Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verbijstering over optreden tegen Ajax: ‘We moeten hem verkopen, dacht ik’

Laatste update:

Willy van de Kerkhof velt daags na de nederlaag van PSV tegen Ajax (2-1) in de TOTO KNVB Beker een hard oordeel over Denzel Dumfries. De oud-middenvelder van de Eindhovense club schrok met name van het optreden van de rechtsback in de eerste helft van de bekerkraker in de Johan Cruijff ArenA. Van de Kerkhof hoopt dat Dumfries heel snel weer zijn oude vorm weet te hervinden bij PSV.

"Als we hem kunnen verkopen moeten we dat doen, dacht ik toen ik hem tijdens de eerste helft zag", verwijst de teleurgestelde Van de Kerkhof bij Omroep Brabant naar het optreden van Dumfries van woensdagavond tegen Ajax. "Maar ik denk niet dat de clubs voor hem in de rij staan. Hij moet zichzelf herpakken en proberen op zijn oude niveau terug te komen, want voetballen kan hij ontegenzeglijk." De oud-speler van PSV stoort zich duidelijk aan de houding van de vleugelverdediger. "Hij denkt nu dat hij alles kan. Terug in het mandje, zou ik zeggen."

PSV verliest weer een topper: 'Een kleine domper'

Van de Kerkhof trekt aan de hand van het bekerduel met Ajax een andere harde conclusie. "Nu zie je dat een speler zoals Eran Zahavi eigenlijk niet goed genoeg is voor PSV. Als er snelheid en techniek gevraagd wordt, blijft hij achter", legt hij de vinger op de zere plek bij de aanvaller van PSV, die vorig jaar zomer werd binnengehaald door trainer Roger Schmidt. "Dan vraag ik me af: moet je hem nog wel opstellen? In mijn optiek kun je met Donyell Malen alleen in de spits prima vooruit. Het grote probleem voor PSV is dat Cody Gakpo nog afwezig is. Hij is voor dit PSV een essentiële speler", kijkt Van de Kerkhof kritisch naar de voorhoede in Eindhoven.

PSV kwam dus opnieuw tekort in een topwedstrijd en voor Van de Kerkhof kwam de nederlaag tegen Ajax niet bepaald als een verrassing. De formatie van Schmidt verloor eerder dit seizoen al van AZ (1-3) en Feyenoord (1-3), terwijl in het competitieduel met Ajax (2-2) een 0-2 voorsprong werd weggeven. "We lijken moeite te hebben met de wedstrijden tegen de andere clubs uit de top vier", verzucht Van de Kerkhof. "Als je daar geen wedstrijden van wint, pak je nooit een prijs." PSV vervolgt het Eredivisie-seizoen zaterdag met een uitwedstrijd tegen ADO Den Haag. Vanwege het strenge winterweer begint de ontmoeting in het Cars Jeans Stadion niet om 16.30 uur, maar om 18.45 uur.

Zie jij Denzel Dumfries volgend seizoen nog bij PSV spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het altijd een beetje triest als iemand een keer slecht speelt dat hij dan maar gelijk weg moet.. trieste reactie van Willy

11 februari 2021 om 12:31

Dank je wel, helemaal mee eens! 2 club iconen die de aanvoerder even voor de bus gooien. Dat het niet loopt bij PSV is duidelijk en ook een paar mindere wedstrijden van dumfries. Dat die zelf aangeeft klaar te zijn voor een nieuwe stap weet ik niet maar gun t hem van harte

11 februari 2021 om 12:37

Een keer slecht? Ik vind dat hij wel een enorme vormdip heeft. Al maanden. Hij werkt hard, maar als het aanvallend niet lukt heb je weinig aan hem. Verdedigend laat hij te veel stelen vallen.Als hij dit doortrekt zie ik hem zijn basisplaats bij Oranje ook nog verliezen, al hangt dat wel af van de wedstrijden met oranje. Soms zorgt de wisseling van omgeving voor een zetje in de goede richting.

11 februari 2021 om 13:21

Wie moet er dan rechtsback spelen in Oranje? Hateboer kan er al helemaal niets van, Veltman hoeven we niet over te spreken, dus wie zijn dan de opties? Dumfries is misschien niet in beste doen, maar brengt wel energie en duelkracht en zal niet verzaken in zn taken. Ik hoop van harte dat hij snel weer op zn normale niveau terugkomt want dat is hij gewoon echt goed.

11 februari 2021 om 13:47

Ik zou Karsdorp en Frimpong eens de kans geven. Dumfries is dit seizoen echt heel erg matig. En in de twee seizoenen hiervoor vond ik hem ook al niet geweldig. Zijn drive is bewonderenswaardig maar van een rechtsback van PSV mag je aan de bal meer verwachten. Ik verlang geregeld terug naar de tijd waarin Arias onze rechterflank bestreek.

11 februari 2021 om 14:03

Karsdorp, Fringpong en als hij zich doorontwikkeld Geetruida, maar dat komt nog te vroeg denk ik.

11 februari 2021 om 14:04

Dumfries stond er inderdaad door gebrek aan beter. Daarbij hijgen talenten als Dest en geertruida hem in de nek en Rensch is ook een zeer groot talent. Ben bang voor Dumfries dat hij voorgestreefd gaat worden binnenkort.

11 februari 2021 om 14:09

Denk niet dat Dumfries het heel relevant vindt om voorbij gestreefd te worden door een Amerikaans internationaal

11 februari 2021 om 14:16

Haha, ik dacht ook al: Dest?

11 februari 2021 om 14:22

Wel zonde. Dest en ook Mazraoui waren wel echt 2 prima backs geweest voor de komende 10 jaar. Aan de bal sowieso al 3 klasses beter dan dumfries. Achja we hebben Veltman nog.

11 februari 2021 om 18:59

Misschien rare suggestie maar Timber kan Echt heel goed voetballen en verdedigen. Bij ajax ook vaak back of cvm gespeeld in de jeugd.

Je kan zeggen Dumfries uit vorm maar om eerlijk te zijn kan Dumfries gewoon helemaal niet voetballen. Verdedigend en qua loopvermogen er sterk maar tegenstanders laten hem in de opbouw altijd vrij omdat zijn passing handelingssnelheid en overzicht van amateurniveau zijn.

11 februari 2021 om 19:09

Frimpong heeft net een overstap naar Leverkusen te pakken en Karsdorp is basisspeler bij Roma. Beide zouden hun clubs niet inruilen voor PSV gok ik zo.

11 februari 2021 om 19:25

Richting de toekomst zouden Frimpong, Timber, Rensch en Geertruida allemaal opties kunnen zijn. Maar die eerste drie moeten dan eerst maar eens vast een basis plaats zien te krijgen bij leverkusen en Ajax en ik schat voorloptig Dumfries ook nog een stuk hoger in dan Geertruida.
Dan heb je volgens mij alleen Hateboer, die tot nu toe geen onuitwisbare indruk heeft gemaakt in het NL elftal en Karsdorop.

11 februari 2021 om 12:45

Zo slecht speelt Dumfries overigens helemaal niet. Hij moet alleen beter bepalen wanneer hij naar voren moet opstomen en wanneer hij in de verdediging moet blijven staan.
Ik denk echter dat veel spelers niet achter hun trainer staan. Malen was al kritisch op zijn eigen wissels en gisteren liet ook Ihattaren verstaan dat hij zijn wissel niet begreep. De uitleg van Schmidt op tv is dan ook niet handig ten opzichte van Ihattaren.
Daarom is de inzet in plaats van 100% misschien ook maar 90% en dan haal je het niet, zeker niet tegen Ajax. I

11 februari 2021 om 13:20

Maar Dumfries is ondertussen 25 en rent nog steeds als een kip zonder kop naar voren. Wanneer gaat die het leren dan?

11 februari 2021 om 13:28

Amazing, dat is aan de spelwijze van Schmidt natuurlijk. Maar het zou helpen als Rosario of Sangare die ontstane ruimte afdekken zodra Dumfries naar voren is gegaan. Het ligt niet alleen aan Dumfries, ook aan je restverdediging.

11 februari 2021 om 13:39

Heeft niets met de trainer te maken. Dit deed hij onder Van Bommel en Faber ook al. En bij het Nederlands Elftal staat die ook altijd veels te hoog op het veld. Hij moet in die ruimte komen, niet er al staan. Dat doet hij nu al onder 4 verschillende trainers. Bij elke omschakeling stond Tadic gisteren vogeltje vrij, dat mag gewoon niet.

11 februari 2021 om 12:50

Misschien zeg ik iets geks, Dumfries begon best prima aan het seizoen, maar sinds die knieblessure is het niks meer, zou hij daar nog mee kampen?

11 februari 2021 om 13:22

Nee daar kampt hij niet mee. En zo slecht speelt hij overigens ook niet. Het is niet dat hij verdedigend zwak staat. Maar zodra een tegenstander wat meer druk geeft is het voor hem lastig om hem naar de juiste speler te spelen. Wat overigens helemaal niet erg is maar aangezien er bij PSV in het blok ook niet de 2best voetballende spelers staan is het wel vervelend. Dumfries is zeker het probleem niet want hij is verdedigend gewoons sterk, werkt altijd hard en voegt aanvallend vaak wat toe. Hij voetbalt zich alleen wel wat lastiger onder druk uit.

11 februari 2021 om 14:35

René en Willy zijn natuurlijk van het zelfde kaliber als Willem van Hanegem, Aad de Mos en Sjaak Swart. Fossiele oudheid die vaak het lezen en luisteren niet waard is. Inderdaad is het heel kortzichtig, maar om andere redenen zal PSV komende zomer baat hebben bij een verkoop. Ten eerste zou de 15 miljoen nodig zijn omdat de club ook dit jaar weer naast de prijzen grijpt en met één en waarschijnlijk twee grote transfers de gaten moet dichten. Daarnaast verlengt Dumfries zijn contract niet, dus - zeker met het EK in aantocht - is het logisch dat hij aan zijn laatste maanden bezig is.

Ik vind het ook niet erg als Dumfries vertrekt. De man heeft weliswaar karakter en als opkomende back een hoog rendement, maar niet om de laatste plaats zijn modale niveau balcontrole is hij zeker niet vervangbaar. Waar ik alleen bang voor ben is dat de wetenschap dat hij vertrekt momenteel nog helemaal geen signaal is voor John de Jong en zijn scouting, die niet bepaalt proactief voorsorteren op dit soort situaties. Idealiter heb je nu voor volgend seizoen al een vervanger in huis, die de komende maanden dan had kunnen acclimatiseren.

11 februari 2021 om 14:36

Ja, of je hebt alleen de titel gelezen of je leest het artikel anders dan ik.
Willy zegt niet dat hij weg moet, Willy beschrijft gewoon eerlijk zijn gevoel en gedachten die hij had in de rust van de wedstrijd. Hij zegt daarmee eerder iets over de vorm van Dumfries momenteel, met daarna de opmerking: terug in het mandje. Haha ouderwets en ergens heeft ie wel gelijk.
Ik twijfel overigens wel of dumfries denkt alles te kunnen maken, maar goed zo ver inside bij psv zit ik niet om dit te weten, volgens mij is hij een prima prof die het momenteel niet laat zien op het veld.

Ben het op zich met hem eens over Zahavi, maar zei hij dit ook toen hij in de competitie 2x tegen ajax scoorde?

11 februari 2021 om 12:42

Maar is hij nou echt te slecht voor PSV of word hij gewoon totaal verkeerd gebruikt? Iedereen kan zien dat het technisch weinig is. Dat zie je ook als je Huntelaar 5 minuten ziet voetballen. Zahavi is het soort spits die de hele wedstrijd onzichtbaar kan zijn, maar na 90 minuten toch doelpunten op z'n naam kan hebben. Dat weet je toch als je zo'n jongen binnenhaalt? Ik vind 't gewoon een mindere versie van Huntelaar.

11 februari 2021 om 12:45

Ik vind Zahavi niet slecht, maar hij heeft er een handje van om makkelijke dingen veel te moeilijk te doen. En moeilijke dingen laat hij soms heel makkelijk lijken door totaal onverwachte trucjes. Rare speler.

11 februari 2021 om 12:57

Daarnaast blijft Malen aardig buiten schot, terwijl hij aardig in de tas zat bij Timber. Ik vind hem normaal een fantastische aanvaller, maar als je Zahavi op basis van 1 wedstrijd afrekent moet je dat wel consequent doen.

11 februari 2021 om 13:09

Wat een onzin! Malen is gewoon de grote man bij PSV vooral in de europa league. Maar hij heeft veel meer waarde dan Zahavi. Die 2 hoef je niet eens te vergelijken. Zahavi bakt er weinig van. Achteraf doodzonde dat Lammers is vertrokken, zeker als je nu ook ziet dat hij weg zit te jammeren op de bank. Momenteel heeft PSV gewoon te weinig spelers met een actie, wat erg jammer is. Gakpo en Madueke kunnen dat naar mijn mening wel en als ik schmidt was dan zou ik het elftal is anders neerzetten als die weer fit zijn. Daarnaast mist PSV een goede voetballer op het middenveld. Sangare heeft zijn kwaliteiten maar tegen een team als Ajax moet je iemand hebben die zich onder de druk uit kan voetballen, bijvoorbeeld Veerman.

Mvogo
Dumfries
Teze
Boscagli
Max
Sangare
Rosario
Madueke
Gotze
Gakpo
Malen
11 februari 2021 om 13:40

Malen en Zahavi krijgen bijna geen aanvoer.

11 februari 2021 om 14:02

Heel eerlijk, maar als supporter van ajax, en je wil in de 4-2-2-2 blijven spelen zou ik het zo eens proberen als psv trainer zijnde, mits iedereen fit is, waarbij malen dan gewoon de 2e spits is maar die optie bestaat niet. van Ginkel is een gok, maar die zou ik nog liever zien op de positie naast Sangare. Sangare moet in de meeste wedstrijden eredivisie echt genoeg zijn als cvm en dan kan hij direct de bal aan gotze geven die wel kan voetballen. Madueke en Gakpo kunnen zorgen voor aanvoer richting de voorste 2.. ik hoop alleen dan Schmidt dit niet leest...

Mvogo
Dumfries
Teze
Boscagli
Max
Sangare
Gotze
Madueke
Malen
Gakpo
Zahavi
11 februari 2021 om 13:08

@nederland79 Het gaat niet om scoren. Ze leggen toch uit waarom ze hem niet goed genoeg vinden: "als er snelheid en techniek gevraagd wordt, blijft hij achter" Als hij net als Inzaghi dat zou compenseren met bijna wekelijks scoren, dan zouden ze dit niet gezegd hebben. Je ziet dat PSV best aardig team kan hebben, maar ze moeten wel doorselecteren met spelers als Zahavi, Rosario, Thomas en Mauro. Als v Ginkel eens echt fit kan worden en speelt op plek van Rosario, Gakpo op plek Mauro en Madueke op plek van Zahavi dan is dit PSV veel sterker. Kwestie is nu doorselecteren en zorgen dat bank ook sterker wordt. Als je zag wat bij Ajax op de bank zat... Meeste zouden gewoon basisspeler zijn bij clubs als Psv, Feyenoord en AZ.

11 februari 2021 om 16:02

ik zeg toch ook dat ik het met hem eens ben, maar dan was het toch veel beter geweest als hij dit naar de vorige ajax-psv had gezegd. Toen had hij ook geen snelheid en techniek, maar omdat hij toen 2x scoorde, hoorde je hem er niet over.

Waar Dumfries eigenlijk met de rest van de ploeg samen niet best speelde vond ik Sangaré echt opvallen met onverklaarbaar slecht spel (samen met Rosario). Lijdt gewoon 2-3 keer balverlies voor z’n eigen 16 in de opbouw en verbindt totaal niet de verdediging met middenveld/aanval zoals je zou verwachten van iemand die voor €9 miljoen komt. Stond ook in de belangstelling van Southampton en andere PL clubs? Zie er niks van terug.

11 februari 2021 om 12:32

Dat krijg je dus als een speelwijze niet werkt of er geen vertrouwen is. PSV heeft meer dan genoeg individuele kwaliteiten. Maar als het als team niet goed samenspeelt gaan ook goede spelers slecht spelen.

11 februari 2021 om 12:34

Ik denk ook nog steeds dat er echt wel meer in zit bij PSV maar of de trainer dat er ook uit gaat weten te krijgen is de vraag

11 februari 2021 om 13:01

sangare werd niet alleen door Southampton, maar ook door veel ropclubs gevolgd, Manu, Arsenal bijv. Maar hij is het best als hij in zijn eentje CVM staat zoals bij Toulouse, of als je zoals Schmidt wilt spelen, moet je er een goede passer naast zetten.

11 februari 2021 om 13:05

Mee eens? Met Rosario en Sangare samen op het middenveld haal je al het voetbal uit je team

11 februari 2021 om 13:27

Precies. Teveel van hetzelfde. Stel je hebt een fitte Van Ginkel naast hem. Dan heb je een heel erg compleet duo daar staan

11 februari 2021 om 13:47

Wat mij vooral opvalt is dat bij het duo Rosario - Sangare het ook niet overhoudt als PSV de bal niet heeft. Kijk hoe Ajax gisteren (maar ook Feyenoord eind januari) er doorheen speelden. Dat zou toch niet mogen als er 2 controleurs staan die in balbezit niet veel toevoegen. Dan zou je juist verwachten dat ze zonder bal zouden uitblinken in het dichtlopen van ruimtes. Maar dat doen ze ook niet. Waarom staan ze daar met zijn tweeen? In balbezit voegen ze weinig toe en als slot op de deur om de stabiliteit te bewaken functioneert het in de grote wedstrijden ook niet.

11 februari 2021 om 14:16

Een fitte van ginkel? Die is al 5 jaar niet fit en had al 2,5 jaar geen wedstrijd meer gespeeld. Ik denk niet dat je de van ginkel van 2016 moet gaan verwachten. Die overigens 2 hele goede voetballers naast zich had (guardado en propper). Ook van ginkel kan slechte momenten van rosario, sangare, junior en thomas met een bal niet voorkomen.

11 februari 2021 om 13:24

Jij bent typisch Nederlands, na een mindere (reeks) wedstrijd(en) meteen iemand afschrijven. In de competitie was Sangaré waanzinnig goed tegen Ajax en ik vind dat hij zich erg sterk ontwikkelt, ook op voetballend vlak. Afgelopen wedstrijden was het iets minder, maar over het algemeen ben ik erg tevreden over hem, het is echt een tank en verovert nog steeds enorm veel ballen. Die 9 miljoen is hij meer dan waard, en als hij zich blijft ontwikkelen ga je hem met dikke winst verkopen.

Sinds hij zijn vertrekwens openbaar gemaakt heeft speelt hij steeds slechter, hoop voor hem dat hij zijn oude vorm weer kan herpakken.

11 februari 2021 om 12:43

Maar wie bij PSV is beter gaan spelen onder Schmidt? Alleen Gakpo denk ik

11 februari 2021 om 12:46

Boscagli en Madueke.

11 februari 2021 om 12:48

Gakpo, Boscagli, Teze en Rosario spelen beter onder Schmidt dan zijn voorgangers. Van spelers als Thomas, Mauro en Sangare wordt niemand vrolijk.

11 februari 2021 om 12:49

Ihataren heeft ook progressie gemaakt dit seizoen. Aan het begin was het helemaal niks, maar speelt nu weer op een redelijk niveau. Verder heb ik naast Gakpo alleen Teze, Boscagli, Madueke, Mauro, Ledezma. Ook Malen vind ik constanter dan vorig seizoen, maar die was al goed natuurlijk. Ben het met je eens dat dat maar heel beperkt is voor een trainer.

11 februari 2021 om 12:56

@trio, hoe slecht was Rosario dan als hij nu beter speelt? En kan het met Gakpo en Teze er niet mee te maken hebben dat ze een jaartje ouder zijn nu?

11 februari 2021 om 12:56

@PsvFan, Ihattaren heeft progressie gemaakt maar is zeker niet beter geworden onder Schmidt. Edit: ik bedoel natuurlijk in vergelijking met anderhalf jaar geleden.

11 februari 2021 om 12:57

@Kyle66. Elke speler wordt een jaar ouder. Dus met zo'n benadering kun je een trainer nooit de credits geven. Wat betreft Ihataren heb je gelijk. Die heeft vorig seizoen betere wedstrijden gespeeld dan hij nu doet. Bij Van Bommel kreeg hij alle vrijheid, maar onder Schmidt moet hij mee in het geheel. Dat zal ook een goed leerproces zijn in mijn ogen, want wil hij verder kijken dan PSV dan zal hij mee moeten in de teamdiscipline van betere teams.

11 februari 2021 om 12:58

@TV11 die Boscagli bakt er nog steeds weinig van imo. Madueke is idd beter gaan spelen

11 februari 2021 om 12:58

Boscagli is leuk aan de bal, maar ik zie dat hij bij veel tegengoals van PSV niet vrijuit gaat. Stond gisteren ook 2x op 1,5 meter te dekken. Daarnaast is hij te klein voor deze positie en legt hij het tegen een sterke spits altijd af. Psv zou hem eens als verdedigende middenvelder moeten proberen.Edit: overigens kan hij dan nog steeds beter zijn gaan spelen, maar het kan mij niet bekoren.

11 februari 2021 om 12:59

@triometMSB probleem is dus dat bijna alleen de waterdragers beter zijn gaan spelen en die vertegenwoordigen niet de grote waarde voor PSV. Je moet jongens als Malen en Ihatten beter zien te laten spelen. Dat zijn de toptalenten

11 februari 2021 om 13:00

@PSVFan700 ik vond Ihattaren onder Van Bommel veel beter spelen als nu

11 februari 2021 om 13:05

@Japie ben ik zeker met je eens. Ihataren speelde beter onder Van Bommel. Zie ook mijn reactie aan Kyle. Verder vind ik het apart dat je
er gaandeweg opeens van maakt dat alleen de ontwikkeling van de toptalenten telt. Zo kun je nooit tot een fatsoenlijke discussie komen. De toptalenten in mijn beleving zijn Malen, Gakpo en Ihataren. Malen ontwikkelt zich goed, met ook veel goals in Europa. Gakpo ontwikkeld zich zeer sterk en Ihataren is op de weg terug. Dus dat doet Schmidt dan toch prima?

11 februari 2021 om 13:05

Mee eens dat hij verdedigend nog tekort komt, maar Boscagli wint belachelijk veel kopduels met zijn 1.83m. Staat zelfs in de top 10 beste koppers van Europa.

11 februari 2021 om 13:06

@Japie Boscagli bakt er weinig van? Samen met Götze de beste PSVer dit seizoen. Jammer dat Götze zo veel geblesseerd is...
Malen speelt, net als Dumfries, als een vedette. Zij brengen te weinig voor hun kwaliteiten. Gakpo en Madueke de relatieve revelaties. Verder vind ik, ondanks de belachelijke wissel gisteren, dat Schmidt ook credits verdient voor de verbeterde vorm van Mo.

11 februari 2021 om 13:13

@PerPSV in de grote wedstrijden is het toch vaak Boscagli die direct betrokken is bij de tegengoals

11 februari 2021 om 13:14

@PsvFan700 Malen vond ik voorheen ook al op dit niveau zitten maar die is idd wel goed dit seizoen. Gakpo heeft zeker progressie gemaakt onder Schmidt, dat ben ik met je eens

11 februari 2021 om 13:26

@Japie dus Malen doet het prima, Gakpo heeft zich sterk ontwikkeld en Ihataren was vorig seizoen beter? Madueke nog daargelaten. Conclusie Schmidt doet het prima qua talentontwikkeling?

11 februari 2021 om 13:29

Malen deed het voorheen toch niet minder als nu? Onder Van Bommel schoot hij ook de ene na de andere bal erin. Gakpo is idd beter gaan spelen onder Schmidt

Het hele team is uit vorm. Dit heeft meer te maken met de speelwijze van Schmidt die duidelijk niet werkt. Over Denzel maak ik me niet zo druk. Die is al jaren een van de belangrijkste spelers.

Dumfries, een zeer matige back die het voetbal niet heeft uitgevonden. Een speler die goed past bij middenmoot Serie A zou het goed doen bij pak m beet Udinese. Een speler die hard werkt en een enorme vechtlust heeft alleen is dit niet meer genoeg.

Mensen zijn misschien ook gewoon te veel van Dumfries gaan verwachten. Hij is een sympathieke speler en in 75 procent van de wedstrijden kan hij belangrijk zijn voor Psv, maar we hebben het hier wel over een speler die structureel tot de slechtste spelers van Oranje behoort. Dat zijn mensen misschien vergeten door een recente invalbeurt waarin het even wel wat leek. Dumfries is goed tegen 75 procent van de Eredivisie of een vergelijkbaar niveau, maar hoe hoger het niveau, hoe matiger Dumfries wordt. Maar goed, de Van De Kerkhofjes reageren altijd uit emotie en hebben Dumfries ook regelmatig veren in z'n (...) gestoken. Die verkondigen de volgende wedstrijd net zo makkelijk dat hij onmisbaar is voor Psv.

11 februari 2021 om 12:42

Structureel tot de slechtste spelers van Oranje? Onder Koeman stond hij tegen de toplanden ijzersterk te verdedigen

11 februari 2021 om 14:48

Vond je? Ik heb Dumfries misschien 3 goede wedstrijden zien spelen in Oranje. Hij is nooit de reden dat je verliest, maar hij voegt qua niveau weinig tot niets toe (vooralsnog).

Als je dan met de vinger wilt wijzen, wijs dan naar Schmidt. Vasthouden aan een formatie die niet werkt in Nederland, aan spelers die niet uit de verf komen, en aan tactiek en wissels die eerder negatief uitpakken dan positief. En bovenal, met te weinig lef en drive naar voren laten voetballen..

11 februari 2021 om 12:49

Tactiek werkt wel, alleen denk dat de spelers net iets anders neergezet moeten worden. Nu zijn ze vaak te laat bij de man/bal, dan lopen ze er achter aan. Denk met iets andere formatie dat ze er veel beter uitkomen. Zag je ook de wedstrijden die 2de helft met Guti als verdedigende middevelder werden gespeeld.
Eigenlijk met een Guardado hoe dat seizoen op het middenveld werd gespeeld, met van Ginkel en Proper of Wijnaldum.

11 februari 2021 om 13:11

Ben ik met je eens. Maar het systeem kan alleen werken als je op de controlerende plekken twee voetballende mensen hebt staan, zoals Guti, die kunnen opbouwen. Nu staan er twee spelers die vooral de bal kunnen af pakken en waarvan je verwacht dat ze weinig doorlaten, die juist keer op keer zorgen voor tegengoals.

11 februari 2021 om 13:21

Welk systeem heb jij het over? Voor het systeem wat Schmidt wil spelen heb je namelijk niets aan slappelingen als Guti. Juist op het middenveld moeten in zijn systeem twee fysiek sterke middenvelders staan. Waarom denk je dat hij dit blok telkens op blijft stellen?

Gisteren waren er bij PSV toch wel een stuk of 7 slechter dan Dumfries, ook maar allemaal weg sturen?
De wedstrijden die ik zie van Psv, voornamelijk de topwedstrijden, vind ik Max en Malen eigenlijk steeds tegenvallen. Max is verdedigend gewoon echt matig en Malen vind ik weer te veel onzorgvuldig en heeft tegen Ajax, AZ, Feyenoord en Vitesse (invaller) totaal geen indruk gemaakt.

PSV heeft wel erg veel pech met alle blessures, maar mist verdedigend ook echt te veel kwaliteit. Feyenoord en Ajax zijn verdedigend beter en als de middenvelders en voorhoede in de toppers niet thuis geeft, dan is het eigenlijk nog knap dat ze tweede staan. Hopelijk kunnen ze in Europa potten breken.

Spijtig voor Dumfries, maar hij komt niet weg. Hij wordt een Zoet 2.0.
Ik heb het al eerder aangegeven; hij heeft kracht, kan zelf een mannetje passeren, maar wat hij Niet moet doen is anderen wijzen hoe ze moeten lopen, hoe ze zich moeten opstellen, dat kan hij Niet. Hij denkt hij is aanvoerder en dat hoort erbij. Klopt, maar niet als je zelf dit inzicht ontbeert.

Willy van der Kerkhof maakte dezelfde fout, toen broer Rene geblesseerd was en ik dacht van der Kuylen. Willy dacht toen dat hij ook hun rol op zich kon nemen. Dat kon hij niet. Hij was een soort Rosario, maar dan veel beter. daarom hecht ik waarde aan zijn woorden, want hij spreekt ook uit ervaring

Het systeem loopt nog niet helemaal bij Psv, daar is ook een Dumfries de dumpen van!. Zelfde vind ik van Max, die vaak verdedigend af laat weten. Zet daar eens 2 buitenspelers voor zeg maar, dus dat de backs niet alleen maar hoeven te gaan aan de zijkant. Zahavi is een speler die als spits al in de 16 moet staan, afmaken kan die wel. maar het moet nu te veel doen. Die gegenpress kan evengoed uitgevoerd worden, maar dan zou ik het systeem anders neerzetten. Scheelt ook als Gakpo en Gotze terug zijn. Hoop dat van Ginkel nog iets kan betekenen, want Sangare en Rosario werkt niet. een van hun zou ik als "verdedigend ingestelde speler" opstellen ( bal afjager in agressieve vorm het liefst ). van Ginkel voetballend ernaast en dan Gotze op 10,

Mvogo
Dumfries
Teze
Boscagli
Max
Sangare/Rosa
van Ginkel
Ihatarren
Gotze
Gakpo
Malen
11 februari 2021 om 14:59

Van Ginkel moet het ook meer van z'n drive naar voren hebben. Dat is ook geen speler die het hele middenveld kan dirigeren. Verder: Je weet dat je met Max min of meer een aanvaller achterin posteert en dat Dumfries ook vaak elders in het veld is. Ik denk dat dat ook de beweegreden van Schmidt is om twee controleurs op te stellen in de naam van Sangare en Rosario. Echter werkt het allemaal niet, want dan kom je aan de bal weer voetballende kwaliteiten tekort. Het lijkt erop dat Schmidt simpelweg te koppig is om z'n fouten in te zien. Als je daar in februari nog steeds geen balans in hebt gevonden, kun je geen excuses meer verzinnen waar mensen niet doorheen prikken. Ik mag hopen dat iemand 'm daar op gaat wijzen, want PSV krijgt een zeer druk en zwaar programma de komende tijd en daar kunnen ze geen stuntelende coach bij gebruiken. Het gaat al niet heel lekker, dus ze zullen het in die periode echt moeten laten zien.

Dumfries als aanvoerder van PSV was vorig jaar nog aandoenlijk, toen hij de scheidsrechter vroeg hoe het gaat met tossen. Maar Dumfries denkt meer en meer dat hij de absolute leider van dit PSV is. Hij gaat nu ook penalty's nemen. Dit is waar het met veel spelers mis gaat, ze krijgen een band om de arm en gaan zichzelf veel te belangrijk vinden en zich heel anders gedragen dan voordat ze die band droegen.

11 februari 2021 om 13:27

Dumfries is de beste aanvoerder die PSV de laatste 10 jaar gehad heeft. Hij is ook gewoon duidelijk de absolute leider.

11 februari 2021 om 13:36

Betere aanvoerder dan Van Bommel, Wijnaldum en De Jong? Lol.

11 februari 2021 om 14:18

Nou 8 jaar dan. Wijnaldum is een gouden kerel, Dumfries is zeker een betere leider. De Jong is nou een mooi voorbeeld voor de eerste reactie, die raakte geen knikker meer nadat hij de band kreeg en ging te veel in zichzelf geloven en had alleen kritiek voor anderen. Nee, Dumfries is zeker een betere aanvoerder dan hen.

11 februari 2021 om 14:35

Wijnaldum speelde een kleine zes jaar geleden nog voor Psv. De Jong was in zijn laatste seizoen een prima captain die nagenoeg iedere wedstrijd beslissend was. Zelfde geldt overigens voor Van Ginkel in 17/18. Beiden betere captains dan Dumfries. Dumfries doet het goed qua mediaoptredens en werkt hard, maar is geen speler aan wie medespelers zich op kunnen trekken op het veld.

11 februari 2021 om 14:44

Als je gewoon leest snap je ook dat met 8 jaar niet op Wijnaldum doel. En nu haal je twee dingen door elkaar. Wat heeft beslissend zijn met wel of geen goede aanvoerder te maken? Een goede aanvoerder is iemand die zowel op als het buiten het veld een leider is, en dat heeft Dumfries meer dan die andere namen.

11 februari 2021 om 15:01

Was Wijnaldum dan zo'n goede leider? Er is nogal een verschil tussen het zijn van een goede aanvoerder en het zijn van een goede voetballer. Daarin lijkt Dumfries me wel een sterkere leider, ook al is Wijnaldum kwalitatief een veel betere speler.

11 februari 2021 om 15:32

Heeft natuurlijk met elkaar te maken. Er is een reden waarom Wijnaldum bij Oranje vice captain is en Dumfries daar uberhaupt niet eens in aanmerking voor komt. Denk dat medespelers Wijnaldum net even wat serieuzer nemen dan Dumfries die technisch de zwakste van iedereen is. Kun je nog zo'n goede leider zijn

13 februari 2021 om 22:07

Dat is niet zo moeilijk. Dumfries is in Oranje een lichtgewicht in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Wijnaldum. Bovendien heeft Wijnaldum inmiddels de leeftijd en de ervaring om als vice-aanvoerder te fungeren. Echter was Wijnaldum op z'n 21ste verre van een goede leider. Overigens vind ik 'm sowieso geen echte aanvoerder, maar in dit Oranje zijn er niet zoveel.

11 februari 2021 om 15:00

Dumfries komt op mij wel over als een goede aanvoerder. Penalties zou ik echter overlaten aan een ander.

Wel een beetje apart dat de heren vd Kerkhof zeggen dat je kampioen wordt door de topwedstrijden te winnen. We roepen al jaren dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. En ook daar laat PSV net iets teveel steken vallen.

Moet Schmidt teleurstellen, wat je nu ziet is Dumfries en veel beter gaat het niet meer worden. Ajax heeft dat vooral in de 1e helft laten zien dat het niveauverschil groot is tussen de beide selecties.

Ik schrok van iets anders, de wissel van Ihattaren, vond hem juist de beste aan de kant van psv en hem wisselen was absoluut niet nodig tenzij er een reden was die alleen de coach weet.

11 februari 2021 om 14:08

Klopt en zijn verklaring was, hij vond hem niet zo goed spelen. Maar Malen en Ihattaren waren de angels bij PSV en hij trok ze eruit.

11 februari 2021 om 14:19

Precies, ik was ook erg blij toen Ihattaren eruit ging.
Ik dacht die moet wel een pijntje hebben ofzo anderes wissel je hem niet, de verklaring van Schmidt vond ik ook echt lachwekkend hij vond hem niet zo goed

Als Dumfries in absolute topvorm verkeerd is het een prima back voor PSV en wellicht een subtopper in de Bundesliga. Maar als het even wat minder loopt, blijft er vrij weinig over. Hij is nu eenmaal niet zo getalenteerd en moet het vooral van zijn fysiek en werklust hebben. Zijn techniek is matig, zijn voorzet tamelijk slecht en zijn spelinzicht / voetbalintelligentie is ook niet bepaald van een hoog niveau.. Laten we voor het bestwil van Oranje hopen dat hij snel een acceptabele vorm terug vindt, want momenteel staat hij daar toch als rechtsback, bij gebrek aan een fatsoenlijke back.

Qua Zahavi heeft hij in ieder geval helemaal gelijk, dat leek allemaal weer helemaal nergens op. Ik kan echt niet wachten tot Madueke en Gakpo terug zijn. Zo zonde ook dat Lammers daar gewoon had kunnen spelen dit seizoen...

Zet ene goede linksbuiten op Dumfries en je ziet dan meteen dat het een beperkte back is. Heeft hij de ruimte om aan te vallen, dan heb je een goede aan hem. Werkt hard en onverzettelijk en belangrijk met zijn aanvullende impulsen. Alleen laat hij ook enorme ruimtes achter zich en is dan vaak te laat om in te grijpen. Gisteren durfde hij in de 1e helft Tadic helemaal niet kort te dekken of aan te pakken. Dat was verbijsterend !

Ben sowieso wel erg benieuwd hoe PSV er volgend jaar gaat uitzien. Het vertrek van Dumfries lijkt me vrijwel zeker. Daarnaast zal de interesse voor (de in waarde gestegen) huurling Ritsu Doan Bielefeld concretiseren, als niet door Alemania Bielefeld zelf, dan wel door Wolfsburg als je de geruchten moet geloven. Daarnaast ligt een volgende stap voor Rosario voor de hand en zal elk acceptabel bod op Bruma en Baumgartl gehonoreerd worden. Verder is het de vraag of Ihattaren bijtekent (ik vermoed dat Raiola de tijd in zijn voordeel gebruikt om een zo fors mogelijk contract bij PSV los te krijgen) en is het mogelijk dat Dortmund bij een vertrek van Sancho aanklopt voor Malen.

In dat laatste geval lijkt het me sterk als PSV niet vol voor José Juan Macias gaat. 21-jarige goalgetter wiens contract bij Chivas volgend jaar afloopt. Vorig jaar waren de geruchten over de transfer er al en wisten Mexicaanse media te melden dat Chivas Érick Gutierrez in de deal zou willen betrekken, wat ten aanzien van doorselecteren en beschikbaar budget natuurlijk eerder een oplossing dan een probleem zou zijn. Voor het middenveld verwacht ik dat de club voor een klein bedrag Marco van Ginkel vastlegt en zou Joey Veerman een heel logische keuze zijn om meer voetballend vermogen in het team te krijgen. En verder zal de focus liggen op een nieuwe rechtsback (evt. een stand-in achter Teze) en een boom van een centrumverdediger die wél complementair is aan Boscagli. Kan een interessante zomer worden, waar PSV niet per definitie minder van hoeft te worden.

Mvogo (unnerstal, ); Max (oppegard), Boscagli (obispo), Aankoop (teze), Aankoop (sambo); Sangaré (mauro), Veerman (van Ginkel); Gakpo (madueke), Ihattaren (ledezma), Goetze (zahavi), Macias (romero)

Ik ook maar het nieuws wat nu mij bereikte is dat PSV een tekort heeft van 50 miljoen en word daarom gedwongen om 2 van zijn topspelers te verkopen. In het begin van het seizoen zei ik al dat PSV onverantwoorde grote risico's nam om Ajax te kunnen bijbenen maar werd hier weggehoond. Nu, de titel blijkt heel ver weg,uitgeschakeld voor de beker en zelfs de 2e plek is geen zekerheidje.

11 februari 2021 om 19:43

Als dat waar is, hebben ze gegokt en (waarschijnlijk) verloren...

13 februari 2021 om 22:23

Die informatie is al van oktober, maar een ander voetbalplatform vond het schijnbaar tijd om dat min of meer te herhalen. Nu hebben ze wel genoeg waarde op het veld, maar straks geen geld om die spelers ook waardig te vervangen.

Het is wel een hele vreemde keuze. Zoveel geld uitgeven voor een gok, terwijl je weet dat je het jaar erop 2 jasjes uit moet doen als het fout gaat. Als ze daadwerkelijk zo dom zijn geweest, kan dit nog wel nare gevolgen hebben voor Psv. Niet zozeer financieel, maar zeker wel sportief.

Druistige Denzil was in de 1e helft erg ingetogen en toonde veel respect voor Tadic, want die kon alles met een doen. In de 2e helft kwam hij meer op, maar buiten het eigen doelpunt werd hij niet gevaarlijk. Daarbij vielen de grootste kansen aan de kant van Ajax. In deze vorm zal de bondscoach ook weinig aan hem hebben. Geertruida is wellicht een betere optie om erbij te halen !

Alle reacties over het slecht spelen van Dumfries en anderen ten spijt, dit Ajax is als ze in goede doen zijn een maatje te groot voor dit psv. 4 Weken terug zat Ajax duidelijk nog in een mindere periode waar ze nu aan het uitklimmen zijn. Daarmee worden de beperkingen van een aantal spelers bij psv pijnlijk duidelijk. Sommigen kunnen simpelweg niet beter, meer is het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren