Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ibrahim Afellay zucht: ‘Maar ja, hij had weer een Hans Kazàn-act in gedachten’

Laatste update:

Roger Schmidt nam zondag een groot risico met zijn opstelling tegen Vitesse, zo oordelen de analisten van Studio Voetbal. De trainer van PSV koos ervoor om slechts vijf spelers op te stellen die donderdagavond ook een basisplaats hadden in de Europa League-wedstrijd tegen Olympiacos (4-2 nederlaag). Bovendien stapte hij af van het vertrouwde 4-2-2-2-systeem, al greep Schmidt daar wel op terug na een teleurstellende eerste helft.

"Ik vind dat Schmidt een enorm risico heeft genomen", stelt Pierre van Hooijdonk in het praatprogramma. "Hij is wel standvastig. Het maakt niet uit wat we in Nederland roepen, hij volgt zijn eigen pad. Het lijntje was vandaag ontzettend dun." Zelf zei de trainer dat hij 'opties op de bank' wilde hebben. "Ik dacht dat we aan elkaar gewaagd zouden zijn. Dan is het heel belangrijk om nieuwe wapens te kunnen inzetten. Dat bleek vandaag de juiste aanpak. We hebben momenteel veel geblesseerde spelers, ook in de aanval. We moeten dus goed oppassen hoe we onze topspelers inzetten", vertelde Schmidt aan de NOS.

PSV stond bij rust met 0-1 achter en die tussenstand had nog slechter kunnen uitvallen.In de pauze greep Schmidt in, door Adrian Fein en Gutiérrez te vervangen door respectievelijk Philipp Max en Donyell Malen en terug te keren naar een 4-2-2-2-systeem, met Mauro als rechtsbuiten en Rosario op het middenveld. In het 'vertrouwde' systeem wist PSV de wedstrijd toch nog te kantelen, door een treffer van Malen en een dubbelslag van Mario Götze. Hoewel het wisselbeleid ervoor heeft gezorgd dat enkele sterspelers van PSV zich niet maximaal hoefden in te spannen in de aanloop naar de return tegen Olympiacos, heeft Van Hooijdonk weinig begrip voor de keuze.

"Ik heb een beetje het idee dat Schmidt nog steeds denkt dat hij in de voorbereiding zit. Dat hij vandaag (zondag, red.) tegen Geldrop heeft moeten spelen en dat de competitie straks op 1 juni gaat beginnen", lacht de oud-aanvaller. "Je kunt wel blessures hebben, en dan doelt hij op Madueke en Gakpo, maar je zet je beste speler, Malen, op de bank." Ook Theo Janssen denkt dat PSV goed wegkwam. "De wedstrijd had in de eerste helft al beslist kunnen zijn. Vitesse had al met 2-0, 3-0 voor kunnen staan. Hij koos ervoor om 5-3-2 te spelen. Nou, dat pakte heel slecht uit. Hij heeft het niet voor niets in de rust aangepast naar het vaste systeem."

"Alles wat hij in het begin deed, was achteraf niet goed", concludeert Janssen. Tafelgenoot Ibrahim Afellay merkt op dat hij er als voetballer geen problemen mee had om midweeks te spelen en daarna in het weekend nog in actie te komen in de competitie. "Uiteindelijk is dit wat je het liefst doet als speler: zoveel mogelijk wedstrijden spelen. Een Malen op tachtig procent is toch nog steeds beter dan een Vertessen? Kom op, het is je topscorer! Dat heeft hij tegen Vitesse ook weer bewezen. Maar ja, hij (Schmidt, red.) had weer een Hans Kazàn-act in gedachten", verzucht Afellay.

Ben je het eens met de kritiek in Studio Voetbal op Roger Schmidt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je constant je hele basis 11 omgooit kweek je ook nooit automatismen. Ook past een 4-3-3 systeem beter bij deze selectie imo dan die 4-2-2-2 tactiek

22 februari 2021 om 00:32

Dat eerste ben ik met je eens, dat tweede is helemaal niet zo belangrijk. De uitvoering is vaak belabberd doordat een aantal niet goed genoeg zijn, niet omdat ze niet in een bepaald systeem kunnen spelen.

22 februari 2021 om 00:32

Wat is het verschil tussen 4222 en 433 in praktijk, ervan uitgaande dat je met een 10 speelt en de rest fit is? Sangare en Rosario blijven voor de verdediging spelen, daar verandert dus niets aan. Bij balbezit tegenstander gaan de halftienen al naar de backs toe, net als wingers in 433, en de cam zal bij druk zetten een van de twee cvs oppakken, de spits de ander. In balbezit tegenstander is het dus bijna niet verschillend. In balbezit PSV zie ik het verschil ook niet echt: malen komt regelmatig op de flanken te spelen, zahavi zakt nog wel eens uit richting de 10, hetzelfde geldt voor de halftienen waarvan er vaak een van de twee wel centraal staat of een zwervende rol aanneemt, zoals ook verwacht kan worden als bijv. Ihattaren rw staat in 433. Kortom, 4222 en 433 verschilt in mijn ogen echt niet heel veel en is vooral een stempeltje op een formatie plakken. Ik denk niet dat het om het systeem gaat, maar om de poppetjes in het systeem. Een goeie cv, een dynamische middenvelder en flink wat versterkingen in de breedte en ik verwacht dat het veel beter staat.

22 februari 2021 om 00:35

Al moet een professionele voetballer die elke dag traint toch wel in staat zijn om op verschillende manieren te spelen. Verder houdt die basis het nog steeds niet meer dan 60 minuten vol en ontbreken er constant spelers. Van het vele gegoochel van Schmidt vond ik dit van vandaag nog het meest logisch.

22 februari 2021 om 10:02

Dat is IMO niet het punt, als je continu blijft schuiven creer je nooit automatismen.

22 februari 2021 om 08:43

Naja dat klopt niet helemaal want je zag dus juist gisteren dat de spelers ondertussen in een 4-2-2 veel beter lijken te renderen. Het liep in de 2e helft stukken beter met de 422 formatie. Kan liggen aan de inbreng van betere spelers, maar kan ook aan beide veranderingen liggen.

22 februari 2021 om 09:22

@japie_krekel ik denk bij dit matriaal meer 4-2-3-1. Vooral voorin heeft PSV heel veel klasse. Hopelijk start Schmidt niet weer met 5-3-2 donderdag. Ook al is kans klein, PSV moet wel doorgaan om punten te behalen (voor NL en voor PSV zelf. Ze staan ergens top 60).

Bijzonder hoe de minst populaire en een van de slechtste spelers, Rosario, altijd gespaard blijft in het wisselbeleid. Kennelijk wordt hij nooit moe en is er bij hem geen sprake van kans op overbelasting. En hoe het bestaat dat Marco van Ginkel niet wordt opgesteld is me een raadsel. Het moet haast wel dat Rosario belastend materiaal heeft van Schmidt en zijn eerdere trainers. En dat Van Ginkel met Schmidts dochter heeft liggen naaien ofzo.

22 februari 2021 om 00:20

Onze Roger noemde Rosario laatst “een absolute topspeler”, je zou denken dat hij het had over Donyell Malen, Gakpo of Götze maar nee hoor hij had het toch echt over onze Pablo. Die haalt hij er nooit uit.

22 februari 2021 om 00:25

Toch gek dat ook bij zijn vorige trainers altijd speelde. Misschien is hij wel niet zo slecht als de meesten hier denken te zien. Ik kijk zelf de wedstrijden van PSV niet, maar herken diezelfde kritiek wel op Veltman en vroeger Blind, Anita en Emanuelson: zijn spelers die iets brengen wat niet direct opvalt. Of ik dat ook bij Rosario betwijfel ik, want kijk hooguit samenvattingen van PSV.

22 februari 2021 om 00:36

Rosario is gewoon heel matig maar kan in vorm wel prima mee draaien maar ook dan is hij niet heel bijzonder. Als hij echter zo speelt als de laatste weken dan is het einde zoek. Die jongen heeft meerdere cruciale fouten gemaakt waardoor PSV hele grote kansen tegen kreeg of zelfs goals tegen kreeg. Gewoon echt veel te veel balverlies de laatste weken, dat moet hij er echt uit halen.

22 februari 2021 om 08:49

Rosario kan zeker sommige dingen wel goed. Het probleem bij Rosario is echter dat hij gewoon minimaal 3 en vaak 5 of 6 keer per wedstrijd op cruciale posities de bal ontzettend knullig verspeelt. Los daarvan speelt hij dit seizoen wel beter dan vorig seizoen als je het hebt over zijn positieve punten. Onder MvB speelde hij op een gegeven moment alleen maar terug waar hij nu nog af en toe wel goede ballen vooruit geeft en een belangrijke aanjager is met pressie zetten. Maar hij is niet goed genoeg voor PSV puur door dat constante balverlies van hem. Dat kan gewoon niet op dit niveau en op die positie in de as van het veld.

22 februari 2021 om 00:35

Schmidt zei bij ESPN na de wedstrijd dat hij duidelijk had gezien dat Rosario en Sangare ook vermoeid zijn. De vraag is echter wie hen moet vervangen. De vervangers brengen iets anders, voornamelijk voetballend vermogen, maar zijn niet zo goed in wat Schmidt graag ziet van zn middenvelders. Dus ik denk dat hij de alternatieven gewoon niet voldoende vindt...

22 februari 2021 om 00:44

Rosario en Sangaré zijn heilig. Schmidt weet niet wat hij zonder die twee moet. Interessante vraag is hoe hij donderdag de schorsing van Sangaré op gaat vangen.

22 februari 2021 om 00:48

Ik denk dat Rosario de druk ook ernorm voelt, volgens vele met afstand de slechtste. Miss wel onze beste middenvelder aller tijden maakte hem aanvoerder in z'n volgens mij 2de echte seizoen. Sangare vind ik een top aankoop, die gaan we echt missen donderdag. Hopelijk speelt Thomas nu in de controlerende rol donderdag, als cam niet creatief genoeg, waardoor er dus teveel gevraagd wordt voor het blok cvm's

22 februari 2021 om 00:58

Als Rosario nu al de druk voelt, kun je nagaan hoe hij zich moet voelen als er straks publiek in het stadion zit. Want de mensen op de tribune pikken het niet, dat een speler week in week uit een wanprestatie levert maar toch op het veld mag blijven staan. Die jongen zou tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.

22 februari 2021 om 01:03

Tuurlijk, hij hoeft niet alles te spelen. Hij hoort niet onomstreden te zijn. Ik kan er slecht tegen als we het als supporters op 1 iemand richten, die echt z'n best doet. Zeker als een heel stadion gaat fluiten op in individuele speler is een slechte zaak.

22 februari 2021 om 11:17

Maar Rubentje13, is dat probleem dan niet volledig oplosbaar door of met Sangaré of met Rosario te spelen? En dus niet met beide. Je hebt namelijk 2 van dat soort type spelers en 2/3 wat meer voetballende cm's. Een weldenkend persoon zal dus in de meeste wedstrijden van beide categorieën 1 erin zetten en vanuit daar rouleren. Dat je dan in absolute topwedstrijden misschien Sangaré en Rosario gezamenlijk erin zet, dat is prima. Maar ze zijn vermoeid omdat ze altijd allebei spelen...

22 februari 2021 om 13:10

Ik ben het met je eens Jackieboy, zeker tegen de kleineren kan je imo best met een van de twee spelen. Het probleem is echter dat het achterin zo broos is en PSV zodanig veel kansen weggeeft, dat dat aantal alleen maar toe zal nemen als Rosario of Sangaré gewisseld wordt. Hoe je het ook wendt of keert, Sangaré en Rosario veroveren gewoon enorm veel ballen en winnen enorm veel duels. Het is een lastige afweging.

22 februari 2021 om 14:34

@mateja_memphis Je hebt helemaal gelijk, Rosario doet idd gewoon zijn stinkende best en ondanks dat hij de laatste weken een aantal erg pijnlijk zwakke momenten had, zijn we er als de kippen bij om zo'n speler af te maken wanneer deze eenmaal in de media als zondebok is aangewezen. Het lijkt er dan vaak op dat we ons constant met de volle focus enkel op de negatieve punten focussen bij dit soort spelers.

Rosario is zeker niet zo slecht als dat we de laatste tijd vaak te horen krijgen, maar in beste vorm verkeert hij zeker niet en hem wisselen/passeren, is tot irritatie van velen, geen optie in de ogen van Schmidt.

@gomes1psv Als van Ginkel topfit was geweest dan zouden we hem wel weer zien spelen, maar die jongen kwakkelt zijn hele carrière al met blessureleed. Erg zonde want met een fitte(re) van Ginkel en Götze heb je gewoon een enorm sterk middenveld als Psv.

22 februari 2021 om 00:41

Gomes, heb je van Ginkel zien lopen? Die is nog verre van wedstrijd fit. In Griekenland zag het er iets beter uit, maar de eerste wedstrijden was hij echt nog mijlen van zijn oude pace. Ik denk dat we van Ginkel volgend seizoen pas op voor kracht zien.

22 februari 2021 om 16:02

Als-ie geen wedstrijden speelt wordt-ie ook niet wedstrijdfit wel? En als dat een probleem is, lijkt me dat een voorzienbaar probleem. Dus waarom is Van Ginkel dan uberhaupt gehuurd? Vorig jaar kwam Afellay al voor een lekker salaris revalideren zonder ook maar enige waarde te hebben toegevoegd en nu gaat Van Ginkel hetzelfde brengen? Die jongen traint al twee maanden mee in groepsverband!

22 februari 2021 om 21:17

Hij krijgt ook wel minuten toch, maar het waarschijnlijk nog niet fit genoeg voor de basis. Ik vond hem in z'n invalbeurten ook heel onwennig, nog ver van zijn oude niveau. Hoop dat hij het volgend seizoen wel heeft. Naar mijn mening ook realistischer, aangezien hij zo lang niet heeft gespeeld. Ik denk dat er bij Ibi veel sentiment bij zat, want hij had echt niet meer het niveau voor PSV 1.

22 februari 2021 om 00:50

Gomes, ik reageer vaak niet op jou omdat je positief kritisch bent op ons PSV. Echter de laatste tijd plaats je dezelfde onzin dat iemand belastend materiaal heeft op de trainer... Kap daar eens mee. Dat voegt werkelijk nul toe. Ik ben het volledig met je eens dat de positie van Rosario echt niet meer houdbaar is voor de buitenwacht. Waarom hij inderdaad als enige altijd 90 minuten speelt is mij ook een raadsel. Het kan toch niet zo zijn dat de andere middenvelders die rol niet kunnen vervullen? In mijn ogen kan je zelfs ihattaren langs Sangare zetten omdat hij de weg naar voren toch wel vind en Sangare het meestal defensief toch wel oplost. Van Ginkel zal echt nog niet op niveau zijn na 2.5 jaar geen wedstrijd, daar hoef je niet met de dochter van de trainer voor te flikflooien hoor..

22 februari 2021 om 09:26

@gomes1psv met veel punten eens, maar over v Ginkel deels.psv heeft nu even pech natuurlijk dat ze weekend Vitesse hadden, dan EL en dan Ajax. Als ze bijv tegen RKC moesten spelen, was de kans groot dat je met hem kon beginnen of veel min geven. Ajax had luxe wel om Kudus te laten starten omdat tegenstander toch minder is. Tegen clubs als Vitesse en Ajax is dat veel lastiger.

22 februari 2021 om 09:32

@gomes1psv Inderdaad. Je begint je af te vragen waarom ze Van Ginkel uberhaupt hebben gehaald. Is hij na 3 kwart jaar nog steeds niet fit, of ziet Schmidt het gewoon niet in hem zitten? En waarom Rosario elke wedstrijd maar speelt blijft voor iedereen een raadsel...

22 februari 2021 om 09:38

Komt me bekend voor... Diemers - Advocaat zijn ook billenmaatjes.

22 februari 2021 om 15:08

Die Rosario..
Ik kan zoveel zeggen over deze man. Maar het zal voornamelijk op scheldwoorden uitkomen.
Ik heb zulke diepgewortelde haat ontwikkeld voor deze man. Slappe zak waar je geen reet aan hebt.

Helemaal eens met Afellay, slaat altijd de spijker op de kop als het komt tot dhr Schmidt. Hoe kom je er op vandaag 5-3-2 te spelen? Dan ook nog eens een elftal vol middelmaat met Baumgartl, Mauro, Viergever, Rosario enzovoort. Dat ook nog eens tegen Vitesse wat gewoon een erg goed elftal is. Soms lijkt het als of dhr Schmidt een eventuele tweede plek van PSV niet ziet zitten en vierde wilt worden achter Ajax, Feyenoord en AZ. Hij moet gewoon snel normaal doen, als het dan al niet te laat is.

22 februari 2021 om 00:41

Ik wil Schmidt niet verdedigen en hij is vaak onnavolgbaar, maar het is natuurlijk onzin dat hij geen goede prestaties wilt. Sterker, ik denk dat zijn handelen in zijn overtuiging de juiste is om de doelen te halen. Het middelmaat wat je noemt was er al, er zijn geen cv's gehaald, het middenveld is versterkt met top spelers voor eredivisie begrippen, maar zowel Gotze als van Ginkel hebben hun geschiedenis met blessures. Dan raakt Guti zwaar geblesseerd, Gakpo weken eruit, Mandueke loopt ook al op en is er Corona geweest. Al met al geen moment basis en als het dan wel kan, is Schmidt denk ik te bang om ze op te stellen. Nogmaals, het is niet het excuus dat hij vandaag weer flink gehusseld, maar het speelt wel het hele seizoen mee.

22 februari 2021 om 09:32

@el_guaje "hoe kom je er op vandaag 5-3-2 te spelen? "

Het kan toch zijn dat de beste man zich kapot schrok afgelopen donderdag. Hoe makkelijk goals vielen en hoe kwetsbaar PSV is. Zelfs Ado scoorde 2 x.
Dan is het logisch toch dat hij meer zekerheid wil inbouwen. Niet handig om dan Rosario achterin te zetten. Had geluk dat zijn Baumgartel-moment niet is afgestraft.

Wat een gezeik allemaal met die analisten , het is alleen nog maar zeiken en zeuren. Als 1 iemand moet begrijpen hoe belangrijk fit zijn betekend dan is het Affelay wel zou je zeggen. Die speelde gemiddeld ongeveer 11 wedstrijden per seizoen gedurende zijn gehele carrière. Die Schmidt is ook niet helemaal mijn cup of tea, maar wat verwacht men van PSV ? Dat je met jongens als Baumgartl , Viergever , Rosario etc mee zou doen om het kampioenschap ?

22 februari 2021 om 00:53

Cocu werd kampioen met Zoet, Brenet, Isimat, Schwaab en Hendrix dus waarom zou je van Schmidt niet mogen verwachten dat hij met dit materiaal om de titel meestrijdt? PSV heeft nog altijd veel betere spelers dan 16 van de 17 andere Eredivisieploegen. Na 23 speelrondes al 9 verliespunten achter op de koploper is gewoon dramatisch. Volgens mij is dat de afgelopen 20 jaar maar 2 of 3 keer eerder gebeurt dat PSV er zo slecht voor stond in dat opzicht.

22 februari 2021 om 00:59

Ajax is ook wel erg sterk hè momenteel, als je die aan de gang ziet in Frankrijk. Die zijn gewoon een stuk verder en dat is niet gek. PSV vraagt om Schmidt en die bouwt aan een nieuwe ploeg. Er zit genoeg potentieel in de groep en bij vlagen spelen ze echt heel goed. Het is alleen totaal niet constant. Ik vind het allemaal niet zo gek, wel jammer natuurlijk, want je wilt altijd mee doen en winnen, maar beter houden we vertrouwen en geven we niet zo snel op makkelijke slachtoffers af.

22 februari 2021 om 01:19

Ajax is inderdaad sterk, maar zelfs in het seizoen dat Ajax de halve finale van de Champions League haalde en nog veel sterker was dan nu, deed PSV tot de laatste speeldag mee om de titel. Na 23 speelrondes al negen verliespunten achterstaan is gewoon kansloos. Overigens zou ik Schmidt graag het voordeel van de twijfel geven, ware het niet dat het zijn idiote uitspraken zijn die hem in mijn ogen totaal ongeschikt maken om de trainersfunctie in te vullen bij een prachtige en fatsoenlijke club als PSV. Te denken valt aan zijn belachelijke tirade richting de KNVB (they know nothing about football), de rel met Nijhuis (never want to see him again in my life, injury of Gakpo is his fault), het afgeven op de VAR (cancel the VAR), het belachelijke omhoog praten van Rosario (top player op top level) en vandaag had hij ook weer een absurde uitspraak dat PSV 'zeker niet' gewonnen zou hebben als hij met de sterkst mogelijke opstelling was gestart. En als ik ga graven, kom ik wel meer dan 10 uitspraken tegen waaruit een gebrek aan zelfreflectie, beschaafdheid en toch ook gewoon voetbalkennis blijkt bij Schmidt. Het zijn deze dingen waar ik mij aan kapot erger, nog meer dan aan het niet al te beste spel van PSV. Ik verlang terug naar de tijd van Cocu, een keurige man die als het niet liep in de spiegel keek in plaats van anderen de schuld gaf en wild om zich heen sloeg.

22 februari 2021 om 01:31

Ja, Cocu en Hiddink waren duidelijk boegbeelden waar je ook trots op kan zijn. Voor PSV was Schmidt top prioriteit en ik vind hem vaak genoeg ook sympathiek overkomen. Hij heeft idd ook vreemde uitspraken, al ben ik het met hem eens betreft Nijhuis. Dat hij daar z'n op een besneeuwd veld z'n eigen show opvoerde was schandalig. Daar had hij idd de spelers in bescherming moeten nemen.

22 februari 2021 om 10:07

Wat je zegt klopt, maar daarmee ontkracht je eigenlijk je eigen theorie. PSV is inderdaad nu beter dan 16 van de 17 ploegen, maar er is er eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt, die een mega complete en volwassen spits koopt voor 25miljoen Euro om even het kanpioenschap veilig te stellen, dus ja, dan sta je toch gewoon waar je moet staan nu op de 2e plek?
En die 9 punten is inderdaad teveel, maar wen er maar aan. De Nederlandse competitie wordt een Bundesliga light, waar de kampioen in de komende 10 jaar al vast staat. De macht van het geld, met een Champions league verdeling die van 3 naar 5 miljard gaat. Ik zie het somber in voor de spanning de komende jaren! Het is wachten op het moment dat Ajax de eerste speler van PSV gaat vastleggen.

22 februari 2021 om 13:25

Hopelijk binnen nu en anderhalf jaar trpledouble (mo?) Haha nee, Ajax heeft dit seizoen duidelijk een bredere selectie, waarmee ze het drukke schema beter op kunnen vangen. Wanneer de vaste 11 van Psv tegen die van Ajax speelt, kan de wedstrijd alle kanten op. Bij Ajax worden Tadic, Blind, Haller, Antony, Klaassen alleen gewisseld voor Idrissi, Martinez, Brobbey/traore, Neres, Alvarez. Bij Psv worden Malen, Gotze, Gakpo, Dumfries, Zahavi vervangen door spelers die 3-4 klasse minder zijn. Ik ga ervan uit dat zowel Psv als Ajax doorbekeren in de EL en dan kan het voor beide ploegen nog een mooi seizoen worden.

Ik vond dit een goede oplossing van Schmidt. Je hebt problemen met blessures en fitheid voor de volle 90 minuten. Wanneer
je 5 wissels mag maken kan je ervoor kiezen om de schade in de eerste helft zoveel mogelijk te beperken om de wedstrijd goed te eindigen in plaats van volledig in te storten na de 60ste minuut.

De analisten gaan wel heel kort door de bocht door te stellen dat Vitesse bij rust met 2-0 of 3-0 voor hadden kunnen staan. Tuurlijk kwam PSV een aantal keer goed weg, maar ook PSV heeft zeker 2 grote kansen (Vertessen en Zahavi) gehad in de eerste helft. Uiteindelijk pakt het goed uit in de tweede helft. Nu op naar donderdag en met dezelfde instelling als in de tweede helft toch nog de volgende ronde veiligstellen.

Ik vind alle kritiek overtrokken.
Je ben Europees voor het eerst in jaren overwintert, je staat tweede achter een ploeg dat zonder blikken of blozen 60+ miljoen neertellen voor transfers, terwijl je zelf het met ongeveer een kwart van dat bedrag moet doen, terwijl je gigantisch veel pech hebt gehad met corona en blessures. In mijn ogen een wereldprestatie en absoluut niet vreemd dat hij Malen en Götze (die vaker geblesseerd zijn) spaart.

22 februari 2021 om 00:51

Een wereldprestatie? Je bedoelt het minimale wat een club als PSV moet behalen.

22 februari 2021 om 01:40

Normaliter wel, maar er zijn wedstrijden geweest waarin je 5 wisselspelers op de bank hebt gehad. Een van de sterkste punten, thuiswedstrijden in het Philips Stadion onder het publiek is niet beschikbaar, twee van je beste spelers (gotze, Gakpo) zijn gigantisch lang geblesseerd geweest net als potentiële basisspelers Madueke, Viergever, Thomas, Guti, Ihatarren. Zahavi is er gigantisch lang uitgeweest met corona.

PSV heeft echt absurd veel pech dit seizoen, dat heeft een AZ of Feyenoord veel minder.

22 februari 2021 om 07:31

Dat hebben AZ en Feyenoord veel minder? Serieus? Heb je überhaupt gezien hoe vaak Feyenoord blessures had? Hoeveel spelers van AZ corona hebben gehad? En laten we niet vergeten dat PSV er bewust voor heeft gekozen om spelers zoals Van Ginkel en Götze te halen waarvan bekend was dat ze blessuregevoelig waren.

22 februari 2021 om 09:07

@yamiown,

Je doet nu net alsof PSV de enige club is die zijn thuiswedstrijden zonder publiek moet afwerken en alsof PSV de enige is die last heeft gehad van corona/blessures maar dat is natuurlijk complete onzin iedere (top)club heeft hier gewoon mee te maken gehad. Het grootste probleem van PSV is dat de selectie gewoon totaal niet in balans is waardoor als PSV Dumfries of Max moet missen(of als ze gewoon een zaadpot spelen) je gelijk in de problemen komt omdat je daar totaal geen back-ups voor hebt tel daar nog een centraal duo bij op dat verdedigend ontzettend kwetsbaar is en je komt iedere wedstrijd in de problemen.

22 februari 2021 om 09:33

Het is maar net hoe positief je het wilt bekijken. In puntenaantal presteert PSV ver beneden peil en in de poule van PSV was niet overwinteren en heuze blamage geweest. Het is niet zo dat ze in een poule met Inter, Tottenham en Barcelona zoals twee jaar terug in de CL. Dit is met alle respect Granada, Omonia en PAOK. Die horen stuk voor stuk minder te zijn dan PSV.

22 februari 2021 om 13:17

Daarbij is het een eerste seizoen met een nieuwe trainer en een heel andere tactiek. Volgend jaar zal het waarschijnlijk beter zijn.

Ik heb vertrouwen in Schmidt en ook in Rosario. Heb medelijden met die jongen. Niet in beste vorm, maar als ik de reacties lees op het Twitter account van Rik Elfrink, echt beschamend. Hij geeft altijd alles en je ziet op momenten echt wel wat hij kan. Hij en Sangrare krijgen kritiek, maar als je daar 2 goede aanvallend ingestelde spelers voor heb staan, dan hoeven ze geen dingen te doen waar ze niet in uitblinken. Bijv Mo en Gotze. Dat pleasen van Mo vind ik ook zwaar overdreven. Ja hij is in potentie miss wel de beste, maar heeft dit seizoen echt bijna niks laten zien, allemaal de schuld van Schmidt lees ik vaak. Niet mee eens. Hij komt miss wel ruim 10 kg te zwaar aan en is nog steeds niet fit. Ik geef niet op hem af, maar om Schmidt steeds te kraken omdat hij Mo niet opstelt... Als hij in vorm is kan je niet om hem heen, maar dat is gewoon niet het geval. Het mooie van Rosario vind ik dat hij niet opgeeft, na een slechte actie, eist hij de bal direct weer op en gaat er weer voor. Het is een makkelijk slachtoffer bij PSV. Niet de beste idd, maar genoeg potentieel voor PSV.

22 februari 2021 om 00:59

Dat Rosario opgesteld blijft worden en meerdere trainers dat consequent doen betekend in mijn ogen weinig. Wijs 1 zwakke schakel aan op gevaarlijke momenten en je komt al gauw op Rosario. Paasjes in de breedte in de aanval kan je in de tweede divisie ook terug vinden. Weten wanneer je dat niet moet doen en de creativiteit vooruit moet zoeken is echter wel een kwaliteit. Een kwaliteit die je moet beheersen op die positie bij PSV. Jarenlang zeiden ajacieden dat zij het beste voetbal speelde en dat 'winnen' op zichzelf niet belangrijk was. Jarenlang was ik het daar niet mee eens en nu nog steeds deels niet. Maar zolang het spel niet verbeterd zie ik het 'winnen' ook niet verbeteren. Goed spel dwingt af.

22 februari 2021 om 01:03

Hoe kun je Rosario nog verdedigen? Hij lijdt gewoon veel te veel balverlies en de laatste weken ook nog structureel op posities waar je dat niet wil hebben wat meerdere tegendoelpunten of grote kansen voor de tegenstander heeft ingeleid. Die opstellingen ook die Schmidt verzint, je wordt er zo langzamerhand gek van. Geef maar is wat jeugdspelers de kans in plaats van dat kansloze gedoe met spelers opstellen die nooit op die positie hebben gespeeld.

22 februari 2021 om 01:19

Zeker dat is ook zo. Hij speelt ook echt niet goed, maar je ziet dat hij meer risico durft te nemen dan in de tijd samen met Hendrix. Ik ben ook meer fan van Sangare en een creatieve spelers er naast. Zeker tegen de zwakkere tegenstanders in NL.

Aan het begin van dit seizoen waren de meeste PSV 'ers waarmee ik sprak het er wel over eens: er moest een nieuwe linksback (duh), een CV , en een centrale middenvelder a la Van Ginkel bij. We kregen Max, die helaas niet kan verdedigen maar dat vind ik wel een goede aankoop.

Schmidt zag in Teze een CV en dat pakt gelukkig goed uit, ook dat Boscagli zich herpakte is gunstig, en dat komt ook door Schmidt want Van Bommel gebruikte hem als back of liet hem links liggen.

Sangaré kwam dan als cm, maar dat is er geen a la Van Ginkel maar een sloper. Naast Rosario zien we nu dus hetzelfde als we zagen in de combi met Hendrix: nul scorend vermogen of creativiteit.

De komst van Mvogo neem ik Schmidt kwalijk, want dat is gewoon een prutkeeper. Had liever Unnerstall de kans zien krijgen, maar goed, Mvogo is wel ietsje beter dan Zoet.
Nu vind ik ons centrale duo nou ook weer niet zo denderend dat ik die CV niet meer nodig vind... wat ik wil zeggen is dat dit PSV precies dezelfde zwakke plekken heeft als we al jaren hebben. En toch heeft Schmidt ons na de winterstop Europees voetbal gegeven, en staat hij heel netjes tweede. Götze maakt natuurlijk enorm veel verschil, maar die is toch veel geblesseerd geweest.

Zahavi vind ik ook niks, want die kan in de regel totaal niet meevoetballen.

Deze selectie is gewoon op cruciale plekken in de as, en op de aanval na, niet zo goed. Schmidt overpresteert, ondanks al die rare Hans Kazan acties. Als iedereen topfit is kun je op zich met een representatieve basiself komen, maar elke wissel is dan een kwalitatieve doodsteek bijna. Daarbij heeft De Jong op twee cruciale posities gegokt op een speler met een enorm blessureverleden. Die gok pakt vooralsnog niet goed genoeg uit, helaas.

Als we tweede worden en hebben overwinterd in Europa heeft Schmidt het gezien zijn materiaal uitstekend gedaan.
Ik bedoel, zo'n Baumgartl is niet beter dan Beugelsdijk. En ook Mauro en Thomas zijn op hun best toppers voor de middenmoot eredivisie. Daar moet je dan op terugvallen. Daarbij, we hebben gewoon geen reserve links- of rechtsback. Het is gewoon best naadje waarmee Schmidt moet werken.

Tl;dr: ik vind het spelersmateriaal een stuk slechter dan de trainer.

22 februari 2021 om 01:16

Ik snap niet dat je tevreden bent over Teze. Ja, hij is veelbelovend maar hij valt alleen maar op door de fouten die hij maakt. Hij moet gewoon een verdomd goede verdediger naast zich hebben staan, maar niet lullig bedoeld: Psv heeft geen goede verdedigers. Geen van de spelers kan zich optrekken aan het hogere niveau van een ander. Dan nog een slechte keeper achter je, wat ik onbegrijpelijk vind. Unnerstahl was vorig seizoen solide, een prima doelman. Maar nee, er moet een meevoetballende keeper gehaald worden. War kan Mvogo niet? Keepen én meevoetballen. Ik wil niet zeggen dat Ajax zo bijzonder fantastisch is ofzo, maar wij hebben wel een degelijke ploeg met talenten en ervaren krachten. Je zou zeggen dat Zahavi met zijn ervaring het team een beetje op sleeptouw kan nemen, maar dat kan hij niet. Dumfries is degene met de meeste ervaring, maar die speelt ook al een jaar als een natte krant. Ajax heeft spelers als Tadic, Klassen, Blind en Tagliafico. Haller en Stekelenburg niet te vergeten. Daar kan de rest zich prima aan optrekken. Zo had Feyenoord Van Persie en Kuyt. Etc. Psv had en moet gewoon een goede en ervaren CV halen en een middenvelder met ervaring die niet het hele seizoen geblesseerd is (Gotze). Het wordt trouwens voor Psv een puzzel komend jaar, want ik verwacht dat o.a. Malen en Zahavi vertrekken. Ik hoop voor alle Psvers dat Rosario vertrekt, maar die zal natuurlijk a la Bale wel blijven zitten. Ik kan me niet voorstellen dat hij een stap naar een gelijkwaardige of betere club gaat maken.

22 februari 2021 om 01:36

Haha, laten we PSV en Ajax alsjeblieft niet vergelijken. Ajax heeft het echt veel beter voor elkaar. Ik vind dat je te negatief bent over Dumfries en Teze, maar voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn. Maar mijn kritiek is al sinds het vertrek van Guardado en Moreno zowat dat we een niet uitgebalanceerde selectie hebben. Sinds Moreno hebben we al een top CV nodig. En sinds Guardado al een ervaren spelbepaler op cm. Aangekocht dan he, want de gehuurde Van Ginkel heeft ons tussendoor ook een kampioenschap gegeven. Dat gegok op de duur te verkopen aanvallers, en het middenveld en de verdediging laten verslonzen speelt al een tijdje bij PSV. En daar betalen we nu de prijs voor. De coach kan ik het niet kwalijk nemen. Maar ik nam het Van Bommel ook niet kwalijk want die had een nóg slechtere selectie. Die heeft gewoon een half seizoen zonder linksback gespeeld 🙃

22 februari 2021 om 03:30

Ik probeer Ajax en Psv niet met elkaar te vergelijken om Psv voor schut te zetten, enkel om aan te geven wat Psv in mijn ogen mist/nodig heeft.

22 februari 2021 om 09:41

@rutgerr "ik snap niet dat je tevreden bent over Teze. " Die jongen doet het gewoon goed op niet zijn natuurlijke positie en nog eens naast een jonge CV die beter is aanvallend dan verdedigend.
Hij is rechtsback. Heeft goede eigenschappen en nog jong. Als Dumfries verkocht zou worden, kan je deze jongen moeiteloos rb zetten. Dan ervaren CV halen naast Boscali en PSV heeft weer hele goede verdediging.

Als buitenstaander vind ik Teze zeker een van de lichtpuntjes dit seizoen.

22 februari 2021 om 08:23

Ben het niet met je eens. Als Unnerstall zou spelen in het Schmidt systeem zou hij voetballend iedere wedstrijd wel een paar keer in de problemen komen. Ik vind Mvogo keepend prima en voetballend wel de rust brengen die Unnerstall niet brengt.
Verder denk ik niet dat het probleem in de opbouw ligt aan Rosario en Sangare (en vorig seizoen Hendrix). Dat zijn spelers die heel goed zijn in ballen veroveren en als de rest van het team goed vrijloopt hoeft er ook geen probleem te zijn in de opbouw. Daar ging het vorig seizoen mis en daar kregen Hendrix en Rosario vaak veel te veel de schuld van.
Voor de rest denk ik dat Zahavi echt wel een hoop toevoegt aan PSV. Voor de winterstop was hij vaak niet fit en niet goed maar vanaf ajax uit vind er er zeker een stijgende lijn in zitten. Hij wordt voetballend beter, scoort en houdt vaak het overzicht. Gisteren was die ook weer direct of indirect betrokken bij meerdere goals.

Ik vind het echt belachelijk dat Rosario elke week opnieuw mag schutteren. Hij is echt de slechste speler bij Psv. Ja, hij heeft in het verleden goede wedstrijden gespeeld maar ook dat was niet eens zo bijzonder. Zijn haar valt meer op dan zijn spel, ik weet alleen niet welke van de 2 het slechtste is. En dan haal je hem er na al die fouten ook niet af. Onbegrijpelijk dat deze jongen ooit aanvoerder geweest is.

22 februari 2021 om 11:27

Rosario, beetje de Diemers van Feyenoord op dit moment

Zucht.. Rosario de man die 10 ballen verovert, om er 20 bij de tegenstander in te leveren. Hij grossiert in balverlies.. Is ook verantwoordelijk voor een aantal tegendoelpunten. Maar volgens Schmidt is het een fantastische top speler.

Het probleem is dat het constante wisselen juist de oorzaak is dat spelers niet fit zijn.
Ook straalt dit onzekerheid uit naar de spelersgroep , wat duidelijk terug is te zien in het zelfvertrouwen van veel spelers.
Daarbij worden de specifieke kwaliteiten van sommige spelers niet optimaal benut, omdat meneer Schmidt alleen maar werkpaarden wilt zien.

22 februari 2021 om 08:10

Welke spelers worden er niet goed gebruikt dan? Kan eigenlijk alleen Ihattaren bedenken maar die maakt het verschil ook nog niet als hij op zijn beste positie staat. Moet je daar dan het team voor omgooien?

Heb het idee dat er bij Ibi nog wat oud zeer zit. Vind 'm een goed ventje, maar hij brandt Schmidt elke week finaal af, en dat is niet terecht i.m.o.

Sommige beslissingen vind ik ook discutabel, zoals Rosario elke week opstellen, terwijl hij bij het uurste van Den Dungen niet zou opvallen.

Maar het is wel zo, dat het goed gekomen is. Weliswaar op een andere manier dan dat wij gewend zijn in Nederland, maar uiteindelijk pak je de punten, en daar ben ik als supporter tevreden mee, zeker in de huidige vorm van PSV

De eerste helft sloeg gewoon nergens op. Spelers als Gotze, Malen en Max rust geven is tot daar aantoe maar ook nogeens spelen in een totaal andere tactiek maakt goed spelen gewoon onmogelijk. De 2e helft zie je weer dat PSV kwaliteit heeft en dat de 4222 van Schmidt echt wel kan werken maar als het iets minder meezat in de eerste helft was dat al te laat geweest. Ik heb er trouwens wel moeite mee dat juist Afellay zich elke week uitlaat over Schmidt. Hij kan al het gelijk van de wereld hebben maar alsnog zie je dan een speler die weggestuurd is door Schmidt iedere week kritiek hebben op diezelfde trainer. Het kan aan mij liggen maar ik heb daar niet het gevoel van een objectieve analist bij.

De kritiek van Afellay lijkt steeds meer op een persoonlijke vete. Het was natuurlijk Schmidt die Afellay vertelde dat hij hem niet meer nodig had. Nu denkt hij via de media zijn gram te halen. Neemt niet weg dat Schmidt inderdaad rare dingen doet en gisteren door het oog van de naald ging. Een ruststand van
1-3 of 1-4 was normaal geweest gezien de kansen van Vitesse. En dan was de tweede helft een heel ander verhaal geworden.

haha, das wel een mooie uitspraak. Je beste spelers op de bank zetten, zodat je opties op de bank hebt.

22 februari 2021 om 10:54

Het is iets mentaal denk ik. Je zet je beste elf in de basis en wanneer je nodig hebt om te wisselen kijk je naar je bank. Je ziet spelers met een rolstoel (van Ginkel), amateur niveau Baumgartl, Thomas en Maoro Junior. Daar wordt je niet vrolijk van.Nu heeft hij de luxe en kan hij eindelijk in zijn hand wrijven. Het heeft hem wel goed uitgepakt want die jongens hebben de drie punten voor hem bezorgd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren