Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wijnaldum brengt Liverpool slecht nieuws en geeft Barcelona hoop’

Laatste update:

Georginio Wijnaldum heeft een aanbieding van Liverpool om zijn aflopende contract te verlengen in de wind geslagen, zo weet Sky Sports woensdag te melden. De dertigjarige middenvelder zou wel oren hebben naar een overstap richting Barcelona, waardoor er twijfels zijn ontstaan over een langer verblijf bij the Reds. Wijnaldum werd vorig jaar zomer ook al genoemd bij Barcelona, al ging een transfer destijds niet door.

Bovengenoemd medium wist afgelopen zondag nog te melden dat er een doorbraak was in de contractonderhandelingen tussen het bestuur van Liverpool en Wijnaldum. De Oranje-international zou azen op een verbintenis voor drie seizoenen, terwijl de regerend kampioen uit Engeland niet verder wil gaan dan twee seizoenen. Enkele dagen later klinken er vanuit Spanje dus tegenstrijdige berichten wat betreft het langer aanblijven van de middenvelder in Liverpool. Wijnaldum mag vanaf 1 januari praten met geïnteresseerde clubs uit het buitenland.

‘Wijnaldum heeft belangrijke voorwaarde voor gewenste contractverlenging’

De middenvelder wil tot de grootverdieners gaan behoren bij Liverpool.Lees artikel

In Spanje wordt benadrukt dat één en ander afhankelijk is van de presidentsverkiezingen bij Barcelona op 24 januari. Met de aanstelling van een nieuwe voorzitter, als opvolger van de huidige preses Josep Maria Bartomeu, zal waarschijnlijk meer duidelijk worden over de mogelijkheden op transfergebied voor aankomend seizoen. Het is geen geheim dat Koeman gecharmeerd is van Wijnaldum, die zelf liever niet in het openbaar over zijn toekomst op clubniveau praat.

De contractsituatie van Wijnaldum bij Liverpool is al enige tijd onderwerp van gesprek in Engeland. De Liverpool Echo meldde eind december dat de middenvelder inzet op een topsalaris op Anfield. Hij zou met een nieuw contract net zoveel willen gaan verdienen als onder meer Virgil van Dijk, James Milner en aanvoerder Jordan Henderson. Manager Jürgen Klopp doet er intern alles aan om Wijnaldum te behouden, maar dat heeft dus nog niet geleid tot een definitieve voortzetting van de samenwerking tussen club en speler.

Waar zie jij Georginio Wijnaldum komend seizoen spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan zou je er dus met je volle verstand voor kiezen om van de beste ploeg van de Premier League naar het zinkende schip Barca te gaan. En dan te bedenken dat hij bij Liverpool onbetwiste basisspeler is.. Barca kan het geld dat ze hebben beter in jonge jongens en jeugd stoppen om zo binnen een paar jaar weer top-top te zijn.

6 januari 2021 om 10:56

Paar jaar lekker in de zon, andere omgeving, iets minder hoog tempo in de competitie, prima salaris.
Ik snap Wijnaldum wel

6 januari 2021 om 11:18

Hij heeft veel prijzen gewonnen. Stel dat hij is opgegroeid met Barca posters aan de muur, dan is dit toch een prima keuze? Beetje naief om te stellen dat elke keuze gemaakt dient te worden op perspectief op prijzen.

6 januari 2021 om 11:28

Dat snap ik. Maar Wijnaldum kijkt ook verder. 2 seizoenen vind hij te weinig. En wilt garantie voor de komende 3 seizoen. Qua zijn leeftijd snap ik dat wel. Straks is hij 32. Wie wilt hem dan hebben??Kan hij beter jaartje langer in het warme lekkere Barcelona spelen.Finncieel gezien snap ik het wel. Daarbij hoeft Barcelona geen transfersom te betalen. Zodat Wijnaldum aan kan geven, dat Barcelona daarvoor wel wat meer salaris voor mogen geven.

6 januari 2021 om 11:41

Ik snap het wel hoor, na zoveel jaren in het koude Engeland zou ik op mijn 30ste ook wel oren hebben naar een avontuur in Spanje. En dan ook nog eens niet bij zomaar een club hè, we hebben het hier wel over Barcelona. Om die status alleen al zou ik de stap serieus overwegen.

6 januari 2021 om 14:18

Er gaan meer spelers bij Liverpool vertrekken denk ik en daardoor kan het niveau behoorlijk snel gaan dalen. Persoonlijk zie ik hem niet als een barca speler, maar ik kan op zijn leeftijd begrijpen dat je de kans wilt aanpakken.

6 januari 2021 om 14:29

nou ja laatste jaren van je carriere in spanje lekker weer goed salarie denk wel dat je dat trekt

Ik persoonlijk zou lekker bij Liverpool blijven. Sterke selectie, meer kans op prijzen, je wordt gewaardeerd, stabiliteit en je maakt je minuten. Bij Barca heb je niet al deze zekerheden. Maar goed wellicht heeft Gini andere uitgangspunten op basis waarvan hij zijn keuze maakt.

6 januari 2021 om 10:56

@Master D, wat ik me kan voorstellen is dat Wijnaldum toe is aan een nieuwe uitdaging. Geldt mogelijk voor meer spelers bij Liverpool (Salah is ook matig momenteel). Ze hebben meerdere grote prijzen gewonnen, wellicht is er sprake van wat verzadiging. En Barcelona biedt natuurlijk wel een enorme uitdaging momenteel!

6 januari 2021 om 11:24

Meerdere grote prijzen is ook wat overdreven, in zijn hele carrière is die 2x kampioen geworden waarvan 1x met Liverpool. Daarnaast nog 1x cl met Liverpool, als je een voetballiefhebber bent zoals hij lijkt me dat je voor de prijzen wilt blijven strijden. Barca is momenteel 3x minder dan Liverpool in alles. Salah is een ander verhaal en heeft niks te maken met prijzen, ook hij is maar 2x kampioen geworden en 1x maar met Liverpool. Spelers van Liverpool hebben nog genoeg te winnen om "moe" te zijn van de zogenaamde grote prijzenkast.

6 januari 2021 om 11:29

@Monaldo, ik zie dat toch anders. Met Liverpool hebben ze alles bereikt wat ze kunnen bereiken. Champions League, Premier League, Supercup, Wereldkampioen. Meer kan je niet bereiken, wellicht op de FA Cup na. Persoonlijk kan ik me best voorstellen dat je dan op zoek gaat naar een nieuwe omgeving of uitdaging.

6 januari 2021 om 11:29

@ Diegelbe: dat snap ik en dat is menselijk maar ik vraag me vooral af of Wijnaldum dezelfde status bij Barca zal hebben als bij Liverpool. Het spelletje van Liverpool is op het lijf geschreven van Wijnaldum en staat hem toe te excelleren. Je ziet bv bij Oranje toch ook vaak een andere (en mindere) Wijnaldum? Ik vrees voor eenzelfde scenario bij Barca. En wat als Koeman eind dit seizoen alweer weg is bij Barca want het is duidelijk dat Wijnaldum vooral naar Barca kan omwille van Koeman zijn aanwezigheid. Mocht ik van Wijnaldum zijn, zou ik toch goed nadenken. Tenzij dat Liverpool liever niet verlengt met Wijnaldum en daarom een 'mager' contractvoorstel doet.

6 januari 2021 om 12:07

@THenry, ik vind Wijnaldum de afgelopen jaren bij Oranje juist steeds belangrijker geworden. Hij scoort met grote regelmaat en is eigenlijk gewoon een onomstreden basisspeler. Wat mij betreft samen met Depay, de Jong en van Dijk de belangrijkste speler. Hij is natuurlijk niet de grote spelverdeler, maar met iemand als Frenkie de Jong ij zijn rug zie ik hem bij Barcelona eigenlijk wel prima passen. Het is een type middenvelder die Barcelona nog niet heeft. Wel eens met je wat betreft Koeman overigens. Het kan maar zo verkeerd uitpakken voor een Wijnaldum of Depay wanneer ze als aankoop van Koeman gelden en Koeman zijn ontslag krijgt.

6 januari 2021 om 13:02

Volgens mij is het een feit dat 1x pieken makkelijker is dan constant presteren. Een Leicester City is ook kampioen geworden, maar die zie ik komende 20j geen kampioen meer worden. Daarnaast is de kans in het algemeen dat je met Barca in Spanje kampioen wordt al gauw 40-50% dus echte uitdaging is het niet. Liverpool is na 30j een keertje weer kampioen geworden, ga dat trucje maar eerst herhalen. Ik vind het te makkelijk gezegd dat je na 1x alles winnen met een club toe bent aan een nieuwe uitdaging in topsport.

Doet ie goed, beetje zijn salaris opdrijven of/en lekker voor de zon kiezen.

Als barça zijnde moet je dit toch niet willen? Bij LFC ook niet sterk laatste wedstrijden, geen schim meer van wie hij vorig seizoen en 2 seizoenen geleden...

6 januari 2021 om 10:46

Gelukkig de rest van LFC wel...

6 januari 2021 om 10:57

En gelukkig de rest van Barça wel.....
Barça supporters moeten blij zijn als er een type als Wijnaldum bij komt

6 januari 2021 om 15:18

Dat hangt van de situatie af. Onder normale omstandigheden moet een Europese topclub naar mijn mening altijd hoger mikken dan een Wijnaldum, althans voor een basisplaats.

6 januari 2021 om 10:46

Inderdaas, barca heeft bijna geen geld en dan ga je zon speler halen zonder toekomst.

6 januari 2021 om 11:22

Hij is meer een 'big match player ' speelde vorige seizoen tegen Manchester United thuis echt fantastisch

6 januari 2021 om 11:33

Het is natuurlijk ook belangrijk dat je in die andere 37 wedstrijden ook iets laat zien...

6 januari 2021 om 11:32

Koeman heeft Wijnaldum wel aan de praat gekregen in Oranje in een aanvallende en diepgaande rol. Dat is wat wel een beetje ontbreekt bij Barça op het middenveld, het zijn allemaal goede voetballers, maar weinig dynamiek en diepgang. Voegt ervaring toe en positiviteit. Hij is gratis. En voor Gini natuurlijk een mooie stap, hij heeft al alles gewonnen met Liverpool dus een nieuwe uitdaging lijkt me logisch.

6 januari 2021 om 11:48

Precies, Griezman weg, Messi spits en Wijnaldum erachter. Topshow

6 januari 2021 om 15:13

Maar bij Oranje is hij een grote meneer. Dat is natuurlijk wel een groot verschil. Bovendien komt hij wel op een leeftijd dat een verkeerde stap grote gevolgen kan hebben. Laten we wel zijn; hoe graag we het ook zouden willen, maar Liverpool wordt niet eens echt slechter met Wijnaldum op de bank. Daar doet een briljante invalbeurt tegen Barcelona twee jaar geleden niets aan af.

6 januari 2021 om 20:12

Pedri heeft diepgang en dynamiek. Of jij moet iets heel anders bedoelen met dynamiek dan waar ik aan denk

6 januari 2021 om 20:24

@bf1994 Pedri heeft zeker diepgang en dynamiek, maar is nog erg jong en onervaren, en speelt bovendien ook op de vleugels. Wijnaldum is een zekerheidje en speelt meer op het middenveld, als een 10 of een 8.

6 januari 2021 om 20:32

Maar dat is precies wat barca nu moet doen, een team opbouwen vanaf nul weer. Pedri speelt niet vanaf de flank overigens, hij speelt als aanvallende middenvelder. Hij kan vanaf de flank uit de voeten maar dat is meer iets tijdelijks vanwege de blessure van ansu fati. Hey, ik heb liever wijnaldum dan pjanic, maar het liefst zie ik dat barca jonge spelers koopt en vanuit daar opbouwt. Dit barca zie ik niet zo snel weer voor alle titels strijden, iets wat liverpool wel doet. Op sportief gebied snap ik niet waarom wijnaldum over wilt stappen. Barca is sportief gezien een stap terug nu.

6 januari 2021 om 20:48

Ik snap best dat je wilt dat Barça flink moet verjongen en dat is ook wel zo, maar daarmee ga je echt geen prijzen winnen. Je hebt altijd een mix van ervaring en talent nodig, dat zie je in vrijwel alle succesvolle ploegen.

6 januari 2021 om 11:55

Gini doet het dit seizoen ook goed, is bijna elke pot 1 vd beteren. Als collectief faalt Liverpool gewoon meer dit jaar.

Ik zou als Liverpool zijnde denken van of je tekent bij of je vertrekt deze maand nog.

6 januari 2021 om 12:26

Je doet je naam eer aan met deze lelijke reactie. De beste man mag best vragen om een verbeterd contract gezien zijn inbreng.

6 januari 2021 om 15:44

Bij Liverpool mag hij nog spelen met een aflopend contract, bij veel clubs speel je dan gewoon niet.

Todofichajes.. zou gini ze zelf gebeld hebben met deze mededeling.. misschien meer iets voor in de wandelgangen?

Tja dan gaat Barca van Pjanic naar Wijnaldum. Weet niet of dat nou zo heel erg verstandig is. Moeten echt een goede middenvelder van een jaar of 25 halen. Geen talentjes of oudere meer. Talenten genoeg op die plekken met Puig, Alena, Pedri en Roberto eventueel. Wanneer Busquets stopt of vertrekt aan het eind van dit seizoen kan je niet aankakken met een middenveld Frenkie Pjanic Wijnaldum. Tevens loopt iedereen wel te zaniken dat Depay niet goed genoeg is, maar hij kan toch niet minder zijn dan Braitwathe en Griezman (in zijn huidige vorm).

6 januari 2021 om 11:20

Sergi Roberto wordt volgende maand 29. Dat is geen talent meer. Heerlijke speler om erbij te hebben, dat wel, maar hij is geen beoogd basisspeler. Een beetje zoals Nacho bij Real Madrid. Multifunctionele speler en een echte clubjongen die nooit zal zeiken en altijd 100% voor de club zal geven. Die kun je er lekker bij hebben. Er zal echter geen coach zijn die hem onbetwist in de basis zal zetten omdat hij daar simpelweg te kort voor komt. Ik ben het wel volledig met je eens dat Barca met Wijnaldum niet zoveel zou opschieten. Vanaf volgend seizoen zul je denk ik toch echt de gok moeten nemen op het middenveld met de jeugdspelers en hopen dat het goed uitpakt. Zo niet, in 2022 een wereldklasse middenvelder erbij halen. Geen speler van 30+ die over zijn top is. Ik ben het ook met je eens dat Depay in essentie niet slechter is dan Braithwaite en Griezmann. Ik vrees wel dat hij dat bij Barcelona wel gaat zijn. Puur om het feit dat Memphis het liefst doet wat Messi doet. Een vrije rol in de aanval, zoeken naar ruimtes om van daar uit het spel te maken. Daar zijn al flink wat wereldtoppers op gefaald bij Barca. De spelers die dat niet hebben en juist het tegenovergestelde doen van wat Messi wil, presteren dan weer boven verwachting. Denk aan Suarez en Braithwaite. Ja, Braithwaite kan er bijzonder weinig van maar als we eerlijk zijn, doet hij het beter dan we vooraf verwachtten. Om die reden ben ik uiterst sceptisch over een transfer van Memphis naar Barcelona hoewel je voor vijf miljoen wat mij betreft de gok ook wel kan wagen.

6 januari 2021 om 14:24

Wijnaldum kan Busquets niet vervangen zeg jij maar Puig en Pedri zijn toch al helemaal geen controleurs? Dat zijn aanvallende spelers

Ik mag hopen dat dit puur voor de onderhandeling is. Wijnaldum is echt gek als hij op dit moment Liverpool zou inruilen voor Barca. Nog afgezien van de sportieve en financiã«le dip waar Barca in zit is de toekomst hoogst onzeker daar. Er komt een nieuwe president aan en Koeman zit op de schopstoel. Bij Liverpool zit hij goed en heeft hij een trainer die heel vast in het zadel zit en veel vertrouwen in hem heeft.

Zo een vreemde stap zou ik het niet vinden. Ongeacht het moment krijg je niet altijd de kans om bij Barcelona te spelen. Daarnaast heeft hij bij Liverpool alles al gewonnen en zal het zijn laatste kans zijn om zo een stap te maken. Na jaren in de pl is een kijkje in een andere topcompetitie ook wel eens leuk.

6 januari 2021 om 11:28

Barca is en blijft een mooie club maar we moeten niet vergeten dat er momenteel gewoon zeker 10 clubs aantrekkelijker zijn dan Barca. Ze komen heus wel terug maar komende 2j hoeven we denk ik niet veel te verwachten van Barca. Dus een overstap van Liverpool en vergeet niet een trainer als Klopp (dit is momenteel gewoon de beste coach die je kan hebben), dat is helemaal niet zo logisch. Lijkt me dat zijn management hier gewoon het salaris wil opkrikken, miss de lengte van het contract.

6 januari 2021 om 11:52

Ik ben wel benieuwd welke tien clubs aantrekkelijker zijn dan Barcelona en daarbij in de markt voor Wijnaldum?

6 januari 2021 om 12:57

Niet in de markt voor Wijnaldum, daar ben ik het mee eens. Maar een Real, Atletico, Psg, Bayern, City, Liverpool, Juve, Inter, Dortmund vind ik allemaal een stuk beter dan Barca op dit moment. Ok zijn er 9 vooruit

Hij heeft alles gewonnen bij Liverpool en ik denk dat bij die club een moordend tempo wordt vereist. Bij Barcelona is het iets meer positiespel, en kan hij onderdeel zijn van een project. Die club komt er natuurlijk wel weer bovenop, misschien volgend jaar of over 2 jaar. Hij is net 30, dus kan nog een jaar of 4 mee en een van de routiniers worden als het klikt.

6 januari 2021 om 15:05

Maar hoeveel coaches zullen hem verkiezen boven de andere middenvelders bij Barcelona en hoeveel coaches zullen specifiek om Wijndaldum vragen? Ik denk namelijk zo'n beetje alleen Koeman en je kunt je best afvragen of hij dit seizoen uberhaupt afmaakt. Dan kom je ook nog eens in een worstelend Barcelona dat helemaal opnieuw zal moeten bouwen.

Ik denk persoonlijk dat hij prima bij Barcelona zou passen. Als hij de goals maakt die hij voor Liverpool maakt dan heeft Barcelona weer een degelijke speler die soms op de juiste positie staat om toe te slaan. We missen echt een speler die raad weet met de voorzetten van Messi. Dus hopelijk Wijnaldum en dan een betere vervanger voor speler als Griezmann en Braithwaite en we zitten weer oke uit voorin. Dan enkel achterhoede versterken om weer fatsoenlijk hoop te krijgen op titels.

6 januari 2021 om 20:22

Wijnaldum zou echt wel wat toevoegen ja. Maar als hij gebruik wilt maken vaan de voorzetten van messi dan moet hij snel komen want die heeft een aflopend contract. En ik denk dat messi alleen blijft als barca wat wint.

Ik hoop dat hij en depay naar barca gaan, dan hebben we de komende jaren alleen atletico als concurrent voor de titel. Kan barcelona op plaats 4 strijden.

Juist omdat Wijnaldum zich er niet over uitlaat ben ik wel benieuwd of hij nu bezig is met uitonderhandelen van een nieuw contract bij Liverpool of dat hij al lang met Koeman heeft gesproken en nar Barcelona wil. Waarbij ik dan wel vind dat hij een risico neemt omdat er straks verkiezingen bij de Catalanen zijn en er een nieuwe voorzitter gaat komen. Vraag is wat die zal gaan willen, met name ook met Koeman. Ik zie hem graag in Liverpool blijven, anderzijds heeft LFC ook zonder hem veel mogelijkheden op het middenveld, m.n. ook omdat Curtis Jones zich prima ontwikkelt.

Jôh, prima toch. Laat hem gaan. En laten ze alsjeblieft Koeman houden.

6 januari 2021 om 14:25

Haha precies wat ik dus ook dacht. En als toetje voor ons rm fans moeten ze depay ook nog nemen als hun nieuwe aanvalsleider.

6 januari 2021 om 20:25

Van messi naar depay als aanvalsleider dan is dat wel vermakelijk voor real madrid ja.

Dat zou eigenlijk wel een beetje onlogisch zijn. Bij Liverpool word hij gewaardeerd. Ik vind Wijnaldum namelijk niet zozeer beter dan de gemiddelde Europese subtopper. Een prima speler hoor, maar niet iets unieks of speciaals.

6 januari 2021 om 20:27

Ja, spelen voor barca heeft ook zijn aantrekkingskracht. Sportief gezien snap ik het ook niet. Bij barca moeten ze opnieuw oo gaan bouwen. Liverpool zit nu bij de top en wijnaldum is 30. Het is niet zo dat als hij zich biij barca toevoegt voor het project dat hij er nog is als de vruchten ervan worden afgeworpen. Vind het spel van liverpool ook beter passen bij hem dan wat barca achterna streeft, dat streven ze niet echt na met koeman maar ik denk ik niet dat koeman er lang zal blijven.

7 januari 2021 om 16:04

Absoluut heeft spelen voor Barcelona z'n aantrekkingskracht, maar dit zijn niet de spelers die Barcelona er bovenop gaan helpen. Verder ook met je eens. Barcelona heeft de komende periode niet veel te besteden, dus datgene wat ze kunnen besteden zullen ze goed moeten doen. Veel salaris en tekengeld voor een dertiger waar best wat twijfels aan vastzitten, is dan niet verstandig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren