Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AD: Quincy Promes bezig aan laatste dagen bij Ajax

Laatste update:

Quincy Promes is waarschijnlijk bezig aan zijn laatste dagen als speler van Ajax, zo weet het Algemeen Dagblad te melden. Er heeft volgens de krant een doorbraak in de onderhandelingen plaatsgevonden, waardoor een akkoord tussen de Amsterdammers en Spartak Moskou nadert. Doordat de transferwindow in Rusland open is tot eind februari, hebben beide partijen nog even de tijd om tot een definitieve overeenkomst te komen.

De Telegraaf meldde vorige week dat er ‘beweging’ was rond Promes en dat de aanvaller zelf al met Spartak Moskou gesproken zou hebben, maar dat de Russische club zich nog niet in Amsterdam gemeld had. Daar is nu klaarblijkelijk wel sprake van, want het Algemeen Dagblad meldt dat er spoedig een akkoord moet komen over Promes. De krant stelt dat het een ‘kwestie van tijd’ is voor Ajax en Spartak Moskou een overeenkomst sluiten, aangezien ‘vraag en aanbod de afgelopen dagen flink naar elkaar toegegroeid zijn’.

Promes is zondagmiddag wel gewoon van de partij bij de uitwedstrijd van Ajax tegen AZ. Er is geen haast met een transfer, omdat de Russische transferwindow tot eind februari geopend is. Het betekent dat Spartak Moskou en Ajax niet binnen twee dagen tot een akkoord hoeven te komen. Voor de Amsterdammers dringt echter wel de tijd om nog een vervanger voor Promes aan de gelederen toe te voegen. Voetbal International en De Telegraaf meldden zaterdag dat Kamaldeen Sulemana van FC Nordsjaelland in beeld is als vervanger van Promes.

Het Russische Sport-Express meldde afgelopen week dat Ajax een bod van tien miljoen euro naast zich neergelegd zou hebben, omdat er gemikt wordt op een bedrag van vijftien miljoen euro. Erik ten Hag wil de aanvaller het liefst bij de club houden, omdat de trainer van Ajax van mening is dat hij elke speler hard nodig heeft gezien het drukke schema tot het einde van het seizoen. Ajax heeft bovendien financieel niet de noodzaak om Promes te verkopen.

Bovendien was Spartak Moskou niet van plan om de aanbieding te verhogen, maar daar is nu klaarblijkelijk verandering in gekomen. De huidige nummer drie van de Russische competitie verkocht in januari Aleksandr Kokorin voor 4,5 miljoen euro aan Fiorentina en zou al wel mondeling akkoord zijn met Promes. De 47-voudig Oranje-international kende tussen 2014 en 2019 al een succesvolle periode bij Spartak, waarvoor hij in 135 duels 66 keer scoorde en 33 assists afleverde.

Via Sevilla kwam hij anderhalf jaar geleden bij Ajax terecht, dat bijna zestien miljoen euro naar Spanje overmaakte. De 47-voudig Oranje-international speelde voorlopig 53 wedstrijden voor Ajax, waarin hij goed was voor 22 doelpunten en 6 assists. Dat Promes nog verdachte is in een strafzaak, vormt geen obstakel voor een eventuele transfer naar Spartak. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie Amsterdam liet vrijdag aan Ajax Showtime weten dat er geen voorwaarden zijn gesteld bij de vrijlating van de 29-jarige aanvaller. Daardoor mag Promes in principe gaan en staan waar hij wil.

Snap jij dat Ajax Quincy Promes laat gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi. Hopelijk lukt het nog om een vervanger te halen

31 januari 2021 om 13:47

Lijkt me niet nodig toch? Neres is weer terug, Kudus bijna en dan heb je voor de aanval Haller, Tadic, Antony, Neres, Brobbey en Traore. Kudus kan ook op de vleugels als het moet en Labyad heb je als efficiente twaalfde man achter de hand.

31 januari 2021 om 13:58

Ajax wil sowieso iemand halen of Promes weg gaat of niet

31 januari 2021 om 13:59

Je noemt Kudus, terwijl dat een centrale middenvelder is. Hoezo? Je noemt Brobbey en traore terwijl dat spitsen zijn. Hoezo? Je noemt Labyad die ook niet op die linksbuiten hoort te spelen. Hoezo?
We hebben alleen Tadic, Neres en Antony waarbij de laatste 2 nog wel eens gebleseerd zijn. Dus we hebben wel degelijk een vervanger nodig.

31 januari 2021 om 14:11

Ajax zou eens naar de jeugdopleiding moeten kijken. In plaats van miljoenen neertellen voor middelmaat en eigen jeugd wegpesten naar Brugge.

31 januari 2021 om 14:12

Ik noemde de namen die voor de drie posities voorin in aanmerking komen. Daar horen Brobbey en Traore ook bij, maar zijn idd niet zo relevant voor de positie van Promes. Kudus schijnt op alle posities in de aanval uit de voeten te kunnen. Dat moet hij bij Ajax nog laten zien, maar dat werd gezegd toen hij gecontracteerd werd. Labyad is zeker geen geweldenaar en ook geen basisspeler, maar heeft wel rendement als hij erin staat en kan daar dus gewoon spelen als het echt moet. Het liefste heb je daar een pure aanvaller natuurlijk. Ben benieuwd met wie ze dan op de proppen komen. Ik las iets over Tresor van Willem II, maar het is nog maar de vraag of hij wel goed genoeg is. Ajax was ook bezig met Brenner van Sao Paulo, maar die kost meer dan 20 miljoen zoals het nu lijkt.

31 januari 2021 om 14:12

Promes speelt op 10 de laatste tijd Soccerfan, dan zijn Kudus en Labyad wel degelijk namen die je kan noemen. Ook Brobbey en Traore vind ik niet gek, aangezien Promes ook al eens in de spits heeft gespeeld.

31 januari 2021 om 14:13

@lighttownpe, dat is nou juist het probleem. Op de vleugel staat er niks klaar in de jeugd.

31 januari 2021 om 14:13

Sontje Hansen en Unuvar heb je nog achter de hand, maar zitten beide in een vormdip.

31 januari 2021 om 14:15

De 'eigen jeugd' heeft er zelf voor gekozen om naar Brugge te gaan omdat hij niet wilde vechten voor een pek. Tot zover het 'wegpesten'.

31 januari 2021 om 14:21

Lang had bij Ajax geen uitzicht op een basisplaats en wilde zich laten verhuren aan Club Brugge om daarna sterker terug te komen en alsnog door te breken. Het is zijn droom om door te breken in het eerste, maar realiseerde zich dat hij daar veel minuten voor moest maken. Vind ik geen gekke gedachte. Ten Hag schijnt daar boos om te zijn geworden en heeft geroepen dat Brugge hem dan maar moest kopen, wat gewoon een belachelijke gedachtegang is. Dat hebben ze dan ook maar gedaan en de rest is geschiedenis. Overmars heeft al gezegd er spijt van te hebben en had dit toen gewoon tegen moeten houden.

31 januari 2021 om 14:25

Ajax1
lighttownpe heeft een punt! Is het echt niet eens tijd om die jeugd gewoon weer eens wat echte kansen te geven. In plaats van weer miljoenen aan transfersommen plus miljoenen aan langjarige contracten met hoge salarissen?
Ik weet het, ik weet het, je mag dat soort dingen niet zeggen, maar dat er in de jeugd niemand rondloopt is echt een disckwalificatie en aanklacht tegen die zo geroemde eigen jeugdopleiding. Er worden tientallen miljoenen per jaar in die opleiding gepompt en dan zeggen we nu dat Unuvar, Hansen en Taylor er niet klaar voor zijn? Nee, nogal wiedus, die jongens hadden allang kansen moeten hebben gekregen maar die kwamen niet, want er werden zoveel spelers gehaald (neres, Anthony, Labyad, Tadic) dat er geen enkele ruimte en speeltijd overbleef om de jeugd kansen te geven. Dus logisch dat die jongens nu achterlopen in hun ontwikkeling. Dát is nou in wezen juist dé kern van mijn kritiek op dit beleid.

31 januari 2021 om 14:31

Kom op Constant, volg je de jeugd een beetje? Dan kun je namelijk zien dat Unuvar en Hansen er nog lang niet klaar voor zijn en Martha ook niet. De twee grootste talenten op de flank zijn 15 en 16 jaar, Kalokoh en Van Axel Dongen. Die hebben nog niet eens hun debuut gemaakt in jong, laat staan het eerste. Taylor zit al regelmatig op de bank en heeft al in mogen vallen, dus dat die er niet klaar voor zou zijn is ook onzin. Daarnaast is er op de positie van Taylor enorm veel concurrentie en is de rest simpelweg een stapje beter.

31 januari 2021 om 14:32

Nick
Lang is juist hét perfecte voorbeeld van de jeugdopleiding die verkwanseld wordt omdat er vooral spelers worden gehaald die de kansen voor de jeugdspelers hebben laten verdampen. Leuke opmerking, dat Lang niet wlde 'vechten voor een plek'. Maar als jij als supporter daadwerkelijk denkt dat een jeugdspeler beter als optie vijf in de pikorde uit de verf komt (terwijl er vier spelers van 15-20 miljoen op je plek staan) dan zul jij inderdaad nooit kunnen snappen waarom Malen, Brobbey, Kluivert Jr., en recentelijk ook die Rijkhof (en met hen bog velen anderen) allemaal zijn vertrokken of gaan vertrekken.
Die spelers zijn niet gek. Jezelf bewijzen dat je beter bent, dát is een gezond streven om het beste uit spelers te halen, dat ben ik met je eens. Zoals Malen dat bij PSV heeft gedaan. Die was eerste reserve onder Van Bommel en mocht bijna elke wedstrijd invallen en daarnaast ook veel basisplaatsen richting einde seizoen. Het seizoen daarna stond hij basis en groeide uit tot international en het grootste en beste talent van Nederland momenteel. Dát zijn serieuze kansen! Niet om van Noa Lang te verwachten dat hij eventjes bijtekent op de voorwaarden van Ajax én dan ook nog eens genoegen neemt met een paar invalbeurtjes en bekerduels.

31 januari 2021 om 14:36

Hansen en Unuvar kwamen er vorig jaar bij en hebben een x aantal keer in mogen vallen. Dit seizoen is het gewoon nog niet veel met hen in de KKD en als je kansen wilt krijgen zul je die net als ieder ander gewoon af moeten dwingen. Taylor heeft ondanks al die miljoenenaankopen waar je het over hebt wel al een paar keer meegedaan, dus zodra je het verdient komen die kansen gewoon.

31 januari 2021 om 14:40

Ajax1
"kom op Constant, volg je de jeugd een beetje?"
Eerlijk antwoord, nee ik kijk niet wekelijks naar de Ajaxjeugd inderdaad. Maar dat die spelers momenteel minder spelen dan eerder, dat was mij ook niet ontgaan.
Maar dát is juist mijn punt. Die jongens hadden al veel en veel eerder kansen moeten hebben! Maar dit, 'bij Ajax krijgen jeugdspelers alijd kansen', dát is gewoon niet meer zoals dat was. En dat heeft maar één reden: het kopen van heel erg veel spelers. Want anders hadden die jeugdspelers écht kansen gehad en hadden ze kunnen groeien. En hadden ze nu veel verder in hun ontwikkeling gestaan.

31 januari 2021 om 14:46

Bvdp
"hansen en Unuvar kwamen er vorig jaar bij en hebben een x aantal keer in mogen vallen. Dit seizoen is het gewoon nog niet veel met hen in de KKD en als je kansen wilt krijgen zul je die net als ieder ander gewoon af moeten dwingen."

Die kansen hadden ze nú in dit seizoen dus moeten krijgen. Dat was gewoon een keuze. Maar daar is niet voor gekozen. Er is gekozen voor het halen van Anthony (noa Lang wég) en Kudus (dus geen kansen voor Unuvar en Taylor).

Even voor je helderheid, ik zeg niet: Ajax doet iets fout of wat Ajax doet kan echt niet. Ik zeg: dat cliché van 'bij Ajax krijgt de jeugd altijd kansen' is gewoon achterhaalt. De aankopen krijgen de kansen en de speeltijd en de jeugd, die heeft het nakijken! Daar gaat het om. Prima, zolang Ajax elk seizoen kampioen wordt. Wie wint heeft altijd gelijk. maar zodra het gaat tegenzitten (en als je voetbal een beetje lang volgt weet je dat succes áltijd in golven komt en gaat) dán gaat dit zich natuurlijk zwaar wreken.

Enfin, de gedachte dat Taylor 'echt wel kansen krijgt' als hij het goed doet is ingedachte het feit dat je daarvoor dus Kudus, Anthony, Tadic of een andere hele dure aankoop moet laten banken vind ik niet heel geloofwaardig en ook niet in lijn met de realiteit. Tenzij je bedoelde dat Taylor het met een minuut of 35 het gehele seizoen goed doet en zich lekker kan ontwikkelen.

31 januari 2021 om 14:47

Het niveau is de laatste jaren omhoog gegaan bij Ajax waardoor de stap naar het eerste groter geworden is. Als in de jeugd niet de kwaliteit loopt die je nodig hebt moet je verder kijken om niet weer terug te zakken naar het niveau van zo'n 6 jaar geleden. Toch krijgt de jeugd nog steeds volop kansen hoor. Recente voorbeelden zijn Dest, Mazraoui, Timber, Gravenberch, Rensch, Traore, Brobbey, Ekkelenkamp en Taylor.

31 januari 2021 om 14:51

Constant ik ben het deels met je eens. Lang had gewoon de voorkeur moeten krijgen boven Laybad en Promes en ruimte gemaakt moeten worden voor hem. Ik persoonlijk denk dat met Lang tussen hem en proffesor Ten Hag gewoon miet werkte. Ten Hag heeft liever jongens die in zijn ogen voor hem hard werken blablabla. Maar dat is nu gebeurd en moet zeker van geleerd worden. Maar nu in jong Ajax is er niks dat goed genoeg is. De jeugd id belangrijk maar als je de ambitie van ajax hebt moet je wel ook investeren anders krijg je dat je in europa niet goed genoeg bent. Er kan niet elke generatie een goude generatie als Frenkie Mathijs en Donny zijn. Als ze goed genoeg zijn gaan ze vanzelf wel spelen. Op je 16e weggaan zoals Rijkhof hou je echt niet meer tegen dat gebeurd bij Ajax Feyenoord Psv Az en andersim ook halen zulke club bij andere jongens weg. Zie Gravenbergh is 18 en goed genoeg en houd de duren jongens op de bank.

31 januari 2021 om 14:56

Vergeet niet dat Unuvar en Hansen echt nog broekies van 17 en 18 zijn he en ze komen qua niveau niet in de buurt van Gravenberch. Zolang ze bij Jong Ajax niet goed spelen is het toch niet logisch om ze een kans in het eerste te geven? Zodra ze weer in vorm komen, komen de kansen vanzelf. Taylor kan zich doorontwikkelen in Jong Ajax en de kansen die hij in het eerste krijgt proberen te pakken. Dat is ook gewoon zoals het hoort te gaan, met uitzondering van exceptionele talenten als De Ligt die al zo jong zo goed zijn dat ze die stap over kunnen slaan.

31 januari 2021 om 15:05

@contstant wat wil je dat Ajax een kinderopvang wordt? Uit de jeugd spelen al (regelmatig) Onana, Mazzroui, Schuurs, Timber, Rensch, Gravenberch, Ekkelenkamp, Traore en Brobbery (dan tellen we de routines niet die ook in de jeugd gespeeld hebben met Blind, Stekelenburg, Klaassen en Promes). Vergelijk eens met jouw club. Als jouw club dit aantal overtreft, dan mag ke best kritiek leveren. Zo niet, klaag dan als jouw club ook weer een speler aantrekt.

31 januari 2021 om 15:09

Mba1
"ik persoonlijk denk dat met Lang tussen hem en proffesor Ten Hag gewoon miet werkte. "
Dat gevoel heb ik dus ook heel sterk. Men vindt Lang een lastig ventje. Tja, dat kan natuurlijk. Blijft gewoon wel dat het aan Lang geboden perspectief uitzichtloos was. Geen kansen, tenzij de vier dure aankopen niet kunnen spelen of geschorst zijn. Dáarom gaan jeugdspelers weg. Niet omdat het niveau omhoog is gegaan (door kansen en vele speeltijd kan je aanhaken op dat niveau) maar omdat er heel veel spelers gehaald worden én de jeugd nauwelijks nog kansen krijgt. Leuk hoor, dat Timber een wedstrijdje heeft mogen spelen. Maar gaat Schuurs straks vijf wedstrijden banken? Of hoe wilde je Timber zich laten ontwikkelen precies?

31 januari 2021 om 15:18

Krilliin
"vergelijk eens met jouw club. Als jouw club dit aantal overtreft, dan mag ke best kritiek leveren. Zo niet, klaag dan als jouw club ook weer een speler aantrekt."

Waarom? Hoezo? Dus als PSV meer jeugdspelers opstelt dán ben je het met mij eens, of hoe bedoelde je?
Het is daarnaast een drogreden Krillin. Gaat dit over Ajax of over Psv? Is wat PSv doet afhankelijk van het oordeel over het beleid van Psv? Of anders gezegd, stel dat een fan van Top Oss zegt wat ik zeg, dán moet jij die persoon, dus gelijk geven?
Btw: Onana is een aankoop. Schuurs is een aankoop. Blind is terug gehaald (dus een aankoop) en kostte meer dan waar hij voor verkocht is, en juist het feit dat de kansen (en dus speeltijd) gaan naar spelers die je eerst had verkocht en terug gehaald is dé factor die de jeugd verkwanseld. Want op de plekken van de teruggehaalden hadden juist die jeugdspelers moeten staan!
Blijft over: een team waarin exact twee jeugdspelers staan (gravenberch plus Mazraoui), aangevuld met negen aankopen en gehaalde spelers. PSV stelt met Teze, Rosario, Malen, Ihatteren en Gakpo vijf jeugdproducten op. Mag ik nu wél kritiek leveren?

Je opmerking over kinderopvang kan ik niet plaatsen.

31 januari 2021 om 15:21

Timber maakt een goede indruk en als hij zo doorgaat speelt hij Schuurs er gewoon uit, want Schuurs lijkt een beetje stil te staan. Laat ze maar concurreren voor die positie. Worden ze alleen maar beter van.

31 januari 2021 om 15:33

Malen is ook een aankoop. Hij komt bij Ajax uit de jeugd en is via Arsenal bij jullie terecht gekomen. Streep die dus maar weg tegen Onana die op jonge leeftijd transfervrij van Barcelona overkwam en na het vertrek van Cillesen de kans kreeg van Bosz.

Vergelijk Ihattaren maar met Gravenberch en Gakpo, Teze en Rosario (die er bij gebrek aan beter in staat) met Unuvar, Timber en Hansen, maar dan zijn de Psv'ers een of twee jaar verder in hun ontwikkeling.

31 januari 2021 om 15:35

Persoonlijk denk ik dat Timber gewoon beter is dan Schuurs. Maar ja, als je Timber kansen wilt geven, dan kan dat niet anders dan dat je Schuurs laat banken. Want van bankzitten wordt Timber echt niet beter.

31 januari 2021 om 15:36

"vergelijk Ihattaren maar met Gravenberch en Gakpo, Teze en Rosario (die er bij gebrek aan beter in staat) met Unuvar, Timber en Hansen, maar dan zijn de Psv'ers een of twee jaar verder in hun ontwikkeling."

Waarmee mijn punt wel is bewezen.
Want Unuvar, Timber en Hansen zijn niet goed genoeg en spelen in jong Ajax en genoemde PSv spelers staan in de basis.

31 januari 2021 om 15:38

Dat denk ik ook. De beste moet spelen en als het gelijkwaardig is laat je degene waarvan je denkt dat die het meeste potentieel heeft spelen.

31 januari 2021 om 15:42

Bvdp
Wat er ook nog bij komt: denk jij echt dat het halen van nóg een aanvaller (en om echt bij te dragen moet dat er wel eentje zijn van de categorie 15 miljoen+) noodzakelijk is voor Ajax? De enige prioriteit is de landstitel. Want er Moet tientallen miljoenen gehaald worden in de groepsfase anders ontstaan direct grote financiéle problemen. En is daar echt nog een aankoop van 15 miloen voor nodig? Je hebt al een spelersgroep om je vingers bij af te likken waarin in een paar seizoenen 90 miljoen euro geinvesteerd is. Is dat niet voldoende, denk jij? Of is dit gewoon dé uitgelezen mogelijkheid om weer eens een jeugdspeler te laten ontwikkelen en kansen te geven (dus: speeltijd)? Want kampioen worden ze toch wel.
Hoe kijk jij daartegenaan?

31 januari 2021 om 15:45

Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Rosario, Gakpo en Teze zijn ook geleidelijk aan via Jong Psv doorgestroomd naar het eerste en zijn inmiddels uitgegroeid tot basisspelers. Zover zijn Unuvar en Hansen nog niet. Zij moeten nu veel minuten gaan maken in Jong, maar wel meetrainen met het eerste en als ze het goed doen af en toe of structureel meegaan met het eerste.

31 januari 2021 om 15:54

Nee, ik denk ook dat een vervanger nu niet nodig is. Zie ook mijn reactie op Ajaxrkc33 helemaal bovenaan. Je zit niet heel breed in de buitenspelers, dus bij blessures is de spoeling erg dun, maar ik denk dat je het komende half jaar wel door komt en dan kijk je in de zomer wie er vertrekt, waar Unuvar, Taylor en Hansen staan in hun ontwikkeling en bepaal je dan of je moet investeren of niet.

31 januari 2021 om 19:01

@constant heel bijzonder dat je Lang als voorbeeld gebruikt. Die is toch gewoon gewogen en nog niet goed bevonden en wilden zelf geen verlenging op de voorwaarden die Ajax heeft gesteld? Totaal verkeerde voorbeeld. Maar dat doe je ook in de rest van je betoog. Je komt met Malen? Zeg eens waar door is Malen weggegaan bij Ajax? Heel benieuwd naar je verhaal. Brobbey? Brobbey krijgt zijn kansen is enorm jong en Ajax wil en wilde zijn contract gewoon verlengen. Weer goed voorbeeld. Kluivert jR wilde echt zelf weg. Had gewoon een basisplaats en alle vertrouwen vanuit de club maar vond dat hij beter was en een stap moest maken. Rijkhof was te jong voor een contract en die Wilde Ajax behouden en gaf hem alle vertrouwen. Soms kan ik je volgen en soms ben ik je helemaal kwijt.

Ajax heeft Neres, Ziyech, Anthony gekocht en passen binnen profiel van spelers. Zijn gewoon echte topspeler die na aankoop weer een hogere waarde vertegenwoordigen. Aan de andere kant zie je nu Gravenberch, Timber, Rench en Schuurs gewoon veel minuten maken. En dan zeg je zelf .. niet van Noa Lang te verwachten dat ie even bijtekent op de voorwaarden van Ajax, nee laten we als Ajax eventjes de voorwaarden van een speler uit de jeugd even tekenen. Wereld op zijn kop. Gelukkig laat Ajax voorlopig zien gelijk te hebben.

31 januari 2021 om 13:48

Als ze geen vervanger hebben, laten ze hem toch nooit gaan? Dan wordt de spoeling wel heel dun op de vleugels. Zeker met het drukke programma voor de boeg op 3 fronten...

31 januari 2021 om 13:50

Op de flank heb je dan alleen Tadic, Anthony en Neres die al een jaar kwakkelt met fit worden.. Haller, Brobbey en Traore moet je niet mee rekenen want die wil je niet op de flank zien, ook geen middenvelders die er wel eens een blauwe maandag gespeeld hebben zoals Labyad of Kudus, dus een vervanger is zeer zeker nodig

31 januari 2021 om 13:52

Dan moet je de vervanger halen voordat hij weg is. Vandaag laatste dag voor Nederlandse clubs om te kopen toch? Of mag het morgen ook nog. Vanavond na de wedstrijd zullen ze alles wel bekend maken denk ik

Blij mee, al moet er wel een vervanger gehaald worden, ik hoop op die Sulemana aangezien ik daar veel goede dingen over lees. Ik was er al wel klaar mee, maar toen ik hem doodleuk zag lachen bij de 1-1 tegen Willem 2 al helemaal

31 januari 2021 om 14:05

Ik heb de wedstrijd ook gekeken, maar Labyad en Promes lachten helemaal niet bij de 1-1. Dat shot was nog net voor de 1-1, want het stond toen gewoon nog 1-0. Snap niet waar dat op eens vandaan komt?

31 januari 2021 om 14:08

Hoe weet jij nou dat die shot voor de 1-1 was? Het gebeurde kort na de 1-1, toen filmde ze de bank van Ajax en waren Promes en Labyad aan het lachen

Goed nieuws, lijkt me het beste voor beide partijen. Uiteraard was hij voorgaande jaren een aantal keer belangrijk, maar gezien de huidige situatie is dit het beste. Nu Ajax er nog een mooi bedrag voor kan vangen, met in het achterhoofd de lopende zaak jegens Proces, is dit een goede uitkomst. Ben wel benieuwd of ze nog een vervanger gaan halen.

Alles boven de 7/8 miljoen is gewoon een werelddeal imo. Moet dan wel een buitenspeler bij.

31 januari 2021 om 14:17

Werelddeal is natuurlijk zwaar overdreven, hij staat er overal in het buitenland best goed op, heeft ook een hogere marktwaarde en is voor het dubbele gehaald. Vanaf de 10 miljoen moet je het wel meteen accepteren natuurlijk

31 januari 2021 om 14:50

Met een potentiele veroordeling in het verschiet staat hij er natuurlijk niet louter goed op. En dat men hem overal in het buitenland wil hebben vind ik wat frivool. In Rusland lopen ze weg met hem maar zijn verblijf in Sevilla was geen groot succes. Hij speelde daar ook nog vaak als back.

Vind dat Overmars hoog spel speelt. De kans dat zijn transferwaarde verdampt is aanwezig. Dan is zoals Messi/bazoer zegt 7-8 gewoon een werelddeal nu. Je beperkt een potentieel verlies van 15-17 miljoen (even afgezien van afschrijvingen).

Toch bijzonder hoe het ajax lukt om veel geld te vangen voor mislukte transfers. En dan bij Promes ook nog zijn eventuele veroordeling wat meespeelt. Doet ajax toch heel goed. Zijn er serieus ajax fans die dit echt een gemis vinden?

31 januari 2021 om 13:55

Mits er een vervanger komt (sulemana?), denk ik het niet nee. Al denk ik trouwens wel dat hij in Moskou weer kan opbloeien, als het spel meer om hem draait. Ondanks alles gun ik hem wel het beste iig.

31 januari 2021 om 14:01

Mislukte transfers? 53 wedstrijden en 22 doelpunten. Noem dat maar mislukt. Prima hoor als ze hem laten gaan. Maar ga het geen mislukte transfer noemen met die cijfers. Kom op zeg.

31 januari 2021 om 14:12

Het is zo’n hype om hem af te branden. Waarschijnlijk zit hij door dat gedoe er niet helemaal met zijn koppie bij. Hij creeert namelijk heel gevaarlijke momenten voor het doel, ook door positiespel, dus dat gepapegaai als “zonder Ziyech kan hij niks” kan ook weer de prullenbak in. Als hij zo scherp was als vorig seizoen had hij er nu ook 10+ extra ingeprikt.

31 januari 2021 om 14:13

Nah voetballend is het wel heel mager. Hij was belangrijk in de CL van vorig seizoen, doordat Ziyech die balletjes perfect op maat verstuurde. Zonder die balletjes bleef er echt weinig van over dit seizoen. Bal stuitert geregeld van zijn voet af. Passes die niet aankwamen. Veel balverlies. 10 postitie is niet zijn plek dat komt door Ten Hag. Maar linksbuiten heeft hij ook niet echt behoren gedaan dit seizoen. Al met al....had van 15 miljoen transfer en gezien hoe belangrijk hij was vorig seizoen, juist dit seizoen meer verwacht van hem.

31 januari 2021 om 14:56

Noldries.
Precies! Dat je aankopen louter mag en kunt beoordelen op één statistiek is lariekoek. Wie Promes heeft zien spelen die kan niet hier met drigen ogen beweren dat hij dat heel erg vaak heel goed gedaan heeft. 89 minuten als een drol spelen maar dan toch een goal maken, dat kán gewoon! En dan heb je niet 'gewoon goed gespeeld', dan heb je slecht gespeeld, klaar.
Los daarvan, een aankoop van 15-17 miljoen die 10 goals per seizoen maakt, hoezo is dat zo geweldig?? Lozano maakte er 34 in 60 duels. Dát zijn goede cijfers. En Lozano was de helft zo duur als Promes. Nough said.

31 januari 2021 om 14:17

'toch bijzonder hoe het ajax lukt om veel geld te vangen voor mislukte transfers.' Quincy heeft vorig seizoen z'n waarde gehad en getoond. De reden dat hij dit seizoen niet uit de verf komt is voor bijna iedereen ondertussen wel duidelijk geworden, en het gemis van Hakim Ziyech zal hierin ook meespelen. Beschouw jij Dolberg ook als mislukt?

Mooi, dit is voor alle partijen een goede oplossing. Neres komt ook weer terug waardoor hij een dure bankzitter zou blijven en met het oog op de rechtszaak is het mooi dat je er nog geld aan over houdt. Hopelijk vindt hij zijn oude vorm weer terug zodat we in Oranje ook nog wat aan hem hebben. Zo ruim zitten we niet in de goede aanvallers.

31 januari 2021 om 14:11

Zodat wij in oranje ook nog wat aan hem hebben? Ik vraag mij dan serieus af of je het Nederlands elftal volgt? Hij heeft nog nooit een goeie wedstrijd in het NL-elftal gespeeld, ook niet toen die een paar goaltjes voor Ajax maakte. Is gewoon niet goed genoeg en zo snel mogelijk doorselecteren. Hij is misschien wel de zwakste op linksbuiten. Zelfs Babel is net iets beter en die is al bedroevend.

31 januari 2021 om 14:30

Ik weet wel dat het in Oranje niet best is, maar naar wie moeten we doorselecteren dan? Zoveel aanwas is er niet op de vleugels. Stengs kan niet eens wekelijks uitblinken bij Az, Berghuis is redelijk, Gakpo is talentvol, maar nog lang geen topper en Babel is verre van goed genoeg. Dan heeft een Promes in vorm meer diepgang en dreiging. Na Malen, Depay en Bergwijn is het gewoon erg karig.

31 januari 2021 om 14:47

Strengs kan geen eens wekelijks uitblinken bij AZ, maar Promes kan geen eens wekelijks een fatsoenlijke wedstrijd spelen? Waarom ga je iemand selecteren die van de 10 ballen er 8 inlevert bij de tegenstander, er 1 over de zijlijn loopt en 1 bij de juiste kleurt aflevert? Het is een 29 jarige speler die bij gebrek aan beter soms minuten maakt bij Ajax. Dat moet je toch niet meer willen in het Nederlands elftal? Desnoods pas je de tactiek aan zodat je hem niet hoeft op te stellen. Promes in vorm bestaat niet, hij is en blijft voetballend altijd bedroefend. Geef dan maar gewoon jonge spelers als Boadu, Kluivert, Lang, enz.. Een kans ipv deze 29 jarige speler van het niveau Bulgarije.

31 januari 2021 om 15:07

Hij moet natuurlijk alleen geselecteerd worden als hij aanwijsbaar beter is dan de rest. Niet omdat hij er zoveel voor doet en laat zoals bij Babel het argument is. Hij heeft overal laten zien dat hij kan scoren en zelfs in dit dramatisch slechte seizoen heeft hij er nog 6 gemaakt. Als hij in vorm is en je bedient hem op de juiste wijze kan het best een wapen zijn.

Gelukkig. Dit is geen Ajax kwaliteit. Ook geen Ajax speler. Als grootste club moet je niet zo'n gast in je selectie hebben. Strik erom en weg ermee!

Wat een top aankoop voor Moskou, dit is een prachtige voetballer met een prachtige techniek, dit is toch een messcherpe deal voor spartak

31 januari 2021 om 14:01

Als die terug in Rusland is, is die gelijk weer de beste speler van de competitie. Vetrouwen en rust is belangrijk voor een speler.

31 januari 2021 om 14:22

Prima toch als hij zich thuis voelt in Rusland? Denk dat wij 't ons niet kunnen voorstellen. Als ik naar de beelden van Hendrikx keek van afgelopen week dacht ik alleen, zit je dan savonds in je eentje in een hotelkamer.. Als promes zich daar prima bij voelt, prima toch?

31 januari 2021 om 14:31

De Russchische competitie is van vergelijkbaar niveau met de ED, misschien zelfs een tikkie sterker in de breedte. Toch bijzonder dat hij daar dan (weer) in een klap de beste is. In zijn huidige vorm lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Desalniettemin heeft ie al wel bewezen van waarde te kunnen zijn voor Spartak. Als Ajax hier nog een miljoen of 12 voor pakt doe je uitstekende zaken overigens!

We gaan het merken. Ajax moet sowieso ook nog de markt op, dus dan zullen ze vrij rap nog iemand moeten vastleggen. Anders gaat Promes nergens heen. Zoveel 100 procent fitte spelers zijn er niet voor op de vleugel en op de 10 positie.

Promes weg en Sulemana terug, dan heb je nog geld over ook. En gezien de vorm van Promes dit seizoen kun je er eigenlijk niet op achteruit gaan.

Dan zal dan hopelijk betekenen dat een transfer van Sulemana naar Ajax dichtbij is, want anders zou ik niet begrijpen dat Ajax in zou stemmen met een transfer van Promes aangezien de aanval bij Ajax toch niet heel breed is.

Want Huntelaar is al vertrokken en Haller is erbij gekomen. Maar Neres is helaas vrij blessuregevoelig en dan houdt je met Antony, Haller, Tadic en Traoré maar 4 aanvallers over. Daarachter heb je dan nog Brobbey (is de vraag of hij zal verlengen) en Hansen (heeft talent, maar nog niet goed genoeg) maar daar kan je nog niet teveel van verwachten.

En de transfermarkt in Rusland is dan nog wel een tijdje open, maar in Nederland sluit de transfermarkt vandaag dus dan moet Ajax wel snel handelen.

Vorig seizoen is Promes gewoon van hele grote waarde geweest voor Ajax, zowel in de Eredivisie als in de CL. Had natuurlijk een goede connectie met Ziyech, maar dit seizoen zal het ook niet meegeholpen hebben met dat incident van Promes en als hij speelde dan werd hij toch vaak door ten Hag op de verkeerde positie neergezet, namelijk op de 10-positie en dat is hij niet en dat zal zijn vertrouwen ook niet goed hebben gedaan.

Deze transfer zal iedereen begrijpen. Promes heeft vorig seizoen dankzij Ziyech zijn waarde gehad, maar laten we eerlijk zijn, het is geen Ajax buitenspeler, laat staan een 10. Technisch te weinig bagage en weinig gogme. Een jonge technische buitenspeler met diepgang achter Tadic is gewenst.

Bedankt voor dit artikel over Promes. Wie weet heeft de Telegraaf nog wat te melden. Dan kan daar ook weer een uiterst interessant artikel over geschreven worden...

Hij heeft ook geen toekomst meer bij Ajax. Ze zullen blij zijn om op deze manier van een potentieel probleem verlost te zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren