Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen snapt hosanna rond Feyenoorder niet: ‘Een hele kwetsbare jongen’

Laatste update:

Johan Derksen heeft zich gestoord aan de hosannastemming rond Marcos Senesi. De verdediger van Feyenoord werd volgens de analist van Veronica Inside door 'de voetbalkenners' ten onrechte de hemel in geprezen en speelde tegen Vitesse (1-0 verlies) niet sterk. "Als Feyenoord die Senesi kan verkopen, dan moeten ze dat heel snel doen", stelt Derksen.

Derksen vindt de prestatie van Senesi tegen Vitesse, die een aantal keer opzichtig werd afgetroefd door Loïs Openda, aanleiding om zich kritisch te uiten over de Argentijn. "Ik heb me een tijdje stil gehouden, want hij deed het wel aardig", zegt de analist. "Dan komen al die voetbalkenners, dat het zo'n fantastische centrale verdediger is. Ik vind het helemaal geen fantastische verdediger. Dan krijgt hij een bal op zijn pantoffel, die vliegt de bovenhoek in (tegen Fortuna Sittard, red.), dan is het helemáál geweldig. Maar ik vind het gewoon een hele kwetsbare jongen. Als hij een goede dag heeft, kan hij met Feyenoord mee, maar gauw wegdoen als je er geld voor kan krijgen."

Hans Kraay junior vond Senesi ook 'heel slecht' tegen Vitesse, maar denkt dat Feyenoord twintig miljoen euro voor hem zou kunnen krijgen. "Daar is wel markt voor", aldus Kraay junior. Derksen reageert daarop met: "Ik zou hem voor tien miljoen ook wegdoen." Kraay junior weet waar het zwakste punt van Senesi ligt. "Waar hij op afgerekend wordt: hij is niet snel. Hij werd een keer aan de achterlijn er uitgelopen door Openda, dat was echt pijnlijk. Maar hij kan behoorlijk koppen, hij heeft een behoorlijke inspeelpass, hij dribbelt in."

Derksen vindt dat Senesi profiteert van de tactiek die trainer Dick Advocaat toepast bij Feyenoord. "Hij kan niet met ruimte in zijn rug spelen", stelt de analist. "Hij heeft geluk dat Advocaat altijd met de kont in het strafschopgebied speelt en daar een muur bouwt. Als hij in een modern team speelt, dat hij naar de middellijn moet komen en daar druk zet, dan is hij zo kwetsbaar."

Kraay junior tipt Feyenoord om te kijken naar Ko Itakura, die momenteel door FC Groningen wordt gehuurd van Manchester City. "Die Itakura, dat is echt een hele, hele goede speler", aldus de oud-voetballer. "Behoorlijke snelheid, groot, tweebenig. Manchester City heeft gezegd: Groningen kan hem niet houden, maar we willen hem misschien nog wel een jaartje aan wat hoger verhuren. Als je nou Senesi verkoopt en je huurt Itakura, dan ben je al een flink stukje opgeknapt, Feyenoord zijnde." Derksen voegt nog toe dat hij Itakura een 'beetje wild' vindt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 december 2020 om 22:14

Waan van de dag. Hij heeft behoorlijk wat wedstrijden gespeeld dat hij werkelijk waar alles goed deed. Zowel verdedigend als aan de bal. Gisteren had hij een mindere dag, maar dat heeft iedereen wel eens. Het gaat dus nergens over om hem daar op af te rekenen. Ik sluit overigens niet uit dat hij weer zenuwachtig was omdat Botteghin naast hem speelde. Die is zo traag en heft zo vaak buitenspel op dat het voor zijn compagnon in de verdediging extra lastig wordt en die er meer taken bij krijgt (Los van het feit dat Botteghin uiteindelijk aardig speelde)

21 december 2020 om 22:44

Precies, wanneer Senesi volgende maand tegen Ajax, PSV en AZ een dijk van een wedstrijd speelt verdringen de heren zich om hem naar Napoli, Barcelona of Manchester United te jubelen. Zo opportuun is het. Overigens zie ik in Nederland geen enkele verdediger die uitstekende wedstrijden met mindere optredens afwisselt. In de top is het beeld van Daley Blind en Olivier Boscagli al evenzo grillig. Beetje irritant, want volgens mij zijn journalisten er om duiding te geven. Niet elke week van mening te veranderen.

22 december 2020 om 01:12

Buiten dat hij misschien veel goed doet, is het geen bijzondere speler en ben blij dat er nog 1 speler rond loopt daar die weinig fout doet.. Dit Feyenoord is echt niet om aan te zien, elke wedstrijd is 50/50 of minder, ze doen maar wat. Dat Senesi dan nog de "kans" krijgt om veel goeds te doen is puur uit armoede omdat ze vaak achteruit moeten. Denk overigens wel dat Senesi een stap kan maken, zie de potentie wel, maar bij Feyenoord zie ik hem niet beter worden. Kan me wel iets bij voorstellen dat hij met Botteghin zenuwachtig wordt. En de rest van het loslopend wild..

21 december 2020 om 22:43

Even een kleine terugblik op de samenvatting van de wedstrijd van vorige week nemen. Prachtig moment waarin hij zijn snelheid gebruikt om met een fantastische verdedigende actie een kans voor leeg doel onschadelijk te maken.

21 december 2020 om 23:02

Mooie analyse? Gozer is inmiddels onder de Argentijnen gebombardeerd tot belangrijkste talent achterin en staat er in heel Europa goed op. Kijk op plekken als transfermarkt of nog simpeler op een FM of FIFA en z'n marktwaarde schiet overal online omhoog.

Leuk hoor het idee dat Senesi alleen aan de bal wat kan. Maar Feyenoord speelt mede dankzij hem achterin al een jaar zonder verlies. Het probleem zit duidelijk voorin. Maar als je met jongens als Spajic, Marsman en Nieuwkoop vrij vaak de 0 weet te houden mag je wel stellen dat dat voor een groot deel dankzij hem komt.

Ik vind dat Feyenoord een matige selectie heeft. Maar Senesi is echt een schot in de roos geweest van Feyenoord al leek het onder stam nog niet zo.

Derksen wilt gewoon weer even de media halen denk ik

22 december 2020 om 00:55

@zindedane Dit is een soort voetbal fysica. Elke actie heeft een gelijke maar tegengestelde reactie. Derksen overdrijft natuurlijk. Maar dit is net zo overdreven de andere kant op. Hij wordt al 24 dit seizoen, en hij speelt bij de derde club uit een middelgrote competitie, zo'n groot talent is ben je dan niet. Op die leeftijd ben je wel een keer talent af. Het is ook niet voor niets dat hij in een vrij matige Argentijnse selectie ook nog nooit verder is gekomen dan een voorselectie. Het zal ook niet voor niets zijn dat de Argentijnse bondscoach een andere Argentijnse verdediger uit de eredivisie, die anderhalf jaar jonger is, en in Amsterdam dit jaar alleen maar op de bank zat, wel oproept, dat doe je niet als je hem zo'n groot talent vindt. In de argentijnse selectie hebben de afgelopen interland periodes een stuk of 5-6 jongere verdedigers gezeten, dus dat verhaal over het grootste verdedigende talent klopt helemaal niet. En zo goed staat hij er in de rest van Europa ook niet op, hier in Engeland vonden ze hem en heel Feyenoord op BT sport in de Europa League in ieder geval niet veel. Hij is voor eredivisie begrippen een goede verdediger, een van de betere spelers van Feyenoord. En Feyenoord zal vast een leuk bedrag overhouden aan een toekomstige transfer want natuurlijk is hij een stuk meer waard dan waar ze hem voor haalden. Maar hij is zeker geen top verdediger - talent.

22 december 2020 om 12:56

@Zinedane, ben je nog steeds een talent als je op 24-jarige leeftijd bij de nummer drie van de Eredivisie speelt? Edit: de derde club van Nederland gelet op de prijzen.

Ik vind het lastig zijn niveau nu in te schatten, omdat hij nog niet vaak tegen aanvallers van niveau heeft gespeeld. Daar zou ik hem tegen willen zien om te bepalen hoe groot zijn talent is. Prima overeind gebleven sinds Ajax-uit in oktober 2019, maar ook niet vaak hele bijzondere aanvallers tegenover zich gehad. Januari is wat mij betreft een examenmaand voor hem.

Ik heb zelf ook altijd twijfels bij hem gehad. Nou weet ik niet of ik daar zo blij mee moet zijn nu Johan hetzelfde denkt hehe. Maar vind hem ook positioneel niet altijd even sterk. Vooral in duels wel indrukwekkend en dat zijn toch dingen die blijven hangen dan het verkeerd positie kiezen bij een aanval van de tegenstander -zeker als er geen goal uitkomt- .

21 december 2020 om 22:42

Positioneren is te leren en heeft vaak ook met ervaring te maken. Hij is ook nog maar 23, dus nog tijd om zich daarop te ontwikkelen.

21 december 2020 om 22:56

Meh. Wel een bepaald inzicht dat je toch van nature moet hebben, maar valt zeker stappen te maken. Zie alleen de potentie niet die ik hier en op andere mediums op het internet wel eens voorbij zie komen. Ook bedragen die imo echt nergens overgaan. Maar gaan het zien. Zou voor Feyenoord wel eens lekker zijn wat miljoenen binnen te harken, ondanks dat ze bij Senesi nog een flink deel moeten afstaan van wat ik begrepen heb.

21 december 2020 om 23:02

15 procent van het bedrag hoger dan de aankoopsom (dat 6-7 miljoen bedroeg).

22 december 2020 om 12:58

Klopt dat percentage? Want ik hoorde laatst dat het percentage hoger zou zijn. Wel boven de aankoopsom

Nou Derksen overdrijft het ook wel heel erg hoor. Senesi zag er niet best uit bij het doelpunt zeker waar. Maar over het algemeen speelt hij gewoon prima en doet hij het behoorlijk in de ED. Tegen de sterkere ploegen niet echt getest. Maar in de EL om eerlijk te zijn niet echt iets laten zien. Het enige waar wel uit de hoogte door de Feyenoorders worden gedaan is dat ze denken wel even 25-30 mil voor hem kunnen krijgen. Daar moeten ze wel veel meer realistischer mee zijn, max 20 mil gaat Feyenoord voor Senesi kunnen vangen, ongeacht als ze dit jaar kampioen worden.

22 december 2020 om 07:57

In de EL was hij ijzersterk. Kijk die 0-0 tegen CSKA terug. Was echt uitstekend hoe de verdediging daar stond met senesi als leider.
In deze markt kun je best 25 a 30 krijgen voor deze speler. Feyenoord verkoopt spelers al te vaak voor een appel en een ei.

22 december 2020 om 08:21

Sorry hoor. Maar hij was alles behalve sterk in de EL. Heel Feyenoord was niet sterk, vandaar ook de uitschakeling in een belachelijk zwakke poule. En ook in deze markt ga je geen 25 mil krijgen voor iemand die het alleen in de ED heeft laten zien. Dat bedoel ik dus met wees een beetje realistisch. Hij heeft het op hoog niveau of tegen grotere ploegen nog 0,0 laten zien. Wat heeft hij nou werkelijk laten zien op een hoger niveau en welke club gaat dat betalen?. Daar ben ik wel benieuwd naar.

22 december 2020 om 08:44

Tegen wolfsberger was t drama ja. Maar de rest van de wedstrijden heeft hij prima gespeeld. En met name toen ze met 10 man tegen CSKA de poorten dicht hielden was t heel knap. Daarna kwam de vormdip en de massale blessuregolf.
Welke club het gaat betalen weet ik niet. Ik heb geen glazen bol. Wanneer heeft hij het laten zien? Tegen Zagreb, CSKA en verder gewoon ontzettend consistent.
Hij staat niet voor niets op de radar. Dat hij nog genoeg te bewijzen heeft snap ik ook wel..Maar voorlopig kan hij uitstekende cijfers overleggen. Verdedigend maar ook in de opbouw en hij scoort af en toe.

22 december 2020 om 13:41

Die bedragen lijken mij aan de hoge kant. Welke markt is dat dan? Ga nou eens kijken naar wat er op de normale transfermarkt betaalt word voor spelers uit kleine competities die internationaal, met land of club nog nooit iets hebben laten zien. En nee, een goede wedstrijd in de groepsfase van de EL telt daarin niet. Dan kom je al snel op maximaal 20. Naar de PL kan hij hoe dan ook niet met de nieuwe regels (is immers geen international of jong talent, en zelfs als hij de eerst komende interland periode wordt opgeroepen en speelt komt hij niet meer aan het percentage interlands), in Duitsland betaalt alleen Bayern dat soort bedragen, dus daar kan hij ook niet heen (we zijn het er hoop ik wel over eens dat hij niet goed genoeg is voor bayern). En in Italie en Spanje geven alleen de topclubs structureel dat soort bedragen uit maar daarvoor is hij (nog) niet goed genoeg. En de clubs daaronder gaan echt geen 30 miljoen betalen voor een speler uit een kleine competitie die nog nooit echt iets heeft laten zien. Het is niet alsof spelers uit landen die rond Nederland staan op de Uefa ranking (belgie, Oostenrijk, Zwitserland, Turkije e.d.) geen spelers leveren aan de Europese subtop. Dan kun je gewoon zien wat er maximaal voor spelers uit die landen betaalt wordt. Dat is deze markt waar je het over hebt, ik kan je het zoeken besparen, daar vandaan worden geen spelers verkocht voor meer dan 20 miljoen. Op een enkele uitzondering na, dat zijn altijd spelers die het met club of land wel hebben laten zien.

Vind deze reactie van Derksen wel heel bekrompen. Hij speelde inderdaad niet goed tegen Vitesse maar hij is wel met afstand de beste speler. Bij Jorgensen had ik destijds veel meer het idee dat het wel eens een eendagsvlieg kon zijn, bij Senesi zie je gewoon genoeg kwaliteiten. Als er een bod komt van 25 plus dan zou ik als ik Feyenoord was wel meewerken, anders gewoon houden. Met of zonder senesi kan zomaar 3 plaatsen schelen in de ED

21 december 2020 om 22:44

Derksen moet je fijn laten kletsen en zijn programma moet je kijken voor de humor en entertainment, niet voor de evenwichtige, neutrale en eerlijke analyses. Ik geniet van het spel van Senesi en dat laat ik niet vergallen door een paar mannen op TV.

21 december 2020 om 22:56

Het feit dat hij zijn mening blijkbaar niet durfde te geven toen Senesi wel presteerde en nu 'opeens' wel zijn mond durft open te doen, zegt mij genoeg over deze nar.... Lekker laten lullen...

22 december 2020 om 01:18

Dus Feyenoord moet een bod van 18-20mil volgens jou weigeren? Kom op zeg. Senesi is een prima verdediger en (een van de) betere van de Eredivisie. Maar wat zegt dat? In het land der blinden is een oog koning. Feit blijft dat Senesi bij de nummer 3 uit Nederland speelt, g CL ervaring heeft, soms voor spek en bonen in de EL speelt, nooit word opgeroepen voor het Argentijns nationale elftal en dat zegt ook wat. Volgens de kenners hier in Nederland moet Koopmeiers bij Arsenal of Everton spelen en Stengs schijnt al een jaartje rijp te zijn voor een Napoli. Kom op zeg.

22 december 2020 om 08:00

Je kunt alles wel relativeren alsof het niks is. Ik kan Onana ook afschilderen als een koekenbakker. En dan lekker verontwaardigd kom op zeg herhalen alsof dat jouw opmerking plots realistisch maakt.
Senesi staat op de radar bij topclubs, bij het Argentijns elftal en speelt wekelijks heel sterk. Daar komen weleens foutjes bij kijken maar een speler met een flinke restwaarde. Als je onder de 25 gaat zitten ben je dief van je eigen portemonnee.

22 december 2020 om 08:49

Je kan Onana wel afschilderen als koekenbakker, maar dat zou zwaar onterecht zijn. Die jongen heeft het in bijna elke Europese topwedstrijd laten zien dat hij een niveau hoger aan kan. Ik kijk zelf nooit naar het Argentijnse elftal, dus daar kan ik niet over de kwaliteiten van Senesi oordelen. Maar als je in zo'n matig elftal als Feyenoord voetbal, dat Europees ook helemaal niets voorstelt, dan moet je echt heel blij zijn met 20 miljoen.

22 december 2020 om 13:50

@feye88 je gaat de CV van Onana serieus vergelijken met die van Senesi? Daar draait mijn hele punt nou om. Onana is meervoudig landskampioen, speelt jaarlijks uitstekend in de CL, speelt bij de nummer 1 van Nederland en is international. Senesi vliegt in groepsfase EL eruit (als Feyenoord die al bereikt), pakt hooguit een kermisprijs genaamd de KNVB beker en word, itt vele jonkies, niet geselecteerd voor Argentinie. Dan kan je het wel verbloemen maar als je daar 18-20 mil voor kan krijgen moet je niet aarzelen. Jorgensen werd een paar seizoenen terug ook neergezet als wereldspits en hoe denkt men nu over het afgewezen bod van Newcastle?

22 december 2020 om 13:51

@Teesboer. Je hoeft niet naar het Argentijns elftal te kijken want Senesi speelt daar niet voor. Er zijn zat (jongere) verdedigers die opgeroepen worden maar Senesi word structureel thuis gelaten. Dat zegt ook iets.

22 december 2020 om 12:34

25 miljoen of meer is wel heel veel. Denk dat ze maximaal 20 miljoen kunnen vangen.
Als het een ajax speler was dan had je die 25 miljoen wel kunnen vragen. Gaat er namelijk ook om hoe je als club presteert in europa en in de competitie.

22 december 2020 om 13:04

Ik schat hem zo'n 20 miljoen inderdaad. Voornamelijk gebaseerd op omdat feyenoord een topclub is in Nederland maar internationaal niet presteert. Als deze jongen bij Groningen oid had gespeeld was het de helft. Maar voor 25 miljoen of meer zou ik hem zeker verkopen, dat bedoelde ik te zeggen

1 fout en er word gedaan alsof die er niks meer van kan. Derksen neem ik al jaren niet serieus en ik vraag me wel eens af of hij wedstrijden kijkt of alleen samenvattingen.

21 december 2020 om 22:34

Ach, Derksen is over Feyenoord echt nooit positief en gezien z'n mening over Senesi die hij halsstarrig vasthoudt, wist ik ook al dat deze reactie kwam.

22 december 2020 om 06:56

Hij zegt toch niks geks? Snap dat als je Feyenoorder bent je een andere mening hebt maar de grens ligt ergens in het midden, zo slecht als Derksen zegt dat die is is hij zeker niet maar hij is ook geen 25+ miljoen waard wat ik hier regelmatig voorbij zie komen, juist tegen Vitesse werd duidelijk dat hij op snelheid te kloppen is en ook in de EL deelde hij in de malaise, denk dat de neutrale supporters pas overtuigd zijn als hij de maand januari als een beest tekeer gaat, dan moet ie het laten zien want daar kijken de scouts naar, niet naar een potje thuis tegen Ado of uit VVV

22 december 2020 om 09:34

Wat een grote onzin Kokkie.. Die Openda van Vitesse sprint iedere CV uit de Eredivisie eruit, die gast is bloed snel. En juist Senesi speelde elke wedstrijd in Europa stabiel en constant. Dat hij 25+ waard is gaan wr wel zien als die verkocht is. Volgens mij werd zo bedrag ook genoemd bij Schuurs maar die is nog lang niet zo goed als Senesi is.

22 december 2020 om 10:00

Jij vind het grote onzin, dat is een mening en geen feit, net zoals dat ik mijn mening geef, ik vind Senesi geen 25 miljoen waard, geen 1 verdediger uit de eredivisie is dat waard op dit moment, hij kan in de EL dan wel stabiel zijn zeg je maar ook hij is debet aan de uitschakeling tegen niet zulke bijzondere clubs.. Leuk dat je Schuurs noemt maar dat zijn onzin berichten natuurlijk, daarbij is Schuurs nog jonger dan Senesi, maar ik zeg toch nergens dat Senesi niks kan, mijn mening is dat hij gewoon goed is maar geen uitzonderlijke speler, of is dat raar?

22 december 2020 om 10:30

Het probleem bij Feyenoord is denk ik ook dat ze tegen geen enkele Europese topper of subtopper hebben gevoetbald. De wedstrijden in Europa die ze hebben gespeeld, hebben ze weinig tot niets laten zien. Dan denk ik dat er weinig clubs met belangstelling kijken. Daarentegen heeft Schuurs al meerdere topploegen tegen zich gehad, met wisselend succes natuurlijk.

22 december 2020 om 10:35

Het is ook grote onzin, je begint over zijn snelheid. Hij is uit gesprint tegen misschien wel de snelste speler uit de Eredivisie, wat wil je dat hij hem bij houd? Geen 1 speler houd die gozer bij. En als je het geluk in de EL mee had zit niemand te klagen. Als Berghuis die penal erin schoot tegen Zagreb was je door geweest, elke wedstrijd een verschrikkelijke scheids gehad zoals Wolfsberger thuis. Ja die uit wedstrijd moet je winnen maar Senesi is juist iemand die gewoon stabiel heeft gepresteerd. Maar welke CV in de Eredivisie is uitzonderlijk? Er is er geen 1.

Advocaat kijkt dus goed naar wat voor spelers hij heeft , daar past hij de speelstijl aan. Zo lang je als speler ook weet wat je te kortkomingen zijn kan je daar rekening houden met het nemen van de volgende stap in je carrière. Het is geen topper, maar hij doet het tot nu toe redelijk tot goed

Jaja, Derksen heeft zijn mond gehouden en gewacht tot een slechte pot van Senesi? Of gewoon gelijk de kans aangrijpen en reacties uitlokken. Senesi is gewoon een hele goede verdediger. Eigenlijk is zijn gebrek aan snelheid zijn enige zwakke punt, en dan is hij gewoon nog steeds sneller dan bijv. een Botteghin of een Blind. Inzicht heeft hij in ieder geval, hij is resoluut in de duels, kan prima koppen, heeft een goede trap en voelt goed aan wanneer hij in kan schuiven. Wat zijn volgens Derksen dan precies al die zwakke punten van Senesi?

21 december 2020 om 23:03

Het vooroordeel van Derksen?

21 december 2020 om 23:03

Hij is voor een verdediger helemaal niet eens zo langzaam. Legt het wellicht af tegen een aanvaller, maar een verdediger die een aanvaller kan bijbenen lijkt mij toch eerder een uitzondering?

Eens. Zoals ik al langer roep; verdedigend echt (te) matig. Voor elk bedrag boven de 10 mlj verkopen!

21 december 2020 om 22:38

Blij dat Derksen en jij het niet voor het zeggen hebben. Die jongen gaat niet voor minder dan het dubbele weg. Verdedigend is hij overigens juist behoorlijk sterk...vreemde conclusie van je

23 december 2020 om 22:56

Goed kijken Jeroen

21 december 2020 om 22:54

En zoals wij al langer roepen: verdedigend uitstekend, met nu een zwak moment.

Derksen vindt...kwetsbaar. Dit geldt ook voor de verdedigers van Ajax. Je hebt het gewoon ongelooflijk moeilijk als je niet snel bent. Mannen als Hateboer presteren goed in het buitenland omdat er daar met meer man achterin wordt gespeeld.
Ik ben het dus met Derkzen een keer eens. Wil je ver van je goal spelen dan moet je snelle mannen achterin hebben

Haha, wat een clown die Derksen. Eerst Senesi bij zijn debuutwedstrijd tegen Emmen helemaal afbranden, vervolgens meer dan een jaar moeten wachten tot hij weer een fout maakt en Dersken zijn 'gelijk' kan halen.

In de Eredivisie is Senesi één van de beste Cv's, misschien wel de beste. Daarnaast is hij pas 23 jaar, en voor een miljoen of 20-25 relatief een 'koopje'.

Haha je mening stilhouden op momenten dat hij goed speelt, maar na 1 mindere wedstrijd direct afkraken. Ik zou er eerder uit afleiden dat hij misschien beter is dan je denkt als het zo lang heeft geduurd voordat je hem kon bekritiseren.

Derksen heeft deels wel een punt, want de aanwezigheid van Advocaat is een groot voordeel voor Senesi. Het is maar de vraag of het onder Slot ook zo goed loopt die meer bekend staat om zijn aanvallende instelling. Maar de kritiek is verder natuurlijk onterecht want Senesi is een van de weinige die overeind blijft... Maar zoals wel vaker is een foutje genoeg om hem af te schrijven. Jammer.

21 december 2020 om 23:04

Als jongens als Vlaar, Letschert, Indi, Hatziadiakos en noem ze maar op daar overeind blijven, lukt dat Senesi ook absoluut.

21 december 2020 om 23:30

Ja, daar heb jij weer een punt maar verder ben ik een enorme fan van Senesi hoor. Ik vind zijn kritiek op basis van dit seizoen dan ook zwaar onterecht..

21 december 2020 om 23:06

Als verdediger moet je het sowieso veel meer hebben van je positionering dan van je pure snelheid. Zolang je dus communiceert met je collega en je de pass kunt onderscheppen, zal je er echt niet zo veel last van hebben.

21 december 2020 om 23:32

Denk dat je hem wel met Blind kan vergelijken die het ook moet hebben van goed positioneren ... Snelheid is helaas een minpunt, maar eerlijk is eerlijk hij compenseert het vaak door goed te staan.

Het lijkt wel alsof Johan een hekel heeft aan zuid-Amerikanen in Nederland, eerst uitte hij bijna elke aflevering (onterecht) kritiek op “die twee niets toevoegende zuid-Amerikanen” (martinez en alvarez) en nu maakt senesi een fout en kan hij er niks van en moet hij verkocht worden

21 december 2020 om 23:23

Dit is ook zo irritant. 1. Alvarez is geen Zuid Amerikaan. 2. Johan is tegelijkertijd positief over bijv. Tagli, Neres en Antony. Ik zou zijn mening eerder plaatsen in onkunde, dan gebaseerd op afkomst.

21 december 2020 om 23:45

"alvarez is geen Zuid Amerikaan"

Ja, maar dat weet Derksen niet

Tsja, ik vind het lastig om hem te beoordelen. De enorme bewieroking van menig Feyenoorder begrijp ik niet helemaal, maar het is absoluut geen koekenbakker. Ben heel benieuwd hoe hij het doet in de januari-maand. Daar kan hij laten zien wat hij echt waard gaat zijn.

21 december 2020 om 23:47

Dat vind ik altijd zo scheef. Je hebt toch het afgelopen jaar kunnen zien wat hij wel en niet kan, incl een paar schitterende goals, een hele goede trap en een prima verdediger. Nu je vraagtekens bij Senesi zetten, maar de Amsterdamse polonaise inzetten over de 'potentie' van Schuurs.

22 december 2020 om 07:52

Het afgelopen jaar heeft hij 3 keer tegen een ploeg uit de 'top 4 gespeeld' , 0-3 verliezen in eigen huis van AZ, 4-0 verliezen in Amsterdam en een 1-1 gelijkspel in Eindhoven. verder heeft Feyenoord(net als Ajax, Az en Psv) alleen maar tegen ploegen gespeeld die niet zoveel bijzonders in de melk te brokkelen hebben. Zo 'scheef' lijkt mij het dus ook niet om te kijken hoe hij(en Feyenoord) de januari maand doorkomt als je opeens zes wedstrijden tegen de top van de competitie moet gaan spelen en dat we dan pas echt een goed beeld kunnen schetsen over zijn waarde?

En het is leuk dat je met het vingertje de aandacht probeert af te schuiven naar Schuurs, maar ondanks dat het zijn eerste seizoen basis is, hij tegen zwaardere tegenstanders heeft moeten spelen en ruim twee jaar jonger is, is het alsnog de speler bij Ajax die in de media en hier op voetbalzone de meeste kritiek krijgt van de spelers van Ajax. dus waar die polonaise dan in hemelsnaam vandaan komt weet ik dan ook niet precies.

22 december 2020 om 09:55

@njfromvol: Ik vind Senesi gewoon prima spelen hoor. Ik heb het over de bewieroking die ik zelf niet zie. Ik zet helemaal geen vraagtekens bij hem als voetballer an sich. Ik heb hem alleen tegen absolute toppers nog niet zien shinen, maar misschien komt dat wel. Met betrekking tot Schuurs zie ik juist bijna iedereen hem afmaken op elke fout. Ik denk dat er meer in kan zitten en ga niet mee in die afmaakconclusies, maar ben realistisch dat het wellicht niet komt. Weet niet waarom dat punt nu naar voren moet komen trouwens...

Derksen kan zijn cynische opportunisme niet laten. Wat een kolder met deze oude man. Senesi is een prima verdediger die nu eens een mindere dag heeft. Als hij hiervoor ontslagen moet worden had Derksen al 3 keer ontslagen moeten worden voor die flaters die hij zo vaak uitkraamt.
We moeten het humoristische van Derksen inzien. Vooral niet serieus nemen deze dorpsgek uit Grolloo.

Senesi 3 klasses beter dan die Argentijn van Ajax. Dat zeiden ze in Argentinië. Dus wat Derksen zei klopt van geen kanten. Derksen heeft niet zo verstand van zaken, dus niet serieus nemen,

21 december 2020 om 23:52

Heb het idee dat dit juist komt omdat hij de bal niet kwijt kan. Het middenveld is vaak niet aanspeelbaar en hij wil de bal niet zo maar inleveren.
Ben overigens ook wel tevreden met Spajic, krijgt wel vaak vrije trappen tegen als hij zo inschuift/ druk zet op de man

Wordt zo moe van die Derksen. Dat hele VI is een grote AJAX reclame geworden. Laten we dan niet vergeten dat hij het ook heel vaak mis had. Senesi is een goede gedegen speler. Balvast met oog voor de situatie. Zoals iedere speler mag hij eens fouten maken of een slechte dag hebben. De fijne ironie van Derksen is verandert in sarcasme, geen stijl meer.

22 december 2020 om 08:59

Hoezo Ajax reclame? Ik ben zelf verre van fan van Ajax, maar ik vind ze echt niet altijd pro-ajax. Als Blind of Schuurs iets verkeerd doen hoor je het meteen. Tevens zitten ze altijd Erik ten Hag uit te lachen en vonden ze dat Ajax eigenlijk wel had moeten winnen van Atalanta. Dit is een behoorlijke calimero reactie in mijn ogen.

Haha, belachelijke reactie om na 1 slechte wedstrijd sinds een hele lange tijd Direct te roepen dat deze jongen er niks van kan.
Is op dit moment de beste CV van de Eredivisie, geen enkele twijfel over. Ik vind ook dat hij zeker met onze huidige defensie prima met ruimte in z’n rug kan spelen.

Senesi is doorgaans goed maar was nu minder. Wel wordt ie nogal opgehyped omdat Feyenoord ook eens de hoofdprijs wil en dat snap ik wel. In tegenstelling tot Ajax en PSV krijgen zij nooit een groot bedrag voor hun spelers. Ajax heeft zelfs een paar keer 70 miljoen ontvangen, dat zijn zelfs in de absolute wereldtop geen schijntjes. Wat Itakura betreft, heerlijk speler. Ben blij dat we hem nog een jaar konden huren. Kan absoluut hoger en past bij Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren