Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer gaat Oranje-opstelling wijzigen: ‘Ik wil frisse benen’

Laatste update:

Frank de Boer gaat de opstelling van het Nederlands elftal veranderen voor het duel van woensdagavond met Polen in de Nations League. De bondscoach van Oranje heeft dinsdagmiddag tijdens de persconferentie laten weten dat hij kiest voor ‘frisse benen’ in de laatste groepswedstrijd. De Boer vertelde tijdens het persmoment ook waarom hij geen vervanger heeft opgeroepen voor Ryan Babel, die achterblijft in Nederland vanwege een positieve coronatest.

De KNVB meldde dinsdagochtend dat Oranje met 22 spelers afreist naar Polen na de positieve test van Babel. Waarom De Boer geen vervanger oproept voor de Galatasaray-aanvaller? “Je gaat dan kijken naar die positie en dan denk ik: als ik poppetje ‘A’ opstel en daarna poppetje ‘B’ ga neerzetten, zal dat dan degene zijn die ik oproep? Nou, dat denk ik niet. We hebben andere opties om daar neer te zetten. Om dan weer iemand in de coronabubbel te laten komen, lijkt me niet verstandig.”

De Boer over niveau Nederlands Elftal: 'Behoren tot de toplanden, als alles klopt'

De Boer benadrukt dat hij over een fitte selectie beschikt. “Ja, iedereen kan spelen”, aldus de bondscoach, die niet met dezelfde opstelling gaat spelen als tegen Bosnië & Herzegovina. “Nee, want ik wil frisse benen in mijn team. Wie? Dat gaan we morgen zien, maar er zitten frisse benen bij.” Met oog op kwalificatie voor de Final Four van de Nations League moet Nederland winnen en hopen dat Italië punten laat liggen tegen Bosnië & Herzegovina. “We hebben het niet in eigen hand. We moeten zorgen dat we drie punten pakken en hopen dat Italië een uitglijder heeft.”

De keuzeheer denk niet dat Italië punten gaat laten liggen als ze spelen zoals tegen Polen. “Als je ziet hoe ze spelen, dat is echt heel erg goed. Maar dit zijn weer andere omstandigheden. Wij gaan er alles aan doen om drie punten te pakken. We moeten niet achteraf denken: hadden we maar beter ons best gedaan.” Tegen Polen ontbreekt mogelijk Bayern München-spits Robert Lewandowski. “Hij is op dit moment misschien wel de beste spits ter wereld. Dus als hij er niet bij is, dan is dat slecht voor Polen en niet slecht voor ons. Maar toch wil je altijd tegen de sterkste teams spelen. Ik weet niet wat zich daar allemaal afspeelt, maar we gaan het zien.”

Wat verwacht jij van Polen - Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Boer weet ook wel dat Italië niet gaat uitglijden in Bosnië. Die gaat (denk ik) een aantal jongens minuten gunnen.

17 november 2020 om 12:48

Ik ben toch wat in de war hoor. Die wedstrijd tegen Spanje was blijkbaar enorm belangrijk voor de punten om in de top 10 Europese landen te eindigen waardoor er een sterk team opgesteld moest worden in een nietszeggende oefenpartij, maar een wedstrijd een week later (die dan ook nog eens meer punten kan opleveren) is plots niet relevant meer?

17 november 2020 om 12:52

Volgens mij gaat het om de punten op het moment van loten. Zwitserland kan oranje nu niet meer achterhalen voor de loting plaats gaat vinden.

17 november 2020 om 12:52

Daar kregen spelers toch ook gewoon rust? Krul speelde niet, Dumfries begon als wissel. Wijnaldum, Frenkie en Depay allen gewisseld.

17 november 2020 om 12:52

Lierse1997. Als Zwitserland van België en Spanje had gewonnen, dan zag de wereld er natuurlijk heel anders uit. Dat is niet gebeurd en wij hebben onze plicht gedaan en zowel punten gepakt tegen Spanje en Bosnië. De wedstrijd tegen Polen is dus niet meer relevant voor de punten.

17 november 2020 om 12:55

Die loting is toch ook pas na de aankomende wedstrijd tegen Polen?

17 november 2020 om 12:57

Ja achteraf is het wel wat makkelijk allemaal. Als je geen resultaat haalde tegen Spanje (wat perfect mogelijk was) dan moest je absoluut resultaat halen in de aankomende partijen met een Frenkie en depay die al heel veel wedstrijden spelen en dan nog eens een lamentabele oefenpartij speelden die om weinig ging.

17 november 2020 om 13:11

@Lierse1997, Maar dat is toch ook achteraf heel makkelijk 😅? Ze hebben gespeeld en hebben wat rust gekregen, als ze het niet aan konden dan hadden ze denk ik niet gespeeld, denk je wel?

17 november 2020 om 13:29

Zo een Frenkie speelde de vierde week op rij midweeks voetbal. Dat zal hij zeker wel aankunnen maar gewoon 90 minuten op de bank zitten en daardoor het vooraf ook allemaal wat rustiger kunnen aandoen, lijkt me toch een stuk wenselijker.

17 november 2020 om 14:46

@ Lierse
Bij mijn weten was de 10e plek de doelstelling m.b.t. WK-kwalificatie. Die doelstelling is afgelopen weekend gerealiseerd door de winst op Bosnië en het gelijke spel van Spanje tegen Zwitserland.
Hij zal zeker willen winnen, maar hij wil ook andere spelers aan het werk zien c.q. minuten gunnen nu het kan. Er zijn al zo weinig oefenduels waar niets op het spel staat.
Maar voor de ranking is het nu niet te doen.

17 november 2020 om 12:49

Maar als Italië dat wel doet en hij onderuit gaat , dan is hij de gebeten hond

Dat wordt dus Stengs voor Berghuis, Donny of Koopmeiners voor Klaassen, Malen voor de Jong en Botman voor Blind.

17 november 2020 om 12:49

Koopmeiners is geblesseerd naar huis gegaan vorige week.

17 november 2020 om 12:57

Niet goed meegekregen. Klopt inderdaad. Verwacht Donny dan in de basis gezien zijn situatie in Manchester. Even vertrouwen geven.

17 november 2020 om 13:07

Ik denk inderdaad ook aan die wissels. En wellicht Van Aanholt voor Wijndal. Ik vraag me wel af, als hij Donny inderdaad laat spelen, op welke positie. Koeman liet Donny spelen op de positie van De Roon/klaassen, maar De Boer heeft Donny steeds laten spelen op de positie van Wijnaldum, waarna Wijnaldum op de positie van De Roon/klaassen kwam te spelen. De afgelopen wedstrijd heeft volgens mij laten zien dat Wijnaldum gewoon op die positie moet blijven staan, dus ik ben benieuwd wat De Boer gaat doen.

17 november 2020 om 13:44

Zou die namen zeker willen zien spelen. Die moeten ook minuten maken. Alleen Berghuis wil je toch laten staan, die was echt goed!

17 november 2020 om 13:51

Berghuis verdiend het ook wel, met Wijnaldum en Depay de winst binnen gehaald.

17 november 2020 om 16:34

Nee, alleen Luuk de Jong staat er naast. Voor hem komt Malen
Stengs kan later invallen voor Berghuis als het nodig is.

Logisch lijkt me na al die vele wedstrijden en deze gaat toch nergens om? Ja je kan met een beetje geluk de laatse 4 bereiken maar geef v aanholt, malen, stengs etc gewoon wat minuten en geef de jongens die veel gespeels hebben wat rust voor de vele wedstrijden die nog volgen

Dan had hij beter Frenkie en Depay niet opgesteld in die nietszeggende wedstrijd tegen Spanje...

17 november 2020 om 12:51

Juist wel, aangezien Frank bij nog een nederlaag onder de Guillotine dreigde te komen.

17 november 2020 om 12:54

De hypocrisie bij sommigen (niet per se bij jou trouwens, gewoon algemeen bedoelt) is dan ook wel stuitend. Heel de tijd zitten mopperen over “die onnodige oefenwedstrijden”, maar dan wel verwachten de sterkste ploeg op te stellen? En dan zeker omdat iedereen liep te lullen over hoe belangrijk die partij tegen Spanje wel niet was in verband met de wereldranglijst, maar dan nu in de nations league heeft dat opeens geen belang meer schijnbaar. En dat terwijl de nations league een hogere coëfficiënt heeft dan gewone oefenwedstrijden...

17 november 2020 om 13:36

Lierse1997. Dat laatste is dan weer omdat het tijdens die oefenwedstrijd nog mogelijk was dat Zwitserland over Nederland heen ging voordat de loting rondom de kwalificaties poules van het Wk van start ging, en inmiddels is dat door de prestaties van afgelopen 2 wedstrijden niet meer mogelijk. Lijkt me logisch dat je zoiets zo snel mogelijk in je voordeel wil beslissen.

17 november 2020 om 13:45

Ja en komt dat doordat Nederland gelijk speelt tegen Spanje of omdat Zwitserland niet wint tegen België? Er werd van die eerste wedstrijd de belangrijkste van allemaal gemaakt terwijl die twee erna gewoon belangrijker waren omdat ze veel meer punten konden opleveren.

17 november 2020 om 13:50

Ja, Spanje was tot dan toe ook de belangrijkste. Nu bleek namelijk dat we door dat gelijke spel, we definitief geplaatst zijn voor Pot 1. Dus doet de wedstrijd van morgen voor de WK-kwalificatie niet meer toe. Als je kampioen kan worden in maart, terwijl je nog allemaal punten kan halen in april, dan is de kampioenswedstrijd van maart toch ook je belangrijkste wedstrijd? Ik begrijp jouw redenatie niet zo goed Lierse.

17 november 2020 om 13:57

Ja dat is achteraf allemaal heel makkelijk omdat het toevallig goed uitdraait. Maar bekijk het even vooraf. Je speelt drie wedstrijden en moet zoveel mogelijk punten halen. De eerste wedstrijd tegen Spanje heeft de laagste multiplicator van de punten (x1) en die in de nations league hebben (x1,5). En als je doorstoot tot de final 4 dan speel je minstens 1 wedstrijd aan x2,5. Daarnaast kan door de nieuwe rekenmethode een nederlaag punten kosten als het tegen een lager geklasseerd team is. Nu Spanje staat boven Nederland dus dat niet van toepassing op die match. Maar Bosnië en Polen staan onder Nederland, dus daar is dat wel van toepassing (en bij doorstoten tot de final 4 kom je zeker tegen een team dat hoger gekwalificeerd staat). Als je dan rust geven belangrijk vindt (wat de boer zegt) dan geef je je belangrijkste spelers toch rust tegen Spanje en niet later tegen een Polen of Bosnië? Want nu draait het allemaal lekker uit omdat Zwitserland verliest van België C, maar dat maakt het nog niet goed aangepakt. Als ik vandaag al mijn spaargeld inzet in het casino en ik win toevallig het 15-voudige, dan is dat toch niet meteen een goede beslissing van mij geweest?

17 november 2020 om 13:59

@lierse ik kan je normaal best goed volgen maar ben je nu even kwijt. Spanje was de eerste pot die belangrijk was. Daar haal je een punt die genoeg blijkt te zijn. Daarna volgt er nog een wedstrijd tegen Bosnie die je moet winnen om nog kans te houden. Die win je maar helaas wint Italie ook. Dan is dit toch juist de ideale pot om wat mensen de kans te geven? Maar dat je bij Spanje al probeert je veilig te stellen is voor mij volstrekt logisch.

17 november 2020 om 14:03

Ik zou deze pot sowieso met de sterkste ploeg spelen omdat het 1) nog punten kan opleveren die in de toekomst gewoon zeer belangrijk zijn en 2) het je nog een plek in de final 4 kan opleveren die nog meer punten kunnen opleveren. Het is niet dat je nu in de top 10 staat voor de komende WK-kwalificatie dat je dat ook gegarandeerd blijft. Een buffer opbouwen lijkt me wenselijk niet? En misschien nog wat proberen stijgen op de algemene wereldranglijst zodat je een betere uitgangspositie hebt op het wk in Qatar bij de groepsloting?

17 november 2020 om 14:29

Je hebt helemaal gelijk Lierse, maar wanneer ga je een buffer opbouwen? Als je er al bent. En dus is dat definitief kwalificeren voor Pot 1 altijd belangrijker dan nu die buffer opbouwen.

17 november 2020 om 12:54

Die zogenaamde nietszeggende wedstrijd tegen Spanje was eventueel belangrijk voor punten op de coëfficiëntenlijst toch?

17 november 2020 om 12:59

Ja maar de partij tegen Polen kan meer opleveren bij winst door de hogere coëfficiënt. En het lijkt me toch dat er voor de toekomst ook nog coëfficiënten nodig zijn?

17 november 2020 om 13:09

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan Zwitserland ons niet meer achterhalen door de resultaten in de laatste twee wedstrijden (van zowel Oranje als Zwitserland).

17 november 2020 om 13:12

@Lierse1997 maar je wil uiteindelijk toch alle wedstrijden winnen? En een potje van Polen winnen is nu eenmaal makkelijker dan van Spanje. Buiten dat spaarde De Boer ook spelers tegen Spanje. Zo keepte Krul niet, speelde Wijndal eigenlijk als b-keuze, speelde Hateboer in plaats van Dumfries (tot de rust), kreeg Blind in eerste instantie rust en wisselde De Boer uiteindelijk zijn halve elftal. Vervolgens de sterkste 11 tegen Bosnie omdat je nog voor de winst wil gaan in de Nations League en nu tegen Polen kun je wederom wat rouleren. Het is totaal niet alsof we volle bak gingen voor Spanje en nu met de c garnituur aan komen zetten. De Boer heeft in alle wedstrijden, en zeker tegen Spanje, gerouleerd. Dat Klaassen en Wijndal het zo goed deden dat ze tegen Bosnie in de basis stonden, kon je op voorhand natuurlijk ook niet bedenken. Dus ik snap je commentaar niet zo goed eerlijk gezegd. Ik snap overigens dat je meer punten kunt halen in een Nations League wedstrijd dan een oefenwedstrijd, maar ben ook benieuwd hoe zich dat verhoudt als je naar de tegenstanders kijkt (vraag ik puur uit interesse). Aangezien een goed resultaat tegen Spanje natuurlijk meer punten oplevert dan winst tegen Bosnie of Polen. Ik kan me een tijd herinneren dat Nederland zelfs punten verloor toen ze alles wonnen, puur omdat het tegen laag geklasseerde landen was.

17 november 2020 om 13:36

Je zou toch denken dat je je belangrijkste spelers (Frenkie, Depay) net spaart in zo een potje. Bij België speelde een De Bruyne of Lukaku niet hoor en bij Spanje een Ramos ook niet. En een nederlaag tegen Polen zou volgens mij zelfs punten kunnen kosten omdat Polen lager staat op de fifa-Ranking, terwijl dat niet geldt voor een pot tegen Spanje omdat die hoger staan. En daarnaast levert de nations league nog eens meer punten op en kan deze pot je nog de kwalificatie opleveren (wat dan nog veel meer punten zou kunnen opleveren).

17 november 2020 om 15:10

@Lierse maar dan nog bekijk je het heel extreem. De Boer geeft aan dta hij wat frisse benen wil, waarmee hij niet zegt dat hij met een c elftal gaat spelen. En jij hebt het al over verliezen van Polen. Polen speelt op dit moment toch gewoon zwak? Is toch een stuk minder dan Oranje? Dan kun je het je veroorloven om misschien Malen op te stellen in plaats van Luuk de Jong. En nogmaals: Frenkie de Jong werd tegen Spanje in de rust gewisseld. Misschien dat hij tegen Polen ook een helft speelt. Prima toch? Je moet denk ik ook niet vergeten dat Oranje niet net als Spanje en in mindere mate Belgie de keuze heeft over meerdere goede spelers op een positie. Als je Memphis niet opstelt, blijft er niet superveel over in je aanval. Als je Frenkie de Jong mist, voetbal je een stuk minder makkelijk. Je maakt een beetje van een mug een olifant heb ik het idee. Want tegen Spanje zei De Boer dat zijn plan was om uiteindelijk zijn voorste 6 te wisselen. Waaronder dus Memphis en Frenkie. Dat liep iets anders door blessures en het slechte spel van Hateboer. Kan gebeuren. Maar daar rouleerde De Boer gewoon haha, ik snap niet waarom je een big deal maakt van die pot. Hij spaarde op voorhand spelers en wisselde het gros in de rust. Oftewel: een oefenwedstrijd. Tegen Bosnie moest die 10e plek op de ranglijst zekergesteld worden en dus speelden de besten. Top. En nu zeg jij dat het achteraf makkelijk praten is dat De Boer nu spelers spaart omdat die tiende plek al binnen is. Denk je nu echt dat 1) als Nederland doorgaan in de Nations League in eigen hand had of 2) we MOESTEN winnen voor die tiende plek, De Boer nu had gerouleerd? Tot slot focus je je in je argumentatie op mogelijk puntenverlies tegen Polen vs tegen Spanje. Maar wat doet het voor de winst? Want misschien levert een gelijkspel of winst (want daar gingen we voor) tegen Spanje wel meer punten op dan winst tegen Polen met een 1,5 vermenigvuldiging.

17 november 2020 om 15:39

Winnen tegen Spanje levert inderdaad meer op denk ik, maar de kans is dan weer kleiner. Dus ik zou dan aan simpele kansverdeling doen. En ja uiteindelijk heeft de boer gelijk gekregen dus probs voor hem, maar ik vind het nogal vreemd dat hij achteraf komt met “ik ga voor frisse benen” terwijl dat gewoon achteraf gelul is. Als het fout ging tegen Spanje dan had hij nu geen keuze voor frisse benen.

17 november 2020 om 16:47

@Lierse ik heb een poging gedaan de coefficientenformule te ontcijferen en toe te passen op deze potten. Beetje vaag, maar het kwam er op neer dat je dus vooral in het geval van een verlies tegen Polen flink zou kelderen qua punten, tegen Spanje ook, maar ietsjes minder, en dat winnen tegen Spanje dan wel Polen allebei niet superveel oplevert. Dus in die zin heb jij gelijk dat je ervoor moet zorgen dat je niet verliest tegen Polen. En je laatste punt is natuurlijk waar, die luxe hebben we nu. Maar in de praktijk spelen Frenkie de Jong en Memphis Depay bijvoorbeeld, als ze ook het grootste gedeelte van de wedstrijd tegen Polen meedoen, ongeveer iets meer dan twee hele wedstrijden. Dat is natuurlijk niet extreem veel meer dan de topspelers van andere landen die ook in de laatste Nations League pot zullen meedoen. Maar goed, we zullen zien waar De Boer mee aankomt. Zou ook weleens leuk zijn om een Gravenberch en Botman aan het werk te zien, zij het als invaller.

17 november 2020 om 12:56

Depay lijkt me niet de meest logische speler om rust te gunnen. Hij is een van de weinigen die geen Europees voetbal speelt

17 november 2020 om 12:58

Die komt wel gewoon terug van een zware kruisbandblessure vorig seizoen. Die kun je best gewoon rust gunnen als het niet moet dan lijkt me.

17 november 2020 om 13:13

@lierse1997, Lyon is normaliter al zo'n club die overmatig rouleert met zo beetje de hele selectie in mijn ogen dus daar wordt ie niet enorm belast. Denk dat het voor Depay goed is dat hij wat ritme opdoet.

17 november 2020 om 13:32

Hij speelt 75% van alle speelminuten en speelt de laatste wedstrijden 3 van de 4 keer 90 minuten (1 keer 74 minuten), die moet echt geen ritme opdoen.

17 november 2020 om 13:56

Depay moet zijn goeie feeling van scoren bij het NL elftal weer terugkrijgen. Klopt dat hij de laatste wedstrijden meer heeft gespeeld maar 75 procent vind ik nou niet bepaald veel, zeker als er geen Europees wordt gespeeld. Iemand als Malen zit bv ook al op 1000+ minuten.

17 november 2020 om 13:36

Een nietzeggende wedstrijd waarbij Nederland alleen maar de positie in pot 1 voor WK kwalificatie veilig gesteld heeft bedoel je? Tegen Spanje was de belangrijkste wedstrijd onder De Boer. Morgen zou Oranje nog in de finalerondes van de Nations League kunnen komen, maar daarvoor is Nederland afhankelijk van Italie en dus zie ik dat niet zo snel gebeuren.

17 november 2020 om 13:37

Dat is onzin. Waarom is die pot zo belangrijk? Die punten kun je ook gewoon halen in de nations league (meer zelfs). Er werd gewoon een extreem belangrijke pot van gemaakt, terwijl de nations league veel meer punten kon opleveren.

17 november 2020 om 13:44

Het is volgens mij fijner om al definitief in Pot 1 te zitten voordat de laatste wedstrijd voor de loting gespeeld moet worden morgen. In alles of niets zijn wij Nederlanders niet echt de beste en gezien wij balanceerden tussen pot 1 en pot 2 is het maar goed voor de gemoederen om te zien dat we tegen een tegenstander van niveau eigenlijk hadden moeten winnen.

17 november 2020 om 13:48

De loting vindt pas plaats op 7 december en de fifa ranglijst van 26 november wordt dan gebruikt. Dus je moet deze drie wedstrijden gewoon als geheel zien en dan concluderen dat er in die eerste het minste punten te verdienen zijn en het minst te verliezen bij een nederlaag.

17 november 2020 om 13:52

Je redeneert nu hetzelfde als wanneer je kampioen bent geworden in maart, maar in punten uitloopt in april, dat de wedstrijden in april de belangrijkste zouden zijn. Spanje betekende definitieve kwalificatie, dus zien we die als belangrijkste. Daarbij is het affiche ook wel even iets mooier dan met alle respect Bosnie en Polen.

17 november 2020 om 14:00

Spanje betekende definitieve kwalificatie omdat Zwitserland niet kan winnen van België C. Gewoon gokken dus. En als je bij die eerdere wedstrijden in het seizoen maar 2 punten kunt krijgen bij een overwinning en later 3 dan gaat je vergelijking op.

17 november 2020 om 14:27

Het was inderdaad een gelukje dat Zwitserland niet won van Belgie, maar we hadden zelf die wedstrijd ook van de Spanjaarden moeten winnen gezien de gemiste kansen. Ik begrijp wel dat we meer konden halen uit die wedstrijden in de Nations League, maar Oranje moet altijd aanvallend, goed voetbal spelen en al helemaal alles winnen. Frank de Boer stond al 1-0 achter voordat hij een wedstrijd had gespeeld met Oranje. Vervolgens verliest hij een oefenwedstrijdje tegen Mexico, en speelt hij twee gelijk tegen Bosnie en Italie... Dan begint men in Nederland echt wel te morren hoor. Dat moet je toch hier ook hebben meegekregen? Dat gelijke spel tegen Spanje was naast de definitieve kwalificatie voor Pot 1 wel ontzettend belangrijk om de gemoederen rustig te houden, ongeacht dat de wedstrijden tegen mindere Goden meer opleveren. Leer onze voetbalcultuur kennen.

Ik zou in ieder geval graag hetzelfde middenveld willen zien starten: Frenkie, Davy & Georginio.

17 november 2020 om 13:45

Ja dan zien we Donny dus niet spelen. Wel met je eens dat dit middenveld lekker draaide zeg. Berghuis en Wijndal waren ook aan het vlammen. Maar denk toch dat een paar van hen eruit gaan.

Ik hoop dat Wijndal rust krijgt, want AZ heeft best een druk programma en Wijndal is dat nog niet gewend en maakt ontzettend veel meters. Ik hoop ook dat Malen speeltijd krijgt want Luuk den Jong kon me niet bekoren. Evt kan Stengs ook nog.

Vraag me af wie hij dan precies bedoelt. Frisse benen kan een betekenen 1 fris paar benen (van een speler) of meerdere benen die fris zijn.
Wie gaat hij dan opstellen? Klaassen, Wijnaldum en de Jong vond ik redelijk goed lopen dus dat zou ik niet wijzigen.
De verdediging? Dumfries en Wijndal lijken me de beste opties dus ook daar zou ik niks wijzigen. Botman voor de leeuwen gooien? Lijkt me riskant. Veltman terug? Ik hoop het niet.
In de aanval kan je nog wel wat roteren. Stengs en Malen? Luuk de Jong er uit en misschien Berghuis? Depay is vaak betrokken bij veel goals dus die zou ik er ook niet uithalen.

Ik voel een debuut voor Gravenberch komen? Zullen dan wel de spelers worden die tot noch toe de minste minuten hebben gemaakt deze interland periode vermoed ik. Zou je de volgende opstelling krijgen denk ik. FdB heeft aangegeven dat Krul beide wedstrijden zou keepen in de Nations League. De overige spelers hebben geloof ik de minste minuten gemaakt op Frenkie na denk ik. Maar vraag mij af of hij die zo snel er buiten laat. Zou Frank dan verwachten dat Italië gewoon wint van Bosnië en dus de eerste plaats pakt?

Krul
Dumfries
Veltman
Botman
Van Aanholt
Gravenberch
Vd Beek
Frenkie
Stengs
Malen
Promes
17 november 2020 om 12:55

Lijkt mij veel te riskant om Botman zo voor de leeuwen te gooien.

17 november 2020 om 13:00

Zelfde geldt voor Gravenberch, betwijfel of die twee het niveau nu al aankunnen. Maar omdat Frank aangeeft frisse benen te willen zou het best realistisch zijn dat je die twee morgen op het veld gaat zien.

17 november 2020 om 13:19

die houdt zich uitstekend staande bij de nummer 2 van de Ligue 1. dan moet Polen toch ook wel kunnen?

17 november 2020 om 13:20

@borrelhond als Babel en Veltman het niveau "aankunnen" dat kan Botman dat waarschijnlijk ook wel

17 november 2020 om 13:22

Ik denk dat Botman best nog wel eens zijn debuut in de basis kan gaan maken, maar dan wel met De Vrij naast hem. Het risico is dat dat een Pool een keer een doelpunt maakt, maar ik denk dat een Botman meer complementair is aan De Vrij dan dat Blind dat is en dat dat nog best goed kan uitpakken. Wel denk ik dat dat Klaassen/wijnaldum begint ipv Gravenberch maar dat hij dan de tweede helft gebracht wordt om nog iemand rust te gunnen.

Weer de boel husselen. Vond de laatste opstelling tegen Bosnië goed. Maar ja miss wat vermoeidheidsklachten, anders had ik het laten staan en tijdens de wedstrijd gewisseld.

17 november 2020 om 13:46

Denk dat qua vorm en spel De Boer ook echt niet zou wisselen. Hooguit Luuk eruit voor Malen. Maar denk dat het precies gaat om wat De Boer zegt, frisse benen.

Berghuis zal er wel weer uitgezet worden. Makkelijk slachtoffer.

17 november 2020 om 13:06

Je zou blij moeten zijn dat Berghuis misschien niet speelt. Per ongeluk raakt hij geblesseerd en dan? Problemen voor Feyenord....

17 november 2020 om 13:08

Wat een onzin. Je hoopt altijd dat je spelers je land mogen vertegenwoordigen.

17 november 2020 om 13:19

007, precies en heel veel meer wordt hij sws niet waard. Zo'n jongen als Wijndal, bij hem stijgt zijn waarde gewoon per interland. Bij Berghuis is dat toch niet meer zo

17 november 2020 om 13:19

En je hoopt ook dat ze dat komend EK weer kunnen doen met voldoende energie. Ze nu elke wedstrijd laten spelen is dan niet heel verantwoord. Je brand ze op die manier op en overbelast hun spieren. Om de gezondheid van de spelers mag dan ook gedacht worden.

17 november 2020 om 13:09

Is de sterspeler van Feyenoord. Die kunnen zij echt niet missen.

Nu het in feite nergens meer over gaat, zou ik onze toppers rust gunnen. Die spelen in de aankomende maanden nog een hoop wedstrijden er vanuit gaande dat ze overwinteren in de CL en ver komen.

Rust gunnen: Wijnaldum. Frenkie de Jong. Depay. In hun plaats laten spelen: Malen, Gravenberch, Vd Beek. Verder het elftal ongewijzigd laten en in de tweede helft Berghuis eruit voor Stengs en De Jong eruit voor Promes.

17 november 2020 om 13:29

Depay speelt geen Europees. Zou hem gewoon lekker ritme op laten doen. Malen heeft al echt een stuk meer dan hem gespeeld

17 november 2020 om 17:27

Oh, dat wist ik oprecht niet. Ik weet niet hoe zijn programma er verder uitziet, maar in dat geval zou ik hem ook laten spelen (desnoods een helft).

17 november 2020 om 13:35

Hoezo gaat het nergens meer over? Je hebt gewoon nog een kans op de final four. Stel je voor dat Italië verliest maar Nederland verliest ook? Dan heb je het gewoon laten liggen.
Je speelt tegen Polen voor de winst en met minder moet je gewoon geen genoegen nemen!

17 november 2020 om 17:26

@hassiebassie, daar zit wat in inderdaad :-)

Goed dat we het weten want dan kan het gezeik over de basis en de Ajacieden al beginnen...On topic, goed dat wat spelers rust gaan krijgen. Kan me niet voorstellen dat de Boer tien nieuwe veldspelers gaat opstellen, maar ik verwacht dat jongens als v.d Beek, Malen, Stengs, Hateboer en misschien Koopmeiners minuten gaan maken.

17 november 2020 om 13:16

Koopmeiners is geblesseerd afgevallen dus op het middenveld houd je sowieso weinig smaken over, verwacht wel iig vd Beek in de basis ipv Wijnaldum, Hateboer/veltman voor Dumfries, Malen voor De Jong, Stengs voor Berghuis en misschien ook nog wel Botman voor Blind die toch ook al twee volle wedstrijden heeft gespeeld. En met het beperkte aantal middenvelder verwacht ik ook dat Gravenberch zijn debuut nog wel gaat maken.

17 november 2020 om 13:17

Koopmeiners maakt minuten op de bank (thuis). Die zit er niet meer bij ;-)

Als je voor frisse benen gaat kiezen dan lever je kwaliteit in! Als je er ook nog aan toevoegt dat je er niet vanuit gaat dat Italië een misstap begaat dan vraag ik me af of Frank enig idee heeft waar die mee bezig is.

Ik heb een opstelling gemaakt waarbij ik de titel verwerk van frisse benen...
Maar ik hou mijn hart vast...

Ik vond De Vrij zeer matig, maar ik durf daar echt geen Veltman in te typen?
En het middenveld? Gravenberg en vd Beek zijn wel frisse benen, maar neem aan dat een Wijnaldum of De Jong dan toch nog wel blijven staan?

Voorin, je gaat toch niet spelen met ook nog Depay op de bank en Promes erin?

Mijn opstelling dus enkel gebaseerd op frisse benen maar toch wel nog wel een paar kartrekkers erin gelaten

Krul
Dumfries
De Vrij
Botman
van Aanholt
Gravenbergh
vd Beek
Wijnaldum
Stengs
Malen
Depay
17 november 2020 om 15:17

Ik hou mijn hart ook vast, zul je straks zien dat Veltman speelt i.p.v. de Vrij...

17 november 2020 om 16:39

Dat kan wel, want Polen mist Lewandowski
Dan zou je mogen verwachten dat als Veltman speelt je met 10 man ook moet kunnen winnen.

Maar laten we inderdaad zo snel mogelijk doorselecteren en jongens als Veltman afschrijven

Laten we vooral geen automatismen in het team krijgen. Ik snap dat het een druk programma is, maar frisse benen betekent eigenlijk: de beste spelers rust geven. Dat pakte op het EK 2008 ook zo goed uit...

Ik zou zeggen geef dan Luuk de Jong en Blind rust ten faveure van Botman en Malen. En in de 2e helft kun je Stengs en Gravenberch in ieder geval minuten laten maken.

Ik zou Malen erin zetten voor Luuk de Jong. Verder Botman voor Blind. De rest lekker laten staan.

De Boer is voor Ajax dus Klaassen en blind zullen wel vervangen worden zodat ze komend weekend fit zijn... 😉 ik hoop dat de haters ook eens inzien dat de Ajacieden de afgelopen jaren gepresteerd hebben in de champions league en berghuis, dumfries en consorten alle moeite hebben met de nr 10 van Oostenrijk en de nr 4 van Cyprus!

17 november 2020 om 17:07

Haha, dat is wel naïef hoor, dat willen ze niet en gaan ze ook niet toegeven. Maar dat maakt ook niets uit, gelukkig weten de bondscoaches het wel en die trekken zich natuurlijk niets aan van dat minderwaardigheidscomplex van die vele fans van andere clubs. Frank zal niet vaak VZ opgaan om de meningen van de vele 'kenners' hier te raadplegen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren