Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Noa Lang verstuurt laatste sollicitatie voor Nederlands elftal

Laatste update:

Noa Lang heeft zondag, enkele uren voor de bekendmaking van de voorselectie van het Nederlands elftal, zijn dertiende treffer van het seizoen voor Club Brugge gemaakt. Mede dankzij een doelpunt van de aanvaller werd Zulte Waregem met 3-0 verslagen. Het team van trainer Philippe Clement werd de voorbije weken getroffen door een coronagolf, waardoor het iin opeenvolgende donderdagen geëlimineerd werd in zowel de Europa League als de Croky Cup. In de competitie is er nog altijd geen vuiltje aan de lucht: tien overwinningen op rij.

Clement wijzigde zijn basiselftal op twee posities in vergelijking met de bekerwedstrijd tegen Standard Luik (1-0 verlies). Lang nam de plaats van de geschorste Ignace Van der Brempt in, terwijl Eduard Sobol de voorkeur kreeg boven Federico Ricca. Tahith Chong en Ruud Vormer verschenen aan het startsignaal, terwijl Stefano Denswil op de bank zat. Bas Dost ontbreekt nog altijd door een blessure aan de hamstrings.

Zulte leed in de eerste helft tweemaal balverlies met fatale gevolgen. Na 21 minuten was het raak: na balverlies van Damien Marcq had doelman Louis Bostyn nog een goede redding in huis op een schot van Chong, maar de rebound was een prooi voor Youssouph Badji. Tien minuten later vond een opvallend moment plaats toen de doelpuntenmaker tot zijn eigen ongeloof, zonder blessure, werd vervangen door Daniel Pérez.

Club Brugge verdubbelde enkele minuten later de voordelige marge. Sobol ging aan de haal na balverlies van Daniel Opare en maakte oog in oog met Bostyn zijn eerste goal van het seizoen: 2-0. In de tweede helft was het eenrichtingsverkeer richting het doel van Bostyn, al hadden Chong en Lang het vizier niet op scherp staan. Na ruim een uur spelen volgde alsnog een doelpunt van Nederlandse makelij. Chong bediende de vrijstaande Lang bij de tweede paal en de ex-Ajacied faalde niet: 3-0.

Vormer dacht enkele minuten later de 4-0 voor zijn rekening te nemen, maar de VAR keurde het doelpunt wegens minimaal buitenspel van Perez af. Chong werd na 67 minuten vervangen door Daniel Okereke en in de78e minuut werd Lang afgelost door Nabil Dirar. Club Brugge, dat vijftien punten meer én twee wedstrijden minder dan nummer twee Royal Antwerp FC heeft, komt vrijdagavond opnieuw in actie: dan staat het uitduel met Charleroi op het programma.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die zit er echt wel bij hoor, lijkt me. Of ie gelijk in de basis start weet ik niet, maar em helemaal negeren kan niet.

7 maart 2021 om 18:02

@migi je weet het maar nooit van mij mogen dit soort spelen best mee. 23 man, je hebt een vaste 11/13 man en daarom heen kun je van mij betreft rouleren. De overige 10 spelers doen weinig voor elkaar onder. Neem een keer Lang mee ipv Babel, Weghorst ipv De Jong. De Spanjaarden doen dit al jaren en hierdoor kunnen zij vaker rouleren en valt het minder op wanneer er een A of B team staat. Ook kun je een keer jongens belonen en geef je ze een extra motivatie.

7 maart 2021 om 18:41

@rickertbiemans Ik denk eerlijk gezegd niet dat Babel en Promes nog opgeroepen gaan worden. Het zal eerder gaan om spelers als Garkpo, Berghuis, Bergwijn, Stengs en dergelijke waar hij mee concurreert.

7 maart 2021 om 20:15

@speedyAFC toevallig zie ik nu je bericht. Het pakte helaas niet goed iit. Ik was er namelijk ook al bang voor dat spelers als Babel en Promes nog steeds meegingen.

7 maart 2021 om 18:05

Mee eens. Was de perfecte vervanger van Promes geweest. Nu hebben we idrissi gehuurd als backup.

7 maart 2021 om 18:07

lang wilde speelminuten. En dan denk jij dat hij lekker op de bank ging zitten en af en toe eens 10 minuutjes in ging vallen?

7 maart 2021 om 18:16

Lang speelde zeer goed in de voorbereiding. Had meer speeltijd verdiend. Maar wist dat hij dat niet ging krijgen van het vriendje van Promes (Ten Hag). Toen wilde hij dus verhuurd worden maar Erik wilde hem wel als backup bij de selectie houden. Ik snap hem dus volkomen. En heeft ook nog eens gelijk gekregen. Grove inschattingsfout van Marc en Erik.

7 maart 2021 om 18:30

Lang wilde meer perspectief, hij eiste geen basisplek op. Ideale 12e/13e man.

7 maart 2021 om 18:36

Lang heeft dat idd fantastisch ingeschat , Ten Hag had hem slechts af en toe gegeven en daar is hij simpelweg te goed voor. Laat het nu week in week uit zien op een gelijkwaardig niveau, brand van ambitie echt een genot om naar te kijken.

7 maart 2021 om 18:06

Die gaat never nooit in de basis starten. Dat weet iedereen. Afwachten of hij bij de definitieve selectie zit maar lijkt mij dat hij wel op de lijst staat van de voorselectie.

7 maart 2021 om 18:11

de enige Nederlandse vleugelspeler die naast Lang het meeste recht heeft op een basisplaats is Berghuis. als je nu Lang op de bank gaat zetten en een Babel of Promes wel in de basis zet dan ben je ongeloofwaardig als bondscoach

7 maart 2021 om 18:42

Babel en Promes zullen niet zo snel de voorkeur krijgen maar spelers als Berghuis en Bergwijn wel. Daarachter zal Lang met spelers als Stengs en Garkpo councurreren om de andere twee plekken.

7 maart 2021 om 18:45

Bergwijn staat dit seizoen op 0 goals en staat momenteel ook niet in de basis bij de Spurs. ik zou niet weten op wat voor basis die nu een plek in de basis zou moeten krijgen

7 maart 2021 om 18:49

@japie Dat doet er niet zoveel toe. Het gaat erom of een bondscoach er vertrouwen in heeft dat je iets toevoegd op een hoger niveau en dat als je op de bank beland, je geen problemen gaat geven. Het zijn geen dagkoersen.

7 maart 2021 om 18:55

@speedyafc dat doet er imo juist alles toe. het lijkt me juist de bedoeling dat je wordt opgesteld op basis van je prestaties in de actualiteit en niet op basis van prestaties uit het verleden want daar heb je niks aan in het heden. verder is het nou ook niet zo dat toen Bergwijn in clubverband nog wel goed speelde hij toen in Oranje wat liet zien. dat was bijna altijd teleurstellend

7 maart 2021 om 19:00

@speedyafc: haha Bergwijn? Die niet speelt nu bedoel je? Wat een onzin, Lang en Berghuis horen voorin echter is het de vraag of Lang geen negatieve invloed heeft op de sfeer binnen de groep met zn gedrag. Dat is de vraag

7 maart 2021 om 19:02

ik heb die verhalen echt nog nooit over Lang gehoord dus volgens mij is dat echt de beeldvorming. zover ik weet heeft hij bij Ajax, Twente en Club Brugge nooit de sfeer verziekt. omdat Tadic een keer tekeer ging tegen Lang omdat hij niet achter een pass van hem aanliep die Usain Bolt niet eens had kunnen belopen, wil dat niet meteen zeggen dat Lang een lastige jongen is

7 maart 2021 om 21:34

Hij zit bij jong oranje. Die spelen een EK.

7 maart 2021 om 23:23

Toch wel, gelukkig gaat Babel wel mee...

waar moet hij nog voor solliciteren dan? hij is dit seizoen constanter en productiever als al onze buitenspelers op Berghuis na. als Lang niet geselecteerd wordt en een Babel en en Promes bv wel dan maak je jezelf als bondscoach totaal ongeloofwaardig imo. Bergwijn idem eigenlijk. die speelt weliswaar in een zwaardere competitie maar 0 goals kan natuurlijk niet voor een aanvaller

7 maart 2021 om 18:01

Ben eerder bang dat hij Stengs selecteert voor Lang. Nu speelt Stengs de laatste weken best redelijk maar zijn statistieken kun je niet vergelijken met Lang.

7 maart 2021 om 18:03

klopt. ik kan best genieten soms van Stengs als ik een mooie steekpass van hem zie bv maar als aanvaller gaat het in eerste instantie om je rendement en daarin doet Noa Lang het idd vele malen beter als Stengs dit seizoen. toch zie ik naast Lang en Berghuis wel liever een Stengs als een Promes of Babel. die laatste twee vind ik al jarenlang matig tot slecht presteren in Oranje

7 maart 2021 om 18:10

Ze strijden niet voor dezelfde posities toch? Stengs kan volgens mij alleen aan de rechterkant. Noa kan je overal op middenveld en in de aanval zetten.

7 maart 2021 om 18:12

@bereta dat Lang op meerdere posities uit de voeten kan is ook een groot voordeel inderdaad

7 maart 2021 om 18:46

@berata Het aanvallend middenveld kan hij vergeten, daarvoor hebben we al veel teveel goede spelers (de Jong, Wijnaldum, Klaassen, van de Beek, Gravenberch etcetera.). Lang zal het moeten winnen van Bergwijn, Berghuis, Garkpo, Stenge, Ihatarren, Justin Kluivert e.d. , een van de vier vleugel plekken dus.

7 maart 2021 om 18:47

Ik mag toch hopen dat Frank de Boer verstandiger is. Als zo'n jongen in de Eredivisie al geen rendement kan halen, gaat dat in Oranje zeker niet gebeuren. Je kunt het als bondscoach niet verkopen om Stengs boven Berghuis, Bergwijn en Lang te verkiezen. Dat zou echt vriendjespolitiek van de bovenste plank zijn.

7 maart 2021 om 18:53

Tja het kan ook Justin Kluivert worden. Er zijn veel opties op de vleugels van spelers die in Oranje absoluut niet tot de belangrijke spelers gerekend worden. De belangrijke spelers zijn toch echt Depay, Wijnaldum, de Jong, de Ligt, de Vrij en van Dijk. Bij de rest, zeker uit de kjleinere competities, geldt hoe goed passen ze bij deze kern, hoe liggen ze in de groep, hoe gaan ze om met zitten op de bank en dergelijke.

7 maart 2021 om 18:58

wat heeft Kluivert dan de laatst tijd laten zien om in aanmerking te komen voor een basisplaats? die groepsdynamiek wordt vaak erg overdreven imo. meestal is het zo dat als de resultaten goed zijn de sfeer goed is en dat als de resultaten slecht zijn de sfeer niet goed is. het is echt niet zo dat in een selectie van 22 man alle spelers dikke vrienden zijn. daar lopen er altijd wel een aantal tussen die elkaar niet liggen dus daar moeten we niet in gaan doorslaan. uiteindelijk gaat het om je sportieve meerwaarde in het veld. tenzij je je echt als een volslagen idioot gaat gedragen in de groep maar zulke verhalen heb ik nooit gehoord over Lang. die heeft zover ik weet gewoon een professionele instelling

7 maart 2021 om 19:46

@speedyafc: Hoezo moet hij dat vergeten? Hij neemt het niet op tegen Sneijder en Van der Vaart. Met alle respect voor die jongen die je hier opnoemt, maar die hebben, net als Lang, gewoon nog alles te bewijzen.

De Jong heeft natuurlijk een streepje voor, maar voor Oranje moet hij eerst nog een echte eindtornooi spelen. Wijnaldum en van de Beek zijn trouwens heel andere type speler en Klaassen? Ik hoop dat je een grapje maakt? Die heeft niets te zoeken bij Oranje.

7 maart 2021 om 20:20

Nou Japie, roept ie Stengs, Promes en Babel toch maar mooi op ter faveure van Lang haha. Onbegrijpelijk en schandelijk.

7 maart 2021 om 21:07

@consy belachelijk inderdaad zogenaamd met het oog op Jong Oranje. blijkbaar is FdB ook voorstander van het WK in Qatar boycotten

7 maart 2021 om 18:32

Genoeg redenen hem te selecteren, net zo veel hem niet te selecteren. Bergwijn wordt nu, naar mijn idee terecht, alweer afgeschreven, die blijkt het toch lastig te hebben een niveau hoger. De grap is dat hij in het shirt van Club Brugge waarschijnlijk de cijfers van Noa Lang wel had kunnen overleggen.

7 maart 2021 om 18:40

Maar wanneer heeft Bergwijn dergelijke cijfers in de Eredivisie gehaald dan? Z'n beste seizoen was 2 jaar geleden met 14 doelpunten en 12 assists in 33 wedstrijden en 2861 speelminuten. Noa Lang zit nu op 12 doelpunten en 7 assists in 19(!) wedstrijden en 1370 speelminuten. Nou is 14 doelpunten en 12 assists natuurlijk dikke prima, maar Lang ligt op schema om daar moeiteloos overheen te gaan als je kijkt naar het verschil in wedstrijden en minuten.

7 maart 2021 om 18:47

@sirius Eredivisie is iets anders dan Belgie, dat is toch weer een treetje lager.

7 maart 2021 om 18:54

Een statement dat op niks gebaseerd is. Daarnaast is de doelpuntenproductie in Nederland algemeen gezien een stuk hoger dan in België (inclusief topschutters). Wat is daar dan je verklaring voor?

7 maart 2021 om 19:13

Je eerste zin is meteen een leugen Lierse1997. Het statement is namelijk gebaseerd op Steven Bergwijn die in een vergelijkbare competitie ook erg goed tot zijn recht kwam, met regelmaat een doelpunt scoorde of voorbereidde en nu in een iets betere competitie er niet aan te pas komt, iets wat al in de sterren stond geschreven als we hem beoordelen op zijn optredens in Oranje.

Het zal mij een zorg zijn of ze hem de wel of de niet oproepen, ik zou er alleen wel begrip voor hebben wanneer hij niet wordt geselecteerd, heel goed presteren in de Belgische- of Nederlandse top is geen garantie dat je even goed presteert op een ander niveau.

Ik kijk zelden voetbal in België, dus ik denk dat jij zelf daar een betere verklaring voor hebt. Misschien dat er in België relatief minder wordt gescoord maar door Club Brugge relatief meer? Ik vind het in ieder geval geen interessante stelling.

7 maart 2021 om 19:45

Een leugen? Hij zegt dat België een treetje lager is. En dat is gewoon een stelling die op niks gebaseerd is.

7 maart 2021 om 20:01

Zand erover. Ik dacht dat je het statement over Bergwijn van mij op niks gebaseerd vond en dat het nietszeggend is was het niet op niks gebaseerd. Zo doende vermoedde ik dat het een reactie op mij was.

7 maart 2021 om 20:24

Ja excuseer ik had moeten verduidelijken dat het een reactie was op @Speedy.

Echt een heerlijke speler die er gewoon bij moet zitten. Zo niet dan kun je Frank de Boer onmogelijk nog serieus nemen, kijk er echt naar uit hem in Oranje te zien.

Je moet Lang meenemen. Babel en Promes hoeven van mij niet. Bergwijn speelt niet meer en hij doet het beter dan Stengs. Club Brugge is gewoon een goede ploeg en de belgische competitie is gelijkwaardig aan de Nederlandse competitie. Hij heeft het nadeel dat we hem, met zijn alle, niet iedere week zien want als hij dit deed in Nederland was er geen twijfel meer mogelijk.

7 maart 2021 om 19:11

Babel en Promes hebbeb echt niks meer te zoeken in Oranje. Bergwijn absoluut wel, die speelt niet omdat hij best heftige concurentie heeft. Ik zou Lang, berghuis, bergwijn, depay, Gakpo, Malen (mits hij goed terugkomt van zijn blessure), de Jong of Weghorst selecteren. Stengs en Boadu vind ik nog iets te licht.

Dus we selecteren tegenwoordig op basis van statistieken

7 maart 2021 om 18:09

ten eerste speelt Lang ook gewoon goed, maar natuurlijk gaat het bij een aanvaller om het rendement. waar staat een aanvaller anders voor in het veld? goals en assists leveren zijn de primaire taken van een aanvaller en natuurlijk af en toe een mannetje voorbij komen maar dat kan Lang wel

7 maart 2021 om 18:13

Nu als je op veldspel moet selecteren dan hoort hij er helemaal bij.

7 maart 2021 om 18:15

Wat is dit nou weer voot rare opmerking? Lang is, naast zijn fantastische stats, gewoon een van de beste spelers in de Pro League dit jaar. Als je er helemaal niks van volgt, waarom reageer je er dan (op zo'n manier) op?!

7 maart 2021 om 18:42

Nee, want anders hadden Stengs, Dilrosun en Danjuma nooit 1 interland gespeeld...

Als hij niet wordt opgeroepen en ihattaren wel,dan wordt dat puur gedaan om Marokko voor te zijn..

7 maart 2021 om 18:44

Dat zal niet gebeuren. Ze zitten er hooguit allebei bij of allebei niet. Echter denk ik niet dat Frank de Boer uberhaupt om Lang heen kan. Hij presteert gewoon beter dan z'n concurrenten.

7 maart 2021 om 18:59

Ihatarren heeft aangegeven voor Nederland te hebben gekozen, dus voor zijn met wat?

7 maart 2021 om 19:14

Ihattaren heeft ook gezegd dat psv zijn club is en toch zal het niemand verbazen als hij volgend jaar in Amsterdam te bewonderen is...

De Croky Cup, ik kan dat toch nog steeds niet serieus nemen als ik eerlijk ben. Alsof je bij de lokale FC op zondag een toernooitje speelt en je bij winst een doos met zakjes chips met een papegaai erop krijgt. Buiten dat moet Noa Lang natuurlijk 300% geselecteerd worden. Hij is dit seizoen enorm constant en is gewoon een van de grote verrassingen bij Brugge dit seizoen. Minder dan Stengs gaat hij het in ieder geval nooit doen, gewoon selecteren.

7 maart 2021 om 19:36

Maar kan je Keuken Kampioen Divisie wel serieus nemen?

7 maart 2021 om 20:14

Die neem ik ook totaal niet serieus nee, daarover kreeg ik het bij een ander topic onlangs ook al met mensen aan stok. Dit soort namen passen toch niet bij voetbal?

Persoonlijk denk ik dat Babel wel meegaat. Heeft het in het Nederlands elftal de laatste jaren gewoon goed gedaan. Hij is net als Luuk de Jong een specialist die op bepaalde momenten iets kan forceren. Dat heb je op een toernooi nodig. Van Gaal begreep dat ook heel goed wanneer je hoort op basis van welke criteria hij zijn selectie in 2014 samenstelde. Ik zie Lang hooguit i.p.v. Promes, aangezien laatstgenoemde die rechtszaak met zich meesleept.

Lang zal er niet bij zitten, wilde bij Ajax niet voor zijn plek vechten en dat zal hij dan voor Oranje ook niet willen, omdat hij ook daar op de bank gaat komen, dan kun je als bodschoach beter een speler meenenem die wel gemotiveerd is, ook als hij niet speelt.
Dus ik snap de boer wel als hij Lang nog even thuislaat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren