Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Afellay: ‘Ga er maar aan staan als je zo’n contract voorgeschoteld krijgt’

Laatste update:

Ibrahim Afellay kan begrip opbrengen voor de beslissing van Brian Brobbey om Ajax te verlaten voor RB Leipzig. De oud-middenvelder zei in het programma Studio Voetbal van de NOS dat hij echter eerder ervoor had gekozen om een langdurig contract bij Ajax te tekenen, om daarna twee jaar verhuurd te worden aan FC Utrecht. “Er zijn genoeg voorbeelden van jongens die op die leeftijd naar het buitenland zijn gegaan en met wie het niet goed is afgelopen”, gaf Afellay te kennen.

“Het ligt eraan hoe je het bekijkt”, zo begon Afellay toen de situatie van Brobbey ter sprake kwam. De negentienjarige spits tekent een vierjarig contract bij RB Leipzig, met een jaarsalaris van naar verluidt drie miljoen euro. Ajax bood hem een miljoen euro, een bedrag dat nog kon oplopen naar anderhalf miljoen euro. “Die jongen kan ook een standpunt hebben van: misschien breek ik morgen wel mijn been en nu verzeker ik mijn toekomst voor mij en mijn familie. Ga er maar aan staan als je zo’n contract voorgeschoteld krijgt, om dan ‘nee’ te zeggen. Aan de andere kant is Haller onlangs aangetrokken voor een aantal jaar en ik vind het knap hoe Brobbey zich staande heeft gehouden in de afgelopen tijd, met al die perikelen die rond hem speelden. Als er een beroep op hem werd gedaan, leverde hij toch in goals en assists.”

Presentator Sjoerd van Ramshorst vroeg waar Afellay zelf voor had gekozen. “Ik denk dat ik er in zijn situatie voor had gekozen om een langdurig contract te tekenen bij Ajax en dan mezelf twee jaar zou laten verhuren aan FC Utrecht, om daar vlieguren te maken om mezelf door te ontwikkelen. Als je toch niet besluit om de concurrentiestrijd aan te gaan”, antwoordt de oud-international. Collega-analist Theo Janssen sprak van een ‘lastige situatie’ voor Brobbey.

“Als je Haller koopt voor 22,5 miljoen, weet je als spits die daarachter zit dat je niet veel gaat spelen. Ze hebben er eentje aangetrokken die zoveel geld kost, dus dan ga je gewoon op het bankje zitten”, concludeerde Janssen. “Niemand had verwacht dat het zo snel zou gaan met hem, want een halfjaar geleden hadden we het nog niet over Brobbey. Ik heb hem zelf een jaar geleden gezien bij de Onder-19 en daar zag ik een goede spits, maar er ontbrak nog best veel aan. Nu zie je dat hij het best wel snel oppakt: hij houdt ballen beter vast, kaatst beter.”

Wat staat Brian Brobbey te wachten bij RB Leipzig en wat gaat Ajax nu doen?

Voetbalzone schetste de situatie van Brian Brobbey bij RB Leipzig.Lees artikel

“Ik denk dat hij daar gaat spelen. Ibi zei net dat er een hoop jongens in het buitenland mislukken. Maar wij halen hier ook jongens uit allerlei landen en er zijn er een heleboel bij wie het goed afloopt. Brobbey is 19, maar heeft het lijf van een 25-jarige. Daardoor kan hij gewoon direct het veld in”, zo haakte Pierre van Hooijdonk in. “Wat dacht je van die verdedigers in Duitsland?”, reageerde Afellay. “Die zijn fysiek ook aardig sterk. Kijk, neem Patrick van Aanholt en Jeffrey Bruma. Die zijn ook op hele jonge leeftijd naar het buitenland gegaan en hebben zich op een gegeven moment ook door huurperiodes doorontwikkeld.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en wij staan bekend dat we Marokkaanse spelers ophemelen, alleen wat Ibbie nu doet is de mentor spelen terwijl hij dit echt niet zo makkelijk kan zeggen. Hij zelf heeft het ook gedaan door naar Barcelona te gaan terwijl je daar een xavi iniesta busquets heb staan die op dat moment de allerbeste waren ter wereld op hun positie. Ik walg daarvan dat makkelijk gepraat terwijl hij de verkeerde persoon is om dat te zeggen. Als je nou jezelf als voorbeeld aangeeft zou ik daar respect voor hebben maar goed

15 maart 2021 om 09:29

Maar Afellay had zich al wel pak en beet 5 jaar bewezen in Oranje en als absolute sterspeler van PSV. Brobbey heeft feitelijk nog erg weinig gepresteerd, ja 3 leuke goals als invaller dat wel.

15 maart 2021 om 10:42

@shorty: Hij verdient 12 miljoen op 4 jaar tijd zometeen, alleen een idioot had zo'n aanbod afgewezen

15 maart 2021 om 11:14

Dat ligt dus maar aan je motivatie. Het is erg kort door de bocht (en vrij dom) om te zeggen dat enkel idioten dat af zouden wijzen...

15 maart 2021 om 12:24

Was hij onbetwist basisspeler ok, maar met Haller en Tadic staat hij derde in de hiërarchie. Althans dat denk ik want Labyad en Traore hebben ook vaak de voorkeur boven Brobbey gekregen en dan speelt Ajax ook maar met 1 spits. In dat kader begrijp ik ook wel dat je dan die 3 miljoen per jaar niet laat liggen

15 maart 2021 om 12:30

Verder zal Brobbey ook hebben gezien dat Ajax ook niet loyaal was aan eigen talenten als Bazoer, Riedewald en El Ghazi toen passant Bosz kwam en van ze af wilde. Dan ga je niet het risico nemen om drie miljoen per jaar en flink wat tekengeld te laten liggen. Dat is in ieder geval wat ik denk

15 maart 2021 om 12:32

@superstick: Hij is 23 als dat contract afloopt, daarna kun je doen wat je wil en moet je piek zelfs nog komen? Maar jij had voor 3 miljoen minder per jaar gekozen dus en voor een hoop onzekerheid met weinig perspectief achter een Haller. Over dom gesproken met alle respect

15 maart 2021 om 16:08

Ajax had gewoon zelf 3 miljoen per jaar moeten bieden hem een jaar laten banken en dan met ajax zijn status en het talent van brobby hadden ze hem toch weer verkocht voor minimaal 6 als het niet 10 is

15 maart 2021 om 09:29

Hij ging naar Barcelona toen hij psv ontgroeid was. Hij was captain, besliste toppers, werd meerdere malen kampioen en speelde er rond de 7/8 seizoenen. Ging op zn 24e naar Barca. Brobbey is 18. Ik snap niet hoe je deze vergelijking maakt.

15 maart 2021 om 09:32

Barcelona was toentertijd misschien wel het beste team ooit. Maakt niet zoveel uit dat je jezelf bewezen hebt in de Eredivisie als je naar zon team gaat. Grote kans dat Brobbey een betere keuze maakt, dan Afellay destijds.

15 maart 2021 om 09:32

Het heeft niks te maken met leeftijd. Waar affelay het over heeft is toch speeltijd? Je komt van psv terwijl je weet daar is xavi iniesta busquets???? Je hebt het over speeltijd toch dan kan je zoiets niet zeggen. En nog iets op je 24ste hoor je zeker te spelen

15 maart 2021 om 09:33

Jij begrijpt het. Jij weet waar affelay het hier over heeft en daar heb ik mijn reactie op geplaatst

15 maart 2021 om 09:43

MSN, Affelay speelde regelmatig, een zware blessure is hetgeen wat hem dwars zat.

15 maart 2021 om 09:48

Verschil tussen het Barca van toen en het RB Leipzig van nu is natuurlijk ook wel het verschil in leeftijd wat je mee rekent. Plus dat inderdaad Messi Iniesta en Xavi toen de dienst uitmaakten op het middenveld. Maar goed,ze zullen heus een mooi pad voor Brobbey uitgestippeld hebben. Hopelijk slaagt hij, hij is nu in ieder geval goed op weg voor Ajax.

15 maart 2021 om 09:51

Vertel even wat er mis was met Affelay's keuze? Was vaste invaller bij misschien wel het beste team ooit in zijn eerste seizoen. Kwam in een half jaar tijd in 22 wedstrijden binnen de lijnen, waarvan 8 keer basis. Wie weet waar die gekomen was zonder die vreselijke blessures. Pep was echt fan van hem.

15 maart 2021 om 10:08

@msn10 maar Ibi heeft zich jaren en jaren bewezen in Nederland. Daarnaast kon hij onderdeel zijn van misschien wel het beste team ooit. Xavi, Iniesta en Busquets waren een niveau apart maar die speelden toch ook niet 60 wedstrijden, Ibi had echt wel minuten kunnen krijgen als hij niet geblesseerd was. Barca was toen gewoon het beste wat je als voetballer in Europa kon behalen. Denk dat daar niemand nee tegen zegt.

15 maart 2021 om 09:29

Ik snap je punt wel maar er zijn toch een paar grote verschillen, Affelay was geen 19 jaar oud toen hij weg ging plus hij was een dragende speler bij PSV die al heel veel wedstrijden had gespeelt voor PSV, iets waar je ook nog over kunt twisten is dat Barcelona geen Leipzig is, dat is toch meer a once in a lifetime club maar goed dat is meer interpretatie.

15 maart 2021 om 09:33

Ten eerste snap ik niet wat het Marokkaans zijn en Marokkaanse spelers ophemelen hiermee te maken heeft, Brobbey heeft geen Marokkaanse achtergrond.
Verder heeft Ibi enorm veel wedstrijden bij PSV gespeeld en was hij de eredivisie lang en breed ontgroeid. Helaas niet gelukt bij Barca, maar zijn situatie kan je niet vergelijken met die van Brobbey.

15 maart 2021 om 09:34

Ik heb het over affelay dat de meeste dan zouden zeggen van kijk hij heeft gelijk ik weet waar ik over praat

15 maart 2021 om 09:36

En nog iets al had hij duizend wedstrijden gespeeld voor psv. Je bent 24 oo die leeftijd moet je spelen en dus een goeie keuze maken maar nee je kiest voor xavi iniesta busquets? En dan praat je over speeltijd hou op man

15 maart 2021 om 10:05

Afellay werd bij barcelona vooral gebruikt op de vleugel en niet op het middenveld. Daar speelde hij steeds meer en zelfs in de halve finale champions league tegen Real vrij goed. Pep zag het echt wel in hem zitten, alleen kwam de blessure op een slecht moment. Zijn keuze was helemaal niet verkeerd toen om in het beste team ooit te spelen.

15 maart 2021 om 09:35

Wauw walgen nog wel....Of zit het te diep dat Ibi Ihataren laatst openlijk in de media heeft aangepakt (hoogverraad aan een broeder)

15 maart 2021 om 09:47

@MSN10Wauw wat een slechte vergelijking.

15 maart 2021 om 09:54

Slechte vergelijking. 1) affelay was een stuk ouder en had dus al ervaring en enorm veel wedstrijden gespeeld 2) hij speelde weldegelijk bij Barcelona en zeker op de linkerflank was er echt wel potentiële speelruimte voor hem 3) het is Barcelona waar hij naar toeging, een droom voor veel spelers en toen absolute wereldtop 4) de namen die je opnoemt zijn eerder een reden om te gaan dan een reden om niet te gaan. 5) je ‘walgt’ ervan? En lees het stuk gewoon nog even terug. Hij zegt “ik zou voor een contractverlenging kiezen en voor vlieguren gaan”. En wat heeft affelay gedaan op de leeftijd van Brobbey? Nu precies datgene wat hij nu zegt. Geen idee waarom je dus weer zo opgenaaid moet doen.

15 maart 2021 om 11:01

Maar die maakte daarnaast evengoed zn minuten en was belangrijk in de halve finale van de CL

fit had hij nog jaren bij barca gespeelt als basis / of super sub

15 maart 2021 om 12:16

Volgens mij wordt hij betaald om een mening te geven in zo'n programma. Hij zegt wat hij denkt met de ervaring die hij heeft. Dus makkelijk of niet, dit is wat hij daarover denkt.

Wat had hij anders moeten zeggen in jouw ogen?

Ik ben dat argument van "mislukt zijn omdat ze naar het buitenland gingen" ook een beetje beu. Er zijn ook genoeg voorbeelden dat het goed heeft uitgepakt, of dat ze gewoon heel goed aan de weg timmeren. Misschien zijn de talenten die naar het buitenland zijn gegaan, en gewoon niet geslaagd zijn, gewoon niet goed genoeg geweest. Wie zegt mij dat ze door langer in Nederland te blijven wel ooit de top zouden halen?

Bovendien is de situatie van Brobbey er eentje op zich, daar Ajax net het transferrecord brak voor een nieuwe spits. Die laten ze nooit vallen ten behoeve van een jeugdexponent. Een basisplek zit er dus voorlopig niet in. Dan zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als er een mooie Europese subtopper aanklopt.

15 maart 2021 om 09:31

Precies dat ja.. elke x ja talenten mislukken ff serieus man niet iedereen is hetzelfde. Soms lijkt het gewoon alsof ze het die speler niet gunnen en denk gewon seker dat dat het is. Die oud spelers verwachten nog steeds dat se de aandacht moeten krijgen vandaar dat ze graag in de picture willen komen.

15 maart 2021 om 09:32

Nou aan de andere kant is het wel opvallend dat we in Nederland eigenlijk altijd goede aanvallers hebben, maar nu al een tijdje breekt er amper nog een prima speler door in die linie. Met name aanvallende spelers vertrekken vroeg naar het buitenland. Ik leg nu misschien een verband dat er niet is, maar van de grootste talenten van ons land aanvallend gezien, breekt er al tijden niemand door. Chong, Redan, Zirkzee etc er is van die spelers nog geen 1 die het al echt gemaakt heeft. Ik kan niet zeggen of ze het anders wel gemaakt hadden, maar ik vind het toch opvallend. Als zulke jongens in Nederland waren gebleven, hadden ze nu waarschijnlijk wel al zo'n 100 serieuze wedstrijden in de benen en dat is ook belangrijk om je te ontwikkelen.

15 maart 2021 om 09:43

Een tijdje? Maak daar maar ruim 15 jaar van.

15 maart 2021 om 09:51

Ja want memphis depay is 16 jaar geleden doorgebroken bij Lyon?

15 maart 2021 om 09:52

Je vergeet dan wel dat in plaats van Kramer, Zirkzee ondertussen de kunst afkijkt van Lewandowski. Als ze op latere leeftijd de overstap maken, is het ook geen garantie voor succes. Zo werd Depay gezien als garantie voor succes na zijn overstap naar United, maar bakte er helemaal niets van en nu speelt hij al jaren (verdienstelijk wel) voor Lyon. Geen slechte club, maar niet wat we van iemand van zijn talent en met zijn 'opbouw' hadden verwacht.

Verder weet ik ook niet of er een verband is, of dat we gewoon weinig goede aanvallers hebben. Jarenlang was de verdediging hét pijnpunt van Oranje, dat was niet omdat onze toptalenten zo vroeg naar het buitenland gingen maar omdat de spoeling gewoon wat dun was.

15 maart 2021 om 09:53

@shorty1991, heeft er niks mee te maken. Chong, Zirkzee, Redan, Malen, Hoogewerf, Dilrosun, Braaf etc zijn allemaal nog geen eens 23 jaar. Dat aanvallersprobleem is er al een stuk langer dan 3 jaar.

15 maart 2021 om 09:51

@Ajaxxxlove Chapeau dat jij het wel realistisch inziet in tegenstelling tot velen Ajacieden hier. Brobbey is en voelt zich ook 3e keus achter recordaankoop Haller en aanvoerder Tadic. Die minuten die hij nu krijgt zijn restjes van die twee. Ja, Ajax onderhandelde al eerder met hem, leuk en aardig maar blijkbaar bleef hij te weinig vertrouwen hebben in hun plan. Men gooit het al snel op geld alsof dat alleen leidend voor Brobbey was, nee zoveel meer voordelen bij Leipzig: sterkere competitie (Bundesliga), structureel kwartfinalist CL, ja meer loon plus tekengeld, Leipzig is net als Ajax ook jeugd minder ... En nu komt het meer kans op speelminuten aangezien Leipzig met twee (!) spitsen speelt. Kamp Brobbey heeft nog gecommuniceerd dat Ajax er alles aan heeft gedaan maar soms is nee ook een antwoord. En deze nee valt objectief (!) prima te begrijpen. Er leiden meer wegen naar Rome. Gewoon respecteren en succes wensen daar!

15 maart 2021 om 09:57

Ik zeg niet dat ik de keuze van Ajax om een spits te halen een slechte was. Veel mensen vergeten dat Brobbey een groot deel van de eerste seizoenshelft gemist heeft door een blessure en revalidatie. Vorig jaar waren zijn cijfers bij Jong ook niet briljant en had hij voor zover ik weet geen basisplek daar. Niemand kon verwachten dat hij nu dit moyenne zou kunnen overleggen en dus was deze transfer geen gekke gedachte. Iemand als Haller zal misschien nog een seizoen na deze blijven waarna hij weer na een topcompetitie kan (als hij weer besluit fatsoenlijk te gaan spelen).

Daarnaast hield Brobbey Ajax ook ruim een jaar aan het lijntje en heeft Overmars met een aanbieding van 1 miljoen, als het klopt, wel echt het uiterste geprobeerd. Dat het dan niet lukt valt niet zo zeer aan Ajax te wijten.

15 maart 2021 om 11:16

@ Savano.....brobbey weigert al anderhalf jaar bij te tekenen. Toen was haller nog niet eens in beeld. Dat is totaal geen reden geweest. Was in oktober conditioneel nog niet eens top voor jong ajax. Hij en traore waren in januari geblesseerd en Huntelaar zou weg gaan. Hij voelde zich geen 3e spits. Hij kan het nog niet eens aan 1e spits te zijn. Wat had ajax moeten doen in januari toen ze geen fatsoenlijke fitte spits hadden en Brobbey nog steeds geen jawoord had gegeven. Nogmaals op de knieen voor die puber? Wachten tot februari en dan horen dat Brobbey nee zegt en vervolgens opgescheept zitten met 2 geblesseerde spitsen en tadic? Deze jongen mag dankbaar zijn dat hij op deze leeftijd minuten mag maken in Ajax 1. Nog even en ze staan op hun 16e al te mekkeren dat ze 3e spits zijn. Mensen moeten stoppen met die onzin dat hij zich 3e spits voelde. Want bij Red Bull gaat meneer ook gewoon op de bank zitten. Voor meer geld ja.

15 maart 2021 om 12:28

Haller doet nu niet mee in de EL en nu zit Brobbey op de bank voor Tadic dus dat hij anders eerste spits zou zijn vind ik onzin. Ook Labyad en Trapte kregen de voorkeur boven hem. Bovendien ga je kijkt me niet een spits van 22,5 miljoen halen als vervanger voor een onervaren talent. Ajax wilde gewoon een spits met internationale ervaring voor de CL en dat staat verder los van het wel of niet bijtekenen van Brobbey

15 maart 2021 om 12:36

"ik ben dat argument van "mislukt zijn omdat ze naar het buitenland gingen" ook een beetje beu."

Eens. Bovendien zijn er meer dan genoeg voorbeelden te bedenken van spelers van Ajax en PSV die wel netjes in Nederland bleven, die zich lieten verhuren aan een club als Utrecht, Groningen of Heerenveen en die daarna nooit meer dat niveau ontgroeid zijn. En dan sla je jezelf voor je kop omdat je niet even die drie miljoen per jaar binnen bent gaan harken.

15 maart 2021 om 14:06

Juist. Van beide zijden zijn meer dan genoeg voorbeelden te noemen van mislukte en geslaagde gevallen. Ik snap dat men de grootste talenten het liefst zolang mogelijk op eigen velden ziet, maar iedere speler is een geval op zich.

Er zijn twee aspecten die mij erg irriteren aan deze discussie vanuit het Ajax-fans oogpunt. 1. Dat Brobbey loyaal zou moeten zijn naar Ajax omdat hij een kans heeft gekregen van Ajax. Dit is de reinste onzin dat je maar kan zeggen. Ajax is een bedrijf, zoals elke voetbalclub. Die zijn alleen loyaal als je van waarde kan zijn voor ze, anders laten ze je keihard vallen gewoon. Genoeg jonge jongens die daar over mee kunnen praten. Dat is niet erg, want zo zit de wereld in elkaar. Ik denk dat Raiola dat erg duidelijk tegen deze Brobbey ook heeft verteld. Dus nee, Brobbey hoeft geen nieuw contract te tekenen uit loyaliteit. Tevens heeft Ajax in de beginfase van de onderhandelingen waarschijnlijk veel minder geboden dan nu. Ze hebben gegokt en verloren. Dat is prima, maar toon wat ruggengraat als club en geef dat ook gewoon toe. Nu geven ze Brobbey zelf overal de schuld van maar Ajax treft geen blaam. Dat kan je toch niet werkelijk geloven? 2. Dat Brobbey niet mocht spelen omdat hij niet fit genoeg was voor een hele wedstrijd. Allereerst zag Labyad er ook niet fit meer uit na 70 minuten, toen mocht Brobbey in eerste instantie ook nog niet invallen want dan kwam Huntelaar. Daarnaast had je hem al veel eerder wel kunnen laten beginnen en hem na 70 minuten kunnen wisselen. Na die 70 minuten zou je een gesprek kunnen hebben met hem dat je in hem gelooft maar wel fitter moet worden wil die een plek in de selectie krijgen. Dan had je de jongen waarschijnlijk beter gemotiveerd. Maar ten Hag heeft hier gekozen om hem in die tijd helemaal niet in te zetten. Dat is prima, maar nogmaals. Gegokt en verloren. Dus stop met het afvallen van de keuze van Brobbey, Ajax heeft hier ook gewoon een groot aandeel in gehad. En toen ze met een miljoen kwamen aanzetten waren ze al te laat. Natuurlijk is dat zuur, maar ga niet de hele tijd als een klein kind van je af staan meppen als mensen zeggen de keuze van Brobbey te begrijpen.

15 maart 2021 om 11:45

Loyaliteit bestaat niet in het voetbal, maar ik denk ook niet dat veel ajax fans het zien als loyaliteit.. De keuze snappen ze niet behalve dan voor het geld, want hij krijgt nu juist wel zijn kans. Door goed spel en goed te trainen en echt fit te worden heeft hij nu zichzelf opgewerkt tot 2e spits van ajax, als 18 jarige. Ook wat is te weinig bieden? Hij verdient als 18 jarige nu al meer dan dat ik hoogstwaarschijnlijk op mijn bankrekening heb staan.. Dus tsja.. moet je, om niet te verliezen in dit soort dingen, een jeugdspeler al direct een contract aanbieden van 2,5 miljoen jaar salaris of wat? Is dat dan genoeg, ja en dan doe je dat, en dan kom je even later op dat je ze 4 miljoen moet gaan bieden voor ze 16 zijn.. Moet je denk ik ook niet willen als club. Raiola heeft gewoon zijn contacten en krijgt spelers gewoon weg gezet bij goede clubs. EN daar zal meneer zijn premie ook wel meer op verdienen, hij haalt ook altijd alles uit de kan wat ik erg knap vindt. Ik vind namelijk dat ajax inderdaad geen schuld heeft in het mislopen van de onderhandelingen. En als je ajax dan iets kan verwijten, is dat ze niet eerder hebben gezegd teken je nu bij of wat is het.. anderhalf jaar onderhandelen is gewoon erg lang.
Dan je 2e punt.. hoe weet je hoe fit Brobbey was? Dat gelul over Huntelaar hoef ik al niet te lezen, want later in het jaar (voordat Haller al in beeld was) stond Brobbey gewoon basis in de CL. Welke 18 jarige spits kan dat zeggen. Ik denk heel weinig. Dus dat Brobbey zich goed heeft ontwikkeld de afgelopen maanden kan je hierin zien. Echter raakte hij hier weer geblesseerd, en had je geen spits meer over. Dus dan snap ik wel dat je Haller haalt. Zeker als je spits voor de toekomst anderhalf jaar in onderhandeling is over een nieuw contract. Je moet iets, anticiperen. Zelfs nu Haller er is krijgt hij zijn kansen.. ja nu niet meer zo veel maar dat kan ik ook nog begrijpen ook, ik zou er nu ook minder snel voor kiezen om hem minuten te geven.
En dat van je af meppen is ook zo'n onzin.. Ik denk dat iedereen de keuze van Brobbey begrijpt.. ik zit alleen te wachten op de eerste voetballer (dus ook Brobbey in dit geval) die durft te zeggen dat zijn keuze gemaakt is voor het geld. Want je gaat mij niet vertellen dat hij bij RB direct eerste spits gaat zijn. Ja het is misschien zo dat hij een beter gevoel heeft bij Leipzig maar 3 miljoen dat maandelijks binnenkomt op je bankrekening zou mij ook een beter gevoel geven denk je..

15 maart 2021 om 14:00

Toch lees ik genoeg reacties hier dat Brobbey moet tekenen bij Ajax want hij heeft een kans gekregen van Ajax. Dat was de reactie daarop.

Ten Hag heeft toch aangegeven dat die niet fit genoeg was voor een hele wedstrijd? Anders zeg je toch dat iemand uberhaupt helemaal niet fit genoeg is om ook maar minuten te maken? Dat van je afmeppen merk ik vooral bij de Ajax staff, niet perse de fans. Ajax reageert voornamelijk geaggiteerd als er dingen over Brobbey worden gezegdt dat ze niet aan staat. Ik vind dat ze daar ook best kunnen toegeven dat ze het waarschijnlijk ook slimmer hadden kunnen spelen, maar dat gaan ze niet doen.
Daar zit denk ik dus het probleem, anderhalfjaar geleden verwachten niemand zoveel van Borbbey, dus zal het aangeboden contract een stuk minder zijn geweest. Als er toen al een goed contract lag was er echt niet al andershalfjaar onderhandelt. Daar geloof ik niets van

15 maart 2021 om 12:14

Ach, ieder bekijkt het vanuit zijn eigen perspectief. Brobbey was 18 toen de onderhandelingen begonnen, prima speler, beer van een jongen, maar moet nog stappen maken. Ajax zag het in hem zitten en Brobbey zag het in Ajax zitten, want dat heeft hij meerdere keren aangegeven. Maar ja, Huntelaar, Tadic en Traore voor zich in de pikorde, in de wetenschap dat Danilo terugkeert volgend seizoen. En dan komt je zaakwaarnemer met Leipzig en een zak geld van 12 miljoen in totaal. Dan ga je twijfelen.

Het enige waar ik me aan stoor is: de komst van Haller. Dat heeft niets met de beslissing van Brobbey te maken. Daarnaast zet Ten Hag Haller net zo makkelijk wissel als anderen in zijn ogen beter presteren. Dat deed hij met Alvarez en die mislukte verdedigers voor vele miljoenen ook. Als je wil spelen bij een club als Ajax, dan moet je met concurrentie om kunnen gaan.

Ik wens hem het beste, ik hoop dat het goed uitpakt. Prettig is wel dat hij naar een andere 'opleidingsclub' gaat, in plaats van een sjeik speeltje.

15 maart 2021 om 14:02

Klopt, alleen als Labyad al de voorkeur krijgt zonder dat Haller er uberhaupt nog is zal ik ook nog wel even drie keer nadenken.

Zoals Affelay aangeeft, ga er maar aanstaan. Het is heel romantisch gedacht dat Brobbey bij Ajax moet blijven en vanuit daar moet proberen wereldtop te worden. Maar....brobbey is koud 19 jaar en kan zichzelf, en zijn familie, met dit contract bij RB in elk geval al financieel onafhankelijk maken (3 miljoen bij Ajax, vs. 9 miljoen bij Rb). Mocht het dan allemaal tegenvallen, dan kun je op je 22e/23e alsnog terug naar een Eredivisie middenmoter om je vanuit daar in de kijker te spelen?

En wat dacht je van het tekengeld wat Brobbey in zijn zak kan steken.....rond de 8á9 miljoen euro? En tel zijn salaris daarbij op...je kan het die jongen niet kwalijk nemen. Topvoetbal is n keiharde business daarom moet met name Sjaak Swart niet zulke hypocriete uitspraken doen. Want hij wéét, als gehaaide zaakwaarnemer, wel beter.
Wat deze transfer ook gevoelig maakt is Brobbey zijn zaakwaarnemer, deze brengt heel graag jeugd cq jonge spelers van Ajax naar het buitenland voorbeelden te over.

Tegen dergelijk salaris geweld ben je als Ajax niet opgewassen. Ik snap Brobbey wel. Als je 12 miljoen opstrijkt dan heb je voldoende geld om de rest van je leven heel aardig door te komen. Zet dat af tegen de andere scenario's: hij raakt geblesseerd en kan nooit meer voetballen, hij flopt na zijn overstap, hij bereikt de subtop, hij bereikt de absolute top. Alleen in het laatste scenario zal hij veel meer geld gaan verdienen en de kans dat hem dat lukt is gewoon klein (niet omdat het Brobbey is maar de kans dat een speler van zijn leeftijd dat bereikt is per definitie klein).

Opvallend dat niemand het hier heeft over de rol die zaakwaarnemertje Rioolrat speelt. Het klopt dat Brobbey al niet wilde tekenen toen Haller in de verste verte niet eens in beeld was! Rioolrat weet toch ook dat hij een veel grotere fee tegemoet kan zien als een speler transfervrij te halen is?! Rest hem alleen nog om een jochie van 19 gek te maken met het vooruitzicht van een jaarsalaris van 3 miljoen en de zaak is beklonken.

15 maart 2021 om 14:14

Doet pijn he

15 maart 2021 om 15:50

Omdat het onzin is om Raiola de schuld te geven. De onderhandelingen lopen al 2x zo lang dan de periode dat Raiola de zaakwaarnemer van Brobbey is. Voordat Raiola kwam tekende Brobbey ook niet. Sws kinderachtig om het rioolrat te noemen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren