Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar: ‘Waren dan uitgelachen en met pek en veren Nederland uitgejaagd’

Laatste update:

AZ probeerde vorig seizoen via de UEFA de eerste plaats in de Eredivisie te bemachtigen, ondanks de koppositie van Ajax en het feit dat de competitie vanwege de coronacrisis definitief werd stilgelegd door de KNVB. De beslissing van AZ om de zaak aan te kaarten bij de Europese voetbalbond zorgde destijds voor gefronste wenkbrauwen bij Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax.

Van der Sar weet niet of Ajax bij een eventuele tweede plaats bij de UEFA had aangeklopt. "Wij zijn ervan overtuigd dat we bij het uitspelen van de competitie kampioen waren geworden", klinkt het zelfverzekerd uit de mond van de Ajax-directeur in een uitgebreid interview met Voetbal International. "We hadden na de winterstop een lastige periode gehad, lagen uit Europa en uit de beker. De ziekenboeg stroomde weer leeg en alle aandacht kon op het slot van de Eredivisie. We waren gebrand om te laten zien dat wij de beste waren."

Scherpen na debuut Ajax: 'Hoor morgen wel van Onana wat hij ervan vond'

"Wel denk ik: Als wij op doelsaldo tweede hadden gestaan, en we hadden op deze manier geprobeerd om toch nummer één te worden, dan waren we uitgelachen en met pek en veren Nederland uitgejaagd", verwijst Van der Sar naar de stap van AZ naar de UEFA na het stopzetten van de competitie vanwege het coronavirus. Robert Eenhoorn, algemeen directeur van de Alkmaarse club, verbaast zich over de storm aan kritiek richting AZ. "De buitenwereld is pas mee gaan lezen op de helft. We werden na het stopzetten van de competitie geconfronteerd met beslissingen dat bij de amateurs en de onderkant van de Eredivisie de competitie nietig werd verklaard. Nou, wie zegt ons dat de bovenkant ook niet nietig verklaard zou worden?", vraagt de AZ-directeur zich hardop af.

"De UEFA heeft die mogelijkheid voorkomen door te stellen dat op sportieve gronden van dat seizoen de Europese plek toegewezen moest worden", voegt Eenhoorn daaraan toe. AZ moest zich derhalve gaan opmaken voor de Europa League in plaats van de Champions League. De algemeen directeur heeft geen enkele spijt van zijn manier van handelen eerder dit jaar. "Vooropgesteld: wij beweren niet dat wij zomaar even kampioen waren geworden. Ajax had een geweldige selectie en Feyenoord was in opmars, maar natuurlijk zouden wij het weer doen. Dat heeft te maken met de argumenten die ik hierboven aangaf", aldus Eenhoorn, die vindt dat de KNVB in de hele kwestie veel beter had moeten communiceren. "Als je genegeerd wordt, dan komt de sportman in je naar boven. Dan ga je de strijd aan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja maar Edwin, dat is het verschil tussen een topclub en een subtopclub. Als topclub zo zielig naar de Uefa stappen; dan wordt je idd keihard uitgelachen (en terecht). Vond het niet netjes van AZ maar ze moeten het lekker zelf weten. Ook ik ben overtuigd dat we kampioen waren geworden, team was weer bijna compleet en we hadden alleen de competitie nog te spelen.

17 december 2020 om 12:26

Je kunt het ook zien als bedrijfsmatige slimme stap van AZ. Kosten Advocaat €50k waar het mogelijk miljoenen extra oplevert. Niet gek om de poging te wagen.

17 december 2020 om 12:29

Mwa niet gek, opzich niet. Maar er is letterlijk geen enkele regel in het reglement van de Knvb waarbij AZ aanspraak maakte op P1. Desondanks; ze moeten het vooral zelf weten.

17 december 2020 om 12:40

Maar die poging was op voorhand kansloos, dus die 50k hebben ze gewoon weggegooid. En zoals Skede hier onder aangeeft, zijn ze zich erg aan het forceren als wannabe topclub. Ze slaan gewoon door.

17 december 2020 om 12:55

Ik ben zeer benieuwd van wanneer dit bericht is.
Ik snap echt niet dat hier nu nog op word terug gekomen.
Ten tweede leuk verhaal van van der Sar en makkelijk lullen natuurlijk.
Tuurlijk zegt hij dat hij had verwacht dat Ajax kampioen was geworden.

Je kan ook een vent zijn en zeggen het was spannend tot het eind AZ was in vorm en wij wat minder. Voor ons is het mooi dat het zo gelopen is.

Daarnaast is het nu ook makkelijk zeggen dat ze het niet zo gedaan zouden hebben echter zouden we dat nooit te weten komen.
Vind dit echt een beroerd slecht interview met allemaal tekst waar je echt geen reet mee kan.

Allemaal achteraf gelul in de ruimte

17 december 2020 om 12:59

Net als dat het geen gekke stap van Eenhoorn is om Slot te ontslaan omdat hij met een potentieel toekomstige werkgever praat? Daardoor ook direct de volgende ronde van Europa League mis gelopen. Ik denk dat de ego van Eenhoorn te groot i. Zou aanzienlijk meer succes en support hebben als het hem daadwerkelijk om de club zou gaan.

17 december 2020 om 18:45

Tja dat heb je wel is met een interview dat er niet altijd in staat wat jij graag wil lezen. Waarom hij er op terug komt? Wellicht omdat er naar gevraagd werd?

17 december 2020 om 19:21

Ja joh super zet, maar meteen op je pik getrapt als je trainer dat doet... Waar je mee omgaat raak je mee besmet. Voor mij laat dat in alles zien dat Ajax een verdomd fatsoenlijke club is. Zelfs als intern een groot gevecht wordt gevoerd kan de trainer door de voordeur vetrekken.

17 december 2020 om 12:29

Tja, en als Ajax afgelopen week wil voorkomen dat Willem II supportersgeluiden in het stadion afspeelt tijdens de wedstrijd gedraagt Ajax zich ook net zo goed weer als een subtopclub... Ajax had natuurlijk grote kans op een kampioenschap maar het was echt allerminst zeker hoor. Snap niet hoe je daar overtuigd van kunt zijn op dat punt in de competitie. Buiten dat is AZ zich natuurlijk wel al een aantal jaar nu vrij geforceerd aan het opdringen als topclub in Nederland, terwijl ze dat gewoon niet zijn. Het is Ajax, PSV, dan Feyenoord en dan daar achter AZ. Als AZ komende 5 jaar structureel meedoet om de titel kunnen we verder praten.

17 december 2020 om 12:32

Nee absoluut, dat stadion geluid probleem vind ik ook slap en kinderachtig. Helemaal met je eens Skede. Wellicht een gekleurd brilletje wat betreft het kampioenschap maar toch denk ik dat we kampioen geworden waren in the long run.

17 december 2020 om 12:39

Achteraf is gemakkelijk boeren natuurlijk. Op het betreffende moment(dus vlak voor de aflasting ivm corona) waren meer Ajacieden aan het bashen op Ajax en hun prestaties dan dat ze ervan overtuigd waren kampioen te worden. Waarmee ik overigens niet direct zeg dat jij onder die groep viel. Wat betreft AZ helemaal gelijk, het lijkt allemaal dermate geforceerd moet ik zeggen, ben daarom ook wel een beetje sympathie voor de club verloren.

Dat vd Sar nu zegt dat hij overtuigd was kampioen te worden vind ik wel heel erg in je eigen mandje praten. Als hem destijds werd gevraagd naar een potentieel kampioenschap krijg je van die dooddoeners als: we hebben het in eigen hand, alles kan nog gebeuren en als klap op de vuurpijl "elke wedstrijd vanaf nu is een finale".

17 december 2020 om 12:44

Als ik vooraf m'n geld moest inzetten had ik ook op Ajax gezet hoor 😉 Maar het was absoluut geen zekerheidje natuurlijk!

17 december 2020 om 12:56

Skede, daar weten jullie ook alles van natuurlijk 😉. Net als wij overigens 😅

17 december 2020 om 13:30

Maar er is een groot verschil tussen dat te denken en de stelligheid van van der Sar hierboven, daar is geen enkele reden voor.
Ik weet ook niet zeker dat AZ kampioen was geworden, maar denk dat we wel zeer goede papieren hadden en ik kan ook Feyenoord-fans begrijpen die denken dat zij goede kansen hadden om kampioen te worden, gezien de vorm waarin Feyenoord verkeerde. Ajax had nog een wedstrijd in en tegen Utrecht te gaan en daar waren ze nét voor de beker geweest en AZ kreeg Feyenoord nog op bezoek. Beide wedstrijden hadden de kansen van alledrie de clubs enorm kunnen veranderen.

En zijn opmerking over "wat als Ajax tweede had gestaan", tja, dat zullen we nooit weten, maar ik zou er zeer zeker niet raar van hebben opgekeken als ze dan hetzelfde hadden gedaan als AZ nu.

Laat onverlet dat ik de keuze van AZ om te doen wat ze hebben gedaan, zeker niet verstandig vond, maar misschien ben ik daarom ook geen bestuurder van een voetbalclub met ambities.. ..

17 december 2020 om 18:51

Zoals vd Sar zegt het zou totaal lachwekkend zijn als Ajax het doelsaldo van Az had gehad om dan de titel te claimen. Dat is toch ook gewoon zo? Ajax had nou eenmaal een beter doelsaldo. Als het omgedraaid was dan had Ajax geen schijn van kans bij de rechter. Doelsaldo is nou eenmaal leidend en over een niet afgemaakte competitie hadden ze geen regels voor. Mij had een beslissingsduel wel gaaf geleken als ik eerlijk ben want het voelt totaal niet alsof Ajax iets gewonnen heeft afgelopen jaar voor mij.

17 december 2020 om 15:21

Net zoals Ajax naar de knvb stap om wat stadiongeluiden bij Willem II. Nee dat is topclub waardig. Of Overmars die bij voorbaat al roept dat de competitie stopgezet moet worden. Elke club denkt voornamelijk aan eigen belang of je nou een topclub bent of niet..

17 december 2020 om 16:13

DIt is echt zo'n onzin. Los van of AZ een punt had of niet, maar er is echt enorm veel kritiek geweest in voetbalprogramma's en online op deze gang van zaken bij AZ. Dus waar heeft hij het over? AZ is net zo goed met pek en veren behandeld.

Daarnaast leuk dat hij er vertrouwen in had, echter speelde Ajax al maandenlang beroerd voetbal met slechte resultaten en werd AZ met de week beter. Tevens had AZ een beter onderling resultaat dus AZ en Feyenoord die ook omhoog aan het klimmen was zeggen natuurlijk hetzelfde dat ze alle vertrouwen erin hadden dat ze kampioen zouden worden.

Overigens als AZ 1e was op doelsaldo en Ajax een beter onderling resultaat had, dan weet helemaal niemand wat de Knvb gedaan zou hebben.

17 december 2020 om 16:22

Dat is diezelfde topclub die er tegen is dat bij Willem 2 - Ajax supportersgezang wordt afgespeeld. Beetje subtop gedrag van Ajax in dat geval.

17 december 2020 om 18:59

Zou het misschien kunnen dat een andere club ( misschien Ajax wel ) al eerder dit verzoek heeft gedaan en dat het toen ook werd afgewezen? Misschien dat ze het daarom niet heel erg fair vonden? Van mij mogen er best geluiden bij voor de spelers maar dan wel bij alle clubs. Dat lijkt me wel zo eerlijk.

17 december 2020 om 16:29

Als topclub in de media uitspreken dat iedereen die wilde kijken of de competitie uitgespeeld kon worden niet gaf om mensenlevens vond ik eigenlijk minstens zo zielig.

Hij was echt niet zo zeker van het kampioenschap als dat hij nu doet overkomen. Ze waren het slechtst in vorm van de top 3

17 december 2020 om 12:33

Knap dat jij in Van der Sars hoofd kan kijken. Ajax won de laatste wedstrijd voor de competitiestop op overtuigende wijze en was gewoon weer goed op weg. 'je bent zo goed als je laatste wedstrijd' is een cliché, maar waarom zou hij op basis daarvan niet zelfverzekerd zijn in een goede afloop?

17 december 2020 om 12:46

Grappig dat jij het een overtuigende wedstrijd vond. Het was namelijk alles behalve overtuigend en het was een wonder dat Heerenveen niet eerder wist te scoren. Of Ajax kampioen zou worden weet ik niet. Alles had toen nog kunnen gebeuren en het is onzin om te zeggen dat het na die wedstrijd opeens goed zou gaan.

17 december 2020 om 12:54

Overtuigende wedstrijd? Eerste helft was Heerenveen heer en meester en had het op 2 a 3-0 kunnen komen. In de tweede helft was Ajax inderdaad sterker, maar overtuigend was het allerminst. Paar dagen daarvoor werd Ajax nog kansloos uit de beker gestoten door Utrecht. Leuk dat je doet alsof het lek boven was maar ze speelden al maanden drama.

17 december 2020 om 14:23

Een wonder en Heerenveen heer en meester lees ik. Welnee. Ajax had, buiten die kans van Halilovic, gewoon de betere kansen en speelde beduidend beter dan de weken er voor. Spelers kwamen terug van blessures en je merkte het optimisme na een wedstrijd waarin weer veel kansen werden gecreëerd.

17 december 2020 om 15:23

Korte termijn geheugen is ver te zoeken. Ajax speelde een belabberde wedstrijd tegen Heerenveen en wonnen vooral om de Friezen hun vizier niet op scherp hadden. Kijk nog ff de goals van Tadic terug en hoe die er in gingen. Overtuigend gewonnen, allesbehalve..

17 december 2020 om 19:15

Misschien was het voor Ajax wel het omslagpunt geweest dat zullen we niet weten. Het had in ieder geval iets van vertrouwen kunnen gegeven voor de wedstrijden daarna lijkt me zo.

17 december 2020 om 13:18

Inderdaad. Ajax heeft echt wel geluk gehad dat ze op dat moment de competitie stopte. 1 speelronde verder en dan zou het makkelijk een ander verhaal zijn geweest

17 december 2020 om 13:55

Klopt, dan hadden we 3 punten losgestaan 🤪

17 december 2020 om 14:23

Haha, hier kan ik wel om lachen.
Ja klopt, dat had ook gekund 😜

17 december 2020 om 15:03

Maar Jeroen wat maakt het in godsnaam uit op welk moment in het seizoen je uit of in vorm bent?? De regels zijn gewoon zo dat je op basis van punten kampioen wordt, en bij gelijke puntenaantal kijken ze naar doelsaldo, bij gelijke doelsado naar onderling resultaat(?), etc.

En of je nu aan het begin, midden of eind van het seizoen uit vorm bent heeft helemaal niks met de discussie te maken of het wel of niet terecht is dat je kampioen bent geworden.

17 december 2020 om 16:18

Ajax is niet kampioen geworden.
Daarnaast is de regel er ook niet dat je halverwege beoordeelt wordt want daar was geen regelgeving over, die hebben ze nu pas gemaakt nav vorig seizoen.

Uefa heeft juist vrijheid gegeven om obv sportiviteit (waarin gemiddelde punten de voorkeur had) te kiezen welke club welke ticket kreeg voor Europa. Knvb had dus net zo goed kunnen kiezen voor onderling resultaat (bij 2 duels) omdat dat vast staat en gedurende het seizoen nooit meer zou veranderen. Doelsaldo is nog iets wat in de toekomst kan veranderen.

Daarom koos Frankrijk er voor om het op deze manier toe te passen.

Ook als je de laatste onderlinge wedstrijd Az met pek en veren naar huis had gestuurd, zoals andersom gebeurde Edwin?Begrijp me niet verkeerd, de manier waarop AZ tegen dinamo kiev en Rijeka voor de dag kwam was lachwekkend, maar in maart had ik het nog maar moeten zien hoe Ajax eerste was geworden... Ook toen was er een dip en mochten ze blij zijn dat het niet 0-4 tegen az thuis werd.

17 december 2020 om 12:35

Winnen van Napoli en thuis tegen Napoli en Sociedad (die CL-potentieel hebben) verdienen van te winnen, toont aan dat AZ helemaal geen lachertje is.

17 december 2020 om 14:14

Maar dan verliezen tegen de nummer 5 van Kroatië....

17 december 2020 om 14:53

ja of kansloos afgaan tegen Atalanta... met de champions league allures

"Wij zijn ervan overtuigd dat we bij het uitspelen van de competitie kampioen waren geworden". Blijf het toch merkwaardig vinden. Helemaal niet relevant in de discussie destijds, maar blijkbaar wordt toch de noodzaak gevoeld om het te benoemen. Wellicht toch behoefte om wat onzekerheid te maskeren bij de heer van der Sar?

17 december 2020 om 12:30

Het is net zo relevant als de hypothetische vraag of Ajax naar de Uefa was gestapt. Dat is niet het geval, dus waarom zou Van der Sar die vraag moeten beantwoorden?

17 december 2020 om 12:35

Zo lust ik er nog wel een.Je bent niet zeker = je bent onzeker .Je bent zeker = je bent onzeker, want anders zeg je dat niet.Je zegt niets = je bent onzeker want anders zeg je wel iets.

17 december 2020 om 12:50

Bovendien is het lekker makkelijk praten achteraf. Zoals ik het herinner heeft AZ kort voor het eindigen van de competitie Ajax van het kastje naar de muur gestuurd in eigen huis en volgde kort daarop ook nog een pijnlijke bekeruitschakeling tegen Utrecht. Als het moraal dan niet op het nulpunt ligt. Maar goed, we zullen het nooit weten, behalve Van der Sar natuurlijk.

17 december 2020 om 13:59

Tegen een ajax dat een elftal had met vele blessures. Direct na deze wedstrijd kwamen steeds meer spelers terug en begon ajax beter te spelen. De kans dat ajax de titel.zou verspelen was daarom ook bijna gelijk aan nul. Echter zoals je al aangeeft; we zullen het nooit weten.

17 december 2020 om 14:30

Haha bijna nul zelfs. Allemaal leuk en wel, maar direct na deze wedstrijd kwam Utrecht uit. Daar kwam Ajax er to-taal niet aan te pas en had Utrecht ook zwaar verdiend gewonnen.
Dat verhaal met blessures vind ik ook maar slap. Ajax miste Veltman, Mazraoui en Neres. Veltman werd opgevangen door Schuurs en Mazraoui door Dest. Neres werd eigenlijk ook niet echt gemist met Ziyech, Tadic en Promes voorin dat het seizoen super draaide.
Daartegenover stond dat AZ 3 centrale verdedigers miste met Wuytens, Vlaar en Hatzidakos. Daardoor kwamen een middenvelder en dramaat Leeuwin daar te spelen. Oftewel: een nonsens excuus in mijn ogen.

Overigens ook mooi dat van der Sar zijn stukje nog onderbouwt met het voordeel dat ze zich vol konden concentreren op de competitie. Alsof dat bij AZ anders was, die deden ook alleen maar mee in de competitie. Wat een grap.

17 december 2020 om 13:05

Die zin past perfect bij Ajax, die zijn altijd zelfverzekerd, voor velen arrogant. Ik ben er ook zeker geen fan van, maar ik had niet anders van hem verwacht.

17 december 2020 om 13:19

Natuurlijk was hij niet zeker. Hij zegt dit voor de bühne. Zowel Feyenoord als AZ hadden een betere vorm.

Daar gaan we weer... kom maar op met alle reacties..... ,Ik doe ook mee Het is gegaan zoals het is gegaan. Hadden dingen anders gekund? Wellicht wel, maar uiteindelijk stond Ajax bovenaan op het moment dat er werd gestopt, volgens de geldende regelementen. Die regelementen gelden nu ook weer....

Eenhoorn vergeet even dat AZ op de maandag met Ajax aan tafel zat om samen aan een oplossing te werken, maar op de dinsdag allerlei brieven naar instanties stuurde om bezwaar te maken. Dat geniepige gedoe staat los van het sportmanschap, dat is gewoon geniepig.

17 december 2020 om 12:30

Is dat echt zo gegaan? Dat zou ik echt vies vinden. En dan zelf nu calimero gedrag tonen t.o.v. Slot, lol.

17 december 2020 om 12:36

Ja, zo is het volgens Michael van Praag gelopen. Hij was zelf ook gepikeerd, omdat ze ook achter de rug van de Knvb naar de Uefa zijn gestapt en daarmee (in zijn ogen) zijn integriteit in twijfel hebben getrokken.

17 december 2020 om 12:44

Wellicht hadden ze ook geen vertrouwen in de integriteit van Ajacied van Praag. Of dat terecht is daarvoor ken ik de man onvoldoende.

17 december 2020 om 13:00

Hahaha, je haalt nu zo ongeveer de minst betrouwbare bobo aan die in het voetbal aanwezig is, plus ook nog eens alles behalve objectief, vind ik niet echt heel sterk. Los daarvan in Nederland geldt het doelsaldo ipv onderling resultaat dus in mijn optiek kon AZ nergens aanspraak op maken.

17 december 2020 om 13:03

Child of Clay, en als je geen vertrouwen hebt in de integriteit van Van Praag, dan zeg je dat ipv achter iemands rug om. Word er ontzettend moe van dat tegenwoordig alles vanuit een oogpunt bekeken wordt. Eenhoorn, Gerbrands, Van der Sar, gister weer VZ met het gesprek Van de Maarel, Van Gangelen.... Draagt allemaal bij aan de polarisatie. Man man man, bekijk het van beide/alle kanten, zeg hier als Van der Sar zijnde dat Ajax niet in zijn beste vorm zat, maar dat je er toch vertrouwen in had. Zeg als Eenhoorn dat het totaal niet logisch/terecht was dat AZ dit deed, maar het was t proberen waard in jouw ogen. Wat een eenzijdige figuren allemaal.

17 december 2020 om 18:39

Wat overigens ook wel terecht is. Van Praag heeft nou niet echt bewezen een baken van integriteit te zijn..

17 december 2020 om 12:49

@misseva dat is wel pot verwijt de ketel gepraat.
Overmars zat met topclubs in overleg om te kijken wat verstandig was om te doen met de competitie en komt dan zonder overleg alleen naar buiten.
Zo heeft iedereen zijn dingen die niet handig zijn.

Hij is stellig te vertellen dat ajax wel kampioen zou worden is achteraf natuurlijk heeel makkelijk praten. Wees gewoon realistsch en zeg gewoon dat je het niet weet. Ajax was op dat moment uit vorm en bij AZ liep het als een trein.

De regels hebben dit bepaalt en tis eenmaal zo. Vind dit bericht echt mostert na de maaltijd en had niet nodig geweest.

Ik begrijp deze uitleg niet:

"De buitenwereld is pas mee gaan lezen op de helft. We werden na het stopzetten van de competitie geconfronteerd met beslissingen dat bij de amateurs en de onderkant van de Eredivisie de competitie nietig werd verklaard. Nou, wie zegt ons dat de bovenkant ook niet nietig verklaard zou worden?"

Als dat gebeurd zou zijn, zou de ranglijst van het seizoen daarvoor worden aangehouden en dan zou AZ al helemaal geen aanspraak hebben gemaakt op de CL. Mis ik iets of slaat de verantwoording van Eenhoorn gewoon helemaal nergens op?

17 december 2020 om 12:41

AZ had schrik dat de competitie nietig zou worden verklaard en ze voorronde EL zouden moeten gaan spelen ipv voorronde CL. Via de claim vestigde AZ de aandacht hierop waarna Uefa dus heeft beslist om op basis van sportieve gronden de Europese tickets uit te delen. Eenhoorn beweert dus dat de claim de Uefa mede heeft beïnvloed om op basis van sportieve gronden de Europese plaatsen te bepalen.

17 december 2020 om 13:29

Jemig, die had ik niet zo gezien. Als dat daadwerkelijk zijn gedachtegang is vind ik dat nog verder gezocht dan de initiële claim op het ticket zelf.

Als Ajax 2e was geworden hadden ze het misschien niet op die manier gedaan, maar dan waren ze wellicht druk geweest om het seizoen ongeldig te laten verklaren.

17 december 2020 om 12:33

Precies, dat was veel beter geweest. Waren we alsnog titelhouder en kregen we de CL plek
Volgens mij gaat het ook meer om de manier waarop Pablomino, tenminste dat lijkt mij.

Dus als ik het goed begrijp heeft Eenhoorn het slim gespeeld. De aanklacht is er niet gekomen om die eerste plaats te claimen maar om ervoor te zorgen dat de competitie niet nietig zou worden verklaard. AZ is dus als winnaar uit de bus gekomen. De claim heeft er wellicht mede voor gezorgd dat de Europese plekken op basis van sportieve gronden verdeeld dienden te worden. Daardoor pakte AZ voorronde CL. Bij een nietig-verklaring zouden ze in de tweede voorronde EL hebben moeten instromen. Dat geeft toch wel een andere kijk op de zaak.

‘Dan waren we uitgelachen en met pek en veren Nederland uitgejaagd’. Want dat is bij AZ nu niet gebeurd? Ik ben wel een beetje klaar met al die discussies en dat bewijzen om wel of niet een topclub te zijn. Wat maakt het nou uit wat iedereen zegt? Laat ze lekker lullen joh en laat het op het veld zien.

17 december 2020 om 12:58

Z tis heel simpel als jij vind dat Az een topclub is dan is het dat in jou ogen. iemand anders vind wat anders en die vind van niet, maar wie bepaal uiteindelijk of je het wel of niet ben....

Ik vind dit hele interview een grote show met allemaal makkelijk achteraf gelul. Wij hadden wel kampioen geworden....
Wij hadden dit niet gedaan....

We zullen er nooit achter komen. Populistisch vind ik het

17 december 2020 om 13:21

Het is gewoon eigenlijk de schuld van de KNVB.
Als zij aan het begin duidelijker waren geweest, had AZ waarschijnlijk het niet geprobeerd

17 december 2020 om 13:36

Volgens mij is de competitie afgebroken en Ajax stond eerste op dat moment door het betere doelgemiddelde dat telt in Nederland , dus duidelijker kan niet het staat nl in de reglementen de club met de beste doelsaldo is staat op dat moment eerste .

17 december 2020 om 13:40

@sloep1 ik denk meer dat Nr.11 het hele verhaal bedoeld.

Maar wat ik zeg het hele artikel is toch mosterd na de maaltijd.
De CL en europa leauge is al lang en breed bezig en het nieuwe seizoen op.
Dit is echt een artikel om onnodige discussie uit te lokken. Vind ook van der Sar niet sterk met zijn uitspraken maar ja dat ter zijde.

JE zal nooit weten hoe een ander had gehandeld als hij in de schoenen stond van de ander.

@sloep01 ik had toch nog gereageerd op jou bericht of is dat niet goed gegaan?

17 december 2020 om 14:25

Jazeker bliek, dat bedoel ik.

Ik ben het ook wel met jou eens. Iedereen was op dat moment gefrustreerd maar we kunnen er niets meer aan doeb.

"De sportman komt dan in mij boven". Een onsportieve sportman dus, want op basis van de sportieve regelementen (doelsaldo) had je verloren.

17 december 2020 om 14:55

goed lezen. De sportman kwam naar boven op het moment dat AZ volledig werd genegeerd. AZ heeft al meermaals uitgelegd maar dat had misschien nog iets duidelijker gekund dat het niet om Ajax te doen was, maar om de Knvb.

Knvb heeft 0x gereageerd op talloze verzoeken en pogingen tot contact.
Knvb dreigde met het nietig verklaren van de competitie. Door AZ en de stap naar de Uefa is de competitie geeindigd door AZ als tweede te plaatsen. Als Uefa niet was opgeroepen hiervoor, had Knvb die plek aan PSV gegeven.

Vind je het dan nog steeds zo gek dat AZ zich hierover mengt? ALs mijn werkgever hierop geen actie zou ondernemen zou ik morgen een nieuwe werkgever zoeken.

Toen Marc in het belang van Ajax riep dat de competitie afgebroken moest worden is Ajax of Marc ook niet Nederlnad uit gejaagd. Dat AZ voor hun kans gaat snap ik. Ik vind de opmerking van van de Sar dan ook erg kort door de bocht en zeer onterecht. Eigen gedrag wordt goed gepraat, en dat van de concurrent wordt onderuit gehaald. Niet echt collegiaal !!

17 december 2020 om 14:28

Toen Marc, Tadic en dergelijke meteen riepen dat ze moesten stoppen, wekte ze inderdaad geen sympathie op

17 december 2020 om 14:56

Nog erger, toen Marc riep: De ED is dood. Als Knvb nog stopzet stappen wij eruit. En vervolgens Tadic na 2 weken: Vreselijk dat wij geen schaal krijgen. Toen had ik het laatste beetje sympathie voor die club verloren. Daar kan je ook wat van vinden ipv alleen maar naar AZ te kijken beste Edwin. Maar dat noemt Edwin ' beetje uit de heup geschoten'. Zelfreflectie is een grote kunst.

Sar heeft gelijk, als Ajax zoiets had geflikt zou je de media en clubs moeten horen. De underdog, de kleine man/club kan vak op wat medelijden rekenen en sympathie, daar gokten Eenhoren en Az op.
Maar het is natuurlijk schandalig het optreden van Eenhoren.
Net zoals het ontslaan van een trainer omdat hij met een andere club heeft gesproken. Brom kon rustig het seizoen afmaken en nu ineens niet. Ik denk dat als Slot moeilijk had willen doen hij naar de rechter had kunnen stappen en die zou hem gelijk geven: geen enkele rechtsgrond voor ontslag. Dit had Slot behoorlijk wat geld kunnen hebben opgeleverd. Hij heeft zich als een gentleman gedragen als een echte sportman. Hoer kunnen Eenhoren en Huiberts een voorbeeld aan nemen

Stoere praat achteraf! Ajax had 2x terecht verloren van AZ en zat in een neerwaartse spiraal. Ze doen net alsof ze wel even kampioen zouden zijn geworden maar Overmars heeft niet voor niks meermaals gepleit voor het niet uitspelen van de competitie, hij wist welke kant het opging.... Van der Sar doet nu net alsof ajax het braafste jongetje van de klas is maar als het andersom was geweest hadden ze precies hetzelfde gedaan ga daar maar vanuit!

Dat zullen we nooit weten he! Mijn vermoeden is dat Ajax nog sneller was geweest dan AZ, en het waarschijnlijk nog gewonnen had ook!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren