Blijf maar lekker even zitten hoor. Barca heeft een fantastische stok achter de deur.

20 april 2021 om 23:25

Inderdaad. Eem gratis optie.

20 april 2021 om 23:58

@aguerooo

Alleen als jij je volledige salaris ervoor in levert en dan gratis komt spelen bij Barcelona volgend seizoen.

21 april 2021 om 00:14

Als ik 100% van het seizoen geblesseerd mag zijn kom ik graag.

21 april 2021 om 00:16

Dat ben je dit jaar toch ook al bij City

Ik ben benieuwd hoe hoog die boete gaat zijn.

Zouden ze bij de Super League ook rekening houden met referenda en inlegvelletjes?

Oh shit. Ik was zo blij toen ik een uur geleden alles las, maar helaas. Morgen spelen we thuis dus hopelijk kunnen de supporters hun stem laten horen rond het stadion. Het stelt wel een beetje teleur dat er niks is gekomen vanuit de spelers, maar laten we hopen dat dat morgen nog gebeurt. We zijn nog niet verder gekomen dan Joao Felix die met een hint op twitter aangaf het niet met de Super League eens te zijn.

Het is te hopen dat Perez snel een 180 maakt en deze onzin afblaast, voor zover de SL niet al geimplodeerd is.

Het is een gedrocht van een idee.

21 april 2021 om 00:49

Dat lijkt me erg sterk, als voorzitter van deze ESL zijnde.. ben dan wel benieuwd wat het voor Perez gaat betekenen als voorzitter van Real Madrid..

Barca heeft gewoon die centen nodig. Ach ja kwestie van tijd dat de hele boel omvalt

Als je ballen hebt moet je doorzetten. Na 2 dagen terugtrekken betekent dat je er niet goed over na hebt gedacht en het dus niet plausibel is om een andere koers te varen. Het betekent ook dat je niet geschikt bent als leider. Ik zie deze revolutie graag nog even verder ontwikkelen, de macht van de Uefa heeft geen land onder de top 4 ooit enig voordeel gebracht.

Het is alsof of je een granaat ziet exploderen voor iemand zijn gezicht in slow-motion. De club(s) die als laatste uit de super super league stappen zijn voor eeuwig de lul. Het wordt denk ik Real en/of Juve.

20 april 2021 om 23:51

De rest ook, hoezo zouden deze clubs nog welkom zijn, ik gun Real en Juve hun SL, met z'n 2en, 34 keer per jaar tegen elkaar.

21 april 2021 om 08:40

Ja, dat heb je al ongeveer 50 keer gezegd. En hoewel je persoonlijk kuisvaart toch tegen Real en Perez indrukwekkend is, begint het nu toch wel zielige vormen aan te nemen.

Perez maakt een fout, jij doet net alsof alle spelers, fans, en ook maar alles wat met Real te maken heeft naar de Gulag moet. Doe eens normaal man.

Iedereen is zo fel tegen de Superleague, maar eigenlijk is het wel het enige wat het voetbal nog interessant kan maken. Alleen moet er een totaal andere opzet komen. Door de absurde bedragen die al door de Champions Leugue worden uitgekeerd, zijn er al een aantal clubs die ca 100 miljoen per jaar binnenharken, Real, Barca, Atletico, Psg, Bayern, etc. Hierdoor genereren deze clubs zoveel inkomsten dat de landelijke competities buitengewoon voorspelbaar zijn... en dat geldt ook al voor Ajax, Club Brugge, Benfica en Porto. Misschien als ze een echte Super League opzetten naar het model van de NBA kan het wel slagen. Ca 30 clubs in een Europese competitie plaatsen, en die ploegen uit de landelijke competitie halen. De Uefa/fifa heeft alle spanning al de landelijke competities gehaald met de Cl...

21 april 2021 om 00:52

Je spreekt jezelf nogal tegen. Je noemt de huidige bedragen in de CL absurd, maar die van de ESL waren nog vele malen hoger. Dat de Uefa niet alles eerlijk heeft aangepakt de laatste 10/20 jaar ben ik absoluut met je eens, maar deze ESL ging het niet beter doen. Daarnaast vind ik clubs als Ajax, Brugge, Benfia en Porto absoluut niet in het rijtje thuis horen van die 12 clubs. Die clubs zijn allen door goed beleid bovenaan gekomen in hun eigen competities, niet omdat er zoveel tv gelden binnen komen of wat dan ook.

Deze Superleague is een soort Steam vs Epicgames. De rijken willen graag de grote clubs dus ze bieden ze heel veel geld en de grote clubs die dikke schulden hebben willen veel liever al dat geld in hun clubje zodat ze niet een groot percentage moeten afbetalen aan die andere partij.

Dit heeft niks met voetbal te maken, dit heeft te maken met geld. Niks meer, niks minder. Degene die niet voor het geld kiezen zijn meestal de clubs die het redelijk tot goed voor elkaar hebben. Helaas een club als Barca die mega in de - staat kan bijna niet anders dan de superleague in gaan. Geld mensen.

Die gele stoeltjes die Mes que un club vormen kunnen ze ook meteen blauw spuiten daar in Barcelona

21 april 2021 om 15:16

Laporta heeft een clausule in de overeenkomst laten opnemen waardoor Baca op een legale manier te niet kon doen d.m.v. een stemming van de socios. Op deze manier stelde hij de toekomst van de club veilig en lag het de hele tijd in handen van de supporters daarmee heeft hij het spel buitengewoon slim gespeeld.

Bij deze clubs is de financiële nood het hoogst schijnbaar.
Hoe jarenlang wanbeleid je van je supporters kan vervreemden.

Laporta trekt niet zelf de stekker vanwege de boete. Het is een slimme actie. Hij weet ook wel dat de socios het unaniem wegstemmen.

Uefa ga je gang en pak ze allemaal aan.
Wie erin wil blijven uit de competitie zetten
Wie er deel aan heeft genomen en nu snel de keutel intrekt gewoon raken waar je ze raken kunt.
Desnoods 3 tot 5 jaar verbod op Europees voetbal

Held Laporta!! Het enige wat hem verweten kan worden is het veilig stellen van de toekomst van de club door het lot in handen van de supporters te leggen!! Zalig gewoon!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren